• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
DeBaroN schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:20:
Hoe is het verbruik in A13 icm 5G? Bij mijn 6 liep die behoorlijk snel leeg in A12 met 5G, daarom nog altijd 4G als voorkeur staan. Mensen al ervaring?
De meeste zeuren over slechter accuverbruik, maar niemand test echt waar het precies aan ligt. Net een comment over de wifi...
En als ik zeg dat 5G uitzetten helpt (op A12) dan krijg ik comments dat dat stom is :X

• CRXed
Noresponse schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:14:
Weet iemand hoe je op de pixel 6 series de witte balk helemaal onderin het scherm kunt uitzetten
Welke witte balk precies?
Dat streepje? Dat is een hint dat je daar kan swipen

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Een vraag. Heb sinds kort een Pixel 6 . Als ik mijn hoofdtelefoon aansluit hoor ik nog steeds geluid. Wat te doen? Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt.

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 19:21
zuukie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:10:
Een vraag. Heb sinds kort een Pixel 6 . Als ik mijn hoofdtelefoon aansluit hoor ik nog steeds geluid. Wat te doen? Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt.
Kun je uitleggen wat voor hoofdtelefoon je aansluit en hoe je dat doet?

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Bedraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
USB-C? USB-C naar 3.5 connector? In dat laatste geval zal de verloopstekker niet goed werken met de Pixel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik ben nu 2 dagen over op A13 en mijn accu gaat nu zelfs langer mee. :) Ik heb niet mee gedaan aan de beta van A13 trouwens en via OTA A13 geinstalleerd. Alle apps werken prima!

Ik gebruik ook de Pixel 6 Pro met 5G (KPN).

[ Voor 13% gewijzigd door BigEagle op 26-08-2022 10:04 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:38
chielmi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:44:
Bij mijn Pixel 6 werkt de Android 13 update prima, op Android auto na. AA crasht continu, AA handmatig updaten naar de 8.x versie maakt geen verschil. Data wissen van de app ook niet.

De Pixel 6 van mijn vriendin heeft nog Android 12 en werkt probleemloos met AA.

Iemand anders met soortgelijke problemen?
Mezelf even quoten :+

Het lijkt erop dat de problemen met Android auto zijn opgelost door de cache van Google play services te wissen en de telefoon een keer volledig uit te schakelen. Misschien heeft ooit iemand hier nog wat aan.

Tijdens lange navigatiesessies in Frankrijk blijft AA nu weer prima werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

CRXed schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:53:
[...]

Daar is het Accessoire topic voor.
Als je met AUX een minijack bedoelt dan heb ik de officiële van Google, werkt prima.
heb je in linkje naar dat topic ?
zal wel met mijn neus kijken.. . maar ka hem niet vinden. zoek wat alternativeven, wil meerdere kabels bestellen 15 euro pst wordt dan redelijk kostbaar. wil er het liefst 1 in de auto, op werk, kantoor en garage neerleggen.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mint72
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Werkt 'Voice typing' inmiddels ook met de Nederlandse taal op de Pixel 6? Ik hoop het zo 😗🙂 zou mijn werk en stuk leuker maken.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 02:12
mint72 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:44:
Werkt 'Voice typing' inmiddels ook met de Nederlandse taal op de Pixel 6? Ik hoop het zo 😗🙂 zou mijn werk en stuk leuker maken.....
Dit bericht is gemaakt met Voice typing op een pixel 6 Pro. Dit werkt al sinds ik de pixel 6 Pro heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mint72
Dat'klinkt' hoopvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mint72
qwasd schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Dit bericht is gemaakt met Voice typing op een pixel 6 Pro. Dit werkt al sinds ik de pixel 6 Pro heb.
Kan iemand anders dit misschien ook bevestigen met een pixel 6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53
mint72 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Kan iemand anders dit misschien ook bevestigen met een pixel 6?
Dan zal ik op mijn pixel 6 Pro ook even een stukje typen en zo te zien werkt het perfect.

Edit: nu vanaf mijn laptop, als het met de Pro werkt dan vermoed ik dat het met de normale Pixel 6 ook wel zal werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Ad de Jong op 27-08-2022 12:14 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Goedemiddag dit bericht is met spraakgestuurd typen getypt op mijn pixel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 19:12
Je kunt inderdaad heel makkelijk met Voice typing op de Google pixel 6 Pro iets schrijven. Het heet alleen Spraakgestuurd typen ( bij instellingen). Gek genoeg wordt ergens anders weer gesproken over Voicematch. Taalgebruik binnen instellingen is niet eenduidig.

[ Voor 49% gewijzigd door Twenkie op 27-08-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Bobbje schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:21:
Goedemiddag dit bericht is met spraakgestuurd typen getypt op mijn pixel 6
Zit spraakgestuurd typen niet al heel lang in Gboard? Dat is toch dat microfoontje? Ik gebruik dat al jaren en ook op vorige toestellen. Of hebben jullie het over heel iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Twenkie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:36:
Je kunt inderdaad heel makkelijk met Voice typing op de Google pixel 6 Pro iets schrijven. Het heet alleen Spraakgestuurd typen ( bij instellingen). Gek genoeg wordt ergens anders weer gesproken over Voicematch. Taalgebruik binnen instellingen is niet eenduidig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEwcLZQI9HuDrFXsMu__8GLzgB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MgJwddevXGfWnAcuRk6Ad5kv.png?f=fotoalbum_large
Gemakkelijker kan haast niet.
In ieder venster wat je krijgt als je iets wil typen zie je het microfoontje.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
Twenkie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:36:
Voice match is voor Google Assistant ( https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
Klopt. Het viel mij gewoon op dat er binnen de instellingen een mix is van EN en NL. Als je dus tips overneemt van andere (Engelstalige) sites dan Tweakers, zul je soms wat langer moeten zoeken, omdat de uitdrukkingen op onze instellingen een soms kromme vertaling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Ik zit te twijfelen om van de 3a naar de 6a te gaan, maar vind het eigenlijk van de zotte dat er 3 jaar later nog dezelfde camera in zit... Meerdere mensen deze stap gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
dbzfan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:14:
Ik zit te twijfelen om van de 3a naar de 6a te gaan, maar vind het eigenlijk van de zotte dat er 3 jaar later nog dezelfde camera in zit... Meerdere mensen deze stap gemaakt?
Ik ben overgestapt van de 4a naar de p6, de p6 vond ik persoonlijk te groot en zwaar. Nu de 6a. De lenzen zijn mischien hetzelfde maar de 6a trekt betere en vooral sneller foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik sta voor dezelfde keuze. Maar ik heb eigenlijk weinig klachten over de kwaliteit van de foto's van de 3a.
Wat zou je dan graag beter zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
Google Play- systeemupdate is weer aanklikbaar(!) Er valt alleen nog niets te updaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:54
Ik ben onlangs overgestapt van de 3a naar de 6a. De vingerafdrukscanner van de 3a is tov de 6a echt 10 keer sneller. De foto's van de 6a zijn wel iets beter. Maar voor de paar vakantie foto's boeit mij dat niet echt. Ik vind de 6a vooral veel dikker en zwaarder. Het is dat het scherm en de speaker van de 3a kapot is gegaan, anders had ik hem nog niet nu hoeven vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
stokmeister schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Het is dat het scherm en de speaker van de 3a kapot is gegaan, anders had ik hem nog niet nu hoeven vervangen.
Is het dan niet goedkoper om de 3a te laten repareren ipv een nieuw toestel te nemen al dan niet los of met abbo?
Als hij voor de rest nog bevalt en je loopt met de 6a tegen een paar minpunten aan die voor jouw best zwaar wegen dan is repareren misschien nog het overwegen waard.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Laatst online: 05:54
Ad de Jong schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

Is het dan niet goedkoper om de 3a te laten repareren ipv een nieuw toestel te nemen al dan niet los of met abbo?
Als hij voor de rest nog bevalt en je loopt met de 6a tegen een paar minpunten aan die voor jouw best zwaar wegen dan is repareren misschien nog het overwegen waard.
Dat zou waarschijnlijk wel goedkoper zijn geweest, maar de ondersteuning met beveiligingsupdates van de 3a stopt en de accu werd na 3 jaar ook wat minder. Omdat ik zo tevreden was met de 3a heb ik eigenlijk zonder twijfel de 6a gekocht zodra die uitkwam. Ervan uit gaande dat die minstens net zo goed zou zijn. Het is niet dat ik ontevreden ben met de 6a, het is een prima toestel, maar de dingen waar ik het over had vond ik de opvallendste verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Paling1 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:59:
[...]

Ik sta voor dezelfde keuze. Maar ik heb eigenlijk weinig klachten over de kwaliteit van de foto's van de 3a.
Wat zou je dan graag beter zien?
De fotos van de 3a zijn ook wel prima hoor! Het voelt alleen beetje raar dat ze die sensor niet geüpdate hebben. Als ik het zo hierboven lees blijf ik nog even bij de 3a. De snelheid is iets minder maar niet storend. Mn accu is nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 16:42
Twenkie schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:46:
Google Play- systeemupdate is weer aanklikbaar(!) Er valt alleen nog niets te updaten...
Bedankt voor het melden. Als ik er op klik is er een update beschikbaar. Daarna moet ik opnieuw op starten. Als ik daarna controleer staat dezelfde update klaar.

Ik heb al een hoop gezeur met Play Services, niet aanwezige Game Dashboard, Beta programma wat gekoppeld zit aan andere accounts, apps die klagen dat Play Services niet goed werkt. Dus ik hoopte dat dit een oplossing was. Maar helaas niet....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Art
  • Laatst online: 23:23
Voor wat het waard is, ik las op FB een post over batterij drain om de app "device health service" gedwongen te stoppen "clear data" en telefoon herstarten. Kan geen kwaad, dus gedaan, tot dusver heeft het bij mij serieus geholpen.

Lijkt erop dat ik weer normaal verbruik heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door B-Art op 30-08-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Zo de batterij op android 13 gaat goed ik had gisteren over 12 uur maar 11% batterij verlies en lag de hele dag boven :) Ik heb het toestel vanmorgen vanaf 7 uur van de lader afgehaald en we zijn wederom weer 12 uur verder en zit nu op 77% en wat gebruik gemaakt van browsen en e-mails en 9Gag en totale schermtijd van nog geen uur en dat valt me toch wat tegen, hoewel ik zou uit moeten komen op 89% minus 77% is dus 12% aan schermtijd van een uurtje. Dus met die batterij lijkt het goed te zitten met android 13.

Wat me wel opvalt is dat multitasken op dit toestel.

Een voorbeeld ik maak een foto en wil het daarna meteen bekijken en bijwerken en daar springt het scherm een split seconde op zwart en blijft daarna ook even hangen, alsof het de processor te veel moeite kost om te schakelen. Ik merk dat die processor een soort lag heeft soms en dat terwijl de specs beter zijn dan de snapdragon 870 op papier. Ik denk dat de processor beter getund moet worden.

O de vingerscanner is overigens een hit and miss. gelukkig na 2x vraagt die meteen de code. Bij mijn oude toestel had je steeds 5 kansen wat enorm irritant werd. wat wel opvalt als ik precies op de scan logo op het scherm druk gaat het altijd mis en als ik een halve cm lager doe dan pakt die het wel vaak in éen keer. Vraag me dan weer af of dat vinger scanner logo niet te hoog zit O-)

p.s ik heb dus een nieuwe pixel 6 die gewoon geupdate is vorige week en alles werkt zoals ook wirelss charging, camera werkt, toestel wordt niet heet bij normaal gebruik etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Noresponse op 29-08-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

ik heb de update naar 13 nu paar dagen draaien, batterij ging de eerste dagen na de update wel aardig sneller leeg, maar sinds 2 dagen is het weer ongeveer gelijk als voor de update naar 13.. dus idd lijkt dat vanzelf beter te worden.
Ook de vingerafdrukscanner lijkt me ook net iets vlotter..
draadloos laden werkt nog steeds goed, net als voorheen.
ik heb de update pas geïnstalleerd toen ik die OTA ontvangen heb, heb ook niet ingeschreven voor beta programma o.i.d.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Nu een week met de update van 13. Batterij merk ik geen verschil, Vingerafdruk gaat een heel stuk beter. Grootste probleem wat ik heb ervaren is dat ik geen fatsoenlijk telefoongesprek kan voeren. Vaak krijg ik heel langzaam verbinding, als ik al kan bellen. Als ik al iemand aan de lijn krijg dan vliegt bereik van 5G naar E en vervolgens valt het gesprek weg. Geen verschil tussen normaal, luidspreker of via bluetooth. Ik heb er nu nog een kaartje in zitten van KPN, maar ga naar een Esim. Kijken of dat de problemen oplost en anders toch maar terug naar 12 want dit is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 19:21
theHoff schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:52:
Nu een week met de update van 13. Batterij merk ik geen verschil, Vingerafdruk gaat een heel stuk beter. Grootste probleem wat ik heb ervaren is dat ik geen fatsoenlijk telefoongesprek kan voeren. Vaak krijg ik heel langzaam verbinding, als ik al kan bellen. Als ik al iemand aan de lijn krijg dan vliegt bereik van 5G naar E en vervolgens valt het gesprek weg. Geen verschil tussen normaal, luidspreker of via bluetooth. Ik heb er nu nog een kaartje in zitten van KPN, maar ga naar een Esim. Kijken of dat de problemen oplost en anders toch maar terug naar 12 want dit is niet te doen.
Je kan niet terug naar Android 12, dat heeft Google geblokkeerd ivm met een ernstige kwetsbaarheid in de bootloader van Android 12 voor de pixel 6 serie.
Ik zelf bij T-Mobile met een e-sim en ervaar de klachten die je hebt niet. De accu presteert ook weer zoals verwacht was een nieuwe trainings actie schijnbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
Je kunt inmiddels wel terug naar Android 12, maar dan alleen naar een “Developer Support” image.
Google’s “Developer Support” images allow Pixel 6 series to downgrade to Android 12 without bricking their device
https://www.xda-developer...rt-images-pixel-6-series/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zijn er soms meer mensen hier in het topic met de Freestyle libre 2 bloedsuiker meters en de pixel 6 op A13? Ik las tot nog toe alleen wat beta comments op internet maar wil graag weten of de sensoren en de app al goed werken op A13. Niet iets om mee te gaan gokken namelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
new_guy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:33:
Je kunt inmiddels wel terug naar Android 12, maar dan alleen naar een “Developer Support” image.

[...]

https://www.xda-developer...rt-images-pixel-6-series/
Met de E-sim lijken alle problemen compleet opgelost met het bellen. Gelukkig dat dat proces zo makkelijk en snel werkt bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
B-Art schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:27:
Voor wat het waard is, ik las op FB een post over batterij drain om de app "device health service" gedwongen te stoppen cache leeggooien en telefoon herstarten. Kan geen kwaad, dus gedaan, tot dusver heeft het bij mij serieus geholpen.

Lijkt erop dat ik weer normaal verbruik heb :)
Deze probeer ik dan ook!
Tot nu toe echt drama batterij nog steeds. Heb de update al meer dan een week en het is nog steeds slecht.
Ik gebruik wel Dual-sim en 5G. Ook heb ik vele gemakken aanstaan, maar het is gewoon echt veel te snel.

Zelfs de verwachting in de batterij status geeft een zeer korte gebruikerstijd aan....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_Al_e8fM8yg-R42foMPurhUxQE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Lqs4DAzbVq16D7RuFU6EWS8Z.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
Koen87 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Deze probeer ik dan ook!
Tot nu toe echt drama batterij nog steeds. Heb de update al meer dan een week en het is nog steeds slecht.
Ik gebruik wel Dual-sim en 5G. Ook heb ik vele gemakken aanstaan, maar het is gewoon echt veel te snel.

Zelfs de verwachting in de batterij status geeft een zeer korte gebruikerstijd aan....
[Afbeelding]
Ik zit in ieder geval weer op normaal verbruik 8)
Het is trouwens clear data, ipv, clear cache. Dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 13:18
theHoff schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Met de E-sim lijken alle problemen compleet opgelost met het bellen. Gelukkig dat dat proces zo makkelijk en snel werkt bij KPN.
Ik kwam even thread hier checken of er naast mij nog meer mensen last hebben van slechte verbindingen, spontaan uitvallende verbindingen, niet bereikbaar zijn, etc. Ook ik heb KPN.

Direct de e-sim erop gezet; ik ga het zien of dit soelaas biedt. Zo'n simpele installatie had ik niet verwacht :) .

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:39
Hier ook problemen met de verbinding. Heel irritant!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 16:48
Hier ook problemen icm kpn. Ik kan helemaal niet meer bellen, hooguit 30 seconden voordat de verbinding wegvalt maar meestal als ik opneem gaat het direct al mis.

Overgestapt naar e-sim maar bij mij maakt het geen verschil.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Ik ervaar de laatste dagen wat problemen met mijn beeldscherm als deze uitstaat. Normaliter gebruik ik "tap-to-wake" heel vaak, om even te checken of ik notificaties heb of simpel de tijd te zien. Maar sinds enkele dagen werkt dit nauwelijks nog, een heel enkele keer gaat dit wel goed maar meeste gevallen reageert het toestel nergens meer op (dan kan ik tappen wat ik wil). Daarnaast heb ik ook enkele keren gehad dat het scherm juist vanuit het niets aangaat, zonder dat daar een logische reden voor is. Als derde valt me heel, heel af en toe op dat ik middels een klein "lay over" bolletje zie dat een proces is gestopt (en dit gaat altijd zo snel dat ik geen eens tijd heb om in mij op te nemen wat er daadwerkelijk staat).

Uiteraard weet ik het niet zeker, maar het zou mij niet verbazen als deze 3 issues in verband staan met elkaar. Nu zou een reset wellicht het meest logische zijn, maar daar gaat veel tijd in zitten. Heeft iemand een mogelijk andere oplossing die iets minder tijdrovend is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
  • Laatst online: 12-09 09:49
Edzeau schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:53:
Ik ervaar de laatste dagen wat problemen met mijn beeldscherm als deze uitstaat. Normaliter gebruik ik "tap-to-wake" heel vaak, om even te checken of ik notificaties heb of simpel de tijd te zien. Maar sinds enkele dagen werkt dit nauwelijks nog, een heel enkele keer gaat dit wel goed maar meeste gevallen reageert het toestel nergens meer op (dan kan ik tappen wat ik wil). Daarnaast heb ik ook enkele keren gehad dat het scherm juist vanuit het niets aangaat, zonder dat daar een logische reden voor is. Als derde valt me heel, heel af en toe op dat ik middels een klein "lay over" bolletje zie dat een proces is gestopt (en dit gaat altijd zo snel dat ik geen eens tijd heb om in mij op te nemen wat er daadwerkelijk staat).

Uiteraard weet ik het niet zeker, maar het zou mij niet verbazen als deze 3 issues in verband staan met elkaar. Nu zou een reset wellicht het meest logische zijn, maar daar gaat veel tijd in zitten. Heeft iemand een mogelijk andere oplossing die iets minder tijdrovend is?
De eerste 2 issues herken ik. Zelf daarnaast nu ook problemen met maken van screenshot d.m.v. 2 tikken op de achterkant. Het issue van "tap-to-wake" is bij mij verholpen door instelling gewoon te deactiveren en vervolgens te activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:43
Delirius schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:38:
[...]

De eerste 2 issues herken ik. Zelf daarnaast nu ook problemen met maken van screenshot d.m.v. 2 tikken op de achterkant. Het issue van "tap-to-wake" is bij mij verholpen door instelling gewoon te deactiveren en vervolgens te activeren.
Ik heb beide issues niet. Screenshot maak ik door het scherm naar boven te vegen en op "screenshot" te tikken. Of het klassieke power + volume down. Daardoor kan ik met double tap de zaklamp aanzetten. Quite useful!

• Delirius
nerovectra schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:48:
[...]

Ik heb beide issues niet. Screenshot maak ik door het scherm naar boven te vegen en op "screenshot" te tikken. Of het klassieke power + volume down. Daardoor kan ik met double tap de zaklamp aanzetten. Quite useful!
Even los van feit of zaklamp useful is, die van scherm omhoog vegen om printscreen te maken was me echt serieus nog nooit opgevallen. Thanx!

• FritzTheCat69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-02 14:07
Pixel 6 draait inmiddels 2 weken op versie 13.

Vingerscan blijft vreemd maar verder prima foon.

Oh ja. Bluetooth deed moeilijk (aan/uit/aan/uit).
Heb toen Bluetooth tethering voor mijn TomTom uitgezet en hopla..............opgelost.

TomTom nu middels mijn zakelijke mobiel tether aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Delirius schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:30:
[...]

Even los van feit of zaklamp useful is, die van scherm omhoog vegen om printscreen te maken was me echt serieus nog nooit opgevallen. Thanx!
Ik dacht juist dat dat de enige manier was. Ik ben heel blij met de back tap daarvoor nu. Dank voor je tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 19:22
Maar via deze manier kan je wel niet meer opnemen [scrollen in je screenshot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
jimmypop1 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:26:
Maar via deze manier kan je wel niet meer opnemen [scrollen in je screenshot]
Dat heeft wel gewerkt, maar zie dat ik dat nu helemaal niet meer werkend krijg (ongeacht welke methode van schermafbeelding ik ook kies).

Edit: na herstart van telefoon staat optie "meer opnemen" er wel weer bij, ook met double tap.

[ Voor 12% gewijzigd door Delirius op 02-09-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Is er ook een mogelijkheid het geluid uit te zetten bij het gebruik van Google Pay? Bij elke transactie in de maakt dat ding een herrie...

Edit: Helaas niet mogelijk...
https://support.google.co...-sound-notification?hl=en

[ Voor 108% gewijzigd door qwasd op 03-09-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
qwasd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:28:
Is er ook een mogelijkheid het geluid uit te zetten bij het gebruik van Google Pay? Bij elke transactie in de maakt dat ding een herrie...

Edit: Helaas niet mogelijk...
https://support.google.co...-sound-notification?hl=en
Ik ben juist aan het zoeken om vorm van feedback te krijgen (los van visueel op scherm) als betaling via Google Pay succesvol is. Mijn geluid heb ik altijd uit en op vorige telefoon (Xiaomi 11T Pro) werd betaling voorzien van tril feedback. Kan echter nergens vinden of en zo ja hoe dit op mn Pixel 6 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
Delirius schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:52:
[...]

Ik ben juist aan het zoeken om vorm van feedback te krijgen (los van visueel op scherm) als betaling via Google Pay succesvol is. Mijn geluid heb ik altijd uit en op vorige telefoon (Xiaomi 11T Pro) werd betaling voorzien van tril feedback. Kan echter nergens vinden of en zo ja hoe dit op mn Pixel 6 kan.
Ik heb juist alleen een trilling als ik betaal. Geen geluid, maar mn telefoon staat ook alleen op trillen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik weet niet wat er is met de pixel 6 en vraag me af waarom er soms spontaan lag is en het toestel reageerd dan ook gewoon niet behalve met swipe up om vervolgens een andere app te starten. Het is alsof bepaalde apps niet goed werken en vermoed dat dit komt door android 13.

Een andere issue is echt de vinger scanner dat is 80% miss en 20% hit en helaas geen face herkening dus gebruik nu maar een patroon zoals ik dat deed in het verleden zoals met de Galaxy S toendertijd.

De batterij is goed en wat me stoort is dat tot nu toe tweemaal google assistant aktief is geworden zonder dat ik me bewust ben hoe dat is gebeurd.

Algemeen nog niet overtuigd en dit is na mijn Huawei en Oneplus series voor mijn gevoel een minder geslaagd product en gemengd gevoel aangaande de prestaties van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 17:54

pes

Axewi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:09:
Hier ook problemen icm kpn. Ik kan helemaal niet meer bellen, hooguit 30 seconden voordat de verbinding wegvalt maar meestal als ik opneem gaat het direct al mis.

Overgestapt naar e-sim maar bij mij maakt het geen verschil.
Ook ik heb helaas problemen met de 6a, KPN en belverbindingen! Mobiel signaal-icoon gaat naar nul (aanvankelijk ook soms met een uitroepteken erbij), soms breekt het gesprek direct af, soms na enkele seconden volledige stilte. Test-voicemails naar mijzelf beginnen met hele korte knalharde ruis.
Overstappen op eSIM gaf geen verbetering.

Het is ook onstabiel, soms blijft de verbinding wel in stand, maar vaker niet.

De volgende instelling lijkt het wel stabieler te maken:
Settings > Network ... > SIMs > Preferred network type > 3G ipv 5G

Was dit probleem er ook met Android 12; ligt het aan de combinatie 6a met KPN...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-08 20:51
Ik heb daarstraks android 13 geïnstalleerd en sindsdien krijg ik Disney+ niet meer aan de praat. Foutcode 39. Nog mensen met deze feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
pes schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:19:
[...]

Ook ik heb helaas problemen met de 6a, KPN en belverbindingen! Mobiel signaal-icoon gaat naar nul (aanvankelijk ook soms met een uitroepteken erbij), soms breekt het gesprek direct af, soms na enkele seconden volledige stilte. Test-voicemails naar mijzelf beginnen met hele korte knalharde ruis.
Overstappen op eSIM gaf geen verbetering.

Het is ook onstabiel, soms blijft de verbinding wel in stand, maar vaker niet.

De volgende instelling lijkt het wel stabieler te maken:
Settings > Network ... > SIMs > Preferred network type > 3G ipv 5G

Was dit probleem er ook met Android 12; ligt het aan de combinatie 6a met KPN...?
Wat jij beschrijft is exact hoe het bij mij ook gaat, 3G gaat wel beter maar is nog niet wat het moet zijn.

Ik heb de 6, niet de 6a. De problemen zijn bij mij begonnen met de laatste update op 12 en vanwege die problemen heb ik toen de upgrade naar 13 direct gedaan in de hoop dat beter zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik zit de hele mdidag in in het zonnetjes vastlopers in apps en daarbij dacht ik ga even checken hoe het gaat met verstappen en hij laad NOS en NU.nl niet en dat terwijl de losse browser wel werkt. Ik ga terug naar NOS app en er staat geen verbinding en dit is niet de eerste keer en het is at random dat dingen wel of niet werken.

De verbinding stop bij bepaalde apps of er is daadwerkelijk geen verbinding en heb al vodafone kaart , KPN kaart getest. Wifi is ook een bijzonder geval, hij ziet de verbinding en geeft aan dat er verbinding is, maar laat geen data door. Wifi uitzetten en weer aanzetten en het is opgelost tot het weer fout gaat. (je zou verwachten geen wifi dat het verspringt naar 4/5G)

Ik dacht eerst nog android 13, maar software is prut en gisteren ook met foto's maken en even bekijken en alles slaat op zwart en dan lijkt het of de boel gaat crashen en dan toch de foto. selecteer de foto en doet weer moeilijk met zwart beeld en dan kan ik niet verder. Dit is ook niet bij elke foto en ook at random en dan na het afsluiten en herstarten van de app. lijkt het weer goed?

De vinger scanner blijft ook een meer miss dan hit. Wat ik wel merk als ik iets lager scan dat het vaker goed gaat, alsof het scan logo te hoog staat? . Het toestel is waanzin en waanzuit en voelt als een Beta device. De xiaomi 11T en oneplus Nord 2 beide even geinstalleerd de afgelopen twee dagen en dat werkt allemaal soepel zonder issues .

De hele experience doet met denken aan de eerste note 10 pro serie van xiaomi ,waarbij men te snel het toestel op de markt wilden zetten om als eerste de 108 MP camera aan te bieden. De software was toen ook geupdate en had ook zijn fouten en met de Pixel zou je verwachten na bijna een jaar dat het goed zou zijn.

Ik heb nog nooit een toestel gehad die spontaan goed werkt en besluit om even niet goed te werken en dan wel en besluit om wel een connectie te maken en dan weer niet. Geen idee waar het toestel mee bezig is dat ik er nu echt aan denk om het retour te sturen.

Ik ben al reeds een poco M3 aan het klaar maken die is langzaam, maar werkt wel en zal daarna de pixel 6 wederom opnieuw installeren. Ik geef het nog één kans

Update : Nos app doet nog steeds niet laden , sluit ik het af en start weer opnieuw op dan is het wel goed. Het is sporadisch en merk dat als de camera start en je maakt foto's en je gaat meteen naar foto bewerking dat het beeld zwart wordt en soms verspringt en dan kan ik wel een foto bewerken. Ik vermoed toch dat het software matig is allemaal. Ga het weer even paar dagen aankijken }:O .

[ Voor 36% gewijzigd door Noresponse op 05-09-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:18
IceQbe75 schreef op zondag 4 september 2022 @ 00:05:
Ik heb daarstraks android 13 geïnstalleerd en sindsdien krijg ik Disney+ niet meer aan de praat. Foutcode 39. Nog mensen met deze feature?
Yes had ik ook. Overigens op meerdere apparaten. Even de app wissen, cache en opslag, en weer opnieuw inloggen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:54
Afgelopen dagen op pad geweest naar Zandvoort en had voor de zekerheid een powerbank meegenomen, want ik was niet overtuigd van de batterijduur na 13 upgrade.

Maar het viel mij reuze mee, prima de hele dag met de batterij kunnen doen, 's ochtends met 100% weg en 's avonds (laat) met iets meer dan 30% terug. Uiteraard het e.e.a. aan foto's en filmpjes gemaakt en gebruik gemaakt van messaging apps om de belevenissen te delen :-).

Wat mij opviel is dat de telefoon heet werd bij het uploaden van bestanden. Op zo'n evenement was het bereik niet altijd even goed en het lijkt voor mij dus een combi van uploaden en slechter bereik te zijn dat de telefoon best heet werd. De telefoon zat dan in mijn broekzak.

Dus overall best tevreden met de batterijduur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

enriqueeeee schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:04:
Heeft iemand advies voor een usbc aux kabeltje voor de 6a?
Ik had er een paar op aliexpress besteld en 1 van oneplus geprobeerd, maar ze werken geen van allen.
De usb-c Headset Jack Adapter van Samsung Werkt ook.
op de verpakking :
Ultra High Quality Digital Audio Adapter
barcode 8806090022661
ASIN ‏ : ‎ B07VC4QKNZ
Item model number ‏ : ‎ EE-UC10JUWEGWW
EE-UC10J

Nu alleen nog 1 die audio en opladen tegelijk doet :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• new_guy
De nieuwe OTA is er
Battery & Charging
Fix for issue occasionally causing increased battery drain from certain launcher background activities
Fix for issue preventing wireless charging mode to activate in certain conditions *[1]

Biometrics
Additional improvements for fingerprint recognition and response in certain conditions *[2]

Bluetooth
Fix for issue occasionally preventing certain Bluetooth devices or accessories from connecting

User Interface
Fix for issue occasionally causing notifications to appear truncated on the lock screen
https://9to5google.com/20...3-pixel-september-update/

Direct via een side load er maar opgegooid, hopelijk positieve resultaten voor mijn batterij duur. :| :X

[ Voor 8% gewijzigd door new_guy op 06-09-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik heb denk ik mijn probleem gevonden voor een aantal issues en dat is dat Google pixel het niet fijn vindt dat ik bepaalde google achtergrond bezig heden via een VPN cq blokker tegen houdt waardoor mijn toestel zo nu en wellicht geen internet heeft of gewoon bepaalde apps tegenhoudt. Dit had ik niet met andere android toestellen, maar Google wil het blijkbaar anders.

Over de batterij nog redelijk tevreden net 2 uur videobellen gedaan met mijn broertje en de batterij ging van 70% naar 58% en dat is best redelijk naar mijn idee.

ik krijg net ook een update van 28 Mb voor bugs en pestatie verbeteringen? ik ben benieuwd wat dat is en er staat geen versie bij aangegeven?

[ Voor 11% gewijzigd door Noresponse op 06-09-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Button Facade
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-09 06:51
Iemand nog ervaringen met telenet one mobiel en de 6a? Hier weinig succes. Grootste deel van treinrit naar het werk nu geen verbinding, met oude motorola met zelfde sim er in helemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.hijs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-06 22:25
Axewi schreef op zondag 4 september 2022 @ 00:22:
[...]

Wat jij beschrijft is exact hoe het bij mij ook gaat, 3G gaat wel beter maar is nog niet wat het moet zijn.

Ik heb de 6, niet de 6a. De problemen zijn bij mij begonnen met de laatste update op 12 en vanwege die problemen heb ik toen de upgrade naar 13 direct gedaan in de hoop dat beter zou gaan.
Ik heb sinds heel kort de Pixel 6; eerst op Android 12 en sinds gisteren op Android 13. In beide versies had ik het probleem dat de KPN-simkaart prima werkte, maar die van Simyo niet. Mijn oplossing vond ik hier:
https://forum.simyo.nl/si...pixel-6-hoe-kan-dit-45370

Sinds ik in "Mijn Simyo" data heb ingeschakeld treedt dit probleem niet meer op. Op de telefoon heb ik voor de Simyo-simkaart data nog steeds uitgeschakeld, maar aan de "netwerkkant" moest ik het blijkbaar inschakelen om op die simkaart goed bereikbaar te zijn.

Overigens trad het probleem zowel op bij KPN via e-sim en Simyo via fysieke sim, als andersom. De oplossing was dus in mijn geval niet afhankelijk van welke provider via welke simkaart. Blijft een rare bug; op mijn OnePlus Nord 5G had ik hier totaal geen problemen mee, maar deze workaround werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Ik heb sinds 3 dagen dat mijn telefoon steeds uitvalt, hebben anderen dit ook ?
Draai op 13 build TP1.220624.021.A1
Update van 5 aug 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Glazen bol vraag:
Ik twijfel heel erg tussen de 6 en de 6A versie. Primaire doelstelling is voor mij de primaire camera.
Als je de test op de frontpage bekijkt, DXOmark enz doet de 6A wel iets onder voor de reguliere 6, maar naar mijn gevoel niet iets wat het prijsverschil rechtvaardigt.

Ik zit alleen met een onderbuik gevoel: als je dus ziet wat ze met de 6a voor elkaar krijgen met een oude sensor en nieuwe software, gaat dan het verschil de komende jaren niet groter worden, als bijvoorbeeld de 6 met nieuwere hardware ook steeds betere software krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02

13art

Moderator Mobile
greatgonzo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:58:
Glazen bol vraag:
Ik twijfel heel erg tussen de 6 en de 6A versie. Primaire doelstelling is voor mij de primaire camera.
Als je de test op de frontpage bekijkt, DXOmark enz doet de 6A wel iets onder voor de reguliere 6, maar naar mijn gevoel niet iets wat het prijsverschil rechtvaardigt.

Ik zit alleen met een onderbuik gevoel: als je dus ziet wat ze met de 6a voor elkaar krijgen met een oude sensor en nieuwe software, gaat dan het verschil de komende jaren niet groter worden, als bijvoorbeeld de 6 met nieuwere hardware ook steeds betere software krijgt?
Ik kan je niet zeggen wat je keuze moet worden. Maar kijk eens op youtube naar verschillen tussen de camera resultaten van de 6 en de 6a. Je zou nog wel eens verrast kunnen worden. Ik wel nadat ik onlangs zo'n vergelijkingsvideo tegen kwam. Weet niet of ik hem terug kan vinden, maar zo ja, zal ik hem nog even hier onder posten.

Found it:

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 07-09-2022 10:39 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:48
Net de september update binnengekregen via de officiële weg. Hopelijk lost het het probleem met de battery drain op, wat wel in de changelog staat :)

Overigens is de battery drain na verloop van tijd (na de A13 upgrade) wel wat minder geworden, dus nu hou ik het gewoon weer ongeveer een dag vol.

We'll see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
greatgonzo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:58:
Glazen bol vraag:

Het verschil in camera is puur dat de foto's bij de 6 scherper zijn en minder ruis heeft. Zolang je niet gaan inzoomen op de foto zie je het verschil nauwlijks alleen licht in scherpte als je maar lang genoeg naar kijkt.

De pixel 6 heeft daarnaast draadloos opladen, scherm is iets groter en batterij gaat iets minder lang mee.

Ik heb de pixel 6 want ik wil wireless opladen en de rest is voor mij zo goed als gelijk,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
klepje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:53:
Net de september update binnengekregen via de officiële weg. Hopelijk lost het het probleem met de battery drain op, wat wel in de changelog staat :)

Overigens is de battery drain na verloop van tijd (na de A13 upgrade) wel wat minder geworden, dus nu hou ik het gewoon weer ongeveer een dag vol.

We'll see!
Mijn vingerscanner werkt nu wel beter lijkt het de afgelopen twee dagen dus zekers positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dx1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 18:07

Dx1

T.hijs schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:26:
[...]

Ik heb sinds heel kort de Pixel 6; eerst op Android 12 en sinds gisteren op Android 13. In beide versies had ik het probleem dat de KPN-simkaart prima werkte, maar die van Simyo niet. Mijn oplossing vond ik hier:
https://forum.simyo.nl/si...pixel-6-hoe-kan-dit-45370

Sinds ik in "Mijn Simyo" data heb ingeschakeld treedt dit probleem niet meer op. Op de telefoon heb ik voor de Simyo-simkaart data nog steeds uitgeschakeld, maar aan de "netwerkkant" moest ik het blijkbaar inschakelen om op die simkaart goed bereikbaar te zijn.

Overigens trad het probleem zowel op bij KPN via e-sim en Simyo via fysieke sim, als andersom. De oplossing was dus in mijn geval niet afhankelijk van welke provider via welke simkaart. Blijft een rare bug; op mijn OnePlus Nord 5G had ik hier totaal geen problemen mee, maar deze workaround werkt.
Heb de pixel6a met lebara (kpn netwerk) ik heb een abonnement met data maar heb elk gesprek wel dat de verbinding weg valt. Zeer vervelend en hoop dat hier snel een update voor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 22:31
Ik heb eigenlijk geen moment genoten (op de camera na dan) van mijn Pixel 6 Pro; een hele middelmatige ervaring met veel bugs voor een premium prijs. Maar sinds de komst van Android 13 voelt het toestel zoveel sneller aan en heb ik nog geen enkele bug gehad dat ik toch maar besloten heb nog een jaar te doen met de telefoon. Ik herken de telefoon bijna niet meer. Enige minpunt nu nog zou zijn dat hij te snel warm wordt, maar aangezien de zomer voorbij is zie ik dat door de vingers.

Moet wel bekennen dat het kopen van deze telefoon voor 1049€ een slechte investering was. Daar is na 11 maanden nog maar de helft van over aan waarde. En zelfs voor de helft van dat bedrag heb je nog de grootste moeite een koper te vinden (ik spreek uit ervaring). Dat is bij een iPhone heel anders, die zijn veel waadevaster.

[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 08-09-2022 00:07 ]

• qwasd
outlandos schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:05:
Ik heb eigenlijk geen moment genoten (op de camera na dan) van mijn Pixel 6 Pro; een hele middelmatige ervaring met veel bugs voor een premium prijs. Maar sinds de komst van Android 13 voelt het toestel zoveel sneller aan en heb ik nog geen enkele bug gehad dat ik toch maar besloten heb nog een jaar te doen met de telefoon. Ik herken de telefoon bijna niet meer. Enige minpunt nu nog zou zijn dat hij te snel warm wordt, maar aangezien de zomer voorbij is zie ik dat door de vingers.

Moet wel bekennen dat het kopen van deze telefoon voor 1049€ een slechte investering was. Daar is na 11 maanden nog maar de helft van over aan waarde. Dat is bij een iPhone heel anders, die zijn veel waadevaster.
Kwa waarde daalt ie snel inderdaad. Wacht maar bij de release van de Pixel 7 dan gaat het hard denk ik. Voor de rest ben ik vanaf de aankoop en nog steeds zeer tevreden met mijn Pixel 6 Pro. Totaal geen bugs ervaren.

• outlandos
qwasd schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:09:
[...]

Kwa waarde daalt ie snel inderdaad. Wacht maar bij de release van de Pixel 7 dan gaat het hard denk ik. Voor de rest ben ik vanaf de aankoop en nog steeds zeer tevreden met mijn Pixel 6 Pro. Totaal geen bugs ervaren.
Hoeveel waarde kan er nog af denk ik dan. Verwacht toch wel dat het toestel nog 300 oplevert volgend jaar om deze tijd, of is dat te optimistisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb op de Pixel 6 nog steeds geen Game Dashboard.
Wel de september update, Google play update van Juli. Maar nog geen game dashboard.
Is er ondertussen een manier om dit te forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Dubrillion schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:18:
Wel de september update, Google play update van Juli. Maar nog geen game dashboard.
Als je bij de instellingen zoekt op Game, zie je geen schuifje voor zwevend icoon voor het Game dashboard staan?

• Dubrillion
GroeneThee schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:43:
[...]

Als je bij de instellingen zoekt op Game, zie je geen schuifje voor zwevend icoon voor het Game dashboard staan?
Nope. Ik heb gezocht op Google en vond dat het met A13 en de Play Service mee geinstalleerd zou moeten worden. Echter is dit nooit gebeurt bij mij helaas.

Het zou ook in de instellingen onder het kopje ''Google'' moeten staan. Heel vervelend, want sommige games zijn nu niet goed geschaalt

[ Voor 14% gewijzigd door Dubrillion op 08-09-2022 09:48 ]

• charrel
  • Laatst online: 15-09 19:24

charrel

Cortisol4life..

Dubrillion schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:18:
Werkt hier ook nog steeds niet, mis het wel.

• Dubrillion
charrel schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:44:
[...]

Werkt hier ook nog steeds niet, mis het wel.
Raar toch? Dan zit het in Android 12 op de Pixel.
Update je naar Android 13 en ben je het vervolgens al weken kwijt!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dubrillion schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:03:
[...]

Raar toch? Dan zit het in Android 12 op de Pixel.
Update je naar Android 13 en ben je het vervolgens al weken kwijt!
Yup, kan er verder weinig over vinden afgezien van mensen die hetzelfde probleem hebben:
https://twitter.com/MishaalRahman/status/1542750941950230528
Het schijnt verplaatst te gaan worden naar de play services maar ook daar heb ik nog niks.
https://www.androidheadli...ixel-6-6a-android-13.html

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 08-09-2022 11:34 ]

• Dubrillion
charrel schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:32:
[...]

Yup, kan er verder weinig over vinden afgezien van mensen die hetzelfde probleem hebben:
https://twitter.com/MishaalRahman/status/1542750941950230528
Het schijnt verplaatst te gaan worden naar de play services maar ook daar heb ik nog niks.
https://www.androidheadli...ixel-6-6a-android-13.html
Klopt. Gekke is alleen dat ik het idee heb dat ik wel de meest recente Google Play Services heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

voor de volgers, morgen Google store actie in DLD
https://store.google.com/de/?hl=de

Vorig jaar schijnbaar 20% korting

• GroeneThee
Hebben degene die wat problemen ervaarden na de uitrol van Android 13, ook al de extra update gedraaid? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
GroeneThee schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:01:
Hebben degene die wat problemen ervaarden na de uitrol van Android 13, ook al de extra update gedraaid? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen nu?
Goed! Mijn enige probleem was Battery Drain, en die is compleet verdwenen.

Wordt wel wat warmer in de basis heb ik het idee.

• CRXed
outlandos schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:05:

Moet wel bekennen dat het kopen van deze telefoon voor 1049€ een slechte investering was. Daar is na 11 maanden nog maar de helft van over aan waarde. En zelfs voor de helft van dat bedrag heb je nog de grootste moeite een koper te vinden (ik spreek uit ervaring). Dat is bij een iPhone heel anders, die zijn veel waadevaster.
Wat kan je realistisch gezien nog vragen voor een 6 Pro?
En dan de 128 vs de 256 versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

B-Art schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:28:
[...]

Goed! Mijn enige probleem was Battery Drain, en die is compleet verdwenen.

Wordt wel wat warmer in de basis heb ik het idee.
Zelfde hier, battery drain had ik niet echt last van maar lijkt nu wel langer mee te gaan überhaupt dan eerder.
Warmte is hier geen probleem, laatst met 32c op het strand werd de telefoon bij gebruik rond de 44.6c maar nu met 22c binnentemp is de telefoon rond de 25.6c graden. Heb er nog nooit een melding van gehad dat de telefoon te warm werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
CRXed schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:35:
[...]

Wat kan je realistisch gezien nog vragen voor een 6 Pro?
En dan de 128 vs de 256 versie?
500 a 550 euro voor de 128.

• outlandos
offtopic, dus verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 08-09-2022 22:06 ]

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

*knip

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 08-09-2022 22:06 ]

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

• outlandos
en ook weg

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 08-09-2022 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Kan het ff ontopic aub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier graag on topic blijven, dit is het ervaringen topic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
Android 13 QPR1 details how face unlock should work on the Pixel 6 Pro
Back in April, we reported that the Pixel 6 Pro was supposed to launch with Face Unlock, and we’ve since detailed Google’s continued development of the capability. Android 13 QPR1 reveals what the end user Pixel Face Unlock experience will be like.
Meer via: https://9to5google.com/20...oid-13-pixel-face-unlock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Will be like?

Ben benieuwd, heb niet het gevoel dat de 6 serie dat gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfwggl
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-03 08:30
Dx1 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:34:
[...]

Heb de pixel6a met lebara (kpn netwerk) ik heb een abonnement met data maar heb elk gesprek wel dat de verbinding weg valt. Zeer vervelend en hoop dat hier snel een update voor komt.
Ik heb precies hetzelfde. Sinds de overgang van mijn abonnement van Vodafone naar Lebara kan ik geen gesprek meer voeren. Bereik valt weg bij het starten van een oproep. Is dit een bekend probleem waar eventueel een oplossing voor bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
mfwggl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Sinds de overgang van mijn abonnement van Vodafone naar Lebara kan ik geen gesprek meer voeren. Bereik valt weg bij het starten van een oproep. Is dit een bekend probleem waar eventueel een oplossing voor bekend is?
Ik had hetzelfde en een volledige factory reset heeft alles opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axewi
Bij mij is de oplossing gevonden.

Ik heb het probleem bij kpn neergelegd en uiteindelijk was bellen over 4G uitgeschakeld bij kpn. Dit hebben zij aan de kant van kpn ingeschakeld voor mijn sim en ik kan weer bellen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfwggl
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-03 08:30
Bedankt voor de antwoorden, Ik ga dat ook proberen.
Pagina: 1 ... 47 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires