Het was juist door Braziliaanse media eerst opgepikt.Toke_gt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:45:
[...]
Love this.
En meer over het statement zelf: het maakt ook meteen duidelijk waarom het in Brazilië in november helemaal geen issue was en nu, opgepikt vanuit Engels/Amerikaanse media wel.
Dus klaar. Next.
Hij had beter kunnen laten bij het excuus en niet extra toe te lichten met een lost in translation verklaring. Dat zwakt het toch net wat af. Anyway ik vraag me af of Max nog overspoelt gaat worden bij de donderdag-persco over dit statement door de veelal Britse journalisten (gok ik even zo).
CNN Brazil toch? Dat is Amerikaans / voor Amerikaans publiek. Zo heb je ook CNN Europe/NLmrstylo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:00:
[...]
Het was juist door Braziliaanse media eerst opgepikt.
Die zullen hier als aasgieren bovenop duiken. Ik verwacht dat max wijs genoeg is om hier niet verder op in te gaan.Chefbierrr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:02:
Hij had beter kunnen laten bij het excuus en niet extra toe te lichten met een lost in translation verklaring. Dat zwakt het toch net wat af. Anyway ik vraag me af of Max nog overspoelt gaat worden bij de donderdag-persco over dit statement door de veelal Britse journalisten (gok ik even zo).
[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 29-06-2022 15:04 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dat maakt een verschil? Het blijven dus portugees sprekende.Toke_gt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:03:
[...]
CNN Brazil toch? Dat is Amerikaans / voor Amerikaans publiek. Zo heb je ook CNN Europe/NL
In wat voor een kapotte wereld leven we....
Het gaat serieus echt nergens meer over als een excuses tegenwoordig niet meer voldoende is en we geen fouten meer mogen maken in onze uitspraken als mens zonder dat er grote gevolgen aan zitten. Eerst verliezen we Vips en nu is Piquet aan de beurt
, schiet mij maar lek.
Het gaat serieus echt nergens meer over als een excuses tegenwoordig niet meer voldoende is en we geen fouten meer mogen maken in onze uitspraken als mens zonder dat er grote gevolgen aan zitten. Eerst verliezen we Vips en nu is Piquet aan de beurt

'Piquet ondanks excuses richting Hamilton verbannen uit F1-paddock'
Nelson Piquet is volgens meerdere bronnen niet meer welkom in de Formule 1-paddock. De drievoudig wereldkampioen liet zich een tijd geleden vermeend racistisch uit jegens Lewis Hamilton, waarna er vanuit de koningsklasse talloze reacties kwamen. De F1-wereld veroordeelt elke vorm van racistische uitlating.
Later reageerde de Braziliaan met een officieel statement, waarin hij zijn excuses aanbood en benadrukte dat de uitlatingen nooit racistisch waren bedoeld. Piquet legde uit dat het mogelijk racistische woord richting Hamilton verkeerd geïnterpreteerd werd en geen belediging is in het Braziliaans-Portugees.
De excuses mochten echter niet baten, want Piquet is alsnog verbannen uit de paddock. Hij is dus niet meer welkom bij de Formule 1-races.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als jij in jouw ogen onterecht als racist wordt bestempeld heb je toch nog wel het recht om je daartegen te verdedigen?Chefbierrr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:02:
Niet dat het veel verschil maakt, want ook Piquet is inmiddels gecancelled.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik had het volledig op de vertaling gegooid en uberhaupt geen excuses gemaakt (mocht het inderdaad een ingeburgerde term zijn in Brazilie)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Vele mensen kunnen best begrijpen dat men in Portugal en Brazilië dat woord gebruiken als "Guy". Maar hoe verklaart hij dan dat hij meerdere coureurs bij naam noemde maar Lewis niet? Dan neigt het alsnog naar racisme of denigrerend.G_Dragon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:31:
Het gaat serieus echt nergens meer over als een excuses tegenwoordig niet meer voldoende is en we geen fouten meer mogen maken in onze uitspraken als mens zonder dat er grote gevolgen aan zitten. Eerst verliezen we Vips en nu is Piquet aan de beurt, schiet mij maar lek.
[...]
Als we zo gaan redeneren dan kan Hammie de F1 ook onmiddenlijk verlaten...........NeverSettle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:03:
[...]
Vele mensen kunnen best begrijpen dat men in Portugal en Brazilië dat woord gebruiken als "Guy". Maar hoe verklaart hij dan dat hij meerdere coureurs bij naam noemde maar Lewis niet? Dan neigt het alsnog naar racisme of denigrerend.
That Guy..........
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je moet straks eerst een 2 jarige opleiding genieten (plus jaarlijkse opfriscursus) voordat je publiekelijk/online iets mag zeggen van je werkgeverG_Dragon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:31:
Het gaat serieus echt nergens meer over als een excuses tegenwoordig niet meer voldoende is en we geen fouten meer mogen maken in onze uitspraken als mens zonder dat er grote gevolgen aan zitten. Eerst verliezen we Vips en nu is Piquet aan de beurt, schiet mij maar lek.
[...]

Zie dat argument op Reddit ook al overal, maar ik vind het een vrij zwak argument eigenlijk.screamhouse schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:57:
Als je Leclerc en Verstappen bij naam noemt en Hamilton niet, is het bewust en niet als gast bedoelt.
Als jij een verhaaltje vertelt waarbij je een iemand in een negatief daglicht wilt stellen of waarbij je vindt dat een iemand verkeerd heeft gehandeld (zoals hij vindt dat Lewis dat heeft gedaan), dan kan je best iedereen bij naam noemen, maar die ene gast "die newb"/"die fool" oid noemen. Lijkt me vrij normaal..
Hij gebruikt nu een soortgelijk woord dat zijns inziens niet racistisch is en blijkbaar daar vrij normaal is om te gebruiken (als ik de Brazilianen op Reddit mag geloven), maar dat wordt massaal door mensen in letterlijke vorm opgepakt en wordt er massaal schande gesproken waarbij men (m.i.) veel te ver doordrijft.
Anyway, dat is wat ik ervan heb begrepen. Het boeit me verder niet zoveel en het zou waarschijnlijk goed zijn om de taal wat te moderniseren om dit soort misverstanden te voorkomen, maar wat mij betreft is dit echt cancel culture in optima forma.
Maar dat is nou just het hele probleem in mijn ogen ( zo ongelooflijk op elkaar letten ) omdat we in deze tijd dan direct denken dat er dan wat achter zit of ze gaan schuilen achter racisme, hij zal vast voorkeur hebben bij coureurs net zoals wij de ene collega meer mogen dan de ander. Maar iemand niet bij naam noemen terwijl je dat bij anderen wel doet is gelijk een groot drama en word gevoed door de media, sorry maar waar zijn we dan mee bezig met elkaar in de wereld?NeverSettle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:03:
[...]
Vele mensen kunnen best begrijpen dat men in Portugal en Brazilië dat woord gebruiken als "Guy". Maar hoe verklaart hij dan dat hij meerdere coureurs bij naam noemde maar Lewis niet? Dan neigt het alsnog naar racisme of denigrerend.
Zijn er geen belangrijkere zaken dan mensen verbannen voor iemand niet bij naam noemen en zelfs een excuses aanbieden? Dat hij zijn excuses al aanbied is al heel wat, want ik zou persoonlijk om die reden nooit een excuses hebben aangeboden omdat je niks fout zegt of doet.
Maar dat is mijn mening en kijk op de hele situatie en hoe de wereld veranderd (ik doe er in ieder geval niet aan mee).
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Tuurlijk is dat woord wel racistisch in deze context. Als hij het over die Fransoos en die Kaaskop had gehad, dan had hij misschien wel een punt, maar dit was echt wel in een racistische context.
Kan jij in Piquet zijn hart kijken?????screamhouse schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:15:
Tuurlijk is dat woord wel racistisch in deze context. Als hij het over die Fransoos en die Kaaskop had gehad, dan had hij misschien wel een punt, maar dit was echt wel in een racistische context.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Het boeit mij verder niet, maar kom niet aan met het verhaal ik heb het niet zo bedoeld......
Ik kan niet in zijn hart kijken, maar het was DENK IK niet als compliment bedoeld
Ik kan niet in zijn hart kijken, maar het was DENK IK niet als compliment bedoeld
Uiteraard was het niet als compliment bedoeld, dat is echter het punt niet. Ik denk dat het wellicht enigszins vergelijkbaar is met het hele zwarte pieten-gebeuren in NL. Dat vinden ze ook overal enorm racistisch, terwijl de gemiddelde Nederlander er absoluut geen racistische bedoeling mee heeft en het zelfs maar moeilijk kan begrijpen hoe dat als racistisch kan worden gezien (iig tot een tijdje terug). En ja, ook daar maken wij nu stappen om dat te corrigeren, dat zal waarschijnlijk met zo'n term ook moeten gebeuren.screamhouse schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:19:
Het boeit mij verder niet, maar kom niet aan met het verhaal ik heb het niet zo bedoeld......
Dus als ik HAM met Zwarte Piet vergelijk, dan kan ik zeggen dat dit een normaal figuur is in NL en niet racistisch bedoeld is?
Nee, je begrijpt het niet of wil het niet begrijpen, succes ermeescreamhouse schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:28:
Dus als ik HAM met Zwarte Piet vergelijk, dan kan ik zeggen dat dit een normaal figuur is in NL en niet racistisch bedoeld is?
Hamilton is ook zelf nooooooit denigrerend geweest naar anderen. Daar roept dan ook niet meteen iedereen dat het racistische insteek had.NeverSettle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:03:
[...]
Maar goed, iedereen valt erover dús je moet wel mee, want owee je laat iets van tegengeluid horen....

En nee, ik ken een woordje in het portugees en dat is het. Het stoort me alleen dat wat het ook is, meteen de racisme kaart wordt gespeeld. Omgekeerd zou er nul komma nul ophef over zijn.
Hoe vaak heeft Hamilton wel niet 'that guy' of 'him' of 'even Perez could catch me' gezegd. Nog maar te zwijgen over zijn incident op Monaco waar hij de Marshalls/stewards betichtte van racistisch te zijn......
[ Voor 11% gewijzigd door siggy op 29-06-2022 18:01 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Je kunt ook gewoon zien wat je wilt zien. Perceptie is een heel groot issue. En als een schreeuwende extreme minderheid stampij gaat maken, is het makkelijker om te buigen dan een zinloze discussie aan te gaan.Snowdog schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:26:
[...]
Uiteraard was het niet als compliment bedoeld, dat is echter het punt niet. Ik denk dat het wellicht enigszins vergelijkbaar is met het hele zwarte pieten-gebeuren in NL. Dat vinden ze ook overal enorm racistisch, terwijl de gemiddelde Nederlander er absoluut geen racistische bedoeling mee heeft en het zelfs maar moeilijk kan begrijpen hoe dat als racistisch kan worden gezien (iig tot een tijdje terug). En ja, ook daar maken wij nu stappen om dat te corrigeren, dat zal waarschijnlijk met zo'n term ook moeten gebeuren.
Oh en Vips mag blijven racen:
https://www.nu.nl/formule...-blijven-racen-in-f2.html
https://www.nu.nl/formule...-blijven-racen-in-f2.html
Als Aziaat zijnde vind ik dit altijd een gevoelig onderwerp. Ik ben van mening velen racisme niet zo serieus nemen totdat zij het zelf hebben ervaren. Van kleins af aan tot heden, bijvoorbeeld bij het solliciteren, merk ik dat er bewust en onbewust spraken is van racisme.G_Dragon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:15:
[...]
Maar dat is nou just het hele probleem in mijn ogen ( zo ongelooflijk op elkaar letten ) omdat we in deze tijd dan direct denken dat er dan wat achter zit of ze gaan schuilen achter racisme, hij zal vast voorkeur hebben bij coureurs net zoals wij de ene collega meer mogen dan de ander. Maar iemand niet bij naam noemen terwijl je dat bij anderen wel doet is gelijk een groot drama en word gevoed door de media, sorry maar waar zijn we dan mee bezig met elkaar in de wereld?
Zijn er geen belangrijkere zaken dan mensen verbannen voor iemand niet bij naam noemen en zelfs een excuses aanbieden? Dat hij zijn excuses al aanbied is al heel wat, want ik zou persoonlijk om die reden nooit een excuses hebben aangeboden omdat je niks fout zegt of doet.
Maar dat is mijn mening en kijk op de hele situatie en hoe de wereld veranderd (ik doe er in ieder geval niet aan mee).
Wel ben ik van mening dat iemand die zijn excuses heeft aangeboden een tweede kans verdient. Zoals Hitech GP dat vandaag heeft aangekondigd over Juri Vips
Hier kan ik niks tegenin brengen, mooi uitgelegd en gezegd!NeverSettle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:58:
[...]
Als Aziaat zijnde vind ik dit altijd een gevoelig onderwerp. Ik ben van mening velen racisme niet zo serieus nemen totdat zij het zelf hebben ervaren. Van kleins af aan tot heden, bijvoorbeeld bij het solliciteren, merk ik dat er bewust en onbewust spraken is van racisme.
Wel ben ik van mening dat iemand die zijn excuses heeft aangeboden een tweede kans verdient. Zoals Hitech GP dat vandaag heeft aangekondigd over Juri Vips
En precies zoals je zegt na een excuses moet het klaar zijn en geen verbod of ontslag.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 29-06-2022 19:28 ]
Los van wat ik er van vind, wat blijft t toch een sport met double standards.. in dit geval direct de moral high ground maar wel lekker in Saudi Arabie blijven racen. Die Mohammed bin Salman over de vloer.
Put the money where oh wait..
[ Voor 11% gewijzigd door Graft op 29-06-2022 19:35 ]
NeverSettle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:58:
[...]
Als Aziaat zijnde vind ik dit altijd een gevoelig onderwerp. Ik ben van mening velen racisme niet zo serieus nemen totdat zij het zelf hebben ervaren. Van kleins af aan tot heden, bijvoorbeeld bij het solliciteren, merk ik dat er bewust en onbewust spraken is van racisme.
offtopic:
Ten eerste heb ik geen flauw idee wat jij hebt meegemaakt, dus daar ga ik niet over oordelen. Ik ben zelf half Duits en mijn achternaam is zelfs voor Duitsers niet Duits. Ik heb genoeg sollicitatiebrieven geschreven en zelfs laten schrijven. Betrekkelijk weinig uitgenodigd destijds tov klasgenoten etc etc. Ik heb mezelf gewoon moeten bewijzen om verder te komen... Als mijn huidskleur anders was, was het dan racisme geweest? I dunno.
Ten eerste heb ik geen flauw idee wat jij hebt meegemaakt, dus daar ga ik niet over oordelen. Ik ben zelf half Duits en mijn achternaam is zelfs voor Duitsers niet Duits. Ik heb genoeg sollicitatiebrieven geschreven en zelfs laten schrijven. Betrekkelijk weinig uitgenodigd destijds tov klasgenoten etc etc. Ik heb mezelf gewoon moeten bewijzen om verder te komen... Als mijn huidskleur anders was, was het dan racisme geweest? I dunno.
Maar ja, gemeende excuses moeten voldoend zijn, het is niet alsof Vips compleet los ging..... Bepaalde personen zijn vele malen denigrerender bezig met woorden, maar dat is allemaal prima omdat het niet racistisch gevonden kan worden. Ik blijf het hypocriet vinden.
Dan klagen daar te weinig mensen over, je hoort ook wel commentaar op die races maar niet genoeg dat het ze niet meer waard is.Graft schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:35:
Los van wat ik er van vind, wat blijft t toch een sport met double standards.. in dit geval direct de moral high ground maar wel lekker in Saudi Arabie blijven racen. Die Mohammed bin Salman over de vloer.
Dat moment van Vips wordt (denk ik) ook vooral gedeeld omdat het zo dom is wat hij doet, niet omdat het nou zo schokkend is (vrienden onder elkaar blabla). En RB kan dan niet veel anders dan hem ontslaan als het zo viral gaat..
Ik vraag me ergens ook af hoe ver Vips had kunnen gaan met "echt" nare dingen. Een vechtpartij bijvoorbeeld vind ik erger dan een naar woord gebruiken. Maar ik denk toch dat hij dat dan wel zou overleven.."incident in nachtclub" is het dan en daarna de doofpot in omdat niemand er wat om geeft.
I served in a company of heroes.
Ach, Ticktum heft ooit in F3 meen ik een concurrent nota bene tijdens een safety car met opzet geramd. Okay, de daadwerkelijkek beelden zijn niet mega schokkend, maar qua gedrag en idee is dat toch wel een van de meest heftige shit die je kunt doen op een racebaan. En die reed vorig jaar gewoon in de F2.Vuvuzela schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:44:
[...]
Dan klagen daar te weinig mensen over, je hoort ook wel commentaar op die races maar niet genoeg dat het ze niet meer waard is.
Dat moment van Vips wordt (denk ik) ook vooral gedeeld omdat het zo dom is wat hij doet, niet omdat het nou zo schokkend is (vrienden onder elkaar blabla). En RB kan dan niet veel anders dan hem ontslaan als het zo viral gaat..
Ik vraag me ergens ook af hoe ver Vips had kunnen gaan met "echt" nare dingen. Een vechtpartij bijvoorbeeld vind ik erger dan een naar woord gebruiken. Maar ik denk toch dat hij dat dan wel zou overleven.."incident in nachtclub" is het dan en daarna de doofpot in omdat niemand er wat om geeft.
YouTube: Dan Ticktum Ricky Collard
[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 29-06-2022 19:55 ]
Ach, het cancelen is tegenwoordig een populaire bezigheid. Nelson Piquet is nu ook al de toegang tot de F1 paddock ontzegd vanwege een uitspraak in zijn eigen land waar het woord normaal is om te gebruiken. Je loopt als bekend persoon tegenwoordig op eieren.
"When you grow up your heart dies"
Nou zo wil ik het toch niet. Hij zegt alleen letterlijk 'you will see a little bit more of me next season'. Klinkt niet als een volmondig 'ik doe mee' in mijn ogen/oren.sjaool schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:30:
Max bevestigd dat hij meewerkt aan Drive to Survive seizoen 5.
[Streamable: download]
DTS is zo wanhopig slecht, Driven met Sly was oscarwaardig vergeleken met DTS.
Als ze de fake drame/team rivals eruit halen, dan is het nog best leuk en heeft het wel potentie.siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:36:
[...]
Nou zo wil ik het toch niet. Hij zegt alleen letterlijk 'you will see a little bit more of me next season'. Klinkt niet als een volmondig 'ik doe mee' in mijn ogen/oren.
Sommige afleveringen gaven een goed beeld wat er om ging in zo'n coureur, zowel als prof als prive.
als max meewerkt aan een meer realistischere DTS, wordt het alleen maar beter van.
Er zijn gesprekken geweest tussen de F1, Max en DTS over hoe het verder moest. En daar zou naar geluisterd worden. Het kan er daardoor alleen maar beter op worden.siggy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:36:
[...]
Nou zo wil ik het toch niet. Hij zegt alleen letterlijk 'you will see a little bit more of me next season'. Klinkt niet als een volmondig 'ik doe mee' in mijn ogen/oren.
Je kan er van vinden van de gevolgen vinden wat je wilt - dat even daar gelaten.sjaool schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:13:
Ach, het cancelen is tegenwoordig een populaire bezigheid. Nelson Piquet is nu ook al de toegang tot de F1 paddock ontzegd vanwege een uitspraak in zijn eigen land waar het woord normaal is om te gebruiken. Je loopt als bekend persoon tegenwoordig op eieren.
Maar: jij denkt dat alle F1 teams, coureurs én de organisatie zelf statements maken voor de lol? Niet omdat Piquet iets verkeerd zegt?
Je kan niet zeggen dat dit een normaal woord is wat gebruikt wordt door Piquet. Anders was niet simpelweg iedereen er over gevallen en waren er ook geen statements geweest. Als je dit verdedigt ben je onderdeel van het probleem waardoor mensen als Piquet dit nog steeds oké vinden om alles te roepen.
Signature
Ik neem even aan dat jij niet je leven lang in Brazilie hebt geleefd en dus wel of niet zelf kan beamen wat Piquet gezegd heeft. Ik ook niet. Het enige wat ik zie is de reacties erop en Piquets statement. En dat zinnetje dat 'als je dit verdedigt ben je onderdeel van het probleem', je gaat af op de ophef. Als het interview nooit was uitgezonden was er geen ophef geweest. Niemand verdedigd zijn worden, maar een vent van 69 zo wordt aangepakt....Men doet alsof hij in Django Unchained zat. Als ie inderdaad het N-woord zei, niet normaliseren, maar serieus, als tegenwoordig niemand meer mag leren van zijn fouten, what's the point. Dit is angst creeeren, op basis van wat, 'looking bad'? En als de situatie omgedraaid was, kraait r geen haan naar. Duizend en 1 voorbeelden ervan. Dat is de definitie van hypocriet.two schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:40:
[...]
Je kan er van vinden van de gevolgen vinden wat je wilt - dat even daar gelaten.
Maar: jij denkt dat alle F1 teams, coureurs én de organisatie zelf statements maken voor de lol? Niet omdat Piquet iets verkeerd zegt?
Je kan niet zeggen dat dit een normaal woord is wat gebruikt wordt door Piquet. Anders was niet simpelweg iedereen er over gevallen en waren er ook geen statements geweest. Als je dit verdedigt ben je onderdeel van het probleem waardoor mensen als Piquet dit nog steeds oké vinden om alles te roepen.
Dit is voor 90% gewoon angst op verlies van sponsoren. Als men echt wilt aanpakken, laat die vent en public voor of na de race op publiek een excuses aanbieden. Dat heeft meer effect dan dit. Het zijn ook vooral de niet-Portugees sprekende die er over vallen. Niemand verdedigt racisme, dat is absurd om te stellen, ik reageer op de manier waarop cancel culture het probleem juist verergert. Zeker als bijv een Hamilton er weer bij komt met er moet meer diversiteit komen, maar daadwerkelijke resultaten heeft ie niet geboekt. En ja, puur mensen in je organisatie krijgen vanwege diversiteit ís ook racisme. Maar dat is 'goed' racisme zeker.
En het genoemde woord 'Neguinho' is zelfs zooooooo racistisch in Brazilie, dat er zelfs heel veel mensen rondlopen in Brazilie die zo heten! Dwing die dan ook om de namen te veranderen

https://www.amazon.com/Ne...-Vila-Viola/dp/B073JRX111
10 min zoeken en zoveel meer context dan blind schreeuwen 'racisme! racisme!'. Wat een maatschappij zijn wij geworden.
Zo, dit gaat nóg verder.
https://www.gpblog.com/en...ief-of-f2-management.html
Vooral het statement van F2 gaat extreem ver. 'hitech's decisions today is surprising and not one we would have taken". Mijn hemel, de superioriteit spat ervan af.

Nog een goed punt van twitter:
"In Estonian the equivalent to "my n-word" is extremely commonly used between friends, especially with teenagers and young adults.
It has no racist connotations in Estonian.
In large part because Estonia has exactly zero history of oppressing black people, unlike UK/USA."
Maar goed, het is belangrijker om vooral blind mee te doen met cancel culture en niet naar daadwerkelijke problemen te kijken. Genoeg regio's op aarde met échte problemen *kuch* Saudi Arabie *kuch*, maar ja, dat is te riskant of kost geld om écht wat te doen. Allemaal nep gedoe.
[ Voor 14% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 07:20 ]
Aankomst en vertrek van Max met z'n jet in Montreal. 
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Precies dit! Anderen opdringen hier een mening over te hebben. Dat is juist het probleem! We zorgen er tegenwoordig voor dat schoonheidsidealen minder belangrijk worden... máár je moet wel meedoen met de hele hype om je maar uit te spreken wat op dat moment hot is. Ik ben tegen racisme en dergelijke... maar ik laat het mij niet opdringen. Zouden meerderen moeten doen. Durf ergens gewoon eens geen mening over te ventileren, het leven gaat toch wel door... ook zonder meningen van anderen. Misschien nog wel fijnertwo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:40:
Als je dit verdedigt ben je onderdeel van het probleem waardoor mensen als Piquet dit nog steeds oké vinden om alles te roepen.
Ik krijg kostneigingen als ik weer eens lees dat een coureur hier maar een mening over moet hebben. Ze worden in een positie gepushed waar ze waarschijnlijk helemaal niet willen zitten. En voor wie doen ze het? Voor die fans die het willen? Wie zijn zij om dat te 'eisen'? Is het überhaupt wel gemeend? Alles voor de bühne toch? Zeg dan niets. Ik haat hypocriet volk en dat is juist wat men nu allemaal creëert. Less is more.
Vroeger hield je je gewoon stil als je ergens geen verstand van had... en liep je door òf ging je met een ander in gesprek
[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 30-06-2022 09:42 ]
Ah, de algemene dooddoener om een discussie de nek mee om te draaien. Zo jammer.two schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:40:
[...]
Als je dit verdedigt ben je onderdeel van het probleem waardoor mensen als Piquet dit nog steeds oké vinden om alles te roepen.
Ik weet niet hoe actief Ecclestone nog is binnen F1, of hier en daar nog wordt uitgenodigd, maar dat is na vandaag wel over (hoop ik).
Oh, wacht zijn vrouw zit natuurlijk nog in de top van F1 (Fabiana Flosi). Dit kan nog wel eens verstrekkende gevolgen hebben...
Gaat om een interview, video in de tweet:
Oh, wacht zijn vrouw zit natuurlijk nog in de top van F1 (Fabiana Flosi). Dit kan nog wel eens verstrekkende gevolgen hebben...
Gaat om een interview, video in de tweet:
Bernie is on UK Morning TV and it’s as much as a car crash as you can imagine 🥴 pic.twitter.com/snFI5244W8
— Dan - EngineMode11 (@EngineMode11) 30 juni 2022
[ Voor 29% gewijzigd door renegrunn op 30-06-2022 10:59 ]
renegrunn schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:15:
Ik weet niet hoe actief Ecclestone nog is binnen F1, of hier en daar nog wordt uitgenodigd, maar dat is na vandaag wel over (hoop ik).
[Embed]

Hoe bedoel je? Wacht, heb je de video niet bekeken?
The entire @F1 media apparatus checking their feed this morning: pic.twitter.com/eEAdiybO0z
— Bryson Sullivan 🇺🇲 (@NaturalParadigm) 30 juni 2022
/f/image/NsZR6WGntTlvIr2uYPYS36jG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door renegrunn op 30-06-2022 10:30 ]
Kijk vooral zelf even

Bernie Ecclestone thinks 'it's wrong to stop Russian athletes, including drivers, taking part in their sport'.
— Good Morning Britain (@GMB) 30 juni 2022
The former Formula One CEO says 'if Ukraine had wanted to get out of [the war] properly, they could have done.' pic.twitter.com/mWZTrbg5pT
'I'd still take a bullet for him.'
Bernie Ecclestone says Ukrainian President Zelensky should have listened to Putin to avoid war because Putin 'is a sensible person'. pic.twitter.com/jZ1hLnrYTU
Die vent is seniel aan het worden. Altijd al een mafklapper geweest, maar hij is duidelijk over het randje gevallen.
Men moet gewoon stoppen met hem aandacht te geven.
Nee hoor, die nog helemaal scherp, en weet precies wat hij hier zegt.chevsticks schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:31:
Die vent is seniel aan het worden. Altijd al een mafklapper geweest, maar hij is duidelijk over het randje gevallen.
Des te meer reden om hem te negeren. Hij is nergens meer relevant voor, snap ook niet dat ze hem nog aandacht blijven geven. Dit is gewoon een beetje shockeren en sensatie veroorzaken. Eigenlijk typisch Britse (roddel)media.renegrunn schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:32:
[...]
Nee hoor, die nog helemaal scherp, en weet precies wat hij hier zegt.
Moeten we hier niet aan mee willen doen.
Oh het was een videorenegrunn schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:21:
[...]
Hoe bedoel je? Wacht, heb je de video niet bekeken?
[Embed]
[Afbeelding]

Nou... zijn vrouw is vice president bij F1. Dit kan niet genegeerd worden als je het mij vraagt.chevsticks schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:33:
[...]
Des te meer reden om hem te negeren. Hij is nergens meer relevant voor, snap ook niet dat ze hem nog aandacht blijven geven. Dit is gewoon een beetje shockeren en sensatie veroorzaken. Eigenlijk typisch Britse (roddel)media.
Moeten we hier niet aan mee willen doen.
Dit is spijker op zijn kop. Het is zeer goed dat er aandacht is voor het veelal verstopte racisme dat bewust en onbewust bestaat. Dat moet alleen hand in hand gaan met het toestaan dat mensen kunnen leren van fouten. Fouten gebeuren en zullen altijd gebeuren en moeten kunnen gebeuren, omdat je anders moet gaan leven als Noord-Koreaan en altijd bang moet zijn voor wat er kan gebeuren. Dat is verkeerd.NeverSettle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:58:
[...]
Juist een 2e kans is een goede methode om le laten zien dat het verkeerd was, wat er is gebeurd. Hitech heeft heeft enige juiste gedaan, maar de officiele reactie van de Formula 2 is dan wel weer triest zeg.
Let’s move on!
Je kan zijn vrouw niet bestraffen voor wat hij zegt.renegrunn schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:37:
[...]
Nou... zijn vrouw is vice president bij F1. Dit kan niet genegeerd worden als je het mij vraagt.
Net zo min dat je het Max aan kan rekenen wat z'n schoonvader zegt.
Wat moet dat toch lekker zijn hè, zo je vliegtuig uitstappen de auto in.Rivanov schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:13:
Aankomst en vertrek van Max met z'n jet in Montreal.
[YouTube: 2022 CANADIAN GRAND PRIX WINNER! Max Verstappen's Dassault Falcon 900 in Montreal (YUL / CYUL)]
Hij heeft dit keer geen andere coureurs laten meeliften?
[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 30-06-2022 10:40 ]
Oh nee dat zeg ik ook niet. Maar zeggen dat Ecclestone er niks meer mee heeft te maken gaat niet op (niet jij, in het algemeen). Ik durf er wel een flesje wijn op te zetten dat ze vandaag of morgen wel een telefoontje gaat krijgen voor tekst en uitleg. Want dit kan F1 echt niet gebruiken qua PR.chevsticks schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Je kan zijn vrouw niet bestraffen voor wat hij zegt.
Net zo min dat je het Max aan kan rekenen wat z'n schoonvader zegt.
En eens, je kunt het Max niet aanrekenen. Maar wat er wel gebeurt, is dat van iedereen binnen F1 een statement wordt verwacht mbt Piquet. Dat is hoe vandaag de dag die dingen blijkbaar werken...
[ Voor 17% gewijzigd door renegrunn op 30-06-2022 10:46 ]
Bij aankomst in Montreal, Gasly volgens mij. Want die rijdt in de zwarte SUV weg.Divak schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Wat moet dat toch lekker zijn hè, zo je vliegtuig uitstappen de auto in.
Hij heeft dit keer geen andere coureurs laten meeliften?
Hij neemt niemand mee na de race.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 30-06-2022 10:45 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Er is racisme, en racisme.NeverSettle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:58:
[...]
Het probleem is het selectief (zeker naar aziaten toe, maar ook 'andere niet-zwart kleuren') toepassen van de label en daarmee de poeha de wereld in trappen. Men focust op woorden die in gemiddelde rap-nummer zeker 10x genoemd worden, waar ze elkaar 'aanspreken', en dit wordt zo extreem nu aangedikt dat naar mijn idee de focus op echte racisme compleet buiten beeld valt.
Want soortgelijke grappen over Yuki of Zhou worden nog steeds gemaakt (of het nu hun ogen zijn, of iets met covid, iets met honden/katten, of generiek), dat noem ik dus gewoon hypocriete bullshit.
Jij wordt niet beter van deze poppenkast, niet van deze uitspraak, niet van Vip's incidentje, enige wat daaruit komt is dat 'nigger' blijkbaar het grootste oepsie woord ter wereld is geworden, die door de helft mag worden gebruikt en de andere helft absoluut niet. Maar de echte racisme, echte discriminatie, daar wordt de wereld met deze poppenkast echt niet beter van.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dus hij heeft Bernie heeft blijkbaar een andere mening over Rusland-Oekraine en hoe er om gegaan moet worden met Russische sporters.
Het is is me allemaal wat zeg. Een andere mening. Zijn de cancel roepers er al opgedoken ? Oh wacht.
Het is is me allemaal wat zeg. Een andere mening. Zijn de cancel roepers er al opgedoken ? Oh wacht.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dit dus.renegrunn schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:41:
[...]
Oh nee dat zeg ik ook niet. Maar zeggen dat Ecclestone er niks meer mee heeft te maken gaat niet op (niet jij, in het algemeen). Ik durf er wel een flesje wijn op te zetten dat ze vandaag of morgen wel een telefoontje gaat krijgen voor tekst en uitleg. Want dit kan F1 echt niet gebruiken qua PR.
En eens, je kunt het Max niet aanrekenen. Maar wat er wel gebeurt, is dat van iedereen binnen F1 een statement wordt verwacht mbt Piquet. Dat is hoe vandaag de dag die dingen blijkbaar werken...
De 'formule-1' top moet oppassen om zich te pas en te onpas te gaan distantiëren van privé uitspraken van allerhande personen die ooit een rol hebben gespeeld in de F1.
Op een gegeven moment kan dat tegen ze gaan werken. Als ze een keer nalaten om zich te distantiëren als een ex coureur of ex bobo zich een keer vergaloppeert laden ze de verdenking op zich dat ze het die ene keer eens zijn met die uitspraken.
Als het je eigen organisatie niet aangaat kun je beter je mond houden. De F2 organisatie heeft zich met haar reactie op de rehabilitatie van Vips al vergaloppeerd, de manier waarop men met Piquet omgaat is op zijn minst discutabel, en in dit geval heeft Ecclestone geen enkele rol meer binnen de F1.
Weet dat het debat in het VK net zo vergiftigd is als in de VS en dat dit waarschijnlijk mede daardoor ingegeven is, maar het kan je in de kont bijten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je stelt dit wel zo dat het een normaal woord is dat in het Braziliaans-Portugees gebruikt wordt, echter de manier waarop wordt ook door veel Brazilianen ter discussie gesteld. Er wordt gesteld dat het een term is dat vaak gebruikt onderling, tussen vrienden.sjaool schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:13:
De manier waarop Piquet het gebruikt heeft, de context er omheen, maakt dat het voor velen niet acceptabel.
is.
Lees ook maar eens de comments onder deze post; https://www.reddit.com/r/...statement_via_motorsport/
M.n. dit is wel een redelijke omschrijving van de context;
"I feel like that what he did translated to English was essentially named off the the drivers like, “Max, Charles, George, the Black guy, Carlos….”
Is the phrase “black guy” racist? No.
But referring to Lewis by his race while naming everyone else shows obvious discrimination."
PS4 PSN: Dazzler2120
Dus als men mij anders behandelt vanwege mijn gekke achternaam, dan is het ook dscriminatie. Joepie, wat een drama. Zodra het over kleur gaat, gaat de wereld op zijn kop.Dazzler2120 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:37:
But referring to Lewis by his race while naming everyone else shows obvious discrimination."

Dus we mogen niet eens opmerken dat Lewis (half)zwart is? De opmerking alleen is al dscriminerend? En blanke Max, is dat ook discriminerend?
Misschien, misschien niet. Maar als Lewis dus ook denigrerend doet over Alonso, as usual, naar hem refereert als 'that guy', dan is het ook discriminatie? En naar Max heeft ie het vorig jaar ook gedaan. Denigrerend? jazeker. Racistisch? Nope.
Ik proef een heleboel hypocrisie en juist door de gigantische overtrokken ophef zal het niet minder worden. Het is Lewis die aan de lopende band klaagt dat hij het zo moeilijk heeft gehad vanwege zijn kleur, etc etc. Hij haalt het continu aan. Zijn gegoeg mensen die een écht moeilijke jeugd hebben gehad die niet alles kunnen afschuiven op racisme.
Voor de duidelijkheid, Vips en Piquet zaten fout, bij Piquet wellicht eerder onnadacht denigrerend tov internationale wereld die het als zodanig opvatten zoals het nu gebeurd.
Beste middel tegen racisme is geen thema van ras te maken. Slavernij hoort bij de geschiedenisles, moderne slavernij in het midden oosten. Oh, de ironie.
[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 30-06-2022 11:51 ]
Het was echter niet 'that guy' maar 'that black guy'. In deze context, wetende hoe de persoon waar het over gaat (LH) begaan is met equal rights en minder racisme te krijgen, kan dat zeker racistisch opgevat worden. Zeker in de context waarmee het gezegd is.siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
[...]
Dus als men mij anders behandelt vanwege mijn gekke achternaam, dan is het ook dscriminatie. Joepie, wat een drama. Zodra het over kleur gaat, gaat de wereld op zijn kop.![]()
Dus we mogen niet eens opmerken dat Lewis (half)zwart is? De opmerking alleen is al dscriminerend? En blanke Max, is dat ook discriminerend?
Misschien, misschien niet. Maar als Lewis dus ook denigrerend doet over Alonso, as usual, naar hem refereert als 'that guy', dan is het ook discriminatie? En naar Max heeft ie het vorig jaar ook gedaan. Denigrerend? jazeker. Racistisch? Nope.
PS4 PSN: Dazzler2120
Het is vrij makkelijk als racistisch te kwalificeren, want waarom is enige andere beschrijving noodzakelijk voor het gesprek? We weten allemaal wel dat hij niet had gezegd "That white guy" als dat toepasbaar was geweest. Klein detail, maar wel onderdeel van het probleem.Dazzler2120 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:11:
[...]
Het was echter niet 'that guy' maar 'that black guy'. In deze context, wetende hoe de persoon waar het over gaat (LH) begaan is met equal rights en minder racisme te krijgen, kan dat zeker racistisch opgevat worden. Zeker in de context waarmee het gezegd is.
Dan hebben we het over Vips of Piquet, maar ik heb met verbazing zitten luisteren naar het interview (via de link) met Bernie Eclestone over Putin en de oorlog:
Tsja, wat moet je hierover zeggen
'I'd still take a bullet for him.'
Bernie Ecclestone says Ukrainian President Zelensky should have listened to Putin to avoid war because Putin 'is a sensible person'. pic.twitter.com/jZ1hLnrYTU
Teruglezende in het topic kom ik dit tegen:jan390 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:19:
Dan hebben we het over Vips of Piquet, maar ik heb met verbazing zitten luisteren naar het interview (via de link) met Bernie Eclestone over Putin en de oorlog:
[Twitter]
Pompi in "[F1] Randzaken"
Tip: Lees minimaal 5 pagina's terug of vanaf het moment dat je het topic hebt verlaten
[ Voor 8% gewijzigd door MyHero op 30-06-2022 12:23 ]
Die man moet de aandacht niet krijgen. Hij heeft niets meer e maken met de F1 en is al een tijd van het padje af.jan390 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:19:
[Twitter]
Je zou het bijna off-topic kunnen noemen 😉
De Overgangsperiode van het sieradenverbod komt ten einde. Ben dus heel benieuwd of de FIA nu wel harder durft op te treden
Bernie is natuurlijk gewoon dikke buddies met putin, hoe komt anders de F1 gp in sochi tot stand in het verledenHelp!!!! schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:06:
Dus hij heeft Bernie heeft blijkbaar een andere mening over Rusland-Oekraine en hoe er om gegaan moet worden met Russische sporters.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Waarom uberhaupt een kleur noemen ipv zijn naam in deze context? Het is gewoon niet nodig. Helemaal omdat het hier ook nog eens om een wereldberoemd persoon gaat waarvan zo'n beetje iedereen zijn naam wel kent. Als je gevraagd wordt om uiterlijke kenmerken van iemand te beschrijven, dan is het niet raar om te zeggen dat het om een donker gekleurd persoon gaat. Maar als het gesprek gaat over een heel ander onderwerp, zoals in dit geval racen, dan is het wel heel apart als je ipv de naam van de betreffende persoon zijn huidskleur gaat gebruiken. En ja, dan vind ik het ook vergezocht dat hij de term onnagedacht gebruikt zou hebben ipv om een bepaalde (waarschijnlijk als doel kwetsende) reden.siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
[...]
Dus als men mij anders behandelt vanwege mijn gekke achternaam, dan is het ook dscriminatie. Joepie, wat een drama. Zodra het over kleur gaat, gaat de wereld op zijn kop.![]()
Ik proef een heleboel hypocrisie en juist door de gigantische overtrokken ophef zal het niet minder worden. Het is Lewis die aan de lopende band klaagt dat hij het zo moeilijk heeft gehad vanwege zijn kleur, etc etc. Hij haalt het continu aan. Zijn gegoeg mensen die een écht moeilijke jeugd hebben gehad die niet alles kunnen afschuiven op racisme.
Voor de duidelijkheid, Vips en Piquet zaten fout, bij Piquet wellicht eerder onnadacht denigrerend tov internationale wereld die het als zodanig opvatten zoals het nu gebeurd.
Beste middel tegen racisme is geen thema van ras te maken. Slavernij hoort bij de geschiedenisles, moderne slavernij in het midden oosten. Oh, de ironie.
En naar iemand als 'that guy' refereren is heel iets anders dan naar iemand als 'that black guy' refereren. 'That guy' heeft geen lading verder, dus is ook niet beledigend of discriminerend.
En ja, als iemand jou anders behandelt vanwege je 'gekke achternaam' en op basis daarvan bijvoorbeeld niet uitnodigt op sollicitatiegesprekken etc. Dan is dat idd discriminatie. Je kan dat wegwuiven met 'wat een drama', maar als jij niet uitgenodigd wordt omdat je een andere kleur hebt of omdat je een Turkse of Marokkaanse achternaam hebt wat in de praktijk geregeld gebeurt, dan wordt dat best wel een probleem.
Spoiler: de RB17 is niet te zien in deze video

[ Voor 15% gewijzigd door Rembock op 30-06-2022 15:59 ]
Nogmaals, lees eens wat het woord betekend en het feit dat er mensen rondlopen die zo heten nota bene. Niet dat ik het goed praat, maar als jij de vertaling aanneemt van 'that black guy', en hij noemt een rits mensen op waarvan 1 een donkere huidskleur heeft, is het denigrerend? Zeer zeker. Is het fout? Jazeker! Maar kwetsend vs racistisch vind ik verschilllende dingen.Tomcatter_31 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:30:
[...]
Waarom uberhaupt een kleur noemen ipv zijn naam in deze context? Het is gewoon niet nodig. Helemaal omdat het hier ook nog eens om een wereldberoemd persoon gaat waarvan zo'n beetje iedereen zijn naam wel kent. Als je gevraagd wordt om uiterlijke kenmerken van iemand te beschrijven, dan is het niet raar om te zeggen dat het om een donker gekleurd persoon gaat. Maar als het gesprek gaat over een heel ander onderwerp, zoals in dit geval racen, dan is het wel heel apart als je ipv de naam van de betreffende persoon zijn huidskleur gaat gebruiken. En ja, dan vind ik het ook vergezocht dat hij de term onnagedacht gebruikt zou hebben ipv om een bepaalde (waarschijnlijk als doel kwetsende) reden.
Niet beledigend als 'that guy' naast je zit? Dat het geen racistische lading heeft zal best, maar dat is mijn punt juist. Wie bepaald dat nu? En hoe weet je dat Hamilton het absoluut niet racistisch bedoeld? Mag Hamilton dat dan ook bepalen?En naar iemand als 'that guy' refereren is heel iets anders dan naar iemand als 'that black guy' refereren. 'That guy' heeft geen lading verder, dus is ook niet beledigend of discriminerend.
Exactly my point. Het is prima als de huidskleur 'blank' is, maar als ik een kleurtje zou hebben kon ik keihard 'racisme' roepen.En ja, als iemand jou anders behandelt vanwege je 'gekke achternaam' en op basis daarvan bijvoorbeeld niet uitnodigt op sollicitatiegesprekken etc. Dan is dat idd discriminatie. Je kan dat wegwuiven met 'wat een drama', maar als jij niet uitgenodigd wordt omdat je een andere kleur hebt of omdat je een Turkse of Marokkaanse achternaam hebt wat in de praktijk geregeld gebeurt, dan wordt dat best wel een probleem.
Punt is gewoon dat bij elke beledeging of kwetsing aan het adres van Hamilton/Mercedes, weggewuifd kan worden als racistisch. Kwetst Hamilton iemand anders, is er niks aan de hand.
Ik snap dat het in Brazilie als slang wordt gebruikt en niet noodzakelijk racistisch is. Maar hij gebruikt het woord nog steeds alleen bij Hamilton en niet bij anderen. Zoals anderen in hun posts al aangeven noemt hij anderen wel gewoon bij naam en hij zegt idd ook niet that white guy etc. Piquet gebruikt het hier niet als compliment om Hamilton te beschrijven.siggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:15:
[...]
Nogmaals, lees eens wat het woord betekend en het feit dat er mensen rondlopen die zo heten nota bene. Niet dat ik het goed praat, maar als jij de vertaling aanneemt van 'that black guy', en hij noemt een rits mensen op waarvan 1 een donkere huidskleur heeft, is het denigrerend? Zeer zeker. Is het fout? Jazeker! Maar kwetsend vs racistisch vind ik verschilllende dingen.
Het is mogelijk beledigend bedoeld als hij 'that guy' zegt. Dat kan, hoeft niet. Maar als Piquet Hamilton had omschreven als een jankerd of brokkenpiloot bijvoorbeeld, had er niet zoveel aan de hand geweest. Maar bij een woord als dit weet je dat er internationaal een lading aan zit. Het blijft een vreemde keuze ook al is het in de taal zelf een slangwoord.Niet beledigend als 'that guy' naast je zit? Dat het geen racistische lading heeft zal best, maar dat is mijn punt juist. Wie bepaald dat nu? En hoe weet je dat Hamilton het absoluut niet racistisch bedoeld? Mag Hamilton dat dan ook bepalen?
Voor donkere mensen is de geschiedenis met racisme ook wel iets anders en meer beladen dan voor blanke mensen. Daarbij is het overigens ook niet helemaal waar wat je zegt. Weet niet of je de miniserie Generation Kill wel eens hebt gezien. Daar zit een marinier in van Mexicaanse afkomst die constant loopt af te geven op 'the white man'. Vaak op een humoristische en sarcastische toon. De betreffende marinier is vanwege die serie wel uit zijn functie gezet.Exactly my point. Het is prima als de huidskleur 'blank' is, maar als ik een kleurtje zou hebben kon ik keihard 'racisme' roepen.
Kan mij daar wel in vinden. Als je iemand 'that guy' noemt als je de naam weet, dan is het badinerend, schofferend, denigrerend. HAM heeft daar sowieso wel een handje van. Racistisch is het in mijn optiek nietsiggy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:15:
[...]
[...]
Niet beledigend als 'that guy' naast je zit? Dat het geen racistische lading heeft zal best, maar dat is mijn punt juist. Wie bepaald dat nu? En hoe weet je dat Hamilton het absoluut niet racistisch bedoeld? Mag Hamilton dat dan ook bepalen?
Respectloos is het zeker
https://nl.motorsport.com...ps-niet-correct/10330579/
Zal de Engelse pers niet leuk vindenLaat de Red Bull-coureur weten dat hij racisme ‘in het algemeen’ afkeurt, waarbij hij benadrukt dat het probleem ‘niet alleen in de Formule 1 maar over de hele wereld’ speelt. Verstappen: “Het is niet correct is om deze woorden te gebruiken. Ik denk dat je hier al op jonge leeftijd mee moet beginnen, dat je dit soort dingen niet kunt zeggen. Thuis en op school. Daar werkt de Formule 1 samen met Lewis ook aan voor de toekomst.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Goed gebalanceerde reactie waar goed is over nagedacht bij RB. Het is natuurlijk een reactie die de Britten niet hadden verwacht. Waarschijnlijk hoopten ze op een rel. Nu is de discussie meteen gesmoord.Beaves schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:34:
[...]
Zal de Engelse pers niet leuk vinden
Wat ik al zei eerder in het topic, had echt niet verwacht dat die zou reageren maar petje af dat die het doet. Schiet bij mij echt omhoog met dat soort dingen en laat ook zien dat Max enorm is gegroeid!Beaves schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:34:
[...]
Zal de Engelse pers niet leuk vinden
[ Voor 4% gewijzigd door dglavimans op 30-06-2022 17:59 ]
Na overleg van/met de PR afdeling is dat ook niet zo moeilijk natuurlijk.dglavimans schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:58:
[...]
Wat ik al zei eerder in het topic, had echt niet verwacht dat die zou reageren maar petje af dat die het doet. Schiet bij mij echt omhoog met dat soort dingen en laat ook zien dat Max enorm is gegroeid!
Dit is niet de reactie van Max, maar van zijn werkgever.
Ik vind het overbodig, maar dit wordt natuurlijk ook vraag 1, 2 en 3 tijdens de komende interviews.
[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 30-06-2022 18:03 ]
Alsnog komen die woorden uit zijn mond. Als hij zich er niet over wilt uitlaten, dan houdt ie gewoon zijn mond. Maar dat doet ie niet. Het is een prima statement. En hij heeft dit ook niet als officieel statement naar buiten gebracht wat ik ook erg overbodig zou vinden, het was gewoon een vraag waarop hij antwoord gaf.mitsumark schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:02:
[...]
Na overleg van/met de PR afdeling is dat ook niet zo moeilijk natuurlijk.
Dit is niet de reactie van Max, maar van zijn werkgever.
Ik vind het overbodig, maar dit wordt natuurlijk ook vraag 1, 2 en 3 tijdens de komende interviews.
Je kunt niet niet-reageren als je 2 dagen na zo’n ophef tegenover een leger journalisten met draaiende camera’s staat. Dan is het alleen maar verstandig om een reactie voor te bereiden waar je a) volkomen achter staat en die b) de-escalerend werkt.dglavimans schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:58:
[...]
Wat ik al zei eerder in het topic, had echt niet verwacht dat die zou reageren maar petje af dat die het doet. Schiet bij mij echt omhoog met dat soort dingen en laat ook zien dat Max enorm is gegroeid!
@mitsumark
En daar heb je in zo’n f1-team mensen voor die je helpen zo’n interview voor te bereiden. Hoef je als 24-jarige echt niet allemaal in je eentje op te knappen. Goed voorbereiden wat je wilt zeggen is iets anders dan dat jij opdreunt wat zij opschrijven. Onvoorbereid een interview ingaan is best dom, of je nu f1-coureur bent, minister-president of slager om de hoek. Journalist zal immers altijd proberen jou gewaagde uitspraken tot ontlokken. (Overigens denk ik dat Piquet zich wat dat betreft heeft verslikt).
Beaves schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:34:
[...]
Zal de Engelse tabloid "pers" niet leuk vinden
Nou op Reddit gaat het anders behoorlijk los, omdat hij van mening is dat Piquet geen ban zou moeten krijgen. Dat is precies de reden waarom ik een Verstappen-fan ben. Gewoon je eigen mening geven in plaats van zo'n PR-excuus dat we deze week van iedereen hebben gezien. Je eigen mening begint tegenwoordig al gevaarlijk te worden.
Er is zo een giertank geleegd in je voortuinNotSoSteady schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:15:
[...]
Je eigen mening begint tegenwoordig al gevaarlijk te worden.
Dat is helaas al vrij lang zo. Echter zolang je de "goede" mening hebt is er niks aan de hand.NotSoSteady schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:15:
[...]
Je eigen mening begint tegenwoordig al gevaarlijk te worden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Goede mening hoeft niet eens, een 'niet op de cancel-lijst correct geformuleerde, maar onderbouwde, in volle respect voor de andere partij, niet in hokjes denkend' mening is nog steeds primaHelp!!!! schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:15:
[...]
Dat is helaas al vrij lang zo. Echter zolang je de "goede" mening hebt is er niks aan de hand.
Kijk maar naar de mening over wie vorig jaar WDC had moeten zijn, kan je 1000 voorbeelden en argumenten noemen, maar noem die kleur van Hamilton ab_so_luut niet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
RAL8029SinergyX schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:34:
[...]
Goede mening hoeft niet eens, een 'niet op de cancel-lijst correct geformuleerde, maar onderbouwde, in volle respect voor de andere partij, niet in hokjes denkend' mening is nog steeds prima![]()
Kijk maar naar de mening over wie vorig jaar WDC had moeten zijn, kan je 1000 voorbeelden en argumenten noemen, maar noem die kleur van Hamilton ab_so_luut niet.
Maar effin, ik vind de wereld toch erg intollerant word en dat je eigenljjk niets meer kan zeggen met sarcasme of als een grap.
Natuurlijk moet het nooit de insteek zijn om iemand pijn te doen, maar je kan ook op alle slakken zout leggen.
Echt leuke interview trouwens:
YouTube: Who's been most impressive during the 2022 F1 season so far?
Leuk om zijn inzichten te horen
YouTube: Who's been most impressive during the 2022 F1 season so far?
Leuk om zijn inzichten te horen
weet niet zeker of dit het juiste topic is maar:
Ik ga dit jaar voor het eerst naar de oostenrijk GP.
Ben al vaker in Belgie / Duitsland geweest.
In Belgie mag je bijv. eigen drinken ( blikjes / geen glas ) meenemen ( bier
) .
Is dit in Oostenrijk ook toegestaan?
In Belgie mag je bijv. eigen drinken ( blikjes / geen glas ) meenemen ( bier
Denk dat dit de betere plek is: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1752883Androo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:28:
weet niet zeker of dit het juiste topic is maar:
In Belgie mag je bijv. eigen drinken ( blikjes / geen glas ) meenemen ( bier) .
Liam Lawson zal in 2023 de plaats van Juri Vips innemen als reserverijder voor Red Bull
Maar rijdt Hamilton in Silverstone nu zonder sieraden of is de benoemde regel wederom genegeerd door de FIA?
Ze moeten nu wel een keer een keus gaan maken en zeggen we gaan de regel niet uitvoeren of gewoon invoeren maar niet dit onprofessioneel heen en weer gedrag. Gaat mij om het precipice dat als je iets zegt moet je ook doen, want anders moet je het niet roepen.
Ze moeten nu wel een keer een keus gaan maken en zeggen we gaan de regel niet uitvoeren of gewoon invoeren maar niet dit onprofessioneel heen en weer gedrag. Gaat mij om het precipice dat als je iets zegt moet je ook doen, want anders moet je het niet roepen.
Het houdt je wel bezig of niet? De regel is er al jaren maar er werd tot op heden weinig tot niet op gehandhaafd. Het ontgaat mij een beetje waarom dat nu ineens een heel belangrijk punt zou zijn om op te handhaven. Het is goed om te lezen dat je zo begaan bent met het lot van HAM (G_Dragon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:06:
Maar rijdt Hamilton in Silverstone nu zonder sieraden of is de benoemde regel wederom genegeerd door de FIA?
De foto in dit artikel zal van dit weekend zijn en daar heeft hij zijn piercings nog. Heel misschien dat hij ze heeft aangepast zodat hij ze nu kan verwijderen voordat hij de auto in stapt óf de FIA boeit het niet zo veel en laat het aan de coureurs over. Dat zijn ook de enige die er potentieel hinder van ondervinden.
Ja ik ben zelf heel erg van het precipice, als je iets zegt of roept moet je het handhaven of zeggen dat je het niet doet. Maar niet dit getwijfel elke GP, niemand weet waar ze aan toe zijn en het komt onprofessioneel over in mijn mening.Jorick schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:47:
[...]
Het houdt je wel bezig of niet? De regel is er al jaren maar er werd tot op heden weinig tot niet op gehandhaafd. Het ontgaat mij een beetje waarom dat nu ineens een heel belangrijk punt zou zijn om op te handhaven. Het is goed om te lezen dat je zo begaan bent met het lot van HAM () maar die piercing in zijn neus en oor gaan echt niet het verschil betekenen tussen leven en dood als hij crasht.
De foto in dit artikel zal van dit weekend zijn en daar heeft hij zijn piercings nog. Heel misschien dat hij ze heeft aangepast zodat hij ze nu kan verwijderen voordat hij de auto in stapt óf de FIA boeit het niet zo veel en laat het aan de coureurs over. Dat zijn ook de enige die er potentieel hinder van ondervinden.
Gewoon die knoop doorhakken want nu lijkt het alsof ze het niet durven omdat Hamilton tegen is
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 03-07-2022 11:56 ]
Ik zie Hamilton liever met sieraden = meer gewicht = tragere auto 😋
Hij heeft inderdaad zonder neuspiercing gereden.Jorick schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:47:
[...]
Het houdt je wel bezig of niet? De regel is er al jaren maar er werd tot op heden weinig tot niet op gehandhaafd. Het ontgaat mij een beetje waarom dat nu ineens een heel belangrijk punt zou zijn om op te handhaven. Het is goed om te lezen dat je zo begaan bent met het lot van HAM () maar die piercing in zijn neus en oor gaan echt niet het verschil betekenen tussen leven en dood als hij crasht.
TrekDr0p schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:01:
Voor de MAX fans
https://www.magazinabo.co...verstappen_-11-heromaxnl/
Een inkijkje in zijn leven.

"Wat mijn vrienden over mij zeggen"
"Waarvoor ik mijn moeder dankbaar ben"
Mijn god..
[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 05-07-2022 11:50 ]
Nu ben ik geen fan van Gpblog, maar deze column slaat wel de spijker op zijn kop:
https://www.gpblog.com/nl...orbeeld-voor-f1-fans.html
Ik blijf het bijzonder vinden dat een kerel van 37 met zoveel ervaring dit soort spelletjes speelt.
https://www.gpblog.com/nl...orbeeld-voor-f1-fans.html
Ik blijf het bijzonder vinden dat een kerel van 37 met zoveel ervaring dit soort spelletjes speelt.
[ Voor 20% gewijzigd door codex op 05-07-2022 12:01 ]
En meteen gaan ze dr met een microscoop bovenop om de situaties te vergelijken. Prachtig die obsessie met Hamilton
Ja, de twee situaties zijn niet gelijk. Echter, Max liet met Mick wel weer zien dat er idd niet naast hem te racen valt als het gaat om een positie.
Ja, de twee situaties zijn niet gelijk. Echter, Max liet met Mick wel weer zien dat er idd niet naast hem te racen valt als het gaat om een positie.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 05-07-2022 21:53 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
En die andere piercing iets onder... Heb je daar ook foto's van? Anders blijven we in Nederland daar over zeuren over principes enzo.Extigo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:40:
[...]
Hij heeft inderdaad zonder neuspiercing gereden.
[Afbeelding]
En Leclerc liet toch hetzelfde zien?PjotrStroganov schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:26:
En meteen gaan ze dr met een microscoop bovenop om de situaties te vergelijken. Prachtig die obsessie met Hamilton.
Dit is gewoon een analyse. HAM doet een uitspraak, en ze kijken of die klopt.
Dat het antwoord je niet aanstaat maakt het niet meteen een obsessie

De obsessie zit hem bij HAM, die het als éérste moet benoemen in zijn interview

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 06-07-2022 11:32 . Reden: Quote aangepast ]
Is dat de Viva voor F1 fans?TrekDr0p schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:01:
Voor de MAX fans
https://www.magazinabo.co...verstappen_-11-heromaxnl/
Een inkijkje in zijn leven.
Signatures zijn voor boomers.
Doe maar niet doen. Foto's van HAM zijn piercings onder, zit ik niet op te wachtenmrstylo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:52:
[...]
En die andere piercing iets onder... Heb je daar ook foto's van? Anders blijven we in Nederland daar over zeuren over principes enzo.
Sorry als deze al gepost is.
Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.