[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 46 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40

codex

Geen OpenAI agent :)

Wat ik een plausibele mogelijkheid vind:
2025:
Sainz naar Mercedes
2026:
Max naar Mercedes
Sainz naar Audi

Het zou Max niet schaden om in 2025 bij RB te blijven en Sainz kan zo een tussenjaar dichten tot aan de toetreding van Audi. Ik denk dat als het gaat om de motor Mercedes een grotere kans heeft om met iets goeds op de proppen te komen in vergelijking met RBPT/Ford. Het aërodynamische aspect kan bij een krachtige motor een minder belangrijke rol spelen. In de tijd van de Mercedes dominantie had RB ook een beter chassis, maar kwam er niet aan te pas door de motorische overmacht van Mercedes. Het is helemaal niet onaannemelijk dat die situatie weer ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03:14
Nog wel een gerucht, maar dit zal wat zijn zeg :o

Volgens meerdere bronnen, ligt horner er al uit en zal vandaag er nog nieuws uitkomen dat hij de laan uitgestuurd is.

https://gp33.nl/f1-nieuws...tappen-en-wordt-ontslagen

Edit: al oud nieuws :+

[ Voor 32% gewijzigd door Jorah_Newstone op 12-03-2024 13:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ah GP33 en co... Zegt genoeg... (En de reacties daaronder al helemaal.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:39:

Volgens meerdere bronnen, ligt horner er al uit en zal vandaag er nog nieuws uitkomen dat hij de laan uitgestuurd is.

Was 2 dagen geleden al gepost ;)

klump4u in "[F1] Randzaken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Ah my bad, alsnog. Waar rook is, is vaak ook vuur. We zullen zien of die voor Australië eruit vliegt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jorah_Newstone schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:39:

Edit: al oud nieuws :+
En is gisteren ontkend: https://www.dailymail.co....appen-Geri-Halliwell.html

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:44:
[...]

En dat is dan ook waar het om gaat. De race is gemanipuleerd en daardoor onreglementair verlopen en had geschrapt moeten worden. Dit stond (/staat?) ook als zodanig in de regels. Alleen... kon dat alleen tijdens het lopende seizoen. En toen was niet bekend dat de race gemanipuleerd was. En toen dat wel naar buiten kwam was er geen basis om de race te schrappen uit het kampioenschap ("niet mogelijk, is afgesloten ").
Totdat Bernie vorig jaar ineens zei dat zowel hij als de FIA wel op de hoogte waren dat de race gemanipuleerd was, en dat al in 2008. En als dat waar is heeft de FIA dus niet de (eigen) regels nageleefd.

Maar dan zal eerst nog bewezen moeten worden dat het in 2008 inderdaad in de doofpot is gestopt. En daarnaast zal er dan ook "ad hoc" een oplossing verzonnen moeten worden. Want de regels beschrijven geen "wat moet er gebeuren als we na het seizoen er achter komen dat tijdens het seizoen bekend was dat een race gemanipuleerd was".
Het gaat Massa niet om schrappen van de uitslag of om veranderen van de winnaar wdc, het gaat om 64 miljoen pond schadevergoeding:
It outlines that Massa not only lost a €2 million (£1.7 million) bonus for not winning the championship, but it cost him in terms of the salary he could command in subsequent years – both in terms of as a driver and in other roles relating to F1 and motorsport – as well as sponsorship and commercial opportunities.

While the court documents say that the exact final sum will be determined by “expert evidence”, it states that its best estimate of pre-interest losses is £64 million.
https://www.motorsport.co...f1-court-action/10586772/

En een declaration van de FIA dat als ze het niet in de doofpot hadden gestopt dat hij dan mogelijk kampioen had geweest :P
Furthermore, he wants a declaration that if the FIA had not acted in breach of its own rules, then it would have cancelled or adjusted the results of the Singapore race – which would have meant Massa would be champion.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 12-03-2024 14:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:49
Engeland ontploft bijna, zien ze het aantal voor Lewis van 8 kampioenschappen al teruggebracht worden naar 7, is het zo maar 'slechts' 6

/s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Gelukkig is er dit seizoen meer dan genoeg actie naast de baan, want van de actie op de baan hoeven we het nog niet te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:23
JEightyFive schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:07:
Gelukkig is er dit seizoen meer dan genoeg actie naast de baan, want van de actie op de baan hoeven we het nog niet te hebben :+
Zoals Brundle (dacht ik?) al zei: "Never a dull moment in F1. Except when it's raceday." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:23
codex schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:39:
2025:
Sainz naar Mercedes
2026:
Max naar Mercedes
Sainz naar Audi

Het zou Max niet schaden om in 2025 bij RB te blijven en Sainz kan zo een tussenjaar dichten tot aan de toetreding van Audi. Ik denk dat als het gaat om de motor Mercedes een grotere kans heeft om met iets goeds op de proppen te komen in vergelijking met RBPT/Ford. Het aërodynamische aspect kan bij een krachtige motor een minder belangrijke rol spelen. In de tijd van de Mercedes dominantie had RB ook een beter chassis, maar kwam er niet aan te pas door de motorische overmacht van Mercedes. Het is helemaal niet onaannemelijk dat die situatie weer ontstaat.
Max én Marko in 2026 naar Merc zou me ook niet verbazen (het omgekeerde ook niet, daar niet van).
Zeker omdat er ook geruchten zijn dat Marko tegen Ford gezegd heeft dat ze er goed aan zouden doen uit het motorproject te stappen omdat het met de ICE nog niet zo vlot als het zou moeten/ze zouden willen en deze niet competitief zal zijn. (Ter info: Ford z'n bijdrage ligt bij het elektronische deel, en geld natuurlijk.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
JEightyFive schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:07:
Weet niet maar ik heb genoten van Oliver Bearman. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Massa. Blij dat ie allang gestopt is, beetje een sore loser die geld ruikt als je het mij vraagt.

spoiler:
Wat niemand doet, ik weet. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Engeland ontploft bijna, zien ze het aantal voor Lewis van 8 kampioenschappen al teruggebracht worden naar 7, is het zo maar 'slechts' 6
Engeland is nog druk bezig met de photoshop drama rond om Princes Kate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:06
dawg schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:51:
Massa. Blij dat ie allang gestopt is, beetje een sore loser die geld ruikt als je het mij vraagt.

spoiler:
Wat niemand doet, ik weet. :+
Yep, vind het zelfs al vervelend genoeg dat hij bij f1tv soms wat post race shows en dergelijk doet. Is daar zo popie jopie aan het doen dat het nekhaar bij mij overeind gaat staan.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
YakuzA schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:46:
[...]

Het gaat Massa niet om schrappen van de uitslag of om veranderen van de winnaar wdc, het gaat om 64 miljoen pond schadevergoeding:

[...]

https://www.motorsport.co...f1-court-action/10586772/

En een declaration van de FIA dat als ze het niet in de doofpot hadden gestopt dat hij dan mogelijk kampioen had geweest :P

[...]
En die "verliezen" heeft die... doordat die geen kampioen is geworden.
Het gaat dus misschien niet om een volledige rectificatie van het kampioenschap. Maar voordat de schadeclaim an zich bekeken kan worden zal er ook naar het beginpunt gekeken moeten worden "ik heb geld misgelopen doordat...". In deze dus "ik geen kampioen ben geworden en dat wel had moeten zijn volgens de regels". Dus de rechter zal toch echt moeten beoordelen of Massa dan inderdaad " kampioen had moeten zijn". En misschien vraagt Massa dan niet om de geschiedenisboeken te herschrijven, maar impliciet gebeurt dat natuurlijk wel als de schadeclaim wordt toegekend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25
Velen oordelen hard over Massa, maar ik snap wel dat hij zich belazerd voelt. Ik denk dar het hem oprecht niet lukt om dit naast zich neer te leggen, vooral na de ‘bekentenis’ van Bernie. Maar ja, sprak Bernie de waarheid of was hij aan het bluffen?

Indien waarheid dan mag Massa wat mij betreft proberen om zijn recht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
2025:
Sainz naar Mercedes
2026:
Max naar Mercedes
Sainz naar Audi

Kan Max dan zomaar overstappen ondanks zijn contract? Want de prestatieclausule zal eind 2025 in ieder geval niet gebruikt kunnen worden. En gezien de huidige prestaties van Mercedes zal hij er niet ruimschoots op vooruit gaan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:19:
[...]

Kan Max dan zomaar overstappen ondanks zijn contract? Want de prestatieclausule zal eind 2025 in ieder geval niet gebruikt kunnen worden. En gezien de huidige prestaties van Mercedes zal hij er niet ruimschoots op vooruit gaan.
Waarschijnlijk alleen als Horner of Helmut weg gaan/moeten, dat zou volgens de roddels in z'n contract staan.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Ze kunnen hem natuurlijk ook niet dwingen om tegen zijn zin in te blijven. Of ja, kan wel, maar een ongemotiveerde coureur levert nu ook niet echt veel punten en/of publiciteit op.

Ook nu met alle gedoe heeft die Thai intussen blijkbaar geroepen "als die weg wilt kan die van mij zo gaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ja. Ik heb ergens afgelopen dagen in een interview gezegd dat ze hem niet in de weg zullen zitten mocht hij echt weg gaan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Het juiste antwoord is toch: ‘nobody really cares’ :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:01

Major_ton

Shoot!

2025:
Sainz naar Mercedes
2026:
Max naar Mercedes
Sainz naar Audi

Ik zal absoluut niet roepen dat ik het allemaal weet, maar mij lijkt het heel onwaarschijnlijk dat Sainz voor één jaar naar Mercedes gaat. Dan kan hij beter gelijk naar Sauber en daar het team leren kennen en vast gaan voorbereiden voor 2026 als het Audi wordt.

En dan nu de utopie voor 2025 (maar ik zou het heel gaaf vinden);

Lewis --> Ferrari
Max --> Mercedes
Carlos --> Red Bull

Dan heb je een rijders mix-up van jawelste en nog één jaar een gevecht met de huidige wagens en regelgeving. Dat kan echt nog wel moois brengen. Ik zie het niet gebeuren, maar dromen mag altijd :Y

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:38

alienfruit

the alien you never expected

@Major_ton Volgens Youtube gaat Adrian Newey naar Ferrari dus kan het niet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem Boem
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
Holk schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:02:

/s
Hij had er bij eerlijk handelen 6 gehad. 7 heeft hij er door de oneerlijke 2008, 8 was nooit een optie tenzij je selectief gaat shoppen in 2021 seizoen (wel AD terugdraaien, niet Silverstone/Bahrein/Hongarije etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Ik weet dat ik ontzettend als een Max-fan klink, maar stel dat het inderdaad zo is dat Red Bull een zo snel mogelijke auto ontwikkelt en dat Max daar als een van de weinigen mee overweg kan. Als Max RBR dan verlaat, is Perez de benchmark in 2025. Die eindigt niet met enorme marge voor de Ferrari's en de rest van het veld, hoewel het momenteel wel RBR - Ferrari - Mercedes/McLaren - Aston - Rest is qua verhoudingen, met de "-" een gap van een paar tienden. Ferrari wordt redelijk makkelijk 2e in de WDC en pakt de 3e plek in het rijderskampioenschap als er geen rare sprongen worden gemaakt in de ontwikkeling van andere teams.

Dus als Perez is hoe snel de RBR is in de handen van een goede, maar niet uitmuntende coureur, wie zet RBR dan in de auto in 2025 om toch weer die paar tienden extra eruit te halen? Is de enige optie niet Alonso? En met Max naar Mercedes, zou hij zich dan niet in de strijd kunnen mengen met de Ferrari's en McLarens? Het zou wel een veel interessanter seizoen zijn, want dominantie in de Mercedes zit er niet in, hij zal er keihard voor moeten werken om een podium te scoren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:42:
[...]

Ik weet dat ik ontzettend als een Max-fan klink, maar stel dat het inderdaad zo is dat Red Bull een zo snel mogelijke auto ontwikkelt en dat Max daar als een van de weinigen mee overweg kan. Als Max RBR dan verlaat, is Perez de benchmark in 2025. Die eindigt niet met enorme marge voor de Ferrari's en de rest van het veld, hoewel het momenteel wel RBR - Ferrari - Mercedes/McLaren - Aston - Rest is qua verhoudingen, met de "-" een gap van een paar tienden. Ferrari wordt redelijk makkelijk 2e in de WDC en pakt de 3e plek in het rijderskampioenschap als er geen rare sprongen worden gemaakt in de ontwikkeling van andere teams.

Dus als Perez is hoe snel de RBR is in de handen van een goede, maar niet uitmuntende coureur, wie zet RBR dan in de auto in 2025 om toch weer die paar tienden extra eruit te halen? Is de enige optie niet Alonso? En met Max naar Mercedes, zou hij zich dan niet in de strijd kunnen mengen met de Ferrari's en McLarens? Het zou wel een veel interessanter seizoen zijn, want dominantie in de Mercedes zit er niet in, hij zal er keihard voor moeten werken om een podium te scoren.
Hier zie je een kleine glimp van het verschil tussen de autos en coureurs.

YouTube: Max Verstappen’s Jeddah Qualifying lap: What made the difference?

Maar in dat kader kan je het ook omdraaien naar de andere teams. Daar rijdt op dit moment wellicht ook niemand in die meer uit de auto kan halen dan dat er in zit. Of juist wel en houden ze Perez daarom bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Millie-ano op 13-03-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:49
Grrrrrene schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:42:
[...]

Ik zie het niet gebeuren, maar even mee gaan in je redenatie. Als Max in 2025 naar Mercedes vertrekt dan zijn er 23 andere coureurs die zelfs gratis in die vrije Red Bull willen zitten. Betere kans op een wereldtitel is er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vroem Boem schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 00:15:
[...]

Hij had er bij eerlijk handelen 6 gehad. 7 heeft hij er door de oneerlijke 2008, 8 was nooit een optie tenzij je selectief gaat shoppen in 2021 seizoen (wel AD terugdraaien, niet Silverstone/Bahrein/Hongarije etc)
Of zorgen dat er achteraf toch nog 0 punten worden toegekend voor de farce die Belgie 2021 was :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
YakuzA schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:24:
[...]

Of zorgen dat er achteraf toch nog 0 punten worden toegekend voor de farce die Belgie 2021 was :+
En dan kom je toch weer terug bij de situatie op Silverstone, of de rare situatie in Imola.

Kortom laat het verleden maar even rusten, ook Massa die sowieso nooit echt kampioensmateriaal was.. hij mocht blij zijn in een auto te rijden die zo goed was

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vroem Boem schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 00:15:
[...]

Mwah, dat hele gedoe met Massa vind ik vergezocht eigenlijk. Een hele race ongeldig verklaren omdat er iemand gecheat heeft. Wat doen we dan met al die races waarin Ferrari de fuel sensor fopte en daardoor extra vermogen had?

Je kunt het verleden niet terugdraaien. Zelfde met AD2021: je weet niet of Max er met blauwe vlaggen vrij snel achter had gezeten als ze helemaal niemand hadden laten unlappen. Had hij HAM dan alsnog ingehaald? De aanname van TeamLH is dat dat nooit was gebeurd, maar we weten het simpelweg niet, omdat dat niet is hoe het is gelopen. Het snelheidsverschil was echter enorm en Max kwam met ruime voorsprong door de laatste bocht, dus onmogelijk was het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:52
GAIAjohan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:55:
[...]

En dan kom je toch weer terug bij de situatie op Silverstone, of de rare situatie in Imola.

Kortom laat het verleden maar even rusten, ook Massa die sowieso nooit echt kampioensmateriaal was.. hij mocht blij zijn in een auto te rijden die zo goed was
Idd, zijn te veel als'en en maaren. Niet alleen in 2021,maar ook in andere seizoenen. Vind sowieso de redenatie vreemd dat de hele race geschrapt zou moeten worden omdat 1 team heeft valsgespeeld door opzettelijk te crashen. Dan zou elke race uit de uitslag geschrapt moeten worden als achteraf gebleken is dat een auto om watvoor reden dan ook illegaal is geweest.

Maar goed, volgens mij is Massa nu alleen op zoek naar een financiele vergoeding en niet meer om de uitslag te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Maar stel dat Max echt zelf zou mogen bepalen of hij naar een ander team gaat of niet ondanks een contract, dan gaat hij er toch niet mee weg komen als hij dat aan het einde van het seizoen beslist. Want dan weet hij al te veel. Hij zal het net als Lewis dan volgend jaar februari al moeten aangeven dat hij de gok bij Mercedes wil gaan wagen in 2026. Overigens blijft Marko dus die reden valt al weg.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij zal iig nooit 2025 laten schieten. De kans dat ie dan een WK weg zou gooien is levensgroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Tomcatter_31 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Idd, zijn te veel als'en en maaren. Niet alleen in 2021,maar ook in andere seizoenen. Vind sowieso de redenatie vreemd dat de hele race geschrapt zou moeten worden omdat 1 team heeft valsgespeeld door opzettelijk te crashen. Dan zou elke race uit de uitslag geschrapt moeten worden als achteraf gebleken is dat een auto om watvoor reden dan ook illegaal is geweest.

Maar goed, volgens mij is Massa nu alleen op zoek naar een financiele vergoeding en niet meer om de uitslag te veranderen.
Het gaat niet om wat er in de race gebeurd is, het gaat erom dat de race-leiding tegen de regels in heeft geacteerd. Men wist dat er wat gebeurd is op de baan wat volgens de regels niet mag en had daarom volgens procedures moeten reageren. Dat is niet gebeurd en men heeft daardoor Hamilton boven Massa bevoordeeld. Als het onwetendheid was, of zoals bij Hamilton/Verstappen een poging om te racen, dan is het interpretatie maar hier was het bewust negeren van de regels. Ik geef Massa een kans.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:34:
Hij zal iig nooit 2025 laten schieten. De kans dat ie dan een WK weg zou gooien is levensgroot.
Dat weet ik niet. Als hij van RBPT niet enthousiast wordt en weet dat er grote problemen zijn met de PU voor 2026, is dat best een reden om "ergens anders" heen te gaan. Waar dat is, maakt niet uit, maar je wil niet in een situatie belanden zoals nu met Alpine, waarbij die PU zoveel zwakker is dan de rest, dat je niet mee kunt komen.

Je gooit inderdaad potentieel je 2025-titel weg, maar je kunt al wel bouwen aan de 2026-auto en die naar jouw wensen laten ontwikkelen. Als 4-voudig WDC (even aangenomen dat hij die titel dit jaar wel binnen sleept) heb je wel wat in de melk te brokkelen t.o.v. de #2 rijder George Russell.

Als het bij RBR allemaal zuur wordt dit jaar en er wordt allerlei top personeel weggekaapt, zie ik hem nog wel vertrekken. En het is helemaal niet gezegd dat hij kansloos is voor een WDC bij Mercedes, daar zit nog een heel jaar aan ontwikkeling tussen.

Het meest realistisch vind ik nog altijd dat hij gewoon blijft, dat Horner vertrekt en dat hij in 2025 dus gewoon nog bij RBR rijdt. Wellicht dat het in 2026 dan een frustrerend jaar wordt, maar dan kan hij met een performance clausule netjes weg en kan Mercedes Russell nog een contractverlenging tot eind 2026 aanbieden, om daarna Max te ontvangen. Vergeet niet dat het contract van Russell eind volgend seizoen afloopt, dus Max kan ook op zijn zitje azen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:14:
[...]

De crash was toch sowieso 100% bedoelt om de daadwerkelijke race te manipuleren? Op het juiste moment een SC veroorzaken waarbij onder de toen geldende regels niemand mocht pitten. Gevolg was dat iedereen na de SC moest pitten (behalve Alonso, die had "toevallig" net gepit) en het hele veld werd opgeschud.
Dat is dus niet te vergelijken met een illegale auto. Die illegale auto doet de concurrentie niet echt door elkaar schudden. Het zorgt er alleen voor dat ze zelf sneller zijn. Maar als coureur A en B met elkaar in gevecht zijn en team Z veroorzaakt een SC met alle gevolgen van dien heeft dat ook gevolgen voor het gevecht tussen A en B. Terwijl een illegale auto van team Z geen/veel minder invloed heeft. Alleen is het gevecht dan voor plaats 3 & 4 i.p.v. 1 & 2, bij wijze van spreken.

Blijft echter wel staan dat Massa nog harder genaaid werd door de "mislukte" pitstop waardoor die de brandstofslang mee nam etc. Als dat niet gebeurt was was die waarschijnlijk alsnog hoger gefinisht / meer punten behaald en was die WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:51
RobertMe schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:37:
[...]

Blijft echter wel staan dat Massa nog harder genaaid werd door de "mislukte" pitstop waardoor die de brandstofslang mee nam etc. Als dat niet gebeurt was was die waarschijnlijk alsnog hoger gefinisht / meer punten behaald en was die WDC.
Inderdaad, dit. Massa had dat jaar ook in Hongarije (als ik mij niet vergis) geen geluk om 2 ronden voor het einde z'n motor op te blazen. Als als als, maar het was wel een bewogen jaar met dito plot twists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:52
Thinlanet schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:52:
[...]

Inderdaad, dit. Massa had dat jaar ook in Hongarije (als ik mij niet vergis) geen geluk om 2 ronden voor het einde z'n motor op te blazen. Als als als, maar het was wel een bewogen jaar met dito plot twists.
Dat en hij had ook nog eens geluk dat Hamilton in Spa een straf kreeg voor een regel die de race erna in Monza pas officieel werd ingevoerd.

Dus ja, op zich is deze situatie anders dan een illegale auto wat ik aangaf hierboven, maar nog steeds vind ik het overdreven om de hele race te schrappen en daarmee andere teams en rijders te straffen voor valsspel van 1 team. Schrap dan gewoon dat team uit de uitslag en pak de overwinning van Alonso af. Verder klaar. Maar dat laatste kan nu ook niet meer, dus vermoed dat er voor Massa niet meer in zit dan een financiele vergoeding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:51
Grrrrrene schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Dat weet ik niet. Als hij van RBPT niet enthousiast wordt en weet dat er grote problemen zijn met de PU voor 2026, is dat best een reden om "ergens anders" heen te gaan. Waar dat is, maakt niet uit, maar je wil niet in een situatie belanden zoals nu met Alpine, waarbij die PU zoveel zwakker is dan de rest, dat je niet mee kunt komen.

Je gooit inderdaad potentieel je 2025-titel weg, maar je kunt al wel bouwen aan de 2026-auto en die naar jouw wensen laten ontwikkelen. Als 4-voudig WDC (even aangenomen dat hij die titel dit jaar wel binnen sleept) heb je wel wat in de melk te brokkelen t.o.v. de #2 rijder George Russell.

Als het bij RBR allemaal zuur wordt dit jaar en er wordt allerlei top personeel weggekaapt, zie ik hem nog wel vertrekken. En het is helemaal niet gezegd dat hij kansloos is voor een WDC bij Mercedes, daar zit nog een heel jaar aan ontwikkeling tussen.

Het meest realistisch vind ik nog altijd dat hij gewoon blijft, dat Horner vertrekt en dat hij in 2025 dus gewoon nog bij RBR rijdt. Wellicht dat het in 2026 dan een frustrerend jaar wordt, maar dan kan hij met een performance clausule netjes weg en kan Mercedes Russell nog een contractverlenging tot eind 2026 aanbieden, om daarna Max te ontvangen. Vergeet niet dat het contract van Russell eind volgend seizoen afloopt, dus Max kan ook op zijn zitje azen.
Ik zie het nog wel gebeuren dat Verstappen na een 2025 WDC de helm aan de wilgen hangt vwb F1. Onzekerheid over de RBR motor in 2026 alsmede een overstap naar een ander team. Marko heeft ook niet het eeuwige leven, en Newey zal op een gegeven moment het ook wel mooi vinden.Het zou mooi zijn als Verstappen nog een WDC bij een ander team weet te behalen, maar de overmacht tov zijn teammaten onderstreept al voldoende zijn klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:54
Ik zou het niet heel vreemd vinden als MV per 2026 de teamgenoot is van Stroll. Lekker met Honda mee.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Thinlanet schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Ik zie het nog wel gebeuren dat Verstappen na een 2025 WDC de helm aan de wilgen hangt vwb F1. Onzekerheid over de RBR motor in 2026 alsmede een overstap naar een ander team. Marko heeft ook niet het eeuwige leven, en Newey zal op een gegeven moment het ook wel mooi vinden.Het zou mooi zijn als Verstappen nog een WDC bij een ander team weet te behalen, maar de overmacht tov zijn teammaten onderstreept al voldoende zijn klasse.
Hmm, max ademt motorsport, dus zolang hij blijft winnen zal die nog f1 willen doen, als die niet meer F1 witl doen, zie ik hem nog wel endurance doen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Blijft interessant welke keuzes er gemaakt gaan worden vanaf 2026. Is voor veel coureurs, fans en teams een grote onzekerheid. Denk overigens dat aan de pikorde niet veel gaat veranderen. Aanname rondom 2026 zal het volgende zijn:
  1. Mercedes - Nieuw reglement en motor. Meer het gevoel dat de motor het verschil maakt;
  2. Ferrari - Omdat de motor het verschil maakt denk ik dat Ferrari het traditioneel ook goed doen;
  3. Red Bull Racing - Heb niet het idee dat met Ford er veel verbetering komt. Daarbij rommelt het nu;
  4. Aston Martin/Honda - Honda heeft zich al eerder bewezen, dus goede zet van AM om ze binnen te halen;
  5. Audi - Audi vooralsnog laag, maar verwacht wel veel van ze. In veel klasses komen ze snel bij de top 3;
  6. McLaren - Blijft toch een team die geen eigen motor heeft;
  7. Williams - Idem voor Williams
  8. Racing Bulls - Idem voor Racing Bulls (of hoe ze dan ook zullen heten)
Verder is het natuurlijk gewoon koffiedik kijken omdat er nog te weinig bekend is rondom 2026.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

sjaool schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:12:
Ik moest er ook maar aan geloven. De hard cover versie van How to Build a Car van Adrian Newey gekocht voor de cadeaubonnen die ik op mijn verjaardag heb gekregen. Ik ben benieuwd.

[Afbeelding]
ik heb hem op kindle, maar daar ik het lastig de plaatjes goed te zien.. dus een print versie is beter.
Leuk boek, aanrader!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

alienfruit schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:55:
@Major_ton Volgens Youtube gaat Adrian Newey naar Ferrari dus kan het niet worden
Dat zou de move van Hamilton wel verklaren.. want anders was het een potentiele stap terug..
Misschien ook nog wat race strategy mensen naar Ferrari en dan heb je potentieel winning Ferrari..

Ferrari vs RBR word iig veel meer competative..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Hmm, max ademt motorsport, dus zolang hij blijft winnen zal die nog f1 willen doen, als die niet meer F1 witl doen, zie ik hem nog wel endurance doen eerlijk gezegd.
Hij was destijds wel heel uitgesproken over de PU's voor 2026, dus ik sluit cold turkey niet uit, maar ik denk ook dat hij nog wel even blijft als hij in een goede auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Woudloper schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:48:
Blijft interessant welke keuzes er gemaakt gaan worden vanaf 2026. Is voor veel coureurs, fans en teams een grote onzekerheid. Denk overigens dat aan de pikorde niet veel gaat veranderen. Aanname rondom 2026 zal het volgende zijn:
iedere grote verandering in de regels/technische-specificaties heeft in verleden 'altijd' voor andere pikorde gezorgd.

ergens heb ik het onderbuik gevoel dat ferrari terug naar de glory days gaat

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jorah_Newstone schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Verstappen heeft ook vaak genoeg geklaagd dat het aantal GPs en alle show er omheen voor hem een rede kan zijn om ook weer zo te stoppen*. Dus het kan toch zomaar dat hij er "ineens" mee stopt. Niet omwille van het racen. Maar wel dat er teveel verplichtingen bij komen die hij niet wil en het teveel races zijn en dus steeds grotere impact heeft op prive leven etc. En van jetlag naar jetlag leven lijkt mij ook geen pretje.

* Omdat het teveel onderbrekingen oplevert aan zijn full time sim race "carriere"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Woudloper schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:48:

Blijft interessant welke keuzes er gemaakt gaan worden vanaf 2026. Is voor veel coureurs, fans en teams een grote onzekerheid. Denk overigens dat aan de pikorde niet veel gaat veranderen.
Ik denk dat de pikorde wel gaat veranderen, maar jij blijkbaar ook? :P
Aanname rondom 2026 zal het volgende zijn:
  1. Mercedes - Nieuw reglement en motor. Meer het gevoel dat de motor het verschil maakt;
  2. Ferrari - Omdat de motor het verschil maakt denk ik dat Ferrari het traditioneel ook goed doen;
  3. Red Bull Racing - Heb niet het idee dat met Ford er veel verbetering komt. Daarbij rommelt het nu;
  4. Aston Martin/Honda - Honda heeft zich al eerder bewezen, dus goede zet van AM om ze binnen te halen;
  5. Audi - Audi vooralsnog laag, maar verwacht wel veel van ze. In veel klasses komen ze snel bij de top 3;
  6. McLaren - Blijft toch een team die geen eigen motor heeft;
  7. Williams - Idem voor Williams
  8. Racing Bulls - Idem voor Racing Bulls (of hoe ze dan ook zullen heten)
Verder is het natuurlijk gewoon koffiedik kijken omdat er nog te weinig bekend is rondom 2026.
Mercedes heeft een goede kans om de sterkste PU te bouwen. Al vraag ik me af hoe goed ze presteren als ze niet lobbyen voor de een PU die ze toevallig vanwege een side project toch al hebben liggen. Ze hebben in ieder geval bewezen dat ze sterke, betrouwbare motoren kunnen bouwen.

Bij Ferrari zie ik de boel nog wel een keer ploffen en dat het ze een seizoen kost om de kinderziektes eruit te halen. Dat is het tegenovergestelde van Honda: die hebben alles wel aardig uitgezocht en komen vast met een goede PU, tenzij ze zoals toen bij McLaren het in het formaat van een suikerklontje moeten bouwen.

RBPT kan ik niet inschatten. Ze hebben destijds veel belangrijk personeel van Honda overgenomen, want die zouden er toch mee stoppen. Dat kan helpen, maar het blijft een fabriek die nog nooit zoiets heeft ontwikkeld en gebouwd. De huidige motor is effectief gewoon een Honda-PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Grrrrrene schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:07:
Ik denk dat de pikorde wel gaat veranderen, maar jij blijkbaar ook? :P
Vergeten toe te voegen dat ik het hierbij heb op F1 en F1.5. Ofwel, ik verwacht dat de top 3 gaan veranderen en dat het daaronder ook gaat veranderen. Maar deze scheiding tussen F1 en F1.5. zal blijven. Had ik even moeten toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Het is al een paar dagen rustig. Horner nog steeds niet ontslagen? Max nog niet getekend bij Mercedes? Ben Suleinogiets nog niet bestraft voor Alonso/Las Vegas akkefietje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Erazzzer schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:22:
Het is al een paar dagen rustig. Horner nog steeds niet ontslagen? Max nog niet getekend bij Mercedes? Ben Suleinogiets nog niet bestraft voor Alonso/Las Vegas akkefietje?
Iedereen heeft even een weekje vrij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Grrrrrene schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:07:
RBPT kan ik niet inschatten. Ze hebben destijds veel belangrijk personeel van Honda overgenomen, want die zouden er toch mee stoppen. Dat kan helpen, maar het blijft een fabriek die nog nooit zoiets heeft ontwikkeld en gebouwd. De huidige motor is effectief gewoon een Honda-PU.
Iets met klok en klepel ;)
RBPT heeft helemaal geen belangrijk personeel van Honda over genomen. Dat belangrijk personeel zit namelijk in Japan, en die gaan niet even verhuizen. In Milton Keynes zat wel een kleine afdeling die de turnaround van de motoren tussen de races deed en vast (gedeeltelijk) hetzelfde personeel is dat meegaat naar de races. (Maar ook Red Bull / de teams hebben gewoon monteurs in dienst wiens werk "de motor" is. Bv bij Red Bull Calum Nicholas, de gekleurde monteur met (vaker) de lange dreadlocks, hij is verantwoordelijk voor het inbouwen van de motor in de auto etc). En dat team zal Red Bull wel hebben overgenomen. Vrij direct al overigens. Toen het nog de bedoeling was dat RBR zelf de motoren zou gaan produceren met het IP van Honda. Maar Honda is de motoren blijven produceren en heeft het IP behouden / niet in licentie gegeven.

Maar... Red Bull heeft ook belangrijk personeel over genomen. Namelijk van Mercedes (/Mercedes High Performance Powertrains). Waaronder Ben Hodgkinson, die zo'n beetje de baas van het F1 project was bij Merc HPP. En nu bij RBPT "de baas" is.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 13-03-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
WHY ASTON MARTIN COULD BEAT MERCEDES IN F1 RACE TO SIGN VERSTAPPEN

Will Max Verstappen really walk away from his Red Bull Formula 1 contract – and if he does, will he go to Mercedes or make a surprise move to Aston Martin?

https://www.motorsport.co...sign-verstappen/10587065/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
En dan kan hij daarna overstappen in de Valkyrie LMH. ;)

https://www.motorsport.co...ercar-programme/10587117/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:55
Nvm.

[ Voor 97% gewijzigd door Fauna op 13-03-2024 20:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:53
Fauna schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:08:
Ollie is ook maar een gewone 18-jarige die naar school gaat. Geweldig om zo onthaald te worden:[Twitter]
Je ziet toch wel dat dat Bearman niet is?

Dit is de originele tweet:

[ Voor 16% gewijzigd door TinusXIII op 13-03-2024 20:23 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Fauna schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:08:
Ollie is ook maar een gewone 18-jarige die naar school gaat. Geweldig om zo onthaald te worden:[Twitter]
Het is dat we naar Australië gaan, maar zijn haar Sydney...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vroem Boem
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
YakuzA schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:24:
[...]

Je bedoelt de race waarin Max afgaande op rest weekend een mooie hoeveelheid punten ging uitlopen op Hamilton en nu door deze 'oeh bang voor regen' farce juist veel minder punten uitliep? Die race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

himlims_ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:21:
[...]

iedere grote verandering in de regels/technische-specificaties heeft in verleden 'altijd' voor andere pikorde gezorgd.

ergens heb ik het onderbuik gevoel dat ferrari terug naar de glory days gaat
Ferrari glory days als in totale chaos en een opeenstapeling van epic fails, question? _O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:34
Jorah_Newstone schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:47:
[...]

Waar rook is, is vaak ook vuur.
Nee hoor. :)

Zeker als je sites citeert die klakkeloos onzinnige AI-vertalingen publiceren, doe je er goed aan de boel met een hele forse korrel zout te nemen.
Horner in Oostenrijk al gevlogen

Beide websites melden dat de kans zeer groot is dat Christian Horner in Australië al geen teambaas meer is van Red Bull Racing. Een statement over zijn vertrek zou al in de maak zijn.
Austria / Australia... tja... Wat scheelt he, he?

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 18-09 14:08
Helemaal geen paniek hier omdat Max vanochtend naar de UK is gevlogen?

[ Voor 16% gewijzigd door The_Admin op 14-03-2024 14:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The_Admin schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:05:

[Embed]
Super gevaarlijk natuurlijk als hij naar de Red Bull simulator vliegt?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Major_ton schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Ferrari glory days als in totale chaos en een opeenstapeling van epic fails, question? _O-
alles is tijdelijk; triomf mercedes, en ook de dominatie van redbull stopt weer (misschien sneller dan gedacht). Een andere 'baas' staat dan weer op, persoonlijk heb ik sterk de indruk dat ferrari de nieuwe koning gaat worden aankomende jaren; team lijkt te bouwen, nieuwe visie en beleid. maar goed, kilo zout en emmer koffiedik :+ we gaan het zien de aankomende periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
YakuzA schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:07:
[...]

Zeker weten! We weten natuurlijk nooit wat hij daar simuleert... Het ontslag van Horner, of toch dat van Marko, of hebben ze een alpha draaien van hoe een Ferrari van de hand van Newey er uit zou zien? Of stiekem de Mercedes presets ingeladen om Max even te laten voelen waar hij zou staan in de Merc? 8) 8)

Of toch gewoon Australie? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
The_Admin schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:05:

[Twitter]
Is gewoon Sim werk, volgens mij vliegen ze ook al een paar dagen eerder naar Australië omdat het zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

The_Admin schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Zeker weten! We weten natuurlijk nooit wat hij daar simuleert... Het ontslag van Horner, of toch dat van Marko, of hebben ze een alpha draaien van hoe een Ferrari van de hand van Newey er uit zou zien? Of stiekem de Mercedes presets ingeladen om Max even te laten voelen waar hij zou staan in de Merc? 8) 8)

Of toch gewoon Australie? :/
Morgen even op de click-bait sites kijken wat het "echte" verhaal is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
noo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Morgen even op de click-bait sites kijken wat het "echte" verhaal is. :+
Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:29
Barcht schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:47:
[...]

Austria / Australia... tja... Wat scheelt he, he?
Buiten dat ik het verder met je eens ben, maar het gaat toch daadwerkelijk om Australië wat in de artikelen staat?

Dat hij er (volgens die geruchten) voor die race er uit zou liggen (dus over 1,5 week).

Je lijkt te suggereren dat die twee ergens door elkaar worden gehaald maar ik zie niet helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:07:
[...]

Ik dacht dat die het sim werk al in Jeddah had gedaan? Vrijdagavond nog "eventjes," tot 4 uur 's nachts en zaterdag nog een uurtje voor de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Toen was hij zijn racespel (iRacing?) aan het doen. Dat is iets anders dan de RBR simulator :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:59:
En van jetlag naar jetlag leven lijkt mij ook geen pretje.
Ik denk dat die tientallen miljoenen per jaar dat wel goedmaken voor hem ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat die tientallen miljoenen per jaar dat wel goedmaken voor hem ;)
Mag je denken. Maar wanneer kan die met die tientallen miljoenen doen wat die wilt? ;)
Heb je tientallen miljoenen en mag je een week of 4 per jaar doen wat je zelf wilt en "kun" je het geld uitgeven.

Voor een paar jaar kun je dat best doen. Maar na 5 jaar denk ik dat de lol er ook vanaf is, en na 10, 15 jaar kan ik me ook best indenken dat je er genoeg van hebt. En iets gaat doen waarbij je wel de tijd hebt om die tientallen miljoenen uit te geven.

Persoonlijk vind ik die "tientallen miljoenen" elke keer dan ook maar een kul argument. En al helemaal als het gaat over de monteurs etc "die zo goed krijgen betaalt", terwijl in werkelijkheid blijkt dat ze, ja, wellicht bovengemiddeld betaald krijgen afhankelijk van het team, maar niet in de categorie dat ze daarna met pensioen kunnen. En waarschijnlijk dus helemaal niet in verhouding staat met wat ze ervoor moeten laten. (Ook) voor de monteurs is het dus meer een prestige ding en niet "om binnen te lopen en daarna te kunnen stoppen met werken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Jorah_Newstone schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Is gewoon Sim werk, volgens mij vliegen ze ook al een paar dagen eerder naar Australië omdat het zo ver is.
Het is echt geen vier dagen vliegen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:52:
[...]

Maar wel een enorm tijdsverschil. Toevallig net (eerste keer) Sky F1 podcast gekeken (omdat) Liam Lawson er in zat. En zij gaven ook aan dat hij het voordeel heeft dat die nu thuis is (in Nieuw Zeeland dan) en dus geen / maar klein tijdsverschil heeft. En dat de teams "op tijd" gaan om in ieder geval iets te "acclimatiseren".

En Lawson gaf zelf ook aan dat ze vorig jaar ook " op tijd" naar Singapore waren gegaan. Alhoewel ze daar, met nachtrace, op Europese tijd doorbrengen? Dus ik neem aan dat ze daar moesten acclimatiseren aan het klimaat en niet zo zeer de tijdzone.

Ik wist overigens niet dat Lawson nu niet zelf rijdt. Gaat dit seizoen elke race mee met Red Bull / RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Comp_Lex schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:32:
Toen was hij zijn racespel (iRacing?) aan het doen. Dat is iets anders dan de RBR simulator :)
Je hebt iracing, en rfactor.

Ik meen dat rfactor (commerciële variant) aan de basis ligt van de racesims van de teams.

Een kennis van mij is erg bekend in dat wereldje; drsl (Dutch racing sim league)

Hij heeft mij ooit uitgelegd dat rfactor een afdeling heeft (commerciële tak, niet consumenten) voor r&d van simulatie software (op maat gemaakt).

Dat is mede omdat rfactor de enige ontwikkelaar was welke een “lazer scan” had van alle circuits. (Iracing inmiddels ook)

Zou kunnen dat inmiddels achterhaald is, maar 5-8jr geleden zouden “alle” team sims ontwikkeld zijn door rfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:01:
[...]

Mag je denken. Maar wanneer kan die met die tientallen miljoenen doen wat die wilt? ;)
Heb je tientallen miljoenen en mag je een week of 4 per jaar doen wat je zelf wilt en "kun" je het geld uitgeven.
Maandagochtend na de race want zondagavond zit hij alweer in zijn privéjet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:47

pro_6or

amateur_60r

BiaggioLuciano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:06:
[...]

Ctrl + F -> “Hamilton” -> twee resultaten:

[...]

Ah we maken ons weer boos om niets, want… dan kunnen we weer Lewis bashen?
Aaah wat zielig. We kunnen Lewis prima bashen om alles wat hij verkeerd heeft gedaan, daar hoort crash-gate niet bij.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Inmiddels weer 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:35
Lees net weer een artikel over de MB sporting director die naar Ferrari gaat. Wolff raakt steeds meer mensen kwijt, en ook sleutel spelers. Hamm, vowles, ambrosio (ofzo), Allison shovlin dus, die motor dude die naar RB is gegaan.

Of MB is een gifpoel waar niemand wil werken of er is iets anders aan de hand. Wat betreft die gifpoel betwijfel ik het. Iedereen die vertrekt blijft positief over het team en de samenwerking met Toto.

Kortom, ik kan me niet aan het idee onttrekken dat Toto “ruimte” aan het maken is …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:02
Lynx schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:18:
Lees net weer een artikel over de MB sporting director die naar Ferrari gaat. Wolff raakt steeds meer mensen kwijt, en ook sleutel spelers. Hamm, vowles, ambrosio (ofzo), Allison, die motor dude die naar RB is gegaan.

Of MB is een gifpoel waar niemand wil werken of er is iets anders aan de hand. Wat betreft die gifpoel betwijfel ik het. Iedereen die vertrekt blijft positief over het team en de samenwerking met Toto.

Kortom, ik kan me niet aan het idee onttrekken dat Toto “ruimte” aan het maken is …
D'Ambrosio is directeur rijdersontwikkeling bij Mercedes
Allison is juist vorig jaar weer terug als Technical DIrector

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:54
Lynx schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:18:
Lees net weer een artikel over de MB sporting director die naar Ferrari gaat. Wolff raakt steeds meer mensen kwijt, en ook sleutel spelers. Hamm, vowles, ambrosio (ofzo), Allison, die motor dude die naar RB is gegaan.

Ruimte voor het salaris van Max? Die valt niet onder de budgetcap, en met het vertrek van Lewis is er genoeg.
Ik zie het vertrek van de medewerkers iets simpeler. Stel je bent belangrijk bij Mercedes en hebt daar gewerkt in hun dominante jaren. Hoe tof zou het zijn als je zoiets kan bereiken bij een ander team (plus een zakje geld zal ook wel helpen). Maar volgens mij is dit zo oud als de formule 1, succesvolle medewerkers gaan naar andere teams. Toto zou misschien moeten gaan shoppen bij 'mindere' teams.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind nog steeds dat hem tekort is gedaan na zijn overlijden. Er was buiten de race praktisch geen aandacht voor hem. Zelfs Drive to Survive kon het niet opbrengen om er bij stil te staan. Dat vond ik erg jammer.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:35
Lijkt me evident dat Max buiten BC valt. Maar Max is ook van de statuur dat als hij komt, dan neemt hij mensen mee. Marko voor lauda, GP voor Ambrosio, Wache voor Shovlin, etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:11
Lynx schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:47:
Lijkt me evident dat Max buiten BC valt. Maar Max is ook van de statuur dat als hij komt, dan neemt hij mensen mee. Marko voor lauda, GP voor Ambrosio, Wache voor Shovlin, etc…
Ot: ik mag voor marko hopen dat ze hem in de plaats van Lauda zetten. Die is namelijk al een tijdje niet meer onder ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
BiaggioLuciano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:06:
[...]

Ctrl + F -> “Hamilton” -> twee resultaten:

[...]

Ah we maken ons weer boos om niets, want… dan kunnen we weer Lewis bashen?
Ironisch genoeg is het wel belangrijk om in de gaten te houden, want stel dat Massa een valide standpunt heeft en daardoor ook retroactief WDC mag worden, dan is er alle kans dat er zoiets ook gaat gebeuren voor Hamilton met betrekking tot AD '21. Ookal zijn het twee totaal verschillende zaken, volgens mij gaat er wel een deurtje open.

Of het nou terecht is of niet, ik vermoed dat alleen al daarom Massa bot zal vangen. Ze willen waarschijnlijk geen precedent zetten dat een WDC na dato nog veranderd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Misschien goed bedoeld, maar dit voegt niets toe.

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 15-03-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jouw link gaat niet naar het verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Sir_Lion schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Ironisch genoeg is het wel belangrijk om in de gaten te houden, want stel dat Massa een valide standpunt heeft en daardoor ook retroactief WDC mag worden, dan is er alle kans dat er zoiets ook gaat gebeuren voor Hamilton met betrekking tot AD '21. Ookal zijn het twee totaal verschillende zaken, volgens mij gaat er wel een deurtje open.

Of het nou terecht is of niet, ik vermoed dat alleen al daarom Massa bot zal vangen. Ze willen waarschijnlijk geen precedent zetten dat een WDC na dato nog veranderd kan worden.
De rechter gaat niet direct beslissen dat Massa WDC moet zijn. Die zal moeten oordelen over die GP, en specifieker of de FIA er inderdaad in 2008 van wist en volgens hun eigen regels de race had moeten schrappen. Het gevolg van het schrappen van die race is vervolgens dat Massa WDC is.

Terwijl als je AD '21 schrapt Verstappen nog steeds kampioen is. Gelijk aantal punten, maar Verstappen vaker op P1 gefinisht. Dus blijft WDC. Om Hamilton WDC te maken moet of de uitslag van AD '21 gewijzigd worden (gaat nooit gebeuren, want dat is een grote "wat als...") of de uitslag van een GP waar Verstappen minimaal 8 punten voor Hamilton finishte geschrapt worden (en ook daar is geen enkele aanleiding toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Comp_Lex schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:30:
Jouw link gaat niet naar het verhaal
een URL met F1 fun neem is zowiso niet serieus als nieuwsbron.. dus duidelijk als grap bedoeld.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:01:
En al helemaal als het gaat over de monteurs etc "die zo goed krijgen betaalt", terwijl in werkelijkheid blijkt dat ze, ja, wellicht bovengemiddeld betaald krijgen afhankelijk van het team, maar niet in de categorie dat ze daarna met pensioen kunnen. En waarschijnlijk dus helemaal niet in verhouding staat met wat ze ervoor moeten laten. (Ook) voor de monteurs is het dus meer een prestige ding en niet "om binnen te lopen en daarna te kunnen stoppen met werken".
Inderdaad. De salarissen van F1 monteurs varieren nogal en zijn natuurlijk afhankelijk van het team budget en de ervaring van de monteur in kwestie. Beginnende monteurs verdienen tussen de $30,000 tot $50,000 per jaar, terwijl ervaren/senior monteurs tussen de $70,000 tot $150,000 per jaar verdienen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Ik heb in Sydney gewoond voor een paar jaar en kan je vertellen dat hoewel de reis van AMS naar ADL 'maar' 23 uur is (https://www.kayak.co.uk/f...024-03-27?sort=duration_a)
Het feit dat je aan de andere kant van de wereld uitkomt met zo'n beetje het grootste tijdsverschil dat je kan hebben, en ook nog eens een totaal ander seizoen (het is daar nu herfst) geeft een behoorlijke impact op je lijf en je krijgt een behoorlijke jetlag..
Dus een paar dagen eerder vliegen om zo zonder jet lag de race te rijden is geen gek plan..
Zelf deden wij vaak een tussenstop van een paar dagen (in Singapore ofzo) om de reis zo te breken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09 23:48
[...]

Jetlag moet je niet onderschatten, ook al houden de meeste coureurs een bepaalde tijdzone aan (vaak de UK of CET tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
NeverSettle schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:54:
[...]

Jetlag moet je niet onderschatten, ook al houden de meeste coureurs een bepaalde tijdzone aan (vaak de UK of CET tijd).
Wat Max dus ik deed in Saudi-Arabië.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
NeverSettle schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:54:
[...]

Probleem bij Australië is dat ze lokaal 's middags rijden ;). Die races (China & Japan ook) is hier op zijn laatst de start 7 of 8 uur? Best lastig voor de coureurs dan als ze op Europese tijd blijven leven. Wekker om 6 uur (Europese tijd), ontbijtje doen en om 7 uur in de auto zitten? Of toch maar gewoon aan de lokale tijd leven? Of in ieder geval een flink aangepaste tijd. Met wat is het, 11 uur tijdsverschil? Dat ze misschien zelf maar "de klok 8 uur omzetten". Maar in Europese tijd blijven leven kan niet.
Bij Singapore is dat dan weer wel. Maar dat is daar dan ook een nachtrace en die is hier 's middags 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hansvk schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Maar dat was wel maar 2 uur tijdsverschil "met ons". Race daar was lokaal om 7 uur 's avonds? Of je dan lokale tijd om 9 uur op staat of om Europese tijd 9 uur (= 11 uur daar) maakt dan niet heel veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb in Sydney gewoond voor een paar jaar en kan je vertellen dat hoewel de reis van AMS naar ADL 'maar' 23 uur is (https://www.kayak.co.uk/f...024-03-27?sort=duration_a)
Het feit dat je aan de andere kant van de wereld uitkomt met zo'n beetje het grootste tijdsverschil dat je kan hebben, en ook nog eens een totaal ander seizoen (het is daar nu herfst) geeft een behoorlijke impact op je lijk en je krijgt een behoorlijke jetlag..
Dus een paar dagen eerder vliegen om zo zonder jet lag de race te rijden is geen gek plan..
Zelf deden wij vaak een tussenstop van een paar dagen (in Singapore ofzo) om de reis zo te breken..
I see what you did there :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lol totaal perongelijk.. maar wel toepasselijk idd.. je kan je best dood voelen door jetlag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hansvk schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Jetlag in Saudi is minimaal vergeleken met Aus.. zelf aantal keer van UK naar Saudi (dus nog een uur extra vergeleken met NL) gevlogen en jet lag valt reuze mee.. enige nadeel is dat de vlucht terug een 'red eye' (overnight dust) is en dat is niet altijd ideaal..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 15-03-2024 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Pagina: 1 ... 46 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.