Ja precies dat! Ik heb nu in Instellingen --≥ Apps ---> Whatsapp, 'onbeperkt data gebruik toestaan' aangezet. Dit lijkt tot nu toe te werken. Meldingen verschijnen direct weer op het lockscreen. Wel gek dat deze instelling nodig is terwijl het bij anderen wel 'gewoon' werkt.Petert87 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:36:
[...]
Ik heb ditzelfde inderdaad. Soms zelfs pas als ik Whatsapp open.
Dat "onbeperkt data gebruik toestaan" kan ik zo snel niet vinden. Heb je daar een screenshot van?Kwakkies schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:10:
[...]
Ja precies dat! Ik heb nu in Instellingen --≥ Apps ---> Whatsapp, 'onbeperkt data gebruik toestaan' aangezet. Dit lijkt tot nu toe te werken. Meldingen verschijnen direct weer op het lockscreen. Wel gek dat deze instelling nodig is terwijl het bij anderen wel 'gewoon' werkt.
Jazeker! Zie hieronder;Petert87 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:12:
[...]
Dat "onbeperkt data gebruik toestaan" kan ik zo snel niet vinden. Heb je daar een screenshot van?
/f/image/ZPtZSNoMBIaEpHLLOAt619Qr.png?f=fotoalbum_large)
Dank je! Ik moest dus nog een stap verder.
Hallo allen,
Ik bezit momenteel de Fold 3 en de Iphone 13 pro Max met de Apple wat serie 7 met 4G.
Nou wil ik de telefoon van mijn vrouw verkopen (12 pro Max) en mijn IPhone doorschuiven naar haar toe.
Maar, voordat ik dit wil gaan doen, wil ik graag iets weten van jullie als gebruiker..
Is de vingerdruk sensor al verbeterd sinds de release? En zit er al Face ID op?
Ik bezit momenteel de Fold 3 en de Iphone 13 pro Max met de Apple wat serie 7 met 4G.
Nou wil ik de telefoon van mijn vrouw verkopen (12 pro Max) en mijn IPhone doorschuiven naar haar toe.
Maar, voordat ik dit wil gaan doen, wil ik graag iets weten van jullie als gebruiker..
Is de vingerdruk sensor al verbeterd sinds de release? En zit er al Face ID op?
Face unlock zit er niet op. Mogelijk vanaf Android 13. Als dit een harde eis is, koop dan deze telefoon niet.
Vingerafdruk persoonlijk nog geen enkel probleem mee gehad (Pixel 6, geen protector op het scherm).
Vingerafdruk persoonlijk nog geen enkel probleem mee gehad (Pixel 6, geen protector op het scherm).
Nog geen krasjes op het display dan?new_guy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:25:
Face unlock zit er niet op. Mogelijk vanaf Android 13. Als dit een harde eis is, koop dan deze telefoon niet.
Face unlock is dan alleen voor de 6 pro neem ik aan?new_guy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:25:
Vooralsnog niet in elk geval, heb op geen enkele telefoon een screenprotector gehad.
Vooralsnog voor geen van beiden.Michiel193 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:05:
[...]
Face unlock is dan alleen voor de 6 pro neem ik aan?
Mogelijk alleen de 6 Pro
https://9to5google.com/20...-6-pro-face-unlock-works/
En dan mogelijk in Android 13
https://9to5google.com/20...deo/#Where-is-Face-Unlock?
Ik heb ook echt nog nooit een screenprotector gehad.
Gorilla glass doet al jaaaren z'n werk goed!
Zelfs met sleutels in m'n jaszak erbij, nog nooit een krasje gehad.
Android 13 Beta 3 is gisteravond uitgebracht. Dit is de eerste stabiele platform-versie.
Wijzigingen die ik tot nu toe heb opgemerkt:
- Scherm gaat niet direct weer aan na indrukkken van de aan-/uitknop
- Navigatiebalk onderin beeld is wat groter
- Knoppen in notificatie van mediaspeler lijken weer wat kleiner te zijn geworden
- Vingerafdrukscanner lijkt weer wat beter te werken
- Op aod-scherm komt nu weer (tijdelijk)de naam en laadstatus van mijn BT-oortjes te staan (was weg in beta 2 en 2.1)
Wijzigingen die ik tot nu toe heb opgemerkt:
- Scherm gaat niet direct weer aan na indrukkken van de aan-/uitknop
- Navigatiebalk onderin beeld is wat groter
- Knoppen in notificatie van mediaspeler lijken weer wat kleiner te zijn geworden
- Vingerafdrukscanner lijkt weer wat beter te werken
- Op aod-scherm komt nu weer (tijdelijk)de naam en laadstatus van mijn BT-oortjes te staan (was weg in beta 2 en 2.1)
[ Voor 3% gewijzigd door JdJtA op 09-06-2022 07:13 ]
Ik heb mijn screenprotector van glas vervangen door zo 1 van tpu plastic.
Had ik veel eerder moeten doen.
Eindelijk werkt de finger unlocking perfect.
Had ik veel eerder moeten doen.
Eindelijk werkt de finger unlocking perfect.
http://web.mac.com/kl00n
Ik draai de normale Android 12 met juni update. Maar nu zat ik te kijken in het menu onder het kopje "beveiliging" daar staat een gele uitroepteken met de tekst "Google Play-systeemupdate Checken op systeemupdates" als in daar op klik zie ik dat de Google play systeem update staat op 1 januari. Als ik vervolgens druk op controleren op nieuwe updates, staat er dat mijn apparaat up-to-date is. Maar de gele uitroepteken blijft staan. Vind januari ook wel lang geleden als we nu als in juni zitten, staat die bij jullie ook nog op januari?
Zojuist van april naar mei geüpdate.T-bone88 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 02:51:
Ik draai de normale Android 12 met juni update. Maar nu zat ik te kijken in het menu onder het kopje "beveiliging" daar staat een gele uitroepteken met de tekst "Google Play-systeemupdate Checken op systeemupdates" als in daar op klik zie ik dat de Google play systeem update staat op 1 januari. Als ik vervolgens druk op controleren op nieuwe updates, staat er dat mijn apparaat up-to-date is. Maar de gele uitroepteken blijft staan. Vind januari ook wel lang geleden als we nu als in juni zitten, staat die bij jullie ook nog op januari?
/f/image/HP5SDXYWaUOE0avTNcAIIduh.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Bo0bz op 10-06-2022 06:35 ]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Die van mij is van 1 mei (en daarvoor elke maand volgens mij). Er staat nu weer een nieuwe, maar die wil maar niet downloaden.
/f/image/oWIiNPeeFSzdFd0IioY4I822.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door Kiwi70 op 10-06-2022 06:35 ]
Bij mij is ie geüpdatet naar 1 mei. Als ik check op een nieuwere versie zegt ie dat alles up to date is. Geen gele uitroeptekens dus. Ik draai de juni patch.
Woensdag de recente update binnengehaald en geïnstalleerd op m'n P6P, kan helaas niet zeggen dat het batterijverbruik verbeterd is.
Gisteren vanaf volledig opgeladen zag ik de batterij-graph in een rechte lijn omlaag gaan, alsof er iets constant zwaar aan het consumeren was. Op elk tijdframe was de top verbruiker de Google app. Heb daar nu de cache van geleegd en hoop dat dat de oplossing is.
Gisteren vanaf volledig opgeladen zag ik de batterij-graph in een rechte lijn omlaag gaan, alsof er iets constant zwaar aan het consumeren was. Op elk tijdframe was de top verbruiker de Google app. Heb daar nu de cache van geleegd en hoop dat dat de oplossing is.
Bij mij was de update iets van 50mbKiwi70 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 06:34:
Die van mij is van 1 mei (en daarvoor elke maand volgens mij). Er staat nu weer een nieuwe, maar die wil maar niet downloaden.
[Afbeelding]
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
@T-bone88 Je kunt dit eens proberen wellicht? https://pixelrepair.withgoogle.com/
Wat je kan proberen:T-bone88 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 02:51:
Wis de cache en opslag data van de Google Play app, reboot, update.
geprobeerd krijg deze melding : Your phone's current software version:SQ3A.220605.009.B1 is newer than this repair tool has.Gorefest schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:43:
@T-bone88 Je kunt dit eens proberen wellicht? https://pixelrepair.withgoogle.com/
Werkt helaas niet.CRXed schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:05:
[...]
Wat je kan proberen:
Wis de cache en opslag data van de Google Play app, reboot, update.
En als je in de onderste settings van de Play Store kijkt, is je apparaat gecertificeerd?
Bedoel je dit?CRXed schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:28:
[...]
En als je in de onderste settings van de Play Store kijkt, is je apparaat gecertificeerd?
/f/image/6D8kB9863zLYc3BH9bgLNF33.png?f=fotoalbum_large)
Ja ziet er goed uit, dus dan zou je gewoon updates moeten krijgen....
Ja heb inderdaad Android 13 beta gedraaid. Afgelopen woensdag verlaten, alleen toen is alles mis gegaan. Toen was heel me telefoon leeg. Heb zelf Android 12 erop moeten sideloaden.Zapato schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:05:
Heb je toevallig meegedaan met de 13 beta en deze weer verlaten? Zo ben ik eens achterop geraakt.
Op welke maand ben jij blijven steken?
Ik heb sinds de June update dat mijn bluetooth oortjes (QCY T5) geen geluid meer geven op mijn Pixel 6. Ze verbinden wel, en kan ook de batterij status zien en de volume slider, maar krijg geen geluid. Heb verschillende apps geprobeerd (Pocketcast, Youtube). Heb ze ook al een paar keer gereset en opnieuw gepaired, maar probleem blijft.
Als ik ze verbind met mijn Windows 10 laptop werken ze wel gewoon, en voordat ik de june update geinstalleerd had deden ze het ook op mijn Pixel 6.
Mijn Bose 700 headset werkt wel gewoon op mijn telefoon.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Als ik ze verbind met mijn Windows 10 laptop werken ze wel gewoon, en voordat ik de june update geinstalleerd had deden ze het ook op mijn Pixel 6.
Mijn Bose 700 headset werkt wel gewoon op mijn telefoon.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ik heb het destijds gehad met de beta van Android 11 en deze teruggedraaid. Ik weet niet meer precies, maar heb toen ook een tijdje op een verouderde versie gezeten. Ik meen dat het te maken heeft met dat Google denkt dat je al geupdate bent (maar dat was in de beta versie). Bij mij is het op een gegeven moment vanzelf goed gekomen, ik dacht bij de volgende play systeemupdate.T-bone88 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:27:
[...]
Ja heb inderdaad Android 13 beta gedraaid. Afgelopen woensdag verlaten, alleen toen is alles mis gegaan. Toen was heel me telefoon leeg. Heb zelf Android 12 erop moeten sideloaden.
Je kan niet zomaar zonder gegevensverlies een Android beta verlaten.T-bone88 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:27:
[...]
Ja heb inderdaad Android 13 beta gedraaid. Afgelopen woensdag verlaten, alleen toen is alles mis gegaan. Toen was heel me telefoon leeg. Heb zelf Android 12 erop moeten sideloaden.
Anyway, als Google nog denkt dat je op 13 zit, dan zal je pas weer een update krijgen als het versienummer van de volgende 12 of 13 nieuwer wordt dan die beta versie.
Kwestie van wachten denk ik.
Dat klopt. Maar nu was heel het besturingssysteem van mijn telefoon af. Terwijl bij Android 12 beta naar Android 12 kreeg ik gewoon fabrieksinstellingen.CRXed schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:06:
[...]
Je kan niet zomaar zonder gegevensverlies een Android beta verlaten.
Anyway, als Google nog denkt dat je op 13 zit, dan zal je pas weer een update krijgen als het versienummer van de volgende 12 of 13 nieuwer wordt dan die beta versie.
Kwestie van wachten denk ik.
Thanks! Dat helpt inderdaad.CRXed schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:10:
[...]
Je bent de tweede in dit topic met een probleem.
Op Reddit ook een paar gebruikers die dit ervaren.
Oplossing, geen idee, ik las dit..."Had to revert to A2DP offload disabled."
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben:
In "System / Developer Options" vind je een switch "Disable Bluetooth A2DP hardware offload". Als je deze switch aanzet dan wordt het signaal op de Pixel gedecodeerd en dan naar het bluetooth device gestuurd, i.p.v. dat het decoderen op het bluetooth device plaatsvindt. Je schijnt er een iets slechter geluid door te krijgen, maar het valt mij niet echt op
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Sinds de laatste update gebeurt het regelmatig dat ik het weer kwijt ben bij at a glance. Zijn er meer die er last van hebben?
Volgende keer:T-bone88 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:11:
[...]
Dat klopt. Maar nu was heel het besturingssysteem van mijn telefoon af. Terwijl bij Android 12 beta naar Android 12 kreeg ik gewoon fabrieksinstellingen.
- Uitschrijven uit beta programma.
- gewenste image downloaden op je pc en uitpakken
- in de flash-all.bat verwijder je de -w bij update -w image***.zip
-reboot telefoon naar fastboot
- run flash-all.bat
Zo behoud je alle instellingen.
Ja, dit wordt niet geadviseerd want kán problemen geven, echter heb ik het een aantal keren gedaan en werkt gewoon goed.
Mijn P 6 is gecrasht en onbruikbaar.
Contact met Google loopt erg slecht en ben al 14 dagen en 40 mailtjes verder!,
Schandelijk hoe Google met klachten omgaat.
Toestel was twee maanden oud en ik heb recht op een nieuw exemplaar volgens het Nederlandse recht. Toch willen ze me een gereviseerd exemplaar geven en daar ga ik niet mee accoord.
Echt super asociaal.
Ze kunnen wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Apple .
Toestel was twee maanden oud en ik heb recht op een nieuw exemplaar volgens het Nederlandse recht. Toch willen ze me een gereviseerd exemplaar geven en daar ga ik niet mee accoord.
Echt super asociaal.
Gisteren mijn pixel 6 ontvangen. Tot nu toe werkt het prima. 1 keer een hangende notification gehad. En ik kreeg geen foutmelding toen ik een verkeerd wachtwoord voor wifi ingevoerd had.
Verder werkt het prima.
Zometeen Android Auto proberen...
Verder werkt het prima.
Zometeen Android Auto proberen...
Nederlands recht? Heb je hem dan in Nederland gekocht? Dan heeft Google geen enkele verplichting, aangezien zij hem niet aan je verkocht hebben. Je moet bij de verkoper zijn, niet de fabrikant. En dat geld voor heel Europa.Arno58 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:05:
Toestel was twee maanden oud en ik heb recht op een nieuw exemplaar volgens het Nederlandse recht.
Natuurlijk is het jammer dat Google je niet helpt, maar als je zo op je rechten hamerd, zorg dan dat je weet wat je werkelijke rechten zijn.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Je bedoelt fabrieksgarantie. Dat is geen recht. Als Google aangeeft dat dit zo is, dan kan je ze daaraan houden. Doen ze dat, terwijl het apparaat niet officieel in nl wordt verkocht? Ik weet het niet.Arno58 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:47:
Nee hoor de garantie loopt via Google NL.
Je wettelijke rechten is iets anders. Die zeggen dat de verkoper klachten zonder morren moet oplossen en dat tot 6 maanden na aankoop.
[ Voor 4% gewijzigd door iestyn99 op 11-06-2022 15:30 ]
Google bied je alleen fabrieksgarantie dat is niet hetzelfde als de garantie die de verkoper, lees (web)winkel je wettelijk moet bieden.Arno58 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:47:
Nee hoor de garantie loopt via Google NL.
Google levert zelf geen telefoons in Nederland, ook niet als je die in de Duitse of Franse Google Store koopt.
Het is heel simpel, de overheid verteld je duidelijk hoe het zit:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-bij-aankoop-in-europa
Je moet dus echt terug naar de (web)winkel om daar je recht te claimen, ook al zit die buiten Nederland.
Google Nederland hoeft jou geen support te leveren. Je moet de (web)winkel ook eerste de kans geven het probleem te verhelpen.
Google doet het dus eigenlijk best netjes door jou een vervangend toestel aan te bieden terwijl jij met Google geen koopovereenkomst hebt.
Weet iemand wanneer we de google play system juni update krijgen
https://9to5google.com/20...system-updates-june-2022/
[ Voor 19% gewijzigd door Karish op 12-06-2022 10:29 ]
Hier heb ik deze update al binnen.Karish schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:24:
/f/image/2uFdJEDx0mlbVAJNG01xv5B8.png?f=fotoalbum_large)
Gelijk met de normale update van juni.
Hier ook.maier schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:38:
[...]
Hier heb ik deze update al binnen.
[Afbeelding]
De Google play system update wordt is waves uitgerold, dat houd in dat eerst een kleine groep de update krijgt en daarna een steeds grotere groep, totdat iedereen en heeft, meestal duurt dat héle proces een maand.Karish schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:24:
Hahah thanks voor de uitleg, hmm dan loop ik helaas 1 maand achter.. ik heb namelijk onlangs pas de mei google play update binnen gekregen samen met de june patchBGLAdmin schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:23:
[...]
De Google play system update wordt is waves uitgerold, dat houd in dat eerst een kleine groep de update krijgt en daarna een steeds grotere groep, totdat iedereen en heeft, meestal duurt dat héle proces een maand.
Vreemd, bij mij zie ik op dit scherm niets over een Google Play versienummer. In plaats daarvan staat er de versie van de beveiligingsupdate. Of zit ik nou op een verkeerd scherm te kijken?maier schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:38:
[...]
Hier heb ik deze update al binnen.
[Afbeelding]
Laat maar, al gevonden 😬
/f/image/fe1TWoCVoplWLlASrFHFqzXI.png?f=fotoalbum_large)
Niet blijven mailen, je moet je laten bellen.Arno58 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:05:
Mijn P 6 is gecrasht en onbruikbaar.
Echt super asociaal.
Dan krijg je gewoon iemand uit Nederland aan de lijn
https://support.google.com/pixelphone/gethelp
Hoe en waar? Ik kan alleen Engels aanvinken bij de recorder appAikibana1 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:36:
[...]
Jammer dat hij nog geen automatische "live transcriptie" ondersteunt via de recorder, handig om interviews of presentaties uit te laten schrijven & vertalen. Zou dit nog volgen of geactiveerd moeten worden?
Correctie: heb de optie al gevonden, kan dus wel in Nederlands.
Onder 'Toegankelijkheid' zoeken naar Live transcriptie. Van daaruit kan je de 'recorder' openen waar ik Nederlands kan aanduiden onderaan.BlakeNL schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:11:
[...]
Hoe en waar? Ik kan alleen Engels aanvinken bij de recorder app
Moest deze optie er niet bijstaan, kan je best even controleren of Nederlands wel is toegevoegd als taal onder 'Systeem' en 'Talen en invoer'. Dit zijn namelijk de talen waartussen ik kan schakelen in de recorder.
Nee dat heb ik ook, maar dat is de live transcriptie app. Ik heb het echt over de recorder app die te openen is in de app drawer zelf. Binnen de Live transcriptie app kan ik ook Nederlands, live, laten mee lopen. Alleen als je dan naar de recorder app van Google zelf gaat kan je geen Nederlands selecteren.Aikibana1 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:42:
[...]
Onder 'Toegankelijkheid' zoeken naar Live transcriptie. Van daaruit kan je de 'recorder' openen waar ik Nederlands kan aanduiden onderaan.
Moest deze optie er niet bijstaan, kan je best even controleren of Nederlands wel is toegevoegd als taal onder 'Systeem' en 'Talen en invoer'. Dit zijn namelijk de talen waartussen ik kan schakelen in de recorder.
Ik ben zeer tevreden met mijn Pixel 6 Pro maar ik heb sinds een ruime maand toch een vreemde bug. Het zou kunnen dat dit met de mei update is gekomen, maar het is in ieder geval niet opgelost met de juni update.
Als ik mijn scherm uitzet met de aan/uit knop, dat gaat het scherm in zo'n kwart van de gevallen direct weer vanzelf aan, waardoor mijn lockscreen getoond wordt. Ook als er geen meldingen zijn. Wanneer het vanzelf aangaat is volledig willekeurig valt me op.
Hier nog wat constateringen over dit probleem:
Alvast bedankt.
Als ik mijn scherm uitzet met de aan/uit knop, dat gaat het scherm in zo'n kwart van de gevallen direct weer vanzelf aan, waardoor mijn lockscreen getoond wordt. Ook als er geen meldingen zijn. Wanneer het vanzelf aangaat is volledig willekeurig valt me op.
Hier nog wat constateringen over dit probleem:
- Het gebeurt alleen met de swipe-unlock optie, niet met andere unlock opties (fingerprint, patroon, etc.)
- Het gebeurt alleen als ik ook daadwerkelijk omhoog swipe. Als ik op het icoon van het geopende slotje tik om te 'unlocken', treedt dit probleem niet op
- Het maakt hierbij niet uit of ik het scherm aanzet door te tikken of met de knop
- Als ik in de vergrendelschermopties 'Tikken om de telefoon te checken' en 'Scherm activeren voor meldingen' beide uitschakel, treedt het probleem ook niet meer op.
Alvast bedankt.
Als Google de Pixel 3a nog een poosje mee zou nemen in het updaten zou ik dat trage opstarten en uitvallen van de laatste tijd voor lief nemen.-Splash- schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:17:
Ik heb de pixel 3a en kijk toch wel naar de 6. Eigenlijk ben ik wel tevreden met de 3a, het enige is de snelheid die wat minder begint te worden. Vooral zichtbaar (eigenlijk alleen) wanneer je foto's wilt maken. Voor hij soms de camera app geopend en klaar heeft voor foto's is het moment al voorbij. Tragisch.
Oh en de 64 gb is wat debiel aan het worden, maar dat is prima te managen met cloud enzo.
Dus afwachtende van de prijs, wellicht weer via een Duits bedrijf hierheen laten sturen. Ging bij de Pixel 3a ook wel goed. Of even op en neer rijden.
Het gaat dus de Pixel 6 worden, 555 euro bij Saturn in Kleef.
Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen
Ik krijg een update van 211MB binnen op dit moment.
"fixes ciritical bugs and improves the performance and stability of your device"
waar kan ik zien wat deze update precies inhoudt?
"fixes ciritical bugs and improves the performance and stability of your device"
Dit is de standaard maandelijkse update van Juni.. Wijzigingen zijn tijdje terug hier in het topic gepost:DeCo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:00:
Ik krijg een update van 211MB binnen op dit moment.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71755116
Ik merkte van de ene op de andere dag dat er een streep over mijn foto’s loopt, in de hoek linksonder. Dit gebeurt alleen met de normale lens, niet de zoomlens of de groothoek lens. De telefoon is niet gevallen en zit altijd in een beschermhoes. Er is ook geen enkele beschadiging te zien aan de buitenkant. Andere camera app geprobeerd, een reset van de telefoon, het probleem blijft. Ik heb het probleem gegoogled, schijnt vaker voor te komen: https://piunikaweb.com/20...g-or-damaged-from-inside/ Ik neem aan dat dit onder de garantie valt.
Heel raar dat de lens zo van binnenuit kan beschadigen, iemand iets soortgelijks gehad?
Via website van Belsimpel word ik doorverwezen naar Google als zijnde de snelste manier van repareren. Ze geven een 0800 telefoonnummer, maar dat verwijst naar een pagina google.com/support. Daar kun je een reparatie aanmelden, maar alleen vanuit supported landen, dus geen NL. Dus toch maar opgestuurd naar Belsimpel.
Heel raar dat de lens zo van binnenuit kan beschadigen, iemand iets soortgelijks gehad?
Via website van Belsimpel word ik doorverwezen naar Google als zijnde de snelste manier van repareren. Ze geven een 0800 telefoonnummer, maar dat verwijst naar een pagina google.com/support. Daar kun je een reparatie aanmelden, maar alleen vanuit supported landen, dus geen NL. Dus toch maar opgestuurd naar Belsimpel.
Google heeft een waardeloze klantenservice.
Zijn wegens COVID!! niet telefonisch bereikbaar.
Geven als vervaging een refurbished toestel ook al is deze hagelnieuw.
Zijn dat overigens volgens Europese wetgeving wel verplicht.
Apple heeft een soortgelijke zaak verloren bij de rechter.
Wellicht wil BelSimpel je een nieuw toestel geven maar Google zeker niet.
Opsturen naar Polen en deze sturen een refurbished toestel retour.
Ik heb wat dit betreft nog een appeltje te schillen met Google.
[ Voor 26% gewijzigd door Arno58 op 16-06-2022 21:49 . Reden: Foutje en aanvulling ]
heb je het toestel van BelSimpel gekocht? dan zijn zij verplicht dit voor je op te lossen, niet Google... Dus sowieso handiger om het bij hen te proberenArno58 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:33:
Dan nog gaat het toestel van BelSimpel naar Google met hetzelfde resultaat.
Anno 2022 een klantenservice die zo slecht bereikbaar is is absurd.
Bovendien moet Google zich aan de regels houden.
Nu wil ik toch wel heel graag zien waar er staat dat je recht hebt op een nieuw toestel. Kun je daar even een link van sturen?Arno58 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:33:
Als het toestel is gekocht via BelSimpel, dan zit je sowieso de verkeerde partij lastig te vallen, want dan is het feit dat Google je wilt helpen al een bonus.
Zou dit eens doorlezen: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Je kan het zelf even opzoeken.
Google kan over deze zaak een aangetekende brief verwachten.
En wat wil je daar mee bereiken? Google heeft geen enkele verplichting tegenover jou, zij hebben jou niks verkocht. Belsimpel moet jou een goede oplossing bieden, hoe zij het met Google afhandelen is hun probleem.Arno58 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:12:
Wellicht eerst er voor zorgen dat je goed geïnformeerd bent over je rechten, voor je actie onderneemt, en jezelf voor aap zet.
Hier een beginnentje: https://www.rijksoverheid...gaat%20dan%20het%20andere.
(Kijk even onder de kop "Fabrieksgarantie en verkopersgarantie"...
Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.
https://danielshuisman.nl...de-zaak-wat-betekent-dat/ Bron inzake de interpretatie richtlijn 1999/44/EG. Nieuw toestel levert geen ongerechtvaardigde verrijking op waardoor wederpartij het niet af mag doen met een minder toestel, in dit geval refurbished tweedehands model.OmeJoyo schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Nu wil ik toch wel heel graag zien waar er staat dat je recht hebt op een nieuw toestel. Kun je daar even een link van sturen?
Als het toestel is gekocht via BelSimpel, dan zit je sowieso de verkeerde partij lastig te vallen, want dan is het feit dat Google je wilt helpen al een bonus.
Zou dit eens doorlezen: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
Duidelijk, maar dan nog is het niet Google die dat probleem moet oplossen, maar BelSimpel in dit geval.Rabbitto schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:03:
[...]
https://danielshuisman.nl...de-zaak-wat-betekent-dat/ Bron inzake de interpretatie richtlijn 1999/44/EG. Nieuw toestel levert geen ongerechtvaardigde verrijking op waardoor wederpartij het niet af mag doen met een minder toestel, in dit geval refurbished tweedehands model.
Eens. De discussie is hier met Belsimpel. De fabrikant Google doet vooralsnog alles uit zijn eigen beweging en goeie wil.OmeJoyo schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:07:
[...]
Duidelijk, maar dan nog is het niet Google die dat probleem moet oplossen, maar BelSimpel in dit geval.
Onder de kop "Geschil?"Rabbitto schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:03:
[...]
https://danielshuisman.nl...de-zaak-wat-betekent-dat/ Bron inzake de interpretatie richtlijn 1999/44/EG. Nieuw toestel levert geen ongerechtvaardigde verrijking op waardoor wederpartij het niet af mag doen met een minder toestel, in dit geval refurbished tweedehands model.
Koper heeft op 17 december 2014 van Apple een IPhone 6 plus 16 GB (de ‘IPhone’) gekocht
Direct gekocht bij Apple, en daarom is Apple een partij in de zaak
Ook dat is juist. Het ging mij hier alleen even om de kwestie refurbished maar dan moet je natuurlijk wel een contractuele verbintenis hebben met de partij in kwestie. In het voorbeeld is het wel zo, bij deze Google kwestie niet.Zer0 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:12:
[...]
Onder de kop "Geschil?"
Koper heeft op 17 december 2014 van Apple een IPhone 6 plus 16 GB (de ‘IPhone’) gekocht
Direct gekocht bij Apple, en daarom is Apple een partij in de zaak
Ik zou het vooral doen, krijg je er één terug waar in staat dat je de verkeerde partij lastig valt.Arno58 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:12:
Maarja, je zult maar je ongelijk moeten toegeven, dat is lastig merk ik tegenwoordig.
Erg behulpzaam ben je ook, zul je ook veel mee bereiken als je zelf hulp zoekt.
[ Voor 9% gewijzigd door OmeJoyo op 17-06-2022 14:50 ]
Ze zijn gewoon bereikbaar?Arno58 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:33:
Openingstijden
Krijg een telefoontje
za Gesloten
zo Gesloten
ma
09:00-18:00
di
wo
do
vr
[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 18-06-2022 09:39 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik had nog wel een opmerking maar dat kan dus niet meer!!
Ha Arno, ik dacht dat jij je Pixel 6 al had verkocht en lekker weer naar Apple was gegaan.... Tenminste dat gaf je zelf aan bij het volgende nieuwsartikel: nieuws: March Update Pixel 6 maakt vibraties voor gebruikers te zwak om te me...Arno58 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:14:
Ik had nog wel een opmerking maar dat kan dus niet meer!!
Quote van jouw bericht. "Inderdaad dieptriest.Heb mijn toestel verkocht en terug naar Apple waar alles wel goed geregeld is.
Jammer maar voorlopig geen Pixel meer.
Echt amateuristisch slechte hardware en software. "
Dus wie houd je hier voor de gek?
Hoe kun je zien dat het een refurbished toestel is? En: de Pixel 6 Pro bestaat nog maar kort en ik heb hem al lang, valt er al wat te refurbishen? Helaas heb ik mijn imei nummer niet opgeschreven.Arno58 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:33:
Waarschijnlijk klopt dit, want ik kreeg vandaag een mail van Belsimpel dat zij het toestel ter reparatie hebben opgestuurd en dat kan 10 werkdagen duren. Toen ik de vorige keer een reparatie had aan een telefoon, 4 jaar geleden, had Belsimpel nog een ingehuurde reparatiedienst.Arno58 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:17:
Dan nog gaat het toestel van BelSimpel naar Google met hetzelfde resultaat.
De Pixel 6 Pro is in NL niet officieel te krijgen, dus ik hoop maar dat het goed komt.
iemand interesse om de mijn 6 pro te ruilen voor een 6? Hij is gewoon te groot
Het komt goed. Mijn P6 is gerepareerd en duurde inderdaad minstens 10 dagen, maar hij komt echt wel weer terug 😀Hermanleen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:01:
[...]
Waarschijnlijk klopt dit, want ik kreeg vandaag een mail van Belsimpel dat zij het toestel ter reparatie hebben opgestuurd en dat kan 10 werkdagen duren. Toen ik de vorige keer een reparatie had aan een telefoon, 4 jaar geleden, had Belsimpel nog een ingehuurde reparatiedienst.
De Pixel 6 Pro is in NL niet officieel te krijgen, dus ik hoop maar dat het goed komt.
Mijn pixel 3a is ook vervangen voor de 6 overigens. Nadat de pixel 3a alleen nog maar wilde andere apparaten wilde opladen en niet zichzelf.snarfl schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Als Google de Pixel 3a nog een poosje mee zou nemen in het updaten zou ik dat trage opstarten en uitvallen van de laatste tijd voor lief nemen.
Het gaat dus de Pixel 6 worden, 555 euro bij Saturn in Kleef.
Verwijderd
Android Auto op Android 13 lijkt sinds een recente upgrade weer te werken. Althans, mijn normale Pixel 6 herstart niet meer na het ontkoppelen.
Over Android Auto gesproken...
Bij mij duurt t erg lang voordat Android Auto wordt opgestart als ik m koppel met m'n auto (skoda).
Meestal duurt het ongeveer een minuut.
Daarnaast heb ik via ontwikkelaarsoptie de usb-verbinding op "gegevensoverdracht / android auto" gezet, omdat tie anders altijd op "geen" blijft staan en Android Auto wordt dan helemaal niet opgestart. (ik draai geen beta of custom rom).
Meer mensen hier last van of ervaring mee?
Bij mij duurt t erg lang voordat Android Auto wordt opgestart als ik m koppel met m'n auto (skoda).
Daarnaast heb ik via ontwikkelaarsoptie de usb-verbinding op "gegevensoverdracht / android auto" gezet, omdat tie anders altijd op "geen" blijft staan en Android Auto wordt dan helemaal niet opgestart. (ik draai geen beta of custom rom).
Verwijderd
Nope, nooit last van gehad in mijn Kia. Connecteert vrijwel direct.tomhier schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:21:
@RielN heb bericht gestuurdRielN schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:08:
iemand interesse om de mijn 6 pro te ruilen voor een 6? Hij is gewoon te groot
Supersnel (paar seconden) op een ford focus. Carplay was minder snel met mijn oude toestel (Iphone 12 pro max)tomhier schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:21:
Ik maak verbinding via een AAwireless maar soms ook via een kabeltje, dit werkt prima en snel.tomhier schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:21:
Via AAwireless maakt hij soms al verbinding als ik nog niet eens in mijn auto zit maar hem alleen unlock.
Ik rij een Seat Ateca dus vergelijkbaar met jou Skoda lijkt me.
ABN Amro heeft sinds dit weekend een update. Is er iemand die kan bevestigen of ontkennen of hij nu wel of niet werkt met Android 13?
Bedankt voor alle reacties.Gorefest schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Ik maak verbinding via een AAwireless maar soms ook via een kabeltje, dit werkt prima en snel.
Via AAwireless maakt hij soms al verbinding als ik nog niet eens in mijn auto zit maar hem alleen unlock.
Ik rij een Seat Ateca dus vergelijkbaar met jou Skoda lijkt me.
Dan zal t wel aan mij of mijn toestel liggen.
AAWireless klinkt ook wel geinig
Inmiddels P6 opgehaald bij Saturn in Kleef à 555 euro. Gegevens overzetten van mijn P3a was een eitje, alleen blijft Whatsapp hangen op Media Herstellen (maak dus altijd eerst een actuele backup). Er zijn ergere dingen. Hoewel het toestel maar iets groter is dan de P3a is het scherm véél groter, het loopt aan de onder- en bovenkant tot het randje en is een stuk helderder. Ik heb de lettergrootte naar een comfortabel (senioren) formaat gezet. Aan de camera balk moet ik wennen. Maakt dat de lens niet kwetsbaar, zo'n uitstekend front? Een hoesje met opstaand randje moet nu beschadigingen voorkomen. Ik heb nog niet echt gefotografeerd maar de groothoek is indrukwekkend.
De P6 is zwaar, komt door de batterij denk ik. Staat tegenover dat ie na een dag spelen met nog 65% op de oplader ging. Ontgrendelen met vinger(duim) afdruk op het scherm is wennen. De plaats (voorkant) vind ik handiger.
Tenslotte oftopic (Android), het verdwenen terugpijltje links onder blijkt vervangen door een veeg naar links, best wel een vooruitgang.
De P6 is zwaar, komt door de batterij denk ik. Staat tegenover dat ie na een dag spelen met nog 65% op de oplader ging. Ontgrendelen met vinger(duim) afdruk op het scherm is wennen. De plaats (voorkant) vind ik handiger.
Tenslotte oftopic (Android), het verdwenen terugpijltje links onder blijkt vervangen door een veeg naar links, best wel een vooruitgang.
Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen
-Backup maken op Google Drive via Whatsapp zelf op je oude devicesnarfl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:49:
alleen blijft Whatsapp hangen op Media Herstellen (maak dus altijd eerst een actuele backup)
-Backup herstellen op je nieuwe device
-Backup blijft hangen op media-herstel
-Whatsapp geforceerd stoppen
-Voila, al je messages zijn hersteld
Mijne hangt in zo'n roosterklem en blijft koel door de ac. Met draadloze lader en automatische klem. Van Xiaomi. De mi 20watt wireless charger.CRXed schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:42:
Komt jullie dit bekend voor? Navigerend op houder achter de vooruit.
Mijn P6P is niet vooruit te branden met dit warme weer.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Spekkie99 op 21-06-2022 16:49 ]
Heb het wel eens gehad toen ik de Pixel gebruikte voor navigatie (Waze) en een wifi hotspot had draaien voor de kids. De telefoon was toen ook wel echt warm.CRXed schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:42:
Komt jullie dit bekend voor? Navigerend op houder achter de vooruit.
Mijn P6P is niet vooruit te branden met dit warme weer.
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/Xia...ilatiegleuf/dp/B07ZZKZSTZSpekkie99 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:46:
[...]
Mijne hangt in zo'n roosterklem en blijft koel door de ac. Met draadloze lader en automatische klem. Van Xiaomi. De mi 20watt wireless charger.
Zoeen?
Yep, de klem is voldoende hoor maar in mijn hele stugge auto komt hij er soms wel eens af. Voor de rest perfect ding voor het geld.
Ik lees nu dat functies zoals: Call Screening, Hold for me, Wait Times, niet werken in Nederland...
Was er eerst zeker van om een 6 Pro te halen maar nu is het het geld toch niet waard denk ik..
Was er eerst zeker van om een 6 Pro te halen maar nu is het het geld toch niet waard denk ik..
Niet heel gek natuurlijk aangezien veel van de Google producten überhaupt niet officieel op de Nederlandse markt zijn uitgebracht.Cenahej schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:18:
Ik lees nu dat functies zoals: Call Screening, Hold for me, Wait Times, niet werken in Nederland...
Ja, dat is jammer.Cenahej schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:18:
Ook de "assistant voice typing" werkt niet voor de taal nederlands. Dat is wel zonde, ik ben echt onder de indruk hoe goed en snel dat werkt op de pixel 6.
Hoi,
Ik heb een Pixel 6 welke ik nu sinds november redelijk naar tevredenheid gebruik.
Sinds vandaag laadt de telefoon echter zeer moeizaam op. Ik heb met een tandenstoker er al een en ander aan stof uitgekregen, maar de lader blijft erg los op de poort zitten. Zodra ik ook maar iets wiebel dan laadt hij al niet meer. Gebruik een flinke Samsung EP-TA 845 lader, die ik nieuw gekocht heb nadat ik de telefoon al een tijdje had. Heb de usb kabel er al andersom in gedaan maar dat helpt ook niet jammer genoeg
Heb de stofzuiger ook nog op de poort gezet en zelfs perslucht uit een bus, maar niets helpt.
Hebben jullie nog tips?
Ik heb een Pixel 6 welke ik nu sinds november redelijk naar tevredenheid gebruik.
Sinds vandaag laadt de telefoon echter zeer moeizaam op. Ik heb met een tandenstoker er al een en ander aan stof uitgekregen, maar de lader blijft erg los op de poort zitten. Zodra ik ook maar iets wiebel dan laadt hij al niet meer. Gebruik een flinke Samsung EP-TA 845 lader, die ik nieuw gekocht heb nadat ik de telefoon al een tijdje had. Heb de usb kabel er al andersom in gedaan maar dat helpt ook niet jammer genoeg
Heb de stofzuiger ook nog op de poort gezet en zelfs perslucht uit een bus, maar niets helpt.
Hebben jullie nog tips?
Niet schoonmaken in de rondte op de connector maar in de diepte. Heb ik met diverse telefoons gehad en oorzaak was vaak een stuk stof en samengeperst lint op de bodem.
Harder raggen!
Harder raggen!
Ik doe het heel af en toe heel voorzichtig met een speld, en inderdaad met een busje perslucht van bol.com. ff uitkijken welke waar het minste vocht nog in zit.
Nooit verder problemen mee gehad.
Niet met een metalen speld gaan poerenGerrya schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:39:
Ik doe het heel af en toe heel voorzichtig met een speld, en inderdaad met een busje perslucht van bol.com. ff uitkijken welke waar het minste vocht nog in zit.

Gebruik daar gewoon een houten tandenstoker voor, is deze te dik dan eventjes doorbreken of wat bijsnijden tot je een scherp en dun splintertje overhoud waarmee je wel goed de bodem van de poort kan bereiken.
Daarmee haal je veilig en zonder schade (verbogen contacten, kortsluiting in de poort) al het vuil/pluis uit de connector wat er in de loop van de tijd tijdens het aansluiten diep ingeduwd is.
@onnaj Dit werkt voor mij al decennia lang om broekzakpluis wat zich kan verzamelen in micro USB of USB-C poorten die zich dagelijks onderin broekzakken bevinden weer schoon te krijgen, meestal klikken ze daarna ook weer gewoon vast alsof ze nieuw zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 25-06-2022 16:43 ]
Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires