☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Als ik zo de updates eens bekijk is er niks waar ik echt niet op kan wachten ofzo, dus misschien wordt dit wel de eerste keer dat ik me in kan houden
Je kan toch gewoon de update zelf doen? Ik heb niks hoeven resetten.MaffeMaarten schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:15:
Ik zit weer in de "zal ik weer allerlei systeem apps proberen te resetten om de update te forceren of gewoon netjes wachten"-modus.
Als ik zo de updates eens bekijk is er niks waar ik echt niet op kan wachten ofzo, dus misschien wordt dit wel de eerste keer dat ik me in kan houden
Of je kan wachten inderdaad.
[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 09-10-2023 10:02 ]
/▌
Nee deze knop zat er al. Het enige wat anders is, is het feit dat je de knoppen kan veranderen. Dus als jij het niet gebruikt kan je het bijvoorbeeld naar de zaklamp veranderen.Marzman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:59:
Is de Google Home linksonder in de lockscreen trouwens nieuw? Ik heb die nog niet eerder gezien in elk geval. Ik doe er ook niet zo veel mee, er ligt wel ergens een speaker maar die zit niet aangesloten en de Pixel doet eigenlijk ook precies hetzelfde als de speaker (reageren op he google).
[...]
Je kan toch gewoon de update zelf doen? Ik heb niks hoeven resetten.
Nadat ik wat snelkoppelingen verandert had kon ik ineens de koppeling naar Google Home niet meer op mijn lockscreen zetten. Via Reddit kwam ik er achter dat de app verwijderen en opnieuw installeren dit oplost.BlakeNL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:18:
[...]
Nee deze knop zat er al. Het enige wat anders is, is het feit dat je de knoppen kan veranderen. Dus als jij het niet gebruikt kan je het bijvoorbeeld naar de zaklamp veranderen.
Wat wel opvallend is, dat is de Google Play-systeem update, die stond nog op 1 juli, en na 6x opnieuw opstarten staat die nu op 1 september.
Nu wel blijkbaar, nu bezig. Vannochtend kreeg ik na het checken nog de melding dat alles goed was en al up to date was met 13.Marzman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:59:
[...]
Je kan toch gewoon de update zelf doen? Ik heb niks hoeven resetten.
Ja die melding staat er bij mij ook altijd, maar dan klik je op de knop en is er toch een updateMaffeMaarten schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:11:
[...]
Nu wel blijkbaar, nu bezig. Vannochtend kreeg ik na het checken nog de melding dat alles goed was en al up to date was met 13.
/▌
Die play-systeem update van 1 september was er al met Andorid 13, dus ik heb na de update naar 14 alleen maar 3x opnieuw moeten opstartenDiederik schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:35:
Ik heb de update naar Android 14 geïnstalleerd. Daar merk ik weinig van.
Wat wel opvallend is, dat is de Google Play-systeem update, die stond nog op 1 juli, en na 6x opnieuw opstarten staat die nu op 1 september.
Ok, wel bijzonder hoe dat gaat. Je zou verwachten dat het toestel zelf aangeeft dat er een update klaarstaat.Zawaponga schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:36:
[...]
Die play-systeem update van 1 september was er al met Andorid 13, dus ik heb na de update naar 14 alleen maar 3x opnieuw moeten opstarten
Deze popup blijft er erg lang staan, zo`n 2 minuten ongeveer.
In de instellingen kan ik nergens vinden om dit te wijzigen.
Iemand een idee waar te zoeken
bedankt alvast
Verder merk ik dat de dialer van de telefoon app (ook bij andere telefoon apps) zéér traag is geworden.
Heb me rotgezocht of dit bekende bugs zijn en er antwoorden voor zijn, maar vind er niets over. Iemand hier nog tips?
Als ik word gebeld op de fysieke sim valt regelmatig dat de verbinding weg, in het scherm rechtsboven geeft de Pixel 6A dan ook aan dat het antennesignaal volledig weg is gevallen. Na enkele seconden is er dan weer verbinding, soms valt de verbinding volledig weg.Tijdens een telefoongesprek kan dat meerdere malen voorkomen. Het vreemde is dat er buiten de gesprekken om een prima bereik/antennesignaal is. Met de e-sim heb ik deze issues niet.
De fysieke sim is van Vodafone en de e-sim van Simyo. Ik heb de fysieke sim al vervangen door een nieuw exemplaar, dit heeft helaas niet tot verbetering geleid.
Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?
is dit maar op 1 locatie, of op meerdere locaties?Fonsz schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:52:
Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn Pixel 6A smartphone. Ik heb een e-sim en een gewone sim in de smartphone.
Als ik word gebeld op de fysieke sim valt regelmatig dat de verbinding weg, in het scherm rechtsboven geeft de Pixel 6A dan ook aan dat het antennesignaal volledig weg is gevallen. Na enkele seconden is er dan weer verbinding, soms valt de verbinding volledig weg.Tijdens een telefoongesprek kan dat meerdere malen voorkomen. Het vreemde is dat er buiten de gesprekken om een prima bereik/antennesignaal is. Met de e-sim heb ik deze issues niet.
De fysieke sim is van Vodafone en de e-sim van Simyo. Ik heb de fysieke sim al vervangen door een nieuw exemplaar, dit heeft helaas niet tot verbetering geleid.
Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?
wat ik heb in mijn pixel 6, is dat ik thuis met de vf sim slecht bereik heb op kantoortje, maar als ik naar beneden loop werkt het wel prima.
de kpn e-sim werkt op beide plekken prima
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Dit lijkt inderdaad op mijn probleem. Ik woon op de 6e etage. Laatst had ik in de trein wel een prima verbinding. Kennelijk heeft Vodafone een probleem op hoogte.jpm.lensen schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
is dit maar op 1 locatie, of op meerdere locaties?
wat ik heb in mijn pixel 6, is dat ik thuis met de vf sim slecht bereik heb op kantoortje, maar als ik naar beneden loop werkt het wel prima.
de kpn e-sim werkt op beide plekken prima
Wat mij wel verbaasd is dat de telefoon wel aangeeft dat de verbinding/signaalsterkte goed is en dat als je gaat bellen de verbinding het laat afweten. Met de Simyo e-sim geen enkel probleem.
Misschien is het gewoon te druk als het een grote flat is? Hier vlakbij heb je een pretpark waar ik een abonnement heb en die hebben ook wat bedacht met hun app dat je sneller aan de beurt bent met een speedypass. Maar ondanks volle ontvangst kun je niks doen met je internetverbindingFonsz schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:27:
[...]
Dit lijkt inderdaad op mijn probleem. Ik woon op de 6e etage. Laatst had ik in de trein wel een prima verbinding. Kennelijk heeft Vodafone een probleem op hoogte.
Wat mij wel verbaasd is dat de telefoon wel aangeeft dat de verbinding/signaalsterkte goed is en dat als je gaat bellen de verbinding het laat afweten. Met de Simyo e-sim geen enkel probleem.
Kun je geen voice over wifi aanzetten? Je bent toch thuis.
/▌
Het zijn in totaal 18 appartementen, ik vind dat zelf niet heel veel.Marzman schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 07:58:
[...]
Misschien is het gewoon te druk als het een grote flat is? Hier vlakbij heb je een pretpark waar ik een abonnement heb en die hebben ook wat bedacht met hun app dat je sneller aan de beurt bent met een speedypass. Maar ondanks volle ontvangst kun je niks doen met je internetverbindingNu is het seizoen bijna klaar en hebben ze wifi aangelegd
Kun je geen voice over wifi aanzetten? Je bent toch thuis.
Ik neem aan dat je bedoelt bellen via wifi? Dat heb ik bij beide sims aanstaan, maar dat maakt voor Vodafone niet uit, ik heb dan nog steeds een slechte verbinding via de Vodafone sim.
Misschien een open deur, maar aangezien hij bij mij altijd uitstaat ivm een unlimited abo vraag ik het toch maar: heb je wel de WiFi van je toestel aanstaan?Fonsz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:23:
[...]
Het zijn in totaal 18 appartementen, ik vind dat zelf niet heel veel.
Ik neem aan dat je bedoelt bellen via wifi? Dat heb ik bij beide sims aanstaan, maar dat maakt voor Vodafone niet uit, ik heb dan nog steeds een slechte verbinding via de Vodafone sim.
Ik begrijp je vraag. Ik heb de WiFi van mijn toestel standaard aanstaan.zacht schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:33:
[...]
Misschien een open deur, maar aangezien hij bij mij altijd uitstaat ivm een unlimited abo vraag ik het toch maar: heb je wel de WiFi van je toestel aanstaan?
[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 17-10-2023 08:56 ]
/▌
Ja, vorige week merkte ik dat al, net nog gecheckt, en er staan weer 23 updates te wachten. Automatisch updaten op elk netwerk staat aan. Iets gaat er niet goedLintesir schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:25:
Ik heb sinds de update naar Android 14 dat de Play Store (soms?) niet meer automatisch apps updatet. Ik krijg dan af en toe een melding dat er zoveel apps geupdate kunnen worden en dat moet ik dan handmatig aantikken. Hebben meer mensen dat?
Hier hetzelfde...zacht schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:22:
[...]
Ja, vorige week merkte ik dat al, net nog gecheckt, en er staan weer 23 updates te wachten. Automatisch updaten op elk netwerk staat aan. Iets gaat er niet goed
/▌
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Kijk ik bij recente updates, dan staat de laatste gisteren geüpdatet
Vanmorgen gekeken of er update waren voor google play systeemupdate, daar kreeg ik eerst een update van 10 mb, na opnieuw opstarten , weer kijken voor update , krijg ik een update van 1,3 mb.
Weer opnieuw opstart en toen geen nieuwe updates, versie blijft wel op 1 september 2023 staan
edit: Hij is eindelijk terug opgestart met 3 procent batterij, laatst opgeladen op donderdag, dus heeft helemaal niet geladen
[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 20-10-2023 09:26 ]
/▌
rotzooi in je usb poort? Heb ik ook al eens gehad.Marzman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:14:
Dat is gek, mijn Pixel is ineens leeg en uit, vanmorgen om 7 uur was hij nog vol (denk ik toch, vanacht opgeladen). Zo leeg dat hij niet opstart, hangt nu aan de usb van de computer maar dat geeft ook niet zo veel stroom
edit: Hij is eindelijk terug opgestart met 3 procent batterij, laatst opgeladen op donderdag, dus heeft helemaal niet geladen
Hij laadt nu wel (aan een powerbank, de usb van de computer ging te langzaammartijn k. schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:30:
[...]
rotzooi in je usb poort? Heb ik ook al eens gehad.
/▌
Omhoog swipen voor menu doet het vaak niet, lag, enz
Ik herken dat totaal niet. Voelt bij mij na twee jaar nog net zo snappy als toen ie uit de doos kwam.greatgonzo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:07:
Ligt het aan mij of reageert de telefoon veel stroperiger in Android 14?
Omhoog swipen voor menu doet het vaak niet, lag, enz
Deze geeft aan dat die up to date is terwijl android 14 er toch voor moet zijn?
Iemand enig idee?
Bedankt
Heb je ondanks de melding 'up to date' toch nog even onderaan op 'controleren op updates' geklikt? Ik heb namelijk al eerder gehad dat mijn 6a aangaf up-to-date te zijn terwijl er een klik verder wel degelijk updates waren.Koen31 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:05:
Hoi,ik heb hier een pixel 6 a met android 13 en september update.
Iemand enig idee?
Bedankt
Gewoon op updaten klikken en dan is er waarschijnlijk wel een update. Bij mij zegt hij altijd dat hij up to date is, waarschijnlijk blijft hij dat zeggen tot Google de update pusht.Koen31 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:05:
Hoi,ik heb hier een pixel 6 a met android 13 en september update.
Iemand enig idee?
Bedankt
/▌
controleren op updates en dan komt er bij mij wel een update uit als die er is (nu niet want ik heb al android 14)Koen31 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:12:
Hoe Moet je op updaten klikken als die zegt dat die up to date is?
/▌
ot: topic gebookmarked 'for future reference'.
En heel veel mis je niet aan Android 14, ik zat met smart te maken wachten en achteraf denk ik: waarop precies? Dus ik zou nog even rustig afwachten als ik jou was.Koen31 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:19:
Dit had ik al geprobeerd,vreemd toch bedankt
Beveiligingsupdate: 5 oktober 2023
Werd vanzelf aangeboden.
Iets van 1GB update.
Visueel zijn er wel wat dingen veranderd, maar niet echt schokkend oid...
Volgens mij proberen ze Google Home wat meer te integreren op diverse plekken.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
/▌
Maaarrr.... we blijven tweakers en willen toch het laatste hebben
Maar merk wel als grote vooruitgang dat mijn batterijleven er ontzettend op vooruit is gegaan. Zou zeggen tussen een kwart en een derde meer. Hoor daar niemand over verder, ben ik de enige dan?
Ik merk niet echt verschil met Android 13, maar ik klaagde op Android 13 ook al niet echt.flupke01 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:52:
Mmm, zag toch wel wat veranderingen; helaas niet allemaal even gunstig, zie mijn eerdere berichten. Moest uiteindelijk, na te zijn uitbehandeld door de helpdesk van Google, terug naar fabrieksinstellingen.
Maar merk wel als grote vooruitgang dat mijn batterijleven er ontzettend op vooruit is gegaan. Zou zeggen tussen een kwart en een derde meer. Hoor daar niemand over verder, ben ik de enige dan?
Het enige dat ik gehoopt had was het of verwijderbaar maken van de at-a-glance widget, of het doorzetten van het re-design naar de at-a-glance widget. Maar helaas.
Gezien Android 14 op oktober zit qua security update en ik met 13 op september denk ik dat ze nu dus niks meer uitbrengen voor 13.
Je Pixel 6 krijgt geen updates meer voor Android 13, om de security updates te krijgen zul je de update naar Android 14 moeten accepteren.Sunrise schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:37:
Blijf je security updates ontvangen als je op Android 13 blijft? Ik denk het niet maar wellicht weet iemand het hier?
Gezien Android 14 op oktober zit qua security update en ik met 13 op september denk ik dat ze nu dus niks meer uitbrengen voor 13.
Oké, bedankt voor de duidelijkheid, kon het antwoord niet vinden via google.BGLAdmin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:00:
[...]
Je Pixel 6 krijgt geen updates meer voor Android 13, om de security updates te krijgen zul je de update naar Android 14 moeten accepteren.
Nu heb ik wel een raar fenomeen. Update naar 14 weggeswiped paar dagen geleden. Kwam niet uit. En nu wordt de update niet meer aangeboden, als ik zoek naar updates, is de telefoon up to date op 13.
Moet ik misschien cache legen van een update service? Zo ja welke app?
Je hoeft geen cache te legen.Sunrise schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:05:
[...]
Oké, bedankt voor de duidelijkheid, kon het antwoord niet vinden via google.
Nu heb ik wel een raar fenomeen. Update naar 14 weggeswiped paar dagen geleden. Kwam niet uit. En nu wordt de update niet meer aangeboden, als ik zoek naar updates, is de telefoon up to date op 13.
Moet ik misschien cache legen van een update service? Zo ja welke app?
Ga naar' Instellingen', dan naar 'Beveiliging en Privacy' en dan 'Beveiligingsupdate'.
Dan zie je waarschijnlijk dat de update klaarstaat en kun je op 'Installeren' drukken, zo niet druk dan op 'Controleren op updates'
Ik gebruik hem zelf niet, maar even getest:Delta737 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:50:
Ik heb geen idee of het door Android 14 komt, maar ik heb sinds kort een probleem met de nu.nl widget. Er staat "Fout met Glance-app-widget". Herkent iemand dit? Of nog beter, heeft iemand een oplossing?
:fill(white):strip_exif()/f/image/ew2CyeqXWkCGSXp6jo01BUdD.png?f=user_large)
Dus ja, ik herken dit
Dat probeerde ik uit te leggen, dat ik daar niks krijg, android 13 up to date, geen updates.BGLAdmin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:42:
[...]
Je hoeft geen cache te legen.
Ga naar' Instellingen', dan naar 'Beveiliging en Privacy' en dan 'Beveiligingsupdate'.
Dan zie je waarschijnlijk dat de update klaarstaat en kun je op 'Installeren' drukken, zo niet druk dan op 'Controleren op updates'
van 1 oktober, 1x 62 mb, daarna nog een keer 2,2 mb geloof ik op mijn pixel 6
Als de telefoon aan de oplader hangt, dan reageert het scherm heel slecht.
Simpele handelingen, zoals "terug naar het homescherm", "wissel tussen apps" lijkt ineens heel matig te werken.
Scherm schoonmaken of telefoon herstarten maakt geen verschil.
Maar.... haal ik de telefoon van de oplader af, dan werkt ie weer normaal.
Het fenomeen treedt alleen (en altijd) op, als de telefoon aan de oplader hangt....
Gebruik je een goede kwaliteit lader en/of kabel? Slechte laders kunnen soms touchscreeninput verstoren.GarBaGe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:38:
Ik heb sinds enige tijd een raar probleem op mijn Pixel 6a en het lijkt samen te vallen met de upgrade naar Android 14.
Simpele handelingen, zoals "terug naar het homescherm", "wissel tussen apps" lijkt ineens heel matig te werken.
Het fenomeen treedt alleen (en altijd) op, als de telefoon aan de oplader hangt....
Share and Enjoy!
Oh, echt? Kan het daaraan liggen?WCA schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:48:
[...]
Gebruik je een goede kwaliteit lader en/of kabel? Slechte laders kunnen soms touchscreeninput verstoren.
Ik ga ff wat verschillende laders en kabels uitproberen....
Al een oplossing gevonden? Mijn Pixel 6 (op KPN netwerk) geeft ook aan dat er geen updates zijn, zit nog op Android 13.Koen31 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:19:
Dit had ik al geprobeerd,vreemd toch bedankt
Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....
/▌
Nee 14 geeft die nog steeds niet aan.r5d schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
Al een oplossing gevonden? Mijn Pixel 6 (op KPN netwerk) geeft ook aan dat er geen updates zijn, zit nog op Android 13.
Ik ervaar exact hetzelfde probleem. Pixel 6 op Android 14.GarBaGe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:38:
Ik heb sinds enige tijd een raar probleem op mijn Pixel 6a en het lijkt samen te vallen met de upgrade naar Android 14.
Als je er op zoek vind je er ook verschillende reddit threads over terug en een bug tracker bij Google maar helaas nog geen oplossing.
/▌
Het lijkt bij mij minder goed te werken. En het lijkt? Of het scherm langzamer aan gaat. De overgang van zwart naar beeld bedoel ik dan.Handjes schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:41:
Bij mij werkt double tap op het gelockte scherm niet meer om het toestel uit z's slaap (wake) te halen. Iemand anders ook?
Hier ook al een tijdje. Enige wat momenteel wat lijkt te helpen is 'aanpasbare helderheid' uitzetten.CB32 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:37:
[...]
Het lijkt bij mij minder goed te werken. En het lijkt? Of het scherm langzamer aan gaat. De overgang van zwart naar beeld bedoel ik dan.
Volgens mij is het geen double tap, sowieso, één keer is normaliter genoeg. Los daarvan werkt het met vlagen ook hier inderdaad slechter. Was een paar updates terug ook al een tijdje slechter... Vingerafdrukscanner doet het ook weer bij vlagen minder; ook al een bekend probleem van een paar updates terug. Altijd wat.Handjes schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:41:
Bij mij werkt double tap op het gelockte scherm niet meer om het toestel uit z's slaap (wake) te halen. Iemand anders ook?
Het is echter niet consequent dat het niet werkt.
Nee, zeker niet consequent. Bij mij gaat het vooral mis met de rechterduim op de scanner, als het weer eens niet werkt. Andere vinger werkt dan vaak evengoed wélbartbh schreef op zondag 5 november 2023 @ 00:09:
Ah ik dacht ook al... Maar hier werkt het tappen ook niet altijd, de vingerscanner werkt dan ook niet. Ik moet dan de knop gebruiken om de telefoon te kunnen gebuiken.

Ik had dat toen ik de pixel 6 net had ook. Bij mij was toen de oplossing om de optie "ontwaak de telefoon bij het oppakken"(geen idee meer hoe de optie exact heette, is al tijd geleden) uit te schakelen. Sindsdien heb ik altijd weer zonder problemen kunnen tappen op m'n schermbartbh schreef op zondag 5 november 2023 @ 00:09:
Ah ik dacht ook al... Maar hier werkt het tappen ook niet altijd, de vingerscanner werkt dan ook niet. Ik moet dan de knop gebruiken om de telefoon te kunnen gebuiken.
Grappig, hier is ook de rechter duim problematisch, die is ook wat gladder, mogelijk omdat ik rechts ben.flupke01 schreef op zondag 5 november 2023 @ 00:13:
[...]
Nee, zeker niet consequent. Bij mij gaat het vooral mis met de rechterduim op de scanner, als het weer eens niet werkt. Andere vinger werkt dan vaak evengoed wélLas dat tijdje terug ook bij iemand anders...
De USB-poort van mijn Pixel 6A laat iedere de usb-c kabel los, waardoor ie niet oplaadt. Ik heb wat stof eruit gehaald maar het opladen werkt nog steeds niet goed. Wat kan ik hieraan doen?
Trein?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Niet beschikbaar met huidige beveiligingsinstellingen.
Mijn laptop heeft op dezelfde plek wel verbinding via wifi. Op plekken verder van de router maakt de Pixel wel verbinding. Iemand enig idee?
Toevallig WPA3? Dat conflicteert nog wel eens met Android telefoons. Een oplossing kan zijn: netwerk verwijderen en vergeten van je telefoon, en bij je WiFi-settings het netwerk handmatig toevoegen.klaps schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:01:
Sinds mijn verhuizing heb ik een probleem met de wifi verbinding op mijn Pixel 6. Op mijn kantoorkamer kan ik maar geen internetverbinding krijgen via wifi. De telefoon geeft het volgende aan:
Mijn laptop heeft op dezelfde plek wel verbinding via wifi. Op plekken verder van de router maakt de Pixel wel verbinding. Iemand enig idee?
De verbinding pakt automatisch weer WPA 3 op.zacht schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:59:
[...]
Toevallig WPA3? Dat conflicteert nog wel eens met Android telefoons. Een oplossing kan zijn: netwerk verwijderen en vergeten van je telefoon, en bij je WiFi-settings het netwerk handmatig toevoegen.
Ik heb met mijn vorige telefoon hetzelfde probleem gehad, toen vond ik op Reddit de voor mij werkende oplossing om het netwerk handmatig in te stellen, en daarbij ook voor WPA3 te kiezen. Daarna werkte het voor mij in ieder geval weer.klaps schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:21:
[...]
De verbinding pakt automatisch weer WPA 3 op.
De random MAC functie wil ook nog wel eens de boel frustreren op bepaalde netwerken (de instelling zit onder privacy).klaps schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:01:
Sinds mijn verhuizing heb ik een probleem met de wifi verbinding op mijn Pixel 6. Op mijn kantoorkamer kan ik maar geen internetverbinding krijgen via wifi. De telefoon geeft het volgende aan:
Geen hele spannende aanpassingen zo te zien: https://support.google.co...d=10224319119265003276-EU
Ik ging die ook zoeken op mijn pixel 6. Draai android 14. Maar krijg een update van 2,09gb voor mijn kiezenDestrega schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:38:
De November update is beschikbaar, 25,66 MB
Geen hele spannende aanpassingen zo te zien: https://support.google.co...d=10224319119265003276-EU
en nu draai ik dus op de november patch
[ Voor 4% gewijzigd door jpm.lensen op 10-11-2023 19:32 ]
Lukt het iemand om verbinding met govroam te maken met android 14?
Ik gebruik de volgende instellingen (die eerder wel werkten):
PEAP
MSCHAPV2
vertrouwen bij eerste gebruik
Ik ben benieuwd of het iemand (wellicht met andere instellingen) wel (is ge-)lukt.
Ik zit op govroam met Pixel 6 Pro en Android 14. PEAP en mschapv2 zou goed moeten zijn. Verder certificaat selecteren en niet valideren.Anomynous123 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:23:
Eerder in dit topic is het al eens gegaan over het instellen van een wifi verbinding met govroam van de rijksoverheid. Sommigen gaven toen aan dat het lukte om verbinding te krijgen op een Pixel 6. Ik kon eerder wel verbinding maken, maar ondervond wel problemen bij de meeste apps. Onder android 14 lukt het me echter helemaal niet meer om verbinding te maken.
PEAP
MSCHAPV2
Ik ben benieuwd of het iemand (wellicht met andere instellingen) wel (is ge-)lukt.
Bedoel je dat je 'gebruik systeem certificaten' en dan 'niet valideren' moet kiezen? Ik moet dan een domein opgeven, maar kan niet achterhalen wat dat zou moeten zijn.Blue Lightning schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:18:
[...]
Ik zit op govroam met Pixel 6 Pro en Android 14. PEAP en mschapv2 zou goed moeten zijn. Verder certificaat selecteren en niet valideren.
Ja, domein is je werkgever. Als je bijv. bij de gemeente Rotterdam werkt vul je daar in rotterdam.nlAnomynous123 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:31:
[...]
Bedoel je dat je 'gebruik systeem certificaten' en dan 'niet valideren' moet kiezen? Ik moet dan een domein opgeven, maar kan niet achterhalen wat dat zou moeten zijn.
/f/image/X28x0Z1jy9gUDjKBBHIZp0No.png?f=fotoalbum_large)
inmiddels domein achterhaald (is bij ons wat anders: wifi.dictu.nl) maar werkt helaas nog steeds niet met verder dezelfde instellingen als jij. RaarrrrBlue Lightning schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:01:
[...]
Ja, domein is je werkgever. Als je bijv. bij de gemeente Rotterdam werkt vul je daar in rotterdam.nl
[Afbeelding]
Ik kreeg 2 dagen geleden de 2,1GB Android 14 update aangeboden op mijn Pixel 6ajpm.lensen schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:20:
[...]
Ik ging die ook zoeken op mijn pixel 6. Draai android 14. Maar krijg een update van 2,09gb voor mijn kiezen
en nu draai ik dus op de november patch
Ik draaide al Android 14 en de update vertelde mij dat ik hiermee overstap naar Android 14.
Beetje raar.
Maar ipv de oktober patch, draai ik nu ook de november patch.
Ik hoop wel dat de maandelijkse security updates iets kleiner kunnen blijven dan 2 GB.
Dat was bij mij dus ook zo, dank, ben ik dus niet alleenGarBaGe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:54:
[...]
Ik kreeg 2 dagen geleden de 2,1GB Android 14 update aangeboden op mijn Pixel 6a
Ik draaide al Android 14 en de update vertelde mij dat ik hiermee overstap naar Android 14.
Beetje raar.
Ik hoop wel dat de maandelijkse security updates iets kleiner kunnen blijven dan 2 GB.
Bij mij is het deze keer op de achtergrond gegaan, kreeg een vraag of ik wilde herstarten dus waarschijnlijk zat daar ook Android 14 opnieuw inGarBaGe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:54:
[...]
Ik kreeg 2 dagen geleden de 2,1GB Android 14 update aangeboden op mijn Pixel 6a
Beetje raar.
Misschien is dat omdat sommige mensen Android 14 in oktober niet gehad hebben en ze niet twee updates willen maken?
/▌
Ik had de initiële 14 update weggeswiped. Werd daarna niet meer aangeboden maar sinds een dag dus weer wel. De update is 1gb. Dus bovenstaande verhaal gaat niet op tenzij ik het niet begrijp.Marzman schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:22:
[...]
Bij mij is het deze keer op de achtergrond gegaan, kreeg een vraag of ik wilde herstarten dus waarschijnlijk zat daar ook Android 14 opnieuw in
Misschien is dat omdat sommige mensen Android 14 in oktober niet gehad hebben en ze niet twee updates willen maken?
Bij mij lukte het na aankoop ook niet, totdat ik het een paar maanden geleden opnieuw probeerde. Ineens werkt het wel. Maar na wachtwoordwijziging werkt het weer niet meer.... Jammer!Anomynous123 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:23:
Eerder in dit topic is het al eens gegaan over het instellen van een wifi verbinding met govroam van de rijksoverheid. Sommigen gaven toen aan dat het lukte om verbinding te krijgen op een Pixel 6. Ik kon eerder wel verbinding maken, maar ondervond wel problemen bij de meeste apps. Onder android 14 lukt het me echter helemaal niet meer om verbinding te maken.
PEAP
MSCHAPV2
Ik koos toen het wel werkte voor de variant waar ik geen domein hoefde in te vullen. Volgens mij ook met deze instellingen. Ik ben nu thuis en kan het nu niet proberen.
Had vergelijkbaar gezemel ook, maar dan in de bibliotheek via Publicroam. Alle handleidingen gevolgd, van alles uitgeprobeerd in uitgebreid overleg met helpdesk Publicroam. Heeft allemaal niets geholpen, heeft nooit gewerkt. Heb het maar opgegeven... (Net als de helpdesk van Publicroam, overigens).ElisabethM schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:30:
[...]
Bij mij lukte het na aankoop ook niet, totdat ik het een paar maanden geleden opnieuw probeerde. Ineens werkt het wel. Maar na wachtwoordwijziging werkt het weer niet meer.... Jammer!
Ik koos toen het wel werkte voor de variant waar ik geen domein hoefde in te vullen. Volgens mij ook met deze instellingen. Ik ben nu thuis en kan het nu niet proberen.
Wel erg frustrerend dat diezelfde wifiverbinding dus prima werkt met andere Android telefoons, Windows laptops en iPhones. Behalve dus met deze Pixel.

Met Eduroam heb ik het laatst ook geprobeerd en dat lukte mij ook niet. Het is helaas juist de puur Android die het probleem veroorzaakt. Overigens is dit gewoon op te lossen door de IT-beheerders bij de overheid, maar het gebeurt helaas nietflupke01 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:36:
[...]
Had vergelijkbaar gezemel ook, maar dan in de bibliotheek via Publicroam. Alle handleidingen gevolgd, van alles uitgeprobeerd in uitgebreid overleg met helpdesk Publicroam. Heeft allemaal niets geholpen, heeft nooit gewerkt. Heb het maar opgegeven... (Net als de helpdesk van Publicroam, overigens).
Wel erg frustrerend dat diezelfde wifiverbinding dus prima werkt met andere Android telefoons, Windows laptops en iPhones. Behalve dus met deze Pixel.Had eigenlijk juist verwacht dat puur Android de minste problemen zou moeten geven...
Bij mij werkt Eduroam anders prima, heeft het altijd gedaan op mijn Pixel 6a, nooit enig probleem gehad.ElisabethM schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:42:
[...]Met Eduroam heb ik het laatst ook geprobeerd en dat lukte mij ook niet. Het is helaas juist de puur Android die het probleem veroorzaakt. Overigens is dit gewoon op te lossen door de IT-beheerders bij de overheid, maar het gebeurt helaas niet
Bij mij is de optie er nog wel (verstopt). ( Beveiliging & privacy - Meer beveiliging en privacy - Ontgrendelen verlengen - Vertrouwde apparaten )Delta737 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:14:
Ik heb een update gehad, maar smart (un)lock lijkt weer verdwenen... Meer mensen daar last van?
Is me niet opgevallen dat het niet meer zou werken eerlijk gezegd.
Bedankt, inderdaad weer terug gevonden. Maar... Ik kan de smartwatch (Garmin Fenix 5X) niet meer toevoegen.miggeltje schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:50:
[...]
Bij mij is de optie er nog wel (verstopt). ( Beveiliging & privacy - Meer beveiliging en privacy - Ontgrendelen verlengen - Vertrouwde apparaten )
Is me niet opgevallen dat het niet meer zou werken eerlijk gezegd.
Edit: al opgelost. Hij stond niet meer tussen mijn gekoppelde Bluetooth apparaten (terwijl Garmin Connect wel gewoon verbinding had). Opnieuw toegevoegd, en toen kon ik hem ook weer aan de vertrouwde apparaten toevoegen.
[ Voor 19% gewijzigd door Delta737 op 22-11-2023 12:44 ]
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires