• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

CLB schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:44:
Er is hier een tweede februaripatch beschikbaar... 10.25MB
Is gedownload en nu het installeren.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gvmJS7zkH-hNtHgir1u3-mQLv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JRrMoSy6xxQYNHGAAWJdN56w.png?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 20:27
Ik kreeg gisteren ineens een beveiligingsupdate van iets meer dan 27mb. Misschien later omdat het een telefoon is via een Duitse telecom provider? Was echter nooit aangemeld geweest door de eigenaar dus geen idee of het verschil maakt.

Tot nu toe geen probleem met een batterij die sneller leeg loopt. Wel merk ik meer snelheid op in het wisselen van apps en daarmee ook schermsnelheid.
En een opvallend betere fingerprint scherm unlock ondanks een best wel dikke beschermlaag.
Tot nu toe positief dus.

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
Bij mij komt die nu ook binnen, iemand al een changelog gezien?
Niets noemenswaardigs aldus verschillende bronnen / Twitter.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Heeft Android 12L ook de februari patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:09
CLB schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:29:
Niets noemenswaardigs aldus verschillende bronnen / Twitter.
Dus als mobiele verbinding slecht is moet je wachten tot officiële release moment van de volgende security update en een onbelangrijke update komt tussendoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit klinkt niet echt noemenswaardig imo:
There are zero APN or carrier configuration changes and the modem firmware hasn't been updated. It's unlikely that it had anything to do with a launch. They added a missing security fix in AOSP, updated Camera HAL APEX and patched Samsung RIL HAL library [...] They also updated the audio firmware, thats what cs40l20.bin is.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
etienne100 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:51:
Ik kreeg gisteren ineens een beveiligingsupdate van iets meer dan 27mb. Misschien later omdat het een telefoon is via een Duitse telecom provider? Was echter nooit aangemeld geweest door de eigenaar dus geen idee of het verschil maakt.

Tot nu toe geen probleem met een batterij die sneller leeg loopt. Wel merk ik meer snelheid op in het wisselen van apps en daarmee ook schermsnelheid.
En een opvallend betere fingerprint scherm unlock ondanks een best wel dikke beschermlaag.
Tot nu toe positief dus.
Mijn vingerprint gaat nu ook sneller en beter na deze update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09 18:07
Voor de tweakers met root ( pixel 6),,, geen problemen met magisk
(004) februari

[ Voor 11% gewijzigd door Sakerhetz op 18-02-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 13-09 22:11
T-bone88 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:08:
Heeft Android 12L ook de februari patch?
Ik heb hem hier nog niet ontvangen

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Ik heb me aangemeld voor de beta voor Android 12L, gisterenavond gedaan. Tot op heden geen OTA gehad. Had vroeger een pixel 2 XL, daar kreeg je direct de OTA als je je aanmelde voor de beta. Duurde het bij jullie ook zo lang voor de OTA binnen kwam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
offtopic, dus weg

[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 19-02-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:04
T-bone88 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:03:
Ik heb me aangemeld voor de beta voor Android 12L, gisterenavond gedaan. Tot op heden geen OTA gehad. Had vroeger een pixel 2 XL, daar kreeg je direct de OTA als je je aanmelde voor de beta. Duurde het bij jullie ook zo lang voor de OTA binnen kwam?
Bij mij duurde het begin deze week +- 2 minuten.
Gewoon naar instellingen gaan en paar keer refreshen of er een nieuwe Ota was en da de 3de refresh was hij er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
LeStef schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Bij mij duurde het begin deze week +- 2 minuten.
Gewoon naar instellingen gaan en paar keer refreshen of er een nieuwe Ota was en da de 3de refresh was hij er.
Bij mij werkt dat niet. Heb nu 5 minuten gerefresht, maar geen ota beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Laatst online: 04-10-2024
Helaas met 12L geïnstalleerd nog steeds een mobiel netwerk standby van 32%. Balen dit... Hoe is dit bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Momenteel 45% met andoid 12L... komt omdat ik mijn telefoon niet veel gebruikt heb vandaag.
Het is ook niet het absolute percentage accu-capaciteit dat aangegeven wordt, maar het relatieve gebruik.
Als er dus 32% staat en je accu is 50% ontladen in die tijd heeft het dus daadwerkelijk maar 16% van de accu-capaciteit gebruikt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Kwakkies schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:50:
Helaas met 12L geïnstalleerd nog steeds een mobiel netwerk standby van 32%. Balen dit... Hoe is dit bij anderen?
Wanneer heb jij 12L geïnstalleerd? Ik krijg het niet voor elkaar. Heb me gister avond aangemeld maar tot op heden geen OTA gehad. krijg beetje het idee dat ze gestopt zijn met de beta omdat in maart Android 12L officieel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 20:32
Mijn mobiel netwerk standby (P6 Pro) zit normaal zo rond de 30-35% over de laatste 24 uur gezien. Bij mij is dit ontstaan met de januari update. Met de november update had ik dit probleem niet, daar was het rond de 5%.

Wat me daarbij wel opvalt is dat de het batterijverbruik sindsdien eigenlijk niet is toegenomen. Ik haal nog altijd dezelfde SOT en standby-waardes. Het is alsof het verbruik nu alleen anders wordt toebedeeld in de statistieken. Als ik in de instellingen-app de statistieken per 2 uur bekijk, waarin ik mijn toestel niet gebruik heb, is het ongeveer zo:

November update: 80% telefoon inactief, 15% mobiel netwerk standby en 5 % wifi
Januari (en feb.) update: 25% telefoon inactief, 65% mobiel netwerk standby en 5% wifi.

In beide versies/updates waren mijn gemiddeldes volgens accubattery hetzelfde, namelijk zo'n 9% p/u actief en 0,6% p/u standby. Volgensmij klopt er bij mij gewoon iets niet aan de waardes in de instellingen app. Voorheen gaf hij ook nooit mobiel netwerk standby-verbruik aan als ik de vliegtuigmodus geactiveerd had, dat doet hij na de januari update wel en dat percentage is in verhouding best hoog. Dan kan toch nooit kloppen of zie ik dat fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Vanmiddag even heel snel een paar foto's gemaakt van de snaren van mijn badmintonracket.
Totaal niet de tijd voor genomen en ik moet zeggen de kwaliteit valt mij totaal niet tegen.
Wat mij betreft geen slecht resultaat (Pixel 6Pro)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYEvZYhExL-IDYOV6R6s_a8DbeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRxNMqnRUh24CBqHSRttrcyL.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
T-bone88 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Wat je kan proberen is naar de pagina te gaan opt out, refresh je pagina en opt in. Dan goed kijken dat je toestel is aangemeld. Mijn eerste keer lukte ook niet.
Als dat niet werkt, weet ik het helaas niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29
T-bone88 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:49:
[...]

LeStef schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Als dat niet werkt, weet ik het helaas niet meer 8)7
Ota image sideloaden of gebruik de Android flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Ik heb ook ineens de google assistent werkend gekregen in het NL en ook met gelocked screen. Alleen lukt het me niet vervolg vragen te stellen. Lijkt niet te werken bij een geopende app. Werkt dit bij anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05
etienne100 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:59:
Ik heb ook ineens de google assistent werkend gekregen in het NL en ook met gelocked screen. Alleen lukt het me niet vervolg vragen te stellen. Lijkt niet te werken bij een geopende app. Werkt dit bij anderen wel?
Het lukt nu inderdaad om Google Assistent in het Nederlands werkend te krijgen! Alleen vanaf lockscreen doet de Hey Google comment het niet, alleen wanneer ik de aan/uit knop ingedrukt houd start Google Assistent op het locksceen en kan ik met succes vragen stellen. Lukt het jouw wel op GA met je voice te starten terwijl je terwijl vergrendeld is? Zo ja, heb je daar nog iets speciaals voor gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik blijf issues houden met bellen op mijn P6 Pro. Mijn verbinding valt regelmatig weg direct nadat ik opneem of wanneer ik iemand bel. Dit gebeurt altijd in de eerste paar seconden van een gesprek. Begin er inmiddels wel een beetje klaar mee te raken en merk dat ik alweer reviews van de S22 zit te bekijken 🙊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:58
kramon schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:43:
Ik blijf issues houden met bellen op mijn P6 Pro. Mijn verbinding valt regelmatig weg direct nadat ik opneem of wanneer ik iemand bel. Dit gebeurt altijd in de eerste paar seconden van een gesprek. Begin er inmiddels wel een beetje klaar mee te raken en merk dat ik alweer reviews van de S22 zit te bekijken 🙊
Terugsturen anders? Aan het model kan het niet liggen.
Die issues had ik tot vorige week ook (alleen thuis overigens) met de OnePlus 6T.. tot ik deze Pixel 6 kocht, verdwenen alle issues als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Was de problemen na drie maanden zat en heb mijn toestel verkocht.
Wil weer een Pixel als ze net als de 4 met gezichtsherkenning werken.
Jammer want het is verder een prettig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
DeCo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:32:
[...]

Terugsturen anders? Aan het model kan het niet liggen.
Die issues had ik tot vorige week ook (alleen thuis overigens) met de OnePlus 6T.. tot ik deze Pixel 6 kocht, verdwenen alle issues als sneeuw voor de zon.
Zou ik eigenlijk moeten doen, maar wat een gedoe... Eigenlijk ben ik er dan gewoon klaar mee en koop ik een andere. Dan stuur ik 'm alsnog terug voor reparatie en verpats ik 'm wel. Ik heb in ieder geval eerst weer wifi calling verandert qua setting, zodat ie wifi voorkeur geeft over gewoon bellen. Mogelijk helpt 't, mogelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:32
Als ik het zo lees qua updates en problemen twijfel ik toch sterk of ik niet beter en S21FE kan kopen dan een P6. De ene update fixed wat en de volgende sloopt de boel weer. Voelt toch alsof je als beta tester fungeert voor het toestel. Dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
twowheeler schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:42:
Als ik het zo lees qua updates en problemen twijfel ik toch sterk of ik niet beter en S21FE kan kopen dan een P6. De ene update fixed wat en de volgende sloopt de boel weer. Voelt toch alsof je als beta tester fungeert voor het toestel. Dat is jammer.
denk dat je in dit topic meer over problemen leest dan wat er allemaal wél werkt of goed gaat.. 't is echt niet zo dat een update doorgaans die hele foon sloopt

persoonlijk ben ik om: eindelijk van al die bloatware en schillen af, lekker de basis met een P6

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LeStef
De1 heeft problemen terwijl de andere geen problemen hebben, zoals bij elk merk eerlijk gezegd.
Mijn 6 Pro werkt nagenoeg perfect, de laatste update heeft het toestel iets snapier gemaakt dan die al was, maar niets gesloopt. Om eerlijk te zijn heeft geen enkele update mijn toestel gesloopt :)

Het is ook zo dat mensen met problemen meer gaan posten dan mensen die geen problemen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
DeCo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:26:
[...]

denk dat je in dit topic meer over problemen leest dan wat er allemaal wél werkt of goed gaat.. 't is echt niet zo dat een update doorgaans die hele foon sloopt

persoonlijk ben ik om: eindelijk van al die bloatware en schillen af, lekker de basis met een P6
Ik vind het echt een super telefoon idd. Op twee dingen na: bellen en langzame notificaties. Als ik bijv nu naar Samsung zou switchen, dan weet ik weer dat ik ruzie krijg met bixby, sommige transities niet soepel zijn en dat de camera mogelijk wat minder is. Afwegingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Pixel 6 Pro hier en het enige probleem waar ik tegenaan loop is de vingerafdruk scanner die de ene keer wel werkt en de andere keer weer niet.
Het rare is vanuit een app (bv ING) werkt het wel zoals het hoort in 1x en snel).
Voor de rest geen problemen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
kramon schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:44:
[...]
Ik vind het echt een super telefoon idd. Op twee dingen na: bellen en langzame notificaties. Als ik bijv nu naar Samsung zou switchen, dan weet ik weer dat ik ruzie krijg met bixby, sommige transities niet soepel zijn en dat de camera mogelijk wat minder is. Afwegingen...
Ik ben van de Pixel 6 Pro overgestapt op de S22 Ultra. Samsung heeft inderdaad wat tragere transitie animaties, werkt allemaal net wat minder vloeiend. De camera vind ik persoonlijk zeer vergelijkbaar, beide echt enorm goed. Bixby merk ik helemaal niks van, die staat gewoon uit en blijft dat ook.

Verder toch wel blij met de overstap omdat ik dus één van de gelukkigen was met problemen op de 6 Pro (random camera crashes / zwarte schermen / wegvallend bereik / slechte fingerprint etc.). Toen dit na 3 updates (november + december + januari) nog steeds niet 100% werkte was ik er persoonlijk klaar mee. Verder wel een heerlijk toestel hoor, zal in de toekomst zeker met een schuin oog naar de Pixel lijn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
LeStef schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:41:
[...]

De1 heeft problemen terwijl de andere geen problemen hebben, zoals bij elk merk eerlijk gezegd.
Mijn 6 Pro werkt nagenoeg perfect, de laatste update heeft het toestel iets snapier gemaakt dan die al was, maar niets gesloopt. Om eerlijk te zijn heeft geen enkele update mijn toestel gesloopt :)

Het is ook zo dat mensen met problemen meer gaan posten dan mensen die geen problemen hebben ;)
Absoluut waar! Maar als je wat online zoekt kost het weinig moeite problemen te vinden die men ondervindt na updates. Dat geeft wel een verkeerd beeld en geeft niet perse veel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

twowheeler schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Absoluut waar! Maar als je wat online zoekt kost het weinig moeite problemen te vinden die men ondervindt na updates. Dat geeft wel een verkeerd beeld en geeft niet perse veel vertrouwen.
Probleem is alleen dat issues vaker gepost worden, en meer nieuwswaardig zijn, en dus meer gepubliceerd worden. Als je daarnaast ook nog eens de "juiste" zoektermen gebruik vind je al gauw problemen.

Zo heeft de S22 Ultra grote problemen met het scherm, kijk maar hoeveel hits :) .. https://www.google.nl/sea...&q=s22+ultra+issues&meta=

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 12-09 11:52
Ik heb een ota melding? Is deze veilig? Niet zoals vorige keer dat ik weken zonder internet zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 23:41
Goeie vraag! Installeer maar en laat je het ons dan ook even weten via de laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05
Dubrillion schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:02:
Ik heb een ota melding? Is deze veilig? Niet zoals vorige keer dat ik weken zonder internet zit?
https://9to5google.com/2022/02/22/pixel-6-wi-fi-fix-coming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Is dit de staat van pixel updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Dat is de patch dat de meeste vorige week hebben ontvangen, de 2de februari patch. Installeren maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 12-09 11:52
Ik lees dus 2 dingen. Installeren maar en er is een kans dat het de wifi vern*ukt. Maakt de keuze niet makkelijker 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mannen even een super noob vraag.

Ik ben Samsung smartphones gewend en updates etc zijn super simpel en worden met 1 klik op een knop geinstalleerd. Is dat met de Pixel ook?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
@Dubrillion de updates lijken tot nu voor sommige problemen te veroorzaken of niet op te lossen en andere ervaren al geen (grote) problemen vanaf dag 1 en de updates gaan ook prima. Maar maakt de keuze idd niet makkelijker. Zou het overigens eerder overwegen hem terug te sturen.

@Mad-Matt Het proces is in principe hetzelfde. De optimalisatie voor de installatie duurt echter wel een stuk langer dan ik van OP en Samsung gewend ben. Je kan tijdens overigens het toestel gewoon gebruiken tot de herstart nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

jvang schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:57:
@Dubrillion de updates lijken tot nu voor sommige problemen te veroorzaken of niet op te lossen en andere ervaren al geen (grote) problemen vanaf dag 1 en de updates gaan ook prima. Maar maakt de keuze idd niet makkelijker. Zou het overigens eerder overwegen hem terug te sturen.

@Mad-Matt Het proces is in principe hetzelfde. De optimalisatie voor de installatie duurt echter wel een stuk langer dan ik van OP en Samsung gewend ben. Je kan tijdens overigens het toestel gewoon gebruiken tot de herstart nodig is.
Duur van het proces vind ik niet zo belangrijk. Het gemak is voor mij van belang.
Ik twijfel tussen de 6 Pro en de S21 Ultra.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
@Mad-Matt Tenzij je een root hebt oid gaat dat vrijwel bij elke android exact hetzelfde. Alleen hebben merken buiten google zelf natuurlijk nog een eigen sausje eroverheen en kan de security patche en android updates later komen dan bij een google toestel. Al is ook dit geen garantie gebleken bij de pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okietor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08 09:47
Bij mij worden nu de Laatste contacten als ik bel of gebeld wordt niet meer weergegeven. Er staat nu laatst gebeld vandaag dat dat donderdag is

Meer mensen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
twowheeler schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:29:
[...]

Is dit de staat van pixel updates?
nee, nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:05
Ik zit op het moment enorm te twijfelen tussen de Pixel 6 Pro en de S22 Ultra, met een lichte voorkeur voor de P6P. De meldingen over softwareproblemen zijn beangstigend, maar het lijkt mij heerlijk om niet meer vast te zitten aan alle Samsung-bloat en hun store.

Een paar vraagjes voor de huidige eigenaren:
1. Werkt de nabijheidssensor goed tijdens het bellen? (als in: geen rare acties waarbij er spontaan dingen ingedrukt worden)
2. Hoe goed werkt de GPS?
3. Hoe goed is de Wifi/4G-ontvangst/-kwaliteit in het algemeen? Ik zit bij KPN, mocht dat uitmaken. (Simyo)

Bedankt voor het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

Zie https://9to5google.com/20...pixel-6-and-6-pro-update/

Een kleine 10MB update.
This update fixes critical bugs and improves the performance and stability of your device.

In de verschillende reacties van gebruikers wordt je niet veel wijzer. De 1 zegt dat het het WiFi disconnect heeft opgelost, de ander zegt nog steeds problemen te hebben.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
outlandos schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:04:
[...]

Het lukt nu inderdaad om Google Assistent in het Nederlands werkend te krijgen! Alleen vanaf lockscreen doet de Hey Google comment het niet, alleen wanneer ik de aan/uit knop ingedrukt houd start Google Assistent op het locksceen en kan ik met succes vragen stellen. Lukt het jouw wel op GA met je voice te starten terwijl je terwijl vergrendeld is? Zo ja, heb je daar nog iets speciaals voor gedaan?
Nee, ineens werkte de GA en een enkele keer krijg ik m aan de gang terwijl lockscreen aan is. Dit lukt me niet elke keer hoor. De laatste dagen ook weer niet elke keer reactie op stem en dan moet ik de knop weer gebruiken. Ik heb zowel de Nederlandse als Engelse taal aan staan. Als je Engels spreekt dan reageert er een andere stem :) Je zou vervolg vragen moeten kunnen stellen maar zodra GA een app opent lijkt die niet meer te reageren , alleen na indrukken knop. :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:25
XpanD schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:08:
Ik zit op het moment enorm te twijfelen tussen de Pixel 6 Pro en de S22 Ultra, met een lichte voorkeur voor de P6P. De meldingen over softwareproblemen zijn beangstigend, maar het lijkt mij heerlijk om niet meer vast te zitten aan alle Samsung-bloat en hun store.

Een paar vraagjes voor de huidige eigenaren:
1. Werkt de nabijheidssensor goed tijdens het bellen? (als in: geen rare acties waarbij er spontaan dingen ingedrukt worden)
2. Hoe goed werkt de GPS?
3. Hoe goed is de Wifi/4G-ontvangst/-kwaliteit in het algemeen? Ik zit bij KPN, mocht dat uitmaken. (Simyo)

Bedankt voor het lezen.
1. Geen problemen hier
2. Goed
3. Goed, heb zelf ook KPN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:12
Ik begin langzamerhand geen hekel te hebben aan deze Pixel 6 Pro maar aan Android 12 zelf. Qua hardware valt het best mee. Sterker nog, niet veel te klagen.

Kleine minpuntjes:
De niet ideale vingerafdrukscanner. Hij doet het goed maar zeker niet foutloos.
Het ontbreken van een face id. Is dat Android of pixel 6? Geen idee. Maar het zal vast en zeker op elke andere Android zitten dus de reden waarom het niet op een flagship van Google zelf zit....
Het scherm is krasgevoelig. Ik gebruik geen screenprotector en mijn oude S20+ was hier beter in. Maar goed.

Bok irritant:
De internet toggle vs. bluetooth toggle. Hoe kan je nou het gedrag van twee identieke knoppen in het pull down menu zo verschillend laten werken? Klik op de internet toggle en je krijgt een keuze menu. Klik op de bluetooth toggle en je zet direct bluetooth uit. Twee knoppen die er identiek uitzien maar zich niet gelijk gedragen. Dat nog niet eens het ergste. In de internet settings heb ik een horizontale balk onderin staan. Maar het menu is met geen mogelijkheid te sluiten door te swipen.... |:( Je moet en zal op de knop "klaar" drukken. Bleutooth....... Swipe omlaag en je zit weer in het menu van de toggles. Maar, daaronder zit nog wel het bluetooth menu nog verstopt. Waar je alleen nog uit kan via de terug pijl. Man man man.Niet storen? Geen pijltje te zien om aan je kenbaar te maken dat er wat onder zit. En het gedrag ook. Knop gedraagt zich als een toggle. Aan/uit met 1 tik. Maar blijkbaar zit er een heel menu achter aan settings die je wel opeens weg kan swipen. Hoe fucking inconstitent kan je het hebben. 8)7

Notificaties? Ja leuk, swipe ze maar open maar durf een halve beweging te maken omhoog. Dan komt het nummerieke pad in beeld om je pincode in te tikken. en niet weg te krijgen. Nee, kan alleen als je je beelscherm met de knop uitzet of de screensaver/AOD aan laat gaan. Was een swipe down naar de vingerafdrukscanner nou zo raar?

Oh Bluetooth an sich. Verbinding maken en synchroniseren met mijn Garmin horloge is zo willekeurig als wat. De ene keer gaat het goed. De andere keer moet eerst bluetooth aan en uit gezet worden. Geen idee waarom.

Daarbij ook mijn telefoon gekoppeld aan een JBL speaker. Oude S20 maakte direct verbinding als ik deze aanzette. Android 12? Nop! Eerst je bluetooth toggle wat langer ingedrukt houden en de speaker selecteren.

De schermhelderheid. Veel te nerveus en te grote correcties in helderheid. Het aanleren wat ik hier gelezen heb ben ik continu aan het bijsturen maar ik heb niet het gevoel dat dat werkt.

Adaptive charging. Goed idee maar niet helemaal lekker uitgevoerd. Als ik het toestel flink gebruik wil ik hem wel eens aan het eind van de middag even op de oplader leggen. Maar als ik dan een alarm heb ingesteld voor de volgende dag (wat ik elke dag heb) wordt er niet opgeladen. Een keuze voor het negeren van de alarmen in tijd of batterij percentage was in mijn ogen een goede toevoeging geweest.

Dan de alleen nog de gestures. Ok toegegeven, ik loop me de tering terug te swipen als ik chrome gebruik op de ipad dus laten we zeggen dat ik er snel aan gewend ben.... Maar een video inkorten in bv whatsapp is bijna niet mogelijk zonder drie keer "terug" te hebben geswiped. Hoe voorzichtig ik het ook doe, en belangrijker,whatsapp/android merkt dat ik de slider probeer te verschuiven want die gaat mee in beeld, maar zodra ik verder dan een centimeter van de zijkant van het scherm kom .....Bam! terug naar de vorige pagina. :(

Nee. Qua hardware niet veel te klagen. Dat was nog eerst de camera die spontaan het hele toestel opnieuw opstartte. Geluid is goed voor mij. Geen verbinding problemen. Maar die software en zeker die componenten waar ik meerdere keren per dag tegen aan loop.... Bloed irritant .

[ Voor 2% gewijzigd door __R__ op 24-02-2022 21:13 . Reden: JBL speaker vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De gestures zijn gewoon uit te zetten: Instellingen > Systeem > Gebaren > Systeemnavigatie
Je kunt dus gewoon terug naar de vertrouwde knoppen aan de onderkant.

Idem voor 'adaptive charging': Instellingen > Batterij > Aangepaste voorkeuren > Aangepast opladen
Zet het uit en het opladen gebeurt gewoon normaal. Ook kun je het aangepast batterijverbruik hier uitzetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Helsie op 25-02-2022 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Hebben jullie meer dan genoeg aan 128gb?

Ik heb nu een 256gb oneplus6. Deze is op dit moment 55% vol, maar ik heb ook een keer een schone installatie moeten doen.

Ik sla redelijk wat dingen offline op, maar het valt me mee hoeveel dat is. Maak wel veel foto's maar gebruik ook google photos.

Edit: nog een ding dat me doet twijfelen tussen de Pixel en een Samsung. Beide hebben nu ongeveer even lange software support. Echter, de batterij is tegen die 3 jaar allang een hoop van z'n capaciteit kwijt. Normaal gesproken zou ik de batterij dan vervangen (destijids met m'n oneplus 6 laten doen, scheelde enorm). Maar ik kan daar voor Pixel geen makkelijke service voor vinden. Voor Samsung kan je toestel gewoon naar een service center.

Moeilijke keuze. De pixel als telefoon spreekt me enorm aan. Maar er zitten wel redelijk wat haken en ogen aan een toestel dat hier eigenlijk niet te koop is.

[ Voor 50% gewijzigd door twowheeler op 25-02-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
Oja sinds vorige week ergens wanneer ik mijn menu open, opent ook het toetsenbord. Heel irritant is dat. Is dat uit te zetten?

EDIT: al gevonden!

[ Voor 8% gewijzigd door FreakzLM op 25-02-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Helsie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:43:
De gestures zijn gewoon uit te zetten: Instellingen > Systeem > Gebaren > Systeemnavigatie
Je kunt dus gewoon terug naar de vertrouwde knoppen aan de onderkant.

Idem voor 'adaptive charging': Instellingen > Batterij > Aangepaste voorkeuren > Aangepast opladen
Zet het uit en het opladen gebeurt gewoon normaal. Ook kun je het aangepast batterijverbruik hier uitzetten.
Snap ik en daarom ook de verduidelijking erbij gezet. Ik zeg niet dat de functie slecht is an sich
Ik vind de implementatie ervan niet goed werken. En dat valt mij enorm tegen van Google. Ik ben eerlijk gezegd wel beter van ze gewend. Al vanaf mijn Galaxy Nexus wat eigenlijk de voorloper was van de Pixel serie gebruik ik stock Android (1 werk telefoon van Samsung daargelaten) en versie 12 is de versie waar ik gewoon een hekel aan begin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
__R__ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Snap ik en daarom ook de verduidelijking erbij gezet. Ik zeg niet dat de functie slecht is an sich
Ik vind de implementatie ervan niet goed werken. En dat valt mij enorm tegen van Google. Ik ben eerlijk gezegd wel beter van ze gewend. Al vanaf mijn Galaxy Nexus wat eigenlijk de voorloper was van de Pixel serie gebruik ik stock Android (1 werk telefoon van Samsung daargelaten) en versie 12 is de versie waar ik gewoon een hekel aan begin te krijgen.
Even helemaal off-topic, maar probeer eens een ander merk of smaak, verandering van spijs doet eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
BGLAdmin schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Even helemaal off-topic, maar probeer eens een ander merk of smaak, verandering van spijs doet eten!
Neuh... Ik deel mijn ervaringen met dit toestel in een ervaringen en discussie topic. Lijkt mij niet off topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
__R__ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Dat is natuurlijk persoonlijk voor iedereen. Ik heb juist door het wennen aan de gestures op P6P dit ook aangezet op de S10+, die ik eerst had (en nog als reservetelefoon up to date houd). Als je eraan gewend bent, werkt het best goed naar mijn mening. Het enige wat ik ervaar is de overlap met swipen 'in app' en 'between app'. Dus als je door Funda foto's zit te scrollen, kom je heel snel op 'back' uit. Dat moet je dan veel meer in het midden gaan doen. Maar ja, de telefoon kan ook niet raden wat je precies bedoelt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
etienne100 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Nee, ineens werkte de GA en een enkele keer krijg ik m aan de gang terwijl lockscreen aan is. Dit lukt me niet elke keer hoor. De laatste dagen ook weer niet elke keer reactie op stem en dan moet ik de knop weer gebruiken. Ik heb zowel de Nederlandse als Engelse taal aan staan. Als je Engels spreekt dan reageert er een andere stem :) Je zou vervolg vragen moeten kunnen stellen maar zodra GA een app opent lijkt die niet meer te reageren , alleen na indrukken knop. :|
Toevallig gevonden dat het een buggy iets was. NL taal uit de assistent gehaald waarop de pixel aangaf ondersteuning te moeten downloaden. Toen dat klaar was ging het al n stuk beter en NL taal weer toegevoegd (beta). Assistent komt nu elke keer naar voren, ook bij gesloten scherm en regeert snel op vervolgvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Ik weet niet of het een Pixel probleem is. Wanneer ik in het buitenland ben, en iemand uit Nederland belt mij, krijg ik alleen het telefoonnummer te zien (met +31 ervoor). Echter staat het contact wel in mijn telefoon, zonder netnummer. Eenmaal terug in Nederland, en diegene belt mij, krijg ik de naam gewoon weer te zien.

Zal dat iets te maken hebben met assisted dialing? Waarbij Android het netnummer voorspelt? Zal ik dat moeten uitvinken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
BlakeNL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:55:
Ik weet niet of het een Pixel probleem is. Wanneer ik in het buitenland ben, en iemand uit Nederland belt mij, krijg ik alleen het telefoonnummer te zien (met +31 ervoor). Echter staat het contact wel in mijn telefoon, zonder netnummer. Eenmaal terug in Nederland, en diegene belt mij, krijg ik de naam gewoon weer te zien.

Zal dat iets te maken hebben met assisted dialing? Waarbij Android het netnummer voorspelt? Zal ik dat moeten uitvinken?
Dit heeft er mee te maken op het moment dat je in het buitenland bent (roaming gebruikt) het netwerk het internationale nummer doorgeeft, het telefoonnummer inclusief landnummer.
In Nederland zal een nummer 06 12345789 naar je doorgegeven worden en in het buitenland +31 6 12345789
Assisted dialing werkt alleen als je de internationale notering in je adresboek gebruikt, het kan wel daar de internationale nummer herkennen en het landnummer eraf halen maar er niet aanplakken.

Het landnummer is niet gelijk aan het netnummer, het netnummer is bijvoorbeeld 050 voor Groningen, 070 voor Den Haag en 06 voor mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:07
__R__ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:19:
Ik begin langzamerhand geen hekel te hebben aan deze Pixel 6 Pro maar aan Android 12 zelf. Qua hardware valt het best mee. Sterker nog, niet veel te klagen.

Kleine minpuntjes:
De niet ideale vingerafdrukscanner. Hij doet het goed maar zeker niet foutloos.
Het ontbreken van een face id. Is dat Android of pixel 6? Geen idee. Maar het zal vast en zeker op elke andere Android zitten dus de reden waarom het niet op een flagship van Google zelf zit....
Het scherm is krasgevoelig. Ik gebruik geen screenprotector en mijn oude S20+ was hier beter in. Maar goed.

Bok irritant:
De internet toggle vs. bluetooth toggle. Hoe kan je nou het gedrag van twee identieke knoppen in het pull down menu zo verschillend laten werken? Klik op de internet toggle en je krijgt een keuze menu. Klik op de bluetooth toggle en je zet direct bluetooth uit. Twee knoppen die er identiek uitzien maar zich niet gelijk gedragen. Dat nog niet eens het ergste. In de internet settings heb ik een horizontale balk onderin staan. Maar het menu is met geen mogelijkheid te sluiten door te swipen.... |:( Je moet en zal op de knop "klaar" drukken. Bleutooth....... Swipe omlaag en je zit weer in het menu van de toggles. Maar, daaronder zit nog wel het bluetooth menu nog verstopt. Waar je alleen nog uit kan via de terug pijl. Man man man.Niet storen? Geen pijltje te zien om aan je kenbaar te maken dat er wat onder zit. En het gedrag ook. Knop gedraagt zich als een toggle. Aan/uit met 1 tik. Maar blijkbaar zit er een heel menu achter aan settings die je wel opeens weg kan swipen. Hoe fucking inconstitent kan je het hebben. 8)7

Notificaties? Ja leuk, swipe ze maar open maar durf een halve beweging te maken omhoog. Dan komt het nummerieke pad in beeld om je pincode in te tikken. en niet weg te krijgen. Nee, kan alleen als je je beelscherm met de knop uitzet of de screensaver/AOD aan laat gaan. Was een swipe down naar de vingerafdrukscanner nou zo raar?

Oh Bluetooth an sich. Verbinding maken en synchroniseren met mijn Garmin horloge is zo willekeurig als wat. De ene keer gaat het goed. De andere keer moet eerst bluetooth aan en uit gezet worden. Geen idee waarom.

Daarbij ook mijn telefoon gekoppeld aan een JBL speaker. Oude S20 maakte direct verbinding als ik deze aanzette. Android 12? Nop! Eerst je bluetooth toggle wat langer ingedrukt houden en de speaker selecteren.

De schermhelderheid. Veel te nerveus en te grote correcties in helderheid. Het aanleren wat ik hier gelezen heb ben ik continu aan het bijsturen maar ik heb niet het gevoel dat dat werkt.

Adaptive charging. Goed idee maar niet helemaal lekker uitgevoerd. Als ik het toestel flink gebruik wil ik hem wel eens aan het eind van de middag even op de oplader leggen. Maar als ik dan een alarm heb ingesteld voor de volgende dag (wat ik elke dag heb) wordt er niet opgeladen. Een keuze voor het negeren van de alarmen in tijd of batterij percentage was in mijn ogen een goede toevoeging geweest.

Dan de alleen nog de gestures. Ok toegegeven, ik loop me de tering terug te swipen als ik chrome gebruik op de ipad dus laten we zeggen dat ik er snel aan gewend ben.... Maar een video inkorten in bv whatsapp is bijna niet mogelijk zonder drie keer "terug" te hebben geswiped. Hoe voorzichtig ik het ook doe, en belangrijker,whatsapp/android merkt dat ik de slider probeer te verschuiven want die gaat mee in beeld, maar zodra ik verder dan een centimeter van de zijkant van het scherm kom .....Bam! terug naar de vorige pagina. :(

Nee. Qua hardware niet veel te klagen. Dat was nog eerst de camera die spontaan het hele toestel opnieuw opstartte. Geluid is goed voor mij. Geen verbinding problemen. Maar die software en zeker die componenten waar ik meerdere keren per dag tegen aan loop.... Bloed irritant .
Ik herken de gesture issues een beetje, maar gebruik het al sinds Android 10 op de P2XL dus redelijk aan gewend.

Je pin wegkrijgen als je vanaf je lockscreen een notificatie opentrekt gaat volgens mij prima met de back gesture. Ik weet anders niet waarom ik er geen problemen mee heb.

De internet toggle vind ik juist prettig. Het brengt bewustwording over welke vorm van internet je aan hebt staan (fijn voor kinderen en ouderen op prepaid). Dat de knop er anders uit mag zien als er een submenu achter zit, ben ik met je eens, maar ben er ook behoorlijk aan gewend.

Als je telefoon 's middags of 's avonds niet op wil laden als er een wekker gezet is, dan is je toestel niet in orde. Bij mij laadt ie altijd direct op tot 80% en de laatste 20% pas vlak vóór de wektijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BGLAdmin
Dit zegt vooral dat pixel 6 gebruikers met problemen Twitter weten te vinden, zoals iPhone gebruikers dat ook kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
BGLAdmin schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:11:
[...]

Dit zegt vooral dat pixel 6 gebruikers met problemen Twitter weten te vinden, zoals iPhone gebruikers dat ook kunnen.
De klacht in de samenvatting bovenaan slaat ook echt helemaal nergens op qua structureel probleem. Alle laders die geschikt waren om mijn S10+ op te laden, laden succesvol mijn P6P op (en nog snelladen ook). Dit is inclusief Xtorm powerbanks.

[ Voor 3% gewijzigd door Helsie op 28-02-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Helsie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:13:
[...]

De klacht in de samenvatting bovenaan slaat ook echt helemaal nergens op qua structureel probleem. Alle laders die geschikt waren om mijn S10+ op te laden, laden succesvol mijn P6P op (en nog snelladen ook). Dit is inclusief Xtorm powerbanks.
Om toch wat tegengeluid te geven. Al onze P30 Pro laders (4 stuks) doen het niet door de officiele Huawei kabels. Ik heb een oude OP3 kabel moeten zoeken om op te laden. Nog nooit heeft er iets niet opgeladen met deze combinatie.
Het is echt wel een raar iets, dat wanneer je net een nieuwe telefoon hebt, dat je moet uitzoeken of je telefoon DOA is, of dat toch je opladercombinatie niet goed is....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Helsie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:13:
[...]

Ik herken het oplaadprobleem ook niet, maar dat komt misschien ook door het feit dat ik een vrij lange Pixel/Nexus geschiedenis heb (Nexus 5 > 5X (2x), 6P (2x) > Pixel 2XL > Pixel 4XL). De Pixel 6 die ik heb laad ik normaal op met een draadloze Anker Powerwave pad. Ook gebruik een LG Nexus 5X lader, een Anker Powerport PD2 lader met Anker (maar ook Blitzwolf) kabels. In de auto gebruik ik een Baseus 25cm kabel en thuis ook nog wel eens de Samsung S8 lader van m'n vriendin. Alles werkt prima, ik heb ook nog geen enkele keer een niet-ladende telefoon gehad. De Samsung lader herkent hij niet als snellader maar dat is logisch. Maar al met al heb ik genoeg verschillende laders/kabels die allemaal prima werken, van verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:23
Koen87 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Om toch wat tegengeluid te geven. Al onze P30 Pro laders (4 stuks) doen het niet door de officiele Huawei kabels. Ik heb een oude OP3 kabel moeten zoeken om op te laden. Nog nooit heeft er iets niet opgeladen met deze combinatie.
Het is echt wel een raar iets, dat wanneer je net een nieuwe telefoon hebt, dat je moet uitzoeken of je telefoon DOA is, of dat toch je opladercombinatie niet goed is....
Bijzonder, hier werken de P30 Pro kabels wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
B-Art schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Bijzonder, hier werken de P30 Pro kabels wel...
Net nog weer even getest, want ik wil toch geen onzin verklaren. Maar helaas, de witte kabel met het paarse binnenwerk van Huawei werkt ook niet met de oplader en ook niet aan de laptop.
Ik heb overigens de P6, niet de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
etienne100 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:16:
[...]

Toevallig gevonden dat het een buggy iets was. NL taal uit de assistent gehaald waarop de pixel aangaf ondersteuning te moeten downloaden. Toen dat klaar was ging het al n stuk beter en NL taal weer toegevoegd (beta). Assistent komt nu elke keer naar voren, ook bij gesloten scherm en regeert snel op vervolgvragen.
Hoe haal je NL uit de assistent? Heb nu staan NL en GB. Ik wilde net jouw methode proberen maar merkte dat ik deze twee talen niet kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
JazzMatazz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Hoe haal je NL uit de assistent? Heb nu staan NL en GB. Ik wilde net jouw methode proberen maar merkte dat ik deze twee talen niet kan verwijderen.
Mogelijk andere toesteltaal ingesteld staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Helsie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Mogelijk andere toesteltaal ingesteld staan?
Systeemtaal is NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Misschien dat je dan NL niet kunt verwijderen, maar wel als je systeemtaal Engels is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Recent ben ik overgestapt op dual sim, maar erger me feit dat ik niet per simkaart een ringtone kan instellen.
Lopen meer er hier tegenaan en is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Blekkienl schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:56:
Recent ben ik overgestapt op dual sim, maar erger me feit dat ik niet per simkaart een ringtone kan instellen.
Lopen meer er hier tegenaan en is hier al een oplossing voor?
Klopt, hier loop ik ook tegen aan. Ook zie je niet direct via welke simkaart je gebeld wordt. Zeer irritant.
Ik vind Stock Android dan toch ook echt wel iets "te" basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
JazzMatazz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:06:
[...]

In de assistent instellingen NL uitvinken. Of ook een optie, de assistent in het Engels de opdracht geven NL taal te verwijderen en alleen in het Engels te willen communiceren. Daarna weer toevoegen als je wil. Ik merk wel dat de GA veel beter reageert in het Engels. Gecombineerd reageren er vaak twee verschillende stemmen en veel lukt niet goed maar is schijnbaar nog beta.

[ Voor 18% gewijzigd door etienne100 op 02-03-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Laatst online: 04-10-2024
Zojuist een camera update geïnstalleerd van 333mb (flinke jongen?). Ben benieuwd of er verbeteringen zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het nu toch maar een keer vragen.

Zijn er anderen die last krijgen van hun polsen/handen tijdens het gebruik van een Pixel 6? Ik heb hem nu toevallig weer 3 dagen in gebruik, nadat die twee weken heeft gefunctioneerd als draagbare console, en mijn polsen beginnen weer serieus pijn te doen. Zo, nee, hoe houdt men het apparaat vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:56:

Zijn er anderen die last krijgen van hun polsen/handen tijdens het gebruik van een Pixel 6? Ik heb hem nu toevallig weer 3 dagen in gebruik, nadat die twee weken heeft gefunctioneerd als draagbare console, en mijn polsen beginnen weer serieus pijn te doen. Zo, nee, hoe houdt men het apparaat vast?
Eerlijk gezegd, ja, daarom heb ik hem weggedaan. Ik ben nu over naar een Oppo Find X3 Pro met maar een iets lichter gewicht, maar hij voelt veel fijner. Ik heb het vermoeden, en let op dat dit een pure aanname is, dat de gewichtsverdeling mij irriteerde aan de pols.

Top toestel maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soskes schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:02:
[...]

Eerlijk gezegd, ja, daarom heb ik hem weggedaan. Ik ben nu over naar een Oppo Find X3 Pro met maar een iets lichter gewicht, maar hij voelt veel fijner. Ik heb het vermoeden, en let op dat dit een pure aanname is, dat de gewichtsverdeling mij irriteerde aan de pols.

Ik verwacht eigenlijk ook dat het meer heeft te maken met de gewichtsverdeling. De camera bump is redelijk zwaar waardoor je vrijwel altijd aan het compenseren bent.

Ik loop binnenkort maar eens even een winkel in om wat kleinere toestellen te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
soskes schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:02:
[...]

Ik stoorde mij in begin een beetje aan maar niet voor te zeggen dat ik hem daarvoor weg doe, ik doe hem weg omdat ik gewoon weer iets anders wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Verwijderd schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:56:

klein beetje last van maar meer omdat het door het gewicht een iets andere positie van de hand geeft denk ik. Ga er vanuit dat het na een tijdje wel verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Laatst online: 12:09
Kwakkies schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:57:
Zojuist een camera update geïnstalleerd van 333mb (flinke jongen?). Ben benieuwd of er verbeteringen zijn !
Vanuit de Playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Laatst online: 13:18
Kwakkies schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:57:
Welke update heb je het over? Laatste stock update is van 21-01-2022.

Google Camera app version 8.4.400.423370569.19

[ Voor 7% gewijzigd door cyclofosfamide op 04-03-2022 22:24 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Ik zag dit ook Reddit maar niet iedereen krijgt dit. Vraag me ook af hoe want alleen een camera update zal dan denk ik vanuit de Playstore komen en niet via een systeem of beveiligingsupdate (?)

Of hij zit dadelijk sws in de maart update. Hoop dat daar wat meer verbetering in zit zoals wifi en assistent. Ik zou nu de op wifi moeten zitten maar omdat de telefoon het een zwak signaal vind neemt die continue 5g als signaal (wat ik dus niet wil) en ik zie geen optie de wifi te prioriteren.

Vervolgens heeft de assistent zelf besloten ook de Franse taal toe te voegen 🤔 en geeft nu vooral geschreven tekst als antwoord ipv te spreken.

[ Voor 39% gewijzigd door etienne100 op 04-03-2022 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

etienne100 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:15:
[...]

klein beetje last van maar meer omdat het door het gewicht een iets andere positie van de hand geeft denk ik. Ga er vanuit dat het na een tijdje wel verdwenen is.
Het werd bij mij eigenlijk alleen maar erger. Misschien dat mijn pols eraan went, maar ik ben serieus bang dat het RSI of iets dergelijks gaat veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
De PIxel 6 en 6Pro update laat weer op zich wachten, Google lijkt de build voor deze devices nog niet op orde te hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Laatst online: 13-09 18:07
De pixel 6 maart 2022 update komt later deze maand.

https://www.droid-life.co...e-pixel-update-available/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BGLAdmin
Google heeft ook op het community forum een post gezet:
https://support.google.com/pixelphone/thread/153884074?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:04
General improvements for fingerprint sensor stability & performance *[2].

*[2] Included on Pixel 6 & Pixel 6 Pro
Kan nog iets beter hopelijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvang
Verwijderd schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:07:
[...]

Het werd bij mij eigenlijk alleen maar erger. Misschien dat mijn pols eraan went, maar ik ben serieus bang dat het RSI of iets dergelijks gaat veroorzaken.
Als je bang bent voor RSI door je telefoon zou ik serieus naar je uren gebruik kijken ipv het gewicht of gewichtsverdeling.

Heb de 6 overigens gecheckt op verdeling en de balans ligt exact in het midden. Net onder de volume knop. Bij vorige OnePlus toestellen lag dit iets lager maar dan ook echt maar 1-3mm onder het midden. Accu lijkt mij toch altijd zwaarder dan welke camera set up dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvang schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Als je bang bent voor RSI door je telefoon zou ik serieus naar je uren gebruik kijken ipv het gewicht of gewichtsverdeling.

Heb de 6 overigens gecheckt op verdeling en de balans ligt exact in het midden. Net onder de volume knop. Bij vorige OnePlus toestellen lag dit iets lager maar dan ook echt maar 1-3mm onder het midden. Accu lijkt mij toch altijd zwaarder dan welke camera set up dan ook.
Als het aan mijn gebruik zou liggen, dan zou ik er ook last van moeten hebben tijdens het gebruik van mijn iPhone 11 en Xperia 5. Bij beide heb ik dat niet, dus ja, zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Verwijderd schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Als het aan mijn gebruik zou liggen, dan zou ik er ook last van moeten hebben tijdens het gebruik van mijn iPhone 11 en Xperia 5. Bij beide heb ik dat niet, dus ja, zeg het maar.
Simpel.. Pixel 6 is veel zwaarder dan Iphone 11 en Xperia 5
die Sony is 43 gram (!) lichter dan Pixel 6.. en dat is best veel.

dus ik zou willen adviseren om bij aankoop te kijken naar gewicht... ik heb de gok bewust genomen (ik kom van Oneplus) en tot nu toe nergens last van.

[ Voor 15% gewijzigd door DeCo op 08-03-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:59
DeCo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Simpel.. Pixel 6 is veel zwaarder dan Iphone 11 en Xperia 5
die Sony is 43 gram (!) lichter dan Pixel 6.. en dat is best veel.

dus ik zou willen adviseren om bij aankoop te kijken naar gewicht... ik heb de gok bewust genomen (ik kom van Oneplus) en tot nu toe nergens last van.
Of wachten op de Pixel 6a mocht deze uitkomen in Europa. Vermoedelijk wel. Deze wordt lichter en iets compacter. Volgens mij wel een mindere camera maar qua processor wel gelijk.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 12:59
Zedonite schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Kan nog iets beter hopelijk :)
Elke update blijven ze het proberen.. :|

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
https://www.androidpolice...because-of-course-it-has/

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
androidbetaprogram
Official Google Account
If you're enrolling a Pixel 6 or Pixel 6 Pro that is on the latest February build SQ1D.220205.004, you will not receive an update to 12L Beta 3, but instead will receive the next upcoming beta build release in March as long as you keep your device enrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
https://www.droid-life.co...fixer-too-heres-the-list/

Hier is de lijst beter leesbaar
https://support.google.co...l-update-march-2022?hl=en

[ Voor 96% gewijzigd door CRXed op 08-03-2022 21:10 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires