Never gonna happen natuurlijk
Hier inmiddels 2,5 dag de Pixel 6 Pro in bezit, dus kan nu net wat meer zeggen over de look, feel en opvallendheden. Het is een mix van Android 12 en de Pixel 6 Pro trouwens, maar ik wil gewoon de powerbutton in kunnen drukken om m'n toestel uit te schakelen, die Assistent kan me gestolen worden.
Toestel voelt rap, snel en draait rondjes om alles wat ik doe. Instellen van het toestel en downloaden van tientallen apps en games gaf geen enkele krimp, maar temperatuur van de 6 Pro werd iets hoger. Heb wel een third party launcher geïnstalleerd, simpelweg omdat ik daar al jaren aan gewend ben en dat draait vlekkeloos. Gaat om Apex Launcher. Fijner voor het uiterlijk van de homescreens, niet laten zien van apps, app-iconen, verschillende gestures enzovoort. Android 12 geeft weinig issues met apps, kreeg er eentje niet geinstalleerd.
Ben nog een beetje aan het spelen met de pixeldichtheid en dergelijke, beetje spelen met 425-450. Uiteraard in de ontwikkelaarsinstellingen de snelheid van de animaties ook wat versneld, niet nodig, maar omdat het kan. Wat me opvalt is dat er niet gekozen kan worden voor een lagere resolutie, had wat mij betreft prima geweest, want ken dat van m'n OnePlus 9 Pro die ook een QHD-scherm heeft. Vingerafdruk is voor mij ook goed genoeg en niet opvallend traag of langzaam. Gezichtsherkenning is niet aanwezig, mis ik soms. Op betrouw- bare plekken heb ik gewoon Smart Lock ingeschakeld, toestel is ook gekoppeld aan m'n smartwatch, prima.
Gewicht is goed, toestel ligt lekker in de hand en ook daar ik niks op aan te merken. Wel is het toestel glad, glad en nog eens glad, dus het is goed dat begin volgende week de hoesjes binnenkomen. De snelle instellingen-toggles zijn wel echt way too huge om fijn te gebruiken. Batterijduur is echt nog niks over te zeggen met al dat installeren, achtergrondprocessen en gespeel, dus daar kom ik later op terug. Camera's zijn we uiteraard bezig mee met testen, maar het internet is inmiddels afgeladen, dus dat laat ik dan wel hier.
[
Voor 83% gewijzigd door
CLB op 30-10-2021 12:35
]