Niet bij elke app. In de voorkeuren van MS Authenticator zelf kan ik meldingen met gevoelige content alleen laten zien als het scherm ontgrendeld is. Er is geen optie om het aan te zetten voor een vergrendeld scherm. Beetje vreemd want er is een aparte optie die heet Vergrendelscherm maar vervolgens kan je daar dus niets mee. Ik moet nogal vaak iets goedkeuren via MS Authenticator en het is dan nogal klierig dat je 1. de case moet openen, 2. het scherm aan moet zetten, 3. moet ontgrendelen voordat je 4. de goedkeuring kan geven. Ik zou graag een paar stappen overslaan.
Al met al is het wat onduidelijk wanneer ik nou wel of niet wat te zien krijg... Beetje verwarrrend.
Enfin, ik heb gevoelige meldingen 'systeembreed' aangezet: even zien wat ik wel en niet te zien krijg. Mss moet ik andersom gaan denken: deze optie dus systeembreed aanzetten en dan per app juist UITzetten wanneer ik het niet wil.
EDIT
Oké, even getest en met gevoelig etc. aan kan ik de aanvraag goedkeuren op het vergendelde scherm! Dat is al heel wat. Maarrrrrrrrrrr 1. het scherm blijft alsnog zwart als de melding binnenkomt dus ik moet nog steeds het scherm éérst aanzetten en 2. ik moet op de melding klikken om 'm open te vouwen en 'm te kunnen goedkeuren. Alsnog meer geklik dan me lief is... Maar ja, het is al ietsje beter... Zou alsnog graag weten hoe ik het scherm automatisch wakker kan laten worden als zo'n melding binnenkomt.
EDIT 2
Hm, nee dus. Bovenstaande werkt wel maar nu komen ook teksten van mails en Whatsapp in beeld op mijn vergrendelde scherm en dat wil ik dus absoluut niet. En ik kan dat dus ook niet uitzetten per app. Dus... gevalletje jammer. Ik zal dus elke keer mijn scherm moeten unlocken.
En het scherm blijft trouwens bij ELKE melding uit: het wordt nooit vanzelf wakker... Dat moet toch kunnen?! Duh... is dus gewoon een instelling helemaal onderaan de settings van Vergrendelscherm...
[
Voor 41% gewijzigd door
tup61 op 21-11-2022 15:03
]