Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34
Ekfad schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:43:
Als er hier mensen van een Oneplus 7 Pro overstappen naar een Pixel 6 Pro. Laat dan even weten hoe het bevalt.

Volgens mij is de grootte van beide toestellen identiek en de vingerscanner zal er heus niet slechter op geworden zijn vermoed ik.
Al vraag ik mij wel af of de overstap zo'n groot verschil zal zijn. Op gebied van geheugen heb ik nu ook reeds 12MP dus het zal vooral moeten komen van het iets sneller scherm en de betere cameraprestaties.

Wat die vingerscanner betreft voor diegenen die hem aanhalen als negatief punt. Weet dat dit grotendeels softwarematig is en dus nog aan gewerkt kan worden. Mijn OP7Pro doet het nu ook beter dan in het begin.
Ik ben benieuwd naar de curve van het scherm in vergelijking met de Oneplus 7 Pro. Die heb ik nu namelijk.

Twijfel nog steeds enorm tussen de Pixel 6 en 6 Pro. Wil eigenlijk geen curve meer, maar wil wel gebruik maken van de telelens van de 6 Pro.

Hoop snel op ervaringen vanuit dit topic. ;)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Weet iemand waarom fabrikanten overstappen op een fingerprint scanner onder het scherm?

Ik heb nog een xz2 compact, met de scanner achterop, en dit werkt echt fantastisch. Mijn vriendin heeft een samsung s10, maar die scanner werkt echt voor geen meter.

Als dat echt tegenvalt is het voor mij een reden om hem terug te sturen/verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:15
Snap niet dat mensen zo afgeven op de vinger scanner, OP gebruikt de zelfde en niemand die er kritiek op heeft.
Wat betreft de mis touches met de scanner is er ook een reviewer die zei dat het in het begin zo was tot hij de vingers nog eens liet scannen en dan was dit voorbij. Dus op zich wel ok, heb ik ook voorgehad met mijn 8T in begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:23
HTCHolland schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:36:
Weet iemand waarom fabrikanten overstappen op een fingerprint scanner onder het scherm?
Omdat het merendeel van de markt daar om vraagt?

Onder het scherm werkt prima, daarnaast makkelijk unlocken als hij op het bureau ligt.

Kwestie van gewenning naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Nou, ik heb de OnePlus 8 Pro en ik vind de vingerafdrukscanner bij vlagen zo traag en inconsistent dat ik ook maar Face Unlock er bij gebruik. Ik hoop dat inmiddels de techniek iets beter is geworden. M'n vrouw heeft de Poco F3 en daar zit de vingerafdrukscanner aan de zijkant in de powerknop en die is bloedjesnel. Dus ik hou m'n hart vast...

Het is dat m'n scherm een dikke barst heeft van m'n OP8Pro, anders had ik nog niet zozeer de noodzaak om te upgraden. Ik ga wel wat dingetjes missen denk ik:

- Groothoek camera die ik momenteel heb die wijder is
- Fysieke knop voor stille modus/trillen/geluid (gebruik dat dagelijks)
- Portretmodus icm telelens. Ik vind voor portretten het veel mooier om de telelens van de OP8Pro te gebruiken. Dit kan dus niet bij de Pixel 6 Pro. Deze is ook wat meer ingezoomd dus dan zou je nóg meer naar achteren moeten staan maar ik hoop wel dat ze het met een softwareupdate nog gaan toevoegen.
- Super snel laden

Heb ook wel eens met een schuin oog naar de Xiaomi 11T Pro gekeken. Die heeft zo'n snelle vingerafdrukscanner, groot scherm en vooral mega snel laden. Natuurlijk wel een stuk minder goede camera set... Maar goed je betaalt er "maar" 500eu voor ipv 900eu voor de Pixel. Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik kijk uit naar donderdag en om echt zelf met het toestel aan de slag te gaan. Dan kan ik het in levende lijve ondervinden.

[ Voor 14% gewijzigd door MitchellHearth op 26-10-2021 12:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
MitchellHearth schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:49:
Nou, ik heb de OnePlus 8 Pro en ik vind de vingerafdrukscanner bij vlagen zo traag en inconsistent dat ik ook maar Face Unlock er bij gebruik. Ik hoop dat inmiddels de techniek iets beter is geworden. M'n vrouw heeft de Poco F3 en daar zit de vingerafdrukscanner aan de zijkant in de powerknop en die is bloedjesnel. Dus ik hou m'n hart vast...

Het is dat m'n scherm een dikke barst heeft van m'n OP8Pro, anders had ik nog niet zozeer de noodzaak om te upgraden. Ik ga wel wat dingetjes missen denk ik:

- Groothoek camera die ik momenteel heb die wijder is
- Fysieke knop voor stille modus/trillen/geluid (gebruik dat dagelijks)
- Portretmodus icm telelens. Ik vind voor portretten het veel mooier om de telelens van de OP8Pro te gebruiken. Dit kan dus niet bij de Pixel 6 Pro. Deze is ook wat meer ingezoomd dus dan zou je nóg meer naar achteren moeten staan maar ik hoop wel dat ze het met een softwareupdate nog gaan toevoegen.

Ik kijk uit naar donderdag en om echt zelf met het toestel aan de slag te gaan. Dan kan ik het in levende lijve ondervinden.
Ik kom ook van een OnePlus 8 Pro. Vergeet niet dat Android 12 bij oneplus naar ColorOS (Oppo) gaat ipv OxygenOS (wat naast stock google de beste was) en dat ColorOS als zeer slecht ervaren wordt tot nu toe. Voor mij is dit een van de grootste redenen om mijn huidige telefoon weg te doen.

Waar oneplus eerst gewoon een ''near stock android'' ervaring was gaat dat vanaf android 12 een ''china phone'' gevoel zijn. #RIPONEPLUS hoor met deze zet :'(

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2021 15:04 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Verder nog een video van sakitech met een performance test onder zwaare load:

eigenlijk alleen interessant als je heel de dag zit te gamen met je telefoon, verder niet zo boeiend. Toch leuke video.

[ Voor 39% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2021 13:08 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Ik kom ook van een OnePlus 8 Pro. Vergeet niet dat Android 12 bij oneplus naar ColorOS (Oppo) gaat ipv OxygenOS (wat naast stock google de beste was) en dat deze als zeer slecht ervaren wordt tot nu toe. Voor mij is dit een van de grootste redenen om mijn huidige telefoon weg te doen.

#RIPONEPLUS hoor met deze zet :'(
Hoofdreden dat ik switch naar de Pixel, de laatste "goede" bang for buck Oneplus was de 7T/7T pro, daarna werd het qua prijs en specs al snel een dertien in een dozijn... Ik ga de alert slider wel missen :(

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-08-2024
Hier heb ik nog een leuke review gevonden.
YouTube: Pixel 6 Pro vs Samsung Galaxy S21 Camera Comparison

Real life use case.
Vooral in de details (waar er in een cirkel een deeltje van een foto uitvergroot word) zie ik de Pixel 6 Pro toch als duidelijke winnaar ten opzichte van S21.

En hij vergelijkt hem ook met de iPhone 13.

[ Voor 42% gewijzigd door Complexity op 26-10-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

TLDW: komt uiteindelijk neer op iOS vs android. Welke vindt je het beste? De iphone 13 heeft verschillende pluspunten en het zelfde geld voor de Pixel. Hij komt uit op gelijkspel.

Leuke video, maar zegt niet zo heel veel uiteindelijk.

1099 voor de basis 128gb iphone versus 512GB voor de pixel. Als je niks om het besturingsysteemgeeft zou dat voor mij wel de beslissende factor zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Pixel 6 versus Pixel 6 Pro:

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Een van de 'grote' USP's waar ik nog geen enkele reviewer mee heb zien spelen is Interpreter Mode (live vertaling), wat voor mij een gamechanger zou zijn aangezien ik regelmatig in Azie kwam pre-Corona. Nou heb ik begrepen dat vooral Japans <-> Engels beide richtingen op momenteel erg goed werkt, maar Marie Kondo spreekt nogal 'ABN' /goed articulerend Japans dus ben erg benieuwd naar praktijkvoorbeelden buiten de deur ook.

Support voor Mandarijn en Koreaans zou op termijn echt een droom zijn, zowel live spraak als tekst (peentjes zweten bij de douane of in de trein als er een mededeling komt die je niet verwacht... :D) . Al vraag ik me af of je daarvoor Tensor perse nodig hebt of weg komt met een goed model en brute rekenkracht (nextgen SD, Apple silicon, etc.)

Qua camera geef ik nog steeds de voorkeur aan een crop camera + en vooral mijn verzameling lenzen. Maar wat mij in de vergelijking met de iPhone 13 wel opvalt zijn de beloofde betere huidskleuren op selfies en portretten van mensen met verschillende achtergronden. Je ziet er vooral minder snel ongezond (bleek/groen) uit en krijgt een zichtbaar licht blosje, iets wat in de photog wereld vaak als een pluspunt wordt gezien bij Canon, terwijl Sony (en in dit geval Apple) over het algemeen realistischere kleuren heeft.
Ook lijkt het gezien het hogere contrast en verzadiging alsof er een ingebouwde ND-filter / effect aan foto's toegevoegd is. Wederom misschien niet altijd even realistisch, maar ik kan me voorstellen dat de doorsnee gebruiker hier de voorkeur aan geeft.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
^^0nMe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:09:
Een van de 'grote' USP's waar ik nog geen enkele reviewer mee heb zien spelen is Interpreter Mode (live vertaling), wat voor mij een gamechanger zou zijn aangezien ik regelmatig in Azie kwam pre-Corona. Nou heb ik begrepen dat vooral Japans <-> Engels beide richtingen op momenteel erg goed werkt, maar Marie Kondo spreekt nogal 'ABN' /goed articulerend Japans dus ben erg benieuwd naar praktijkvoorbeelden buiten de deur ook.

Support voor Mandarijn en Koreaans zou op termijn echt een droom zijn, zowel live spraak als tekst (peentjes zweten bij de douane of in de trein als er een mededeling komt die je niet verwacht... :D) . Al vraag ik me af of je daarvoor Tensor perse nodig hebt of weg komt met een goed model en brute rekenkracht (nextgen SD, Apple silicon, etc.)
vanaf 11:00 in onderstaande review gaan ze hierop in:

TLDW: het werkt, maar het zal af en toe voor wat hilariteit zorgen. Ik weet niet of je daar bij Chineze douane nu precies blij van wordt :P

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:37
^^0nMe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:09:

Qua camera geef ik nog steeds de voorkeur aan een crop camera + en vooral mijn verzameling lenzen. Maar wat mij in de vergelijking met de iPhone 13 wel opvalt zijn de beloofde betere huidskleuren op selfies en portretten van mensen met verschillende achtergronden. Je ziet er vooral minder snel ongezond (bleek/groen) uit en krijgt een zichtbaar licht blosje, iets wat in de photog wereld vaak als een pluspunt wordt gezien bij Canon, terwijl Sony (en in dit geval Apple) over het algemeen realistischere kleuren heeft.
Ook lijkt het gezien het hogere contrast en verzadiging alsof er een ingebouwde ND-filter / effect aan foto's toegevoegd is. Wederom misschien niet altijd even realistisch, maar ik kan me voorstellen dat de doorsnee gebruiker hier de voorkeur aan geeft.
Vind zelf, en zag dat in meerdere reviews terug, dat bij de iPhone de portretten van mensen met een donkere huidskleur juist geler was. Wat juist niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Overigens denk ik dat ook hier vele er een "filter" overheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

spartacusNLD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

vanaf 11:00 in onderstaande review gaan ze hierop in:

[YouTube: I Think It's Time To UPGRADE! - Google Pixel 6 Pro]

TLDW: het werkt, maar het zal af en toe voor wat hilariteit zorgen. Ik weet niet of je daar bij Chineze douane nu precies blij van wordt :P
Haha thanks, toevallig een van de reviews die ik niet even heb doorgeskipped. Ik moet zeggen dat dit er al verbazingwekkend goed eruit ziet qua snelheid. De app transcribed de gesproken teksten vrijwel meteen, alleen de speech engine haperde soms (maar dan heb ik de boodschap op het op het scherm natuurlijk allang opgepikt). Verder was 'horse power' idd hilarisch, maar niet verkeerd vertaald! Chinees is namelijk een contextgevoelige taal, iets wat ML juist zou moeten fixen: als 'auto' niet wordt genoemd dan is het waarschijnlijk een naam -> Marie of Ma Li ;)

@GroeneThee Ja klopt, ik doelde ook meer op het gegeven dat net als bij Sony realistischere kleuren van objecten ten koste lijken te gaan van 'mooiere' huidstinten. En inderdaad, zodra je een sepia of ander sausje erover heen gooit dan kan je hele color-science research van miljoenen en bloed zweet en tranen lekker bij het grof vuil. :D

[ Voor 14% gewijzigd door ^^0nMe op 26-10-2021 16:38 ]

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgiN2VBIbg27Mgzlu1mqtt8kLlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrSeYupJ2nKTETQSnaSenept.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar liggen de pixels in NL. Worden daarna naar Duitsland gestuurd om vervolgens met prioriteit weer naar NL te komen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
GroeneThee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:36:
[Afbeelding]

Blijkbaar liggen de pixels in NL. Worden daarna naar Duitsland gestuurd om vervolgens met prioriteit weer naar NL te komen.... 8)7
Het zou voor Google toch een stuk goedkoper zijn om die telefoons in NL te verkopen dan ze op een rondtocht door de EU te sturen? verder in -> [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
GroeneThee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:36:
[Afbeelding]

Via waar heb jij hem besteld dan?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Google store in DE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:56:
Het zou voor Google toch een stuk goedkoper zijn om die telefoons in NL te verkopen
Tsjaa kost toch veel geld heh zulke dingen. Je moet afspraken maken met retailers, vervoersmaatschappijen, in een winkelschap in de MediaMarkt leggen is niet genoeg, dus je betaalt je scheel aan promotie. Dan heb je nog aftersales die je goed moet inregelen, mensen opleiden die met hun kennis wat kunnen vertellen over de producten. Daarbij is de afzetmarkt in Nederland natuurlijk superklein voor dat alles en brengt het bedrijf per jaar slechts een handjevol toestellen uit. En "wij" kennen de toestellen, 99,5 procent van Nederland niet.

Zonde? Dat wel :) Ook wel weer tof dat je straks een nog unieker (geïmporteerd) toestel hebt natuurlijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
de r/googlepixel discord heeft best wat mooie voorbeelden al van foto's en mensen met ''real world'' ervaring omdat ze in de US al geleverd zijn bij sommige mensen: https://discord.gg/JCJCHd7C

en hierbij ook het bewijs dat benchmark cijfers niet alles zeggen. De pixel 6 pro is in veel gevallen gewoon het snelste met het opstarten van zware applicaties.

rendering is de iphone weer een stuk beter, evenals het actief houden van games die in de achtergrond draaien. Al vraag ik me af of dit niet gewoon een stukje batterij management is in de android software.

[ Voor 62% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2021 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 23:01
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:36:
de r/googlepixel discord heeft best wat mooie voorbeelden al van foto's en mensen met ''real world'' ervaring omdat ze in de US al geleverd zijn bij sommige mensen: https://discord.gg/JCJCHd7C

en hierbij ook het bewijs dat benchmark cijfers niet alles zeggen. De pixel 6 pro is in veel gevallen gewoon het snelste met het opstarten van zware applicaties.

rendering is de iphone weer een stuk beter, evenals het actief houden van games die in de achtergrond draaien. Al vraag ik me af of dit niet gewoon een stukje batterij management is in de android software.

[YouTube: Google Pixel 6 Pro vs iPhone 13 Pro Max - Speed Test]
Deze video verast mij toch wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:35
Wat ik echt jammer vind is dat je het scherm eerst aan moet zetten voordat je de vingerafdrukscanner kunt gebruiken. Dat is weer een stap extra, elke keer als je je telefoon wil unlocken.. op m'n Galaxy S10 (andere techniek, I know) was het best fijn, zo'n in display vingerafdrukscanner, maar dit voelt wel als een stap achteruit t.o.v. Pixel 5 (en we missen op de Pixel 6 natuurlijk ook de swipe gesture op de vingerafdrukscanner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 14:45
Gerjannn schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:14:
Wat ik echt jammer vind is dat je het scherm eerst aan moet zetten voordat je de vingerafdrukscanner kunt gebruiken. Dat is weer een stap extra, elke keer als je je telefoon wil unlocken.. op m'n Galaxy S10 (andere techniek, I know) was het best fijn, zo'n in display vingerafdrukscanner, maar dit voelt wel als een stap achteruit t.o.v. Pixel 5 (en we missen op de Pixel 6 natuurlijk ook de swipe gesture op de vingerafdrukscanner).
Telefoon oppakken of naar je toe richten wekt het scherm toch al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:35
jch88 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:22:
[...]

Telefoon oppakken of naar je toe richten wekt het scherm toch al?
Ja dat is waar! Goed punt :) dat maakt het wel een stuk beter haha. Net nog even getest met de Pixel 5 maar ook als je 'm uit je broekzak haalt werkt dat eigenlijk wel gewoon goed. Dat scheelt wel een hoop. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Weet iemand of het ook mogelijk is om de Pixel te wekken door met je vinger op het (inactief) scherm te (dubbel)tappen? En om het scherm terug uit te zetten?

Zo gebruik ik mijn Oneplus 6t nu regelmatig terwijl hij op mijn bureau ligt: dubbel tap (scherm gaat aan) -> fingerprint login -> snel iets checken -> dubbel tap op homescreen (scherm gaat weer uit). Power knop dient dus niet gebruikt te worden en phone kan gewoon op tafel blijven liggen wat ik erg handig vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Pap3rclip op 26-10-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
Pap3rclip schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:29:
Weet iemand of het ook mogelijk is om de Pixel te wekken door met je vinger op het (inactief) scherm te (dubbel)tappen? En om het scherm terug uit te zetten?

Zo gebruik ik mijn Oneplus 6t nu regelmatig terwijl hij op mijn bureau ligt: dubbel tap (scherm gaat aan) -> fingerprint login -> snel iets checken -> dubbel tap op homescreen (scherm gaat weer uit). Power knop dient dus niet gebruikt te worden en phone kan gewoon op tafel blijven liggen wat ik erg handig vind.
Een enkele tap zet het scherm aan, er is geen functie om het scherm uit te zetten mbv een tap. Het vergrendel scherm gaat na ongeveer 10 seconden weer uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheIconoclast
  • Laatst online: 05-03 23:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Bobbika schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Een enkele tap zet het scherm aan, er is geen functie om het scherm uit te zetten mbv een tap. Het vergrendel scherm gaat na ongeveer 10 seconden weer uit.
Bedankt!

Follow-up vraagje: bij mijn OP zijn er nu "gestures", nl. letters/vormen die je met je vinger op een inactief/zwart scherm kan trekken om bepaalde features onmiddellijk te activeren. Bij mij bijvoorbeeld: "O" symbool met je vinger maken opent camera, "V" symbool zet de flits aan, etc.

Is er iets in deze aard voorzien op de Pixel? Vooral die instant flits is enorm handig in donkere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
livestream van 9to5Google:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Pap3rclip schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Bedankt!

Follow-up vraagje: bij mijn OP zijn er nu "gestures", nl. letters/vormen die je met je vinger op een inactief/zwart scherm kan trekken om bepaalde features onmiddellijk te activeren. Bij mij bijvoorbeeld: "O" symbool met je vinger maken opent camera, "V" symbool zet de flits aan, etc.

Is er iets in deze aard voorzien op de Pixel? Vooral die instant flits is enorm handig in donkere plaatsen.
Je kunt 'snelle tik' (dubbeltikken op de achterkant) toewijzen aan allerlei functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
Pap3rclip schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Bedankt!

Dergelijke gestures zijn niet aanwezig op de Pixel, maar wellicht kan inderdaad de double tap een oplossing zijn. Dit is een Pixel 6 only feature, dus die heb ik nog niet kunnen testrn.
Of anders: "Hey Google, zaklamp aan" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met een screenprotector is de fingerprint-scanner op dit moment dus echt vrij dramatisch helaas. Ook als je dezelfde fingerprint meerdere keren registreert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kosterj
  • Laatst online: 22-03 09:29
Bobbika schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:05:
[...]

Dergelijke gestures zijn niet aanwezig op de Pixel, maar wellicht kan inderdaad de double tap een oplossing zijn. Dit is een Pixel 6 only feature, dus die heb ik nog niet kunnen testrn.
Of anders: "Hey Google, zaklamp aan" ;)
Onjuist. Ik gebruik het ook op mijn Pixel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
TexMex schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:10:
[...]

Met een screenprotector is de fingerprint-scanner op dit moment dus echt vrij dramatisch helaas. Ook als je dezelfde fingerprint meerdere keren registreert.
Met tempered screenprotector (dus op non-Pro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
ChromeFR schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:40:
[...]
Met tempered screenprotector (dus op non-Pro)?
Ja, in de livestream gaf iemand aan dat hij op de non-pro een tempered protector gebruikte van spigen en dat hij daarmee problemen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Is er een TPU screenprotector pre-installed eigenlijk?

Nee.

[ Voor 12% gewijzigd door ChromeFR op 26-10-2021 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
ChromeFR schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:44:
Is er een TPU screenprotector pre-installed eigenlijk?

Nee.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Moet zeggen dat ik het wel een ontzettende tegenvaller vind dat de vingerafdruk niet meer echt werkt met een glass screen protector. Is dit iets dat met software updates nog aangepast kan worden? Zou het met Clearplex bijvoorbeeld wel werken?

https://forum.xda-develop...screen-protector.4352483/

[ Voor 19% gewijzigd door ChromeFR op 26-10-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
In onderstaande video zie je duidelijk hoe ontzettend traag de fingerprint scanner is. Dit is wel echt een achteruitgang, terwijl ik een supersnelle scanner op mijn OnePlus 6 (!) heb.

YouTube: Google Pixel 6 Pro 5 Days Later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
crimedevil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:03:
In onderstaande video zie je duidelijk hoe ontzettend traag de fingerprint scanner is. Dit is wel echt een achteruitgang, terwijl ik een supersnelle scanner op mijn OnePlus 6 (!) heb.

YouTube: Google Pixel 6 Pro 5 Days Later
Zou dat niet met software updates te verbeteren zijn?

Ik heb ook de OP6 en ik zou de snelle scanner op de achterkant echt missen....

[ Voor 8% gewijzigd door CRXed op 26-10-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 08-09 12:55
Kan ik mijn bestaande fysieke KPN simkaart via de Pixel 6 omzetten naar e-sim. Of moet ik dit als bestaande klant via de winkel regelen? Las dat dit via de KPN app maar het is mij niet duidelijk of dit ook voor bestaande klanten kan via de app.

Ik heb momenteel 2 fysieke KPN simkaarten in huidige telefoon P30Lite new edition.
Privé KPN nano en een zakelijke KPN nanoSim.

En welke zou ik dan als beste als esim zetten in de pixel 6, privé of mijn zakelijke sim En hoe gaat dit met telefoonnummers die opgeslagen staan op de fysieke simkaart?

Esim is nieuw voor mij vandaar.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ChromeFR schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:00:
Moet zeggen dat ik het wel een ontzettende tegenvaller vind dat de vingerafdruk niet meer echt werkt met een glass screen protector. Is dit iets dat met software updates nog aangepast kan worden? Zou het met Clearplex bijvoorbeeld wel werken?

https://forum.xda-develop...screen-protector.4352483/
Ik laat ook clearplex zetten bij de Mediamarkt in NL, hopelijk werkt het dan wel….
Volgens mij kan dit ook bij de Saturn als je hem ophaalt nadeel is dan ziet de volgende niet goed moet je weer terug tenzij je dichtbij een saturn woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
YouTube: Google Pixel 6 + 6 Pro Full Review: A new era for Pixels!

Meest uitgebreide en informatieve review tot heden, althans vind ik. :) Enjoy

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
En dan direct naar een NL adres :o?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hjsurk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 10:22
Inmiddels een paar uur bezig met de Google Pixel 6 Pro. Eerste impressie is dat het wel echt een grote telefoon is. Het scherm maakt het echter helemaal goed, want deze is van zeer hoge kwaliteit. Elke nieuwe pagina blijf ik haast zeggen: "Moet je dit bekijken!" en vervolgens pak ik dan de Pixel 5 ernaast en zie daar duidelijk kwaliteitsverschil.

De vingerafdruk sensor heeft nog geen problemen qua snelheid gegeven, maar het blijft toch wennen na een sensor op de achterkant. Af en toe toets ik daardoor de pincode in, in plaats van het toestel met mijn vingerafdruk te ontgrendelen.

Verder erg blij dat de foto's weer sneller worden verwerkt, dit was op de Pixel 5 nog wel eens een tegenvaller.

Overal is mijn ervaring tot nu toe positief. We gaan het zien de komende twee weken.

[ Voor 0% gewijzigd door Hjsurk op 27-10-2021 00:01 . Reden: Paragrafen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 19:03
Hjsurk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:57:
Inmiddels een paar uur bezig met de Google Pixel 6 Pro. Eerste impressie is dat het wel echt een grote telefoon is. Het scherm maakt het echter helemaal goed, want deze is van zeer hoge kwaliteit. Elke nieuwe pagina blijf ik haast zeggen: "Moet je dit bekijken!" en vervolgens pak ik dan de Pixel 5 ernaast en zie daar duidelijk kwaliteitsverschil.

De vingerafdruk sensor heeft nog geen problemen qua snelheid gegeven, maar het blijft toch wennen na een sensor op de achterkant. Af en toe toets ik daardoor de pincode in, in plaats van het toestel met mijn vingerafdruk te ontgrendelen.

Verder erg blij dat de foto's weer sneller worden verwerkt, dit was op de Pixel 5 nog wel eens een tegenvaller.

Overal is mijn ervaring tot nu toe positief. We gaan het zien de komende twee weken.
Vraagje, heeft de vingerafdruk sensor een soort "feedback" wanneer je m indrukt? Dit heb ik namelijk nu op mijn Mi 10 Ultra, deze heeft ook niet de snelste sensor maar voelt hierdoor toch wat beter. Heb er nog niets over gehoord in de review die ik heb gekeken, ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Niet dat ik de pixel 6 pro kan kopen, overal uitverkocht helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
Cruzer schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:58:
Kan ik mijn bestaande fysieke KPN simkaart via de Pixel 6 omzetten naar e-sim. Of moet ik dit als bestaande klant via de winkel regelen? Las dat dit via de KPN app maar het is mij niet duidelijk of dit ook voor bestaande klanten kan via de app.

Ik heb momenteel 2 fysieke KPN simkaarten in huidige telefoon P30Lite new edition.
Privé KPN nano en een zakelijke KPN nanoSim.

En welke zou ik dan als beste als esim zetten in de pixel 6, privé of mijn zakelijke sim En hoe gaat dit met telefoonnummers die opgeslagen staan op de fysieke simkaart?

Esim is nieuw voor mij vandaar.
Dat gaat idd via de mijn kpn app. Ik heb er ook naar gezocht. De optie zie je alleen in de app als de telefoon ook daadwerkelijk geschikt is voor e-sim, dus ook voor bestaande klanten.

Het is om het even welke sim je overzet denk ik. En je kan beide sim eerst om en om invoeren en de contacten importeren naar je telefoon en vervolgens eentje importeren via de KPN app. Of je kan op je huidige telefoon alles al exporteren naar je Google account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

Goed om te lezen. Wat ik vooral lees is dat de vingerafdruk niet goed werkt als je het installatie proces hiervan niet goed gedaan hebt. Je kan dit namelijk te snel doen en dat de telefoon het toch accepteert.

Hoe heb je de telefoon besteld? En op welke manier in NL gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee

Top zeg! Fijn om een dergelijke eerste indruk te lezen.

Maar vandaag verwachten wij uiteraard wel meer updates/informatie hè... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
MrDucky schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:14:
[...]

En dan direct naar een NL adres :o?
Was dat maar waar.... Nee hoor, verzending details lieten zien dat hij vanuit NL naar Duitsland is gestuurd, heb adres van een vriend opgegeven. Die stuurt het met prioriteit naar mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:15
Iemand al iets gelezen of gehoord hoe goed of slecht de trilmotor is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

LeStef schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:59:
De 6 en de 6 Pro lijken dezelfde (hele goede) trilmotor te hebben maar bij de 6 Pro zit die laag in het apparaat, daar waar je hand zich bevindt, terwijl die bij de gewone 6 een stuk hoger gemonteerd is. Waardoor de haptic feedback bij de 6 Pro een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51
Het 5g modem lijkt een grote stroomverbruiker te zijn...

https://www.tomsguide.com...e-tested-we-have-bad-news

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Als je geen gebruik maakt van een 5G verbinding, heb je dan hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Andreasvers schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Laatst online: 05:57
Andreasvers schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Lees vooral de tekst even goed. Op 5G 8u13m en 4G 10u:52m. Dus op 4G een stuk beter, maar minder dan de concurrentie.

Bijzonder aan het verhaal vind ik dat het vastzetten op 60hz slechte resultaten geeft dan adaptief. Met name voor de non-pro die enkel tussen 60 en 90hz kan switchen..

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hjsurk
Kuzomu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 05:43:
[...]

Vraagje, heeft de vingerafdruk sensor een soort "feedback" wanneer je m indrukt? Dit heb ik namelijk nu op mijn Mi 10 Ultra, deze heeft ook niet de snelste sensor maar voelt hierdoor toch wat beter. Heb er nog niets over gehoord in de review die ik heb gekeken, ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Niet dat ik de pixel 6 pro kan kopen, overal uitverkocht helaas :(
De trilmotor geeft feedback met behulp van twee korte trillingen. Eerste trilling wanneer je hem aanraakt en de tweede trilling wanneer hij klaar is. Als je een verkeerde vinger plaatst of niet goed plaatst dan krijg je op het laatst twee trillingen in plaats van èèn.
spartacusNLD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 06:29:
[...]

Goed om te lezen. Wat ik vooral lees is dat de vingerafdruk niet goed werkt als je het installatie proces hiervan niet goed gedaan hebt. Je kan dit namelijk te snel doen en dat de telefoon het toch accepteert.

Hoe heb je de telefoon besteld? En op welke manier in NL gekregen?
Via de Google Store UK, alleen gaat dit ook wat makkelijker als je woonachtig bent in het Verenigd Koninkrijk. :+
GroeneThee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 06:54:
[...]

Top zeg! Fijn om een dergelijke eerste indruk te lezen.

Maar vandaag verwachten wij uiteraard wel meer updates/informatie hè... :P
Haha, ik ga het proberen. Helaas moet ik vandaag ook gewoon werken. Als je iets specifieks wilt horen dan hoor ik het graag.
LeStef schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:59:
Zelf een positieve ervaring met de trilmotor op de Pro. Goede feedback van meldingen, typen, ontgrendelen en andere gimmicks. Zoals de andere reactie al aangeeft, misschien dat de ervaring anders is op de twee verschillende apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
CRXed schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Zou dat niet met software updates te verbeteren zijn?

Ik heb ook de OP6 en ik zou de snelle scanner op de achterkant echt missen....
Die scanner op de achterkant, dat went nog wel, maar het gebrek aan face unlock dat is onbegrijpelijk. :F

Zit zelf ook op een OP6 die ik stilaan wil gaan vervangen, maar Oneplus gaat een pad op dat me steeds minder zint (zeker nu met de integratie tussen Oxygen/ColorOS)...anderzijds heb ik weinig alternatieven. Samsung UI hou ik écht niet van met een shitload aan crapware erop. Ik hou van een zo clean mogelijke Android, zonder te rooten.

Dacht ik de Pixel 6 Pro...maar enkel de trage FP scanner als unlock, kan een dealbreaker zijn.
Waar blijft MKBHD met z'n full review...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
gehaktstaaf schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Lees vooral de tekst even goed. Op 5G 8u13m en 4G 10u:52m. Dus op 4G een stuk beter, maar minder dan de concurrentie.

Bijzonder aan het verhaal vind ik dat het vastzetten op 60hz slechte resultaten geeft dan adaptief. Met name voor de non-pro die enkel tussen 60 en 90hz kan switchen..
''To be fair, no one is going to surf the web continuously until the battery dies, and our test is not designed to mirror real-world use. In fact, thanks to Google’s Tensor chip and tools like Extreme Energy Saver mode, you should be able to get through most of the day (if not more) on a charge.''

Lijkt dus te liggen aan een oudere 5G chip die ze gebruiken. Maar zoals ze zelf ook aangeven, lijkt dit (voor nu) nog niet neer te komen op zeer slechte batterij duur bij ''normaal'' gebruik. In geen enkele andere review hebben we dat voorbij zien komen. Zegt dat alles? Nee. Het blijft vooral zelf gaan ervaren of de ervaringen van andere hier af wachten. Daar hecht ik meer waarde aan.

Zelfde geld bij de bechmark score, die zijn bij andere toestellen hogeren maar de pixel blijkt uit verschillende tests sneller applicaties op te starten. Het is net waar je meer waarde aan hecht. Syntetische benchmarks of real world ervaringen.

Als je twijfelt is het slim om wat ervaringen hier af te wachten, of je wacht op de s21 FE die in januari komt. Verder zie ik online ook al verschillende ''leaks'' rondom de S22. Die komt begin volgend jaar ook uit. :)

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 27-10-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Drwho1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Dacht ik de Pixel 6 Pro...maar enkel de trage FP scanner als unlock, kan een dealbreaker zijn.
Waar blijft MKBHD met z'n full review...
Lees even een paar posts terug de ervaringen van een mede-tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
GroeneThee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Lees even een paar posts terug de ervaringen van een mede-tweaker ;)
Ja had ik wel gezien. Had het filmpje ook gezien hier een paar posts hoger waarbij een Pixel Fanboy enthousiast wil gaan doen over de FP scanner en dan toch behoorlijk gaat falen...

Het blijft dus beperkt tot die FP scanner of telkens je pin intoetsen.
Klinkt natuurlijk belachelijk, alsof dat zo'n moeite is, maar toch...een toestel van 899€ zonder een face unlock, ik vind dat zuur.

Ik begrijp de keuze niet. Of misschien wel vanuit veiligheid, een simpele face unlock is makkelijk te bedotten of je moet al voor een 3D biometrie (of hoe het ook noemt...) genre Apple gaan om het veiliger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drwho1 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:04:
Of koppelen aan een wearable ofzo: smart unlock :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Laatst online: 10:45
[...]

Ja had ik wel gezien. Had het filmpje ook gezien hier een paar posts hoger waarbij een Pixel Fanboy enthousiast wil gaan doen over de FP scanner en dan toch behoorlijk gaat falen...

Klinkt natuurlijk belachelijk, alsof dat zo'n moeite is, maar toch...een toestel van 899€ zonder een face unlock, ik vind dat zuur.

Ik begrijp de keuze niet. Of misschien wel vanuit veiligheid, een simpele face unlock is makkelijk te bedotten of je moet al voor een 3D biometrie (of hoe het ook noemt...) genre Apple gaan om het veiliger te maken.
Maar hoeveel telefoons hebben nou veilige Face Unlock? Voor zover ik weet zijn er maar twee: de Pixel 4 series en de iPhone X en verder. Al dat andere kan je vrij makkelijk omzeilen met een mooie foto van je gezicht.

Ik heb een 6 Pro in de bestelling staan, maar loop nu met een 11 Pro Max. Face Unlock is leuk, maar zeker in de gemaskerde tijden is het fijn om ook een Apple Watch te hebben, voor snelle unlock. Als ik onderweg in de trein zit met een mondkapje en ik moet iets overmaken via mijn ING app, dan moet ik altijd pincode gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
[...]

tsja als face unlock voor jou een must is, is dit niet het toestel voor jou.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Morgen in m'n eigen handen, yeah:
Google Pixel 6 (Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjsurk
[...]
[...]
Eventueel is dit ook nog een optie: https://support.google.com/pixelphone/answer/6093922?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:39

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Nice man, gefeliciteerd! Staat het IMEI nummer ook op de dozen van de telefoons? Of moet je daarvoor eerste helemaal de telefoon installeren. Je hebt het IMEI nummer nodig voor de koptelefoons toch?

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:39:
Nice man, gefeliciteerd! Staat het IMEI nummer ook op de dozen van de telefoons?
Yes en op je factuur ook (als het goed is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjsurk
Broodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Nice man, gefeliciteerd! Staat het IMEI nummer ook op de dozen van de telefoons? Of moet je daarvoor eerste helemaal de telefoon installeren. Je hebt het IMEI nummer nodig voor de koptelefoons toch?
IMEI staat ook op het doosje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

CLB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Yes en op je factuur ook (als het goed is) :)
Ik weet niet waar ik de factuur kan vinden (Ik heb via de Google Store besteld) maar in alle mails die ik van Google heb gehad, kan ik niets vinden over een IMEI nummer.

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Broodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:50:
Ik weet niet waar ik de factuur kan vinden (Ik heb via de Google Store besteld)
Rekening (met IMEI) is in te zien via https://pay.google.com/.
IMEI-nummer staat ook bij je bestelstatus, mits toestel verzonden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
CLB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

https://www.androidplanet.nl/tips/imei-nummer-vinden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjsurk
Broodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Ik weet niet waar ik de factuur kan vinden (Ik heb via de Google Store besteld) maar in alle mails die ik van Google heb gehad, kan ik niets vinden over een IMEI nummer.
https://store.google.com/orderhistory en vervolgens je order details bekijken. Als je order verzonden is dan staat het IMEI nummer onder de telefoon naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Laatst online: 28-06 08:57
Hjsurk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Haha, ik ga het proberen. Helaas moet ik vandaag ook gewoon werken. Als je iets specifieks wilt horen dan hoor ik het graag.
Zit je toevallig bij KPN? Ben namelijk benieuwd of VoLTE en VoWifi goed werken op de Pixels in een KPN netwerk. Daar is veel onduidelijkheid over. En toevallig een eSim? Werkt dat met KPN? Hoor je ook veel verschillende verhalen over.
Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DSAVD
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Korte video demonstratie van de finger print scanner, lijkt toch vlot te gaan zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjsurk
JazzMatazz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Zit je toevallig bij KPN? Ben namelijk benieuwd of VoLTE en VoWifi goed werken op de Pixels in een KPN netwerk. Daar is veel onduidelijkheid over. En toevallig een eSim? Werkt dat met KPN? Hoor je ook veel verschillende verhalen over.
Dank!
Ik zit bij Vodafone dus kan helaas geen ervaringen over het KPN netwerk delen. Daarnaast gebruik ik het netwerk in het Verenigd Koninkrijk aangezien ik daar momenteel woonachtig ben. Het overzetten van eSIM (Vodafone NL) ging overigens prima. Op mijn Pixel 5 verwijderd en daarna toegevoegd op mijn Pixel 6 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Laatst online: 28-06 08:57
Hjsurk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Ik zit bij Vodafone dus kan helaas geen ervaringen over het KPN netwerk delen. Daarnaast gebruik ik het netwerk in het Verenigd Koninkrijk aangezien ik daar momenteel woonachtig ben. Het overzetten van eSIM (Vodafone NL) ging overigens prima. Op mijn Pixel 5 verwijderd en daarna toegevoegd op mijn Pixel 6 Pro.
Jammer, maar dank voor het snelle delen van je ervaringen en veel 'speelplezier'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

CLB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

Moggeh, ben denk nog steeds wakker aan het worden... IMEI is natuurlijk serienummer...
Thanks tho! Gevonden dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Volgens mij was er ook een reviewer (even vergeten welke) die aangaf dat er een tussentijdse software update was geweest. Hij had z'n fingerprint na die update verwijderd en weer opnieuw geregistreerd, en daarna geen problemen met herkenning meer ervaren.

Lijkt me ook erg sterk dat Google dit niet onder de knie kan krijgen. Zelfs budget toestellen hebben prima under display scanners.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Je kan zeggen wat je wil, maar dit is veel trager dan wat ik nu op de OnePlus 6 heb :).

Ik heb ook een pixel 6 in bestelling staan hoor, het is tijd voor wat anders. Maar de plaatsing en snelle unlock van de vingerafdruk scanner ga ik wel missen, samen met de notificatie-slider natuurlijk :p.

Wat ik niet ga missen is de camera (en default software) op de OP6 :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Met screenprotector toch die demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Kan je overigens ook al iets zeggen over de trilmotor? Heb ook de 6 Pro in bestelling. Merk dat ik vaak genoeg telefoontjes heb gemist doordat de trilmotor zo ontiegelijk slecht is op dat ding...

En heeft de 6 Pro iets van een broekzakmodus? Heb met mijn huidige telefoon nog wel eens per ongeluk met mijn broekzak noodoproepen (dus ook 112) gedaan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD
MKBHD zijn review komt vandaag. 9 uur geleden gaf hij aan dat de review, voor hem dus, morgen kwam. (het is daar nu 07:30 snachts)

https://twitter.com/MKBHD/status/1453178846006628352?s=20

[ Voor 75% gewijzigd door spartacusNLD op 27-10-2021 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Broodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

Kan je overigens ook al iets zeggen over de trilmotor? Heb ook de 6 Pro in bestelling. Merk dat ik vaak genoeg telefoontjes heb gemist doordat de trilmotor zo ontiegelijk slecht is op dat ding...

En heeft de 6 Pro iets van een broekzakmodus? Heb met mijn huidige telefoon nog wel eens per ongeluk met mijn broekzak noodoproepen (dus ook 112) gedaan...
Je telefoon is toch vergrendeld als hij in je broekzak zit? Zonder gezicht/vinger/pincode gebeurd er dan toch helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodje_Aap schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:19:
Kan je overigens ook al iets zeggen over de trilmotor? Heb ook de 6 Pro in bestelling.
Merk dat ik vaak genoeg telefoontjes heb gemist doordat de trilmotor zo ontiegelijk slecht is op dat ding...
Persoonlijk nog niet, wel wat in reviews gezien met de 6 en 6 Pro naast elkaar.
Die van de 6 Pro was stukken beter volgens die persoon, omdat het motortje onderin het toestel zit.
Bij de normale 6 ligt 'ie boven in het toestel wat het een stuk minder fijn is qua trilintensiteit. We will see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-08-2024
Voor iedereen die nog twijfels heeft over de camer qualiteit.
YouTube: Pixel 6 Pro vs iPhone 13 Pro Max – Camera Comparison!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Jeroenneman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Volgens mij was er ook een reviewer (even vergeten welke) die aangaf dat er een tussentijdse software update was geweest. Hij had z'n fingerprint na die update verwijderd en weer opnieuw geregistreerd, en daarna geen problemen met herkenning meer ervaren.

Lijkt me ook erg sterk dat Google dit niet onder de knie kan krijgen. Zelfs budget toestellen hebben prima under display scanners.
YouTube: Pixel 6/6 Pro: YOUR questions answered!

Ik lees hier als vastgezette opmerking dat er idd een update is voor de vingerscanner icm 3rd party screenprotectors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Ik vind hier vooral interessant dat vergelijkbare shots in andere categorieën de ene keer naar de pixel en de andere keer naar de iPhone gaan.

portret day --> pixel
portret low light --> iPhone

terwijl gemiddeld de pixel het beter deed bij weinig licht in de andere opnames.

Overigens blijft het ook een kwestie van smaak, ik was het zeker niet in alle gevallen eens met hoe de punten verdeeld werden. Foto met de donkere brug; de pixel heeft veel meer details, net als in alle voorgaande donkere foto's. De voorgaande foto's wint de pixel, en de foto onder de brug wint de iPhone omdat die kerel het een fijner plaatje vind... :X

edit: typos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Cruzer schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
YouTube: Pixel 6/6 Pro: YOUR questions answered!

Ik lees hier als vastgezette opmerking dat er idd een update is voor de vingerscanner icm 3rd party screenprotectors.
Idd:
'' Pixel 6 in-display fingerprint scanner and screen protectors now play nicely as of the Day One update: SD1A.210817.036

Please note that it fixes issues with third-party screen protectors.''

Top! al iemand die een changelog kan delen (uit zijn pixel) van deze update? Ik kan hem nog niet vinden. Zal je net zien dat het gaat over de snelheid van fingerprint unlock, low light foto performance, video en 5G battery drain >:)

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 27-10-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjsurk
spartacusNLD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:04:
[...]

Idd:
'' Pixel 6 in-display fingerprint scanner and screen protectors now play nicely as of the Day One update: SD1A.210817.036

Please note that it fixes issues with third-party screen protectors.''

Top! al iemand die een changelog kan delen (uit zijn pixel) van deze update? Ik kan hem nog niet vinden. Zal je net zien dat het gaat over de snelheid van fingerprint unlock, low light foto performance, video en 5G battery drain >:)
Hier is deze in de nacht geïnstalleerd, kan helaas geen changelog vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op de officiele spec pagina op de Google site over de Google Pixel 6 Pro zie ik bij het scherm staan 16 miljoen kleuren, dit betekent dan toch dat het paneel 8-bit is ipv 10-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes, anders dus dan bijvoorbeeld het 10 bit-scherm van de Oppo Find X3 Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:27:
Yes, anders dus dan bijvoorbeeld het 10 bit-scherm van de Oppo Find X3 Pro :)
Ja idd, of zoals bij de Mi 11 (Gewone, Pro & Ultra) en de Vivo X70 Pro Plus.
Dan ga ik toch liever voor 1 van deze denk ik voor ongeveer het zelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
edgarf28 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:30:
[...]

Dan ga ik toch liever voor 1 van deze denk ik voor ongeveer het zelfde bedrag.
Mag ik vragen waarom dat voor jou het argument is om een van deze telefoons te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

beugeldop schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Je telefoon is toch vergrendeld als hij in je broekzak zit? Zonder gezicht/vinger/pincode gebeurd er dan toch helemaal niks?
Klopt, maar vanuit je broekzak kan bij bepaalde meldingen (zoals Snapchat) je scherm ingeschakeld worden. Vervolgens drukt je been (onbewust) van alles aan, waaronder bijvoorbeeld noodoproep of SOS. Dus Ja je zou zeggen dat het niet kan gebeuren, maar het gebeurt weldegelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
edgarf28 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:30:
Ben ik ook wel benieuwd naar hoor, afgelopen maanden de OnePlus 9 Pro als daily driver gebruikt dus...

Leuk detail trouwens, de zijkanten van de doosjes, was me nog niet opgevallen:
Google Pixel 6 (Pro)

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 27-10-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
GroeneThee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Mag ik vragen waarom dat voor jou het argument is om een van deze telefoons te nemen?
Scherm is voor mij belangrijk. Ook het contrast is 5-8x zo hoog bij deze telefoons dan bij de Pixel 6 Pro.
En de Vivo X70 Pro Plus heeft bijv precies de zelfde main camera module dan de Pixel 6 (Pro), met een Zeiss lens zelfs, en een iets snellere processor (888+) en 256gb voor 849eu.
Pagina: 1 ... 9 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires