Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@TheGabeMan wat zie je als je op die drie puntjes drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Op mijn Pixel 6A gebruik ik al geruime tijd de webbrowser van Soul.
Vanmorgen keek ik eens bij batterijgebruik, en zag dat de browser er 2 keer vermeld staat.
Na de-installatie en reboot is deze verdwenen, maar na een herinstallatie staat die er weer.

iemand een verklaring ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiUGKcH67hIvsP3XCgrCowikiG0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7J0bG0nFLujrcjtLwOAZDmug.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ElisabethM schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:50:
[...]

Het enige probleem dat ik ervaar is dat ik hem niet kan verbinden met het wifi-netwerk van mijn werk (Govroam van de Rijksoverheid). Het is een veel voorkomend probleem met Pixels en ook het downloaden en installeren van het certificaat heeft het niet verholpen, want die wordt niet geaccepteerd.
Van de week probeerde ik het weer en zowaar! Ik kan verbinden met Govroam (ik koos - dacht ik - voor accepteren certificaten bij eerste gebruik (o.i.d.)). Ik vermoed dat de toename van het aantal Pixels in Nederland ertoe geleid heeft dat de beheerders van Govroam iets gewijzigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 07:27
ElisabethM schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Van de week probeerde ik het weer en zowaar! Ik kan verbinden met Govroam (ik koos - dacht ik - voor accepteren certificaten bij eerste gebruik (o.i.d.)). Ik vermoed dat de toename van het aantal Pixels in Nederland ertoe geleid heeft dat de beheerders van Govroam iets gewijzigd hebben.
Verbinden lukte me al langer, maar niet alles apps werken vervolgens naar behoren bij mij (bv abn amro of buienradar die niet laden en zo zijn er meer).
Werkt alles bij jou naar behoren? Zo ja, ben ik benieuwd naar de settings die je gebruikt.
Ik heb inderdaad ook al eens aan de ict balie gestaan en die medewerker vertelde me toen dat ze voor pixels de instellingen niet kunnen aanpassen en dat het dus niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:31
Ik heb een vervelend probleem, ik weet alleen niet of het aan mijn Pixel 6a ligt of aan mijn provider.
Ik heb een fysieke SIM-kaart van Lebara, en een (zakelijke) e-sim van Vodafone. Ik gebruik Lebara het meeste voor bellen en gebeld worden, Vodafone voor data.
Ik heb recent nu al meerdere keren gehad dat ik volledig onbereikbaar ben op mijn Lebara nummer. Ook SMSjes komen niet door, ik krijg (ook later niet) geen SMSjes over gemiste oproepen etc. Hij gaat pas weer werken als ik zelf iemand bel (dan komen bijvoorbeeld ineens een paar SMSjes weer binnen). Maar in de tussentijd weet ik dan natuurlijk niet welke oproepen ik eventueel al heb gemist...

Herkent iemand dit probleem, of nog mooier, weet iemand de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Ze zijn laat dit keer met de maart update.Hier in ieder geval de features die erin zullen zitten:

YouTube: March 2023 Pixel Feature Drop: Top new features!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Anomynous123 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:51:
[...]

Verbinden lukte me al langer, maar niet alles apps werken vervolgens naar behoren bij mij (bv abn amro of buienradar die niet laden en zo zijn er meer).
Werkt alles bij jou naar behoren? Zo ja, ben ik benieuwd naar de settings die je gebruikt.
Ik heb inderdaad ook al eens aan de ict balie gestaan en die medewerker vertelde me toen dat ze voor pixels de instellingen niet kunnen aanpassen en dat het dus niet werkt.
Bij mij werken de apps die je noemt probleemloos. Ik heb geen bijzondere instellingen gekozen. Ik zie nu dat ie gebruikmaakt van een certificaat dat geïnstalleerd is bij het eerste gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
ElisabethM schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Bij mij werken de apps die je noemt probleemloos. Ik heb geen bijzondere instellingen gekozen. Ik zie nu dat ie gebruikmaakt van een certificaat dat geïnstalleerd is bij het eerste gebruik
Morgen weer op kantoor, zal eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:18
SPOXYWOXY schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:43:
Ze zijn laat dit keer met de maart update.
In dat kader vond ik dit ook nogal apart, Samsung heeft die update blijkbaar eerder dan Google zelf: https://androidworld.nl/n...-telefoons?comment=282312

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung krijgt 'm van Google en Google was bezig om 'm te mixen met de Feature Drop, vrij logisch wel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:22
Voor mensen in belgië met een pixel telefoon en die Volte en Vowifi willen, check deze link:

https://github.com/kyujin...ch/blob/main/README.en.md

Geen Root nodig, werkt perfect heb het net zelf getest (pixel 6 pro / hey telecom = orange netwerk)

Hopelijk activeert google ook vlug 5G in belgië (heb ergens gelezen dat het mogelijk zou zijn op de QPR 3 beta 1, iemand die dit kan bevestigen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
flupke01 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:53:
[...]

In dat kader vond ik dit ook nogal apart, Samsung heeft die update blijkbaar eerder dan Google zelf: https://androidworld.nl/n...-telefoons?comment=282312
Volgens mij gaat het niet om wie de eerste is in de maand, als het maar geregeld elke maand gebeurt, en of dit nu de 3de of de 28 ste is, maakt niet uit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Gerrya schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Volgens mij gaat het niet om wie de eerste is in de maand, als het maar geregeld elke maand gebeurt, en of dit nu de 3de of de 28 ste is, maakt niet uit toch.
Zeker, maar vond het toch apart dat Google - als ontwikkelaar van Android -, niet in staat blijkt eigen telefoons het eerst te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
flupke01 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:15:
[...]

Zeker, maar vond het toch apart dat Google - als ontwikkelaar van Android -, niet in staat blijkt eigen telefoons het eerst te updaten...
Ja, maar dan ga jij er weer vanuit dat de maart ubdate moet ingaan op 1 maart, je kunt ook zeggen dat de hele maand " maart" erbij moet tellen.
Volgens mij maakt het echt niks uit, als het maar op geregelde " maand" gebeurt.😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Gerrya schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Ja, maar dan ga jij er weer vanuit dat de maart ubdate moet ingaan op 1 maart, je kunt ook zeggen dat de hele maand " maart" erbij moet tellen.
Volgens mij maakt het echt niks uit, als het maar op geregelde " maand" gebeurt.😂
Nee, dat zeg ik dus niet, waar lees je dat? Ik verbaasde mij slechts over de m.i. (on)logische chronologische volgorde bij het verschijnen van updates van Samsung en Google. Zoals ik al schreef. En je punt was mij al duidelijk (ben het er ook mee eens), het mijne voor jou blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houthy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 08:45
Delta737 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:58:
Ik heb een vervelend probleem, ik weet alleen niet of het aan mijn Pixel 6a ligt of aan mijn provider.
Ik heb een fysieke SIM-kaart van Lebara, en een (zakelijke) e-sim van Vodafone. Ik gebruik Lebara het meeste voor bellen en gebeld worden, Vodafone voor data.
Ik heb recent nu al meerdere keren gehad dat ik volledig onbereikbaar ben op mijn Lebara nummer. Ook SMSjes komen niet door, ik krijg (ook later niet) geen SMSjes over gemiste oproepen etc. Hij gaat pas weer werken als ik zelf iemand bel (dan komen bijvoorbeeld ineens een paar SMSjes weer binnen). Maar in de tussentijd weet ik dan natuurlijk niet welke oproepen ik eventueel al heb gemist...

Herkent iemand dit probleem, of nog mooier, weet iemand de oplossing?
Ik heb dit probleem ook gehad alleen dan met Simyo ipv Lebara (ook een zakelijke eSIM waar ik geen problemen mee heb). Bij mij bleek de oplossing uit eindelijk te zijn dat ik internet gebruik bij Simyo had uitgezet in de app. Na het activeren hiervan heb ik geen problemen meer gehad met smsjes die niet binnenkwamen. Telefoontjes die het niet deden of dat de verbinding na 10 seconden wegviel als iemand mij belde op mijn Simyo sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
ElisabethM schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Mag ik vragen hoe jouw instellingen er precies uit zien? Ik heb namelijk de verbinding gereset en opnieuw voor het eerst verbinding gemaakt, nu heb ik inderdaad een certificaat gedownload, maar vervolgens maakt ie geen verbinding (alleen als ik niet voor dat certificaat kies, maar dan werken nog steeds verschillende apps niet). Wat zijn jouw instellingen bij EAP, Phase 2 verificatie, CA certificaat, online certificaatstatus, etc? Ik ben benieuwd (heb dit eerder bij onze helpdesk geprobeerd, maar mijn ervaring is dat ik dan al snel een half uur bezig ben en het maar de vraag is of ik wel geholpen ben dus daarom dat ik benieuwd ben naar jouw instellingen, hopelijk ok voor je).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
De maart update is uitgesteld voor de Pixel 6 en 6 Pro lijkt het. Alle andere toestellen hebben de update wel al gehad. Waarschijnlijk komt onze update rond 20 maart.

[ Voor 16% gewijzigd door SPOXYWOXY op 15-03-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
SPOXYWOXY schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:52:
De maart update is uitgesteld voor de Pixel 6 en 6 Pro lijkt het. Alle andere toestellen hebben de update wel al gehad. Waarschijnlijk komt onze update rond 20 maart.
Och die update komt echt wel een keer naar binnen, komt goed ff volhouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09
ivo1969 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Och die update komt echt wel een keer naar binnen, komt goed ff volhouden :)
Vast wel, ik vraag me wel alleen af wat er zo anders is aan de Pixel 6 dat onze updates iedere keer uitgesteld worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
satyriasis schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Vast wel, ik vraag me wel alleen af wat er zo anders is aan de Pixel 6 dat onze updates iedere keer uitgesteld worden :?
Misschien dat de veranderingen die de 6 en de 6 pro krijgen , google heeft besloten dat de 6a die niet mag hebben? Ik zou het anders ook niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satyriasis
ivo1969 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Misschien dat de veranderingen die de 6 en de 6 pro krijgen , google heeft besloten dat de 6a die niet mag hebben? Ik zou het anders ook niet weten
Maar ik hoop dat Google wel een if else kan programmeren op het model type en dat dat geen week duurt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Hier info voor de 6a gebruikers, die op de update wachten.

https://support.google.co...e-going-to-come-out?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Tacoos

i am i

Vlgs NU.NL is er een veiligheidsprobleem met oa de Pixel 6 en 7 toestellen van Goolgle:
bron
Zou dat de reden zijn dat de March update is uitgesteld?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satyriasis
Tacoos schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:41:
Vlgs NU.NL is er een veiligheidsprobleem met oa de Pixel 6 en 7 toestellen van Goolgle:
bron
Zou dat de reden zijn dat de March update is uitgesteld?
Lijkt me eerder een reden om hem snel uit te brengen aangezien het in de maart update verholpen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Anomynous123 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:25:
[...]

Mag ik vragen hoe jouw instellingen er precies uit zien? Ik heb namelijk de verbinding gereset en opnieuw voor het eerst verbinding gemaakt, nu heb ik inderdaad een certificaat gedownload, maar vervolgens maakt ie geen verbinding (alleen als ik niet voor dat certificaat kies, maar dan werken nog steeds verschillende apps niet).
Ik heb je een pb gestuurd. Wellicht zijn er verschillen tussen een govroam ondersteund door A of door B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
dus die komt vandaag uit? Mijn vrouw heeft de 6a ben bnwd..

( Ik heb zelf de 7 en heb sinds vorige week de maart update met WIFI bellen met KPN)

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Cruzer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:50:
[...]

dus die komt vandaag uit? Mijn vrouw heeft de 6a ben bnwd..

( Ik heb zelf de 7 en heb sinds vorige week de maart update met WIFI bellen met KPN)
Google geeft nu aan de ETA niet precies is vast gesteld? ik zelf heb dus de 6a, en zou het wel fijn vinden dat wifi bellen met KPN ook bij de update zit, dus nog maar even geduldig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupke01
ivo1969 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Google geeft nu aan de ETA niet precies is vast gesteld? ik zelf heb dus de 6a, en zou het wel fijn vinden dat wifi bellen met KPN ook bij de update zit, dus nog maar even geduldig zijn.
Volgens mij is het vanáf vandaag en ook niet iedereen tegelijk, dus kan ook later in de week zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Laatst online: 22:18
Op de P6 komt nu de update bij mij binnen. Ook de community pagina van Google is bijgewerkt met onze toestellen: https://support.google.co...l-update-march-2023?hl=en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-GaYOuOwGK8iUsZQXtjG8M9i3M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PBVJAzzGkXqiHaVaTxtBSzQK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B661oHjgQbg52FGWfKLnjke_KTs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5el5lzBM2Cc3IlnFkNzmAZPg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Bo0bz op 20-03-2023 18:44 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Bo0bz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:42:
Op de P6 komt nu de update bij mij binnen. Ook de community pagina van Google is bijgewerkt met onze toestellen: https://support.google.co...l-update-march-2023?hl=en

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier komt de update nu ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De updates komen altijd pas aan het begin van de avond Nederlandse tijd.. net als nu.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Nou installatie voltooid, bellen via wifi via KPN werkt goed, delonghi koffie machine maakt beter verbinding via bluetooth, (niet echt nodig, maar goed het werkt).
Misschien zit het tussen de oren, de vingerafdrukscanner had ik niet veel problemen mee, maar werkt volgens mee accurater .

Telefoon weet nu dus ook dat ik via KPN bel.

Ter opmerking: Batterij loopt significant sneller leeg na de updat.

Schijnt bij andere pixel modellen dus ook voor te komen die de maart update geïnstalleerd hebben.

Nu weet ik dat het na iedere grote update dit kan voorkomen, dus maar afwachten hoe dit naar een paar dagen zich gaat verhouden

[ Voor 31% gewijzigd door ivo1969 op 21-03-2023 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
ivo1969 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:54:
Nou installatie voltooid, bellen via wifi via KPN werkt goed, delonghi koffie machine maakt beter verbinding via bluetooth, (niet echt nodig, maar goed het werkt).
Misschien zit het tussen de oren, de vingerafdrukscanner had ik niet veel problemen mee, maar werkt volgens mee accurater .

Telefoon weet nu dus ook dat ik via KPN bel.

Ter opmerking: Batterij loopt significant sneller leeg na de updat.

Schijnt bij andere pixel modellen dus ook voor te komen die de maart update geïnstalleerd hebben.

Nu weet ik dat het na iedere grote update dit kan voorkomen, dus maar afwachten hoe dit naar een paar dagen zich gaat verhouden
Op de 6a toch? Ik zal het straks ook checken. Wat helpt om ook de playstore update toe te passen en 2x telefoon opnieuw op te starten.

Mijn P7 had het ook maar daarna geen last van, heb het idee dat die nu juist langer meegaat.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Man, kan de grootte van de mappen ook worden aangepast? Wat irritant groot zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Nice, de VPN van Google doet het nu ook 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:05
Ik had geregeld dat mijn lockscreen zwart bleef en dat de fingerprint pas tevoorschijn kwam na drukken op de power knop. Dat lijkt nu verholpen.
Ook kan ik nu wifi bellen (youfone) na de laatste update P6a.
Aanzetten van de zaklamp door tikken op de achterkant werkt beter.
Uitzetten nog niet zo.
Dit is dus toch wel een positieve update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anomynous123 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:25:
[...]

Mag ik vragen hoe jouw instellingen er precies uit zien? Ik heb namelijk de verbinding gereset en opnieuw voor het eerst verbinding gemaakt, nu heb ik inderdaad een certificaat gedownload, maar vervolgens maakt ie geen verbinding (alleen als ik niet voor dat certificaat kies, maar dan werken nog steeds verschillende apps niet). Wat zijn jouw instellingen bij EAP, Phase 2 verificatie, CA certificaat, online certificaatstatus, etc? Ik ben benieuwd (heb dit eerder bij onze helpdesk geprobeerd, maar mijn ervaring is dat ik dan al snel een half uur bezig ben en het maar de vraag is of ik wel geholpen ben dus daarom dat ik benieuwd ben naar jouw instellingen, hopelijk ok voor je).
KifArU in "[Google Pixel 6 (A) / (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Dit werkt bij mij al maanden probleemloos op een 6a. Alle apps werken. Gewoon alle standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
KifArU schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:18:
[...]

KifArU in "[Google Pixel 6 (A) / (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Dit werkt bij mij al maanden probleemloos op een 6a. Alle apps werken. Gewoon alle standaard instellingen.
dank, helaas nog steeds niet aan de praat gekregen (ondanks hulp van ElisabethM); welke instellingen ik ook probeer. Hij maakt wel verbinding, maar veel apps (beide bank apps, buienradar, etc.) werken niet. Toch maar eens de helpdesk opzoeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:54
De maart-update zit er ondertussen op bij mij.
Weinig verandering en wat ik wel een fijne vind is dat als je de brightness met de slider aanpast, je de content van je scherm ziet en het menu dus verdwijnt 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupke01
Hugo50 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:08:
Ik had geregeld dat mijn lockscreen zwart bleef en dat de fingerprint pas tevoorschijn kwam na drukken op de power knop. Dat lijkt nu verholpen.
Dacht ik ook even, tot mijn grote vreugde. Maar helaas heb ik vandaag toch al wel weer heel wat vruchteloos op mijn scherm moeten tikken voor ie unlockte. Jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
flupke01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:51:
[...]

Dacht ik ook even, tot mijn grote vreugde. Maar helaas heb ik vandaag toch al wel weer heel wat vruchteloos op mijn scherm moeten tikken voor ie unlockte. Jammer!
Heb nu dat probleem eigenlijk vaker na de maart update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
ivo1969 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:40:
[...]

Heb nu dat probleem eigenlijk vaker na de maart update
Tja, beetje loterij blijkbaar. Ik kreeg dit vooral veel na de vorige update. Daarvoor totaal niet, maar anderen dan weer wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satyriasis
Voor mijn gevoel is het inderdaad hit and miss... Soms pakt hij hem snel goed, en soms helemaal niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Op mijn Pixel 6 kapt Chrome er zomaar mee elke keer.
Is helemaal up to date.

[ Voor 19% gewijzigd door DeBaroN op 23-03-2023 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
DeBaroN schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:27:
Op mijn Pixel 6 kapt Chrome er zomaar mee elke keer.
Is helemaal up to date.
Had ik bij de vorige update ook. Na een paar keer herstarten was het weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimmypop1
Gisteren QPR3 beta1 geïnstalleerd en 5G werkt op mijn pixel 6 pro 🥳 [orange netwerk, België]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Sinds kort heb ik een naar probleem met mijn Google Pixel 6 Pro - het is voor zo ver ik weet gisterenavond begonnen.

De telefoon reageert dan niet op aanrakingen, het lijkt wel alsof het touchscreen soort van uit staat. Als ik lang blijf proberen dan werkt het soms ineens.
Wanneer ik mijn telefoon dan unlock, is er niks meer aan de hand. Zolang ik deze niet opnieuw lock blijft het touchscreen gewoon naar behoren werken.

Vergrendel ik mijn telefoon, en wil ik deze dan weer gebruiken, dan werkt het touchscreen dus niet. Heel erg vervelend.

Is dit herkenbaar voor anderen? Wellicht een oplossing / tips welke ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
De camera ratel is in dit topic ook al besproken, komend vanaf de zoom camera. Deze behoor je normaal alleen te horen ratelen als je vrij hard met de telefoon schud. Op mijn 7 Pro ratelt ie plotseling echter al bij de kleinste beweging, zie deze post voor meer uitleg: zunrob in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"

Al googelend kom ik tegen dat dit bij de 6 Pro ook heel veel gebeurt. Hoe zijn jullie ervaringen? Zijn er hier mensen waarbij de camera al ratelt als je alleen de telefoon kantelt (dus ratel 2) of eigenlijk vooral ratel 1 zoals het hoort? Ik ben vooral benieuwd naar mensen die dit ook hebben gehad, toen een reparatie hebben laten uitvoeren of vervangen hebben gekregen en waar het probleem opnieuw op is getreden.

[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 24-03-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:44
Heeft iemand al de Google camera update versie 8.8 ontvangen?

Google geeft namelijk aan dat de en Pixel 6 en 6 Pro dan ook dat night sight dan sneller werkt echt zonder de camera update 8.8 werkt het nog niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Dragao Cell schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:48:
Heeft iemand al de Google camera update versie 8.8 ontvangen?

Google geeft namelijk aan dat de en Pixel 6 en 6 Pro dan ook dat night sight dan sneller werkt echt zonder de camera update 8.8 werkt het nog niet sneller.
Dat is onderdeel van de maart update.
Geven ze zelfs aan als feature op de update site.
Ik heb versie 8.8.224.514217832.10

https://blog.google/products/pixel/feature-drop-march-2023/

[ Voor 6% gewijzigd door tomhier op 24-03-2023 21:40 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28
(jarig!)
Ik zit nog op 8.7.250 camera. Wel security en play systeem van maart, is dus geen onderdeel van de maart feature update in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:05
Michiel193 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:05:
Ik zit nog op 8.7.250 camera. Wel security en play systeem van maart, is dus geen onderdeel van de maart feature update in mijn geval.
Bij mij zit het wel bij de maart update 6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:01
Ik heb gisteren de maart-update gedaan en ik zit ook nog op versie 8.7.250.494820638.44

Edit: Pixel 6A

[ Voor 9% gewijzigd door Tarax op 25-03-2023 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Ik heb QPR3 beta1 en zit ook nog op 8.7.250

Opgelost, heb de APK geïnstalleerd.

[ Voor 31% gewijzigd door jimmypop1 op 25-03-2023 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:44
tomhier schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:38:
[...]

Dat is onderdeel van de maart update.
Geven ze zelfs aan als feature op de update site.
Ik heb versie 8.8.224.514217832.10

https://blog.google/products/pixel/feature-drop-march-2023/
Zou een onderdeel inderdaad zijn maar ik zit ook op de update van Maart maar nog steeds heb ik de Google Camera versie 8.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11

crashtestdummy

Ajoeto member

Dragao Cell schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Zou een onderdeel inderdaad zijn maar ik zit ook op de update van Maart maar nog steeds heb ik de Google Camera versie 8.7.
Ik kreeg na de Maart update van maandag op woensdagavond via de Play Store de 8.8 update.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

crashtestdummy schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:53:
[...]

Ik kreeg na de Maart update van maandag op woensdagavond via de Play Store de 8.8 update.
Op de pixel 6 versie 8.7
Play op 1 feb en geen update beschikbaar

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Zijn er meer mensen waarvan de Pixel 6a moeite heeft met LED- en fluoriserende-lampen die flickeren? Sinds m'n eerste Android toestel uit 2012 ben ik dit niet tegengekomen.

Volgens de Google support uit California met sterk Indiaas accent heb ik garantie en zou dit bij een nieuw toestel niet voor mogen komen. Factory reset moet ik van Google nog proberen. Daarna kan ik dus een nieuw toestel krijgen onder garantie, en zou het probleem oplossen. Maar gaat dat het probleem oplossen?

Hier wat voorbeelden van foto's

Accu gevoede LED-lamp volle sterkte (geen flicker):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwWRRxhfwwz_iR3f34d3STKbj40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAL6iWTUd5dtPHxcGZ3ZGYYt.jpg?f=fotoalbum_large

Accu gevoede LED-lamp gedimd (250 Hz):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BwYnlpVXblkQZt-SA_QTaKXb3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFJ7Op2v5kbwmJUJLDFLSfig.jpg?f=fotoalbum_large

Display van een apparaat waarbij cijfers wegvallen door de camera (met het blote oog zie je wel alle cijfers):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9ZtjDDOv30j6cMnl9CVJueMZLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNivCMMd4lhFcx6uBdx47Fcd.jpg?f=fotoalbum_large

Ook met klassieke TL-lampen en LED-lampen (beide 100 Hz flicker) heb ik dit probleem. De camera geeft soms goed beeld met deze lichtbronnen, maar doet het vaker slecht dan goed.

Betreft de Google Pixel 6a. Android 13. Google Camera versie 8.8.224.514217832.10

Wat is jullie ervaring met de Pixel 6a en dergelijke flikkerende verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:33
Dre schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:34:
Zijn er meer mensen waarvan de Pixel 6a moeite heeft met LED- en fluoriserende-lampen die flickeren? Sinds m'n eerste Android toestel uit 2012 ben ik dit niet tegengekomen.

Volgens de Google support uit California met sterk Indiaas accent heb ik garantie en zou dit bij een nieuw toestel niet voor mogen komen. Factory reset moet ik van Google nog proberen. Daarna kan ik dus een nieuw toestel krijgen onder garantie, en zou het probleem oplossen. Maar gaat dat het probleem oplossen?

Hier wat voorbeelden van foto's

Accu gevoede LED-lamp volle sterkte (geen flicker):
[Afbeelding]

Accu gevoede LED-lamp gedimd (250 Hz):
[Afbeelding]

Display van een apparaat waarbij cijfers wegvallen door de camera (met het blote oog zie je wel alle cijfers):
[Afbeelding]

Ook met klassieke TL-lampen en LED-lampen (beide 100 Hz flicker) heb ik dit probleem. De camera geeft soms goed beeld met deze lichtbronnen, maar doet het vaker slecht dan goed.

Betreft de Google Pixel 6a. Android 13. Google Camera versie 8.8.224.514217832.10

Wat is jullie ervaring met de Pixel 6a en dergelijke flikkerende verlichting?
Dit heb ik ook met m'n P6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Laatst online: 17:11

crashtestdummy

Ajoeto member

jpm.lensen schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:35:
[...]

Op de pixel 6 versie 8.7
Play op 1 feb en geen update beschikbaar
Al geprobeerd de Google Play systeemupdate handmatig te vernieuwen?
-> Instellingen -> Over de telefoon -> Android-versie -> Google Play-systeemupdate -> Controleren op updates

Let op: altijd een herstart nodig om te activeren.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beethere
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 20:58
crashtestdummy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:15:
[...]

-> Instellingen -> Over de telefoon -> Android-versie -> Google Play-systeemupdate -> Controleren op updates

Gedaan, maar zegt up to date te zijn😉 werkt dus niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:01
crashtestdummy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Daar was inderdaad een update maar de camera zit daarna (na twee keer opnieuw opstarten) nog steeds op versie 8.7.250.... en er is geen nieuwere update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:49
Hebben anderen ook (nog steeds) last van een niet goed werkende front-camera? Bij mij op de Pixel 6 Pro. Het beeld is erg wazig, na het nemen van een foto verbetert het iets maar nog steeds niet geweldig. Lijkt een software-bug, op internet lees ik veel klachten hierover. Ik dacht dat zoiets wel snel opgelost zou zijn, maar het probleem bestaat al een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Ik heb het gevoel dat de batterij aanzienlijk sneller leeg raakt sinds de laatste update. Nu in één dag van 100% naar ~20% terwijl dat normaliter twee volle dagen waren. Iemand anders die dit herkent?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
ndonkersloot schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:22:
Ik heb het gevoel dat de batterij aanzienlijk sneller leeg raakt sinds de laatste update. Nu in één dag van 100% naar ~20% terwijl dat normaliter twee volle dagen waren. Iemand anders die dit herkent?
Ik herken het na de maart update niet.
Maar het kan na elke update zijn dat de boel weer even moet calibreren voor het optimale batterijverbruik. Na een paar dagen zou het weer optimaal moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
ndonkersloot schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:22:
Hier ook maar ook de ervaring dat dit met een paar dagen snel.beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Wat mij nu eigenlijk opvalt is, dat als ik op de vingerafdruk schermpje druk , en nee ik druk niet hard, er een witte vlek er omheen komt, en dat is eigenlijk iets wat mij niet eerder was opgevallen.

Verder als ik een een internet pagina scroll en dan met vinger over een foto , dan wordt die ook wat lichter.
Zijn er hier die dat ook ervaren?

Het gaat om de pixel 6a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunXiu
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-05 16:50
Gisteren heeft het scherm van mijn A52 het begeven. Vanavond de pixel 6a als PostNL zijn zaakjes op orde heeft. Wou al een tijdje een Pixel, helaas moet ik eerst genoegen nemen met de 6a maar ik hoop dat het enigzins vooruitgang is in vergelijking met de a52. Hoop dat een lagere refresh rate niet zo heel erg opvalt als je een hogere gewend bent geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 17:38
Tarax schreef op maandag 27 maart 2023 @ 05:36:
[...]

Daar was inderdaad een update maar de camera zit daarna (na twee keer opnieuw opstarten) nog steeds op versie 8.7.250.... en er is geen nieuwere update.
https://www.apkmirror.com...-10-android-apk-download/

En dan de Bundle downloaden, dat werkte voor mij! Niet de losse apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:43
SunXiu schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:54:
Gisteren heeft het scherm van mijn A52 het begeven. Vanavond de pixel 6a als PostNL zijn zaakjes op orde heeft. Wou al een tijdje een Pixel, helaas moet ik eerst genoegen nemen met de 6a maar ik hoop dat het enigzins vooruitgang is in vergelijking met de a52. Hoop dat een lagere refresh rate niet zo heel erg opvalt als je een hogere gewend bent geraakt.
Bij browsen herken ik het niet. Maar bij het ontgrendelen is dat witte "aura" onderdeel van de animatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunXiu
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-05 16:50
nerovectra schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Bij browsen herken ik het niet. Maar bij het ontgrendelen is dat witte "aura" onderdeel van de animatie.
Heb het toestel inmiddels een dag, zeer blij met de Pixel 6a. Helderheid van het scherm buiten vind ik wel wat minder maar kan ik mee leven. En qua refresh rate merk ik weinig verschil. Moet vooral wennen aan dat de powerknop anders zit i.v.m. de Samsung na al die jaren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvspr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:52
Zo juist een pixel 6a besteld bij Belsimpel outlet/showroom model voor €300.

Ik was hier voor fanatiek liefhebber van de Motorola Moto g series, clean android en veel bang for buck in de midden klasse.
Helaas is mijn laatste moto g8plus op mijn motor reis gesneuveld beeldscherm heeft waterschade gehad.
Dit was in Kroatië en daar was op dat moment geen pixel 6a op voorraad dus toen om de reis te vervolgen ulefone armor x10 rugged phone gekocht.
Deze heeft ook clean android en is volledig waterdicht.
Maar camera is een stuk minder dan de Motorola's die ik gewend was, vooral heel traag in verwerking en zeer matig in low light omstandigheden. Wel grote batterij en geen hoesje nodig voor mijn outdoor sport activiteiten en voor tijdens het klussen in de garage of werkplaats.

Benieuwd hoe de pixel 6a gaat bevallen, reviews zijn zeer positief.
Ik heb twee vraagjes:
1. Zijn er naast de mogelijk matig reagerend vingerafdrukscanner nog andere problemen die ik moet checken bij het ophalen?
2. Heeft de camera mechanische image stabilization? Ivm mogelijk gebruik op de motor met een quadlock mount.
Zijn er andere die hun pixel 6a op de motor of fiets gebruiken met een stuur mount?
Ik heb nu de opstelling zonder demper maar bij telefoons met optische image stabilization raad men aan om demper toe te voegen om het stabilisatie mechanische van de camera te beschermen.
Of maakt de pixel alleen gebruik van software matige stabilisatie?

[ Voor 5% gewijzigd door samvspr op 31-03-2023 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizen
  • Laatst online: 01-03 20:08
2. Specs

Het toestel heeft idd OIS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHpn1QtAlvrlDosJ5vvl3WJi8qI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P7c4syckyhD9EexeDZzM05H8.png?f=user_large
samvspr schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 02:36:
Zo juist een pixel 6a besteld bij Belsimpel outlet/showroom model voor €300.

Ik was hier voor fanatiek liefhebber van de Motorola Moto g series, clean android en veel bang for buck in de midden klasse.
Helaas is mijn laatste moto g8plus op mijn motor reis gesneuveld beeldscherm heeft waterschade gehad.
Dit was in Kroatië en daar was op dat moment geen pixel 6a op voorraad dus toen om de reis te vervolgen ulefone armor x10 rugged phone gekocht.
Deze heeft ook clean android en is volledig waterdicht.
Maar camera is een stuk minder dan de Motorola's die ik gewend was, vooral heel traag in verwerking en zeer matig in low light omstandigheden. Wel grote batterij en geen hoesje nodig voor mijn outdoor sport activiteiten en voor tijdens het klussen in de garage of werkplaats.

Benieuwd hoe de pixel 6a gaat bevallen, reviews zijn zeer positief.
Ik heb twee vraagjes:
1. Zijn er naast de mogelijk matig reagerend vingerafdrukscanner nog andere problemen die ik moet checken bij het ophalen?
2. Heeft de camera mechanische image stabilization? Ivm mogelijk gebruik op de motor met een quadlock mount.
Zijn er andere die hun pixel 6a op de motor of fiets gebruiken met een stuur mount?
Ik heb nu de opstelling zonder demper maar bij telefoons met optische image stabilization raad men aan om demper toe te voegen om het stabilisatie mechanische van de camera te beschermen.
Of maakt de pixel alleen gebruik van software matige stabilisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Op dit moment heb ik google play update van 1 maart.

Maar daarna had ik nog een play update van 713 kb. Die net gedaan, maar ik krijg die nu weer. Is dat dan een andere of.....

Beetje vaag

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ergens de afgelopen maanden heb in niet opgelet, maar ik heb nu met KPN VoWifi op de 6a.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
sinds afgelopen vrijdag van de Pixel 4a overgestapt op de 6A, was in het begin lichtelijk huiverig met de vingerprint en KPN, maar dit dit is eigenlijk alleen maar positief gevallen.
de 6a werkt met vowifi en voLTE prima met KPN, iets wat met de 4a niet lukte.
Ook vind ik de vingerprint beter werken dan op de 4a, waarbij ik met de 4a geregeld problemen had met lichtelijke vochtige vingers, doet de 6a dit eigenlijk wel prima, en ik heb er een screenprotector op zitten.
Als met al, dik tevreden met de 6A _/-\o_

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

heb sinds kort de Pixel 6a, heerlijk en een verademing t.o.v. de Oneplus 8.

Ik ken de Pixel 6a dus alleen incl. de maart '23-update. Maar wat een drain de eerste dagen... zo 25% er af in een korte nacht slaap, echt niet normaal. Na wat rondneuzen ( https://www.reddit.com/r/...vity_will_only_full_turn/ ) was dit voor mij echt echt een wereld van verschil, nu met de gemak een hele dag door met het toestel. 'Adaptive Connectivity Services' was dus 100% de boel aan het drainen, nu disabled en ik heb een batterijgedrag wat ik verwacht.

Vingerafdruk herkenning is zozo, maar dat ben ik gewend, ik heb altijd fors eelt / ruwe huid. Hand links wordt minder intensief gebruikt en dat gaat dan ook vaak beter.

[ Voor 12% gewijzigd door aardbeix15 op 02-04-2023 20:21 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

aardbeix15 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:19:

Ik ken de Pixel 6a dus alleen incl. de maart '23-update. Maar wat een drain de eerste dagen... zo 25% er af in een korte nacht slaap, echt niet normaal. Na wat rondneuzen ( https://www.reddit.com/r/...vity_will_only_full_turn/ ) was dit voor mij echt echt een wereld van verschil, nu met de gemak een hele dag door met het toestel. 'Adaptive Connectivity Services' was dus 100% de boel aan het drainen, nu disabled en ik heb een batterijgedrag wat ik verwacht.

Vingerafdruk herkenning is zozo, maar dat ben ik gewend, ik heb altijd fors eelt / ruwe huid. Hand links wordt minder intensief gebruikt en dat gaat dan ook vaak beter.
Aanpasbare connectiviteit services als taal nl is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb mijn Pixel ook binnen, maar vorige telefoon werd steeds onbetrouwbaarder (accu en uit zichzelf apps openen en dingen aanklikken ;) ). Het is de eerste keer dat ik het met een kabeltje van mijn oude telefoon overzet, werkt best goed. Ook de tweetrapsverificatie waar ik bang voor was is simpel over te zetten :p

De vingerafdrukscanner werkt bij mij gewoon snel (niet langzamer dan op mijn redmi note 7 die hem op de achterkant had). Ik heb wel expres bij het trainen mijn vinger kleine beetjes verschoven Het enige is dat je een tussenstap hebt omdat je het scherm aan moet raken om te weten waar je de vinger moet houden, maar ik denk dat het vrij snel went.

En de knopjes uit en volume zitten volgens mij net andersom vergeleken met mijn vorige telefoon, het zal ook wel wennen.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 05-04-2023 15:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Sinds vandaag ook in het bezit van de 6A en bevalt goed tot nu toe.

Alleen het witte licht van de vinger afdruk scanner vind ik wel erg fel. In 'ontwikkelaarsoptions' al de animatie afgezet, maar nog steeds dat irritante witte licht in mijn donkere modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
RekZ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:55:

Alleen het witte licht van de vinger afdruk scanner vind ik wel erg fel. In 'ontwikkelaarsoptions' al de animatie afgezet, maar nog steeds dat irritante witte licht in mijn donkere modus.
Toen ik pas de telefoon had was het mij niet opgevallen , moet zeggen dat ik niet donkere modus het ook wel zie.
Maar goed als de "animatie" iets is waar google op kickt dan moet ik er maar mee leren leven

Ik heb trouwens liever dat ze voor de Pixel 6a meer gestructureerd de maandelijkse updates uitbrengen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:47
RekZ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:55:

Volgens mij is dat witte licht nodig om je vingerafdruk te herkennen en heeft het niets met animaties te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik weet ook niet waarom het in het scherm zit, als het is omdat je hem dan niet ziet dan is dat niet nodig. Bij mijn vrouw zit hij in de aan/uit knop en dat zie je ook niet. En bij mijn vorige telefoon zit het aan de achterkant, maar daar hebben ze nu het google logo. Daar kun je ook best wat meer doen met een sensor :p Het voordeel van de sensor aan de achterkant is denk ik dat je vinger altijd goed zit door het kuiltje waar hij in valt.

[ Voor 91% gewijzigd door Marzman op 08-04-2023 11:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Dat witte licht komt door het type scanner. In bijv. de Samsung S series werkt het zonder licht, alleen die scanner is duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:01

Heb je al eens in je developer options bij "Running services" gekeken? Daar blijft Adaptive Connectivity services bij mij nog steeds tevoorschijn komen terwijl ik 'm uit heb staan (gebeurt na rebooten ook nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

HowsMyApple schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:39:
[...]

Heb je al eens in je developer options bij "Running services" gekeken? Daar blijft Adaptive Connectivity services bij mij nog steeds tevoorschijn komen terwijl ik 'm uit heb staan (gebeurt na rebooten ook nog steeds).
Ja meermaals gecheckt maar bij mij is en blijft i echt weg, ook niet verstopt in dat lijstje onder 'cached processes', vreemd dat een disabled proces toch aan kan gaan bij jou dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:44
Heeft er iemand eigenlijk nog last van de spontane reboots?

Ik had al eerder gepost dat ik het vermoeden had dat de reboots door de security update van februari veroorzaakt werden. Mijn vermoeden lijkt juist te zijn want sinds ik de security update van maart heb geinstalleerd heb ik helemaal geen spontane reboot meer gehad (Pixel 6A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nu voor het eerst Google Wallet en ben daar klantenkaarten in toe gaan voegen, maar ik heb daarbij wel twee irritaties. Heeft iemand daar oplossingen (of workarounds) voor?
- het scannen van de kaarten gaat te snel (binnen een halve seconde, je moet ook voldoende afstand hebben tot de kaart anders pakt hij een halve kaart en klopt het nummer niet).
- ik kan niks aanpassen aan de naam van de winkel (ik heb nu Kruidvat, Kruidvat, Albert Heijn, Albert Heijn, Hema, Hema, etc omdat die winkels andere klantenkaarten voor Nederland en Belgie hebben).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Is mij nog niet echt opgevallen. Ik heb de p6. Werkt bij mij nog steeds goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Marzman schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:42:
Ik heb nu voor het eerst Google Wallet en ben daar klantenkaarten in toe gaan voegen, maar ik heb daarbij wel twee irritaties. Heeft iemand daar oplossingen (of workarounds) voor?
- het scannen van de kaarten gaat te snel (binnen een halve seconde, je moet ook voldoende afstand hebben tot de kaart anders pakt hij een halve kaart en klopt het nummer niet).
- ik kan niks aanpassen aan de naam van de winkel (ik heb nu Kruidvat, Kruidvat, Albert Heijn, Albert Heijn, Hema, Hema, etc omdat die winkels andere klantenkaarten voor Nederland en Belgie hebben).
Ik gebruik stocard hiervoor; daar kun je wel meerdere keren dezelfde keten scannen met een andere naam. Bijv kruidvat NL, Kruidvat BE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Beetje laat geloof ik. Maar nu heb ik camera 8.8.224

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Vanacht de april update geïnstalleerd, iets van 35mb groot, duurde weer ff het proces maar het is weer bijgewerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ivo1969 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:42:
Vanacht de april update geïnstalleerd, iets van 35mb groot, duurde weer ff het proces maar het is weer bijgewerkt
In de changelog ook een fix voor 'instability issues with certain USB devices ', heb nu 3 weken een 6a, en kreeg van het weekend een reboot om mijn oren toen ik de usb van mijn auto in de 6a prikte... hopenlijk is dit ook een fix daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Net in de trein ontdekt dat ik een paar dode pixels op mijn pixel heb. En nu kan ik ze niet meer niet zien :p Wel raar dat het me de afgelopen dagen niet opgevallen was (heb mijn pixel een paar dagen).

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 11-04-2023 09:11 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicy69
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-08 11:51
Ik heb in dit topic al enkele mensen gezien die problemen hadden met het aan de praat krijgen van hun esim. Ik zit met hetzelfde probleem bij provider Mobile Vikings in België. Bij het toevoegen van de esim geeft hij een foutmelding. Omdat mijn vorige esim (ook 1 van Mobile Vikings die wel perfect werkte) al gedeactiveerd werd zit ik nu dus al even zonder nummer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rwa9xMb0K6LTuwQL1mHeIt3RSkw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yc0mZMADqQiEi00rC13zNL5z.png?f=fotoalbum_large

Het argument voor Google om niet te helpen is "officieel is de Pixel 6 niet beschikbaar in België". Mobile Vikings kan het niet oplossen en zegt dat ik enkel met een fysieke simkaart verder kan. Dat is op zich nog geen probleem als ik dan mijn Proximus simkaart van het werk wel als esim kan toevoegen. Dat heb ik nu nog niet durven doen omdat ik dan misschien 2 inactieve simkaarten heb (nu ben ik nog een beetje bereikbaar voor mensen die mijn werknummer hebben).

Mijn vraag is dus of iemand die datzelfde probleem had ook een oplossing gevonden heeft of dat er niets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
geenwindows schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:54:
sinds afgelopen vrijdag van de Pixel 4a overgestapt op de 6A, was in het begin lichtelijk huiverig met de vingerprint en KPN, maar dit dit is eigenlijk alleen maar positief gevallen.
de 6a werkt met vowifi en voLTE prima met KPN, iets wat met de 4a niet lukte.
Ook vind ik de vingerprint beter werken dan op de 4a, waarbij ik met de 4a geregeld problemen had met lichtelijke vochtige vingers, doet de 6a dit eigenlijk wel prima, en ik heb er een screenprotector op zitten.
Als met al, dik tevreden met de 6A _/-\o_
Hoe is de geluidskwaliteit van het bellen t.o.v. de Pixel 4a? Merk je verschil met VoLTE en eventueel HD-Voice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spicy69 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:13:
Ik heb in dit topic al enkele mensen gezien die problemen hadden met het aan de praat krijgen van hun esim. Ik zit met hetzelfde probleem bij provider Mobile Vikings in België. Bij het toevoegen van de esim geeft hij een foutmelding. Omdat mijn vorige esim (ook 1 van Mobile Vikings die wel perfect werkte) al gedeactiveerd werd zit ik nu dus al even zonder nummer.

[Afbeelding]

Het argument voor Google om niet te helpen is "officieel is de Pixel 6 niet beschikbaar in België". Mobile Vikings kan het niet oplossen en zegt dat ik enkel met een fysieke simkaart verder kan. Dat is op zich nog geen probleem als ik dan mijn Proximus simkaart van het werk wel als esim kan toevoegen. Dat heb ik nu nog niet durven doen omdat ik dan misschien 2 inactieve simkaarten heb (nu ben ik nog een beetje bereikbaar voor mensen die mijn werknummer hebben).

Mijn vraag is dus of iemand die datzelfde probleem had ook een oplossing gevonden heeft of dat er niets aan te doen is.
Ik heb er een gewone sim ingestopt (omdat ik dan meteen klaar was ipv naar een winkel moeten gaan (Orange :? ) om een esim te kopen). Maar als ik dit lees denk ik dat het wel werkt met proximus
D13t3r in "[Google Pixel 6 (A) / (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Waarschijnlijk moet de Pixel iets updaten maar hebben ze dat niet gedaan bij Google (want ze ondersteunen Belgie niet, misschien kun je nog proberen Proximus te kiezen ipv Mobile Vikings?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:11

'Aanpasbare connectiviteit' zorgt toch juist voor een betere batterijduur? Althans, dat staat in de beschrijving bij deze instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Handjes schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:35:
[...]

'Aanpasbare connectiviteit' zorgt toch juist voor een betere batterijduur? Althans, dat staat in de beschrijving bij deze instelling.
Zo begrijp ik dat zelf dus ook
Pagina: 1 ... 54 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires