Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:29
Nenoki schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:49:
Ik zit steeds met mijn wang op het dempen knopje te drukken waardoor mensen mij niet meer horen. Hebben meer mensen hier last van? Heb proberen te kijken of ik iets kon vinden om die dempen knop te verplaatsen of iets anders mee te doen maar nog niet kunnen vinden. Nu meerdere gesprekken gehad waardoor de spraak onbedoelt werd gedempt, moet heel erg opletten de telefoon van mijn wang te houden.

Heb met eerdere Galaxy telefoons geen last gehad dat knoppen per ongeluk ingedrukt werken.
Heb dat probleem met al m'n pixels (vanaf de 2) al gehad.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32
Ik zit steeds met mijn wang op het dempen knopje te drukken waardoor mensen mij niet meer horen. Hebben meer mensen hier last van? Heb proberen te kijken of ik iets kon vinden om die dempen knop te verplaatsen of iets anders mee te doen maar nog niet kunnen vinden. Nu meerdere gesprekken gehad waardoor de spraak onbedoelt werd gedempt, moet heel erg opletten de telefoon van mijn wang te houden.

Heb met eerdere Galaxy telefoons geen last gehad dat knoppen per ongeluk ingedrukt werken.
Je bedoelt op je scherm? In principe moet het scherm uit gaan als je de telefoon bij gezicht houdt (test: leg je telefoon al bellend op tafel en houd je hand over de sensor bij de camera. Het scherm zou dan uit moeten gaan).
Als je scherm aan blijft is er of een instelling niet goed of je sensor niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Salv schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:09:
Het zal denk ik ook deels aan de gebruiker en zijn verwachtingen van een dergelijk toestel. Je zag in het filmpje van Marques ook dat de fingerprint in lijn ligt met de 6 met zijn snelheid. Die is niet super snel daar zullen sommige ook al moeite mee hebben.

Ik heb wel een pre order geplaatst maar heb toch besloten om deze te annuleren, ben bang dat voor dit bedrag en de levensjaren van het toestel, deze misschien wel vrij vlot oud begint te worden en gaat aftakelen. Het is dat ik momenteel een barst in scherm van mijn 4A heb dat ik over gegaan ben tot bestellen, misschien toch maar het schermpje laten herstellen, verder ben ik namelijk nog wel tevreden over het toestel.

Daarbij de aanvulling van XDA over preformance kan ook nog wel een ding zijn als je aan het multi taksen bent of meerdere apps hebt open staan. Natuurlijk verwacht je geen top specs voor deze prijs maar als toestel al met gebruik van camera, spotify en of andere basic apps gaat terug schakelen doet dat voor dit geld wel zeer.

Ook zullen er zeker wel plus punten aan het toestel zitten, bewezen software icm de bestaande camera, updates vanuit google, het formaat. Ik wacht toch nog even af op meerdere reviews en dat mijn 4A begint af te takelen dan zal ik opnieuw naar de 6A of wellicht de 7 gaan kijken.
Zelf heb ik ook een 4a en daarover ben ik eigenlijk nog heel tevreden. Ben geen zware gebruiker dus kan qua apps die ik gebruik nog prima mee. De 6A leek me een interessante vervanger nu ik weer mag verlengen, maar hij kan me eigenlijk te weinig bekoren.

Probleem is wel dat mijn USB-C poort kaas is (niet helemaal defect maar bij het minste of geringste wordt de verbinding met de oplaad- of Android Auto kabel verbroken). Overweeg eigenlijk om die maar gewoon te laten repareren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Joster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:57:
[...]

Zelf heb ik ook een 4a en daarover ben ik eigenlijk nog heel tevreden. Ben geen zware gebruiker dus kan qua apps die ik gebruik nog prima mee. De 6A leek me een interessante vervanger nu ik weer mag verlengen, maar hij kan me eigenlijk te weinig bekoren.

Probleem is wel dat mijn USB-C poort kaas is (niet helemaal defect maar bij het minste of geringste wordt de verbinding met de oplaad- of Android Auto kabel verbroken). Overweeg eigenlijk om die maar gewoon te laten repareren..
Heb je dit probleem met de poort altijd gehad? Ik had een keer problemen met mijn OP8, de poort zat vol stof van de broekzak etc. Dit schoongemaakt met zo'n zachte tandenstoker en daarna opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Petert87 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:25:
[...]

Heb je dit probleem met de poort altijd gehad? Ik had een keer problemen met mijn OP8, de poort zat vol stof van de broekzak etc. Dit schoongemaakt met zo'n zachte tandenstoker en daarna opgelost.
Nee het is wel steeds erger geworden. Heb de poort al op diverse manieren schoon gemaakt en dan gaat het even 'ietsjes' beter maar echt helpen doet het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Joster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Nee het is wel steeds erger geworden. Heb de poort al op diverse manieren schoon gemaakt en dan gaat het even 'ietsjes' beter maar echt helpen doet het niet..
Ah ok. Dat is balen. Aanbieden voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Joster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Ook al eens een andere kabel geprobeerd? Ik heb bij een aantal usb micro kabels dat de omhulsing niet meer netjes sluit vanwege het veelvuldig connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Petert87 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

Ah ok. Dat is balen. Aanbieden voor reparatie?
Daar neig ik nu wel naar, verder bevalt de telefoon nog prima.
lordloeder schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Ook al eens een andere kabel geprobeerd? Ik heb bij een aantal usb micro kabels dat de omhulsing niet meer netjes sluit vanwege het veelvuldig connectoren.
Jazeker. De slechtste is die in mijn auto (USB-C naar USB-A), die van een aantal opladers hier in huis (USB-C naar USB-C) doen het redelijk en zorgen niet echt voor problemen zolang de telefoon stil ligt en de kabel niet aangeraakt wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monesj
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Joster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:57:
[...]

Dat dacht ik ook van mijn Pixel 5. De USB C ging er ook niet helemaal in. Met een speld heb ik de poort tot de bodem/onderkant helemaal leeggepulkt. Deze zat vol met opgebouwd stof.
Werkt weer als een tierelier >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
monesj schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Dat dacht ik ook van mijn Pixel 5. De USB C ging er ook niet helemaal in. Met een speld heb ik de poort tot de bodem/onderkant helemaal leeggepulkt. Deze zat vol met opgebouwd stof.
:X
Liever geen keihard metaal in die poort gebruiken, een tandenstoker werkt ook, is deze te dik scherp hem dan wat aan met een mesje of breek 'm door. Met een flinke splinter daarvan krijg je het stof er ook wel uit en dat is wat veiliger dan gaan poeren met een speld.
Vaak is zoiets idd diep aangestampt stof vanuit je broekzak wat er in geperst werd tijdens het aansluiten van de kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

CRXed schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:26:
[...]

USB naar 3.5 heb ik ook, klinkt toch beter dan bluetooth.

Er is al een Juni build voor de 6a
https://developers.google.com/android/images#bluejay
Gisteren, zo waar een update naar juni, updaten duurde wel opvallend lang.
Verder de OtterBox case voor de 6a gekocht, mooie bullet proof case met cover voor de USB poort, alleen wat bulky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Pixel 6 or pixel 6a dat is de vraag. Ik heb zelf gewacht tot de 6a kwam met de oude vertrouwde camera van de voorgaande versies en nu deze uit is ga ik twijfelen mede door het prijsverschil.

De pixel 6a zit rond de 460 euro en de pixel 6 rond de 530 euro en dat is 70 euro verschil.

Nu heeft de pixel een iets beter camera qua scherpte en in het donker is deze beter. Hij heeft wireless charging en is 6.4 ipv 6.1. inch.

Voor de rest is het toestel wel een beetje hetzelfde op het scherm na nog dan.

Wat denken jullie is het de 90 euro waard. Moet wel zeggen ben wel gek met wireless charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Op Belsimpel staat de 6a voor 459 euri. Ik heb nog even gebeld en de prijs zou kloppen.
Lijkt erop dat Belsimpel (door slim inkoopbeleid ?) de extra toeslag op de officiële verkoopprijs niet meer hanteert. Goed nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noresponse schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:06:
Pixel 6 or pixel 6a dat is de vraag. Ik heb zelf gewacht tot de 6a kwam met de oude vertrouwde camera van de voorgaande versies en nu deze uit is ga ik twijfelen mede door het prijsverschil.

De pixel 6a zit rond de 460 euro en de pixel 6 rond de 430 euro en dat is 90 euro verschil.

Nu heeft de pixel een iets beter camera qua scherpte en in het donker is deze beter. Hij heeft wireless charging en is 6.4 ipv 6.1. inch.

Voor de rest is het toestel wel een beetje hetzelfde op het scherm na nog dan.

Wat denken jullie is het de 90 euro waard. Moet wel zeggen ben wel gek met wireless charging.
Als ik zelf kon kiezen zou ik voor de 6A gaan, maar dat komt vooral omdat ik de normale 6 oncomfortabel groot vind. Ik vind draadloos laden, camera en een 90hz scherm ook niet zo heel belangrijk.

Als je die dingen wel belangrijk vindt, dan kan je denk ik beter voor de 6 gaan. €90 is niet zo bijzonder veel om jarenlange frustraties tegen te gaan.

Edit:
Ik heb nu uiteindelijk maar besloten om mijn Pixel 6 officieel weg te geven aan een familielid. Update na update heb ik verschillende problemen en ben er nu echt helemaal klaar mee. Android auto functioneerde een paar updates geleden niet meer, de app drawer crasht nog steeds met regelmaat, de modem is brak en sinds de laatste update wordt mijn Pixel 6 constant te warm om comfortabel te gebruiken.

Het was een leuk experiment, maar Google zelf is ironisch genoeg degene die mij doet twijfelen om een iPhone aan te schaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Noresponse schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:06:
De pixel 6a zit rond de 460 euro en de pixel 6 rond de 430 euro en dat is 90 euro verschil.
30 euro zelfs maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

+100€ 6 is volgens mij op het goedkoopst nu 530€.
Bevalt hier nog steeds prima, snel en geen bugs. Accu doet het redelijk goed, camera is echt fantastisch!
Laatst wel een keer een herstart na het openen van de camera via 2x op de knop drukken. Toen liep ie compleet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik kom er net achter na allerlei reviews dat zowel pixel 6 als 6a geen duotoestel is. WTF ik dacht dat dit tegenwoordig standaard was. E-Sim kan wellicht wel, maar vraag me af of KPN of Vodafone dit ondersteunt. Ja ik heb twee verschillende providers. Moet gewoon bereikbaar zijn.

Weet iemand of KPN of Vodafone e-sim ondersteunt op deze toestellen. Ik kom alleen Apple tegen.

Ik krijg steeds meer het idee dat ik de pixel niet voor mij is.

[ Voor 22% gewijzigd door Noresponse op 03-08-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 18:24
Noresponse schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:24:
Ik kom er net achter na allerlei reviews dat zowel pixel 6 als 6a geen duotoestel is. WTF ik dacht dat dit tegenwoordig standaard was. E-Sim kan wellicht wel, maar vraag me af of KPN of Vodafone dit ondersteunt. Ja ik heb twee verschillende providers. Moet gewoon bereikbaar zijn.

Weet iemand of KPN of Vodafone e-sim ondersteunt op deze toestellen. Ik kom alleen Apple tegen.

e-sim wordt voor zover ik weet door alle grote providers wel ondersteund. Toevallig net ingesteld met t-mobile. Werkt net zo makkelijk als een fysieke sim.
KPN: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm
Vodafone: https://www.vodafone.nl/abonnement/esim

Dit werkt op alle toestellen hetzelfde. Net als dat een nanosim ook in alle merken past.

[ Voor 11% gewijzigd door Maverick op 03-08-2022 13:29 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 21:33

Matszs

><>

In mijn Pixel 6 Pro heb ik dualsim met KPN fysieke simkaart en T-Mobile eSim. Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Hier Vodafone e-sim, werkt na het aan krijgen perfect;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Mooi dan kan ik dus vodafone e-sim gebruiken en KPN op de simkaart. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:44
Noresponse schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:36:
Kan bevestigen dat dit werkt, heb Vodafone persoonlijk op de esim, KPN zakelijk via simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Bedankt allemaal voor de tips nu nog kiezen en neig naar de 6a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
charrel schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

+100€ 6 is volgens mij op het goedkoopst nu 530€.
Dat geloof ik meteen, maar @Noresponse schreef 430 en 460. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Klopt kiwi , Ik had een mis typ en aangepast na je opmerking. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor wat het waard is, toch wel een lekkere camera-score (130) van DXO voor de Pixel 6a: https://www.dxomark.com/google-pixel-6a-camera-test/.

Slechts twee punten minder dan de Pixel 6, vijf punten minder dan de Pixel 6 Pro, en gelijk aan de score van de iPhone 13 en iPhone 12 Pro Max.

[ Voor 34% gewijzigd door TexMex op 03-08-2022 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Noresponse schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:36:
Werkt prima, maar het is geen active dual sim. Dat wil zeggen dat als je op de ene simkaart wordt gebeld, kan je geen data gebruiken.

Je kan ook geen verschillende beltoon aan een simkaart hangen en het is ook niet mogelijk om makkelijk data te wijzigen van sim1 naar sim 2.

Door de pixel 6 ben ik kritisch gaan kijken naar dual-sim telefoon en software. Mogelijke opvolger iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blekkienl schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

Werkt prima, maar het is geen active dual sim. Dat wil zeggen dat als je op de ene simkaart wordt gebeld, kan je geen data gebruiken.

Je kan ook geen verschillende beltoon aan een simkaart hangen en het is ook niet mogelijk om makkelijk data te wijzigen van sim1 naar sim 2.

Door de pixel 6 ben ik kritisch gaan kijken naar dual-sim telefoon en software. Mogelijke opvolger iPhone.
Dat is toch gewoon maar één instelling aanpassen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Dat is toch gewoon maar één instelling aanpassen en klaar?
Naar instellingen -> mobiel en netwerk -> simkaarten-> simkaart-> mobile data aanvinken.

In miui van Xiaomi kon je in het pull down menu de simkaart bepalen welke data gebruikt 4/5G. Bovenstaande handeling is te omslachtig om iedere werkdag de data om te zetten van privé naar werk en weer andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Mijn pixel6a binnen en dit artikel ook gelezen: nieuws: Google maakt ontgrendelen van Pixel 6a-bootloader mogelijk met update

Maar... ik kan dus nog steeds niet de bootloader unlocken.
Ik heb build `SD2A.220601.003` wat ook volgens google de laatste versie is.
Iemand een idee?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Bananenspin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:01:
Mijn pixel6a binnen en dit artikel ook gelezen: nieuws: Google maakt ontgrendelen van Pixel 6a-bootloader mogelijk met update

Iemand een idee?
Beetje doorklikken naar de bron: https://www.androidpolice...ly-to-a-june-patch-level/
Pixel 6a: SD2A.220601.004
Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Maar dat is voor VERIZON toch?
Bij global staat:
Global (Unlocked)

Pixel 6a: SD2A.220601.003

[ Voor 26% gewijzigd door Bananenspin op 04-08-2022 16:52 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Bananenspin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:51:
[...]

Maar dat is voor VERIZON toch?
Bij global staat:

[...]
Ik lees het dat dat de versie is waarop de telefoons op dit moment zijn. Dus verizon heeft .004 al. Global zit nog op .003. Maar wellicht begrijp ik het verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo--
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:30
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2YcTOMX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0cz0QgS.jpg

Nog meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:12
Kun je het probleem beter beschrijven, ik zie een vlekje op de foto's, maar wat is het werkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
BGLAdmin schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Kun je het probleem beter beschrijven, ik zie een vlekje op de foto's, maar wat is het werkelijk?
Het lijkt op een "luchtbel" in of net onder het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Bananenspin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:01:

Iemand een idee?
Factory reset gedaan? Schijnt nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blekkienl schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Naar instellingen -> mobiel en netwerk -> simkaarten-> simkaart-> mobile data aanvinken.

In miui van Xiaomi kon je in het pull down menu de simkaart bepalen welke data gebruikt 4/5G. Bovenstaande handeling is te omslachtig om iedere werkdag de data om te zetten van privé naar werk en weer andersom.
Ah, okay, ik heb nooit een Xiaomi gehad dus ik had totaal geen problemen met die setting aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 20:42
Neo-- schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Er zit vanuit de fabriek een folie op. Die eraf halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Rabbitto schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 02:47:
[...]

Er zit vanuit de fabriek een folie op. Die eraf halen?
Dat zit er toch niet op, alleen het plasticje voor vervoer maar geen screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28

Hier ook altijd last van op de Pixel 5. Sensor werkt in eerste instantie wel goed (scherm gaat uit als ik de telefoon naar mijn oor breng), maar het scherm blijft daarna niet uit. Steeds mensen in de wacht, mute, etc. Zonde.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:12
Neo-- schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Dat zou niet moeten, je kan hier mee terug naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt en zij zouden het moeten oplossen.
Ook Google zelf wil vaak wel helpen, eerder in het forum is te vinden hoe je contact opneemt met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Laatst online: 19:06
Shit, telefoon laten vallen op vakantie. Scherm stuk. Pixel 6. Wilde hem laten repareren maar dan werkt je vinger afdruk niet meer volgens het reparatie centrum.

Heeft iemand een beter idee? Wil graag wel weer een vingerprint sensor werkend houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:57
martijn k. schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:50:
Shit, telefoon laten vallen op vakantie. Scherm stuk. Pixel 6. Wilde hem laten repareren maar dan werkt je vinger afdruk niet meer volgens het reparatie centrum.

Heeft iemand een beter idee? Wil graag wel weer een vingerprint sensor werkend houden...
https://eustore.ifixit.co...le-pixel-6-screen-genuine

Zelf aan de slag gaan? Helaas is ie nu alleen niet leverbaar zo te zien... Verder zit volgens mij de fingerprint sensor onder het scherm, dus staat dit in principe los van het scherm zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Laatst online: 19:06
FabianNL schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

https://eustore.ifixit.co...le-pixel-6-screen-genuine

Zelf aan de slag gaan? Helaas is ie nu alleen niet leverbaar zo te zien... Verder zit volgens mij de fingerprint sensor onder het scherm, dus staat dit in principe los van het scherm zelf vervangen.
Review op die site zelf:

The fingerprint sensor does not work. I'm still trying to find out how to fix that. I worry it may never work.

Dus denk dat je dan hetzelfde probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

https://bgr.com/tech/pixe...f-you-replace-the-screen/

Het lijkt een softwarematig probleem te zijn, en ik weet niet of google het in de tussentijd opgelost heeft.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Belsimpel gebeld, dit weekend het toestel resetten en opsturen naar hen.
Tussentijds maar even uitzingen met de Nokia 9 Pureview die reserve lag.
Balen, wellicht kunnen ze direct kijken, naar de nog altijd aanwezige random reboots!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:55

Gewoon ter reparatie opsturen en officieel laten repareren, dan krijg je weer een volledig werkend toestel terug hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
Neo-- schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:52:
Belsimpel gebeld, dit weekend het toestel resetten en opsturen naar hen.
Tussentijds maar even uitzingen met de Nokia 9 Pureview die reserve lag.
Balen, wellicht kunnen ze direct kijken, naar de nog altijd aanwezige random reboots!
Naar software gaan ze niet kijken, je krijgt je toestel leeg terug (of meteen een ander toestel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:55
CRXed schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

Naar software gaan ze niet kijken, je krijgt je toestel leeg terug (of meteen een ander toestel)
Ik had software problemen waarbij alle verbindingen elke minuut 5s weg vielen. Na een paar keer heen en weer, is het uiteindelijk opgelost. Ik kreeg een nieuwe telefoon. Dus wat mij betreft blijven aanhouden dat je problemen hebt. Het consumentenrecht geeft ook aan dat de bewijslast bij de verkoper ligt dat het de schuld van de consument is, dat het toestel niet correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 20:42
charrel schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Dat zit er toch niet op, alleen het plasticje voor vervoer maar geen screenprotector.
Dat lijkt zo, maar er zit wel volgens mij een échte screenprotector op als je de eerste standaard karton(folie) eraf haalt?

[ Voor 13% gewijzigd door Rabbitto op 06-08-2022 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
De Pixel 6 gehaald voor 360 euro bij verlenging bij Belsimpel. Voor mij een erg goed toestel, zeker i.v.m. de prijs tegenover de 6a. Het is wel een ongelooflijk zwaar toestel voor iemand met wat kleinere handen zoals ik, maar absoluut een upgrade vanaf de 4a komend.

+ Erg goed scherm
+ Snelheid. Vliegt door de menu's heen, geen enkele stutter
+ Camera is een goede upgrade vanaf de 4a
+ Batterij is erg goed. 4a was rond 17.00 echt leeg met minimaal/amper gebruik tijdens een werkdag. De 6 is rond diezelfde tijd nog 50% of meer
+ De Pixel ervaring an sich. Gewoon een erg goede telefoon, die (bij mij) altijd stabiel is en geen rare fratsen vertoont. Dit heb ik in het verleden wel gehad met bijv. een Samsung, Realme of zelfs een Oneplus.

- Gewicht
- Camera bump is echt een stofaantrekker
- Grootte, maar dat is voor mij persoonljik een punt i.v.m. kleinere handen.
- Automatische helderheid is nog steeds ondermaats

Draadloos laden nog niet gebruikt. Maar het is een plus dat het een mogelijkheid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlexoSlimSlom
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-09 00:45
Reeker schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:22:
De Pixel 6 gehaald voor 360 euro bij verlenging bij Belsimpel. Voor mij een erg goed toestel, zeker i.v.m. de prijs tegenover de 6a. Het is wel een ongelooflijk zwaar toestel voor iemand met wat kleinere handen zoals ik, maar absoluut een upgrade vanaf de 4a komend.

+ Erg goed scherm
+ Snelheid. Vliegt door de menu's heen, geen enkele stutter
+ Camera is een goede upgrade vanaf de 4a
+ Batterij is erg goed. 4a was rond 17.00 echt leeg met minimaal/amper gebruik tijdens een werkdag. De 6 is rond diezelfde tijd nog 50% of meer
+ De Pixel ervaring an sich. Gewoon een erg goede telefoon, die (bij mij) altijd stabiel is en geen rare fratsen vertoont. Dit heb ik in het verleden wel gehad met bijv. een Samsung, Realme of zelfs een Oneplus.

- Gewicht
- Camera bump is echt een stofaantrekker
- Grootte, maar dat is voor mij persoonljik een punt i.v.m. kleinere handen.
- Automatische helderheid is nog steeds ondermaats

Draadloos laden nog niet gebruikt. Maar het is een plus dat het een mogelijkheid is
Icm welk abonnement, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
GlexoSlimSlom schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Icm welk abonnement, als ik vragen mag?
Verlenging van Tele2 naar Vodafone. Kan je de specificaties evt wel pb-en als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Mijn Pixel 6 is bij de meest geringe activiteiten zoals navigatie of simpel browsen constant aan het oververhitten tot het punt dat de schermsnelheid throttled en ben het helemaal strontzat. Moet dat ding constant in de koelbox leggen omdat die anders gewoon rond de 44 graden blijft hangen.

Ik wil graag een nieuw toestel of een andere oplossing maar ben een beetje bang dat ik geen support krijg omdat ik hem via Fnac heb gekocht. Iemand hier ervaring mee, wat is het beste om te doen?

Erg jammer dit, want het is verder kwa software een heerlijke telefoon, maar hij is eigenlijk niet te gebruiken als een normale telefoon, dan wordt die al te warm.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:42
pannekoek141 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:26:
Mijn Pixel 6 is bij de meest geringe activiteiten zoals navigatie of simpel browsen constant aan het oververhitten tot het punt dat de schermsnelheid throttled en ben het helemaal strontzat. Moet dat ding constant in de koelbox leggen omdat die anders gewoon rond de 44 graden blijft hangen.

Ik wil graag een nieuw toestel of een andere oplossing maar ben een beetje bang dat ik geen support krijg omdat ik hem via Fnac heb gekocht. Iemand hier ervaring mee, wat is het beste om te doen?

Erg jammer dit, want het is verder kwa software een heerlijke telefoon, maar hij is eigenlijk niet te gebruiken als een normale telefoon, dan wordt die al te warm.
Waarom zou je geen support krijgen?
De winkelier waar je hem koopt (Fnac.com) zou de support moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed

Ik merk het ook maar het is gewoon een "feature" van de Pixel, in combinatie met zomerse temperaturen helaas. Dus ik denk ook niet dat het probleem met een nieuw toestel is opgelost.

https://piunikaweb.com/20...mmer-try-this-workaround/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
CRXed schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

Ik merk het ook maar het is gewoon een "feature" van de Pixel, in combinatie met zomerse temperaturen helaas. Dus ik denk ook niet dat het probleem met een nieuw toestel is opgelost.

https://piunikaweb.com/20...mmer-try-this-workaround/
Als 2e overweeg ik om de 13 beta weer te installeren als ik wifi heb, die werkte de vorige ook aardig goed.

Dan als 3e kan ik aan de haal gaan met kernels en dergelijke, dit heb ik vroeger ook gedaan bij mijn oneplus toestellen maar hier heb ik echt geen zin in.

Ik vindt dat een toestel gewoon hoort te functioneren, ook als het 30 graden is.

Wat ik mij ook afvraag is of de constante temperatuur van boven de 40 graden permanente schaden heeft aangericht

[ Voor 7% gewijzigd door pannekoek141 op 08-08-2022 09:13 ]

Suh dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek141
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqdlpsX8KQBxZum_Al2Eh4F29mY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HpsUxjv1hkTJKrNLbdaX9StZ.png?f=fotoalbum_large

Om het nog is te illustreren. De telefoon lag niks te doen, in de schaduw onder een parasol?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 14-09 18:37
pannekoek141 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:05:
[Afbeelding]

Om het nog is te illustreren. De telefoon lag niks te doen, in de schaduw onder een parasol?
Dit staat op de site van Google

Your phone is designed to work best in ambient temperatures between 32° and 95° F (0° and 35° C), and should be stored between ambient temperatures of -4° and 113° F (-20° and 45° C).
To prevent damage to your phone parts or internal circuits, do not use or store the device or its accessories in dusty, smoky, damp, or dirty environments, or near magnetic fields. Keep it away from heat sources and out of direct sunlight. Do not leave your phone inside a vehicle or in places where the temperature may exceed 113° F (45° C), such as on a car dashboard, window sill, near a heating vent, or behind glass that is exposed to direct sunlight or strong ultraviolet light for extended periods of time. This may damage the phone, overheat the battery, or pose a risk of fire or explosion.

[ Voor 31% gewijzigd door Cruzer op 08-08-2022 12:33 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51

Je bent wel in Nederland? just in case. Bij mij werkt de beta 13 veel beter tegen overhitting. Maar wat je zo beschrijft lijkt het me een niet deugend exemplaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
mezstah schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Je bent wel in Nederland? just in case. Bij mij werkt de beta 13 veel beter tegen overhitting. Maar wat je zo beschrijft lijkt het me een niet deugend exemplaar,
Op het moment op Elba, Italië. Maar in Nederland werd die ook al constant warm, vooral op 4g. Nu hier pas echt aan het monitoren gegaan met accubattery en toen zag ik dat die absurd vaak boven de 40 kwam.

Vrees alleen dat ik een "gereviseerd toestel" krijg met garantie, weet niet precies hoe ik dat moet interpreteren

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
pannekoek141 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Op het moment op Elba, Italië. Maar in Nederland werd die ook al constant warm, vooral op 4g. Nu hier pas echt aan het monitoren gegaan met accubattery en toen zag ik dat die absurd vaak boven de 40 kwam.

Vrees alleen dat ik een "gereviseerd toestel" krijg met garantie, weet niet precies hoe ik dat moet interpreteren
Nice! maar ik ben niet lang geleden ook in Italie geweest, maar die temperaturen had ik alleen met maps daar(ook 4g trouwens). Al moet ik wel zeggen dat het een absoluut heethoofd is. Maar 13 loste bij mij veel op. Ja ik snap je angst qua gereviseerd toestel heb ik ook vaker gehoord . Klink als net niet nieuw, maar dan weet je ook niet waarom het exemplaar is teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

[Afbeelding]

Hier binnen 23,5 graden, accubattery geeft aan 26.3 voor de telefoon. Dus scheelt ongeveer 2,5-3 graden verschil. Telefoon ligt stil, scherm even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
mezstah schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Nice! maar ik ben niet lang geleden ook in Italie geweest, maar die temperaturen had ik alleen met maps daar(ook 4g trouwens). Al moet ik wel zeggen dat het een absoluut heethoofd is. Maar 13 loste bij mij veel op. Ja ik snap je angst qua gereviseerd toestel heb ik ook vaker gehoord . Klink als net niet nieuw, maar dan weet je ook niet waarom het exemplaar is teruggestuurd.
Thanks, vanavond weer een camping met wifi, Android 13 update staat klaar

Suh dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:42:
Iemand al de vingerprint scanner geprobeerd met wijsvinger ipv duim?

Zodat je 'm ook kan unlocken als ie plat op tafel ligt.
Ja, Werkt net zo snel als met de duim.

Ik heb de pixel 6 pro nu een week en hij bevalt mij wel. Ik kom af van een pixel 4a 5g waar ik ook uiterst tevreden mee was maar die is helaas overleden.. De vingerprintscan was sneller op de oude pixel maar daar las ik al meer (negatieve) berichten over.

De pixel heb ik in combi met een spigen hoesje en screenprotector. Ik merkte geen verschil kwa unlocken met of zonder de protector.

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:43
Voor het eerst in iets van 15 telefoons een scherm kapot gekregen na een val. Scherm van mijn Pixel 6 is gebarsten, nog wel iets werkbaar gelukkig.

Morgen maar eens kijken of ik het via https://support.google.com/pixelphone/gethelp aangemeld kan krijgen. Voel er weinig voor om terug naar Saturn te rijden eigenlijk. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update hier voor de Pixel 6 Pro... 1.25MB :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
CLB schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:44:
Update hier voor de Pixel 6 Pro... 1.25MB :)
Ik had hem ook al ontvangen maar het is nog niet de eigenlijke update volgens deze site.

"Google rolling out GPS fix for Pixel 6/Pro and 6a, August update coming"
This month’s odd Pixel update situation continues, with Google announcing a small update this morning for the Pixel 6, 6 Pro, and 6a to address one issue.

Google’s three latest phones today are getting a “Fix for GPS location failure under certain conditions.” For the Pixel 6 and 6 Pro, this is still just the July security patch, while the 6a is still on the June patch level, which arrived as a day one update last week. There are multiple carrier builds.

Google did share today that the “August 2022 update for all supported Pixel devices will begin rollout in the coming weeks.” This presumably features the August security patch level.

etc etc etc zie link.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
[...]

Mijne is nu binnen 35 graden....door alleen maar een beetje YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

[Afbeelding]

Niks te doen zou ik dat niet noemen, hij zit 406 mA te verbruiken als ik het goed heb? Mijn Pixel 6 doet idle op datzelfde scherm tussen de 120 en 200 mA. (en de temperatuur van de batterij is daarbij 26,7°)

Zou het kunnen dat je Pixel in de achtergrond steeds met *iets* bezig is, en dus daardoor warmer wordt?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
new_guy schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:37:
Voor het eerst in iets van 15 telefoons een scherm kapot gekregen na een val. Scherm van mijn Pixel 6 is gebarsten, nog wel iets werkbaar gelukkig.

Morgen maar eens kijken of ik het via https://support.google.com/pixelphone/gethelp aangemeld kan krijgen. Voel er weinig voor om terug naar Saturn te rijden eigenlijk. :/
Google Nederland: We leveren deze telefoon zelf niet in Nederland dus hebben ook geen contacten met servicepunten die het kunnen repareren.

Iemand ervaringen met toko's in Nederland om scherm te laten vervangen? Telefoon is gekocht in Saturn Duitsland. Afhankelijk van de prijzen kan ik het altijd nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 15:16

Christiano007

Ich bin der champion

new_guy schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Google Nederland: We leveren deze telefoon zelf niet in Nederland dus hebben ook geen contacten met servicepunten die het kunnen repareren.

Iemand ervaringen met toko's in Nederland om scherm te laten vervangen? Telefoon is gekocht in Saturn Duitsland. Afhankelijk van de prijzen kan ik het altijd nog eens proberen.
Misschien een Nederlandse winkel die de pixels verkopen aanspreken of ze iets voor je kunnen betekenen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Belsimpel een mail gestuurd... Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
new_guy schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:58:
Belsimpel een mail gestuurd... Ik ben benieuwd...
in principe zou je 'm bij elke fatsoenlijke reparatieboer kunnen laten vervangen. Het officiele scherm van Google zelf is nu beschikbaar bij Ifixit. Dus dan zou deze reparatiedienst het daar kunnen bestellen, ik kan me niet voorstellen dat er geen bedrijf is die dat wilt doen. Met een prijs van €119 vallen de kosten opzich nog mee ook. Dan red je het wel voor €200 inclusief arbeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
Ik heb nog altijd het idee dat dat louche bedrijfjes zijn met een leuk aangeklede winkel en een halve prutser die achter bezig is. :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
new_guy schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:14:
Ik heb nog altijd het idee dat dat louche bedrijfjes zijn met een leuk aangeklede winkel en een halve prutser die achter bezig is. :X 8)7
je kan het ook zelf proberen
https://nl.ifixit.com/Gui...eplacement/148767?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0rrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 12:57
new_guy schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Ik heb mijn pixel 4a via Duitse Google repair laten lopen(adres via mailboxde) kost €114,-
Scherm was kapot.
Kreeg bericht na een dag dat hij niet meer te repareren was maar dat ik voor €178,96 een refurbished model kan krijgen. Die uiteindelijk besteld.

weet niet of het ook voor de 6a werkt maar lijkt me wel.

https://store.google.com/de/repair?hl=de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Hi,

Ik heb sinds een week de 6a en ben er redelijk blij mee maar mis her en der wat dingetjes.

Is er iemand die weet hoe je adaptive opladen, selectief makelijk uit kan zetten ?
Tevens zoek ik de optie om de klok weer te geven zoals bij mijn oneplus 3t als het alarm ingesteld staat.
Ik merk tevens dat de Esim na een reboot niet automatisch verbinding maakt maar dat je deze eerst uit en weer aan moet zetten heeft iemand anders hier ook last van ?

[ Voor 22% gewijzigd door enriqueeeee op 09-08-2022 16:10 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb een Pixel 6a maar ervaar dat deze soms geen verbinding heeft met T-mobile. Ik ben vervolgens onbereikbaar, er staat een uitroepteken recht aan het signaal teken. Ik heb er ook een normale sim in, weer T-mobile voor m'n werk. Ik merk er overigens weinig van, omdat overal waar ik ben ik via WiFi wel bereikbaar ben. Overigens staat data op mm sim IPV esim. Iemand die ook problemen heeft met een eSim en T-mobile?

Hiervoor met de 4a overigens geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
SSH schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:18:
Ik heb een Pixel 6a maar ervaar dat deze soms geen verbinding heeft met T-mobile. Ik ben vervolgens onbereikbaar, er staat een uitroepteken recht aan het signaal teken. Ik heb er ook een normale sim in, weer T-mobile voor m'n werk. Ik merk er overigens weinig van, omdat overal waar ik ben ik via WiFi wel bereikbaar ben. Overigens staat data op mm sim IPV esim. Iemand die ook problemen heeft met een eSim en T-mobile?

Hiervoor met de 4a overigens geen problemen.
Hier ook tmobile eSIM in de 6a. Nog helemaal geen problemen gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De 'camouflage'-optie is nu beschikbaar bij het editten van foto's, zelfde menu als 'magic eraser'.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Hier een update aan het binnenhalen. Heb niet echt last van bugs op de 6 pro, maar ben benieuwd.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OP0RNE5uJk0hIH4LglNPWthiPP8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ptI1AyUPuvdDK8yfPwXt1a12.png?f=fotoalbum_large

45 graden was ie

• new_guy
Dinsdag het scherm laten vervangen. Ja ik heb nu weer een telefoon met een heel scherm. Echter, de vingerafdruk scanner werkt niet meer. Dit is een bekend probleem blijkbaar ( https://9to5google.com/20...-calibration-tool-broken/ ) maar er is nog geen oplossing voor.

Telefoon wordt ook erg warm, 40+ graden tijdens gebruik. Dit is binnen in huis, gewoon een beetje internet browsen en Whatsapp. Telefoon wil hierdoor ook niet meer goed / volledig opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
monesj schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Ik was het zo beu dat ik dit ook ben gaan proberen, niet geheel ongecontroleerd maar wel met een naald en een flos borsteltje met metalen draad erin. Ben echt een half uur aan het peuren geweest en nu werkt hij toch weer normaal d:)b

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Hi, in mijn 6pro zitten een fysieke Zwitserse sim kaart van Salt een NL e-sim van SImyo.
Met name de e-sim geeft vaak geen netwerk. Vliegtuig modus aan/uit zorgt er vaak voor dat het netwerk weer terugkomt.

Ik meen me te herinneren dat er in het begin met name veel issues waren met de Pixel 6 en netwerk receptie. Ik heb geprobeerd: me aanmelden voor de beta van carrier services (maakt geen verschil); android 13 laatste beta (maakt ook geen verschil).

ZIjn er andere oplossingen ? De telefoon zou toch automatisch / software matig het netwerk moeten kunnen zoeken ipv dat ik handmatig flight modus aan/uit moet zetten.

Dank !

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
new_guy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:00:
Dinsdag het scherm laten vervangen. Ja ik heb nu weer een telefoon met een heel scherm. Echter, de vingerafdruk scanner werkt niet meer. Dit is een bekend probleem blijkbaar ( https://9to5google.com/20...-calibration-tool-broken/ ) maar er is nog geen oplossing voor.

Telefoon wordt ook erg warm, 40+ graden tijdens gebruik. Dit is binnen in huis, gewoon een beetje internet browsen en Whatsapp. Telefoon wil hierdoor ook niet meer goed / volledig opladen.
Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en hoeveel je ervoor kwijt bent geweest? Mijn Pixel 6 scherm is ook gebroken en ik ben nog op zoek naar een reparatie toko met een beetje normale prijs. M'n scherm is nog wel bruikbaar dus geen haast, maar de iFixit kits zijn helaas al heel lang uitverkocht.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
Joe_P schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en hoeveel je ervoor kwijt bent geweest? Mijn Pixel 6 scherm is ook gebroken en ik ben nog op zoek naar een reparatie toko met een beetje normale prijs. M'n scherm is nog wel bruikbaar dus geen haast, maar de iFixit kits zijn helaas al heel lang uitverkocht.
Dat mag zeker, ik heb het laten doen bij deze partij: https://www.gsmreparatiecentrum.nl/pixel-6

Persoonlijk heb ik er spijt van. Vingerafdrukscanner lijkt dus gewoon niet meer werkend te maken zijn, tool van Google doet het niet. En mijn telefoon wordt snel warm. Ik heb daarover contact gezocht met de winkel, dus ik ben benieuwd. Als ik het van te voren had geweten, even door de zure appel heen bijten en toch naar Saturn gaan of een nieuw toestel kopen. BelSimpel heeft ze bijvoorbeeld op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:32
Ik kijk uit naar de Google Pixel 7. Deze zal waarschijnlijk iets kleiner in formaat zijn dan de grote GP6:
https://www.pocket-lint.c...ase-datum-prijs-kenmerken

GP7: 155,6 x 73,1 x 8,7 mm
GP6 pro: 158,6 x 74,8 x 8,2 mm

GP7 pro is wel weer groter daarom denk ik na over de GP7. Ik heb nu nog een OnePlus 5T waar ik eigenlijk nog wel tevreden over ben. Alleen de camera kwaliteit, geen android updates en met je wang/oor tijdens het bellen per ongeluk steeds dingen aanklikken op je telefoon zorgen ervoor dat ik al een paar maanden op zoek ben naar een opvolger. OnePlus is het niet meer wat het was en GP6 Pro lijkt me een prima telefoon maar is in mijn ogen te groot (ondanks dat ik grote handen heb). Benieuwd of de GP7 daadwerkelijk de telefoon wordt waar ik voor wil gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door EvertonPride op 11-08-2022 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
EvertonPride schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:04:
Ik kijk uit naar de Google Pixel 7. Deze zal waarschijnlijk iets kleiner in formaat zijn dan de grote GP6:
https://www.pocket-lint.c...ase-datum-prijs-kenmerken

GP7: 155,6 x 73,1 x 8,7 mm
GP6 pro: 158,6 x 74,8 x 8,2 mm

GP7 pro is wel weer groter daarom denk ik na over de GP7. Ik heb nu nog een OnePlus 5T waar ik eigenlijk nog wel tevreden over ben. Alleen de camera kwaliteit, geen android updates en met je wang/oor tijdens het bellen per ongeluk steeds dingen aanklikken op je telefoon zorgen ervoor dat ik al een paar maanden op zoek ben naar een opvolger. OnePlus is het niet meer wat het was en GP6 Pro lijkt me een prima telefoon maar is in mijn ogen te groot (ondanks dat ik grote handen heb). Benieuwd of de GP7 daadwerkelijk de telefoon wordt waar ik voor wil gaan.
De Pixel 6 Pro is groter: 163.9 x 75.9 x 8.9 mm

• pannekoek141
Deze melding zag ik net ook tijdens het autorijden, in eerste instantie leek android 13 wat te fixen. Maar de problemen zijn er nog steeds. Simpelweg navigeren zorgt al voor overhittings problemen en het vervelende is dat die dan ook niet wil opladen. Ook de camping is die heel tijd warm en moet ik hem nog steeds in de koelbox leggen

Ik vind het dan ook wel echt mooi geweest en ga contact op nemen met google of fnac. (Wie moet ik hebben?)

Suh dude

• CRXed
pannekoek141 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:10:
[...]

Deze melding zag ik net ook tijdens het autorijden, in eerste instantie leek android 13 wat te fixen. Maar de problemen zijn er nog steeds. Simpelweg navigeren zorgt al voor overhittings problemen en het vervelende is dat die dan ook niet wil opladen. Ook de camping is die heel tijd warm en moet ik hem nog steeds in de koelbox leggen

Ik vind het dan ook wel echt mooi geweest en ga contact op nemen met google of fnac. (Wie moet ik hebben?)
Wacht nou eerst even tot het buiten weer gewoon 20 graden is.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Grappig om te zien dat de grijze import momenteel precies even duur is als de Google Store voor de 6A. Ik ben al een tijdje niet meer op de hoogte, maar gaat dit standaard worden voor de Pixels? Ik ben eigenlijk aan het wachten op de 7 en dit zou de aanschaf wel wat makkelijker maken.

Disclaimer: topic niet doorgespit naar meer informatie hierover, er is echt teveel gepost. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@JoepD De grijze import van de Pixel 4a had destijds ook dezelfde prijs van de Google Store, dus dat is in elk geval een terugkerend iets :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Overigens was grijze import van de Pixel 6 en 6 Pro rond de release wel duurder (ca. 70 euro extra). Dus wellicht moet je even geduld hebben en wachten tot de marge van de winkels is gezakt.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_Haarlem
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-05 14:35
Sinds een aantal maanden in het bezit van de Pixel 6 Pro. Op zich een prima toestel. Wel een keer tijdens Whatsapp videobellen de mededeling dat het toestel te heet werd. Whatsapp werd toen afgesloten.

Laatste dagen ervaar ik een ander hitteprobleem met de hittegolf in NL laadt het toestel slecht op. Het toestel wordt warm en geeft dan aan "toestel verbonden laadt niet op". Wanneer ik dan bijvoorbeeld het toestel op een coldpack leg, dan laadt 'ie wel op. Het niet opladen gebeurt trouwens met drie verschillende laders.

Zijn er meer gebruikers die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Hier geen enkel probleem met te warm toestel.
Laad het toestel kort op ongeveer twee keer per dag tot Max 85 % en geen probleem.
Met dit weer wel opletten dat de zon er niet opstaat.
Zit op Android 13 beta en verder geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31
Ik heb geen problemen met mij Pixel 6 Pro en de hitte. En dan zit mijn toestel nog in een Spigen case. Ik laad maximaal op tot 80%.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Kun je dat ergens instellen dat de P6 tot max 80% of zo oplaadt?
Of gewoon steeds Ff kijken.
Pagina: 1 ... 44 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires