Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 00:00
Rebuy neemt m'n pixel 6 niet aan (groene kleur staat er niet tussen :-)).
Iemand een idee waar ik deze toch makkelijk en aan een mooie prijs kwijt kan, behalve marktplaats?

Top camera, loopt soepel, maar gebrek aan faceID + vooral de zeer slecht werkende fingerprint sensor werkt me echt op de zenuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Cappuccino schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:40:
Iemand een idee waar ik deze toch makkelijk en aan een mooie prijs kwijt kan, behalve marktplaats?

Top camera, loopt soepel, maar gebrek aan faceID + vooral de zeer slecht werkende fingerprint sensor werkt me echt op de zenuwen.
Tweakers.net vraag en aanbod?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
Tweakers.net vraag en aanbod?
Ja kan inderdaad hoor, maar dacht meer aan een rebuy variant die mooie prijzen geeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:43

spaceboy

Op grote hoogte

Cappuccino schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:40:

Geen antwoord op je vraag, maar wat je eventueel kúnt doen is je eigen vingerafdruk (van bijv. je rechterduim als je die gebruikt) gewoon als 4 losse vingers inscannen. 4x kans op een hit. Maar ik ben het met je eens: die fingerprint scanner is shit. :X

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
spaceboy schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:15:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar wat je eventueel kúnt doen is je eigen vingerafdruk (van bijv. je rechterduim als je die gebruikt) gewoon als 4 losse vingers inscannen. 4x kans op een hit. Maar ik ben het met je eens: die fingerprint scanner is shit. :X
Allemaal al geprobeerd, alle updates ook uiteraard, instellingen via varia aan youtube filmpjes.
Lijkt echt alsof de pixel 6 een prototype is voor de 7 ofzo.
Foto's zijn wel super + ook die magische gom en portret mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:27
Ik heb sinds een week of 3 de pixel 6a, en ik heb eigenlijk totaal geen last van de vingerafdruk scanner.

Ik kom van een nokia 6.1 af en daar zat vingerscanner aan de achterzijde en dat vond ik een trutte ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
Is vooral de Pixel 6 dacht ik . Zal al gefixed zijn in de 6a OF het ligt gewoon aan m'n droge vinger :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:31

TTLCrazy

Listen to Frankie

@Cappuccino Ik heb hetzelfde met die scanner, werkt zeer beroerd voor mij. Ik kom van een Nord af en die was gewoon goed. Nooit gezeik. Oh wel, ik hoop dat ze het tegen de Pixel 8 hebben opgelost.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 00:32
ivo1969 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:47:
Ik heb sinds een week of 3 de pixel 6a, en ik heb eigenlijk totaal geen last van de vingerafdruk scanner.

Ik kom van een nokia 6.1 af en daar zat vingerscanner aan de achterzijde en dat vond ik een trutte ding
Moet zeggen dat ik het niet zo herkende, dat gedoe met die scanner, alleen af en toe wat gedoe. Maar toevallig gisteren opeens dan weer wel de héle dag lang gedoe. Totaal onbruikbaar opeens. Nat vingertje hielp ook niet... Nu doet ie het weer gewoon...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-05 15:12
Ik heb het idee dat bij het unlocken van he lockscreen het altijd een groter probleem is dan bij het unlocken van m'n bank-app of password-manager bijvoorbeeld. Die herkennen mijn vinger bijna altijd meteen.

Lijkt wel alsof het samenligt met het "wakker worden" van het toestel ofzo.

Ik ben zelf trouwens van het kamp "wel jammer dat het niet altijd goed gaat, maar geen dealbreaker vanwege de rest van het toestel". Maar die meningen verschillen natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:31

TTLCrazy

Listen to Frankie

@MaffeMaarten Ik heb inderdaad exact hetzelfde, bij mijn bank app ook, bijna altijd gelijk inloggen. Lijkt toch meer een software probleem dan wat anders. Jammer dat ze het tot nog toe niet hebben kunnen verbeteren.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind het eerlijk gezegd redelijk drama. De helft van de tijd sta ik alsnog m'n pincode of unlock patroon in te voeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-05 16:42
Ik heb een smartwatch, en die als vertrouwd apparaat toegevoegd. Dan hoef je meestal helemaal geen fingerprint (of code) in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40
Volgens mij is het een beetje hit or miss. Ik heb van mijn duim (die er volgens mij redelijk normaal uitziet) 3 vingerafdrukken toegevoegd en daarmee is het het idd 50/50. Verder nog een wijsvinger toegevoegd en die pakt hij 99/100 in 1 keer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 20:45
Zie voor de fingerprint issues ook https://support.google.co...e-android-13-update?hl=en
Het lijkt met de Android 13 update te zijn ontstaan.
De hier gemelde issues weerhouden mij voorlopig om over te stappen van mijn 4a naar een 6a. Die wel aantrekkelijk is geprijsd. Ik denk maar even te wachten op de 7a. Als die geen issues heeft tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 15:05
Hier op mijn 6a sinds oktober jl, voorzien van een goedkope folie (Kwmobile) geen probleem
met de vingerprint thema !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-05 20:22
Mijn 6a update niet automatisch maandelijks de security updates. Moet je dat nog ergens specifiek aanzetten ofzo? Kan het nergens vinden.
En nu ik erover nadenk, de 3a die ik hiervoor 2 jaar heb gebruikt deed dat het laatste jaar ook niet meer, daarvoor volgens mij wel altijd.

Maar ik kwam er dus gisteren toevallig achter dat ik nog steeds de security update van december 2022 had.
Terwijl er wel een groen vinkje stond bij toestel is up-to-date!
Maar als ik daarop tapte zag ik dus december 2022 staan. En vervolgens handmatig laten zoeken naar update, ja hoor, januari 2023 is gewoon beschikbaar (en inmiddels geinstalleerd, wat duurt dat trouwens toch altijd lang...bijna een uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Laatst online: 08:54
Delta737 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:56:
Ik heb een smartwatch, en die als vertrouwd apparaat toegevoegd. Dan hoef je meestal helemaal geen fingerprint (of code) in te voeren.
dat werkt bij Garmin helaas niet..
volgens mij maakt ie pas verbinding als ie vindt dat er verbinding moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-05 16:42
DeCo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:48:
[...]

dat werkt bij Garmin helaas niet..
volgens mij maakt ie pas verbinding als ie vindt dat er verbinding moet zijn
Met mijn Garmin Fenix 5X Plus werkt het anders prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Google Smart Lock werkt iig met de Garmin Vivoactive 4 en Fenix 7

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Mainuz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:43:
Maar ik kwam er dus gisteren toevallig achter dat ik nog steeds de security update van december 2022 had.
Terwijl er wel een groen vinkje stond bij toestel is up-to-date!
Maar als ik daarop tapte zag ik dus december 2022 staan. En vervolgens handmatig laten zoeken naar update, ja hoor, januari 2023 is gewoon beschikbaar (en inmiddels geinstalleerd, wat duurt dat trouwens toch altijd lang...bijna een uur).
Zie n.a.v. jouw bericht nu hier hetzelfde. Zou het komen omdat ik hem niet 's nachts oplaad? Jij toevallig wel of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
@erwn Ik laad 'm soms wel soms niet in de nacht op. Is maar net hoe het uitkomt.
Dus daar ligt het niet aan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Laatst online: 08:54
Delta737 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:10:
[...]

Met mijn Garmin Fenix 5X Plus werkt het anders prima.
ja, apart wel.. ik zou denken dat ie tussen de gekoppelde bluetooth devices staat.
toch heeft ie gewoon verbinding met Connect (Fenix 6 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-05 11:27
Ik heb gisteren na ruim een maand een toestel (6a) terug ontvangen nadat ik deze in had gestuurd ter reparatie. Het scherm was gebarsten na een val, maar de telefoon functioneerde nog 100%. Het toestel was ook pas een maand in gebruik. Het duurde 3,5 week voordat ik een prijsopgave kreeg, en daarin gaven ze aan dat het toestel niet meer te repareren zou zijn. Voor € 150,- kon ik een gelijkwaardig toestel krijgen. Dat voorstel bevreemde me nogal. Maar na een belletje met de verkopende partij gaven ze aan dat het betreffende (Duitse) reparatiecentrum eigenlijk nooit repareert, maar altijd vervangt voor nieuw.

Dus nu heb ik weer een nieuwe 6a, dit keer met een hoesje. Nu alleen nog wachten of ze zoals beloofd contact met me opnemen voor een tegemoetkoming..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:27
Om 00.00 komt hier de februari update binnen, iets van zo'n 20 mb, nu nog steeds bezig met installeren/ optimaliseren. Blijf het apart vinden dat anno 2023 zoiets zolang moet duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02

Tacoos

i am i

martijn k. schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Mercedes. Sinds de laatste update kan ik niet meer verbinden.

Heb alles al geprobeerd, netwerk reset, opnieuw opstarten, auto opnieuw opstarten etc.

Hopelijk lossen ze het op bij de volgende update..
En met de februari update is het probleem bij mij weer opgelost, gelukkig.
Moest wel eerst zowel op de telefoon als in de autoradio de connectie wissen
ivo1969 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 00:51:
Om 00.00 komt hier de februari update binnen, iets van zo'n 20 mb, nu nog steeds bezig met installeren/ optimaliseren. Blijf het apart vinden dat anno 2023 zoiets zolang moet duren.
Ik geloof dat ie vanmorgen daar een uur mee bezig is geweest. Inderdaad ongelofelijk anno 2023..

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De installatie zelf was volgens mij zo gebeurd. De 'optimalisatie' daarentegen duurde wel lang.
Die liep zelfs nog een keer vast omdat 'het apparaat niet in gebruik was' :?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 15:57

crashtestdummy

Ajoeto member

ivo1969 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 00:51:
Wordt veroorzaakt door het 'seamless update' mechanisme.
Er zijn 2 systeem partities met daarop de Android core software (Slot A & Slot B ). Als Slot A de actieve partitie is, dan wordt de update uitgerold over de Android core in Slot B ). Aan het eind van de uitrol wordt de telefoon herstart en wordt Slot B de actieve partitie.

Groot voordeel is dat een update nooit de actieve partitie kan vernaggelen (door incomplete update, plotselinge reboot, etc). Ander voordeel is dat de update gewoon in de achtergrond kan plaatsvinden en de telefoon (op de herstart van 30 seconden na) gewoon bruikbaar blijft.

Dat laatste voordeel wordt door velen ook als nadeel gezien: Om de telefoon goed te laten functioneren terwijl de update plaats vindt, krijgt het update-proces een enorm lage prioriteit. Dit heeft vooral effect op de optimaliseringsslag die plaats moet vinden. Dit duurt heeeeeel lang. De prioriteit is bovendien niet te beinvloeden door de gebruiker. Ter refentie: het optimalisatieproces op een Samsung S20 duurt ongeveer 7 minuten. Gedurende die tijd is de telefoon dan ook niet bruikbaar.

Remedie: de enige remedie om de update-tijd op Pixels te verkorten is het sideloaden van een OTA. Met alle risico's vandien natuurlijk.

Bron: https://www.androidpolice.com/google-pixel-updates-too-slow/

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 15:05
Bedankt crashtestdummy,

Even wat anders
Na elke maandelijkse update ben ik Google Pay kwijt, en moet ik mij weer aanmelden bij mijn provider (Vodafone).
Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-05 22:42
crashtestdummy schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:26:
[...]

Er zijn 2 systeem partities met daarop de Android core software (Slot A & Slot B ). Als Slot A de actieve partitie is, dan wordt de update uitgerold over de Android core in Slot B ). Aan het eind van de uitrol wordt de telefoon herstart en wordt Slot B de actieve partitie.
Ah nu is me gelijk eea duidelijk.
Heb sinds kort de 6a (na 7jaar trouwe dienst van de 1+1 8) ) maar mijn wens is om er LineageOS of ander (bv GalyxOS) op te zetten.
Werd op XDA voor gewaarschuwd dat je de 6a kon brikken bij verschillen van de boot slots. Het was me niet helemaal duidelijk hoe eea in elkaar stak maar je uitleg is erg mooi en helder.
Remedie: de enige remedie om de update-tijd op Pixels te verkorten is het sideloaden van een OTA. Met alle risico's van dien natuurlijk.
Als je de updates van de juiste locatie download en de sha-key verifyeer dan kan er toch weinig tot niks verkeerd gaan. Zo deed ik dat met de 1+1 zeer regelmatig met LineageOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 08:41
[...]

Groot voordeel is dat een update nooit de actieve partitie kan vernaggelen (door incomplete update, plotselinge reboot, etc). Ander voordeel is dat de update gewoon in de achtergrond kan plaatsvinden en de telefoon (op de herstart van 30 seconden na) gewoon bruikbaar blijft.

Dat laatste voordeel wordt door velen ook als nadeel gezien: Om de telefoon goed te laten functioneren terwijl de update plaats vindt, krijgt het update-proces een enorm lage prioriteit. Dit heeft vooral effect op de optimaliseringsslag die plaats moet vinden. Dit duurt heeeeeel lang. De prioriteit is bovendien niet te beinvloeden door de gebruiker. Ter refentie: het optimalisatieproces op een Samsung S20 duurt ongeveer 7 minuten. Gedurende die tijd is de telefoon dan ook niet bruikbaar.

Remedie: de enige remedie om de update-tijd op Pixels te verkorten is het sideloaden van een OTA. Met alle risico's vandien natuurlijk.

Ik ging er ook vanuit dat het zo werkte, maar bij de update gister zei mijn telefoon dus tijdens het optimaliseren dat hij gepauzeerd was omdat de telefoon in gebruik is. Meestal update ie overigens 's nachts, dus ik weet niet of dat altijd zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-05 22:04
Mijn Pixel 6a heeft sinds enige tijd het probleem dat 's nachts de batterij relatief snel leegloopt. Ik verlies in de nacht zo'n 20% capaciteit. De telefoon staat standaard al op batterijbesparing en vooraf zorg ik dat alle actieve apps zijn afgesloten voor het slapen gaan.
Ik heb hiervoor een MI 9T gehad, die verloor 's nachts maximaal 10%. Is dit normaal voor de Pixel 6a om zoveel capaciteit te verliezen in de nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 10:36
Ik heb nu iets raars: Pixel 6 Pro was helemaal leeg. Leg hem aan de lader maar lijkt helemaal niet op te laden, verschillende laders geprobeerd. Iemand hier ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 07:27
Ik heb sinds gisteren ineens dat mijn Pixel 6 geen geluid meer geeft. Geen luidspreker, geen microfoon, geen bluetooth luidspreker, niets. Als ik Poweramp opstart krijg ik een foutmelding dat de Audio Engine niet gestart kan worden. Klinkt dus softwarematig.
Vandaag al een factory reset geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Wat kan ik nog meer proberen? Zijn er adb commands die geluid afspelen? Ik zou er van balen als ik hem een tijd kwijt ben. Los van het feit dat ik alleen een esim heb en dus niet bereikbaar ben een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-05 18:00
Paultje3181 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 00:33:
Ik heb sinds gisteren ineens dat mijn Pixel 6 geen geluid meer geeft. Geen luidspreker, geen microfoon, geen bluetooth luidspreker, niets. Als ik Poweramp opstart krijg ik een foutmelding dat de Audio Engine niet gestart kan worden. Klinkt dus softwarematig.
Vandaag al een factory reset geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Wat kan ik nog meer proberen? Zijn er adb commands die geluid afspelen? Ik zou er van balen als ik hem een tijd kwijt ben. Los van het feit dat ik alleen een esim heb en dus niet bereikbaar ben een paar dagen.
Op welke software versie zit je momenteel?
Ik heb soortgelijke issues gehad op een beta versie, na het terugrollen naar de stabiele versie was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05 10:22
Petert87 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:03:
Ik heb nu iets raars: Pixel 6 Pro was helemaal leeg. Leg hem aan de lader maar lijkt helemaal niet op te laden, verschillende laders geprobeerd. Iemand hier ervaring mee gehad?
Ik heb al het nodige stof uit m'n USB poort gehaald. Draadloos geen enkel issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 10:36
nerovectra schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:51:
[...]

Ik heb al het nodige stof uit m'n USB poort gehaald. Draadloos geen enkel issue
Hij doet het inmiddels weer. Wellicht was ik gewoon te ongeduldig. Heb voor de zekerheid wel de poort schoongemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 07:27
JDV808 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:43:
[...]

Op welke software versie zit je momenteel?
Ik heb soortgelijke issues gehad op een beta versie, na het terugrollen naar de stabiele versie was het probleem opgelost.
Laatste OTA: TQ1A.230205.002
Zojuist terug geflashed, maar zonder resultaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Malfunctions schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:59:
Ik heb gisteren na ruim een maand een toestel (6a) terug ontvangen nadat ik deze in had gestuurd ter reparatie. Het scherm was gebarsten na een val, maar de telefoon functioneerde nog 100%. Het toestel was ook pas een maand in gebruik. Het duurde 3,5 week voordat ik een prijsopgave kreeg, en daarin gaven ze aan dat het toestel niet meer te repareren zou zijn. Voor € 150,- kon ik een gelijkwaardig toestel krijgen. Dat voorstel bevreemde me nogal. Maar na een belletje met de verkopende partij gaven ze aan dat het betreffende (Duitse) reparatiecentrum eigenlijk nooit repareert, maar altijd vervangt voor nieuw.

Dus nu heb ik weer een nieuwe 6a, dit keer met een hoesje. Nu alleen nog wachten of ze zoals beloofd contact met me opnemen voor een tegemoetkoming..
Nou, er is daadwerkelijk contact met me opgenomen voor een tegemoetkoming. Ik heb een whopping €15,- tegoedbon gekregen omdat ik m'n toestel ruim een maand kwijt was bij reparatie (wat uiteindelijk vervanging werd).

Niet dat ik meer had verwacht, maar desalniettemin teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik heb met de pixel 6 wat raar gedrag

1. In spelletje niet meer vloeiend, maar hakkelig
2 als ik in chrome artikel/ website lees sluit hij die weer af?

Net een herstart gedaan maar daarna gebeurt het nog steeds. Iemand tips?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jpm.lensen schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:57:
Ik heb met de pixel 6 wat raar gedrag

1. In spelletje niet meer vloeiend, maar hakkelig
2 als ik in chrome artikel/ website lees sluit hij die weer af?

Net een herstart gedaan maar daarna gebeurt het nog steeds. Iemand tips?
Tip 1: herstart je toestel
Tip 2: check je updates

Helpt dat niet, dan zal je met meer details moeten komen (welk spel/site)

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Diederik schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:06:
[...]

Tip 1: herstart je toestel
Tip 2: check je updates

Helpt dat niet, dan zal je met meer details moeten komen (welk spel/site)
Herstart al gedaan. Nu 2x
Feb patch en google play 1 januari

Spel is Tycoon empire

En chrome gebeurde bij 123accu.nl maar ook bij andere websites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chrome cache en data clearen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zijn alle apps ook up to date?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Alle apps up to date. Chrome cache en data net gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Mijn 6A heeft dit weekend een keer of 8 uit zichzelf opnieuw opgestart. Nu gaat het alweer 2 dagen goed. Voor zover ik kan zien heb ik de meest recente update van alles. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:23
Ik weet dat ik een laatbloeier ben. Heb voor het eerst in mijn leven een Pixel telefoon gekocht (6 Pro). Voor
€ 400 op Marktplaats weten te kopen, zo goed als nieuw met 3 dure hoesjes (latercase o.a.) en screenprotector en nog garantie bij Belsimpel.

Ik kwam van de Samsung A53 af, maar jeetje wat een verschil. Ongelooflijk! Ben zo tevreden nu. Voelt echt 2x zo snel en het scherm ziet er zelfs beter uit qua helderheid en kleurweergave (heb ze even kort naast elkaar gehad).
Het design met curved zijkanten doet me overigens denken aan de Samsung S7 Edge (waar ik toevallig vroeger ook echt gek op was). :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cheezborger op 24-02-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Goede info, en wat mij betreft ook een heel goede keuze van Google.

Ik heb deze Pixel 6a met black friday gekocht. Zelf heel tevreden over. Nou ja, mijn rechterduim wordt vaak niet herkend op het unlock scherm; linkerduim werkt beter. Komt deels door eeltvorming op die duim, dus dat kan ik die telefoon niet verwijten.
Mijn moeder had ook behoefte aan een nieuwe telefoon. Toen de telefoon weer in de aanbieding was bij Belsimpel de 6a ook voor haar besteld. En bijna ongelooflijk: tot op de dag van vandaag niet één vraag over hoe ze iets moet doen of dat ik ergens mee moet helpen. Ik heb haar wel eerst de gestures uitgelegd en de weg naar de Pixel-tips gewezen, maar dat geeft wel aan hoe intuïtief de standaard Android werkt ten opzichte van andere merken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcokersten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-02-2023
Hallo allen. Ik gebruik nu bijna 2 jaar mijn one plus nord en mag nu verlengen.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de pixel 6a, ook vanwege de aantrekkelijke prijs op dit moment.
Alleen ben ik bang dat, ondanks dat de nord 2 jaar ouder is, het toch een downgrade wordt.
Zoals bijvoorbeeld het snelladen.
Is mijn angst terecht of niet?
Ik gebruik hem zelf niet voor zware spellen of iets dergelijks. Gewoon het huis tuin en keuken gebruik eigenlijk.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik ben van OnePlus 8t naar pixel 6 gegaan. Dus ook geen snelladen meer. Maar ik was bang het te missen. Maar mis het niet erg. Bij intensief gebruik haal ik de dag niet. Maar meestal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Goedeavond,

Vraagje; is inmiddels faceunlock beschikbaar op het toestel?
Fingerprint vond ik destijds slecht en heb hem toen verkocht.
Wil graag weer terug naar de 6 pro maar dan moet wel faceunlock werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:37

KL643

beeldaandemuur

sjefke9 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:17:
Goedeavond,

Vraagje; is inmiddels faceunlock beschikbaar op het toestel?
Fingerprint vond ik destijds slecht en heb hem toen verkocht.
Wil graag weer terug naar de 6 pro maar dan moet wel faceunlock werken.
Nee, helaas nog niet

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 04:08
Malfunctions schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:00:
Mijn 6A heeft dit weekend een keer of 8 uit zichzelf opnieuw opgestart. Nu gaat het alweer 2 dagen goed. Voor zover ik kan zien heb ik de meest recente update van alles. Iemand die dit herkent?
Ja, hier ook aantal keer afgelopen week. Maar nooit tijdens gebruik maar altijd als ik de telefoon een aantal uur niet heb gebruikt of 's nachts. Het vervelende is dan dat ik dan onbereikbaar ben totdat ik de pincode intoets. Is dit een bug of is dit ergens uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 13:22
Wolfram55 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Ah nu is me gelijk eea duidelijk.
Heb sinds kort de 6a (na 7jaar trouwe dienst van de 1+1 8) ) maar mijn wens is om er LineageOS of ander (bv GalyxOS) op te zetten.
Werd op XDA voor gewaarschuwd dat je de 6a kon brikken bij verschillen van de boot slots. Het was me niet helemaal duidelijk hoe eea in elkaar stak maar je uitleg is erg mooi en helder.

[...]

Als je de updates van de juiste locatie download en de sha-key verifyeer dan kan er toch weinig tot niks verkeerd gaan. Zo deed ik dat met de 1+1 zeer regelmatig met LineageOS
I.p.v. LineageOS kan ik je Grapheneos aanraden. Enkel voor de Pixels beschikbaar en mooie extra security features beschikbaar. (Mogelijkheid om netwerk per app uit te zetten, google services sandboxed i.p.v. maximale rechten ).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
CalyxOS ziet er ook goed uit.

GrapheneOS schijnt idd niet verkeerd te zijn tegenwoordig.

[ Voor 54% gewijzigd door Wolfram55 op 27-02-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 16:59

superwashandje

grofheid alom

Welke apps worden er gebruikt voor navigatie onder graphene? Ik kon er weinig over vinden. Als dat en Whatsapp werken zou ik dat misschien wel eens willen proberen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 13:22
superwashandje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:11:
Welke apps worden er gebruikt voor navigatie onder graphene? Ik kon er weinig over vinden. Als dat en Whatsapp werken zou ik dat misschien wel eens willen proberen.
Wat jij wilt.
Standaard is GrapheneOS maximaal gehardened en heb je alleen maar basis, maar zeer veilige apps. Sterker nog, je hebt nog geen eens een app store.

Maar GrapheneOS kan je gebruiken zoals jij wilt. Dus als jij fdroid wilt of aurorastore, dan installeerde je die. Je kan vanuit de GrapheneOS app 'Apps', de google play services en store installeren. Een groot verschil is dat de google play services en store dezelfde behandeling krijgen als iedere andere app. Normaal hebben deze toepassingen namelijk álle rechten, NH kunnen ze niks bijzonders.

Bij iedere stap die je doet lever je natuurlijk iets in op de extreem hardened GrapheneOS basis set-up, maar die afweging moet je zelf maken a.d.h.v. jou threat model.

Ik vind het zelf fijn dat google sandboxed is, ik per app de mogelijkheid heb om netwerk verbindingen volledig kan uitzetten en je storage scopes kan configureren waardoor je per app kan bepalen tot waar die app bij mag in je file system.

Potentieel dealbreaker als je vast zit aan spul van google, Android Auto en Google Pay werken niet.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Remcokersten schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:49:
Hallo allen. Ik gebruik nu bijna 2 jaar mijn one plus nord en mag nu verlengen.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de pixel 6a, ook vanwege de aantrekkelijke prijs op dit moment.
Alleen ben ik bang dat, ondanks dat de nord 2 jaar ouder is, het toch een downgrade wordt.
Zoals bijvoorbeeld het snelladen.
Is mijn angst terecht of niet?
Ik gebruik hem zelf niet voor zware spellen of iets dergelijks. Gewoon het huis tuin en keuken gebruik eigenlijk.
Alvast bedankt
Ik vermoed dat het gebrek aan retesnel laden bij de Pixels behoorlijk overdreven wordt. Als het toestel bijna leeg is, laadt ie behoorlijk snel op, in ieder geval tot een procentje of vijftig. Zeker boven de 80% gaat de fut eruit, maar ik kan me geen omstandigheid voorstellen waarbij je 'm vlot helemaal vol wil hebben. Draadloos laden is bij de 6 (Pro) ten opzichte van de concurrentie dan zelfs behoorlijk snel, eigenlijk niet of amper langzamer dan bedraad laden. Comfortabel! Bij Google is het allemaal niet flitsend, maar altijd doordacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 07:54

GeeBee

Oddball

Nu heb ik tijdens de installatie blijkbaar de aan/uit-knop gekoppeld aan Google Assistent.
Hoe krijg ik dat weer weg zonder GA te moeten activeren en vervolgens GA uitschakelen?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50

charrel

Cortisol4life..

GeeBee schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 00:06:
Nu heb ik tijdens de installatie blijkbaar de aan/uit-knop gekoppeld aan Google Assistent.
Hoe krijg ik dat weer weg zonder GA te moeten activeren en vervolgens GA uitschakelen?
Zoeken in de instellingen op de aan uit knop, kan je kiezen menu of digitale assistent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 17:36
Na de meeste recente update staan ineens de geluidjes weer aan bij notificaties. Ook al staan ze uit in de instellingen, ik krijg continu beepjes etc. Lijkt me een bug. Iemand anders die dat ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glade008
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:25
Hey iedereen,
Ben sinds gisteren ook in het bezit van een pixel 6a, toptoestel tot nu toe, ik kwam van een galaxy S8. Nu een klein vraagje, weten jullie al iets wanneer 5g op pixel naar belgie komt?
Heb zelf al wat zitten googlen, op een telenet forum zeggen ze ergens in een update maart/april. Weten jullie iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 12:50
@glade008 ,. Ik zou het niet weten, het enigste wat ik kan vertellen is dat ik gelezen heb dat ze eind dit jaar Nederland wel gedekt willen hebben met 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Het random rebooten komt nog steeds voor regelmatig. Vaak dagelijks meermaals. Op reddit lees ik vergelijkbare verhalen, zonder oplossing.

Ik neem aan dat het softwarematig is? Slechte hardware kan natuurlijk, maar die kans lijkt mij erg klein, vooral omdat veel mensen er last van hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolfram55
Ik zou in 1e instantie app's als schuldige aanwijzen eerlijk gezegd .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
@Wolfram55 Maar het was al vanaf het begin. Maar stel dat is het, hoe kom je daar achter? Dan moet je een een factory reset doen en dan apps een voor een installeren tot het mis gaat? Of kan ik ergens logboeken checken?

Overigens, het reboot gebeurd random. Soms als ik de telefoon gebruik, soms als ie op tafel ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
ik zou ze 1 voor 1 de-installeren endaarna een reboot doen,
En de meest exotische als 1e.

[ Voor 21% gewijzigd door Wolfram55 op 04-03-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
@Wolfram55 Zal ik doen, toch is het apart. Mijn vorige telefoon de Xiaomi mi A3 had ik dezelfde apps en toen ging het wel goed.

Hoe dan ook, thanks voor de tips. En als het niet helpt probeer ik een keer een factory reset en/of cache wipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Willekeurig opnieuw starten heb ik ook, al gaat het de laatste weken goed.

Wat mij opviel is dat ik in Firefox af en toe een zwart vlak zag over tekst etc heen. Na een tijdje liep dan Firefox vast en binnen en paar uur een herstart. Geen logica in de tijd ertussen, maar wel altijd na het vastlopen.

Maar of het gerelateerd is, geen idee. Bij mij doorgaans wel enkel een herstart als ik de telefoon niet gebruikte, soms midden in de nacht.

Maar ik heb nu al enige weken die beide zaken hierboven niet meer gehad.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
@Bastien Firefox loopt bij mij als enige app ook regelmatig vast. Dus die verwijder ik als eerst om te testen.

Nou automatische reboot als ie niet gebruikt werd merkte ik doordat ik de pincode moest intikken, en dus geen vingerafdruk accepteerde. Wat gebruikelijk is na een reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
Firefox loopt hier probleemloos en die zou ik niet als 1e doen ... maar goed ....ik heb de wijsheid ook niet in pacht hoor.
Maar het kan een combi zijn van apps.

En cache opschonen kan absoluut geen kwaad en zou ik idd als 1e doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wolfram55 op 04-03-2023 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier ook Firefox die soms vast loopt op de 6a, en af en toe een reboot. Maar of dat samenhangt: geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
dennis_rsb schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:11:
Het random rebooten komt nog steeds voor regelmatig. Vaak dagelijks meermaals. Op reddit lees ik vergelijkbare verhalen, zonder oplossing.

Ik neem aan dat het softwarematig is? Slechte hardware kan natuurlijk, maar die kans lijkt mij erg klein, vooral omdat veel mensen er last van hebben.
Je kunt het ook in veilige modus proberen. Dan zijn apps van derden tot de volgende restart uitgeschakeld. Heb je dan nog steeds reboots, dan is ie cooked. Maar dan ben je tijdelijk alleen via telefoon, sms of email bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
@nerovectra ga ik onderzoeken! Met cooked bedoel je als ie ook in de safe mode herstart dat het dan een hardware defect is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
dennis_rsb schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:28:
@nerovectra ga ik onderzoeken! Met cooked bedoel je als ie ook in de safe mode herstart dat het dan een hardware defect is?
In ieder geval een goede reden om support in te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
@nerovectra Heb hem nu in de veilige modus net gezet. Ik heb nu toch geen Whatsapp nodig dit weekend. Ik wist eerlijk gezegd niet dat Android een veilige modus had haha. Ff gegoogled hoe je hem erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Hier liep firefox nightly ook regelmatig vast, en ook regelmatig starte de 6a regelmatig spontaan weer op. Bijna nooit tijdens direct gebruik. De laatste weken merk ik het niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
Auke schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:55:
Hier liep firefox nightly ook regelmatig vast,
Ik neem aan dat je begrijpt dat nightly je voldoende zegt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Tuurlijk.Beta deed het zelfde. Firefox Beta en Nightly hebben het grote voordeel dat ze alle plugins accepteren. En ook dat geeft natuurlijk weer extra risico op crashes... Maar dat is het wel waard.

https://blog.mozilla.org/...efox-for-android-nightly/

[ Voor 20% gewijzigd door Auke op 05-03-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
@Auke ik gebruik zelf de normale FF stable. De enige extensie die ik gebruik is ublock origin.

Ik draai de telefoon sinds gisterenavond in safe mode, tot nu toe geen reboots. Als dit vanavond/morgen nog steeds goed gaat dan weet ik vrijwel zeker dat het iets met de apps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
Auke schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:14:
Tuurlijk.Beta deed het zelfde. Firefox Beta en Nightly hebben het grote voordeel dat ze alle plugins accepteren. En ook dat geeft natuurlijk weer extra risico op crashes... Maar dat is het wel waard.

https://blog.mozilla.org/...efox-for-android-nightly/
Ja dat weet ik ... draai ook nightly op Fedora.

Maar het is een beetje verwarrend om deze hier te noemen in de context van crashes ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
dennis_rsb schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:17:
@Auke ik gebruik zelf de normale FF stable. De enige extensie die ik gebruik is ublock origin.
psies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Dan maak ik mijn opmerking nog interessanter. Gebruik Nighly al jaren. Bij mijn galaxy a40 bijna nooit crashes. Met de 6a regelmatig. Helemaal niet erg, maar wel interessant in combinatie met herstarten van de 6a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik gebruik geen nightly, beta FF en heb/had de crashes ook. Maar sinds een week of zo merk ik het niet echt meer. Geen idee of het gerelateerd is aan de update van vorige week.

Maar misschien dat het überhaupt niet door FF komt. Het viel mij alleen op.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
Als je Beta of nightly's gebruik zijn dat gewoon de 1e apps die verdacht zijn bij een onstabiele phone ..... punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Heb hem nu ruim 24 uur uit de safe mode gehaald én firefox verwijderd. Tot nu toe nog géén random reboot gehad. Dus het lijkt aan FF te liggen.

Mocht ie toch nog kuren geef ik deze post een edit zodat jullie op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...xel_6a_user_with_firefox/

Blijf Firefox echter gebruiken. Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Auke schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:42:
https://www.reddit.com/r/...xel_6a_user_with_firefox/

Blijf Firefox echter gebruiken. Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Want continue lockups en reboots valt wel mee te leven? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
@Auke Als het zonder FF goed blijft gaan dan ga ik geen FF meer gebruiken. Zoals @MikeyMan al suggereert; bevriezingen van Ff en random reboots van de telefoon zijn veel irritanter dan Chrome gebruiken. Jammer van ublock origin, maar ook geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 04:08
Bij mij is de 6a de afgelopen week volgens mij elke dag wel een keer opnieuw opgestart. Maar nooit als ik de telefoon aan het gebruiken ben, altijd als ie ergens ligt of 's nachts. Maar ik gebruik geen firefox. Ik wacht de update van maart wel eens af en anders probeer ik een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
Ik zou het toch interessant vinden als degene die problemen hebben met random reboots een lijst geven welke apps er zijn geïnstalleerd .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
Wim8282 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:08:
Bij mij is de 6a de afgelopen week volgens mij elke dag wel een keer opnieuw opgestart. Maar nooit als ik de telefoon aan het gebruiken ben, altijd als ie ergens ligt of 's nachts. Maar ik gebruik geen firefox. Ik wacht de update van maart wel eens af en anders probeer ik een factory reset.
Ik heb de afgelopen week ook 2 keer een spontane reboot gehad.
Daarvoor echt nooit, en ik heb de 6a ongeveer een klein halfjaar in gebruik.
Ik denk zelf dat het ligt aan de laatste beveiligingsupdate (die van februari), want die heb ik anderhalve week geleden pas geinstalleerd, en de spontane reboot sindsdien dus 2x voorgevallen is, daarvoor gebeurde dit 100% zeker weten nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:51:
[...]

Want continue lockups en reboots valt wel mee te leven? :?
Jazeker, die lockup van Firefox gebeurt bij mij maar af en toe. Even Firefox afsluiten en je kan weer verder. Herstart gebeurt alleen maar als ik de 6a even niet gebruik. Bemerk het meestal alleen maar als ik de code weer in moet vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
@Auke zo zie je maar, niet elke situatie is hetzelfde. Bij mij gebeurde het juist vaak als ik hem gebruikte, vaak meermaals per dag zelfs. Het was overigens niet meteen nadat FF crashte.

Hoe dan ook, sinds zondagavond is de pixel uit de safe mode. En tegelijkertijd FF verwijderd. We zijn nu 2 volle dagen en nog géén reboot :D lijkt opgelost tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik heb last van serieuze battery drain issues. Ik sliep rond 11u, batterij was opgeladen tot 100%. De Pixel 6 Pro van de lader gehaald.
Ik werd rond 08:30 wakker. De telefoon de hele nacht niet aangeraakt en is van 100% naar 50% gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YApeT8DrZuZHnZrqL5A4B7RPbdk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JWAMIlJOyXyamKRflQkVnraz.png?f=fotoalbum_large

Iemand tips voor dit probleem? Kan het helpen de batterij te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Cheezborger schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:00:
Ik heb last van serieuze battery drain issues. Ik sliep rond 11u, batterij was opgeladen tot 100%. De Pixel 6 Pro van de lader gehaald.
Ik werd rond 08:30 wakker. De telefoon de hele nacht niet aangeraakt en is van 100% naar 50% gegaan.

[Afbeelding]

Iemand tips voor dit probleem? Kan het helpen de batterij te vervangen?
Zit je ook op wifi? Mobiel netwerk vrij veel. Bij mij op pixel 6 staat mobiel op 21 % sinds laatste volledige oplading. Ik heb kpn en vf. Kpn is esim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-05 17:13
jpm.lensen schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:44:
[...]

Zit je ook op wifi? Mobiel netwerk vrij veel. Bij mij op pixel 6 staat mobiel op 21 % sinds laatste volledige oplading. Ik heb kpn en vf. Kpn is esim
Heb je misschien (nieuwe) sap slurpende apps? Heb je bij de batterijapp gekeken, welke app het meest gebruikt? Zijn er op de achtergrond processen aan het lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Twenkie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:40:
[...]

Heb je misschien (nieuwe) sap slurpende apps? Heb je bij de batterijapp gekeken, welke app het meest gebruikt? Zijn er op de achtergrond processen aan het lopen?
Nee, ik heb geen slurpende apps zover ik weet. Mobiele data heeft vooral de batterij leeg getrokken. Heb nu ook de app AccuBattery gedownload om meer te kunnen leren. Maar dat kost een paar dagen.

Ik heb nu ook de meeste apps gezet op ''beperkt'' batterijgebruik, om achtergrondgebruik te matigen. Alleen apps waar ik meldingen van wil hebben (Gmail, WhatsApp etc.) heb ik op geoptimaliseerd gezet. Hopelijk gaat dat helpen.
jpm.lensen schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:44:
[...]

Standaard op WiFi. Ik heb nu 5G uitgeschakeld sinds vandaag en terug naar 4G. Schijnt te moeten helpen. En ik heb scannen van WiFi en Bluetooth uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Toen ik de pixel 6a net had slurpte ie de batterij ook rap leeg (zelfs snachts) dit is toen verholpen na een security patch van Google.

In algemene zin zou ik ff apps eraf gooien waarvan je vermoed dat ze slurpen. Om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 22:26
Misschien ben ik de enige en doe ik iets fout, kan er nergens anders iets over vinden of anderen die er over klagen. Maar ik heb het idee dat ik bij mijn Pixel 6 het bel volume niet kan aanpassen. Als ik tijdens een gesprek het volume omlaag of omhoog zet lijkt er niks te gebeuren. Wel op t scherm gaat t balkje omhoog of omlaag, maar het lijkt geen invloed te hebben op het volume.

Er zit nog een twee klein balkje naast maar die kan ik niet aanraken want die is weg als ik erop probeer te klikken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cbc19buZOaaHgeS6wLp33pWJLx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5ucO9Kj4Y7a9masGBY7Eywk.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker bij hands-free gesprekken is dit erg irritant omdat het volume dan echt hard is waardoor er veel vervorming ontstaat.

Herkent iemand dit? Een oplossing gevonden?
Pagina: 1 ... 53 ... 61 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires