Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
IJsselman schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:25:
Sinds een dag een Pixel 6A gebruiker.
De migratie van OnePlus naar de 6A ging vlot en geen issue ondervonden.
Ben nu aan het finetunen, als eerste wil ik de datum & weer info van het startscherm hebben.
Waar zit die optie, of direct Nova er opzetten.
Thankssofar
In het startscherm op de tijd blijven drukken
Er veschijnt een menu "aanpassen"
Vervolgens zie je bovenaan "snel overzicht : aan" > klik op "aan" en zet "snel overzicht" uit
voila

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
DeCo schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:43:
[...]

In het startscherm op de tijd blijven drukken
Er veschijnt een menu "aanpassen"
Vervolgens zie je bovenaan "snel overzicht : aan" > klik op "aan" en zet "snel overzicht" uit
voila
De datum blijft dan alsnog gewoon staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:41
Kwakkies schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Same here! Ik heb het opgelost door een oude APK te installeren van Marktplaats en voorlopig niet te updaten tot een nieuwere versie dan 12 oktober er is
Zojuist een update van de marktplaats app geïnstalleerd. Na toestemming kan de app weer je foto's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 20:42
nerovectra schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:02:
[...]

Zojuist een update van de marktplaats app geïnstalleerd. Na toestemming kan de app weer je foto's gebruiken.
Bij mij nog niet in de store. Of heb jij een losse apk geïnstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Rabbitto schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:31:
[...]

Bij mij nog niet in de store. Of heb jij een losse apk geïnstalleerd ?
Via Play Store, versie 12.38.1 d.d. 21 oktober 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:07
Zijn er mensen die nog regelmatig signaal verlies hebben?
Zodra de WiFi uit staat zie ik wel 5G staan, maar bij het bereik een uitroepteken.

Mijn telefoon geeft dan ook regelmatig aan: chech Whatsapp voor nieuwe berichten (of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Vraagje aan mede Pixel 6(pro) bezitters: Ik ga binnenkort mijn scherm laten vervangen en wil voor de veiligheid alle data / persoonlijke info van mijn telefoon halen dmv een factory reset. Maar ik was even benieuwd of met het terugzetten van de (automatische) backup van Google alles wordt teruggezet of dat je bepaalde dingen nog wel handmatig moet backuppen (bv whatsapp afbeeldingen ofzo).

Of, is er een handige andere manier om de telefoon af te schermen, waarbij ze wel de reparatie goed kunnen uitvoeren?

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
Joe_P schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:12:
Vraagje aan mede Pixel 6(pro) bezitters: Ik ga binnenkort mijn scherm laten vervangen en wil voor de veiligheid alle data / persoonlijke info van mijn telefoon halen dmv een factory reset. Maar ik was even benieuwd of met het terugzetten van de (automatische) backup van Google alles wordt teruggezet of dat je bepaalde dingen nog wel handmatig moet backuppen (bv whatsapp afbeeldingen ofzo).

Of, is er een handige andere manier om de telefoon af te schermen, waarbij ze wel de reparatie goed kunnen uitvoeren?
Je kan een 2e account of gastaccount activeren op je telefoon, dan hoeven ze niet in je persoonlijke account.

Zelf gebruik ik dat met mijn dochters wel, zodat als ze op mijn telefoon een filmpje kijken niet overal bij kunnen.
(je moet echt voor die gast account een google account aanmaken en apps opnieuw installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Joe_P schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:12:

Kopieer de hele inhoud van je foon via je computer naar je pc, daar zitten bijv ook de Whatsapp afbeeldingen bij. Niet alles gaat via Google backup, alleen de apps die dat hebben ingebouwd.

[ Voor 4% gewijzigd door CRXed op 31-10-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
FRANQ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Je kan een 2e account of gastaccount activeren op je telefoon, dan hoeven ze niet in je persoonlijke account.

Zelf gebruik ik dat met mijn dochters wel, zodat als ze op mijn telefoon een filmpje kijken niet overal bij kunnen.
(je moet echt voor die gast account een google account aanmaken en apps opnieuw installeren)
Dit heeft geen nut als je een foon ter reparatie aanbiedt, die wordt standaard gewist en je krijgt 'm clean terug, zonder accounts. EDIT: als je 'm bij Google laat repareren.

[ Voor 3% gewijzigd door CRXed op 31-10-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
CRXed schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:39:
[...]

Dit heeft geen nut als je een foon ter reparatie aanbiedt, die wordt standaard gewist en je krijgt 'm clean terug, zonder accounts. EDIT: als je 'm bij Google laat repareren.
Wist ik niet, dat heb ik met mijn vorige telefoons niet gehad.

Dan is het inderdaad zaak een goede backup te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

voor KPN hoopvol bericht hier:

https://forum.kpn.com/mob...ostid=1625376#post1625376
Ook nieuws wat VoWiFi betreft, omdat de Pixel 7 nu ook in Nederland uit is gebracht is er dus ondersteuning vanuit Google voor VoWiFi in ons land, en wordt dit met toekomstige updates op de Pixels (die nog updates krijgen) meegenomen. Dat komt er dus aan! Een concreet termijn heb ik helaas niet, maar er wordt dus aan gewerkt. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Is er iemand met ervaring voor het laten repareren van een 6 Pro? Die van mij is onlangs opgestuurd voor het vervangen van de usb c aansluiting. Daar was iets afgebroken. Echte wordt er nu al bijna 4 weken gewacht op het onderdeel wat Google moet toesturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:40
Petert87 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:19:
Is er iemand met ervaring voor het laten repareren van een 6 Pro? Die van mij is onlangs opgestuurd voor het vervangen van de usb c aansluiting. Daar was iets afgebroken. Echte wordt er nu al bijna 4 weken gewacht op het onderdeel wat Google moet toesturen.
Bij wie laat je het repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
GroeneThee schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:36:
[...]

Bij wie laat je het repareren?
Hij is momenteel bij TouchFix. Daar is hij via mijn verzekering bij Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik heb nu al twee nachten gehad dat de Pixel niet opgeladen is als ik wakker word.

Wel ingeplugd, het "ik ben ingeplugd geluidje" speelt ook af, maar dan laad hij niet.
Herkent iemand dit?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 19:22
Dat adaptief opladen, dat de telefoon dus "net" op 100% komt als je alarm is ingesteld werkt toch ook niet ?

Deze week alarm gezet om 4u30, rond 2u ofzo word ik wakker en kijk even op mijn gsm, stond toen al op 100% ?!

Heeft dus geen zin om dit te activeren denk ik dan.

Nog iemand met deze ervaring ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zie dat de cashback bij de 6a inmiddels niet meer beschikbaar is bij Belsimpel, maar het is nu direct in de prijs verwerkt (409 euro). Scheelt weer gedoe met extra registraties en wachten.

Daarnaast krijgt iedereen die een review achterlaat (voor 6a, 7 of 7 pro), een gratis chromecast. Geldt volgens mij ook als je hem al eerder gekocht had. In de voorwaarden staan geen specifieke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43
BGLAdmin schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Lijkt op een bug in Chrome voor Android, na geforceerd stoppen start deze weer goed op. Het probleem lijkt ontstaan sinds de introductie van grid tabs. Misschien helpt het om de chrome://flags te resetten, naar de default, dan worden de historische overgeërfde settings weer op de default gezet, de settings uit het instellingen menu blijven dan wel behouden, je kan daar ook de grid tab features helemaal uit zetten.
Heeft iemand nog een idee? Probleem blijft. Is niet onoverkomelijk, maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Ik heb met mijn 6pro dat muziek afgespeeld via bluetooth op de autoradio klinkt alsof er een LP gedraaid wordt.

Allemaal kraakjes en plopjes door de muziek heen.

De smartphone van mijn vrouw heeft dit verschijnsel niet (oneplus 9 pro)

Iemand hetzelfde probleem, of iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:57
FRANQ schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:13:
Ik heb met mijn 6pro dat muziek afgespeeld via bluetooth op de autoradio klinkt alsof er een LP gedraaid wordt.

Allemaal kraakjes en plopjes door de muziek heen.

De smartphone van mijn vrouw heeft dit verschijnsel niet (oneplus 9 pro)

Iemand hetzelfde probleem, of iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Ik vond in het begin de geluidskwaliteit via bluetooth ook een stuk slechter dan bij mijn vorige Xiaomi toestel.
Je zou kunnen proberen in de developer settings '''Bluetooth A2DP-Hardware-Offload' aan of uit te zetten.
Mocht dat niet werken zou je ook nog kunnen proberen de ''Bluetooth AVRCP versie'' van 1.5 naar 1.4 te zetten.

Indien beide geen oplossing zijn zou ik goed controleren of er niet ergens een equalizer ingeschakeld staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 22:18
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:16:
Ik heb nu al twee nachten gehad dat de Pixel niet opgeladen is als ik wakker word.

Wel ingeplugd, het "ik ben ingeplugd geluidje" speelt ook af, maar dan laad hij niet.
Herkent iemand dit?
Ja met een defecte lader of lader van een andere smartphone zelfde issue gehad. Uiteindelijk een samsung 25w lader via Amazon gehaald en werkt weer prima. De Pixel is erg kieskeurig met laders.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 14-09 18:37
November 2022 update:
https://support.google.co...pdate-november-2022?hl=en

What’s included

The November 2022 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details.

Battery & Charging
Fix for issue causing increased power consumption while certain apps installed *[1]

Display & Graphics
Fix for issue occasionally causing green display flicker in in certain conditions *[2]
Optimizations for display power consumption to improve thermal performance in certain conditions *[2]

System
Fix for issue occasionally causing Photos app to crash when using certain editing features *[2]

---------------------------------------------------------------

Device Applicability
Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below.
*[1] Included on Pixel 6, Pixel 6 Pro & Pixel 6a
*[2] Included on Pixel 7 & Pixel 7 Pro

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:39
Ondertussen gebruik ik de 6a ook al een weekje als upgrade van de pixel 4a.

Waar ik me meestal wel aan erger is het unlocken met vingerscanner.
Dat lukt 1 op 10 keer. Ik heb dezelfde duim al 4x in het toestel opgeslagen, maar dat helpt niet.
Gebruiken jullie een screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:21
Azmodann schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:18:
Ondertussen gebruik ik de 6a ook al een weekje als upgrade van de pixel 4a.

Waar ik me meestal wel aan erger is het unlocken met vingerscanner.
Dat lukt 1 op 10 keer. Ik heb dezelfde duim al 4x in het toestel opgeslagen, maar dat helpt niet.
Gebruiken jullie een screenprotector?
Heb je de nieuwste update geïnstalleerd? Ik had hier eerst ook last van, maar na een paar updates gaat het nu 9 van de 10 keer wel goed. (Geen screenprotector btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
Lintesir schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:52:
[...]

Heb je de nieuwste update geïnstalleerd? Ik had hier eerst ook last van, maar na een paar updates gaat het nu 9 van de 10 keer wel goed. (Geen screenprotector btw)
Yep de nieuwe updates staan er allemaal op. Dit ging trouwens ook erg langzaam , tegenover de pixel 4a.
Misschien moet de AI mijnvingerafdruk nog beter leren kennen? Ik heb ook geen screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Azmodann schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:27:
[...]

Yep de nieuwe updates staan er allemaal op. Dit ging trouwens ook erg langzaam , tegenover de pixel 4a.
Misschien moet de AI mijnvingerafdruk nog beter leren kennen? Ik heb ook geen screenprotector.
Ik heb de 6a nu sinds augustus inclusief screenprotector en ik heb helemaal geen last van traagheid. Het gaat ook eigenlijk altijd direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
ElisabethM schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:37:
[...]

Ik heb de 6a nu sinds augustus inclusief screenprotector en ik heb helemaal geen last van traagheid. Het gaat ook eigenlijk altijd direct goed.
Ik bedoel het updaten gaat erg traag. Dan heb ik het over de laatste updates die deden er toch 7-8min over.
Niet dat ik dat erg vind , want ben het gewoon met de ios updates voor mijn iphone.
Maar op de 4a ging het toch veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Kan iemand bevestigen of Call Recording op een NL Pixel 6a in NL met NL als standaard taal mogelijk is.

(Dialer -> instellingen -> Gespreksopname ... Of iets dergelijks)
Ik ben op zoek naar een nieuwe phone en de Native Call Recording functie is voor mij een deal breaker. Binnenkort zou het bij de hele Pixel serie mogelijk zijn ...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
MRic3 schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:48:
Kan iemand bevestigen of Call Recording op een NL Pixel 6a in NL met NL als standaard taal mogelijk is.

(Dialer -> instellingen -> Gespreksopname ... Of iets dergelijks)
Ik ben op zoek naar een nieuwe phone en de Native Call Recording functie is voor mij een deal breaker. Binnenkort zou het bij de hele Pixel serie mogelijk zijn ...
Volgens mij is call recording al een hele tijd niet meer native beschikbaar en worden third party apps hierop geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43
Het werkt wel als je via een omweg de instellingen op bijv. India zet maar niet in NL of Europa. Iets met restricties ook al mag het in Nederland gewoon. Maar dan nog werkt het niet handig want je moet zelf iedere keer handmatig op record klikken.

Ik gebruik skvalex call recorder (wel root) en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Call Recording is in NL idd legaal. Google is sinds mei 2022 call recording apps in de play store aan het blokkeren. Ik heb al diverse apps (ook skvalex) en custom dialers geprobeerd op mijn huidige Android One phone (non-root) maar als call recording al werkte dan was het verre van betrouwbaar.

Dan maar geen nieuwe phone en ga ik maar eens zwaar aan de knutsel (eigenlijk geen zin in) ...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:40
MRic3 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:04:
Call Recording is in NL idd legaal. Google is sinds mei 2022 call recording apps in de play store aan het blokkeren. Ik heb al diverse apps (ook skvalex) en custom dialers geprobeerd op mijn huidige Android One phone (non-root) maar als call recording al werkte dan was het verre van betrouwbaar.

Dan maar geen nieuwe phone en ga ik maar eens zwaar aan de knutsel (eigenlijk geen zin in) ...
Waarom zou je al je gesprekken willen opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Is de 6a erg gevoelig voor de amoled loterij? En hiermee bedoel ik dat je mazzel moet hebben om een toestel te krijgen wat een kleuregaal scherm heeft zonder roze/groene tint in bepaalde gebieden?

[ Voor 10% gewijzigd door Hadespuiter op 16-11-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nu nog maar 299 euro dit toestel, nieuw. Echt wel een koopje volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
woekele schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:44:
Nu nog maar 299 euro dit toestel, nieuw. Echt wel een koopje volgens mij.
Of gewoon de juiste prijs gezien het 60hz scherm en de trage fingerprint scanner.
Net wat Youtube reviews gezien maar ben niet echt van de bank gevallen.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Hadespuiter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:13:
[...]

Of gewoon de juiste prijs gezien het 60hz scherm en de trage fingerprint scanner.
Net wat Youtube reviews gezien maar ben niet echt van de bank gevallen.
Heb de telefoon sinds vandaag als vervanging van mijn 4+ jaar oude Oneplus 6t. Tov die telefoon is de fingerprint totaal niet traag, dus het is ook puur wat je verwachting is.

Idem wat betreft het 60hz scherm, ook dat is maar net wat je zelf wilt.

De telefoon had ik trouwens voor €235 zelfs, dus voor dat geld is het helemaal een no brainer.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:27
Sinds vandaag de pixel 6a binnen! (heb ook een tpu backcase besteld, die komt morgen) Kwam van een xiaomi mi a3 af.

Maar een ding stoor ik me aan, die gestures vind ik niet fijn. Die smalle balk vind ik niet echt fijn om naar het homescreen te gaan. En ook taakbeheer openen gaat op een vervelende manier. Nova launcher helpt niet echt.

Misschien is het wennen, maar op de mi a3 vond ik dat wel handiger gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door dennis_rsb op 17-11-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
dennis_rsb schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:38:
Sinds vandaag de pixel 6a binnen! (heb ook een tpu backcase besteld, die komt morgen) Kwam van een xiaomi mi a3 af.

Maar een ding stoor ik me aan, die gestures vind ik niet fijn. Die smalle balk vind ik niet echt fijn om naar het homescreen te gaan. En ook taakbeheer openen gaat op een vervelende manier. Nova launcher helpt niet echt.

Misschien is het wennen, maar op de mi a3 vond ik dat wel handiger gaan.
De gestures kan je uitschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@SPOXYWOXY Oke ik zal eens googlen dan, want ik ben die optie niet tegengekomen in de instellingen 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:25
dennis_rsb schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:05:
@SPOXYWOXY Oke ik zal eens googlen dan, want ik ben die optie niet tegengekomen in de instellingen 😜
Instellen -> Systeem -> Gebaren -> Systeemnavigatie

Ik kan er (ook) nog niet aan wennen, misschien ga ik wel terug naar de drie knoppen

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
TH0R schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:23:
[...]

Instellen -> Systeem -> Gebaren -> Systeemnavigatie

Ik kan er (ook) nog niet aan wennen, misschien ga ik wel terug naar de drie knoppen
Na 5 minuten stonden hier de gestures al uit. Misschien probeer ik het ooit nog wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Die gestures zijn geweldig, gewoon een kans geven, dan ga je echt niet meer terug.
Als ik nu bij iemand anders het toestel gebruik, kom je er achter hoeveel efficienter gestures zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Lekker conservatief weer hier op Tweakers love it :P.
Vind die iPhone like gestures juist wel goed uitgewerkt en niet too much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@TH0R Het is gelukt! Opzich vond ik die gestures wel oke, maar die smalle balk onderaan was zo dun dat het niet zo fijn werkte.

Maar goed, wellicht geef ik het nog een kans haha. Maar voor nu is de klassieke vorm met bolletje, vierkantje, pionnetje prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Exocet schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:56:
Die gestures zijn geweldig, gewoon een kans geven, dan ga je echt niet meer terug.
Als ik nu bij iemand anders het toestel gebruik, kom je er achter hoeveel efficienter gestures zijn.
Precies. Ik moest er ook heel erg aan wennen, maar wil nu niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
beste Tweakers,

ik ben een 3a bezitter, en tevreden.

Nu zie ik een mooie blackfriday deal voor de 6a, ..
maar ik zie dat google zelf geen usb-c > minijack adapters meer verkoopt. Weten jullie waar die nog te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11
Hebben jullie al een mooi hoesje gevonden? Ik ben op zoek naar kwaliteit.

Gebruik al jaren Rosso Element bookcase hoesjes voor pasjes erbij. Naar grote tevredenheid.

Maar die kan ik niet vinden voor de 6A helaas... Iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb transparante siliconen back cover voor mijn 3a, erg tevreden over.

Net ook voor de 6a besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 14:09
TiMMieJ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:42:
Zijn er soms meer mensen hier in het topic met de Freestyle libre 2 bloedsuiker meters en de pixel 6 op A13? Ik las tot nog toe alleen wat beta comments op internet maar wil graag weten of de sensoren en de app al goed werken op A13. Niet iets om mee te gaan gokken namelijk ;)
ben je er al achter? Zit met zelfde dilemma ;-) Dit voor de 6a die nu in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

jack_ schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:49:
[...]

ben je er al achter? Zit met zelfde dilemma ;-) Dit voor de 6a die nu in de aanbieding is.
Helaas nog niet en we hebben het nog niet aangedurfd om de A13 update uit te voeren. Nu nog steeds op 12 hier.

@jack_

Kleine update maar hij staat nu officieel ondersteund op de Freestyle Libre 2 site:

https://www.freestyle.abb...ten/FreeStyle-Libre2.html

[ Voor 20% gewijzigd door TiMMieJ op 18-11-2022 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
Zo de backcover is binnen! Niet te duur en voelt goed aan (soort tpu/kunstof mix). Wel haal ik hem regelmatig eraf om stof etc te verwijderen om krassen te voorkomen zoveel mogelijk.

https://www.bol.com/nl/nl...er_confirmation2008093611

Mijn vorige telefoons o.a de moto g5s en de mi a3 gebruikte ik volledig naakt. Maar mijn ervaring is, ondanks ik voorzichtig ben een ongeluk in een klein hoekje zit. Dus ik gebruikte de laatste jaren dunne backcases voor enerzijds mooi uiterlijk en tegelijkertijd toch wat bescherming. screenprotectors vind ik niet fijn, en krijg ze er nooit mooi op haha.

[ Voor 13% gewijzigd door dennis_rsb op 18-11-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:25
looin schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:46:
Ik heb een vreemd probleem op mijn Pixel 6. Ik heb dit toestel altijd gebruikt met een fysieke SIM card voor prive en een eSIM van Mobile Vikings voor zakelijke telefoontjes. Dit heeft altijd perfect gewerkt.

Vorige week kreeg ik van mijn werkgever een nieuw zakelijk abonnement bij Proximus. Ik heb een eSIM aangevraagd en toen ik deze probeerde in te lezen kreeg ik de fout "Netwerk niet geactiveerd, er is iets fout gegaan bij het activeren van je nummer".

Ok, denk ik even opnieuw proberen lukt ook niet dus ik herstart het toestel met als gevolg dat mijn fysieke SIM ook niet meer start. Na 5 minuten pas herkent het toestel de fysieke SIM en kan ik die gebruiken maar de eSIM toont nog altijd dezelfde fout als ik die wil toevoegen.

Dus ik doen een factory reset en zelfs na een factory reset duurt het nog 5 minuten voor mijn fysiek SIM werkt. Ook de eSIM doet het nog altijd niet en als ik mijn oude Mobile Vikings eSIM die altijd gewerkt heeft wil inlezen dan krijg ik nu ook dezelfde fout.

Blijkbaar heeft het scannen van die Proximus eSIM mijn Pixel kapot gemaakt. Zijn er nog mensen die dit probleem herkennen en die eventueel een oplossing hebben?
Is dit uiteindelijk nog opgelost geraakt?
En krijg jij 5G ontvangst met de Proximus SIM? Ik ben er nog niet in geslaagd om dat werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 14:09
@TiMMieJ Ik zie de 6 en de 6 pro erop staan maar de 6a nog niet. Zie dat jij de 6 hebt. Denk dat ik de gok maar neem met de 6a

[ Voor 89% gewijzigd door jack_ op 18-11-2022 18:12 . Reden: Verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:06
AndRo555 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:44:
[...]

En krijg jij 5G ontvangst met de Proximus SIM? Ik ben er nog niet in geslaagd om dat werkend te krijgen.
Officieel wordt België niet ondersteund door Google. Dus 5G zal bij ons met een Pixel toestel nog niet werken. HIER kan je het checken. helaas staan wij er nog niet tussen. Google kan dit makkelijk oplossen met een update, maar we zullen nog een beetje geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Wailer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:35:
beste Tweakers,

ik ben een 3a bezitter, en tevreden.

Nu zie ik een mooie blackfriday deal voor de 6a, ..
maar ik zie dat google zelf geen usb-c > minijack adapters meer verkoopt. Weten jullie waar die nog te vinden zijn?
Ook net overgestapt van 3a naar 6a voor het werk, zelfde dilemma, mijn oortjes met draad kon ik niet meer gebruiken.

Bij bol.com deze gevonden: https://www.bol.com/nl/nl...adapter/9300000048775896/
Dan kun je ook opladen, als je de mini-jack gebruikt.

Maar er zijn er meer, ook simpelere versies ( = goedkoper)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-08 14:37
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Pixel 6a (lang leve Black Friday!). Alles werkt prima en ik ben erg blij met alle nieuwe opties die ik kan gebruiken dankzij Android 13. Echter. Ik heb een probleempje. Bij sommige meldingen wordt mijn scherm 'wakker' en kan ik de melding zien maar bij andere niet. Ik heb alle settings doorlopen maar kan niet achterhalen waardoor dit nou komt. Het is een beetje irritant dat ik voor diverse meldingen het scherm handmatig aan moet zetten om de 'preview' te zien.

Bijkomende vraag: ik gebruik o.a. MS Authenticator en als die een melding geeft (waarvoor ik het scherm aan moet zetten) kan ik de login niet goedkeuren maar moet ik de 6a eerst ontgrendelen. Dit heeft waarschijnlijk (?) te maken met het feit dat ik de inhoud van meldingen niet meteen op het scherm zichtbaar wil hebben. Maar deze dus wel... Is het ook mogelijk om per app aan te geven welke wel en welke niet de inhoud op een gelokt scherm mogen laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:26
tup61 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:42:
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Pixel 6a (lang leve Black Friday!). Alles werkt prima en ik ben erg blij met alle nieuwe opties die ik kan gebruiken dankzij Android 13. Echter. Ik heb een probleempje. Bij sommige meldingen wordt mijn scherm 'wakker' en kan ik de melding zien maar bij andere niet. Ik heb alle settings doorlopen maar kan niet achterhalen waardoor dit nou komt. Het is een beetje irritant dat ik voor diverse meldingen het scherm handmatig aan moet zetten om de 'preview' te zien.

Bijkomende vraag: ik gebruik o.a. MS Authenticator en als die een melding geeft (waarvoor ik het scherm aan moet zetten) kan ik de login niet goedkeuren maar moet ik de 6a eerst ontgrendelen. Dit heeft waarschijnlijk (?) te maken met het feit dat ik de inhoud van meldingen niet meteen op het scherm zichtbaar wil hebben. Maar deze dus wel... Is het ook mogelijk om per app aan te geven welke wel en welke niet de inhoud op een gelokt scherm mogen laten zien?
Same here, ook een verse 6a. Hoop met je mee dat er iemand een antwoord heeft, want ervaar hetzelfde qua meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Hi, ik heb sinds kort ook een 6A, Ik heb er een flipcase/bookcase hoesje voor gekocht (ik had bij mijn vorige telefoon alleen een backcover.

Is het op de een of andere manier mogelijk om als ik het hoesje dicht doe dat ie automatisch het scherm lockt. Nu blijft het scherm aan totdat de timeout voorbij is.

Mijn redelijk oude tablet doet dat ook als ik het hoesje dichtklap.
IK vermoed dat e.e.e. werkt via de light sensor.

Verder een mooi toestel; alleen wat picky als het gaat om usb kabels om te laden (de kabel die ik altijd gebruikte voor mijn moto g pro was te min voor google)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
AndRo555 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:44:
[...]

Tot nu toe nog geen oplossing. Google heeft beloofd om het probleem op te lossen met een software update maar de update van begin November heeft het alvast nog niet opgelost.
Over 5G via Proximus op de Pixel kan ik dus jammer genoeg nog niets zeggen.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:41
tup61 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:42:

Volgens mij moet je "gevoelige meldingen" aanzetten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MiVAvo-toSl4dfd6QH9MDau-LM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M6VZfAZDw95jfSZ7PZ9rFDao.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
tomhier schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:51:
[...]

Volgens mij moet je "gevoelige meldingen" aanzetten.
Hm, ja, dat vermoedde ik al maar dat wil ik dus liever niet... tenminste niet voor alle apps. Ik heb dit nog niet geprobeerd, trouwens: ik zal het even testen. Maar het is niet de oplossing waar ik op hoopte. ;)
effem schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:04:
Is het op de een of andere manier mogelijk om als ik het hoesje dicht doe dat ie automatisch het scherm lockt. Nu blijft het scherm aan totdat de timeout voorbij is.
Ja, dat zou ik ook graag willen weten: is idd lastig dat dit niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
tup61 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:05:
[...]

Hm, ja, dat vermoedde ik al maar dat wil ik dus liever niet... tenminste niet voor alle apps. Ik heb dit nog niet geprobeerd, trouwens: ik zal het even testen. Maar het is niet de oplossing waar ik op hoopte. ;)
Dit kun je toch ook per app aanpassen? Bij notification settings van die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
erwn schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:31:
[...]

Dit kun je toch ook per app aanpassen? Bij notification settings van die app?
Niet bij elke app. In de voorkeuren van MS Authenticator zelf kan ik meldingen met gevoelige content alleen laten zien als het scherm ontgrendeld is. Er is geen optie om het aan te zetten voor een vergrendeld scherm. Beetje vreemd want er is een aparte optie die heet Vergrendelscherm maar vervolgens kan je daar dus niets mee. Ik moet nogal vaak iets goedkeuren via MS Authenticator en het is dan nogal klierig dat je 1. de case moet openen, 2. het scherm aan moet zetten, 3. moet ontgrendelen voordat je 4. de goedkeuring kan geven. Ik zou graag een paar stappen overslaan. ;)

Al met al is het wat onduidelijk wanneer ik nou wel of niet wat te zien krijg... Beetje verwarrrend.

Enfin, ik heb gevoelige meldingen 'systeembreed' aangezet: even zien wat ik wel en niet te zien krijg. Mss moet ik andersom gaan denken: deze optie dus systeembreed aanzetten en dan per app juist UITzetten wanneer ik het niet wil.

EDIT
Oké, even getest en met gevoelig etc. aan kan ik de aanvraag goedkeuren op het vergendelde scherm! Dat is al heel wat. Maarrrrrrrrrrr 1. het scherm blijft alsnog zwart als de melding binnenkomt dus ik moet nog steeds het scherm éérst aanzetten en 2. ik moet op de melding klikken om 'm open te vouwen en 'm te kunnen goedkeuren. Alsnog meer geklik dan me lief is... Maar ja, het is al ietsje beter... Zou alsnog graag weten hoe ik het scherm automatisch wakker kan laten worden als zo'n melding binnenkomt.

EDIT 2
Hm, nee dus. Bovenstaande werkt wel maar nu komen ook teksten van mails en Whatsapp in beeld op mijn vergrendelde scherm en dat wil ik dus absoluut niet. En ik kan dat dus ook niet uitzetten per app. Dus... gevalletje jammer. Ik zal dus elke keer mijn scherm moeten unlocken.

En het scherm blijft trouwens bij ELKE melding uit: het wordt nooit vanzelf wakker... Dat moet toch kunnen?! Duh... is dus gewoon een instelling helemaal onderaan de settings van Vergrendelscherm... :X

[ Voor 41% gewijzigd door tup61 op 21-11-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 18:37
effem schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:04:
Hi, ik heb sinds kort ook een 6A, Ik heb er een flipcase/bookcase hoesje voor gekocht (ik had bij mijn vorige telefoon alleen een backcover.

Mijn redelijk oude tablet doet dat ook als ik het hoesje dichtklap.
IK vermoed dat e.e.e. werkt via de light sensor.

Verder een mooi toestel; alleen wat picky als het gaat om usb kabels om te laden (de kabel die ik altijd gebruikte voor mijn moto g pro was te min voor google)
Dat heet een magnetische sluiting volgens mij. Ik had op mijn vorige pixel een bookcase van Stilgut die dat wel deed. Onwijs handig en topkwaliteit ook die hoesjes. Ik zie het wel staan op deze hoes van de 6pro maar niet op die van de 6a. Misschien ondersteund de 6a het niet? Ik kan dat ook nergens terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

jack_ schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:04:
@TiMMieJ Ik zie de 6 en de 6 pro erop staan maar de 6a nog niet. Zie dat jij de 6 hebt. Denk dat ik de gok maar neem met de 6a
De 6 werkt prima inderdaad dus verwacht met de 6A niet anders. Enige waar ik last van heb nu is dat de app altijd open staat in het meldingen scherm. Dit krijgen we nog niet weg helaas zonder de alarmen uit te zetten en dat is ook niet wenselijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Ik ben nu een paar dagen bezig met de Pixel 6a en vind het toestel op zich top maar al die leuke opties die je hebt, lijken de batterij echt leeg te zuigen. Gisteravond heb ik van alles en nog wat uitgezet om te kijken of ik het 'drainen' wat kan beperken maar ja... zo langzamerhand zit ik met een doodsimpel ding in m'n handen dat alleen maar kan bellen en internetten... en alle leuke opties (Hey Google, camera die voorkomt dat scherm uitgaat of kantelt, Now playing, etc.) zijn uit. Da's ook weer niet de bedoeling. Maar goed, ik zit de laatste dagen natuurlijk ook steeds veel uit te proberen: als ik de Pixel 'gewoon' ga gebruiken, zal het drainen van de batterij misschien wel meevallen.

Weet iemand trouwens of er een optie of app of widget is waarmee je het scherm op zwart kan zetten zónder het knopje rechts in te drukken? Ik doe het scherm altijd aan door erop te dubbelklikken, handige optie, maar zou leuk zijn als ik 'm ook op een soortgelijke manier weer kan uitzetten. Ook door het hoesje dat ik heb, is het steeds uitzetten met het knopje niet superhandig. En ik heb het idee dat dat knopje dan slijt. ;) (Ik heb ooit een phone gehad waarbij de knoppen compleet versleten waren en sindsdien ben ik wat huiverig daarvoor.)

En heeft iemand ooit getest hoeveel batterij die handigheidjes met de camera en microfoon kosten, zoals 'Hey Google' en het scherm dat aan blijft zolang je er naar kijkt etc. Ik heb het idee dat de mic en cam dan dus constant bezig zijn... lees: de batterij leegzuipen... maar is dat wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:02

KL643

beeldaandemuur

Ik gebruik Nova launcher, gebaren & invoer, naar boven vegen, schermvergrendeling.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Laatst online: 02:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

Bij mij met de Pixel 6 duurde het ca 2 maanden voordat het accu verbruik zich stabiliseerde. Ik laad momenteel de telefoon op als ik thuiskom tot 85 %, als ik dan de volgende dag thuiskom is hij meestal tussen 40 en 50 %. Prima.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
TTLCrazy schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:01:
Bij mij met de Pixel 6 duurde het ca 2 maanden voordat het accu verbruik zich stabiliseerde. Ik laad momenteel de telefoon op als ik thuiskom tot 85 %, als ik dan de volgende dag thuiskom is hij meestal tussen 40 en 50 %. Prima.
Oké... Heb je dan de optie 'Aangepast batterijgebruik' aan? Of ging dat vanzelf. Ik heb wel bij bijna alle apps batterijgebruik in de achtergrond uitgezet. Dat zal toch ook wel wat schelen, zou je denken. En ik krijg trouwens alsnog meldingen etc. meteen binnen...

EDIT
Ben ik nog een keer. ;) De optie 'App-voorkeuren resetten': reset die ook ALLE systeeminstellingen etc.? Het lijstje dat ik te zien krijg van wat er gereset wordt, lijkt me nogal beperkt. Ik heb nu zoveel opties aangepast en veranderd dat ik de tel kwijt ben en eigenlijk overnieuw wil beginnen, hahaha, maar dan het liefst zonder een factory reset te doen... Of is dat echt de enige optie om weer opnieuw te beginnen?

[ Voor 26% gewijzigd door tup61 op 22-11-2022 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Laatst online: 02:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

@tup61 Aangepast batterijgebruik staat aan. Verder niet zoveel gedaan. Ik weet wel dat het batterijgebruik in het begin wat tegenviel. Ook na een update is hij tijdelijk wat langzamer dorstiger met het accu verbruik.

Best tevreden over de telefoon met uitzondering van de vingerafdrukscanner. Blijft een traag onding. Vergeleken met de Oneplus Nord lijkt het nergens op.

[ Voor 5% gewijzigd door TTLCrazy op 22-11-2022 14:31 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb sinds een paar dagen een Pixel 6a en ik ben eigenlijk wat teleurgesteld.
De launcher van de pixel... ik vind dat nieuws item die links staat met nieuws van google wel erg handig maar die zoekbalk onderaan je startmenu en het feit dat je eigenlijk 0 opties hebt om je apps te categoriseren vind ik vies tegen vallen.

Ik kom van een Galaxy A40, met de Samsung launcher kan je zelf mappen aanmaken en daar je eigen apps naar toe slepen. Echt ontzettend handig mee te werken. Ook kan je daar gewoon de apps in een eigen volgorde neerzetten die je wilt, 1e pagina b.v. mapjes en vaak gebruikte apps, 2e pagina een andere categorie apps enz enz.

Niks van dat alles op een pixel. Uiteraard heb ik de Nova launcher ook geprobeerd, daar had ik al de betaalde versie van. Daar kan je zelf mappen mee aanmaken maar bijzonder omslachtig. Ook kan je niet gewoon een app selecteer door long press en hem naar de map slepen. Je moet alles stap voor stap handmatig in mapjes aanvinken.

Het begint mij nu al zo te irriteren dat ik nijg om hem weer retour te sturen er is alleen niet echt een fatsoenlijk alternatief die in de buurt komt van het formaat van een galaxy A40. Ik zit nu serieus al te kijken naar een iPhone 12 mini maar wil eigenlijk in het android eco blijven.

Hebben jullie suggesties voor launchers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Mijn vader overweegt bij de Black Friday deal ook de Pixel 6A te kopen. Hij heeft wel e.e.a. gegoogled en gevonden over issues met verschillende Bluetooth devices. Ik heb zelf ook de 6A maar ik gebruik nergens Bluetooth voor.

Zijn hier mensen met Bluetooth problemen op de Pixel 6A of is dat ondertussen allemaal weggepatched?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

kaasaanfiets schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:39:
...
Uiteraard heb ik de Nova launcher ook geprobeerd, daar had ik al de betaalde versie van. Daar kan je zelf mappen mee aanmaken maar bijzonder omslachtig. Ook kan je niet gewoon een app selecteer door long press en hem naar de map slepen. Je moet alles stap voor stap handmatig in mapjes aanvinken.
...
Jammer dat je teleurgesteld bent. Ik kom van de Pixel 4A af en heb nu een paar weken de 6A en ben (op de fingerprintscanner na, die was op de 4A briljant) eigenlijk best tevreden.

Vanaf vanilla Android heb ik ook gelijk die verschrikkelijke Pixel launcher vervangen voor de (betaalde) Nova launcher. Ik snap jouw probleem alleen niet: je kunt gewoon een map maken en dan (long press) applicaties erin en eruit slepen. Of bedoel je wat anders? Wat voor issues heb je nog meer waar je tegenaan loopt? Want alleen dat map-probleem (wat voor mij niet een probleem is, maar misschien begrijp ik je niet) lijkt me nou ook weer niet zo dramatisch dat je daar een nieuwe telefoon voor moet aanschaffen. Of sleep jij dagelijks meerdere apps in en uit een mapje? :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
De launcher van de pixel... ik vind dat nieuws item die links staat met nieuws van google wel erg handig maar die zoekbalk onderaan je startmenu en het feit dat je eigenlijk 0 opties hebt om je apps te categoriseren vind ik vies tegen vallen.

Ik kom van een Galaxy A40, met de Samsung launcher kan je zelf mappen aanmaken en daar je eigen apps naar toe slepen. Echt ontzettend handig mee te werken. Ook kan je daar gewoon de apps in een eigen volgorde neerzetten die je wilt, 1e pagina b.v. mapjes en vaak gebruikte apps, 2e pagina een andere categorie apps enz enz.

Niks van dat alles op een pixel. Uiteraard heb ik de Nova launcher ook geprobeerd, daar had ik al de betaalde versie van. Daar kan je zelf mappen mee aanmaken maar bijzonder omslachtig. Ook kan je niet gewoon een app selecteer door long press en hem naar de map slepen. Je moet alles stap voor stap handmatig in mapjes aanvinken.

Het begint mij nu al zo te irriteren dat ik nijg om hem weer retour te sturen er is alleen niet echt een fatsoenlijk alternatief die in de buurt komt van het formaat van een galaxy A40. Ik zit nu serieus al te kijken naar een iPhone 12 mini maar wil eigenlijk in het android eco blijven.

Waarschijnlijk doel je op gebrek aan mapjes maken in de app drawer. Dit is wel gewoon mogelijk op het homescreen.

De Google zoekbalk is gewoon een stukje reclame. Daar krijg je goede ondersteuning vwbt upgrade, updates voor terug en een degelijke aanschafprijs. Vind dit zelf een goede deal.

Mocht je een launcher willen proberen https://lawnchair.app/. Lijkt op Pixel launcher, zoekbalk te verbergen maar dacht niet de mogelijkheid om wat met deze ruimte te doen. Mapjes in app drawer weet ik niet. Let op in de playstore staat een oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

RambOo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:07:
[...]

Waarschijnlijk doel je op gebrek aan mapjes maken in de app drawer. Dit is wel gewoon mogelijk op het homescreen.
...
Ah, ik zie het. In de app drawer is het ietsje meer werk, maar ook dan, als je een mapje hebt gemaakt (in de app drawer):

1. klik op mapje
2. klik op puntjes
3. klik op Apps selecteren
4. selecteer de apps

Maar goed, ik ken jouw usecase niet. Als jij dit inderdaad 20x per dag doet is het vrij omslachtig. Persoonlijk doe ik het nooit. Maar goed, ieder mens is anders. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Gebruikte jarenlang Nova, maar nu al sinds ruim een jaar erg tevreden met de Microsoft Launcher. Dit tot mijn eigen verbazing, was trouwe Nova fan. Is gratis, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Merk dat ik nu op mijn vergrendelscherm, naast de wél gewenste meldingen van Whatsapp e.d., nu ook meldingen van elk mailtje krijg, met geluid en al. Dat vind ik nogal storend.

Was op mijn vorige gsm gewend alleen een mail-icoontje in mijn statusbalk te krijgen icm een knipperend ledje. Aangezien de 6A dat ledje niet heeft (jammer!) hoopte ik op een instellingsmogelijkheid waarbij ik dan iig wel dat icoontje in mijn statusbalk krijg, maar dan wel zónder de melding op het vergrendelscherm. Die optie lijkt er niet te zijn, of kan ik iig niet vinden.

Iemand hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Iemand ervaring met dit probleem:

Ik gebruik Blokada 5, maar als ik aan de wifi hang dan is na een tijdje mijn connectie dood.
Ik heb nog wel een IP adres maar er is geen verkeer meer mogelijk. Bv nu.nl meldt dat er geen connectie is.
Als ik dan switch naar een ander netwerk (van 5G naar 2.4G op dezelfde router) werkt het weer een tijdje, en na switchen van 5GF naar 2.4G en meteen terug naar 5G maakt de verbinding weer operationeel.

Of als iemand een suggestie heeft voor een andere ad-blocker dan Blokada die niet alleen in een browser blockt maar ook in apps: ik sta open voor iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
effem schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:06:

Ik gebruik Blokada 5, maar als ik aan de wifi hang dan is na een tijdje mijn connectie dood.
Ik heb nog wel een IP adres maar er is geen verkeer meer mogelijk. Bv nu.nl meldt dat er geen connectie is.
Als ik dan switch naar een ander netwerk (van 5G naar 2.4G op dezelfde router) werkt het weer een tijdje, en na switchen van 5GF naar 2.4G en meteen terug naar 5G maakt de verbinding weer operationeel.

Of als iemand een suggestie heeft voor een andere ad-blocker dan Blokada die niet alleen in een browser blockt maar ook in apps: ik sta open voor iets anders.
Zelf ben ik eerder dit jaar overgestapt naar nextdns.io. Cloud DNS dienst met dezelfde blokkade lijsten als Blokada en nog veel meer. Indien gewenst kun je per device een profiel instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
Destrega schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:10:
[...]

Zelf ben ik eerder dit jaar overgestapt naar nextdns.io. Cloud DNS dienst met dezelfde blokkade lijsten als Blokada en nog veel meer. Indien gewenst kun je per device een profiel instellen.
Bedankt, goede tip, lijkt prima te werken, hopelijk blijft de verbinding bestaan.
Misschien dat ik dat maar als dns adres in mijn router moet zetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Ik kom ook van de A40 en miste Exact hetzelfde. Heb vele launchers geprobeerd en ben uiteindelijk uitgekomen op Neo Launcher. Niet via de playstore te downloaden, maar wel op diverse andere manieren.

Hierbij zijn op diverse manieren mapjes te maken, maar helaas niet zo makkelijk als met de a40. Wat wel helemaal top is dat je mapjes op je homescreen kan maken waarbij de eerste app opstart als je er op klikt. Een swipe naar boven opend het mapje.

https://github.com/NeoApplications/Neo-Launcher

YouTube: Neo Launcher: The Best OPENSOURCE Launcher For Android!

Verder zeer tevreden met de Pixel 6A. Enigste irritatie punt is die scherpe hoek, daardoor ligt hij wat minder fijn in de hand. Iets ronder zou fijner zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Auke op 23-11-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

heel vreemd, als ik een geluidsopname afspeel in whatsapp, hoor je constant het meldingen-geluid.
Is volgens mij niet een fout bij whatsapp, want ik had het bij mijn vorige telefoon niet.

Iemand dit ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

greatgonzo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:50:
heel vreemd, als ik een geluidsopname afspeel in whatsapp, hoor je constant het meldingen-geluid.
Is volgens mij niet een fout bij whatsapp, want ik had het bij mijn vorige telefoon niet.

Iemand dit ook al eens gehad?
Ja! Dat herken ik, dat is ergens een instelling volgens mij. Mijn vriendin had dat destijds ook! Sorry, ik weet niet meer precies waar dat aan lag, maar was bloody annoying en is uiteindelijk opgelost. Dat was wel een compleet andere telefoon (wel Android, geen Pixel). Succes met zoeken. Het kán opgelost worden, dat is het goede nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
effem schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:06:

Ik had precies hetzelfde issue.

Via deze thread de voorgestelde workaround gebruikt: versie 5.21.0 geïnstalleerd en alle issues zijn weer weg

De mensen van blokada zeggen dat ze aan een oplossing werken, tja. Ik kijk over een jaar wel weer eens of het issue is opgelost. 5.21.0 werkt prima.

Link naar github van blokada zelf, met downloadlink voor apk van 5.21.0: https://github.com/blokad...eases/tag/android-v5.21.0

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMOeKkfeBJR3WM07ufE8R3Sr7-U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pvoyA1fTmwbkrEILNI2PAfww.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gQMlaTL4TCb1wj6HEgxhr-4iTc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NytlPJu7YeVLE7fQK58NGXVR.png?f=fotoalbum_large

Wie weet hoe ik deze icoontjes weg krijg? Als ik op de menu knop druk, zie ik alle apps die open staan. Maar dan komen deze iconen dus tevoorschijn. As je erop drukt wil hij een afbeelding of weblink delen met je contacten. Ik heb in het menu gezocht, maar kom er niet uit. Gaat om een Pizel 6A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
red1 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wie weet hoe ik deze icoontjes weg krijg? Als ik op de menu knop druk, zie ik alle apps die open staan. Maar dan komen deze iconen dus tevoorschijn. As je erop drukt wil hij een afbeelding of weblink delen met je contacten. Ik heb in het menu gezocht, maar kom er niet uit. Gaat om een Pizel 6A.
Zover ik weet kan je dit niet uitzetten, wat probeer je precies te doen dat die icoontjes in de weg zitten? Misschien kan dat op een andere manier, of vind je ze gewoon lelijk? Kan ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
MaffeMaarten schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:56:
[...]

Zover ik weet kan je dit niet uitzetten, wat probeer je precies te doen dat die icoontjes in de weg zitten? Misschien kan dat op een andere manier, of vind je ze gewoon lelijk? Kan ook natuurlijk
Vind het gewoon lelijk. Geen ramp, maar heb liever dat het er niet is. Kan me niet herinneren dat ik dit ook op mijn Pixel 4a had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Ervaar de laatste tijd dat de main speaker het heel vaak niet doet. Bijvoorbeeld met Spotify,YouTube of filmpjes in de Google Photos app komt het geluid alleen door de earspeaker. Na een herstart werkt het weer normaal. Best irritant... Herkennen jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het niet, nooit gezien ook. Het zal dus waarschijnlijk wel iets zijn wat je aan en uit kan zetten, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 08:12
Blekkienl schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:38:
Ervaar de laatste tijd dat de main speaker het heel vaak niet doet. Bijvoorbeeld met Spotify,YouTube of filmpjes in de Google Photos app komt het geluid alleen door de earspeaker. Na een herstart werkt het weer normaal. Best irritant... Herkennen jullie dit?
Yep, heb ik ook heel af en toe met de 6 Pro. Nog geen aanleiding gevonden en een reboot lost het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan er wel wat over vinden maar nog niet hoe je het uit kan zetten.
https://www.androidpolice...enu-in-android-12-beta-3/

https://www.computerworld...android-12-treasures.html

Bovenstaande link noemt het Fast link-grabbing maar als ik er op google vind ik nog niks bruikbaars.
Ik heb nu geen pixel voorhanden, dus ik kan niks uitproberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Sunrise schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:53:
[...]

Ik kan er wel wat over vinden maar nog niet hoe je het uit kan zetten.
https://www.androidpolice...enu-in-android-12-beta-3/

https://www.computerworld...android-12-treasures.html

Bovenstaande link noemt het Fast link-grabbing maar als ik er op google vind ik nog niks bruikbaars.
Ik heb nu geen pixel voorhanden, dus ik kan niks uitproberen .
Je hebt het 'probleem' gevonden dus, alleen nog niet hoe we het kunnen oplossen. :) Hopelijk heeft iemand anders toch de oplossing! Wel erg bedankt voor het meedenken (geldt voor meerdere tweakers).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voordat ik dit bericht las, wist niet van het bestaan van deze "feature" af en nu stoort het mij ook. Bedankt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
red1 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:56:
[...]

Je hebt het 'probleem' gevonden dus, alleen nog niet hoe we het kunnen oplossen. :) Hopelijk heeft iemand anders toch de oplossing! Wel erg bedankt voor het meedenken (geldt voor meerdere tweakers).
Pixel superpower No. 5: The lovely link lifter
Need to grab a link from a web page you're viewing — maybe to share with someone or to save for your own future reference? Just head into your Pixel phone's Overview area directly from Chrome, and holy moly, wouldya look at that?

Het schijnt toch lovely te zijn.. O+

Dus hier heet ie link lifter.

https://www.computerworld...pixel-phone-overview.html

Maar ik geef het op voor nu, over 2 weekjes heb ik mijn pixel, kan ik meegenieten. Ik heb overigens nu al een hekel aan de pixel ervaring, met stip op nummer 1 de zoekbalk die niet weg kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 26-11-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
Sunrise schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:03:
[...]

Pixel superpower No. 5: The lovely link lifter
Need to grab a link from a web page you're viewing — maybe to share with someone or to save for your own future reference? Just head into your Pixel phone's Overview area directly from Chrome, and holy moly, wouldya look at that?

Het schijnt toch lovely te zijn.. O+

Dus hier heet ie link lifter.

https://www.computerworld...pixel-phone-overview.html
Ze hadden het naar mijn mening beter "the NOT so lovely link lifter" kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Auke schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:33:
[...]

Ik heb het niet, nooit gezien ook. Het zal dus waarschijnlijk wel iets zijn wat je aan en uit kan zetten, maar hoe?
Als ik het goed heb gelezen zie je het alleen bij browsers. Toevallig geen browser openstaan toen je keek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Sunrise schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:45:
[...]

Als ik het goed heb gelezen zie je het alleen bij browsers. Toevallig geen browser openstaan toen je keek?
Nee niet alleen bij de browser, ik zie het bijvoorbeeld ook bij andere apps zoals nu.nl, of de Netflix app. Dan maakt hij een screenshot/foto welke je kunt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
Sunrise schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:03:
[...]
Maar ik geef het op voor nu, over 2 weekjes heb ik mijn pixel, kan ik meegenieten. Ik heb overigens nu al een hekel aan de pixel ervaring, met stip op nummer 1 de zoekbalk die niet weg kan.
Met Nova Launcher is geen zoekbalk wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
Hugo50 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:52:
[...]

Met Nova Launcher is geen zoekbalk wel mogelijk
Nadeel van Nova is dan weer dat je geen meldingsstipjes/cijfers kunt zien, zonder daarvoor te betalen.
Pagina: 1 ... 50 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires