Ben met vakantie, maar krijg nu een update van 415 mb naar binnen.
Wordt dus nog beter 🙃
Wordt dus nog beter 🙃
/f/image/hY1G7eNT6bybXnaf52q9ds9l.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 66% gewijzigd door ivo1969 op 06-12-2023 22:40 ]
[ Voor 66% gewijzigd door ivo1969 op 06-12-2023 22:40 ]
Er staat ook netjes een link bij:ivo1969 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:37:
Ben met vakantie, maar krijg nu een update van 415 mb naar binnen.
Wordt dus nog beter 🙃
[Afbeelding]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
[ Voor 4% gewijzigd door GoEV6 op 19-12-2023 18:51 ]
Powerbutton voor 30 seconden indrukken al geprobeerd?GoEV6 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:48:
Ik heb een Pixel 6A die niet meer wil opstarten. Hij gaat wel aan en uit maar blijft hangen bij het opstarten. Het enige dat je ziet is het Google logo en een bewegende balk eronder. Is deze nog te redden?
Restarten en power + omhoog werkt helaas niet.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Mother_lepard op 19-12-2023 19:40 ]
Yes dan volgt een restart en begint het verhaal weer van voor af aan.Mother_lepard schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:39:
[...]
Powerbutton voor 30 seconden indrukken al geprobeerd?
https://support.google.com/pixelphone/answer/6377386
[ Voor 16% gewijzigd door GoEV6 op 19-12-2023 20:32 ]
Volgens mij moet je volume - en de powerknop gebruiken voor recovery mode.GoEV6 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:21:
[...]
Yes dan volgt een restart en begint het verhaal weer van voor af aan.
Ik krijg als eerste een logo van een lege batterij in beeld en dan weer de G van Google zonder dat er verder wat gebeurd.
Volume - helpt ook niet. Hij restart dan alleen.nerovectra schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:43:
[...]
Volgens mij moet je volume - en de powerknop gebruiken voor recovery mode.
Het kan ook zijn dat je met een houten cocktailprikker even de usb poort moet ontstoffen en daarna opladen.
Dan Google support inroepen.GoEV6 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:47:
[...]
Volume - helpt ook niet. Hij restart dan alleen.
Er zit geen vuil in de usb poort. Heb ook al meerder laders geprobeerd.
Yes heb contact opgenomen met de winkel waar ik hem heb gekocht. Is 13 maanden oud dus heb nog garantie. Dank voor de hulp hier.
Kijkt PiHole naar het MAC adres van de device? Je kunt even checken of de random MAC functie aanstaat bij je thuiswifi, die kun je even uit proberen te zetten.iTmen79 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:36:
We gebruiken een PiHole dns blocking om advertenties te blokkeren op ons thuis netwerk. We hebben soms met ons beiden Pixel 6a smartphones problemen met het verbinden met de wifi. Nu blijkt dat de PiHole het probleem is. Als ik namelijk de Pihole stopzet dan zijn de wifi problemen verdwenen.
Heeft iemand anders ook deze ervaring? Ik wil graag de PiHole aan hebben staan, het houd namelijk een heleboel advertenties tegen. Maar wifi moet wel blijven werken.
In overweeg anders de Pixel 6a te installeren met Lineage is.
Als je met de setting op de Pixel "speelt" dan wilt ie op een gegeven moment wel weer verbinden.SH007 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:48:
[...]
Kijkt PiHole naar het MAC adres van de device? Je kunt even checken of de random MAC functie aanstaat bij je thuiswifi, die kun je even uit proberen te zetten.
Bij mij laadde mijn 6a ook niet meer op, als ik mijn snoertje op mijn laptop aansluit laadt hij wel op. Misschien is dus je lader niet(meer) compatibleGoEV6 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:21:
[...]
Yes dan volgt een restart en begint het verhaal weer van voor af aan.
Ik krijg als eerste een logo van een lege batterij in beeld en dan weer de G van Google zonder dat er verder wat gebeurd.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hier ook een tevreden P6P gebruiker. Heb het zojuist voor de zekerheid getest en geen issue. Pop-up van de telefoon app komt over de actuele app heen en kan normaal "beantwoorden". Ik gebruik geen smart watch.cocico schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:15:
Tevreden gebruiker van een Pixel 6 Pro hier. Enige issue dat mij mateloos irriteert is het volgende: wanneer iemand mij belt en het screen is unlocked, kan ik niét opnemen. Ik krijg géén melding maar op mijn Samsung Galaxy Watch 4 zie ik dan wie er belt en ik moet dan daar opnemen. Als de Watch niet geconnecteerd is, zit er dus niks anders op dan nadien terug te bellen.
Op internet vind ik heel veel mensen met dezelfde problematiek, maar geen échte oplossing.
https://www.reddit.com/r/..._6_answering_calls_issue/
Als het scherm uit staat is er nooit een probleem. Het lijkt alsof de notificatie van een inkomde oproep niet goed weergegeven wordt. Any help? :-)
Gekeken naar de telefoon melding opties?cocico schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:15:
Tevreden gebruiker van een Pixel 6 Pro hier. Enige issue dat mij mateloos irriteert is het volgende: wanneer iemand mij belt en het screen is unlocked, kan ik niét opnemen. Ik krijg géén melding maar op mijn Samsung Galaxy Watch 4 zie ik dan wie er belt en ik moet dan daar opnemen. Als de Watch niet geconnecteerd is, zit er dus niks anders op dan nadien terug te bellen.
Op internet vind ik heel veel mensen met dezelfde problematiek, maar geen échte oplossing.
https://www.reddit.com/r/..._6_answering_calls_issue/
Als het scherm uit staat is er nooit een probleem. Het lijkt alsof de notificatie van een inkomde oproep niet goed weergegeven wordt. Any help? :-)
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Geen van de issues komen mij bekend voor. Welk toestel heb je?Blackouts schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:51:
Sinds de update naar Android 14 heb ik verschillende software bugs. Meer mensen last van:
- Snel starten camera met de powerknop werkt soms niet. Camera app wordt dan niet gestart
- Always on scherm is niet always on. Gaat soms uit.
- Always on scherm laats soms alleen vingerafdrukscanner zien en geen tijd of notificaties. Bij het aanzetten van het scherm zonder de telefoon te unlocken worden er dan ook geen notificaties en geen tijd getoond. Na unlocken en opnieuw locken is het dan weer goed.
Dit alles geeft mij het gevoel een beta versie te hebben gekregen en is vrij frusterend
Pixel 6. Misschien maar eens een harde reset doen dan...nerovectra schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:05:
[...]
Geen van de issues komen mij bekend voor. Welk toestel heb je?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
[ Voor 9% gewijzigd door Beppie007 op 28-12-2023 13:13 . Reden: Oplossing gevonden.. ]
Meer trainen? ook expres je duim er een paar keer anders op doen? Bij mij werkt het wel redelijk (meestal, niet altijd). Ik heb een keer mijn duim beschadigd (wond) en toen werkte het totaal niet.Card Nox schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:09:
@Beppie007, wat was de oplossing zodat andere er iets aan hebben.
De P6A van de vriendin heeft een erg matige vingerafdrukscanner. Er zijn meestal meerdere pogingen nodig om het scherm te unlocken. Ze heeft de vinger al 2x geregistreerd, nog andere tips?
/▌
Ik weet niet of er een screenprotector op zit, maar als dat het geval is, kun je ook bij instellingen -> scherm -> modus voor screenprotector aanzetten, mogelijk helpt dat ook bij geen screenprotector ?Card Nox schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:09:
De P6A van de vriendin heeft een erg matige vingerafdrukscanner. Er zijn meestal meerdere pogingen nodig om het scherm te unlocken. Ze heeft de vinger al 2x geregistreerd, nog andere tips?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
ik vermoed:Card Nox schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:09:
Ik heb al van alles geprobeerd en conclusie is dat het een gare vingerafdrukscanner is. Vergelijkbaar met die op de Pixel 7. Ik heb nu een Pixel 6 pro met een plastic screenprotector (curves schermCard Nox schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:09:
Mmm, moet zeggen dat ik dat gedoe ook regelmatig heb (gehad). Hangt volgens mij ook nogal van sommige updates af; sinds de laatste gaat het bij mij wel veel beter. Weet wel dat het mij vaak hielp meerdere vingers te registreren; rechterduim gaf bij mij het meeste gedoe...Mother_lepard schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:44:
[...]
Ik heb al van alles geprobeerd en conclusie is dat het een gare vingerafdrukscanner is. Vergelijkbaar met die op de Pixel 7. Ik heb nu een Pixel 6 pro met een plastic screenprotector (curves scherm) en daar werkt het wel goed(niet bliksemsnel, maar dat vind ik prima).
Die heb ik dan weer niet, geen idee of dat het verschil maakt...Card Nox schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:29:
Vriendin gaf aan dat de FP nog altijd slecht was helaas, ondanks de aanpassing.
Ze heeft er een glazen screen protector op zitten overigens.
Heb ik ook niet, heb zo'n flap hoesje.Ook handig voor mijn bankpasjes en om hem rechtop te zetten.flupke01 schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:33:
[...]
Die heb ik dan weer niet, geen idee of dat het verschil maakt...
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 04-01-2024 16:36 ]
/▌
/▌
Bij mij op de pixel 6 werkt naar boven weg swipen gewoon ook. Notificaties gaan ook goedCatdogsf schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:02:
Zojuist de laatste update geïnstalleerd op de Pixel 6a, nu zit ik met het volgende probleem, hebben meer mensen daar last van?
Als ik mijn apps wilt sluiten door de desbetreffende app naar boven weg te swipen, dan springt die gewoon terug zeg maar naar het midden van het scherm, ook inkomende notificaties als ik die wilt weg swipen naar links/rechts, doet hij ook niet meer, beweegt wel als je het naar links of rechts swipet, maar blijft dan toch gewoon staan. Heel irritant.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik heb een P6P en heb geen ervaring met een P7, maar wèl met de P7a. Hoewel de camera in de 7a anders is dan in de 7, maken beide zeer fraaie plaatjes. Ik vindt de zoomlens van de P6P echter voor mezelf essentieel. Foto's bij de manege? Top! Huisdieren fotograferen, top! Je dochter in close-up tijdens een dansvoorstelling? No problem! De zoomlens is zelfs enigszins een vervanger van het gebrek aan een macro stand. Enige teleurstellende: overgang tijdens filmen van 1x naar 4x gaat niet bijster vloeiend en de 4x kan geen 60fps, zelfs niet op 1080p. En de P6P is naar 2024 maatstaven nog steeds een mastodont. Een 7a is dan écht een topformaatje!Stokstaart schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:48:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Pixel 6 Pro én de Pixel 7? Ik wil overstappen van de Pixel 5 naar een fijne nieuwere versie maar vind het niet belangrijk genoeg om de allersnelste te hebben (ik speel geen mobiele games).
Ik weet dat de telefoons qua specs ongeveer gelijk zijn en dat de P7 langer updates zal ontvangen maar dat is voor mij niet doorslaggevend. De camera vind ik wel belangrijk, en daar zit mijn vraag.
De P6P heeft de hardwarematige 4x zoom die ik wel zou gebruiken (softwarematige zoom gebruik ik nooit) en de P7 heeft de nieuwe Photo Unblur functie. Heeft iemand ervaring met beide functies? En welke zou je met de kennis van nu kiezen?
Stokstaart schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:48:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Pixel 6 Pro én de Pixel 7? Ik wil overstappen van de Pixel 5 naar een fijne nieuwere versie maar vind het niet belangrijk genoeg om de allersnelste te hebben (ik speel geen mobiele games).
Ik weet dat de telefoons qua specs ongeveer gelijk zijn en dat de P7 langer updates zal ontvangen maar dat is voor mij niet doorslaggevend. De camera vind ik wel belangrijk, en daar zit mijn vraag.
De P6P heeft de hardwarematige 4x zoom die ik wel zou gebruiken (softwarematige zoom gebruik ik nooit) en de P7 heeft de nieuwe Photo Unblur functie. Heeft iemand ervaring met beide functies? En welke zou je met de kennis van nu kiezen?
Volgens mij zit unblur ook al in Google Photos voor P6P:nerovectra schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:39:
[...]
Ik heb een P6P en heb geen ervaring met een P7, maar wèl met de P7a. Hoewel de camera in de 7a anders is dan in de 7, maken beide zeer fraaie plaatjes. Ik vindt de zoomlens van de P6P echter voor mezelf essentieel. Foto's bij de manege? Top! Huisdieren fotograferen, top! Je dochter in close-up tijdens een dansvoorstelling? No problem! De zoomlens is zelfs enigszins een vervanger van het gebrek aan een macro stand. Enige teleurstellende: overgang tijdens filmen van 1x naar 4x gaat niet bijster vloeiend en de 4x kan geen 60fps, zelfs niet op 1080p. En de P6P is naar 2024 maatstaven nog steeds een mastodont. Een 7a is dan écht een topformaatje!
[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 27-01-2024 00:04 ]
Trein?
/▌
Het klopt dat de 5G stand van het modem relatief onzuinig is. Dus als je 5G én accuduur heel erg belangrijk vindt, kun je voor dit budget wellicht beter een ander toestel kopen. Ik zou echter niet weten welkeMedionAkoya schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:03:
Voor iedereen die overweeg om een Pixal 6A te kopen voor 5G. Ik zeg niet kopen.
5G zuigt de accu van je telefoon superleeg leeg en je telefoon wordt ook superheet.
Gelukkig kan je wel de instellingen: 5G uitzetten en het gebruik van 4G forceren. 4G is veel zuiniger met energie.
Dus gebruik met deze telefoon Pixel 6A alleen de 4G
Ik denk dat dit gewoon door 'iets' op het touchscreen komt. Ik heb het ook wel eens als het koud is (waarschijnlijk beslaat het scherm). Als ik er een keer met mijn mouw overheen geveegd heb werkt het altijd wel.Catdogsf schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:02:
Zojuist de laatste update geïnstalleerd op de Pixel 6a, nu zit ik met het volgende probleem, hebben meer mensen daar last van?
Als ik mijn apps wilt sluiten door de desbetreffende app naar boven weg te swipen, dan springt die gewoon terug zeg maar naar het midden van het scherm, ook inkomende notificaties als ik die wilt weg swipen naar links/rechts, doet hij ook niet meer, beweegt wel als je het naar links of rechts swipet, maar blijft dan toch gewoon staan. Heel irritant.
/▌
Nee hier geen problemen met de 6a. Geen crashes en scherm reageert eigenlijk altijd goed. Alleen vingerafdruk scanner is meh. Maar dat is wat anders.stash_nl schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:59:
De p6a is sinds vorige zomer mijn nieuwe telefoon. Nice, kaal android lang updateprogramma etc.
Updates, t klinkt als vooruitgang maar helaas. Sinds ik mijn toestel heb geupdate naar a14 begon de ellende.
random crashes terug naar lockscreen en unresponsive screen.
Sinds gisteren is dit helemaal doorgeslagen en doet ie het meer niet dan wel. Na 2 uur worstelen de chat met google hulptroepen ingezet. Factory reset was het laatste redmiddel, dan zou het weer helemaal okido zijn.
Nu 2 uur verder, allerlei apps kwijt want backup maken is eenvoudig maar terugzetten blijkt ook nog eens een bron van ellende.
Bam, scherm reageert weer niet.
ik ga voor een warranty dingetje want ik ben dr wel klaar mee.
Vind het onbegrijpelijk dat google weet dat er fouten zitten in de a14 update voor deze toestellen maar 4 maanden na uitrollen er nog steeds geen fix voor is.
anybody else met vergelijkbare ervaring?
Wat mij nog steeds verbaast is dat ik geen update meldingen krijg. Ik ging zo juist naar update, "system up to date last checked at 4am" > Check for Update > Bingo! Er is toch een security update.satya schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:18:
En de update van februari is beschikbaar en hier zonder problemen uitgerold
Ik ook niet, is dat dus "normaal" ?CB32 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:14:
[...]
Wat mij nog steeds verbaast is dat ik geen update meldingen krijg. Ik ging zo juist naar update, "system up to date last checked at 4am" > Check for Update > Bingo! Er is toch een security update.
/▌
Maar wat heeft de automatische update check dan voor zin als het praktisch alleen werkt als je handmatig zoekt? Of ben ik altijd te snel...Marzman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:09:
Ja dat is normaal. Google doet dat op de achtergrond voor iedereen op een ander moment.
Je krijgt die update ook als je niks doet op een moment dat je de telefoon niet gebruikt.CB32 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:39:
[...]
Maar wat heeft de automatische update check dan voor zin als het praktisch alleen werkt als je handmatig zoekt? Of ben ik altijd te snel...
[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 07-02-2024 12:55 ]
/▌
Zou kijken of onderbreken helpt. Of telefoon opnieuw opstarten. Maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd.GeeBee schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:46:
Bij mij blijft de update oneindig rondcirkelen. Heeft iemand een idee hoe dat te verhelpen is?[Afbeelding]
Ja, dat lijkt bij mij ook zo te zijn. Ik krijg mailnotificaties maar sporadisch (niet gelet op de tijd) of als ik de gmail-app zelf open.HowsMyApple schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:44:
Zijn er nog meer mensen die sinds de Android 14 update (Pixel 6a) hebben dat Gmail niet meer automatisch synced? Voor de Android 14 update ging dat altijd vlekkeloos. Sindsdien lijkt m'n gmail (voor alle emailadressen) slechts 1 keer per dag te syncen, in de ochtend tussen 9 en 10.
Heel erg vervelend, want blijkbaar lees ik m'n mail hoofdzakelijk op m'n telefoon en loop daardoor dus altijd een dag achter, tenzij ik er aan denk om zelf actief m'n inbox te verversen.
Bedankt voor de tips. Aan de lader 100%, reboot en veel geduld, de update van 5 feb is klaar.jpm.lensen schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:18:
[...]
Zou kijken of onderbreken helpt. Of telefoon opnieuw opstarten. Maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd.
Of kijken of je de download kan verwijderen en dan opnieuw doen?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Google support zelf was totaal niet helpvol, maar tussen de vele negatieve reviews in de Play Store (er zijn dus veel mensen met ons 'probleem') kwam ik dé tip tegen die het voor mij heeft gefixt:Tarax schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:48:
[...]
Ja, dat lijkt bij mij ook zo te zijn. Ik krijg mailnotificaties maar sporadisch (niet gelet op de tijd) of als ik de gmail-app zelf open.
Net nog iets besteld online en kreeg geen notificatie totdat ik de app opende...
Ik heb nog steeds de namen op een regel, hooguit niet voluit. Voldoende witruimte en vijf apps op een rij. Vooral veel witruimte tussen de rijen, dat zou minder mogen.Webo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:35:
Er is wel een ding wat me niet bevalt en wat ik vreemd vind. Er is nu meer witruimte tussen de rijen met apps in de app-drawer, waardoor je minder apps in één oogopslag ziet en meer moet scrollen.
Vervolgens zag ik 2 video's op Youtube over de maart update op een Pixel 8 Pro en bij hun is het zo dat apps met lange namen deze namen nu over 2 regels spreiden, i.p.v. dat de helft wegvalt. Dus ik dacht dat dat de reden van de extra witruimte zou zijn, maar tot mijn verbazing staan mijn app-namen allemaal nog steeds op 1 regel vermeld.
Is deze mogelijkheid niet voor de 6-serie beschikbaar gemaakt? Iemand met een 6-serie toestel die dit kan bevestigen?
Wat is nu eigenlijk de nieuwe functionaliteit? Ik las iets en de update was ook bijna 700 MB, maar ik zie niks eigenlijkWebo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:35:
Ik heb de maart update net geïnstalleerd (6 Pro) en alles loopt lekker soepel. Heb het idee dat sommige animaties wat sneller zijn geworden waardoor alles misschien nog net wat vloeiender aanvoelt.
Er is wel een ding wat me niet bevalt en wat ik vreemd vind. Er is nu meer witruimte tussen de rijen met apps in de app-drawer, waardoor je minder apps in één oogopslag ziet en meer moet scrollen.
Vervolgens zag ik 2 video's op Youtube over de maart update op een Pixel 8 Pro en bij hun is het zo dat apps met lange namen deze namen nu over 2 regels spreiden, i.p.v. dat de helft wegvalt. Dus ik dacht dat dat de reden van de extra witruimte zou zijn, maar tot mijn verbazing staan mijn app-namen allemaal nog steeds op 1 regel vermeld.
Is deze mogelijkheid niet voor de 6-serie beschikbaar gemaakt? Iemand met een 6-serie toestel die dit kan bevestigen?
/▌
Dit is een goed filmpje dat alles toelicht: YouTube: March 2024 Pixel Feature Drop: EVERY new feature!Marzman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:26:
[...]
Wat is nu eigenlijk de nieuwe functionaliteit? Ik las iets en de update was ook bijna 700 MB, maar ik zie niks eigenlijk
Moet wel bijgezegd worden dat niet al deze functies op de Pixel 6-serie beschikbaar zijn gekomen, zoals circle to search. Hopelijk komt dat later nog. Ook zijn sommige functies misschien (nog) niet in Nederland beschikbaar.SPOXYWOXY schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Dit is een goed filmpje dat alles toelicht: YouTube: March 2024 Pixel Feature Drop: EVERY new feature!
[ Voor 7% gewijzigd door Sunrise op 08-03-2024 22:05 ]
Alleen net na het opstarten bij mij. De eerste keer is dan altijd een beetje lastig (ik vermoed opzettelijkSunrise schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:55:
Ik ben tijdelijk terug op mijn pixel 6a maar nu merk ik toch iets geks of was het altijd al zo?
Als het scherm uit is reageert de telefoon niet op een vingerafdruk om in te loggen. Pas als het scherm aan is.
Ik heb de telefoon een paar maandjes niet meer gebruikt dus misschien is het altijd zo geweest?
Na wat youtubes zie ik dat het normaal is.
/▌
Ik heb geen last van een minder snel toestel, dus dat valt weer meeSpekkie99 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:45:
Mijn 6 ook batterij issue maar dit stabiliseert na een tijdje meestal maar ook veel minder soepel en trager dan eerder.
[ Voor 22% gewijzigd door PCG2020 op 19-03-2024 15:41 ]
Ik heb dat nog steeds, het staat ook op mijn startscherm (waarschijnlijk een widget, stond er al). Ik denk daarom?RvD86 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:12:
Misschien rare vraag....
Ik heb nu tijdelijk een Pixel 6a in gebruik,
Op het vergrendelscherm en bij AOD zag ik afgelopen dagen linksbovenin het weer/temperatuur naast de datum staan.
Dit is nu ineens weg.
Vond het op zich wel handig.
Iemand een idee hoe ik dit terug krijg?
/▌
Mmm..Goeie.Marzman schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:21:
[...]
Ik heb dat nog steeds, het staat ook op mijn startscherm (waarschijnlijk een widget, stond er al). Ik denk daarom?
Ik had dit een tijd geleden ook nadat ik wat met privacy instellingen gespeeld had op m'n 6 Pro.RvD86 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:12:
Misschien rare vraag....
Ik heb nu tijdelijk een Pixel 6a in gebruik,
Op het vergrendelscherm en bij AOD zag ik afgelopen dagen linksbovenin het weer/temperatuur naast de datum staan.
Dit is nu ineens weg.
Vond het op zich wel handig.
Iemand een idee hoe ik dit terug krijg?
Yes, Doet het weer!goechel schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:45:
[...]
Ik had dit een tijd geleden ook nadat ik wat met privacy instellingen gespeeld had op m'n 6 Pro.
Het bleek dat de optie "Personaliseren met app-gegevens" aan moet staan.
Nadat ik de optie weer had aangezet duurde het wel nog een half uurtje voordat die widget weer werkte.
/▌
Hier werkte het prima op een stock Pixel 6.MaffeMaarten schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:14:
Ik kreeg na de update een "whats new on Pixel" met Circle to search functionaliteit en uitleg. Er is in m'n settings ook een Circle-to-search setting bijgekomen. Maar: ik krijg het niet aan de praat.
Nou zou dat best kunnen komen doordat ik Google assistant enigszins de nek omgedraait heb om Tasker de rechten te geven om m'n scherm te kunnen lezen, dat is voor mij een nuttigere invulling van de Assistant.
Nu vroeg ik me af of het voor andere mensen wel werkt, en zo ja, of het in praktijk echt veel sneller is dan Lens openen via het "Selecteren" knopje in het multitask ding.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Dankzij jou kom ik er nu achter dat dit bij mij ook werkt; had de update al een paar dagen terug gedaan, maar had geen melding gehad over die update. Dank dus!TheOmen schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:22:
[...]
Hier werkte het prima op een stock Pixel 6.
Vinger op het witte lijntje onderaan het scherm houden en de C2S komt vanzelf naar boven. Dus met één actie heb je het al actief.
Geen idee hoe vaak ik het daadwerkelijk ga gebruiken (überhaupt eraan denk dat het bestaat...) maar het is een leuke toevoeging.
Net nog even getest, het werkt inderdaad alleen als je "Digitale assistent-app" op "Google" staat ingesteld. Dus waarschijnlijk geeft "pill-ingedrukt houden" een bepaalde intent aan je digitale assistent app, een nieuwe intent die Tasker nog niet oppakt, en daarom leek er niks te gebeuren bij mij.TheOmen schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:22:
[...]
Hier werkte het prima op een stock Pixel 6.
Vinger op het witte lijntje onderaan het scherm houden en de C2S komt vanzelf naar boven. Dus met één actie heb je het al actief.
Geen idee hoe vaak ik het daadwerkelijk ga gebruiken (überhaupt eraan denk dat het bestaat...) maar het is een leuke toevoeging.
Ik gebruikte Lens regelmatig, met Circle to Search gaat het een stuk makkelijker. Ik ben er blij mee.MaffeMaarten schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:14:
Ik kreeg na de update een "whats new on Pixel" met Circle to search functionaliteit en uitleg. Er is in m'n settings ook een Circle-to-search setting bijgekomen. Maar: ik krijg het niet aan de praat.
Nou zou dat best kunnen komen doordat ik Google assistant enigszins de nek omgedraait heb om Tasker de rechten te geven om m'n scherm te kunnen lezen, dat is voor mij een nuttigere invulling van de Assistant.
Nu vroeg ik me af of het voor andere mensen wel werkt, en zo ja, of het in praktijk echt veel sneller is dan Lens openen via het "Selecteren" knopje in het multitask ding.
Ik heb ooit buiten de garantie mijn Nexus 6P kunnen opsturen (en aankoopbedrag teruggekregen) bij Google. Dit ging volgens mij via de mail en vooral telefonisch. Dus wellicht heb je meer succes als je telefonisch contact opneemt met Google Support?kwint schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:55:
De batterij van mijn Pixel 6 begint op te zwellen, de rechter onderhoek van het scherm is al uit de behuizing "gepopt". Op reddit lees ik veel succes verhalen over mensen die hun pixel 6 (ver) buiten de garantie gratis hebben kunnen vervangen via google support. Ik heb dit net geprobeerd via die support chat optie, maar no luck. Ik moet wel zeggen dat het een vrij apart gesprek was, net alsof ik tegen een AI aan het praten was.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb het apparaat in Frankrijk gekocht bij fnac, en is nu 2.5 jaar oud
Dit heb ik een aantal weken geleden ook gehad, ook berichten op Reddit gelezen met succesvolle vervanging door Google buiten de garantie. Maar zelf ook geen geluk gehad.kwint schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:55:
De batterij van mijn Pixel 6 begint op te zwellen, de rechter onderhoek van het scherm is al uit de behuizing "gepopt". Op reddit lees ik veel succes verhalen over mensen die hun pixel 6 (ver) buiten de garantie gratis hebben kunnen vervangen via google support. Ik heb dit net geprobeerd via die support chat optie, maar no luck. Ik moet wel zeggen dat het een vrij apart gesprek was, net alsof ik tegen een AI aan het praten was.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb het apparaat in Frankrijk gekocht bij fnac, en is nu 2.5 jaar oud
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
[ Voor 11% gewijzigd door erwn op 12-04-2024 17:02 ]
Zie je iets gebeuren als je hem met een USB kabel met een computer verbind, dat zou kunnen betekenen dat er meer in zit dan een bootloop.TheOmen schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:05:
Hmmm...sinds gisteravond is mijn Pixel 6 ineens onbruikbaar.
Zonder laadkabel gaat ie niet eens aan, met laadkabel komt het gekleurde 'Google'-logootje even in beeld, om vervolgens te verdwijnen en darna om de aantal seconden weer even in beeld te komen.
Ik kan de diverse herstel-opties (volume-down + power) wel benaderen maar ongeacht mijn keuze springt ie weer in bovenstaande loop.
Ben bang dat ie terug gaat naar de leverancier voor de garantie, maar als iemand een snelle manier weet om mijn toestel weer snel up-and-running te krijgen hoor ik het graag.
(PS. de Update en repair software van google (https://pixelrepair.withg...Loop-Recovery-Incremental ga ik nog proberen als ik thuis vanavond ben.)
Via een usb-kabel aan de pc blijft het scherm zelfs helemaal zwart. Alleen via een oplader krijg ik de mogelijkheid om überhaupt iets te doen.satya schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:05:
[...]
Zie je iets gebeuren als je hem met een USB kabel met een computer verbind, dat zou kunnen betekenen dat er meer in zit dan een bootloop.
[ Voor 9% gewijzigd door TheOmen op 07-05-2024 13:05 ]
Ik gebruik 5GHz op 80MHz en 6Ghz op 160MHz op mijn Pixel 6a.Mich schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:25:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met WIFI als je op 5 GHZ zet met een kanaalbreedte van 160 MHz. Ik zit nu op kanaal 52. laptop en Samsung vrouw werken perfect. Mijn Pixel 6 disconnect vaak. Op 80 MHz nooit problemen gehad.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq