Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Netjes gerepareerd, nieuw moederbord binnen de garantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KL643 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:01:
[...]

Net even getest op mijn 6 Pro. Simyo kaartje, flexiroam e-sim (hotspot op flexiroam) en ik kon gewoon internetten wanneer ik verbonden was met mijn hotspot.
Weird... Hij doet het echt niet...

Zie ook geen instellingen die hier iets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

MikeyMan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:26:
[...]

Maar das een primaire/enige sim of niet?

Ik had een tijdelijke eSIM voor in de UK. Naast mn Youfone sim.
Nee heb normale Vodafone Sim. Kpn eSIM is primaire sim of in ieder geval degene met data

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

MikeyMan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:14:
Iemand hier ervaring met een eSIM als tweede sim tbv hotspot?

Op het toestel zelf doet de dataverbinding het prima. Maar als hotspot krijg ik geen enkele verbinding.
Even getest met mijn eigen Pixel6.
Ik heb een Vodofone SIM en T-mobile eSIM.
- Data over SIM -> Hotspot werkt
- Data over eSIM -> Hotspot werkt

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

crashtestdummy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Even getest met mijn eigen Pixel6.
Ik heb een Vodofone SIM en T-mobile eSIM.
- Data over SIM -> Hotspot werkt
- Data over eSIM -> Hotspot werkt
Heel vreemd... Hij doet echt niks :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:32
Niet echt wereld nieuws maar ook de pixel 6a heeft de juli update, iets van 16 mb groot, duurde wel weer ff die gehele procedure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een week geleden een Pixel 6a overgenomen van een mede-tweaker, als opvolger van mijn moto g9 Play. Ik ben altijd van de low-end telefoons geweest (de laatste toestellen waren allemaal de goedkoopste Moto G's gekocht in de aanbieding, of tweedehands), dit is mijn duurste telefoon ooit.
In alles is dit toestel een enorme vooruitgang, behalve dan de batterijduur. Dat laatste is op zich geen ramp, overdag heb ik de extreme batterij-besparing aanstaan met mijn mail en Whatsapp als uitzondering-apps. Dat scheelt echt enorm veel aan de batterij-duur. Het gebruiken van die stand is ook een bewuste keuze, ik zat veel te veel met mijn telefoon te spelen, en wil daar eens verandering in aanbrengen. Ik ben erg tevreden over dit toestel, met name over de camera.

As we speak is de 19,76 MB grote juli-update aan het installeren, en dat proces duurt inderdaad nogal een tijdje. Edit: iets van drie kwartier is hij wel bezig geweest met de update.

[ Voor 3% gewijzigd door zacht op 06-07-2023 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ivo1969 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:54:
Niet echt wereld nieuws maar ook de pixel 6a heeft de juli update, iets van 16 mb groot, duurde wel weer ff die gehele procedure
Pixel 6 ook. Kleine 20mb

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik ben overgestapt naar de Pixel 7. Heeft er iemand nog behoefte aan een SP connect hoes voor weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gisteren de update gezien, dacht dat die dan vanacht wel geinstalleerd zou worden (want dan wordt mijn telefoon niet gebruikt en dat was de melding :p ), maar nee. Dus nu de update maar gestart.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 15:21
Is idd soms vreemd, de ene keer doet hij de update 's nachts en een andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Sinds vanochtend kan ik via de T-mobile essential app niet meer bellen.
Of dit met de update te maken heeft? Ik vermoed van wel.
Werkprofiel staat aan, maar ook de app in mijn privé profiel heeft een 'grijs' keuze scherm bij de sim's.
Meer gebruikers hier last van? En belangrijker is er een oplossing?

Inmiddels al meerdere keren herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:40
jimmypop1 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:54:
Is idd soms vreemd, de ene keer doet hij de update 's nachts en een andere keer niet.
Volgens mij pullt niet iedere telefoon de update zodra deze beschikbaar is. Als je 'm handmatig pullt, installeert ie 's nachts. Als je afwacht kiest je telefoon zelf een moment om de update te checken en aansluitend te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
zacht schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:23:
Een week geleden een Pixel 6a overgenomen van een mede-tweaker, als opvolger van mijn moto g9 Play. Ik ben altijd van de low-end telefoons geweest (de laatste toestellen waren allemaal de goedkoopste Moto G's gekocht in de aanbieding, of tweedehands), dit is mijn duurste telefoon ooit.
In alles is dit toestel een enorme vooruitgang, behalve dan de batterijduur. Dat laatste is op zich geen ramp, overdag heb ik de extreme batterij-besparing aanstaan met mijn mail en Whatsapp als uitzondering-apps. Dat scheelt echt enorm veel aan de batterij-duur. Het gebruiken van die stand is ook een bewuste keuze, ik zat veel te veel met mijn telefoon te spelen, en wil daar eens verandering in aanbrengen. Ik ben erg tevreden over dit toestel, met name over de camera.

As we speak is de 19,76 MB grote juli-update aan het installeren, en dat proces duurt inderdaad nogal een tijdje. Edit: iets van drie kwartier is hij wel bezig geweest met de update.
Ik denk dat je 6a nog even je telefoongebruik moet leren. Pixels beginnen standaard met matige accuduur, totdat ze jouw gebruik een beetje kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je hem pult zou het van mij wel iets sneller mogen gaan :)

Eerste wat opvalt is dat het gmail icoontje voor nieuwe mail lelijker is geworden :p (een dubbele M)

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 07-07-2023 14:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb het gekocht. En het werkt inderdaad (y)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 23:24
Hoi, ik heb deze telefoon net (komende van OnePlus Nord 2) en heb een vraag over het geluid. Waarschijnlijk is het al ergens genoemd, maar dit zijn zoveel pagina's om door te nemen. Ik hoor bij filmpjes een soort zoemende echo uit de speakers komen. Bij instellingen heb ik gekeken of dit aan adaptief geluid of ruimtelijke audio lag maar dat is het niet. Hoe krijg ik een "normale" geluidsweergave? Of is het normaal bij Pixel speakers een soort surround te horen en een kwestie van wennen? Welke geluidsinstellingen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
MedionAkoya schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:04:
[...]

Ik heb het gekocht. En het werkt inderdaad (y)
Zo ,n ding bij het kruidvat gekocht, eigen merk, witte uitvoering, werkt perfect, maar was goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Is het mogelijk om twee esims en een fysieke sim tegelijkertijd actief te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

mpx200_05 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:54:
Is het mogelijk om twee esims en een fysieke sim tegelijkertijd actief te gebruiken?
Ik weet niet of het werkt.

Maar met 1 fysieke sim, en een esim kan ik er nog eentje toevoegen? Maar ik heb geen 2de eSIM, dus kan het niet verder testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:21
mpx200_05 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:54:
Nee dit werkt niet. Je kan wel meerdere esims hebben, maar er is een max van 2 actieve sims tegelijk.
Een beetje zoekwerk had je het resultaat ook gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Dat had ik ook al gevonden voor de 7, maar zijn twee esims actief bij een 6 ook mogelijk?
Mijn vraag was onduidelijk.

Ik heb nu een zakelijke eSIM van TMobile en een fysieke van Simyo. Simyo kan ook naar eSIM maar dan wordt de TMobile uitgeschakeld geeft het toestel aan.
Tijdens vakanties komt er dan een fysieke Vodafone bij voor data. Dus Simyo eSIM met Vodafone en de zakelijke TMobile uit.

[ Voor 63% gewijzigd door mpx200_05 op 09-07-2023 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
mpx200_05 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:55:
Dat had ik ook al gevonden voor de 7, maar zijn twee esims actief bij een 6 ook mogelijk?
Mijn vraag was onduidelijk.

Ik heb nu een zakelijke eSIM van TMobile en een fysieke van Simyo. Simyo kan ook naar eSIM maar dan wordt de TMobile uitgeschakeld geeft het toestel aan.
Tijdens vakanties komt er dan een fysieke Vodafone bij voor data. Dus Simyo eSIM met Vodafone en de zakelijke TMobile uit.
"Your Google Pixel 6 lets you store multiple eSIM profiles, but only one can be used at a time."
En op een 6a kan er sowieso maar één.

[ Voor 3% gewijzigd door zacht op 09-07-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel1963
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 16:27
Mijn Pixel 6a wil niet opladen in de auto.... 12V aansluiting... Is dat normaal? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Karel1963 op 16-07-2023 13:34 . Reden: + a ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, maar als het goed is heb je een autolader die het omzet naar 5V? In de USBaansluiting van mijn auto verwacht ik ook niet dat hij laadt, die is daar ook niet voor bedoeld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel1963
Gaat naar 5V inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Hoi allemaal, ik heb een probleempje met mijn pixel 6.
Nu 1,5 jaar dat ik hem heb gaan de voor en achter zijde van elkaar " wijken" .
Wat kan het probleem zijn? Zou de batterij zichzelf dik maken en dat hier door de voor en achter zijde uit elkaar gedrukt wordt.
En weet iemand wat hier aan te doen is.
Graag hoor ik van jullie.
Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Karel1963 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:33:
Mijn Pixel 6a wil niet opladen in de auto.... 12V aansluiting... Is dat normaal? :?
Gebruik je de telefoon tegelijkertijd om te navigeren? Mogelijk trekt de telefoon dan meer stroom dan hij bijlaadt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gerrya schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:17:
Hoi allemaal, ik heb een probleempje met mijn pixel 6.
Nu 1,5 jaar dat ik hem heb gaan de voor en achter zijde van elkaar " wijken" .
Wat kan het probleem zijn? Zou de batterij zichzelf dik maken en dat hier door de voor en achter zijde uit elkaar gedrukt wordt.
En weet iemand wat hier aan te doen is.
Graag hoor ik van jullie.
Gr. Gerrya
Als je hem niet hebt laten vallen (en iemand anders ook niet) dan is dat toch gewoon garantie?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Marzman schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:56:
[...]

Als je hem niet hebt laten vallen (en iemand anders ook niet) dan is dat toch gewoon garantie?
Hij is zeker weten niet gevallen.
Hoelang zit er garantie op de pixel 6 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Karel1963 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:33:
Nee. Met een pd 3.0 lader en een goede kabel is het geen enkel probleem.
Gerrya schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:48:
[...]

Hij is zeker weten niet gevallen.
Hoelang zit er garantie op de pixel 6 dan?
Binnen de eerste twee jaar moet garantie geen probleem zijn. Alles over garantie vind je op consuwijzer

[ Voor 36% gewijzigd door EWK op 21-07-2023 15:20 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

iemand nog een tip voor een haperende stroomconnector van mijn Pixel6?
Ik moet de usb-c kabel er indrukken, telefoon stil neerleggen, en dan wordt hij opgeladen. Zodra ik de telefoon oppak, stopt het laden. Div. kabels geprobeerd met gelijk resultaat. Ook de USB poort al met een tandenstoker leeggemaakt. Ik ben bang dat de interne connector wat verbogen is, zou dit ergens te repareren zijn?(nieuwe usb c connector).

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:14
KingCrash schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:27:
Ik moet de usb-c kabel er indrukken, telefoon stil neerleggen, en dan wordt hij opgeladen. Zodra ik de telefoon oppak, stopt het laden. Div. kabels geprobeerd met gelijk resultaat. Ook de USB poort al met een tandenstoker leeggemaakt. Ik ben bang dat de interne connector wat verbogen is, zou dit ergens te repareren zijn?(nieuwe usb c connector).
Ik had zoiets ook met een Samsung S10e. Tandenstoker hielp niet. Uiteindelijk heb ik de poort voorzichtig met een naald schoon gemaakt. Het was echt verbazingwekkend hoeveel stof eruit kwam. Daarna ging het laden weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel1963
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:42:
[...]

Gebruik je de telefoon tegelijkertijd om te navigeren? Mogelijk trekt de telefoon dan meer stroom dan hij bijlaadt.
Nope....gebruik mijn oude S9 voor navigatie (en die laadt prima op en kan het bijhouden met scherm vol aan)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06:03
Ik heb regelmatig problemen met Android Auto. De verbinding met m'n auto valt weg en herhaaldelijk opnieuw verbinden heeft dan geen goed resultaat. Weet iemand hoe ik er achter kan komen of het aan m'n telefoon of auto ligt? Andere telefoon lijkt wel goed te werken en toch wil ik het precies weten 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:48
tomhier schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:06:
Ik heb regelmatig problemen met Android Auto. De verbinding met m'n auto valt weg en herhaaldelijk opnieuw verbinden heeft dan geen goed resultaat. Weet iemand hoe ik er achter kan komen of het aan m'n telefoon of auto ligt? Andere telefoon lijkt wel goed te werken en toch wil ik het precies weten 🙂
Hé hier hetzelfde probleem!
Na een kwartiertje kan ik dan weer verbinden. Wat is jou ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
GrasshopperNL schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:29:
[...]

Hé hier hetzelfde probleem!
Na een kwartiertje kan ik dan weer verbinden. Wat is jou ervaring daarmee?
Het is behoorlijk onregelmatig. Soms na een kwartier wordt de verbinding verbroken, soms pas na een paar uur op een lange rit. In eerste verbindingspoging, lukt t niet, dan wordt de usb door de auto opnieuw gelezen en komt de verbinding voor minder dan een minuut weer tot stand om er vervolgens weer uit te klappen. Ik rij een Skoda Karoq van 3.5 jaar oud, dus het VAG multimedia systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

tomhier schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:38:
[...]

Het is behoorlijk onregelmatig. Soms na een kwartier wordt de verbinding verbroken, soms pas na een paar uur op een lange rit. In eerste verbindingspoging, lukt t niet, dan wordt de usb door de auto opnieuw gelezen en komt de verbinding voor minder dan een minuut weer tot stand om er vervolgens weer uit te klappen. Ik rij een Skoda Karoq van 3.5 jaar oud, dus het VAG multimedia systeem.
Mijn advies. Probeer eens andere usb kabel. Bij mij android auto usb verbinding stabiel. Maar ik verlies nog wel eens bluetooth/ carkit verbinding.

Wel vervelend als je het niet weet, maar pas merkt bij bellen, dat het uit de telefoon komt ipv speakers auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

tomhier schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:06:
Ligt meestal aan de kabel.
Ik heb daarom een AAwireless gekocht en sinsdien geen gezeik meer.
Kon daarvoor elke 1-2-3 maand een andere kabel kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:48
Gorefest schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:45:
[...]

Ligt meestal aan de kabel.
Ik heb daarom een AAwireless gekocht en sinsdien geen gezeik meer.
Kon daarvoor elke 1-2-3 maand een andere kabel kopen.
Dat gaat voor mij het probleem niet verhelpen, ik heb het probleem ook wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:50
Op mijn pixel 6a wil ik een ftp verbinding naar een externe website opzetten. Alleen krijg ik dan steeds een emty dir. Wat zie ik dan over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
jpm.lensen schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:21:
[...]

Mijn advies. Probeer eens andere usb kabel. Bij mij android auto usb verbinding stabiel. Maar ik verlies nog wel eens bluetooth/ carkit verbinding.

Wel vervelend als je het niet weet, maar pas merkt bij bellen, dat het uit de telefoon komt ipv speakers auto
Zit ondertussen al aan kabel #3, dus twijfel of t daar aan ligt. Heb ook nog wel een wireless dongle gehad, maar had het idee dat dat het niet oploste. Verschil is wel dat ik tegenwoordig geen nav-sd meer gebruik, want toen deed het hele systeem een herstart.
Nu alleen de AA verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

tomhier schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:41:
[...]

Zit ondertussen al aan kabel #3, dus twijfel of t daar aan ligt. Heb ook nog wel een wireless dongle gehad, maar had het idee dat dat het niet oploste. Verschil is wel dat ik tegenwoordig geen nav-sd meer gebruik, want toen deed het hele systeem een herstart.
Nu alleen de AA verbinding.
Dan ben ik bang dat je ander probleem hebt, als dat ik gehad heb. Je zou nog android auto cache clean etc kunnen proberen. Of telefoon herstart, of reset. Of inderdaad checken met andere telefoon, als dan ook probleem kan het ook aan de auto unit liggen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
jpm.lensen schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Dan ben ik bang dat je ander probleem hebt, als dat ik gehad heb. Je zou nog android auto cache clean etc kunnen proberen. Of telefoon herstart, of reset. Of inderdaad checken met andere telefoon, als dan ook probleem kan het ook aan de auto unit liggen misschien?
Cache clean al een keer gedaan. Andere telefoon lijkt wel stabiel. Het duurt eigenlijk altijd ook best lang (kan makkelijk 1 of 2 minuten zijn) dat er überhaupt verbinding wordt gemaakt met mijn P6. Dat is altijd al zo geweest. Andere telefoon heeft wel direct verbinding als kabel er in gaat. Ook toen ik een dongle had was er snel verbinding. Heb de dongle weer terig gestuurd, omdat er vertraging in zat met navigeren, dat vond ik irritant. Dat was een CarLinkIt 4.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

tomhier schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Cache clean al een keer gedaan. Andere telefoon lijkt wel stabiel. Het duurt eigenlijk altijd ook best lang (kan makkelijk 1 of 2 minuten zijn) dat er überhaupt verbinding wordt gemaakt met mijn P6. Dat is altijd al zo geweest. Andere telefoon heeft wel direct verbinding als kabel er in gaat. Ook toen ik een dongle had was er snel verbinding. Heb de dongle weer terig gestuurd, omdat er vertraging in zat met navigeren, dat vond ik irritant. Dat was een CarLinkIt 4.0.
Mijn P6 heeft met 5 a 10 seconden verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 14-09 18:37

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Telefoon van m'n vriendin werkt zonder problemen, met dezelfde kabel, hebben we deze vakantie getest. Dan blijft bij mij toch echt mijn P6 de verdachte hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Mijn P6 echt probleemloos in mijn V60 van 2020. Android auto even opnieuw er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Mijn P6P geeft vaak in het begin een probleem. Na 2 minuten disconnect en daarna handmatig connecten . Dan blijft hij het vaak doen. Alle andere telefoons in huis werken zonder problemen en connecten veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Spekkie99 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:52:
Mijn P6 echt probleemloos in mijn V60 van 2020. Android auto even opnieuw er op zetten?
Cache en geheugen al meerdere keren geleegd, meteen daarna al problemen.
GroeneThee schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:09:
Mijn P6P geeft vaak in het begin een probleem. Na 2 minuten disconnect en daarna handmatig connecten . Dan blijft hij het vaak doen. Alle andere telefoons in huis werken zonder problemen en connecten veel sneller.
Helaas blijft tie bij mij disconnect geven...
Ik zie op de Android Auto community ook redelijk wat klachten, dus ben niet de enige.

Als je het dagelijks gebruikt, wordt het wel erg irritant 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:27

Pimmuz

Roar

Ik ben nu een tijdje in het bezit van een Pixel 6a en ik vind het een verschrikkelijk apparaat zowel in gebruiksvriendelijkheid als softwarematig.

Ik had hiervoor een Samsung Galaxy A40 gewoon simpel budget toestel van Samsung dus ik had wel de hoop wat vooruit te gaan met deze Pixel6a wat ze tegenwoordig een klein toestel noemen...

Daar begint het al, het formaat wat blijkbaar klein moet zijn alleen zat de 'terug' knop bij Samsung rechts op het scherm nu links en ik heb geen grote handen dus me rechterduim gaat naar z'n grootje door het telkens uitstrekken.

Ik kan blijkbaar screenshots maken via optie/menu knop maar kan ze naderhand nergens terugvinden want geen galerij of iets alleen foto's en daar staan dus alleen foto's :)

Mijn recente bellijst is zo onoverzichtelijk dat het geen doen is om naderhand nog gemiste oproepen of mensen terug te bellen er is geen touw aan vast te knopen alleen op de dag zelf staan er tijden bij de oproepen en sommige oproepen van de dag of dagen ervoor staan er gewoon niet meer tussen.

Bluetooth/android auto is een grote ellende waar die Samsung nog gewoon direct na inschakelen verbinding maakte met de auto moet ik bij dit toestel alles 5x uit en aan doen voordat ze elkaar vinden kost me gewoon 10minuten extra reistijd en een hoop frustratie.

Gesprekskwaliteit is doffe ellende alsof je met een oude pocketswing aan het bellen bent lowbitrate gesprekskwaliteit.

Ook het formaat (de lengte dus breedte was wel ok) en het gewicht vallen me zeer tegen en het touchscherm lijkt nu al niet meer 100% te werken moet vaak hard en diep drukken wil er iets reageren.

Al met al echt een dikke tegenvaller tov een simpel Samsung toestelletje van bijna 6jaar oud maar misschien heeft men hier wat tips & trucs voor mij zodat ik alsnog kan gaan genieten van dit toestel.

Thanks! :9

[ Voor 0% gewijzigd door Pimmuz op 03-08-2023 15:34 . Reden: Galaxy a3 is wel heel erg oud he ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat het vooral komt doordat je van Android 8 naar Android 13 bent gegaan.

Er is in 6 jaar heel veel veranderd, en dat is nogal wennen.

Zou ook kunnen dat je toestel een defect heeft.

Hier staat van alles over Android 13 en mogelijk antwoorden op een aantal van je vragen/problemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Diederik op 03-08-2023 13:05 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
Pimmuz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:54:
Ik ben nu een tijdje in het bezit van een Pixel 6a en ik vind het een verschrikkelijk apparaat zowel in gebruiksvriendelijkheid als softwarematig.

Ik had hiervoor een Samsung Galaxy A3 2017 gewoon simpel budget toestel van Samsung dus ik had wel de hoop wat vooruit te gaan met deze Pixel6a wat ze tegenwoordig een klein toestel noemen...

Daar begint het al, het formaat wat blijkbaar klein moet zijn alleen zat de 'terug' knop bij Samsung rechts op het scherm nu links en ik heb geen grote handen dus me rechterduim gaat naar z'n grootje door het telkens uitstrekken.
Ik neem aan dat je dan de on-screen knoppen gebruikt? Ik zou je aanraden eens de gesture-based navigation te proberen (dus bv. swipen vanaf de zijkant voor 'terug'). Het kost even wat gewenning, maar ik vind het nu heel prettig werken, je hoeft dan niet meer helemaal met je duim naar beneden.
Ik kan blijkbaar screenshots maken via optie/menu knop maar kan ze naderhand nergens terugvinden want geen galerij of iets alleen foto's en daar staan dus alleen foto's :)
In de photo's app moet je dan naar library en daar zou je ze terug moeten kunnen vinden.
Mijn recente bellijst is zo onoverzichtelijk dat het geen doen is om naderhand nog gemiste oproepen of mensen terug te bellen er is geen touw aan vast te knopen alleen op de dag zelf staan er tijden bij de oproepen en sommige oproepen van de dag of dagen ervoor staan er gewoon niet meer tussen.
Ik bel niet zovaak, dus was me nog niet opgevallen, maar dat is inderdaad wel gaar.
Bluetooth/android auto is een grote ellende waar die Samsung nog gewoon direct na inschakelen verbinding maakte met de auto moet ik bij dit toestel alles 5x uit en aan doen voordat ze elkaar vinden kost me gewoon 10minuten extra reistijd en een hoop frustratie.
Dat herken ik niet, zou aan de kabel kunnen liggen misschien voor AA.
Gesprekskwaliteit is doffe ellende alsof je met een oude pocketswing aan het bellen bent lowbitrate gesprekskwaliteit.
Ik heb alleen met WiFi calling problemen gehad, sinds ik dat heb uitgezet is bij mij de gesprekskwaliteit goed.
Ook het formaat (de lengte dus breedte was wel ok) en het gewicht vallen me zeer tegen en het touchscherm lijkt nu al niet meer 100% te werken moet vaak hard en diep drukken wil er iets reageren.

Al met al echt een dikke tegenvaller tov een simpel Samsung toestelletje van bijna 6jaar oud maar misschien heeft men hier wat tips & trucs voor mij zodat ik alsnog kan gaan genieten van dit toestel.

Thanks!
Touchscreen dat niet goed reageert dat hoort niet, dat zou binnen de garantie moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:27

Pimmuz

Roar

Lintesir schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Ik neem aan dat je dan de on-screen knoppen gebruikt? Ik zou je aanraden eens de gesture-based navigation te proberen (dus bv. swipen vanaf de zijkant voor 'terug'). Het kost even wat gewenning, maar ik vind het nu heel prettig werken, je hoeft dan niet meer helemaal met je duim naar beneden.

[...]

In de photo's app moet je dan naar library en daar zou je ze terug moeten kunnen vinden.

[...]

Ik bel niet zovaak, dus was me nog niet opgevallen, maar dat is inderdaad wel gaar.

[...]

Dat herken ik niet, zou aan de kabel kunnen liggen misschien voor AA.

[...]

Ik heb alleen met WiFi calling problemen gehad, sinds ik dat heb uitgezet is bij mij de gesprekskwaliteit goed.

[...]

Touchscreen dat niet goed reageert dat hoort niet, dat zou binnen de garantie moeten vallen.
On-screenknoppen heb ik geprobeerd kan er gewoon niet mee overweg ik vind heel dat touch eigenlijk al niks dus tjah :(

Photo's app/Libary? neem aan dat je albums bedoeld of iets? zie het nergens terug in heel die app niet, wat ik wel zie is doe optie 'zoeken' en daar staan inderdaad folders of iets en dan bij Documenten staat 'screenshots' maar dat zijn oude screenshots van mijn Galaxy.

Goed, nog een keer goed gekeken en inderdaad een optie genaamd 'bieb' en daar stonden inderdaad de screenshots.

Ja dat telefoonboek is echt onoverzichtelijk en helpt totaal niet vooral niet als je dus mensen wilt terug bellen of wat dan ook.

Android Auto gaat draadloos werkte altijd prima met de Galaxy deze Pixel wil niet eens verbinden met kabel :(

Wifi calling zal ik eens naar kijken en dat touchscreen probleem was er ook niet in het begin dus snap het ook niet.

Heel erg bedankt voor je input maar ik vrees dat het gewoon niet zo verfijnd is als Samsung telefoons en ja dat is zeer persoonlijk.

Ondertussen toestel op V&A gezet dus mocht iemand nog een redelijk nieuwe Pixel 6a zoeken dan weet je waar je moet kijken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pimmuz op 03-08-2023 16:34 . Reden: Niet goed gekeken ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben overgegaan van knoppen onderaan (Miui) naar swipen (er zijn geen knoppen), het went erg snel. In het begin moest ik ook even zoeken, ook actieve apps vanuit de linkeronderhoed is even zoeken naar het goede punt (misschien de eerste week even wennen). Belangrijk is dat je echt bij de hoeken of rand van het scherm begint.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 03-08-2023 15:37 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 15:53
Pimmuz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:54:

(...) zat de 'terug' knop bij Samsung rechts op het scherm nu links en ik heb geen grote handen dus me rechterduim gaat naar z'n grootje door het telkens uitstrekken.
Ik heb zelf geen Google Pixel 6a, maar ben even op onderzoek gegaan en kwam VirtualSoftKeys | F-Droid - Free and Open Source Android App Repository tegen. Binnen de app zit een instelling om de back button te switchen.

Zelf heb ik de app niet uitbundig gebruikt/getest, maar wellicht is het zo voor je opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 03-08-2023 23:07 ]

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De gestures zijn gewoon stock android, je hoeft daar geen pixel voor te hebben, motorola heeft dat ook.

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo1969
Augustus update is hier nu aan het binnenkomen 21,25 mb groot

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Herkent iemand dit probleem? Ik heb twee simyo abonnementen Prive een e-sim die ik ook gebruik voor data en zakelijk een fysieke simkaart van Simyo. Op deze fysieke simkaart vaal zo goed als altijd het bereik weg een paar seconden nadat ik een binnenkomend telefoontje aanneem. Na een paar seconden heb ik bereik en kan ik terugbellen en een normaal gesprek voeren.

Dit gebeurt zowel als ik bellen over wifi aan of uitzet. Voorafgaand tijdens een succesvol belletje is mijn bereik optimaal. Het gebeurt op verschillende locaties.. Weet iemand wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen? Kan dit liggen aan Simyo of moet ik het zoeken bij de Pixel 6a?

[ Voor 5% gewijzigd door groggy op 10-08-2023 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
groggy schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:50:
Herkent iemand dit probleem? Ik heb twee simyo abonnementen Prive een e-sim die ik ook gebruik voor data en zakelijk een fysieke simkaart van Simyo. Op deze fysieke simkaart vaal zo goed als altijd het bereik weg een paar seconden nadat ik een binnenkomend telefoontje aanneem. Na een paar seconden heb ik bereik en kan ik terugbellen en een normaal gesprek voeren.

Dit gebeurt zowel als ik bellen over wifi aan of uitzet. Voorafgaand tijdens een succesvol belletje is mijn bereik optimaal. Het gebeurt op verschillende locaties.. Weet iemand wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen? Kan dit liggen aan Simyo of moet ik het zoeken bij de Pixel 6a?
Heb zelf een fysieke simkaart van Vodafone en maak van de eSIM gebruik in het buitenland voor data.
Ik herken dit gedrag niet.

• tomhier
tomhier schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:53:
[...]

Cache en geheugen al meerdere keren geleegd, meteen daarna al problemen.

[...]

Helaas blijft tie bij mij disconnect geven...
Ik zie op de Android Auto community ook redelijk wat klachten, dus ben niet de enige.

Als je het dagelijks gebruikt, wordt het wel erg irritant 😒
Toch nog eens een andere kabel geprobeerd...
Tot op heden geen problemen, ik vind t wel wat raar.
Lijkt er op dat de P6 best wel selectief is als t op de kabel aankomt icm Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Hebben anderen er ook last van dat de gemaakte fotos best matige kwaliteit hebben?

Hiervoor had ik de 3A en die maakte buiten en binnen (van miniaturen) gewoon goede fotos.

In eerste maanden met de 6a viel me de kleur van de fotos nogal tegen. Nooit kreeg ik de natuurlijke kleur te zien.
Maar afgelopen maand is het nog slechter geworden. Waardeloze focus, veel ruis.

In playstore wordt daar ook over geklaagd maar hier zie ik nog niemand erover beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

horizon1978 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:42:
Hebben anderen er ook last van dat de gemaakte fotos best matige kwaliteit hebben?

Hiervoor had ik de 3A en die maakte buiten en binnen (van miniaturen) gewoon goede fotos.

In eerste maanden met de 6a viel me de kleur van de fotos nogal tegen. Nooit kreeg ik de natuurlijke kleur te zien.

In playstore wordt daar ook over geklaagd maar hier zie ik nog niemand erover beginnen.
Nope, fotos zijn echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De kleur valt tegen, maar dat komt omdat ik hiervoor een Miui telefoon had die altijd sterk gestileerde foto's maakte. Mensen vonden die foto's wel mooi en leuk om te zien, maar ik denk dat de kleur van de Pixel dichter bij de werkelijkheid ligt. Ik kon ook de lucht blauw maken en mezelf 'beautifyen' in selfies waarbij elke rimpel strak getrokken werd op een foto :p

De Pixel maakt gewoon foto's zonder die filters. Ik heb daar geen klachten over, als ik gekke filters wil zijn daar vast wel andere apps voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 11-08-2023 07:41 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Marzman schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:40:
[...]

De kleur valt tegen, maar dat komt omdat ik hiervoor een Miui telefoon had die altijd sterk gestileerde foto's maakte. Mensen vonden die foto's wel mooi en leuk om te zien, maar ik denk dat de kleur van de Pixel dichter bij de werkelijkheid ligt. Ik kon ook de lucht blauw maken en mezelf 'beautifyen' in selfies waarbij elke rimpel strak getrokken werd op een foto :p

De Pixel maakt gewoon foto's zonder die filters. Ik heb daar geen klachten over, als ik gekke filters wil zijn daar vast wel andere apps voor.
Thnx voor antwoorden. Gestileerde Fotos wil ik juist niet haha. Maar helaas is de kleur van de foto's helemaal niet dicht bij de werkelijkheid. Die van de 3A wel.

Tja. Ik kan nog altijd Sony cybershot gaan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

KingCrash schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:27:
Ik heb een ander kabel gepakt (van Nokia een USB C-USB A). Die USB C-USB C van Google werkt blijkbaar na maanden gebruik niet meer zo lekker voor een Pixel.
Voor andere telefoon is die kabel nog wel bruikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 13-08-2023 00:08 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 22:28

J-P

Syntax erro....

HTCHolland schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:23:
Doet Google ooit iets van een pre order actie waarbij je er een Google product oid bij krijgt?

Ben trouwens nog steeds erg benieuwd hoe het zit met garantie als je de pixel in Duitsland koopt. Is er iemand die daar recentelijk ervaring mee heeft?
Helaas heb ik hier nu dus ervaring mee.
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn Pixel 6 bij Mediamarkt Duitsland gekocht. Nu viel me op dat het scherm uit de behuizing wordt gedrukt door een opzwellende batterij.

Van Google Nederland krijg ik te horen dat ik naar de verkoper moet.
Van Mediamarkt NL krijg ik te horen dat ik naar een Mediamarkt in Duitsland moet.

Helaas woon ik niet om de hoek van de Duitse grens, bovendien heb ik ook verhalen gelezen dat je de telefoon in Duitsland niet ter reparatie mag aanbieden zonder een Duits adres waar ze de telefoon naar kunnen opsturen.

Baal er wel een beetje van dat het zo lastig is om je wettelijke garantie op een product te krijgen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
J-P schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Helaas heb ik hier nu dus ervaring mee.
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn Pixel 6 bij Mediamarkt Duitsland gekocht. Nu viel me op dat het scherm uit de behuizing wordt gedrukt door een opzwellende batterij.

Van Google Nederland krijg ik te horen dat ik naar de verkoper moet.
Van Mediamarkt NL krijg ik te horen dat ik naar een Mediamarkt in Duitsland moet.

Helaas woon ik niet om de hoek van de Duitse grens, bovendien heb ik ook verhalen gelezen dat je de telefoon in Duitsland niet ter reparatie mag aanbieden zonder een Duits adres waar ze de telefoon naar kunnen opsturen.

Baal er wel een beetje van dat het zo lastig is om je wettelijke garantie op een product te krijgen.
Ik heb het zelfde gehad met mijn p6.
Ik heh hem bij Belsimpel gekocht toen, maar nu enkele weken geleden opgestuurd naar Belsimpel en een week later had ik weer een nieuwe terug. Echt top daar bij Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ben nu (eindelijk) bezig met de overstap vanaf mijn Lenovo P2, Android 7[!]
Echt een giga-overgang. Er komt geen eind aan de instellingen… ;)

Whatsapp overzetten via overzetten/backup/handmatig is totaal mislukt, alle chats zijn leeg. Tips zijn welkom.
De datum op het startscherm en de zoekbalk onderaan kunnen niet weg, of is daar al een hack voor, behalve 3rd party launchers?

En waarom zit er een verloopje USB A female naar USB C bij? Daar heb je toch helemaal niks aan?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeBee schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:51:

En waarom zit er een verloopje USB A female naar USB C bij? Daar heb je toch helemaal niks aan?
Omdat die van de bijgeleverde laadkabel een usb-c naar usb-c kabel maakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

MikeyMan schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:53:
[...]

Omdat die van de bijgeleverde laadkabel een usb-c naar usb-c kabel maakt :?
Bij mij zat er al een C-C bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41

Dan kan je je kabel van je oude telefoon gebruiken (of dat nu een lightning of micro-usb is) om die aan je nieuwe telefoon te prikken, en als alles werkt kan je dan over die kabel heen migreren.

Zover ik me kan herinneren stond dat ook letterlijk zo in de plaatjes bij het migratie-proces.

Trouwens, dat probleem met whatsapp had ik ook, mijn oplossing was om whatapp weer helemaal goed te maken op de oude telefoon, een google drive backup te maken, en die herstellen op de nieuwe telefoon, maar dat was inderdaad wel gehannes met drie keer heen en weer whatsapp activeren via de sms-codes en alle acties in de magische goeie volgorde doen, ging niet vlekkeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Dat is volgens mij een OTG adapter

Google noemt het een Quick Switch Adapter
https://support.google.com/pixelphone/answer/7129955?hl=en

[ Voor 60% gewijzigd door MedionAkoya op 21-08-2023 23:07 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Dan kan je je kabel van je oude telefoon gebruiken (of dat nu een lightning of micro-usb is) om die aan je nieuwe telefoon te prikken, en als alles werkt kan je dan over die kabel heen migreren.

Zover ik me kan herinneren stond dat ook letterlijk zo in de plaatjes bij het migratie-proces.

Trouwens, dat probleem met whatsapp had ik ook, mijn oplossing was om whatapp weer helemaal goed te maken op de oude telefoon, een google drive backup te maken, en die herstellen op de nieuwe telefoon, maar dat was inderdaad wel gehannes met drie keer heen en weer whatsapp activeren via de sms-codes en alle acties in de magische goeie volgorde doen, ging niet vlekkeloos..
Dat is precies waarvoor ik dat verloopje gebruikt heb, waarna hij weer in de doos verdwenen is.
Qua WhatsApp ook precies hetzelfde, mijn backup liep achter, dus WhatsApp weer geactiveerd op mijn oude telefoon, backup gemaakt, WhatsApp weer geactiveerd op de Pixel en de backup hersteld op de Pixel.

Overigens mijn ervaringen met de 6a na bijna twee maanden gebruik: super-telefoon. Ik las wat problemen met de vingerafdrukscanner in dit topic, maar dat herken ik totaal niet, die doet het bij mij prima. Batterijduur viel me eerst wat tegen maar is nu goed voor minimaal een dag gebruik. Camera is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zat geen lader bij, ik dacht dat het was dat ik mijn oude lader kon gebruiken met dat kabeltje.

Ik vind het op zich wel handig, ook geprobeerd met een muis er in op de Pixel, dat werkt ook :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Bij het heractiveren van Whatsapp op de oude telefoon, backuppen en dan activeren op de Pixel en vervolgens restoren, is dat dan een totale restore of worden de oude aan de inmiddels nieuwe berichten op de Pixel toegevoegd?
Oftewel, hou je de nieuwe berichten op de Pixel, of ben je de nieuwe berichten kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
GeeBee schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:22:
Bij het heractiveren van Whatsapp op de oude telefoon, backuppen en dan activeren op de Pixel en vervolgens restoren, is dat dan een totale restore of worden de oude aan de inmiddels nieuwe berichten op de Pixel toegevoegd?
Oftewel, hou je de nieuwe berichten op de Pixel, of ben je de nieuwe berichten kwijt?
Ik neem aan dat je dan de nieuwe kwijt bent. Die nieuwe berichten staan immers niet op je oude telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
GeeBee schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:22:
Die nieuwe berichten ben je kwijt (ask me how I know :) )
Je overschrijft met de restore eventueel al aanwezige berichten.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00

Foto's gemaakt met een Pixel 6 zijn gewoon ruk. Geen idee welke blinde aap ze de kleurafstelling hebben laten doen maar het lijkt nergens naar. Op een zonnige dag zijn de foto's goed maar daarbuiten kloppen de kleuren eigenlijk nooit.

Als ik savonds het licht aan heb staan is de muur van mijn huiskamer overduidelijk geel. Mijn Pixel 6 maakt daar bijna wit van.

Foto's van bv eten zijn altijd een soort van grijzig. Als je handmatig de warmte aanpast dan klopt het wat beter maar goed is het niet.

Bij alles behalve volle zon klopt er weinig van de kleuren. Ik wou gister een foto maken van mijn mooie rode sportmobiel maar de camera maakte er een soort lelijk paars van.

Die nachtmodus is leuk, alleen ook compleet onrealistisch. Alles word gewoon enorm overbelicht.

Zoom is 6x niks. Ik was vorig jaar bij een F1 race en waar mijn vrouw met haar oude iPhone XS gewoon op het bord met de standen kon inzoemen voor een leesbare foto was het bij de Pixel 6 een onleesbare pixel brei (pun intended). De 6 heeft ook geen fatsoenlijke macro modus.

Kwa foto's is het gewoon overduidelijk slechter in de meeste omstandigheden dan de Oneplus3 die ik hiervoor had en dat was schijnbaar al geen hoogvlieger toen die telefoon uitkwam.

Telefoon zelf is veder prima maar die claim dat Pixel zogenaamd zulke goede foto's maken daar geloof ik nooit meer in.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
t_o_c schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:38:
[...]

Foto's gemaakt met een Pixel 6 zijn gewoon ruk. Geen idee welke blinde aap ze de kleurafstelling hebben laten doen maar het lijkt nergens naar. Op een zonnige dag zijn de foto's goed maar daarbuiten kloppen de kleuren eigenlijk nooit.

Als ik savonds het licht aan heb staan is de muur van mijn huiskamer overduidelijk geel. Mijn Pixel 6 maakt daar bijna wit van.

Foto's van bv eten zijn altijd een soort van grijzig. Als je handmatig de warmte aanpast dan klopt het wat beter maar goed is het niet.

Bij alles behalve volle zon klopt er weinig van de kleuren. Ik wou gister een foto maken van mijn mooie rode sportmobiel maar de camera maakte er een soort lelijk paars van.

Die nachtmodus is leuk, alleen ook compleet onrealistisch. Alles word gewoon enorm overbelicht.

Zoom is 6x niks. Ik was vorig jaar bij een F1 race en waar mijn vrouw met haar oude iPhone XS gewoon op het bord met de standen kon inzoemen voor een leesbare foto was het bij de Pixel 6 een onleesbare pixel brei (pun intended). De 6 heeft ook geen fatsoenlijke macro modus.

Kwa foto's is het gewoon overduidelijk slechter in de meeste omstandigheden dan de Oneplus3 die ik hiervoor had en dat was schijnbaar al geen hoogvlieger toen die telefoon uitkwam.

Telefoon zelf is veder prima maar die claim dat Pixel zogenaamd zulke goede foto's maken daar geloof ik nooit meer in.
Zeer goed mogelijk dat de kleuren gehyped worden in de nabewerking. Het valt mij (P6P) niet op, soms zijn ze mij iets te HDR-ig. Je zou raw bestanden kunnen gebruiken als de kleuren in de standaard opname je beter bevallen. Maar dat is een workaround. Zoom heb ik nul issues mee, zelfs 10x ingezoomd vanaf de 4x telelens krijg ik zeer strakke foto's. En met de 4x telelens kun je objecten behoorlijk dichtbij halen waardoor je soort van macro foto's maakt. Twee zaken waarom ik de Pro genomen heb. Als ik het zo lees is de P6 gewoon niet "jouw toestel", op het gebied van de camera dan. Of er is een mankement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Ik snap je reactie niet helemaal. Het is een feit dat de kleuren van een P6 gewoon niet kloppen. In het voorbeeld van de muur krijg ik met een iPhone XS en Oneplus3 gewoon een acceptabel resultaat (Oneplus3 was duidelijk de minste wat betreft kwaliteit, maar de kleuren klopten wel) terwijl de P6 domweg maar wat doet met de kleuren.

Zelfde geld voor de zoom. De XS is wat, 4 jaar ouder? maar is gewoon overduidelijk beter. Mijn Oneplus3 kon gewoon macro foto's maken, de P6 niet.

De camera op de standaard Pixel 6 is gewoon niet goed. En het is niet alsof ik hoge eisen heb. Ik doe niet meer dan point en shoot en het enigste wat ik verwacht is dat de foto er min of meer uitziet zoals wat ik met mijn eigen ogen zie. Met de P6 is dat op zijn best een 50/50 kans terwijl met zo'n beetje elke andere telefoon die ik ooit heb gehad dat nooit een probleem was (beperkingen van de hardware even daar gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
t_o_c schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:01:
Ik snap je reactie niet helemaal. Het is een feit dat de kleuren van een P6 gewoon niet kloppen. In het voorbeeld van de muur krijg ik met een iPhone XS en Oneplus3 gewoon een acceptabel resultaat (Oneplus3 was duidelijk de minste wat betreft kwaliteit, maar de kleuren klopten wel) terwijl de P6 domweg maar wat doet met de kleuren.

Zelfde geld voor de zoom. De XS is wat, 4 jaar ouder? maar is gewoon overduidelijk beter. Mijn Oneplus3 kon gewoon macro foto's maken, de P6 niet.

De camera op de standaard Pixel 6 is gewoon niet goed. En het is niet alsof ik hoge eisen heb. Ik doe niet meer dan point en shoot en het enigste wat ik verwacht is dat de foto er min of meer uitziet zoals wat ik met mijn eigen ogen zie. Met de P6 is dat op zijn best een 50/50 kans terwijl met zo'n beetje elke andere telefoon die ik ooit heb gehad dat nooit een probleem was (beperkingen van de hardware even daar gelaten).
Exact wat ik schreef: óf er is een mankement, óf het toestel past niet goed bij jou. Als het toestel in orde is en jij vindt de foto's verschrikkelijk, dan is de P6 fotokwaliteit (of de kwaliteit van de processing) in reviews en door andere gebruikers onterecht als op z'n minst OK beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Hoe kan je bij de Pixel 6A zien hoe laat iemand gisteren mij heeft gebeld. Tijdstippen zie ik op de dag vandaag wel, maar niet gisteren en verder terug.

En hoe kan je bij de Pixel 6A zien hoelang een gesprek geduurd heeft?

De Pixel 6A heeft wel een lijst met recente gesprekken, maar kon bovenstaande informatie niet terugvinden. Iemand?

[ Voor 13% gewijzigd door Dre op 25-08-2023 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
@t_o_c
Er is gewoon wat met die camera van je.
nerovectra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Exact wat ik schreef: óf er is een mankement, óf het toestel past niet goed bij jou. Als het toestel in orde is en jij vindt de foto's verschrikkelijk, dan is de P6 fotokwaliteit (of de kwaliteit van de processing) in reviews en door andere gebruikers onterecht als op z'n minst OK beoordeeld.
Heb een P6 en kwam van een P3a af, maar hier zijn de foto's gewoon goed.
Mijn vriendin heeft ook een P6 en exact als de mijne.

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 25-08-2023 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Dre schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:56:
Hoe kan je bij de Pixel 6A zien hoe laat iemand gisteren mij heeft gebeld. Tijdstippen zie ik op de dag vandaag wel, maar niet gisteren en verder terug.

En hoe kan je bij de Pixel 6A zien hoelang een gesprek geduurd heeft?

De Pixel 6A heeft wel een lijst met recente gesprekken, maar kon bovenstaande informatie niet terugvinden. Iemand?
Mijn recente gesprekkenlijst gaat terug tot november 2021 (P6P). Je kunt op de beller drukken (dus niet op het telefoonicoon) en dan "geschiedenis" drukken. Dan zie je alle info over alle gesprekken ooit met dit nummer. Daar kan IOS nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
DeBaroN schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:57:
@t_o_c
Er is gewoon wat met die camera van je.

[...]

Heb een P6 en kwam van een P3a af, maar hier zijn de foto's gewoon goed.
Mijn vriendin heeft ook een P6 en exact als de mijne.
Ik betwijfel het want het is alleen overduidelijk zodra er niet veel licht is. Als het een hardware issue zou zijn zou het altijd zo moeten opvallen. De front camera heeft trouwens precies hetzelfde dus het is gewoon een ruk afstellen vanuit Google want als je met de slider voor warmte speelt kan je iets veel natuurlijkers krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
t_o_c schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Ik betwijfel het want het is alleen overduidelijk zodra er niet veel licht is. Als het een hardware issue zou zijn zou het altijd zo moeten opvallen. De front camera heeft trouwens precies hetzelfde dus het is gewoon een ruk afstellen vanuit Google want als je met de slider voor warmte speelt kan je iets veel natuurlijkers krijgen.
Kan het zijn dat je scherm wat extreem ingesteld staat? Nachtverlichting en kleurinstelling kunnen de weergave flink beïnvloeden. Je kunt ook nog vergelijken door de foto's op een pc of laptop te bekijken. Of de telefoon inruilen of verkopen. Dan heb je geen last meer van de blinde apen bij Google. Raw is ook geen optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik zou eens beginnen met de app te resetten.

Mijn foto's zijn redelijk perfect dus herken daar niet iets in !

[ Voor 44% gewijzigd door Wolfram55 op 25-08-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrya
Hoi , ik lees ff een beetje mee, maar mijn p6 geeft prachtige foto s.
En ik geloof voor diegene die ze niet mooi vinden tocht ergens zelf iets niet goed doet qua foto maken of inderdaad de instellingen niet helemaal goed heeft staan.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn p6 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Weet iemand of Google een paar updates terug iets heeft veranderd aan de usb c kabels die worden geaccepteerd? Mijn oude one plus kabels en random oplader werken niet meer terwijl ze het eerst wel altijd deden. Meldingen is cabel connected, not charging. Officiële oplader en kabel werken wel.

Het gaat om meerdere kabels en opladers dus het is geen probleem met lader of kabel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Gerrya schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:27:
Hoi , ik lees ff een beetje mee, maar mijn p6 geeft prachtige foto s.
En ik geloof voor diegene die ze niet mooi vinden tocht ergens zelf iets niet goed doet qua foto maken of inderdaad de instellingen niet helemaal goed heeft staan.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn p6 .
Dat zou je bijna zeggen maar ik kom van de 3A en doe niets anders met de 6A. Foto's van de 3A zijn gewoon stukken beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
horizon1978 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:11:
[...]

Dat zou je bijna zeggen maar ik kom van de 3A en doe niets anders met de 6A. Foto's van de 3A zijn gewoon stukken beter.
Zelfde sensor, andere software. Als ik jou was zou ik een third-party camera app proberen, om te kijken of dat verschil maakt. Open Camera is populair, maar er zijn er veel meer, zowel gratis als betaalde. Overigens ben ik zelf meer dan tevreden over de camera van de 6a, maar ik heb geen 3a-ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Zijn er nog tips voor het verlengen van de accuduur?
Na 2 dagen is het op, dat valt me echt tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 29-08-2023 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:49
GeeBee schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 01:15:
Zijn er nog tips voor het verlengen van de accuduur?
Na 2 dagen is het op, dat valt me echt tegen.
Mijn 6A gebruikt significant meer batterij als ik de netwerkmodus op LTE heb, vooral tijdens idle. Mijn workaround is op 3G houden, voor mij acceptabel, maar niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Twee dagen is al erg lang, als je de telefoon weinig gebruikt (dat lijkt me dan) dan kun je de data uitzetten (wifi en je mobiele data), dan gaan de apps ook niet syncen en zal de accu langer mee gaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Marzman schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 06:46:
Twee dagen is al erg lang, als je de telefoon weinig gebruikt (dat lijkt me dan) dan kun je de data uitzetten (wifi en je mobiele data), dan gaan de apps ook niet syncen en zal de accu langer mee gaan.
Behalve dan dat een bug lijkt te zijn dat als je LTE hebt ingesteld batterij hoog blijft zelfs met mobile data uit. Heb dit zelf ondervonden, ging van 80 naar 35 procent 's nachts met mobiele data uit.

Kan afhankelijk zijn van je provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CB32 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 06:50:
[...]

Behalve dan dat een bug lijkt te zijn dat als je LTE hebt ingesteld batterij hoog blijft zelfs met mobile data uit. Heb dit zelf ondervonden, ging van 80 naar 35 procent 's nachts met mobiele data uit.

Kan afhankelijk zijn van je provider
Die bug ken ik niet, de software wordt toch maandelijks geupdate? Is dat dan van deze maand?

Bij slechte ontvangst misschien dat je batterij snel leeg gaat, maar dat is normaal.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Marzman schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:02:
[...]

Die bug ken ik niet, de software wordt toch maandelijks geupdate? Is dat dan van deze maand?

Bij slechte ontvangst misschien dat je batterij snel leeg gaat, maar dat is normaal.
Is een tijd gaande, update gewerkt voor sommige mensen maar ik dacht gelezen te hebben dat het ook aan een instelling van de provider kan liggen dus wellicht heb ik pech. MTN Uganda, goed bereik zowel 3 als 4G.
Pagina: 1 ... 56 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires