[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 10 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
Deze week zomaar nieuws over 2 nieuwe geïntresseerden voor een toekomstige Formule 1 grand prix.

Madrid (Spanje) en Nice (Frankrijk). Wie hoopt op mooie, nieuwe circuits heeft pech want beiden zullen straatraces worden. Hoewel Formule 1 met Barcelona al een race in Spanje heeft wil Madrid zich graag opwerpeen als organisator. Van Nice wordt gezegd dat het is om Monaco onder druk te zetten maar Nice zou eerder gezien worden als vevanger van Paul Ricard.

https://www.motorsport.co...-formula-1-race/10327151/
https://www.motorsport.co...pressure-monaco/10327509/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
Chocoball schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:52:
Deze week zomaar nieuws over 2 nieuwe geïntresseerden voor een toekomstige Formule 1 grand prix.

Madrid (Spanje) en Nice (Frankrijk). Wie hoopt op mooie, nieuwe circuits heeft pech want beiden zullen straatraces worden. Hoewel Formule 1 met Barcelona al een race in Spanje heeft wil Madrid zich graag opwerpeen als organisator. Van Nice wordt gezegd dat het is om Monaco onder druk te zetten maar Nice zou eerder gezien worden als vevanger van Paul Ricard.

https://www.motorsport.co...-formula-1-race/10327151/
https://www.motorsport.co...pressure-monaco/10327509/
Ik weet niet of ik nu blij word van nog meer stratencircuits eigenlijk....

Enige leuke is Baku, maar dat is eigenlijk ook gewoon leuk omdat het altijd chaos is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
alexbl69 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Het is precies wat je zelf al zegt: een hoofdzakelijk Amerikaans dingetje.

Als je naar Amerikaanse films en series kijkt gebruiken zwarten onderling de term 'nigger' zoals wij bijvoorbeeld 'gozer' of 'kerel' gebruiken. Natuurlijk weet inmiddels bijna iedereen - ook buiten de VS - dat ze daar een soort nationaal trauma hebben met dat woord als het door een niet-zwarte wordt uitgesproken.

Maar in de context waarin het hier gebeurde was de intentie overduidelijk niet racistisch maar was het bedoeld als equivalent voor het eerder genoemde 'gozer'. Degene waar hij het tegen zei was niet eens zwart!

Dat het niet handig is ben ik direct met je eens, we hoeven geen olie op het vuur te gooien. Maar het deugcircus dat hier nu weer wordt opgetuigd heeft ben ik bang een zeer averechts effect. Excuses, zeggen dat je nu begrijpt waarom het kwetsend is en vergiffenis schenken. Of mag dat tegenwoordig niet meer?
Vervang het N woord met Homo, en je ziet wat het probleem is :+
Ongeacht je intentie, is het gewoon niet handig. Ook al bedoel je het goed.

En gelijk aan gozer? Bitch Nigger is gelijk aan gozer? die is nieuw voor me :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Christian Horner was onlangs te gast bij Cambridge University. Best interessant om te beluisteren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

AvK

Ready Set Go

kazuka schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:35:
Christian Horner was onlangs te gast bij Cambridge University. Best interessant om te beluisteren:

[YouTube: Christian Horner | Cambridge Union]
Zeer interessant. Met name tussen de regels door. Hele fijne informatie hoe de dingen zijn gegaan en vooral hoe het gaat worden.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

AvK schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:03:
[...]

Zeer interessant. Met name tussen de regels door. Hele fijne informatie hoe de dingen zijn gegaan en vooral hoe het gaat worden.
Heb je misschien wat voorbeelden of zelfs een kleine samenvatting voor wie daar geen uur de tijd of aandachtsspanne voor heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Waah schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Ik weet niet of ik nu blij word van nog meer stratencircuits eigenlijk....

Enige leuke is Baku, maar dat is eigenlijk ook gewoon leuk omdat het altijd chaos is :+
Er zijn meer dan genoeg leuke stratencircuits (Pau, Macau, Mount Panorama), maar als de F1 daar moet gaan rijden worden ze compleet vernaggeld wegens de veiligheid die de F1 wilt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
DataGhost schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:32:
[...]

Heb je misschien wat voorbeelden of zelfs een kleine samenvatting voor wie daar geen uur de tijd of aandachtsspanne voor heeft?
Paar zaken die ik zelf het meest interessant vond:
  • Bernie wilde geen social media omdat hij niet direct door social media betaald werd
  • Toen Horner begon is hij zich kapot geschrokken op het eerste teammanagers overleg. Niemand was het ook maar ergens over eens, terwijl iedereen het nadien een constructieve vergadering vond
  • Hij moest zich - zijnde in het VK - uiteraard een paar keer 'verdedigen' voor Abu Dhabi. Uitleg: Masi is volstrekt onterecht onder de bus gegooid (teams wisten dat de race nooit onder geel zou eindigen) én een WDC win je niet in de laatste bocht
  • Hij heeft weinig op met Toto (maar dat is geen nieuws :) )
  • Hij heeft weinig op met de strikte managementstijl die Ron Dennis hanteerde
  • Hij heeft nog steeds een zwak voor Ricciardo en begrijpt nog steeds niet goed waarom die naar zo'n kansloos team ging
  • En nog veel meer...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
Amphiebietje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:48:
[...]

Er zijn meer dan genoeg leuke stratencircuits (Pau, Macau, Mount Panorama), maar als de F1 daar moet gaan rijden worden ze compleet vernaggeld wegens de veiligheid die de F1 wilt.
En een van mijn favorieten, waar DTM dit weekend rijdt: Norisring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je wil op dit circuit F1 gaan racen? You crazy?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fd/Norisring_track_map.svg/640px-Norisring_track_map.svg.png

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:28
alexbl69 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Paar zaken die ik zelf het meest interessant vond:
  • Bernie wilde geen social media omdat hij niet direct door social media betaald werd
  • Toen Horner begon is hij zich kapot geschrokken op het eerste teammanagers overleg. Niemand was het ook maar ergens over eens, terwijl iedereen het nadien een constructieve vergadering vond
  • Hij moest zich - zijnde in het VK - uiteraard een paar keer 'verdedigen' voor Abu Dhabi. Uitleg: Masi is volstrekt onterecht onder de bus gegooid (teams wisten dat de race nooit onder geel zou eindigen) én een WDC win je niet in de laatste bocht
  • Hij heeft weinig op met Toto (maar dat is geen nieuws :) )
  • Hij heeft weinig op met de strikte managementstijl die Ron Dennis hanteerde
  • Hij heeft nog steeds een zwak voor Ricciardo en begrijpt nog steeds niet goed waarom die naar zo'n kansloos team ging
  • En nog veel meer...
Die lariekoek over teams wisten dat er niet onder geel geëindigd gingen worden. Er gingen wel wat meer dingen vreemd daar dan het niet onder geel eindigen he.
De willekeur waarmee bepaalde auto's wel mochten unlappen was natuurlijk voor de geweldige eindshow.
Het moment van het vrijgeven van het veld, bij het naar binnen gaan van de SC.. zelfde laken een pak.

Ik bedoel doe dan een code rood en een herstart zoals eerder het seizoen dan was je van al het gezeik afgeweest. Het krampachtige opruimen en maar hopen dat het net goed zou komen sloeg natuurlijk nergens op.

Ik heb volstrekt geen voorkeur in deze situatie maar de gekleurdheid waarmee dit bekeken wordt is echt stuitend.
Als het precies andersom was gegaan waren de meningen 180 graden gedraaid.

Dus asjeblieft laat ze daar wat van leren en dat dat nooit maar dan ook nooit weer mag voorkomen.

En de heer horner is absoluut niet vies van dezelfde spelletjes als waar ze Mercedes en wolff van beschuldigen. Dus komop zeg.

Streep er onder en nooit weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
NileZ_ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Die lariekoek over teams wisten dat er niet onder geel geëindigd gingen worden. Er gingen wel wat meer dingen vreemd daar dan het niet onder geel eindigen he.
De willekeur waarmee bepaalde auto's wel mochten unlappen was natuurlijk voor de geweldige eindshow.
Het moment van het vrijgeven van het veld, bij het naar binnen gaan van de SC.. zelfde laken een pak.

Ik bedoel doe dan een code rood en een herstart zoals eerder het seizoen dan was je van al het gezeik afgeweest. Het krampachtige opruimen en maar hopen dat het net goed zou komen sloeg natuurlijk nergens op.

Ik heb volstrekt geen voorkeur in deze situatie maar de gekleurdheid waarmee dit bekeken wordt is echt stuitend.
Als het precies andersom was gegaan waren de meningen 180 graden gedraaid.

Dus asjeblieft laat ze daar wat van leren en dat dat nooit maar dan ook nooit weer mag voorkomen.

En de heer horner is absoluut niet vies van dezelfde spelletjes als waar ze Mercedes en wolff van beschuldigen. Dus komop zeg.

Streep er onder en nooit weer.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat in tegenstelling tot je bewering je toch heus wel enige voorkeur hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
Nee hoor, was een mooi seizoen. Voorkeur heeft er weinig mee te maken. Coureur van mijn voorkeur had geen rol van betekenis haha.

Maar ik had de reacties wel eens willen zien als niet Max, maar Lewis op deze manier gewonnen had. Of denk je dat die hetzelfde zouden zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:23
Als Lewis die dag gewonnen had had je er waarschijnlijk ook veel minder over gehoord.

Het frappantst van die wedstrijd vond ik echter de vrijwel identieke situaties in bocht 1, waarbij enerzijds Max zijn plek moest teruggeven en anderzijds Lewis gewoon de bocht mocht afsnijden en plek behouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
Even voor de duidelijkheid het ging me niet om de winnaar he. Het ging me over het feit dat Masi 'onterecht voor de bus is gegooid'.

De man heeft gewoon gefaald als wedstrijdleider.
Genoeg om hem uit zn positie te ontslaan? Niet perse hoor, maar je kan gewoon niet zeggen dat er correct gehandeld is door stewards en de wedstrijdleiding. En dan betrek ik het niet alleen op de laatste wedstrijd, en al helemaal niet om het voor of nadeel van 1 coureur aan te wijzen.
Er is gedurende het seizoen meerdere keren gefaald en met als klap op de vuurpijl de laatste wedstrijd.

Persoonlijke voorkeur zal iedereen vast hebben, en dat mag. Dat is het mooie van een sport volgen. Het trashtalken over en weer hoort niet bij een F1 supporter. Van beide kampen trouwens. Je moet de reacties onder de nieuwsberichten eens kijken op de 'racesites' haha de honden lusten er geen brood van.

En je zegt, dan had je er minder over gehoord.. nou dat denk ik niet hoor haha. Uiteindelijk kan er maar 1 winnen, en daarbij horen teleurgestelde fans en blije fans.
Maar je kan echt nietmet droge ogen beweren dat er geen fouten zijn gemaakt die race, en gedurende het seizoen.
Naar welke kant de balans dan opgaat mag iedereen voor zich bepalen.

Van mij hoefde Masi niet weg, de vraag is namelijk of een alternatief wel beter is.
Maar onterecht voor de bus gegooid? Dat is in elk geval niet mijn mening

Ik ben verschrikkelijk blij dat het radioverkeer tussen de teams en de wedstrijdleiding aan banden is gelegd. Laat ze lekker oordelen zonder constant lastig te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
NileZ_ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:33:
Even voor de duidelijkheid het ging me niet om de winnaar he. Het ging me over het feit dat Masi 'onterecht voor de bus is gegooid'.

De man heeft gewoon gefaald als wedstrijdleider.
Genoeg om hem uit zn positie te ontslaan? Niet perse hoor, maar je kan gewoon niet zeggen dat er correct gehandeld is door stewards en de wedstrijdleiding. En dan betrek ik het niet alleen op de laatste wedstrijd, en al helemaal niet om het voor of nadeel van 1 coureur aan te wijzen.
Er is gedurende het seizoen meerdere keren gefaald en met als klap op de vuurpijl de laatste wedstrijd.

Persoonlijke voorkeur zal iedereen vast hebben, en dat mag. Dat is het mooie van een sport volgen. Het trashtalken over en weer hoort niet bij een F1 supporter. Van beide kampen trouwens. Je moet de reacties onder de nieuwsberichten eens kijken op de 'racesites' haha de honden lusten er geen brood van.

En je zegt, dan had je er minder over gehoord.. nou dat denk ik niet hoor haha. Uiteindelijk kan er maar 1 winnen, en daarbij horen teleurgestelde fans en blije fans.
Maar je kan echt nietmet droge ogen beweren dat er geen fouten zijn gemaakt die race, en gedurende het seizoen.
Naar welke kant de balans dan opgaat mag iedereen voor zich bepalen.

Van mij hoefde Masi niet weg, de vraag is namelijk of een alternatief wel beter is.
Maar onterecht voor de bus gegooid? Dat is in elk geval niet mijn mening

Ik ben verschrikkelijk blij dat het radioverkeer tussen de teams en de wedstrijdleiding aan banden is gelegd. Laat ze lekker oordelen zonder constant lastig te vallen.
Masi had meerdere mindere momenten in het seizoen, maar die laatste beslissing heeft hem de kop gekost. Terwijl dat de enige beslissing was waarvoor er nogal wat 'verzachtende' omstandigheden waren, waarbij met name de uitgesproken wens om niet onder geel te eindigen verreweg de grootste was.

Het was ook niet de FIA die hem zo nodig wilde ontslaan, dat is enkel en alleen door Mercedes erdoor gedrukt. En dat was niet ingegeven door eerdere gevallen in het seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

2021.... zucht 😀...

Over het hele jaar gezien had max hem gewoon dik verdiend de acties in silverstone, hongarije etc waren gewoon cadeautjes voor mercedes en de straffen sloegen echt nergens op.

Op basis van de laatste race had max gewoom de snelheid niet echter mercedes maakte ook wel veel strategische fouten en dachten te makkelijk dat de fia wel naar hun zouden luisteren. Dan juist toen masi terugsloeg kon ik alleen maar een stuk revanche vinden. Het hele jaar kwam hamilton weg met van alles en nog wat waar max wel direct voor bestraft werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Amphiebietje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:48:
[...]

Inderdaad, laat de F1 daar alsjeblieft weg blijven...
alexbl69 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:00:
[...]
én een WDC win je niet in de laatste bocht
Wel in de laatste ronde O-)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

TommyGun schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:39:
[...]

Inderdaad, laat de F1 daar alsjeblieft weg blijven...

[...]

Wel in de laatste ronde O-)
Of toch wel in de laatste bocht... Hamilton deed dat zelf nog in 2008.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHpYGZesKSy4MlD7S1O0Hu0sM_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/A4V3SEIXdXBG7qGCZ19Tz6IU.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

majoh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Of toch wel in de laatste bocht... Hamilton deed dat zelf nog in 2008.

[Afbeelding]
Damn you Timo :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NileZ_
Wat was volgens jou de strategische fout dan? Het niet naar binnen komen? De enige reden waarom RBR dat deed was omdat MERC op kop reed en gewoon veel sneller was. Er was natuurlijk ook geen andere keus. Had Max vooraan gereden dan hadden ze het ook niet gedaan. Volgens mij heeft Horner of Marko dat destijds ook gezegd. Maar omdat een tactische fout of genialiteit te noemen?

En ja, achteraf was dat natuurlijk de juiste keus. Dat heb je nou eenmaal bij een safety car. 'opposite of the guy in front'. Daar is ook volledig niks op aan te merken.

Wat er daarna gebeurde was natuurlijk 1 grote comedy capers show. Rare race controle messages, RBR en MERC op de radio's met Masi te huilen. Een beslissing om een deel te laten unlappen, het moment van het veld vrij laten.. wat waren de verzachtende omstandigheden dan precies?

Max of Lewis kampioen, met beide kan ik gewoon leven. Voorkeur naar 1 van de twee heb ik niet. We hebben een mooi, spannend seizoen gezien. Dus wie er nou kampioen is, mwah. Maar nogmaals als het andersom was geweest denk je werkelijk dat de reacties dan hetzelfde waren? Denk het niet.

En die geruchten over dat Masi min of meer door Mercedes ontslagen zou zijn is natuurlijk ook een grote pot speculatie. De FIA zag zelf ook wel dat er grote fouten zijn gemaakt, de hele wereld heeft die gezien.
Ontslagen hoefde van mij trouwens ook niet, meer ondersteuning was een veel betere optie geweest. In zo'n functie moet je nou eenmaal ook groeien en daar word je beter van. Maar volgens mij werkt het bij ons allemaal op het werk precies zo, je wordt beoordeeld op je functioneren. En dat liet te wensen over.

Overigens klopt het helemaal hoor dat er gaandeweg het seizoen ook andere grote fouten zijn gemaakt. Daarom zei ik ook, niet alleen gebaseerd op de laatste race. Het was een ontzettend spannend seizoen, maar man..wat een geroeptoeter afgelopen seizoen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Haha idd laatste bocht. Slecht zeg Max, je had even moeten wachten tot de laatste bocht.. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56
Nigel Mansell mocht weer in de FW14B rijden @ Goodwood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:33
NileZ_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:59:
Wat was volgens jou de strategische fout dan?
V.w.b. Latiffi en die SC kon Mercedes waarschijnlijk inderdaad niet veel anders. Nu gokten ze wellicht op uitrijden achter de SC en was Hamilton kampioen. Waren ze gepit en was achter de SC gefinisht waren ze helemaal de schlemiel geweest en was het een blunder van jewelste om te pitten terwijl iedereen kon zien dat ze dat nooit opgeruimd kregen voor einde race.
Echter was er die race nog een VSC geweest, en ook toen durfden ze al niet te pitten. Hadden ze dat wel gedaan dan had Hamilton überhaupt vele malen versere banden gehad. Winnen doe je niet altijd door hard op kop te rijden, maar ook door te anticiperen. En nu met Verstappen sowieso al op nieuwere banden was een SC en daaronder niet kunnen pitten altijd een risico. Ik ken de exacte situatie ook niet meer, maar volgens mij heeft Hamilton altijd wel een aardig gat gehad. Na de tweede stop van Verstappen hadden ze wellicht dus gewoon al moeten stoppen, ook al was dat dan onder groen. Hamilton had al een gat, dat flink groter was door Verstappens (goedkope) pitstop onder VSC, en was veel sneller. Dan had hij waarschijnlijk ook weer makkelijk erlangs gekund.

Zoals hier of gisteren in het algemene topic al geschreven is is Mercedes gewoon altijd veel te passief en vertrouwen ze puur op hun eigen snelheid. Terwijl juist door een aanvallende strategie ze soms meer bereiken. Zoals dus ook al Brazilië 2019 is aangehaald waar Hamilton eerst niet pitte onder een late VSC om vervolgens de plank mis te slaan door bij een nog latere SC weer wel te oitten en om de oren werd gereden.

Zo heb ik vorige week nog de 70th anniversary GP teruggekeken, en de strategie van Verstappen daar was gewoon verfrissend, aanvallend, en onverwacht. Starten op hard, vervolgens na de medium en na 6 ronden gelijk met Bottas meegaan terug naar de hards. En Mercedes is altijd gewoon redelijk voorspelbaar.
Ander voorbeeld is China, 2017 meen ik, waar de Toro Rossos een SC veroorzaken en Red Bull onmiddellijk besluit te double stacken en daarna het hele veld oprolt (ok, Verstappen weer niet echt door wat incidentjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Ben het wel met je eens voor een deel dat Mercedes meer afwachtend is geweest met strategie. Maar mag het ook als je op kop rijdt?
En een safetycar heeft altijd winnaars en verliezers. Ook daar is niks mis mee en hoort erbij. Klaag ik ook helemaal nietover trouwens.

Maar eerder naar binnen komen was helemaal niet nodig. Het gat was aanzienlijk en ze waren sneller. Achteraf is het natuurlijk makkelijk de juiste strategie te benoemen.
Maar was Lewis naar binnen gegaan dan was Max door gereden. En logisch ook.

Maar wat er daarna gebeurde klopte natuurlijk gewoon niet. Dat selectieve unlappen heeft er voor gezorgd dat een deel wel kon unlappen en een ander deel niet. Max kon daardoor zelf ook niet meer aangevallen worden van achteraf. En dat had ook gewoon nog gekunt he. Dat kost een coureur ook altijd tijd.

Dat ie de juiste band had was natuurlijk direct duidelijk. Maar met de auto's er nog tussen had ik het nog wel eens willen zien. En als Lewis eerder naar binnen was gekomen zoals jij terecht zegt, dan had het natuurlijk nog niet uitgemaakt want dit was een veel betere band. Zelfs als Lewis een band met iets meer leven over had gehad aan het eind.
En dat hoort nou eenmaal bij het spelletje. Tot zover was er nog niet zoveel aan de hand. Maar de dingen die gebeurd zijn onder de SC die kloppen natuurlijk gewoon niet.

Dat je dan door een soort van grijs gebied wil verklaren dat 'any lapped cars may overtake' gebruikt mag worden om de auto's tussen positie 1 en 2 weg te halen maar de rest niet.. sja dan geeft dat ook wel aan hoe erg op het randje het allemaal zat he.

En daar ging het mij om, niet om de uitkomst. Die is bekend en streep er onder. Maar die procedure was natuurlijk zeer zeer zeer twijfelachtig. En dat moet gewoon niet kunnen.
Een code rood had ze meer tijd gegeven, ook een herstart met sprint tot het eind als gevolg, en een fors aantal rondjes meer voor de kijker.

Wat dat betreft vind ik ook wel dat Masi best had kunnen blijven zitten want deze ervaring had hem alleen maar beter gemaakt. Zeker als ze de procedures duidelijker maken en aanscherpen.
Uiteindelijk is het meest vervelende van de F1, het gebrek aan eenduidigheid en consequent handelen. En ja dit pakt soms in je voordeel uit en soms in je nadeel. Maar dat maakt het er voor de gemiddelde kijker natuurlijk niet duidelijker/makkelijker op.

Afgelopen seizoen was ultra spannend en dat kwam eigenlijk maar door 2 personen. Dus voor wie je ook bent, spannend was het gewoon. Dus entertainment was er alom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
In aanloop naar Silverstone is er alweer een nieuwe rel opkomst/gaande. De hetzes beginnen nu wel ridicule vormen aan te nemen

F1 reageert op rel na een vermeende [context] racistische opmerking van Nelson Piquet over Hamilton

https://nl.motorsport.com...-lewis-hamilton/10329496/

Dat gebeurde 8 manden geleden. De complottheorie is dus dat men het nu uitgebreid inn de publiciteit vanwege de race op Silverstone.

Zolangzamerhand komen dit soor spelletjes mijn .. uit. Degoutant

[ Voor 3% gewijzigd door MyHero op 28-06-2022 14:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
MyHero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:17:
In aanloop naar Silverstone is er alweer een nieuwe rel opkomst/gaande. De hetzes beginnen nu wel ridicule vormen aan te nemen

F1 reageert op rel na een vermeende [context] racistische opmerking van Nelson Piquet over Hamilton

https://nl.motorsport.com...-lewis-hamilton/10329496/

Dat gebeurde 8 manden geleden. De complottheorie is dus dat men het nu uitgebreid inn de publiciteit vanwege de race op Silverstone.

Zolangzamerhand komen dit soor spelletjes mijn .. uit. Degoutant
Ik heb juist genoeg van zulk soort uitspraken, al was dit Nelson Piquet, een man die men al jaren geleden had moeten negeren met alle onzin die hij uitkraamt.

Veel teams die zich uitspreken, RB heeft blijkbaar besloten dat niet te doen, mogelijk vanwege de band tussen Max en de Piquet familie.

https://twitter.com/Chris...&t=StQ2xJZKp9jWF8JA08alnQ

[ Voor 4% gewijzigd door Homeland op 28-06-2022 14:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je zult zien dat er mensen zijn die vinden dat Max er iets op moet zeggen omdat het de vader van zijn vriendin is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:40:
Je zult zien dat er mensen zijn die vinden dat Max er iets op moet zeggen omdat het de vader van zijn vriendin is.
Daar doelde ik eigenlijk op. In mijn optiek is dit dus ook pas nu bewust in de publiciteit gekomen ook om een reactie van VER uit te lokken en de sfeer rondom het F1 circus nog even goed te verpesten, als dat het al niet is/was

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13
MyHero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:42:
[...]

Daar doelde ik eigenlijk op. In mijn optiek is dit dus ook pas nu bewust in de publiciteit gekomen ook om een reactie van VER uit te lokken en de sfeer rondom het F1 circus nog even goed te verpesten, als dat het al niet is/was
Het zou Verstappen sieren als hij er op reageert. Het lijkt me dat Piquet de sfeer verpest met dit soort uitspraken en niet de mensen die dit onder de aandacht brengen.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:40:
Het wordt hem ongetwijfeld gevraagd tijdens de persconferenties/pers momenten. Maar het is slap als mensen dit aan hem gaan koppelen, hij deed de uitspraak immers niet en heeft een relatie met de dochter, niet direct met Nelson.

De statements van zowel de F1 organisatie als MB vind ik wel vrij zwak, ze hadden gewoon Nelson moeten noemen nu namen ze hem op een vreemde manier toch in bescherming.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
Caeruleus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Het zou Verstappen sieren als hij er op reageert. Het lijkt me dat Piquet de sfeer verpest met dit soort uitspraken en niet de mensen die dit onder de aandacht brengen.
8 maanden later moet VER op iets reageren wat zijn a.s. schoonvader op persoonlijke titel heeft uitgesproken. Moet niet gekker worden. Uiteindelijk gaat een ieder over zijn eigen uitspraken en is er niemand verplicht daar op te reageren. Het is zeker geen toeval dat het pas nu aan het licht komt. Lijkt mij trouwens dat als VER Kelly niet als vriendin zou hebben dat je er ooit wat over gehoord zou hebben en nu verlangen we allerlei reacties van RBR zijde en VER zijde over die uitspraken. Dat is toch belachelijk

Wist @Caeruleus eerder van deze uitlatingen van Piquet of grijpt hij dit nu bewust aan om te bashen

[ Voor 21% gewijzigd door MyHero op 28-06-2022 14:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik vroeg mij al af waarom die Instagram post van Formula1.com werd geplaatst. Kon het niet rijmen en had er geen verhaal bij. Blijkbaar iets wat voornamelijk speelt in de Engelse media. Geeft helaas maar weer aan dat de media organisatie van F1 teveel gefocust is op de wereld in en rondom Groot Britannie. Jammer dat ze zo kortzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Woudloper schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:01:
Ik vroeg mij al af waarom die Instagram post van Formula1.com werd geplaatst. Kon het niet rijmen en had er geen verhaal bij. Blijkbaar iets wat voornamelijk speelt in de Engelse media. Geeft helaas maar weer aan dat de media organisatie van F1 teveel gefocust is op de wereld in en rondom Groot Britannie. Jammer dat ze zo kortzichtig zijn.
Hoe koppel je uitspraken gedaan in Brazilië, door een Braziliaan welke in de media daar kwamen aan de UK media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Een Mazepinnetje doen? Damned if you do, damned if you don't. Mazepin kon (uiteraard) ook geen uitspraken doen over de oorlog van Rusland in Oekraïne, aangezien pappa Mazepin goede vriendjes met Poetin is. Maar iedereen wou wel dat hij zich er tegen uitsprak.
Hetzelfde nu met Verstappen, niet eens gekeken waar het over gaat en of het terecht is. Maar natuurlijk gaat Verstappen zich niet uitspreken tegen uitspraken van zijn schoonvader.

Edit:
@Beavbusi hieronder. Die ja 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 28-06-2022 15:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Homeland schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:04:
Hoe koppel je uitspraken gedaan in Brazilië, door een Braziliaan welke in de media daar kwamen aan de UK media?
A. De uitspraak is al van diverse maanden geleden en B. we zitten in aanloop naar Silverstone en C. de Engelse media is altijd op zoek naar controverses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33
RobertMe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:07:
[...]

Een Mazepinnetje doen? Damned if you do, damned if you don't. Mazepin kon (uiteraard) ook geen uitspraken doen over de oorlog van Rusland in Oekraïne, aangezien pappa Mazepin goede vriendjes met Mazepin is. Maar iedereen wou wel dat hij zich er tegen uitsprak.
Hetzelfde nu met Verstappen, niet eens gekeken waar het over gaat en of het terecht is. Maar natuurlijk gaat Verstappen zich niet uitspreken tegen uitspraken van zijn schoonvader.
Met Putin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Woudloper schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:11:
[...]

A. De uitspraak is al van diverse maanden geleden en B. we zitten in aanloop naar Silverstone en C. de Engelse media is altijd op zoek naar controverses.
Maar heeft de Engelse media dit dan eerst zorgvuldig in de Braziliaanse media laten komen?

Want dat is namelijk hoe het ging. Het kwam niet ineens in de UK terecht, het was nieuws in Brazilië, en dat is toen internationaal opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Bloodclot

Jawier!

Ideaal moment om juist nu het vuurtje aan te wakkeren voor Silverstone GP. Terwijl dit al prima de afgelopen maanden besproken kon worden.

Verbaast me dat ze niet geen twee dagen langer hiermee hadden gewacht, 1 dag voor de driver-interviews op donderdag/vrijdag(?).

Natuurlijk zal max hier op aangesproken/ondervraagd worden wat HIJ er van vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 22:30
Homeland schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:14:
[...]

Maar heeft de Engelse media dit dan eerst zorgvuldig in de Braziliaanse media laten komen?

Want dat is namelijk hoe het ging. Het kwam niet ineens in de UK terecht, het was nieuws in Brazilië, en dat is toen internationaal opgepakt.
Het is allemaal een groot complot om VER zwart te maken /s |:(

Misschien wordt dit nieuws opgepikt omdat een Engelse coureur doelwit is van racistische drek? Bovendien zijn ze in Engeland ook wel een tikkie meer 'woke' (vreselijk woord) dan hier in Nederland. In het artikel op motorsport staat duidelijk dat het interview eerder is opgenomen maar dat het pas recent is uitgezonden omdat ze dit weekend in Silverstone racen. Nelson Piquet is sporadisch ook nog in de paddock te vinden dus in dat opzicht niet vreemd dat ze er over schrijven. Ik denk dat zowel VER als HAM niet op dit soort gezeur zitten te wachten maar er moeilijk aan ontkomen om er iets over te zeggen want de media te woord staan hoort er nou eenmaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Jorick schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Het is allemaal een groot complot om VER zwart te maken /s |:(
Lees de topicwarning ff ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

[...]

Waarom? Hij heeft die uitspraak niet gedaan. Hoezo zou Max (of wie dan ook) verantwoordelijk zijn voor wat een ander zegt? Of uberhaupt zich verontschuldigen voor wat een ander zegt, kom op zeg, enige objectiviteit is wel op zijn plaats!
Piquet is een volwassen kerel, die hierin zichzelf mag gaan verdedigen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
KillerBee schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Waarom? Hij heeft die uitspraak niet gedaan. Hoezo zou Max (of wie dan ook) verantwoordelijk zijn voor wat een ander zegt? Of uberhaupt zich verontschuldigen voor wat een ander zegt, kom op zeg, enige objectiviteit is wel op zijn plaats!
Natuurlijk is hij er niet verantwoordelijk voor, dat zou absurd zijn. Maar men kan hem toch om zijn mening/reactie vragen? Dat zal ongetwijfeld gebeuren. En dan zal hij vast iets zeggen als dat het niet zijn uitspraak is en hij geen verder commentaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 17:13
KillerBee schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Max is niet verantwoordelijk voor wat een ander zegt maar ik denk dat het heel krachtig is als de huidige wereldkampioen zich uitspreekt tegen een voormalig wereldkampioen die een andere wereldkampioen weg zet als een "neguinho".

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Homeland: lees even wat ik precies quote (in vet nog wel): "Het zou Verstappen sieren"... dat is waar ik op reageer, het insinueert dat Max verantwoordelijk is voor de uitspraak van een ander.
Dit had echt anders verwoord mogen worden imo...
Caeruleus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Max is niet verantwoordelijk voor wat een ander zegt maar ik denk dat het heel krachtig is als de huidige wereldkampioen zich uitspreekt tegen een voormalig wereldkampioen die een andere wereldkampioen weg zet als een "neguinho".
Dat kwam anders wél zo over, en nee, Max hoeft hier nog steeds niet zijn plasje over te doen in de media.

[ Voor 48% gewijzigd door KillerBee op 28-06-2022 16:20 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

pro_6or

amateur_60r

NileZ_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:59:
Wat was volgens jou de strategische fout dan? Het niet naar binnen komen? De enige reden waarom RBR dat deed was omdat MERC op kop reed en gewoon veel sneller was. Er was natuurlijk ook geen andere keus. Had Max vooraan gereden dan hadden ze het ook niet gedaan. Volgens mij heeft Horner of Marko dat destijds ook gezegd. Maar omdat een tactische fout of genialiteit te noemen?

En ja, achteraf was dat natuurlijk de juiste keus. Dat heb je nou eenmaal bij een safety car. 'opposite of the guy in front'. Daar is ook volledig niks op aan te merken.

Wat er daarna gebeurde was natuurlijk 1 grote comedy capers show. Rare race controle messages, RBR en MERC op de radio's met Masi te huilen. Een beslissing om een deel te laten unlappen, het moment van het veld vrij laten.. wat waren de verzachtende omstandigheden dan precies?

Max of Lewis kampioen, met beide kan ik gewoon leven. Voorkeur naar 1 van de twee heb ik niet. We hebben een mooi, spannend seizoen gezien. Dus wie er nou kampioen is, mwah. Maar nogmaals als het andersom was geweest denk je werkelijk dat de reacties dan hetzelfde waren? Denk het niet.

En die geruchten over dat Masi min of meer door Mercedes ontslagen zou zijn is natuurlijk ook een grote pot speculatie. De FIA zag zelf ook wel dat er grote fouten zijn gemaakt, de hele wereld heeft die gezien.
Ontslagen hoefde van mij trouwens ook niet, meer ondersteuning was een veel betere optie geweest. In zo'n functie moet je nou eenmaal ook groeien en daar word je beter van. Maar volgens mij werkt het bij ons allemaal op het werk precies zo, je wordt beoordeeld op je functioneren. En dat liet te wensen over.

Overigens klopt het helemaal hoor dat er gaandeweg het seizoen ook andere grote fouten zijn gemaakt. Daarom zei ik ook, niet alleen gebaseerd op de laatste race. Het was een ontzettend spannend seizoen, maar man..wat een geroeptoeter afgelopen seizoen 😂
"daarna"?

Vergeet je dan niet de "please Michael no safety car" van Toto? Die was daarvoor al.

Dat is nameljk de man die nu onder het mom van veiligheid graag dingen aangepast ziet aan het regelement.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

Caeruleus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Iets als: "Ik veroordeel iedere vorm van racisme. Wat Nelson Piquet sr. in tijd zegt, dat is niet mijn verantwoordelijkheid" moet voldoende zijn. Kort en simpel, geen verdere woorden aan vuil maken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat mij betreft hoeft hij of welke sporter dan ook helemaal geen statements te geven over andere zaken dan sport.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Heeft Reddit o.i.d. al een vertaling van de podcast?

Edit: Podcast gevonden, met Eng subs:

[ Voor 65% gewijzigd door Rembock op 28-06-2022 16:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens de Urban Dicationary wordt "neguinho" in Brazilië niet gebruikt als negatief woord.
Er is zelfs een zaalvoetbalspeler die Neguinho wordt genoemd.

Lijkt mij meer storm in een glas water en cultural appropriation door Engelsen van een term die ze niet begrijpen.

In dezelfde trant als dat wij ook gewoon Braboneger zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:08
Het probleem is niet nequinho an sich, hij zou o nequinho hebben gezegd, wat dan de denigrerende vorm is. Overigens verbaast het me niet zoveel, dat Piquet sr. niet geheel zuiver is, is allang duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

ParaDroid2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:14:
Het probleem is niet nequinho an sich, hij zou o nequinho hebben gezegd, wat dan de denigrerende vorm is. Overigens verbaast het me niet zoveel, dat Piquet sr. niet geheel zuiver is, is allang duidelijk.
In het filmpje van hierboven ziet ie er vrij seniel uit :+

Maar, een van de weinige keren dat de F1 wellicht tegen een van 'henzelf' keert? Uitgezonderd good old buddy Flavio

Ik kan absoluut geen portugees, maar komt dit niet een klein beetje overeen met wat die grensrechter paar maanden geleden riep? Die riep 'zwarte' in euh Spaans volgens mij, en dat klink als het scheldwoord van. Viel ook het halve veld op die scheidsrechter.

[ Voor 20% gewijzigd door siggy op 28-06-2022 17:38 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ik kan me niet voorstellen dat Ecclestone nooit kritiek heeft gehad van binnenuit. Die heeft ook nogal wat dubieuze uitspraken gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:48
Maasluip schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:00:
Volgens de Urban Dicationary wordt "neguinho" in Brazilië niet gebruikt als negatief woord.
Er is zelfs een zaalvoetbalspeler die Neguinho wordt genoemd.

Lijkt mij meer storm in een glas water en cultural appropriation door Engelsen van een term die ze niet begrijpen.

In dezelfde trant als dat wij ook gewoon Braboneger zeggen.
Alleen Braboneger noemt zichzelf zo en daarom noemen mensen zijn personage zo..

Weet niet wanneer Hamilton zich zo noemt? Jammer dat dit weer gebeurd maar heb liever dat dit soort beroemdheden zichzelf verraden voor wat het zijn :)

Over het Verstappe wel of niet.. Hij hoeft het niet te zeggen nee, het zou wel mijn kijk op hem zo positief beïnvloedden als hij er iets over zegt in deze situatie.

Niet dat ik denk dat Verstappen zo denkt over Hamilton of iets.. Maar het zou voor mij juist positief zijn als die er wel wat over zegt en het veroordeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 12:05
Domme uitspraak maar moeten we nou echt van alle F1 teams een statement verwachten? En de statements die ze maken zijn ook nog eens zo algemeen als wat. Als je dan zo nodig een statement moet maken, ga dan gelijk met gestrekt been op Piquet in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Help!!!! schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:25:
Wat mij betreft hoeft hij of welke sporter dan ook helemaal geen statements te geven over andere zaken dan sport.
En daarom was de eis aan Mazepin om zich over de oorlog in Oekraine uit te spreken ook belachelijk. Helaas werd ie ontslagen voor dat het een dingetje werd. Ik had graag gezien hoe de FIA en Mazepin hiermee om was gegaan

(Mazepin had gewoon kunnen zeggen dat hij tegen elke oorlog was. In Rusland is het geen oorlog, maar een speciale operatie, dus daar zat ie safe....)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Vips is officieel ontslagen trouwens. Bron:
https://twitter.com/redbu...&t=HlpK-kLFyj31NOZHQtgO1Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dan zal Red Bull Nelson Piquet ook wel ontslaan voor het gebruik van hetzelfde woord. Oh wacht... die stond al niet op de loonlijst van Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
Homeland schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Natuurlijk is hij er niet verantwoordelijk voor, dat zou absurd zijn. Maar men kan hem toch om zijn mening/reactie vragen? Dat zal ongetwijfeld gebeuren. En dan zal hij vast iets zeggen als dat het niet zijn uitspraak is en hij geen verder commentaar heeft.
Mocht het ter sprake komen op een persconferentie of enig ander moment dan VER inschattende komt er mede op advies van zijn mediabegeleider een antwoord in de geest van...

Het is een uitspraak van Piquet waar ik niets over te zeggen heb. Een ieder gaat over zijn eigen woorden en dit is het laatste wat ik erover zeg....anders deel ik een butthead uit

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Homeland schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:51:
[...]

Het wordt hem ongetwijfeld gevraagd tijdens de persconferenties/pers momenten. Maar het is slap als mensen dit aan hem gaan koppelen, hij deed de uitspraak immers niet en heeft een relatie met de dochter, niet direct met Nelson.
Raad eens wat er op Britse F1 forums nu gebeurt? Piquet is een eikel, maar die mensen zijn ook eikels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Heftig, RB windt er geen doekjes omheen. Wat is nu hun 'beste' junior? Duruvala? Wordt wel héél erg dun zo. Perez heeft niet het eeuweige leven, die is geen jonkie meer, Gasly zal liever weg willen, dus binnen een jaar of 2-3 moeten ze denk ik zeker 2 zitjes vullen, misschien zelfs 3 als Tsunoda weg mag omdat RB met Porsche gaat rijden vanaf 2026.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
Het contract met Juri Vips is door Red Bull opgezegd
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FWWdqE4WIAAUY4Z?format=jpg&name=900x900

@siggy was net even sneller en @mrstylo nog sneller ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 28-06-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Amphiebietje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Raad eens wat er op Britse F1 forums nu gebeurt? Piquet is een eikel, maar die mensen zijn ook eikels.
Ik zie niet op de Britse forums, maar vertel? Wordt ie gekielhaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrstylo
Amphiebietje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Piquet was altijd al een eikel geweest. Ik zeg niet dat dit direct racistisch is, maar piquet was nooit een ‘sympathieke’ persoon.

Kleine voorbeeld:
“Another day a journalist asked me, ‘being honest, who was the best, you and [Ayrton] Senna?'”

“I said: ‘I’m alive…'”

Bron:
https://www.racefans.net/...nelson-piquet-f1-rivalry/

Hopelijk zorgt dit ervoor dat Nelson wat minder wereldvreemd wordt, maar ik verwacht dat niet. Helemaal omdat mensen zijn gedrag blijven goedpraten, omdat mensen dit weer zien als ‘woke’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

ParaDroid2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:38:
Ik kan me niet voorstellen dat Ecclestone nooit kritiek heeft gehad van binnenuit. Die heeft ook nogal wat dubieuze uitspraken gedaan.
Wat dacht je van Max Mosley en zijn sexy Nazi-fantasiën?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

*knip*
Ranten met dergelijke zaken laten we achterwege.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 28-06-2022 22:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
mrstylo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:33:
[...]

Piquet was altijd al een eikel geweest.

Kleine voorbeeld:
“Another day a journalist asked me, ‘being honest, who was the best, you and [Ayrton] Senna?'”

“I said: ‘I’m alive…'”
Goh, het is wel scherp van Piquet. De vraag luidt: wie WAS de beste. Dan is het antwoord : ik leef nog.

Dat is toch erg scherp. Dan mag hij naar mening van jou wel een eikel zijn, maar het antwoord is feitelijk correct op dat moment want Senna was toen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als dat waar is, (het staat ook in de telegraaf, dan moet het waar zijn). Ik vind dat onterecht, hij gebruikte het woord niet racistisch voor zover ik kan nagaan op basis van dit filmpje. Maar ja een grote Amerikaanse sponsor en een blanke die het nword gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door jeanj op 28-06-2022 18:43 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:31:
[...]

Ik zie niet op de Britse forums, maar vertel? Wordt ie gekielhaald?
Argumentatie zoals "Max is bij voorbaat verdacht omdat zijn vriendin de dochter is van Piquet en dus weet je dan wat voor vlees je in de kuip hebt." en "Jos Verstappen had losse handjes en was een klootzak naar alles en iedereen, dus Max is er ook een.".

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat iemand zijn baan om zoiets kwijt kan raken, we leven echt in een kapotte wereld. Snap dat Red Bull professioneel moet blijven maar daar hoort ook bij dat werknemers fouten moeten kunnen maken.. |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Amphiebietje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Argumentatie zoals "Max is bij voorbaat verdacht omdat zijn vriendin de dochter is van Piquet en dus weet je dan wat voor vlees je in de kuip hebt." en "Jos Verstappen had losse handjes en was een klootzak naar alles en iedereen, dus Max is er ook een.".
Oh lekker, old skool Verstappen forum-niveau. Heerlijk :+

offtopic:
Ik wilde iets zeggen over ons Koningshuis, maar dat gaat wel erg ver van het randje :+

Britten zijn echt extreem in hun chauvinisme. French pun intended. Wordt weer eens tijd voor minder Britten in de sport.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrstylo
jeanj schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:39:
[...]

Als dat waar is, (het staat ook in de telegraaf, dan moet het waar zijn). Ik vind dat onterecht, hij gebruikte het woord niet racistisch voor zover ik kan nagaan op basis van dit filmpje. Maar ja een grote Amerikaanse sponsor en een blanke die het nword gebruikt.
Ja moeilijk. Online leven wij eigenlijk in Amerika (Amerikaanse sociale platformen enzo), dus dan krijg je dat. Ik vind het ook raar. Ook omdat het maar een jochie is. Hoe mooi is het om iemand op te voeden, inplaats van de straffen. Maarja
MyHero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Goh, het is wel scherp van Piquet. De vraag luidt: wie WAS de beste. Dan is het antwoord : ik leef nog.

Dat is toch erg scherp. Dan mag hij naar mening van jou wel een eikel zijn, maar het antwoord is feitelijk correct op dat moment want Senna was toen dood.
Zo kan je het natuurlijk ook interpreteren. Zelf zag ik het niet zo. Goeie.
Amphiebietje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Is ook beetje zoeken toch? In Nederland krijg je hetzelfde als je naar GPtoday(over Hamilton dan) zou gaan bijvoorbeeld. Op Reddit (waar veel mensen uit de UK) zitten, valt het reuze mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
Chocoball schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:31:
Het contract met Juri Vips is door Red Bull opgezegd
[Afbeelding]
[Twitter]
@siggy was net even sneller en @mrstylo nog sneller ;)
Red Bull slaat twee vliegen in één klap. Vips ontslaan en nog een keer herhalen dat ze tegen racisme zijn (Nelson Piquet gedoe). Vandaar dat Red Bull tijdens de presentatie van de RB17 niks wilde zeggen:

Ik begreep ook dat F1 bezig is om de toegang van Nelson Piquet te verwijderen, alhoewel het een gerucht is.

[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 28-06-2022 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:14:
Overigens verbaast het me niet zoveel, dat Piquet sr. niet geheel zuiver is, is allang duidelijk.
Tja... het gebruik van het woord 'zuiver' vind ik sowieso 'not done'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
CreativeS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:02:
[...]

Tja... het gebruik van het woord 'zuiver' vind ik sowieso 'not done'.
Mag ik het dan dubieuze connecties/voorkeuren noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Wat ik niet helemaal snap dat dit piquet verhaal uit november komt? Hoezo steekt dit nu pas de kop op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Chefbierrr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:10:
Wat ik niet helemaal snap dat dit piquet verhaal uit november komt? Hoezo steekt dit nu pas de kop op?
Kwam uit een interview waar besproken werd over Max en Lewis crash in Silverstone. Dat clipje werd herhaald vanwege de aankomende race in Groot Brittannië.

[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 28-06-2022 19:14 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
Dit dus...

Gewoon ziek wat er nu met Vips gebeurt. Trial by (social) media.

Geen aanklacht, geen proces... kan ook niet, want hij heeft niks strafbaars gedaan. Maar wel je carrière naar de kloten.

Slechte beurt voor Red Bull.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 28-06-2022 22:13 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
mrstylo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:46:
[...]
Is ook beetje zoeken toch? In Nederland krijg je hetzelfde als je naar GPtoday(over Hamilton dan) zou gaan bijvoorbeeld. Op Reddit (waar veel mensen uit de UK) zitten, valt het reuze mee.
Dit overigens. Mensen keuren het af (terecht w.m.b.) maar betrekken er verder niet zoveel erbij. Sterker nog, ze reageren vergelijkbaar aan hier: het is te hopen dat dit niet een stok wordt om Verstappen mee te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
alexbl69 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:15:
[...]

Dit dus...

Gewoon ziek wat er nu met Vips gebeurt. Trial by (social) media.

Geen aanklacht, geen proces... kan ook niet, want hij heeft niks strafbaars gedaan. Maar wel je carrière naar de kloten.

Slechte beurt voor Red Bull.
Ik begrijp Red Bull wel, marketing is hun grootste doel. Dan wil je niet gerelateerd worden met een coureur die racisme en/of discriminerend is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Daarnaast, de racewereld is keihard. Voor een coureur staan er 20 anderen die het plekje ook niet willen. Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat RB niet heel rouwig is om een reden te hebben om Vips te ontslaan, om zo ruimte te maken voor een nieuw talent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ParaDroid2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:18:
Daarnaast, de racewereld is keihard. Voor een coureur staan er 20 anderen die het plekje ook niet willen. Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat RB niet heel rouwig is om een reden te hebben om Vips te ontslaan, om zo ruimte te maken voor een nieuw talent.
Zoals al aangegeven, Vips was het toptalent, nog hardstikke jong ook. Ze snijden nu letterlijk hun kop van de junior af. Want voor de rest zit er niet echt mega veel potentie tussen. Duruvala is nog wel okay, maar die maakt ook aan de lopende band fouten. RB heeft binnen 2-3 jaar gewoon een probleem. En dan valt die hele marketingmachine stil.

Ik snap dat RB zich nks kan permitteren, dus het was een logische beslissing. Maar dat maakt het niet minder ziekelijk. Maar ja, tegenwoordig hoef je maar een één woord te gebruiken als je een bepaalde huidskleur hebt, en je bent weg. Daar hebben ze ook een woord voor.

Dit: YouTube: How a White Man says the N-Word to a Black Man | Laugh Factory

Ja comedy gold, maar toch. Laat goed de hypocrsy zien.

[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 28-06-2022 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
Hmm, zo overtuigd van Vips was ik juist niet. Vorig jaar was hij 6e in de F2, dit jaar gaat het ook nog niet heel lekker. Maakt geregeld fouten (zoals tegen de muur rijden in Baku terwijl hij alleen op kop lag). Tsunoda was indrukwekkender in de lagere klasses en heeft ook niet zonder slag of stoot de stap naar de F1 gemaakt. Ik denk echt niet dat RB er heel rouwig om zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:27:
[...]

Zoals al aangegeven, Vips was het toptalent, nog hardstikke jong ook. Ze snijden nu letterlijk hun kop van de junior af. Want voor de rest zit er niet echt mega veel potentie tussen. Duruvala is nog wel okay, maar die maakt ook aan de lopende band fouten. RB heeft binnen 2-3 jaar gewoon een probleem. En dan valt die hele marketingmachine stil.

Ik snap dat RB zich nks kan permitteren, dus het was een logische beslissing. Maar dat maakt het niet minder ziekelijk. Maar ja, tegenwoordig hoef je maar een één woord te gebruiken als je een bepaalde huidskleur hebt, en je bent weg. Daar hebben ze ook een woord voor.

Dit: YouTube: How a White Man says the N-Word to a Black Man | Laugh Factory

Ja comedy gold, maar toch. Laat goed de hypocrsy zien.
Laten we eerlijk zijn, zou het een toptalent zijn dan zou dit niet gebeurt zijn. Hij was niet de toptalent. Misschien wel beste in de F2 (voor Red Bull dan), maar daar hebben zij toch nu niets meer aan. Ze zijn allang van hun filosofie afgestapt, door alleen al Perez te contracteren.

Stiekem komt dit huh goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

mrstylo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Laten we eerlijk zijn, zou het een toptalent zijn dan zou dit niet gebeurt zijn. Hij was niet de toptalent. Misschien wel beste in de F2 (voor Red Bull dan), maar daar hebben zij toch nu niets meer aan. Ze zijn allang van hun filosofie afgestapt, door alleen al Perez te contracteren.

Stiekem komt dit huh goed uit
ParaDroid2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:30:
Hmm, zo overtuigd van Vips was ik juist niet. Vorig jaar was hij 6e in de F2, dit jaar gaat het ook nog niet heel lekker. Maakt geregeld fouten (zoals tegen de muur rijden in Baku terwijl hij alleen op kop lag). Tsunoda was indrukwekkender in de lagere klasses en heeft ook niet zonder slag of stoot de stap naar de F1 gemaakt. Ik denk echt niet dat RB er heel rouwig om zal zijn.
Ja en nee. F2 is wat dat betreft een rare klasse. Het is niet zomaar zonder meer dat de talentjes boven komen krijgen. Ervaring is zoveel waard, en er zijn veel oudjes, dat talentjes het best lastig hebben. Uiteraard heb je talenten die altijd wel boven komen drijven. Punt is, Vips was nr 1 van de junioren die een plekje bij AT zou krijgen. Nu is er in feite geen nr.1.

Mbt Perez., het was een gok die goed is uigepakt. Want qua prestaties was Perez ook niet je van het. Het is en blijft gissen hoe ze het uiteindelijk in de F1 doen met de dan geldende regelgeving. Kijk naar Kobayashi, dat was behoorlijk meh in de GP2, maar in de F1 had ie de juiste ballen om dingen te doen die niemand deed.

Denk niet dat RB een keuze had om hem niet te ontslaan. Racisme, of de reuk van racisme kan hele lelijke dingen doen met een merk die drijft op marketing.

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 28-06-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MyHero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Leuke uitleg, maar dat werkt alleen als je zegt: Wie IS de beste. Want hij IS er nog, en de ander WAS er.

Dus nee, gewoon een klote-opmerking. Hij insinueert dat hij de beste was omdat hij nog leeft.

Of denk je echt dat Piquet nu nog de beste is :+ die wordt nu echt wel zoek gereden

Enige wat Max kan zeggen is dat het Piquets woorden zijn, en dat hij dat soort uitspraken nooit zal doen omdat het niet kan/hoort. Hij kan Piquet niet overtuigen, want niet zijn taak en volwassen vent.

Over Vips zeggen ze trouwens dat ze hem niet meer gebruiken als "test and reserve driver". Maar als F2 coureur ben je toch geen test en reserve-driver?

Zouden ze hem niet in F2 laten rijden, maar hem in F1 weren de komende tijd? Dus geen testronde in FP1.

Het zal wel niet. En zou zonde zijn. Maar met 21 jaar zou je beter moeten weten....

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 28-06-2022 20:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:We breien dus een eind aan de racisme discussie. Ik ruim het 1 en ander op.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Ik ben blij dat er een statement is gekomen ook van F1, en ook van bijna alle teams zelf. De uitspraak van Piquet kan niet, en ben dan ook blij dat daar tegen wordt uitgesproken. I

k ben nu benieuwd of het blijft bij er tegen uitspreken, of dat er ook actie wordt ondernomen. Ik vind dat racistische uitspraken niet kunnen en zo iemand dan ook niet in de paddock hoort / special treatment verdient.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

two schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:12:
Ik ben blij dat er een statement is gekomen ook van F1, en ook van bijna alle teams zelf. De uitspraak van Piquet kan niet, en ben dan ook blij dat daar tegen wordt uitgesproken. I

k ben nu benieuwd of het blijft bij er tegen uitspreken, of dat er ook actie wordt ondernomen. Ik vind dat racistische uitspraken niet kunnen en zo iemand dan ook niet in de paddock hoort / special treatment verdient.
Het enige wat ze kunnen eis een statement uitbrengen en de circuits vragen hem niet toe te laten. Voor de rest heeft de FIA weinig praktische macht. Ik kan me voorstellen dat ie gebanned wordt van de Europese circuits, maar zodra Brazilie aan de beurt is, dan staat ie gewoon weer daar.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@siggy heeft uiteraard niets hiermee te maken, maar er kan iemand weldegelijk de toegang ontzegt worden, vraag maar aan Rosberg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:51
Waah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:06:

Over Vips zeggen ze trouwens dat ze hem niet meer gebruiken als "test and reserve driver". Maar als F2 coureur ben je toch geen test en reserve-driver?

Zouden ze hem niet in F2 laten rijden, maar hem in F1 weren de komende tijd? Dus geen testronde in FP1.

Het zal wel niet. En zou zonde zijn. Maar met 21 jaar zou je beter moeten weten....
Het is aan zijn F2 team om te bepalen of ze hem laten rijden, maar als de financiering van het zitje wegvalt, kan het wel eens einde verhaal zijn voor Vips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

KillerBee schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:01:
@siggy heeft uiteraard niets hiermee te maken, maar er kan iemand weldegelijk de toegang ontzegt worden, vraag maar aan Rosberg ;)
Dit is een algemene maatregel om de bubbel in stand te houden. De circuits hadden hier nul zeggenschap in. Mijn punt is dat de FIA kan vragen om Piquet de toegang te ontzeggen, maar de feitelijke zeggenschap ligt bij de circuiteigenaren. Tenzij gerechterlijk bevel uiteraard zoals bij Flavio.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Naast al gedoe om over Piquet en Vips, is er al nieuws vanuit de FIA over de sieraden regel voor dit weekend?
Want er was vrijstelling tot Monaco en sinds dien is het volgens mij in een soort doofpot gestopt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05
Max en Checo te gast in de Pardon my Take podcast.

https://pca.st/z3jyq3sn

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 29-06-2022 10:42 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

AvK

Ready Set Go

Piquet heeft een statement gemaakt:

"Wat ik zei was ondoordacht en ik verdedig het niet, maar ik wil wel verduidelijken dat de gebruikte term een term is die in het Braziliaans-Portugees op grote schaal en historisch gezien wordt gebruikt als een synoniem voor 'gast' of 'persoon' en het nooit bedoeld was om iemand te beledigen."

"Ik zou nooit het woord gebruiken waarvan ik in sommige vertalingen van ben beschuldigd".

"Ik veroordeel elke suggestie dat het woord door mij zou zijn gebruikt met de bedoeling om een coureur te kleineren vanwege zijn huidskleur."

"Ik bied mijn oprechte excuses aan aan iedereen die hiermee geraakt werd, inclusief Lewis, die een ongelooflijke coureur is"

"De vertaling zoals het in sommige media nu circuleert, is niet correct."

"Discriminatie hoort niet thuis in de Formule 1 of in de maatschappij en ik ben blij om mijn gedachten in dat opzicht te verduidelijken aan de wereld."

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:41
AvK schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:38: inclusief “… Lewis, die een ongelooflijke coureur is"
Love this.

En meer over het statement zelf: het maakt ook meteen duidelijk waarom het in Brazilië in november helemaal geen issue was en nu, opgepikt vanuit Engels/Amerikaanse media wel.

Dus klaar. Next.

[ Voor 38% gewijzigd door Toke_gt op 29-06-2022 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Allemaal weer sensatiezoekerij en statements om niets dus.
Sterk staaltje media ook, verkeerd vertaalde termen uit z'n verband trekken.

En weer door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

AvK schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:38:
Piquet heeft een statement gemaakt:

"Wat ik zei was ondoordacht en ik verdedig het niet, maar ik wil wel verduidelijken dat de gebruikte term een term is die in het Braziliaans-Portugees op grote schaal en historisch gezien wordt gebruikt als een synoniem voor 'gast' of 'persoon' en het nooit bedoeld was om iemand te beledigen."
Dat heeft Luis Suarez toch ook als excuus geprobeerd in de racisme zaak met Patrice Evra? Werkte daar ook niet en is gewoon bullshit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:08
Als je Leclerc en Verstappen bij naam noemt en Hamilton niet, is het bewust en niet als gast bedoelt.
Pagina: 1 ... 10 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.