Ik heb echt slecht gehoor dus gebruik altijd oortjes om mee te bellen, kan ik je helaas niet mee helpen.yeth3119 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:07:
@CLB @ormagon Hebben jullie ook kunnen bellen met de telefoon? Hoe is de gespreks kwaliteit, volume (Ear speaker) en werkt bellen met VoLTE (zo ja, welke provider?)?
Optie staat er dus bij mij niet tussenCLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:58:
[...]
Staat onder 'Achtergrond en stijl' en heet 'Thema-iconen'
[...]
Wat shameless pluggen, maar okee: Preview: de eerste uren met de nieuwe Google Pixel 6 Pro
Add me op Stadia: Gloogle
Ik overweeg Clearplex, alleen wat mij altijd zo tegenstaat is dat bij de applicatie ongetwijfeld alcohol wordt gebruikt wat niet goed is voor de oleophobic coating...
Heb je increased touch sensitivity aanstaan? Zit in de settings onder display en dan bijna helemaal onderaan.ChromeFR schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:16:
Met mijn glass screenprotector werkt de vingerafdruk scanner helaas niet, ook na de update niet.
Ik overweeg Clearplex, alleen wat mij altijd zo tegenstaat is dat bij de applicatie ongetwijfeld alcohol wordt gebruikt wat niet goed is voor de oleophobic coating...
Optie aangezet Tikgevoeligheid aangevinkt?ChromeFR schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:16:
Met mijn glass screenprotector werkt de vingerafdruk scanner helaas niet, ook na de update niet.
Totaal een half uurtje vandaag, gewoon prima, niks op aan te merken, zowel via de oorspeaker als de normale speaker. Mijn huidige provider is Vodafone. Kan in de instellingen wel kiezen voor 'Bellen via wifi', maar heb hier zelf nog niks van gemerkt. Zie bijvoorbeeld ook geen VoWiFi-icoon. Zelfde geldt voor het VoLTE-icoon.yeth3119 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:07:
Hebben jullie ook kunnen bellen met de telefoon? Hoe is de gespreks kwaliteit, volume (Ear speaker) en werkt bellen met VoLTE (zo ja, welke provider?)?
Moet wel zeggen, dat ik dat nog verder uit moet pluizen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Van welk merk is je screenprotector? Verschillende mensen gezien die voor de update de zelfde problemen hadden met Spigen protectors en dat het na de update was opgelost.ChromeFR schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:16:
Daarnaast zijn er gewoon een hoop goedkopere screenprotectors niet geschikt, ook bij andere merken zie je dit geregeld.
[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 28-10-2021 19:04 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Precies die video, en dan de update die ze er zelf onder geplaatst hebben. Verder staat het ook in het ervaringen topic genoemd, en heb ik het in discord voorbij zien komen.ChromeFR schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:07:
Caseology (a Spigen company). Ik geloof eigenlijk niet dat bij andere met een Spigen glass screenprotector, na de update wél werkt.. bron?
[Afbeelding]
Kan me verder herinneren dat dit bij een OnePlus 8 pro van mij tijdens launch ook voorkwam en dat het daarna middels software updates is opgelost. ook kwamen fabrikanten toen met verbeterde producten. Het zou ook te maken hebben destijds met de samenstelling van het glas. Oftewel ze hebben de producten niet goed zelf getest.
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 28-10-2021 19:17 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Zolang er 4g verbinding is tijdens het bellen en niet terug valt op een 2g of 3g verbinding, zou betekenen dat het een VoLTE verbinding is.CLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:33:
[...]
Totaal een half uurtje vandaag, gewoon prima, niks op aan te merken, zowel via de oorspeaker als de normale speaker. Mijn huidige provider is Vodafone. Kan in de instellingen wel kiezen voor 'Bellen via wifi', maar heb hier zelf nog niks van gemerkt. Zie bijvoorbeeld ook geen VoWiFi-icoon. Zelfde geldt voor het VoLTE-icoon.
Moet wel zeggen, dat ik dat nog verder uit moet pluizen
Ik was van plan voor mijn Pixel 6 voor het eerst een Clearplex te gebruiken, maar je vindt het niks en wat is er precies niet prettig?ChromeFR schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:28:
Ja, het werkt gewoon echt niet. Bah straks weer zo'n 'nare' TPU screenprotector of 'rubberachtige' Clearplex. Het klinkt raar maar ik ging voor de 6 vanwege het platte scherm zodat ik eindelijk weer een tempered screenprotector kon gebruiken. Tegenvaller...
Dat ik het niks vind is een groot woord, tot nu op al mijn telefoons gehad moet aflopende schermen (zoals 6 pro heeft). Het is oké, het doet z'n werk. Maar het voelt een beetje rubberachtig en wordt snel vettig. Er gaat niks boven één glasplaatje mijns inziens.TopsyKrett schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:28:
[...]
Ik was van plan voor mijn Pixel 6 voor het eerst een Clearplex te gebruiken, maar je vindt het niks en wat is er precies niet prettig?
Misschien niet precies wat je bedoelt, maar je kunt Whatsapp Business installeren en gebruiken naast de gewone versie.Troubled schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:03:
Iemand een idee hoe je dual apps kan krijgen? Heb namelijk een zakelijke Whatsapp en persoonlijke. Op mijn OnePlus kon dit wel maar kan het nu niet vinden.
Je kunt de Island app proberen.Troubled schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:03:
Iemand een idee hoe je dual apps kan krijgen? Heb namelijk een zakelijke Whatsapp en persoonlijke. Op mijn OnePlus kon dit wel maar kan het nu niet vinden.
https://play.google.com/s...isfeng.island&hl=en&gl=US
Geen idee of Android dit standaard zo ondersteund.
[ Voor 126% gewijzigd door ChromeFR op 30-10-2021 13:24 ]
Misschien over een paar jaar maar proberen als hun eigen chip ook echt van Google is en geen refurbished exynos (IMO). Na een Samsung S2, Xperia Z2, Windows 950XL, Samsung 7 Edge en Oneplus 6T, nu maar voor het eerst aan de iPhone (13 Pro Max). Puur omdat ik wèl die allround performer wil nu en wat zekerheid.
Maar als Google dit zo doorzet ben ik er zeker van dat ik over 3 jaar weer terug kan naar Android
Is tegenwoordig (helaas) vaak met oled schermen in telefoons.ChromeFR schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:33:
Op mijn toestel bemerk ik een beetje een 'green tint' onderaan het scherm helaas (Pixel 6). Valt op als er grijs wordt weergegeven, zoals bijvoorbeeld het 'instellingen' menu heeft (dark theme).
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 28-10-2021 21:41 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
en dan moet ik 'm terugzetten naar fabrieks instellingen en kan ik weer opnieuw beginnen...
Het lijkt er op dat het bij mij de systeem update is die het veroorzaakt...
[ Voor 20% gewijzigd door servies op 28-10-2021 23:15 ]
Verwijderd
Ben ook heel hard aan het twijfelen om het apparaat terug te sturen. Ik heb redelijk grote handen, maar hij is gewoon niet met één hand te bedienen. Hoesje er ondertussen ook alweer af gehaald, omdat het anders al helemaal niet te doen is.Crim schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 03:01:
[...]
Ik heb mijn Pixel 6 intussen terug gestuurd, hij is gewoon echt belachelijk groot helaas. Nog maar even met de Pixel 5 en hopen dat ze nog met een wat kleiner toestel komen. Beetje formaat standaard iPhone zou perfect zijn.
Ik begin de compact serie van Sony heel erg hard te missen. Snap de noodzaak van zo een gigantisch scherm gewoon echt niet.
K.W.
Dit is mijn eerste pixel maar als je de power knop ingedrukt houdt komt Google assistent en kan je het Google zeggen enzoKoensSocialL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:37:
Iemand enig idee of de Pixel 6 (Pro) ook weer active edge heeft (knijpen voor Google Assistant op te roepen) zoals de Pixel 4? Ik kan er niet meteen iets over vinden helaas!
Is het nog steeds een beetje een loterij of je een goed display krijgt of eentje met green tint?13art schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:39:
[...]
Is tegenwoordig (helaas) vaak met oled schermen in telefoons.
Dacht trouwens ook dat je het vaker kan krijgen bij de wat goedkopere toestellen zoals Oneplus (eigen ervaring), en dat je bij de Galaxys en Iphones minder kans erop hebt omdat zij de betere displays opkopen.
Heb geen oplossing voor je. Wat ik wel weet is dat ik mijn pixel 3 (dus wel weer 3, 4 jaar terug) ook daar heb gekocht en het oer post kon opsturen en een nieuwe kreeg. Tot 2x toe. Ander probleem dan van jou, maar kan me voorstellen dat op en neer rijden mogelijk wat veel is. Good luckddekruyf schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:49:
Nou, ik heb hem opgehaald uit Kleve.. Allemaal prima. Ben alles aan het overzetten (komend van een OP6T) en na het instellen van mijn digid en Corona qr code slaat de hele boel vast.. Scherm doet het niet meer, kan hem ook niet herstarten. Complete vastloper. Alleen als ik de oplader win steek het geluid dat hij er in gaat.. Ik kan wel gebeld worden.. Voel de trilling, en hoor geluid. Maar het scherm is totaal unresponsive... Just my luck 😬. The first DOA. Weet iemand hoe je een harde reset kan doen? Want nu staan wel al mijn gegevens er in, en om 'm daar nu mee terug naar Saturn te brengen.. Pietsje klein beetje spijt op dit moment

Heen en weer rijden is jammer maar helaas.. Hij is echt totaal unresponsive, alle vormen van reset (al dan niet naar fabrieksinstellingen) die ik heb kunnen achterhalen werken domweg niet bij mij.. Iemand nog een pixel6Pro kopen voor een zacht prijsje? 😉Pietje7 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:55:
[...]
Heb geen oplossing voor je. Wat ik wel weet is dat ik mijn pixel 3 (dus wel weer 3, 4 jaar terug) ook daar heb gekocht en het oer post kon opsturen en een nieuwe kreeg. Tot 2x toe. Ander probleem dan van jou, maar kan me voorstellen dat op en neer rijden mogelijk wat veel is. Good luck
Wat ik echter nog niet helemaal snap is of er nou wel dual sim in zit of niet? Ik heb een t-mobile sim kaart privé, en een KPN Sim voor werk. Ik wil beide kunnen gebruiken om te bellen en gebeld te worden. Internet mag gewoon over 1 van de 2.
Kan dit, en zit er nog verschil tussen de normale en de pro?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, dat dacht ik al, maar op veel plekken wordt gesproken over standby of dual standby. Ik wil gewoon op beide Sims gebeld kunnen worden, en hier vanaf kunnen bellen. Niet dat ik eerst in de de instellingen moet omschakelen ofzo.CLB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:21:
Er is plaats voor één fysieke simkaart en één zogenaamde e-sim, zowel bij de 6 als 6 Pro
Het is me ook niet helemaal duidelijk of t-mobile of KPN die esim ondersteunt voor dit toestel.
Maar hoe krijg ik de widget met datum en temperatuur die google initieel geinstalleerd heeft uit het hoofdscherm??
[ Voor 3% gewijzigd door korfage op 28-10-2021 23:35 ]
Gewoon vinger erop houden en dan slepen naar remove?korfage schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:31:
Tot nu toe blij met de P6.
Maar hoe krijg ik de widget met datum en temperatuur die google initieel geinstalleerd heeft uit het hoofdscherm??
Of bedoel je de 'at a glance' functie bovenaan de home screen?
[ Voor 9% gewijzigd door Kaickul op 28-10-2021 23:38 ]
Ben niet blond. Wel grijsKaickul schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:36:
[...]
Gewoon vinger erop houden en dan slepen naar remove?
Of bedoel je de 'at a glance' functie bovenaan de home screen?
Dan krijg ik een schermpje met aanpassen of feedback. Weinig verwijderen.
Ah, at a glance dus. Dan kiezen voor aanpassen en at a glance selecteren, dan kan je normaal kiezen om het uit te schakelen. Maar ik denk dat de datum altijd blijft staan.korfage schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:39:
[...]
Ben niet blond. Wel grijs![]()
Dan krijg ik een schermpje met aanpassen of feedback. Weinig verwijderen.
[ Voor 6% gewijzigd door Kaickul op 28-10-2021 23:44 ]
Maar ik zie dan nergens iets vn “at a glance”, of een nederlandse pendant daarvnKaickul schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:42:
[...]
Ah, at a glance dus. Dan kiezen voor aanpassen en at a glance selecteren, dan kan je normaal kiezen om het uit te schakelen. Maar ik denk dat de datum altijd blijft staan.
Klik op sound buttons en dan op het rood omcirkeld icon. Kan je kiezen tussen trillen, geluid aan of gewoon stil.B-Art schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:45:
Is er geen snel toggle voor geluid/trillen?
/f/image/2QVENndA6EXmenRwNSq0Turq.png?f=fotoalbum_large)
Op de volumeknop drukken. In de popup zie je dan een button die je daarvoor kunt gebruikenB-Art schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:45:
Is er geen snel toggle voor geluid/trillen?
Staat in het Engels bij mij, maar misschien ben je iets met de screenshots:korfage schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:48:
[...]
Maar ik zie dan nergens iets vn “at a glance”, of een nederlandse pendant daarvn
/f/image/VpyreH1sU0i8blZ9qgoXP1Yp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AT64wRGwMscoipOfDa5WxpyD.png?f=fotoalbum_large)
Oh ja, niet op het tandwieltje klikken, maar op de tekst ernaast.
[ Voor 3% gewijzigd door Kaickul op 28-10-2021 23:53 ]
Heet in dutch “snel overzicht” :-)Kaickul schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:51:
[...]
Staat in het Engels bij mij, maar misschien ben je iets met de screenshots:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh ja, niet op het tandwieltje klikken, maar op de tekst ernaast.
Ben temperatuur nu kwijt maar datum blijft staan als ik t uitzet. Ik zoek verder. Thnx
Ben niet altijd even grote fan van Phonearena reviews maar denk dat hun batterij test wel toch één van de betere referenties weergeeft in verhouding met andere toestellen.
Datum zal steeds blijven staan, vrees ik.korfage schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:58:
[...]
Heet in dutch “snel overzicht” :-)
Ben temperatuur nu kwijt maar datum blijft staan als ik t uitzet. Ik zoek verder. Thnx
Ik heb sinds vandaag de Pixel 6 en exact dezelfde situatie als jij. Prive T-mobile en van werk KPN. Heb fysiek de simkaart van KPN erin, er kan maar 1 simkaart in de simtray. Van T-mobile heb ik via de app een E-sim aangeschaft vanaf mijn oude toestel. Je ontvangt een QR- code die je moet scannen met je pixel.SuperKris schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:28:
[...]
Ja, dat dacht ik al, maar op veel plekken wordt gesproken over standby of dual standby. Ik wil gewoon op beide Sims gebeld kunnen worden, en hier vanaf kunnen bellen. Niet dat ik eerst in de de instellingen moet omschakelen ofzo.
Het is me ook niet helemaal duidelijk of t-mobile of KPN die esim ondersteunt voor dit toestel.
Ik kan helaas geen screenshots toevoegen, maar ik kan je aangeven dat beide simkaarten tegelijk werken, dus je kunt bellen en gebeld worden op beide sims.
AH, helemaal top! Bedankt!Neco75 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 00:05:
[...]
Ik heb sinds vandaag de Pixel 6 en exact dezelfde situatie als jij. Prive T-mobile en van werk KPN. Heb fysiek de simkaart van KPN erin, er kan maar 1 simkaart in de simtray. Van T-mobile heb ik via de app een E-sim aangeschaft vanaf mijn oude toestel. Je ontvangt een QR- code die je moet scannen met je pixel.
Ik kan helaas geen screenshots toevoegen, maar ik kan je aangeven dat beide simkaarten tegelijk werken, dus je kunt bellen en gebeld worden op beide sims.
Krijg elke keer de foutmelding "we konden uw rekening niet vinden".
Verder vind ik het wel echt een fijne telefoon. Anders. 😃
Toestel gisteren opgehaald en alles werkt prima.
Toestel is maar iets groter dan de Pixel 4 xl dus is te doen.
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt.SuperKris schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:28:
[...]
Ja, dat dacht ik al, maar op veel plekken wordt gesproken over standby of dual standby. Ik wil gewoon op beide Sims gebeld kunnen.
Dualsimtelefoons kunnen dual standy of dual active hebben. De pixel heeft (blijkbaar) dual standby.
Met dual standby is er voor bellen max 1 simkaart tegelijk actief (!) voor bellen. Standby staan kunnen ze beiden.
Dus als je met simkaart 1 aan het bellen bent en je krijgt een oproep van simkaart 2, merk je dat niet en zal beller 2 direct naar voicemail gaan. Als je er meer info over wilt moet je even googlen op bovenstaande termen.
Hoi!
Ik heb me altijd afgevraagd of het een lot uit de loterij is of dat het in meer of mindere mate altijd is alleen dat niet iedereen weet waar op te letten of dat het alleen in bepaalde situaties opvalt. Mijn 7T Pro heeft het nauwelijk. Alleen bij het unlocmen met de fps is het opeens gigantisch aanwezig.Andreasvers schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:49:
[...]
Is het nog steeds een beetje een loterij of je een goed display krijgt of eentje met green tint?
Dacht trouwens ook dat je het vaker kan krijgen bij de wat goedkopere toestellen zoals Oneplus (eigen ervaring), en dat je bij de Galaxys en Iphones minder kans erop hebt omdat zij de betere displays opkopen.
Maar ja, ik heb ook gelezen dat het met de kwaliteit van de panelen te maken heeft. Ik meen de dat de Samsung S21 er ook kort last van heeft gehad maar dat was na een update weer verholpen. Dus in welke mate het nou een hardware ding is en in welke mate een software ding is me niet hele aal duidelijk.
Hoe dan ook de pixel 6 en 6 Pro zijn (vergeleken met de s21 reeks en de iPhone 13 nog relatief goedkope telefoons te noemen. Dus wellicht om kosten te besparen zijn er iets goedkopere panelen gebruikt. Maar goed dat zijn puur aannames.
Wanneer slaat hij precies vast? Die corona app, als je de QR code laat tonen gooit de brightness van je scherm gigantisch omhoog, is dat het moment dat je scherm vast slaat? Wellicht is daar een verband?ddekruyf schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:49:
Nou, ik heb hem opgehaald uit Kleve.. Allemaal prima. Ben alles aan het overzetten (komend van een OP6T) en na het instellen van mijn digid en Corona qr code slaat de hele boel vast.. Scherm doet het niet meer, kan hem ook niet herstarten. Complete vastloper. Alleen als ik de oplader win steek het geluid dat hij er in gaat.. Ik kan wel gebeld worden.. Voel de trilling, en hoor geluid. Maar het scherm is totaal unresponsive... Just my luck 😬. The first DOA. Weet iemand hoe je een harde reset kan doen? Want nu staan wel al mijn gegevens er in, en om 'm daar nu mee terug naar Saturn te brengen.. Pietsje klein beetje spijt op dit moment
Ik ben heel benieuwd of je het verschil zelf al ervaren hebt. Ik zit nog op de wip tussen de gewone 6 en de pro, ik heb ook al vaak telefoontjes gemist dus een fijnere trilmotor zou voor mij ook een reden zijn om voor de pro te gaan.CLB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
Persoonlijk nog niet, wel wat in reviews gezien met de 6 en 6 Pro naast elkaar.
Die van de 6 Pro was stukken beter volgens die persoon, omdat het motortje onderin het toestel zit.
Bij de normale 6 ligt 'ie boven in het toestel wat het een stuk minder fijn is qua trilintensiteit. We will see.
Vergeet niet dat er een verschil is in haptic feedback en de kracht van de trilmotor bij oproepen. In veel reviews wordt gesproken over de haptic feedback die op de Pro iets fijner is ivm locatie van de trilmotor. Maar dat zegt uiteraard niets over het effect van dat ding wanneer je hem in je broekzak draagt. Just sayingMaarten00 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:08:
[...]
Ik ben heel benieuwd of je het verschil zelf al ervaren hebt. Ik zit nog op de wip tussen de gewone 6 en de pro, ik heb ook al vaak telefoontjes gemist dus een fijnere trilmotor zou voor mij ook een reden zijn om voor de pro te gaan.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Nee dat kan niet, maar je kan wel in de setting double tap kiezen en dan de assistent. Dan opent ie de assistent door tweemaal op de achterkant van je toestel te tikken. Wellicht is dat iets voor je?KoensSocialL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:37:
Iemand enig idee of de Pixel 6 (Pro) ook weer active edge heeft (knijpen voor Google Assistant op te roepen) zoals de Pixel 4? Ik kan er niet meteen iets over vinden helaas!
To dare is to do
Zijn meer mensen die er over klagen:ChromeFR schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:33:
Op mijn toestel bemerk ik een beetje een 'green tint' onderaan het scherm helaas (Pixel 6). Valt op als er grijs wordt weergegeven, zoals bijvoorbeeld het 'instellingen' menu heeft (dark theme).
https://www.gizchina.com/...-issues-with-the-display/
Zie je vaak bij oled schermen. Bij de launch van de 8 pro van OnePlus heel veel mensen op Tweakers met dit probleem. Het is toen middels software updates deels opgelost / verbeterd13art schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:40:
[...]
Zijn meer mensen die er over klagen:
https://www.gizchina.com/...-issues-with-the-display/
Tot nu toe lijkt het hier wel mee te vallen met het aantal meldingen ervan.
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 29-10-2021 08:55 ]
Klopt zoiets zei ik ook al (nou ja, typte ikspartacusNLD schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:54:
[...]
Zie je vaak bij oled schermen. Bij de launch van de 8 pro van OnePlus heel veel mensen op Tweakers met dit probleem. Het is toen middels software updates deels opgelost / verbeterd
Tot nu toe lijkt het hier wel mee te vallen met het aantal meldingen ervan.
13art in "[Google Pixel 6 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Aantal meldingen zal vanzelf toenemen. In eerste instantie valt het mensen niet zo snel op. Maar ja als je weet waar je naar moet kijken en in welke omstandigheden... En nog relatief weinig mensen hebben de pixel. Wanneer die breed beschikbaar is zal het aantal meldingen ook toenemen denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 29-10-2021 09:03 ]
Thxs, maar nee, dat is het niet, het scherm geeft echt helemaal geen enkel signaal..compleet deaud.beugeldop schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:57:
[...]
Wanneer slaat hij precies vast? Die corona app, als je de QR code laat tonen gooit de brightness van je scherm gigantisch omhoog, is dat het moment dat je scherm vast slaat? Wellicht is daar een verband?
Als ik hem aan de computer hang geeft hij wel een audio signaal, dus ik had stille hoop dat ik er op die manier de foto's nog even kon afhalen, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in bestandsoverdracht modus..
Heb je volume en power al lang ingedrukt gehouden?ddekruyf schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:08:
[...]
Thxs, maar nee, dat is het niet, het scherm geeft echt helemaal geen enkel signaal..compleet deaud.
Als ik hem aan de computer hang geeft hij wel een audio signaal, dus ik had stille hoop dat ik er op die manier de foto's nog even kon afhalen, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in bestandsoverdracht modus..
Vmu
edit: al weg.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Oei... Hoop dat ze dat wel rap oplossen, ben erg gesteld op Android auto. Mijn pixel pro komt pas over een paar weken, fingers crossedChromeFR schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:12:
Android Auto i.c.m de Pixel 6 is nog geen goede combinatie; locatiebepaling loopt steeds achter.
Ook bij Google maps?ChromeFR schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:12:
Android Auto i.c.m de Pixel 6 is nog geen goede combinatie; locatiebepaling loopt steeds achter.
Op mijn poco heb ik dat niet bij Google maps, wel bij FM. Lijkt een beetje aan de app te liggen misschien.
Dit heb ik ook. Maar ik wil het nog een calibratie proberen met daglicht. Ik had hiervoor een mi 9t pro en daar ging het toch echt beter. Ik geloof ook niet dat een scanner onder het scherm kan tippen aan die aan de achterkant.Timmetjuh schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:11:
Is er hier iemand die de fingerprint reader gebruikt i.c.m. met een tempered glass screen protector? Ik word er helemaal gek van. Zo'n beetje 9/10 pogingen mislukken. Ik heb de aanraakgevoeligheid van het scherm al aangepast maar dat helpt niet. Komende vanaf een Pixel 5 waarbij de scanner aan de achterkant zit is dit voor mij wel echt een achteruitgang.
Press and hold Volume Down, then press and hold Power. --> in bootloader menu recovery kiezen.Vmu schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:42:
[...]
Heb je volume en power al lang ingedrukt gehouden?
En dan de factory images (staan net online) flashen via adb.
Werkt dat niet dan terugsturen ;-)
Zekers.. Alles al geprobeerd.Vmu schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:42:
[...]
Heb je volume en power al lang ingedrukt gehouden?
Diep in de krochten van reddit gedoken. Niets werkt, ben echt bang dat het een RMA-tje wordt.
waarbij ik gewoon mijn geld terug zou willen. Ik ben weer eventjes genezen van mijn new gear aquisition syndrome.
Been there, done that..wilbert11 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Press and hold Volume Down, then press and hold Power. --> in bootloader menu recovery kiezen.
En dan de factory images (staan net online) flashen via adb.
Werkt dat niet dan terugsturen ;-)
Probleem is, dat het scherm het niet doet, dus zie maar eens in recovery te komen.
Hij gaat terug
Heb jij overigens de gewone variant of een pro?ChromeFR schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:12:
Deze Reddit gebruiker is juist weg te spreken over Android auto op de pixel 6
https://www.reddit.com/r/..._pixel_6_is_pretty_slick/
[ Voor 26% gewijzigd door beugeldop op 29-10-2021 10:08 ]
Bij Flitsmeister heb ik dit op mijn Pixel 5 ook al heel erg lang, lijkt me inderdaad geen pixel specifiek probleem. Google Maps doet het wel prima.vaagisdenaam schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:47:
[...]
Ook bij Google maps?
Op mijn poco heb ik dat niet bij Google maps, wel bij FM. Lijkt een beetje aan de app te liggen misschien.
[ Voor 12% gewijzigd door the-living-dvd op 29-10-2021 10:36 ]
Kabel?the-living-dvd schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:35:
Mijn Pixel 6 kan niet opladen met een oude OnePlus 6 lader. Zelfs niet langzaam laden. Een nieuwe Macbook pro lader werkt wel. En een nieuwere OnePlus 7 Pro lader ook. Enig idee waar dat aan ligt?
Can't wait!
Andere telefoons kan hij wel opladen. Alleen de Pixel 6 wil niet.
Dat heb ik ook met de Spigen opladers die ik alvast heb voor mijn Pixel 6: die laden mijn Oneplus 7 pro niet op. Ze stonden ook niet in de compabiliteitslijst, maar die doen het gewoon echt niet...the-living-dvd schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:35:
Mijn Pixel 6 kan niet opladen met een oude OnePlus 6 lader. Zelfs niet langzaam laden. Een nieuwe Macbook pro lader werkt wel. En een nieuwere OnePlus 7 Pro lader ook. Enig idee waar dat aan ligt?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Remove animations under "Accessibility"
NicoF schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 06:47:
Is het hier iemand gelukt om een mobiele pas in de ING aan te maken?
Krijg elke keer de foutmelding "we konden uw rekening niet vinden".
Verder vind ik het wel echt een fijne telefoon. Anders. 😃
Timmetjuh schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:11:
Is er hier iemand die de fingerprint reader gebruikt i.c.m. met een tempered glass screen protector? Ik word er helemaal gek van. Zo'n beetje 9/10 pogingen mislukken. Ik heb de aanraakgevoeligheid van het scherm al aangepast maar dat helpt niet. Komende vanaf een Pixel 5 waarbij de scanner aan de achterkant zit is dit voor mij wel echt een achteruitgang.
Ik heb dezelfde duim 5x toegevoegd. Vanmorgen maakte dat nog geen verschil maar ondertussen lijkt het toch iets beter te gaan.wjnieuw schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:09:
Ik heb mijn vinger twee keer toegevoegd. Nu werkt de scanner beter.
[...]
Ik heb in een review (geen idee meer welke) gezien dat de viewfinder niet noodzakelijk overeen komt met de uiteindelijke foto, vanwege alle processing die niet live gebeurd.Neco75 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:18:
Hebben jullie ook een wazig beeld in de viewfinder als je een selfie wilt maken? Als ik daarna de foto bekijk, is deze wel scherp.... Ben benieuwd of jullie dit ook ervaren
Lijkt me normaal dus en by design...
Dit is normaal. Gebeurt zodat je veel sneller foto's kan maken. iOS doet dit ook. Het zou niet zozeer wazig moeten zijn maar er zit wel verschil in detail en kleur.Neco75 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:18:
Hebben jullie ook een wazig beeld in de viewfinder als je een selfie wilt maken? Als ik daarna de foto bekijk, is deze wel scherp.... Ben benieuwd of jullie dit ook ervaren
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 29-10-2021 12:29 ]
Als je bijvoorbeeld een selfie maakt waar het redelijk donker is, wordt in de viewfinder de ISO flink omhoog gezet, met als resultaat dat je beter kunt zien wat je fotografeert. Naderhand komt hier allerlei processing overheen zodat het er weer mooi uitziet.spartacusNLD schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:28:
[...]
Dit is normaal. Gebeurt zodat je veel sneller foto's kan maken. iOS doet dit ook. Het zou niet zozeer wazig moeten zijn maar er zit wel verschil in detail en kleur.
Ik heb vroeger bij een optische under screen fingerscanner. bij de 6t en 8tTimmetjuh schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:21:
[...]
Ik heb dezelfde duim 5x toegevoegd. Vanmorgen maakte dat nog geen verschil maar ondertussen lijkt het toch iets beter te gaan.
altijd mijn vingers altijd gescand/ toegevoegd in een donkere ruimte
(waarbij er ook een glazen screenprotector opzat).
daarna nagenoeg nooit weigeringen gehad.
GiTS
Ik heb op dit moment nog een 6T en op een of andere manier doet mijn rechter vinger het altijd sneller dan mijn linker vinger, ik heb verder ook nog nooit een weigering gehad, hij ontgrendelt altijd.reaL_G schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:50:
[...]
Ik heb vroeger bij een optische under screen fingerscanner. bij de 6t en 8t
altijd mijn vingers altijd gescand/ toegevoegd in een donkere ruimte
(waarbij er ook een glazen screenprotector opzat).
daarna nagenoeg nooit weigeringen gehad.
Goede tip inderdaad om het in een donkere ruimte toe te voegen, ook goed alle hoekjes van je vinger registreren.

Iemand al iets te melden over VoLTE (op T-Mobile netwerk)?
Chat gesprekken met Google en T-Mobile gaven geen antwoord op de vraag of het werkt in NL
Geen antwoord op je vraag, maar ik ben oprecht benieuwd waarom dit zo boeiend is?Andreasvers schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:27:
Sorry dat ik het weer vraag![]()
Chat gesprekken met Google en T-Mobile gaven geen antwoord op de vraag of het werkt in NL
Omdat het wel fijn is om mobiel internet te hebben als je aan het bellen bent (zodat je bv. iets kunt opzoeken tijdens het gesprek).voxxel schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:37:
[...]
Geen antwoord op je vraag, maar ik ben oprecht benieuwd waarom dit zo boeiend is?
Ik ben ook wel benieuwd of VoLTE en VoWifi werken op deze telefoon i.c.m. KPN.
Zodat je 'm ook kan unlocken als ie plat op tafel ligt.
Ik heb T-Mobile, dus ga uit van de volgende pagina https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen.Andreasvers schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:27:
Sorry dat ik het weer vraag![]()
Ik kan de optie "4G Calling" aanzetten.
[ Voor 10% gewijzigd door new_guy op 29-10-2021 14:44 ]
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires