Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:39
Mrmoves schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Ik heb precies dezelfde problemen. Heb e-sim KPN en Vodafone gewone sim.
Om gek van te worden. Heb alles ongeveer al geprobeerd. Sim wissel, reset verbindingen, aanpasbare connectiviteit aan/uit, factory reset telefoon, wel/geen vowifi etc. Ik kan helaas ook weinig vinden op het internet over deze problemen.
Ik heb mijn privé esim maar doorgeschakeld naar mijn werk sim. Dan kan ik tenminste opnemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Sinds begin deze week heb ik een pixel 6, komende van een Oneplus 5 is het wat wennen (lees muscle memory en knoppen welke niet meer bestaan).

Anyhoodle, in mijn vorige telefoon had ik zowel mijn privé (kpn) als mijn zakelijke (vf) SIM zitten. Heb gisteren en vandaag via de mijnKPN app getracht over te schakelen naar e-sim maar blijf de melding "whoops something went wrong" krijgen, er wordt wel een sim toegevoegd maar niet verder geprovisioned.
KPN gebeld en geven aan dat het toestel te nieuw is ( :? ding is al 8maand uit)

Hebben anderen esim wel geactiveerd kunnen krijgen icm KPN? Zo ja wat doe ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:01
pin_point schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:27:
Sinds begin deze week heb ik een pixel 6, komende van een Oneplus 5 is het wat wennen (lees muscle memory en knoppen welke niet meer bestaan).

Anyhoodle, in mijn vorige telefoon had ik zowel mijn privé (kpn) als mijn zakelijke (vf) SIM zitten. Heb gisteren en vandaag via de mijnKPN app getracht over te schakelen naar e-sim maar blijf de melding "whoops something went wrong" krijgen, er wordt wel een sim toegevoegd maar niet verder geprovisioned.
KPN gebeld en geven aan dat het toestel te nieuw is ( :? ding is al 8maand uit)

Hebben anderen esim wel geactiveerd kunnen krijgen icm KPN? Zo ja wat doe ik verkeerd.
Ik heb KPN esim zonder enig probleem geïnstalleerd op de P6 pro van mijn vrouw. Ging in één keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi allemaal, ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is (geen dedicated topic gezien), heb twee vraagjes.

- zouden jullie de pixel 6 aanraden boven de pixel 6a? Ik lees namelijk dat de pixel 6 een tegenvaller is op verschillende gebieden, vooral de slome fingerprint scanner. Ze schijnen een andere (betere) technologie gebruikt te hebben voor de 6a.

- En gaat iemand de pixel 6a ophalen uit Duitsland en staat die persoon open om ook expemplaren voor andere forumleden te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
@Grottoman .
Ik heb de P6 al vanaf december en het was inderdaad wel een dingetje die fingerprint scanner, maar bij mij in ieder geval is hij na de laatste ubdate erg veel beter geworden, ik heb er geen problemen meer mee.
Voor de rest vindt ik het een fijne telefoon en ondervindt totaal geen gebreken.
En ik vind de extra's bij de pixel telefoon s wel leuk om mee te spelen.😂
Verder wens ik je alvast succes met de pixel 6 of 6a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Ik kom van de P20 pro, de vingerprint is vergelijkbaar of de 6 is echt een fractie minder. Ik vind het iig niet storend en gebruik op dit moment ook nog een glazen scherm Protector, dus zonder zou het beter zijn dan de P20 pro vermoed ik.
Verder fijn toestel, vooral de accu doet het en stuk beter dan de P20 pro na 3,5 jaar. Enige is het laden, dat is echt niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Zapato schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Ik heb KPN esim zonder enig probleem geïnstalleerd op de P6 pro van mijn vrouw. Ging in één keer goed.
Bijzonder, heb een vermoeden dat ik moet wachten tot KPN 'iets' gaat doen om het werkend te krijgen.
Vanmorgen nogmaals geprobeerd en (uit wanhoop?) de taal eens in het Nederlands gezet om te kijken of het daaraan lag, maar wederom de "er is iets mis gegaan" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Heeey

Ik heb weer eens iets raars met mijn Pixel 6 pro.

De camera maakt geluid, ratelend geluid. Als je de camera een beetje beweegt, een pols beweging is voldoende, dan hoor je dat er iets los zit.
Als je de 4x zoom of hoger functie gebruikt is dat geluid niet meer te produceren.

Hebben jullie dat ook?
Voor mij belangrijk om te weten omdat ik hem in duitsland bij de saturn heb gekocht, en sinds ik aan de kust woon in NH niet echt fun and joy om daar even langs te gaan. : )

Voorbeeld van mijn telefoon:

https://photos.app.goo.gl/Lo1UW5XokfadLMah7

[ Voor 12% gewijzigd door radeondutch op 11-07-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
radeondutch schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:16:

De camera maakt geluid, ratelend geluid. 7[/URL]
Dat hoort.
Een camera bestaat niet uit vaste delen.

https://9to5google.com/20...-noise-when-you-shake-it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
radeondutch schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:16:
Heeey

De camera maakt geluid, ratelend geluid. Als je de camera een beetje beweegt, een pols beweging is voldoende, dan hoor je dat er iets los zit.
Als je de 4x zoom of hoger functie gebruikt is dat geluid niet meer te produceren.

Hebben jullie dat ook?
Voor mij belangrijk om te weten omdat ik hem in duitsland bij de saturn heb gekocht, en sinds ik aan de kust woon in NH niet echt fun and joy om daar even langs te gaan. : )

Voorbeeld van mijn telefoon:

https://photos.app.goo.gl/Lo1UW5XokfadLMah7
Dat geluid maakt elke smartphone met fysieke OIS (Optical Image Stabilization). M'n Samsung S22U heeft dit dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Ah-ha.
Bijzonder dat met me nu pas opvalt.

Nou, bedankt iig, scheelt weer een ritje van 180km heen en 180km terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Voor degene met ABN Amro en gebruikers van de beta: is dit inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Iemand al Android 13 beta 4?
Veel verschil met 3.3 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijssie007
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:53
Petert87 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:47:
Voor degene met ABN Amro en gebruikers van de beta: is dit inmiddels opgelost?
Sinds beta 3 werkt de app al weer. Net naar beta 4 gegaan en werkt nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Thijssie007 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:46:
[...]

Sinds beta 3 werkt de app al weer. Net naar beta 4 gegaan en werkt nog steeds
Dank je, dan ga ik het ook proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
Blekkienl schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Mogelijke oplossing op reddit gezien -> aanpasbare connectiviteit uitzetten.

en vervolgens ontwikkelaaropties -> mobiele data altijd actief uitzetten. Als dit aanstaat dan zal de 4g/5g onnodig actief blijven als je op wifi zit.

eergister pas gewijzigd, maar aanzienelijke verbetering. Nog geen concrete cijfers.
Nu een week deze instellingen ook zo aangepast, heb wel het idee dat dit echt helpt!
Heb nu na een lange dag van huis (12+ uur) nog genoeg accu over en niet tussendoor hoeven laden.
En dat is echt met veel gebruik van Youtube (Vanced), Flitsmeister, Maps, socials etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Iemand de Juli update gesideload? En zo ja, welke?

12.1.0 (SQ3A.220705.001.B1, Jul 2022, EMEA/APAC carriers)
12.1.0 (SQ3A.220705.003, Jul 2022)
12.1.0 (SQ3A.220705.003.A1, Jul 2022, Verizon, Verizon MVNOs)

Ik denk de .003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

servies

Veni Vidi Servici

CRXed schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:59:
Iemand de Juli update gesideload? En zo ja, welke?

12.1.0 (SQ3A.220705.001.B1, Jul 2022, EMEA/APAC carriers)
12.1.0 (SQ3A.220705.003, Jul 2022)
12.1.0 (SQ3A.220705.003.A1, Jul 2022, Verizon, Verizon MVNOs)

Ik denk de .003?
Hoezo sideloaden?
Die komt gewoon binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
servies schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Hoezo sideloaden?
Sideloaden omdat Root

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
servies schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Hoezo sideloaden?
B1 is voor Europa (je huidige versie zal ook op B1 eindigen denk ik). Die draai ik tenminste en doet het prima.

[ Voor 8% gewijzigd door DrNizeGuy op 15-07-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door CRXed op 15-07-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08 17:21
Mrmoves schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Ik heb precies dezelfde problemen. Heb e-sim KPN en Vodafone gewone sim.
Om gek van te worden. Heb alles ongeveer al geprobeerd. Sim wissel, reset verbindingen, aanpasbare connectiviteit aan/uit, factory reset telefoon, wel/geen vowifi etc. Ik kan helaas ook weinig vinden op het internet over deze problemen.
Hier nog een combi e-sim Simyo, KPN gewone sim.
Na eindeloos contact met Simyo toch gevonden dat dit een veel voorkomend probleem is in de firmware van de Pixel 6:
https://piunikaweb.com/20...-dropping-for-some-users/

Tijdens het ontvangen van gesprekken (of soms na een paar seconden uitbellen) valt opeens het netwerk voor de e-sim weg. Aangezien dit probleem kwam na een systeemupdate, zal het ook weer gefikst kunnen worden met een firmware update. Hopelijk komt hij snel... Ben erg teleurgesteld in Google w.b. deze telefoon. Bellen is een vrij basic feature die nu al een paar maanden net werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Hmmm ik zie nog steeds wakelock in mijn batterij gebruik.. vraag me toch af waar die vandaan komt. Mijn batterij gaat steeds sneller leeg (heb een pixel 6 pro).

Iets zorgt ervoor dat mijn telefoon niet op standby gaat :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik merk dat de fingerprint de laatste tijd uitermate goed werkt. Sta niet meer te kloten met codes bij de kassa om een betaling te doen. En hij reageert razendsnel!

Of dat nu door de laatste update(s) komt of dat ik al even niet meer geklust heb en daardoor weer een "hele" duim heb, weet ik niet..

Maar dacht.. laat ik ook eens iets positiefs posten hier, aangezien de fingerprint toch een heet hangijzer is in dit topic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

DeCo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:22:
Ik merk dat de fingerprint de laatste tijd uitermate goed werkt. Sta niet meer te kloten met codes bij de kassa om een betaling te doen. En hij reageert razendsnel!

Of dat nu door de laatste update(s) komt of dat ik al even niet meer geklust heb en daardoor weer een "hele" duim heb, weet ik niet..

Maar dacht.. laat ik ook eens iets positiefs posten hier, aangezien de fingerprint toch een heet hangijzer is in dit topic ;-)
Bij mij is ie nooit echt slecht geweest, maar zelfs ik merk een significant verschil ja. Ik had hiervoor een Oneplus 8 Pro en die scanner was altijd veel beter dan deze, maar nu zitten ze wel ongeveer op hetzelfde niveau

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 15:16

Christiano007

Ich bin der champion

Ik hoor ook bij de pixel 6 club, vandaag voor 525 euro bij de duitse mediamarkt gekocht.

Ben benieuwd of hij gaat bevallen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
YouTube: Pixel 6a: Unboxing and First Look

Pixel 6a unboxing van Google zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mfwggl schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:25:
Wat is jullie reden om voor de 6a te gaan i.p.v de reguliere 6? Ik heb gisteren de 'normale' 6 besteld voor €430 icm een nieuw 2 jarig abonnement maar twijfel erg over de grootte van de telefoon. Gevoelsmatig wil ik echter niet minstens zo veel betalen voor 'mindere' specificaties op de 6a, of zie ik dat verkeerd?
Ik had dezelfde overweging, maar ik wil liever een wat lichtere en kleinere telefoon en geen glazen achterkant (en wel min of meer stock Android). Dus dan blijven er niet heel veel andere opties over dan deze telefoon. :P

Overigens is de normale 6 al te koop geweest voor € 440,- zónder abonnement. Dus wellicht kun je beter wachten op de volgende aanbieding. Tenzij je dat abonnement helemaal prima vindt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 11:59
DeCo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:22:

Ik ben sinds afgelopen zaterdag een pro-bezitter en ben ook tevreden over de fingerprintscanner. Las in het accessoire topic dat een screenprotector ook nog wel eens afbreuk wil doen aan de werking, maar zelfs met de whitestone dome doet ie het perfect :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Weet iemand met hoeveel nits het 6a scherm kan stralen? Maximum normaal en peak brightness?

Kan het echt nergens vinden, mijn enige reden om nog niet tot koop over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

De 6a is nu te pre-orderen bij de mediamarkt, saturn of amazon.de websites. Je krijgt er ook gratis pixel buds bij alleen moet je helaas volgens de voorwaarden een Duits aflever adres hebben. (Amazon verzend de phone wel naar Nederland).
Iemand hier nog een slimmigheidje voor? In de voorwaarden staat helaas ook:
The use of forwarding addresses (and similar services) is excluded.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Bananenspin schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:33:
De 6a is nu te pre-orderen bij de mediamarkt, saturn of amazon.de websites. Je krijgt er ook gratis pixel buds bij alleen moet je helaas volgens de voorwaarden een Duits aflever adres hebben. (Amazon verzend de phone wel naar Nederland).
Iemand hier nog een slimmigheidje voor? In de voorwaarden staat helaas ook:

[...]
Koop 'm in spaanse amazon, net gedaan.

https://www.amazon.es/dp/B0B6BWYBKD

Edit, sorry al uitverkocht met gratis buds.

[ Voor 7% gewijzigd door Sunrise op 21-07-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Sunrise schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Koop 'm in spaanse amazon, net gedaan.

https://www.amazon.es/dp/B0B6BWYBKD

Edit, sorry al uitverkocht met gratis buds.
Helaas net te laat ja... :(

HOI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
Je kan nog proberen te refreshen / herladen van de pagina, regelmatig worden reserveringen teruggedraaid door betalingsproblemen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 14:26

MKDHB niet overdeeld positief over de 6a. Ga nu toch twijfelen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Maverick schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:37:
[YouTube: Google Pixel 6A Review: Can You Feel It?]
MKDHB niet overdeeld positief over de 6a. Ga nu toch twijfelen.
The verge is wel positief maar maximum brightness is niet geweldig, helaas geen meetresultaten.

Heb mijn order gecanceld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Meerdere reviews die het scherm echt als minpunt benoemen. Denk dat ik maar even wacht tot een Pixel 7, kijken wat die te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51

Gorefest

serial killer.

Reviews zijn toch allemaal goed? Dat gezeik over het display man man man, koop dan meteen een pro.
Het is gewoon een top budget phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
Gorefest schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:56:
Reviews zijn toch allemaal goed? Dat gezeik over het display man man man, koop dan meteen een pro.
Dat is jouw mening, mijn mening is dat ik de specificaties net wat te matig vind voor het geld. Jammer want ik ben dol op het handzame formaat.
Woon in een erg zonnig land en als het beeldscherm dan niet behoorlijk fel kan is het rete irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Zo komt hij toch niet naar voren als je meerdere reviews leest. Het is een fijne telefoon, met wat duidelijke minpunten. Scherm wat choppy aanvoelt (ook in vergelijking met andere 60hz schermen), geen draadloos laden, geen 3.5mm jack, hij schakelt erg snel performance terug wegens oververhitting, dit kan al na enkele minuten gebruik gebeuren waarna muziek stopt met spelen als je de camera even gebruikt bijvoorbeeld.

Er zijn veel budget telefoons dus dan moet je wel uitzonderlijk zijn om de beste te zijn. Als je voor deze prijs een kleine telefoon+google+goede camera wil, dan is dit waarschijnlijk de beste optie, maar dan negeer je dus de kritiek die ik eerder deelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Xda is niet zo positief over de performance.
We can see in the above screenshot that the Google Pixel 6a performs horribly under load. I was able to replicate the same results in a low-temperature environment too, and I was surprised by how bad it was. Over time, performance using this phone will suffer, and it will be hard to play games and do other intensive tasks over any stretch of time. You’ll particularly feel this when using your phone to do a lot at once. I was texting on Facebook Messenger while navigating in Google Maps and listening to music, and the phone struggled to keep up. All the while, it kept heating up, too.
Edit: soort van dubbelpost, zelfde inhoud als hierboven. :O

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 22-07-2022 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04
Volgens mij is het tijd voor een draadje [Google Pixel 6a] Ervaringen & Discussie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd naar gebruikersreviews van de 6a, maar op basis van wat ik nu lees* hou ik mijn 3a nog maar langer in gebruik.... Jammer! Mocht mijn 3a het begeven wordt een iPhone 13 (icm camera) of een Zenfone 9 (ivm grootte) óf ik ga terug naar een Xperia.

*De 6a wordt kennelijk snel warm (net als de reguliere 6 (Pro) wat logisch is gezien ze dezelfde soc hebben. Slecht netwerkontvangst door gebruik van ondermaatse modem. Tegenvallend/traag scherm zelfs voor een 60 Hz (en wederom color shifting waar ik mijn 3a ook al voor hen moeten omruilen met veel gedoe), en ik weet nu al dat ik de perfecte vingerafdrukscanner van de 3a (op de achterkant) gruwelijk ga missen zodra ik voor de eerste keer in een donkere ruimte verblind word door het felle licht van de optical fingerprint reader onder het scherm (echt een misser).

[ Voor 73% gewijzigd door draakhoofd op 25-07-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Tja, vertel mij dan maar eens welke ik moet kopen als ik niet meer dan 6" wil en stock android. Zijn weinig opties meer over. Alles is tegenwoordig groot. Alles wat klein is, is langzaam en of oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Het zal denk ik ook deels aan de gebruiker en zijn verwachtingen van een dergelijk toestel. Je zag in het filmpje van Marques ook dat de fingerprint in lijn ligt met de 6 met zijn snelheid. Die is niet super snel daar zullen sommige ook al moeite mee hebben.

Ik heb wel een pre order geplaatst maar heb toch besloten om deze te annuleren, ben bang dat voor dit bedrag en de levensjaren van het toestel, deze misschien wel vrij vlot oud begint te worden en gaat aftakelen. Het is dat ik momenteel een barst in scherm van mijn 4A heb dat ik over gegaan ben tot bestellen, misschien toch maar het schermpje laten herstellen, verder ben ik namelijk nog wel tevreden over het toestel.

Daarbij de aanvulling van XDA over preformance kan ook nog wel een ding zijn als je aan het multi taksen bent of meerdere apps hebt open staan. Natuurlijk verwacht je geen top specs voor deze prijs maar als toestel al met gebruik van camera, spotify en of andere basic apps gaat terug schakelen doet dat voor dit geld wel zeer.

Ook zullen er zeker wel plus punten aan het toestel zitten, bewezen software icm de bestaande camera, updates vanuit google, het formaat. Ik wacht toch nog even af op meerdere reviews en dat mijn 4A begint af te takelen dan zal ik opnieuw naar de 6A of wellicht de 7 gaan kijken.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Maverick schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Tja, vertel mij dan maar eens welke ik moet kopen als ik niet meer dan 6" wil en stock android. Zijn weinig opties meer over. Alles is tegenwoordig groot. Alles wat klein is, is langzaam en of oud.
Asus Zenfone 8, en de 9 komt binnenkort uit. Hebben volgens mij vrijwel stock android, klein formaat, goede specs al is de camera volgens mij niet zo bijzonder. Maar er zijn helaas erg weinig opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunrise schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Dat is jouw mening, mijn mening is dat ik de specificaties net wat te matig vind voor het geld. Jammer want ik ben dol op het handzame formaat.
Woon in een erg zonnig land en als het beeldscherm dan niet behoorlijk fel kan is het rete irritant.
Handzaam? Het scherm mag dan "maar" 6.1 inch zijn, maar door de bezels is die nog steeds redelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:25:
[...]

Handzaam? Het scherm mag dan "maar" 6.1 inch zijn, maar door de bezels is die nog steeds redelijk groot.
Ik heb een 6,4 inch telefoon en is al redelijk handzaam (voor mij) dus deze zal nog wat handzamer zijn (voor mij).
De bezels zijn volgens dit plaatje ongeveer gelijk aan de weergegeven pixels. Mooi? Nee, niet echt, maar het is geen ramp en het heeft nut zullen we maar vanuit gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1ORQiq9d7DgAkh-MhrJtDxcq-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zgn1y2yf8rjBZJtN3Xm1WfmU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Homeland schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:11:
Asus Zenfone 8, en de 9 komt binnenkort uit. Hebben volgens mij vrijwel stock android, klein formaat, goede specs al is de camera volgens mij niet zo bijzonder. Maar er zijn helaas erg weinig opties.
Zenfone 9 is wel een mooi dingetje hoor, ook op het gebied van de camera's, daar heeft Asus flink aan gewerkt. Groot minpunt is wel dat het updatebeleid nooit in de buurt komt van Google, maar so be it.

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 23-07-2022 14:37 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Om nog even terug te komen op de brightness 🔆 van de nieuwe 6A, volgens laptopmag is de average peak brightness 776 nits.
Klinkt niet slecht maar hoe zich dat vertaalt in het dagelijkse gebruik weet ik niet gezien een website meestal wit is daalt de brightness enorm. Dus ik vind het andere getal (brightness met 100% wit scherm) belangrijker maar dat getal staat er niet bij.

Als ik het naar andere pixel telefoons kijk scheelt het ongeveer 210 tot 175 nits met piekhelderheid 100% wit.
De pixel 6A zal dan ongeveer op 600 nits komen in het gunstigste geval.
Our lab testing was pretty glowing for the Pixel 6a with the phone reproducing 78.7% of the DCI-P3 color gamut in its Natural color setting. The iPhone SE (81%) and Galaxy A53 (86.8%) both topped it, but the Android phones have a second gear when it comes to color gamut. The Pixel 6a bumps up to 93% in its adaptive setting while the Galaxy A53 delivers an absolute cascade of copious colors to your corneas at 144.6% in its Vivid setting.

The Delta-E color accuracy test results (lower is better) for the Pixel 6a are among the best we’ve seen at 0.2 in its Natural setting. That narrowly defeats the iPhone SE (0.21), but both handily outperform the Galaxy A53 (0.31). Again, the Android phones have that second gear, which, in this case, costs them accuracy. Consequently, the Pixel 6a (0.25) falls behind the iPhone SE and the Galaxy A53 (0.32) drops further when using their more colorful settings.

Google didn’t sacrifice brightness, with the Pixel 6a display delivering an average peak of 776 nits. That easily eclipses the iPhone SE 2022 (550 nits) and outshines the Galaxy A53 (693).
https://www.laptopmag.com/reviews/pixel-6a-review

[ Voor 12% gewijzigd door Sunrise op 24-07-2022 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
Denk dat de Pixel 6A het voor mij gaat worden. Enerzijds weerhoudt me het kleine prijsverschil met de reguliere 6 een beetje. Maar bij release heb ik de 6 gehad. Fijn ding, maar mij echt te groot en zwaar waardoor ik ben terug gegaan naar de 3A. Dus de 6A past vermoedelijk beter in mijn straatje.
Ah, dus toch al een review die iets van meetwaarden omtrent het scherm vermeld. Als je de waarden van laptopmag ziet lijkt dat wel behoorlijk positief. Gezien er over het algemeen positief gesproken wordt over de helderheid van zowel de A53 als de SE.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Zoals ik de reviews over de 6a lees, wordt het een keuze rondom concessies.
Helaas niet de telefoon die velen hoopten.

Mijn mening is dat ze deze telefoon gelijk bij de release van de 6 hadden moeten brengen. Nu zo kort op de 7 en de net niet zaken die de 6a heeft...
Ik vind het ook een lastige keuze; wat voor mij duidelijk maakt dat Google zijn Pixel zaken niet helemaal meer op orde heeft.

Ik hoop dat we nog meer long term reviews gaan zien of mensen hier zich nog gaan melden die de keuze wel hebben gemaakt.

De pixel 4a was een duidelijke no brainer/ instant buy... De 6a laat zien dat Google het op een andere manier gaat proberen.
Misschien net te duur af gezet tegen de pro's en cons?
Ik denk als deze telefoon de entree prijs van de 4a had gehad, dan was het een ware verkoop hit geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door lordloeder op 25-07-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Meer mensen last van de volume knoppen opeens de geluidsinstelling aanpassen ipv het volume.
Voorbeeld:
Telefoon staat op trillen, ik kijk een filmpje en wil het volume wat harder zetten. Druk op volume up button en zie opeens dat hij op ringtone stand gaat ipv media volume aan te passen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Net de 6a even in de handen gehad, formaat is top. Maar blijf lekker bij mijn gewone 6. Mindere camera, ook traag en geen draadloos laden is voor mij toch een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
DeBaroN schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:25:
Net de 6a even in de handen gehad, formaat is top. Maar blijf lekker bij mijn gewone 6. Mindere camera, ook traag en geen draadloos laden is voor mij toch een dealbreaker.
Kun je het traag toelichten?
Het ontbreken van draadloos laden is duidelijk, maar hoe uit zich traag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
lordloeder schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:36:
[...]

Kun je het traag toelichten?
Het ontbreken van draadloos laden is duidelijk, maar hoe uit zich traag?
Camera met foto maken en openen. En scrollen door menu is niet zo soepel als bij mijn 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 16:43
Is het al duidelijk of de pixel 6a te installeren is met een custom rom? Of is dit een eigenschap van alle pixels, dat de bootloader is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
Ik word intens verdrietig van mijn pixel 6. Wat een bagger telefoon zeg. Het is de perfecte telefoon voor mij en ben er dol op, als ik er iets anders mee kon dan fotos maken. Maar goed dat kan ik niet, want hij raakt om de 5-10 minuten zijn connectie kwijt. Die ik alleen kan restoren door flight mode aan en uit te zetten. Wat prima is als het 1 keer per dag is, maar elke 10 minuten is echt debiel en wordt er echt ongelukkig van. Ik ben niet snel ontevreden over een telefoon, maar dit is echt intens slecht

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06:03
-Splash- schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:06:
Ik word intens verdrietig van mijn pixel 6. Wat een bagger telefoon zeg. Het is de perfecte telefoon voor mij en ben er dol op, als ik er iets anders mee kon dan fotos maken. Maar goed dat kan ik niet, want hij raakt om de 5-10 minuten zijn connectie kwijt. Die ik alleen kan restoren door flight mode aan en uit te zetten. Wat prima is als het 1 keer per dag is, maar elke 10 minuten is echt debiel en wordt er echt ongelukkig van. Ik ben niet snel ontevreden over een telefoon, maar dit is echt intens slecht

Hebben meer mensen dit?
Ik heb dit ook gehad, maar dan elke minuut, kon niet eens een update downloaden. Internet, Bluetooth, alle connecties weg en na 5s kwamen ze weer terug.
Nadat ik m'n toestel heb teruggestuurd voor reparatie, heb ik een nieuwe gekregen en die doet t prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
tomhier schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:14:
[...]

Ik heb dit ook gehad, maar dan elke minuut, kon niet eens een update downloaden. Internet, Bluetooth, alle connecties weg en na 5s kwamen ze weer terug.
Nadat ik m'n toestel heb teruggestuurd voor reparatie, heb ik een nieuwe gekregen en die doet t prima!
Ah dat biedt hoop. (Behalve dat het alleen mijn verbinding is, dus 4g weg en leeg driehoekje met uitroepteken)

Lees op Reddit ook wel verhalen van iemand die al 4x een nieuwe gehad heeft en dit niets uithaalde. Maar wellicht heb ik ook geluk net als jij. Dit toestel komt uit de Duitse mediamarkt. Dus het zal via hen moeten gaan? Het terugsturen? Of kan dat makkelijker?

[ Voor 6% gewijzigd door -Splash- op 26-07-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06:03
-Splash- schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Ah dat biedt hoop. (Behalve dat het alleen mijn verbinding is, dus 4g weg en leeg driehoekje met uitroepteken)

Lees op Reddit ook wel verhalen van iemand die al 4x een nieuwe gehad heeft en dit niets uithaalde. Maar wellicht heb ik ook geluk net als jij. Dit toestel komt uit de Duitse mediamarkt. Dus het zal via hen moeten gaan? Het terugsturen? Of kan dat makkelijker?
Die van mij komt bij belsimpel vandaan, dus dat was wat makkelijker. Maar ik denk dat je via google support ook wel een eind kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:20
M'n Pixel 3a, waar ik eigenlijk nog best tevreden mee was, was verkeerd gevallen. Na wat uitzoekwerk toch maar voor de Pixel 6 gegaan. Pixel 6a was nog te lang wachten voor mij, en het prijsverschil te klein voor alle puntjes waar ie toch minder is.

Ik was best bang voor de vingerafdrukscanner en toch ook wel een beetje voor het formaat en het gewicht, maar ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben met m'n keuze. Gelukkig doet mijn exemplaar het erg goed, en het is weer heerlijk om een snel nieuw toestel te hebben.

Ik moest wel wat hannesen met de installatie van Google Photo's (ik kreeg eerst een versie zonder de magic eraser), en Whatsapp (terugzetten van de backup uit de cloud ging eerst niet goed. Komt volgens mij allebei door het overzetten van oude toestelgegevens met de usb-c kabel. Maar was vrij makkelijk op te lossen.

Nu ben ik met de Pocket Operator Pixel app aan het spelen, volgens mij kan je daar best leuke dingen mee maken, maar ik kan eigenlijk maar één youtube filmpje vinden van iemand die dat doet. YouTube: pocket operator for Pixel Introduction terwijl er toch honderden filmpjes zijn met de hardware pocket operator syntjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18
MaffeMaarten schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:10:
M'n Pixel 3a, waar ik eigenlijk nog best tevreden mee was, was verkeerd gevallen. Na wat uitzoekwerk toch maar voor de Pixel 6 gegaan. Pixel 6a was nog te lang wachten voor mij, en het prijsverschil te klein voor alle puntjes waar ie toch minder is.

Ik was best bang voor de vingerafdrukscanner en toch ook wel een beetje voor het formaat en het gewicht, maar ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben met m'n keuze. Gelukkig doet mijn exemplaar het erg goed, en het is weer heerlijk om een snel nieuw toestel te hebben.

Ik moest wel wat hannesen met de installatie van Google Photo's (ik kreeg eerst een versie zonder de magic eraser), en Whatsapp (terugzetten van de backup uit de cloud ging eerst niet goed. Komt volgens mij allebei door het overzetten van oude toestelgegevens met de usb-c kabel. Maar was vrij makkelijk op te lossen.

Nu ben ik met de Pocket Operator Pixel app aan het spelen, volgens mij kan je daar best leuke dingen mee maken, maar ik kan eigenlijk maar één youtube filmpje vinden van iemand die dat doet. YouTube: pocket operator for Pixel Introduction terwijl er toch honderden filmpjes zijn met de hardware pocket operator syntjes.
Leuk om ook gewoon af en toe positieve verhalen te lezen :)
Ikzelf heb mijn pixel 6 nu ook een maand of 2 en ik ben er nog steeds bijzonder tevreden mee, eigenlijk zo goed als 0 issues.
Jammer dat een aantal mensen hier dat anders ervaren, en hopelijk worden de problemen bij hen snel opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
Hier nog tevreden gebruiker van de Pixel 6, al draai ik pas paar dagen mee met het "Pixel -circus" 😃

Vooralsnog geen enkel issue, maar wat me wel opvalt is dat ik vanaf vergrendelscherm het notificatie paneel (van boven omlaag schuiven), inclusief snelle instellingen kan openen en aanpassen. Lijkt me niet de bedoeling. Kan daar bijvoorbeeld contactloze betaling doen terwijl ik op instellingen van vergrendelscherm juist heb ingesteld dit niet snel te kunnen benaderen via sneltoets.

Of heb ik instelling gemist? Draai overigens Android 13, met juli beveiligingsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Delirius schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:00:
vanaf vergrendelscherm het notificatie paneel (van boven omlaag schuiven), inclusief snelle instellingen kan openen en aanpassen. Lijkt me niet de bedoeling.
Openen kan wel, aanpassen kan niet zonder telefoon te moeten ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
CRXed schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:41:
[...]

Openen kan wel, aanpassen kan niet zonder telefoon te moeten ontgrendelen.
Wat bedoel je met aanpassen? Ik kan bijvoorbeeld gewoon QR code scannen, wifi aan of uitzetten, scherm casten enz. Lijkt me dat dit functie van vergrendelscherm omzeilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 15:16

Christiano007

Ich bin der champion

Ik mis eigenlijk alleen de getallen bij de iconen als ik iets nog niet geopend heb. Dus bijv. 5 oproepen bij telefoon icoon of 10 ongelezen mail bij mail icoon.

Iemand die de instelling weet om dit te laten zien?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:43
Christiano007 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:45:
Ik mis eigenlijk alleen de getallen bij de iconen als ik iets nog niet geopend heb. Dus bijv. 5 oproepen bij telefoon icoon of 10 ongelezen mail bij mail icoon.

Iemand die de instelling weet om dit te laten zien?
Ik gebruik het sinds 1992 (of zo) niet meer vanwege de inmiddels perfecte notificaties in Android. Maar hierbij: ingedrukt houden op het home screen, dan "instellingen start" en dan "meldingsstipjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jO2eyXa5XHF_e3xjAgGGX3YqJrk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l30FdH0rtYobdMgQLrWwiHCH.png?f=user_large
Lijkt erop dat ik wat geduld moet hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Iemand die hier KPN-Esim gebruikt en battery drain ervaart?
Sinds ochtend (half 9) is er al 12% batterij gebruik in paar uurtjes ..(van 50 naar 38%). Ik weet dat er een bug was met e-sim maar dacht dat die gefixt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:42
Eigenlijk vanaf dag 1 een Pixel 6 gebruiker.
Ik heb heel erg veel last gehad van de update die verbindingen liet weg vallen.
Dit duurde een goede paar weken, voordat de update er was. Dit lostte een hoop op, echter heb ik nog steeds dat ik op veel plekken in ons kantoor gebouw geen goede verbinding heb zodra ik ga bellen. Dan moet ik echt even weg lopen.

Ook vind ik de Pixel 6 gewoon te groot. Het formaat van mij vorige Galaxy S10 is toch echt stukken beter. Wat mij betreft hadden ze het bij de Pixel 5 qua formaat mogen houden.

Het is namelijk één van de fijnere telefoons die ik gehad heb. Prima snel nog na maanden van gebruik. En er is echt nog geen andere telefoon die zo makkelijk een prachtige foto kan schieten.

Hopelijk komt er ooit nog eens een Pixel in een kleiner formaat. Deze is namelijk te groot. Hierdoor wil hij nog wel eens vallen. En is een screenprotector echt noodzakelijk. Naar mijn idee is het schermglas namelijk gemaakt van plastic. Daar is echt niets voor nodig om het te laten krassen. Mijn minimaal vier jaar oude S8 ligt hier naast me en daar is het glas nog puntgaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
@Dubrillion gebruik je een e-sim of een normale sim?

Op reddit zijn er mensen die gewisseld zijn naar e-sim en die hebben geen verbindingsproblemen meer waarbij ze dat voorheen wel hadden. Wellicht is dit voor jou ook de oplossing.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:30
Karish schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:07:
Sinds ochtend (half 9) is er al 12% batterij gebruik in paar uurtjes ..(van 50 naar 38%). Ik weet dat er een bug was met e-sim maar dacht dat die gefixt was.
Ik gebruik KPN E-SIM.
Nergens last van met mijn Pixel 6 Pro.
Ik heb nu nog 92% over maar vandaag een drukke dag op het werk dus de telefoon nauwelijks gebruikt, maar 2 uur SOT. Al sinds de aanschaf geen problemen en een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Delirius schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:33:
[...]

Wat bedoel je met aanpassen? Ik kan bijvoorbeeld gewoon QR code scannen, wifi aan of uitzetten, scherm casten enz. Lijkt me dat dit functie van vergrendelscherm omzeilt.
Aanpassen = je kan niet de opties van het notificatiepaneel aanpassen, dus je kan er niet extra opties op zetten of verwijderen,

Wifi aan/uit zetten kan ja.
Casten kan niet zonder dat er om een pincode gevraagd wordt.
QR code weet ik niet want dat gebruik ik niet via de snelkeuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Karish schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:07:
Ik gebruik ook een e-sim, maar dan van T-Mobile en gewone KPN sim. Had ook veel last van een battery drain. In een eerdere post heb ik een tip gegeven door iets te wijzigen dmv dev. Opties. Dit lijkt te werken want mijn telefoon haalt het, zoals het hoort, weer van 06:00 tot laat in de avond. Midden tot zware gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Blekkienl schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Ik gebruik ook een e-sim, maar dan van T-Mobile en gewone KPN sim. Had ook veel last van een battery drain. In een eerdere post heb ik een tip gegeven door iets te wijzigen dmv dev. Opties. Dit lijkt te werken want mijn telefoon haalt het, zoals het hoort, weer van 06:00 tot laat in de avond. Midden tot zware gebruiker.
Ik kan je eerder post niet vinden. Ben wel geïnteresseerd erin. Heb ook esim en redelijk last van batterij drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
T-bone88 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Ik kan je eerder post niet vinden. Ben wel geïnteresseerd erin. Heb ook esim en redelijk last van batterij drain.
Deze post hieronder bedoel je wellicht. Heb het ook op deze manier gedaan en merk ook behoorlijk verschil. Op 4G blijft drain echter hoger dan op Wifi. Zit hier overigens op eSIM van Vodafone.
Blekkienl schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Het lijkt erop dat dit softwarematig niet helemaal lekker loopt.
Mogelijke oplossing op reddit gezien -> aanpasbare connectiviteit uitzetten.

en vervolgens ontwikkelaaropties -> mobiele data altijd actief uitzetten. Als dit aanstaat dan zal de 4g/5g onnodig actief blijven als je op wifi zit.

eergister pas gewijzigd, maar aanzienelijke verbetering. Nog geen concrete cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.St
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:29
Zonet van de Pixel 3a naar de 6a overgeschakeld. Dat overzetten en tweaken is toch altijd een gedoe...

Een probleem waar ik nu tegen aan loop is dat app's geen snelkoppelingen lijken te hebben (lang te drukken op het app-icoontje)?

Bv. de laatst gebelde mensen bij telefoon, Spotify laatst afgespeeld, bestemmingen op Google maps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:20
CRXed schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:06:
[...]

Aanpassen = je kan niet de opties van het notificatiepaneel aanpassen, dus je kan er niet extra opties op zetten of verwijderen,

Wifi aan/uit zetten kan ja.
Casten kan niet zonder dat er om een pincode gevraagd wordt.
QR code weet ik niet want dat gebruik ik niet via de snelkeuzes.
@Delirius
Klopt, heb ik me ook wel eens over verbaasd, het is op zich wel handig, maar als iemand die mijn toestel zou stelen snel via dat menu de vliegtuigmodus aan kan zetten bijvoorbeeld, zodat m'n find my phone niet meer werkt, dan is dat natuurlijk vervelend. (hoewel je 'm ook gewoon uit kan zetten natuurlijk)

In mijn meer paranoïde periode heb ik wel eens alle "gevaarlijke" dingen uit dat lijstje gehaald, nadeel is dat je ze dan als je wel unlocked ben ook niet meer hebt natuurlijk. Nu laat ik gewoon alles erin staan, maar de afweging blijft, en ik denk niet dat veel mensen zich hier bewust van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
MaffeMaarten schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:14:
[...]

@Delirius
Klopt, heb ik me ook wel eens over verbaasd, het is op zich wel handig, maar als iemand die mijn toestel zou stelen snel via dat menu de vliegtuigmodus aan kan zetten bijvoorbeeld, zodat m'n find my phone niet meer werkt, dan is dat natuurlijk vervelend. (hoewel je 'm ook gewoon uit kan zetten natuurlijk)

In mijn meer paranoïde periode heb ik wel eens alle "gevaarlijke" dingen uit dat lijstje gehaald, nadeel is dat je ze dan als je wel unlocked ben ook niet meer hebt natuurlijk. Nu laat ik gewoon alles erin staan, maar de afweging blijft, en ik denk niet dat veel mensen zich hier bewust van zijn.
Precies dit.... Zonder meteen alu-hoedje uit te willen hangen maar vind het bijzonder dat ik op instelling lock screen expliciet kan uitzetten dat ik niet Wallet kan bereiken om het dan doodleuk wel via notificatie paneel te bereiken én gebruiken.

Heb wel maar gemeld bij Google maar kwam op ander draadje ergens al iemand tegen die dit in november ook al had gemeld. Zal dan wel nog als feature worden gezien 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Geert.St schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:36:

Een probleem waar ik nu tegen aan loop is dat app's geen snelkoppelingen lijken te hebben (lang te drukken op het app-icoontje)?

Bv. de laatst gebelde mensen bij telefoon, Spotify laatst afgespeeld, bestemmingen op Google maps...
Zowel bij Maps als Telefoon en meeste andere apps heb ik die snelkoppelingen wel.

Volgens mij is er niet een aparte setting voor waarmee je dit aan/uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:42
Zonet van de Pixel 3a naar de 6a overgeschakeld. Dat overzetten en tweaken is toch altijd een gedoe...

En? ;) De eerste indrukken van het nieuwe toestel zijn positief / negatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Dat werkt hier wel gewoon, wel al gebeld , Spotify gebruikt enz?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58

nFo

Ook overgestapt van Pixel 3a naar 6a, eerste indruk valt mij 100% mee.
Kon gelijk alle data, account, apps overzetten naar de 6a, wel op letten dat de 6a de USB host is.
Mooi clean Android, met helpvolle Google setup/tips.

Enige minpuntjes zijn:
Opladen schiet niet echt op met 18 watt, s'nacht opladen dus.
Al is het wel beter voor de accu op de langere termijn.
Wordt vrij warm, met een case valt het wel mee.
Punch hole front camera is niet exact rond.
3,5mm headphone aansluiting zijn ze vergeten, al werkt blue tooth ook prima, geluid wordt er niet beter op.
Toestel had nog wel kleiner gemogen, al is elke telefoon tegenwoordig een 10 inch tablet.
Prijs had wel lager gekund, €399 -349,-. Ten opzichte van de Pixel 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
Hier ook nog bezitter van een 3A. Upgrade naar de 6A had me best leuk geleken. Zeker dat na eerdere ervaringen met de reguliere 6 die mij gewoon te groot was. Maar er zijn twee zaken die me tegen hebben gehouden:
- De camera lijkt een minimale winst toch de 3A. Al is wide angle natuurlijk een leuke toevoeging.
- De ontvangskwaliteit. Die van de 3A is al zozo, en die van de reguliere 6 is zeker al niet beter. In NL valt het vaak wel mee, maar in het buitenland vaak wel het verschil tussen een bruikbaar signaal (willekeurig toestel) of geen signaal (Pixel). En eigenlijk ervaar ik dat al sinds de Nexus 5...

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:42
nFo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 00:04:
Ook overgestapt van Pixel 3a naar 6a, eerste indruk valt mij 100% mee.
Kon gelijk alle data, account, apps overzetten naar de 6a, wel op letten dat de 6a de USB host is.
Mooi clean Android, met helpvolle Google setup/tips.

Enige minpuntjes zijn:
Opladen schiet niet echt op met 18 watt, s'nacht opladen dus.
Al is het wel beter voor de accu op de langere termijn.
Wordt vrij warm, met een case valt het wel mee.
Punch hole front camera is niet exact rond.
3,5mm headphone aansluiting zijn ze vergeten, al werkt blue tooth ook prima, geluid wordt er niet beter op.
Toestel had nog wel kleiner gemogen, al is elke telefoon tegenwoordig een 10 inch tablet.
Prijs had wel lager gekund, €399 -349,-. Ten opzichte van de Pixel 6.
Ik begrijp dat de 6a geen quick-Charging ondersteund?
Dan andere vraag : zijn er Pixel bezitters die gebruik kunnen maken van VoLTE van hun mobiele provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Soundwork schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:58:
[...]

geen enkele Pixel 6 heeft Quick Charging toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Soundwork schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Dan andere vraag : zijn er Pixel bezitters die gebruik kunnen maken van VoLTE van hun mobiele provider?
Als ik mijn 40watt lader er opzet staat er wel: snel opladen, zal nog ff testen hoe lang het duurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04
CRXed schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:17:
[...]

geen enkele Pixel 6 heeft Quick Charging toch...
De Pixel 6(a)(pro) zijn allemaal compatible met USB PowerDelivery 3.0, dus fast charging is aanwezig.
Wireless charging is niet aanwezig op de Pixel 6a.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

BGLAdmin schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:10:
[...]

De Pixel 6(a)(pro) zijn allemaal compatible met USB PowerDelivery 3.0, dus fast charging is aanwezig.
Wireless charging is niet aanwezig op de Pixel 6a.
Fast charging tot max. 18W. De Pixel 6 ondersteund opladen met 30W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Wanneer komt de security update voor de 6a ?, Staat nog steeds op april.
Accu duur zit wel snor, koop wel een USB naar 3,5mm kabel.
Krijg het geluid met de Sony XM3 nog niet helemaal lekker, zal nog ff klooien in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
HetGezegde schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:47:
[...]

Fast charging tot max. 18W. De Pixel 6 ondersteund opladen met 30W.
Beide valt niet meer in de "fast" categorie tegenwoordig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
nFo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:48:
Wanneer komt de security update voor de 6a ?, Staat nog steeds op april.
Accu duur zit wel snor, koop wel een USB naar 3,5mm kabel.
Krijg het geluid met de Sony XM3 nog niet helemaal lekker, zal nog ff klooien in de app.
USB naar 3.5 heb ik ook, klinkt toch beter dan bluetooth.

Er is al een Juni build voor de 6a
https://developers.google.com/android/images#bluejay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43
Pas geleden Pixel 6 gekocht en ingesteld, maar na al die jaren nog steeds niet gefixt, het verdwijnen van Google weer op het thuisscherm. Al gezocht op youtube, maar oplossingen daar genoemd helpen niet. Iemand die misschien een oplossing heeft die wel werkt? Verder tevreden, want toestel is snel en beeldkwaliteit is zeer goed. Waarom staat de tijd en datum links en niet meer in het midden zoals op Android 11?

[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 31-07-2022 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:30
desalniettemin schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:37:
Pas geleden Pixel 6 gekocht en ingesteld, maar na al die jaren nog steeds niet gefixt, het verdwijnen van Google weer op het thuisscherm. Al gezocht op youtube, maar oplossingen daar genoemd helpen niet. Iemand die misschien een oplossing heeft die wel werkt? Verder tevreden, want toestel is snel en beeldkwaliteit is zeer goed. Waarom staat de tijd en datum links en niet meer in het midden zoals op Android 11?
Instellingen - Scherm - Vergrendelscherm - Klok met 2 regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 20:52
Bla65 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Ja, gek he. Maar het toestel zoekt ook eerst naar downloadbare netwerkinfo (zonder dat je wat hebt ingesteld) en vraagt dan om de QR van de esim die bij mij dan spontaan van Vodafone moest zijn. Je zou bijna denken dat het een branded/simlocked toestel is maar dat is het niet. Het werkt nu dus ik ga door met mijn leven.
Update: vrijdag maar weer eens een simwissel naar esim geprobeerd (KPN EEN naar KPN EEN) en nu ging het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
qwasd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Instellingen - Scherm - Vergrendelscherm - Klok met 2 regels
Dit veranderd alleen de klok op het vergrendelscherm, maar klok op thuisscherm nog steeds links :?

[ Voor 18% gewijzigd door desalniettemin op 31-07-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
desalniettemin schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Dit veranderd alleen de klok op het vergrendelscherm, maar klok op thuisscherm nog steeds links :?
Op Android 12 staat de klok links en het weer krijg je als je locatietoestemming geeft bij Instellingen Start - Snel Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik zit steeds met mijn wang op het dempen knopje te drukken waardoor mensen mij niet meer horen. Hebben meer mensen hier last van? Heb proberen te kijken of ik iets kon vinden om die dempen knop te verplaatsen of iets anders mee te doen maar nog niet kunnen vinden. Nu meerdere gesprekken gehad waardoor de spraak onbedoelt werd gedempt, moet heel erg opletten de telefoon van mijn wang te houden.

Heb met eerdere Galaxy telefoons geen last gehad dat knoppen per ongeluk ingedrukt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
CRXed schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:45:
[...]

Op Android 12 staat de klok links en het weer krijg je als je locatietoestemming geeft bij Instellingen Start - Snel Overzicht
Stond al aan. Helpt dus ook niet :) Ik vind het ook raar dat je die klok niet kunt kunt aanpassen, of zelfs verwijderen. Moet je zeker een andere launcher gebruiken? Doe ik liever niet.

[ Voor 21% gewijzigd door desalniettemin op 01-08-2022 13:52 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires