Wilden contracteren is nog niet per defenitie direct een stoeltje geven ALS die beschikbaar was.JB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:09:
[...]
Ja dan was het anders geweest. Dat wordt ook gezegd. Er is door Mercedes en Ferrari aangegeven dat ze Max wilden contracteren maar niet direct een stoeltje hadden. Daarom rijdt Max bij RBR nu.
Wat snap je niet? Alle 3 de teams wilden Max. 2 teams geven aan dat ze niet direct een stoeltje hebben…Shinji schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:10:
[...]
Wilden contracteren is nog niet per defenitie direct een stoeltje geven ALS die beschikbaar was.
Mijn boefje is liev!
Precies dit.JB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Wat snap je niet? Alle 3 de teams wilden Max. 2 teams geven aan dat ze niet direct een stoeltje hebben…
Dat beschikbare stoeltje bij Torro Rosso heeft de doorslag gegeven.
Dat is in diverse interviews en documentaires naar voren gekomen
Heeft Toto Wolff later ook niet gezegd dat dit één van de redenen is dat ze niet beide coureurs van hun team zo lang willen vastleggen? Volgens mij was dat ook één van de redenen voor het kortere contract van Hamilton omdat Kimi Antonelli (?) ook bijna aan de deur staat te kloppen.JB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Wat snap je niet? Alle 3 de teams wilden Max. 2 teams geven aan dat ze niet direct een stoeltje hebben…
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Wat snap jij niet? Dat ze niet direct een stoeltje hebben is duidelijk, dat staat los van of ze Max überhaupt dat stoeltje gegeven hadden ALS het beschikbaar was. Van MB zou dat nog best kunnen, Ferrari had denk ik op dat moment nooit zo'n jong iemand in laten stappen gezien hun terughoudendheid met nieuw talent (Bearman eerste debutant sinds 50 jaar ofzo).JB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Dat is gevolg van het 'verliezen' van Max. Dat was op dat moment zelf nog niet relevant.Arjan90 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:19:
[...]
Heeft Toto Wolff later ook niet gezegd dat dit één van de redenen is dat ze niet beide coureurs van hun team zo lang willen vastleggen? Volgens mij was dat ook één van de redenen voor het kortere contract van Hamilton omdat Kimi Antonelli (?) ook bijna aan de deur staat te kloppen.
Dus ging Max naar RBR…Shinji schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:25:
[...]
Wat snap jij niet? Dat ze niet direct een stoeltje hebben is duidelijk, dat staat los van of ze Max überhaupt dat stoeltje gegeven hadden ALS het beschikbaar was. Van MB zou dat nog best kunnen, Ferrari had denk ik op dat moment nooit zo'n jong iemand in laten stappen gezien hun terughoudendheid met nieuw talent (Bearman eerste debutant sinds 50 jaar ofzo).
Mijn boefje is liev!
Uiteraard, maar het punt was dat het alleen het stoeltje was en dat dat daardoor misplaatste (of overdreven) loyaliteit zou zijn. Ik stel dat het meer is dan dat en er ook het component "een kans durven geven" is wat de loyaliteit verklaard.
Stel alle drie hadden een stoeltje beschikbaar gehad. Ik zie Ferrari hem niet aan de jonge Max uit 2015 hebben gegeven.
Mercedes is daar denk ik wat minder terughoudendheid in dus dat het misschien gekund maar dat is ook geen gegeven.
Haha jouw “stel dat” stukje is bovenop geen stoeltje hebben op het moment zelf. Waarom zou je dan überhaupt naar MER of FER gaan?
Het is een potentiële onzekerheid bovenop geen stoeltje. Marko nam (beiden) weg want meteen instappen.
Het is een potentiële onzekerheid bovenop geen stoeltje. Marko nam (beiden) weg want meteen instappen.
Mijn boefje is liev!
Ik geloof ook sowieso niet dat Mercedes zomaar een rookie in de auto zou zetten. Hell, ook Red Bull doet dat nietShinji schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:25:
[...]
Wat snap jij niet? Dat ze niet direct een stoeltje hebben is duidelijk, dat staat los van of ze Max überhaupt dat stoeltje gegeven hadden ALS het beschikbaar was. Van MB zou dat nog best kunnen, Ferrari had denk ik op dat moment nooit zo'n jong iemand in laten stappen gezien hun terughoudendheid met nieuw talent (Bearman eerste debutant sinds 50 jaar ofzo).
Als Mercedes of Ferrari "een stoeltje hadden" zou dat bij Williams of Sauber zijn geweest of zo. Zie bv Russell & Leclerc die beiden eerst bij een klantenteam hebben gereden.
Enige voordeel dat Red Bull vervolgens heeft is dat ze per definitie controle hebben over de stoeltjes. Terwijl Ferrari met Haas nu pech heeft en Haas voor "geen geld" zomaar een Ferrari junior plaatst (nadat ze Schumacher "kregen" en zelf voor Mazepin (zijn geld) kozen). En ook Williams heeft nu twee eigen rijders.
En dat Mercedes geen juniors wil zag je ook in 2020. Russell bij Mercedes weghalen en hun met het probleem opzadelen, toen Hamilton niet kon rijden. Anders had Mercedes toen wel zelf een rookie / reserve in de auto gezet. I.p.v. hun junior die op huurbasis bij een ander team zat oproepen.
Eigenlijk heeft Ferrari het nu dan gewoon beter gedaan. Alhoewel ik ook niet weet wat de opties waren. Shwartzman zal niet daar zijn geweest. Een Schumacher kon wellicht wel? En die was ook Ferrari junior en heeft ervaring met Ferrari motoren. Maar Bearman rijdt ook in de Ferrari sim, en heeft vorig jaar ook "al" daadwerkelijk in een auto gereden (Haas FP1 Mexico). Dus dat is wellicht 50/50 of Bearman of Schumacher beter zou zijn op papier. Maar Schumacher is lastiger / "awkward". Maar op die momenten blijkt altijd wel iets te kunnen. En in het verleden zijn ook wel eens reserves ingevallen voor de concurrent meen ik. Buiten dat bv in 2021 er een afspraak tussen Mercedes & McLaren was dat McLaren de Mercedes reserves mocht gebruiken als nodig. Maar zo'n overeenkomst zal er niet zijn tussen Mercedes, Ferrari, Red Bull etc.
Nee, bij mijn "stel dat" is alleen dat gedeelte nog over, wie durft het aan.JB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:02:
Haha jouw “stel dat” stukje is bovenop geen stoeltje hebben op het moment zelf. Waarom zou je dan überhaupt naar MER of FER gaan?
Marko nam inderdaad beide weg, ik betwijfel of MB of Ferrari beide weg hadden kunnen nemen als stoeltjes geen issue waren. En daarom denk ik dat die loyaliteit naar Marko op meer gebaseerd is dan alleen "hij had plek".
Marco heeft natuurlijk ook een bepaalde coachende rol gehad. Ik weet uit interviews dat als Max in zijn "wilde jaren" weer eens een fuckup had gemaakt dat Marco de volgende dag 's ochtends vroeg belde om de race met hem door te nemen. Daar is waarschijnlijk ook een band door ontstaan.Shinji schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:24:
[...]
Nee, bij mijn "stel dat" is alleen dat gedeelte nog over, wie durft het aan.
Marko nam inderdaad beide weg, ik betwijfel of MB of Ferrari beide weg hadden kunnen nemen als stoeltjes geen issue waren. En daarom denk ik dat die loyaliteit naar Marko op meer gebaseerd is dan alleen "hij had plek".
Kunnen we kappen met deze semantische discussies? Maakt het topic onleesbaar
Dit topic is al dagen lang onleesbaar door al dat gossip over red Bull Racing en dan heb ik het nog niet eens over alle uit de lucht getrokken theorieën die iedereen post en daar ook nog mensen serieus op in gaan en eigen theorieën op los laten.Vroem Boem schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:23:
Kunnen we kappen met deze semantische discussies? Maakt het topic onleesbaar
Inderdaad.d-vine schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:26:
[...]
Dit topic is al dagen lang onleesbaar door al dat gossip over red Bull Racing en dan heb ik het nog niet eens over alle uit de lucht getrokken theorieën die iedereen post en daar ook nog mensen serieus op in gaan en eigen theorieën op los laten.
Misschien afspreken dat dit hier beperkt wordt tot delen daadwerkelijk nieuws en korte beschrijvingen/samenvattingen zoals Chocoball doet in seizoenstopic. De rest in dit specifieke topic is niveautje Story
Misschien afspreken dat we niet elke keer gaan klagen over dit topic. Genoeg mensen die het wel interessant vindenVroem Boem schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:28:
[...]
Inderdaad.
Misschien afspreken dat dit hier beperkt wordt tot delen daadwerkelijk nieuws en korte beschrijvingen/samenvattingen zoals Chocoball doet in seizoenstopic. De rest in dit specifieke topic is niveautje Story
Letterlijk de eerste keer dat ik er wat van zeg.Vinnocchio schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:36:
[...]
Misschien afspreken dat we niet elke keer gaan klagen over dit topic. Genoeg mensen die het wel interessant vinden
Hoeveel frames per coureur in de F1 intro titles? Er zijn mensen met teveel vrije tijd die dit gaan uitzoeken

Dit soort statistieken worden voor de adverteerders / sponsors bj gehouden (al kan een privé persoon het uiteraard Ook hebben bijgehouden.. (kun je automatiseren)..)
Het verbaasd met echter wel dat Ver zo veel in beeld is geweest?
Ohwww wacht.. in de intro
dan verbaasd het natuurlijk Niet:)
Ohwww wacht.. in de intro
Verbaast mij eerder dat een mid-fielder zoals Hamilton nog meer in beeld is geweest dan de heersend wereldkampioenRoelandD schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:45:
Dit soort statistieken worden voor de adverteerders / sponsors bj gehouden (al kan een privé persoon het uiteraard Ook hebben bijgehouden.. (kun je automatiseren)..)
Ohwww wacht.. in de introdan verbaasd het natuurlijk Niet:)
Nou mensen,
https://f1-insider.com/fo...-bull-wende-feuern-62457/
De soap dreigt totaal te worden met bemoeienis van U2. Ik zat eerst te zoeken of deze site een soort De Speld is, maar zover ik kan zien niet,
De soap dreigt totaal te worden met bemoeienis van U2. Ik zat eerst te zoeken of deze site een soort De Speld is, maar zover ik kan zien niet,
[ Voor 22% gewijzigd door Vroem Boem op 10-03-2024 18:24 ]
Las het net ook al ergens anders. En plooij en de mol hadden schijnbaar de conclusie getrokken in race café. Als herr dokter blijft, dan gaat Horner er uit. De hoe en hoeveel is nog wat rest. Bewijst wel weer “hell has no fury like a woman scorned” 🙃
Nog een, hier vliegt Horner eruit.https://www.gpfans.com/nl...AuoySo8WKH-vDc1_oGO-qbrIA
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Ja, die halen hun info weer uit het artikel van F1-Insider die ik zojuist post.klump4u schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:35:
Nog een, hier vliegt Horner eruit.https://www.gpfans.com/nl...AuoySo8WKH-vDc1_oGO-qbrIA
Allemaal nog erg op het vlak van geruchten, van 1 bron, die in het verleden ook wel eens ernaast zat. ik neem dus dit alles met een hele berg zout, maar aangezien het onvermijdelijk gedeeld gaat worden is het goed om het bronartikel te hebben
@Vroem Boem, je bericht zal niet aan mij gericht zijn maar toch reageer ik even. De quotes en roddels vliegen harder dan de RB20 en lijkt er voorlopig geen eind aan te komen. Denk ook dat het lastig om daar een goede samenvatting van te maken, vooral omdat het deels quotes zijn en deels geruchten van wie wat gezegd of gedaan zou hebben. Dat er gedonder in huize Red Bull is mag duidelijk zijn maar ik sla dit onderwerp in ieder geval over.
Hadden we het toch bijna 1 dag zonder een nieuwe ontwikkeling in deze soap moeten doen zeg.... poeh he.

Verwijderd
Ja hij ligt er voor elke komende race uit, lekker de hits and er moet toch nieuws zijn.klump4u schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:35:
Ja, die overzichtjes die jij altijd maakt zijn extreem gewaardeerd altijd. Geen probleem als je dat voor dit onderwerp even overslaat.Chocoball schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:03:
@Vroem Boem, je bericht zal niet aan mij gericht zijn maar toch reageer ik even. De quotes en roddels vliegen harder dan de RB20 en lijkt er voorlopig geen eind aan te komen. Denk ook dat het lastig om daar een goede samenvatting van te maken, vooral omdat het deels quotes zijn en deels geruchten van wie wat gezegd of gedaan zou hebben. Dat er gedonder in huize Red Bull is mag duidelijk zijn maar ik sla dit onderwerp in ieder geval over.
Misschien kunnen wij in dit topic wel met zijn allen beetje proberen in die gedachte te werken, dus nieuws delen en samenvatten op de manier zoals jij doet. En dan het eindeloze discussiëren waardoor het topic onleesbaar wordt even laten voor wat het is voorlopig. Let wel: ik zeg niet GEEN discussie, maar niet van die continue cirkeldiscussies en semantische discussies pagina na pagina
Ja en dan had je nog dat andere nieuws nog dat horner 700k zou hebben betaald en RB 300k zodat ze de aanklacht intrekt.Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:23:
[...]
Ja hij ligt er voor elke komende race uit, lekker de hits and er moet toch nieuws zijn.
En daar gaan ze hier weer aan voorbij
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Bij het Nieuws over Ajax en de technisch directeur was er wel een apart topic over dat onderwerp. Als er dan behoefte aan is maakt iemand toch zoiets aan.. een 627208e [F1] topic.
Vroem Boem schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:22:
Nou mensen,
Ten derde, en ongelofelijk maar waar: de megarockband U2 is van plan om de vrouw te helpen met een lied. Achtergrond: Haar broer is de schoonzoon van U2-cultgitarist "The Edge". Formule 1-insiders hebben informatie dat U2 overweegt een lied genaamd "Don't be horny, be Christian" te maken om bij te dragen aan de onuitsprekelijke seksschandaal dat de pagina's van de Yellow Press in Groot-Brittannië vult. Vertaald betekent de titel: "Wees niet geil, wees een christen". Zelfs de Thais die tot nu toe Horner stevig hebben gesteund, vrezen de megainvloed van U2, die veel belangrijker zijn dan de popbitterheid van de Spice Girls.

Haha U2 ongelooflijk, denk dat Horner eerder RB verlaat dan MAX 100% teambaas is makkelijk te vervangen, max wil je toch in je team hebben, die maakt je auto minimaal 3 tienden sneller.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dit alles begint meer en meer als een veel te uitgebreide 1 april grap aan te voelen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Kan ie wel perfect mee in de doofpotAtlAntA schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:45:
Dit alles begint meer en meer als een veel te uitgebreide 1 april grap aan te voelen.
Mijn boefje is liev!
Dat gerucht was te ongeloofwaardig.chucky666 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:33:
[...]
Ja en dan had je nog dat andere nieuws nog dat horner 700k zou hebben betaald en RB 300k zodat ze de aanklacht intrekt.
Verwijderd
Weet je ze hebben iets gehad en het is fout gelopen, boeien... Wat die vrouw nu wil geen flauw idee, maar blijkbaar is ze happy met het geld wat ook wel iets zegt.chucky666 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:33:
[...]
Ja en dan had je nog dat andere nieuws nog dat horner 700k zou hebben betaald en RB 300k zodat ze de aanklacht intrekt.
Anyways ik ben ook meer voor het kamp Marko, de man is oud zegt soms dingen die zogenaamd niet kunnen in dit tijdperk maar ik hou er wel van. En ook de loyaliteit van Max naar hem, klasse.
En de directie van de voelbalclub heeft na de verloren wedstrijd op zondag het volste vertrouwen in de trainer. En op maandagmorgen is die alsnog ontslagen.
Ik zag niet dat dat hier ook aan de hand is. Maar zo'n statement hoeft niet perse iets te zeggen. Ze gaan niet als antwoord op een vraag een ontslag communiceren natuurlijk. Dan komt er gewoon een formeel persbericht / mediamoment / ... en niet een "owja, klopt, is ontslagen" op een vraag.
Worden leuke weken, ook buiten de baan
[ Voor 100% gewijzigd door Vinnocchio op 10-03-2024 22:27 ]
*knip*
Dat is off-topic.
Dat is off-topic.
[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2024 14:32 ]
Dat deel deed mij eerst vermoeden dat het een soort F1-versie van De Speld was, maar blijkt geen parodie-site te zijn maar een site met daadwerkelijk F1-journalisten
Feitelijk heeft het niets met F1 te maken, maar laat wel zien hoe relaxt de coureurs zijn als ze even geen stuur in handen hebben. Max die binnenkomt en rustig handtekeningen uit gaat delen terwijl Sir LH als een soort van acteur in een film stoïcijns iedereen negeert.
De fan's maken mogelijk dat een F1 coureur zijn baan heeft..
Cogitationis poenam nemo patitur
Misschien moest ie wel nodig poepen.
Of was hij te laat voor z'n meeting.
Of was hij te laat voor z'n meeting.
Haters everywhere but I don’t really care
En F1TV de post race show van afgelopen weekend zie je Verstappen weer langs hun desk door rennen en iemand die snel een selfie wilt maken met hem bijna omver lopen. Terwijl bv Hamilton na de race meteen naast de auto van Bearman staat, niet om de auto meteen over te nemen, maar om Bearman te "feliciteren" / ....
Zou er dus niet te veel aandacht aan geven.
Grappig detail was dat op een gegeven moment op de achtergrond GP kwam aangelopen, en iemand hem ook aanhield en leek uit te lopen op een selfie. Dus "die's ook al bekend".
Zou er dus niet te veel aandacht aan geven.
Grappig detail was dat op een gegeven moment op de achtergrond GP kwam aangelopen, en iemand hem ook aanhield en leek uit te lopen op een selfie. Dus "die's ook al bekend".
Volgens mij heeft Hamilton dat wel vaker als ie de pits in komt lopen met "normale" kleren aan. Dan wil ie liever even niet gestoord worden. Vervolgens trekt ie zijn Merc kloffie aan en dan doet ie wel gewoon alles mee.Bullet NL schreef op zondag 10 maart 2024 @ 23:04:
[YouTube: Lewis Hamilton ignores fans while Max Verstappen gets swamped by fans | F1 driver arrivals BTS]
Feitelijk heeft het niets met F1 te maken, maar laat wel zien hoe relaxt de coureurs zijn als ze even geen stuur in handen hebben. Max die binnenkomt en rustig handtekeningen uit gaat delen terwijl Sir LH als een soort van acteur in een film stoïcijns iedereen negeert.
De fan's maken mogelijk dat een F1 coureur zijn baan heeft..
Verder hangt het ook even van de baan af. In VK doet ie wel al meteen mee, maar bij zo'n zandbak vaak niet.
Ik heb er zelf overigens weinig problemen mee. Ze zijn het niet verplicht om te stoppen bij elke fan. En soms heb je gewoon even haast.
Even wat anders. Gezien de geruchten van Horner toch wel groter beginnen te worden, wie verwachten jullie dat Red Bull naar voren schuift als ze Horner eruit sturen? Wellicht dat ze tijdelijk iemand pakken, maar wie wordt de uiteindelijke teambaas dan?
Ex teambaas
- Günter Steiner
- Otmar Szafnauer
- Jost Capito
- Mattia Binotto
- Paddy Lowe
- Ross Brawn
- Iemand anders?
- Helmut Marko (Motorsport Consultant)
- Pierre Waché (Technical Director)
- Paul Monaghan (Chief Engineer)
- Jonathan Wheatley (Sporting Director)
- Hannah Schmitz (Principal Strategy Engineer)
- Ben Waterhouse (Head of performance engineering)
- Rob Marshall (Chief engineering officer)
- Iemand anders?
- Sebastian Vettel?
[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 11-03-2024 00:30 ]
Ex-teambaas: Flavio Briatore, het laatste succes van Ford in de F1 in 94
.
Beetje flamboyant type mag wel weer eens
Beetje flamboyant type mag wel weer eens
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik had juist het idee dat de problemen kleiner worden en de gelederen zich sluiten.Martinspire schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:28:
[...]
P
Even wat anders. Gezien de geruchten van Horner toch wel groter beginnen te worden, wie verwachten jullie dat Red Bull naar voren schuift als ze Horner eruit sturen?
Of helemaal iemand anders?
Je bent Newey vergeten, die's net zo (on)geloofwaardig als de rest. En als je Hannah Schmitz er op zet dan hoort Will Courtenay er ook op. Die staat AFAIK nog steeds boven Hannah. Hij heeft Hannah "opgeleid" en track side wisselen ze elkaar af terwijl de ander op de fabriek zit.Martinspire schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:28:
Promotie binnen team:
- Iemand anders?
Edit:
En owja, waarom ik initieel wilde reageren... Rob Marshall? Zouden ze die weer terughalen van ik meen McLaren? Die's net weg (en zit mogelijk nog in gardening leave).
[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 11-03-2024 06:48 ]
Heeft Horner ook geen dubbelfunctie? Team principal en CEO van RBR? Er zullen niet veel interne alternatieven zijn die beide functies zomaar kunnen overnemen lijkt me, mocht het inderdaad zover komen.
CEO van Red Bull Racing, Red Bull Technologies en Red Bull Powertrains. Daarnaast volgens mij ook aandeelhouder / mede eigenaar van alle drie. En dan "uiteraard" ook Team Principal.kazuka schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:50:
Heeft Horner ook geen dubbelfunctie? Team principal en CEO van RBR? Er zullen niet veel interne alternatieven zijn die beide functies zomaar kunnen overnemen lijkt me, mocht het inderdaad zover komen.
Horner zou RBR toch willen hebben kopen had ik begrepen? Hoeveel zou zoiets kosten?
Als dat was gelukt dan had het er heel anders uitgezien voor hem. Nu hangt er toch een donkere wolk boven z’n positie als we alle geruchten moeten geloven.
En wat zou Horner gaan doen als ie de laan wordt uitgestuurd? Gezien z’n temperament laat ie het daar niet bij zitten en zouden we nog wel iets spectaculairs van m kunnen verwachten.
Als dat was gelukt dan had het er heel anders uitgezien voor hem. Nu hangt er toch een donkere wolk boven z’n positie als we alle geruchten moeten geloven.
En wat zou Horner gaan doen als ie de laan wordt uitgestuurd? Gezien z’n temperament laat ie het daar niet bij zitten en zouden we nog wel iets spectaculairs van m kunnen verwachten.
Lijkt me gezien de veelvoud van rollen die Horner heeft en zijn hele historie in de ontstaansgeschiedenis van en bij RBR niet erg makkelijk om Horner goed te vervangen. Helmut Marko daarentegen......
Op het eerste gezicht denk ik, als er iemand moet gaan laat het dan Helmut zijn.
Hoop dat Max echt goede redenen heeft om Helmut Marko te steunen en dat niet later blijkt dat het blinde loyaliteit was.
Jammer om te zien dat RBR zo'n puinhoop is geworden.
Op het eerste gezicht denk ik, als er iemand moet gaan laat het dan Helmut zijn.
Hoop dat Max echt goede redenen heeft om Helmut Marko te steunen en dat niet later blijkt dat het blinde loyaliteit was.
Jammer om te zien dat RBR zo'n puinhoop is geworden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik hoorde ene J.P. een bedrag van 1.3 miljard Euro noemen. Maar neem dat alsjeblieft met een flinke korrel zout.Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:38:
Horner zou RBR toch willen hebben kopen had ik begrepen? Hoeveel zou zoiets kosten?
Ook geloof ik niet dat Christian Horner de laan uitgestuurd gaat worden. Zeker omdat ik dit weekend al meerdere malen het woord rust heb horen uiten door meerdere mensen binnen Red Bull.
Het speculeren begint onderhand echt uit de hand te lopen als zelfs U2 erbij wordt gehaald. Als die zich hiervoor zouden lenen verlagen ze zich tot een uiterst discutabel niveau.
"When you grow up your heart dies"
Een F1 team moet tegenwoordig sowieso honderd(en) miljoenen opleveren. En een meervoudig kampioen zal dus een veelvoud kosten. Echter is Horner bij mijn weten sowieso al (mede) eigenaar, dus hij hoeft maar de rest uit te kopen. Dus stel hij is voor 50% eigenaar hoeft die ook maar de overige 50% te betalen.Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:38:
Daarnaast was "het plannetje" blijkbaar ook om het met de Thaise Red Bull tak te doen. Dus niet volledig uit eigen beurs te betalen.
Marko werkt niet voor RBR en kun je zelfs zeggen dat het demotie zou zijn.Martinspire schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:28:
[...]
Volgens mij heeft Hamilton dat wel vaker als ie de pits in komt lopen met "normale" kleren aan. Dan wil ie liever even niet gestoord worden. Vervolgens trekt ie zijn Merc kloffie aan en dan doet ie wel gewoon alles mee.
Verder hangt het ook even van de baan af. In VK doet ie wel al meteen mee, maar bij zo'n zandbak vaak niet.
Ik heb er zelf overigens weinig problemen mee. Ze zijn het niet verplicht om te stoppen bij elke fan. En soms heb je gewoon even haast.
Even wat anders. Gezien de geruchten van Horner toch wel groter beginnen te worden, wie verwachten jullie dat Red Bull naar voren schuift als ze Horner eruit sturen? Wellicht dat ze tijdelijk iemand pakken, maar wie wordt de uiteindelijke teambaas dan?
Ex teambaasPromotie binnen team:
- Günter Steiner
- Otmar Szafnauer
- Jost Capito
- Mattia Binotto
- Paddy Lowe
- Ross Brawn
- Iemand anders?
Voormalig rijder
- Iemand anders?
- Sebastian Vettel?
De andere mensen zijn techneuten en dus veel waardevoller op hun huidige plek, al weg bij RBR (Marshall) of nog niet senior genoeg (Hannah is bijv niet eens hoofd strategie ondanks wat mensen vaak denken). Enige optie intern is Jonathan Wheatley, maar heel eerlijk gezegd komt hij mij als te lief over voor de slangenkuil die F1 is als je moet opboksen wua politieke spelletjes van andere teambazen. Dat had Domenicali ook, en die liet aich toen als Ferrari teambaas de kaas van het brood eten bijv. door niet hard door te pakken in meen ik 2012 toen er op Silverstone meen ik aanpassingen werden gedaan die in 1 klap RBR hadden uitgeschakeld en Ferrari de beide titels hadden gegeven.
De leiding bij Arden Motorsport van zijn vader ovenemen en weer terug de F1 ladder inbrengen.Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:38:
Zou eerder zeggen dat die mitzlaff de CEO word (opslokken RBR en rbpt ) en dat Marko 3 jaar neemt om Vettel voor te bereiden. Samen met Wheatley, Newey en wache.
Als je de laatste geruchten leest is het echt einde oefening voor Horner. De dame in kwestie wil naar de media stappen. Daarna is er geen kwestie meer van schuldig of onschuldig. Trial by media is altijd schuldig.
Als je de laatste geruchten leest is het echt einde oefening voor Horner. De dame in kwestie wil naar de media stappen. Daarna is er geen kwestie meer van schuldig of onschuldig. Trial by media is altijd schuldig.
Als ze nog meer heeft dan wat er nu (onofficieel) naar buiten is gekomen wellicht wel. Als dit het verder is, of meer van hetzelfde dan kan dat mee vallen. Tuurlijk het kan zijn dat RB besluit dat het niet handig is hem aan te houden uit marketing oogpunt. Maar dat vind ik geen trial by media.Lynx schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:37:
Zou eerder zeggen dat die mitzlaff de CEO word (opslokken RBR en rbpt ) en dat Marko 3 jaar neemt om Vettel voor te bereiden. Samen met Wheatley, Newey en wache.
Suzanne Stoddart (aka Susie Wolff). Opgegroeid met F1 én veel (inside) kennis, ook van de concurrentie. ;-)Martinspire schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:28:
[...]
...
Zover mij bekend is Red Bull GmbH 100% eigenaar van alles. Alleen Arden is eigendom van Horner.RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:17:
[...]
CEO van Red Bull Racing, Red Bull Technologies en Red Bull Powertrains. Daarnaast volgens mij ook aandeelhouder / mede eigenaar van alle drie. En dan "uiteraard" ook Team Principal.
Die is al de baas van F1 Acadamy. Als ze daar mee stopt is het boegbeeld weg en blijkt denk ik dat ze het dus ook niet zo serieus neemt met vrouwen in de racerij. Dan is het voor haar gewoon baantjesjagen. Terwijl ze nu persoonlijk wordt benoemd als zijnde oprichtster van deze klasse (alsof ze alles alleen gedaan heeft) en "voorvechter" voor vrouwen in de racerij.mrottjers schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:49:
[...]
Suzanne Stoddart (aka Susie Wolff). Opgegroeid met F1 én veel (inside) kennis, ook van de concurrentie. ;-)
Als zij meer heeft dan heeft zij dingen achtergehouden voor de advocaat en heeft zij dus oneerlijk gehandeld. Dan ben je voor mij in ieder geval af.Shinji schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:39:
[...]
Als ze nog meer heeft dan wat er nu (onofficieel) naar buiten is gekomen wellicht wel. Als dit het verder is, of meer van hetzelfde dan kan dat mee vallen. Tuurlijk het kan zijn dat RB besluit dat het niet handig is hem aan te houden uit marketing oogpunt. Maar dat vind ik geen trial by media.
I.p.v. naar de media de stappen kan ze ook aangifte doen bij de politie...Lynx schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:37:
Vaak bu'j te bang!
Hmm, hebben we misschien de onderste steen boven nu? Red Bull/Horner beschuldigt Toto en Susie van het uitwisselen van vertrouwelijke informatie, Susie probeert nu Horner te wippen en neemt dan Red Bull over.mrottjers schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:49:
[...]
Suzanne Stoddart (aka Susie Wolff). Opgegroeid met F1 én veel (inside) kennis, ook van de concurrentie. ;-)
Ik zeg: plausibel.
Signatures zijn voor boomers.
als je iemand niet wilt hebben is het haar wel denk ik. ga dan voor iemand die in ieder geval onbesproken is. Aan deze mevrouw kleven ook wel een paar vuiltjes die nu nog onder het tafellaken worden gehouden. niet in de minste plaats een intieme relatie met de concurrent .RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:01:
[...]
Die is al de baas van F1 Acadamy. Als ze daar mee stopt is het boegbeeld weg en blijkt denk ik dat ze het dus ook niet zo serieus neemt met vrouwen in de racerij. Dan is het voor haar gewoon baantjesjagen. Terwijl ze nu persoonlijk wordt benoemd als zijnde oprichtster van deze klasse (alsof ze alles alleen gedaan heeft) en "voorvechter" voor vrouwen in de racerij.
Ik bedoel niet voor het onderzoek maar in de pers, buiten de gelekte screenshots zeg maar (indien die echt zijn).sjaool schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:20:
[...]
Als zij meer heeft dan heeft zij dingen achtergehouden voor de advocaat en heeft zij dus oneerlijk gehandeld. Dan ben je voor mij in ieder geval af.
En dan de motor door een Mercedes vervangen zeker?Maasluip schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:27:
[...]
Hmm, hebben we misschien de onderste steen boven nu? Red Bull/Horner beschuldigt Toto en Susie van het uitwisselen van vertrouwelijke informatie, Susie probeert nu Horner te wippen en neemt dan Red Bull over.
Ik zeg: plausibel.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mjah als je kijkt naar wat uitgelekt is (en er van uit gaat dat dat niet gefabriceerd is), dan is dat niet perse strafbaar, maar wel iets wat niet hoort binnen een professionele organisatie en de relatie tussen een manager en zijn/haar 'ondergeschikte'.-tom-562 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:25:
[...]
I.p.v. naar de media de stappen kan ze ook aangifte doen bij de politie...
Wat ik vooral gezien heb valt in de categorie "hij was een beetje dom". Als die berichten waar zijn. Ook ben ik van mening dat die berichten vallen onder teasen tijdens werktijd wat wel vaker gebeurt bij mensen die heel erg close samenwerken. Op dat moment leuk maar zodra een van de twee er een probleem van maakt niet handig. Met als resultaat ontzettend veel gespeculeer in de media, op fora en Amerikaans aandeelhouders die Roomser zijn dan de paus.The_Admin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:43:
[...]
Mjah als je kijkt naar wat uitgelekt is (en er van uit gaat dat dat niet gefabriceerd is), dan is dat niet perse strafbaar, maar wel iets wat niet hoort binnen een professionele organisatie en de relatie tussen een manager en zijn/haar 'ondergeschikte'.
Heeft Trump weinig last van hoor.Lynx schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:37:
Trial by media is altijd schuldig.
[ Voor 48% gewijzigd door jaapstobbe op 11-03-2024 12:20 ]
Mwoah... iemand opbellen voor telefoonseks of zeggen dat iemand je warm maakt en dat je het af hebt gemaakt in het toilethokje noem ik toch niet "teasen tijdens werktijd"sjaool schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:02:
[...]
Wat ik vooral gezien heb valt in de categorie "hij was een beetje dom". Als die berichten waar zijn. Ook ben ik van mening dat die berichten vallen onder teasen tijdens werktijd wat wel vaker gebeurt bij mensen die heel erg close samenwerken. Op dat moment leuk maar zodra een van de twee er een probleem van maakt niet handig. Met als resultaat ontzettend veel gespeculeer in de media, op fora en Amerikaans aandeelhouders die Roomser zijn dan de paus.
Maar als dat bij jou wel zo is, wil mijn vrouw niet dat ik daar werk

Naast dat, als leidinggevende is dit absoluut not done. Een beetje teasen als baas kan niet.Waah schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:32:
[...]
Mwoah... iemand opbellen voor telefoonseks of zeggen dat iemand je warm maakt en dat je het af hebt gemaakt in het toilethokje noem ik toch niet "teasen tijdens werktijd"![]()
Maar als dat bij jou wel zo is, wil mijn vrouw niet dat ik daar werk
Andere situatie. Zijn schuld word niet aan getwijfeld. Hitler is ondanks een ”crimineel” verleden ook aan de macht gekomen. Populisme en machtsmisbruik is een nog gevaarlijkere combinatie dan wat Horner laat zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 11-03-2024 13:03 ]
Maar is dat ook echt gebeurt?Waah schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:32:
[...]
Mwoah... iemand opbellen voor telefoonseks of zeggen dat iemand je warm maakt en dat je het af hebt gemaakt in het toilethokje noem ik toch niet "teasen tijdens werktijd"
Daar ging het niet over
Of het echt is, is vraag 2 inderdaad. En ik geloof nog altijd in "innocent until proven guilty". Genoeg routes om dit aan de kaak te stellen via de rechter (zoals ontslagen omdat dit speelde, want dat duid precies de machtsverhouding aan) en dan mag die de schuld toewijzen of niet bewezen achtten.
Alles wat wij en de pers weten is gebaseerd op aannames en speculaties. Met andere woorden ik weet het ook niet. Wat er geschreven staat in appjes, brieven of wat dan ook hoeft dan ook nooit echt gebeurd te zijn.Waah schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:43:
[...]
Daar ging het niet overjij gaf aan dat ALS het waar is, dat je het zo zag. Dat begrijp ik niet zo goed....
Of het echt is, is vraag 2 inderdaad. En ik geloof nog altijd in "innocent until proven guilty". Genoeg routes om dit aan de kaak te stellen via de rechter (zoals ontslagen omdat dit speelde, want dat duid precies de machtsverhouding aan) en dan mag die de schuld toewijzen of niet bewezen achtten.
Op een Netflix filmdag dag vandaag waarvoor Wolff samen met Kimi in een GT3-auto over Imola, hebben ze een kleine crash gehad met Toto achter het stuur.
Weer wat leuks om naar uit te kijken in het volgende DTS seizoen dus.
https://nl.motorsport.com...elli-gt3-bolide/10586413/
Bij 'Kimi' denk ik eerder aan Raikkonen dan aan Antonellihenri86 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:24:
Op een Netflix filmdag dag vandaag waarvoor Wolff samen met Kimi in een GT3-auto over Imola, hebben ze een kleine crash gehad met Toto achter het stuur.
per aspera ad astra
Niet icm met Toto WolffLAD93 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:30:
[...]
Bij 'Kimi' denk ik eerder aan Raikkonen dan aan Antonelli
En ach, hij is er dan ook naar vernoemd.
*knip*
Zie de modbreak.
Zie de modbreak.
[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2024 19:22 ]
Interview met Horner (Sky).
YouTube: Christian Horner on both of his drivers' extraordinary performance a...
YouTube: Christian Horner on both of his drivers' extraordinary performance a...
Massa kon het niet uitstaan dat RBR zoveel aandacht krijgt 
https://www.motorsport.co...f1-singapore-gp/10586538/On Monday, representatives of Massa confirmed that action has been lodged in the High Court of Justice against the three parties as the Brazilian, who missed out on the 2008 F1 drivers' title to then-McLaren driver Lewis Hamilton by one point, believes that the result of the Marina Bay race should be voided.
PSN
https://www.nu.nl/formule...-wereldtitel-in-2008.htmlYakuzA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:08:
Massa kon het niet uitstaan dat RBR zoveel aandacht krijgt
[...]
https://www.motorsport.co...f1-singapore-gp/10586538/
Voor de nld lezers..
*knip*
Zie modbreak.
Alpine gaat Alonso en Piastri aanklagen voor de gemiste punten die hunne zouden kunnen hebben gewonnen als ze nog voor Renault zouden rijden.
Ik de Fia voor dit gezeik en het betreffende topic op tweakers...
Weet je wat. Laten we gewoon stoppen met dit seizoen.
Iedereen en de postbode aanklagen. Meeste succesvolle aanklachten wint de titel...
[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2024 19:19 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Het verschil is wel dat Mercedes het voor Lewis wel al bij het hoogste sport orgaan heeft aangekaart, is onderzocht en conclusie dat het prima is gegaan.jack zomer schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:27:
[...]
https://www.nu.nl/formule...-wereldtitel-in-2008.html
Voor de nld lezers..
For fuck sake. Wat is de volgende.
Lewis die f1 gaat aanklagen over zijn "gestolen" titel.
Alpine gaat Alonso en Piastri aanklagen voor de gemiste punten die hunne zouden kunnen hebben gewonnen als ze nog voor Renault zouden rijden.
Ik de Fia voor dit gezeik en het betreffende topic op tweakers...
Weet je wat. Laten we gewoon stoppen met dit seizoen.
Iedereen en de postbode aanklagen. Meeste succesvolle aanklachten wint de titel...
Dat lijkt, als ik het nu.nl artikel mag geloven, bij Massa niet gebeurd te zijn.
En ondanks dat ik hem weinig kans geef snap ik het wel vanuit zijn positie dat hij iets probeert. Zeker met de wel of niet gedane uitspraken van Bernie dat het toen al bekend was en dat de uitslag eigenlijk geschrapt had moeten worden voor dat seizoen.
[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 11-03-2024 17:48 ]
En aangezien Bernie ondertussen 'geen actieve herinneringen' heeft aan deze uitspraken helpt ook niet.Shinji schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:46:
[...]
En ondanks dat ik hem weinig kans geef snap ik het wel vanuit zijn positie dat hij iets probeert. Zeker met de wel of niet gedane uitspraken van Bernie dat het toen al bekend was en dat de uitslag eigenlijk geschrapt had moeten worden voor dat seizoen.
PSN
Ik snap dat het blijft vreten aan je maar waarom 16 jaar wachten?
metoo. Daarom.Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:57:
Iedereen kan tegenwoordig na 15 of 20 jaar nog klagen en er wordt niet eens meer naar de tijdgeest gekeken. Na de excuses voor de slavernij wacht ik nu nog op de excuses voor de kruistochten.
Er zullen altijd advocaten te vinden zijn die denken dat de marketingwaarde van de actie hoger liggen dan de uurkosten en dus op basis van No-Cure No-Pay een proces voor deze mensen willen starten.
Ctrl + F -> “Hamilton” -> twee resultaten:
Ah we maken ons weer boos om niets, want… dan kunnen we weer Lewis bashen?Aan het eind van het seizoen kwam de Braziliaan één punt tekort om McLaren-coureur Lewis Hamilton van de wereldtitel te houden. Hamilton finishte in Singapore als tweede.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2024 19:19 . Reden: Quote aangepast ]
Voordat hier weer alle theorieën op los gaan. Het wachten komt niet zomaar ergens vandaan.Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:57:
Massa kondigde vorig jaar aan dat hij juridische stappen overwoog naar aanleiding van uitspraken van voormalig Formule 1-eigenaar Bernie Eccleston
De Brit stelde dat hij en de FIA al in 2008 wisten van het Crashgate-schandaal. Ze stopten het in de doofpot zodat de wereldtitel niet via een andere manier kon worden beslist. Zonder de bewuste Crashgate-race, was Massa in 2008 wereldkampioen geworden, hij was dus niet blij met de uitspraken van Ecclestone.
[ Voor 26% gewijzigd door d-vine op 11-03-2024 18:21 ]
weet niet hoe jij dat er uit haalt, maar Hamilton wordt hier imo niet gebashed… ik lees hier alleen in dat hij zo’n rechtszaak (ruim) achteraf belachelijk vindt.BiaggioLuciano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:06:
[...]
Ah we maken ons weer boos om niets, want… dan kunnen we weer Lewis bashen?
? Waarom zou ik Lewis bashen? Dat maak jij ervan.BiaggioLuciano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:06:
[...]
[...]
Ah we maken ons weer boos om niets, want… dan kunnen we weer Lewis bashen?
Of je bent trolletje aan het spelen, of begrijpend lezen is niet jou ding.
F1 is geen max of Lewis f1 is het racen.
Tuurlijk zie ik max graag winnen. Maar wat mij betreft wint de beste rijder.
Ik ben alleen het gezeik momenteel een beetje zat.
Horner
Blijft of gaat max.
Een beslissing van 16 jaar oud proberen om te draaien.
En wat we nog meer hebben.
Start te lijken op gtst ipv autoracen
het is een voorbeeld. had ook chrashgate. of de rb crashgate als voorbeeld kunnen gebruiken.tweakduke schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:00:
[Modbreak]We gaan dan ook niet meteen 2021 erbij halen om de zaak van Massa. [/]
[ Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 11-03-2024 19:29 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
*knip
Zie modbreak.
Zie modbreak.
[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2024 19:22 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als je de Crashgate Gp schrapt, dan wordt Massa kampioen. Massa heeft daardoor een duidelijke logica, schrap de frauduleuze wedstrijd en maak de balans van de WK stand opnieuw op.
Als je AD’21 schrapt blijft Verstappen kampioen. In dat geval zou Hamilton moeten eisen dat hij de winst van AD’21 op zijn naam krijgt. Daar is geen basis voor, het zou waarschijnlijk zijn, maar geen feit. Ik geloof overigens niet dat Hamilton dit overweegt of ooit zal overwegen.
Als je AD’21 schrapt blijft Verstappen kampioen. In dat geval zou Hamilton moeten eisen dat hij de winst van AD’21 op zijn naam krijgt. Daar is geen basis voor, het zou waarschijnlijk zijn, maar geen feit. Ik geloof overigens niet dat Hamilton dit overweegt of ooit zal overwegen.
En dat is dan ook waar het om gaat. De race is gemanipuleerd en daardoor onreglementair verlopen en had geschrapt moeten worden. Dit stond (/staat?) ook als zodanig in de regels. Alleen... kon dat alleen tijdens het lopende seizoen. En toen was niet bekend dat de race gemanipuleerd was. En toen dat wel naar buiten kwam was er geen basis om de race te schrappen uit het kampioenschap ("niet mogelijk, is afgesloten ").mitalp schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:24:
Als je de Crashgate Gp schrapt, dan wordt Massa kampioen. Massa heeft daardoor een duidelijke logica, schrap de frauduleuze wedstrijd en maak de balans van de WK stand opnieuw op.
Totdat Bernie vorig jaar ineens zei dat zowel hij als de FIA wel op de hoogte waren dat de race gemanipuleerd was, en dat al in 2008. En als dat waar is heeft de FIA dus niet de (eigen) regels nageleefd.
Maar dan zal eerst nog bewezen moeten worden dat het in 2008 inderdaad in de doofpot is gestopt. En daarnaast zal er dan ook "ad hoc" een oplossing verzonnen moeten worden. Want de regels beschrijven geen "wat moet er gebeuren als we na het seizoen er achter komen dat tijdens het seizoen bekend was dat een race gemanipuleerd was".
Ik vraag me af wat hij nou eigenlijk wil. De uitslag van het kampioenschap gaat nooit meer aangepast worden. Hij zal dus nooit de eer krijgen.
Het enige wat er dan nog overblijft is geld. En in dat geval zal er geschikt worden om van het verhaal af te zijn en is Massa in mijn ogen een (weliswaar rijke) stumper.
Er valt verder zo lang na dato niets meer te winnen.
Het enige wat er dan nog overblijft is geld. En in dat geval zal er geschikt worden om van het verhaal af te zijn en is Massa in mijn ogen een (weliswaar rijke) stumper.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
ErkenningMalfunctions schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:48:
Ik vraag me af wat hij nou eigenlijk wil. De uitslag van het kampioenschap gaat nooit meer aangepast worden. Hij zal dus nooit de eer krijgen.
Probleem is als Massa dit "wint" dat Hamilton ook een zaak over Abu Dhabi 2021 kan gaan voeren. En Verstappen over GP Silverstone 2021... zo blijf je bezig.RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:44:
[...]
En dat is dan ook waar het om gaat. De race is gemanipuleerd en daardoor onreglementair verlopen en had geschrapt moeten worden. Dit stond (/staat?) ook als zodanig in de regels. Alleen... kon dat alleen tijdens het lopende seizoen. En toen was niet bekend dat de race gemanipuleerd was. En toen dat wel naar buiten kwam was er geen basis om de race te schrappen uit het kampioenschap ("niet mogelijk, is afgesloten ").
Totdat Bernie vorig jaar ineens zei dat zowel hij als de FIA wel op de hoogte waren dat de race gemanipuleerd was, en dat al in 2008. En als dat waar is heeft de FIA dus niet de (eigen) regels nageleefd.
Maar dan zal eerst nog bewezen moeten worden dat het in 2008 inderdaad in de doofpot is gestopt. En daarnaast zal er dan ook "ad hoc" een oplossing verzonnen moeten worden. Want de regels beschrijven geen "wat moet er gebeuren als we na het seizoen er achter komen dat tijdens het seizoen bekend was dat een race gemanipuleerd was".
Zoals @mitalp al aangaf heeft AD geen nut. Schrap de uitslag en Hamilton en Verstappen hebben hetzelfde aantal punten maar Verstappen meer overwinningen, Verstappen blijft dan WDC. Meer opties zijn er niet. Of het resultaat blijft staan of het resultaat wordt volledig verwijderd uit het kampioenschap.ArcticWolf schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:01:
[...]
Probleem is als Massa dit "wint" dat Hamilton ook een zaak over Abu Dhabi 2021 kan gaan voeren. En Verstappen over GP Silverstone 2021... zo blijf je bezig.
Daarnaast is er uberhaupt geen grond om iets met AD te doen. Welk nieuw bewijs zou er zijn? Inzake Massa is er nieuw bewijs, omdat Bernie ineens wat geroepen heeft.
Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.