Microsoft launcher dan weer wel, gratis en voor niets (behalve dat je dan natuurlijk wel je ziel verkoopt aan Microsoft, haha).LA-384 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:59:
[...]
Nadeel van Nova is dan weer dat je geen meldingsstipjes/cijfers kunt zien, zonder daarvoor te betalen.
Ja ik zag het naderhand ook op de screenshots bij nu.nl app.red1 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:06:
[...]
Nee niet alleen bij de browser, ik zie het bijvoorbeeld ook bij andere apps zoals nu.nl, of de Netflix app. Dan maakt hij een screenshot/foto welke je kunt delen.
Toch wel heel benieuwd waarom die ene persoon het niet heeft.
Er moet toch wel een launcher zijn met een nobel streven? Waar je niet je ziel hoeft te verkopen.flupke01 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:06:
[...]
Microsoft launcher dan weer wel, gratis en voor niets (behalve dat je dan natuurlijk wel je ziel verkoopt aan Microsoft, haha).
Zoiets? YouTube: Neo Launcher: The Best OPENSOURCE Launcher For Android!
Ik ga eerst eens rustig de pixel ervaren zoals die is. Een andere launcher alleen voor de zoekbalk gaat mij te ver. Alleen jammer dat de zoekbalk niet optioneel is want ik gebruik die dingen nooit, het eerste wat ik weghaal bij een nieuwe telefoon.
[ Voor 20% gewijzigd door Sunrise op 26-11-2022 22:25 ]
Ik wordt best blij van deze feature. Ik gebruik het om bijvoorbeeld plaatjes uit een app te delen zonder dat je de foto eruit hoeft te knippen.Sunrise schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:44:
[...]
Ja ik zag het naderhand ook op de screenshots bij nu.nl app.
Toch wel heel benieuwd waarom die ene persoon het niet heeft.
Het irriteerde me destijds dat de zoekbalk van boven naar beneden verhuisde. Ik was gewend om chrome te openen en dan te zoeken. Nu de zoekbalk onderaan zit, betrap ik me erop dat ik 'm met enige regelmaat gebruik. Van mij mag ie weg, maar verder werkt de standaard launcher feilloos. Het meeste eraan is goed doordacht. Tweakability is mwah.Sunrise schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:48:
[...]
Er moet toch wel een launcher zijn met een nobel streven? Waar je niet je ziel hoeft te verkopen.
Zoiets? YouTube: Neo Launcher: The Best OPENSOURCE Launcher For Android!
Ik ga eerst eens rustig de pixel ervaren zoals die is. Een andere launcher alleen voor de zoekbalk gaat mij te ver. Alleen jammer dat de zoekbalk niet optioneel is want ik gebruik die dingen nooit, het eerste wat ik weghaal bij een nieuwe telefoon.
Mijn samsung oled scherm heeft burn in gekregen van een zoekbalk, na 2 jaar gebruik. Niet eens een zoekbalk op het homescreen maar van mijn meest gebruikte browser destijds. Binnen garantie, kreeg volledige aankoop bedrag terug omdat ze dat model niet meer hadden. Eind goed al goed.nerovectra schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:56:
[...]
Het irriteerde me destijds dat de zoekbalk van boven naar beneden verhuisde. Ik was gewend om chrome te openen en dan te zoeken. Nu de zoekbalk onderaan zit, betrap ik me erop dat ik 'm met enige regelmaat gebruik. Van mij mag ie weg, maar verder werkt de standaard launcher feilloos. Het meeste eraan is goed doordacht. Tweakability is mwah.
Nu zal ik niet heel veel tijd doorbrengen op het homescreen maar daar moest ik wel gelijk aan denken, dat het mogelijk is. Kleur naar donker veranderen kan gelukkig wel maar mooi is het niet.
Ik denk niet dat er veel mensen langdurig naar hun homescreen kijken, dus burn-in zal geen issue zijn.Sunrise schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 01:15:
[...]
Mijn samsung oled scherm heeft burn in gekregen van een zoekbalk, na 2 jaar gebruik. Niet eens een zoekbalk op het homescreen maar van mijn meest gebruikte browser destijds. Binnen garantie, kreeg volledige aankoop bedrag terug omdat ze dat model niet meer hadden. Eind goed al goed.
Nu zal ik niet heel veel tijd doorbrengen op het homescreen maar daar moest ik wel gelijk aan denken, dat het mogelijk is. Kleur naar donker veranderen kan gelukkig wel maar mooi is het niet.
Zoals velen, ervaar ik de vingerafdruk scanner als behoorlijk ruk. Tot gisteren lukte max 70% van de pogingen in de eerste of tweede poging. Ik kwam een tip tegen die voor nu voor 99% van de keren werkt. Scan alleen het gedeelte van de vinger in die de scanner raakt. Dit met verschillende druk op het venster.
Ook heb ik de extra gevoeligheid uit kunnen zetten, ookal gebruik ik een screenprotector.
Ook heb ik de extra gevoeligheid uit kunnen zetten, ookal gebruik ik een screenprotector.
Waarom probeer je Nova Launcher niet? Heeft dat een reden? Ben er zelf heel tevreden over en gebruik de betaalde versie. Gebruikte het ook op mijn Samsung s21 en Pixel 4a naar tevredenheid.Sunrise schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 01:15:
[...]
Mijn samsung oled scherm heeft burn in gekregen van een zoekbalk, na 2 jaar gebruik. Niet eens een zoekbalk op het homescreen maar van mijn meest gebruikte browser destijds. Binnen garantie, kreeg volledige aankoop bedrag terug omdat ze dat model niet meer hadden. Eind goed al goed.
De vingerafdrukscanner werkt hier trouwens prima. Heb twee keer kijn rechterduim geregistreerd. Jammer dat het niet bij iedereen goed werkt.
Pixel is nog onderweg (woon in 3e wereld land). Nova launcher vroeger weleens gehad in de begintijden.red1 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:05:
[...]
Waarom probeer je Nova Launcher niet? Heeft dat een reden? Ben er zelf heel tevreden over en gebruik de betaalde versie. Gebruikte het ook op mijn Samsung s21 en Pixel 4a naar tevredenheid.
De vingerafdrukscanner werkt hier trouwens prima. Heb twee keer kijn rechterduim geregistreerd. Jammer dat het niet bij iedereen goed werkt.
Klopt het dat de klok ook niet te verwijderen is van het homescreen? Ding is zo lelijk als de pest imho.
Ik heb vaak problemen met vingerafdrukscanners, dat komt omdat mijn vingers vaak beschadig/verruw met houthakken enzovoorts. Dus het werkt totdat ik ga klussen. Het is dus nooit goed eigenlijk, misschien met die betere versie die anders werkt maar die zit hier niet in.
Kan je in android ook je telefoon unlocken met een nfc tag? Als ik die nou op/in mijn horlogebandje verwerk is het probleem ook opgelost.
[ Voor 6% gewijzigd door Sunrise op 30-11-2022 19:48 ]
Grrrrr de glazen achterkant is gebroken van mn Pixel 6...geen idee hoe maar t zijn een tiental stukkies geworden
iemand dit al laten repareren en een goed adres gevonden?
Hey, ik heb al een achttal maanden een Pixel 6 (via Belsimpel gekocht). Een zakelijk abonnement bij Orange in België. Nu heb ik geregeld dat ik ineens bericht krijg dat ik een telefonische oproep gemist heb van een van mijn contacten. Als ik dan terugbel heb ik die wel direct aan de lijn... en nee, het zijn geen mensen die opleggen ;-)
Ik heb wel steeds slecht gsm-ontvangst in huis (recent huis met nogal wat isolatie in). Kan ik mijn gesprekken over wifi laten lopen dan? ik lees dat dit mogelijk is voor sommige toestellen... maar veel info is er niet te vinden. Bedankt! of probeert die dat en lukt het daarom niet?
Ik heb wel steeds slecht gsm-ontvangst in huis (recent huis met nogal wat isolatie in). Kan ik mijn gesprekken over wifi laten lopen dan? ik lees dat dit mogelijk is voor sommige toestellen... maar veel info is er niet te vinden. Bedankt! of probeert die dat en lukt het daarom niet?
Voor bellen over wifi moet de provider het specifieke toestel ondersteunen voor zo ver ik weet. Voor de pixel 4a en 6a gaat dat bij mij goed (provider hollandsnieuwe NL)DonnyBe schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:54:
Hey, ik heb al een achttal maanden een Pixel 6 (via Belsimpel gekocht). Een zakelijk abonnement bij Orange in België. Nu heb ik geregeld dat ik ineens bericht krijg dat ik een telefonische oproep gemist heb van een van mijn contacten. Als ik dan terugbel heb ik die wel direct aan de lijn... en nee, het zijn geen mensen die opleggen ;-)
In België worden de pixel telefoons door nog geen enkele provider ondersteunt.
Google is officieel niet beschikbaar in België.
Hopelijk komt hier nog verandering in.
Google is officieel niet beschikbaar in België.
Hopelijk komt hier nog verandering in.
Geen 2G/3G bereik maar wél 4G bereik. Je toestel heeft, omdat hij officieel niet ondersteund wordt, misschien geen VoLTE waardoor je soms dit soort ellende krijgt.DonnyBe schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:54:
Sinds kort een Pixel 6A in het bezit. Nu mis ik een aantal notificaties/meldingen van apps. Whatsapp, Aquamail werken prima vanaf de installatie zonder iets in te stellen. Maar bijvoorbeeld NS en iRobot ontvang ik niet. In de app alles aan gezet voor zover mogelijk, ook in de instellingen bij deze apps alles aan, maar er verschijnt niets in de statusbalk.
Kijk ik nu ergens overheen? Op mijn oude telefoon komen de meldingen nog wel gewoon binnen. Iemand een idee of een schopje in de goede richting?
Ik gebruik Nova launcher, maar ook met de standaard launcher zie ik niets verschijnen.
Kijk ik nu ergens overheen? Op mijn oude telefoon komen de meldingen nog wel gewoon binnen. Iemand een idee of een schopje in de goede richting?
Ik gebruik Nova launcher, maar ook met de standaard launcher zie ik niets verschijnen.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
December feature update is hier aan het installeren 👍🏻
Zie er weinig spannends bij voor mijn P6PMichiel193 schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:27:
December feature update is hier aan het installeren 👍🏻
https://blog.google/produ...ature-drop-december-2022/
Meer dan 2 kansen voor een goede vingerafdruk scan

òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Zijn hier eigenlijk mensen die een GCAM mod op de Pixel 6 gebruiken, die heeft soms toch een paar leuke extra's onder de kap?
Waarom zou je bij de Pixel de Gcam mod gaan gebruiken?satya schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:14:
Zijn hier eigenlijk mensen die een GCAM mod op de Pixel 6 gebruiken, die heeft soms toch een paar leuke extra's onder de kap?
Die is hooguit interessant als je camera van een ander merk hebt.
De mod heeft extra mogelijkheden zoals een optie rond HDR+, belichting, AWB, fijnafstemmingen etc, er zijn gebruikers die het doen. Enkele zaken zijn direct instelbaar via de instellingen die je direct aanroept.Exocet schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:17:
[...]
Waarom zou je bij de Pixel de Gcam mod gaan gebruiken?
Die is hooguit interessant als je camera van een ander merk hebt.
Niet dat er wat mis is met de Camera app, maar de verschillen vielen mij op.
Hoe?Hartox schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:29:
Meer dan 2 kansen voor een goede vingerafdruk scan
Ik zie die mogelijkheid niet op de 6a.
Blijft bij mij twee kansen.
Edit:
Zeer afhankelijk van hoe snel je achter elkaar probeert. Snel 2 a 3 kansen. Extreem langzaam bied meet kansen.
[ Voor 19% gewijzigd door Auke op 08-12-2022 07:06 ]
Leuk toestel (6a), ben nog niet super enthousiast maar misschien komt het nog.
Die 60hz ervaring maakt het geheel een beetje jammer, had niet gedacht dat het mij zo zou aangrijpen. De 60 hz hierop lijkt wel schokkeriger dan op mijn vorige 60hz telefoon, de samsung a51 5g. Kom nu van een budget 120hz telefoon, dat voelt toch echt wel veel moderner.
De foto's die ik tot nu heb geschoten hebben mij ook nog niet superblij gemaakt, zie wel dat het beter is dan wat ik had maar niet spectaculair. Selfie foto's laten onregelmatigheden op de huid overdreven zien. Gelukkig is dat niet mijn hobby.
Maar goed, dit op basis van 1,5 dag voornamelijk binnen.
Voor de rest lekker soepel, aardig scherm. Zie mijzelf wel een 7 pro kopen in de toekomst als de prijzen wat zakken, rond de pixel 8 launch waarschijnlijk.
Edge detection met portrait mode is wel erg beroerd, oftewel beschamend slecht. (Ook met mensen haar)
Die 60hz ervaring maakt het geheel een beetje jammer, had niet gedacht dat het mij zo zou aangrijpen. De 60 hz hierop lijkt wel schokkeriger dan op mijn vorige 60hz telefoon, de samsung a51 5g. Kom nu van een budget 120hz telefoon, dat voelt toch echt wel veel moderner.
De foto's die ik tot nu heb geschoten hebben mij ook nog niet superblij gemaakt, zie wel dat het beter is dan wat ik had maar niet spectaculair. Selfie foto's laten onregelmatigheden op de huid overdreven zien. Gelukkig is dat niet mijn hobby.
Maar goed, dit op basis van 1,5 dag voornamelijk binnen.
Voor de rest lekker soepel, aardig scherm. Zie mijzelf wel een 7 pro kopen in de toekomst als de prijzen wat zakken, rond de pixel 8 launch waarschijnlijk.
Edge detection met portrait mode is wel erg beroerd, oftewel beschamend slecht. (Ook met mensen haar)
:strip_exif()/f/image/eaDJB0YR6X6PRwWa8A9LN4ab.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Sunrise op 09-12-2022 18:55 ]
Zie dit ook niet. Maar heb wel sterk de indruk dat de scanner het opeens véél beter doet... Had wel gehoopt op verbetering batterijduur, maar helaas. Is bij mij sinds Android 13 met sprongen achteruit gegaan...Auke schreef op donderdag 8 december 2022 @ 00:02:
[...]
Hoe?
Ik zie die mogelijkheid niet op de 6a.
Blijft bij mij twee kansen.
Edit:
Zeer afhankelijk van hoe snel je achter elkaar probeert. Snel 2 a 3 kansen. Extreem langzaam bied meet kansen.
Gisteren is mijn Pixel 6 gevallen. Scherm is helemaal zwart!
Als ik er een kabel insteek krijg ik feedback. Echter krijg ik nul feedback als ik de vingerscanner aantik (muscle memory)
Pixel 7 gisteren besteld. Toch redelijk wat kinderziektes met de Pixel 6 gehad. En nog ben ik vaak niet goed bereikbaar op de 5G in ons moderne kantoorpand. Dus toch besloten om een andere te bestellen in verband met de kosten die er al bij komen om het scherm te vervangen versus een nieuwe Pixel 7.
Is er een manier om bestandsoverdracht te doen? Ik kan op de oude telefoon natuurlijk nul feedback of toestemming geven.
Als ik er een kabel insteek krijg ik feedback. Echter krijg ik nul feedback als ik de vingerscanner aantik (muscle memory)
Pixel 7 gisteren besteld. Toch redelijk wat kinderziektes met de Pixel 6 gehad. En nog ben ik vaak niet goed bereikbaar op de 5G in ons moderne kantoorpand. Dus toch besloten om een andere te bestellen in verband met de kosten die er al bij komen om het scherm te vervangen versus een nieuwe Pixel 7.
Is er een manier om bestandsoverdracht te doen? Ik kan op de oude telefoon natuurlijk nul feedback of toestemming geven.
Ha, goeie vraag. leuk puzzeltje (wel balen natuurlijk van je scherm).Dubrillion schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:34:
Als je er een usb-hub in stopt, en dan een toetsenbord, krijg je het dan voor elkaar om je pincode in te vullen en op enter te drukken? Eventueel met een werkend toestel ernaar om te zien welke vensters je op welke volgorde tegenkomt.
Dat lijkt me in ieder geval het proberen waard. Maar ik weet niet zeker of die telefoon-naar-telefoon verbinding die bij een gegevensoverdracht gebruikt wordt oven een usb-hub werkt. Het lijkt me logisch als de "oude" telefoon het usb-slave-device is in dit scenario, maar misschien dat dat niet het hele verhaal is.
Mocht je toevallig een bluetooth toetsenbord met je Pixel 6 verbonden hebben dan is dat misschien een betere optie, maar ja, wie heeft dat nou? (ik)
Wat ik stiekem hoop is dat als ik de Pixel 6 (kapot) aan de Pixel 7 hang met installeren dat ik niet toestemming hoef te geven om overdracht op te starten.
En anders pech. Dan wordt het beginnen met een verse telefoon!
Ook wel lekker. En gelukkig draait Google met Google One met een back-up.
Maar onverwacht is toch vervelend. Normaal begin ik altijd vers, maar met de oude telefoon ernaast om dingen over te zetten.
Maar onverwacht is toch vervelend. Normaal begin ik altijd vers, maar met de oude telefoon ernaast om dingen over te zetten.
Behalve lokaal opgeslagen bestanden heb je alles terug wat je in de cloud opgeslagen hebt. Twee weken terug die transfer via de kabel gedaan, maar moest wel toestemming geven op het oude toestel. Misschien dat er via de cloud iets mogelijk is.Dubrillion schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:25:
Wat ik stiekem hoop is dat als ik de Pixel 6 (kapot) aan de Pixel 7 hang met installeren dat ik niet toestemming hoef te geven om overdracht op te starten.
Oke bedankt voor het melden.satya schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:40:
[...]
Behalve lokaal opgeslagen bestanden heb je alles terug wat je in de cloud opgeslagen hebt. Twee weken terug die transfer via de kabel gedaan, maar moest wel toestemming geven op het oude toestel. Misschien dat er via de cloud iets mogelijk is.
Ik denk dat het wel goed gaan komen. Dan beginnen we vers overnieuw.
Gelukkig een Google One abbonement, dus me foto's zijn veilig.
Beetje jammer dat al je 2FA codes gereset moeten worden

Bij vingerafdruk scanners in het algemeen merk ik dat het vaak helpt als je vinger licht vochtig is. Ik heb door mijn werk altijd mega uitgedroogde handen. Hierdoor werkt de scanner vaak niet goed, mijn truucje is om de betreffende vinger even te bevochtigen (I'm not judging). 100% succes nadat ik dit heb gedaan. Probeer maar uit 😏Auke schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:52:
Zoals velen, ervaar ik de vingerafdruk scanner als behoorlijk ruk. Tot gisteren lukte max 70% van de pogingen in de eerste of tweede poging. Ik kwam een tip tegen die voor nu voor 99% van de keren werkt. Scan alleen het gedeelte van de vinger in die de scanner raakt. Dit met verschillende druk op het venster.
Jaar geleden gehad met een samsung. Die hebben gelukkig Samsung Dex. Aansluiten op laptop, Dex opstarten en je hebt een pc UI. Heeft de pixel geen video output?Dubrillion schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:34:
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Ik merk dat ik een batterij drain heb. Hij trekt hem onverklaarbaar sneller leeg dan normaal. Heb wel recent de december patch geïnstalleerd. Misschien ligt het daar aan. Of er blijft een app hangen. Ik ga t toestel herstarten.
Maar mensen die dit herkennen?
Vraagje over sterren/heelal foto's. Als ik er eentje schiet krijg ik 1 foto en een filmpje. Duurt ongeveer 4 minuten. Halverwege kwamen er wolken langs dus ik dacht dat het wel op de foto zou staan maar die staan er niet op. Wel op het filmpje. Kan ik er dan vanuit gaan dat het maken van zo'n foto sneller kan zonder filmpje? Kan je dat uitzetten? Filmpje is toch niet veel soeps qua kwaliteit.
Ook snap ik niet wanneer de heelal functie aangaat, je kan er niet voor kiezen, het gaat automatisch van nacht naar sterren en weer terug vaak. Timing is dan belangrijk. Ook schakelt de telefoon dan automatisch naar 0.6 ipv 1. Dit is by design? Ik ga wel even zoeken naar meer informatie.
Nu rest mij nog de vraag waarom je niet kan kiezen voor de lens die je wil gebruiken.
Ook snap ik niet wanneer de heelal functie aangaat, je kan er niet voor kiezen, het gaat automatisch van nacht naar sterren en weer terug vaak. Timing is dan belangrijk. Ook schakelt de telefoon dan automatisch naar 0.6 ipv 1. Dit is by design? Ik ga wel even zoeken naar meer informatie.
Vreemd dat hij toch regelmatig terugschakelt naar nightmode ook al staat hij op een tripod. Er was geen wind. Enige wat ik kan bedenken is dat ik op een houten deck sta maar ik stond wel degelijk stil.The next thing you need to do is set your phone on a steady surface like a tripod or a rock. Once you do that, the shutter button will change from a moon icon to stars. This is a crucial step because the Astrophotography mode won't kick in unless you keep your device steady. Even the smallest of movements will trigger an alert asking you to keep your phone steady.
Nu rest mij nog de vraag waarom je niet kan kiezen voor de lens die je wil gebruiken.
[ Voor 59% gewijzigd door Sunrise op 15-12-2022 08:17 ]
Ik herken dit absoluut! Ik moet hem nu echt 's avonds aan de lader hangen. Normaal redde ik het prima 2 volle dagen. Vooral Mobiel Netwerk trekt veel batterij zag ik gisteren. Meer mensen last van (heb de December update)?dennis_rsb schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:45:
Ik merk dat ik een batterij drain heb. Hij trekt hem onverklaarbaar sneller leeg dan normaal. Heb wel recent de december patch geïnstalleerd. Misschien ligt het daar aan. Of er blijft een app hangen. Ik ga t toestel herstarten.
Nee helaas. Waarschijnlijk wel via een HDMI aansluiting te regelen. Maar dan nog moet je toestemming geven.Bo0bz schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:06:
[...]
Jaar geleden gehad met een samsung. Die hebben gelukkig Samsung Dex. Aansluiten op laptop, Dex opstarten en je hebt een pc UI. Heeft de pixel geen video output?
Nu gisteren de Pixel 7 ingesteld. Qua software veel van hetzelfde, maar doordat hij iets smaller is geeft het een enorm fijner handgevoel (voor mij dan)

@SPOXYWOXY hij heeft vannacht toen ik sliep bijna 30% eraf gehaald. Hij stond op 67% ofzo, en vanochtend op 40%
Ik zat naar de 6a te kijken en vind het wel een interessant toestel.
Zeker voor de Black Friday prijzen van EUR 300.
Maar mijn bestaande toestel doet het ook nog prima.
Echter, mijn bestaande toestel gaat nu wat kuren krijgen, net nu de 6a niet meer zo gunstig geprijsd is.
Balen...
EUR 380 vind ik dan weer teveel voor zo'n toestel
Echter, mijn bestaande toestel gaat nu wat kuren krijgen, net nu de 6a niet meer zo gunstig geprijsd is.
Balen...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Hier iets tussen de 5 & 10% afname, met snurkdetectie aan.dennis_rsb schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:05:
@SPOXYWOXY hij heeft vannacht toen ik sliep bijna 30% eraf gehaald. Hij stond op 67% ofzo, en vanochtend op 40%
@satya Sinds de dec patch? Ik heb dit toestel nu een week of 3 a 4. Ging goed, tot een aantal dagen terug. Wat zo goed als zeker naar de dec patch te herleiden is.
Heb even gegoogled, ik ben niet de enige zie bv
https://www.reddit.com/r/...megathread_december_2022/
[ Voor 29% gewijzigd door dennis_rsb op 15-12-2022 12:45 ]
Ik heb ook wel een pittige drain snachts. Tussen de 15 en 20 procent schat ik zo. (moeilijk te zien)dennis_rsb schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:05:
/f/image/Ktlfs0u6QB5pXZgRqSte9Fkb.png?f=fotoalbum_large)
335 Duitse AmazonGarBaGe schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:21:
Balen...
https://www.amazon.de/-/e...e-Megapixel/dp/B0B4DMBH5T
Volledig bijgewerkt, toestel is twee weken oud. Misschien een combinatie met een app die niet lekker gaat?dennis_rsb schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:43:
@satya Sinds de dec patch? Ik heb dit toestel nu een week of 3 a 4. Ging goed, tot een aantal dagen terug. Wat zo goed als zeker naar de dec patch te herleiden is.
Ik heb ergens gelezen dat met de december patch wat batterijsparende features van Pixel 7 naar Pixel 6 komen. Wellicht dat hierdoor het toestel weer de gebruikelijke kleine week moet "leren" om een beter resultaat neer te zetten.dennis_rsb schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:43:
@nerovectra wow een week?
ik dacht dat soort indexaties en dergelijke max 1 dag duurde.
Edit: en ik moet ook sinds een aantal dagen de simkaart vaker ontgrendelen. Ik hoop dat dit soort gekkigheid niet te vaak voorkomt. Want verder is het een top telefoon.
Edit: en ik moet ook sinds een aantal dagen de simkaart vaker ontgrendelen. Ik hoop dat dit soort gekkigheid niet te vaak voorkomt. Want verder is het een top telefoon.
[ Voor 48% gewijzigd door dennis_rsb op 16-12-2022 10:30 ]
na een week ben je er aan gewend en weet je niet beterdennis_rsb schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:42:
@nerovectra wow een week?ik dacht dat soort indexaties en dergelijke max 1 dag duurde.
(zelf kom ik van een telefoon die ik 3x per dag moest opladen, dus allang blij als hij (6pro) de avond haalt)
[ Voor 17% gewijzigd door FRANQ op 15-12-2022 15:58 ]
In een dag kan meestal niet de hele laad/ontlaad cyclus geanalyseerd worden, en voor de nauwkeurigheid wil je waarschijnlijk een paar cycli analyseren, dus een paar dagen is wel nodig voor accu optimalisatie.dennis_rsb schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:42:
@nerovectra wow een week?ik dacht dat soort indexaties en dergelijke max 1 dag duurde.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Wat me op viel na de update, was dat de batterij stats wat uitgebreider was met allemaal bakjes enzo, maar is dat nu weer weg? Heb nu gewoon weer een simpel scherm.
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door GroeneThee op 16-12-2022 10:28 ]
Hoe bedoel je ingelogd? Ik bedoel gewoon bij instellingen>batterij. Daar was onlangs nog wat meer te zien dan alleen dit.
Edit: gisteravond een reboot gedaan,. mogelijk heeft het daarmee te maken en moet er even opnieuw geschiedenis opgebouwd worden?
/f/image/N0nciVAQOCP5e4r0f9pVSmS4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Petert87 op 16-12-2022 10:26 ]
Ah ik reageerde op de verkeerde thread. Excuus.Petert87 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:25:
[...]
Hoe bedoel je ingelogd? Ik bedoel gewoon bij instellingen>batterij. Daar was onlangs nog wat meer te zien dan alleen dit.
[Afbeelding]
Heb je op de verschillende opties geklikt om te kijken of het overeenkomt wat je zag? Via Batterij gebruik bijv helemaal naar beneden scrollen etc.
[ Voor 13% gewijzigd door GroeneThee op 16-12-2022 10:28 ]
Ik heb geen call screening optie in de telefoon. Telefoon staat helemaal op engels. Volledig geupdate.
Iemand een gouden tip? Default caller ID & spam app staat al op phone. Ook al meerdere keren gereboot (wifi uit).
Iemand een gouden tip? Default caller ID & spam app staat al op phone. Ook al meerdere keren gereboot (wifi uit).
[ Voor 26% gewijzigd door Sunrise op 17-12-2022 20:39 ]
Heet dat in het Nederlands niet 'Beller ID & Spam'?Sunrise schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:36:
Ik heb geen call screening optie in de telefoon. Telefoon staat helemaal op engels. Volledig geupdate.
Dat staat hier bovenaan.
Dat is hetzelfde ja maar mijn telefoon staat op Engels. Maar ik heb dus geen call screening opties daarin staan. Ik weet niet de Nederlandse term voor call screening. Ik denk telefoon screening?satya schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 23:13:
[...]
Heet dat in het Nederlands niet 'Beller ID & Spam'?
Dat staat hier bovenaan.
https://static1.anpoimage...all-Screen-enable-(4).png
Dit staat er bij mij dus niet. Bij jullie wel? (Al dan niet in het Nederlands)
Mystery opgelost maar het zuigt.
Had er wel naar uitgekeken om mijn moeder te screenen. Bedrijven natuurlijk. Maar dit is denk ik wel de toekomst. Veel tieners bellen namelijk niet graag. Dus als ze gebeld zouden worden door ma of pa zouden ze het gesprek waarschijnlijk screenen. Vooral als ze stiekem geblowd hebben. (denk even terug aan mijn jeugd, stoned je ouders bellen dat je niet thuis komt eten omdat je jezelf niet kan vertonen in het daglicht en gewoon te stoned bent.)Waar Gespreksscreening beschikbaar is
In de volgende landen kun je gesprekken handmatig screenen op alle Pixel-telefoons en bepaalde Android-telefoons:
Australië
Canada
Frankrijk
Duitsland
Ierland
Italië
Japan
Spanje
Verenigd Koninkrijk
Verenigde Staten
[ Voor 71% gewijzigd door Sunrise op 18-12-2022 08:48 ]
Die staat er bij mij ook niet bij idd. Soms loopt dat raar, ineens is een feature zoals snurkdetectie beschikbaar, en niet na een update van de betreffende app of zo.Sunrise schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:23:
[...]
https://static1.anpoimage...all-Screen-enable-(4).png
Dit staat er bij mij dus niet. Bij jullie wel? (Al dan niet in het Nederlands)
Mystery opgelost maar het zuigt.
Bij mij staat het er wel bij, "spamgesprekken filteren" heet het.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dat is niet correct wat je zegt, spamgesprekken filteren kijkt puur naar het caller ID, ofwel telefoonnummer, als die in de lijstjes voorkomt als spam nummer, zal je telefoon niet overgaan.TTLCrazy schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:18:
Bij mij staat het er wel bij, "spamgesprekken filteren" heet het.
Call screening is een Google Assistent functie die voor Nederland niet beschikbaar is. Wat screen calling doet is dat die voor jou het telefoongesprek aanneemt en dan nagaat of er een persoon aan de telefoon hebt of een computer die je belt, robot call, daarna zal die proberen te achterhalen wat de bedoeling van het telefoon gesprek is.
In Nederland komen robot call´s heel weinig voor en is het maar de vraag of het voor Google zinvol is om hiervoor in Nederland het systeem op te zetten om voor ons de telefoon aan te nemen.
Je ziet de optie alleen aan staan als je taal op één van de landen staat waar call screening ondersteunt wordt.
Ik geloof gelezen te hebben dat de functie beschikbaar is als de sim uit een van die landen komt. Dus zelfs met je Nederlandse sim in bv Amerika heb je die optie niet. Ik heb de telefoon geïnstalleerd met engelse taal, geen optie voor call screening. Uk en usa worden beide ondersteunt.BGLAdmin schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:33:
[...]
Dat is niet correct wat je zegt, spamgesprekken filteren kijkt puur naar het caller ID, ofwel telefoonnummer, als die in de lijstjes voorkomt als spam nummer, zal je telefoon niet overgaan.
Call screening is een Google Assistent functie die voor Nederland niet beschikbaar is. Wat screen calling doet is dat die voor jou het telefoongesprek aanneemt en dan nagaat of er een persoon aan de telefoon hebt of een computer die je belt, robot call, daarna zal die proberen te achterhalen wat de bedoeling van het telefoon gesprek is.
In Nederland komen robot call´s heel weinig voor en is het maar de vraag of het voor Google zinvol is om hiervoor in Nederland het systeem op te zetten om voor ons de telefoon aan te nemen.
Je ziet de optie alleen aan staan als je taal op één van de landen staat waar call screening ondersteunt wordt.
Ik zou het willen gebruiken voor nummers die ik niet ken en er dusdanig uitzien dat het een bedrijf zou kunnen zijn. In het land waar ik woon kan je het wel enigszins zien.
Iets anders, accu duur valt mij wel tegen eigenlijk. Hiervoor een sd 750g telefoon, 5000mah battery, brightness op max ongeveer 12 uur sot. 6,6 inch lcd. Dat die zeker wel 2x zo lang mee gaat op een iets (590mah) grotere batterij is wel tekenend dat de pixel 6a een slurper is. Dat terwijl one ui 4.1 tjokvol bloatware zit. Denk dat 5 uur sot wel the limiet is voor een pixel 6a. Genoeg over gelezen maar ik dacht dat het bij mijn lichte gebruik wel zou meevallen.
[ Voor 25% gewijzigd door Sunrise op 18-12-2022 13:27 ]
Vraagje, meer gebruikers last van slechte nauwkeurigheid GPS?
Tijdens het navigeren met Maps draait ie gewoon de afrit op terwijl ik er met 100 langs tuf en de snelweg volg. Op strava hebben de ritten vaak van die gekke spikes. Locatiegeschiedenis Google is ook niet nauwkeurig. Kompas is ook snel z'n calibratie kwijt.
Heb alle stappen die Google aanbevolen heeft behalve een verse nieuwe installatie gedaan en niets helpt (halve minuut of langer uit, nieuwe A-GPS data, kompas calibreren, etc).
Langzaam genoeg van deze telefoon, zo veel dingen werken gewoon niet goed. Fingerprint, rotatie scherm, vanalles.
Tijdens het navigeren met Maps draait ie gewoon de afrit op terwijl ik er met 100 langs tuf en de snelweg volg. Op strava hebben de ritten vaak van die gekke spikes. Locatiegeschiedenis Google is ook niet nauwkeurig. Kompas is ook snel z'n calibratie kwijt.
Heb alle stappen die Google aanbevolen heeft behalve een verse nieuwe installatie gedaan en niets helpt (halve minuut of langer uit, nieuwe A-GPS data, kompas calibreren, etc).
Langzaam genoeg van deze telefoon, zo veel dingen werken gewoon niet goed. Fingerprint, rotatie scherm, vanalles.
[ Voor 8% gewijzigd door Kolbe op 18-12-2022 17:06 ]
Batterij issue lijkt de laatste dagen opgelost! Dus wss idd indexering etc na de december patch.
Nope, totaal geen last van.Kolbe schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:04:
Vraagje, meer gebruikers last van slechte nauwkeurigheid GPS?
Google Maps en Strava hebben nauwkeurige positie
Thnx, goed om te horen dat 't wel kan, dan moet ik het ook in orde krijgenCRXed schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:37:
[...]
Nope, totaal geen last van.
Google Maps en Strava hebben nauwkeurige positie
Ik heb mijn Pixel 6a op trillen staan en haptische feedback staat aan. Als ik nu mijn telefoon met de vingerafdruksensor unlock, krijg ik een trilling te voelen/horen. Dit wil ik niet.
Zet ik haptische feedback uit, dan hoor ik dit niet meer, maar dan trilt de telefoon nergens meer voor (zoals berichten, whatsapp etc).
Hoe kan ik instellen dat ik wel het trilgeluid van berichten wil, maar niet van de vingerafdrukscanner bij het unlocken?
Zet ik haptische feedback uit, dan hoor ik dit niet meer, maar dan trilt de telefoon nergens meer voor (zoals berichten, whatsapp etc).
Hoe kan ik instellen dat ik wel het trilgeluid van berichten wil, maar niet van de vingerafdrukscanner bij het unlocken?
je kunt bij meldingen toch kiezen voor geluid, trillen, geluid & trillen? Dus ik denk dat je in die hoek moet zoeken om trillen aan te zetten bij een inkomend bericht.red1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:07:
Ik heb mijn Pixel 6a op trillen staan en haptische feedback staat aan. Als ik nu mijn telefoon met de vingerafdruksensor unlock, krijg ik een trilling te voelen/horen. Dit wil ik niet.
Haptisch feedback is enkel bedoeld voor o.a. vingerscan, keyboard, etc. Niet voor meldingen.
Ik heb ook de 6A (en ik ben er blij mee). Maar nu wil ik weer 's wat gaan proberen met VR. Heeft iemand hier recente ervaring met zo'n soort VR headset zoals VR Shinecon bijvoorbeeld? Werkt dat tegenwoordig nog een beetje fatsoenlijk? Ik zie dat Bol.com er ook eentje heeft voor net onder de 5 tientjes maar dan met controller, waarschijnlijk ook wel zo prettig.

Iemand deze of andere headsets geprobeerd (het liefst in combinatie met de Pixel 6A)?

Iemand deze of andere headsets geprobeerd (het liefst in combinatie met de Pixel 6A)?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik begrijp wat je schrijft, alleen als ik haptische feedback uitzet, krijg ik ook geen tril meldingen meer van berichten, zoals whatsapp. Is dit een bug? Kan iemand dit testen?DeCo schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:55:
[...]
je kunt bij meldingen toch kiezen voor geluid, trillen, geluid & trillen? Dus ik denk dat je in die hoek moet zoeken om trillen aan te zetten bij een inkomend bericht.
Haptisch feedback is enkel bedoeld voor o.a. vingerscan, keyboard, etc. Niet voor meldingen.
Eigenlijk wil ik gewoon puur de optie haptische feedback voor de vingerafdruksensor uitschakelen, maar dit kan dus niet.
Goed om te zien dat de sensor van de pixel 3 het nog steeds goed doetGroeneThee schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:06:
De grote camera test...van Marques Brownlee
YouTube: The Best Smartphone Camera 2022!
Zou het eindresultaat hetzelfde zijn als op de 6a? De camera app zit inmiddels op versie 8.7 en de nieuwe processor brengt mogelijk geavanceerde berekeningen met zich mee. Geen idee. De 3 heeft toch ook nog een aparte cpu voor foto's toch?mezstah schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:29:
[...]
Goed om te zien dat de sensor van de pixel 3 het nog steeds goed doet
Heel eerlijk geen idee. Maar als ik fotos van mezelf kijk uit 2018 van de pixel 3 en deze vergelijk met mijn huidige Pixel 6 Pro zie ik weinig verschil(puur main sensor dan) dus kan me zo indenken dat dit voor de 6 a ook geldt. Blijft image stacking geoptimaliseerd voor de IMX 363satya schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:05:
[...]
Zou het eindresultaat hetzelfde zijn als op de 6a? De camera app zit inmiddels op versie 8.7 en de nieuwe processor brengt mogelijk geavanceerde berekeningen met zich mee. Geen idee. De 3 heeft toch ook nog een aparte cpu voor foto's toch?
Persoonlijk zou ik nooit een 60hz telefoon hebben gekocht om met vr te spelen, van wat ik heb gelezen is het een matige ervaring. Zelf geen ervaring mee.spaceboy schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:31:
Ik heb ook de 6A (en ik ben er blij mee). Maar nu wil ik weer 's wat gaan proberen met VR. Heeft iemand hier recente ervaring met zo'n soort VR headset zoals VR Shinecon bijvoorbeeld? Werkt dat tegenwoordig nog een beetje fatsoenlijk? Ik zie dat Bol.com er ook eentje heeft voor net onder de 5 tientjes maar dan met controller, waarschijnlijk ook wel zo prettig.
[Afbeelding]
Nog even gegoogled, sommige mensen worden misselijk van 60hz vr.
---------------
Ik vind de camera toch niet zo geweldig, doet rare dingen.
Zoals hier met het gras, gooit er blur omheen om het er meer uit te laten springen. Gewoon een daglicht foto.
Raw is zonder enige aanpassing? Eens mee stoeien, echter ziet een raw image er heel anders uit, een helicopter in de verte is dan bijna niet herkenbaar. Wel knap wat de software kan maar soms is het teveel.
:strip_exif()/f/image/w5KEiOQ4udgQFZgnKgZgCGfb.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien is het wel motion blur maar daar zou deze telefoon toch geen/nauwelijks last van moet hebben in daglicht?
[ Voor 34% gewijzigd door Sunrise op 23-12-2022 15:30 ]
Geen idee of het is toegestaan maar na een jaar ga ik afscheid nemen van mijn Pixel 6. Nope
Overgestapt op een Pixel 7 Pro

[ Voor 34% gewijzigd door The Wizard op 27-12-2022 18:31 ]
Is er een mogelijkheid om, bij voorkeur met tegel als zaklamp/vliegtuigstand/internet of bluetooth ook het automatisch uitgaan van het scherm te deactiveren
Jaloers!WoBBeL schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:38:
Geen idee of het is toegestaan maar na een jaar ga ik afscheid nemen van mijn Pixel 6. [mbr]Nope[/]
Mijn Google Pixel 6 heeft sinds een aantal weken geen bereik meer met het mobiele netwerk (bellen/internet) en ik heb geen idee meer hoe dit op te lossen. Ik heb de telefoon van februari t/m november goed normaal kunnen gebruiken.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd om het te verhelpen:
- vliegtuigstand aan/uit
- alle updates bijgewerkt
- mobiel internet reset en later telefoon volledig resetten
- simkaart werkt wel in andere telefoon / andere simkaart werkt niet in Google Pixel 6.
De Google Support afdeling geeft via de chat aan dat het een bekend probleem is en dat meerdere telefoons hier last van hebben. Echter is er momenteel geen oplossing voor dit probleem en wordt er aan gewerkt (geen zicht op wanneer dit wordt opgelost).
Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen?
En zijn er anderen op dit forum die ook dit probleem hebben?
Alvast bedankt.
- vliegtuigstand aan/uit
- simkaart werkt wel in andere telefoon / andere simkaart werkt niet in Google Pixel 6.
De Google Support afdeling geeft via de chat aan dat het een bekend probleem is en dat meerdere telefoons hier last van hebben. Echter is er momenteel geen oplossing voor dit probleem en wordt er aan gewerkt (geen zicht op wanneer dit wordt opgelost).
Alvast bedankt.
Als het probleem bekend is, en erkend is de oplossing geld terug of vervanging toestel wat mij betreft. Een essentiële functie van de telefoon werkt niet. Lijkt mij een no-brainer.Denna89 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:29:
Mijn Google Pixel 6 heeft sinds een aantal weken geen bereik meer met het mobiele netwerk (bellen/internet) en ik heb geen idee meer hoe dit op te lossen. Ik heb de telefoon van februari t/m november goed normaal kunnen gebruiken.
- vliegtuigstand aan/uit
Alvast bedankt.
De app Caffeine kan dat inclusief bediening via tegel. Jammer dat een dergelijke functionaliteit blijkbaar niet standaard in Android zit.Michiel193 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:58:
Is er een mogelijkheid om, bij voorkeur met tegel als zaklamp/vliegtuigstand/internet of bluetooth ook het automatisch uitgaan van het scherm te deactiveren
https://play.google.com/s...tails?id=moe.zhs.caffeine
Ik had een tijdje het probleem dat "assistant voice typing" soms wel werkte en soms terug viel op de normale voice typing. Maar sinds 1-2 weken, werkt "assistant voice typing" helemaal niet meer en werkt alleen de normale voice typing. Weet iemand hoe ik het weer werkend kan krijgen? Ik maak er namelijk wel veelvuldig gebruik van.
edit: Google Assistant staat alleen op Engels (US)
edit: Google Assistant staat alleen op Engels (US)
[ Voor 7% gewijzigd door yeth3119 op 29-12-2022 13:00 ]
Top! Was eigenlijk niet opzoek naar nog een app... Zou je inderdaad als basisfunctie verwachten! Bedankt voor het linken naar de app maar geïnstalleerd.ChombyNL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:55:
[...]
De app Caffeine kan dat inclusief bediening via tegel. Jammer dat een dergelijke functionaliteit blijkbaar niet standaard in Android zit.
https://play.google.com/s...tails?id=moe.zhs.caffeine
dat is niet iligaalMRic3 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:04:
Call Recording is in NL idd legaal. Google is sinds mei 2022 call recording apps in de play store aan het blokkeren. Ik heb al diverse apps (ook skvalex) en custom dialers geprobeerd op mijn huidige Android One phone (non-root) maar als call recording al werkte dan was het verre van betrouwbaar.
Dan maar geen nieuwe phone en ga ik maar eens zwaar aan de knutsel (eigenlijk geen zin in) ...
het is als bedrijf iet toegestaan zonder dit te melden maar als prive persoon mag ik elk gesprek op nemen zowel tel als in de openlucht zolang ik er maar zelf aan deelneem.
het blijkt dat VOWIFI nu wel werkt bij KPN op de Pixels met beta Android 13
https://uploads-eu-west-1...a09-a413-e1f5c0393579.png
https://uploads-eu-west-1...a09-a413-e1f5c0393579.png

When the pink is snookered, Go for the brown
Ik ben wel met Google support bezig met een ander issue, mijn telefoon verliest steeds verbinding maar gaat wel weer aan met het heen en weer togglen van airplane mode. Maar niets is zo leuk als elke 3 minuten airplane mode togglen... zucht.Denna89 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:29:
- vliegtuigstand aan/uit
Alvast bedankt.
Dus ik gaf aan dat in DE en andere landen je een telefoon kon omruilen voor een Pixel 7 met wat bijbetaling, kreeg dit terug:
Dus erkenning is fijn, maar ze zeggen niet van 'oh ja my bad'. Dus klinkt niet iets waar iets mee gedaan wordt. Ik hoop dat ze nog iets doen als repareren?We hebben de Pixel officieel in oktober van 2022 geïntroduceerd samen met de Google Store. Daar we net begonnen zijn op de Nederlandse markt is het nog even aftasten en zijn vele opties die Duitsland bied nog niet beschikbaar in Nederland.
We kunnen de telefoon niet vervangen maar we erkennen dat mobiele verbindingsproblemen frustrerend kunnen zijn en van invloed kunnen zijn op je Pixel-ervaring. Als erkenning voor het probleem dat je hebt met je Pixel 6 / Pixel 6 Pro, willen we je een eenmalige kortingscode aanbieden ter waarde van 100 EUR.
Als dat mijn oplossing was dan had ik de pixel 6 zo omgeruild voor de 6a. Maar helaas is de Pixel 6a ook onderhevig aan dezelfde problemen. Dus of ik hem aan anderen zou aanraden... nee, wel erg goede deal overigens.BertVK schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:50:
Voor de twijfelaars: sinds gisteren is hij voor € 299 te koop bij Belsimpel. Mooie deal.
Goedemiddag!
Een tijd terug heb ik de Pixel 6a een paar dagen uitgeprobeerd en weer geretourneerd doordat ik me stoorde aan een voelbare rand op de plek waar de achterkant aan de zijkant van de telefoon bevestigd zat. Nu heeft mijn vriendin dit zelfde toestel gisteren besteld en ik voel die rand, tot mijn grote verrassing nu helemaal niet/nauwelijks. Je voelt dat daar de achterkant overgaat in de zijkant, het zijn ook verschillende materialen, maar bij het toestel wat ik had, was een verschil in hoogte te voelen tussen de oppervlakten, aan beide kanten trouwens.
Zou het kunnen dat ik een maandagochtend toestel gehad heb destijds? Of zit er verschil in batches wellicht? Heeft iemand hier vaker iets over gelezen/gehoord?
Een tijd terug heb ik de Pixel 6a een paar dagen uitgeprobeerd en weer geretourneerd doordat ik me stoorde aan een voelbare rand op de plek waar de achterkant aan de zijkant van de telefoon bevestigd zat. Nu heeft mijn vriendin dit zelfde toestel gisteren besteld en ik voel die rand, tot mijn grote verrassing nu helemaal niet/nauwelijks. Je voelt dat daar de achterkant overgaat in de zijkant, het zijn ook verschillende materialen, maar bij het toestel wat ik had, was een verschil in hoogte te voelen tussen de oppervlakten, aan beide kanten trouwens.
Zou het kunnen dat ik een maandagochtend toestel gehad heb destijds? Of zit er verschil in batches wellicht? Heeft iemand hier vaker iets over gelezen/gehoord?
Weet niet of dit hier de bedoeling is, maar voor de liefhebbers is de 128 GB versie van de Pixel 6 pro beschikbaar op amazon.fr en .co.uk voor ~512 euro.
Ik had geen idee maar idd een flinke rand die voelbaar is. Heb bij aanschaf gelijk een hoesje geplaatst dus voor mij een non issue.YES schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:29:
Goedemiddag!
Ja ik vind het echt heel raar, maar ik voel er dus bij die mijn vriendin vandaag binnen gekregen heeft vrijwel niets van.. Alsof er iets anders is dan destijds, of ik heb mezelf een beetje voor de gek zitten houden of zo.Sunrise schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:36:
[...]
Ik had geen idee maar idd een flinke rand die voelbaar is. Heb bij aanschaf gelijk een hoesje geplaatst dus voor mij een non issue.
Nieuwe update met januari security patch is beschikbaar: https://support.google.com/pixelphone/thread/195623748
En die updates lijken maar langer en langer te duren. Is nu al bijna 2 uur bezig 😱
Hangt er een beetje vanaf hoe je de telefoon vasthoudt. Ik moest er naar zoeken op de tast. Ik denk dat je de rand niet voelt normaal gesproken. Dat gezegd hebbende, als iemand zich ergens aan irriteert zoekt men het vaak op.YES schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:55:
[...]
Ja ik vind het echt heel raar, maar ik voel er dus bij die mijn vriendin vandaag binnen gekregen heeft vrijwel niets van.. Alsof er iets anders is dan destijds, of ik heb mezelf een beetje voor de gek zitten houden of zo.
Iets anders, ik vind de swipe up naar de app 'carousel' veel te ver/hoog. Is dat aan te passen?
Heb het idee dat ik 80% van het scherm moet afleggen.
Belsimpel biedt de 6a nu aan voor EUR 299.GarBaGe schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:21:
Balen...
Ik heb hem aangeschaft en ben echt benieuwd hoe goed hij het doet.
Mijn referentie is een Motorola G100, welke ik voor net geen EUR 400 heb gekocht, ongeveer 1,5 jaar geleden.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik vind het een aardige telefoon maar ik heb geen wow gevoel. Voor mij is dit eigenlijk de saaiste telefoon in jaren. Er is niks mis mee, misschien is dat het wel, of dat ik het van groot naar klein scherm onderschat heb.GarBaGe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:04:
[...]
Belsimpel biedt de 6a nu aan voor EUR 299.
Ik heb hem aangeschaft en ben echt benieuwd hoe goed hij het doet.
Mijn referentie is een Motorola G100, welke ik voor net geen EUR 400 heb gekocht, ongeveer 1,5 jaar geleden.
Ik wou altijd een kleine telefoon maar had tijdelijk een budget telefoon met groot scherm en 120hz. Daar had ik meer een wow gevoel bij ondanks de systeem lags en slome matige camera.
Dus ik ging op meerdere fronten achteruit, ook qua geluid, minder vol, weinig bas.
[ Voor 5% gewijzigd door Sunrise op 04-01-2023 10:39 ]
Gelukkig doet mijn 14K4 modem, net als 25 jaar geleden nog steeds zijn best.
Hij is al bijna 2 uur bezig voor plm 41MB.
? Google, het is 2023
? Google, het is 2023
Oh ja die updates duren zo lang haha. Ik dacht wellicht gaat ie op pauze als het scherm uitgaat dus ik liet het scherm aan voor de zekerheid maar duurde alsnog ellendig lang.IJsselman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:41:
? Google, het is 2023
Het downloaden gaat vlot, het installeren alleen niet idd.IJsselman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:41:
? Google, het is 2023
Dat is dus juist waarom ik fan ben van de Pixel 4a en daarom nu de 6a toch nog een kans ga geven. Voorspelbaar in de zin van degelijkheid, functionaliteit en formaat. Goede prijs/kwaliteit verhouding imo en dat zoek ikSunrise schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:12:
[...]
Ik vind het een aardige telefoon maar ik heb geen wow gevoel. Voor mij is dit eigenlijk de saaiste telefoon in jaren. Er is niks mis mee, misschien is dat het wel, of dat ik het van groot naar klein scherm onderschat heb.
Ik wou altijd een kleine telefoon maar had tijdelijk een budget telefoon met groot scherm en 120hz. Daar had ik meer een wow gevoel bij ondanks de systeem lags en slome matige camera.
Dus ik ging op meerdere fronten achteruit, ook qua geluid, minder vol, weinig bas.
Toch maar besteld dus en kijken of ik me nu niet alsnog weer ga ergeren aan die rand
De Pixel 6a van mijn vriendin is net binnengekomen, ter vervanging van haar motorola g7 plus. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Schijnt voor 299 euro qua prijs/kwaliteit niet te evenaren te zijn.
Vooral ook interessant hoe hij het doet t.o.v. mijn galaxy a52s. Ben ik vooralsnog (voor 300 euro) prima tevreden over.
Vooral ook interessant hoe hij het doet t.o.v. mijn galaxy a52s. Ben ik vooralsnog (voor 300 euro) prima tevreden over.
Ik heb laatst via tweakers pixel 6 gekocht. Erg tevreden over.
De januari patch is er btw
De januari patch is er btw
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires