Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Niet nodig.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 15-03-2024 16:01 ]
Mijn boefje is liev!
Cafeïne gebruik, blootstellen aan licht, slaap verplaatsen kan helpen om wakker te blijven. Om in slaap te komen kunnen ze o.a. melatonine gebruiken. Soms zie je coureurs ook met een zonnebril lopen in daglicht terwijl de zon niet schijnt, niet alleen voor reclame maar ook om avond/nacht te nabootsen.RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:10:
[...]
Probleem bij Australië is dat ze lokaal 's middags rijden. Die races (China & Japan ook) is hier op zijn laatst de start 7 of 8 uur? Best lastig voor de coureurs dan als ze op Europese tijd blijven leven. Wekker om 6 uur (Europese tijd), ontbijtje doen en om 7 uur in de auto zitten? Of toch maar gewoon aan de lokale tijd leven? Of in ieder geval een flink aangepaste tijd. Met wat is het, 11 uur tijdsverschil? Dat ze misschien zelf maar "de klok 8 uur omzetten". Maar in Europese tijd blijven leven kan niet.
Bij Singapore is dat dan weer wel. Maar dat is daar dan ook een nachtrace en die is hier 's middags 's avonds.
Bron
Albon laat hier zien dat hij cafeïne kauwgom gebruikt en een product met melatonine.
Alleen al vanwege al die jetlags en tijdverschillen is een kalender met 24 races in 40 weken bezopen. Snel terug naar 16 races met een paar double of triple headers op andere continenten.RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:10:
[...]
Probleem bij Australië is dat ze lokaal 's middags rijden. Die races (China & Japan ook) is hier op zijn laatst de start 7 of 8 uur? Best lastig voor de coureurs dan als ze op Europese tijd blijven leven. Wekker om 6 uur (Europese tijd), ontbijtje doen en om 7 uur in de auto zitten? Of toch maar gewoon aan de lokale tijd leven? Of in ieder geval een flink aangepaste tijd. Met wat is het, 11 uur tijdsverschil? Dat ze misschien zelf maar "de klok 8 uur omzetten". Maar in Europese tijd blijven leven kan niet.
Bij Singapore is dat dan weer wel. Maar dat is daar dan ook een nachtrace en die is hier 's middags 's avonds.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik ben me er van bewust dat dit met creatief boekhouden allemaal te omzeilen is en dat dit -los daarvan- überhaupt nooit gaat gebeuren, maar in een ideale wereld zou ik het best eerlijk vinden.
Groetjes
Wat een onzin. Je hangt een salaris aan iemands waarde voor je bedrijf, of in dit geval het team, en zijn prestaties. Die monteurs verdienen waarschijnlijk allemaal al hartstikke mooi, met een goede bonus-structuur.Nhz schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:21:
Met het oog op de verdeling van salarissen zou het mooi zijn als monteurs minimaal 5% van het hoogste salaris moeten krijgen. Krijgt de ster coureur 10.000.000 per jaar, dan mag het goedkoopste mee reizende teamlid niet minder betaald krijgen dan 500.000 per jaar.
Ik ben me er van bewust dat dit met creatief boekhouden allemaal te omzeilen is en dat dit -los daarvan- überhaupt nooit gaat gebeuren, maar in een ideale wereld zou ik het best eerlijk vinden.
Het is gewoon een commerciële onderneming.
Jij verdient toch ook niet een vast percentage van wat je directeur verdient?
Ze houden de tijdzone aan die het beste bij de race aansluit.NeverSettle schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:54:
[...]
Jetlag moet je niet onderschatten, ook al houden de meeste coureurs een bepaalde tijdzone aan (vaak de UK of CET tijd).
Omdat wij verwende Europeanen het graag om 14u of 15u zien is dat daardoor vaak de UK/CET tijd idd
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Word hier steeds geroepen dat het 90% auto en 10% rijder is. Geloof dat ze de waarde van RBR onlangs op 1.3 miljard zette? Dan is Max dus 130 miljoen waard per jaar aangezien hij beide kampioenschappen in z’n eentje wint. De andere 1399 medewerkers mogen de rest verdelen. 👍Nhz schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:21:
Met het oog op de verdeling van salarissen zou het mooi zijn als monteurs minimaal 5% van het hoogste salaris moeten krijgen. Krijgt de ster coureur 10.000.000 per jaar, dan mag het goedkoopste mee reizende teamlid niet minder betaald krijgen dan 500.000 per jaar.
Nee, maar het zou wel een goed idee zijn gezien de woekerwinsten die er bij sommige bedrijven gemaakt worden. En de bedrijven waarbij de baas een exorbitant hoog loon verdiend.ZeromaNoiS schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:37:
[...]
Totaal off topic, ik weet het.
"When you grow up your heart dies"
Jij mag het onzin vinden, ik vind het onzin dat de salariskloof zo enorm groot is. Wat mij betreft mogen ze dat in het bedrijfsleven ook invoeren. Het salaris hoeft ook niet vast te hangen aan het salaris van de directeur, maar dat het hoogste salaris het minimumloon bepaald zou voor bepaalde bedrijven helemaal niet zo slecht zijn.ZeromaNoiS schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:37:
[...]
Wat een onzin. Je hangt een salaris aan iemands waarde voor je bedrijf, of in dit geval het team, en zijn prestaties. Die monteurs verdienen waarschijnlijk allemaal al hartstikke mooi, met een goede bonus-structuur.
Het is gewoon een commerciële onderneming.
Je kan wel zo mooi zeggen dat een medewerker betaalt wordt wat hij waard is, maar zo ideaal is de wereld niet. Er wordt heel wat personeel uitgebuit, omdat -zoals je zelf al zegt- het commerciële instellingen zijn. Alles voor de winst.
Nou zeg ik niet dat de meevliegende teamleden (niet alleen monteurs!) uitgebuit worden, ik ben gewoon geen voorstander van die belachelijke salarissen van tientallen miljoenen per jaar.
Goed dit is natuurlijk een puur hypothetisch ballonnetje wat ik op liet, want het gaat never nooit gebeuren.
Groetjes
Verwijderd
Het was juist bedoeld om te laten zien hoe snel je fake news in de rondte krijgt. De link was zo nep als het maar kon met inderdaad f1-fun.com maar omdat mensen het maar iets willen geloven en het maar enigzins tegen iets aan zit wat mogelijk zou kunnen zijj wordt het al direct opgepakt als echt nieuws.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:24:
[Mbr]*knip*
Misschien goed bedoeld, maar dit voegt niets toe.[/]
Dit is nu precies waar de huidige maatschappij aan kapot gaat. Nergens wordt meer stil gestaan of iets nog wel echt is. Zelfs een bericht zo duidelijk als mijn voorbeeld wordt niet eens in twijfel getrokken.
Al die clickbait sites werken net zo. Maar vervolgens roddelt iedereen er op los alsof het gelijk de waarheid is. Ik heb al zoveel onzin voorbij zien komen dat is te absurd voor woorden.
Ter info: ik had een bericht titel geschreven met niks meer en niks minder dan de suggestie dat max verstappen het mercedes team had overgekocht. Los dat het technisch niet eens zomaar mogelijk is heeft max daar ook echt nog niet de middelen voor.
Que? Ik zie 2 berichten als reactie (ik heb het originele bericht niet gezien, dat was al gewijzigd), en beide wordt direct in twijfel getrokken en niet geloofd, dus haaks op wat je zegt. Of mis ik iets?Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 09:31:
[...]
Dit is nu precies waar de huidige maatschappij aan kapot gaat. Nergens wordt meer stil gestaan of iets nog wel echt is. Zelfs een bericht zo duidelijk als mijn voorbeeld wordt niet eens in twijfel getrokken.
Al die clickbait sites werken net zo. Maar vervolgens roddelt iedereen er op los alsof het gelijk de waarheid is. Ik heb al zoveel onzin voorbij zien komen dat is te absurd voor woorden.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 09:31:
[...]
Het was juist bedoeld om te laten zien hoe snel je fake news in de rondte krijgt. De link was zo nep als het maar kon met inderdaad f1-fun.com maar omdat mensen het maar iets willen geloven en het maar enigzins tegen iets aan zit wat mogelijk zou kunnen zijj wordt het al direct opgepakt als echt nieuws.
Ter info: ik had een bericht titel geschreven met niks meer en niks minder dan de suggestie dat max verstappen het mercedes team had overgekocht. Los dat het technisch niet eens zomaar mogelijk is heeft max daar ook echt nog niet de middelen voor.
Dus in een topic waar iedereen al baalt van nepnieuws ga jij een post maken om je punt te maken en over die post ga je ook een epistel schrijven om je punt te maken dat er nepnieuws is??
Mèn, als er iets is waar we niet op zitten te wachten is het deze zooi wel
https://open.spotify.com/...si=68m5-scFQ7WQQY2k0cPLMQ
Hij denkt dat Horner sterk staat.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
De geruchten die ik hoor is dat de lijn tussen Jos en Max eerder oranje of rood is.. en dat Max eigenlijk niet meer wil racen maar dat Jos hem onder druk zet.. en dat Christian een retirement wel steunt (wat ik onlogisch vind zakelijk, maar als vrienden van mekaar snap ik het wel)..Illegal_Alien schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:55:
Nu.nl maakt er al helemaal een Game of Thrones verhaal van.
[Afbeelding]
Ook hoorde ik dat Jos een relatie heeft gehad met diezelfde dame.. die 2 dingen zouden wel de slechte relatie tussen Jos en Christian verklaren...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Staat dat op het LH44 fanforum?ToolkiT schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:55:
De geruchten die ik hoor is dat de lijn tussen Jos en Max eerder oranje of rood is.. en dat Max eigenlijk niet meer wil racen maar dat Jos hem onder druk zet.. en dat Christian een retirement wel steunt (wat ik onlogisch vind zakelijk, maar als vrienden van mekaar snap ik het wel)..
Dat zit er dichterbij.. vriend van me kent iemand die bij RBR werkt..Lynx schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:29:
Of Horner rechtstreeks 😂
Ik behandel het als gerucht.. maar zou me niet verbazen als het waar is..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 17-03-2024 10:06 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Laten we de FIA er maar bij halen… ben benieuwd. Als ik cynisch was zou ik zeggen dat hij zo snel mogelijk op non actief wordt gezet ivm reputatie schade. Maar ik denk eerder dat er hier niets mee gaat gebeuren buiten wat perskoppen…
Wat een gelul… als je op die manier onder druk gezet zou worden of ongemotiveerd bent zou je nooit zo kunnen presteren.ToolkiT schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:55:
[...]
De geruchten die ik hoor is dat de lijn tussen Jos en Max eerder oranje of rood is.. en dat Max eigenlijk niet meer wil racen maar dat Jos hem onder druk zet.. en dat Christian een retirement wel steunt (wat ik onlogisch vind zakelijk, maar als vrienden van mekaar snap ik het wel)..
De FIA heeft zelf verder niks te zeggen over wie een team als teambaas heeft vziw.BiaggioLuciano schreef op zondag 17 maart 2024 @ 01:06:
https://www.nu.nl/formule...nt-klacht-in-bij-fia.html
Laten we de FIA er maar bij halen… ben benieuwd. Als ik cynisch was zou ik zeggen dat hij zo snel mogelijk op non actief wordt gezet ivm reputatie schade. Maar ik denk eerder dat er hier niets mee gaat gebeuren buiten wat perskoppen…
Het blijft zo in de categorie ‘blind en wild om je heen slaan’ vallen.
De FIA heeft het al druk genoeg met de Ben Sulayem aantijgingen.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 17-03-2024 08:55 ]
PSN
Dus:
Andre Agassi was vroeger een top tennisspeler, maar heeft ook ooit in zijn boek geschreven dat hij een hekel had aan tennis. En blijkbaar geldt het voor meer topsporters:Kenny_026 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 01:15:
[...]
Wat een gelul… als je op die manier onder druk gezet zou worden of ongemotiveerd bent zou je nooit zo kunnen presteren.
https://www.theguardian.c.../andre-agassi-hate-tennis
Zeg niet dat dit voor Max ook geldt en gezien hij zijn vrije tijd besteedt aan simracen, lijkt het mij onwaarschijnlijk. Maar je weet het nooit…
Ik mag hopen dat niemand twijfelt of Max racen wel leuk vindt. Precies wat je zegt: als hij er niks aan vond, zou hij het niet tot diep in de nacht doen in zijn vrije tijd.Tomcatter_31 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:17:
[...]
Andre Agassi was vroeger een top tennisspeler, maar heeft ook ooit in zijn boek geschreven dat hij een hekel had aan tennis. En blijkbaar geldt het voor meer topsporters:
Zeg niet dat dit voor Max ook geldt en gezien hij zijn vrije tijd besteedt aan simracen, lijkt het mij onwaarschijnlijk. Maar je weet het nooit…
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Heel interessante podcast. Saward beschuldigt de Verstappens ervan dat ze hun hand overspelen en te hoogmoedig zijn. Horner ís het team. En Max is goed maar zonder de beste auto geen kampioen. En ook: If the best car becomes available, the battle for it will be brutal. Contracten worden waardeloos, rijders zullen tot alles bereid zijn om dat zitje te bemachtigen.Boeryepes schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:57:
Missed Apex podcast met Joe Saward die weer goede inzichten en kennis deelt over de Red Bull power struggle.
https://open.spotify.com/...si=68m5-scFQ7WQQY2k0cPLMQ
Hij denkt dat Horner sterk staat.
Kan dit aub in randzaken?zilver7 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:20:
[...]
Heel interessante podcast. Saward beschuldigt de Verstappens ervan dat ze hun hand overspelen en te hoogmoedig zijn. Horner ís het team. En Max is goed maar zonder de beste auto geen kampioen. En ook: If the best car becomes available, the battle for it will be brutal. Contracten worden waardeloos, rijders zullen tot alles bereid zijn om dat zitje te bemachtigen.
Ik wil geen 2 topics skippen
Ik las op NU.nl dat ze nu naar de FIA is gestapt, maar dat lijkt me vreemd. Naar mijn weten is er nog nooit een slachtoffer zonder aangifte gegaan, naar de KNVB bijvoorbeeld. Of het moet al direct iets van bij de bond zijn (zoals de Spaanse voetbalsters) - die hebben ook aangifte gedaan.
Heb ik hierin iets gemist? Zo nee, is er een reden om juist niet naar de politie te stappen om aangifte te doen, maar direct naar de FIA?
Ik neig heel erg erop dat Horner hier onterecht word neergezet als een vies iemand, terwijl ik dit niet echt terug zie in de berichten die zijn gelekt.
Ik vind het verder ook vreemd dat Jos Verstappen niet wordt genoemd in de mainstream media. Er zijn ook geruchten dat hij het gezellig had met deze dame. Is dat opeens niet meer relevant? Of is dit allemaal onwaar?
[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 17-03-2024 11:40 ]
Civiel recht dacht ikHollowGamer schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:36:
Stomme vraag, maar waarom gaat de vrouw in kwestie niet naar de politie? Of is dit al gebeurd?
Ik las op NU.nl dat ze nu naar de FIA is gestapt, maar dat lijkt me vreemd. Naar mijn weten is er nog nooit een slachtoffer zonder aangifte gegaan, naar de KNVB bijvoorbeeld. Of het moet al direct iets van bij de bond zijn (zoals de Spaanse voetbalsters) - die hebben ook aangifte gedaan.
Heb ik hierin iets gemist? Zo nee, is er een reden om juist niet naar de politie te stappen om aangifte te doen, maar direct naar de FIA?
Ik neig heel erg erop dat Horner hier onterecht word neergezet als een vies iemand, terwijl ik dit niet echt terug zie in de berichten die zijn gelekt.
Ik vind het verder ook vreemd dat Jos Verstappen niet wordt genoemd in de mainstream media. Er zijn ook geruchten dat hij het gezellig had met deze dame. Is dat opeens niet meer relevant? Of is dit allemaal onwaar?
Verwijderd
Denk dat Max ook niet anders weet, getuige dit interview in 2009Tomcatter_31 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:17:
[...]
Andre Agassi was vroeger een top tennisspeler, maar heeft ook ooit in zijn boek geschreven dat hij een hekel had aan tennis. En blijkbaar geldt het voor meer topsporters:
Jos en Max Verstappen in Holland Sport (13/04/2009) - Interview
Wat betekent dit precies? Wat ik zo begrijp, is dat je probeert te schikken tussen de partijen onderling?
RBR heft vrijwel geen funding vanuit eigen middelen/moeder maatschappij.Woudloper schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:27:
Het plaatje van Nu.nl rondom de Game-of-Trones-machtstrijd is wel grappig. Je zou eerder de officiële organisatiestructuren opzoeken, blijft in deze situatie toch vaak terugvallen op 'follow the money'. Ofwel, hoe is RedBull georganiseerd en van waaruit krijgt Racing (met hoeveel procent) z'n funding. Alle events zoals Racing, vliegtuigen en andere extreme onderdelen zijn er alleen om de verkoop van de blikjes te stimuleren.
Die draait al jaren vrijwel op het prijzengeld van de FOM + sponsor contracten.
Toro Rosso moest wel jaren lang veel geld bij.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 17-03-2024 12:43 ]
PSN
Civiel recht is tussen twee partijen onderling. I.p.v. overheid (/OM / "de maatschappij") vs een partij.HollowGamer schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:27:
[...]
Wat betekent dit precies? Wat ik zo begrijp, is dat je probeert te schikken tussen de partijen onderling?
Maar bij mijn weten heeft Horner ook geen wetten overtreden (bv geen sprake van aanranding of zo) dus dan wordt het sowieso al lastig om het OM er een zaak van te laten maken. En als er geen wetten overtreden zijn wordt het eigenlijk altijd al lastig om het voor de rechter te laten komen. Immers oordeelt een rechter op basis van de wet.
Naar de FIA stappen kan dan heel misschien een optie zijn onder de noemer dat Horner de sport in diskrediet brengt of zo. Maar of daar wat uit komt?
Als haar onrecht aangedaan is wil ze dat diegene op de blaren wilt zitten. Nu is alleen de vrouw slachtoffer.Grrrrrene schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:01:
Maar wat wint zij daar dan mee? Is dit rancune? Het versterkt voor mijn gevoel alleen maar de geruchten dat ze een pion is in de hele machtstrijd en dat iemand haar hiertoe aanzet. Ergens een heel trieste situatie met alleen maar verliezers.
Maar na de FIA stappen is dan best raar. De FIA is niet echt een partij in deze. Dit is een zaak van die vrouw, Horner, en in het verlengde de werkgever. De FIA staat hier buiten. En om dan naar de FIA te gaan op basis van dat deze zaak de Formule 1 reputatie schade toebrengt, tsja, daar heeft de FIA deze zaak niet echt voor nodig? Kijk alleen al naar de twee dingen waar de FIA president afgelopen weken van beschuldigd is. Dat is schadelijker voor de sport dan de prive aangelegenheden van een van de teambazen. En een Max Mosley was nu ook niet echt van onbesproken gedrag.AMARONE schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:05:
[...]
Als haar onrecht aangedaan is wil ze dat diegene op de blaren wilt zitten. Nu is alleen de vrouw slachtoffer.
Alle kinderen zijn al voor de bus gegooid door die whatsapp dump toch?AMARONE schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:05:
[...]
Als haar onrecht aangedaan is wil ze dat diegene op de blaren wilt zitten. Nu is alleen de vrouw slachtoffer.
Zo expres lekken duid er op dat het idd alleen om rancune lijkt te gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 17-03-2024 14:54 ]
PSN
Is dat dan al bevestigd als echt?YakuzA schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:53:
[...]
Alle kinderen zijn al voor de bus gegooid door die whatsapp dump toch?
Zo expres lekken duid er op dat het idd alleen om rancune lijkt te gaan.
De FIA heeft regels dat dit soort dingen niet de sport bedoezelen.RobertMe schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:16:
[...]
Maar na de FIA stappen is dan best raar. De FIA is niet echt een partij in deze. Dit is een zaak van die vrouw, Horner, en in het verlengde de werkgever. De FIA staat hier buiten. En om dan naar de FIA te gaan op basis van dat deze zaak de Formule 1 reputatie schade toebrengt, tsja, daar heeft de FIA deze zaak niet echt voor nodig? Kijk alleen al naar de twee dingen waar de FIA president afgelopen weken van beschuldigd is. Dat is schadelijker voor de sport dan de prive aangelegenheden van een van de teambazen. En een Max Mosley was nu ook niet echt van onbesproken gedrag.
Deze stap geeft mijn inziens aan dat er alles aan gedaan wordt om Horner te wieberen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dat zag je ook bij de Wolff gate toch?backupdevice schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:18:
[...]
De FIA heeft regels dat dit soort dingen niet de sport bedoezelen.
Deze stap geeft mijn inziens aan dat er alles aan gedaan wordt om Horner te wieberen.
Mijn boefje is liev!
Wolff gate was totaal iets anders.JB schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:26:
[...]
Dat zag je ook bij de Wolff gate toch?FIA deed er toen ook alles "aan"...
Zoals de FIA ook al zelf aan heeft gegeven, de FIA gaat alleen over de eigen werknemers.backupdevice schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:18:
[...]
PSN
Dat is redelijk anders, omdat Susie bij de FIA in dienst is.JB schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:26:
[...]
Dat zag je ook bij de Wolff gate toch?FIA deed er toen ook alles "aan"...
PSN
De statements waren inderdaad anders. Daar was de kous mee af.YakuzA schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:43:
[...]
Dat is redelijk anders, omdat Susie bij de FIA in dienst is.
Mijn boefje is liev!
De FIA heeft in de regelementen staan dat dit soort dingen niet de sport mogen beschadigen. Dus zij gaan Horner niet aanpakken, maar zij gaan dan potentieel Redbull Racing aanpakken. Die dan weer richting Horner gaanYakuzA schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:42:
[...]
Zoals de FIA ook al zelf aan heeft gegeven, de FIA gaat alleen over de eigen werknemers.
FIA of FOM? De beschuldiging was volgens mij dat ze als FOM werknemer inzichten had in interne FOM zaken (financiën etc) die "aan de keukentafel" gedeeld werden met Toto waardoor die niet alleen toegang had tot "bedrijfsgeheimen" van FOM maar er als teambaas dus ook voordeel uit kon halen.YakuzA schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:43:
[...]
Dat is redelijk anders, omdat Susie bij de FIA in dienst is.
En zoals ik al aangaf moet de FIA dan ook eens goed in de eigen gelederen kijken. Een FIA president die beschuldigd wordt van het proberen te manipuleren van een race uitslag, om maar eens iets te noemen. Dat brengt de sport veel meer in diskrediet dan een prive kwestie van een teambaas waar de FIA niks over te zeggen heeft. Nog los van alle prive kwesties inzake oud FIA president Max Mosley.backupdevice schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:18:
[...]
Oh, hebben ze dat al aangegeven? Ik had alleen gelezen dat ze zaken volstrekt vertrouwelijk behandelen en daarom geen uitspraken kunnen doen. Ik zie ook niet zo hoe de FIA hier iets mee kan doen. Maar ze heeft haar advocatenteam de laan uit gestuurd en nieuwe advocaten ingehuurd. Wellicht hebben haar oude advocaten haar kansen laag ingeschat en zit er nu een team dat hier graag geld aan wil verdienen of naam mee wil maken.YakuzA schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:42:
[...]
Zoals de FIA ook al zelf aan heeft gegeven, de FIA gaat alleen over de eigen werknemers.
Dat vind ik nog het meest bizarre aan het hele verhaal. Je kunt met AI of handig photoshoppen heel makkelijk een gesprek opzetten waar iemands schuld uit blijkt. De media pikken dat maar al te graag op, want het levert clicks op.
Tja je kan er allemaal dingen omheen erbij halen. Maar dat veranderd niks aan het feit dat er gebruikt gemaakt wordt van een mogelijkheid om een klacht in te dienen, door een regel die in het regelement staat.RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:13:
[...]
En zoals ik al aangaf moet de FIA dan ook eens goed in de eigen gelederen kijken. Een FIA president die beschuldigd wordt van het proberen te manipuleren van een race uitslag, om maar eens iets te noemen. Dat brengt de sport veel meer in diskrediet dan een prive kwestie van een teambaas waar de FIA niks over te zeggen heeft. Nog los van alle prive kwesties inzake oud FIA president Max Mosley.
Dus als het waar is dat deze klacht door deze persoon is ingediend, dan is het een slimme zet van diegene die Horner weg wilt hebben binnen Redbull.
Als het niet via een intern integriteits onderzoek kan, getoetst door een King Counselor, dan maar via een regel van de FIA.
Maakt het niet gelijk echt natuurlijk, maar waar de mail naar is verstuurd waren wel allemaal e-mail adressen van hoge piefen die alleen een insider zou kunnen weten.Grrrrrene schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:14:
[...]
Dat vind ik nog het meest bizarre aan het hele verhaal. Je kunt met AI of handig photoshoppen heel makkelijk een gesprek opzetten waar iemands schuld uit blijkt. De media pikken dat maar al te graag op, want het levert clicks op.
Dus als het nep is, komt het wel ergens uit een van de teams of in elk geval dicht er op en niet een willekeurige grapjas met te veel vrije tijd.
Dat klopt zeker. Maar er zijn gewoon teveel mensen op de grid die belang hebben bij deze interne struggles bij Red Bull. Nog even los van dat er binnen RBR blijkbaar ook mensen zijn die er belang bij zouden hebben (wederom zonder echt keihard bewijs, maar dat het niet botert tussen Marko, Verstappen sr. en Horner, is wel duidelijk).Shinji schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:35:
[...]
Maakt het niet gelijk echt natuurlijk, maar waar de mail naar is verstuurd waren wel allemaal e-mail adressen van hoge piefen die alleen een insider zou kunnen weten.
Dus als het nep is, komt het wel ergens uit een van de teams of in elk geval dicht er op en niet een willekeurige grapjas met te veel vrije tijd.
Ik wil het daarmee niet bagatelliseren in de zin dat ik wil beweren dat de dame in kwestie liegt of dat het per definitie fake is, maar in het kader van onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zou de media hier best iets voorzichtiger mee om mogen gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 18-03-2024 15:38 ]
Staat dat in het reglement van de FIA? En wie mag dat dan? Mag ik als kijker dan ook een klacht indienen dat Spa 2021 de sport in discrediet brengt bv?backupdevice schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:25:
[...]
Tja je kan er allemaal dingen omheen erbij halen. Maar dat veranderd niks aan het feit dat er gebruikt gemaakt wordt van een mogelijkheid om een klacht in te dienen, door een regel die in het regelement staat.
Dit hele gebeuren stinkt gewoon. Als dir vrouw zo overtuigd is van haar gelijk dan moet ze naar een rechter gaan. Niet naar de FIA. En dat doet ze niet. Dus blijkbaar weet ze dat ze geen poot om op te staan heeft.
En owja, kan Horner of Red Bull dan ook een klacht bij de FIA indienen dat deze vrouw de sport in diskrediet brengt door het maar steeds terug te laten komen? Er is een uitspraak van het interne onderzoek, en als ze het daar niet mee eens is moet ze naar een rechter gaan <punt>. Want waar stopt dit anders? Totdat iemand waar nog niemand van gehoord heeft zegt "ja schat, je hebt gelijk"?
Geen idee of dat mag. Maar je kan er altijd een mail aan wagen.RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:09:
[...]
Staat dat in het reglement van de FIA? En wie mag dat dan? Mag ik als kijker dan ook een klacht indienen dat Spa 2021 de sport in discrediet brengt bv?
Tuurlijk stinkt deze zaak. Oostenrijk wilt gewoon van Horner af.RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:09:
[...]
Dit hele gebeuren stinkt gewoon. Als dir vrouw zo overtuigd is van haar gelijk dan moet ze naar een rechter gaan. Niet naar de FIA. En dat doet ze niet. Dus blijkbaar weet ze dat ze geen poot om op te staan heeft.
En owja, kan Horner of Red Bull dan ook een klacht bij de FIA indienen dat deze vrouw de sport in diskrediet brengt door het maar steeds terug te laten komen? Er is een uitspraak van het interne onderzoek, en als ze het daar niet mee eens is moet ze naar een rechter gaan <punt>. Want waar stopt dit anders? Totdat iemand waar nog niemand van gehoord heeft zegt "ja schat, je hebt gelijk"?
Maar je bent wel stellig in dat "in de regels staat dat...". Nu komt dat "sport in diskrediet brengen" best vaak langs, dus dat geloof ik wel. Maar er zit nogal een verschil in het bestaan van de regel vs aangeven dat die vrouw bij de FIA mag klagen omdat dit de sport in diskrediet brengt. Dus dan ben ik ook wel benieuwd waar dit in de regels zou staan (/vraag ik naar een bron daarvoor).backupdevice schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:18:
[...]
Geen idee of dat mag. Maar je kan er altijd een mail aan wagen.
En/want in de zaak Susie Wolff gaf de FIA zelf nog aan te acteren op basis van ontvangen signalen. En dat ze op basis daarvan een onderzoek startte. Maar sat is hier dus niet aan de orde. De signalen waren er al weken/maanden en daar deed de FIA helemaal niks mee. En nu heeft die vrouw een klacht ingediend, doen ze er wel iets mee, en is dit volgens jou volgens de regels dat eenieder(?) een klacht kan indienen.
Verdiep je eerst nou eens even hoe dit staat beschreven voordat je je gal uit het verleden over mij heen gooit.RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:26:
[...]
Maar je bent wel stellig in dat "in de regels staat dat...". Nu komt dat "sport in diskrediet brengen" best vaak langs, dus dat geloof ik wel. Maar er zit nogal een verschil in het bestaan van de regel vs aangeven dat die vrouw bij de FIA mag klagen omdat dit de sport in diskrediet brengt. Dus dan ben ik ook wel benieuwd waar dit in de regels zou staan (/vraag ik naar een bron daarvoor).
En/want in de zaak Susie Wolff gaf de FIA zelf nog aan te acteren op basis van ontvangen signalen. En dat ze op basis daarvan een onderzoek startte. Maar sat is hier dus niet aan de orde. De signalen waren er al weken/maanden en daar deed de FIA helemaal niks mee. En nu heeft die vrouw een klacht ingediend, doen ze er wel iets mee, en is dit volgens jou volgens de regels dat eenieder(?) een klacht kan indienen.
Totaal iets anders en ook veel schadelijker voor de sport dan wat Christian Horner gedaan zou hebben als je de media en roddels moet geloven.
Zolang de hele kwestie nog steeds is gebaseerd op aannames en op beschuldigingen van een "anonieme" bron dan kunnen wij er in ieder geval niets zinnigs over zeggen.
Hou er wel rekening mee dat de onschuldpresumptie in de regel een strafrechtelijk aangelegenheid is en lang niet altijd doorwerkt in het civiel recht.Grrrrrene schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:38:
Ik wil het daarmee niet bagatelliseren in de zin dat ik wil beweren dat de dame in kwestie liegt of dat het per definitie fake is, maar in het kader van onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zou de media hier best iets voorzichtiger mee om mogen gaan.
Als je een linkje bij de hand hebt naar de FIA regels waarin dit beschreven staat (evt. incl vermelding regelnummer) dan houd ik me daarvoor aanbevolenbackupdevice schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:29:
[...]
Verdiep je eerst nou eens even hoe dit staat beschreven voordat je je gal uit het verleden over mij heen gooit.
Geen linkje van de regels; Wel een quote met daarin een voorzetje van 'stuur de klacht maar in'RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:39:
[...]
Als je een linkje bij de hand hebt naar de FIA regels waarin dit beschreven staat (evt. incl vermelding regelnummer) dan houd ik me daarvoor aanbevolen. En ik neem aan dat je dit vrijwel bij de hand hebt, gezien de stelligheid dat de vrouw in kwestie deze zaak binnen de regels van de FIA mag aankaarten bij de FIA.
FIA-voorzitter: ‘Geen overhaaste beslissingen’
Tegenover de Financial Times heeft Mohammed Ben Sulayem echter wel gezegd dat de zaak rond Horner schadelijk is voor de sport. Desondanks zal de FIA, zo benadrukt hij, ‘geen overhaaste beslisissingen nemen’. “Wel zullen wel iedere klacht die binnenkomt via onze compliance-afdeling onderzoeken.”
https://www.formule1.nl/n...chadelijk-voor-formule-1/
Zie hierboven .RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:39:
[...]
Als je een linkje bij de hand hebt naar de FIA regels waarin dit beschreven staat (evt. incl vermelding regelnummer) dan houd ik me daarvoor aanbevolen. En ik neem aan dat je dit vrijwel bij de hand hebt, gezien de stelligheid dat de vrouw in kwestie deze zaak binnen de regels van de FIA mag aankaarten bij de FIA.
Het gaat dus de FIA erom dat deze zaak het imago schaad . Dus doet de vrouw een melding om zo de FiA te bewegen een oordeel te vellen over een situatie bij Redbull die het imago kan schaden.
[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 18-03-2024 17:13 ]
Geen idee of dat zo is, maar kan me voorstellen dat als daar een verschil in zit je het liever privé afhandelt als die mogelijkheid er is.
Ik snap waar het over gaat. Ik wist alleen niet dat de FIA een klachtencommissie had. Terwijl jij nogal zeker stelde dat de FIA hier regels voor heeft (zijnde, een klachtencommissie en regels wie waarover een klacht kan indienen).backupdevice schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:11:
[...]
Zie hierboven .
Het gaat dus de FIA erom dat deze zaak het imago schaad . Dus doet de vrouw een melding om zo de FiA te bewegen een oordeel te vellen over een situatie bij Redbull die het imago kan schaden.
Blijft in ieder geval een raar verhaal. En als MBS dit zo zegt dan kan het net zo goed zijn dat hij er voordeel uit probeert te halen en maar wat verzint v.w.b. klancht indienen. En dan "voordeel" dat als het naar buiten komt hijzelf de sport in diskrediet brengt. Want wat macht spelletjes is hijzelf volgens mij toch ook niet vies van. En FIA kan dit weer mooi als leverage gebruiken naar Red Bull en FOM. FOM dan bv als FIA weer eens meer geld wilt zien. En zie ook de hele Andretti kwestie met FIA die goedkeuring geeft en FOM niet. Over sport in diskrediet brengen gesproken...
Is er een serieuze reden om aan te nemen dat de gelekte gesprekken nep zijn? Als dat het geval was geweest dan was daar vast meer aandacht voor geweest in plaats van het "ik reageer niet op anonieme speculatie" dat er nu kwam?Grrrrrene schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:14:
Dan was Horner's marketingcampange met zijn vrouw die even in beeld moest met hem om te laten zien dat alles goed was ook niet nodig geweest lijkt me?
Smoke and Mirrors...RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:19:
[...]
Ik snap waar het over gaat. Ik wist alleen niet dat de FIA een klachtencommissie had. Terwijl jij nogal zeker stelde dat de FIA hier regels voor heeft (zijnde, een klachtencommissie en regels wie waarover een klacht kan indienen).
Blijft in ieder geval een raar verhaal. En als MBS dit zo zegt dan kan het net zo goed zijn dat hij er voordeel uit probeert te halen en maar wat verzint v.w.b. klancht indienen. En dan "voordeel" dat als het naar buiten komt hijzelf de sport in diskrediet brengt. Want wat macht spelletjes is hijzelf volgens mij toch ook niet vies van. En FIA kan dit weer mooi als leverage gebruiken naar Red Bull en FOM. FOM dan bv als FIA weer eens meer geld wilt zien. En zie ook de hele Andretti kwestie met FIA die goedkeuring geeft en FOM niet. Over sport in diskrediet brengen gesproken...
Nu die "Horner" zaak richting de FIA geduwd wordt sneeuwt natuurlijk (o.a.) Vegasgate van MBS zelf lekker onder.
Laten ze maar fijn druk zijn met RBR, des te minder aandacht en tijd er overblijft voor het gedoe rond MBS himself.
Dat is wel zo'n beetje hoe het anno 2024 gaat wanneer een man betreft.RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:09:
Er is een uitspraak van het interne onderzoek, en als ze het daar niet mee eens is moet ze naar een rechter gaan <punt>. Want waar stopt dit anders? Totdat iemand waar nog niemand van gehoord heeft zegt "ja schat, je hebt gelijk"?
Omdat legaal niet per se fatsoenlijk is en iets onfatsoenlijks niet per se illegaal. Als ik over een collega grappen ga lopen maken dat ie niet de slimste is en dat hij er alleen is voor een toeslag, dan is dat niet illegaal. Wel is het onwenselijk dat dit soort gedrag gebeurt op de werkvloer. Daarom hebben de meeste fatsoenlijke bedrijven een gedragscode en extra regels buiten de wet om.RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:09:
[...]
[…]
En die gedragscode is dus iets van het bedrijf, wat het een interne aangelegenheid maakt. En een (onafhankelijk) advocaat heeft geoordeeld dat er "niks is gebeurt". En de FIA heeft daar verder niks mee te maken. Immers werkt noch Horner noch die vrouw voor de FIA en heeft geen van beide een gedragscovan de FIA ondertekend (naar ik aanneem, want ze zijn geen werknemers van).BiaggioLuciano schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:00:
[...]
Omdat legaal niet per se fatsoenlijk is en iets onfatsoenlijks niet per se illegaal. Als ik over een collega grappen ga lopen maken dat ie niet de slimste is en dat hij er alleen is voor een toeslag, dan is dat niet illegaal. Wel is het onwenselijk dat dit soort gedrag gebeurt op de werkvloer. Daarom hebben de meeste fatsoenlijke bedrijven een gedragscode en extra regels buiten de wet om.
Maar Horner doet wel mee met een kampioenschap van FIA. Dus als zij iets vinden, wat mij sterk lijkt, kunnen ze erop reageren door hem te schorsen of RBR een boete te geven. Daarvoor zijn de terms & conditions voor getekend, waar je je ook aan moet houden als je er aan mee wilt doen.RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:10:
[...]
En die gedragscode is dus iets van het bedrijf, wat het een interne aangelegenheid maakt. En een (onafhankelijk) advocaat heeft geoordeeld dat er "niks is gebeurt". En de FIA heeft daar verder niks mee te maken. Immers werkt noch Horner noch die vrouw voor de FIA en heeft geen van beide een gedragscovan de FIA ondertekend (naar ik aanneem, want ze zijn geen werknemers van).
De FIA kijkt wel uit. Anders moeten ze straks ook coureurs en teamleiders die snelheidsovertredingen begaan gaan straffen. Ze kunnen hoogstens klagen over de slechte publiciteit.BiaggioLuciano schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:19:
Maar Horner doet wel mee met een kampioenschap van FIA. Dus als zij iets vinden, wat mij sterk lijkt, kunnen ze erop reageren door hem te schorsen of RBR een boete te geven. Daarvoor zijn de terms & conditions voor getekend, waar je je ook aan moet houden als je er aan mee wilt doen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De Formule 1 is geen eigendom van de FIA of zo. De FIA doet de arbitrage, maar het kampioenschap zelf is eigendom van de FOM, Formula One Management, wat onderdeel is van Liberty Global. De FIA is alleen een onafhankelijke partij dat naleving van de regels verzorgt.BiaggioLuciano schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:19:
Maar Horner doet wel mee met een kampioenschap van FIA. Dus als zij iets vinden, wat mij sterk lijkt, kunnen ze erop reageren door hem te schorsen of RBR een boete te geven. Daarvoor zijn de terms & conditions voor getekend, waar je je ook aan moet houden als je er aan mee wilt doen.
Ik vraag mij serieus af wanneer de mythe stopt dat de F1 van de FIA zou zijn.
Ligt iets genuanceerder.CH4OS schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:42:
[...]
De Formule 1 is geen eigendom van de FIA of zo. De FIA doet de arbitrage, maar het kampioenschap zelf is eigendom van de FOM, Formula One Management, wat onderdeel is van Liberty Global. De FIA is alleen een onafhankelijke partij dat naleving van de regels verzorgt.
Ik vraag mij serieus af wanneer de mythe stopt dat de F1 van de FIA zou zijn.
The investors deck from Liberty Media purchase of FoM explained it simply. https://imgur.com/eHnBgtx
FIA owns the rights to Formula 1, they also manage the rules and regulations for F1 and are also the authority that decides if a team is compliant with the regulations.
FoM - the company Liberty media bought - leased the commercial rights for Formula 1 for 110 years, as the EU demanded a split of the commercial and regulatory activities in the 1990s.
So by definition, Formula 1 cannot happen without FIA, as they are the legal owners of the championship name and the 70+ year identity we call Formula 1.
Allemaal van de officiele website
Helmut Marko schijnt de exit clausule van Max te hebben toegevoegd zonder het aan het Red Bull F1 team te melden, diezelfde exit clausule die Max gebruikte om Marko mee te beschermen. Daar mogen de advocaten wel even een pak slaag krijgen, dat ze zo'n constructie mogelijk hebben gemaaktAnd insiders have now revealed that the addition of the break clause was not part of Verstappen’s original contract extension - signed back in 2022 - and was “put in place unilaterally by the Verstappens and Marko without Red Bull’s F1 team, nor Red Bull team principal Christian Horner, knowing anything about it at the time”, Motorsport report.
According to Motorsport, Marko was able to do this because as one of Red Bull Racing’s two directors, he is able to act on the team’s behalf.
(Weet niet hoe betrouwbaar deze site is)
[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 18-03-2024 19:52 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daar ben ik het wel mee eens. Nee, het kan niet, misschien bij een goede vriendin van wie je weet dat ze erom kan lachen, geen idee. Maar zeker dat laatste: mensen staan tegenwoordig ook in de rij om iemand aan de schandpaal te nagelen. Daardoor kan er ook echt helemaal niks meer tegenwoordig en buitelen bedrijven over elkaar heen om zo woke mogelijk over te komen. Dan krijg je dit soort politiek correcte onzin: https://nos.nl/artikel/25...t-wie-het-kind-is-geborenJB schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:37:
[...]
Het is alles behalve normaal ja. Dit was toen niet normaal, nu ook niet. We schieten nu alleen door in het andere extreme IMHO want bij het minste of geringste ga je voor de bijl. Dat was meer mijn punt.
Gewoon normaal doen en geen grappen ten koste van een ander uithalen, als je de ander niet kent en dus de impact niet weet. Heel moeilijk is het niet
Het gaat me meer om de publieke opinie.Dennism schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:38:
[...]
Hou er wel rekening mee dat de onschuldpresumptie in de regel een strafrechtelijk aangelegenheid is en lang niet altijd doorwerkt in het civiel recht.
[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 19-03-2024 08:04 ]
Als dat zo is dan is die Marko toch ook helemaal niet betrouwbaar?gambieter schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:48:
Deze vind ik dan wel weer leuk: Max Verstappen’s exit clause ‘added recently without Red Bull’s F1 team knowing’
[...]
Helmut Marko schijnt de exit clausule van Max te hebben toegevoegd zonder het aan het Red Bull F1 team te melden, diezelfde exit clausule die Max gebruikte om Marko mee te beschermen. Daar mogen de advocaten wel even een pak slaag krijgen, dat ze zo'n constructie mogelijk hebben gemaakt
(Weet niet hoe betrouwbaar deze site is)
Ik snap wel dat er frictie ontstaat binnen het team na zo'n actie.
Betrouwbaar is nou niet een woord dat ik aan Marko zou toekennenschumi2004 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:12:
Als dat zo is dan is die Marko toch ook helemaal niet betrouwbaar?
Ik snap wel dat er frictie ontstaat binnen het team na zo'n actie.
Je snapt het niet. De FIA heeft ook een gedragscode die er voor moet zorgen dat het imago van de FIA niet in het geding komt door zaken die bijv bij teams spelen.RobertMe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:10:
[...]
En die gedragscode is dus iets van het bedrijf, wat het een interne aangelegenheid maakt. En een (onafhankelijk) advocaat heeft geoordeeld dat er "niks is gebeurt". En de FIA heeft daar verder niks mee te maken. Immers werkt noch Horner noch die vrouw voor de FIA en heeft geen van beide een gedragscovan de FIA ondertekend (naar ik aanneem, want ze zijn geen werknemers van).
Dus ongeacht of Horner wel of niet schuldig is , is niet de case hier. De onrust & de case itself heeft neerslag op de FIA . En daar zijn regels voor.
Aangezien het hele ding , in mijn ogen, speelt om Horner te wieberen is er dus een melding gemaakt door die vrouw.
Dus de FIA gaat niet een code of conduct geval doen. Maar zij worden nu dus gedwongen om uit te zoeken hoe deze zaak de FIA schaadt. Grote kans dat de FIA dan Horner gaat verzoeken te vertrekken. Dat zou dan Redbull ( niet Redbull Racing) genoeg ammo geven om Horner te wieberen.
Of hij het nu wel of niet snapt maakt niet veel uit lijkt me, dit is niet de weg om dit op te lossen.backupdevice schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:16:
[...]
Je snapt het niet. De FIA heeft ook een gedragscode die er voor moet zorgen dat het imago van de FIA niet in het geding komt door zaken die bijv bij teams spelen.
Dus ongeacht of Horner wel of niet schuldig is , is niet de case hier. De onrust & de case itself heeft neerslag op de FIA . En daar zijn regels voor.
Aangezien het hele ding , in mijn ogen, speelt om Horner te wieberen is er dus een melding gemaakt door die vrouw.
Dus de FIA gaat niet een code of conduct geval doen. Maar zij worden nu dus gedwongen om uit te zoeken hoe deze zaak de FIA schaadt. Grote kans dat de FIA dan Horner gaat verzoeken te vertrekken. Dat zou dan Redbull ( niet Redbull Racing) genoeg ammo geven om Horner te wieberen.
Ben het daarom ook volledig eens met wat hij eerder zei RobertMe in "[F1] Randzaken"
De dame in kwestie is dus helemaal niet zo zeker van haar zaak en heeft dus eigenlijk geen poot om op te staan. Dit is voor mijn gevoel meer een smaad/laster ding en probeert ze voor eigen rechter te spelen.
Als er dus echt grensoverschrijdend gedrag plaatsgevonden zou hebben dan lost de rechter alles in 1 klap op. Horner weg bij F1/RBR, boete/celstraf, schadevergoeding whatever. Maar nee, deze dame in kwestie probeert nu der gram te halen via de FIA.
Ze krijgt van mij 0 sympathie met dit soort praktijken en ik zie liever dat ze zelf straks zo genadeloos aangepakt wordt waar de honden geen brood van lusten. Wie brengt nu wie/wat in discrediet? Niet Horner i n mijn optiek, maar deze dame met haar laster campagne.
En ik zeg het maar vast, dit heeft niets met een oranje bril te maken.
Ja, maar voor wie? Je kunt niet iemand zonder grond beschuldigen en dan als FIA tegen de onterecht beschuldigde zeggen "jij hebt imago van de FIA geschaad"?backupdevice schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:16:
[...]
Je snapt het niet. De FIA heeft ook een gedragscode die er voor moet zorgen dat het imago van de FIA niet in het geding komt door zaken die bijv bij teams spelen.
Dus je kunt niet zeggen "ongeacht of Horner wel of niet schuldig is".
Signatures zijn voor boomers.
De play is om Redbull racing te straffen vanwege al de herrie Horner. Dan zegt Redbull, weg met Horner.Maasluip schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:48:
[...]
Ja, maar voor wie? Je kunt niet iemand zonder grond beschuldigen en dan als FIA tegen de onterecht beschuldigde zeggen "jij hebt imago van de FIA geschaad"?
Dus je kunt niet zeggen "ongeacht of Horner wel of niet schuldig is".
Datzelfde doet een rechter en mss nog wel meer ook.backupdevice schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:52:
[...]
De play is om Redbull racing te straffen vanwege al de herrie Horner. Dan zegt Redbull, weg met Horner.
Ik wilde nog een voetnoot toevoegen van "ik heb het sowieso al niet op dat soort gedragscodes, want er wordt meer misbruik van gemaakt dat het goed doet".backupdevice schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:52:
[...]
De play is om Redbull racing te straffen vanwege al de herrie Horner. Dan zegt Redbull, weg met Horner.
Dat dus.
Signatures zijn voor boomers.
Ik snap het prima hoor. En als de FIA een zaak wilt maken van "diskrediet brengen van de sport" dan is die vrouw wel de laatste die de klacht moet indienen. Zij is immers (mogelijk) met een lastercampagne bezig in de media / ... terwijl er al een officiële uitspraak ligt (geen rechterlijke uitspraak, maar wel een uitspraak van een onafhankelijk advocaat).backupdevice schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:16:
[...]
En daarbij gaat het v.w.b. "diskrediet brengdn van de sport" dan dus ook zeer zeker niet over wat Horner wel of niet "met" die vrouw gedaan heeft. Maar daarbij gaat het om wat dit ("media")verhaal met de sport doet. En ja, de waarheid v.w.b. wat wel of niet gebeurt is tussen Horner en die vrouw is dan min of meer irrelevant waardoor het alsnog een soort van trial by media wordt. Maar dan zal de FIA eerst moeten oordelen of er uberhaupt sprake is van "sport in diskrediet brengen". En dan kan er of besloten worden dat dit verhaal achter gesloten deuren uitgevochten moet worden (en de F1 media een spreekverbod opleggen buiten conclusies van advocaten / rechters / ...), of heel heel heel wellicht dat de FIA een eigen onderzoek doet naar wat er heeft plaatsgevonden
Maar de FIA zou never nooit moeten acteren naar de klachten van die vrouw. Tenzij een hele algemene "dit brengt de sport in diskrediet" klacht, zoals zeg maar de FIA ook zelf had kunnen inzien, net zoals de rest van de wereld. Waarbij waarheidsvinding naar wat er tussen die twee heeft plaatsgevonden irrelevant is. Maar gezien MBS zelf heeft gezegd dat die vrouw een klacht moet indienen bij de FIA is dat niet wat er hier aan de hand is.
Die vrouw, of zij nou ongelijk heeft of niet, heeft gewoon een loket bij de FIA bezocht die zij mocht bezoeken. En het is nu aan de FIA om daar iets van te vinden of RBR het imago schaadt.RobertMe schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:57:
[...]
Ik snap het prima hoor. En als de FIA een zaak wilt maken van "diskrediet brengen van de sport" dan is die vrouw wel de laatste die de klacht moet indienen. Zij is immers (mogelijk) met een lastercampagne bezig in de media / ... terwijl er al een officiële uitspraak ligt (geen rechterlijke uitspraak, maar wel een uitspraak van een onafhankelijk advocaat).
En daarbij gaat het v.w.b. "diskrediet brengdn van de sport" dan dus ook zeer zeker niet over wat Horner wel of niet "met" die vrouw gedaan heeft. Maar daarbij gaat het om wat dit ("media")verhaal met de sport doet. En ja, de waarheid v.w.b. wat wel of niet gebeurt is tussen Horner en die vrouw is dan min of meer irrelevant waardoor het alsnog een soort van trial by media wordt. Maar dan zal de FIA eerst moeten oordelen of er uberhaupt sprake is van "sport in diskrediet brengen". En dan kan er of besloten worden dat dit verhaal achter gesloten deuren uitgevochten moet worden (en de F1 media een spreekverbod opleggen buiten conclusies van advocaten / rechters / ...), of heel heel heel wellicht dat de FIA een eigen onderzoek doet naar wat er heeft plaatsgevonden
Maar de FIA zou never nooit moeten acteren naar de klachten van die vrouw. Tenzij een hele algemene "dit brengt de sport in diskrediet" klacht, zoals zeg maar de FIA ook zelf had kunnen inzien, net zoals de rest van de wereld. Waarbij waarheidsvinding naar wat er tussen die twee heeft plaatsgevonden irrelevant is. Maar gezien MBS zelf heeft gezegd dat die vrouw een klacht moet indienen bij de FIA is dat niet wat er hier aan de hand is.
Voor de rest heeft deze vrouw gewoon nog het recht om een civiele zaak te starten.
ja idd. Laat haar maar een civiele procedure starten. De Kings Counselor heeft ook aangegeven dat die route beschikbaar is.schumi2004 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:55:
[...]
Datzelfde doet een rechter en mss nog wel meer ook.
Dit is natuurlijk BS en heeft helemaal niets met de kwestie ansich te maken dat begrijp jezelf ook wel toch?backupdevice schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:01:
[...]
Die vrouw, of zij nou ongelijk heeft of niet, heeft gewoon een loket bij de FIA bezocht die zij mocht bezoeken. En het is nu aan de FIA om daar iets van te vinden of RBR het imago schaadt.
Voor de rest heeft deze vrouw gewoon nog het recht om een civiele zaak te starten.
Ik snap dat je het laatste woord wilt hebben maar dit gaat helemaal nergens over.
Dus we switchen van (sexueel)overschrijdend gedrag dan maar over naar imago schade ten aanzien van de F1 om Horner de deur uit te werken?
Ik hoef helemaal niet het laatste woord te hebben, en geef alleen maar mijn mening weer.schumi2004 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:49:
[...]
Dit is natuurlijk BS en heeft helemaal niets met de kwestie ansich te maken dat begrijp jezelf ook wel toch?
Ik snap dat je het laatste woord wilt hebben maar dit gaat helemaal nergens over.
Dus we switchen van sexueeloverschrijdend gedrag dan maar over naar image schade om Horner de deur uit te werken.
Vind je het zelf ook niet raar dat deze vrouw bij de FIA een klacht heeft neergelegd, terwijl de FIA hier qua grensoverscheidend gedrag niks te zeggen heeft over een interne kwestie die al is opgelost.
Deze melding heeft alleen "zin" als de FIA andere regels in de regelementen heeft staan die gebruikt kunnen worden door 3e partijen om Horner te wieberen. Er is in mijn ogen geen andere reden om voor die vrouw een klacht in te dienen bij de FIA. Zij maakt, als zij gelooft in haar zaak, meer kans bij met een civiele case . Mijn inziens, wordt deze vrouw gebruikt om dit voor elkaar te krijgen.
Deze hele zaak is , in mijn ogen, alleen maar bedoelt om Horner te wieberen.
Voor de rest laat ik het laatste woord bij jou.
Die vrouw, of zij nou ongelijk heeft of niet, heeft gewoon een loket bij de FIA bezocht die zij mocht bezoeken. En het is nu aan de FIA om daar iets van te vinden of RBR het imago schaadt.
Zij mag gewoon een beroep doen bij de FIA en een vraag stellen of het gedrag van Horner binnen de FIA's Code of Ethics past. Niet om het interne onderzoek te ondermijnen, maar om te kijken of de FIA het een breach van de FIA Code of Ethics vindt.schumi2004 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:00:
Dat het allemaal bedoelt is om Horner te wieberen ben ik met je eens maar deze zin deed toch een andere gedachte erover oproepen.
[...]
Als de FIA dat wel vindt, dan heeft RB een stok om Horner mee te slaan & kan die vrouw dat oordeel meenemen in een civiele zaak.
Vooral z'n onderbroek
https://twitter.com/Valtt...LTUnAulDymJBGDqHwp1Q&s=19
Dat staat en valt natuurlijk bij wat er dan als imagoschade zal worden gezien. Het gedrag zelf of de ophef erover.backupdevice schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:08:
[...]
Zij mag gewoon een beroep doen bij de FIA en een vraag stellen of het gedrag van Horner binnen de FIA's Code of Ethics past. Niet om het interne onderzoek te ondermijnen, maar om te kijken of de FIA het een breach van de FIA Code of Ethics vindt.
Als de FIA dat wel vindt, dan heeft RB een stok om Horner mee te slaan & kan die vrouw dat oordeel meenemen in een civiele zaak.
In het laatste geval is mevrouw er evengoed debet aan.
Waarom zou dit van invloed zijn op een civiele zaak? De FIA maakt geen wetten.
Klopt. Maar als je als eiser aankomt bij een civiele zaak , met een statement van de FIA dan wordt een eventueel schikkingsvoorstel totaal anders dan als je aankomt met niks .MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:40:
[...]
Dat staat en valt natuurlijk bij wat er dan als imagoschade zal worden gezien. Het gedrag zelf of de ophef erover.
In het laatste geval is mevrouw er evengoed debet aan.
Waarom zou dit van invloed zijn op een civiele zaak? De FIA maakt geen wetten.
Verwijderd
Droogkloot 🤣henri86 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:11:
Bottas oefent alvast om Audi reclames te maken.
Vooral z'n onderbroek![]()
https://twitter.com/Valtt...LTUnAulDymJBGDqHwp1Q&s=19
Welk team zou hem willen hebben?
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.