Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Marve79 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:25:
Pixel 6a: Iemand issues met de fingerprint scanner? Hij was al slecht maar sinds Android 13 doet hij helemaal niks meer. Zelfs opnieuw inlezen lukt niet, heel de tijd een error not recognized. Screen protector al verwijderd en scherm schoongemaakt maar geen verschil. Behoorlijk vervelend.
Toestel al opnieuw opgestart? Daarna nog eens proberen om een vinger toe te wijzen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
__Koen__ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Pixel stand 2 heb ik, Telefoon heeft sinds android 13 update 2x geweigerd draadloos te laden, na reboot werkte het 2x weer. Het lijkt maar een klein deel van de gebruikers te treffen dus het kan heel goed zijn dat je hier geen last van ondervind ja
Had dit ook op de beta. Heb de setup van stand 2 genegeerd (dus met al de opties omtrent foto's en bediening van apparaten) en sindsdien nul issues meer gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viaxes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-08 21:55
B-Art schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Kom amper de dag door, gisteravond nog 10% over, voor de update altijd gemiddeld 40 a 50% over...
Hier inderdaad ook. Het is echt aanzienlijk achteruit gegaan. Eerder dik tevreden over de batterijduur, nu zeer ontevreden. Kan amper wat voor hij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Dubrillion schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:00:
[...]

Ik snap even niet wat je bedoelt. Ik heb de OTA ontvangen en geïnstalleerd. Waarom moet ik dan opnieuw flashen? En wat is het ander Slot?
Zoals al was gelinkt naar https://9to5google.com/20...roid-13-flashing-pixel-6/, heeft een Pixel 2 Slots, A en B.

Je hebt nu door de OTA een van de twee slots geupgrade naar A13, op het ander slot staat nog Android 12.

Dit is een potentieel probleem als je slot met A13 in de problemen komt (bijv door rooten/flashen van xposed dingen) en je device op het A12 slot terugvalt. Dit kan een onwerkbaar device opleveren.

Als je je niet bezighoudt met flashen is het niet iets om zorgen om te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
new_guy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:00:
Dinsdag het scherm laten vervangen. Ja ik heb nu weer een telefoon met een heel scherm. Echter, de vingerafdruk scanner werkt niet meer. Dit is een bekend probleem blijkbaar ( https://9to5google.com/20...-calibration-tool-broken/ ) maar er is nog geen oplossing voor.

Telefoon wordt ook erg warm, 40+ graden tijdens gebruik. Dit is binnen in huis, gewoon een beetje internet browsen en Whatsapp. Telefoon wil hierdoor ook niet meer goed / volledig opladen.
Hier ook het scherm vervangen van de 6a. Toen het klaar was kreeg ik in de winkel te horen dat vingerafdruk scanner het niet meer doet, en dat Google er nog geen oplossing voor heeft.
De vinger afdruk calibratie tool op de website van Google lijkt het niet te doen.

Thuis kreeg ik het wel werkend!
Die tool moet je uitvoeren vanaf een andere pc, als 6a via kabel verbonden is.
Op Windows pc lijkt dit slecht te werken. Er staat dat er een driver geïnstalleerd moet zijn, maar dat is mij niet helemaal duidelijk.
Eigenlijk gaat Google er vanuit dat je het vanaf een Chromebook doet. Ik heb het vervolgens vanaf Android tablet geprobeerd, met USBc-USBc kabel. Binnen 30 s klaar, en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Laatst online: 21:35
CRXed schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Zoals al was gelinkt naar https://9to5google.com/20...roid-13-flashing-pixel-6/, heeft een Pixel 2 Slots, A en B.

Je hebt nu door de OTA een van de twee slots geupgrade naar A13, op het ander slot staat nog Android 12.

Dit is een potentieel probleem als je slot met A13 in de problemen komt (bijv door rooten/flashen van xposed dingen) en je device op het A12 slot terugvalt. Dit kan een onwerkbaar device opleveren.

Hij geeft aan de OTA te hebben ontvangen, als in een update vanuit Android (zo lees ik hem). Dan hoef je dus niks te doen.
Those who sideloaded — a process with no device/data wipe — an Android 13 OTA image or accepted the on-device OTA (which is Google’s recommended install method) and don’t intend to flash (again, different from sideloading) their phones “don’t need to take any action for now.”

Slot A Slot B
Android 12 (July sec patch) Android 12 (June)
Android 12 (July) Android 13 (August)
Android 13 (September) Android 13 (August)
The active slot is in bold, with OTAs installing in the inactive slot

The company also tells us that there’s a very low chance of running into the issue for the overwhelming majority of users with locked bootloaders. The next OTA (presumably the September security patch) or sideload will update the inactive slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Martijn___ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

Hier ook het scherm vervangen van de 6a. Toen het klaar was kreeg ik in de winkel te horen dat vingerafdruk scanner het niet meer doet, en dat Google er nog geen oplossing voor heeft.
De vinger afdruk calibratie tool op de website van Google lijkt het niet te doen.

Thuis kreeg ik het wel werkend!
Die tool moet je uitvoeren vandaag een andere pc, als 6a via kabel verbinden is.
Op Windows pc lijkt dit slecht te werken. Er staat dat er een driver geïnstalleerd moet zijn, maar dat is mij niet helemaal duidelijk.
Eigenlijk gaat Google er vanuit dat je het vanaf een Chromebook doet. Ik heb het vervolgens vanaf Android tablet geprobeerd, met USBc-USBc kabel. Binnen 30 s klaar, en het werkte weer.
Helaas... Ook na de update naar Android 13 krijg ik het hier niet werken. Geprobeerd vanaf 2 Windows PCs en een Chromebook. :/ Gelukkig dat het bij jou wel is gelukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
new_guy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Hij geeft aan de OTA te hebben ontvangen, als in een update vanuit Android (zo lees ik hem). Dan hoef je dus niks te doen.
Ook een OTA gaat maar naar 1 slot.
Andere slot blijft kwetsbaar tot de volgende OTA. Tenzij je niets handmatig flasht, zoals Google zegt "and don’t intend to flash (again, different from sideloading) their phones"

[ Voor 16% gewijzigd door CRXed op 20-08-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
CRXed schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:54:
[...]

Ook een OTA gaat maar naar 1 slot.
Andere slot blijft kwetsbaar tot de volgende OTA. Tenzij je niets handmatig flasht, zoals Google zegt "and don’t intend to flash (again, different from sideloading) their phones"
Precies wat in mijn quote staat. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
new_guy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Precies wat in mijn quote staat. :>
Jij zegt "dan hoef je niks te doen".
Daar ben ik het dan niet mee eens, want je blijft kans houden op een bricked device, mocht er iets mis gaan met je actieve A13 slot als je gaat flashen en er iets mis gaat.

Gewaarschuwd mens telt voor 2, het is een kleine moeite om ook A13 op het andere slot te regelen.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
CRXed schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Jij zegt "dan hoef je niks te doen".
Daar ben ik het dan niet mee eens, want je blijft kans houden op een bricked device, mocht er iets mis gaan met je actieve A13 slot als je gaat flashen en er iets mis gaat.

Gewaarschuwd mens telt voor 2, het is een kleine moeite om ook A13 op het andere slot te regelen.
.
Je gaat iemand die de OTA heeft gekregen als update, zonder eigen handeling, adviseren om te flashen voor het geval hij alsnog gaat flashen (voor september) met de kleine kans dat ie dan zijn device bricked? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
new_guy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Je gaat iemand die de OTA heeft gekregen als update, zonder eigen handeling, adviseren om te flashen voor het geval hij alsnog gaat flashen (voor september) met de kleine kans dat ie dan zijn device bricked? :+
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-08 11:47
Sydney08 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:34:
[...]

Toestel al opnieuw opgestart? Daarna nog eens proberen om een vinger toe te wijzen.
Al gedaan maar blijkbaar ligt het aan mijn rechterduim want links werkt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Marve79 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:49:
[...]

Al gedaan maar blijkbaar ligt het aan mijn rechterduim want links werkt wel ;)
Eelt, brandwond, snee, litteken?
Kan een oorzaak zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Vraagje ik lees iets over slot a en b icm met upgrade naar android 13. Ik ga ervan uit als ik de pixel 6 koop en ik krijg een update voor android 13 binnen zodra ik de setup doe dat het dan goed zou moeten zijn//?

Damn al die issues en lees net dat veel gebruikers van 6 en 6 pro klagen dan wireless opladen niet meer werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Noresponse op 20-08-2022 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14
Noresponse schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:17:
Vraagje ik lees iets over slot a en b icm met upgrade naar android 13. Ik ga ervan uit als ik de pixel 6 koop en ik krijg een update voor android 13 binnen zodra ik de setup doe dat het dan goed zou moeten zijn//?
Afaik:

Normaal updaten / OTA sideloaden via ADB via recovery: Geen gedoe met slots

Factory image flashen via fastboot (bootloader): Wel gedoe met slots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Noresponse schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:17:

Damn al die issues en lees net dat veel gebruikers van 6 en 6 pro klagen dan wireless opladen niet meer werkt.
Dan is er inderdaad helemaal niks aan de hand. Zoals @CRXed en ik hierboven ook aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 16:42
Pushen ze de play store / services update ook op dit moment? Ik zit eraan te twijfelen een .apk te installeren ipv wachten tot Google hem pusht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Zedonite schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:24:
[...]

Afaik:

Normaal updaten / OTA sideloaden via ADB via recovery: Geen gedoe met slots

Factory image flashen via fastboot (bootloader): Wel gedoe met slots
Dus de issues zijn met mensen die de update zelf pushen op hun toestel en niet kunnen wachten op de standaard update . Vermoeden had ik al zal maandag avond de pixel bestellen uit Duitsland zit nog te twijfelen tussen pixel 6a of pixel 6, maar vindt zoals ik al eens eerder hier aangaf het draadloos opladen wel heel erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Die 6a kan je gewoon in Nederland bestellen: Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 20:52
__Koen__ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:32:
Ik zag op Reddit voorbij komen dat er na de android 13 update sommige pixel 6 apparaten niet meer draadloos willen laden. Ik had/heb hier ook last van, ik gebruik een pixel 6 + pixel stand. Opnieuw opstarten lijkt het probleem in ieder geval tijdelijk te verhelpen, mocht iemand dit probleem hebben probeer dit dan even :)
Mijn pro doet het ook nog gewoon op mijn Samsung draadloze lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Heeft iemand advies voor een usbc aux kabeltje voor de 6a?
Ik had er een paar op aliexpress besteld en 1 van oneplus geprobeerd, maar ze werken geen van allen.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
enriqueeeee schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:04:
Heeft iemand advies voor een usbc aux kabeltje voor de 6a?
Ik had er een paar op aliexpress besteld en 1 van oneplus geprobeerd, maar ze werken geen van allen.
Daar is het Accessoire topic voor.
Als je met AUX een minijack bedoelt dan heb ik de officiële van Google, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
CRXed schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:45:
Ik zit op Android 12L en ik kreeg vandaag dit 8)7 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar aangezien ik geroot ben, heb ik nog niet opnieuw opgestart.
Wat zou het zijn?
Blijkbaar wil Google dat ik op Global SQ3A.220705.004 zit, dat was de update.
Ik zat op een EMEA versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Het is al een paar keer voorbij gekomen, maar Android 13 battery drain is niet mis. Ik had net voor een festival 100%, heb energy saving mode aangezet just in case, ook WiFi in Bluetooth. Toch had ik maar 42% over na 12 uur, terwijl mijn vrienden dik 70% over hadden. Na slapen was het nog maar 23%, dat is bijna 20% overnacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
Koen87 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:33:
Het is al een paar keer voorbij gekomen, maar Android 13 battery drain is niet mis. Ik had net voor een festival 100%, heb energy saving mode aangezet just in case, ook WiFi in Bluetooth. Toch had ik maar 42% over na 12 uur, terwijl mijn vrienden dik 70% over hadden. Na slapen was het nog maar 23%, dat is bijna 20% overnacht!
YouTube: Google Pixel 6 on Android 13 - Battery Drain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:21
Ik merk ook dat de accu sneller leeg raakt.
Alleen een rand zoals in deze video helpt niet. Als ik tijd over heb wil ik proberen om met adb de telefoon te monitoren en kijken wat hem wakker houd of juist veel stroom laat verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 16:42
Het is dat de Pixel de mooiste foto's maakt die ik ooit met een telefoon hebt gemaakt. Want de redenen om ooit voor een Pixel 7 of 8 nemen wel een beetje af.

Ik kocht hem in de releaseweek en heb na een update weken zonder stabiele verbinding gezeten. Ik mocht blij zijn als er wifi was zodat ik bereikbaar was. Nu nog moet ik weg lopen van mijn werkplek omdat mensen mij daar niet kunnen verstaan. Android 13 nu gepusht via de beta, maar geen Play Services mee geüpdate waardoor bepaalde opties in de software opeens verdwenen zijn. De "zoek naar update" optie is ook opeens verdwenen en het Game Dashboard is nergens te vinden.

Ze maken er naar mijn idee een beetje een potje van en voel me een beta tester eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Voor de 6a-geïnteresseerden die de front page niet volgen: reviews: Google Pixel 6a - Zoek de verschillen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Dubrillion schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 02:50:
Het is dat de Pixel de mooiste foto's maakt die ik ooit met een telefoon hebt gemaakt. Want de redenen om ooit voor een Pixel 7 of 8 nemen wel een beetje af.

Ik kocht hem in de releaseweek en heb na een update weken zonder stabiele verbinding gezeten. Ik mocht blij zijn als er wifi was zodat ik bereikbaar was. Nu nog moet ik weg lopen van mijn werkplek omdat mensen mij daar niet kunnen verstaan. Android 13 nu gepusht via de beta, maar geen Play Services mee geüpdate waardoor bepaalde opties in de software opeens verdwenen zijn. De "zoek naar update" optie is ook opeens verdwenen en het Game Dashboard is nergens te vinden.

Ze maken er naar mijn idee een beetje een potje van en voel me een beta tester eerlijk gezegd.
Als je de uopdate pushed via BETA dan ben je toch ook beta tester? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
erwn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 07:44:
Voor de 6a-geïnteresseerden die de front page niet volgen: reviews: Google Pixel 6a - Zoek de verschillen .
Telefoon reviews net als tv reviews op Tweakers ben ik niet zo van. Heb je betere sites / YT kanalen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28
GroeneThee schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:31:
[...]
Als je de uopdate pushed via BETA dan ben je toch ook beta tester? ;)
nee, niet als je je daarna weer uitgeschreven hebt
A13 kon je alleen op die manier afdwingen direct na de officiele release, anders geduldig afwachten tot ie vanzelf binnenkomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
DeCo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

nee, niet als je je daarna weer uitgeschreven hebt
A13 kon je alleen op die manier afdwingen direct na de officiele release, anders geduldig afwachten tot ie vanzelf binnenkomt
OTA side loaden is ook een optie. Hoef je je niet aan te melden voor een beta en je krijgt hem wanneer jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Zooooo, ik heb hem ook binnen, de P6 met de ubdate 13.
Nu maar kijken of ik alles kan vinden wat er veranderd is.😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik heb nu een paar dagen A13 op mijn P6Pro. Zoals anderen merk ik ook dat de batterij erg snel leeg gaat in vergelijking met A12. Vooral Samsung Health schijnt een grootverbruiker? De update die ik vandaag binnenkreeg van Samsung Health heeft daar niet bij geholpen.

Verder merk ik dat de telefoon alleen al van een beetje browsen vrij warm wordt. Voorheen viel het me nooit op en nu ervaar ik het als onprettig...

Hopelijk komt er snel een update of workaround. Anders toch maar eens een factory reset overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:48
Heb hetzelfde probleem met de battery drain. Volgens AccuBattery Pro vandaag:
- Screen on time: 38% (2h 38m)
- Screen off time: 61% (10h 45m)

Voorheen had ik bijvoorbeeld:
- Screen on time: 40% (3h 18m)
- Screen off time: 47% (14h 32m)

Wat wel een flink verschil is vind ik zelf, ondanks ongeveer hetzelfde gebruik. Er is overigens ook geen echte uitschieter van een bepaalde app. Hopelijk komt er snel een fix of een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 14-09 18:37
Heb nu ook een melding dat Android 13 beschikbaar voor mijn pixel 6. Normale officiële ota update) geen beta etc.

Ik wacht nog even ik ben toch afwachtend met die battery drain. Of valt het wel mee..

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:23
Cruzer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:22:
Heb nu ook een melding dat Android 13 beschikbaar voor mijn pixel 6. Normale officiële ota update) geen beta etc.

Ik wacht nog even ik ben toch afwachtend met die battery drain. Of valt het wel mee..
Ik zou wachten.... Die drain is echt bizar veel bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Gisteren de ota geïnstalleerd op de P6a. Vingerscanner werkt niet meer alsook 2 x tikken voor flash light. Wat is wel beter de telefoon wordt totaal niet meer warm en is zeer vloeiend. Nu een paar weken wachten voor een update. Is dit erg? We hebben ook als eerste Android 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

@davy_online hoe krijg je dat 2 x tikken voor flashlight aan de praat normaal dan ? Ik heb lopen zoeken naar zo'n functie maar niet kunnen vinden...

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Instellingen, systeem, gebaren, snel tikken om acties te starten.

Wat raar is het heeft een aantal uren gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@davy_online daar zit ik dus nu te kijken maar flashlight staat er niet bij, kan alleen maar apps starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
[quote]TTLCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:42:
@davy_online daar zit ik dus nu te kijken maar flashlight staat er niet bij, kan alleen maar apps starten ?
[/quote

Heb je Android 13 geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@davy_online hij is bezig met installeren, ik begrijp dat dat dus een nieuwe functie is van Android 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
TTLCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:44:
@davy_online hij is bezig met installeren, ik begrijp dat dat dus een nieuwe functie is van Android 13
Inderdaad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@davy_online dat is mooi, komende van de Oneplus Nord was dat wel een functie die ik miste. Is soms zo verdomd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
TTLCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:48:
@davy_online dat is mooi, komende van de Oneplus Nord was dat wel een functie die ik miste. Is soms zo verdomd handig.
Is super handig ja, even geduld hebben tot alles gefixed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Zo lees toch wat shit over de pixel 6 battery drain and heating up when to much apps are open in te background. Ik zie zelfs grotere website's and pixel guru's klagen online en weet iemand over er een update komt.

Ik ben eigenlijk meer benieuwd wie geen probleem heeft met de pixel na de update naar android 13 en als ik de communitie pagina zie van google zie ik bijvoorbeeld maar met die drain maar 66 mensen dat geupvote heeft dus dat is best weinig. Probleem is altijd dat mensen vaak meer klagen dan positief iets melden.

Ik heb het toestel wel al reeds besteld bij belsimpel. Bij Amazon was goedkoper in dit geval, maar dan een week wachten.

[ Voor 41% gewijzigd door Noresponse op 23-08-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Noresponse schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:33:
Zo lees toch wat shit over de pixel 6 battery drain and heating up when to much apps are open in te background. Ik zie zelfs grotere website's and pixel guru's klagen online en weet iemand over er een update komt.

Ik ben eigenlijk meer benieuwd wie geen probleem heeft met de pixel na de update naar android 13
Eigenlijk werkt hier alles tadeloos. Beste update so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 22:43
Hier ook géén problemen met A13. Geen extreme drain of overheating.
Gewoon een heel fijne telefoon, op de fingerprint sensor na, maar daar is (software matig) weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb Android 13 net 2 uur erop staan :) Geen hete telefoon, vinger afdruk sensor blijft matig, maar is hetzelfde als in 12. De gebaren, 2 x tikken om flashlight aan te zetten, werkt zover alleen maar als ik eerst de aan/uit knop indruk zodat er een scherm te zien is. Ik hoop wel dat dat ook gaat werken als de telefoon uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:22
Heb nu toch al een week a13 en merk toch ook wel dat mijn batterij sneller leeg loopt met hetzelfde gebruik. Ook heb ik het gevoel dat hij sneller warm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Sja je zou zeggen dat het batterijgebruik in A13 na een paar dagen zich zelf aanpast op basis van het gebruik van je telefoon. (inleren) Maar na een week..

Wellicht helpt een factory reset. Zijn het met name de beta gebruikers die hier last van hebben?

YouTube: Google Pixel 6 on Android 13 - Battery Drain! dit stond in de comments onder dit filmpjeL

When you upgrade to Android 12 or 13, battery life does take a hit. This is because it takes a few days of use for the adaptive battery to learn how you use your phone. I had the same thing happen on my Pixel 6 Pro for the past 2 days, but today I took my phone off the charger at 5:45 am and at 12:55 pm, I still have 89% battery and my usage of the device has not changed at all. Give it a few days after you upgrade to Android 13 and you should see better battery life. Also, just to ensure this is the case, I have also upgraded my Pixel 6A to Android 13 and the same thing happened. The first few days, battery life took a serious hit. But now it's doing GREAT with battery life. Even better than the Pixel 6 Pro. It's software related where the OS needs to learn how you use your phone to optimize battery usage

[ Voor 74% gewijzigd door Cruzer op 23-08-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Er is een update beschikbaar voor de pixel 6a. Camera app openen en updaten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

Nu op Android 13 krijg ik wederom de hele tijd een geluidje als ik een video in Chrome pauzeer, doorspoel of überhaupt het scherm aanraak. Vreselijk irritant, maar in recente meldingen staat niks. Gebeurt bv ook als ik niet de app maar de mobiele website van YouTube gebruik. Al heel wat dingen aan en uitgezet maar het lijkt te maken te hebben met het media bedieningspaneel in het drop down menu. Maar kan nergens vinden waar je dat dan kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34
Na de A13 upgrade werkt de vinger scanner niet meer, kan ook niet meer de 2 eerder geregistreerde vingers aanpassen of verwijderen of nieuwe toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davy_online
Spekkie99 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:49:
Na de A13 upgrade werkt de vinger scanner niet meer, kan ook niet meer de 2 eerder geregistreerde vingers aanpassen of verwijderen of nieuwe toevoegen.
Ik had dat probleem ook, de P6a uitgeschakeld voor de nacht, s morgens werkte mijn vingerscanner terug. Geen verklaring voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34
davy_online schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:37:
[...]

Ik had dat probleem ook, de P6a uitgeschakeld voor de nacht, s morgens werkte mijn vingerscanner terug. Geen verklaring voor.
Thx, herstart werkt niet maar idd helemaal uit en aan wel 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Cruzer schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:57:
Sja je zou zeggen dat het batterijgebruik in A13 na een paar dagen zich zelf aanpast op basis van het gebruik van je telefoon. (inleren) Maar na een week..

Wellicht helpt een factory reset. Zijn het met name de beta gebruikers die hier last van hebben?

YouTube: Google Pixel 6 on Android 13 - Battery Drain! dit stond in de comments onder dit filmpjeL

When you upgrade to Android 12 or 13, battery life does take a hit. This is because it takes a few days of use for the adaptive battery to learn how you use your phone. I had the same thing happen on my Pixel 6 Pro for the past 2 days, but today I took my phone off the charger at 5:45 am and at 12:55 pm, I still have 89% battery and my usage of the device has not changed at all. Give it a few days after you upgrade to Android 13 and you should see better battery life. Also, just to ensure this is the case, I have also upgraded my Pixel 6A to Android 13 and the same thing happened. The first few days, battery life took a serious hit. But now it's doing GREAT with battery life. Even better than the Pixel 6 Pro. It's software related where the OS needs to learn how you use your phone to optimize battery usage
Die had ik ook gelezen ja, maar het is nog steeds slecht bij mij en heb de update net als jij ook al bijna een week.

Mocht er iemand het opgelost hebben, laat het weten!
Het liefst zonder factory reset :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Koen87 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 06:06:
[...]

Die had ik ook gelezen ja, maar het is nog steeds slecht bij mij en heb de update net als jij ook al bijna een week.

Vervelend, ik heb hem zelf nog niet maar ik las het dan sommige 1 week deze al hebben. Ik zit nog op 12 en wacht nog wel even voordat ik over ga op 13. Maar op andere fora lees ik dat juist het sommige er op vooruit zijn gegaan. Ik weet niet of het uitmaakt of gebruikers via het Beta programma/side load 13 binnen hebt gehaald vorige week of via de reguliere OTA sinds deze week.
Ik heb het idee dat via de reguliere OTA er minder issues zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Ik heb geen problemen met de A13 update, sterker nog, damn wat is de vingerafdrukscanner bizar snel nu O+ . Verder voelt alles vloeiender, heb geen problemen tot op heden met een battery drain. Op de P6 Pro, mijn vriendin gaat vandaag de update doorzetten op haar P6, ben heel benieuwd wat daar uitkomt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Cruzer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:23:
[...]

Vervelend, ik heb hem zelf nog niet maar ik las het dan sommige 1 week deze al hebben. Ik zit nog op 12 en wacht nog wel even voordat ik over ga op 13. Maar op andere fora lees ik dat juist het sommige er op vooruit zijn gegaan. Ik weet niet of het uitmaakt of gebruikers via het Beta programma/side load 13 binnen hebt gehaald vorige week of via de reguliere OTA sinds deze week.
Ik heb het idee dat via de reguliere OTA er minder issues zijn..
Ik heb dit inderdaad via de beta programm getruukt om binnen te halen. Ik zal eens kijken of er nog een nieuwe update binnen gaat komen en of ik nu een stabielere versie kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Noresponse schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:33:

Ik ben eigenlijk meer benieuwd wie geen probleem heeft met de pixel na de update naar android 13 en als ik de communitie pagina zie van google zie ik bijvoorbeeld maar met die drain maar 66 mensen dat geupvote heeft dus dat is best weinig. Probleem is altijd dat mensen vaak meer klagen dan positief iets melden.

Ik heb het toestel wel al reeds besteld bij belsimpel. Bij Amazon was goedkoper in dit geval, maar dan een week wachten.
Ik heb er ook niet echt merkbaar last van (6 pro). Misschien een beetje maar zeker niet op een storende manier. Gister einde dag nog 37% over met o.a. een fietsrit met Strava aan van 2 uur erbij.
Fingerprint reader is echt een verschil van dag en nacht bij mij (positief)

[ Voor 3% gewijzigd door theHoff op 24-08-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Koen87 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Ik heb dit inderdaad via de beta programm getruukt om binnen te halen. Ik zal eens kijken of er nog een nieuwe update binnen gaat komen en of ik nu een stabielere versie kan komen.
Er is op dit moment geen verschil tussen de laatste "beta" en de reguliere OTA, er is maar 1 versie 13 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
gek verschijnsel op mijn pixel 6 na installatie van android 13. Spotify (of android) heeft ineens bedacht om op het vergrendelscherm te laten zien wat er speelt in spotify plus bijbehorende forward, pause etc. Dit gebeurt zowel als ik het afspeel op mijn mobielert, android auto en zelfs op een andere machine.

Nu heb ik binnen android al meldingen tonen uitgezet voor spotify, vergrendelscherm alleen notificaties/meldingen te laten zien van een beperkt aantal apps. Binnen spotify app zelf kan ik zo niets vinden. Maar ook na alle aanpassen blijft het scherm zich vertonen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
OmeJoyo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:47:
Ik heb geen problemen met de A13 update, sterker nog, damn wat is de vingerafdrukscanner bizar snel nu O+ .
Die ervaring heb ik ook. De trage (en daarmee onbetrouwbare) fingerprint scanner was mijn enige echte probleem met de Pixel 6 maar dat probleem lijkt compleet opgelost te zijn. :)

Verder merk ik qua snelheid en batterijduur niet zoveel verschil. Het lijkt iets vloeiender te werken maar dat kan net zo goed een gevoel zijn. De batterij lijkt wel ietsje sneller te dalen maar heel duidelijk is het verschil nog niet. De lange termijn zal leren of die punten nu echt beter zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Voor mensen met battery drain, kan je dit proberen

- 5G uitzetten

- 'Mobiele data altijd actief' uitzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9FiDWihv7sqhUypWHgnqF7PTMk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1rvon4S0UKzOv9ckvmttrJ4y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Koen87 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 06:06:
[...]

Bij mij is het accuverbruik inmiddels weer redelijk vergelijkbaar met wat het was onder 12
Ik heb de update direct na release via ADB geïnstalleerd. Wellicht nog even geduld hebben.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:38
Bij mijn Pixel 6 werkt de Android 13 update prima, op Android auto na. AA crasht continu, AA handmatig updaten naar de 8.x versie maakt geen verschil. Data wissen van de app ook niet.

De Pixel 6 van mijn vriendin heeft nog Android 12 en werkt probleemloos met AA.

Iemand anders met soortgelijke problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
chielmi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:44:
Bij mijn Pixel 6 werkt de Android 13 update prima, op Android auto na. AA crasht continu, AA handmatig updaten naar de 8.x versie maakt geen verschil. Data wissen van de app ook niet.

Hier Pixel 6 met A13 en geen problemen met AA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:18

Geen issues op A13 en AA versie 7.9.623164.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08 17:21
CheckItOut schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:15:
[...]
Tijdens het ontvangen van gesprekken (of soms na een paar seconden uitbellen) valt opeens het netwerk voor de e-sim weg. Aangezien dit probleem kwam na een systeemupdate, zal het ook weer gefikst kunnen worden met een firmware update. Hopelijk komt hij snel... Ben erg teleurgesteld in Google w.b. deze telefoon. Bellen is een vrij basic feature die nu al een paar maanden net werkt voor mij.
Na Android 13 update nog steeds dit issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Inmiddels ben ik terug in nederland en heb android 13 geinstalleerd.
Ook met android 13 werdt de telefoon warm in italie, maar wel minder warm. In de auto had ik voor de laatste week voor een ventilatierooster hangen en dat vondt die ook wel lekker.

Ben alleen bang dat de accu is aangetast doordat te telefoon voor best wel lange momenten rond de 42-45 graden was, zonder dat ik hem af kon koelen. Ik twijfel nog over vervolg stappen. Ik ga over 3 weken nog een keer op vakantie naar engeland, daar is kijken hoe hij zichzelf gedraagt. Mocht het daar weer misgaan dan ga ik contact opnemen met FNAC.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Pixel 6 sinds gisteravond helemaal geupdate en toestel is geen ster in multitasking dus moest vaak even wachten. Een toestel met snapdragon 7x of dimension 1xxx is beter hierin. De camera is goed, maar veel ruis indoor afhankelijk van lichtinval of lichtbron (lamp)

De vingerscanner werkt goed en snel genoeg naar mijn mening. Ik heb sneller gezien, maar ook langzamer :) en de batterij drain vanaf gisteravond 20 uur was rond 16 uur rond de 11% en daarbij ben ik er steeds mee bezig geweest.

De software heeft nog wat glitches zoals apps die je wil verplaatsen en blijven hangen ook na een restart. Nog nooit gezien en dan blijft deze ook klein en niet te gebruiken. heb zo al 2 apps moet verwijderen en opnieuw moeten installeren. Toestel wordt wel aardig warm met opladen en in gebruik ondanks de vele downloads, synchronisatie en foto's terug zetten viel de warm mee.

Is het toestel 550 euro waard dan heb ik een beetje mijn twijfel vooral aangaande de processor en de alternatieven die net zo goed zijn denk aan een Nord2Tvan Oneplus, maar die heeft dan weer geen wireless laden. Tot nu toe nog geen wauw effect gelukkig nog wel voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:54

Bij mij geen problemen met AA specifiek, wel dat m'n hele multimedia systeem crasht (Skoda Karoq) bij gebruik van AA... Maar dat deed tie al met Android 12 en ook m'n vorige telefoon, dus dat zal dan niet aan AA liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Ik sta op het punt om een Pixel 6 aan te schaffen.
Alleen de twijfel slaat enorm toe als ik hier zo de verhalen lees en dan ook nog problemen met Android Auto erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noresponse
De waarden schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:57:
Ik sta op het punt om ook een Pixel 6 aan te schaffen.
Alleen de twijfel slaat enorm toe als ik hier zo de verhalen lees en dan ook nog problemen met Android Auto erbij.
Ik ben nog geen enkele issue tegengekomen eerst alle updates gedaan tot android 13 en toen alles installeren. nadeel vond ik wel de google backup die issues had eerst ,maar de volgende dag had ik opeens mijn sms-jes en moest alleen foto's terug zetten.

Ik laat nog wel weten hoe het werkt over 2 dagen. wat ik wel gemerkt heb is multitasking en opdrachten die lijken uitgevoerd te worden, maar uiteindelijk niet zoals verwijderen foto's en andere issue was een icoon die bij het verplaatsen in het beeld bleef hangen zelfs bij een restart. De software ervaring is op dit moment nog even afwachten wat het doet over die 2 dagen.

[ Voor 21% gewijzigd door Noresponse op 24-08-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
Noresponse schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Ik ben nog geen enkele issue tegengekomen eerst alle updates gedaan tot android 10 en toen alles installeren. nadeel vond ik wel de google backup die issues had eerst ,maar de volgende dag had ik opeens mijn sms-jes en moest alleen foto's terug zetten.

Ik laat nog wel weten hoe het werkt over 2 dagen. wat ik wel gemerkt heb is multitasking en opdrachten die lijken uitgevoerd te worden, maar uiteindelijk niet zoals verwijderen foto's en andere issue was een icoon die bij het verplaatsen in het beeld bleef hangen zelfs bij een restart. De software ervaring is op dit moment nog even afwachten wat het doet over die 2 dagen.
Dank voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
De waarden schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:57:
Ik sta op het punt om een Pixel 6 aan te schaffen.
Heb sinds launch de 6P6. Buiten wat initiële problemen met random reboots nu al vele maanden een snel en probleemloos toestel.
Zijn er dan geen verbeterpunten; zeker wel. Bijvoorbeeld het geluid bij video is bijvoorbeeld op een festival gewoon slecht. Dat deed mij Note 9 echt zo veel beter. Ook is het ontvangst 4G/5G slechter dan de Note 9. Maar overall tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
[quote]Noresponse schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:42:
Pixel 6 sinds gisteravond helemaal geupdate en toestel is geen ster in multitasking dus moest vaak even wachten. Een toestel met snapdragon 7x of dimension 1xxx is beter hierin. De camera is goed, maar veel ruis indoor afhankelijk van lichtinval of lichtbron (lamp)

Zijn de foto’s wel toonbaar of stoor je aan de ruis? Met de Samsung Note10+ kan ik mijn eigen nog wel eens storen aan de felle kleuren blauw en groen. Tevens vond ik de kleuren in de gezichten niet altijd mooi weer gegeven. Als ik zo de testen her en der leest zou het net zulke foto’s moeten maken als een Iphone13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
De waarden schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:57:
[quote]Noresponse schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:42:

Zijn de foto’s wel toonbaar of stoor je aan de ruis? Met de Samsung Note10+ kan ik mijn eigen nog wel eens storen aan de felle kleuren blauw en groen. Tevens vond ik de kleuren in de gezichten niet altijd mooi weer gegeven. Als ik zo de testen her en der leest zou het net zulke foto’s moeten maken als een Iphone13.
ach merk toch wel verschil met een oneplus, huawei etc. De pixel 6a ook even gezien qua kwaliteit en daarbij is de mate 20 zelf nog ietsje scherper. De pixel 6 zit daar net weer boven, maar ruis zie je natuurlijk als je gaat inzoomen en dan is het vaak bij elk toestel wel te zien. Dus stoor ik me eraan. Ja en Nee, maar laat ik eerlijk zijn de foto's zijn standaard gewoon goed als je ze zo ziet dan stuur je ze ook door naar je vrienden, familie of naar de printer en dan zijn ze uiteindelijk goed. Het is uiteindelijk wat muggenziften en denk dat elke gebruiker er uiteindelijk mee kan leven. _/-\o_ Het was uiteindelijk een oprechte constatering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 15:45

WCA

CRXed schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:18:
Voor mensen met battery drain, kan je dit proberen

- 5G uitzetten

- 'Mobiele data altijd actief' uitzetten

[Afbeelding]
Dus basisfunctionaliteit uitzetten om te zorgen dat je telefoon de dag haalt? Belachelijk natuurlijk...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
ik merk bij mijn pixel dat foto's steeds bezig is met synchronisatie terwijl er niks valt te synchroniseren, maar het kost me wel 4-5%en sinds 19 uur van de lader en na 2 uur al een batterij drop van 11% terwijl ik alleen maar even 2 whatsapp berichten heb verzonden.

Ik hoop dat het na 2 dagen beter gaat :) gisteren was die na 3 uur nog niets eens 1% gezakt en nu in 2 uur 11% met een paar handelingen. be continued

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb mijn Pixel 6 nu een half jaar, en heb sinds het begin al problemen met de camera. Na het nemen van een foto crashte de camera app sporadisch, maar inmiddels is dit bijna standaard, soms zelfs voor ik een foto heb kunnen nemen. Af en toe crasht zelfs de hele telefoon en start hij opnieuw op.

Ook bij het bewerken van afbeeldingen crasht de Foto's app regelmatig. Enig idee hoe dit op te lossen?

Dit is nog op Android 12, zie nu dat 13 beschikbaar is dus even updaten...

[ Voor 8% gewijzigd door Devin19 op 25-08-2022 08:48 ]

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:22
Bij mij is Samsung health de energie vreter en telefoon inactief staat even hoog van percentage [uren actief].
Ik veronderstel dat het ene met het andere te maken heeft.
Heb nu geleegd van Samsung health [zou helpen ?]
Even afwachten nu. Anders zwier ik health van mijn telefoon.

• Noresponse
Devin19 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:41:
Ik heb mijn Pixel 6 nu een half jaar, en heb sinds het begin al problemen met de camera. Na het nemen van een foto crashte de camera app sporadisch, maar inmiddels is dit bijna standaard, soms zelfs voor ik een foto heb kunnen nemen. Af en toe crasht zelfs de hele telefoon en start hij opnieuw op.

Ook bij het bewerken van afbeeldingen crasht de Foto's app regelmatig. Enig idee hoe dit op te lossen?

Fabrieksinstellingen geheel een reset geven. Daarna alleen je gmail account toevoegen en dan nog niks backup doen etc. en dan update erover. je moet daarna even een reset doen en opstarten veilige modes.
Wederom fabrieksinstellingen alles verwijderen en dan zou je toch extreem van scratch moeten starten.

• Noresponse
Ik moet zeggen de software is wel gek zo heb ik 39 minuten schreen time gehad op 30% helderheid en had de hele tijd 100% en aan het eind 99%. Ik dacht dat is wel extreem goed. Ik leg het toestel even een 30 minuten aan de kant (douchen en eten) en zie batterij en staan op 95% terwijl gisteravond het toestel in 3 uur maar 1% een drop had.

Wat ik eerder ook al aangaf is dat foto's bij mij het toestel aan het leegtrekken was door een constante synchronisatie leek het wel naar het luchtledige. Ik vraag me dan ook af of bepaalde achtergrond apps van Android cq Google zorgt voor deze batterij moods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
ik heb toch uiteindelijk Android 13 geinstalleerd op mijn Pixel 6 via OTA.
Wat mij opviel is dat bepaalde apps die ik in Android 12 had aangegeven als Beperkt Batterij gebruik allemaal verdwenen zijn.
Die moet je dus opnieuw invoeren. Wellicht helpt dit voor degene die batterij issues hebben.
Ik heb verder 5g aan staan (dual sim) maar in de ontwikkelaar instellingen heb ik Mobiele data altijd actief uitgezet.

Verder kan ik nog niks zeggen over het batterijverbruik ja tijdens de installaties verloor ik 10% en telefoon was even warm. Ik houd het in de gaten.

Android auto werkt bij mij razendsnel via AA autowireless in mijn VW Polo uit 2019 MIB2 interface. Dat was al met 12. Maar dit verbruikt natuurlijk wel veel en je telefoon wordt warm. Voor lange trips hangt die aan die aan de USB poort in de auto of in de USB C charger en dan draadloos.

In mijn optiek ervaar ik tot op heden geen issues, vingerdruk sensor werkt denk ik wel beter of het zit tussen mijn oren. Wat mogelijk wel helpt is om deze te wissen en opnieuw in te voeren. En na nog een wat updates uit de Play store heb ik mijn pixel 6 nog 2x opnieuw opgestart.

• Cruzer
Clark klont schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:56:
gek verschijnsel op mijn pixel 6 na installatie van android 13. Spotify (of android) heeft ineens bedacht om op het vergrendelscherm te laten zien wat er speelt in spotify plus bijbehorende forward, pause etc. Dit gebeurt zowel als ik het afspeel op mijn mobielert, android auto en zelfs op een andere machine.

Nu heb ik binnen android al meldingen tonen uitgezet voor spotify, vergrendelscherm alleen notificaties/meldingen te laten zien van een beperkt aantal apps. Binnen spotify app zelf kan ik zo niets vinden. Maar ook na alle aanpassen blijft het scherm zich vertonen. Iemand een suggestie?
In je snelle weergave scherm houd je je vinger op Spotify afspeelweergave dan krijg je de opties, verbergen of annuleren of op het tandwieltje drukken en kun je de mediasper vastzetten, uitschakelen.

Ik vind het persoonlijk wel handig, kun je snel verder gaan met afspelen :-) maar ieder zijn keuze hier in >:)

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Clark klont schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:56:

Is dat niet de optie bij geluid en trillen/media vastzetten?

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
Cruzer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:02:
[...]

In je snelle weergave scherm houd je je vinger op Spotify afspeelweergave dan krijg je de opties, verbergen of annuleren of op het tandwieltje drukken en kun je de mediasper vastzetten, uitschakelen.

Ik vind het persoonlijk wel handig, kun je snel verder gaan met afspelen :-) maar ieder zijn keuze hier in >:)
Dat dacht ik dus ook maar bij mij komt er de melding: De huidige mediasessie kan niet worden verborgen plus annuleren

Tandwieltje laat twee opties zijn, te weten mediaspeler vastzetten en media aanbevelingen laten zien. Beiden staan uit. Aan/uit van deze opties geeft eenzelfde resultaat.

• CRXed
Devin19 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:41:

0 problemen met de Camera op Android 12, dus voordat je update kan je beter eerst de Camera app deinstalleren (of Data wissen) en opnieuw updaten uit de Play Store.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Zit zelf ook te denken om de 6 pro te halen,maar twijfel of het beter is om te wachten op de 7 pro.
Worden de verschillen zo groot om voor de 7 pro te gaan en wat doet de prijs van de 6 pro als er een nieuwer model uit komt?

• DeBaroN
Misschien is de normale 7 wel beter dan de 6 pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Als ik m'n Pixel 6 opnieuw opstart dan pakt ie een andere kleurstelling dan ik had ingesteld voor de Material You van m'n achtergrond, hebben jullie dat ook? Het valt nogal op want m'n beeldscherm doet (sinds een tijdje) rare dingen bij het weergeven van groen- en grijstinten.
DoubleDutch schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:37:
Zit zelf ook te denken om de 6 pro te halen,maar twijfel of het beter is om te wachten op de 7 pro.
Worden de verschillen zo groot om voor de 7 pro te gaan en wat doet de prijs van de 6 pro als er een nieuwer model uit komt?
Dit is koffiedikkijken natuurlijk. Ik verwacht geen grote verschillen (net iets snellere soc, minder bezels, misschien meer zoom op de telelens). De prijs is al aardig gezakt dus weet niet of die nog veel meer gaat zakken als de 7 serie uitkomt.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zojuist Android 13 binnen gekregen op mijn Pixel 6 via OTA. Geen trucjes hoeven uit te halen met aan/afmelden beta programma, sideloaden enz.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Ik draai ook Android 13 en merk ook een teruggang in de batterij. Ik gebruik Gsam Battery en het lijkt erop dat het stroomverbruik van met name de wifi enorm is gestegen t.o.v. 12 dus dat daar de oorzaak van gestegen verbruik ligt. Anderen met dezelfde analyse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
DoubleDutch schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:37:
De camera setup is het zelfde als bij de pixel 6 en 6 pro is de verwachting, waarbij de 7 en 7 pro wellicht een betere aperture (oftewel meer licht opvang) krijgt en dat kan goed uitpakken, maar ook overbelichte foto's. ik verwijs even naar de oneplus vanaf de 8 series die wel beter zijn geworden, maar soms nog te licht zijn.

ik denk dat je met de 6 pro er niet naast zit en ja er komt een nieuwe processor, maar verwacht niks spannends.

• Noresponse
Weet iemand hoe je op de pixel 6 series de witte balk helemaal onderin het scherm kunt uitzetten. Ik ben al twee keer door het menu gegaan via google en youtube gezocht, maar niks gevonden.

Als ik het aanpas naar 3 weg bediening is die weg, maar werk liefste met gesture en swipe en dan heb ik opeens daarvoor in de plaats een witte balk onderin.

• DeBaroN
Hoe is het verbruik in A13 icm 5G? Bij mijn 6 liep die behoorlijk snel leeg in A12 met 5G, daarom nog altijd 4G als voorkeur staan. Mensen al ervaring?
Pagina: 1 ... 46 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires