Ik gebruik geen snapchat, dus ik heb deze ervaring niet. Maar dan kan ik je opmerking plaatsen ;-)Broodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Klopt, maar vanuit je broekzak kan bij bepaalde meldingen (zoals Snapchat) je scherm ingeschakeld worden. Vervolgens drukt je been (onbewust) van alles aan, waaronder bijvoorbeeld noodoproep of SOS. Dus Ja je zou zeggen dat het niet kan gebeuren, maar het gebeurt weldegelijk!
Persoonlijk nog nooit geen last van gehad met een Pixel telefoon.Broodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Klopt, maar vanuit je broekzak kan bij bepaalde meldingen (zoals Snapchat) je scherm ingeschakeld worden. Vervolgens drukt je been (onbewust) van alles aan, waaronder bijvoorbeeld noodoproep of SOS. Dus Ja je zou zeggen dat het niet kan gebeuren, maar het gebeurt weldegelijk!
Nog nooit last van gehad met geen enkele telefoon....Hjsurk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:52:
[...]
Persoonlijk nog nooit geen last van gehad met een Pixel telefoon.
Was aan de orde van de dag met de Nexus 6P en de Pixel 2 XL.Hjsurk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:52:
[...]
Persoonlijk nog nooit geen last van gehad met een Pixel telefoon.
Mijn geliefde Nexus 6P gedroeg zich zoals het hoorde...JazzMatazz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:22:
[...]
Was aan de orde van de dag met de Nexus 6P en de Pixel 2 XL.
Niet helemaal ontopic, maar bij Snapchat kun je naar Profiel > Instellingen (tandwieltje) > Meldingen > Schermoplichten. Als je deze uit zet licht je scherm niet meer op in je broekzak, of waar dan ookBroodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Zijn er al mensen met Pixel 6 die kunnen bevestigen of VoLTE en Vowifi werken met T-Mobile netwerk in Nederland?
Hier een side-by-side test voor het uitvoeren van verschillende taken tussen Pixel 6 pro en market leading iPhone 13 pro max. Geeft een goed beeld in dagelijks gebruik. Een prima resultaat IMO.
Ben hier ook erg benieuwd naar.Andreasvers schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:03:
Zijn er al mensen met Pixel 6 die kunnen bevestigen of VoLTE en Vowifi werken met T-Mobile netwerk in Nederland?
Dezelfde vraag voor KPNAndreasvers schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:03:
Ontopic: valt me absoluut niet tegen. Doet me weer twijfelen. Had de bestelling geannuleerd pa ivm formaat van de 6 en fingerprintreader, bij iemand de “locked in” zit in het Apple systeem. AirPods, Apple Watch etc
Off topic: wel tof om te zien, hoe erg de professionaliteit van de review methode is gekomen de afgelopen jaren.
Off topic: wel tof om te zien, hoe erg de professionaliteit van de review methode is gekomen de afgelopen jaren.
Vledderos schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:08:
Hier een side-by-side test voor het uitvoeren van verschillende taken tussen Pixel 6 pro en market leading iPhone 13 pro max. Geeft een goed beeld in dagelijks gebruik. Een prima resultaat IMO.
[YouTube: Google Pixel 6 Pro vs. iPhone 13 Pro Max Speed Test]
Ik heb net mijn hoesje voor de Pixel 6 gekregen. Mijn Pixel 3 past er met hoesje aan gemakkelijk in. ... Blij dat ik de 6 Pro niet heb gehaald.
Batterij resultaten van 1 van mijn favo reviewers ziet er goed uit: YouTube: Google Pixel 6 Pro Early Battery Numbers look GREAT! 🔥
En nog een uitgebreide review/preview
YouTube: Switched to the Google Pixel 6 Pro - My Experience + REVIEW!
Huh? Had je niet al een iPhone 13 gekocht?Joehoe900 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:34:
Batterij resultaten van 1 van mijn favo reviewers ziet er goed uit: YouTube: Google Pixel 6 Pro Early Battery Numbers look GREAT! 🔥
Eeuwige twijfelaarGroeneThee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:36:
[...]
Huh? Had je niet al een iPhone 13 gekocht?
Weet iemand of je ook 2 headphones krijgt als je 2 pixel's tegelijk besteld?
Yep...als je beide netjes aan meldt wel.Troubled schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:16:
Ja, volgens mij is 2 het maximum aantal. Maar is vandaag niet de laatste dag van die actie?Troubled schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:16:
yep tot vandaag.JazzMatazz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:52:
[...]
Ja, volgens mij is 2 het maximum aantal. Maar is vandaag niet de laatste dag van die actie?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Vandaag op lang weekend weg in Berlijn de 6 en pro even in mn handen gehad. Vind ze toch wel vrij groot tov mn galaxy s8 die hij moet vervangen, denk té groot helaas
wachten tot de S21 FE in januari uit komt. Of nog wat langer wachten op de S22. Die zal wss net als de S21 rond de 6.1 inch zijn. Dat moet niet zo'n grote stap zijn tegenover de 5.8 inch die je nu gewend bent.mormegilmaster schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:16:
Vandaag op lang weekend weg in Berlijn de 6 en pro even in mn handen gehad. Vind ze toch wel vrij groot tov mn galaxy s8 die hij moet vervangen, denk té groot helaas
Verder denk ik dat je na een week niet meer terug wil als je eenmaal aan het grotere scherm gewend bent.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik had ze op de eerste dag al besteld. Moet ik voor vandaag nog iets doen dan?JazzMatazz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:52:
[...]
Ja, volgens mij is 2 het maximum aantal. Maar is vandaag niet de laatste dag van die actie?
neeTroubled schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:07:
[...]
Ik had ze op de eerste dag al besteld. Moet ik voor vandaag nog iets doen dan?
Dit staat er op de site van Google:Troubled schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:07:
[...]
Ik had ze op de eerste dag al besteld. Moet ik voor vandaag nog iets doen dan?
Warten Sie nach Bestellung Ihres neuen Pixel 14 Tage, bevor Sie Ihren Antrag stellen.
Blijkbaar kun je de koptelefoon pas 14 dagen na je Pixel bestelling, bestellen (althans in de Google Store; weet niet van bv. Saturn)
Groter scherm is uiteraard heerlijk, maar heb vrij kleine handen haha, dus weet niet of 't zal wennen. Die s20fe is ook al een stuk groter dan de s21.spartacusNLD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:19:
[...]
wachten tot de S21 FE in januari uit komt. Of nog wat langer wachten op de S22. Die zal wss net als de S21 rond de 6.1 inch zijn. Dat moet niet zo'n grote stap zijn tegenover de 5.8 inch die je nu gewend bent.
Verder denk ik dat je na een week niet meer terug wil als je eenmaal aan het grotere scherm gewend bent.
Jammer hoor, was verder best rond al qua dat ik de pixel 6 wel zag zitten.
Accu is wel echt ruk hier 3-4h on-screen time. Vind de batterijduur toch wel jammer, denken jullie dat die nog veel verbeterd kan worden met software updates?
Ik heb mijn Pixel 6 intussen terug gestuurd, hij is gewoon echt belachelijk groot helaas. Nog maar even met de Pixel 5 en hopen dat ze nog met een wat kleiner toestel komen. Beetje formaat standaard iPhone zou perfect zijn.mormegilmaster schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:31:
[...]
Groter scherm is uiteraard heerlijk, maar heb vrij kleine handen haha, dus weet niet of 't zal wennen. Die s20fe is ook al een stuk groter dan de s21.
Jammer hoor, was verder best rond al qua dat ik de pixel 6 wel zag zitten.
Er is op Twitter ook een discussie gaande omdat blijkbaar Youtubers Marqués en David Imel dezelfde resultaat halen maar Brandon Lee en Ben Schoon het veel beter doen. https://twitter.com/MKBHD/status/1453514196746911746?s=20masterrobo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 01:05:
[...]
Accu is wel echt ruk hier 3-4h on-screen time. Vind de batterijduur toch wel jammer, denken jullie dat die nog veel verbeterd kan worden met software updates?
Edit: Net nogmaals de review bekeken en gevoelsmatig toch wel enigszins teleurgesteld. Zorgt er wel voor dat ik niet kan wachten tot ik zelf met de telefoon kan spelen. Camera is enorm belangrijk voor mij, en batterij dus ook. Maar 3-4 uur zou wel een dealbreaker zijn, en dan staat de telefoon zo te koop.
[ Voor 23% gewijzigd door GroeneThee op 28-10-2021 06:55 ]
Waarom niet hier aangeboden? Denk dat er voldoende Tweakers zouden zijn die je er blij mee zou doen.Crim schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 03:01:
[...]
Ik heb mijn Pixel 6 intussen terug gestuurd, hij is gewoon echt belachelijk groot helaas. Nog maar even met de Pixel 5 en hopen dat ze nog met een wat kleiner toestel komen. Beetje formaat standaard iPhone zou perfect zijn.
Plus kopen en dan te groot vinden....dat is iets wat je 100% van te voren kon weten (of uitzoeken)
Ik ben juist terug gegaan naar een kleiner scherm (Pixel 5) en vond het een verademing.spartacusNLD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:19:
[...]
wachten tot de S21 FE in januari uit komt. Of nog wat langer wachten op de S22. Die zal wss net als de S21 rond de 6.1 inch zijn. Dat moet niet zo'n grote stap zijn tegenover de 5.8 inch die je nu gewend bent.
To dare is to do
Ik blijf het opvallend vinden dat de review resultaten op zowel camera als accu gebied zo ver uit elkaar liggen. In bovenstaande review wordt vermeld dat de Pixel de schaduwen niet donker/diep genoeg maakt, terwijl in andere reviews hij juist daarom geprezen werd.
Qua SOT grijpen de meeste reviewers terug op de screentime die je onder de accu status kunt vinden, maar die is sinds Android 12 echt hopeloos. Die geeft geen informatie meer van het moment sinds laatste 100% maar gaat uit van de laatste 24u. Ja, daar heb je voor reviews precies niks aan lijkt me
Anyway, ik ben nog steeds reuze benieuwd en kijk er naar uit om over enkele dagen zelf met de Pixel te spelen en zien hoe het bevalt.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Ik ben lichtelijk teleurgesteld. Slechte accu (en dat wordt dus nog slechter naar mate de tijd), trage fingerprint sensor en wisselende camera. Dit zijn waarschijnlijk dingen waar ik me aan ga storen en invloed hebben op mijn overall user experience van de Pixel 6.
Zijn voor mij wel dealbreakers.... Dan betaal liever toch de hoofdprijs voor nét wel die punten bij de vrienden van het appeltje. Dus ben benieuwd wat andereN voor IRL ervaringen gaan hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door crimedevil op 28-10-2021 08:38 ]
Ik vermoed dat de tegenvallende accuduur deels te maken heeft met de oude 5G modem die erin zit. Ik gebruik geen 5G dus hopelijk scheelt dat. En qua MaH moet de accuduur best oké kunnen zijn, dus ik verwacht dat het met software updates nog wel beter wordt.
Foto's die uit de Pixel 6 komen vind ik ook niet echt spectaculair, maar de hardware is super goed dus daar verwacht ik zeker nog verbetering in de komende tijd met software updates.
Alleen de trage fingerprint scanner, ik vrees dat dat niet heel veel beter gaat worden. Beetje balen dat ze geen ultrasone fingerprint scanner gebruikt hebben.
Vanmiddag verschijnt er eerst een korte impressie van mijn hand, eerst maar eens 'bekijken':
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dfPwIdKrKvPtMtvGCHrHVPds.jpg?f=user_large)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Accu heeft toch altijd een paar dagen tot een week om zich deftig te settelen, anderzijds ben je de eerste dagen veel meer bezig met het toestel. Geef het een week tot anderhalve week, dan weet je wel hoe de batterij het doet.
Ik denk dat ik mij ga storen aan die curve, zit serieus nog steeds te twijfelen tussen de pro en normale 6CLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:31:
Vanmiddag verschijnt er eerst een korte impressie van mijn hand, eerst maar eens 'bekijken':
[Afbeelding: Google Pixel 6 Pro]
Mooie een eerlijke review weer.
Ben erg benieuwd hoe de accu presteert met 4G ten op zichtte van 5G, met wifi of met locatie aan etc.
Dat aantal reviewers wel lang kunnen doen op de accu en sommige niet zegt ook wel wat.
Zelf heb ik 4G en dat zal de komende 3 a 4 jaar nog wel zo blijven en ben ik ook geen echter power users dus het zal wel meevallen voor mij
Met de foto's is dit gewoon een geweldig toestel en het blijft natuurlijk met alle toestellen een kwestie van smaak welke processing op de uiteindelijke foto je het mooiste vind. Daarnaast kan google nog de nodige software updates geven om alles nog beter en consequenter te maken.
Dat google met de eerste eigen tensor chip en betere foto camera's zo in de buurt van Apple komen zegt ook wel genoeg
Wat Marques ook al aangeeft het is geen flagship killer maar vliegt er net onder.
Eigenlijk is dit altijd al geweest met pixels. En je ziet dit bij de meeste telefoons die de clean android ervaring bieden.
over geen face unlock of iets tragere vingerafdruk sensor kan ik me wel overheen zetten.
Straks moet ik ook mijn sound slider missen van de OnePlus wat ik ook wel handig vind en zo heeft elke telefoon wel die features wat ja handig is maar noodzaak is het niet.
En vooral de software is iedereen heel erg over te spreken
[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 28-10-2021 09:51 ]
Wat is nou de echte dikte van het toestel incl. camera-bump? 8.9 mm dat is zeker excl. de camera-bump?
Dit lijkt me het niet te kloppen toch: https://www.phonearena.co...-6-Pro/phones/11732,11733
Dit lijkt me het niet te kloppen toch: https://www.phonearena.co...-6-Pro/phones/11732,11733
https://store.google.com/...ixel_6_pro_specs?hl=en-USChromeFR schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:22:
Wat is nou de echte dikte van het toestel incl. camera-bump? 8.9 mm dat is zeker excl. de camera-bump?
Waar blijft de review van MrMobile? Ik hou wel van z'n roadtrip-achtige reviews ipv al die lab-test-reviews.
Heb de 6 en 6 Pro pre-ordered maar twijfel nog gigantisch.
6 "likes": prijs, flat screen, beetje kleiner, prijs, prijs, prijs
6 Pro "likes": telephoto, 10-120Hz adaptive refresh, +4GB RAM (maar ik heb nog nergens gezien/gelezen dat iemand daar iets van heeft gemerkt)
6 Pro "likes": telephoto, 10-120Hz adaptive refresh, +4GB RAM (maar ik heb nog nergens gezien/gelezen dat iemand daar iets van heeft gemerkt)
Voel me er nu wel extra lekker bij dat ik de reguliere 6 heb
Ik heb hetzelfde probleem. 1 van de day 1 previews zei ook dat de vibratie motor in de pro fijner aanvoelde en dat de speakers net wat harder gaan.catchingfire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:28:
Waar blijft de review van MrMobile? Ik hou wel van z'n roadtrip-achtige reviews ipv al die lab-test-reviews.
Al meer bekend of de pixel configuration files heeft voor T-mobile / KPN VoLTE ?
Zonder dat is het echt een dealbreaker voor mij
wie verzint zoiets, hopelijk een non-issue en zijn ze er gewoon.
"Google lets you disable 2G, while not making any effort to implement worldwide carriers' VoLTE & 5G configuration files in Pixel software. As carriers start to phase out 3G, without VoLTE we are effectively forced to use that ancient 2G for calls, losing internet connection every time someone calls us. And there's no 5G as well even if the bands match"
https://9to5google.com/20...tensor-security-titan-m2/
Zonder dat is het echt een dealbreaker voor mij
"Google lets you disable 2G, while not making any effort to implement worldwide carriers' VoLTE & 5G configuration files in Pixel software. As carriers start to phase out 3G, without VoLTE we are effectively forced to use that ancient 2G for calls, losing internet connection every time someone calls us. And there's no 5G as well even if the bands match"
https://9to5google.com/20...tensor-security-titan-m2/
https://www.tomsguide.com...e-tested-we-have-bad-news
Als je de resultaten van de Pixel vergelijkt met de competitie dan word ik heel verdrietig..wat ontzettend zonde.
Zeker nu mijn OP6 echt aan het eind van z'n Latijn is qua batterij. Het zou toch te gek zijn als ik straks er qua batterij op
nog achteruit gaat terwijl het bijna niet slechter gaan en ook nog zonder snelladen ertegenover
Als je de resultaten van de Pixel vergelijkt met de competitie dan word ik heel verdrietig..wat ontzettend zonde.
Zeker nu mijn OP6 echt aan het eind van z'n Latijn is qua batterij. Het zou toch te gek zijn als ik straks er qua batterij op
nog achteruit gaat terwijl het bijna niet slechter gaan en ook nog zonder snelladen ertegenover
[ Voor 36% gewijzigd door crimedevil op 28-10-2021 11:40 ]
"Interestingly, we tested the regular Pixel 6 a couple of times over 4G as well and it averaged 10 hours and 52 minutes."crimedevil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:37:
Dat scheelt dan best wel flink, en dan hopen dat Google het nog verder kan verbeteren. Maar je zou inderdaad wel echt beter verwachten als je de MaH bekijkt.
Nog niet voorbij zien komen, de video review van MKBHD:
heeft iemand de pixel 6 (of pro) vandaag al kunnen ophalen bij de Mediamarkt in Duitsland. Ik wacht op een afhaalbevestiging, maar zie dat er nu beschikbaar op 29/10 staat bij de pixel 6 en pro. Ik vraag mij af of dit ook geld voor pre-order?
Kijk even in dit topic: Pukson in "[Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen"maurits187 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:50:
heeft iemand de pixel 6 (of pro) vandaag al kunnen ophalen bij de Mediamarkt in Duitsland. Ik wacht op een afhaalbevestiging, maar zie dat er nu beschikbaar op 29/10 staat bij de pixel 6 en pro. Ik vraag mij af of dit ook geld voor pre-order?
Er is inmiddels één iemand die gemeld heeft een afhaalbevestiging te hebben ontvangen.
Niet?Hjsurk schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:46:
Nog niet voorbij zien komen, de video review van MKBHD:
[YouTube: Pixel 6/6 Pro Review: Almost Incredible!]
To dare is to do
Oei, die had ik gemist. Zonder video preview was het mij niet opgevallen

Aan de andere kant, dit is wel echt worst case met een ouder 5g modem, hagelnieuwe chip, en een OLED scherm bij browsen.crimedevil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:37:
8u browsen ga ik niet doen, zeker niet op 5g, dus ik verwacht meer dan genoeg batterij te hebben met normaal gebruik en dark mode eerlijk gezegd.
Bovendien is de chip nieuw voor google, ik verwacht nog wel dat er wat rek in zit eigenlijk..
Edit: iemand die wat irl foto's van de seafoam wil plaatsen misschien? Ter voorpret? Ben heel benieuwd hoe de kleur uitvalt...
[ Voor 69% gewijzigd door vaagisdenaam op 28-10-2021 12:18 ]
Zojuist de pixel 6 van fnac ontvangen.
Zijn er nog mensen waarvan deze in een extra doos zat met een extra paar oortjes in ?
Zijn er nog mensen waarvan deze in een extra doos zat met een extra paar oortjes in ?
Kijk eens in het levertijden topic, daar zijn er een aantal mensen die deze inderdaadmet extra oortjes ontvangen hebben.jinks26 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:27:
De Google Pixel 6 Pro is slick, dun en glimt (te)veel... Ligt echt prima in de hand, maar nu was ik ook al een groot toestel gewend. De vingerafdrukscanner is echt niet noemenswaardig trager dan die van m'n OnePlus 9 Pro, dus dat is natuurlijk fijn. Twee keer m'n vinger ingesteld en prima zo op het eerste gezicht. Wil je aan de slag met 'Magic Eraser', dan moet ik jullie teleurstellen, de gehele optie is gewoonweg niet aanwezig hier.CLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:31:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Probeer eens een update van je toestel / applicaties voor de Magic Ereaser functionaliteit.CLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
De Google Pixel 6 Pro is slick, dun en glimt (te)veel... Ligt echt prima in de hand, maar nu was ik ook al een groot toestel gewend. De vingerafdrukscanner is echt niet noemenswaardig trager dan die van m'n OnePlus 9 Pro, dus dat is natuurlijk fijn. Twee keer m'n vinger ingesteld en prima zo op het eerste gezicht. Wil je aan de slag met 'Magic Eraser', dan moet ik jullie teleurstellen, de gehele optie is gewoonweg niet aanwezig hier.
Too fast, dank!Complexity schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:34:
Probeer eens een update van je toestel / applicaties voor de Magic Ereaser functionaliteit.
even google zag ik dit op redditCLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
De Google Pixel 6 Pro is slick, dun en glimt (te)veel... Ligt echt prima in de hand, maar nu was ik ook al een groot toestel gewend. De vingerafdrukscanner is echt niet noemenswaardig trager dan die van m'n OnePlus 9 Pro, dus dat is natuurlijk fijn. Twee keer m'n vinger ingesteld en prima zo op het eerste gezicht. Wil je aan de slag met 'Magic Eraser', dan moet ik jullie teleurstellen, de gehele optie is gewoonweg niet aanwezig hier.
Missing Magic Erase Option
Anyone else missing the Magic Erase option on their Pixel 6/Pro? I have not seen that option on any photo that I've taken on the phone yet and it's been days of me trying
*Edit: an update just (10:00am EST 10/26/2021) came through for the photo app and now I have the Magic Eraser functionality.
Dat is toch een eis in Frankrijk dat oordopjes meegeleverd moeten worden. Apple heeft daar toen issues mee gehad in Frankrijk. Zie:jinks26 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:27:
nieuws: Apple blijft vanwege Franse wet oortjes leveren bij iPhones in Frankrijk
Ben erg benieuwd naar netwerk ervaring: volte, vowifi, 5G, provider etc. Kan je daar al iets over vertellen?CLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Indien mogelijk graag wat meer vergelijkingen/impressies t.o.v. de OP9 Pro, wat mij betreft de enige andere kandidaat om mijn OP6 op te volgen...CLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Nu aan het switchen van een OnePlus 7T Pro, eerste indruk is dat de Pixel sneller aanvoelt, scherm voelt wat nauwkeuriger qua kleuren. Straks maar eens camera en de rest testen en wat vergelijkingen posten.
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen met de batterij.Steevo_S schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:50:
Nu aan het switchen van een OnePlus 7T Pro, eerste indruk is dat de Pixel sneller aanvoelt, scherm voelt wat nauwkeuriger qua kleuren. Straks maar eens camera en de rest testen en wat vergelijkingen posten.
Die gaat nu keihard maar dit komt denk ik omdat ik alles aan het restoren ben.crimedevil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen met de batterij.
- Fingerprint werkt sneller dan mijn OP7T Pro
- Scherm kleuren is even wennen, heb ze nu aangepast en hij lijkt meer op mijn Oneplus
- Ik mis de alert slider
- Gestures werken vrij soepel en goed
- Geluid van speakers klinken iets voller dan mijn Oneplus en lijkt ook luider (beter)
- Vibratie motor zit bovenin en als je een notificatie krijgt beweegt de bovenkant van je telefoon iets naar rechts
- Camera stotterde aan het begin, lijkt nu beter te zijn, moet de telefoon nog updaten en ga zo maar eens wat foto's maken en vergelijken
Ben zelf tot nog toe blij met de switch maar ga die alert slider echt missen
Na de review van MKBHD te zien, hoe hij op het einde toch de Pixel 6 naar voren schuift als dé beste deal.
Ik ga me dan afvragen hoe de Pixel 6 zich gaat verhouden tot de Nord 2 5G...mooie schermgrootte, goeie hardware en geen gebogen schermranden.
Ik ga me dan afvragen hoe de Pixel 6 zich gaat verhouden tot de Nord 2 5G...mooie schermgrootte, goeie hardware en geen gebogen schermranden.
Komende van een s9+ naar reguliere pixel 6
- Scherm is smooth maar zeker niet scherper, cutout van selfie cam is echt niet proper
- One ui gewend zijn is het zeer lastig voor de gestures, simpele 3 swipes onderaan vond ik zo goed
- Geen folders mogelijk in app drawer alles is gewoon een lange lijst
- Niet mogelijk een aparte achtergrond in te stellen voor het vergrendelscherm en startscherm
- Haptic moter is super en beter
- Fingerprint vooraan werkt goed en snel, geen idee waar ze het over hebben -> overgeschakeld naar s21 en wat een verschil in fingerprint snelheid en naukeurigheid!!
- Camera is een teleurstelling, je moet letterlijk wachten tot de verwerking gedaan is. Deze resulteert in een te hoge scherpte (wat MKBHD mooi aanhaalt klopt volledig)
- Geen photo app ? Alles is dus rechtsreeks op de google foto's app (is geen nadeel of voordeel maar iets wat ik dus niet gewend was. Voordien kon ik kiezen wat geupload was naar google foto's)
- Quick toggles.. Meh zo groot en alles staat bovenaan. Iets wat in oneUI naar beneden gehaald werd voor gebruiksvriendlijkheid.
- Het is toch wel een zwaar(der) toestel en het gewicht licht opmerkelijk aan de bovenkant.
- Geluid vs s9+.. raar geval het is niet slechter maar ook niet beter, wel even luid.
- Bijgeleverde oortje zijn ruk. Overdreven bas dat het niet normaal meer is.
- Batterij is goed en bij intensief gebruik amper gedaald.
Overgeschakeld naar s21 die nog een 200euro goedkoper is/was -> Wereld van verschil een echte verademing.
- Scherm is smooth maar zeker niet scherper, cutout van selfie cam is echt niet proper
- One ui gewend zijn is het zeer lastig voor de gestures, simpele 3 swipes onderaan vond ik zo goed
- Niet mogelijk een aparte achtergrond in te stellen voor het vergrendelscherm en startscherm
- Fingerprint vooraan werkt goed en snel, geen idee waar ze het over hebben -> overgeschakeld naar s21 en wat een verschil in fingerprint snelheid en naukeurigheid!!
- Camera is een teleurstelling, je moet letterlijk wachten tot de verwerking gedaan is. Deze resulteert in een te hoge scherpte (wat MKBHD mooi aanhaalt klopt volledig)
- Geen photo app ? Alles is dus rechtsreeks op de google foto's app (is geen nadeel of voordeel maar iets wat ik dus niet gewend was. Voordien kon ik kiezen wat geupload was naar google foto's)
- Quick toggles.. Meh zo groot en alles staat bovenaan. Iets wat in oneUI naar beneden gehaald werd voor gebruiksvriendlijkheid.
- Het is toch wel een zwaar(der) toestel en het gewicht licht opmerkelijk aan de bovenkant.
- Geluid vs s9+.. raar geval het is niet slechter maar ook niet beter, wel even luid.
- Bijgeleverde oortje zijn ruk. Overdreven bas dat het niet normaal meer is.
- Batterij is goed en bij intensief gebruik amper gedaald.
Overgeschakeld naar s21 die nog een 200euro goedkoper is/was -> Wereld van verschil een echte verademing.
[ Voor 15% gewijzigd door jinks26 op 02-03-2022 11:52 ]
Deze optie is bij mij gewoon mogelijk als ik een achtergrond instel.jinks26 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:15:
Instellingen -> Wallpaper & style -> Change wallpaper -> Wallpaper kiezen -> Set wallpaper on:
- Home screen
- Lock screen
- Home and lock screen
Heb je de 6 of 6 pro?Steevo_S schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:46:
[...]
Die gaat nu keihard maar dit komt denk ik omdat ik alles aan het restoren ben.
- Fingerprint werkt sneller dan mijn OP7T Pro
- Scherm kleuren is even wennen, heb ze nu aangepast en hij lijkt meer op mijn Oneplus
- Ik mis de alert slider
- Gestures werken vrij soepel en goed
- Geluid van speakers klinken iets voller dan mijn Oneplus en lijkt ook luider (beter)
- Vibratie motor zit bovenin en als je een notificatie krijgt beweegt de bovenkant van je telefoon iets naar rechts
- Camera stotterde aan het begin, lijkt nu beter te zijn, moet de telefoon nog updaten en ga zo maar eens wat foto's maken en vergelijken
Ben zelf tot nog toe blij met de switch maar ga die alert slider echt missen
Ik ga denk ik ook de alert slider van m'n OP8 het meest missen..
De 6, prijs verschil was mij iets teveel en ik ergerde me toch vaker dan ik dacht aan dat gebogen scherm.Andreasvers schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:24:
[...]
Heb je de 6 of 6 pro?
Ik ga denk ik ook de alert slider van m'n OP8 het meest missen..
verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door NoReseth op 28-10-2021 14:40 ]
Zie de rode balk onderaan dit topic: [Google Pixel 6 (Pro)] AccessoiresNoReseth schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:31:
Ik ben op zoek naar een case voor de pixel 6 pro waar ook de zijkant van de case een opstaande rande heeft als valbescherming. Ik heb al behoorlijk wat youtube video's gekeken , waar bijv alle spigen cases voorbij komen, maar echt een goede case die niet al te "bulky" is heb ik helaas nog niet gevonden.
Heeft iemand hier nog tips ? Het enige wat ik belangrijk vindt is dat de case zowel in de hoeken, als boven/onder kant een opstaande rand heeft als valbescherming.
Thanks !
[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 28-10-2021 14:35 ]
Balen om te lezen dat de camera zo'n teleurstelling is. De verschillende reviews op YT e.d. maken mij er ook niet echt gerust op. De camera is wel één van de punten waarvoor ik de Pixel 6 kies en andere mindere zaken op de koop wil nemen.jinks26 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:15:
Komende van een s9+ naar reguliere pixel 6
- Fingerprint vooraan werkt goed en snel, geen idee waar ze het over hebben
Ik zeg niet dat hij slecht is, wel voorlopig een teleurstelling.crimedevil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:40:
[...]
Balen om te lezen dat de camera zo'n teleurstelling is. De verschillende reviews op YT e.d. maken mij er ook niet echt gerust op. De camera is wel één van de punten waarvoor ik de Pixel 6 kies en andere mindere zaken op de koop wil nemen.![]()
![]()
Als ik bijvoorbeeld een portrait foto maak dan zie ik na enkele seconden de verwerking en daar loopt het volgens mis. De initiële foto is oké dus dit zal beter worden (hoop ik) met software updates.
Toch weer opvallend/tegenvallend dat de accuduur op z'n best gemiddeld is. Je zou toch denken dat je als maker van Android ook zou moeten kunnen uitvogelen hoe je daar zo efficient mogelijk mee om kan gaan.
YouTube: Google Pixel 6 Pro / Pixel 6 vs iPhone 13 Pro Max vs S21 Ultra - Bat...
YouTube: Google Pixel 6 Pro / Pixel 6 vs iPhone 13 Pro Max vs S21 Ultra - Bat...
Fijn dat de eerste reviews van users ook hier bevestigen dat het gewoon een heel gemiddeld toestel is de 6 serie. Google, teveel gehypd zorgt voor grote teleurstelling terecht voor velen.
Gemiddelde batterijduur, matige videokwaliteit en sommige fotomodusse . Jammer
Gezien de MKBHD review en ervaringen hier toch weer enorm twijfelend om voor de reguliere pixel te gaan. Voor 649 zijn veel van de nadelen goed te accepteren en kan je het risico nog wel lopen dat het wel of niet via een update te verhelpen is.
Nu maar weer een fnac order geplaatst voor een reguliere 6 en ik laat voor nu de 6 pro afhaal order van Saturn ook staan. Die pas 2 dagen geleden geplaatst dus ben bang dat ik daar nog op kan gaan wachten.
Mocht de pro me achteraf toch bevallen dan zal ik de reguliere 6 op v&a plaatsen en visa versa.
Nu maar weer een fnac order geplaatst voor een reguliere 6 en ik laat voor nu de 6 pro afhaal order van Saturn ook staan. Die pas 2 dagen geleden geplaatst dus ben bang dat ik daar nog op kan gaan wachten.
Mocht de pro me achteraf toch bevallen dan zal ik de reguliere 6 op v&a plaatsen en visa versa.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
En nog mensen hier die deze glitch ervaren? https://v.redd.it/gp6nykd4o0w71
De early adopter tax lijkt vrij hoog te zijn
Vandaag mijn Pixel 6 ontvangen
Ik merk 1 ding in de Rabobank bank app kan ik op "Scan QR" drukken wat ik wil maar hij opent de camera niet.
heb al de camera permissies veranderd tussen elke keer vragen & toestaan tijdens gebruik van de app
weet niet of het nu pixel 6 of android 12 gerelateerd is
iemand anders hetzelfde probleem?
Ik merk 1 ding in de Rabobank bank app kan ik op "Scan QR" drukken wat ik wil maar hij opent de camera niet.
heb al de camera permissies veranderd tussen elke keer vragen & toestaan tijdens gebruik van de app
De meeste hebben dit toestel een dag, batterijduur geen idee nog, foto kwaliteit vind ik in veel situaties beter dan mijn OnePlus (vooral omdat je met een OnePlus vaak Gcam nodig had voor fatsoenlijke geen paint modus foto's) en video maak ik amper en moet ik nog testen.Joehoe900 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:49:
Fijn dat de eerste reviews van users ook hier bevestigen dat het gewoon een heel gemiddeld toestel is de 6 serie. Google, teveel gehypd zorgt voor grote teleurstelling terecht voor velen.
Paar dingen die je kan doen:stiletto120 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:14:
Vandaag mijn Pixel 6 ontvangen
- De app volledig verwijderen en opnieuw installeren. (Ik had zelf bij twee apps die buggy waren na het overzetten waar dit de enige oplossing was)
- Telefoon en app updates controleren en uitvoeren
- Telefoon opnieuw opstarten
OnePlus staat ook echt bekend om waardeloze fotokwaliteit (Ik kan het weten met mijn OP6) en Pixel - als ik moet geloven - om bovengemiddelde fotokwaliteit. Dus ik vind best dat je daar wat van mag verwachten, en zeker nu de sensoren na een aantal versies zijn ge-update en al dat gehype. Tot nu toe valt het allemaal nog tegen, ook in de reviews van onbekende Youtubers die nu mondjesmaat online komen.Steevo_S schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:17:
[...]
De meeste hebben dit toestel een dag, batterijduur geen idee nog, foto kwaliteit vind ik in veel situaties beter dan mijn OnePlus (vooral omdat je met een OnePlus vaak Gcam nodig had voor fatsoenlijke geen paint modus foto's) en video maak ik amper en moet ik nog testen.
Voor de prijs is dit toestel voor mij een vooruitgang, ik zat bij OnePlus sinds de One maar doordat ze nu steeds duurder zijn en minder "puur" Android is ben ik overgestapt.crimedevil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:20:
[...]
OnePlus staat ook echt bekend om waardeloze fotokwaliteit (Ik kan het weten met mijn OP6) en Pixel - als ik moet geloven - om bovengemiddelde fotokwaliteit. Dus ik vind best dat je daar wat van mag verwachten, en zeker nu de sensoren na een aantal versies zijn ge-update en al dat gehype. Tot nu toe valt het allemaal nog tegen, ook in de reviews van onbekende Youtubers die nu mondjesmaat online komen.
De Pro kan ik niet over oordelen aangezien ik voor de normale ben gegaan...
https://www.androidpolice...and-6-pro-screen-flicker/spartacusNLD schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:03:
En nog mensen hier die deze glitch ervaren? https://v.redd.it/gp6nykd4o0w71
bedankt voor de tips, maar helaas werkt dat allemaal niet.Hjsurk schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:19:
[...]
Paar dingen die je kan doen:
- De app volledig verwijderen en opnieuw installeren. (Ik had zelf bij twee apps die buggy waren na het overzetten waar dit de enige oplossing was)
- Telefoon en app updates controleren en uitvoeren
- Telefoon opnieuw opstarten
Het rare is om je toestel te registreren moet je een qr code scannen op je oude toestel en dat doet hij wel.
maar eenmaal geregistreerd in de app werkt het niet meer
Mijn Pixel 6 is vandaag binnengekomen. Ook hier problemen, ik vermoed een defect: de frontcamera lijkt niet te werken. Ook niet na een restart, clean install en alle updates. Zodra ik de selfie camera activeer in de Google Camera app, knalt de app eruit. In Whatsapp heb ik alleen maar zwart beeld. Meer mensen die deze ervaring hebben (gehad)?
Wordt een gevalletje RMA ben ik bang…
Nee dat probleem heb ik nietjch88 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:39:
Mijn Pixel 6 is vandaag binnengekomen. Ook hier problemen, ik vermoed een defect: de frontcamera lijkt niet te werken. Ook niet na een restart, clean install en alle updates. Zodra ik de selfie camera activeer in de Google Camera app, knalt de app eruit. In Whatsapp heb ik alleen maar zwart beeld. Meer mensen die deze ervaring hebben (gehad)?
Ik ben vooral benieuwd hoe de batterij van de 6 zich verhoudt to de Galaxy S10. Ik vond de batterij daar van tegen vallen, dus als de Pixel 6 een stuk beter is valt het wel mee. Anders wachten wat Samsung met de S21 FE doet begin volgend jaar.
Valt me op trouwens dat ik niet de optie heb om de iconen mee te nemen met Material You. Zou een slider voor moeten zijn, maar deze is bij mij niet aanwezig.
https://www.google.com/am...roid-12-home-screen%3famp
https://www.google.com/am...roid-12-home-screen%3famp
Add me op Stadia: Gloogle
Ik ben het eigenlijk ontzettend niet eens met het commentaar op de camera. Misschien is het de update van vanochtend, geen idee, maar ik vind het verschil tussen de Pixel 4 en Pixel 6 groot. Veel meer detail, minder oversharpening, mooie natuurlijke scherptediepte door de grotere sensor, minder ruis bij slecht licht. Met als resultaat minder platgeslagen foto's. Natuurlijk gaat het verschil niet gigantisch zijn op je mobiele schermpje, maar we zien dat op die grootte zelfs het verschil tussen een smartphone en full frame camera al moeilijk is bij vergelijkingen. Maar als je langer kijkt, op een groter scherm. Als je gaat croppen of printen... In de details maakt de Pixel 6 imho gehakt van de Pixel 4. Ik heb net even de volgende foto ter vergelijking gemaakt. Ik zeg niet welke, welke is. Ze zijn volledig onbewerkt uit de camera, enkel even naast elkaar gezet in photoshop en als JPEG geëxporteerd met 90%.
:strip_exif()/f/image/ARpz010tLNb3tdTYOQ0cgRxu.jpg?f=fotoalbum_large)
/edit: Als iemand een specifieke vergelijking wil zien. Ik heb een uurtje vrij nu zo let me know.
:strip_exif()/f/image/ARpz010tLNb3tdTYOQ0cgRxu.jpg?f=fotoalbum_large)
/edit: Als iemand een specifieke vergelijking wil zien. Ik heb een uurtje vrij nu zo let me know.
[ Voor 28% gewijzigd door ormagon op 28-10-2021 16:33 ]
Het is al eerder aangegeven, maar iemand die de Pixel 6 (Pro) heeft en kan bevestigen dat dit werkt met 5G/VoLTE??
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Maar juist doordat in vorige Pixels jarenlang dezelfde sensoren zijn gebruikt, kon de software bijna tot in perfectie worden geoptimaliseerd. Met de nieuwe sensoren begint dat proces deels weer opnieuw. Ik ga er dan ook van uit dat de fotokwaliteit op termijn nog stukken beter zal worden. Ideaal is inderdaad anders, maar ik verwacht wel dat het uiteindelijk goedkomt.crimedevil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:20:
[...]
OnePlus staat ook echt bekend om waardeloze fotokwaliteit (Ik kan het weten met mijn OP6) en Pixel - als ik moet geloven - om bovengemiddelde fotokwaliteit. Dus ik vind best dat je daar wat van mag verwachten, en zeker nu de sensoren na een aantal versies zijn ge-update en al dat gehype. Tot nu toe valt het allemaal nog tegen, ook in de reviews van onbekende Youtubers die nu mondjesmaat online komen.
Rechts is de Pixel 6?ormagon schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:16:
Ik ben het eigenlijk ontzettend niet eens met het commentaar op de camera. Misschien is het de update van vanochtend, geen idee, maar ik vind het verschil tussen de Pixel 4 en Pixel 6 groot. Veel meer detail, minder oversharpening, mooie natuurlijke scherptediepte door de grotere sensor, minder ruis bij slecht licht. Met als resultaat minder platgeslagen foto's. Natuurlijk gaat het verschil niet gigantisch zijn op je mobiele schermpje, maar we zien dat op die grootte zelfs het verschil tussen een smartphone en full frame camera al moeilijk is bij vergelijkingen. Maar als je langer kijkt, op een groter scherm. Als je gaat croppen of printen... In de details maakt de Pixel 6 imho gehakt van de Pixel 4. Ik heb net even de volgende foto ter vergelijking gemaakt. Ik zeg niet welke, welke is. Ze zijn volledig onbewerkt uit de camera, enkel even naast elkaar gezet in photoshop en als JPEG geëxporteerd met 90%.
[Afbeelding]
Staat onder 'Achtergrond en stijl' en heet 'Thema-iconen'Pukson schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:15:
Valt me op trouwens dat ik niet de optie heb om de iconen mee te nemen met Material You.
Wat shameless pluggen, maar okee: Preview: de eerste uren met de nieuwe Google Pixel 6 ProCLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:31:
Oke, een moeilijkere! 17:30, enkel verlichting van binnen. Dit is een situatie waar ik de computational photography van Google erg goed vind. En in eerste instantie kunnen ze zich aardig met elkaar meten. Maar zodra je inzoomt en de details op het etiket gaat bekijken wordt het verschil erg duidelijk, vooral in de rode print vind ik het mooi in te zien.
:strip_exif()/f/image/2pcLORwGkOkVVDlpTds5ES0p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2pcLORwGkOkVVDlpTds5ES0p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b9jiLlExzElwuuUUZKK8vFEA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou zeggen links pixel 6?ormagon schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:52:
Oke, een moeilijkere! 17:30, enkel verlichting van binnen. Dit is een situatie waar ik de computational photography van Google erg goed vindt. En in eerste instantie kunnen ze zich aardig met elkaar meten. Maar zodra je inzoomt en de details op het etiket gaat bekijken wordt het verschil erg duidelijk, vooral in de rode print vind ik het mooi in te zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
To dare is to do
Ik denk rechts vanwege de blur op de achtergrond door de grote sensor.
Ook iets minder overdreven wit lijkt het..
Rechts vind ik de rode tekst er net iets scherper uitzien. Dus dat zal de 6 zijn?ormagon schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:52:
Oke, een moeilijkere! 17:30, enkel verlichting van binnen. Dit is een situatie waar ik de computational photography van Google erg goed vindt. En in eerste instantie kunnen ze zich aardig met elkaar meten. Maar zodra je inzoomt en de details op het etiket gaat bekijken wordt het verschil erg duidelijk, vooral in de rode print vind ik het mooi in te zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, nu je het zegt. Ik keek vooral naar de dop van de karaf waar ik wat meer detail in zag.vaagisdenaam schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:02:
Ik denk rechts vanwege de blur op de achtergrond door de grote sensor.
To dare is to do
Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires