• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Zo stond gisteravond tweemaal voor piet snot met mijn boodschappen. Ik kon niet draadloos betalen met ING en kreeg melding wallet? Ik had ook geen pasje bij me dus na tweemaal maar naar huis gegaan terwijl mijn ING app gewoon pasje had staan in de instelling.

Ik ben er uiteindelijk achtergekomen dat die laatste update een aantal instelling gereset heeft of gewijzig, waaronder dat mijn main betaalmiddel op Google pay stond en niet meer op ING.

Ik merkte ook dat een aantal google apps waaronder agenda ook weer aktief waren doordat ik dubbele meldingen krijg van agenda punten.

Ik heb het idee dat ze het gewoon door je strot willen drukken , meer mensen na de update dit probleem.

O ja ik heb een ander probleem en dat is wireless charging. Hij lijkt op te laden en de volgende dag zie ik 100%, maar later verspringt dit naar het juiste getal en in dit geval bij mij was dat 21% zodra ik dit van de lader afhaal. Kijk ik in batterij status zie ik dat deze 100% was de dag ervoor. Ik had dit al eerder opgemerkt 2 dagen geleden, maar dacht dat ik het verkeerd had afgelezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Noresponse op 10-09-2022 12:22 ]

• Dx1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 18:07

Dx1

mfwggl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:03:
Bedankt voor de antwoorden, Ik ga dat ook proberen.
Ben dit ook van plan om te proberen. Bij mij verschilt het nogal wanneer de verbinding weg valt. Soms na 15 min soms binnen 1 min en kan soms kan ik helemaal niet bellen. Data gebruik via 4G gaat gewoon goed.

Heeft de factory reset geholpen?

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 20:52
Noresponse schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:05:
Zo stond gisteravond tweemaal voor piet snot met mijn boodschappen. Ik kon niet draadloos betalen met ING en kreeg melding wallet? Ik had ook geen pasje bij me dus na tweemaal maar naar huis gegaan terwijl mijn ING app gewoon pasje had staan in de instelling.

Ik ben er uiteindelijk achtergekomen dat die laatste update een aantal instelling gereset heeft of gewijzig, waaronder dat mijn main betaalmiddel op Google pay stond en niet meer op ING.

Ik merkte ook dat een aantal google apps waaronder agenda ook weer aktief waren doordat ik dubbele meldingen krijg van agenda punten.

Ik heb het idee dat ze het gewoon door je strot willen drukken , meer mensen na de update dit probleem.
Hier gewoon nog ING

• Noresponse
De laatste update met optimalisatie van bijna 3 uur heeft een aantal dingen gereset of teruggezet. Zo stond draadloos betalen opeens op Google Pay? Dit was de reden dat ik in de winkel niet kon betalen.

Nu staat ING weer als draadloos betalen aangegeven en nu werkt het gelukkig wel weer. Ik zou het toestel retour sturen, maar twijfel ondanks dat ik niet wireless kan opladen. Jeetje wat een toestel met fouten.

Ik ben nu een oude poco M3 aan het installeren. Ik besluit morgen of ik het toestel retour stuur of niet

[ Voor 31% gewijzigd door Noresponse op 10-09-2022 16:55 ]

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 20:52
Noresponse schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:53:
[...]

De laatste update met optimalisatie van bijna 3 uur heeft een aantal dingen gereset of teruggezet. Zo stond draadloos betalen opeens op Google Pay? Dit was de reden dat ik in de winkel niet kon betalen.
Ik heb ook de meest recente update en dus geen issue

• Noresponse
Bla65 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:55:
[...]

Ik heb ook de meest recente update en dus geen issue
Ik heb gewoon pech dat een aantal dingen gereset zijn ofzo. snapte ook niet dat die update 3 uur bijna bezig was met optimalisatie?

Het is overigens wel jammer dat de Pixel geen logo opstart dat het toestel aan het opladen is zoals andere merken.

Wat ik al zei ik denk nog even of ik het retour stuur. Ik heb enorm twijfel over dit toestel.

Update:

Besloten om het toestel retour te sturen mede omdat wireless niet laad en geen vertrouwen heb in de software van het Google team aangaande de eigen hardware.

[ Voor 23% gewijzigd door Noresponse op 11-09-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 23:50
Hier sinds kort ook een Pixel 6. Fantastische telefoon t.o.v. een OP Nord 2. Maar ook wel last van battery drain. Was nog niet op de hoogte van het 'learning' gedeelte dus ga dat even aankijken.
Zag overigens wel dat dé boosdoener (bij mij in ieder geval) 'Mobiel netwerk' is. Dus (in mijn ogen) toch wel core functionality. Anderen hier ook last van?

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 17:54

pes

Dx1 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:48:
[...]

Ben dit ook van plan om te proberen. Bij mij verschilt het nogal wanneer de verbinding weg valt. Soms na 15 min soms binnen 1 min en kan soms kan ik helemaal niet bellen. Data gebruik via 4G gaat gewoon goed.

Heeft de factory reset geholpen?
Kleine update van mijn eerdere problemen (6a, KPN, eSIM): vorige woensdag en donderdag weg van huis, SIM op 3G, twee gemiste oproepen die niet eens doorkwamen.
Afgelopen vrijdag SIM weer op 5G gezet: test-belletjes bleven verbonden; bij bellen naar KPN Voicemail verschijnt nu een HD-icoontje in de Phone systeem-app, mobiel netwerk-icoon valt niet terug naar E(dge).

Alsof VoLTE nu goed functioneert waar dat voorheen het probleem was?!
Ik word zelf amper gebeld dus heb het niet zo kunnen toetsen B-)
Wellicht dus goed om bij de provider te checken of je SIM / VoLTE / bellen-over-4G goed staat ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dx1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 18:07

Dx1

pes schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:21:
[...]

Kleine update van mijn eerdere problemen (6a, KPN, eSIM): vorige woensdag en donderdag weg van huis, SIM op 3G, twee gemiste oproepen die niet eens doorkwamen.
Afgelopen vrijdag SIM weer op 5G gezet: test-belletjes bleven verbonden; bij bellen naar KPN Voicemail verschijnt nu een HD-icoontje in de Phone systeem-app, mobiel netwerk-icoon valt niet terug naar E(dge).

Alsof VoLTE nu goed functioneert waar dat voorheen het probleem was?!
Ik word zelf amper gebeld dus heb het niet zo kunnen toetsen B-)
Wellicht dus goed om bij de provider te checken of je SIM / VoLTE / bellen-over-4G goed staat ingesteld!
Bedankt voor de update.
De factory reset heeft voor mij niet geholpen.
Heb vandaag gebeld met Lebara, en ze zagen daar geen melding dat bellen over 4g voor mij al ingeschakeld was. Dus ze gingen er van uit dat dit voor mij nog niet ingeschakeld is.
Ze konden dit echter niet actief aanzetten voor mij. Dit word gefaseerd gedaan en ze konden niet zeggen wanneer ik aan de beurt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Laatst online: 08:57
Sinds de beveiligingsupdate van 5 September is mijn batterylife weer enorm verbeterd.
Mijn normale pixel 6 gaat ogeveer 30% langer mee sinds de update.
Ik heb wel 5G uitgeschakeld omdat ik het verschil bijna niet merkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:24

charrel

Cortisol4life..

JDV808 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:50:
Sinds de beveiligingsupdate van 5 September is mijn batterylife weer enorm verbeterd.
Mijn normale pixel 6 gaat ogeveer 30% langer mee sinds de update.
Ik heb wel 5G uitgeschakeld omdat ik het verschil bijna niet merkte.
Dat lijkt het ook hier het geval, eergisteren rond 18:00 opgeladen naar 80% na de nacht en de gehele dag voor mij normaal gebruik gisteren weer rond 18:00 opgeladen en had toen nog 21% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Android 13 staat hier al een tijdje klaar als OTA-update, maar vanwege de eerste batterydrains en accuproblemen heb ik nog niet geüpdatet. Inmiddels zijn we even verder, hoe bevalt de accu jullie nu?

Hier op Android 12, met veel wisselen tussen wifi en 5G bevalt die accuduur me namelijk meer dan prima...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

schijnbaar zit er een verloopje in de verpakking, van USB A naar C?
Kan ik een willekeurige USB kabel daarop aansluiten om bijvoorbeeld bestanden over te zetten op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
CLB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:42:
De Android 13 staat hier al een tijdje klaar als OTA-update, maar vanwege de eerste batterydrains en accuproblemen heb ik nog niet geüpdatet. Inmiddels zijn we even verder, hoe bevalt de accu jullie nu?

Hier op Android 12, met veel wisselen tussen wifi en 5G bevalt die accuduur me namelijk meer dan prima...
Ook ik heb gewacht maar inmiddels beide updates draaien. Nul problemen, geen batterij issues etc.
P6P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
CLB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:42:

Hoi CBL.
Ik heb de P6 vanaf december ongeveer en heb er eerlijk gezegd niet veel problemen mee gehad, en ja de batterij ging volgens mij ook wel te snel leeg, maaar niet zo hard dan sommige schreven.
Ik vind de P6 een fantastische telefoon keuze en ben blij dat ik hem heb.

En nu jou vraag; bij de ubdate naar Android 13 kon je best merken dat hij wat sneller leeg gezogen werd.
Maar nu met de september ubdate vind ik hem zeker wel weer zuinig aan doen met de batterij.

Dus als ik jou was zou ik hem de ubdate gunnen en natuurlijk jezelf ook.

Doe het wel op een moment dat je tijd genoeg hebt want het hele proces duurt wel ff hoor.

Veel succes met het ubdaten en de groeten van Gerrya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
greatgonzo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:36:
schijnbaar zit er een verloopje in de verpakking, van USB A naar C?
Kan ik een willekeurige USB kabel daarop aansluiten om bijvoorbeeld bestanden over te zetten op de PC?
Nee het is een Device-to-Device adapter, oftewel OTG dongle, om bestanden van een oude telefoon over te zetten naar je Pixel.

Je zou er een USB-stick in kunnen doen, om daarmee weer bestanden over te zetten naar je PC.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik wil straks iets meer aan batterij-management gaan doen, dus ik denk dat ik de telefoon elke keer tot 80% ga opladen. Lijkt me beter. Daarnaast ben ik altijd wel fan van draadloos laden. Geen beschadigingen bij het stekkerpunt e.d. Ook hier is al divers onderzoek gedaan en zou het de batterij levensduur niet schaden. De lader ligt op mijn bureau, dus altijd binnen handbereik.

Hou ik één vraag over. Wat is beter? Sneller draadloos laden, of langzaam? Ik heb hier nog een 5W draadloze lader liggen, maar daar moet hij dan ook wel een paar uur op. Of heeft het toch zin om een 10W lader aan te schaffen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 16:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 19:11
Iemand last dat de Pixel 6 steeds terugspringt naar light mode? Ik wil hem op dark mode hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
Handjes schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:18:
Iemand last dat de Pixel 6 steeds terugspringt naar light mode? Ik wil hem op dark mode hebben...
Dan heb je waarschijnlijk een automatisch schema geactiveerd staan.
Mijne blijft altijd op Dark, geen probleem mee.
Would be awesome, maar de info is nu zo summier, dat we het maar even moeten afwachten... :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
Er zit zo'n zoekbalk op de homescreen van de Pixel 6a. Die zoekt standaard op Google. Kan ik dat ook vervangen naar DuckDuckGo?

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:12
FGras schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:50:
Er zit zo'n zoekbalk op de homescreen van de Pixel 6a. Die zoekt standaard op Google. Kan ik dat ook vervangen naar DuckDuckGo?
Nee, maar wat je wel kunt doen is de search engine aanpassen in Google Chrome of een widget van DuckDuckGo erop zetten.

https://www.howtogeek.com...search-engine-on-android/

• FGras
qwasd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:11:
[...]

Nee, maar wat je wel kunt doen is de search engine aanpassen in Google Chrome of een widget van DuckDuckGo erop zetten.

https://www.howtogeek.com...search-engine-on-android/
Dus je hebt altijd zo'n Google banner in je neus als je de telefoon unlocked? Hmmm.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43
Andere launcher gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
FGras schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:18:
[...]

Dus je hebt altijd zo'n Google banner in je neus als je de telefoon unlocked? Hmmm.
Het is ook een Google telefoon, had je anders verwacht ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 14-09-2022 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 19:11
CRXed schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:37:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een automatisch schema geactiveerd staan.
Mijne blijft altijd op Dark, geen probleem mee.
Het was even zoeken, maar in de Bedtijdstand routine stond het schema op 'Donker'. Ik snapte er eerst niks van, maar in het klein eronder staat dat dit betekent dat het schema buiten bedtijdstand weer naar licht gaat. Soort van overrulen van de thema settings dus. Beetje cryptisch.

• FGras
DeBaroN schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:05:
[...]

Het is ook een Google telefoon, had je anders verwacht ;)
Anders verwacht nee, gehoopt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ik weet niet of het aan mij ligt: wat ik mis in A13: wanneer je bij snelle instellingen "batterij besparing" vast hield, kwam je direct bij de batterij instellingen. Nu kom je bij batterijbesparing alleen. Dat vind ik wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
Vraagje, bestaat in A13 de optie om de resolutie van de 6Pro te verlagen naar FHD+? Of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 20:42
LeStef schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:49:
Vraagje, bestaat in A13 de optie om de resolutie van de 6Pro te verlagen naar FHD+? Of nog niet?
Nope, alleen de verversingsgraad is aanpasbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 22:31
greatgonzo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:34:
[Heel verhaal]

Hou ik één vraag over. Wat is beter? Sneller draadloos laden, of langzaam? Ik heb hier nog een 5W draadloze lader liggen, maar daar moet hij dan ook wel een paar uur op. Of heeft het toch zin om een 10W lader aan te schaffen?
Jezelf niet zo druk maken om futiliteiten zoals dit. Alsof het voor de batterij iets uitmaakt of je laadt met een 5W of met een 10W... Come on. Maak het jezelf gemakkelijk en ga voor een "snel" lader. Snel tussen " omdat het alles behalve snel is, zelfs 23W is tergend langzaam als je het vergelijkt met One Plus (150W) en Motorola (125W). En dan maak jij je druk over de keuze tussen 5 of 10W..

[ Voor 19% gewijzigd door outlandos op 16-09-2022 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35
Wellicht zie ik iets over het hoofd, heb sinds een week de Pixel 6 maar het wil maar niet lukken om mijn Pixel via bluetooth te verbinden met andere apparaten. Ik heb de AVRCP versie al naar 1.3 gezet, las ergens dat dat het euvel zou kunnen zijn, maar geen verschil.

Bijv met pricewatch: Soundcore Motion+ lukt het niet om te pairen, ook in de auto vind hij niets .

Iemand enig idee?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• GroeneThee
  • Nu online
Gynnad schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:15:
Wellicht zie ik iets over het hoofd, heb sinds een week de Pixel 6 maar het wil maar niet lukken om mijn Pixel via bluetooth te verbinden met andere apparaten. Ik heb de AVRCP versie al naar 1.3 gezet, las ergens dat dat het euvel zou kunnen zijn, maar geen verschil.

Bijv met pricewatch: Soundcore Motion+ lukt het niet om te pairen, ook in de auto vind hij niets .

Iemand enig idee?
Hier geen problemen maar daar ben jij natuurlijk niet meegeholpen. Lukt het met andere telefoons wel?

• Gynnad
  • Laatst online: 06:35
GroeneThee schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:12:
[...]

Hier geen problemen maar daar ben jij natuurlijk niet meegeholpen. Lukt het met andere telefoons wel?
Jep, voor alle andere telefoons werkt het naar behoren..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
LeStef schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:49:
https://www.androidheadli...0p-screen-resolution.html

• LeStef
Had ik inderdaad al gelezen, ik doelde meer in de zin van het standaard zonder mod te kunnen aanpassen zoals zoveel andere phones.

• Bartjeb89
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-10-2023
Sinds de eerste bèta van QPR1 op Android 13 problemen met draadloos betalen via ING. Meer mensen die dit herkennen? En toevallig ook een oplossing gevonden?

• qwasd
Bartjeb89 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:18:
Sinds de eerste bèta van QPR1 op Android 13 problemen met draadloos betalen via ING. Meer mensen die dit herkennen? En toevallig ook een oplossing gevonden?
Wat ik eerder heb gelezen is de methode dan gereset. Die kun je weer aanpassen via "instellingen - verbonden apparaten - verbindingsvoorkeuren - nfc - contactloze betalingen - standaard betalingsapp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik ben in de markt voor een pixel 6a en vroeg me af hoe het zit met gepolariseerde zonnebrillen. Iemand daar ervaring mee?

M'n huidige pocophone F1 bijvoorbeeld, is zonder screenprotector niet af te lezen in de portretstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:37
LA-384 schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:08:
Ik ben in de markt voor een pixel 6a en vroeg me af hoe het zit met gepolariseerde zonnebrillen. Iemand daar ervaring mee?

M'n huidige pocophone F1 bijvoorbeeld, is zonder screenprotector niet af te lezen in de portretstand.
De pocophone heeft een LCD scherm, dus daar zitten ook polarisatiefilters in. De pixel heeft een OLED scherm, voor zover ik weet is daar geen polarisatiefilter nodig en zou je dus geen issues moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Lintesir schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:19:
[...]

De pocophone heeft een LCD scherm, dus daar zitten ook polarisatiefilters in. De pixel heeft een OLED scherm, voor zover ik weet is daar geen polarisatiefilter nodig en zou je dus geen issues moeten hebben.
Is dat anders dan bij een oled tv? Ik het zojuist even getest met m'n tv, maar daar is wél sprake van polarisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
Gynnad schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:15:

Iemand enig idee?
Hier sinds begin foutloze werking pixel 6 en de soundcore en andere Bluetooth apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Bartjeb89 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:18:
Had ik ook last van. Contact gehad met de klantenservice van ING want ik dacht dat de app nog niet gereed was voor A13. Maar dat bleek niet zo te zijn. Wat het probleem veroorzaakte was het feit dat dezelfde passen ook nog geactiveerd waren op een ander toestel van mij. En dezelfde pas op twee toestellen werkt kennelijk niet (meer). Toen op mijn Pixel de passen in de app verwijderd en opnieuw toegevoegd en toen werkte het betalen met de mobiele pas weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:37
LA-384 schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:02:
[...]

Is dat anders dan bij een oled tv? Ik het zojuist even getest met m'n tv, maar daar is wél sprake van polarisatie.
Hmm, ok dat had ik dan niet verwacht, blijkbaar klopt mijn hypothese dan toch niet. Heb helaas geen gepolariseerde zonnebril, anders had ik het even voor je kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lintesir schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:46:
[...]

Hmm, ok dat had ik dan niet verwacht, blijkbaar klopt mijn hypothese dan toch niet. Heb helaas geen gepolariseerde zonnebril, anders had ik het even voor je kunnen testen.
Ik heb met mijn wandelzonnebril (categorie 4, gepolariseerd) wel last als ik van opzij kijk dat ik het scherm niet (goed) zie (P6Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Helsie schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:08:
[...]

Ik heb met mijn wandelzonnebril (categorie 4, gepolariseerd) wel last als ik van opzij kijk dat ik het scherm niet (goed) zie (P6Pro).
Van op zij?? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
_O-

Ontopic :
Ik heb intussen mijn 10 Pro verkocht en mijn Pixel 6 terug genomen tot de 7 uitkomt.
En moet zeggen, wat een verademing met A13 vergeleken met A12.
Alles gaat gewoon zoveel vlotter, fingerprint doet het gewoon goed, zelfs in game voelt alles wat vlotter aan , al hadden ze in die game tool een lock mogen plaatsen voor de game brightness. Verder gaat de batterij ook lekker lang mee. Moet zeggen dat ze het na één jaar eindelijk wel voor elkaar hebben gekregen.
Kanttekening: Pixel snelheid voelt niet als een flagship. Nooit gedaan dus hoop ik dat de Tensor 2 toch een beetje in de buurt komt van de SD 8 Gen 1.

[ Voor 68% gewijzigd door LeStef op 19-09-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, stel je wil iemand iets laten zien en je kijkt van schuin opzij mee op het scherm? Wat met wandelen dus best vaak voorkomt als je op een kaart 2 routes wilt laten zien aan je wandelgenoten.

[ Voor 18% gewijzigd door Helsie op 19-09-2022 12:59 ]

• Cruzer
  • Laatst online: 14-09 18:37
komt er mogelijk toch een Pixel 7 telefoon launch in NL? Kan natuurlijk ook om de Pixel watch of Nest gaan.. maar zou mooi zijn.. :)

plan: Google en Tweakers organiseren een uitzonderlijk testpanel. Lees hier a...

https://store.google.com/...google-fall-launch-event/

[ Voor 17% gewijzigd door Cruzer op 21-09-2022 10:05 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Heb er heel weinig vertrouwen in dat Pixel telefoons nog officieel in Nederland uitkomen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ves schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:35:
Heb er heel weinig vertrouwen in dat Pixel telefoons nog officieel in Nederland uitkomen.
amazon.de gaat vaak met de google prijs mee (of zelfs iets eronder), en levert gewoon naar NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Laatst online: 15-09 19:22
Zijn er hier toevallig mensen die orange [heytelecom] als provider hebben en 5G krijgen op hun pixel 6 ?

Mijn echtgenote is ook overgeschakeld naar hey en we zaten daarnet aan de kust [België] en zei heeft perfect 5G op haar iPhone 13.

Is dit iets dat Google moet activeren of kan de provider dit activeren voor mijn gsm nummer ?

[ Voor 52% gewijzigd door jimmypop1 op 21-09-2022 21:23 ]

Ik bel blijkbaar te vaak thuis via wifi, maar als ik geen wifi-bereik heb is het dus 5G hier. Als ik dan bel, heb ik echter geen mobiele data tot mn beschikking, dus kan ik ondertussen niks opzoeken... Is dat ergens een simpele instelling, want dat is wel annoying. Betreft Vodafone, maar kan het zo snel niet vinden...

• CRXed
CLB schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:00:
Ik bel blijkbaar te vaak thuis via wifi, maar als ik geen wifi-bereik heb is het dus 5G hier. Als ik dan bel, heb ik echter geen mobiele data tot mn beschikking, dus kan ik ondertussen niks opzoeken... Is dat ergens een simpele instelling, want dat is wel annoying. Betreft Vodafone, maar kan het zo snel niet vinden...
"Data will continue to work only if your carrier support VoLTE (Voice over LTE)."
Erg irritant, niks te vinden in de instellingen. Heb Vodafone even gevraagd :) Dank!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:06
jimmypop1 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:21:
Zijn er hier toevallig mensen die orange [heytelecom] als provider hebben en 5G krijgen op hun pixel 6 ?

Mijn echtgenote is ook overgeschakeld naar hey en we zaten daarnet aan de kust [België] en zei heeft perfect 5G op haar iPhone 13.

Is dit iets dat Google moet activeren of kan de provider dit activeren voor mijn gsm nummer ?
Het ligt niet aan de provider, maar aan google. Ze kunnen dit makkelijk oplossen met een update, maar omdat er officieel geen google phones verkocht worden in de benelux zijn we ook geen prioriteit.
VoLTE staat aan bij Vodafone, maar ik krijg het standaard antwoord: Google Pixel 6 Pro instelhulp is er niet, dus check zelf de instellingen op je smartphone even om dat aan te zetten. Iemand een idee welk menu?
Is me gewoonweg niet opgevallen, ken m'n telefoon als m'n broekzak, dus ik gok dat het niet mogelijk is ;(

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
CLB schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:32:
VoLTE staat aan bij Vodafone, maar ik krijg het standaard antwoord: Google Pixel 6 Pro instelhulp is er niet, dus check zelf de instellingen op je smartphone even om dat aan te zetten. Iemand een idee welk menu?
Is me gewoonweg niet opgevallen, ken m'n telefoon als m'n broekzak, dus ik gok dat het niet mogelijk is ;(
Er is een optie "Netwerk en Internet"->"Simkaarten"->"Bellen via 4G", die je zelf aan en uit kan zetten. Het lijkt er wel op dat dit standaard gewoon aan staat trouwens. En dan nog moet je provider het dus ook aan hebben staan voor jou simkaart.

Maar het is voor jou het kijken waard of dat schuifje niet gewoon per ongeluk uit staat.

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 19:21
Met *#*#4636#*#* kun je kijken wat je provider je aanbiedt op het netwerk.
Soms kun je daar de VoLTE instellingen ook veranderen, maar niet elke provider staat dat toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTbryeTHzac9DaLLcNF20hId_aE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rjg4zkcm8RHllg8sQqGlLnuD.png?f=fotoalbum_large
Hierbij de configuratie die ik van T-Mobile krijg

[ Voor 53% gewijzigd door BGLAdmin op 22-09-2022 12:27 ]

MaffeMaarten schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:45:
Maar het is voor jou het kijken waard of dat schuifje niet gewoon per ongeluk uit staat.
Ik zie desbetreffende optie helaas niet, alles staat bij Vodafone wel aan...
BGLAdmin schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:25:
Met *#*#4636#*#* kun je kijken wat je provider je aanbiedt op het netwerk.
Soms kun je daar de VoLTE instellingen ook veranderen, maar niet elke provider staat dat toe.
Gaan we ook even bekijken, dank!

• CRXed
CLB schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:33:
[...]

Ik zie desbetreffende optie helaas niet, alles staat bij Vodafone wel aan...
Die optie heet bij mij 'Bellen via Wifi"
CLB schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:21:
Erg irritant, niks te vinden in de instellingen. Heb Vodafone even gevraagd :) Dank!
Ik heb ook Vodafone en kan tijdens een gesprek gewoon op 4G internetten, vandaag nog getest.
Ik heb niks speciaals aan settings gedaan.
5G staat bij mij uit.

[ Voor 25% gewijzigd door CRXed op 22-09-2022 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Nu online
CRXed schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:02:
[...]

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6yXENFiAWWaIdMYzynj_-ne9ho=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gATBD8emW1JiwlPFSOk53NzT.png?f=fotoalbum_large

Dat lijkt me iets anders, bij bij zijn het duidelijk twee verschillende instellingen. (Pixel 6 - Android 13). Wel raar dat die functie niet altijd zichtbaar is dan.

Ik zat hiervoor trouwens met een Pixel 3a bij vodafone, en daar werkte VoLte ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
MaffeMaarten schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:59:
[...]
Dat lijkt me iets anders, bij bij zijn het duidelijk twee verschillende instellingen. (Pixel 6 - Android 13). Wel raar dat die functie niet altijd zichtbaar is dan.
Je hebt gelijk, is een andere optie, maar die 4G optie bestaat echt niet bij Vodafone SIM.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4iaKXutl86K09WXUEe9AJ1Eblo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dS8ErgUMhhwVYKmxEgRrwy9H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Nu online
CRXed schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:57:
[...]

Je hebt gelijk, is een andere optie, maar die 4G optie bestaat echt niet bij Vodafone SIM.
[Afbeelding]
Wat een rare toestand, wel irritant. Het enige dat ik nog kan verzinnen is kijken of je een keer een vodafone-sim van een collega/vriend kan lenen, en als dat de optie opeens wel verschijnt, dan weet je zeker dat ze aan de kant van vodafone toch nog iets verkeerd hebben staan voor jouw SIM. Dan kan je met dat verhaal weer naar de klantenservice toe.

Maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:02:
Dat is iets anders inderdaad
Ik heb ook Vodafone en kan tijdens een gesprek gewoon op 4G internetten.
Vandaag nog getest. Ik heb niks speciaals aan settings gedaan.5G staat bij mij uit.
Ik zal eens kijken of mijn voorkeursnetwerk op 4G inschakelen soelaas geeft, staat altijd op 5G.
MaffeMaarten schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:26:
Wat een rare toestand, wel irritant. Het enige dat ik nog kan verzinnen is kijken of je een keer een vodafone-sim van een collega/vriend kan lenen, en als dat de optie opeens wel verschijnt, dan weet je zeker dat ze aan de kant van vodafone toch nog iets verkeerd hebben staan voor jouw SIM. Dan kan je met dat verhaal weer naar de klantenservice toe.

Maar ja.
Annoying wel, ik ga er nog even achteraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
ZeppeMan schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:01:
[...]

Het ligt niet aan de provider, maar aan google. Ze kunnen dit makkelijk oplossen met een update, maar omdat er officieel geen google phones verkocht worden in de benelux zijn we ook geen prioriteit.
Echt wel belachelijk van Google dat ze dit blokkeren in België net zoals Vowifi [de provider ondersteunt het] kan ik ook niet selecteren.

Wat ik wel niet snap, in het buitenland [landen waar Google verkoopt] werkt het dus wel. Kunnen ze dit per telefoon aan of uit zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:06
jimmypop1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:41:
[...]

Echt wel belachelijk van Google dat ze dit blokkeren in België net zoals Vowifi [de provider ondersteunt het] kan ik ook niet selecteren.

Wat ik wel niet snap, in het buitenland [landen waar Google verkoopt] werkt het dus wel. Kunnen ze dit per telefoon aan of uit zetten ?
Als ik me niet vergis zijn het bepaalde certificaten die niet geïnstalleerd staan voor onze providers. Maar zoals ik al zei, makkelijk op te lossen met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Die certificaten kunnen we niet zelf updaten veronderstel ik [via root]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 19:21
jimmypop1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:25:
Die certificaten kunnen we niet zelf updaten veronderstel ik [via root]
Dit werk wel iets anders dan je denkt, het zijn geen certificaten maar het is een certificering die gedaan moet worden, de Provider moet deze voor zichzelf regelen en daarvoor de richtlijnen volgen van of de fabrikant of GSMA.
Voor de provider is het dus een zaak om er voor te zorgen dat de netwerk gegevens beschikbaar zijn voor de fabrikant. Dit kan op twee manieren, of rechtstreeks bij de fabrikant, een aantal providers kiest hiervoor, omdat ze dan eigen en wensen kunnen doorvoeren. De andere manier is om via GSMA de gegevens beschikbaar te stellen, dan zal de fabrikant de gegevens voor het netwerk actief moeten ophalen en doorvoeren in hun toestellen.

Je kan hier vinden wat de provider moet doen voor VoLTE: https://www.gsma.com/abou...tation-Guide-Jan-2021.pdf
En hier zullen de providers moeten zijn om via GSMA hun gegevens te delen https://www.gsma.com/services/nsx/ de telefoon fabrikant haalt de gegevens op bij of de provider (de fabrikant certificeert), of bij GSMA (de GSM Association)
De provider kan prima de hele checklist van GSMA hebben doorlopen en alles wat nodig is gedaan hebben, maar als deze de gegevens niet publiceert bij GSMA en/of de telefoon fabrikant dan kunnen zij het netwerk niet op de juiste manier toevoegen, afgelopen jaar heeft Google een grote update doorgevoerd om alle gegevens van GSMA op te nemen, zelfs voor de Pixel 3 hebben ze dat nog gedaan, terwijl dat toestel sinds vorig jaar end of life is.

Het komt er dus kort op neer, de provider moet meer doen dan VoTLE op het netwerk configureren en de telefoon fabrikant moet actief de gegevens bij blijven werken voor de VoLTE configuraties op haar toestellen. Dit is dus een recept om voor de fabrikanten en providers om lekker naar elkaar te blijven wijzen en de gebruiker niet de optimale ervaring te geven die het toestel zou kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Goedeavond,

ben van plan de 6A aan te schaffen via de grijze import.
zijn er überhaupt nog mensen hier op deze topic van de Pixel 6A die een goed werkende phone hebben.
wat ik hier lees, maakt me toch wat sceptisch.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
IJsselman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:32:
Goedeavond,

zijn er überhaupt nog mensen hier op deze topic van de Pixel 6A die een goed werkende phone hebben.

bedankt
Geen 6A maar eigenlijk enorm blij met mijn 6Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er een mogelijkheid om de knop "terug " te krijgen, met name bij chrome?
Stond bij mijn vorige telefoon onderin, naast de Home knop en Wissel tussen schermen knop.

Die drie mis ik eigenlijk wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
greatgonzo schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:28:
Is er een mogelijkheid om de knop "terug " te krijgen, met name bij chrome?
Stond bij mijn vorige telefoon onderin, naast de Home knop en Wissel tussen schermen knop.

Die drie mis ik eigenlijk wel
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y27zqO3Zc_cDtRsOaNnuGv4TTEw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mISap8E6Rv4TgUFxMdh3yj2o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Goedeavond,

bedankt
Pixel 6A hier met GrapheneOS. Bevalt prima, geen enkel probleem. Performance is goed, geen last van overheating, vingerafdrukscanner werkt prima (beter dan Galaxy S20 FE die ik hiervoor had), 60hz scherm is prima (ik kom van een 120hz scherm, 30min wennen). Camera nog niet veel gebruikt, dus daar kan ik weinig over zeggen.

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:25
Vandaag een Pixel 6a ontvangen. Instellen ging prima. Maar al twee eigenaardigheden ontdekt.
- Wifi valt echt constant uit. Verschrikkelijk irritant.
- Updaten van de software duurt verschrikkelijk lang. Al meer dan een uur bezig met een kleine update van 57mb.

Iemand met dezelfde ervaringen? Eventueel tips?

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
@ThijsM
Ik heb de P6 en met de Wi Fi heb ik totaal geen last van.
En het ubdaten duurt inderdaad wel erg lang. Maar laten we maar denken dat het dan ook goed gebeurt.🙈

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:41
ThijsM schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:54:
Vandaag een Pixel 6a ontvangen. Instellen ging prima. Maar al twee eigenaardigheden ontdekt.
- Updaten van de software duurt verschrikkelijk lang. Al meer dan een uur bezig met een kleine update van 57mb.

Ik heb met een P6 eenzelfde soort ervaring gehad, alle verbindingen vielen constant weg en kwamen na 2s weer terug. Ik kon zelfs geen update downloaden daardoor. Na terugsturen uiteindelijk vervangend toestel gekregen.
Ik kan mij voorstellen dat dit geen positieve ervaring is, maar ik heb daarna geen problemen meer gehad en ben best tevreden met t toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:25
Vannacht is de Android 13 update geïnstalleerd. Moet zeggen dat het eerste uur nu goed voelt. Wifi is stabiel en ben geen andere gekke dingen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het een heel erg prettig telefoon. Snel en handzaam. Zou hem meteen weer kopen.

Het enige probleem dat ik ervaar is dat ik hem niet kan verbinden met het wifi-netwerk van mijn werk (Govroam van de Rijksoverheid). Het is een veel voorkomend probleem met Pixels en ook het downloaden en installeren van het certificaat heeft het niet verholpen, want die wordt niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
ElisabethM schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:50:
[...]

Ik vind het een heel erg prettig telefoon. Snel en handzaam. Zou hem meteen weer kopen.

Het enige probleem dat ik ervaar is dat ik hem niet kan verbinden met het wifi-netwerk van mijn werk (Govroam van de Rijksoverheid). Het is een veel voorkomend probleem met Pixels en ook het downloaden en installeren van het certificaat heeft het niet verholpen, want die wordt niet geaccepteerd.
Op mijn werk had ik dat ook, maar opgelost door Systeemcertificaat te gebruiken en dan het juiste Domein in te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
CRXed schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:44:
[...]

Op mijn werk had ik dat ook, maar opgelost door Systeemcertificaat te gebruiken en dan het juiste Domein in te vullen.
Ik krijg alleen het certificaat niet geïnstalleerd (melding: privésleutel vereist om een certificaat te installeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ElisabethM schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:50:
[...]

"niet verifiëren" kiezen en bij het adres voor het domein: authenticatie.rijksdienst.nl invullen werkt op een pixel 3a.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 07:49
Net een pixel 6 gekocht en ik herken echt helemaal niks van de bugs die genoemd worden. Ook de vingerafdruk scanner is sneller dan die van mijn oude S10. Werkt ook beter met een klein beetje vochtige vingers. Die van de S10 weigerde dan echt dienst.
Tot nu toe ben ik tevreden met de overstap.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

@Blackouts Goed te horen. Mijn vinger afdruk scanner blijft nog wat traag, zeker vergeleken met mijn vorige smartphone, de Oneplus Nord. Boeit mij verder niet zoveel, Google schijnt bezig te zijn met face unlock voor de Pixel6, dus dat wordt vanzelf opgelost. Wellicht ga ik nog eens een factory reset proberen. Zat bij jouw Pixel Android 13 er al op of heb je hem zelf moeten updaten ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Laatst online: 20-12-2024
ThijsM schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:54:

Het updaten van software neemt idd wat tijd in beslag maar je kunt je telefoon toch gebruiken tijdens het installeren. Het enigste is opnieuw opstarten wat niet zolang duurt. Jaren terug ging het sneller maar kon je niks doen. Dit is een serieuze vooruitgang, updates op de achtergrond. De wifi problemen heb ik nog nooit ervaren op mijn p6a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Blackouts schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:49:
Net een pixel 6 gekocht en ik herken echt helemaal niks van de bugs die genoemd worden. Ook de vingerafdruk scanner is sneller dan die van mijn oude S10. Werkt ook beter met een klein beetje vochtige vingers. Die van de S10 weigerde dan echt dienst.
Tot nu toe ben ik tevreden met de overstap.
Ik heb nu een aantal maanden een Pixel 6 Pro en zeer tevreden. Wat ik soms wel heb is dat een app niet opent als ik erop tik, lock ik dan het scherm en unlock deze weer dan opent deze alsnog en werkt het weer. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Gebruik je wel de originele launcher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
TTLCrazy schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:44:
@Blackouts Goed te horen. Mijn vinger afdruk scanner blijft nog wat traag, zeker vergeleken met mijn vorige smartphone, de Oneplus Nord. Boeit mij verder niet zoveel, Google schijnt bezig te zijn met face unlock voor de Pixel6, dus dat wordt vanzelf opgelost. Wellicht ga ik nog eens een factory reset proberen. Zat bij jouw Pixel Android 13 er al op of heb je hem zelf moeten updaten ?
Nadat ie uit de doos kwam heb ik meteen 3 updates geïnstalleerd waarvan 1 android 13 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
deTuinman schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:48:
Gebruik je wel de originele launcher?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:44:
Google schijnt bezig te zijn met face unlock voor de Pixel 6
Voor de Pixel 6 Pro ja, niet de normale 6. Die geruchten gaan inmiddels ook al (te) lang de ronde imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:44
Ik ben een Pixel 6a (of evt een Pixel 6) aan het overwegen.

Hoe werkt dual sim bij deze toestellen?

Kan ik sim 1 (prive sim) volcontinu gebruiken voor bv Waze en Spotify, en dan tegelijkertijd sim 2 (zakelijke sim) volledig gebruiken voor bellen? Moet hierop namelijk constant bereikbaar zijn en uitgaand kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 15-09 15:45

WCA

Mainuz schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:25:

Kan ik sim 1 (prive sim) volcontinu gebruiken voor bv Waze en Spotify, en dan tegelijkertijd sim 2 (zakelijke sim) volledig gebruiken voor bellen? Moet hierop namelijk constant bereikbaar zijn en uitgaand kunnen bellen.
Je hebt altijd internet van 1 simkaart (kan je wel handmatig wisselen), maar beide nummers zijn telefonisch en SMS altijd bereikbaar.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts

1 van de sims moet een e-sim zijn. Dus even checken of je provider dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:44
Ja dat van die eSIM is bekend, mijn prive sim kan ik daarnaartoe omzetten.

Ik lees elders wel dat de data verbinding helemaal wegvalt tijdens een telefoongesprek, en Google zelf zegt erover dat data altijd (tijdelijk) overschakelt naar de sim waar op dat moment mee gebeld wordt. Beide scenarios is dus precies wat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:44

Ja dat kan. Ik gebruik het namelijk dagelijks (beide kant uit werkt perfect) op de Pixel 6.
Ik gebruik zakelijk kpn en prive T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Twee vraagjes:

Kun je ergens instellen hoeveel nieuwe meldingen je hebt? Bijvoorbeeld een rode indicator met een cijfer..zo ken ik het van mijn vorige telefoon. Dus wel de melding in beeld,ook al is de Chat gedempt

Bij Flitsmeister krijg ik navigatie aanwijzingen op het always on display. Kan dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
KifArU schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:01:
[...]

"niet verifiëren" kiezen en bij het adres voor het domein: authenticatie.rijksdienst.nl invullen werkt op een pixel 3a.
Dank, maar helaas kwam ik daar ook niet verder mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 07:27
ElisabethM schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:15:
[...]

Dank, maar helaas kwam ik daar ook niet verder mee.
Ik ben hiervoor speciaal eens langsgegaan bij onze ict afdeling. Die gaven aan dat ze het voor dit specifieke model (P6) niet werkend konden krijgen. Ze konden niet duidelijk aangeven waarom niet, maar dat was wel de conclusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Ik werk nog maar af en toe op kantoor, en gebruik dan publicroam. Govroam lukte mij ook niet.
Pagina: 1 ... 48 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires