Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 22:28
Ik heb net een pixel 6 gekocht en stak hem gisteren in met een oude iphone 4 oplader met een oneplus 5 kabel. Elke andere gsm kan ik opladen met deze gsm maar wanneer ik vadnaaguit de lader trok om hem te isntalleren was de batterij op 0 en wanneer ik hem terug instak kwam hij in een soort loop op het scherm met het oplaadt icoontje en dat het 0% is.

Met een samsung oplader begin hij wel op te laden.

Is de pixel 6 volledig leeg als hij geleverd wordt? of heet mijn oplader de batterij volledig gedraineerd? Wat heeft dat voor invloed op toekomstig gebruik van de batterij?

Toch handig dat er geen opladers meer worden bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:58
fleu schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:32:
Ik heb net een pixel 6 gekocht en stak hem gisteren in met een oude iphone 4 oplader met een oneplus 5 kabel. Elke andere gsm kan ik opladen met deze gsm maar wanneer ik vadnaaguit de lader trok om hem te isntalleren was de batterij op 0 en wanneer ik hem terug instak kwam hij in een soort loop op het scherm met het oplaadt icoontje en dat het 0% is.

Is de pixel 6 volledig leeg als hij geleverd wordt? of heet mijn oplader de batterij volledig gedraineerd? Wat heeft dat voor invloed op toekomstig gebruik van de batterij?

Als het nu 1x gebeurd is, lijkt me dat geen probleem.
Heb een Samsung USB-C oplader gekocht, omdat de OnePlus snellader ook niet werkte. En gebruik de kabel die bij de Pixel zat. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Is de pixel 6 volledig leeg als hij geleverd wordt?
Nee, telefoons worden altijd zo rond de helft opgeladen geleverd.

Gewoon opladen, met de juiste lader, niks aan de hand.

Ik heb ook niks meer aan m'n OnePlus laders en oude Motorola en HTC laders...
Heb nu maar 1 werkende lader ;( en dat is de officiele van Google

[ Voor 12% gewijzigd door CRXed op 08-03-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 22:28
Bedankt voor de uitleg.

Hij wordt terug gestuurd. Snap niet zo goed waarom hij met die combinatie niet wilde opladen. Ik kom net van een oneplus 5 met een batterij die net nog een hele dag meegaat. Geen zin om met de pixel 6 reeds met een achterstand van batterij te beginnen gezien ik met men telefoons makkelijk 4 jaar en langer wil doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CRXed
fleu schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:05:
Bedankt voor de uitleg.

Hij wordt terug gestuurd. Snap niet zo goed waarom hij met die combinatie niet wilde opladen. Ik kom net van een oneplus 5 met een batterij die net nog een hele dag meegaat. Geen zin om met de pixel 6 reeds met een achterstand van batterij te beginnen gezien ik met men telefoons makkelijk 4 jaar en langer wil doen.
Dus je stuurt hem terug omdat ie een keer leeg is, wat aan je lader ligt en niet aan de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Wat ik gister toch had. Had me uitgeschreven voor het beta programma dus kreeg gister een update van 484mb (denk de stable), werd bij opnieuw opstarten de hele telefoon erased!!

Ik vind het echt belachelijk dat dit kan gebeuren. Bepaalde foto's weg, geen Whatsapp backup (zijn ergere dingen maar toch). Hebben meer mensen (dit weleens) gehad? Ik mag hopen op een hele slechte bug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Bedankt voor de uitleg.

Dit is wel een onzinnige move. Deze lader combinatie werkt niet op je Pixel 6. Dat deze leeg is heeft niks met de telefoon te maken, maar dat deze niet door je werd opgeladen. Gewoon een juiste oplader gebruiken en je kan genieten van je telefoon.

Zie ook:
https://piunikaweb.com/20...rger%20will%20also%20work

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 14:45
Kwakkies schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 06:51:
Wat ik gister toch had. Had me uitgeschreven voor het beta programma dus kreeg gister een update van 484mb (denk de stable), werd bij opnieuw opstarten de hele telefoon erased!!

Ik vind het echt belachelijk dat dit kan gebeuren. Bepaalde foto's weg, geen Whatsapp backup (zijn ergere dingen maar toch). Hebben meer mensen (dit weleens) gehad? Ik mag hopen op een hele slechte bug
Op de site staat vermeld:

"Je kunt je niet uitschrijven en terugkeren naar een stabiele openbare versie van Android zonder eerst alle lokaal opgeslagen gegevens op je apparaat te wissen. Misschien ervaar je ook problemen als je een back-up probeert te herstellen. We raden je aan de laatste bekende Pixel-problemen te checken voordat je je inschrijft voor de Android-bèta."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Bedankt voor de uitleg.

Laad hem op via de USB C kabel aan een PC en vervang je usb kabels van de opladers.
Geen enkele Huawei kabel werkt meer, maar alle laders werken wel met de rode kabel van mijn oude OP3.
Het is goed mogelijk dat daar het probleem ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Laatst online: 04-10-2024
jch88 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:06:
[...]

Op de site staat vermeld:

"Je kunt je niet uitschrijven en terugkeren naar een stabiele openbare versie van Android zonder eerst alle lokaal opgeslagen gegevens op je apparaat te wissen. Misschien ervaar je ook problemen als je een back-up probeert te herstellen. We raden je aan de laatste bekende Pixel-problemen te checken voordat je je inschrijft voor de Android-bèta."
Oeps. Dat is dan toch mijn fout geweest. Ik wilde de 12L update hebben maar hoefde niet áltijd alle beta versies te hebben. Overkomt je in elk geval maar 1x, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zycho42
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-08 09:28
Bla65 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Ja, gek he. Maar het toestel zoekt ook eerst naar downloadbare netwerkinfo (zonder dat je wat hebt ingesteld) en vraagt dan om de QR van de esim die bij mij dan spontaan van Vodafone moest zijn. Je zou bijna denken dat het een branded/simlocked toestel is maar dat is het niet. Het werkt nu dus ik ga door met mijn leven.
Ik heb dit probleem dus ook nu. Heeft iemand anders dit opgelost? Mijn prive provider biedt geen esim, tmobile van mijn werk wel. Nooit iets met vodafone in deze P6P gehad, waarom denkt dat ding dan dat het een Vodafone is? Mijn prive sim doet het prima dus hij lijk me niet gesimlocked. Het telefoonnummer van Vodafone dat er bij de foutmelding gegeven wordt is van Vodafone Duitsland. Ik heb hem via rebuy gekocht, dus hij kan daar vandaan komen. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

zycho42 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Ik heb dit probleem dus ook nu. Heeft iemand anders dit opgelost? Mijn prive provider biedt geen esim, tmobile van mijn werk wel. Nooit iets met vodafone in deze P6P gehad, waarom denkt dat ding dan dat het een Vodafone is? Mijn prive sim doet het prima dus hij lijk me niet gesimlocked. Het telefoonnummer van Vodafone dat er bij de foutmelding gegeven wordt is van Vodafone Duitsland. Ik heb hem via rebuy gekocht, dus hij kan daar vandaan komen. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Willem
Heb je al geprobeerd de QR code gewoon te scannen? Bij mijn Pixel 5 en een Pixel 3a kreeg ik ook een vreemde provider naam te zien in dat scherm, maar heb altijd gewoon meerdere providers kunnen scannen (waaronder T-Mobile).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 23:41
fleu schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:32:
Ik heb net een pixel 6 gekocht en stak hem gisteren in met een oude iphone 4 oplader met een oneplus 5 kabel. Elke andere gsm kan ik opladen met deze gsm maar wanneer ik vanaaguit de lader trok om hem te isntalleren was de batterij op 0 en wanneer ik hem terug instak kwam hij in een soort loop op het scherm met het oplaadt icoontje en dat het 0% is.

Terug sturen omdat een telefoon uit 2021 niet werkt met een lader uit 2010 en een kabel uit 2016 van een ander merk... Ongelofelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
jvang schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Terug sturen omdat een telefoon uit 2021 niet werkt met een lader uit 2010 en een kabel uit 2016 van een ander merk... Ongelofelijk. 8)7
los van het terugsturen.. het idee om geen oplader erbij te leveren is natuurlijk om het milieu minder te belasten. Als leek zou je denken dat iets banaals als opladen gewoon met elke telefoonlader zou moeten kunnen. Maar helaas.. er is blijkbaar meer nodig dan 5 volt gelijkspanning.

En ja, ik ga hier ontzettend kort door de bocht, maar het is wel wat je zou verwachten als consument. Uiteindelijk zit je na een paar jaar alsnog te kijken met een doos vol onbruikbare opladers, om maar lichtelijk te overdrijven.

Dus wat vind je nu precies ongelofelijk eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
DeCo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:20:
[...]het idee om geen oplader erbij te leveren is natuurlijk om het milieu minder te belasten.
Klopt niet helemaal.

Het is enkel de uitleg dat het is om milieu minder te belasten. Het idee is dat het de fabrikant meer marge oplevert.

Er is bij opladers bijna net zoveel innovatie als bij telefoons. Daarbij slijten opladers (en kabels) ook. Ben benieuwd hoeveel eigenaren van nieuwe telefoons ook niet nog eens apart een lader erbij bestellen waarna dat busje weer voor mag komen rijden met weer een nieuw doosje en verpakkingsmateriaal.

Lang leve het milieu.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
alexbl69 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:39:
[...]

Klopt niet helemaal.

Het is enkel de uitleg dat het is om milieu minder te belasten. Het idee is dat het de fabrikant meer marge oplevert.

Er is bij opladers bijna net zoveel innovatie als bij telefoons. Daarbij slijten opladers (en kabels) ook. Ben benieuwd hoeveel eigenaren van nieuwe telefoons ook niet nog eens apart een lader erbij bestellen waarna dat busje weer voor mag komen rijden met weer een nieuw doosje en verpakkingsmateriaal.

Lang leve het milieu.
Dat is wat ik probeer te zeggen.. dat het niet klopt.
Om redenen die jij opnoemt.. maar in de beleving van de consument blijft het een dom blokje waar 5 volt uit komt. Dat er "innovatie" op dat gebied is en dat daardoor laders niet meer op elke telefoon past, is wat wij weten.. ik denk zelfs dat het milieu door al die gekkigheid juist meer wordt belast dan voorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:34
DeCo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:32:
[...]

Dat is wat ik probeer te zeggen.. dat het niet klopt.
Om redenen die jij opnoemt.. maar in de beleving van de consument blijft het een dom blokje waar 5 volt uit komt. Dat er "innovatie" op dat gebied is en dat daardoor laders niet meer op elke telefoon past, is wat wij weten.. ik denk zelfs dat het milieu door al die gekkigheid juist meer wordt belast dan voorheen.
Ik laad mijn P6P gewoon met de lader (en kabel) van mijn vorige Pixel 2 XL. En zelfs die van de Nexus 6P van m'n dochter werkt vlekkeloos na 6 jaar. Het is dus maar hoe je het bekijkt. Ik mis een nieuwe lader, die exact hetzelfde kan, dus zeker niet.

En een telefoon terugsturen en net zo lang andere telefoons bestellen totdat je er een gevonden hebt die door jouw lader en kabel geladen wordt, lijkt mij niet de kortste route.

[ Voor 10% gewijzigd door nerovectra op 10-03-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Laatst online: 12-09 23:06
Op zoek naar een nieuwe Android phone (heb nu oneplus 7t pro), zo clean mogelijk, en dan komt sowieso de 'pixel' in het vizier.
Klopt het dat er alleen 128GB modellen beschikbaar zijn momenteel en hoe managen jullie dit? Enkele apps, gamepje, filmpjes, foto's en muziek en je zit er dadelijk over.
En gewoon op Google foto's zetten is ook zonde van de camera gezien alles zo gecompressed wordt. Misschien handel ik m'n phone data wel verkeerd :)

Hoe zijn de fixes geweest tot nu toe ,want je hoort wel wat dingen over deze phone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Cappuccino schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 04:26:
Op zoek naar een nieuwe Android phone (heb nu oneplus 7t pro), zo clean mogelijk, en dan komt sowieso de 'pixel' in het vizier.
Klopt het dat er alleen 128GB modellen beschikbaar zijn momenteel en hoe managen jullie dit? Enkele apps, gamepje, filmpjes, foto's en muziek en je zit er dadelijk over.
En gewoon op Google foto's zetten is ook zonde van de camera gezien alles zo gecompressed wordt. Misschien handel ik m'n phone data wel verkeerd :)

Hoe zijn de fixes geweest tot nu toe ,want je hoort wel wat dingen over deze phone :(
Er zijn 256GB modellen beschikbaar, maar heel moeilijk vindbaar. Volgens mij ook alleen bij de Pro.
Ik ervaar niet de problemen met de fixes, ze komen uiteindelijk gewoon.

Let op, het is heel erg clean, als je bepaalde functies gewend bent zoals dual apps, bij dual Sim, dan is dat nu niet meer. Verder is het wel een erg mooi toestel.
Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn Pixel 6.

Je kan ook originele kwaliteit uploaden naar Google Photos, dat doe ik en heb extra storage.

Side note:
Je zou ook een Samsung kunnen overwegen, gezien die met de S22 het update beleid nu beter hebben gemaakt de de pixel. Die schijnen ook clean te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
nerovectra schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Ik laad mijn P6P gewoon met de lader (en kabel) van mijn vorige Pixel 2 XL. En zelfs die van de Nexus 6P van m'n dochter werkt vlekkeloos na 6 jaar. Het is dus maar hoe je het bekijkt. Ik mis een nieuwe lader, die exact hetzelfde kan, dus zeker niet.

En een telefoon terugsturen en net zo lang andere telefoons bestellen totdat je er een gevonden hebt die door jouw lader en kabel geladen wordt, lijkt mij niet de kortste route.
Natuurlijk werkt een lader van Pixel 2 op een Pixel 6, zou te gek worden als dat ook al niet meer kan 8)7
Een doorsnee consument verwacht dat zijn Oneplus lader ook werkt op een Pixel 6. Daar gaat het mis!
Dan kun je een nieuwe lader bestellen, of terugsturen. Hij kiest er voor om 'm terug te sturen. En eigenlijk ook wel terecht, maar de fabrikant (Google in dit geval) zal er weinig van voelen helaas.

Innovatie zou moeten zijn, dat die Oneplus lader of 10 jaar oude Samsung adapter ook op een Pixel werkt of whatever. Nogmaals.. de basis is in feite een blokje (adapter met spoel en lamellen, condensators, etc) dat gelijkspanning geeft aan een batterij, die zich daardoor kan opladen. Bedenk als fabrikant daar nog allerlei fancy shit bij (snelladen, aanpasbaar opladen, etc) en je hebt je USP te pakken op je blokje gelijkspanning. Maar ze stappen af van die basis en maken de oplader uniek voor de desbetreffende telefoon van dito merk. En dat is jammer.. dat komt niet ten goede aan het eerder besproken milieuaspect.

Ik spreek als een leek.. met mijn achtergrond weet ik dat dit lastig is. Maar dit is de verkeerde makkelijke weg die fabrikanten helaas inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Ik zit op de nieuwste beta nu zijn mijn twee dingen opgevallen.

1. Mijn gesprekgeschiedenis die wordt niet meer aangevuld, sinds 3 maart. (bug blijft bestaan in de nieuwe beta update)

2. Tijdens het bellen is er een hele harde pieptoon wat het gesprek opbreekt. (1 op de +- 6 gesprekken).

beide heb ik gemeld dmv de feedback optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zycho42
Kiwi schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Heb je al geprobeerd de QR code gewoon te scannen? Bij mijn Pixel 5 en een Pixel 3a kreeg ik ook een vreemde provider naam te zien in dat scherm, maar heb altijd gewoon meerdere providers kunnen scannen (waaronder T-Mobile).
Bedankt voor je reactie. Ja, dat heb ik geprobeerd. Ik krijg een foutmelding dat ik Vodafone Duitsland moet bellen met "subject code 8.2.6" en "reason code 3.8". Geen idee wat ik daarvan moet maken... Ik kan nog een nieuwe eSIM aanvragen en het nogmaals proberen. Ik heb gemaild met rebuy en die adviseren het toestel te retourneren :(

Eerst maar eens een factory reset...

Update: nog even gezocht naar die meldingen. Zegt mij niet zoveel, maar iemand hier mss wel?
(zie https://www.gsma.com/news.../uploads//SGP.23-v1.6.pdf)
Test Sequence #11 Error: Invalid Matching ID for Profile Download Default DP+ Address Use Case
Test Sequence #12 Error: Invalid Matching ID for Profile Download Activation Code Use Case
Test Sequence #13 Error: Invalid Matching ID for Profile Download SM-DS Use Case
(Subject Code 8.2.6 Reason Code 3.8)

Initial conditions
  • Pending Profile PROFILE_OPERATIONAL1 is in the 'Released' state with #MATCHING_ID_EMPTY.
  • Pending Profile PROFILE_OPERATIONAL1 configured with #SMDP_METADATA_OP_PROF1 is securely loaded as a Protected Profile Package using <PPK_ENC> and <PPK_MAC>.
  • There have been no previous attempts to download the pending profile.
  • EID #EID1 is known to the SM-DP+ and associated to PROFILE_OPERATIONAL1.
Kan het zijn dat tmobile nog iets moet doen met mijn EID?
Ik wil eigenlijk vooral weten of ik het toestel terug moet sturen, niet zo'n zin in ;)

[ Voor 45% gewijzigd door zycho42 op 11-03-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Blekkienl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:23:
Ik zit op de nieuwste beta nu zijn mijn twee dingen opgevallen.

1. Mijn gesprekgeschiedenis die wordt niet meer aangevuld, sinds 3 maart. (bug blijft bestaan in de nieuwe beta update)

2. Tijdens het bellen is er een hele harde pieptoon wat het gesprek opbreekt. (1 op de +- 6 gesprekken).

beide heb ik gemeld dmv de feedback optie
S3B1.220218.004 ? Ik herken je problemen niet, draait hier als een trein. Misschien data/cache van de telefoon app is legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
DrNizeGuy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:54:
[...]

S3B1.220218.004 ? Ik herken je problemen niet, draait hier als een trein. Misschien data/cache van de telefoon app is legen?
Cache wissen heeft iig de recente belletjes opgelost. Komende dagen maar even kijken of die pieptoon weg is.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Heeft iemand hier de google play systeem update van maart al binnen ? Als ik bij me beveiliging instelling kijk zie ik nog steeds Februari staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Klopt, is weer later. Zoals ook op meerdere sites is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
new_guy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:23:
Klopt, is weer later. Zoals ook op meerdere sites is aangekondigd.
Ja dat beveiligings patch is vertraagd ben ik op de hoogte maar die van google play systeem update heeft niks daarmee te maken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Karish schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Ja dat beveiligings patch is vertraagd ben ik op de hoogte maar die van google play systeem update heeft niks daarmee te maken toch ?
Nee heeft daar niets mee te maken inderdaad. Volgt dus ook niet die release cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Laatst online: 13-09 18:07
Karish schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:22:
Heeft iemand hier de google play systeem update van maart al binnen ? Als ik bij me beveiliging instelling kijk zie ik nog steeds Februari staan
Ook hier nog de februari systeem update van Google play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
Karish schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:22:
Misschien een gekke vraag maar waar kijk je dan? Bij beveiliging en dan beveiligingstatus?

(Ik kan daar niet op klikken maar draai GrapheneOS, heb wel laatst play services ge-update via Aurastore. Denk eergister ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karish
Mich schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:31:
[...]

Misschien een gekke vraag maar waar kijk je dan? Bij beveiliging en dan beveiligingstatus?

(Ik kan daar niet op klikken maar draai GrapheneOS, heb wel laatst play services ge-update via Aurastore. Denk eergister ofzo)
Onder beveiliging en dan staat er google play systeem update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Karish schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Onder beveiliging en dan staat er google play systeem update
Bedankt voor de tip. Blijkbaar had mijn telefoon nog een reboot nodig om die van fabruari door te voeren. Na het uitvoeren van deze update was er in elk geval een voor mij storende grafische glitch verholpen, die bij bepaalde spellen/beeldschermmodi een artefact in het scherm liet zien waardoor het scherm kapot leek. Het was niet onoverkomelijk, maar wel fijn dat het weg is. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zycho42
Kiwi schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Inmiddels een nieuwe QR code geprobeerd en die werkte gewoon, zonder factory reset. Opgelucht dus. En nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
gisteren is de lederen skin van Dbrand geleverd.. telefoon is nu af en glijdt niet meer spontaan weg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

Iemand nog ervaringen met de vrij matige auto-brightness? Hij springt soms van hot naar her, mijn pixel 5 was praktisch perfect op dat gebied.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
WCA schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:18:
Iemand nog ervaringen met de vrij matige auto-brightness? Hij springt soms van hot naar her, mijn pixel 5 was praktisch perfect op dat gebied.
Is hier ook nog niet ideaal. Lijkt erop dat de in-screen sensor niet doet wat je mag verwachten, óf ze krijgen de optimalisatie niet onder controle. Ik stoor me er niet erg aan, masr is zeker voor verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

nerovectra schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:51:
[...]

Is hier ook nog niet ideaal. Lijkt erop dat de in-screen sensor niet doet wat je mag verwachten, óf ze krijgen de optimalisatie niet onder controle. Ik stoor me er niet erg aan, masr is zeker voor verbetering vatbaar.
Toch raar, die van de P5 zat ook onder het scherm, en dat is de beste auto-brightness die ik ooit op een telefoon gehad heb.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 20:27
nerovectra schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:51:
[...]

Ik heb dit maar op handmatig gezet want dit ging op de meeste momenten precies andersom dan dat ik wilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Wat een drama is deze telefoon toch ook, eerst maanden lang dropped calls en nu sinds afgelopen vrijdag een zeer irritante luide buzz toon tijdens gesprekken die alleen op te lossen valt door op te hangen of te wisselen naar speaker.

Beide problemen zeer makkelijk terug te vinden die meerdere mensen ervaren.

Hoe Google het voor elkaar krijgt om hun met hun eigen hardware & software er zo'n soep van te maken is echt knap.

Pixel 6 Pro sinds dag 1 en versie S3B1.220218.004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
had hem na een week dropped calls al terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Nu online
Ace schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:33:
Wat een drama is deze telefoon toch ook, eerst maanden lang dropped calls en nu sinds afgelopen vrijdag een zeer irritante luide buzz toon tijdens gesprekken die alleen op te lossen valt door op te hangen of te wisselen naar speaker.

Beide problemen zeer makkelijk terug te vinden die meerdere mensen ervaren.

Hoe Google het voor elkaar krijgt om hun met hun eigen hardware & software er zo'n soep van te maken is echt knap.

Pixel 6 Pro sinds dag 1 en versie S3B1.220218.004
Dat is ook wel een beetje het risico als je beta firmware draait. Die buzz heb ik ook met de qpr beta maar niet met de 'gewone' februari update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:04
Onderweg naar Oostenrijk kan ik niet bellen of gebeld worden in Duitsland. Sms en 4g werken wel gewoon. Heb hier met mijn vorige P3a geen last van gehad. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

DrNizeGuy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Dat is ook wel een beetje het risico als je beta firmware draait. Die buzz heb ik ook met de qpr beta maar niet met de 'gewone' februari update.
En heb die beta geïnstalleerd om te kijken of dat het wegvallen van gesprekken zou voorkomen, niet dus.

Ik bel alleen maar voor werk (2e SIM) maar zit er toch sterk over te denken om maar weer een aparte telefoon daarvoor te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:04
Tinus1982 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:22:
Onderweg naar Oostenrijk kan ik niet bellen of gebeld worden in Duitsland. Sms en 4g werken wel gewoon. Heb hier met mijn vorige P3a geen last van gehad. Iemand ideeën?
Inmiddels in Oostenrijk geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:44
Wist je het niet ? Pixels hebben IEDER JAAR bijzonderheden.
En juist de zogenaamde King of software krijgt basiszaken (want dat zijn het) NIET fatsoenlijk voor elkaar.
Sommigen zijn nu letterlijk bijna een half jaar verder en ik geloof niet in updates die dat allemaal gaan fixen.
Als dat kon dan was dat inmiddels gebeurd. Google is nu weer gefocused op de volgende dus wen er maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D13t3r
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:21
Is hier nog volk dat een Pixel 6 gebruikt in combinatie met Mobile Vikings en een esim in België?
Sinds vorige week kan ik niet meer verbinden met hun mobiel netwerk en krijg ik ook geen nieuwe esim meer geactiveerd.
Misschien heeft het te maken met de overschakeling van hun netwerk van Orange naar Proximus maar volgens hun support (MV) zou het gewoon moeten werken.
Heb ook al bij Google support geprobeerd maar die maken zich er gewoon vanaf door te zeggen dat Belgische operators niet officiëel ondersteund worden.

Mijn toestel geeft wel een melding van "Device EID not found" in de settings hieronder:
Network and Internet -> + icoon naast SIMs -> Download a SIM instead? -> Next -> Need help? -> find it here
Is dit normaal gedrag en kan iemand zonder esim dit misschien even testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 20:52
Tinus1982 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:06:
[...]

Inmiddels in Oostenrijk geen probleem meer.
Ik heb ook gehad dat ik in Duitsland niet kon bellen en oin Oostenrijk wel, KPN sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
FYI: Niet volledig relevant maar toch even melden dat Mobile Vikings ivm Pixel 5 perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D13t3r
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:21
Stancke schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:03:
[...]

FYI: Niet volledig relevant maar toch even melden dat Mobile Vikings ivm Pixel 5 perfect werkt.
Met esim of een fysieke sim kaart?

Ik heb de Pixel 6 nu 4 maanden lang zonder problemen kunnen gebruiken met esim icm Mobile Vikings en vorige week vrijdag wanneer ik de grens overstak van Duitsland naar België was het gedaan.
Ik heb al enkele nieuwe codes proberen activeren maar dat lukte niet en ik kon de oude esim zelfs niet deleten. Na een factory reset was die wel weg maar een nieuwe toevoegen lukt niet.

Ik vind het vooral vreemd dat mijn toestel zijn EID niet kan vinden en vraag me af of er iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:57
Hallo allemaal. Ik zit hier nu in dubio over de Pixel 6 pro, maar heb in reviews veel gelezen over de "slechte" fingerprint sensor. Is deze inmiddels (dankzij updates) gevoelig verbeterd? Ik kom nl. van een Oneplus 9 pro en daar is ie echt wel zeer snel. Alvast bedankt voor een inzicht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De OnePlus 9 Pro was m'n daily driver vóór m'n Pixel 6 Pro, nooit nadelig verschil gemerkt eerlijk gezegd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08
Cloclo100 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:14:
Hallo allemaal. Ik zit hier nu in dubio over de Pixel 6 pro, maar heb in reviews veel gelezen over de "slechte" fingerprint sensor. Is deze inmiddels (dankzij updates) gevoelig verbeterd? Ik kom nl. van een Oneplus 9 pro en daar is ie echt wel zeer snel. Alvast bedankt voor een inzicht!
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. :X Sommigen vinden hem zwaar onder de maat. Anderen zeggen langzamer maar werkbaar. Anderen zeggen weer dat je een wisselvallige reactie kan verwachten bij een beta-test model en anders stuur je hem maar terug.

Vingerafdruksensor in mijn ogen gaat geen prijzen winnen. Maar is zeker werkbaar. Het is een beetje Williams vs. Mercedes. Jij en ik bouwen geen auto die zo snel gaat als een Williams, maar Mercedes lacht ze stiekem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
__R__ schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. :X Sommigen vinden hem zwaar onder de maat. Anderen zeggen langzamer maar werkbaar. Anderen zeggen weer dat je een wisselvallige reactie kan verwachten bij een beta-test model en anders stuur je hem maar terug.

Vingerafdruksensor in mijn ogen gaat geen prijzen winnen. Maar is zeker werkbaar. Het is een beetje Williams vs. Mercedes. Jij en ik bouwen geen auto die zo snel gaat als een Williams, maar Mercedes lacht ze stiekem uit.
Fair enough, maar wat bedoel je juist met een beta testmodel? Dit betreft toch een flagship phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
D13t3r schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Met esim of een fysieke sim kaart?
Met eSIM en Orange als fysieke SIMkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Cloclo100 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:31:
[...]

Fair enough, maar wat bedoel je juist met een beta testmodel? Dit betreft toch een flagship phone?
In mijn ogen ook. Als je dit topic een beetje doorleest zie je ook anderen daar anders over denken en er juist wat ongemak voor lief nemen (of er gewoon niet zo hard aan tillen) omdat ze verwachten dat dat gefixed wordt bij een volgende software update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:03
Als het waar is krijgen we volgende maandag 21/03 update naar 12L.

https://www.droid-life.co...-6-march-update-new-date/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik zie een Fix voor screen unlock, is dit dan ook al mogelijk ondertussen? Bij release was dit niet aanwezig D8 ik..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:04
Ik ga eerlijk zijn, ik gebruikte naast mijn pixel 6 Pro ook een OP9 Pro. Vanwege de dramatische software support de laatste maanden de 9 pro verkocht en een Motorola Edge 30 Pro gekocht naast de Pixel. Ik was zo onder de indruk van de Edge 30 Pro dat ik de 6pro ook heb verkocht.
Ik boet wat in op camera vlak maar ik heb zo iets van, zoals de Edge 30 Pro had de Pixel moeten zijn. Alles gaat zo snel, praktisch zelfde android ervaring ( als het al niet dezelfde is), zeer lange accu adem, wordt nooit erg warm zoals de 9Pro en P6 Pro. Die doet nagenoeg alles perfect. 2 klein dingen, camera had ik al vermeld en de volume buttons liggen wat aan de hoge kant, verder geen seconde spijt van. Ik zeg niet dat de P6/Pro slechte phones zijn, maar ik vrees wel dat we proefkonijnen zijn bij de Pixel 6 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik heb er echt totaal geen problemen mee.

Meestal staat ie toch op Smart Lock (sowieso thuis en op werk, en als je beweegt) en dan is 1 tik genoeg om te unlocken.

En in de andere situaties istie gewoon snel zat.

Grootste verschil met mijn OnePlus6 is dat je 'm daar altijd op exact dezelfde plek legt (aan de achterkant), omdat er een inkeping (ook in m'n hoesje) zit waardoor je vinger altijd meteen goed ligt. Met een plat stuk glas van de Pixel kan je duim makkelijk verkeerd leggen en dan kan ie soms niet in een keer unlocken. Maar dat ligt dan meer aan je eigen placering.

Als je een filmpje wil zien moet je maar roepen, ik heb de Pixel 6 Pro 256GB.

[ Voor 16% gewijzigd door CRXed op 17-03-2022 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40
De fps is tegenwoordig prima. Niet geweldig, maar zeker ook niet slecht. Voldoende tot ruim voldoende. Je moet het alleen niet gaan vergelijken met die in de nieuwste Samsung flagships want die is veel sneller.

Meeste stoor ik me nog aan de auto brightness, die is gewoonweg onder de maat. En die self learning is ook een fabeltje, al zal er hier nu ongetwijfeld een paar mensen beweren dat het bij hen wel heeft geholpen. Ik heb hem uiteindelijk maar gewoon op Manuel gezet, gelijk alle irritaties verdwenen.

Verder een fijne telefoon met helaas wel veel bugs en steeds ook weer nieuwe bij elke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 18:37
Ik ben na 5 maanden gebruik nog steeds erg tevreden over mijn Pixel 6. Alle issues/ bugs die ik hier lees heb ik geen last van of het stoort mij niet.. :+

Telefoon is razendsnel, apps werken goed en snel, maakt zeer mooie foto's en worden mooi weergegeven op het prachtige scherm. Ook android auto is razend snel en werkt erg soepel, ook wireless,
Ik ben ook geen heavy user en game er ook niet op. Gebruik de Pixel, privé en zakelijk KPN SIM en KPN e-sim.
Batterij verbruik is voor mij ook prima, einde van een werkdag tegen 18.00u zit ik meestal nog op 40%

Nu kwam ik ook van een Huawei P30 lite android 10 dus voor mij is de Pixel 6 een grote vooruitgang _/-\o_ .

Als ik toch nog iets te klagen hebt... is het jammer dat je SIM 2 geen aparte ringtone kan toewijzen vanuit stock Android. Maar geen dealbreaker :*)

Formaat / gewicht moest ik wel aan wennen maar ook hier stoor ik mij niet meer aan, je raakt er makkelijk aan gewend.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
CRXed schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:54:
[...]

Als je een filmpje wil zien moet je maar roepen, ik heb de Pixel 6 Pro 256GB.
Goed idee om een filmpje te maken, hier ook P6P 256GB. Ik vind dit filmpje duidelijk aantonen dat het echt niet al te traag is, eigenlijk. Nee, niet zo flitsend als het kan zijn, maar zeker wel prima bruikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Helsie op 19-03-2022 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
Helsie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Goed idee om een filmpje te maken, hier ook P6P 256GB. Ik vind dit filmpje duidelijk aantonen dat het echt niet al te traag is, eigenlijk. Nee, niet zo flitsend als het kan zijn, maar zeker wel prima bruikbaar.
[YouTube: p6p screen unlock]
Zelfde ervaring als Helsie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cruzer
Mogelijk komt maandag de nieuwe maart update voor Pixel 6 en pro.

https://9to5google.com/2022/03/17/next-pixel-6-patch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Cruzer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:22:

Nou, de dag is echt al super lang bezig en nog altijd... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
mrfatmen schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:36:
Heeft iemand al ervaring met een scherm reparatie op de 6 Pro.
Ik heb een flinke kras zitten van links naar rechts en dat deze graag laten repareren / vervangen.
Heb je inmiddels je scherm al laten vervangen? Ik ben (na valschade) ook op zoek hoe ik een schermreparatie kan laten uitvoeren... Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Helsie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:15:
[...]

Nou, de dag is echt al super lang bezig en nog altijd... 7(8)7
haha ja :+ in West kust slapen ze nog in Amerika

Was ook mogelijk.. en wellicht gefaseerd per IMEI uitgerold vanaf vandaag deze week.

March Feature Drop beschikbaar zal zijn voor de bovengenoemde apparaten: Fido , de Canadese telefoonoperator, heeft laten weten dat Pixel 6 en Pixel 6 Pro op maandag 21 maart worden bijgewerkt .

Afbeeldingslocatie: https://www.telefonino.net/app/uploads/2022/03/google-pixel-6-pro-feature-drop-marzo-2022-data-rumor-1.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Cruzer op 21-03-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50
Vledderos schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Heb je inmiddels je scherm al laten vervangen? Ik ben (na valschade) ook op zoek hoe ik een schermreparatie kan laten uitvoeren... Tips zijn welkom!
Vond dat te prijzig. De lokale telefoonboer kon het scherm vervangen voor 350 euro.
Echter moest hij dan nog wel alles bestellen (ook al had hij het volgens de site op voorraad).

Omdat dat ik alleen een kras had gaf hij als tussen oplossing aan dat ik beter een screenprotector bij de mediamarkt kon laten zetten. Deze zal da de kras wel opvullen.

Uiteindelijk heb ik er een Whitestone dome glass protector ongeplaatst en deze heeft ook de kras opgevuld.
Je kan hem alleen nog heel licht zien als het licht echt precies er op valt. Maar in de praktijk zie ik hem helemaal niet meer.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
Cruzer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:22:

Ik hoop het ! Ik heb best vaak last van het wegvallen van mobiele data. Waarbij ik in in eerste instantie dacht dat het aan de provider lag, ben ik na iets uitgebreider onderzoek er achter gekomen dat het een "known" issue is op de pixel 6 pro.
Met de komende patch zou hier verbetering in moeten komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
mrfatmen schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Vond dat te prijzig. De lokale telefoonboer kon het scherm vervangen voor 350 euro.
Echter moest hij dan nog wel alles bestellen (ook al had hij het volgens de site op voorraad).

Omdat dat ik alleen een kras had gaf hij als tussen oplossing aan dat ik beter een screenprotector bij de mediamarkt kon laten zetten. Deze zal da de kras wel opvullen.

Uiteindelijk heb ik er een Whitestone dome glass protector ongeplaatst en deze heeft ook de kras opgevuld.
Je kan hem alleen nog heel licht zien als het licht echt precies er op valt. Maar in de praktijk zie ik hem helemaal niet meer.
een screenprotector gaat de mijne niet meer redden.. Zojuist een aanvraag gedaan bij PhoneLab:

Het is mogelijk om het scherm van de Google Pixel 6 te vervangen en de prijs voor deze reparatie bedraagt €280.

Echter zal de vingerprint het na de reparatie niet meer doen. Normaliter kunnen wij deze functie gewoon terugzetten na de reparatie door middel van de vingerprint te kalibreren. Op dit moment zit er helaas een bug in het kalibreren van de Google Pixel 6, waardoor het momenteel niet werkt. Het is dan ook een kwestie van wachten totdat Google deze bug heeft opgelost/verwijderd.

Mocht je toch geïnteresseerd zijn in de reparatie, dan kun je de vingerprint via https://pixelrepair.withgoogle.com/ eventueel ook later zelf kalibreren wanneer Google dit gefixt heeft.

klinkt niet als een ideale oplossing... de vingerafdrukscanner is toch wel gewenst..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
NoReseth schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Ik hoop het ! Ik heb best vaak last van het wegvallen van mobiele data. Waarbij ik in in eerste instantie dacht dat het aan de provider lag, ben ik na iets uitgebreider onderzoek er achter gekomen dat het een "known" issue is op de pixel 6 pro.
Met de komende patch zou hier verbetering in moeten komen....
Denk dat de update er vandaag niet in zit.. hopelijk deze week. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De updates komen hier meestal pas begin van de avond beschikbaar. De US loopt een flink aantal uren achter op Nederland.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Google moet zich schamen om een smartphone te leveren die na 5 maanden nog volop problemen heeft.
Had er vertrouwen in maar was het beu en heb mijn P6P verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Ik dacht even kijken of er een update is. Maar kom er zojuist achter dat de "controleer op update" knop het niet doet. "Laatst geslaagde updatecheck" blijft op 07:58 staan. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
T-bone88 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:03:
Ik dacht even kijken of er een update is. Maar kom er zojuist achter dat de "controleer op update" knop het niet doet. "Laatst geslaagde updatecheck" blijft op 07:58 staan. Meer mensen hier last van?
Hij logt 'm wel. Als je de instellingen app wegswipet en opnieuw checkt, zie je de geüpdate laatste checktijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farleaf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:27
update is binnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakerhetz
android 12.1
12.1.0 (SP2A.220305.013.A3, Mar 2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
De updates van Google komen bijna altijd rond 18:00 UTC beschikbaar, de PIxel6/6Pro update zijn eveneens rond die tijd beschikbaar gekomen. De update voor de Pixel 6 is zo'n 490MB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Hier de update ook binnen op de p6p. Zie dat mensen het hebben over Android 12.1. maar zie hier nog gewoon Android 12 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:21
Hier ook aan het binnenhalen 490 MB.

Zegt gewoon beveiligingsupdate [zal wel niet 12 1 zijn denk ik]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeCo
jimmypop1 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:02:
Hier ook aan het binnenhalen 490 MB.

Zegt gewoon beveiligingsupdate [zal wel niet 12 1 zijn denk ik]
Het is een waslijst aan bug fixes
https://www.droid-life.co...fixer-too-heres-the-list/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
En wat zijn jullie ervaringen met deze maart update?
Vingerdruksensor werkt die nu beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Cruzer schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:27:
Die was bij mij al prima, maar nu nog steeds. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Durft iemand überhaupt op installeren te klikken dan?😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
Michiel193 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:33:
Durft iemand überhaupt op installeren te klikken dan?😅
Ja hoor, maar met de ogen dicht:)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Ik heb het idee dat het iets verbeterd is.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
Heb eigenlijk geen problemen gehad met de sensor.. doet het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:03
1ste indruk positief, vingerdruksensor gaat naar mijn mening net iets vlotter. Het hele systeem draait gewoon net wat vlotter.

[ Voor 4% gewijzigd door ZeppeMan op 21-03-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Sakerhetz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:39:
[...]

android 12.1
12.1.0 (SP2A.220305.013.A3, Mar 2022)
Hij geeft bij mij nog steeds 12 weer, wel build SP2A.220305.013.A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Zal eens kijken op het mobiele data verbruik ook beter gaat. Zit normaal vrijwel alleen op wifi. Maar was een paar dagen weg met 10/12 uur op mobiele data en dan haalde ik de avond niet eens waarbij op wifi ik 40/50% over hou. Toestel werd ook erg warm. 5g aan overigens.

Maja hopen dat deze update dat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ligt het aan mij of is de Smart Unlock nu trager?
Ik zou zweren dat je met een enkele tik kon unlocken met Smart Lock, maar nu moet ik m'n vinger langer op het scherm houden om te unlocken, alsof je de fps gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen87
Sinds de update kan ik niet meer inloggen op de Berichtenbox App van de overheid. Er gebeurd dan iets raars met DIGID app. Andere mensen hier ook last van?
DIGID opent dan in split-screen modus met een andere app en dan na het ingeven van mijn login sluit er van alles en de berichtenbox zegt dat er nog steeds ingelogd moet worden

[ Voor 37% gewijzigd door Koen87 op 22-03-2022 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Bij mij ook geïnstalleerd maar merk eigenlijk nog niks. Misschien is dat ook de bedoeling. Had al amper klachten met mijn pixel 6.
Maar dit is toch een beveiligingsupdate en geen systeem update toch? Die staat bij mij nog op februari 2022. De beveiligingsupdate staat wel op maart 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Nu online
Koen87 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:55:
Sinds de update kan ik niet meer inloggen op de Berichtenbox App van de overheid. Er gebeurd dan iets raars met DIGID app. Andere mensen hier ook last van?
DIGID opent dan in split-screen modus met een andere app en dan na het ingeven van mijn login sluit er van alles en de berichtenbox zegt dat er nog steeds ingelogd moet worden
Dit is vanaf de 12L beta en QPR build.
Wat wel werkt is inloggen vanuit de browser op mijn berichtenbox en dan kiezen voor digid app (op dit apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Net getest dit werkt bij mij ook niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
CRXed schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 01:11:
Ligt het aan mij of is de Smart Unlock nu trager?
Ik zou zweren dat je met een enkele tik kon unlocken met Smart Lock, maar nu moet ik m'n vinger langer op het scherm houden om te unlocken, alsof je de fps gebruikt.
Gebruik smart lock in combi met een Polar maar swipe eigenlijk altijd paar cm omhoog. Werkt nog steeds prima.

FPS voelt zeker vlotter. Vergelijkbaar hoe er apps unlocked werden wat altijd sneller voelde dan op het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
ja, hier precies hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:13
Hier precies hetzelfde... |:(
Pagina: 1 ... 35 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires