• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:19
Hopelijk hopelijk ook naar België. Dan hoop ik dat de pixel 6 ook ondersteund wordt voor 5G.

Hoe groot schatten jullie de kans ?

https://techpulse.be/nieu...indelijk-naar-de-benelux/

[ Voor 15% gewijzigd door jimmypop1 op 28-09-2022 08:25 ]

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ik heb sinds afg week, dat bepaalde apps supertraag zijn met inloggen/opstarten, zoals de ABN AMRO app, PostNL app, Buienrader.

Ik heb de apps verwijderd, Pixel 6 opnieuw opgestart en dan zijn ze even weer erg snel zoals voorheen. Echter na een 2e of 3e keer weer openen zijn ze weer erg traag.
Ervaart iemand dit ook, ligt dit aan de app of aan de Pixel 6?

Meeste andere apps zijn nog wel erg snel openen/inloggen. Maar de apps die ik benoem waren dit ook...Komt dit door Android 13 misschien?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:03
Zo net de Pixel 6 besteld als de opvolger van mijn Oneplus 7 Pro bij Belsimpel in combinatie met een Vodafone abonnement (overstap vanaf KPN) 429 euro betaald.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:23
matt1991 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:12:
Zo net de Pixel 6 besteld als de opvolger van mijn Oneplus 7 Pro bij Belsimpel in combinatie met een Vodafone abonnement (overstap vanaf KPN) 429 euro betaald.
Waarom niet gewacht op de 7 als ik vragen mag

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een 'probleem' met draadloos betalen met de Pixel 6a. Voorheen met mijn Nokia 8 moest ik de telefoon tegen de betaalterminal aanhouden voor de betaling. Dat ging praktisch altijd goed. Nu met de Pixel 6a start het proces al als de telefoon 10 - 5cm van de terminal is. Als ik de telefoon dan nog beweeg, faalt de betaling. Erg irritant want ik kan niet goed inschatten wanneer het proces begint en ik heb ong. 2/3 van de keren een 2e poging nodig. Meer mensen hier met dat probleem? Ik gebruik de ING app voor draadloze betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:03
qwasd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:51:
[...]

Waarom niet gewacht op de 7 als ik vragen mag
Belangrijkste reden is dat ik een mooi deal kon maken en na verwachting is de Pixel 7 niet een hele grote upgrade tegenover de Pixel 6. Aangezien de 6 nog een x aantal jaar software en security upgrades krijgt ben ik tegen de tijd dat ondersteuning verlopen allang weer aan wat anders toe.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:53
KC Boutiette schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:15:
Ik heb een 'probleem' met draadloos betalen met de Pixel 6a. Voorheen met mijn Nokia 8 moest ik de telefoon tegen de betaalterminal aanhouden voor de betaling. Dat ging praktisch altijd goed. Nu met de Pixel 6a start het proces al als de telefoon 10 - 5cm van de terminal is. Als ik de telefoon dan nog beweeg, faalt de betaling. Erg irritant want ik kan niet goed inschatten wanneer het proces begint en ik heb ong. 2/3 van de keren een 2e poging nodig. Meer mensen hier met dat probleem? Ik gebruik de ING app voor draadloze betalingen.
Heb de 6 maar hij hoeft idd niet heel dichtbij om al te werken, je moet hem wel even stil houden idd. maar gaat veel vaker goed dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Cruzer schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:25:
Ik heb sinds afg week, dat bepaalde apps supertraag zijn met inloggen/opstarten, zoals de ABN AMRO app, PostNL app, Buienrader.

Ik heb de apps verwijderd, Pixel 6 opnieuw opgestart en dan zijn ze even weer erg snel zoals voorheen. Echter na een 2e of 3e keer weer openen zijn ze weer erg traag.
Ervaart iemand dit ook, ligt dit aan de app of aan de Pixel 6?

Meeste andere apps zijn nog wel erg snel openen/inloggen. Maar de apps die ik benoem waren dit ook...Komt dit door Android 13 misschien?
Ik ervaar de klacht die je hebt met trage apps niet op mijn Pixel 6, het probleem hierbij is dat het aan heel veel variabelen kan liggen. zoals welke provider gebruik je, zowel op wifi als mobiel netwerk, gebruik je een vpn, addblockers of iets dergelijks, is er een andere app die je telefoon ernstig belast op het netwerk.
Het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt met de weinige informatie die je hier meld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
BGLAdmin schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:35:
[...]

Ik ervaar de klacht die je hebt met trage apps niet op mijn Pixel 6, het probleem hierbij is dat het aan heel veel variabelen kan liggen. zoals welke provider gebruik je, zowel op wifi als mobiel netwerk, gebruik je een vpn, addblockers of iets dergelijks, is er een andere app die je telefoon ernstig belast op het netwerk.
Het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt met de weinige informatie die je hier meld.
Gedeeltelijk eens. Ik merk dat bij sommige apps (waaronder AD.nl) ook, maar bij mij heeft het te maken met AdguardHome die ik draai via HomeAssistant. Zodra ik deze uit zet is dat issue ook verholpen.

Echter, als ik diezelfde app via telefoon van vriendin start (Poco X4 Pro) dan merk ik geen significante vertraging terwijl verkeer via zelfde AdguardHome instantie loopt. Zou je zeggen dat er toch iets op Pixel gebeurt, al is dat weinig onderbouwd tbh.

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik weet niet of anderen er ook last van hebben, maar kon niks vinden op het internet. Mijn pixel pro 6 trilt niet bij inkomende berichten. Niet bij whatsapp maar ook niet bij sms.
Bericht verschijnt wel op het scherm voor de unlock, maar trillen doet die niet.
Ik heb alle instellingen nagekeken maar of ik heb een bug of ergens zie ik toch iets over het hoofd. Iemand anders deze problemen gehad of iets over gelezen?

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:38
Vraag; zijn er gebruikers met ervaringen met de combinatie van deze telefoon met hoorapparaten? Mijn probleem is als volgt: sinds kort gebruik ik een hoorapparaat (Oticon More 1 Mini-Rite Li-ion) wat me geleerd heeft dat Android 12 echt een probleem heeft met dit soort apparaten en dat dit (waarschijnlijk) niet meer opgelost gaat worden :-(

Aangezien ik echt geen enkele behoefte heb om over te gaan naar een 'niet Android' telefoon (het andere bedrijf lijkt een flinke grip te hebben op deze specifieke markt) heb ik me verdiept in de materie en heb ik gelezen dat Android 13 wel goed zou samenwerken met dit soort hoorapparaten via BT-LE in plaats van BT-ASHA.

Maar als ik er op zoek zie ik ook berichten over dat de GP6Pro nog dezelfde problemen heeft maar onduidelijk is of dat voor of na de upgrade naar Android 13 is/was.

Vandaar mijn vraag: zijn er positieve ervaringen met de GP6PRO op Android 13 met (bluetooth verbindingen met) hoorapparaten?

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
Whats-the-nam3 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:22:
Ik weet niet of anderen er ook last van hebben, maar kon niks vinden op het internet. Mijn pixel pro 6 trilt niet bij inkomende berichten. Niet bij whatsapp maar ook niet bij sms.
Bericht verschijnt wel op het scherm voor de unlock, maar trillen doet die niet.
Ik heb alle instellingen nagekeken maar of ik heb een bug of ergens zie ik toch iets over het hoofd. Iemand anders deze problemen gehad of iets over gelezen?
Staat Trillen aan in Whatsapp zelf?
Staat je telefoon niet op Stil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
KC Boutiette schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:15:
Ik heb ook problemen met mobiel betalen met de ING app op mijn Pixel 6. Als ik het scherm aanzet en de telefoon bij de terminal hou, zie ik in het scherm 'Bezig met scannen'. En dan gebeurt er verder niets. Contact opgenomen met ING en die zagen dat de pas ook nog op andere van mijn toestellen was geactiveerd. Die hebben ze verwijderd en toen zou het moeten werken. Maar nee hoor, nog steeds problemen. De enige manier waarop het werkt is door de ING app te starten en niet in te loggen, maar op het mobiel betalen icoontje rechtsboven te klikken. Dat opent de mobiele pas en dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
CRXed schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:33:
[...]

Staat Trillen aan in Whatsapp zelf?
Staat je telefoon niet op Stil?
Alles staat aan, heb verschillende opties geprobeerd, kort/lang trillen. Telefoon staat op trilmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Whats-the-nam3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:15:
[...]

Alles staat aan, heb verschillende opties geprobeerd, kort/lang trillen. Telefoon staat op trilmodus.
Kijk in de instellingen onder "Toegankelijkheid", daarin vind het menu voor "Trillen en haptische feedback", waar je heel veel kan aan en uitzetten per situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
BGLAdmin schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:35:
[...]

Ik gebruik geen VPN en ook geen addblockers etc maar je hebt gelijk het ligt aan mijn Router want zonder WIFI gaat het inloggen/opstarten van apps ABN AMRO en Buienrader wel heel snel. Vreemd voorheen (android 12) met WIFI (KPN Router) had ik hier geen last van. Zal de Router eens resetten. Thanks!

Update, werkt weer :-) Apps van ABN AMRO en Buienradar werken weer razendsnel. Had idd iets te maken met inloggen via mijn WIFI.

[ Voor 7% gewijzigd door Cruzer op 30-09-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Zijn er meer mensen die sinds de update naar Android 13 problemen ervaren met de 'tap to wake' (dus het aanraken van het scherm om deze te activeren, ik weet niet of ik de juiste term gebruik)? Bij mij lijkt m'n Pixel 6 erg wisselend te reageren, een probleem wat ik hiervoor volgens mij niet had (of in ieder geval niet gemerkt heb). Regelmatig reageert de Pixel niet, soms na een paar seconden opnieuw proberen wel maar soms ben ik gewoon aangewezen op de power-button. Met een Google-search kan ik niet heel veel vinden, maar wellicht gebruik ik niet de juiste termen. Ben dus benieuwd of ik niet de enige ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:23
tijn.online schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:03:
Zijn er meer mensen die sinds de update naar Android 13 problemen ervaren met de 'tap to wake' (dus het aanraken van het scherm om deze te activeren, ik weet niet of ik de juiste term gebruik)? Bij mij lijkt m'n Pixel 6 erg wisselend te reageren, een probleem wat ik hiervoor volgens mij niet had (of in ieder geval niet gemerkt heb). Regelmatig reageert de Pixel niet, soms na een paar seconden opnieuw proberen wel maar soms ben ik gewoon aangewezen op de power-button. Met een Google-search kan ik niet heel veel vinden, maar wellicht gebruik ik niet de juiste termen. Ben dus benieuwd of ik niet de enige ben?
Ja ik merk ook verschil. Soms moet ik een paar keer tikken en soms werkt het helemaal niet. Dan is de power button nog de enige optie, want zelfs het optillen helpt dan niet. De laatste dagen werkt het echter gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04

Gorefest

serial killer.

Ja hier soms ook problemen met tap to wake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

Same here, lijkt inderdaad af en toe te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had dat de laatste weken gebruik met Android 12 ook nog, zo kan ik me herinneren...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:24
Ja, komt mij bekend voor.
Alleen power-button werkt dan nog om 'm aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Mijn vrouw heeft per vandaag de Pixel 6a /groen gekocht bij Amazon.de voor 399€, ik heb zelf sinds vorig jaar oktober de Pixel 6.
Formaat is echt fijn t.o.v. de gewone 6 vind ik. Ook het gewicht.

Heb nog niet veel mee getest/vergeleken maar volgens mij is de camera van de gewone 6 stukken beter dan de 6A. En iets meer RAM geheugen.
Maar verder is het heel mooi toestel de 6A , de gewone 6 voelt dan gelijk bulky tov de 6a :-)
Ben verder heel tevreden over de gewone 6. Heb wel het idee dat de 6a een iets betere de vingerdruksensor heeft.

Ik heb wel begrepen dat er mogelijk een tussen variant komt, kleiner toestel maar betere camera dan de 6a
https://www.androidauthor...gship-phone-leak-3208600/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:31
qwasd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:12:
[...]

Ja ik merk ook verschil. Soms moet ik een paar keer tikken en soms werkt het helemaal niet. Dan is de power button nog de enige optie, want zelfs het optillen helpt dan niet. De laatste dagen werkt het echter gewoon zoals het hoort.
zo te zien herkennen meer mensen het probleem, waaronder ik sinds de update naar A13 :)
maar ook bij mij lijkt dit de afgelopen tijd verholpen (weet niet precies meer sinds wanneer) dus waarschijnlijk in een update gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Zijn er meer mensen die sinds de update naar Android 13 problemen ervaren met de 'tap to wake' (dus het aanraken van het scherm om deze te activeren
Ik heb dat ook op A12, maar ik dacht dat dat aan mijn Xposed Face Unlock lag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjeb89
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-10-2023
JazzMatazz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:01:
[...]

Ik heb ook problemen met mobiel betalen met de ING app op mijn Pixel 6. Als ik het scherm aanzet en de telefoon bij de terminal hou, zie ik in het scherm 'Bezig met scannen'. En dan gebeurt er verder niets. Contact opgenomen met ING en die zagen dat de pas ook nog op andere van mijn toestellen was geactiveerd. Die hebben ze verwijderd en toen zou het moeten werken. Maar nee hoor, nog steeds problemen. De enige manier waarop het werkt is door de ING app te starten en niet in te loggen, maar op het mobiel betalen icoontje rechtsboven te klikken. Dat opent de mobiele pas en dan gaat het wel goed.
Dit is precies hetzelfde probleem als bij mijn P6pro. Inmiddels erachter gekomen dat hij dan de vingerafdruk wil scannen. Als je je vinger op de plek legt waar normaal je gesproken de animatie van de scanner komt krijg je haptische feedback dat de vingerafdruk is gescand en krijg je de melding om de telefoon weer tegen de terminal te houden.
De animatie wordt dus waarschijnlijk verkeerd opgeroepen door de ing app.

-edit- verkeerde bericht gequote, aangepast.

[ Voor 37% gewijzigd door Bartjeb89 op 30-09-2022 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
Bartjeb89 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:27:
[...]

Dit is precies hetzelfde probleem als bij mijn P6pro. Inmiddels erachter gekomen dat hij dan de vingerafdruk wil scannen. Als je je vinger op de plek legt waar normaal je gesproken de animatie van de scanner komt krijg je haptische feedback dat de vingerafdruk is gescand en krijg je de melding om de telefoon weer tegen de terminal te houden.
De animatie wordt dus waarschijnlijk verkeerd opgeroepen door de ing app.

-edit- verkeerde bericht gequote, aangepast.
Dat is een goede tip, ga ik proberen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolon
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-10-2022
Sinds een paar dagen in het bezit van de Pixel 6a (Android 12 voorgeinstalleerd).

Ik kwam er achter dat de Pixels onder Android 12 alleen maar FAT32 externe schijven via OTG ondersteunen.
In Android 13 zouden alle Pixel 6 varianten exFAT moeten ondersteunen.
Ik zag op internet echter een melding van iemand met een 6a en Android 13 die zegt dat zijn exFAT schijf niet als geldig formaat werd erkend.

Vraag: Heeft iemand met een Pixel 6a onder Android 13 al geprobeerd om exFAT schijven te lezen en te beschrijven (dus zonder apps als Paragon)?

Momenteel duurt het lezen van 10GB onder FAT32 ca 11 minuten (via Paragon iets sneller).
Ik hoop door te upgraden naar Android 13 en bestandssysteem exFAT te gebruiken (met clustergrootte 1024K) een aanzienlijk snellere gegevensoverdracht te hebben.

Aangezien ik niet het idee dat mijn Pixel 6a veel te warm wordt en ik binnenkort langere tijd naar Thailand ga ben ik enigszins huiverig om te upgraden naar Android 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Dolon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:38:
Sinds een paar dagen in het bezit van de Pixel 6a (Android 12 voorgeinstalleerd).

Ik kwam er achter dat de Pixels onder Android 12 alleen maar FAT32 externe schijven via OTG ondersteunen.
In Android 13 zouden alle Pixel 6 varianten exFAT moeten ondersteunen.
Ik zag op internet echter een melding van iemand met een 6a en Android 13 die zegt dat zijn exFAT schijf niet als geldig formaat werd erkend.

Vraag: Heeft iemand met een Pixel 6a onder Android 13 al geprobeerd om exFAT schijven te lezen en te beschrijven (dus zonder apps als Paragon)?

Momenteel duurt het lezen van 10GB onder FAT32 ca 11 minuten (via Paragon iets sneller).
Ik hoop door te upgraden naar Android 13 en bestandssysteem exFAT te gebruiken (met clustergrootte 1024K) een aanzienlijk snellere gegevensoverdracht te hebben.

Aangezien ik niet het idee dat mijn Pixel 6a veel te warm wordt en ik binnenkort langere tijd naar Thailand ga ben ik enigszins huiverig om te upgraden naar Android 13.
Net even voor je getest en een USB met exFAT werkt inderdaad out of the box op Android 13 op mijn Pixel 6a.

Ik heb overigens geen issues met warmte. Ik merk wel bij langdurig GPS gebruik (Flitsmeister bijv) dat het toestel iets warmer wordt dan mijn vorige toestel, maar verder niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Met die ing betaling probleem had ik ook met mijn huidige Oppo telefoon die ontstond na een update. Enige oplossing was zo als hierboven genoemd is door niet te loggen op ing app en gelijk rechtsboven klikken.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Er is vanmorgen een klein stukje van het contactpuntje van mijn 6 Pro losgekomen en afgesproken. Het gaat om het bovenste stukje. Nu laadt hij nog wel gewoon op. Kan het kwaad als ik de telefoon blijf gebruiken en laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Toch een 'geruststelling' om te horen dat ik niet de enige met dit probleem ben; ik was ergens al een beetje bang dat het aan mijn toestel zou liggen. Ik vermoed dat het dan ook wel breder bekend zal zijn en hopelijk komt er dan spoedig een fix voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolon
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-10-2022
pascalw schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Net even voor je getest en een USB met exFAT werkt inderdaad out of the box op Android 13 op mijn Pixel 6a.

Ik heb overigens geen issues met warmte. Ik merk wel bij langdurig GPS gebruik (Flitsmeister bijv) dat het toestel iets warmer wordt dan mijn vorige toestel, maar verder niets bijzonders.
Bedankt, Ik zit inmiddels op A13 en exFAT werkt inderdaad, helaas ook met lage snelheid. Dit schijnt bij Pixel telefoons te horen helaas. Wat wel een meevaller is dat de Pixel accu sterk genoeg is om direct met portable HDDs te werken.

https://www.androidauthor...-c-file-transfer-1075286/

Met enige terughoudendheid de Pixel 6a aangeschaft (Belsimpel outlet status "als nieuw") aangezien ik eigenlijk een moderne 16:9 FHD budgettelefoon tussen de 5 en 6 inch zou willen hebben. Die tijd komt waarschijnlijk niet meer terug.

De telefoon is met een hand wel te bedienen maar dan is de balans minder goed en na een tijdje toch te zwaar, zelfs zonder hoes (dit vergeleken met een 5" 16:9 Android 5 telefoon van 140 gram).

Ik moet ook wennen dat het wit van OLED schermen vaak een beetje gelig lijkt (vergeleken met het blauwig wit van mijn telefoon met een IPS scherm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:41
Bij het openen van chrome blijft deze regelmatig 'hangen' op een blanco pagina. Ik kan wel typen maar daarna gebeurd er niks. Pas als ik een nieuw tabblad open, werkt het weer normaal.
Chrome is al opnieuw geïnstalleerd en alle gegevens heb ik ook al een keer verwijderd.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3gnMS5Y_S5t04i32ZNf4N5Bz6k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9jTl3FIodNIlV9WZhVxmgVWy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Tinus1982 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:02:
Bij het openen van chrome blijft deze regelmatig 'hangen' op een blanco pagina. Ik kan wel typen maar daarna gebeurd er niks. Pas als ik een nieuw tabblad open, werkt het weer normaal.
Chrome is al opnieuw geïnstalleerd en alle gegevens heb ik ook al een keer verwijderd.

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Lijkt op een bug in Chrome voor Android, na geforceerd stoppen start deze weer goed op. Het probleem lijkt ontstaan sinds de introductie van grid tabs. Misschien helpt het om de chrome://flags te resetten, naar de default, dan worden de historische overgeërfde settings weer op de default gezet, de settings uit het instellingen menu blijven dan wel behouden, je kan daar ook de grid tab features helemaal uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
6 oktober komt er dus een belangrijke aankondiging van Google Nederland. Men vermoedt de officiële verkoop van de pixel 7 serie.

Zijn er ook geruchten over de pixel 6 serie?
En bestaat er een reële kans dat deze serie in prijs daalt na release 7 serie?

Ik heb mijn zinnen gezet op een pixel 6a en vraag me af of ik beter nog even kan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:25
LA-384 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:46:
6 oktober komt er dus een belangrijke aankondiging van Google Nederland. Men vermoedt de officiële verkoop van de pixel 7 serie.

Zijn er ook geruchten over de pixel 6 serie?
En bestaat er een reële kans dat deze serie in prijs daalt na release 7 serie?

Ik heb mijn zinnen gezet op een pixel 6a en vraag me af of ik beter nog even kan wachten.
Check hier : [Google Pixel 7 (Pro)] Geruchten & Speculaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Dat gaat over de 7 serie, het antwoord op m'n vraag staat er niet bij en ik denk ook niet dat ik m'n vraag daar kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunking58
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-10-2022
Is er bekend of de pixel 6a rechtstreeks telefoon gesprekken en audio kan streamen naar hoortoestellen (Ampfilon van beter horen)
Alvast dank
Een slecht horende Teun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
teunking58 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:47:
Is er bekend of de pixel 6a rechtstreeks telefoon gesprekken en audio kan streamen naar hoortoestellen (Ampfilon van beter horen)
Alvast dank
Een slecht horende Teun
Heb je hier iets aan?
https://support.google.co...roid/answer/9426888?hl=en

https://support.google.com/pixelphone/answer/9393002?hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:41
BGLAdmin schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Lijkt op een bug in Chrome voor Android, na geforceerd stoppen start deze weer goed op. Het probleem lijkt ontstaan sinds de introductie van grid tabs. Misschien helpt het om de chrome://flags te resetten, naar de default, dan worden de historische overgeërfde settings weer op de default gezet, de settings uit het instellingen menu blijven dan wel behouden, je kan daar ook de grid tab features helemaal uit zetten.
Uitzetten van de grid tab features lijkt geholpen te hebben. Helaas, ging toch nog een keer fout.

[ Voor 3% gewijzigd door Tinus1982 op 03-10-2022 19:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Oktober patch is hier aan het installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Michiel193 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:21:
Hier ook bezig 😂😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Viel mij eigenlijk nu pas op maar in de gmail app als ik een outlook e-mail verwijder blijft deze terugkomen?
Ik heb in mijn gmail app, mijn gmail account en ook een outlook account.

Is dit gebruikelijk? Mijn vrouw met haar 6A heeft dit ook, ze heeft ook een outlook account in haar gmail app.

Update: ik heb al gevonden, beetje vreemd maar als je inlogt in je hotmail/outlook account via een browser. Zie je een bij je mappen een submap Trash. Als je deze verwijdert staat deze in je prullenbak.

Ga dan naar je gmail-app ff syncroniseren en dan worden wel outlook mails daadwerkelijk verwijderd en komen ze niet meer terug via je inbox in de gmail app.
Wat ik begreep dat de gmail app deze mails verplaatst naar de Outlook map Trash maar dat is een submap en komen ze weer terug in je inbox ze worden namelijk niet van de Outlook server verwijderd. Verwijder je die onnodige trash map in je outlook omgeving dan is het probleem opgelost.
Dit ligt aan gmail app, want op mijn ipad had ik hier geen last van.

[ Voor 54% gewijzigd door Cruzer op 04-10-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51
Michiel193 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:21:
Slechte 39mb maar het duurt toch weer een partijtje lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Iemand de nieuwe batterij widget al [waar je de resterende tijd ook kan op zien] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

jimmypop1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 05:22:
Iemand de nieuwe batterij widget al [waar je de resterende tijd ook kan op zien] ?
Die vindt je onder batterij in het widget menu, die was er al bij de overgang naar 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Die heb ik idd ook al een tijdje staan maar blijkbaar is er een kleine update geweest. Je kan nu zien hoelang je batterij nog meegaat vb: 6u2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

charrel schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:15:
[...]

Die vindt je onder batterij in het widget menu, die was er al bij de overgang naar 13.
ik heb die widget niet..

Ik heb wel een widget Instellingen (batterij) en die laad het percentage zien en het aantal bluetooth connecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

greatgonzo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

ik heb die widget niet..

Ik heb wel een widget Instellingen (batterij) en die laad het percentage zien en het aantal bluetooth connecties
Oh inderdaad, dacht dat die het was. Dat is hem toch ook gewoon, die zat er al in:
https://9to5google.com/20...-battery-widget-time/amp/

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 04-10-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
Ik had altijd met Gboard dat als ik klaar was met een woord dat ik automatisch de ? ! . , enz kreeg.
Nu is dit opeens weg en krijg ik stickers en gifjes optie.

Weet iemand hoe ik dit terug kan zetten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
BGLAdmin schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:37:
[...]

Kijk in de instellingen onder "Toegankelijkheid", daarin vind het menu voor "Trillen en haptische feedback", waar je heel veel kan aan en uitzetten per situatie.
Inmiddels per ongeluk gevonden, omdat de batterij zo slecht presteert heb ik de telefoon hele dag op batterij spaarmodus aan staan. Dat zorgt er dus voor dat je tel niet meer trilt bij inkomende berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
Whats-the-nam3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

Inmiddels per ongeluk gevonden, omdat de batterij zo slecht presteert heb ik de telefoon hele dag op batterij spaarmodus aan staan. Dat zorgt er dus voor dat je tel niet meer trilt bij inkomende berichten.
Wellicht toch ook maar eens uitzoeken welke app(s) de batterij zo sterk belasten.
Ik heb na een dag gebruik rond de 50% van de lading over met ongeveer 5 uur scherm tijd, waarvan deels ook met veel camera gebruik, als je aan Microsoft teams overgeleverd bent dan heb je waarschijnlijk je probleem in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Dubrillion schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:35:
Ik had altijd met Gboard dat als ik klaar was met een woord dat ik automatisch de ? ! . , enz kreeg.
Nu is dit opeens weg en krijg ik stickers en gifjes optie.

Weet iemand hoe ik dit terug kan zetten ?
Waar kreeg je die automatisch?

In de keyboard settings kan je de rij bovenaan met suggesties de stickers etc uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
CRXed schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:24:
[...]

Waar kreeg je die automatisch?

In de keyboard settings kan je de rij bovenaan met suggesties de stickers etc uit zetten.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier even naar gezocht, maar kan het niet zo goed vinden.

Welk vinkje moet er aan of uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Shabbaman

Got love?

Prima ontwikkeling, misschien dat het KPN beweegt om op de 6a ook VoWifi te regelen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:39
Ik hoop nog steeds een beetje dat dit (Pixels in NL) ook betekend dat andere functies voor Nederland(s) beschikbaar komen, op-apparaat spraak herkenning, voor dicteren en live-ondertiteling, zou super zijn bijvoorbeeld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Ben ik de enige die hier mega vervelend vindt dat de interpunctie rij opeens weg is na een woord typen en er nu opeens stickers staan? Ik ben al een paar dagen donuts en katten stickers aan het sturen ipv een vraagteken of uitroepteken.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Dubrillion op 07-10-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Ik heb er geen last van. Maar met de 3 puntjes rechts bovenaan je toetsenbord ga je naar de instellingen. Daar kun je (onder emoji's, stickers en gifs) aangeven hoe)hoe snel de emoji's beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 11:23
In tegenstelling tot de Airpods Pro, die zonder problemen te gebruiken waren op Android/Pixel 6, moet je in de "developer settings" duiken om de 2e generatie airpods aan de praat te krijgen:

https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/xmh0ja/fyi_if_you_got_the_new_airpod_pro_2_you_will_need/

Er is nog veel discussie of het uitschakelen van de optie "A2DP Hardware Offload" ook nadelen heeft. Wat denken jullie? Standaard schakelt Google dit namelijk in en mijn ervaring is dat dit de beste geluidskwaliteit geeft met andere kwalitatieve Bluetooth headphones.

Zou Apple dit kunnen oplossen met een firmware update of is het ijdele hoop te denken dat Apple rekening houdt met Android-gebruikers? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
Aikibana1 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:46:
In tegenstelling tot de Airpods Pro, die zonder problemen te gebruiken waren op Android/Pixel 6, moet je in de "developer settings" duiken om de 2e generatie airpods aan de praat te krijgen:

https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/xmh0ja/fyi_if_you_got_the_new_airpod_pro_2_you_will_need/

Er is nog veel discussie of het uitschakelen van de optie "A2DP Hardware Offload" ook nadelen heeft. Wat denken jullie? Standaard schakelt Google dit namelijk in en mijn ervaring is dat dit de beste geluidskwaliteit geeft met andere kwalitatieve Bluetooth headphones.

Zou Apple dit kunnen oplossen met een firmware update of is het ijdele hoop te denken dat Apple rekening houdt met Android-gebruikers? :)
Welkom in de wereld van de Bluetooth profielen, A2DP is één van die profielen, daarnaast ook welkom in de wereld van een verzameling van protocollen waar fabrikanten van hardware ouderwets aan cherry picking doen voor wat hun het beste uitkomt.
Een zekere fabrikant uit Cupertino is ook hier niet vreemd mee en gebruikt dat naar believen en past ook naar hartenlust onderdelen daarin aan zodat het niet lekker werkt op andere apparaten om zo hun vendor lockin veilig te stellen, ofwel ga er maar niet vanuit dat Apple dit gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 11:23
BGLAdmin schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:02:
[...]

Welkom in de wereld van de Bluetooth profielen, A2DP is één van die profielen, daarnaast ook welkom in de wereld van een verzameling van protocollen waar fabrikanten van hardware ouderwets aan cherry picking doen voor wat hun het beste uitkomt.
Een zekere fabrikant uit Cupertino is ook hier niet vreemd mee en gebruikt dat naar believen en past ook naar hartenlust onderdelen daarin aan zodat het niet lekker werkt op andere apparaten om zo hun vendor lockin veilig te stellen, ofwel ga er maar niet vanuit dat Apple dit gaat oplossen.
Haha, dat vreesde ik al 8)7

Het hoopgevende is dat de Airpods Pro 1st Gen wel perfect werkten met A2DP enabled en dat Apple toen ook heel wat connectie-troubles met bluetooth had die uiteindelijk opgelost zijn.

Daarnaast werken ze perfect hoor als je die A2DP-optie uitzet, vraag is alleen of dit bepaalde nadelen heeft. Ik lees dat het batterijverbruik iets hoger zou uitvallen omdat er meer decodering op de smartphone zelf plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48
De 6 en 6 Pro zijn bijna een jaar op de markt. Wat ik me afvraag: er is afgelopen jaar veel gesleuteld (met name in het begin) aan bugs.
Maar is de camera qua software ook nog meer verbeterd? Aangezien de software voor een deel de kwaliteit bepaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Binnetie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:27:
De 6 en 6 Pro zijn bijna een jaar op de markt. Wat ik me afvraag: er is afgelopen jaar veel gesleuteld (met name in het begin) aan bugs.
Maar is de camera qua software ook nog meer verbeterd? Aangezien de software voor een deel de kwaliteit bepaald.
Niet merkbaar voor mij in ieder geval. Camera en dan met name foto's waren al van weg hoog niveau. Video blijft daar wel in achter, daar had ik graag verbetering gezien.
Naast de image kwaliteit is de geluidskwaliteit veel minder dan bij mijn oude Galaxy Note 9. Met name bijvoorbeeld tijdens festivals etc. is het vervormen van het geluid enorm storend. In gelijkwaardige omstandigheden was dat altijd boven verwachting goed.
Als ze dit verbeterd hebben in de 7Pro overweeg ik de upgrade daarvoor te maken.
Voor de rest weg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:41
GroeneThee schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Niet merkbaar voor mij in ieder geval. Camera en dan met name foto's waren al van weg hoog niveau. Video blijft daar wel in achter, daar had ik graag verbetering gezien.
Naast de image kwaliteit is de geluidskwaliteit veel minder dan bij mijn oude Galaxy Note 9. Met name bijvoorbeeld tijdens festivals etc. is het vervormen van het geluid enorm storend. In gelijkwaardige omstandigheden was dat altijd boven verwachting goed.
Als ze dit verbeterd hebben in de 7Pro overweeg ik de upgrade daarvoor te maken.
Voor de rest weg tevreden.
Ik heb geen Galaxy gehad (ik kom van een MONO Pixel 2XL), maar ik vind het geluid bij festivalvideo's van de P6P eigenlijk heel goed. Je merkt wel dat de microfoon actief gedempt wordt, maar als ie klaar is met dempen klinkt het écht goed. Kan het zijn dat je de audiozoom aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
Hier een (stomme?) vraag van een niet pixel gebruiker :-)

Ik overweeg als volgende telefoon een Pixel 7 te nemen. Dit omdat ik helemaal klaar ben met de buginess van de OnePlus 8 Pro software. En de toch net wat mindere camera's van OnePlus. Voorheen had ik altijd de samsung flagships (S9, S6, S3 uit mijn hoofd).

De reden dat ik nooit voor een Pixel heb gekozen was onder andere de kale android. In sommige opzichten een voordeel i.v.m. ontbreken bloatware. Echter bij samsuns en oneplus is de bloatware laatste jaren miniem. Daarentegen hebben ze vaak wel een hoop extra handige features waarvan ik me afvraag waarom ze niet standaard in Android zitten.

Nu heb ik op dit moment geen helder beeld van wat er in standaard android zit en wat er bijvoorbeeld extra zit in de OxygenOS die ik nu heb. De vraag is dan ook: Kan ik ergens inzien/uitproberen wat stock android doet / gaat doen op de Pixel 7 (of Pixel 6 want daar zal niet zoveel verschil in zitten, zeker niet nu een deel van de nieuwe features gebackport gaan worden).

EDIT: Ik zie nu toch dat er best wat te googlen is op dit topic :-) Jammer zeg dat ze bij Google nog steeds geen fatsoenlijke UI styling kunnen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Opperpanter2 op 11-10-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
nerovectra schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Ik heb geen Galaxy gehad (ik kom van een MONO Pixel 2XL), maar ik vind het geluid bij festivalvideo's van de P6P eigenlijk heel goed. Je merkt wel dat de microfoon actief gedempt wordt, maar als ie klaar is met dempen klinkt het écht goed. Kan het zijn dat je de audiozoom aan hebt staan?
Hij klinkt bij jou niet "distorded" en "clipped" zeg maar bij gebrek aan hoe ik dat in correct nederlands zeg?

Net even gekeken maar audiozoom staat aan inderdaad. Maar eens testen of dat beter gaat zonder. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

@GroeneThee vervormd en "clipped" heb ik geen goeie vertaling voor behalve geknipt. Maar dat woord wordt niet echt gebruikt in NL in deze context.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
TTLCrazy schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:21:
@GroeneThee vervormd en "clipped" heb ik geen goeie vertaling voor behalve geknipt. Maar dat woord wordt niet echt gebruikt in NL in deze context.
Thanks ;)

Ik zou best wel even snel twee video's kunnen opzoeken en ergens neer plempen als voorbeeld. Helaas is de ruimte op tweakers te beperkt voor die grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
GroeneThee schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:09:
[...]

Hij klinkt bij jou niet "distorded" en "clipped" zeg maar bij gebrek aan hoe ik dat in correct nederlands zeg?

Net even gekeken maar audiozoom staat aan inderdaad. Maar eens testen of dat beter gaat zonder. Thanks voor de tip!
Ik meen me trouwens te herinneren dat ik ergens gelezen had dat er duidelijk verschil in geluidskwaliteit was bij opnames in 30 of 60 fps, hetgeen in de tussentijd met een update opgelost zou moeten zijn. Ik heb alleen even geen festival bij de hand om dat te staven, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Opperpanter2 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:37:
Jammer zeg dat ze bij Google nog steeds geen fatsoenlijke UI styling kunnen maken.
Dat kunnen ze juist wel?
Anderen gieten er hun eigen sausje over, maar of dat nou beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25

KL643

beeldaandemuur

CRXed schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

Dat kunnen ze juist wel?
Anderen gieten er hun eigen sausje over, maar of dat nou beter is...
Kwestie van smaak.. Ben zelf ook niet kapot van het kale Android en het material design. :r

Gewoon een klok in de kleur wit is al te veel gevraagd van Google. Moet ik nu een app voor instaleren 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door KL643 op 11-10-2022 14:57 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Geluid Note 9 :

Geluid Pixel 6 Pro
nerovectra schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Ik meen me trouwens te herinneren dat ik ergens gelezen had dat er duidelijk verschil in geluidskwaliteit was bij opnames in 30 of 60 fps, hetgeen in de tussentijd met een update opgelost zou moeten zijn. Ik heb alleen even geen festival bij de hand om dat te staven, haha!
Dat is ook wel iets om in te duiken al klinkt het mij wat ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
GroeneThee schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:15:
Geluid Note 9 :
[YouTube: Note 9 audio]

Geluid Pixel 6 Pro
[YouTube: Pixel 6Pro audio]

[...]

Ik zie (of eigenlijk hoor) je punt. Zo kan de P6P het ook:

YouTube: Pixel 6 Pro festival test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
nerovectra schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

Ik zie (of eigenlijk hoor) je punt. Zo kan de P6P het ook:

YouTube: Pixel 6 Pro festival test
Kijk....dat is ook mijn verwachting (y)

Hopelijk is het de suggestie dat audiozoom roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
GroeneThee schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Kijk....dat is ook mijn verwachting (y)

Hopelijk is het de suggestie dat audiozoom roet in het eten gooit.
Zoals je kunt zien aan het floepje bij het inzoomen, is deze op 30 fps gefilmd. Zou dus kunnen dat de audio bij 60 fps tegen "de clippen" loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
nerovectra schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Zoals je kunt zien aan het floepje bij het inzoomen, is deze op 30 fps gefilmd. Zou dus kunnen dat de audio bij 60 fps tegen "de clippen" loopt!
Ik film altijd op 60fps, deed ik al bij de Note 9. Maar ga het zeker binnenkort eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
GroeneThee schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Ik film altijd op 60fps, deed ik al bij de Note 9. Maar ga het zeker binnenkort eens proberen.
Ja, 60 fps zou verplicht moeten zijn, net als horizontaal filmen ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
nerovectra schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

net als horizontaal filmen ☺️
🤭Ik vraag me af of VVS ooit echt uitgebannen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07
JazzMatazz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:27:
[...]

🤭Ik vraag me af of VVS ooit echt uitgebannen wordt
Heb nooit begrepen dat fabrikanten dit nog niet opgelost hebben. We hebben tegenwoordig zoveel camera's in een telefoon, hoe lastig is het om er nog één aan toe te voegen die 90° gedraaid is? Met daarbij een softwareoptie om altijd in breedbeeld te filmen. De telefoon bepaalt dan aan de hand van hoe de telefoon wordt gehouden welke camera er gebruikt wordt.

Of één camera met een 'vierkante' resolutie (3840x3840) waarbij softwarematig wordt bepaald op welke wijze er gefilmd wordt. Je zou dan zelfs in kunnen stellen dat er - ongeacht de stand van de telefoon - ten alle tijde waterpas gefilmd wordt.

Moet toch niet zo lastig zijn?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
alexbl69 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:49:
[...]

Heb nooit begrepen dat fabrikanten dit nog niet opgelost hebben. We hebben tegenwoordig zoveel camera's in een telefoon, hoe lastig is het om er nog één aan toe te voegen die 90° gedraaid is? Met daarbij een softwareoptie om altijd in breedbeeld te filmen. De telefoon bepaalt dan aan de hand van hoe de telefoon wordt gehouden welke camera er gebruikt wordt.

Of één camera met een 'vierkante' resolutie (3840x3840) waarbij softwarematig wordt bepaald op welke wijze er gefilmd wordt. Je zou dan zelfs in kunnen stellen dat er - ongeacht de stand van de telefoon - ten alle tijde waterpas gefilmd wordt.

Moet toch niet zo lastig zijn?
Het is off topic, maar het is voor smartphone fabrikanten een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Je kunt namelijk met iedere telefoon de filmpjes maken zoals je wil. Wij hebben alleen problemen met de manier waarop anderen ermee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Geluid Note 9 :

Geluid Pixel 6 Pro

[...]

Ouch, wat een verschil...

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
ja...pijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:00:
Ik bel blijkbaar te vaak thuis via wifi, maar als ik geen wifi-bereik heb is het dus 5G hier. Als ik dan bel, heb ik echter geen mobiele data tot mn beschikking, dus kan ik ondertussen niks opzoeken... Is dat ergens een simpele instelling, want dat is wel annoying. Betreft Vodafone...
We hebben het hier paar weekjes geleden over gehad en ben er toen nog verder ingedoken, contact opgenomen met Vodafone, dingetjes getest, maar werkend kreeg ik het niet. Heb nu een Google Pixel 7 Pro liggen en heb dit verder getest met 5G-verbinding én een belletje kon ik nog gewoon blijven internetten...

Net m'n simkaart weer in m'n Google Pixel 6 Pro gestopt en ook toen werkte het ook... Heel apart allemaal.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 14:44
Hmm, heeft iemand ervaringen met screen replacements? Ben er niet vies van om het zelf te doen. Gaat om een pixel 6 pro
Ifixit eustore is al sinds augustus onveranderd niet op voorraad, support zegt alleen maar dat het op backorder staat.
Ben een paar partijen tegengekomen maar die vragen al 300 euro voor het originele scherm :s
Hij is nog bruikbaar, misschien dat ik heb toch via de officiële route probeer, maar dat is niet transparant kwa kosten.

Telefoon reparatieboeren vertrouw ik al helemaal niet, die gebruiken waarschijnlijk geen originele onderdelen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geluid Note 9 :

Geluid Pixel 6 Pro

[...]

Ik heb paar maanden geleden in 013 met een P6P een tweetal filmpjes gemaakt bij Deadmau5 en het geluid is daar gewoon goed. Dus het lijkt me niet terecht om dit als een structureel iets neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Helsie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Ik heb paar maanden geleden in 013 met een P6P een tweetal filmpjes gemaakt bij Deadmau5 en het geluid is daar gewoon goed. Dus het lijkt me niet terecht om dit als een structureel iets neer te zetten.
Dan begrijp je mij verkeerd :) IK heb het afgelopen jaar alleen maar deze ervaring gehad, en dat is een stuk minder dan mijn oude Note 9 deed. Bij mij structureel dus, maar zoals al werd geopperd zou ik bijvoorbeeld audiofocus uit kunnen zetten of kunnen switchen naar 30 fps. Beide helaas nog niet kunnen testen maar dat ga ik zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GroeneThee schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Dan begrijp je mij verkeerd :) IK heb het afgelopen jaar alleen maar deze ervaring gehad, en dat is een stuk minder dan mijn oude Note 9 deed. Bij mij structureel dus, maar zoals al werd geopperd zou ik bijvoorbeeld audiofocus uit kunnen zetten of kunnen switchen naar 30 fps. Beide helaas nog niet kunnen testen maar dat ga ik zeker proberen.
Er is ook nog een optie dat je microfoon gewoon niet helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
Ik heb een vreemd probleem op mijn Pixel 6. Ik heb dit toestel altijd gebruikt met een fysieke SIM card voor prive en een eSIM van Mobile Vikings voor zakelijke telefoontjes. Dit heeft altijd perfect gewerkt.

Vorige week kreeg ik van mijn werkgever een nieuw zakelijk abonnement bij Proximus. Ik heb een eSIM aangevraagd en toen ik deze probeerde in te lezen kreeg ik de fout "Netwerk niet geactiveerd, er is iets fout gegaan bij het activeren van je nummer".

Ok, denk ik even opnieuw proberen lukt ook niet dus ik herstart het toestel met als gevolg dat mijn fysieke SIM ook niet meer start. Na 5 minuten pas herkent het toestel de fysieke SIM en kan ik die gebruiken maar de eSIM toont nog altijd dezelfde fout als ik die wil toevoegen.

Dus ik doen een factory reset en zelfs na een factory reset duurt het nog 5 minuten voor mijn fysiek SIM werkt. Ook de eSIM doet het nog altijd niet en als ik mijn oude Mobile Vikings eSIM die altijd gewerkt heeft wil inlezen dan krijg ik nu ook dezelfde fout.

Blijkbaar heeft het scannen van die Proximus eSIM mijn Pixel kapot gemaakt. Zijn er nog mensen die dit probleem herkennen en die eventueel een oplossing hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door looin op 17-10-2022 13:47 ]

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Helsie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Er is ook nog een optie dat je microfoon gewoon niet helemaal goed is.
Day zou ook nog een mogelijkheid zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:11
Pixel 6a bezitter hier met de meest recente software.

In de Marktplaats app kan ik geen foto's toevoegen die op de telefoon opgeslagen staan. Ook kan ik in de chat geen foto uit de opslag versturen of in de app een foto met de camera maken en vervolgens versturen.

Wel kan ik aan mijn advertentie een foto toevoegen die opgeslagen staat in de Marktplaats map. Ook een foto met de camera maken kan daar wel.

- Ik bezit de meest recente versie van de app
- Opnieuw installeren heeft niet geholpen
- Ik heb gekeken bij de rechten. Marktplaats heeft rechten tot de camera, locatie en meldingen. Niet tot foto en video, maar daar kan ik ze niet aan toevoegen.

Iemand een suggestie of soortgelijke ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door ThijsM op 22-10-2022 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
ThijsM schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:09:

In de Marktplaats app kan ik geen foto's toevoegen die op de telefoon opgeslagen staan.
In het Pixel 7 forum wordt aangegeven dat Marktplaats niet goed werkt op Android 13. Moet Marktplaats fixen met een update van de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
CRXed schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:45:
[...]
In het Pixel 7 forum wordt aangegeven dat Marktplaats niet goed werkt op Android 13. Moet Marktplaats fixen met een update van de app.
Je kunt beoordelingen in de Play Store filteren op toesteltype. Het probleem is gemeld door diverse gebruikers (in mijn geval Pixel 6 Pro) en MP reageert met de melding dat de app problemen heeft met foto upload in Android 13 en dat ze hopen dat het op korte termijn opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Sinds een dag een Pixel 6A gebruiker.
De migratie van OnePlus naar de 6A ging vlot en geen issue ondervonden.
Ben nu aan het finetunen, als eerste wil ik de datum & weer info van het startscherm hebben.
Waar zit die optie, of direct Nova er opzetten.
Thankssofar

[ Voor 0% gewijzigd door IJsselman op 23-10-2022 21:26 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
GroeneThee schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Deze week bij 2 events geweest tijdens ADE. Allebei de keren filmpjes waarbij het geluid helemaal overstuurt zodra de beat begint. 1080p 30fps op Pixel 6. Audio zoom stond wel aan (zelf nooit aangezet, bleek achteraf aan te staan)

Zal het binnenkort nog eens proberen maar volgens mij is dit probleem wel degelijk structureel en is het ook onbegrijpelijk dat softwarematig niet kan worden gedetecteerd dat het geluidsniveau dusdanig hard is dat zaken zoals Audio Zoom uitgeschakeld moeten worden om issues te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Tigerblood schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:56:
[...]

Deze week bij 2 events geweest tijdens ADE. Allebei de keren filmpjes waarbij het geluid helemaal overstuurt zodra de beat begint. 1080p 30fps op Pixel 6. Audio zoom stond wel aan (zelf nooit aangezet, bleek achteraf aan te staan)

Zal het binnenkort nog eens proberen maar volgens mij is dit probleem wel degelijk structureel en is het ook onbegrijpelijk dat softwarematig niet kan worden gedetecteerd dat het geluidsniveau dusdanig hard is dat zaken zoals Audio Zoom uitgeschakeld moeten worden om issues te voorkomen.
Hier ook ADE bezocht maar met/zonder audiozoom geen verschil. 30/60 fps ook niet, helaas ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:35
ThijsM schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:09:
Pixel 6a bezitter hier met de meest recente software.

In de Marktplaats app kan ik geen foto's toevoegen die op de telefoon opgeslagen staan. Ook kan ik in de chat geen foto uit de opslag versturen of in de app een foto met de camera maken en vervolgens versturen.

Wel kan ik aan mijn advertentie een foto toevoegen die opgeslagen staat in de Marktplaats map. Ook een foto met de camera maken kan daar wel.

- Ik bezit de meest recente versie van de app
- Opnieuw installeren heeft niet geholpen
- Ik heb gekeken bij de rechten. Marktplaats heeft rechten tot de camera, locatie en meldingen. Niet tot foto en video, maar daar kan ik ze niet aan toevoegen.

Iemand een suggestie of soortgelijke ervaringen?
Same here! Ik heb het opgelost door een oude APK te installeren van Marktplaats en voorlopig niet te updaten tot een nieuwere versie dan 12 oktober er is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
IJsselman schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:25:
Sinds een dag een Pixel 6A gebruiker.
De migratie van OnePlus naar de 6A ging vlot en geen issue ondervonden.
Ben nu aan het finetunen, als eerste wil ik de datum & weer info van het startscherm hebben.
Waar zit die optie, of direct Nova er opzetten.
Thankssofar
Nova
Pagina: 1 ... 49 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires