[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 12 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:14
Met speciale synthetische brandstof uit België voor 6 Euro de liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Vandaag in de dagelijkse roddelrubriek: Het rommelt bij Ferrari!

https://www.f1maximaal.nl...ig-te-zijn-bij-het-podium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:16
Chocoball schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:11:
[...]

Met speciale synthetische brandstof uit België voor 6 Euro de liter.
Wat natuurlijk weer de vraag doet rijzen: hoeveel kost de brandstof/liter voor de teams? Ze gebruiken per dit jaar al E10 brandstof, maar ik kan me niet voorstellen dat elk team niet nauw samenwerkt met hun brandstofsupplier om de beste combinatie van motor/brandstof te maken. Dat zal vast ook een duitje kosten. Komen ze daarmee ook in de buurt van de €6,- per liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

AvK

Ready Set Go

Een paar dagen geleden schreef ik in 1 van de F1 topics dat ik verwacht dat FER zichzelf van binnenuit op gaat blazen............. Dit bericht bevestigt mijn vermoeden. :|

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

-tom-562

Oliesjeik

AvK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Een paar dagen geleden schreef ik in 1 van de F1 topics dat ik verwacht dat FER zichzelf van binnenuit op gaat blazen............. Dit bericht bevestigt mijn vermoeden. :|
Vooral, wat een stel zure monteurs e.d. he... Weet je als Sainz ook meteen hoe ze over je overwinning denken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AvK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Een normaal seizoen voor Ferrari dus.

Ik hoop dat ze het snel weten op te lossen voor het gat met Red Bull onoverbrugbaar wordt, dat zou maar saai zijn. Als ze niet oppassen komt Mercedes ze de kaas van het brood snoepen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
YoupS schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:41:
[...]

Wat natuurlijk weer de vraag doet rijzen: hoeveel kost de brandstof/liter voor de teams? Ze gebruiken per dit jaar al E10 brandstof, maar ik kan me niet voorstellen dat elk team niet nauw samenwerkt met hun brandstofsupplier om de beste combinatie van motor/brandstof te maken. Dat zal vast ook een duitje kosten. Komen ze daarmee ook in de buurt van de €6,- per liter?
Wat eigenlijk interessanter is dan de prijs, is wat deze brandstof doet t.a.v. productie en uitstoot t.o.v. E10 of straks E20 branstof.

De testrit van Vettel heeft weer wat discussie opgeleverd over het DNA van de Formule 1, het geluid van de V10 motor achterin de FW14B. Als deze brandstof voldoet en in 2026 of eerder geïntroduceerd kan worden zou dat ook een terugkeer van motoren zoals de V10 (mits het verbruik natuurlijk duurzaam is) mogelijk kunnen maken. Daardoor kan het hybride aandeel weer verkleind worden wat weer hopelijk kortere en lichtere wagens oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:13
Maar Leclerc had het toch vooral aan zichzelf te danken, hij wilde per se vooraan rijden, dat sainz hem er voorbij liet. Dat ferrari dan de strategie split en de voorste zijn trackpositie laat behouden en de 2e de rode bandjes geeft is verklaarbaar, niet zo slim als een dubbelstack, maar op zich niet onlogisch. Daarnaast riep sainz volgens mij gelijk box bij de sc en leclerc niet, leclerc had gewoon zelf kunnen pitten, i am boxing schreeuwend.

Kan je gefrustreerd gaan doen als teammembers, maar dat is best triest terwijl je eindelijk weer wint ( en nog wel op de thuisbaan van al je concurrenten)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:21

DataGhost

iPL dev

MrOleo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:41:
[...]

Maar Leclerc had het toch vooral aan zichzelf te danken, hij wilde per se vooraan rijden, dat sainz hem er voorbij liet. Dat ferrari dan de strategie split en de voorste zijn trackpositie laat behouden en de 2e de rode bandjes geeft is verklaarbaar, niet zo slim als een dubbelstack, maar op zich niet onlogisch. Daarnaast riep sainz volgens mij gelijk box bij de sc en leclerc niet, leclerc had gewoon zelf kunnen pitten, i am boxing schreeuwend.

Kan je gefrustreerd gaan doen als teammembers, maar dat is best triest terwijl je eindelijk weer wint ( en nog wel op de thuisbaan van al je concurrenten)
Het team heeft het overzicht, jij als rijder maar nauwelijks. Ze hebben mensen in dienst die specifiek strategie doen. Dat het team beide rijders op 1-2 met elkaar laat vechten terwijl er wel een duidelijk pace-verschil te zien is is echt ultra-achterlijk als dat er voor zorgt dat nummer 3 door het gevecht seconde na seconde dicht kan rijden. Dat maakt het uiteindelijk de schuld van het team dat er "niet genoeg tijd was voor een doublestack" (hint: dat was er wel, en royaal ook, 9 seconden waar ze in Monaco hebben laten zien aan 5 seconden genoeg te hebben want Leclerc kwam binnen op 3 seconden achterstand en moest 2 seconden wachten). Anders had Leclerc het gat een stuk groter kunnen rijden.
E: Safety car window is closed
L: and VSC too?
E: Yes, yes, closed. Stay out, stay out.
L: ....okay
Dus het is niet alsof Leclerc niet wilde pitten. Dan kan je wel last-second naar binnen rijden maar als het team duidelijk te incompetent was om aan te zien komen dat dat een SC ging worden moet je niet verwachten dat ze klaarstaan met banden.
E: Switch position yellow, switch position yellow, Ocon stopping turn 9
E: Box box box, box box box
S: copy
Dus het was ook niet Sainz' eigen beslissing.

Met 11 ronden te gaan, wetende dat alle coureurs de race waren gestart met minimaal drie sets nieuwe softs en dat bijna iedereen op 12+ ronden oude banden reed welke bovendien ook nog overwegend hards waren, kan je er donder op zeggen dat iedereen gaat pitten voor softs. Iedereen die niet pit kan je gewoon voorbij rijden op de veel snellere softs.

Ondertussen heb je Binotto die uitspraken doet als "We gingen voor dezelfde tactiek als Hamilton deed in Abu Dhabi", "De 4e plek van Leclerc komt door externe invloeden" en "We willen dit jaar niet voor het wereldkampioenschap strijden maar gewoon proberen consistent in de punten te rijden" dan snap ik dat het rommelt in het team.

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 06-07-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
Chocoball schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:13:
[...]

Wat eigenlijk interessanter is dan de prijs, is wat deze brandstof doet t.a.v. productie en uitstoot t.o.v. E10 of straks E20 branstof.

De testrit van Vettel heeft weer wat discussie opgeleverd over het DNA van de Formule 1, het geluid van de V10 motor achterin de FW14B. Als deze brandstof voldoet en in 2026 of eerder geïntroduceerd kan worden zou dat ook een terugkeer van motoren zoals de V10 (mits het verbruik natuurlijk duurzaam is) mogelijk kunnen maken. Daardoor kan het hybride aandeel weer verkleind worden wat weer hopelijk kortere en lichtere wagens oplevert.
Hoewel ik dit idee graag zou invoeren, blijft het denk ik een gevalletje 'de wens is de vader van de gedachte'.

Motorleveranciers doen, naast hun pr, ook mee voor alle innovaties die ze uit deze pionierssport halen en in straatauto's kunnen toepassen. Voor straatgebruik voorzie ik weinig tot geen ruimte voor V10's. Zelfs V8 wordt al steeds vaker een V6 met (twin)turbo en hybridesysteem op straat. Ik denk daarom dat de F1 niet meer terug zal gaan naar alles meer dan V6.

Misschien dat er een F1 legacy of F1 Heritage klasse komt, maar ik denk dat de vele cilinders niet meer in de pinnacle of motorsport terugkomt ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
Tja het is ook niet dat ik het niet begrijp en Ferrari nou zo sterk vind, de call was dom. Maar die frustraties kan je prima intern uiten bij een nabespreking ofzo, in plaats van bij de eerste carriere-racewin van een van je coureurs.

Je mist wel dat Sainz Box roept tegelijk met dat zijn engineer box box box roept, nee het is niet zijn eigen beslissing, omdat zijn team in zijn geval al goed besloten heeft. Maar hij heeft wel zelf ingeschat dat boxen de goede call is en maakte die call wel degelijk, hij had hem sowieso wel naar binnen gereden denk ik.
Leclerc is er redelijk onzeker over, hij vraagt nog wel of hij alsnog kan stoppen 1 ronde later, maar vraagt dan niet door. Dit is niet de eerste keer, Leclerc komt meestal wat onzekerder over dan Sainz, die wel vaker zelf om de stop vraagt.

Onze vriend Hamilton was, zoals altijd ;), ook niet overtuigd, McLaren met Norris had er ook een ronde extra voor nodig, aston koos voor mediums en ook Magnussen is niet binnengehaald. Leclercs engineer gaf aan snelheidverschil is 0,5 seconde wat snel zal vervallen door degradatie van de soft, dus blijkbaar was niet iedereen het erover eens dat soft de goede call was.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:32
MrOleo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:40:
[...]
Je mist wel dat Sainz Box roept tegelijk met dat zijn engineer box box box roept, nee het is niet zijn eigen beslissing, omdat zijn team in zijn geval al goed besloten heeft. Maar hij heeft wel zelf ingeschat dat boxen de goede call is en maakte die call wel degelijk, hij had hem sowieso wel naar binnen gereden denk ik.
Denk niet dat het bij Ferrari gewaardeerd wordt als coureurs die beslissing zelf nemen. Sowieso was het dan chaos geworden want het lukt de Ferrari monteurs never nooit om onverwacht binnen 10 seconden met de juiste banden klaar te staan.

Vermoed dat dat ook de reden is dat Leclerc niet naar binnen werd geroepen, laat staan dat ze allebei naar binnen hadden gekund. Ze kunnen zo'n relatief ingewikkelde split second beslissing organisatorisch helemaal niet aan bij Ferrari.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:31:
Het contract met Juri Vips is door Red Bull opgezegd
[Afbeelding]
[Twitter]
@siggy was net even sneller en @mrstylo nog sneller ;)
Red Bull has retained Vips in junior driver programme

Red Bull Racing terminated Juri Vips contract with the team as its test and reserve driver, but the Estonian has been retained in the energy drink company's junior driver programme.

enz...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

alexbl69 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:48:
[...]

Denk niet dat het bij Ferrari gewaardeerd wordt als coureurs die beslissing zelf nemen. Sowieso was het dan chaos geworden want het lukt de Ferrari monteurs never nooit om onverwacht binnen 10 seconden met de juiste banden klaar te staan.

Vermoed dat dat ook de reden is dat Leclerc niet naar binnen werd geroepen, laat staan dat ze allebei naar binnen hadden gekund. Ze kunnen zo'n relatief ingewikkelde split second beslissing organisatorisch helemaal niet aan bij Ferrari.
Het lijkt wel inherent aan Italianen. Genieg verafschillende leiders gehad.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

hardware-lover schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:34:
[...]

Red Bull has retained Vips in junior driver programme

Red Bull Racing terminated Juri Vips contract with the team as its test and reserve driver, but the Estonian has been retained in the energy drink company's junior driver programme.

enz...
Ach jah, men wilt bloed zien, dan krijgen ze het te zien. Of het echt bloed is.... nobody cares.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

Vuvuzela

My spire is forming

Mooi

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Een veel betere respons kan je niet geven...

Het was al een kul argument van Lewis en dom om er weer over te beginnen terwijl het zijn fout was maar nu wordt hij helemaal terug zijn hok ingestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

AvK

Ready Set Go

Het is natuurlijk een erg gevat antwoord van Max. Punt is wel dat Max normaliter nooit reageert op 'domme' uitspraken van Lewis. Schijnbaar is het genoeg?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je kan het wel aan Lewis overlaten om zijn eigen legacy verder om zeep te helpen. Zoals zo vaak had hij beter zijn mond kunnen houden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Help!!!! schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:07:
Je kan het wel aan Lewis overlaten om zijn eigen legacy verder om zeep te helpen. Zoals zo vaak had hij beter zijn mond kunnen houden.
Niet om Ham af te vallen, maar hij had de held kunnen zijn door echt iets aan diversiteit te doen en op te komen voor de donkere gemeenschap.
Hij zou zich kunnen inzetten om kansarmen de F1 in te helpen, maar tot nu toe heeft hij alleen een soort van e-rally team opgericht en zijn zakken gevuld.
Die man zit jammer genoeg alleen maar vol met haat, al dan niet aangewakkerd door Toto. (gezien de nieuwe mentaliteit van Rus lijkt mij dit plausibel)

Ik zou graag willen zien dat Ham en Ver gebroederlijk ergens op een podium staan met duidelijk oprecht respect naar elkaar toe.
...maar zoals het er nu gaat uitzien gaat zijn reputatie behoorlijk onderuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
AvK schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:31:
Het is natuurlijk een erg gevat antwoord van Max. Punt is wel dat Max normaliter nooit reageert op 'domme' uitspraken van Lewis. Schijnbaar is het genoeg?
Ik kan mij voorstellen dat Max er nu ook een beetje klaar mee is. Iedere keer die insinuaties over zijn rijgedrag vanuit het Mercedes/Hamilton kamp en de Britse pers en fans die daar nog een schepje bovenop gooien.

Prima reactie van hem, maar ik ben bang dat we dit seizoen nog wel vaker dit soort steekjes over en weer gaan zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
murphydrz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:14:
[...]

Niet om Ham af te vallen, maar hij had de held kunnen zijn door echt iets aan diversiteit te doen en op te komen voor de donkere gemeenschap.
Hij zou zich kunnen inzetten om kansarmen de F1 in te helpen, maar tot nu toe heeft hij alleen een soort van e-rally team opgericht en zijn zakken gevuld.
Dat moet je beter opletten:
https://www.insidesport.i...has-donated-to-charities/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Ordinair gekopieerd van de motorsport.com website. In de in-huis publicatie Red Bulletin geeft de Herr Dokter zijn mening over de huidige en ex-Red Bull rijders.
DANIEL RICCIARDO - "Lacking consistency"
Daniel Ricciardo enjoyed race-winning success alongside Sebastian Vettel and Verstappen at Red Bull, but Marko reckons he could not keep up the form needed all the time. “In his first year at Red Bull, he beat Vettel by three wins to nil,” he said. “Max coming on the scene was a crunch point in his career. “Rather than taking up the fight, he wanted to keep his distance. And you know what happened next. That’s too bad. “He was always nice to work with. His speed is comparable to that of Max, but he’s just lacking that ultimate consistency.”

SEBASTIAN VETTEL - 'A very, very analytical worker'
Marko believes that four-time champion Sebastian Vettel was able to beat long-time Red Bull teammate Mark Webber thanks to his hard work and analytical talent. “He made ultimate use of all technical possibilities,” said Marko. “This was also why he ultimately had the upper hand over a talented Mark Webber.”

CARLOS SAINZ - "Toxic" Verstappen relationship
Carlos Sainz is Formula 1’s latest winner, and Marko was impressed by the pace he showed at the start of his career. He reckoned Sainz was quicker in fast corners than Vettel – but says things turned sour when he was twinned with Verstappen at Toro Rosso from 2015. “It was his bad luck to get Max as a teammate,” he said. “The atmosphere between the two at Toro Rosso was quite toxic. In the setup we had at the time, I couldn’t see a way of keeping him with us and so he moved to Renault, McLaren and then on to Ferrari.”

ALEX ALBON - "Too nice"
Albon may race for Williams but he maintains close-ties to Red Bull, having driven for the main team and Toro Rosso. Marko reckons Albon’s career trajectory was changed by incidents with Lewis Hamilton at Brazil in 2019 and Austria in 2020 – when good results slipped from his grasp. He also thinks the Thai driver may lack the right mental approach to be a champion. “Alex is very fast, but I wonder if he’s too nice,” explained Marko. “He’s a bit like David Coulthard, who everyone likes, but wasn’t tough enough in the end.”

YUKI TSUNODA - ‘Prone to outbursts"
The current AlphaTauri youngster may be under a bit of pressure after his British Grand Prix accident with Pierre Gasly, but Marko has little criticism about his racing speed. Instead, it’s more Tsunoda’s temperament that stands out for Marko – with him saying the Japanese is "prone to outbursts of anger, but he is bloody fast, whatever you say.” He added: “We believe in him and his huge potential. When he isn’t under stress, he’s incredibly funny and likeable. Everyone likes Yuki, even if no one can blow their top quite like he does.”

PIERRE GASLY - "Doing incredible things"
While Pierre Gasly lost his race seat at Red Bull midway through 2019, Marko says the Frenchman has turned his career around since then at Toro Rosso/AlphaTauri. He believes that things did not work out at Red Bull for him because: “he looked for excuses instead of tackling his own mistakes.” But rating his form now, Marko added: “He is the team leader and doing incredible things. Like his compatriot Francois Cevert, he is fast, cheeky and devoted to the beautiful things in life.”

SERGIO PEREZ – Verstappen prompted some ‘uncertainty’
Sergio Perez is a recent addition to Red Bull’s F1 team, but Marko is impressed by the job the Mexican is doing – despite some early wobbles. “He arrived with a win under his belt and he was in a positive mood,” said Marko. “Then he met Max. This led to a certain amount of uncertainty, especially in qualifying.” Marko says the Mexican rebounded well and was critical to helping Verstappen win the world title last year. Reflecting on his personality, Marko said: “He chooses his own hotels, and lives within the team with his own advisors. I don’t know exactly what they all do, but they are very nice people.”

MAX VERSTAPPEN - ‘the fastest driver we’ve ever had’
As Red Bull’s latest F1 champion, it is no surprise that Marko has nothing but praise for the Dutchman. He reckons he is the fastest driver that Red Bull has ever had, and is quickly becoming the ‘most complete racing driver’. Marko added: “There’s currently no-one quicker than him over a single lap.”
https://www.motorsport.co...-bulls-f1-stars/10334704/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SERGIO PEREZ – Verstappen prompted some ‘uncertainty’
Sergio Perez is a recent addition to Red Bull’s F1 team, but Marko is impressed by the job the Mexican is doing – despite some early wobbles. “He arrived with a win under his belt and he was in a positive mood,” said Marko. “Then he met Max. This led to a certain amount of uncertainty, especially in qualifying.” Marko says the Mexican rebounded well and was critical to helping Verstappen win the world title last year. Reflecting on his personality, Marko said: “He chooses his own hotels, and lives within the team with his own advisors. I don’t know exactly what they all do, but they are very nice people.”
_/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sorry maar Hamilton loopt nu te zeuren over fans die juichen bij zijn crash maar meneer deed vorig jaar dit. Dus niet klagen meneer Sir Lewis Hamilton..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFO0pQ0h4Lb-l2qK-kYmpE2xVkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgaf3KqWUXWYoAxNCF1SzD98.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 178% gewijzigd door tweakduke op 10-07-2022 13:56 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:39:
Sorry maar Hamilton loopt nu te zeuren over fans die juichen bij zijn crash maar meneer deed vorig jaar dit. Dus niet klagen meneer Sir Lewis Hamilton..

[Afbeelding]
Mooie verzameling appels en peren die je hebt.

Het gaat om het juichen om een crash, dat deed Hamilton niet, doet geen enkele coureur gelukkig en de mensen die dat wel doen, hebben weinig met F1 fans te maken en ben je liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
Absoluut niet vergelijkbaar, hij stond te juichen om zijn winst, niet specifiek om de crash zelf. Dat het een onhandige actie was gezien de omstandigheden, eens, maar het is totaal anders dan direct juichen om iemands crash en daarbij behorende mogelijke gevolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
ParaDroid2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Absoluut niet vergelijkbaar, hij stond te juichen om zijn winst, niet specifiek om de crash zelf. Dat het een onhandige actie was gezien de omstandigheden, eens, maar het is totaal anders dan direct juichen om iemands crash en daarbij behorende mogelijke gevolgen.
Super flauw natuurlijk. Maar misschien stonden de fans vrijdag wel te juichen om het feit dat Hamilton niet meer mee deed, niet om het feit dat hij gecrasht was.

Ter verduidelijking: ik vond de reactie vrijdag ook absoluut not done. Maar vorig jaar tijdens de GP van Silverstone heb ik de TV ook uit gezet (en de zondag van Zandvoort "pas weer aan gezet").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:43

_Apache_

For life.

[Afbeelding]
Of HAM dit express doet weet ik niet. Ik krijg wel de indruk dat hij 'in z'n eigen bubbel leeft', en weinig zelfreflectie heeft.
Of, iig, weinig zicht hoe andere hem zien.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
RobertMe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Super flauw natuurlijk. Maar misschien stonden de fans vrijdag wel te juichen om het feit dat Hamilton niet meer mee deed, niet om het feit dat hij gecrasht was.

Ter verduidelijking: ik vond de reactie vrijdag ook absoluut not done. Maar vorig jaar tijdens de GP van Silverstone heb ik de TV ook uit gezet (en de zondag van Zandvoort "pas weer aan gezet").
Het hoort wat mij betreft in beide gevallen niet. Maar het juichen van Hamilton vind ik alleszins begrijpelijk na een winst, hoewel wat smakeloos mogelijk. Het juichen om een crash, van wie dan ook, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ParaDroid2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Het hoort wat mij betreft in beide gevallen niet. Maar het juichen van Hamilton vind ik alleszins begrijpelijk na een winst, hoewel wat smakeloos mogelijk. Het juichen om een crash, van wie dan ook, niet.
Je hebt crashes en je hebt crashes natuurlijk. Crashen zoals Max in silverstone, Grosjean in het extreme, maar ook Zhou vorige week, is wel een andere categorie dan de “veilige” schuiver van Lewis vrijdag. Mensen juichen daar vooral om het feit dat ie klaar is. Niemand met gezond verstand hoopt dat hij gewond raakt daar.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien moeten we Verstappen zelf aan het woord laten:
Last year after Silverstone Hamilton was booed at some tracks by Verstappen fans and this year some of Hamilton’s returned the favour at the British GP. In Austria there will be a huge Dutch contingent but Verstappen was dismissive of the extremes of supporters.

“Those people are not really F1 fans,” Verstappen says. “They cannot really enjoy what is actually happening right now, a lot of great drivers actually fighting against each other. But they cannot appreciate that and that’s a bit of a shame. How many times do you get to experience stuff like that? Such an intense rivalry or fights. These people are not lovers of the sport.”
En er dan verder over ophouden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

gambieter schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:15:

[...]

Het zou helpen als Lewis ook zo duidelijk was en er niet en half/half statement van maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
siggy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Het zou helpen als Lewis ook zo duidelijk was en er niet en half/half statement van maakt.
https://www.theguardian.c...ist-harassment-of-f1-fans

Hij is ook duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

IK doelde op zijn statements op Silverstone over het gejuich van de Britse fans.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

siggy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:22:
Of gewoon kappen met het "hullie doen het ook" gezeik.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:15:

[...]

Heel simpel. Het is precies zoals Verstappen het zegt. En het is normaal dat het publiek van zich laat horen als er iemand crashed. Eerst “oeh” van de schrik en de spanning, daarna muisstil en als laatste applause als de coureur OK is. Maar juichen omdat er een rivaal af gaat is regelrecht tokkiegedrag.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12
Wel een dingetje die rookfakkels tijdens deze GP. Vriend van mij zat op zo tribune

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KAh-oBEMpJ3quS0AXWSk-PY1D0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JIh9s8Ol3fTbDpWHgPJprrrk.png?f=fotoalbum_large

Dan mis je gewoon de start van de race. Ik zou zwaar geïrriteerd daar zitten want hoewel de sfeer leuk is blijf je toch er voor de race

Benieuwd of dit alleen maar erger gaat worden dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

dglavimans schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:10:
Wel een dingetje die rookfakkels tijdens deze GP. Vriend van mij zat op zo tribune

[Afbeelding]

Dan mis je gewoon de start van de race. Ik zou zwaar geïrriteerd daar zitten want hoewel de sfeer leuk is blijf je toch er voor de race

Benieuwd of dit alleen maar erger gaat worden dit jaar
Nee, dit zie je eigenlijk alleen in Oostenrijk en Zandvoort. Op Spa heb ik het nog niet zo gezien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik kwam nog een leuke video tegen op YouTube... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
sjaool schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:30:
[...]

Nee, dit zie je eigenlijk alleen in Oostenrijk en Zandvoort. Op Spa heb ik het nog niet zo gezien.
Kemmel Straight op Spa, waait de rook lekker de baan op ook. Erg fijn voor de heren coureurs. Er werd omgeroepen over de PA installatie dit toch echt niet te doen wat er voor zorgde dat er alleen maar meer fakkels werden ontstoken. 2016 ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@ Norris "as kid" LOL :o 8) :+

@ HAM hij wil veel geld verdienen (is gelukt 8) )

@ Max In weird language 8)

@ Lec Schattig lief ventje. Te lief (ook nu) :?

@ Lec Einde filmpje, toch niet zo lief :P

ps: Good find, geniaal filmpje. (y)

[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 10-07-2022 19:50 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 21:31
Help!!!! schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:53:
[...]

@ Norris "as kid" LOL :o 8) :+

ps: Good find, geniaal filmpje. (y)
Was dat niet Ocon trouwens die Norris interviewde?
En eens, geniaal fimpje @sjaool .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Nederlandse fans hebben zich flink misdragen. Plaatsvervangende schaamte

https://nos.nl/l/2436164

Vooral onderstaande vind ik schokkend:
"Het kan niet zo zijn dat mensen die geen oranje petje dragen van de tribune worden gepest, worden geïntimideerd of belaagd. Datzelfde geldt voor racisme en homofobie. Onacceptabel", foeterde Hamilton. "Ik weet niet 1-2-3 wat de oplossing is. Het is tijd voor actie. We doen kennelijk niet genoeg."

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 05:41
Lastig, ze brengen ook 25 miljoen in het laatje.
Aan de andere kant kun je daarvoor wat handhaven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Los van deze fans moet HAM misschien zelf eens stoppen met zijn eigen toxic gedrag wat alleen maar olie op het vuur gooit ipv weer vooraan te staan met zijn vingertje.....

PC Specs

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 22:43
Help!!!! schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:17:
^
Los van deze fans moet HAM misschien zelf eens stoppen met zijn eigen toxic gedrag wat alleen maar olie op het vuur gooit ipv weer vooraan te staan met zijn vingertje.....
Het is soms echt ongekend. Hij spreekt zich uit tegen wangedrag wat via steeds meer kanalen naar buiten komt (ook door Nl'ers gemeld), en zelfs dan moet vooral Hamilton zich gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja, iets met hypocrisie.

PC Specs

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
mitsumark schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:17:
Lastig, ze brengen ook 25 miljoen in het laatje.
Aan de andere kant kun je daarvoor wat handhaven...
Helemaal niet lastig. Dat ze betalen, wil niet zeggen dat ze zich mogen misdragen. Ik zie de link niet zo met de inkomsten.
^
Ik mis de relevantie. Maakt niet uit wat HAM doet of laat. Als fan moet je je gewoon op je gemak op de tribune kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waar ik mij het meeste aan erger is dat het Engelse volk meteen met het vingertje naar de Dutch fans aan het wijzen zijn. Als alleen de Dutch fans zich zo gedragen. Ik hoorde dat de Engelsen zich afgelopen week net zo gedragen hebben. Maar het is natuurlijk zo, zodra er drank is in een bepaald soort mensen dan is al het fatsoen verdwenen. En dat laatste is geen goedpraterij maar eigenlijk gewoon een feit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:10
sjaool schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:00:
Waar ik mij het meeste aan erger is dat het Engelse volk meteen met het vingertje naar de Dutch fans aan het wijzen zijn. Als alleen de Dutch fans zich zo gedragen. Ik hoorde dat de Engelsen zich afgelopen week net zo gedragen hebben. Maar het is natuurlijk zo, zodra er drank is in een bepaald soort mensen dan is al het fatsoen verdwenen. En dat laatste is geen goedpraterij maar eigenlijk gewoon een feit.
Ja mag alles meenemen op het circuit. Dus eigenlijk gaat iedereen naar binnen met liters bier en andere drank. Ik denk dat ze dit moeten managen. Maar goed ik ben er drie dagen geweest en heb niks gezien. Niet dat het er dan niet was. Maar er zullen een paar fans zich misdragen hebben en dat wordt lekker uitvergroot. Maar goed, voor racisme is nooit plaats…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

L-VIS schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Ja mag alles meenemen op het circuit. Dus eigenlijk gaat iedereen naar binnen met liters bier en andere drank. Ik denk dat ze dit moeten managen. Maar goed ik ben er drie dagen geweest en heb niks gezien. Niet dat het er dan niet was. Maar er zullen een paar fans zich misdragen hebben en dat wordt lekker uitvergroot. Maar goed, voor racisme is nooit plaats…
Met zulke grote hoeveelheden mensen bij elkaar zijn er misschien maar een paar die zich misdragen en dat komt met de social media zoals Twitter tegenwoordig naar boven en daar gaat dan ook meteen alle aandacht heen met alle gevolgen van dien in de mainstream media. Je hebt maar een of twee rotte appels nodig om het voor een heleboel mensen te verpesten. Kijk bijvoorbeeld ook maar naar een programma als The Voice. Een paar mensen gedragen zich en rest die zich wel gedraagt is de dupe.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Dat gejuich bij een crash, die oranje rook en het schreeuwerige gedrag maakt dat ik nooit van mijn leven tussen oranje supporters ga zitten bij zulke evenementen en die kleur absoluut vermijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
L-VIS schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Liters bier en andere drank is gemakkelijk te stoppen. Bij de TT in Assen worden alle tassen van alle bezoekers gecontroleerd op oa drank. Rond de baan is het bier te duur om echt dronken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 05:41
Joris748 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:41:
[...]

Liters bier en andere drank is gemakkelijk te stoppen. Bij de TT in Assen worden alle tassen van alle bezoekers gecontroleerd op oa drank. Rond de baan is het bier te duur om echt dronken te worden.
Oh, is dat de reden dat het zo duur is? :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
Waar ik me echt blauw aan erger is dat Hamilton het hele weekend dingen steeds ophitst of groter maakt. Ook nu weer met deze uitspraak:
"Het kan niet zo zijn dat mensen die geen oranje petje dragen van de tribune worden gepest, worden geïntimideerd of belaagd. Datzelfde geldt voor racisme en homofobie. Onacceptabel", foeterde Hamilton.
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat voor dronken tuig wat ranzig reageert op vrouwen totaal ongewenst is en niet kan. Ik baal daar ook van en persoonlijk vind ik vreselijk dat F1 wat dat betreft op voetbal gaat lijken.

Maar, HAM doet hier iets wat hij vaker doet: vorige week na Silverstone even subtiel de steek richting VER vorig jaar maken, en dan verontwaardigd zijn als de vrijdag daarna fans hem uitjoelen... en nu bovenstaande quote: het ging zover ik lees niet over 'wegpesten' van niet-VER fans, niet over ras, en niet over homofobie.

Hij maakt het dus (bewust?) groter. En ik vermoed dat het wel degelijk bewust is. Persoonlijk vind ik HAM enorm manipulerend en overduidelijk bezig met stemmingmaken of aanwakkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mikkelnl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:00:
Waar ik me echt blauw aan erger is dat Hamilton het hele weekend dingen steeds ophitst of groter maakt. Ook nu weer met deze uitspraak:

[...]

Ik denk dat iedereen het er over eens is dat voor dronken tuig wat ranzig reageert op vrouwen totaal ongewenst is en niet kan. Ik baal daar ook van en persoonlijk vind ik vreselijk dat F1 wat dat betreft op voetbal gaat lijken.

Maar, HAM doet hier iets wat hij vaker doet: vorige week na Silverstone even subtiel de steek richting VER vorig jaar maken, en dan verontwaardigd zijn als de vrijdag daarna fans hem uitjoelen... en nu bovenstaande quote: het ging zover ik lees niet over 'wegpesten' van niet-VER fans, niet over ras, en niet over homofobie.

Hij maakt het dus (bewust?) groter. En ik vermoed dat het wel degelijk bewust is. Persoonlijk vind ik HAM enorm manipulerend en overduidelijk bezig met stemmingmaken of aanwakkeren.
Tja, dat is HAM die mag graag generaliseren en het dan ook nog het liefste het op hem zelf betrekken. Het ging vooral om ongepast gedrag tegen vrouwelijke supporters niet eens om racisme of wat dan ook.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40

[...]

Of hij raakt een gevoelige snaar, ik vind het bijzonder dat hij je blijkbaar zo makkelijk op de kast kan krijgen. Waarom :?

Wellicht is het een idee om de interviews en ander gezwets gewoon te skippen en meer van de race zelf te genieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 10-07-2022 22:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Miki schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Of hij raakt een gevoelige snaar, ik vind het bijzonder dat hij je blijkbaar zo makkelijk op de kast kan krijgen. Waarom :?

Wellicht is het een idee om de interviews en ander gezwets gewoon te skippen en meer van de race zelf te genieten.
Het zou ook helpen als de coureurs zich alleen met het racen bezig zouden houden. Laat de randzaken lekker aan de organisatie over. Je hoeft als coureur echt niet overal een mening over te hebben. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:28:
[...]

Het zou ook helpen als de coureurs zich alleen met het racen bezig zouden houden. Laat de randzaken lekker aan de organisatie over. Je hoeft als coureur echt niet overal een mening over te hebben. ;)
Of zoals Allard Kalff altijd zei "we beoordelen Hamilton alleen over als die zijn helm op heeft" :+ Maar de boordradio's zijn regelmatig toch ook tenenkrommend

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
^
Sorry, maar het wangedrag van Nederlandse fans kun je niet spinnen richting Hamilton.
Die mensen moeten zich diep, diep schamen (en jij ook, door zo'n opmerking te maken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
[...]

Hamilton is hier erg goed op dit forum om gevoelige snaren te raken. En mensen zijn nog beter in hem van alles uit te maken. ZELFS in dit soort gevallen

Ik zie op dit moment in ieder geval fans een hele verkeerde kant op gaan. Ik hoorde verhalen van een vriend op de tribune daar, zie Max, Lewis, Vettel zich ertegen spreken, zie Mercedes en Aston mensen uitnodigen in de garage die onjuist zijn behandeld dit weekend

Ik word er zelf niet blijer van en moet het maar zien dit jaar

[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 10-07-2022 22:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

-tom-562

Oliesjeik

Dat mensen zich nog opwinden over Hamilton. Loat goan!
Hamilton? Dat is toch die coureur die met moeite een rookie in een Haas voorbij gaat?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Miki
sjaool schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:28:
[...]

Het zou ook helpen als de fans zich alleen met het racen bezig zouden houden. Zie je wat ik deed :)

Het is te makkelijk om het af te wentelen op een aantal onwelgevallige reacties van een coureur die een andere kijk heeft op een aantal maatschappelijke vraagstukken.
dglavimans schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Hamilton is hier erg goed op dit forum om gevoelige snaren te raken. En mensen zijn nog beter in hem van alles uit te maken. ZELFS in dit soort gevallen

Ik zie op dit moment in ieder geval fans een hele verkeerde kant op gaan. Ik hoorde verhalen van een vriend op de tribune daar, zie Max, Lewis, Vettel zich ertegen spreken, zie Mercedes en Aston mensen uitnodigen in de garage die onjuist zijn behandeld dit weekend

Ik word er zelf niet blijer van en moet het maar zien dit jaar
Eens, dat is één van de redenen waarom ik nauwelijks reageer in de F1 topics omdat het te vaak gaat over randzaken. Maar dat valt dus in het niets bij wat er zoal gebeurd is in Oostenrijk.
Vrouwelijke fan werd op het feest in haar billen geknepen
De Nederlandse Nienke (23) was ook bij de race. Zij vertelt dat het evenement voor haar begon op de camping met de opmerking dat ze alleen mee was om te koken voor haar vader en broertje. Omdat ze een pet droeg van de Thais-Britse coureur Alexander Albon, kreeg haar vader van een Max Verstappen-fan te horen ‘dat ik niet goed opgevoed was en alleen maar een Albon-pet op had omdat ik ‘bruine mannetjes lekker vind’’.
Bron: https://www.volkskrant.nl...0content&utm_content=free

Misselijk makend gewoon maar we hebben dit ook gezien in het ViaPlay topic waar Amber en Stéphane als vrouwtjes werden geduid en beter iets met mode moesten doen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 10-07-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
-tom-562 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:46:
Dat mensen zich nog opwinden over Hamilton. Loat goan!
Hamilton? Dat is toch die coureur die met moeite een rookie in een Haas voorbij gaat?
Welke rookie? Magnussen reed voor zijn tussenstop ook F1.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Miki schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:52:
[...]

Het zou ook helpen als de fans zich alleen met het racen bezig zouden houden. Zie je wat ik deed :)

Het is te makkelijk om het af te wentelen op een aantal onwelgevallige reacties van een coureur die een andere kijk heeft op een aantal maatschappelijke vraagstukken.

[...]

Eens, dat is één van de redenen waarom ik nauwelijks reageer in de F1 topics omdat het te vaak gaat over randzaken. Maar dat valt dus in het niets bij wat er zoal gebeurd is in Oostenrijk.

[...]

Bron: https://www.volkskrant.nl...0content&utm_content=free

Misselijk makend gewoon maar we hebben dit ook gezien in het ViaPlay topic waar Amber en Stéphane als vrouwtjes werden geduid en beter iets met mode moesten doen :X
Maar je ziet het nu ook in de reacties over dit onderwerp, een deel van de reageerders is het enorm aan het bagatelliseren en het nog soort van aan het goedpraten, terwijl er gewoon geen enkel excuus is voor het wangedrag. Dat het in Silverstone ook gebeurd zou zijn is niet relevant, dat het opgeblazen zou zijn door social media is niet relevant, dat je van mening bent dat Hamilton olie op het vuur aan het gooien is is niet relevant, je hebt je als bezoeker van een evenement gewoon fatsoenlijk te gedragen tegenover anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In 2018 zijn de pitspoezen gelukkig afgeschaft, blijkbaar is het beeld bij sommige mensenmannen niet verandert. Vrouwen zijn er (alleen) om mooi te zijn.

Hoewel ik betwijfel of Ham met z'n acties zijn doel behaalt, vooral in NL. Maar dit soort nieuws bevestigd wel dat 'zijn gevecht' nog niet voorbij is. Ergens wel jammer dat Max een hetero blanke jongen is. Was niet verkeerd geweest als Nederland weer eens wat progressiever had moeten juichen.

Ik zou het wel mooi vinden als vrouwen ook een serieuze plek in de F1 kunnen vinden. Elke 2de rijder is wat te vroeg, maar de teams mogen maar beperkt testen, waarom niet extra tests met een vrouwelijke rijder. Krijgen de teams een mooi dillemma/uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

En dat is dus meteen een dooddoener. Als de coureurs zich ermee bemoeien gooien ze dus alleen maar olie op het vuur zoals je hier op het forum ook al merkt. Je krijgt dan weer de eeuwige strijdt tussen fans van bepaalde coureurs. Een organisatie is hier de juiste instantie voor om het aan te pakken. Een individuele actie van een coureur of coureurs stookt het vuurtje juist op blijkt maar weer. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 16:31

[...]

Denk dat je te kort door de bocht bent. Even twee quotes:
Dronken toeschouwers zouden haar jurk omhoog hebben getrokken, en tegen haar gezegd hebben dat ze geen respect verdiende omdat ze een Hamilton-fan was. Dat melden diverse Formule 1-sites. Het zou gaan om een Tsjechische vrouw.
En..
Nienke droeg een pet van de Thaise F1-coureur Alexander Albon. ,,Een jongen vroeg of ik niet goed was, dat ik die pet op had. Daarna zei hij tegen mijn vader dat ik die pet op had omdat ik ‘bruine mannetjes lekker vind’.”
Bron: https://www.ad.nl/formule...allen-vrouw-uit~a4e47359/

Dus het gaat wel om het wegpesten van niet-VER-fans. En het gaat wel om racisme en seksisme. Dat jij dit soort dingen niet leest, dat betekent niet dat de racers dit ook missen. Die weten precies wat er op en rond het circuit gebeurt. En dus maakt HAM het niet groter dan het is.

En al zou hij het groter maken dan het is, wat dan? Wat is er mis met het signaal dat pesten, racisme, homofobie gewoon triest is? Zeker bij dit soort testosteron bommetjes langs de weg moet het blijkbaar continue herhaald worden tot ze het een keer snappen. Of zich in ieder geval gedragen, want snappen zal niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Reageer inhoudelijk of graag helemaal niet. Want dit draagt niks bij.

[ Voor 72% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-07-2022 22:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

dat er wangedragingen zijn rond en op het circuit zal niemand ontkennen maar laten we wel eerlijk zijn dat dit om een zeer klein aantal gaat.

En hoe sommigen hier gelijk de kant van hamilton kiezen sorry maar als iemand mijn respect verloren is is het wel hamilton hij roept zo hard van de toren dat iedereen respect moet tonen naar elkaar maar is zelf het grootste voorbeeld van wanrespect naar anderen in de sport. Steeds weer oude koeien uit de sloot halen en met het vingertje wijzen en zo nog veel meer dingen. Nee deze man wil je niet als boegbeeld hebben.

Al was max een vrouw geweest een donkere man geweest dan hadden wij in Nederland nog net zo hard voor hem gejuicht daar ben ik 100% van overtuigd. Juist dat hele positieve discriminatie wat de laatste tijd zo omhoog komt is nog veel erger dan wat nu nog wordt aangewezen als discriminatie.

Ik zal de laatste zijn in deze wereld die bewust discrimineert maar we moeten eerlijk naar elkaar blijven dat we allemaal onbewust voorkeuren hebben die we niet altijd uit kunnen zetten. Onze geest werkt nu eenmaal met hokjes en als iets niet in een hokje past dan slaan de hersenen op tilt en weten ze niet wat ze ermee aan moeten. Hoe iemand hier mee omgaat is per persoon verschillend.

Maar laten we alsjeblieft nu eens gewoon met zijn allen lekker normaal doen en niet van elke mug een flatgebouw maken en laten we ook eens stoppen met het overdreven compenseren voor het verleden want dat werkt alleen maar averechts.

Ieder mens of die nu paars, geel, blauw, groen, wit, bruin of welke kleur dan ook is is gelijkwaardig aan elkaar. Het zijn je daden en uitspraken die je maken wie je bent en niet je afkomst. in sommige dingen zijn mannen beter in andere dingen vrouwen dit is nou eenmaal genetisch bepaald en gaan we niet oplossen met het hele discriminatie gezeur. Maar laten we vooral uitgaan van elkaars sterke en zwakke punten en elkaar daar in aanvullen. Niks is zo sterk als een stabiel team. En in een team heeft iedereen andere sterke punten.

Dus stoppen met het geven van een podium aan wie dan ook, want juist het feit dat sommigen dat podium opeisen onder de noemer ik ben het boegbeeld van de zwakkere in deze samenleving gaat het hele standpunt direct door het putje heen. Juist door dat standpunt in te nemen maak je die hele groep zwak want ow ze hebben jou nodig om het woord te doen. Nee je moet ze aandacht geven om wat ze juist wel goed kunnen en waar ze juist wel een bijdrage kunnen leveren. En juist niet het hele gezeur met van ow ja wij worden achter gesteld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lejavh schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:49:
Wat een wereld leven we in zeg…. kunnen we niet 50jr terug de tijd in gaan?

Vroeger.. toen spijkers nog van hout waren, en toen seks nog vies was.
Het hoeft geen 50 jaar te zijn, het lijkt hier vooral de laatste 10 jaar helemaal mis te zijn gegaan, en dan heb ik het niet alleen over "supporters". Kijk eens om je heen en zie wat voor sommige "fijne" medemensen we toch hebben. Niet in stadions of op de tribunes, nee "in het wild" direct in je omgeving, en het zijn jammer genoeg geen enkelingen.

Ik ben opgegroeid met metalen spijkers, en sex was toen waarschijnlijk spannender dan tegenwoordig en beslist niet vies. Ik hoef niet terug naar die tijd, maar stukken prettiger was ie wel kan ik je vertellen.

Waarschijnlijk denken velen "vet", als ze al die oranje rook van de tribunes zien komen. Ik denk dan dat er een stel flink ziek zitten te worden, die daar helemaal niet om hebben gevraagd, want het bleef "lekker lang" hangen en de rook was goed dik. Een (groot?) gedeelte van die z.g. oranje fans die zitten daar voor een feestje, onder het mom van, niets is te gek, alles mag, het hoeft niet perse F1 te zijn, klootschieten zou ook prima mogen.

Wat zijn wij toch voor een volk geworden zeg. Maar zoals mijn kinderen mij al vaak waarschuwen, "pap, zeg er nu maar niets van want ze slaan je voor minder in elkaar", en dat is een waarheid als een koe. Zieke wereld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:02:
dat er wangedragingen zijn rond en op het circuit zal niemand ontkennen maar laten we wel eerlijk zijn dat dit om een zeer klein aantal gaat.

En hoe sommigen hier gelijk de kant van hamilton kiezen sorry maar als iemand mijn respect verloren is is het wel hamilton hij roept zo hard van de toren dat iedereen respect moet tonen naar elkaar maar is zelf het grootste voorbeeld van wanrespect naar anderen in de sport. Steeds weer oude koeien uit de sloot halen en met het vingertje wijzen en zo nog veel meer dingen. Nee deze man wil je niet als boegbeeld hebben.

Al was max een vrouw geweest een donkere man geweest dan hadden wij in Nederland nog net zo hard voor hem gejuicht daar ben ik 100% van overtuigd. Juist dat hele positieve discriminatie wat de laatste tijd zo omhoog komt is nog veel erger dan wat nu nog wordt aangewezen als discriminatie.

Ik zal de laatste zijn in deze wereld die bewust discrimineert maar we moeten eerlijk naar elkaar blijven dat we allemaal onbewust voorkeuren hebben die we niet altijd uit kunnen zetten. Onze geest werkt nu eenmaal met hokjes en als iets niet in een hokje past dan slaan de hersenen op tilt en weten ze niet wat ze ermee aan moeten. Hoe iemand hier mee omgaat is per persoon verschillend.

Maar laten we alsjeblieft nu eens gewoon met zijn allen lekker normaal doen en niet van elke mug een flatgebouw maken en laten we ook eens stoppen met het overdreven compenseren voor het verleden want dat werkt alleen maar averechts.

Ieder mens of die nu paars, geel, blauw, groen, wit, bruin of welke kleur dan ook is is gelijkwaardig aan elkaar. Het zijn je daden en uitspraken die je maken wie je bent en niet je afkomst. in sommige dingen zijn mannen beter in andere dingen vrouwen dit is nou eenmaal genetisch bepaald en gaan we niet oplossen met het hele discriminatie gezeur. Maar laten we vooral uitgaan van elkaars sterke en zwakke punten en elkaar daar in aanvullen. Niks is zo sterk als een stabiel team. En in een team heeft iedereen andere sterke punten.

Dus stoppen met het geven van een podium aan wie dan ook, want juist het feit dat sommigen dat podium opeisen onder de noemer ik ben het boegbeeld van de zwakkere in deze samenleving gaat het hele standpunt direct door het putje heen. Juist door dat standpunt in te nemen maak je die hele groep zwak want ow ze hebben jou nodig om het woord te doen. Nee je moet ze aandacht geven om wat ze juist wel goed kunnen en waar ze juist wel een bijdrage kunnen leveren. En juist niet het hele gezeur met van ow ja wij worden achter gesteld.
Met deze reactie geef je precies weer wat er aan de hand is.

Toondoofheid :/

Je betrekt het geheel op jezelf en kan je werkelijk niet verplaatsen in de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 15-09 18:45
Reageer inhoudelijk of graag helemaal niet. Want dit draagt niks bij.

[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-07-2022 22:23 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:02:

Prima joh, dan negeer je Hamilton, hier heb je een quote van max himself:
https://twitter.com/Erikv...k7enhNC-JhiHb8YiNL5Q&s=19

Punt is, er is geen kant van Hamilton in deze NONdiscussie. Er is een kant van fatsoen en normaal gedrag.
En er is een kant van trieste, dronken, nonfans die in een hoekje moeten gaan uithuilen wat ze eigenlijk met hun leven aan t doen zijn dat ze dit gedrag laten zien (en op wat voor manier ook goed praten)

Iedereen van de organisatie én coureurs spreekt zich hier tegen uit. Dat jullie er zelf Hamilton bij halen is gewoon triest.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

hardware-lover schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:27:
[...]

Het hoeft geen 50 jaar te zijn, het lijkt hier vooral de laatste 10 jaar helemaal mis te zijn gegaan, en dan heb ik het niet alleen over "supporters". Kijk eens om je heen en zie wat voor sommige "fijne" medemensen we toch hebben, niet in stadions of op de tribunes, nee "in het wild" direct in je omgeving, en het zijn jammer genoeg geen enkelingen.

Ik ben opgegroeid met metalen spijkers, en sex was toen waarschijnlijk spannender dan tegenwoordig en beslist niet vies. Ik hoef niet terug naar die tijd, maar stukken prettiger was ie wel kan ik je vertellen.

Waarschijnlijk denken velen "vet", als ze al die oranje rook van de tribunes zien komen. Ik denk dan dat er een stel flink ziek zitten te worden, die daar helemaal niet om hebben gevraagd, want het bleef "lekker lang" hangen en de rook was goed dik. Een (groot?) gedeelte van die z.g. oranje fans die zitten daar voor een feestje, onder het mom van, niets is te gek, alles mag, het hoeft niet perse F1 te zijn, klootschieten zou ook prima mogen.

Wat zijn wij toch voor een volk geworden zeg. Maar zoals mijn kinderen mij al vaak waarschuwen, "pap, zeg er nu maar niets van want ze slaan je voor minder in elkaar", en dat is een waarheid als een koe. Zieke wereld.
Mja ik weet niet of het het internet is, of wat dan ook, maar vooral de laatste alinea is wel heel tekenend. Men is gewoon nog asocialer en narcistischer dan vroeger. Alleen nog maar ik, ik, ik. Simpele dingen als in een woonerf bij een school of in een 30-zone aan de snelheidslimiet houden is al te veel gevraagd. En ga je de mensen erop aanspreken zijn zij nog beledigd ook. Ik begin af en toe aan mezelf te twijfeln of ík niet gek ben geworden. En dan heb je het gewoon over verkeersgedrag. Je mag de mensen al helemaal niet aanspreken dat ze om middernacht dagelijks met deuren smijten. Stel je voor.

De rook vond ik nog niet eens 'vet' uitzien. In het begin was er een camerashot die heel even in beeld was, maar daar zag je dus niks meer op. Als ik daar zou zijn zou ik me kapot geirriteerd hebben. The needs of the few outway the needs of the many. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Melantrix schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:34:
[...]

Punt is, er is geen kant van Hamilton in deze NONdiscussie. Er is een kant van fatsoen en normaal gedrag.
En er is een kant van trieste, dronken, nonfans die in een hoekje moeten gaan uithuilen wat ze eigenlijk met hun leven aan t doen zijn dat ze dit gedrag laten zien (en op wat voor manier ook goed praten)

Iedereen van de organisatie én coureurs spreekt zich hier tegen uit. Dat jullie er zelf Hamilton bij halen is gewoon triest.
Hij heeft het over compleet wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
siggy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:35:
[...]

Hij heeft het over compleet wat anders.

En hoe sommigen hier gelijk de kant van hamilton kiezen
Hoe moet ik dit anders lezen?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52

[...]

Misschien moet je eens verdiepen waar het over ging. Het ging wel degelijk over al die punten.

https://twitter.com/MotoMel89/status/1545900154343100421

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:34
De populatie die een F1-circuit bezoekt, zal gaan verslechteren. De gekken die de wanvertoning waarderen, zullen volgend jaar kaartjes kopen. Veel mensen die netjes zijn, worden nu dusdanig afgeschrikt dat ze niet meer gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dglavimans
Melantrix schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:34:
[...]

Grappige is, in mijn eerste reactie gaf ik zelfs nog aan dat Max, Mercedes, Aston Martin, Lewis, Vettel uit de top van mijn hoofd zich hebben aangesproken

Heel veel mensen in dit forum zien het woordje Hamilton en zijn dan blind voor de rest want de haat neemt het over. En dat is een structureel probleem hier (dat ook nog eens ontkent wordt door veel mensen)

Zelfde met het 50 jaar terug was alles beter.. Jah oke, zoveel jaar terug kon ik ook niet over straat lopen hand in hand met een man zonder een slag op mijn kop te krijgen. Dingen veranderen nou eenmaal

Maar wat volgens mij niet is veranderd is fatsoensregels en die zijn dit weekend gewoon keihard overschreden door mensen die zich voordoen als fans maar gewoon denken dat de wereld om hun draait en vrouwen daarin hun object zijn.

Wat ik zei ik zie de F1 een kant op gaan die ik niet wil zien qua fans en ik hoop echt dat dit tegen gehouden kan worden voordat we niet meer gemixt in het publiek kunnen zitten als Ferrari/Mclaren/redbull fan etc

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 11-07-2022 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Alcohol verbieden en geen grote groepen zou al een hele hoop schelen. Ja vervelend voor de normale fans die geen overlast veroorzaken maar soms is het niet anders.

Feestende, dronken mensen in groepen denken dat ze alles kunnen maken omdat het groepsgevoel ze beschermd. De eerste begint met roepen en de tweede denkt, dat kan ik nog beter enz. enz. Het fatsoen is er totaal niet meer.
Hopelijk kunnen ze worden geïdentificeerd en dan eens beginnen met een 10-20 jaar ban van elk circuit. Globale zwarte lijst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

dglavimans schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:49:
Heel veel mensen in dit forum zien kritiek op Hamilton en zijn dan blind voor de rest want de haat neemt het over. En dat is een structureel probleem hier
FTFY

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:41
Lejavh schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:49:
Wat een wereld leven we in zeg…. kunnen we niet 50jr terug de tijd in gaan?

Vroeger.. toen spijkers nog van hout waren, en toen seks nog vies was.
Jij denkt dat het 50 jaar geleden beter gesteld was ten aanzien van racisme en seksisme? Zeker niet.

De opmerking “vroeger was alles beter” vind ik altijd zo’n onzin. Er zijn naar bar weinig dingen die vroeger beter waren. Het verschil is: vroeger hoorde je er niks over, want er waren geen social media of zo’n uitgebreide nieuwsvoorziening die we nu hebben.

Dat je iets niet hoort of weet betekent niet dat het er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Jah sure, goed voor de karma punten voor je wellicht maar voegt echt vrij weinig toe aan een best serieus onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheGhostInc schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:23:
[...]

Ik zou het wel mooi vinden als vrouwen ook een serieuze plek in de F1 kunnen vinden. Elke 2de rijder is wat te vroeg, maar de teams mogen maar beperkt testen, waarom niet extra tests met een vrouwelijke rijder. Krijgen de teams een mooi dillemma/uitdaging.
Ik zou het ook mooi vinden, maar dat nu forceren gaat m.i. averechts werken. Als je het niveau in de W series ziet is dat namelijk vrij bedroevend. Ik twijfel er niet over dat ook Jamie Chadwick door alle F1 coureurs finaal om de oren wordt gereden.

Niet omdat vrouwen het niet zouden kunnen, maar omdat ze nog niet de tijd hebben gehad om in dezelfde getalen op dezelfde wijze de autosport ladder te doorlopen.

Nu dit forceren zal zonder twijfel eerder een 'zie je wel, ze kunnen niet rijden' tot gevolg hebben. Geheel onterecht als je het mij vraagt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Het hoeft geen 50 jaar te zijn, het lijkt hier vooral de laatste 10 jaar helemaal mis te zijn gegaan, en dan heb ik het niet alleen over "supporters". Kijk eens om je heen en zie wat voor sommige "fijne" medemensen we toch hebben, niet in stadions of op de tribunes, nee "in het wild" direct in je omgeving, en het zijn jammer genoeg geen enkelingen.

Heb menig F1 race bezocht maar ben daar een jaar of 6 geleden mee gestopt. Voor degenen die in de eerste plaats fan van de F1 zijn heeft de komst van Verstappen meer slecht dan goed gedaan. Vroeger stonden er enkel Nederlandse F1 fans op de campings, en dat was toch een volkomen ander slag mens dan het Snollebollekes publiek dat er nu zit.

Hoewel ik zeker niet alle fans (van de F1 of enkel van Verstappen) over één kam wil scheren. Zo'n 90% zal zich uitstekend gedragen. Het gaat echter om die laatste paar procent. De idioten waardoor je ook op vakantie af en toe maar net doet of je geen Nederlander bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@alexbl69 als race fan heeft het m.i. sowieso weinig zin om naar een race te gaan. Ben één keer geweest en die het nooit meer. Heb echt driekwart van de race gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Omdat NL'ers er een hekel aan hebben er op gewezen te worden dat ze wel graag andere nationaliteiten de les lezen maar zelf tenminste even erg zijn, zo niet erger wegens 1) het gebrek aan zelfinzicht en 2) de ongekende lompheid van de gemiddelde NL'se toerist. :P

En dan is de algemene reactie dat anderen zich met hun eigen zaken moeten bemoeien, omdat het eigen gedrag veranderen nu eenmaal heeeeeeeeel moeilijk is en toegeven dat men zich als een hork heeft gedragen al helemaal onmogelijk is (noot: dit slaat niet op de "anderen").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:34
MikeyMan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:02:
[...]

Ik zou het ook mooi vinden, maar dat nu forceren gaat m.i. averechts werken. Als je het niveau in de W series ziet is dat namelijk vrij bedroevend. Ik twijfel er niet over dat ook Jamie Chadwick door alle F1 coureurs finaal om de oren wordt gereden.

Niet omdat vrouwen het niet zouden kunnen, maar omdat ze nog niet de tijd hebben gehad om in dezelfde getalen op dezelfde wijze de autosport ladder te doorlopen.

Nu dit forceren zal zonder twijfel eerder een 'zie je wel, ze kunnen niet rijden' tot gevolg hebben. Geheel onterecht als je het mij vraagt.
Sommige vrouwen zijn beter dan de meeste mannen in iets. Gelijke kansen voor iedereen, uiteraard. Betekent echter niet dat er altijd een 50/50 verdeling van mannen en vrouwen zal ontstaan als er gelijke kansen zijn.
Mannen en vrouwen zijn in de basis gemiddeld verschillend op bepaalde punten. Zowel fysiek als mentaal.
Van nature zijn vrouwen waarschijnlijk gemiddeld zorgzamer en mannen gewelddadiger. Dus kiezen veel vrouwen voor de zorg en veel mannen voor het leger.

Vrouwen in de F1 zou leuk zijn, maar niet als dat geforceerd zou worden. Wat trouwens omgekeerd geldt voor de mannen die er rijden vanwege het geld wat ze daarvoor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
MikeyMan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:33:
@alexbl69 als race fan heeft het m.i. sowieso weinig zin om naar een race te gaan. Ben één keer geweest en die het nooit meer. Heb echt driekwart van de race gemist.
Klopt helemaal. We gingen altijd naar Monza en we gingen dat weekend ook meer om de sfeer (op de camping, en bijvoorbeeld de pit-walk) één keer per jaar te proeven, alsmede de aangename temperatuur dan om het volgen van de race.

De laatste jaren had je die grote schermen en het laatste jaar de app waarmee je de race nog enigszins kon volgen. Daarvoor had je inderdaad eigenlijk geen idee wat er gebeurde :).

Normaliter volg ik de races juist vrij secuur. Live timing erbij en - als ik niet alleen kijk - enkel in gezelschap van vrienden die ook enig verstand van zaken hebben en hun kop houden als dat wenselijk is. Zal niet snel in een vol café oid een race gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Playa del C. schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:41:
[...]

Sommige vrouwen zijn beter dan de meeste mannen in iets. Gelijke kansen voor iedereen, uiteraard. Betekent echter niet dat er altijd een 50/50 verdeling van mannen en vrouwen zal ontstaan als er gelijke kansen zijn.
Mannen en vrouwen zijn in de basis gemiddeld verschillend op bepaalde punten. Zowel fysiek als mentaal.
Van nature zijn vrouwen waarschijnlijk gemiddeld zorgzamer en mannen gewelddadiger. Dus kiezen veel vrouwen voor de zorg en veel mannen voor het leger.

Vrouwen in de F1 zou leuk zijn, maar niet als dat geforceerd zou worden. Wat trouwens omgekeerd geldt voor de mannen die er rijden vanwege het geld wat ze daarvoor betalen.
Uiteraard. Ik zou in de W series ook stijf achteraan rijden. Al was het maar omdat ik 40 kilo zwaarder ben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Eerlijk gezegd is dat de indruk die ik van wel meer evenementen krijg. Het evenement is vooral een excuus om zoveel mogelijk te zuipen, liefst ook drugs te gebruiken, en platte lol te trappen waarbij het ikke ikke ikke gehalte tenminste even hoog is als het overmatige promillage. Vooral in NL natuurlijk, maar ook buitenlandse evenementen met veel NL'ers... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amphiebietje schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Eerlijk gezegd is dat de indruk die ik van wel meer evenementen krijg. Het evenement is vooral een excuus om zoveel mogelijk te zuipen, liefst ook drugs te gebruiken, en platte lol te trappen waarbij het ikke ikke ikke gehalte tenminste even hoog is als het overmatige promillage. Vooral in NL natuurlijk, maar ook buitenlandse evenementen met veel NL'ers... :/
Eens. Niet in de laatst plaats geholpen door twee jaar binnen zitten. En nu een gevoel van in moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

MikeyMan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:33:
Ik ben het met je eens dat als je een race bezoekt, je zeker hulpmiddelen nodig hebt om race goed te kunnen volgen. Dit komt ook deels doordat de volgorde op de baan, niet de race volgorde is.... Dus zicht op een scherm (of in mijn eerste race ruim 20 jaar geleden op de paal bij start-finish in Barcelona), of vandaag de dag mobiel met app en genoeg data en stroom. Wat ook helpt is als je alle coureurs kan identificeren ahv hun auto (dat gele stuk achter de helm is tweede rijder, m.u.v. Hamilton).
Maar ik zie ook meestal de race terug die ik bezoek, om nog alles een keer goed mee te krijgen.

Maar eerlijk gezegd geldt dat voor meer sport evenementen. Ik ben geen voetbal liefhebber maar ging eens naar een wedstrijd NL-Duitsland in de arena, en kom het spel wel volgen maar niet wie de bal had (ik kende de NL spelers ook niet, laat staan de Duitsers) want we zaten te ver weg. Ik begreep ook niet waarom het scherm alleen bij een goal aan ging, op basis mijn F1 ervaringen. Als je langs de tour zit, dan wil je ook wel een radio of tv voor het verslag hebben denk ik

Echter zoals ik de race in Abu Dhabi heb ervaren vorig jaar, had ik het thuis niet gedaan voor de tv. De stilte in het stadion rond ronde 40-50, de opleving/hoop toen de safty car op de baan kwam , de ontlading van de fans bij de overwinning. Niet elke race is zo maar ik baal er nog steeds van dat ik vorig jaar niet in Zandvoort was (tickets gecanceld vanwege covid), want ik wist dat Max daar ging winnen. Dit jaar gelukkig een herkansing....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
[...]

Joh geen zorgen hoor, het is slechts mijn observatie. Jarenlang viel me dit niet op, maar ik vind het hele MERC team sinds vorig jaar nogal 'dark'. En vaak schijnheilig. Tuurlijk, allemaal politiek, maar het valt me dus extra op. Heeft niks te maken met 'op de kast krijgen'.

Ik meen dat NOR zelfs laatst ergens liet vallen dat hij bijv RUS ook vindt veranderd. Denk dat dat ook wel wat zegt.

En ach, het maakt verder niet uit, maar vind het gewoon vervelend dat het steeds maar weer breder/groter gemaakt wordt: ik las inderdaad niet alles en wat ik hoor kan echt niet, maar het eerste wat HAM aankaart is ras, terwijl het wangedrag wat ik online lees gaat over belachelijk gedrag richting vrouwen en pesten van andere fans.

[ Voor 10% gewijzigd door mikkelnl op 11-07-2022 09:12 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• murphydrz
Ik had mijn interesse in het voetbal al reeds verloren dankzij En die bewoordingen hoeven ook echt niet
Na 35 jaar F1 kijken zie ik de sport verpauperen, ook mede dankzij het geld cq Amerikaanse investeerders en nu het publiek zo langzamerhand gaat bestaan uit idioten ontsnapt uit een inrichting, is het plezier aan het wegebben,.

Ik kijk regelmatig in een cafe of kroeg en daar beginnen de F1 ontdekkende voetbal"fanaten" ook al tegen een scherm te schreeuwen alsof zij enige invloed kunnen uitoefenen op de race....

...wat een volk...wat een waardeloze samenleving hebben wij gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-07-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MikeyMan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:02:
[...]

Volgens mij staat ook nergens in de F1 regels dat er alleen een man in het stoeltje mag zitten. Als een vrouw snel genoeg is (en dan denk ik dat #20 op de grid snel genoeg is) dan krijgt ze wel een aanbieding. F1 gaat om de prestaties. Tot die tijd is het goed dat er een W-series is.

En hoeveel sporten zijn er nu gemengd? Volgens mij alleen korfbal. Dat geeft gewoon aan dat mannen en vrouwen niet gelijjk zijn. (free as in free speech, not free as in free beer)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
De race volg je inderdaad het beste vanaf de bank. Misschien een tablet ernaast met de tijden. Op de tribune ben je niet direct op de hoogte van onderlinge verschillen. Maar je zit op de tirbune ook eigenlijk altijd voor een groot scherm naar de world feed te kijken. Dus eigenlijk zit je iets minder comfortabel dan thuis televisie te kijken, met het voordeel dat je de auto's voor het 'eggie' langs ziet komen. Voor de sfeer en ervaring zeker de moeite, maar ik ben het er mee eens dat je na 2016 beter de tracks kunt opzoeken waar je geen hooligans hoeft te verwachten.

Voor 2016 was je sowieso gek als je op een zomerdag je weekend voor de TV besteedde om Formule 1 te kijken. Nu zitten alle strandtenten en kantines vol als er een race is op een warme zomerdag. Niets mis mee, maar kan mij wel vinden in het sentiment. Voor +/- 2016 was het ook nog wel leuk om met F1 gear te straat op te gaan. Nu heeft elke tokkie een Red Bull vest :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
Ik stoor me eraan dat als ik in dit topic wil reageren, ik de behoefte voel om te vermelden hoe lang ik de F1 al volg, omdat ik anders niet serieus genomen word. Ga ik niet doen, je beoordeelt deze reactie maar op zijn inhoud.

Het gebrek aan tolerantie van F1 fans onderling en richting coureurs is stuitend. Ik had echt gehoopt dat deze sport niet dezelfde mensen aan zou trekken die ook andere sporten verpesten. Het zijn ongetwijfeld uitzonderingen, maar het is jammer dat ze bestaan en vooral dat de Nederlandse toeschouwer in een kwaad daglicht gesteld wordt. Ik vind het erg goed dat coureurs zich hier tegen uitspreken. Je dooft het vuur het beste als het klein is.

Ik snap best dat veel mensen alcohol gebruiken op het circuit. Je gaat erheen voor de beleving. Het werd gekscherend vergeleken met carnaval, nou prima feestje lijkt me! De race kijk je het best thuis op de bank, dus maak er wat van als je er bent. Dat is tegelijkertijd geen enkele reden om je te misdragen. Het feestje is voor iedereen, verpest het niet voor een ander.

Ik vind het fantastisch dat Ferrari dit jaar weer meedoet. Ik vind het mooi om te zien dat Mercedes' hegemonie doorbroken is. Ik geniet van de competitie, maar heb wel een voorkeur. Ik zou willen dat iedereen er zo over dacht. Met respect voor elkaar en de coureurs.
Pagina: 1 ... 12 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.