Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Mich schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:25:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met WIFI als je op 5 GHZ zet met een kanaalbreedte van 160 MHz. Ik zit nu op kanaal 52. laptop en Samsung vrouw werken perfect. Mijn Pixel 6 disconnect vaak. Op 80 MHz nooit problemen gehad.
Hier geen problemen, die waren er na een nieuwe Netgear wifi set wel voor enkele telefoons. Oorzaak kan tweeledig zijn, de telefoon die geen vast mac adres heeft op je wifi thuis, of je CTS/RTS Threshold staat aan de laag kant op je router.

Deze op 2347 (1-2347) gezet, deze stond op 64 wat tegenwoordig standaard lijkt te zijn bij Netgear, maar bij bijna iedereen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi27
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-02 10:55
Hallo!

Nieuwe auto en de eerste keer dat ik m'n Pixel 6A eraan hing ging het prima om android auto op te starten. Nu doet hij het echter niet meer, als ik de kabel erin doe laadt hij wel op, maar daar houdt het ook mee op. Kan nergens naar Android Auto gaan. Normaal krijg je een scroll down menu waar je kan aangeven of je de usb kabel wil gebruiken voor opladen/gegevensoverdracht/android auto etc, maar dit komt ook niet te voorschijn.

Heb dezelfde problemen vaak als ik de telefoon aan de laptop hang, super veel kabels werken niet en als er eens eentje werkt krijg ik ook dat scroll down menu nergens te zien.

Kan dit aan vuil in de USB poort liggen? Al geprobeerd met een tandenstoker maar krijg er niet super veel uit (zal wel zeker wat in zitten want sowieso problemen met opladen, dat hij niet goed connectie maakt en meteen stopt met opladen als ik telefoon lichtjes beweeg etc.)

Samengevat: is het mogelijk dat de telefoon wel oplaadt maar geen bestandsoverdracht kan doen door vuil in de USB-poort? Hij zou dan toch ook niet moeten kunnen opladen?

Beetje warrig verhaal dat snap ik! Maar hulp is welkom

[ Voor 8% gewijzigd door hoihoi27 op 24-05-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hoihoi27 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:41:
Hallo!

Nieuwe auto en de eerste keer dat ik m'n Pixel 6A eraan hing ging het prima om android auto op te starten. Nu doet hij het echter niet meer, als ik de kabel erin doe laadt hij wel op, maar daar houdt het ook mee op. Kan nergens naar Android Auto gaan. Normaal krijg je een scroll down menu waar je kan aangeven of je de usb kabel wil gebruiken voor opladen/gegevensoverdracht/android auto etc, maar dit komt ook niet te voorschijn.

Heb dezelfde problemen vaak als ik de telefoon aan de laptop hang, super veel kabels werken niet en als er eens eentje werkt krijg ik ook dat scroll down menu nergens te zien.

Kan dit aan vuil in de USB poort liggen? Al geprobeerd met een tandenstoker maar krijg er niet super veel uit (zal wel zeker wat in zitten want sowieso problemen met opladen, dat hij niet goed connectie maakt en meteen stopt met opladen als ik telefoon lichtjes beweeg etc.)

Samengevat: is het mogelijk dat de telefoon wel oplaadt maar geen bestandsoverdracht kan doen door vuil in de USB-poort? Hij zou dan toch ook niet moeten kunnen opladen?

Beetje warrig verhaal dat snap ik! Maar hulp is welkom
Je weet dat kabels voor dataoverdracht andere kabels zijn (meer draadjes) dan die die alleen kunnen laden?

Kan ook zijn dat de usb-connector op je telefoon kapot is. Ook wel eens gehad, twijfelde het te laten maken maar toch een nieuwe telefoon gehaald destijds.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 24-05-2024 10:01 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi27
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-02 10:55
Ja, maar hij deed het eerst met dezelfde kabel dus wel eenmalig. En sindsdien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MaffeMaarten schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:14:
Ik kreeg na de update een "whats new on Pixel" met Circle to search functionaliteit en uitleg. Er is in m'n settings ook een Circle-to-search setting bijgekomen. Maar: ik krijg het niet aan de praat.

Nou zou dat best kunnen komen doordat ik Google assistant enigszins de nek omgedraait heb om Tasker de rechten te geven om m'n scherm te kunnen lezen, dat is voor mij een nuttigere invulling van de Assistant.

Nu vroeg ik me af of het voor andere mensen wel werkt, en zo ja, of het in praktijk echt veel sneller is dan Lens openen via het "Selecteren" knopje in het multitask ding.
Dit had ik in april ook.
Nu heb ik net een nieuwe update aangeboden gekregen, en nu werkt circle to search spontaan wel. Zie er zelf de toegevoegde waarde (nog) niet van, maar dat terzijde.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoihoi27 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:41:

Opladen en bestandsoverdracht gebruiken verschillende pinnen zover ik weet, dus ik gok dat dat wel zou kunnen. Overigens heb ik hetzelfde qua oplaadproblemen, maar dat heb ik heel mijn leven al met al mijn telefoons, ik sloop altijd de oplaadpoorten, ik gok dat dat in mijn broekzak gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:28
June update is beschikbaar en wordt nu bij mij geïnstalleerd. Download is 677MB.

Zie https://support.google.com/pixelphone/community voor de updates of het frontpage-artikel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• satya
Google Pixel Update - Jun 2024
Announcement
Hello Pixel Community,

We have started to roll out the monthly software update for June 2024. All supported Pixel devices running Android 14 will receive these software updates starting today, and the rollout will continue over the next week in phases, depending on carrier and device. You will receive a notification once the OTA is available for your device. We encourage you to check your Android version and update to receive the latest software.

Details of this month’s security fixes can be found on the Android Security Bulletin: https://source.android.com/docs/security/bulletin/pixel

Thanks,
Google Pixel Support Team

Software versions

Global
Pixel 5a (5G): AP2A.240605.024
Pixel 6: AP2A.240605.024
Pixel 6 Pro: AP2A.240605.024
Pixel 6a: AP2A.240605.024
Pixel 7: AP2A.240605.024
Pixel 7 Pro: AP2A.240605.024
Pixel 7a: AP2A.240605.024
Pixel Tablet: AP2A.240605.024
Pixel Fold: AP2A.240605.024
Pixel 8: AP2A.240605.024
Pixel 8 Pro: AP2A.240605.024
Pixel 8a: AP2A.240605.024

What’s included

The June 2024 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details.

Battery & Charging
Fix for stability or performance improvements in certain conditions *[2]
Fix for issues causing device to not charge in certain conditions *[12]

Bluetooth
General improvements in stability or performance for Bluetooth LE audio *[10]

Camera
Fix for camera stability issue when taking Astrophotography photo under certain conditions *[6]
Fix for camera stability issues when switching between different zooms in certain conditions *[7]
General improvements for camera stability under certain conditions *[8]

Display & Graphics
General improvements to display stability *[1]

Framework
General improvements for system stability during device setup *[11]

System
General improvements for system stability and performance in certain conditions *[7]

Telephony
General improvements for network connection stability and performance in certain conditions *[9]

User Interface
Fix for issue with the navigation bar showing up incorrectly in certain conditions *[3]
Fix for issue with transitions between home screen and lock screen *[4]
General improvements for performance and stability in certain UI transitions and animations *[5]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Device Applicability

Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below. Some fixes may be carrier/region specific.

*[1] Pixel 5a (5G), Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[2] Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a
*[3] Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel Fold
*[4] Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[5] Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 8, Pixel 8 Pro
*[6] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a
*[7] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel Fold
*[8] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[9] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a
*[10] Pixel 8, Pixel 8 Pro
*[11] Pixel 8a
*[12] Pixel Tablet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 20:32
De juni update draait hier als een zonnetje op de 6 Pro. Ik ben vooral blij dat ze de afstanden tussen de rijen met apps in de app drawer weer kleiner gemaakt hebben, zoals het vóór de maart update was. Ziet veel beter uit zo.

Heeft iemand met de Pixel 6 Pro al de 'manual lens selection' mogelijkheid in de camera app? Volgens onderstaand overzicht zou dit op dit toestel ook toegevoegd zijn, maar ik zie het nergens. Of wordt dit later nog toegevoegd in een update voor de camera app?

Afbeeldingslocatie: https://www.android-hilfe.de/attachments/thread-279469842-11298976147148434458-png.1215308/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Ik dacht, gaat goed na die update, maar als ik de telefoon in donkere modus zet knalt hij er na tien tellen weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Iets wat mij opvalt na update(s), is dat de Bluetooth verbinding met bv mn auto foetsie is. Meerdere hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tomhier schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:18:
Iets wat mij opvalt na update(s), is dat de Bluetooth verbinding met bv mn auto foetsie is. Meerdere hier last van?
Het is soms een 'nieuw apparaat', is ook bij de basic fit soms na een update.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
Ik krijg de laatste tijd best wel "klachten" dat ik niet bereikbaar ben...
Belletjes gaan dan direct naar VM, zonder dat ze bij mij komen.

Een Pixel 6 Pro, helemaal up-to-date. Gebruik dual-sim, met mijn persoonlijke sim op de eSim en mijn werk-sim als "echte" sim er in.

Kan nou niet helemaal pinpointen waar het aan ligt.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben/dit herkennen?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, heb er geen last van. Gebruik een echte sim en download een e-sim op vakanties.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:29:

Een Pixel 6 Pro, helemaal up-to-date. Gebruik dual-sim, met mijn persoonlijke sim op de eSim en mijn werk-sim als "echte" sim er in.

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar is direct schakelen naar voicemail niet een provider-ding ipv een hardware-ding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:52
zacht schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 06:58:
[...]

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar is direct schakelen naar voicemail niet een provider-ding ipv een hardware-ding?
Als de hardware/software zich niet (goed) op het netwerk aanmeldt of niet (goed) reageert op communicatie vanuit het netwerk kan de provider daar niet zoveel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 15:34
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:29:

Dat heb ik ook een poosje gehad (met Lebara), Lebara als echte SIM, Vodafone als eSIM.
Als ik de data (mobiel gegevensverbruik) via Vodafone liet gaan, dan was ik via Lebara niet bereikbaar. Pas toen ik de data wel weer via Lebara liet lopen, was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shino87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Vanmiddag kreeg mijn Pixel 6a plotseling een zwart scherm. Ik heb hem aan de lader gehangen, maar hij blijft constant opnieuw opstarten. Het Google-logo verschijnt, waarna het scherm weer zwart wordt, en dit herhaalt zich continu. Als ik de telefoon niet aan de oplader hang, doet hij helemaal niets meer. Telefoon is ongeveer 1j en enkele maanden oud.

Wanneer ik de aan/uit-knop en volume omlaag-knop ingedrukt houd, kom ik in een menu waar ik kan kiezen voor "rescue mode" of "recovery mode." Helaas leiden beide opties weer tot het Google-logo, een zwart scherm, en de eindeloze herhaling van dit proces.

Online zie ik dat veel mensen dit probleem bij pixel telefoons (bootloop) ervaren.. Ik heb alle mogelijke oplossingen die ik online kon vinden al geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.

Ik woon in Thailand en heb de telefoon geïmporteerd uit Japan, dus een officiele repair van google is geen optie. Het is erg jammer dat ik al mijn data en foto's kwijt ben, aangezien ik geen gebruik maakte van cloudbackup. 😞

Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Was echt vrij content met dit toestel tot vandaag. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou ook rescue mode en recovery mode geprobeerd hebben, als dat niet werkt. Je kan hem waarschijnlijk wel terugsturen naar de shop in Japan waar je hem besteld hebt? Of je probeert het even met google support en kijkt wat ze zeggen. Bij het ene merk maakt het land niet uit, bij het andere wel. Geen idee hoe dat bij Google is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shino87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Marzman schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:03:
Ik zou ook rescue mode en recovery mode geprobeerd hebben, als dat niet werkt. Je kan hem waarschijnlijk wel terugsturen naar de shop in Japan waar je hem besteld hebt? Of je probeert het even met google support en kijkt wat ze zeggen. Bij het ene merk maakt het land niet uit, bij het andere wel. Geen idee hoe dat bij Google is.
Net twee maanden buiten de garantieperiode en hier is de wettelijke garantie slechts één jaar. Echt jammer.. was overall wel heel content van het toestel tot nu :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
Ik krijg zojuist de juli update binnen, geen spannende zaken: https://support.google.co...id=7061044285132459098-EU

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BDGt2wjebvst1Hzg0BWwcJ9-ZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y8bifaSb9rnZdKk8f5yTsBLn.png?f=fotoalbum_large

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Shino87 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:33:
[...]

Net twee maanden buiten de garantieperiode en hier is de wettelijke garantie slechts één jaar. Echt jammer.. was overall wel heel content van het toestel tot nu :-(
Ik weet niet waar 'hier' is, maar in bijv., Nederland is die garantiegrens niet zo hard als jij schrijft.....
Ah, Thailand....hele post lezen, TheOmen 8)7
@Rommel
4 security patches en 'Fix for back gesture navigation not working in certain conditions'
Rest van de bugfixes is voor de 8-serie.

[ Voor 4% gewijzigd door TheOmen op 03-07-2024 08:28 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Inmiddels geeft de telefoon het zelf ook aan, als tekst vóór de installatie en als melding na de herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15

nFo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

nFo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:56:
[...]

Is dit met de Juli update denk ik ?, die maar even overslaan.
Ik denk bij elke update. Waarschijnlijk gebeurd er op de achtergrond nog het een en ander (misschien backup vorige versie?) en is een kwartier zeker lang genoeg om te laten voltooien.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Weet iemand of je ook meerdere e-sims tegelijk kan gebruiken eigenlijk? Ik heb nu een echte sim in Belgie en gebruik de esim tijdens vakanties buiten de eu (en dat wil ik wel zo houden want dat is zeer handig, je kan die gewoon thuis bestellen en daar activeren en je telefoon hoeft niet open of uit en geen paperclip nodig ;) ), maar ik vraag me af als ik mijn normale sim vervang door een esim of dat ook nog zou kunnen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
Marzman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:02:
Weet iemand of je ook meerdere e-sims tegelijk kan gebruiken eigenlijk? Ik heb nu een echte sim in Belgie en gebruik de esim tijdens vakanties buiten de eu (en dat wil ik wel zo houden want dat is zeer handig, je kan die gewoon thuis bestellen en daar activeren en je telefoon hoeft niet open of uit en geen paperclip nodig ;) ), maar ik vraag me af als ik mijn normale sim vervang door een esim of dat ook nog zou kunnen.
Nee, dat kan helaas niet.
Er kan maar één eSim actief zijn (heb ik vorig jaar in Canada geprobeerd).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
hoe veilig is het nu, om je pixel 6 series (heb een 6a) te resetten?
ik bedoel hij heeft langer dan 15 minuten aangestaan na de laatste software updates. Wil hem graag resetten, maar durf het na alle verhalen niet meer aan.... angst om er een brick van te maken. iemand al ervaring? of nog tips om te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Rubke schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:38:
hoe veilig is het nu, om je pixel 6 series (heb een 6a) te resetten?
ik bedoel hij heeft langer dan 15 minuten aangestaan na de laatste software updates. Wil hem graag resetten, maar durf het na alle verhalen niet meer aan.... angst om er een brick van te maken. iemand al ervaring? of nog tips om te checken?
Don't fix it, if it ain't broken...
Waarom resetten als er geen problemen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubke
tomhier schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:00:
[...]

Don't fix it, if it ain't broken...
Waarom resetten als er geen problemen zijn?
De telefoon schuift eentje door in het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe werkt Google Pay eigenlijk? Ik wil dat wel eens proberen, heb nu het bankpasje in mijn telefoonhoesje zitten dus ik kan al een soort van 'met mijn telefoon' betalen maar het hoesje raakt wat uitgelebberd waardoor het pasje er makkelijker uitvalt. Moet je dan Google Wallet open hebben staan? En werkt dat ook als er een pincode wordt gevraagd (is toch soms bij contactloos betalen).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34

charrel

Cortisol4life..

Marzman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:17:
Hoe werkt Google Pay eigenlijk? Ik wil dat wel eens proberen, heb nu het bankpasje in mijn telefoonhoesje zitten dus ik kan al een soort van 'met mijn telefoon' betalen maar het hoesje raakt wat uitgelebberd waardoor het pasje er makkelijker uitvalt. Moet je dan Google Wallet open hebben staan? En werkt dat ook als er een pincode wordt gevraagd (is toch soms bij contactloos betalen).
Wallet moet je wel openen en eventueel een betaalpas selecteren, heb er hier 3 in staan. Dan kan je gewoon betalen zoals je "normaal" contactloos betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
charrel schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:33:
[...]

Wallet moet je wel openen en eventueel een betaalpas selecteren, heb er hier 3 in staan. Dan kan je gewoon betalen zoals je "normaal" contactloos betaald.
Alleen je telefoon unlocken is in principe voldoende toch? Dan pakt ie automatisch de voorkeursbetaalmethode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

noodgang schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:38:
[...]

Alleen je telefoon unlocken is in principe voldoende toch? Dan pakt ie automatisch de voorkeursbetaalmethode
Dat klopt ja, die moet inderdaad wel unlocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Telefoon hoeft niet unlocked te zijn, scherm 'aan' is voldoende om te kunnen betalen. Volgens mij tot max €50, maar die limiet weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Iemand inmiddels positieve ervaringen met een factory reset op een pixel 6 serie?

Heb zelf een pixel 6a en die schuift eentje door na mijn zoon. Echter durf ik de factory reset niet uit te voeren na alles nieuws. Zelfs niet naar meer dan 15 min wachten na de laatste systeem update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satya
Google Pixel Update - Aug 2024

Hello Pixel Community,

We have started to roll out the monthly software update for Aug 2024. All supported Pixel devices running Android 14 will receive these software updates starting today, and the rollout will continue over the next week in phases, depending on carrier and device. You will receive a notification once the system update is available for your device. We encourage you to check your Android version and update to receive the latest software.

Details of this month’s security fixes can be found on the Android Security Bulletin: https://source.android.com/docs/security/bulletin/pixel

Thanks,

Software versions

Global
Pixel 5a (5G): AP2A.240805.005
Pixel 6: AP2A.240805.005.F1
Pixel 6 Pro: AP2A.240805.005.F1
Pixel 6a: AP2A.240805.005.F1
Pixel 7: AP2A.240805.005
Pixel 7 Pro: AP2A.240805.005
Pixel 7a: AP2A.240805.005
Pixel Tablet: AP2A.240805.005
Pixel Fold: AP2A.240805.005
Pixel 8: AP2A.240805.005
Pixel 8 Pro: AP2A.240805.005
Pixel 8a: AP2A.240805.005.A1

Telus
Pixel 8: AP2A.240805.005.D1
Pixel 8 Pro: AP2A.240805.005,D1
Pixel 8a: AP2A.240805.005.E1

What’s included

The Aug 2024 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details.

Display & Graphics
Fix for issue with screen brightness flickering under certain conditions *[3]
General improvements for display performance and stability in certain conditions *[4]

System
Fix for issue occasionally causing devices to be in a reboot loop after factory reset in certain conditions *[2]

User Interface
Fix for stability issues when switching from a user without a screen lock, to a user with a screen lock under certain conditions *[1]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Device Applicability

Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below. Some fixes may be carrier/region specific.

*[1] Pixel 5a (5G), Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[2] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a
*[3] Pixel 8 Pro, Pixel 8
*[4] Pixel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 23:24
Oh ok. Ik was in de veronderstelling dat de aug 2024 update volgende week op 13 aug uit zou komen samen met Android 15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Blue Lightning schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:21:
Oh ok. Ik was in de veronderstelling dat de aug 2024 update volgende week op 13 aug uit zou komen samen met Android 15...
Kans dat de update pas begin volgende maand komt, was met 14 ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
satya schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:00:
Google Pixel Update - Aug 2024
Ik kon direct na deze post de update installeren. (Even 'check for update' aantikken)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, maar geen Android 15 :;p , je kan je daar wel voor inschrijven bij Google zie ik maar ik wacht wel tot die gewoon meekomt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Ah, verwarring omdat over de Augustus update en de Android 15 update werd gesproken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satya
Binnenkort misschien android 15 op de 6, voor de geïnteresseerden een link naar wat er aan komt: https://developer.android.com/about/versions/15/summary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

satya schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:21:
Binnenkort misschien android 15 op de 6, voor de geïnteresseerden een link naar wat er aan komt: https://developer.android.com/about/versions/15/summary
Ik zie het zo snel niet, maar er zit toch ook een desktopmodus in Android 15?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Marzman schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

Ik zie het zo snel niet, maar er zit toch ook een desktopmodus in Android 15?
Zoals ik dat lees is dat eerder voor de desktop omgeving van android zoals een chromebook. Ik zie het ook niet in de lijst terug komen, en ook niet als je doorklikt en lees over de individuele aanpassingen. Dat zou dan Canvas, User experience en Graphics kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

satya schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Zoals ik dat lees is dat eerder voor de desktop omgeving van android zoals een chromebook. Ik zie het ook niet in de lijst terug komen, en ook niet als je doorklikt en lees over de individuele aanpassingen. Dat zou dan Canvas, User experience en Graphics kunnen vallen.
Zoals ik het hier lees kan het wel als je een extern toetsenbord en muis aansluit.
https://www.androidplanet...-desktopmodus-android-15/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44
Beste allen, ik overweeg een gebruikte P6 te kopen voor mijn dochter die naar de middelbare school gaat.
Heeft iemand tips om haar een beetje te beschermen tegen tracking door Google? Ik ken de DuckDuckGo tracking protection al maar misschien heeft iemand hier meer ervaring mee (VPN, custom ROM?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:10
reinouts schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:10:
Beste allen, ik overweeg een gebruikte P6 te kopen voor mijn dochter die naar de middelbare school gaat.
Heeft iemand tips om haar een beetje te beschermen tegen tracking door Google? Ik ken de DuckDuckGo tracking protection al maar misschien heeft iemand hier meer ervaring mee (VPN, custom ROM?).
Ik zou GrapheneOS installeren, dan kun je zelf bepalen hoeveel google je wil. Check wel even hoe lang ze het toestel nog ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Niet inloggen, en dan ? Niet de playstore gebruiken? Als je Google niet vertrouwd kun je beter geen Pixel telefoon kopen lijkt mij want het hele ecosysteem is Google. Dan zou ik eerder doorzoeken naar een gebruikte iPhone.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ik denk dat als je echt niet wil laten weten waar je bent te vinden kun je beter geen smartphone gebruiken, want je wordt toch wel gevolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
Je kunt parent mode aan zetten, dan heb je iets meer controle over wat je kind doet, dat moet wel op het niveau van het Google account.

Een ander methode is een alternatieve ROM installeren zonder de Google services, echter dan verlies je je een boel van de features van de telefoon.
Een smartphone houd in dat veel van de smartfuncties door de telefoonmaker online geleverd worden, je verliest een boel van de functionaliteit van de telefoon zonder de maker van de telefoon.
Een alternatieve ROM kan ook nog steeds componenten bevatten die je volgen, alleen vaak minder zichtbaar.

Het voordeel van Google is dat je alleen de juiste maatregelen in de Google account instellingen hoeft te nemen, gebruik je een Samsung dan moet je bij zowel Google als Samsung maatregelen nemen.

Ofwel kijk als ouder welke maatregelen je moet nemen om je kind te beschermen, zet voor je kind zoveel mogelijk van de volg en combineer opties uit in het account hetgeen tegenwoordig ook al aardig lukt omdat ook Google de AVG moet naleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44
@BGLAdmin Bedoel je met parent mode Family Link? Die ken ik idd ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
reinouts schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:51:
@BGLAdmin Bedoel je met parent mode Family Link? Die ken ik idd ook al.
Ja, die bedoel ik inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• satya
Niet heel veel deze maand.

Google Pixel Update - September 2024
Announcement
Hello Pixel Community,

We have started to roll out the monthly software update for September 2024. All supported Pixel devices running Android 14 will receive these software updates starting today, and the rollout will continue over the next week in phases, depending on carrier and device. You will receive a notification once the system update is available for your device. We encourage you to check your Android version and update to receive the latest software.

Thanks,

Software versions

Global
Pixel 6: AP2A.240905.003.F1
Pixel 6 Pro: AP2A.240905.003.F1
Pixel 6a: AP2A.240905.003.F1
Pixel 7: AP2A.240905.003
Pixel 7 Pro: AP2A.240905.003
Pixel 7a: AP2A.240905.003
Pixel Tablet: AP2A.240905.003
Pixel Fold: AP2A.240905.003
Pixel 8: AP2A.240905.003
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003
Pixel 8a: AP2A.240905.003.A1
Pixel 9: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro XL: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro Fold: AD1A.240905.004

Verizon
Pixel 8: AP2A.240905.003.B1
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003.B1
Pixel 8a: AP2A.240905.003.C1

Telus
Pixel 8: AP2A.240905.003.D1
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003.D1
Pixel 8a: AP2A.240905.003.E1

What’s included

The September 2024 update includes security patches and improvements for Pixel users – see below for details.

Security
Fix to remove third party APK to address security vulnerability*[1]

Wi-Fi
Fix to improve wireless (Wi-Fi) stability and performance in certain conditions*[2]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Device Applicability

*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[2] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:52
Eergisteren de update op mijn Pixel 6 gezet. Vanochtend was deze dood aan de lader.
Zwart scherm, geen haptische feedback, geen input op power button (of power + volume down/up).

Wel opgemerkt dat er ~4W van de lader getrokken wordt bij het indrukken van de knoppen, daarbuiten niets (~0.27W, waarschijnlijk standby verbruik van de lader zelf).
Op de wireless charger trekt die wel constant 1.3W, en pieken tot 4W bij knoppen induwen.

Iemand nog enig idee wat te testen? Of is het einde verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 13-09 14:04
AndRo555 schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:28:
Eergisteren de update op mijn Pixel 6 gezet. Vanochtend was deze dood aan de lader.
Zwart scherm, geen haptische feedback, geen input op power button (of power + volume down/up).

Wel opgemerkt dat er ~4W van de lader getrokken wordt bij het indrukken van de knoppen, daarbuiten niets (~0.27W, waarschijnlijk standby verbruik van de lader zelf).
Op de wireless charger trekt die wel constant 1.3W, en pieken tot 4W bij knoppen induwen.

Iemand nog enig idee wat te testen? Of is het einde verhaal...
Ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen woensdag overdag de update van september geïnstalleerd. Hij kwam daarna gewoon terug naar Android, halve dag de telefoon goed kunnen gebruiken.

Aan het eind van de middag keek ik even naar buienradar en toen viel de telefoon uit. Sindsdien is hij dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oei, gisteren de update gedaan (herstarten). Vond het vreemd dat de telefoon dit wilde doen want had maar 30 procent batterij, maar alles werkt nog.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik weet niet of het gerelateerd is maar mocht het nuttig zijn. Ik had wel een esim van odido in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:52
SuperKneus schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:47:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Afgelopen woensdag overdag de update van september geïnstalleerd. Hij kwam daarna gewoon terug naar Android, halve dag de telefoon goed kunnen gebruiken.

Aan het eind van de middag keek ik even naar buienradar en toen viel de telefoon uit. Sindsdien is hij dood :(
Precies niet de enige: https://support.google.com/pixelphone/thread/295181219?hl=en

De mijne was op een standaard sim van Hey telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:31
Voorheen kon ik in de "Telefoon" app in de zoekbalk een bedrijfsnaam invoeren en direct daarvandaan een gesprek starten.
Het lukt me nu niet meer, de zoekbalk in de "Telefoon" app geeft alleen resultaten weer uit mijn contactenlijst.
Weet iemand hoe dit nu werkt, of zou moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
GrasshopperNL schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:00:
Voorheen kon ik in de "Telefoon" app in de zoekbalk een bedrijfsnaam invoeren en direct daarvandaan een gesprek starten.
Het lukt me nu niet meer, de zoekbalk in de "Telefoon" app geeft alleen resultaten weer uit mijn contactenlijst.
Weet iemand hoe dit nu werkt, of zou moeten werken?
Dus toch! Ik probeerde dit laatst, en toen werkte het ook niet, en ik twijfelde al helemaal of dit ooit wel zo werkte, of dat ik het verzonnen had.

Uiteindelijk heb ik maar maps geopend, en daar de bedrijfsnaam zoeken en op bellen drukken. Ongeveer net zoveel stappen, maar niet zo'n soepele ervaring.

Ik zou ook niet weten of dat nou een optie is die ergens uit is gezet, of dat heel de feature niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Even getest, het werkt met bedrijven die in mijn contacten staan. Is het dat niet?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:31
Marzman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 06:38:
Even getest, het werkt met bedrijven die in mijn contacten staan. Is het dat niet?
Bedrijven uit mijn contacten komen vanzelfsprekend naar voren bij een zoekopdracht.
Het gaat mij, en als ik het goed begrijp @MaffeMaarten, om het zoeken naar bedrijven die niet in je contacten staan. Voorheen kwam mijn toestel met (Google)resultaten van bedrijven waar ik naar zocht met het telefoonnummer erbij zodat je direct kon bellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3WLVk0SmkDr2MlJDcUBFJf3ThQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YmelPMuLY4xPaNRW8eaXQ5Ll.png?f=fotoalbum_large
En hier komt nu op dit moment Android 15 binnen!

Spuit 11 :O

[ Voor 13% gewijzigd door Rommel op 15-10-2024 18:30 ]

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik wacht het nog even een dagje af... Je weet maar nooit. :+

Trouwens mooi dat Android 16 in het 2e kwartaal van 2025 komt, net op tijd voor juli wanneer de OS updates stoppen voor de 6 lijn. Al weet je ook dat maar nooit. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:58
Het loopt allemaal prima hier... eerst indruk: ik heb niet het idee dat ik op Android 15 zit.
Wat wel opvalt: de store is eindelijk gefikst bij mij. Ik zag namelijk alleen maar dating-apps (why?!?) onder het tabje "voor jou". Nu is ie weer in z'n volledigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DeCo schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:14:
Het loopt allemaal prima hier... eerst indruk: ik heb niet het idee dat ik op Android 15 zit.
Wat wel opvalt: de store is eindelijk gefikst bij mij. Ik zag namelijk alleen maar dating-apps (why?!?) onder het tabje "voor jou". Nu is ie weer in z'n volledigheid.
Ik heb ook nog geen verschillen ontdekt met Android 14 ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:33
Marzman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:28:
[...]

Ik heb ook nog geen verschillen ontdekt met Android 14 ;)
Het lijkt wel of de letters op m'n on screen toetsenbord kleiner geworden zijn. Maar verder op de P6P nog geen afwijkingen vastgesteld. De 80% laadlimiet is na drie jaar natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar zou mij wel goed uitkomen. Ook nog niet gevonden 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

nerovectra schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Het lijkt wel of de letters op m'n on screen toetsenbord kleiner geworden zijn. Maar verder op de P6P nog geen afwijkingen vastgesteld. De 80% laadlimiet is na drie jaar natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar zou mij wel goed uitkomen. Ook nog niet gevonden 😬
Ja lol, na 3 jaar zal het inderdaad sowiesie niet meer 80+ procent zijn. Ik zie het trouwens ook niet bij batterijgebruik ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Marzman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:01:
[...]

Ja lol, na 3 jaar zal het inderdaad sowiesie niet meer 80+ procent zijn. Ik zie het trouwens ook niet bij batterijgebruik ;)
Zie wel 'Uitzetten bij 90%' opladen staan als optie, via Batterijbesparing > Planning en herinneringen. Die was er toch nog niet, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:33
flupke01 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:50:
[...]

Zie wel 'Uitzetten bij 90%' opladen staan als optie, via Batterijbesparing > Planning en herinneringen. Die was er toch nog niet, of wel?
Ja, dat betekent dat accubesparing automatisch uit gaat als je de accu vollaadt. Dat staat bij mij al heel lang aan. Hoewel ik vrijwel nooit accubesparing gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door nerovectra op 16-10-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 23:24
Nauwelijks verschil te merken. Het enige wat ik nu heb opgemerkt is als ik de volumeknop aan zijkant bedien de balk wat langer lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Blue Lightning schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:53:
Nauwelijks verschil te merken. Het enige wat ik nu heb opgemerkt is als ik de volumeknop aan zijkant bedien de balk wat langer lijkt.
Druk maar eens op de puntjes, heel ander scherm nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Ook over op mijn P6. Vooral de backend lijkt een stuk beter te gaan waardoor alles een fractie soepeler werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat mij opvalt. Is dat je nu als je je vingerafdruk gebruikt er een icoontje van de app bij staat

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hier ook geen ongewenste dingen gelukkig. Werkt nog steeds soepel als ervoor. Kan Microsoft met Windows nog wat van leren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik lees hier toch wel verontrustend nieuws dat de Android 15 update ervoor kan zorgen dat de Pixel 6 gebricked wordt :S
Er staat niet bij of het ook om de Pro en de 6a gaat, maar ik neem aan van wel. Gelukkig nog niet widespread....

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 22-10-2024 10:03 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 23:37
Deathchant schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:02:
Ik lees hier toch wel verontrustend nieuws dat de Android 15 update ervoor kan zorgen dat de Pixel 6 gebricked wordt :S
Er staat niet bij of het ook om de Pro en de 6a gaat, maar ik neem aan van wel. Gelukkig nog niet widespread....
Wat er eigenlijk staat is dat er 3 gebruikers, met een Pixel 6 die voorzien is van Android 15, een gebricked toestel hebben. Waar het aan ligt is niet bekend (de link naar de Android 15 update is vooralsnog nergens op gebaseerd). Om dan aan te nemens dat de 6 pro en 6a ook last zouden hebben door de update lijkt mij onterecht (op basis waarvan zou je die aanname doen? Het is aanname op aanname). Deels andere hardware, andere ROM's. Daarnaast gaan er altijd wel toestellen defect.

[ Voor 15% gewijzigd door Mother_lepard op 22-10-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Mother_lepard schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Wat er eigenlijk staat is dat er 3 gebruikers, met een Pixel 6 die voorzien is van Android 15, een gebricked toestel hebben. Waar het aan ligt is niet bekend (de link naar de Android 15 update is vooralsnog nergens op gebaseerd). Om dan aan te nemens dat de 6 pro en 6a ook last zouden hebben door de update lijkt mij onterecht (op basis waarvan zou je die aanname doen? Het is aanname op aanname). Deels andere hardware, andere ROM's. Daarnaast gaan er altijd wel toestellen defect.
OK, ik wilde enkel "waarschuwen". Ik vond het wel serieus klinken en dat het nu idd maar om "slechts" enkelen zijn (wellicht topje van de ijsberg?).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 23:37
Vooralsnog lijkt me er nog niks aan de hand. Maar wie weet komen er meer gevallen. Die sites hebben bezoekers en clicks nodig. Elk bericht is winst voor ze.

[ Voor 31% gewijzigd door Mother_lepard op 22-10-2024 10:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mother_lepard schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Dat was toch een risico bij elke update? Je mag je telefoon ook niet herstarten binnen 15 minuten na een update (tenzij de update het vraagt dan lijkt me? :p ). Ik denk dat het risico wel heel klein is anders was Google al lang gestopt met de maandelijkse updates.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:34:
[...]

OK, ik wilde enkel "waarschuwen". Ik vond het wel serieus klinken en dat het nu idd maar om "slechts" enkelen zijn (wellicht topje van de ijsberg?).
Zou er ooit een wereldwijde systeem-update geweest zijn waarbij geen enkel toestel gebrickt werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:47
Deathchant schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:02:
Wat ik zelf net wel ervaarde na de update van playstore ( 1 oktober) is dat ik na inbrengen simcode mijn toestel totaal niet reageerde op ontgrendelen.

Na paar keer daar op klicken kon ik eindelijk toestel ontgrendelen en starten telefoon verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn internet werkte vanmorgen niet, en ik dacht slim te zijn en snel een usb naar ethernet kabeltje te halen en dan mijn werkpc op de Pixel 6a aan te sluiten. Maar het wordt denk ik niet herkend door mijn telefoon (ik heb ook per ongeluk USB A gekocht, maar bij de Pixel hebben we een USB A naar c adapter gekregen dus dat leek me niet direct een probleem).

Gelukkig werkt internet het terug, maar moet je een bepaald merk hebben ofzo? Ik heb nu de goedkoopste gepakt (Isy). Het is wel handig op zich als backup omdat ik naar de zaak een paar uur moet reizen en als ik zo kan werken (en een wifi hotspot is geen optie) ;) Na het werk eens kijken of hij wel werkt in mijn Android TV kastje dan stop ik hem daar in, die stoort ook te veel op de wifi.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Marzman schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:49:
Mijn internet werkte vanmorgen niet, en ik dacht slim te zijn en snel een usb naar ethernet kabeltje te halen en dan mijn werkpc op de Pixel 6a aan te sluiten. Maar het wordt denk ik niet herkend door mijn telefoon (ik heb ook per ongeluk USB A gekocht, maar bij de Pixel hebben we een USB A naar c adapter gekregen dus dat leek me niet direct een probleem).

Gelukkig werkt internet het terug, maar moet je een bepaald merk hebben ofzo? Ik heb nu de goedkoopste gepakt (Isy). Het is wel handig op zich als backup omdat ik naar de zaak een paar uur moet reizen en als ik zo kan werken (en een wifi hotspot is geen optie) ;) Na het werk eens kijken of hij wel werkt in mijn Android TV kastje dan stop ik hem daar in, die stoort ook te veel op de wifi.
Ik geef reactie op je telefoon vraag, de andere antwoorden zal je elders moeten zoeken:
Ga er niet vanuit dat de telefoon ondersteuning heeft voor een USB to Ethernet adapters, ongeacht of het USB A of C is, de telefoon met een usb kabel aan je laptop aansluiten en dan het netwerk delen via USB-tethering zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BGLAdmin schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:40:
[...]

Ik geef reactie op je telefoon vraag, de andere antwoorden zal je elders moeten zoeken:
Ga er niet vanuit dat de telefoon ondersteuning heeft voor een USB to Ethernet adapters, ongeacht of het USB A of C is, de telefoon met een usb kabel aan je laptop aansluiten en dan het netwerk delen via USB-tethering zal wel werken.
Ik zie een optie ethernet tethering, ik ging er van uit dat die licht van kleur is omdat ik een verkeerd usb naar ethernet kabeltje had. Ik sluit wel vaker dingen aan, wel eens getest met een toetsenbord en ik gebruik wel eens een losse webcam omdat ik die makkelijk kan richten en dan op kan nemen met mijn telefoon (is ook usb a dus dat is inderdaad niet het probleem)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-XPEGvz5_uGIWJoUuOoe88u0eA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YdQTddUw5eueKLnUkXgqfrfX.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 05-11-2024 18:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
BGLAdmin schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:40:
[...]

Jawel hoor, die worden gewoon ondersteund. Ik heb hier nog een oude Edimax USB (A) naar Ethernet liggen. Die wordt probleemloos herkend en is binnen enkele tellen verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Hmm. De November 2024 update is beschikbaar voor mijn Pixel 6. Als ik 'm echter wil installeren krijg ik na een tijdje de melding dat er een installatie probleem is. Verder geen details....

(Couldn't update - Installation problem)

Update.
enkele keren op Try again getikt.....leek nu wel te installeren maar na de verplichte reboot de melding dat de update niet geïnstalleerd kon worden.

Reset + resume en nu is ie bezig om d telefoon te optimaliseren.lijkt nu dus goed te gaan....fingers crossed.
Niet echt een vlekkeloze ervaring tot nu toe :/

[ Voor 40% gewijzigd door TheOmen op 08-11-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of juist wel, het fallback systeem werkt tenminste. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Update ging hier zonder problemen, ook redelijk snel deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:11:
Of juist wel, het fallback systeem werkt tenminste. :)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik heb ergens gelezen dat er een functie beschikbaar is om het opladen tot 80% te beperken. Mijn toestel is drie jaar oud. Dus dat lijkt me wel handig!
Is iemand die functie al tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Twenkie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:22:
Ik heb ergens gelezen dat er een functie beschikbaar is om het opladen tot 80% te beperken. Mijn toestel is drie jaar oud. Dus dat lijkt me wel handig!
Is iemand die functie al tegengekomen?
Aangepast opladen is de enige optie onder "batterij" in je menu, ik gebruik zelf de app accu battery al jaren hiervoor. Die stopt het opladen niet maar geeft een signaal af wanneer de accu op 80% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
  • Laatst online: 10-09 19:58
Volgens mij laadt de aangepast ladenfunctie de batterij helemaal op. Die staat al langer aan bij mij. Het zou gaan om een nieuwe knop die het laden tot de 80% beperkt. Ergens op een andere site gelezen. Nog niet iedereen heeft de knop blijkbaar.
Bedankt voor je reactie trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
charrel schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:30:
[...]

Aangepast opladen is de enige optie onder "batterij" in je menu, ik gebruik zelf de app accu battery al jaren hiervoor. Die stopt het opladen niet maar geeft een signaal af wanneer de accu op 80% is.
Een limiet van 80% opladen is niet meegenomen in de Android 15 voor de Pixel telefoons.
Er was nog een aanwijzing voor in Beta4 van Android 15, maar niet doorgevoerd.
Het supportcentrum voor de Google Pixel telefoons geeft ook alleen de optie voor aangepast laden als je een wekker hebt ingesteld, ofwel 's nachts opladen tot 80% en pas in het laatste uur voor je wekker tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De update ging bij mij ook probleemloos.

De USB (A :p ) naar Ethernetadapter werkt ook gewoon. Ik verwachte dat het getriggerd werd met het insteken van de USB, maar je moet er ook daadwerkelijk een ethernetkabel insteken om het adapter zichtbaar te maken op de telefoon. Nu kijken of ik hem zo als backup router in kan zetten als mijn internet weer eens storing heeft :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9tlfXrH2QfwamI0hAhWCp4w5iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLcEF7HH5B5JvbngpnsUuL0P.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDK80HCHH1xkfBwuOJ2kwaqASZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVZt2S5yZGe5tizrzzwrRNQE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 08-11-2024 14:35 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik krijg hier nu een systeem update binnen van 35,06 mb,

Maar lees nu hier dat die al eerder beschikbaar was

[ Voor 34% gewijzigd door ivo1969 op 12-11-2024 10:55 ]

• ivo1969
Ik weet niet of het door de laatste update komt, ik zelf denk van wel, maar ik heb het volgende "probleem"
boven in het scherm staat in het wit tijd, graden het buiten is en aan linker bovenzijde wifi indicatie en batterij status met percentage erachter, echter als ik op de klok widget klik veranderen die weergaven in zwarte kleur en bij mijn weten was dat eerst niet zo?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheOmen
hmmm, er zijn sterke aanwijzingen dat de Pixel 6 toch nog een volgende Android versie gaat krijgen.
https://www.androidpolice.com/pixel-6-android-16-dp1/
The Pixel 6 series may get Android 16 in 2025, despite official support ending in October 2024. This is suggested by its inclusion in the developer preview.

Pagina: 1 ... 60 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires