Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 21:25
Ik heb een ruime 3 weken gebruik kunnen maken van de Pixel 6a, en in die tijd is hij zo vaak gevallen dat het mijn eerste smartphone in 10+ jaar is waarbij het scherm gebarsten is. Qua functionaliteiten is het een prima toestel. Ik kom van een 4a, en het is gewoon echt een betere uitvoering van dat model. De batterij gaat voorlopig ook langer mee, dus ik was er best tevreden mee.

Maar het ding is zo glad, niet normaal. Elk oppervlak dat niet helemaal waterpas is, glijdt hij zo vanaf. En helaas ook uit de broekzak van m'n joggingbroek toen ik deze uit m'n sporttas haalde om weer aan te trekken. Toen viel hij van iets minder dan een meter op de vloer en was het scherm volledig gebarsten.

Toen kwam de volgende nare verrassing, namelijk dat Google geen erkende reparateurs in NL heeft. En met de vingerafdrukscanner achter het scherm kan de lokale reparatiewinkel dus niet het scherm vervangen en ervoor zorgen dat die blijft werken. Nu is hij dus via Belsimpel naar Duitsland voor reparatie.

Als hij terugkomt zal het dus ook mijn eerste smartphone worden met een hoesje. Wat weer jammer is, want hij is al iets groter dan de 4a, en dan wordt hij dus nog groter.

Overigens was het toestel na de val ook wat getordeerd. Bij gebruik terwijl hij plat op tafel lag wiebelde hij een beetje, dat heb ik ook nog nooit eerder gehad. En de splinters die van het scherm af komen zijn echt vlijmscherp..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyw4lk3r83
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07-2023
Zit erover na te denken om te switchen van IPhone 11 naar de pixel 6a. Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:53
Malfunctions schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:25:

Maar het ding is zo glad, niet normaal. Elk oppervlak dat niet helemaal waterpas is, glijdt hij zo vanaf.
ik heb er een dbrand-skin opgeplakt (mat zwart).. dat scheelt enorm
heb ook een hekel aan hoesjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Skyw4lk3r83 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:30:
Zit erover na te denken om te switchen van IPhone 11 naar de pixel 6a. Iemand ervaring hier mee?
Wat zijn je beweegredenen? Als jij je thuisvoelt in ios zou ik niet switchen. Zijn allebei goede telefoons, geen grote verschillen op het besturingssysteem na.

YouTube: Google Pixel 6A Vs iPhone 11! (Comparison) (Review)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyw4lk3r83
Sunrise schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Wat zijn je beweegredenen? Als jij je thuisvoelt in ios zou ik niet switchen. Zijn allebei goede telefoons, geen grote verschillen op het besturingssysteem na.

YouTube: Google Pixel 6A Vs iPhone 11! (Comparison) (Review)
Het besturingssysteem maakt me niet veel uit, zowel met iOS als Android kan ik prima omgaan. Ik wil graag een telefoon die goed aan de prijs is en dan valt iOS nu af voor mij waardoor ik wil overstappen😄.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Skyw4lk3r83 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:30:
Naar mijn mening zijn iPhones hele goede telefoons met lange ondersteuning. Echter vind ik ze te duur.

En op Android wat meer vrijheid/ customising mogelijk. iOS zit dichter.

Ik heb bijvoorbeeld up en downlink snelheid/ actueel dataverkeer staan. Dat kan volgens mij niet op iOS

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyw4lk3r83
jpm.lensen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Naar mijn mening zijn iPhones hele goede telefoons met lange ondersteuning. Echter vind ik ze te duur.

En op Android wat meer vrijheid/ customising mogelijk. iOS zit dichter.

Ik heb bijvoorbeeld up en downlink snelheid/ actueel dataverkeer staan. Dat kan volgens mij niet op iOS
Dank! De bestelling voor de 6A is zojuist gedaan😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 18:59
Malfunctions schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:25:

Maar het ding is zo glad, niet normaal. Elk oppervlak dat niet helemaal waterpas is, glijdt hij zo vanaf.

Als hij terugkomt zal het dus ook mijn eerste smartphone worden met een hoesje. Wat weer jammer is, want hij is al iets groter dan de 4a, en dan wordt hij dus nog groter.
Dat is met de 6 niet anders, ook spekglad. Ik heb een transparante hoes, houd prima vast, niet bulky en de leuk van het toestel blijft zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
satya schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:26:
[...]

Dat is met de 6 niet anders, ook spekglad. Ik heb een transparante hoes, houd prima vast, niet bulky en de leuk van het toestel blijft zichtbaar.
Ja, ik denk dat ik daar ook voor ga. Een soort transparante stootband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:15
Malfunctions schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:36:
[...]

Ja, ik denk dat ik daar ook voor ga. Een soort transparante stootband.
De transparante van Spigen bevalt uitstekend hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-05 17:48
Ik ben dit weekend overgestapt van de 4a 5G naar de 6a. De eerste indruk is goed, maar ik loop tegen één irritant probleem aan.
Ik heb een Garmin Fenix 5X Plus, en deze gekoppeld aan de 6a. Als het horloge buiten bereik komt van de 6a (of één van beide apparaten herstart), verliest ie de koppeling, en moet ik hem aldoor opnieuw koppelen. Ook moet ik hierdoor telkens Smart Lock opnieuw instellen.
Bij de 4a 5G werd gewoon de verbinding gewoon automatisch weer hersteld.
Weet iemand raad?

EDIT: laat maar, na het installeren van de update op de Pixel, is het opgelost :)

[ Voor 7% gewijzigd door Delta737 op 08-01-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:03
Delta737 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:34:
Ik ben dit weekend overgestapt van de 4a 5G naar de 6a. De eerste indruk is goed, maar ik loop tegen één irritant probleem aan.
Ik heb een Garmin Fenix 5X Plus, en deze gekoppeld aan de 6a. Als het horloge buiten bereik komt van de 6a (of één van beide apparaten herstart), verliest ie de koppeling, en moet ik hem aldoor opnieuw koppelen. Ook moet ik hierdoor telkens Smart Lock opnieuw instellen.
Bij de 4a 5G werd gewoon de verbinding gewoon automatisch weer hersteld.
Weet iemand raad?
Had ik ook met mijn huawei horloge. Heb hem toen verwijderd en opnieuw gekoppeld en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-03 14:24
Ik overweeg mijn inmiddels 2,5 jaar oude Poco F2 Pro te vervangen met een Pixel 6A. Voornaamste reden is dat ik binnenkort lange tijd op reis zal zijn en een telefoon zoek die tegen een stootje kan (IP67-rating!), wat lichter/kleiner is (219g vs 178g), en, heel belangrijk voor mij, echt goede foto's maakt.

Nu zag ik dat de sensor in de 6A best oud is (wel wat groter dan de primaire camera van de Poco) en op Deviceranks een lagere rating heeft dan de sensor in de Poco.

Geen idee of die website daadwerkelijk betrouwbare info verschaft, maar het zet mij wel aan het denken: is de 6A daadwerkelijk een waardige vervanger? Is er iemand anders die van een Xiaomi telefoon is overgestapt en wat kwijt kan over de fotokwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 06:50
Is er iemand anders die van een Xiaomi telefoon is overgestapt en wat kwijt kan over de fotokwaliteit?
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar toch:

Ik ben overgestapt van een Poco F1 naar de Pixel 6a en de foto's van de Pixel zijn voor mij echt prima (maar volgens mij wees iemand me er ergens op dat de F1 en 6a niet echt verschillen qua camera).
Ik ben tevreden maar heb nooit een F2 gehad of geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-03 14:24
Tarax schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar toch:

Ik ben overgestapt van een Poco F1 naar de Pixel 6a en de foto's van de Pixel zijn voor mij echt prima (maar volgens mij wees iemand me er ergens op dat de F1 en 6a niet echt verschillen qua camera).
Ik ben tevreden maar heb nooit een F2 gehad of geprobeerd.
Thanks voor je input. Merkte je zelf een verschil in fotokwaliteit toen je net overstapte, of viel het niet echt op? Fijn om te horen dat je verder erg tevreden bent over het toestel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 00:32
Is er iemand anders die van een Xiaomi telefoon is overgestapt en wat kwijt kan over de fotokwaliteit?
Kom van een Poco X3 NFC. Heb de indruk dat de foto's van de 6a toch wel een stuk beter zijn, hoewel ik de macro functie dan soms wel weer mis. Maar kan ook zijn dat ik, omdat ik overwegend heel blij ben met mijn Pixel, alles door een roze bril zie natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarax
Merkte je zelf een verschil in fotokwaliteit toen je net overstapte, of viel het niet echt op?
Ja, maar dat zal vooral komen door de betere app die ik nu gebruik (Google Camera).
Volgens mij verschillen de cameras niet zoveel (of helemaal niet?) tussen Pixel 6a en Poco F1, zoals ik hierboven al zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
Tarax schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:45:
[...]

Ja, maar dat zal vooral komen door de betere app die ik nu gebruik (Google Camera).
Volgens mij verschillen de cameras niet zoveel (of helemaal niet?) tussen Pixel 6a en Poco F1, zoals ik hierboven al zei.
Ik gebruikte op mijn X3 de Gcam mod, wat op zich een grote verbetering was. Toch lijkt mijn 6a het beter te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:14

nwagenaar

God, root. What's the differen

Hmm... In verband met een nieuw nummer van mijn werk probeer ik de eSim van T-mobile te installeren op mijn Pixel. Ware het niet dat ik geen mogelijkheid heb zoals beschreven in de handleiding van Google (https://support.google.co...oegen-als-tweede-simkaart).

- Zo mis ik de optie "Mobiel Netwerk" onder "Netwerk en internet"
- Er is ook geen + naast de opties die ik wel zie
- "#*#4636#*#*" geeft aan dat DSDS actief is

Andere opties die ik heb geprobeerd:
- Developer Options is aangezet (las her en der dat dit het probleem kon verhelpen) en telefoon herstart -> geen mogelijkheid om een Mobiel Netwerk toe te voegen
- Heb de telefoon geheel uitgeschakeld. de huidige T-Mobile SIM-kaart verwijderd en weer aangezet -> geen mogelijkheid om een Mobiel Netwerk toe te voegen

Mocht iemand nog briljante ideeen hebben.....

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

nwagenaar schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:56:
Hmm... In verband met een nieuw nummer van mijn werk probeer ik de eSim van T-mobile te installeren op mijn Pixel. Ware het niet dat ik geen mogelijkheid heb zoals beschreven in de handleiding van Google (https://support.google.co...oegen-als-tweede-simkaart).

- Zo mis ik de optie "Mobiel Netwerk" onder "Netwerk en internet"
- Er is ook geen + naast de opties die ik wel zie
- "#*#4636#*#*" geeft aan dat DSDS actief is

Andere opties die ik heb geprobeerd:
- Developer Options is aangezet (las her en der dat dit het probleem kon verhelpen) en telefoon herstart -> geen mogelijkheid om een Mobiel Netwerk toe te voegen
- Heb de telefoon geheel uitgeschakeld. de huidige T-Mobile SIM-kaart verwijderd en weer aangezet -> geen mogelijkheid om een Mobiel Netwerk toe te voegen

Mocht iemand nog briljante ideeen hebben.....
Bij netwerk en internet zie ik sim kaarten en een + teken

Ook als ik bij sim kaarten kijk, nivo dieper zie ik ook + teken? Je telefoon is helemaal bijgewerkt?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

jpm.lensen schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:09:
[...]
Bij netwerk en internet zie ik sim kaarten en een + teken

Ook als ik bij sim kaarten kijk, nivo dieper zie ik ook + teken? Je telefoon is helemaal bijgewerkt?
Nope. Geen +, ook niet in de detaillering van sim kaarten. En uiteraard is ie helemaal bijgewerkt.

Wellicht dat mijn Google account (dat ingesteld is op US in de Playstore) het probleem is of dat Intune roet in het eten gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max10
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05-2023
@nwagenaar
Lees hier nieuws: Video toont Google Pixel 7a met 8GB werkgeheugen dat er meer mensen problemen hebben met een ESIM van T-Mobile wellicht niet hetzelfde probleem maar misschien wel gerelateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Max10 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:29:
@nwagenaar
Lees hier nieuws: Video toont Google Pixel 7a met 8GB werkgeheugen dat er meer mensen problemen hebben met een ESIM van T-Mobile wellicht niet hetzelfde probleem maar misschien wel gerelateerd.
Uiteindelijk heb ik de mogelijkheid gekregen om een eSim toe te voegen via het commando

code:
1
adb shell settings put global euicc_provisioned 1

Ware het niet dat:

- hij nu een melding geeft dat registratie niet lukt vanwege het EID-nummer als DSDS actief is
- Als ik DSDS uitschakel via *#*#4636#*#* dan blijft hij hangen op Netwerkgegevens controleren
- Als ik eSim actief maak via "*#*#794824746#*#*" dan blijft ie ook hangen op Netwerkgegevens controleren

Je zou bijna denken dat ik ook een model heb dat een soort van esim-lock heeft voor een andere regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max10
nwagenaar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:06:
[...]

Uiteindelijk heb ik de mogelijkheid gekregen om een eSim toe te voegen via het commando

code:
1

Ware het niet dat:

- hij nu een melding geeft dat registratie niet lukt vanwege het EID-nummer als DSDS actief is
- Als ik DSDS uitschakel via *#*#4636#*#* dan blijft hij hangen op Netwerkgegevens controleren
- Als ik eSim actief maak via "*#*#794824746#*#*" dan blijft ie ook hangen op Netwerkgegevens controleren

Je zou bijna denken dat ik ook een model heb dat een soort van esim-lock heeft voor een andere regio.
Zou goed kunnen @ramonweb schrijft in dat topic; Zelfde probleem gehad met mijn Pixel 6 pro. Duitse batch bleek problemen te geven en heb het toestel terug gestuurd. Deze batch bleek alleen geschikt voor de duitse T-Telekom koppelcodes. Nieuw toestel engelse batch aangevraagd en werkte vlekkeloos.

@Art Elixer schrijft dan weer; Heb ik ook gehad met mijn Pixel 6. Maar door de site voor https://pixelrepair.withgoogle.com te gebruiken en als land Duitsland te kiezen als carrier locatie is het probleem gefixt. Er waren daarna wel issues met Wifi bellen en die zijn met Android 13 ook weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Max10 op 10-01-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonweb
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:22
nwagenaar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:06:
[...]

code:
1

Ware het niet dat:

Op het doosje kun je zien voor welke markt hij bedoeld is. Ik zou met de leverancier bellen en aangeven dat je hem wilt retourneren en een nieuwe wilt ontvangen geschikt voor een andere markt. Zij kunnen zien waar ze de toestellen vandaan halen en hebben zelf zeer waarschijnljik ook geen idee van deze moderne simlocks. Bij gebruikers met een enkele fysieke SIM en welke niet geboden zijn aan de dual sim E-sim functionaliteit is dit ook geen probleem. Destijds bij BelSimpel is dit bij mij op deze manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier ook de sprong gewaagd. Oude Moto G Pro begon wat traag te worden. Was waarschijnlijk met een factory reset grotendeels opgelost geweest, maar dan ben je al je spul weer kwijt. En sinds we een kleine hebben, hechten we ook wat meer waarde aan een fatsoenlijke

Dus dan maar een nieuwe gekocht, ook voor m'n vrouw.

Eerste bevindingen:
- Lekker compact
- Fingerprint reader in het scherm werkt toch minder dan een dedicated exemplaar
- Extra dimmen is zeer welkom, scheelt weer een extra app
- Beetje ruzie nog met het laden, moet even kijken of het langzaam laden gedurende de nacht wel echt werkt. Over de accuduur tot nu toe geen klachten
- NFC werkt veel beter dan op m'n vorige telefoon. Veel sneller.
- Ding is generiek veel sneller
- Ik mis het schudden voor de zaklamp. Dat gebruikte ik stiekem best wel veel.

Maargoed boven alles. Het was android, het is android, en wereldschokkende zaken zijn er niet veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 15:05
@MikeyMan,

Voor de zaklamp kijk eens bij ==> Instellingen ==> zoeken naar tikken ==> Snel tikken om acties te starten
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJsselman schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:39:
@MikeyMan,

Voor de zaklamp kijk eens bij ==> Instellingen ==> zoeken naar tikken ==> Snel tikken om acties te starten
suc6
Yup, die had ik gevonden. Maar vereist wel een unlock. Dat was hiervoor niet. Maar scheelt alvast weer iets ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Hoe zit het met de batterij / idle time / sot van de Pixel 6a, nu medio januari 2023? Het gaat me dus specifiek om het A model.

Ik las her en der wat verontrustende verhalen aangaande een update in december, de upgrade naar android 13, dat de batterij toch wel erg snel leeg ging. Is alle onrust (in zoverre die er was voor mensen) weer wat gezakt?

En is sowieso duidelijk waar het aan lag/ligt? De tensor chip? Ik zag ook het mobile network op o.a. reddit benoemd worden, dat de Pixel redelijk power hungry is om de cellular connectie maar op peil te houden. Of zijn het vooral bepaalde settings, resets of re-installaties die het euvel al oplossen. Ik vind het echter maar lastig peilen wat waarheid is, omdat de een dolblij is met de telefoon en de ander steen en been klaagt.

Ik wil namelijk overstappen van een Pixel 3a naar een Pixel 6a. De vingerprint scanner maak ik me niet druk om en de hitte productie lijkt ook wel opgelost te zijn of minder een dingetje. Het is vooral even de vraag wat ik mag verwachten van de batterij van de 6a t.o.v. de 3a.

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 11-01-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Gim Hij houdt het inclusief wat spelletjes spelen een dag uit. Dus wat mij betreft geen klachten.

Vingeprint scanner begint toch wel wat te irriteren. Doe mij maar een dedicated scanner.

En de adaptief laden functie is wel heel erg basaal opgezet. Blijkbaar gaat ie vanaf 21:00 tot de wekker gaat op traag laden.

- 21:00 is te vroeg. Zo enorm lang is er ook echt niet nodig om de batterij te beschermen
- Als je voor je wekker wakker wordt is ie gegarandeerd niet vol. Maak er dan een uur vóór de wekker van.
- Er is niks in te stellen mbt bovenstaande.

Leuk bedacht, slecht uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

MikeyMan schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:21:
@Gim Hij houdt het inclusief wat spelletjes spelen een dag uit. Dus wat mij betreft geen klachten.

Vingeprint scanner begint toch wel wat te irriteren. Doe mij maar een dedicated scanner.

En de adaptief laden functie is wel heel erg basaal opgezet. Blijkbaar gaat ie vanaf 21:00 tot de wekker gaat op traag laden.

- 21:00 is te vroeg. Zo enorm lang is er ook echt niet nodig om de batterij te beschermen
- Als je voor je wekker wakker wordt is ie gegarandeerd niet vol. Maak er dan een uur vóór de wekker van.
- Er is niks in te stellen mbt bovenstaande.

Leuk bedacht, slecht uitgevoerd.
Maar kom je van een Pixel 3a (of 4a) af? :) Ik weet namelijk niet hoe intensief je de telefoon gebruikt of hoe zwaar die spelletjes zijn die je speelt. Omdat iedereen zijn telefoon anders gebruikt leek het met daarom handiger om te weten hoe de batterij zich verhoudt voor iemand die van een 3a naar een 6a is overgestapt, dus vandaar dat ik het nog even voor de zekerheid vraag.

De vingerprint scanner heb ik me bij neergelegd. Wie weet kan het software matig nog verbeterd worden. In een filmpje over de Samsung A53 en Pixel 6a deed de Samsung het zeker beter, maar echt schokkend vond ik de Pixel niet. De dedicated scanner van de Pixel 3a was geweldig, maar ook daarvan is wel weer een minpunt te benoemen; een scanner aan de achterzijde terwijl hij in een houder zit is ook behoorlijk irritant :P

De 3a biedt geen adaptief laden, dus ik ga er al op vooruit. Wel jammer van de uitvoering. Was het niet zo dat het eigenlijk niet eens goed is voor de batterij wanneer deze 100% vol is. Maar hoe vol is hij dan wel bij jou wanneer de wekker gaat? 80%?

Het grootste nadeel van het adaptief laden lijkt me eerder dat je de wekker moet gebruiken. Ik heb al een andere wekker. Nu werd daarvoor de tip gegeven dat je een wekker zou kunnen zetten op de telefoon zonder geluid of vibratie. Maar met betrekking tot het 100% vol laden, kan het dus zijn dat je de telefoon 's ochtends nog even aan de lader laat terwijl je je aankleedt, tanden poetst enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gim schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Maar kom je van een Pixel 3a (of 4a) af? :) Ik weet namelijk niet hoe intensief je de telefoon gebruikt of hoe zwaar die spelletjes zijn die je speelt. Omdat iedereen zijn telefoon anders gebruikt leek het met daarom handiger om te weten hoe de batterij zich verhoudt voor iemand die van een 3a naar een 6a is overgestapt, dus vandaar dat ik het nog even voor de zekerheid vraag.
Nee, kom van een Moto G Pro. Vergelijkbare accu capaciteit.
Maar was natuurlijk al een paar jaartjes oud.

Maargoed, zo'n 3A is natuurlijk ook al van 2019. En heeft bovendien een fors kleinere accu. 3000mAh voor de 3A vs 3140mAh voor de 4A vs 4410mAh voor de 6A
De vingerprint scanner heb ik me bij neergelegd. Wie weet kan het software matig nog verbeterd worden. In een filmpje over de Samsung A53 en Pixel 6a deed de Samsung het zeker beter, maar echt schokkend vond ik de Pixel niet. De dedicated scanner van de Pixel 3a was geweldig, maar ook daarvan is wel weer een minpunt te benoemen; een scanner aan de achterzijde terwijl hij in een houder zit is ook behoorlijk irritant :P

De 3a biedt geen adaptief laden, dus ik ga er al op vooruit. Wel jammer van de uitvoering. Was het niet zo dat het eigenlijk niet eens goed is voor de batterij wanneer deze 100% vol is. Maar hoe vol is hij dan wel bij jou wanneer de wekker gaat? 80%?
[...]
Het grootste nadeel van het adaptief laden lijkt me eerder dat je de wekker moet gebruiken. Ik heb al een andere wekker. Nu werd daarvoor de tip gegeven dat je een wekker zou kunnen zetten op de telefoon zonder geluid of vibratie. Maar met betrekking tot het 100% vol laden, kan het dus zijn dat je de telefoon 's ochtends nog even aan de lader laat terwijl je je aankleedt, tanden poetst enzovoort.
Dat is niet zozeer een nadeel van het adaptief laden, maar van het hebben van een baan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:25
Dat kan ik niet terug vinden in android 13 (geen beta, ) provider KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ivo1969 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 06:43:
[...]

Ik zie het bij mijn kpn eSIM ook niet. Wel bij Vodafone sim kaart. Geen beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
jpm.lensen schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:05:
[...]

Mijn vrouw heeft nog een nokia 6.2 en Vodafone, daar heeft zij het wel.
Ik zelf had eigenlijk van KPN wel verwacht dat ze meer modellen en merken zouden ondersteunen, maar het is toch eigenlijk alleen Samsung en Apple wat bij KPN geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
ivo1969 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 06:43:
[...]

Dat is dus het punt zit namelijk in de beta wat ik benoem, wordt binnenkort wel uitgerold voor de niet beta gebruikers.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
jpm.lensen schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:05:
[...]

Dat is dus het punt zit nu nog in de BETA, komt uit eindelijk wel naar niet beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ivo1969 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Mijn vrouw heeft nog een nokia 6.2 en Vodafone, daar heeft zij het wel.
Ik zelf had eigenlijk van KPN wel verwacht dat ze meer modellen en merken zouden ondersteunen, maar het is toch eigenlijk alleen Samsung en Apple wat bij KPN geldt
Ik denk dat Pixel telefoons nu sinds oktober verkrijgbaar zijn in NL en Nokia is al langer verkrijgbaar in NL, de update ligt bij Google niet bij KPN. Pixel telefoons werkt dit al in de Android 13 beta. Dus afwachten wanneer Google dit uitrolt in de volgende update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
hier de link om de beta te installeren (eigen verantwoording) dan heb je volgens het KPN forum op je Pixel 6(a) KPN VOWIFI

https://www.google.com/android/beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Had mijn pixel 6 eindelijk opgestuurd om het scherm te laten repareren (Google Duitsland). Dit kost 158 euro. Na aankomst kreeg ik extra kosten doorberekend (achterkant en zijranden), wat te verwachten was ivm een paar deukjes. Heb hem zojuist weer terug (ongeveer 7 werkdagen later), heb gewoon een nieuwe telefoon nu. IMEI nummer is wel hetzelfde, dus denk dat ze hem dan echt hebben gerepareerd?

228 euro waren de totale kosten, en belangrijk om te vermelden, de vingerprint werkt prima.

Om dit in gang te zetten, dien je hem aan te melden via de Duitse google site. Ik heb een Duits adres gebruikt van een bekende, dus geen idee of het ook lukt met een Nederlands adres. Het is in elk geval een stuk goedkoper dan de reparatie mogelijkheden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
martijn k. schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:10:
Had mijn pixel 6 eindelijk opgestuurd om het scherm te laten repareren (Google Duitsland). Dit kost 158 euro. Na aankomst kreeg ik extra kosten doorberekend (achterkant en zijranden), wat te verwachten was ivm een paar deukjes. Heb hem zojuist weer terug (ongeveer 7 werkdagen later), heb gewoon een nieuwe telefoon nu. IMEI nummer is wel hetzelfde, dus denk dat ze hem dan echt hebben gerepareerd?

228 euro waren de totale kosten, en belangrijk om te vermelden, de vingerprint werkt prima.

Om dit in gang te zetten, dien je hem aan te melden via de Duitse google site. Ik heb een Duits adres gebruikt van een bekende, dus geen idee of het ook lukt met een Nederlands adres. Het is in elk geval een stuk goedkoper dan de reparatie mogelijkheden in Nederland.
Heb jij hem verzekerd opgestuurd? Ik wilde het risico niet lopen en heb hem (wel een 6a) via Belsimpel ter reparatie aangeboden zodat het verzendrisico bij hen zou liggen. Ben hem nu wel al 2 weken kwijt..

Hoog tijd dat ze een Nederlandse reparatiepartner aanwijzen, want dit is behoorlijk omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Malfunctions schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Heb jij hem verzekerd opgestuurd? Ik wilde het risico niet lopen en heb hem (wel een 6a) via Belsimpel ter reparatie aangeboden zodat het verzendrisico bij hen zou liggen. Ben hem nu wel al 2 weken kwijt..

Hoog tijd dat ze een Nederlandse reparatiepartner aanwijzen, want dit is behoorlijk omslachtig.
Geen idee eigenlijk, kreeg een UPS Saver(=express) label vanuit de Duitse Google Store. Heb die gewoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max10
Ik heb een pink/roze verkleuring op het scherm van mijn 6a (vooral zichtbaar op een witte achtergrond) niet alleen als het scherm gedraaid wordt maar ook als ik er recht op kijk zonder te bewegen.

Schijnt bij dit type scherm veel voor te komen hebben meerdere van jullie hier last van?
De verkleuring is niet op het gehele scherm zichtbaar en verplaatst zich bij beweging.
Weet niet of het nu erger is geworden of dat ik er nu meer op let.

Toestel gekocht op 7-01 bij belsimpel kan hem retourneren/ruilen maar las ook op het internet dat sommige een vervanger kregen waarbij het nog erger was.

Eigenlijk het enige waar ik mij aan stoor, toestel voldoet verders prima aan mijn behoeften en zou zo 123 niet een alternatief weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Max10 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:46:
Ik heb een pink/roze verkleuring op het scherm (vooral zichtbaar op een witte achtergrond) niet alleen als het scherm gedraaid wordt maar ook als ik er recht op kijk zonder het te bewegen.

Schijnt bij dit type scherm veel voor te komen hebben meer van jullie hier last van?
De verkleuring is niet op het gehele scherm zichtbaar en verplaatst zich bij beweging.

Toestel gekocht op 7-01 bij belsimpel kan hem retourneren/ruilen maar las op het internet dat sommige een vervanger kregen waarbij het nog erger was.

Eigenlijk het enige waar ik mij aan stoor, toestel voldoet verders prima aan mijn behoeften en zou zo 123 niet een alternatief weten.
Naar aanleiding van jouw constatering even gecontroleerd bij mijn toestel (P6A). Mij valt geen roze verkleuring op. Ik zal het de komende dagen eens in de gaten houden, omdat ik het toestel ook nog niet zo lang in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max10
Gim schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Naar aanleiding van jouw constatering even gecontroleerd bij mijn toestel (P6A). Mij valt geen roze verkleuring op. Ik zal het de komende dagen eens in de gaten houden, omdat ik het toestel ook nog niet zo lang in bezit heb.
Dank je!

Hierbij een foto van de verkleuringen, het zijn horizontale groen/roze banden.
In het echt is duidelijker zichtbaar dan op de foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6tZIMATnCe8dNiN-sIylkeeKqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlDZ1Yecx781Xaq7cvqAw7aW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
Ik zie dat altijd bij oled schermen, zelfs op mijn tv...

Volgens mij is het een eigenschap van oled, maar het zal bij het ene display erger zijn dan bij het andere.

Ik zie het ook licht op mijn Pixel 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-05 20:27
Ik heb eens gekeken en ik zie bij mij Pixel 6a ook die roze banden. De plek daarvan is overigens afhankelijk van de kijkhoek. Als ik er recht op kijk zie ik geen, of vrijwel geen, roze banden.

[ Voor 4% gewijzigd door Canard op 16-01-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max10
martijn k. schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:12:
Ik zie dat altijd bij oled schermen, zelfs op mijn tv...

Volgens mij is het een eigenschap van oled, maar het zal bij het ene display erger zijn dan bij het andere.
Ik zie het ook licht op mijn Pixel 6.
Klopt dat had ik ook gelezen en inderdaad kan het per toestel varieren, ervaar het toch als hinderlijk en overweeg het toestel te retourneren/ruilen alleen zijn er weinig alternatieven in dit formaat.
Aanbevelingen zijn welkom....

[ Voor 22% gewijzigd door Max10 op 16-01-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
Yep, hier ook wel te zien. Maar alleen als ik schuin van boven naar het scherm kijk. Gelukkig doe ik dat nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5odzI8lo4hpXiyiIJKrR4QWqRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NmbkwkOp1euBzKikMQvrDuFn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb sinds een paar dagen de Pixel 6a en ben daar een beetje mee aan het "stoeien"
Als laucher gebruik ik Nova prime laucher en draai met android 13.

Nu staat onder zijde van het scherm een horizontale streep, hoort dat zo? of is het één of andere instelling , ik weet eigenlijk niet meer of die streep er vanaf het begin er stond ( zal wel door mijn leeftijd komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28

Tacoos

i am i

Ik heb een probleem met bluetooth op mijn Pixel 6a; Sinds ( denk ik) de laatste beveiligingsupdate kan ik niet meer dmv bluetooth verbinden met mijn 2011 Ford Focus.
Ik heb de Ford gewist onder BT op de Pixel en de Pixel verwijderd op de auto, toen Pixel en auto opnieuw gestart en opnieuw geprobeerd te pairen.
Ik krijg een code van de auto en pairen lijkt te lukken, maar daarna lukt het niet om de Pixel daadwerkelijk met de auto te verbinden.
Om dit op te lossen wilde ik BT cache legen, maar die optie is grijs (er is wel data in de cache volgens de telefoon).
Hoe kan ik de BT cache wissen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HsCdtEIZgMXrDN_PTq1M0A48Zs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f4kFlfokRRt1weDKmUTxOmUm.png?f=fotoalbum_large

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 10:27
ivo1969 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:30:

Nu staat onder zijde van het scherm een horizontale streep, hoort dat zo? of is het één of andere instelling , ik weet eigenlijk niet meer of die streep er vanaf het begin er stond ( zal wel door mijn leeftijd komen).
Is er al een tijd. In de menu's etc houdt het dacht ik in dat je er doorheen kunt scrollen ?

[ Voor 16% gewijzigd door miggeltje op 16-01-2023 16:09 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:45
Nou was ik bijna overtuigd om voor een Pixel 6a te gaan ter vervanging van mijn akelige Iphone SE2020.. totdat ik nu meerdere issues hier zie. :o

BT dat niet lekker werkt, paars/groene strepen door het scherm, verbindingsproblemen enzovoorts. Dat schrikt mij als potentiele koper best wel af.

Is het echt zo erg gesteld met de Pixel of zie ik hele grote beren op de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

charrel

Cortisol4life..

Tacoos schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:05:
Ik heb een probleem met bluetooth op mijn Pixel 6a; Sinds ( denk ik) de laatste beveiligingsupdate kan ik niet meer dmv bluetooth verbinden met mijn 2011 Ford Focus.
Ik heb de Ford gewist onder BT op de Pixel en de Pixel verwijderd op de auto, toen Pixel en auto opnieuw gestart en opnieuw geprobeerd te pairen.
Ik krijg een code van de auto en pairen lijkt te lukken, maar daarna lukt het niet om de Pixel daadwerkelijk met de auto te verbinden.
Om dit op te lossen wilde ik BT cache legen, maar die optie is grijs (er is wel data in de cache volgens de telefoon).

[Afbeelding]
Al gewoon is opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Gummiebeer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:16:
Nou was ik bijna overtuigd om voor een Pixel 6a te gaan ter vervanging van mijn akelige Iphone SE2020.. totdat ik nu meerdere issues hier zie. :o

BT dat niet lekker werkt, paars/groene strepen door het scherm, verbindingsproblemen enzovoorts. Dat schrikt mij als potentiele koper best wel af.

Heb ook wel wat aanmerkingen op deze telefoon, maar denk toch vooral dat er over elke telefoon negatief commentaar is te vinden. Is toch ook wel een soort loterij. Ben over het algemeen heel content met deze telefoon en wil zeker niet meer terug naar mijn Poco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

charrel schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Al gewoon is opnieuw opgestart?
Tuurlijk
Meerdere keren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 18:59
Ben je wel gepaird, maar kan het zijn dat er niets overheen mag, ik moest de beveiligings instellingen in om het een en ander toe te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Mijn vader heeft nu een 6a. Mooi toestel. Instellen van iPhone naar de 6a ging niet helemaal vlekkeloos en duurde alles bij elkaar toch zo'n 4 uur. Met hier en daar wat gevloek :X

Hij heeft 2 gehoorapparaten die middels Bluetooth werken. Via een app verbind je ze, dat werkte op de iPhone ook zo. Maar nu gaat het geluid niet over de gehoorapparaten. Bluetooth is aan uiteraard en geeft aan dat de apparaten verbonden zijn.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb de apparaten meerdere keren opnieuw verbonden en de telefoon ook opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Buffalo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:00:
Mijn vader heeft nu een 6a. Mooi toestel. Instellen van iPhone naar de 6a ging niet helemaal vlekkeloos en duurde alles bij elkaar toch zo'n 4 uur. Met hier en daar wat gevloek :X

Hij heeft 2 gehoorapparaten die middels Bluetooth werken. Via een app verbind je ze, dat werkte op de iPhone ook zo. Maar nu gaat het geluid niet over de gehoorapparaten. Bluetooth is aan uiteraard en geeft aan dat de apparaten verbonden zijn.

Ik heb de apparaten meerdere keren opnieuw verbonden en de telefoon ook opnieuw opgestart.
Moet er in de app of tijdens telefoongesprek niet worden aangegeven welke uitvoer er gebruikt wordt?

Doet geen enkele app het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
MikeyMan schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Moet er in de app of tijdens telefoongesprek niet worden aangegeven welke uitvoer er gebruikt wordt?

Doet geen enkele app het?
Ik zie net eigenlijk dat er boven mijn reactie ook een bluetooth probleem gemeld wordt. Dat zal ik ook eens checken.
Maar als ik een headset verbind met mijn telefoon, ook Android, dan gaat het geluid direct over de headset zonder iets te hoeven kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Buffalo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Ik zie net eigenlijk dat er boven mijn reactie ook een bluetooth probleem gemeld wordt. Dat zal ik ook eens checken.
Maar als ik een headset verbind met mijn telefoon, ook Android, dan gaat het geluid direct over de headset zonder iets te hoeven kiezen.
Ja ik heb dat met mn bose headset ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 11:28

[Afbeelding]
Beetje een long shot, maar ik had "vroeger" bij mijn Pixel 3a (en een OnePlus X) in een Ford Fiesta hetzelfde probleem vroeger. Eigelijk het enige wat werkte was de zekering van het mediasysteem van Ford eruithalen, tot 20 tellen, en weer terug stoppen.
Is het proberen waard.
Moest toen elke 2 maanden ofzo, niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
MaffeMaarten schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Beetje een long shot, maar ik had "vroeger" bij mijn Pixel 3a (en een OnePlus X) in een Ford Fiesta hetzelfde probleem vroeger. Eigelijk het enige wat werkte was de zekering van het mediasysteem van Ford eruithalen, tot 20 tellen, en weer terug stoppen.
Is het proberen waard.
Moest toen elke 2 maanden ofzo, niet handig.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Mercedes. Sinds de laatste update kan ik niet meer verbinden.

Heb alles al geprobeerd, netwerk reset, opnieuw opstarten, auto opnieuw opstarten etc.

Hopelijk lossen ze het op bij de volgende update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02 03:07
Na flink wat jaar lijkt het erop dat mijn oneplus nord het heeft begeven, morgen eerst maar even naar de reparatiewinkel, denk dat het alleen het scherm is. Scherm liet al los en had eigenlijk eerder even heen moeten gaan, maar nu na een val blijft het scherm zwart. Telefoon reageert verder wel op dingen alleen krijg geen beeld.

Hoopte eigenlijk dat deze het uithield tot de pixel 7a, die leek mij beter. Maar zie nu voor 299 de pixel 6a, anders die maar in de tussentijd halen en dan kijken of de upgrade het echt waard is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:21
Buffalo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:00:

Iphone ondersteund standaard het ASHA protocol, dat is nodig om rechtstreeks met de BT oortjes te connecten Vanaf versie 10 zit dat ook in Android. Maar is het niet standaard actief. Elke telefoon fabrikant moet dat protocol expliciet activeren. Maar de meeste fabrikanten nemen die moeite niet. Zelf kan je het niet activeren. Het werkt wel met losse microfoonkastjes op Android. Bv Connex Smart Mic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
martijn k. schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Mercedes. Sinds de laatste update kan ik niet meer verbinden.

Heb alles al geprobeerd, netwerk reset, opnieuw opstarten, auto opnieuw opstarten etc.

Wat ook nog te proberen is.

Another option is to change the “Bluetooth AVRCP version” option to 1.4 or 1.3. You can find this option from the developer menu, which you must first unlock:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Hugo50 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 00:07:
[...]

Iphone ondersteund standaard het ASHA protocol, dat is nodig om rechtstreeks met de BT oortjes te connecten Vanaf versie 10 zit dat ook in Android. Maar is het niet standaard actief. Elke telefoon fabrikant moet dat protocol expliciet activeren. Maar de meeste fabrikanten nemen die moeite niet. Zelf kan je het niet activeren. Het werkt wel met losse microfoonkastjes op Android. Bv Connex Smart Mic
Dus met ander woorden, de gehoorapparaten kunnen nu standaard niet direct werken als ze verbonden zijn?

Hier lees ik toch dat de Pixel 6a ASHA ondersteunt: https://support.google.com/pixelphone/answer/9393002?hl=en

@Hugo50 heb je wellicht meer info voor mij betreft het activeren van ASHA? Als ik de support pagina lees zou je zeggen dat het gewoon moet werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Buffalo op 19-01-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okietor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 14:47
Meer mensen last van na update devoleper versie Android 13. Dat Google Wallet niet meer werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

martijn k. schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Ik heb contact gehad met Google support hierover via een chat;
Ze zijn zich bewust van het probleem, er wordt aan gewerkt, maar ze konden geen timeline geven 🥲
Hopelijk komt de oplossing bij de volgende update, zeiden ze

[ Voor 5% gewijzigd door Tacoos op 17-01-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max10
Max10 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:46:
Ik heb een pink/roze verkleuring op het scherm van mijn 6a (vooral zichtbaar op een witte achtergrond) niet alleen als het scherm gedraaid wordt maar ook als ik er recht op kijk zonder te bewegen.

Schijnt bij dit type scherm veel voor te komen hebben meerdere van jullie hier last van?

Toestel gekocht op 7-01 bij belsimpel kan hem retourneren/ruilen maar las ook op het internet dat sommige een vervanger kregen waarbij het nog erger was.

Uiteindelijk P6a retour gedaan wilde het risico niet nemen, kwaliteit van het scherm vind ik belangrijk dus ik sla deze over, mijn oude toestel is principe nog goed zit alleen nu op android 8.... dus een vervanging is binnenkort zeker nodig misschien is de P7a wel een optie.
Verders is het een fijn compact toestel op het scherm en de vingerscanner na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Gim schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Ik heb de 6a nu een week in gebruik, hiervoor had ik een 4a. Vooralsnog heb in toch wat struggles met de accu van de 6a.

- De eerste dagen was er een battery drain van 40% gedurende de nacht. Ik laadde de telefoon op naar 100%, ging slapen, en 's ochtends stond het percentage op 60%. Dit heb ik uiteindelijk kunnen oplossen door het mobiele netwerk op 4G ipv 5G te forceren.

- Ondanks dat ik de battery drain heb kunnen oplossen, haal ik (net) geen 48 uur met de telefoon. Mijn 4a echter hoefde ik pas na 48 uur op te laden, dus ging altijd ruim twee dagen mee. Ik snap niet goed waar dat verschil in zit, want mijn smartphone gebruik is hetzelfde en de 6a heeft een grotere accu.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:57

spaceboy

Op grote hoogte

XWB schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb de 6a nu een week in gebruik, hiervoor had ik een 4a. Vooralsnog heb in toch wat struggles met de accu van de 6a.

- De eerste dagen was er een battery drain van 40% gedurende de nacht. Ik laadde de telefoon op naar 100%, ging slapen, en 's ochtends stond het percentage op 60%. Dit heb ik uiteindelijk kunnen oplossen door het mobiele netwerk op 4G ipv 5G te forceren.

- Ondanks dat ik de battery drain heb kunnen oplossen, haal ik (net) geen 48 uur met de telefoon. Mijn 4a echter hoefde ik pas na 48 uur op te laden, dus ging altijd ruim twee dagen mee. Ik snap niet goed waar dat verschil in zit, want mijn smartphone gebruik is hetzelfde en de 6a heeft een grotere accu.
Dat is apart. Ik heb dezelfde upgrade gedaan (4A naar 6A) en ik vind juist de accu van de 6A wat beter. Ik hou het zéker 2 dagen vol met de telefoon (maar ik gebruik hem ook niet gruwelijk veel). Ik vind de vingerafdrukscanner daarentegen van de 4A weer 10x fijner. Achterop, 1 duidelijke locatie, werkte altijd. Die 6A blijft prutsen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
spaceboy schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Dat is apart. Ik heb dezelfde upgrade gedaan (4A naar 6A) en ik vind juist de accu van de 6A wat beter. Ik hou het zéker 2 dagen vol met de telefoon (maar ik gebruik hem ook niet gruwelijk veel). Ik vind de vingerafdrukscanner daarentegen van de 4A weer 10x fijner. Achterop, 1 duidelijke locatie, werkte altijd. Die 6A blijft prutsen.
Zou het kunnen dat de accu nog moet 'leren' optimaliseren?

De vingerafdrukscanner ben ik met je eens, voelt soms als een gevecht.

Alles samen ben ik nog niet overtuigd van de 6a. Daarentegen was de aanschafprijs van € 299 heel scherp, en als ik zou wachten op de 7a dan is het maar de vraag of die laatste ooit voor dat bedrag te koop zal zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dennis_rsb schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:05:
@SPOXYWOXY hij heeft vannacht toen ik sliep bijna 30% eraf gehaald. Hij stond op 67% ofzo, en vanochtend op 40% :(
Ik heb de battery drain kunnen oplossen door 'preferred network type' op 4G i.p.v. 5G (waar die standaard op stond) te zetten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

XWB schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:25:

Goede tip m.b.t. het mobiele netwerk. Bij mij staat hij nog op 5G. Ik ben sowieso al tevreden met de batterijduur, maar er vanuit gaande dat deze na verloop van tijd wat achteruit gaat (of kan gaan) is extra tijd winnen altijd meegenomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
XWB schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb de battery drain kunnen oplossen door 'preferred network type' op 4G i.p.v. 5G (waar die standaard op stond) te zetten.
Het gaat bij mij nu wel goed (ik dacht dat ik t had teruggekoppeld op Tweakers, blijkbaar niet :p ) waarschijnlijk was het toch een soort indexatie na een patch.

Nu gaat het prima, nog steeds niet top maar t kan er mee door. Ik ga jouw tip ook opvolgen. 4g is voor mij prima zat, hell ik zou denk ik zelfs met 3g nog uit de voeten kunnen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:05

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb na elke update dat de Pixel een paar dagen tot een week wat slechtere accu duur heeft. Mijn ervaring met normaal gebruik: elke dag laad ik hem op tot 85% en de volgende dag zit hij meestal rond hetzelfde tijdstip rond de 50%. Dikke prima dus.

Ik ben ook echt een lichte gebruiker, reddit browsen, soms een licht spelletje, maar meer niet.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-05 10:20
TTLCrazy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:21:
Ik heb na elke update dat de Pixel een paar dagen tot een week wat slechtere accu duur heeft. Mijn ervaring met normaal gebruik: elke dag laad ik hem op tot 85% en de volgende dag zit hij meestal rond hetzelfde tijdstip rond de 50%. Dikke prima dus.

Hoi. Hoe kun je dat instellen, de batterij opladen tot 85% , moet je dat handmatig doen of kun je dat ergens instellen.

Ik ben ook echt een lichte gebruiker, reddit browsen, soms een licht spelletje, maar meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

Max10 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:35:
[...]

Uiteindelijk P6a retour gedaan wilde het risico niet nemen, kwaliteit van het scherm vind ik belangrijk dus ik sla deze over, mijn oude toestel is principe nog goed zit alleen nu op android 8.... dus een vervanging is binnenkort zeker nodig misschien is de P7a wel een optie.
Verders is het een fijn compact toestel op het scherm en de vingerscanner na.
Heel verstandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Over de accuduur. Of het ding meer dan een dag meegaat vind ik niet zo heel interessant. Leg hem toch elke nacht aan de lader. En dat gaat meer dan prima.

Adaptief laden lijkt toch wat meer intelligentie te hebben dan alleen op de wekker mikken gelukkig. Inmiddels is ie ook 100% geladen als ik een uurtje te vroeg wakker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gummiebeer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:16:

Sinds black friday een pixel 6a. Enige minpunten zijn voor mij dat de speakers iets minder hard kunnen dan mijn oude S9 en dat de fingerprint scan niet de beste is. Verder top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3d27
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 21:49
Ik ben tot nu toe heel tevreden met mijn 6a, komende vanaf een Mi 9t.
Wat vooral nu vlekkeloos werkt is android auto. Bij de Mi 9T viel hiervan de verbinding steeds weg.

Ik hoop dat in nederland ook prive bellen naar Assistent wordt uitgerold. Dus dat je (onbekende) bellers eerst naar de google assistent laat gaan waarin ze moeten vertellen waarom ze bellen voordat je ze te woord staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Dusver heel tevreden met mijn 6a. De vingerscanner heeft iets meer geduld nodig, vooral wanneer ik te snel wil. Maar buiten dat is het een meer dan prima toestel; zeker voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoi allemaal,
Ik heb nu sinds enkele dagen de Google Pixel 6a maar er zitten nu al allemaal krasjes op het scherm..wat echt al supersnel is. Heb de telefoon nog niet in broekzak gehad en is ook nog niet buiten de deur geweest of in een tas...
Klinkt dat jullie bekend?

Ik wacht nog op de levering van mijn screenprotector btw maar vind het opvallend dat het zo rap gaat..het is trouwens zowel de voorkant van het beeldsyals de plastic achterkant.

En hebben jullie ook een lens protector gekocht? Had dat opmij. Vorige telefoon niet maar als deze O snel krast dan moet ik dat mssn wel doen?
Waar hebben jullie die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Sannietje1985 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:51:
Hoi allemaal,
Ik heb nu sinds enkele dagen de Google Pixel 6a maar er zitten nu al allemaal krasjes op het scherm..wat echt al supersnel is. Heb de telefoon nog niet in broekzak gehad en is ook nog niet buiten de deur geweest of in een tas...
Klinkt dat jullie bekend?

Ik wacht nog op de levering van mijn screenprotector btw maar vind het opvallend dat het zo rap gaat..het is trouwens zowel de voorkant van het beeldsyals de plastic achterkant.

En hebben jullie ook een lens protector gekocht? Had dat opmij. Vorige telefoon niet maar als deze O snel krast dan moet ik dat mssn wel doen?
Waar hebben jullie die gekocht?
De 6a is ongeveer even krasgevoelig als een 7 pro, en als ik jerry rig everything mag geloven, is de krasgevoeligheid gemiddeld/normaal.

De mijne heeft een minuscuul krasje alleen zichtbaar in zonlicht. Telefoon is uit de klem van mijn statief gevallen bij sterrenfotografie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyw4lk3r83
Ik heb sinds een paar dagen een 6A, wat is de beste oplader die je kan halen? Ik had hiervoor een iPhone dus geen goede opladers thuis. Enkel een 5W oplader.

Is dit een aanbeveling? 18W is het maximum las ik.

https://www.bol.com/nl/nl...0000086208615/#modal_open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
-Splash- schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Ik ben wel met Google support bezig met een ander issue, mijn telefoon verliest steeds verbinding maar gaat wel weer aan met het heen en weer togglen van airplane mode. Maar niets is zo leuk als elke 3 minuten airplane mode togglen... zucht.

Dus ik gaf aan dat in DE en andere landen je een telefoon kon omruilen voor een Pixel 7 met wat bijbetaling, kreeg dit terug:

[...]

Dus erkenning is fijn, maar ze zeggen niet van 'oh ja my bad'. Dus klinkt niet iets waar iets mee gedaan wordt. Ik hoop dat ze nog iets doen als repareren?
Ik heb gebruikt gemaakt van de €100 store credit en een Pixel 7 gekocht. Ben er blij mee, voelt minder robuust in mijn hand, iets kleiner en dunner. Ik heb het idee dat de batterij nu na 2 weken gebruik zuiniger is dan de 6 en geen netwerk problemen die had ik nauwelijks op de 6 volgens mij. Valt mij wel op dat het bereik van 4g en 5g beter is thuis op de 7, op de 6 was het op zich ook wel goed maar hier heb ik nu vol bereik in mijn geïsoleerde nieuwbouwwoning op de 6 stond het bereik op de helft, (KPN sim en KPN e-sim werk.

Uiteindelijk heb ik de 7 gekocht voor min -€49 :o in de google store, had nog een KPN bon liggen voor €250 verkocht aan een kennis en mijn oude pixel 6 verkocht voor €349 op Marktplaats en dan nog die 100€ korting van Google.

En op mijn P6 kreeg ook bose koptelefoon die had ik al verkocht vorig jaar en kreeg zelfs 75€ store credit voor het lange wachten op de Bose koptelefoon. Dus deze 7 is een goede deal voor mij. Met name voor mij het formaat, gewicht en tot op heden de accu prestaties. Ook nog fijn is de gezichtsherkenning en betere vingerprintsensor. Maar om eerlijk te zijn als ik die KPN bon niet had dan had ik deze overstap niet gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgY-VAw3W4Mz0ZeY-KTILOyFwKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4L44Ck4viayl9MiaubUL38wC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 24-01-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Skyw4lk3r83 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:23:
Ik heb sinds een paar dagen een 6A, wat is de beste oplader die je kan halen? Ik had hiervoor een iPhone dus geen goede opladers thuis. Enkel een 5W oplader.

Is dit een aanbeveling? 18W is het maximum las ik.

https://www.bol.com/nl/nl...0000086208615/#modal_open
Ik ben tevreden met een action 20 watt lader. 4,99. Ook met plezier gebruikt met een. Samsung.
https://www.action.com/nl-nl/p/re-load-dual-snellader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
Die Action lader heb ik inderdaad ook. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyw4lk3r83
Sunrise schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:03:
[...]

Ik ben tevreden met een action 20 watt lader. 4,99. Ook met plezier gebruikt met een. Samsung.
https://www.action.com/nl-nl/p/re-load-dual-snellader/
Dank! Ik ga er naar kijken! Voor zon prijs kan ik het wel proberen😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 08:59
Afgelopen week heb ik mijn vader een Google Pixel 6A gegeven. Hoewel hij super tevreden is, heeft hij één groot probleem en dat is dat hij geen constante verbinding krijgt met zijn bluetooth hoorapparaten. Bij de hoorapparaten zit een app bij, waarmee je de apparaten eenmalig dient te pairen. Dit is allemaal gelukt. Op het moment dat de app open staat, zijn de apparaten dan ook verbonden. Maar zodra je een andere app opent.. gone. Ze zijn dan nog wel in bluetooth instellingen te vinden, maar niet als verbonden. Ook op 'verbinden' klikken doet dan niets.

Wat heb ik al geprobeerd?

- zorgen dat deze app alle rechten heeft en niet belemmerd word d.m.v. batterijbesparing etc.
- zorgen dat de apparaten in bluetooth instellingen niet belemmerd word d.m.v. batterijbesparing etc.

Wat is er nog meer te doen? Zou zonde zijn als hij weer een andere telefoon moet hebben vanwege deze issue.

edit: uiteraard draait de 6A op de laatste software.

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 25-01-2023 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:10
LoeWn schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:35:
Afgelopen week heb ik mijn vader een Google Pixel 6A gegeven. Hoewel hij super tevreden is, heeft hij één groot probleem en dat is dat hij geen constante verbinding krijgt met zijn bluetooth hoorapparaten. Bij de hoorapparaten zit een app bij, waarmee je de apparaten eenmalig dient te pairen. Dit is allemaal gelukt. Op het moment dat de app open staat, zijn de apparaten dan ook verbonden. Maar zodra je een andere app opent.. gone. Ze zijn dan nog wel in bluetooth instellingen te vinden, maar niet als verbonden. Ook op 'verbinden' klikken doet dan niets.

- zorgen dat deze app alle rechten heeft en niet belemmerd word d.m.v. batterijbesparing etc.
- zorgen dat de apparaten in bluetooth instellingen niet belemmerd word d.m.v. batterijbesparing etc.

Wat is er nog meer te doen? Zou zonde zijn als hij weer een andere telefoon moet hebben vanwege deze issue.

Het zou best kunnen dat dit hetzelfde issue is als andere gebruikers hebben na de Januari patch m.b.t. BT verbinding met hun auto. Dan kun je helaas tweaken tot je een ons weegt. De ervaring leert wél dat Google veel issues serieus neemt en meestal met de volgende patch weer opgelost heeft. Ik heb zelf overigens geen issues op P6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik had mijn 6a wegens een gebarsten scherm opgestuurd naar het verkoopkanaal zodat de reparatie via hun zou verlopen. Inmiddels wacht ik al ruim 3,5 week zonder bericht. Kennelijk gaat het contact tussen het reparatiecentrum en de verkoper niet zo soepel, want ze hebben zelfs de prijsopgave nog niet ontvangen.

Bij het uiten van mijn onvrede hierover werd aangegeven dat ze na afhandeling van de zaak met me zouden kijken naar een passende tegemoetkoming. Want ze waren het met me eens dat dit nu toch wel erg lang duurde. Maar voorlopig moeten ze wachten op de prijsopgave, dus ik verwacht mijn telefoon de komende 2 weken nog niet terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
LoeWn schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:35:

Ik heb met mijn hoortoestellen geen probleem. Kan mij zo niet meer herinneren of ik deze rechtstreeks met BT heb gekoppeld (dat denk ik wel) of via de myPhonak app, maar hoe dan ook heb ik gewoon altijd verbinding. Ook met de laatste Android versie.

Ik heb in ieder geval de app zelden tot nooit actief staan. Ontkoppel ze wel eens van de telefoon als ik met bijvoorbeeld de laptop wil verbinden, maar dat doe ik gewoon via de BT optie. Daarna verbinden is ook nooit een probleem geweest.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik heb helaas dikke pech maar ik vind het vreemd dat ik het even wil bespreken.

Ik ging gisteren naar een telefoon spullen winkel voor een glazen screenprotector, en ondanks 2 x zeggen dat ik alleen glas wil plakt hij er folie op en zit de bubbels er uit te kammen. Geeft het aan mij en zegt gratis voor het lange wachten. Het zag er ook waardeloos uit met veel pluisjes eronder. Dus vandaag heb ik de laag verwijderd en zie twee grote drukpunten wanneer het scherm heel fel staat (buiten). Ik heb zulke dingen nog nooit gezien. Ik denk, weet wel bijna zeker dat hij heel hard geduwd heeft met stukje kunststof om de bubbels eruit te krijgen. Ben er behoorlijk ziek van maar ja er zit niks anders op dan accepteren.
Normaal doe ik die dingen zelf maar kan er moeilijk aankomen in griekenland.
Ik had al een slecht gevoel van te voren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0N40gKmuEgRhAx6cCsfMrW2Q3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0XzcQrJX6rGtaKLkyBPTDVp.jpg?f=fotoalbum_large

Ja komt idd door hard drukken, die andere plek zit ook bovenin het midden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGc_xJxpegi7eM6756iM0QvL8l8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNlRBqRdryCWkZ2dNAvOgHQI.jpg?f=user_large
:-(

De man ontkent natuurlijk, niks anders verwacht eerlijk gezegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiLW1fcCuD5v1BtHCX6UA03GO4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CqaXrhDIOH8PEGg0GVDX4wt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Sunrise op 26-01-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 22:09
Sunrise schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:21:
...Ben er behoorlijk ziek van maar ja er zit niks anders op dan accepteren.
Balen voor je. Uit principe zou ik het dus niet accepteren. De man doet iets aan je telefoon waarom je niet hebt gevraagd. En hij heeft je telefoon (vermoedelijk niet expres) beschadigd. Terecht dat er geen kosten worden berekend, hij kan de screenprotector er immers weer afhalen. Maar hij m.i. wél aansprakelijk voor de ontstane schade.
Ik zou hem daar zeker nogmaals op aanspreken.
In je recht staan is helaas echter één, maar het krijgen is wat anders. En anders kun je i.i.g, negatieve reviews achterlaten (bijv. in Google Maps). Ik doe dat ook, maar óók als ik juist wél tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Frup schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Balen voor je. Uit principe zou ik het dus niet accepteren. De man doet iets aan je telefoon waarom je niet hebt gevraagd. En hij heeft je telefoon (vermoedelijk niet expres) beschadigd. Terecht dat er geen kosten worden berekend, hij kan de screenprotector er immers weer afhalen. Maar hij m.i. wél aansprakelijk voor de ontstane schade.
Ik zou hem daar zeker nogmaals op aanspreken.
In je recht staan is helaas echter één, maar het krijgen is wat anders. En anders kun je i.i.g, negatieve reviews achterlaten (bijv. in Google Maps). Ik doe dat ook, maar óók als ik juist wél tevreden ben.
Ik heb geen bewijsmateriaal, geen bon, een bon zou trouwens ook geen bewijs zijn.
Weer een harde les.
Natuurlijk een review geschreven maar dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.

Nieuw scherm met tools kost 99 euro bij ifixit. Alleen zo verdomde zuur, had echt de beste deal met black friday maar dat is nu verdampt. Weet ook niet of ik het ga vervangen, zie het alleen als het beeld erg vel is, in zonlicht.

Die kerel heeft echt heel hard zitten duwen/kammen, maar dan nog voor mij een fenomeen wat ik niet eerder gezien heb. Scherm heeft nu dus 2 van zulke vormpjes, bovenste iets anders maar rechthoekig zoals je kan zien zit daar ook een rechthoekige connector.

Iedereen is dus bij deze gewaarschuwd dat je niet te hard moet duwen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 23:42

GeeBee

Oddball

regmaster schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:44:
[...]
Voor mij is het grote voordeel om zonder moeite CalyxOS er op te draaien. Ik heb MicroG uitstaan dus ik heb een volledige Google loze Google telefoon :) . Ik weet natuurlijk niet wat Google in die Tensor cpu gestopt heeft als achterdeur, maar dat weet je van Samsung bijvoorbeeld ook niet.
Heb je de installatie gevolgd op de Calyx website?
Ik heb mijzelf een 6a aangeschaft, zit nog in het doosje en verder nul ervaring met custom roms.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

charrel

Cortisol4life..

Meer mensen sinds gisteren problemen met een hotmail account in de gmail app? Synchroniseert niet meer, net eraf gegooid van de pixel 6, maar kan de hotmail account nu helemaal niet meer toevoegen aan de gmail app. Gmail connect niet meer met de inkomende server, meerdere settings geprobeerd maar krijg alleen maar foutmeldingen. "Email beveiliging niet gegarandeerd" poorten en server kloppen gewoon maar verbinding met de server komt niet meer tot stand.

Donderdag schijnt er een storing geweest te zijn maar dat zou opgelost moeten zijn. Maar de Google hubs doen ook raar dus misschien speelt er nog wat bij ze.

Nou ja, werkt weer. Ziggo modem gereset.......op 5g ging het wel maar op de wifi thuis niet.

[ Voor 21% gewijzigd door charrel op 29-01-2023 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Laatst online: 15-04 10:36
charrel schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:00:
Meer mensen sinds gisteren problemen met een hotmail account in de gmail app? Synchroniseert niet meer, net eraf gegooid van de pixel 6, maar kan de hotmail account nu helemaal niet meer toevoegen aan de gmail app. Gmail connect niet meer met de inkomende server, meerdere settings geprobeerd maar krijg alleen maar foutmeldingen. "Email beveiliging niet gegarandeerd" poorten en server kloppen gewoon maar verbinding met de server komt niet meer tot stand.

Donderdag schijnt er een storing geweest te zijn maar dat zou opgelost moeten zijn. Maar de Google hubs doen ook raar dus misschien speelt er nog wat bij ze.

Nou ja, werkt weer. Ziggo modem gereset.......op 5g ging het wel maar op de wifi thuis niet.
Bij mij werkt mijn outlook account nog gewoon via de gmail app. Ik voeg hem altijd als exchange mail toe. Op die manier wordt de agenda ook gesynchroniseerd
Pagina: 1 ... 52 ... 61 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires