[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 22 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:40:
Het is misschien een beetje OT maar jullie beseffen je hopelijk wel dat GPT volstrekt onbetrouwbaar is als het gaat om feitelijke informatie he? GPT gaat helemaal om de vorm, niet om de inhoud.
GPT heeft prachtig werk geleverd door een mooie lijst te maken. Of de namen en data kloppen is niet belangrijk voor GPT.
In praktijk gaat het best vaak goed maar je kan er echt niet op vertrouwen.
Kom ik net ook achter. De ChatGPT lijst is inderdaad niet helemaal correct.

Geldt helaas ook voor de dataset van @G_Dragon. Deze mist bijvoorbeeld Monaco 2015.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
alexbl69 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Kom ik net ook achter. De ChatGPT lijst is inderdaad niet helemaal correct.

Geldt helaas ook voor de dataset van @G_Dragon. Deze mist bijvoorbeeld Monaco 2015.
Ah jammer!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:23
Meer ijsblokjes bij The Iceman

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyiKKnfX0AAVMwD?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FylMhH_XwAAmPNt?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Extigo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:53:
Jep! Vettel in de RB7 en Ricciardo in de RB8. Gebeurt allemaal op 9 september.
[Twitter]
Ik vind het heel gaaf dat ze daar weer eens met F1 wagens rijden maar eerlijk gezegd voel ik me een beetje treurig bij zowel Vettel als Riciardo. Beide hebben een beejte teleurstellend einde aan hun actieve carriere gehad. Ik gun het ze om nog wat lol te maken bij RB maar voel me er toch een beetje treurig bij.

De RB7 en RB8 gebruiken draagt bij aan het vergane glorie gevoel. Dat de RB15 en later teveel met Verstappen wordt geassocieerd kan ik me nog een beetje voorstellen, maar Ricciardo heeft met de RB14 gereden, de RB8 was volgens mij zelfs voor zijn tijd bij RB.

(Het is niet nodig om medelijden met ze te hebben hoor, dat ook weer niet)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het vooral opvallend dat ze niet liever een nieuwere pakken vanwege de veiligheid. De bescherming van coureurs bij crashes is in de nieuwere modellen zoveel beter dan die oude auto's. Ik snap dat ze ook duurder zijn, maar het lijkt me dat je toch liever de coureur beschermd.

Naja, we gaan zien wat het verder wordt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Ahwel. Pinkham als DLC of standaard al aanwezig? :P
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyvUOomXwAARHlJ?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jasphur schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:19:
Ahwel. Pinkham als DLC of standaard al aanwezig? :P
[Afbeelding]
Een strakke Pinks, altijd goed. (ik word oud)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28

g0tanks

Moderator CSA
Van de week was ik in Monaco en bezocht ik o.a. de autoverzameling van de prins: Wikipedia: Car Collection of Rainier III, Prince of Monaco

Leuk om een boel F1-auto's van dichtbij te kunnen zien. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzYg1j3N2oLvnjiXB1PvXxrZA6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VKxDjHgJcs3VbqVSdab2spqo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJzWMbU8XRgeJ3SkbGSV9e4s-kY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z9t72xvypumek4VOW40sZ0eI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2dz8njKb-PqnJsFwpz9wgHxMHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fRA84LrWTruUaHlrFGGgVhtl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWn99R2FAUkw-XmjhLEUAo1L2Tg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hX3qSC6J9z4HS72qHrx8ahSI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTUeGYFj0dI72IaEqJbzUX4KtZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BetBW7H9S1PihpqnsTPt25h0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNg1QpIrpE5XNbFA1Ij9WFgwlVk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/16gEKxL8KIc6pOfXDdxqZO6U.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt6yCNdas1sq8yRgP74NCGoWfZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v3HIrPJcTREaOpS5hiQLtUvf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaplNV6AjGEiSKFy-3V_ysl4Jew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q97LlKYpVus1kDVkrEpJhs4M.jpg?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Weet iemand toevallig met welke software deze visuals gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

De visuals is "gewoon" renderen. Maar ik vraag me nog steeds af waar ze de data vandaan halen. Die is namelijk nergens te vinden voor zover ik weet. Wellicht is er nog ergens minisector data te vinden, maar dit lijkt preciezer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
De data staat bij AWS denk ik.
Maar je zal er als buitenstaander geen toegang tot krijgen. Misschien als je ervoor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Martinspire schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:07:
De visuals is "gewoon" renderen. Maar ik vraag me nog steeds af waar ze de data vandaan halen. Die is namelijk nergens te vinden voor zover ik weet. Wellicht is er nog ergens minisector data te vinden, maar dit lijkt preciezer dan dat.
Multiviewer laat minisectoren zien in geel/groen/paars. Dus de live timing van F1 levert wel iets van data daarin. Daarnaast kun je meen ik in de live timing / F1 app de telemetrie zien v.w.b. hoe ver het gas- & rempedaal wordt ingedrukt, wel/geen DRS, versnelling en mogelijk ook de stuur-input. Mogelijk dat dat dus ook weer dient als input voor zo'n animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
Ik denk dat FOM de data wel heeft inderdaad, inclusief stuur input. GPS is hiervoor sowieso niet nauwkeurig genoeg voor.
Alternatief, of als je het met beschikbare data wil doen, zou je -lijkt mij- op basis van de onboard /t-cam de positie tussen de lijnen wel moeten kunnen bepalen

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sanderb schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:48:
Ik denk dat FOM de data wel heeft inderdaad, inclusief stuur input. GPS is hiervoor sowieso niet nauwkeurig genoeg voor.
Alternatief, of als je het met beschikbare data wil doen, zou je -lijkt mij- op basis van de onboard /t-cam de positie tussen de lijnen wel moeten kunnen bepalen
De FOM wel, maar deze video's worden gemaakt door iemand die dat gewoon zelf doet. Die plaatste op een gegeven moment wat video's en die is daarna opgepikt door diverse media om ook die video's te tonen. Ik had niet het idee dat ie bij de FOM data kon maar het ergens anders vandaan haalde. Maar waar vandaan lijkt me dan wel handig om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Martinspire schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:08:
[...]

De FOM wel, maar deze video's worden gemaakt door iemand die dat gewoon zelf doet. Die plaatste op een gegeven moment wat video's en die is daarna opgepikt door diverse media om ook die video's te tonen. Ik had niet het idee dat ie bij de FOM data kon maar het ergens anders vandaan haalde. Maar waar vandaan lijkt me dan wel handig om te weten...
https://www.formulaaddict.com/

Een snelle speurtocht leert dat Formula Addict is opgericht door Efe Akçay uit Rotterdam.
https://www.linkedin.com/...122/?originalSubdomain=nl

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Die maakt sowieso mooie visuals, naast de data driven visuals. Volgens mij is dat met Blender gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Je kan de telemetry van elke sessie gewoon downloaden via een API en daar heb je meerdere keren per seconde alle data, gas/rem, stuurinput, snelheid, GPS-locatie en nog wat dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01
alexbl69 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:55:
Ben op zoek naar een lijst (bij voorkeur in Excel formaat) van alle F1 races met in ieder geval datum (of anders op chronologische volgorde van datum) en de winnende coureur.

Heb daar gisteravond een hele tijd naar gezocht, maar niet gevonden. Ook niet op bijvoorbeeld F1 stats.

Je kunt wel lijsten per jaar krijgen, maar dat is flink wat overklopwerk aangezien fatsoenlijk importeren in Excel vaak niet mogelijk is.

Misschien heeft iemand hier (toegang tot) zo'n lijst :).
Vrij late reactie, maar de volgende api heeft alles wat je zoekt! http://ergast.com/mrd/

Voorbeeld: http://ergast.com/api/f1/2008/results/1

[ Voor 3% gewijzigd door CrazyFool op 26-06-2023 11:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54

Max in een Monstertruck :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dan nog wint hij een F1 race in zo'n ding. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 18-09 14:21
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:53:
[...]

<edit>

dang. Het is grappig hoe anders je kijkt als je weet dat bepaalde functionalteit aanwezig is. Ik heb een hele nieuwe knop gevonden die ik nog niet eerder had gezien (of weer was vergeten) met daaronder precies wat ik zocht. Tnx!
Je vriendin is er ook blij mee zeker? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

sNielz123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:07:
[...]

Je vriendin is er ook blij mee zeker? :+
De eerste 4 uur van de race wel, daarna viel hij in slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:02
Ik lees dit soort websites altijd met een zak zout in mijn achterhoofd, maar als dit klopt, ben ik wel benieuwd wat het gaat worden.
https://www.gpblog.com/nl...dwijnt-uit-formule-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Torro Rosso? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Leuke veiling:
Pak Max Verstappen uit 2016. Nu op 17k
Voor in de woonkamer (zonder motor en van Kvyat). nu op 450k
Pak van Ricciardo. Een stuk goedkoper. Staat nu op €750
en nog veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

In hoeverre wordt de ontwikkeling van de auto aangepast aan de feedback van één rijder? Van Max Verstappen weet je dat hij altijd levert. Dus ik kan me voorstellen dat zijn feedback zwaarder weegt dan dat van Perez. Met als resultaat dat zo'n auto steeds meer naar één coureur gevormd wordt.

Ik vraag dit in het algemeen, niet specifiek voor Red Bull. Je kunt Verstappen ook voor Schumacher/Hamilton/Alonso vervangen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mog schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:27:
In hoeverre wordt de ontwikkeling van de auto aangepast aan de feedback van één rijder? Van Max Verstappen weet je dat hij altijd levert. Dus ik kan me voorstellen dat zijn feedback zwaarder weegt dan dat van Perez. Met als resultaat dat zo'n auto steeds meer naar één coureur gevormd wordt.

Ik vraag dit in het algemeen, niet specifiek voor Red Bull. Je kunt Verstappen ook voor Schumacher/Hamilton/Alonso vervangen.
*engineers die ontdekken dat update X een Y performance op levert (theoretisch)
*een coureur die 'sensatie' X voelt, en dat interpreteert naar "als ik meer Y zou hebben dan ga ik harder"
(bijvoorbeeld Max die 1 of 2 'clicks' op z'n voorvleugel wil hebben)

op het eerste punt zal de conclusie zijn dat de coureur maar moet leren omgaan met de auto.
op het tweede punt zal gepoogd worden tegemoet te komen aan de wens van de coureur.
Aanvullend op het tweede punt: als de coureurs binnen het team te ver uit elkaar zitten, dan kan de configuratie van de snelste coureur ook opgedwongen worden aan de langzamere coureur. en dan kom je weer uit op 'leer maar omgaan met de auto'.

De feedback weegt waarschijnlijk niet zwaarder (immers, sneller rijden is een gedeeld doel), maar de kwaliteit van feedback kan wel beter zijn. random voorbeeld:
*hij stuurt moeilijk in de bocht
*als ik de apex van bocht 3 benader en maximale lock op m'n stuur zet dan voel ik rond de 6000rpm in 2e versnelling de rechterachterband beginnen te glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mog schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:27:

Daarin zullen vast meerdere zaken spelen. Als een coureur min of meer een nummer 1 status heeft zal zijn input waarschijnlijk zwaarder wegen. Maar het zal ook aan de input en diepgang van input liggen.
Bij Mercedes was Hamilton altijd de nummer 1. Maar Hamilton komt op het circuit aan, rijdt zijn rondjes en vertrekt weer. Rosberg daarentegen heeft IIRC zelfs een engineering achtergrond en was ook veel meer met afstelling etc etc bezig. Dus wiens voorkeur zou Mercedes het meest hebben toegepast? De coureur die veel input / feedback geeft of de coureur met de semi nummer 1 status.
Idem dito mogelijk bij Red Bull. In 2016 zal Ricciardo de voorkeurspositie gehad hebben. Ricciardo (/iedereen?) vind Verstappen een nerd als het op techniek/afstelling etc aan komt. Naar wiens wensen/voorkeur zou Red Bull tosn de auto hebben "aangepast"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bijzonder, was helaas te verwachten. Marko en consorten hebben weinig geduld. :/ Met zo'n auto kan je geen top10 rijden. Werd de laatste tijd wel een beetje media moe, who's next? Perez.....
https://nos.nl/artikel/24...rvangt-hem-door-ricciardo

Whatever.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Harmen schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:47:
Bijzonder, was helaas te verwachten. Marko en consorten hebben weinig geduld. :/ Met zo'n auto kan je geen top10 rijden. Werd de laatste tijd wel een beetje media moe, who's next? Perez.....
Er is nog wel een verschil tussen geen top 10 rijden en vrijwel elke quali stijf achteraan staan, "rare" fouten maken (Canada met Magnussen, bijv.) en niet eens in de buurt van punten komen, terwijl je teamgenoot het consequent significant beter doet in dezelfde auto.

Ik gun het Nyck van harte, maar er zit ook niet echt een stijgende lijn in wat ie doet, terwijl je dat van een ervaren coureur als Nyck (hij is verreweg de "oudste" rookie en heeft zo'n beetje de meest optimale aanloop naar F1 gehad die je kan bedenken: F2 kampioen, FE kampioen, F1 reserverijder met een paar sessies bij verschillende teams, incl. een volledige race met Williams) na 10 races wel zou mogen verwachten. Of zelfs maar eens een positieve uitschieter die z'n potentieel laat zien (wat Monza 2022 natuurlijk wel was).

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-07-2023 16:42 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peidur
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 12:40
De berichten over Nyck de Vries gingen sneller dan de eigen communicatie. Maar nu dan eindelijk officieel: https://scuderia.alphatau...es-back-daniel-ricciardo/

Erg jammer voor Nyck dat hij niet de kans had gekregen om tot de zomerstop te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:30
(jarig!)
was te verwachtten, levert niet naar verwachting en is daar niet eerlijk over. Geeft steeds van alles de schuld behalve zichzelf. Nu Ricciardo erin en als die maar enigzins op niveau van Tsunoda presteert weet Perez wat hem te wachtten staat als hij niet verbetert. Slim van Marko hoor, druk op twee man tegelijk leggen.

en een iets meer ervaren coureur in de AT helpt misschien ook dat hok te verbeteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Wie bij AlphaTauri rijdt in 2023 lijkt mij geen randzaak? Kunnen we de discussie dus op 1 plek houden? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Je zou beter kunnen zeggen: Gewogen en te licht bevonden. Niets om je over te schamen..Teleurgesteld?! Ja, uiteraard. Het is wel geweldig om op dit niveau te hebben mogen meedoen.

Dit los van de rammelbak die de Vries onder zijn kont had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Ophef na de Engelse uitzending van de GP op Silverstone. Oud-F1-coureur Martin Brundle, inmiddels geliefd als reporter voor Sky Sports, begint de uitzending traditiegetrouw met een rondje over de grid. Daarbij schroomt hij zich niet om menig celebrity voor de camera te trekken. Afgelopen weekend was het de beurt aan topmodel Cara Delevingne: "Mag ik je wat vragen?" "Nee!"
https://sportnieuws.nl/fo...s-gp-van-groot-britannie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Ik heb met Marko altijd het idee gehad dat hij een vrij stricte zakenman is en hij andere ideëen/verwachtingen heeft van Alpha Tauri dan dat je bijvoorbeeld hebt tussen Ferrari en Haas of Mercedes en Williams. Mijn inziens is Alpha Tauri echt een "proving ground", een junior/opleidingsteam om rijders voor te sorteren op een zitje bij Red Bull. Haas en Williams zijn veel meer een eigen entiteit en natuurlijk stromen daar wel eens mensen door (Russell naar Mercedes bv), maar het is anders dan de relatie tussen Alpha Tauri en Red Bull.

Ik denk tevens dat de aanzet voor dit alles nog altijd het slechte presteren van Perez is. Hij presteert niet goed, maar door wie vervang je hem (en haal je betere resultaten)? Yuki? Die toont potentieel, maar heeft nog wat ervaring nodig. Nyck? Die presteert slechter dan Yuki en de vraag is of hij (gezien ervaring/leeftijd) nog voortuitgang gaat maken.
Dan heb je Daniel, heeft in een Red Bull gereden zich destijds redelijk staande gehouden, maar heeft de laatste tijd niet actief geracet. Hoe los je dit op en voer je de druk op Perez op? Zorg dat Ricciardo kilometers kan maken, stop hem even in een Alpha Tauri en gooi de slechtst presterende eruit. Oke, jammer maar helaas Nyck, toedeloe.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Helmut Marko ziet niet alleen resultaten maar ook de data die wordt verzameld. Als de reactie van een coureur niet overeen komt met de data van de auto dan krijgt de coureur dat ook te horen. Dit is al vaker gebeurd bij Perez. Ik kan mij voorstellen dat dit ook bij Nyck gebeurt is. Het is jammer voor hem maar misschien is er nog wel een manier om in de F1 te komen of te blijven als reserve coureur of misschien dat Williams alsnog bij hem aanklopt. Ik vrees echter dat hij in het illustere rijtje Nederlandse coureurs terecht komt van leuk geprobeerd maar het was hem niet. We zullen het meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
sjaool schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:58:
Helmut Marko ziet niet alleen resultaten maar ook de data die wordt verzameld. Als de reactie van een coureur niet overeen komt met de data van de auto dan krijgt de coureur dat ook te horen. Dit is al vaker gebeurd bij Perez. Ik kan mij voorstellen dat dit ook bij Nyck gebeurt is. Het is jammer voor hem maar misschien is er nog wel een manier om in de F1 te komen of te blijven als reserve coureur of misschien dat Williams alsnog bij hem aanklopt. Ik vrees echter dat hij in het illustere rijtje Nederlandse coureurs terecht komt van leuk geprobeerd maar het was hem niet. We zullen het meemaken.
Vergeet ook niet hoe de coureurs werken binnen in een team. Wij zien niet hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Misschien een Pierre Gasly geval, waarbij het team meer dan alleen ontevreden zijn met zijn snelheid/resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sjaool schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:58:
Ik vrees echter dat hij in het illustere rijtje Nederlandse coureurs terecht komt van leuk geprobeerd maar het was hem niet. We zullen het meemaken.
En je hebt altijd iemand nodig die miljonair* wil worden door jou te sponsoren in om in de F1 te komen. Dat heeft Nyck nooit gehad, dus dat hij zover is gekomen is al best bijzonder. Ik denk dat hij te weinig tijd heeft gehad, maar goed, misschien was deze stap sowieso niet de goede.

* uiteraard, beginnen als miljardair.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

pjottum schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:10:
[...]

En je hebt altijd iemand nodig die miljonair* wil worden door jou te sponsoren in om in de F1 te komen. Dat heeft Nyck nooit gehad, dus dat hij zover is gekomen is al best bijzonder. Ik denk dat hij te weinig tijd heeft gehad, maar goed, misschien was deze stap sowieso niet de goede.

* uiteraard, beginnen als miljardair.
Een rijder sponsoren naar/in F1 is niet zo heel duur. Miljonair worden doe je doorgaans door een heel team te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Red Bull Racing geinteresseerd in Charles Leclerc, Liberty Media wilt top courerus bij top teams.
Dit doet mij heel erg denken aan Bernie Ecclestone, die bemoeide ook altijd met teams en coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NeverSettle schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:45:
Red Bull Racing geinteresseerd in Charles Leclerc, Liberty Media wilt top courerus bij top teams.
Dit doet mij heel erg denken aan Bernie Ecclestone, die bemoeide ook altijd met teams en coureurs.
There is a strong will from Liberty Media to try and convince the top teams to have two truly competitive riders in the team in order to revive ‘the show’, even if only one team dominates.
WTF, waar bemoeien ze zich mee.
En ik weet zeker dat een Christian Horner exact dezelfde reactie zal hebben.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Maasluip schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:34:
[...]

[...]

WTF, waar bemoeien ze zich mee.
Liberty Media wil net als Bernie Ecclestone destijds: show. Zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

NeverSettle schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Liberty Media wil net als Bernie Ecclestone destijds: show. Zo simpel is het.
Nee, ze willen geld. Show levert meer geld op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Martinspire schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:18:
[...]

Nee, ze willen geld. Show levert meer geld op
Spanning binnen in een team = show, show = geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Wat mij betreft wordt dit per direct verplicht incl. stoelendans in de zomerstop. :Y

Het enige nadeel is dat je lievelingscoureur meer tegenstand krijgt. Maar kampioen worden zonder concurrentie is gewoon jammer.

[ Voor 15% gewijzigd door Vuvuzela op 12-07-2023 20:01 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Maasluip schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:34:
[...]
Ben ik benieuwd naar, heb het idee dat hij het er wel mee eens is maar dat het in de praktijk wat lastiger is allemaal. Anders waren er ook geen RB Leclerc geruchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
NeverSettle schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:45:
True... then again, ik denk dat leclerc (en sainz) het wel gehad hebben bij ferrari. De wens is de vader van de.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:28

Major_ton

Shoot!

Het is toch veel leuker als 2 (of meer) coureurs uit verschillende teams heel erg aan elkaar gewaagd zijn of ben ik nou gek? Competitie binnen hetzelfde team zorgt altijd voor gezeur en is ook helemaal niet in het belang van dat team. Liberty Media zou zich hier niet in moeten mengen. Het is een stap in de richting die lijkt op match fixing.

Een Leclerc naar Red Bull? Die is mentaal nog meer instabiel dan Perez. Dat wordt nooit wat naast Max. Pak dan een Lando, of als je echt een haantjes gevecht wilt; Russell d:)b

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op zich is het idee van Liberty Media niet zo gek. De Formule 1 is dan ook gewoon een rond reizend circus. Tenminste daar is het wel enigszins mee te vergelijken. Het is een kleine club die al een groot deel van hun leven met elkaar optrekt en het publiek vermaakt met het zo snel mogelijk rondjes rijden met snelle wagens. En net zoals bij een circus is spektakel en sensatie een publiekstrekker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vraag me wel af hoe Liberty Media dat voor zich ziet. De contracten zijn toch in de eerste plaats gebaseerd op geld en talent. Willen ze (bv) RBR dwingen om Norris vrij te kopen bij McLaren? Ook als Norris zelf niet wil? Ook als er honderden miljoenen aan afkoopsom zijn vastgelegd in het contract? Ook als het team dat geld helemaal niet heeft?

Dan moeten ze ofwel iedereen hetzelfde kortlopende contract geven, of de coureurs moeten bij L.M. in dienst treden die ze dan weer aan de teams uitleent. Dat laatste geval lijkt me best onwenselijk want dan gaat L.M. in grote mate bepalen wie er kans heeft om te winnen en wie niet.

Als je de beste coureurs in de beste auto's zet kun je verwachten dat niemand ooit inhaalt en ze in de zelfde volgorde finishen als ze beginnen. Dat is momenteel wel een beetje de situatie in F1. Het enige wat ons nu nog red is dat de verhoudingen niet altijd duidelijk zijn en snel kunnen veranderen. Dan denk je dat jouw auto eindelijk succesvol is en geef je 50M uit aan een topcoureur, om vervolgens te ontdekken dat de auto niet zo goed is de coureur eigenlijk ook niet.

Als het om spektakel gaat kun je het denk ik beter omdraaien en de beste coureurs in de slechtste auto zetten. Dan kunnen auto en coureur nog een beetje voor elkaar compenseren zodat ze allemaal wat dichter bij elkaar zitten. En als je mensen echt op de kast wil jagen dan doe je dat in een reverse-grid opstelling. ;) Dan krijg je dat Verstappen met z'n AT door het hele veld heen moet om bij Logan Sargeant te komen die voorop tuft in z'n RBR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En deze is ook leuk en bijzonder. Echt de moeite waard om te kijken. Op zijn kanaal staan nog meer filmpjes die de moeite waard zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door sjaool op 14-07-2023 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Weet niet of deze al eens is geplaatst. So süssss

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPMnBGSAHtNtcLtfdbSi6Wb-kxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYJWE5WatxfZrF6QeIkBvZHW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam deze tegen RBR16 in Turkije.
Kijk die bargeboards

Was al helemaal vergeten wat voor kunstwerken dit waren geworden destijds.

[ Voor 8% gewijzigd door TrekDr0p op 18-07-2023 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 19-09 16:22
@TrekDr0p gave pic. Heeft wel geholpen: hij werd er in '21 wel WC mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Cool! Doet me nu achteraf wel denken aan 2008 eigenlijk, toen waren de auto's ook heel erg doorontwikkeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giRI9XFL0wO279VX08vDknXhaKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9gwfDTfZn7SVnuZQ62Dak8t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:01
Nieuwe commercial met Max Verstappen... goud voor mememakers!

Max in een automaatje op P1 met 20 sec voorsprong in de regen op Spa volgende week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyLFekQS1pI687debY-yqMo3HdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikxgO34Bd55E0mI1k01qSbeT.jpg?f=fotoalbum_large

:Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
(jarig!)
Men, wat een but reclame. Maar ja dat schijnt tegenwoordig sowieso de standaard te zijn voor alle tv reclames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bvanham schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:31:
Men, wat een but reclame. Maar ja dat schijnt tegenwoordig sowieso de standaard te zijn voor alle tv reclames.
Maar .. wat voor auto rijdt Max daar?
Volgens mij een Ford Ka en daarna een Ford Mustang? Ging RB niet iets met Ford doen?

[ Voor 14% gewijzigd door pjottum op 24-07-2023 12:54 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
pjottum schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Maar .. wat voor auto rijdt Max daar?
Volgens mij een Ford Ka en daarna een Ford Mustang? Ging RB niet iets met Ford doen?
Ford gaat inderdaad mee ontwikkelen aan / ondersteuning bieden bij / een Ford sticker plakken op de motoren vanaf 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 19-09 16:22
Eens, zeker als je beseft hoeveel geld hierin is gestoken en dan met zo'n slechte reclame aankomen.. Best knap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
rachez schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:09:
[...]

Eens, zeker als je beseft hoeveel geld hierin is gestoken en dan met zo'n slechte reclame aankomen.. Best knap.
Toch gaan hier nu alweer verschillende posts over de
spoiler:
Heineken
reclame. Dus het werkt blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

tijdens het racen doet hij acteer lessen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 20:11

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Gast :P Kijk eens een aantal posts naar boven :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

SideSwipe schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Gast :P Kijk eens een aantal posts naar boven :P
Mobiel Nokia 3310 dus zie amper wat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Men, wat een bud reclame. Maar ja dat schijnt tegenwoordig sowieso de standaard te zijn voor alle tv reclames.
Ach, hij is gewoon grappig. Niet zo moeilijk doen. Het is in ieder geval geen Bud alhoewel beiden niet te zuipen zijn. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 26-07-2023 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:23
Voor de liefhebbers van BottASS en Minecraft :)
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/anzVDAB_700bwp.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:38
Verkeerde topic, pardon.

[ Voor 89% gewijzigd door Malfunctions op 28-07-2023 16:40 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:02
Malfunctions schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:39:
In de categorie water is nat:
https://www.parool.nl/spo...entus-ontbonden~b208e69d/

Die zagen we allemaal aankomen vermoed ik.
Laat maar.

[ Voor 5% gewijzigd door mr thee op 28-07-2023 16:42 . Reden: Te snel willen corrigeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
Iemand had tijd teveel...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe wordt de actuele volgorde van de quali eigenlijk bepaald als ze nog geen tijd hebben neergezet? Je ziet de volgorde van auto's altijd verspringen aan het begin van de sessie. Het begint volgens mij altijd met de volgorde van de laatste sessie of (voor Q1) de laatste training.

Maar dan. Is het iets met de meest afgelegde afstand oid?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
.oisyn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:05:
Hoe wordt de actuele volgorde van de quali eigenlijk bepaald als ze nog geen tijd hebben neergezet? Je ziet de volgorde van auto's altijd verspringen aan het begin van de sessie. Het begint volgens mij altijd met de volgorde van de laatste sessie of (voor Q1) de laatste training.

Maar dan. Is het iets met de meest afgelegde afstand oid?
Pit verlaten / begonnen aan out lap, en daarna begonnen aan timed lap.

Edit/aanvulling @.oisyn:
Dat zijn dan overigens 4 groepen: tijd gereden, bezig met tijd zetten, out lap gedaan/bezig, en pits nog niet verlaten. De volgorde in de eerste groep is uiteraard op basis van de gereden tijd nu. De overige groepen dan op basis van de tijd van vorige Q deel / sessie. Daardoor dat als bv 5 man met een interval de pits verlaten dat de laatste uiteindelijk weer bovenaan kan staan (op basis van snellere tijd in vorige Q deel/sessie) en die dus niet achteraan blijft staan op basis van "laatste pits verlaten".

[ Voor 34% gewijzigd door RobertMe op 29-07-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
De sancties tegen Nikita Mazepin zijn voor een deel opgeheven. Het Gerechtshof van de Europese Unie heeft besloten dat de Russische coureur weer deel mag nemen aan de verschillende competities en weer toegang krijgt tot de EU. De sancties in Canada en het Verenigd Koninkrijk tegen Mazepin blijven nog wel intact.

De rechter oordeelt dat Mazepin niet actief betrokken is bij de oorlog en daarom niet door de sancties getroffen moet worden. Ook zorgen zijn inkomsten volgens de rechter niet voor een financiële bijdrage aan de Russische economie. In andere woorden: geld wat door Mazepin verdient wordt, zal niet in de Russische oorlogskas terechtkomen. Door het oordeel mag Mazepin weer de Europese Unie in en weer inkomsten ontvangen uit de competities die in Europa zijn gevestigd, waaronder de Formule 1. Ook mag de coureur weer deelnemen aan racecompetities, al geldt de regel nog steeds dat hij uit moet komen onder een neutrale vlag.
https://www.formule1.nl/n...-na-uitspraak-van-eu-hof/

[ Voor 43% gewijzigd door U123456 op 29-07-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:10

Dido

heforshe

Wat ik me net opeens afvroeg, ook F1 is de laatste tijd aardig aan het greenwashen, ze willen onder meer naar 0 netto CO2 toe.

Dat is eigenlijk niet te rijmen met race-sponsors als luchtvaart- en cruisemaatschappijen. Vliegen en cruisen zijn ongeveer de meest milieuonvriendelijke manieren om te reizen/vakantie(!) te vieren. Tabak en alcohol zijn al in de ban gedaan, hoe lang zal het duren voordat ook de na-ons-de-zonvloed-vervulers geweerd worden als sponsors? Want een zalvende slogan over 0% CO2 uitstoot over de borden van de hoofdsponsor MSC cruises heen, komt onderhand wel heel tegenstrijdig over.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dido schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:05:
Wat ik me net opeens afvroeg, ook F1 is de laatste tijd aardig aan het greenwashen, ze willen onder meer naar 0 netto CO2 toe.

Dat is eigenlijk niet te rijmen met race-sponsors als luchtvaart- en cruisemaatschappijen. Vliegen en cruisen zijn ongeveer de meest milieuonvriendelijke manieren om te reizen/vakantie(!) te vieren. Tabak en alcohol zijn al in de ban gedaan, hoe lang zal het duren voordat ook de na-ons-de-zonvloed-vervulers geweerd worden als sponsors? Want een zalvende slogan over 0% CO2 uitstoot over de borden van de hoofdsponsor MSC cruises heen, komt onderhand wel heel tegenstrijdig over.
Het is een rekensommetje waarbij er dingen tegen elkaar afgestreept worden. Het is zo dat de F1 nooit 0% CO² vrij wordt en dat kan natuurlijk ook niet.

Maar om heel eerlijk te zijn, zijn er belangrijkere dingen om je druk over te maken in het leven. Het is al zo kort. :P

Ook al proberen instanties iedereen ervan te overtuigen dat wij allemaal 100 jaar worden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

sjaool schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:36:
Het is een rekensommetje waarbij er dingen tegen elkaar afgestreept worden. Het is zo dat de F1 nooit 0% CO² vrij wordt en dat kan natuurlijk ook niet.
Nee, dat snap ik. Maar tegenover Qatar Airways en MSC moet je wel heel veel bompjes planten om dat weg te kunnen strepen. Als ze helemaal niet netto CO2 neutraal willen worden, moeten ze het ook niet roepen.
Maar om heel eerlijk te zijn, zijn er belangrijkere dingen om je druk over te maken in het leven. Het is al zo kort. :P
Oh, natuurlijk. Maar dat laat onverlet dat ik me dooderger aan greenwashing.
Ook al proberen instanties iedereen ervan te overtuigen dat wij allemaal 100 jaar worden. :+
Ik wens ze succes, ik ga dat volgens mensen die er wel verstand van hebben niet halen. En zolang de mensheid geen aanstalten maakt zijn eigen voortbestaan veilig te stellen hoeft dat ook niet echt, eerlijk gezegd. Ik stap graag uit voordat de trein crasht :P
Maar goed, dat is geen F1-randzaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Niet vergeten dat in ieder geval DHL niet zomaar een sponsor is maar transport buiten Europa doet. Dus dat is sponsoring in natura en niet met een zak geld. Ook als die sponsor(en) geweerd worden zal op een of andere manier de boel toch over de wereld getransporteerd moeten worden en dat zal vast niet 100% CO2 neutraal zijn en zeker niet "zonder CO2 uitstoot".

Daarnaast is alcohol nu ook niet echt in de ban. Anders hadden we over 4 weken niet de Heineken Dutch Grand Prix. Heineken is echt geen grote sponsor van F1 om alcoholvrij bier te verkopen. En Mission Winnow, A Better Tomorrow, etc etc zijn ook allemaal namen uit de tabaksindustrie. Waarbij inderdaad die sponsoren magisch ontbreken in landen waar de wetgeving omtrent tabaksreclame strenger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

RobertMe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:21:
Niet vergeten dat in ieder geval DHL niet zomaar een sponsor is maar transport buiten Europa doet. Dus dat is sponsoring in natura en niet met een zak geld. Ook als die sponsor(en) geweerd worden zal op een of andere manier de boel toch over de wereld getransporteerd moeten worden en dat zal vast niet 100% CO2 neutraal zijn en zeker niet "zonder CO2 uitstoot".
En MSC cruises is essentieel om de teams te laten relaxen tijdens de zomerstop? :+
Daarnaast is alcohol nu ook niet echt in de ban. Anders hadden we over 4 weken niet de Heineken Dutch Grand Prix. Heineken is echt geen grote sponsor van F1 om alcoholvrij bier te verkopen. En Mission Winnow, A Better Tomorrow, etc etc zijn ook allemaal namen uit de tabaksindustrie. Waarbij inderdaad die sponsoren magisch ontbreken in landen waar de wetgeving omtrent tabaksreclame strenger is.
Weet ik - en ja ik weet ook dat Philip Morris met allerlei nepmerken als sponsor betrokken blijft bij het racen, omdat ze in sommige landen daardoor wel hun tabaksmerken kunnen promoten. En dat is in groeimarkten als China en India dusdanig lucratief dat ze het niet zullen laten. Maar op zijn minst zijn de echt blatante alcohol- en tabksreclames wel verdwenen bij de meeste races - al snap ik ook wel dat dat weinig te maken heeft met de morele overwegingen van de F1-organisatie, en meer met het lastige feit dat ook de F1 zich aan nationale wetgeving moet houden.

Het is in die zin dan wellicht ook nuttiger om te pleiten voor (inter)nationale verboden op reclame voor fossiele vervuilers dan te hopen op een moreel huzarenstukje in wellicht de meest kapitaalgedreven sport ter wereld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dido schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:28:
[...]

En MSC cruises is essentieel om de teams te laten relaxen tijdens de zomerstop? :+
MSC Cruises is een dochter van MSC, een firma die "iets met container schepen/transport doet". Dus het kan best dat MSC transport over zee doet. En ja, waarmee zouden ze dan liever reclame maken? Een product dat consumenten kunnen afnemen of, in principe, een puur B2B product? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het nog steeds wel grappig dat van Spa het nu Kemmel Straight is, terwijl het gewoon afkomt van toen het Camel sponsoring had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Martinspire schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:43:
Ik vind het nog steeds wel grappig dat van Spa het nu Kemmel Straight is, terwijl het gewoon afkomt van toen het Camel sponsoring had.
Ah, ik dacht dat het was uit de tijd dat er nog wilde kamnelen in de Ardennen liepen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12

Zodra ze een duidelijke kwantificatie hebben van hoe schadelijk al die CO2 uitstoot is. En dat is lastig te kwantificeren tov sigaretten waar die link vrij duidelijk is en ook op 1 product kan worden afgeschoven.

Dus waarschijnlijk is het antwoord: Niet.

Plus dat al die sponsors zelf dezelfde rekenmethode hanteren over 0% CO2 uitstoot O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Waah schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:05:
Zodra ze een duidelijke kwantificatie hebben van hoe schadelijk al die CO2 uitstoot is. En dat is lastig te kwantificeren tov sigaretten waar die link vrij duidelijk is en ook op 1 product kan worden afgeschoven.

Dus waarschijnlijk is het antwoord: Niet.
Tsja, de impact van de menselijke CO2-uitstoot is onderhand redelijk duidelijk gequantificeerd, maar voor degenen die aan die uitstoot verdienen is het eigenlijk nooit duidelijk genoeg.

Ik vermoed (zoals ik eerder al aangaf) dat het antwoord op mijn vraag dan ook eerder is "als er (inter)nationale wetgeving komt die ze dwingt tot aanpassing" :)
Plus dat al die sponsors zelf dezelfde rekenmethode hanteren over 0% CO2 uitstoot O-)
Grappig dat je zelf roken aanhaalde als tegenvoorbeeld, want daar is nou net de tabaksindustrie er decennialang mee weggekomen om precies dat te doen: keiharde wetenschappelijke resultaten wegwuiven als "non conclusive".
De kentering is daar ook pas gekomen toen er eindelijk genoeg politieke wil was ontstaan om er iets aan te doen, nadat jarenlang tevergeefs naief gewacht is op een moreel inzicht vanuit de industrie zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dido schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Tsja, de impact van de menselijke CO2-uitstoot is onderhand redelijk duidelijk gequantificeerd, maar voor degenen die aan die uitstoot verdienen is het eigenlijk nooit duidelijk genoeg.
Sorry, ik doelde niet op de impact van de mens op het klimaat. Want dat is geen directe impact (na mij de zondvloed, die manier van denken is menselijk en ga je niet veranderen. Lange termijn gevolgen is niet onze sterkste kant).

Ik doelde op de gezondheidsimpact. Er zijn wel media die dat proberen te kwantificeren, maar dat zijn toch vaak de wat kleinere media en dat blijft wat onderbelicht.

Dit soort info dus O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcW4_mnGq7DAvS3OV4d8s5fJiFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j2QF60ruK2yeAuYEQlZQhJAv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cnV2oQmHlVDC0kVAl4DT_4DPz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RCaBAziAYiUIPdLrY50UZa5A.png?f=fotoalbum_large

En dit is al relatief aan het gebruik van elke energiebron :+ de daadwerkelijke aantallen zijn dus veel hoger voor niet-fossiele brandstof aangezien het een veel groter deel is van de energiemix

Want als het mensen hun eigen gezondheid aangaat is het opeens veel belangrijker. Stikstof is voor mensen geen issue, want de lokale fauna boeit niemand wat....

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 31-07-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Waah schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:32:
Want als het mensen hun eigen gezondheid aangaat is het opeens veel belangrijker. Stikstof is voor mensen geen issue, want de lokale fauna boeit niemand wat....
Logisch, want het is prima voor brandnetels, en daar kun je thee van zetten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Voor de Norris fans. Hij is nu in Amsterdam (bij Martin Garrix thuis). Dus misschien kun je hem spotten. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Rivanov schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:29:
Voor de Norris fans. Hij is nu in Amsterdam (bij Martin Garrix thuis). Dus misschien kun je hem spotten. ;)
Wat een workaholic. Nu al voorbereiden voor Zandvoort :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
(jarig!)
Ik denk ontnuchteren, detoxen na tomorrowland eerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ik denk eerder dat Norris daar is voor zijn zang carrière:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
What happens in Vegas...
LAS VEGAS, Nevada (KVVU) -- Repaving has been going on in and around the Las Vegas Strip for months now and will continue until one of the biggest sports in the world drives into Las Vegas this November. The inaugural Las Vegas Grand Prix is expected to bring $1.3 billion dollars to the local economy, twice as much as the Super Bowl.

People who work nearby are questioning if it's all worth it due to the extreme traffic backups they've been facing which they say are dangerous. What should take about five minutes to get out of a parking garage, is now taking 45 minutes to an hour in some cases.

Race weekend is November 16-18th. It will be the first of many. F1 has a 10 year contract to hold the Grand Prix races in Las Vegas.
https://www.cbsnews.com/a...-from-formula-1-repaving/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Behalve dat het misschien chaos is Las Vegas vanwege het bouwen van de stratencircuit, vraag ik mij af hoe druk het wordt tijdens het raceweekend zelf. Amerikanen zijn gewend om auto afhankelijk te zijn, zelfs het openbaar vervoer wat er is (meestal bussen) komen dan vast te zitten in de file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QustomiZe
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-04-2024
Weet iemand of ik bijvoorbeeld seizoen 2013 kan bekijken via F1 TV? Of waar het ergens anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
QustomiZe schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:56:
Weet iemand of ik bijvoorbeeld seizoen 2013 kan bekijken via F1 TV? Of waar het ergens anders kan.
Ja hele seizoens staat erop in volledige races!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 17:22

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

QustomiZe schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:56:
Ja, die kan je in het archief vinden. Moet je wel een abbo hebben.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QustomiZe
Erwin schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:59:
[...]

Ja hele seizoens staat erop in volledige races!
Thnx, wist wel dat ze inderdaad oude beelden hebben, maar even zeker weten voordat ik een abonnement erop neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QustomiZe
Pjottski schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:59:
[...]

Ja, die kan je in het archief vinden. Moet je wel een abbo hebben.
Ja ik know, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

QustomiZe schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Thnx, wist wel dat ze inderdaad oude beelden hebben, maar even zeker weten voordat ik een abonnement erop neem :)
Het archief gaat terug tot 1970. Vanaf 1980 staan de complete seizoenen in het archief met volledige races en highlights. Van 1970 tot 1979 alleen een seizoens review per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
QustomiZe schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Je kan ook een maand? gratis proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
sjaool schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 02:07:
[...]

Het archief gaat terug tot 1970. Vanaf 1980 staan de complete seizoenen in het archief met volledige races en highlights. Van 1970 tot 1979 alleen een seizoens review per jaar.
Helaas is dat niet het geval. In de jaren '80 en '90staan er vooral uitgebreide samenvattingen (ca. 1 uur) van de BBC. En pas vanaf 2004 staan alle volledige races per seizoen erop, jaren '90-'03 vaak een race of 6 per seizoen volledig, wel samenvattingen per race. Alleen seizoen '99 lijkt dan wel weer compleet te zijn.

@QustomiZe Je kan zonder in te loggen gewoon in het archief kijken welke uitzendingen er staan:
https://f1tv.formula1.com/page/493/archive

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 22 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.