Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:37

When the pink is snookered, Go for the brown

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Bedankt voor de info. Ik zit bij Ben, dus T-Mobile.

Ik heb eens in de batterij-info gekeken. Op ééj met 11% stond de app BuddyIcon die kleurtjes en icoontjes op het standby scherm geeft bij berichten en meldingen. Niet echt belangrijk verder, dus die er eerst maar eens af.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

t_o_c schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:45:
Weet iemand of Google een paar updates terug iets heeft veranderd aan de usb c kabels die worden geaccepteerd? Mijn oude one plus kabels en random oplader werken niet meer terwijl ze het eerst wel altijd deden. Meldingen is cabel connected, not charging. Officiële oplader en kabel werken wel.

Het gaat om meerdere kabels en opladers dus het is geen probleem met lader of kabel zelf.
Ik herken dat niet op mijn pixel 6. Gebruik nooit de bijgeleverde kabel.....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Viel mij op dat google maps automatisch op night mode gaat in de auto. Vaak al binnen een minuut. Snapte er niks van maar dat doet dus automatisch bij oververhitting. Toch? Ervaarde het met overheating waarschuwingen, dus 1 + 1 is 2 denk ik dan.

Dat vindt ik echt waardeloos want slecht afleesbaar in daglicht. Het is dan wel warm maar niet extreem. 30 graden. Andere telefoons in mijn bezit hebben daar nooit last van gehad.

Nu weet ik wel dat die tensor chip een heethoofd is maar dit is toch wel een mega afknapper. Onbruikbaar qua maps tenzij ik de airconditioning aanzet maar daar heb ik niet altijd zin in en bovendien duurt het even voordat het koel is.

Pixel 6a (up to date)

Android.auto en maps waren niet up to date, even geupdate nu. Hopelijk helpt het.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunrise op 03-09-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:40
Sunrise schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:58:
Viel mij op dat google maps automatisch op night mode gaat in de auto. Vaak al binnen een minuut. Snapte er niks van maar dat doet dus automatisch bij oververhitting. Toch? Ervaarde het met overheating waarschuwingen, dus 1 + 1 is 2 denk ik dan.

Dat vindt ik echt waardeloos want slecht afleesbaar in daglicht. Het is dan wel warm maar niet extreem. 30 graden. Andere telefoons in mijn bezit hebben daar nooit last van gehad.

Nu weet ik wel dat die tensor chip een heethoofd is maar dit is toch wel een mega afknapper. Onbruikbaar qua maps tenzij ik de airconditioning aanzet maar daar heb ik niet altijd zin in en bovendien duurt het even voordat het koel is.

Pixel 6a (up to date)

Android.auto en maps waren niet up to date, even geupdate nu. Hopelijk helpt het.
Mijn 6P wordt ook heet, maar staat dan ook vóór het info-display dat van achteren met gloeilampjes verlicht wordt. Als ik de dashboard verlichting flink dim, gaat het goed. In combinatie met een telefoonlader met weinig vermogen, overigens. Dat is dan meer een "op spanninghouder" dan echt een lader 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
nerovectra schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:30:
[...]

Mijn 6P wordt ook heet, maar staat dan ook vóór het info-display dat van achteren met gloeilampjes verlicht wordt. Als ik de dashboard verlichting flink dim, gaat het goed. In combinatie met een telefoonlader met weinig vermogen, overigens. Dat is dan meer een "op spanninghouder" dan echt een lader 😂
Bij mij overhit ie trouwens ook weleens in de hand, buiten op straat met google maps. Het is hier 8 maanden 30 graden maar zo gek is dat toch niet? Maarja scherm op hoogste brightness met maps is de boosdoener. Hopelijk is met de google maps update wat beter geworden. Zal ook eens met here maps testen.

Ik heb de telefoon in de auto niet eens aan een oplader hangen.

Het is dat ik verder wel plezier heb van de telefoon, anders was het dikke doei pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:49
Ik wilde heel graag de 6a kopen. Maar de overhitting lijkt een groot probleem..

Hoe erg is dat? En wanneer raakt hij overhit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
m4bnl schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:29:

Woon in Griekenland dus hier is een stuk heter. Geen ervaring in NL. Maar voor mij overhit de telefoon alleen met de combinatie heet weer en google maps. Verder doe ik niet aan gamen op de telefoon dus dat weet ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
Sunrise schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:34:
[...]

Woon in Griekenland dus hier is een stuk heter. Geen ervaring in NL. Maar voor mij overhit de telefoon alleen met de combinatie heet weer en google maps. Verder doe ik niet aan gamen op de telefoon dus dat weet ik verder niet.
Ik doe ook niet aan gamen. Dus als hij alleen overhit raakt met Google maps is dat niet zo'n groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:40
m4bnl schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:29:

Ik heb één keer gehad dat de telefoon uitschakelde tijdens navigeren en opladen terwijl ie vóór het info-display van m'n auto stond. Ik was vergeten de dashboard verlichting te dimmen. Als ik dat wèl gedaan heb schakelt maps regelmatig naar dark mode als de zon door de voorruit op het toestel schijnt. Verder is m'n P6P weleens warm, maar verre van heet. Wellicht dat een 6a er meer last van heeft. Ik zou niet makkelijk kunnen verklaren waarom, wellicht dat de alu unibody van de P6P meer warmte afvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
nerovectra schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:46:
[...]

Ik heb één keer gehad dat de telefoon uitschakelde tijdens navigeren en opladen terwijl ie vóór het info-display van m'n auto stond. Ik was vergeten de dashboard verlichting te dimmen. Als ik dat wèl gedaan heb schakelt maps regelmatig naar dark mode als de zon door de voorruit op het toestel schijnt. Verder is m'n P6P weleens warm, maar verre van heet. Wellicht dat een 6a er meer last van heeft. Ik zou niet makkelijk kunnen verklaren waarom, wellicht dat de alu unibody van de P6P meer warmte afvoert.
Ik heb gelezen dat plastic minder goed warmte geleid. Dus wat jij zegt zou zeker kunnen kloppen.

Voor auto navigatie kan ik uiteraard ook een Tom Tom kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Sinds vanmorgen crasht mijn Chrome browser steeds na ongeveer 10 seconden. Meer mensen dit issue? Herstarten helpt niet.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
spaceboy schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:06:
Sinds vanmorgen crasht mijn Chrome browser steeds na ongeveer 10 seconden. Meer mensen dit issue? Herstarten helpt niet.
Ook een tijdje terug gehad. Laatste update gehad? Anders Even via instellingen, apps, chrome, updates terugdraaien. Op uw opstarten en kijken of het gewoon weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
spaceboy schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:06:
Heb hetzelfde probleem met enige regelmaat. Het enigste wat helpt is alle cache inclusief cookies wissen. Enorm irritant.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Bij mij hielp het uitzetten van "App-activiteit onderbreken indien niet gebruikt". Staat ook onder de app info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 15:34
t_o_c schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 03:46:
[...]

Heb hetzelfde probleem met enige regelmaat. Het enigste wat helpt is alle cache inclusief cookies wissen. Enorm irritant.
Ik had het deze week ook, na een reboot klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:02
Toevallig nog iemand die met de Pixel 6a last heeft van batterij die snel leeg loopt? De laatste paar weken moet ik dagelijks laden, waar ik voorheen makkelijk zo'n anderhalve dag kon doen. 's Nachts tussen 22u en 6u verlies ik makkelijk 25% a 30% batterij. Always On Display staat uit tussen 24u en 6u 's nachts. Ook overdag gaat de batterij snel leeg ondanks dat die altijd met wifi verbonden is. 5G is ook uitgeschakeld en games staan er niet op, zelfs bijna helemaal stock. Enkel Whatsapp en Facebook Lite worden wel eens gebruikt.

In de batterij logs vind ik ook weinig info, met "phone idle" zie je niks. Adaptive charging en adaptive battery staan beiden aan en ik laad ook nooit 's nachts. Ik heb deze 6a gekocht eind januari 2023, zo oud is die dus ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:02
deSenna24 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:42:
Toevallig nog iemand die met de Pixel 6a last heeft van batterij die snel leeg loopt? De laatste paar weken moet ik dagelijks laden, waar ik voorheen makkelijk zo'n anderhalve dag kon doen. 's Nachts tussen 22u en 6u verlies ik makkelijk 25% a 30% batterij. Always On Display staat uit tussen 24u en 6u 's nachts. Ook overdag gaat de batterij snel leeg ondanks dat die altijd met wifi verbonden is. 5G is ook uitgeschakeld en games staan er niet op, zelfs bijna helemaal stock. Enkel Whatsapp en Facebook Lite worden wel eens gebruikt.

In de batterij logs vind ik ook weinig info, met "phone idle" zie je niks. Adaptive charging en adaptive battery staan beiden aan en ik laad ook nooit 's nachts. Ik heb deze 6a gekocht eind januari 2023, zo oud is die dus ook nog niet.
Er zijn wat eerdere berichten in dit topic en over het internet. Ikzelf heb dat probleem ook, maar alleen als ik verbind met 4G netwerk. Dan kan ik 's nachts van 80% naar 60% gaan in idle stand, zelfs met data uit. Als ik overdag 4G aan laat staan dan voel ik ook dat mijn 6a iets warmer wordt. Het kan wel afhankelijk zijn van de operator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:02
CB32 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:45:
[...]

Er zijn wat eerdere berichten in dit topic en over het internet. Ikzelf heb dat probleem ook, maar alleen als ik verbind met 4G netwerk. Dan kan ik 's nachts van 80% naar 60% gaan in idle stand, zelfs met data uit. Als ik overdag 4G aan laat staan dan voel ik ook dat mijn 6a iets warmer wordt. Het kan wel afhankelijk zijn van de operator.
Ik had al enkele berichten gezien maar deze waren al van een tijdje geleden, oa. februari, maar recent niet. Ik had er ook nooit last van dus mogelijk dat het aan een recente update ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

t_o_c schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 03:46:
[...]

Ik had het ook, ook opgelost na csche wissen. Irritant omdat ik in de vs aan het navigeren was met een beperkte databundel en elke 10 seconde een website opnieuw moest openen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
Ziet er naar uit dat hier ineens de september update wordt geïnstalleerd, 13 mb en nog wat groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ivo1969 schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:39:
Ziet er naar uit dat hier ineens de september update wordt geïnstalleerd, 13 mb en nog wat groot
Hier ook. Ik moet zeggen dat ik het updaten zelf van de Pixel tergend langzaam vind gaan in vergelijking met mijn vorige toestellen van andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

zacht schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:26:
[...]

Hier ook. Ik moet zeggen dat ik het updaten zelf van de Pixel tergend langzaam vind gaan in vergelijking met mijn vorige toestellen van andere merken.
Die andere toestellen kon je niet gebruiken in de tussentijd, je pixel wel. Seamless :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

charrel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:54:
[...]

Die andere toestellen kon je niet gebruiken in de tussentijd, je pixel wel. Seamless :+
Ik denk dat veel mensen een Pixel kiezen vanwege de updates, die willen ook wel een paar minuten hun telefoon niet gebruiken voor een snellere update ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:54:
[...]

Ik begrijp dat seamless updaten betekent dat er twee partities zijn, waardoor het toestel altijd kan terugvallen op de oude partitie mocht er iets misgaan, en het daarom zo lang duurt. Dat lijkt me zinvol, al is er met mijn oude toestellen nog nooit iets misgegaan met updaten.
Ik kon overigens mijn Motorola's prima gebruiken tijdens de update, minus hooguit een paar minuten na reboot. Om de een of andere reden pauzeert de Pixel de update (in het begin althans) als je iets anders met je telefoon doet, en moet ik daarna op hervatten drukken.
Niet echt een enorm probleem, maar het kan handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

Marzman schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat veel mensen een Pixel kiezen vanwege de updates, die willen ook wel een paar minuten hun telefoon niet gebruiken voor een snellere update ;)
Maar dat is dus niet waar google voor gekozen heeft, seamless is inderdaad 2 partities maar ook dat je je telefoon gewoon kunt blijven gebruiken tijdens de update.
https://9to5google.com/20...l-updates-seamless-speed/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Marzman schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat veel mensen gewoon niks doen en de telefoon rebooten als hij er om vraagt nadat hij ongemerkt de update geinstalleerd heeft.
Het hele "de update duurt zo lang" is alleen een probleem als je perse direct wil updaten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Maar toch , ik heb voor mijn moeder een Samsung a34 gekocht en daar kwam dus een beveiligings update binnen en dat installeren en opnieuw opstarten ging zo snel dat ik dacht dat update mislukt was. De manier die Google gekozen heeft zal misschien dan veiliger zijn, maar ook bijv bij mijn Nokia 6.1 nooit problemen met u de updaten gehad. Ik zelf vind een update van 13,64 mb en daar dan onderhand totaal uur over doen verrekte langzaam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

ivo1969 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:31:
Maar toch , ik heb voor mijn moeder een Samsung a34 gekocht en daar kwam dus een beveiligings update binnen en dat installeren en opnieuw opstarten ging zo snel dat ik dacht dat update mislukt was. De manier die Google gekozen heeft zal misschien dan veiliger zijn, maar ook bijv bij mijn Nokia 6.1 nooit problemen met u de updaten gehad. Ik zelf vind een update van 13,64 mb en daar dan onderhand totaal uur over doen verrekte langzaam
Maar je gaat er toch niet op zitten wachten? Ik snap écht niet wat het probleem nou is, je drukt op update, en je gaat verder met je leven. En dan druk je evt op 'herstart vannacht' oid en dan heb je van die hele update niks gemerkt. Als je m automatisch laat updaten al helemaal.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
WCA schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:17:
[...]

Maar je gaat er toch niet op zitten wachten? Ik snap écht niet wat het probleem nou is, je drukt op update, en je gaat verder met je leven. En dan druk je evt op 'herstart vannacht' oid en dan heb je van die hele update niks gemerkt. Als je m automatisch laat updaten al helemaal.
Normaal wacht ik er zeker er niet op nee, maar blijf het wel langzaam vinden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mja, het zit er ingebakken bij mij. Als ik een firmwareupdate zie wil ik die installeren, al decenia, op elk apparaat :p

Misschien moet ik dat afleren met de Pixel :+

/▌

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Op mijn pixel 6 was de update 14 mb groot. Installeren duurt lang. Maar lekker op de achtergrond doen. En ik had de reboot in de nacht gedaan 2:00. Beviel wel goed

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
ivo1969 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:31:
Gevoelsmatig en tov andere toestellen in pure doorlooptijd snap ik je redenatie maar Google kiest hier juist toch voor zodat je oa na een reboot niet nog hele tijd moet wachten maar meteen los kunt? Dat vind en vond ik maar nutteloos. Mij boeit het niet dat toestel er tijdens gebruik op achtergrond 1, 2 of 5 uur over doet om update te installeren. Ik kan het toestel blijven gebruiken en de update komt er ook wel.

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 07:25
Ik was op zoek naar een compact toestel met toch wel wat moderne techniek. Dan is er op dit moment niet heel veel keuze. Blij alvast met mijn pixel 6a.

Paar kleine issues.

Ik kan mij notification geluid niet aanpassen. Wel in de settings, maar telkens wordt de standaard afgespeeld. Welk geluid ik ook kies.

De selfie camera is best wel goed in camera modus, maar bij whatsapp maakt hij er gewoon een kei dof beeld van.

Iemand tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 07:27
Sinds de laatste update werkt smart lock niet meer op mijn Pixel 6. Tenminste, voor mijn horloge (garmin fenix 6pro). De optie van trusted devices staat er überhaupt ook niet meer tussen. Dat is eerder een probleem geweest en toen was de fix om bij trust agents smart lock aan en uit te zetten; daarna verscheen de optie voor trusted devices weer onder smart lock. Maar dat lijkt nu niet meer te werken. Op internet vind ik nog niet veel herkenning onder deze update (wel veel berichten van dit voorjaar).

herkent iemand dit?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Ik was de optie ook kwijt, maar dacht dat dit aan het feit dat ik de beta van 14 draai lag. Na wat verder kijken lijkt het dat Google de optie hernoemd heeft naar Ontgrendelen verlengen. Onder deze optie vind je in ieder geval de vertrouwde plaatsen en lichaamsdetectie terug. Helaas niet de gekoppelde devices

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 10:58
Anomynous123 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:53:
Sinds de laatste update werkt smart lock niet meer op mijn Pixel 6. Tenminste, voor mijn horloge (garmin fenix 6pro). De optie van trusted devices staat er überhaupt ook niet meer tussen. Dat is eerder een probleem geweest en toen was de fix om bij trust agents smart lock aan en uit te zetten; daarna verscheen de optie voor trusted devices weer onder smart lock. Maar dat lijkt nu niet meer te werken. Op internet vind ik nog niet veel herkenning onder deze update (wel veel berichten van dit voorjaar).

herkent iemand dit?
Ja dat herken ik! Ook met mijn Garmin Vivoactive 4.
Jammer dat die functie is verdwenen!
Ook omdat mijn vingerafdruksensor niet meer werkt omdat ik het scherm heb vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anomynous123
iTmen79 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:34:
[...]

Ja dat herken ik! Ook met mijn Garmin Vivoactive 4.
Jammer dat die functie is verdwenen!
Ook omdat mijn vingerafdruksensor niet meer werkt omdat ik het scherm heb vervangen.
Ja, dan is het extra balen. Hopelijk fixen ze het weer met de volgende update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

herkent iemand dit?
Hier wordt er over gepraat.

https://9to5google.com/2023/09/21/trusted-devices-missing/

Uit de comments:
I logged a ticket for this issue this evening and they said they had no idea this was happening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De update komt bij mij pas over drie dagen zag ik en ik gebruik de functie niet op deze telefoon. Maar is het dan een maand wachten als je het wel gebruikt of lost Google bugs ook tussen updates in op?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
Marzman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:45:
De update komt bij mij pas over drie dagen zag ik en ik gebruik de functie niet op deze telefoon. Maar is het dan een maand wachten als je het wel gebruikt of lost Google bugs ook tussen updates in op?
Waarschijnlijk wachten tot de volgende update. Hoop ik althans; de vorige keer met een vergelijkbaar issue duurde het meer dan 1 update om het op te lossen.

Balen, want dit maakt een groot verschil in mijn dagelijks gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:07
Heb zo'n vermoeden dat de volgende update Android 14 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 23:24
Nog eventjes geduld. Komt 4 oktober met de release van Pixel 8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anomynous123

herkent iemand dit?
Op magische wijze was de optie van trusted devices er vanochtend weer onder smart lock. Voorlopig doet de functie het dus weer bij mij.

Bij anderen ook hoop ik?

• zacht
  • Niet online
Anomynous123 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:35:
[...]

Op magische wijze was de optie van trusted devices er vanochtend weer onder smart lock. Voorlopig doet de functie het dus weer bij mij.

Bij anderen ook hoop ik?
Ja, hier ook inderdaad.

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 10:58
Hier ook! Nadat ik het toestel had herstart.
Ook moest ik opnieuw de Garmin opnieuw instellen als vertrouwd apparaat.

• zacht
  • Niet online
Nu heeft Google de snel-overzicht/at-a-glance widget voorzien van een fraai nieuw jasje. Is ook eenvoudig toe te voegen als widget. Alleen de versie die op Pixels vast staat op het hoofdscherm is nog steeds niet te verwijderen, èn het uiterlijk is niet aan te passen. Vreemd.

• ivo1969
Vanmiddag maakte ik een foto van een AH plaatje , want ik had de laatste voor nichtje kunnen scoren,.
Maar het rare is dat foto op zijn kop werd afgebeeld.
Nog een keer foto gemaakt, weer op zijn kop.

Toen foto van veraf gemaakt en dat ging wel goed.

Maar hier die dit "probleem" ondervinden?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ivo1969 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:06:
Vanmiddag maakte ik een foto van een AH plaatje , want ik had de laatste voor nichtje kunnen scoren,.

Nog nooit gehad, welk plaatje? Misschien kan iemand anders het ook proberen.

/▌

• ivo1969
Marzman schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:15:
[...]

Nog nooit gehad, welk plaatje? Misschien kan iemand anders het ook proberen.
Nou was gewoon een spaaractie van de AH.
Dus ik heb plaatje op de tafel gelegd en er een foto van gemaakt.
Maar als ik dan bij foto's kijk dan staat foto op zijn kop.

Foto van iets van veraf gemaakt gaat wel goed.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03

KL643

beeldaandemuur

ivo1969 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:06:

Heb dat wel eens gehad maar niet met de camera app van Google maar wel met de Signal/WApp camera.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
KL643 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:57:
[...]

Heb dat wel eens gehad maar niet met de camera app van Google maar wel met de Signal/WApp camera.
Het blijkt dat het alleen bij close up gebeurd.
Maar er zijn meer meldingen en blijkt dat het aan een van de sensoren ligt, welke weet ik zo ff niet meer, dus kijken of Belsimpel uitkomst bied ( daar gekocht) of dat ik contact moet op nemen met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
ivo1969 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:26:
[...]

Het blijkt dat het alleen bij close up gebeurd.
Maar er zijn meer meldingen en blijkt dat het aan een van de sensoren ligt, welke weet ik zo ff niet meer, dus kijken of Belsimpel uitkomst bied ( daar gekocht) of dat ik contact moet op nemen met Google.
Ik heb het ook wel eens gehad, ook bij een foto "naar beneden" nemen. Volgens mij is het gewoon dat als je de bovenkant van je camera net iets lager hebt dan de onderkant per ongeluk, dan gaat ie ervanuit dat je de telefoon op z'n kop hield tijdens de foto.

(net zoals ie weet als foto's in landscape gemaakt zijn)

Ik zou zelf zeggen: "bij twijfel behandel de foto in dezelfde orientatie als m'n telefoon", maar het lijkt erop dat ie heel streng staat afgesteld op "laagste punt van telefoon is onderkant foto".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

zacht schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:28:
Nu heeft Google de snel-overzicht/at-a-glance widget voorzien van een fraai nieuw jasje. Is ook eenvoudig toe te voegen als widget. Alleen de versie die op Pixels vast staat op het hoofdscherm is nog steeds niet te verwijderen, èn het uiterlijk is niet aan te passen. Vreemd.
Ik denk dat je even moet wachten tot de update naar Android 14. Met een beetje mazzel komt die volgende week uit voor Pixel toestellen

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Iemand anders problemen met Opladen in de nacht? Hier 2x de pixel 6 die wel start met laden maar in de ochtend toch niet geladen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spekkie99 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:46:
Iemand anders problemen met Opladen in de nacht? Hier 2x de pixel 6 die wel start met laden maar in de ochtend toch niet geladen heeft....
Dat komt door je alarm, met aangepast laden gaat hij zo opladen dat hij pas klaar is als je alarm af gaat. Ik vind het soms ook iritant als ik eerder op sta dan mijn alarm dat hij niet vol is :p

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 29-09-2023 16:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ook al twee keer gehad deze week. Irritant gedoe. Heb gisteravond na een half uur nog gecontroleerd of deze aan het opladen was, maar vanmorgen net half vol.

Heb het gestuurd opladen op de wektijd maar uitgeschakeld.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Marzman schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:06:
[...]

Dat komt door je alarm, met aangepast laden gaat hij zo opladen dat hij pas klaar is als je alarm af gaat. Ik vind het soms ook iritant als ik eerder op sta dan mijn alarm dat hij niet vol is :p
Nee dat is het niet of de functie moet kaduuk zijn want dat werkte eerder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Spekkie99 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:39:
[...]

Nee dat is het niet of de functie moet kaduuk zijn want dat werkte eerder prima.
Ik gebruik die functie op mijn 6a, en merk de laatste week dat de telefoon al vol is voordat mijn wekker af moet gaan. Geen idee hoe veel eerder, ik ben meestal een half uur voor mijn wekker wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

zacht schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:43:
[...]

Ik gebruik die functie op mijn 6a, en merk de laatste week dat de telefoon al vol is voordat mijn wekker af moet gaan. Geen idee hoe veel eerder, ik ben meestal een half uur voor mijn wekker wakker.
Het is echt een rotfunctie vind ik. Ik bepaal zelf wel wanneer hij van de lader gaat. Dit is ook een reden dat ik in principe niet 's nachts de telefoon aan de lader leg.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Bij mijn 6 werkt het nog prima. Ik gebruik niet de wekker van telefoon. Maar heb je al andere lader geprobeerd. Of zelfde lader overdag? En dan kijken wat hij doet. Of andere kabel?

En aangepast laden meldt hij toch ook bij aansluiten lader?

[ Voor 6% gewijzigd door jpm.lensen op 30-09-2023 08:54 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

spaceboy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:55:
[...]

Het is echt een rotfunctie vind ik. Ik bepaal zelf wel wanneer hij van de lader gaat. Dit is ook een reden dat ik in principe niet 's nachts de telefoon aan de lader leg.
Hij kan ook uit he.

Zou graag zien dat er een maximale tijd wordt toegevoegd aan de instellingen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MikeyMan schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:56:
[...]

Hij kan ook uit he.

Zou graag zien dat er een maximale tijd wordt toegevoegd aan de instellingen.
Of stop gewoon met laden als het klaar is zoals elke andere telefoon :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
jpm.lensen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:53:
[...]

Bij mijn 6 werkt het nog prima. Ik gebruik niet de wekker van telefoon. Maar heb je al andere lader geprobeerd. Of zelfde lader overdag? En dan kijken wat hij doet. Of andere kabel?

En aangepast laden meldt hij toch ook bij aansluiten lader?
Verschillende laders, overdag idd wel goed dus wellicht toch de aangepast laden functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marzman schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:22:
[...]

Of stop gewoon met laden als het klaar is zoals elke andere telefoon :p
Dat kan ook, dan moet je de functie uit zetten.

Maar denk dat je de functie an sich niet helemaal begrijpt. Hij laadt zo langzaam als mogelijk voor het behoud van de accu. Tis niet alsof ie door blijft laden tot het einde der tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:02
Het idee is dat hij niet helemaal doorlaadt tot 100%. Dat is beter voor het behoud van je accu (tussen 20-80% houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
Ik krijg trouwens de Whatsapp-notificatiegeluidjes niet uit, wat ik ook probeer aan instellingen. Erg irritant. Was niet bij nieuw, maar paar maanden geleden ineens opgetreden. Iemand hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Handjes schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:33:
Het idee is dat hij niet helemaal doorlaadt tot 100%. Dat is beter voor het behoud van je accu (tussen 20-80% houden).
Je kunt de accu gerust tot 100% opladen, het is alleen minder goed voor de accu als je dat snel doet, of als hij voor een lange tijd 100% vol is. Exact daarom is de methode van Google zo prettig, hij wordt langzaam opgeladen, en als je wakker wordt, en de telefoon dus weer gaat gebruiken, neemt de lading al weer af. Hij blijft dus niet lange tijd op 100% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Zer0 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:38:
[...]

Je kunt de accu gerust tot 100% opladen, het is alleen minder goed voor de accu als je dat snel doet, of als hij voor een lange tijd 100% vol is. Exact daarom is de methode van Google zo prettig, hij wordt langzaam opgeladen, en als je wakker wordt, en de telefoon dus weer gaat gebruiken, neemt de lading al weer af. Hij blijft dus niet lange tijd op 100% lading.
Heb me wel altijd afgevraagd waarom er geen optie is altijd tot 80% op te laden i.p.v. tot 100%. Mijn Samsung tablet geeft die keuze wel, waarbij je kan doen of het toch 100% is. Vind dat wel een prettige instelling.
Al is het goed te weten dat Google met hun methode ook rekening met de batterij kwaliteit houdt, maar dan op een andere manier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
flupke01 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Heb me wel altijd afgevraagd waarom er geen optie is altijd tot 80% op te laden i.p.v. tot 100%. Mijn Samsung tablet geeft die keuze wel, waarbij je kan doen of het toch 100% is. Vind dat wel een prettige instelling.
Al is het goed te weten dat Google met hun methode ook rekening met de batterij kwaliteit houdt, maar dan op een andere manier...
De Pixels laden met adaptive charging tot 80% ook snel op, daarna langzamer. Als je je telefoon/tablet niet van de lader haalt dan blijft dat ding zijn best doen om je toestel op 80% te houden (of 100%). Dat gebeurt met nogal wat warmte bij snelladers, en dat vinden batterijen ook niet lekker. Google lost dit handig op door die tijd van 80% naar 100% uit te smeren tot de wekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Handjes schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:33:
Als ik wakker wordt van mijn wekker is hij 100 procent. Het idee is dat het traag gaat en dat hij niet warm wordt, maar of het nodig is dat over een hele nacht uit te spreiden terwijl andere merken patsen dat ze in 30 minuten kunnen laden ;) Een beetje er tussenin en een paar uur voor je wekker klaar lijkt me ook prima.

Of gewoon wat veel apparaten al hebben een high en een low versie van opladen.Of koop gewoon een lader die minder snel is (of gebruik er een van een oudere telefoon die zijn ook trager).

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 02-10-2023 08:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
Hij laadt pas op het laatst van je nachtroutine op tot 100%, zodat hij niet urenlang op 100% aan je lader ligt te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hai, ik heb een vraagje mbt de camera specs en ervaringen. Ik had een Xiaomi Mi 10 pro maar doe vond mijn actie om onderwater filmpjes te maken niet zo leuk. (Ik wacht nog op definitieve uitslag van de reparateur)

Ik wil eigenlijk dezelfde terug. Maar is refurbished niet te vinden. Wel via hier, maar ook dat zou een tijdelijke oplossing zijn denk ik qua levensduur.

Via dxomark zitten kijken en zie de pixels erg goed uit de testen komen qua camera. Ook zijn ze refurbished nog soort van betaalbaar.

Heeft er iemand vergelijking tussen de 6, 6a en de pro mbt de Xiaomi Mi 10 pro? Fotos komen niet uitvergroot aan de muur. Maar ik vind goede foto s en accu wel belangrijk. Ik weet dat het geen spiegelreflexcamera is. Maar ik zie mijn telefoon ook wel als camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

michellep77 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:09:
Hai, ik heb een vraagje mbt de camera specs en ervaringen. Ik had een Xiaomi Mi 10 pro maar doe vond mijn actie om onderwater filmpjes te maken niet zo leuk. (Ik wacht nog op definitieve uitslag van de reparateur)

Ik wil eigenlijk dezelfde terug. Maar is refurbished niet te vinden. Wel via hier, maar ook dat zou een tijdelijke oplossing zijn denk ik qua levensduur.

Via dxomark zitten kijken en zie de pixels erg goed uit de testen komen qua camera. Ook zijn ze refurbished nog soort van betaalbaar.

Heeft er iemand vergelijking tussen de 6, 6a en de pro mbt de Xiaomi Mi 10 pro? Fotos komen niet uitvergroot aan de muur. Maar ik vind goede foto s en accu wel belangrijk. Ik weet dat het geen spiegelreflexcamera is. Maar ik zie mijn telefoon ook wel als camera.
Primaire camera doet de 6 niets onder tov de pro. De Pro wint het van de reguliere vanwege de zoom.
6A zit er net iets onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Lightning

Met Xiaomi heb ik geen ervaring maar mijn vorige was een OnePlus en die foto's leken scherper en kleurrijker omdat ze verbeterd werden met AI. Met inzoomen kon ik bij wijze van spreken de haren van mijn hond tellen. De Pixel camera is wel goed maar toch anders. Deze foto's zijn realistischer zonder bewerking. Verschil tussen de 6 en 6 pro is inderdaad de telecamera (de rechthoek in de balk). De 6a heeft een oudere cameramodule maar die is nogsteeds "goed".

De 6 en 6 pro zijn 2 jaar geleden uitgebracht dus 2 van de 5 jaar ondersteuning zijn verlopen. Misschien kun je nu beter voor een 7, 7 pro of 7a gaan tenzij je de 6 voor een hele goede prijs kunt krijgen.

Accuduur is ongeveer gelijk, het laden gaat minder snel maar wel sneller dan bij mijn zakelijke Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
De 7 is me wat te duur. Ik denk nu evt dus aan de 6pro.

Heb een duidelijke vergelijking gezien tussen de xiaomi 12 pro en de pixel 6pro. Kwam een pixel goed/beter uit.

Alleen heeft de mi10 echt een heel goede camera (108mp)

Oneplus 9pro leek me ook wel ok, maar minder dan de mi10 en de opvolger is me net te duur.

De 6pro zie ik voor 430,- refurbished

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

michellep77 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:35:

Alleen heeft de mi10 echt een heel goede camera (108mp)
Het -al dan niet overdreven- aantal megapixels zegt niet zo gek veel over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor onderwaterfoto's? (of is dat een grapje? :p ). Ik zou daar geen smartphone voor gebruiken ook al is die waterdicht, zeker geen refurbished want die is misschien open geweest?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
MikeyMan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Het -al dan niet overdreven- aantal megapixels zegt niet zo gek veel over de kwaliteit.
Dat vind ik dus ook het lastige, want ik ben heel tevreden met deze camera dus voor mij zegt dat wel wat.
Marzman schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:04:
[...]

Voor onderwaterfoto's? (of is dat een grapje? :p ). Ik zou daar geen smartphone voor gebruiken ook al is die waterdicht, zeker geen refurbished want die is misschien open geweest?
Yup geen grap haha

Dacht echt dat het kon
Wel leuke filmpjes...

Maar de camera is voor mij heel belangrijk en wat ik lees is de 6pro vergelijkbaar wel met de 7pro. (En niet slechter dan mijn xiaomi, dat vind ik het belangrijkst)
Beter mag, is leuk, maar geen harde eis, want dat is niet realistisch binnen mijn budget. Als die maar niet minder is.

De accu is ook wel belangrijk, de xiaomi heeft goede accuduur en echt fast charging. Hoe zit dat in gebruik&ervaring van de pro6?

[ Voor 23% gewijzigd door michellep77 op 02-10-2023 16:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03

KL643

beeldaandemuur

Android 14 komt hier binnen 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O87ksyF5Btn16edGI5Yb1MBzGIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QrumQhGW601fyhpcW5rFAZCY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door KL643 op 04-10-2023 20:16 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

hier ook!

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja heel anders idd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Alsof ik een compleet andere telefoon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
zacht schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:37:
[...]

Alsof ik een compleet andere telefoon heb.
Verklaar je nader ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:58
Hij maakt een grapje.

Android 14 ook hier erop, geen noemenswaardige verschillen te zien of te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
martijn k. schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:01:
Hij maakt een grapje.

Android 14 ook hier erop, geen noemenswaardige verschillen te zien of te merken.
Lol en ik maar denken.
Heb zelf wel dat software voor camera iets veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Zie hierboven. Dit is volgens mij de minst ingrijpende Android update tot nu toe. Wat meer keuze uit lockscreens (allemaal geprobeerd, en besloten de huidige te behouden), en shortcuts op de lockscreen (hallo zaklamp), en wat onderhuidse dingen. Ik had op zijn minst gehoopt op een aanpak van de at-a-glance widget op je home-screen. Die stoort me al zo lang dat ik er ondertussen aan gewend ben, dat is op zich ook een aardige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
De camera heeft enkele nieuwe features, maar daarvoor moet je de app updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
runnershigh schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:10:
De camera heeft enkele nieuwe features, maar daarvoor moet je de app updaten.
Ziet er iets anders uit, en er is een foto/video schuifje, weinig schokkends ook. Niet dat het veel verbetering nodig heeft overigens.

Edit: ik wilde het monochrome thema proberen op mijn 6a, maar ik zie het nergens. Heeft iemand een tip in de goede richting?

[ Voor 16% gewijzigd door zacht op 05-10-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Laatst online: 13-09 16:18
Is het iemand gelukt om met de default pixel launcher de datum en eventueel andere meldingen (weer, agenda, etc.) op het beginscherm te wijzigen naar de google widget at a glance? Ik heb die nieuwe widget wel, maar als ik die op het begin scherm zet, dan blijft die datum van de launcher er ook gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
blonderulez schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:41:
Is het iemand gelukt om met de default pixel launcher de datum en eventueel andere meldingen (weer, agenda, etc.) op het beginscherm te wijzigen naar de google widget at a glance? Ik heb die nieuwe widget wel, maar als ik die op het begin scherm zet, dan blijft die datum van de launcher er ook gewoon staan.
Nope, dat was mijn grootste hoop na de Android 14 update, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue Lightning
zacht schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Ziet er iets anders uit, en er is een foto/video schuifje, weinig schokkends ook. Niet dat het veel verbetering nodig heeft overigens.

Edit: ik wilde het monochrome thema proberen op mijn 6a, maar ik zie het nergens. Heeft iemand een tip in de goede richting?
Instellingen > Achtergrond en stijl > Cirkeldiagrammen rechts cirkel met "..." > Systeemkleuren > Achtergrondkleuren / Andere Kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben de update ook gestart na jullie berichten, deze gaat niet op de achtergrond :p

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zimmer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:04
Voor mensen die zich afvroegen hoe het met garantie zat als je de Pixel 6 in Duitsland kocht icm de gratis koptelefoon; Het was geen issue, de communicatie was traag (een antwoord kwam na 24 uur) en natuurlijk in het Duits maar na 2 weken heen en weer mailen en 7 verschillende mensen gesproken te hebben heb ik een nieuwe telefoon gekregen.

Het begon een paar weken ervoor toen ik merkte dat de accu niet meer zolang mee ging als ik gewent was en niet heel veel later kwam het scherm naar voren en begon de telefoon erg zoet te ruiken. Op de dag dat ik hem opstuurde kon je met gemak een bankpas in de spleet schuiven maar het scherm functioneerde nog en was niet gescheurd .

(ik heb de telefoon niet meer gebruikt vanaf het moment dat ik het opmerkte, ik heb hem alleen nog gereset naar fabrieksinstellingen op de dag van verzenden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FKU51uscb6O0sT0TwyTIiFA8HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLCR3qntRewg7P89yaDOgAVL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKe3BDYUDrWUHlGI1EO0cEnhbRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqhXl1emcjZF7mBfeG1QYjhD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Inmiddels 14 er op, de telefoon lijkt vlotter te reageren en batterij verbruik is ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ligt het aan mij of is de vingerafdrukscanner weer minder geworden nu met Android 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
DeBaroN schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:28:
Ligt het aan mij of is de vingerafdrukscanner weer minder geworden nu met Android 14?
Ik twijfel nog; leek eerst wel zo, maar doet het nu toch weer goed. Zien of het zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
DeBaroN schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:28:
Hier geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
Heb de indruk dat er iets is veranderd met het oplichten van het scherm en dan ihb hoelang daar overheen gaat. Heb sinds Android 14 nu geregeld dat het scherm irritant traag helder wordt, maar dat lijkt niet altijd (of niet bij alle apps?) het geval te zijn. Gebeurt iig als ik word gebeld; dat is zeker bij daglicht irritant, want duurt te lang voor ik kan zien wie me belt...

Kan me niet herinneren dat er ik iets heb veranderd in de instellingen van het scherm of zo, als dit al valt in te stellen.

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Merk vooral verbetering met Sonos. Kon voorheen lang duren voordat de apparaten gevonden waren. Is nu veel sneller.

Tevens veel minder storingen met Android auto wireless.
Pagina: 1 ... 57 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires