Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
sjefke9 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:41:
[...]

Wellicht is er een aparte face unlock app?
Van de week eens uitzoeken.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat die app moet werken terwijl de devices geclocked is. Dit zou voor de accu niet best zijn.
Daarbij weet je dan niet wat je installed.
Google had gewoon zelf zoiets moeten installen zoals vrijwel alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
*knip * Aub niet op de man. Als je iets ziet wat je niet bevalt, maak dan een topic report.

[ Voor 69% gewijzigd door RoD op 06-02-2022 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Bomberman71 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:18:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat die app moet werken terwijl de devices geclocked is. Dit zou voor de accu niet best zijn.
Dat lijkt me geen probleem, er zijn genoeg apps die draaien terwijl de telefoon gelockt is. De lockscreen is ook te vervangen door een andere app, dus technisch is er afaik geen probleem.

Maar goed, Google heeft er voor gekozen geen face-unlock functinaliteit mee te leveren, en dat is hun goed recht. Dat ze daardoor wecclicht verkopen missen is hun probleem, niet dat van jou. Jouw "probleem"is dat je het graag wel wil hebben, maar dan zul je een andere telefoon moeten kiezen. Moet volgens mij geen probleem zijn, aangezien de "premuim" merken alles bieden.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Zer0 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Dat lijkt me geen probleem, er zijn genoeg apps die draaien terwijl de telefoon gelockt is. De lockscreen is ook te vervangen door een andere app, dus technisch is er afaik geen probleem.

Maar goed, Google heeft er voor gekozen geen face-unlock functinaliteit mee te leveren, en dat is hun goed recht. Dat ze daardoor wecclicht verkopen missen is hun probleem, niet dat van jou. Jouw "probleem"is dat je het graag wel wil hebben, maar dan zul je een andere telefoon moeten kiezen. Moet volgens mij geen probleem zijn, aangezien de "premuim" merken alles bieden.
Wie weet face unlock in de lente voor P6P owners. De beta wijst daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Ik heb sinds zaterdag een pixel 6 pro.

Wat me opvalt is dat het midden van het scherm, of eigenlijk een goede 30% van het scherm rond het midden....wat hol aanvoelt.
Als je daar in dat gebied tikt met je vinger (niet nagel) dan klinkt het hol, alsof er ruimte is voor het geluid.
Dit heb je niet of nauwelijks hoe verder je naar de rand gaat van het scherm.

Ervaren jullie dit ook? of heb ik een slecht exemplaar te pakken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3sVFzbftdUpmoP7zr_ThTBwGvY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7CsTGB1pd4SlWrtAWW6b1kuP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een 'feature', door het design van toestel en hoe het scherm verlijmd zit aan de body.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
radeondutch schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:57:

Wat me opvalt is dat het midden van het scherm, of eigenlijk een goede 30% van het scherm rond het midden....wat hol aanvoelt.
Als je daar in dat gebied tikt met je vinger (niet nagel) dan klinkt het hol, alsof er ruimte is voor het geluid.

[Afbeelding]
Dat komt omdat de telefoon via het scherm opengemaakt kan worden. Bij veel telefoons moet je de telefoon openmaken via de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:15
sjefke9 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Januari update? Niet ontvangen hier.
Hier is die zwaar onder de maat, vaak unlocked die uberhaupt niet eens en heb ik mijn code nodig.
Hoe komt het dat je de januari update nog niet ontvangen hebt? Als ik het goed begrijp hebben alle P6's en P6P's die al ontvangen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
radeondutch schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:57:

[Afbeelding]
Was inderdaad ook het eerste wat mijn opviel aan dit toestel (P6). Komende van een OP7T, viel me dit wel wat tegen (het voelt een beetje cheap en klinkt raar tov mijn vorige toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Thanks voor de reactie allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Februari update komt nu binnen op mijn p6p. Kleine update 27,22 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
Bij mij komt de februari update ook binnen op de P6, 27,20 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:45
BGLAdmin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:46:
Bij mij komt de februari update ook binnen op de P6, 27,20 MB
Hier ook

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zitten een aantal fixes tussen die voor wat mensen hier voor verbetering zorgen:
Camera
Fix for issue causing device reboot when using camera in certain conditions *[1].

Bluetooth
Fix for issue causing audio playback to disconnect while using certain Bluetooth devices *[1].

General improvements for Bluetooth audio quality with certain media codecs *[1].

Framework
Fix for issue causing keyboard to display over input text in certain conditions *[2].

Telephony
Connectivity fixes for specific carrier networks *[3].
@SPOXYWOXY @Neo--@GroeneThee De spontane reboots zijn ook genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel in combinatie met de camera... dat had ik niet... Maar prima, rock on Google!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
Dat "optimaliseren" duurt wel erg laaaang. Ik denk dat de 27 MB alleen een soort "bootstrap" is en dat het "optimaliseren" betekent dat hij daarna de rest downloadt en installeert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
iestyn99 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:20:
Dat "optimaliseren" duurt wel erg laaaang. Ik denk dat de 27 MB alleen een soort "bootstrap" is en dat het "optimaliseren" betekent dat hij daarna de rest downloadt en installeert?
De update is een gecomprimeerd bestand die alleen de verschillen met de geïnstalleerde versie.
De update zal dus eerst aan de hand van de verschillen een nieuwe image maken,
De tweede stap is dat alle geïnstalleerde apps worden geoptimaliseerd naar de nieuwe versie een soort van opnieuw compileren van de de geïnstalleerde software voor een optimale situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
LeStef schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Hoe komt het dat je de januari update nog niet ontvangen hebt? Als ik het goed begrijp hebben alle P6's en P6P's die al ontvangen. 8)7
Ja gisteren laat toch kunnen installeren, maar heb er weinig van kunnen merken qua vingerafdruk scanner.
Dus heb hem helaas net verkocht.

Bij mij was de vinger scanner echt zwaar onder de maat, bijna schandalig dat dat nog op een telefoon van deze tijd te vinden is. 75% unlockte die niet eens, dat heeft mij doen besloten het toestel te verkopen en een oneplus 9 pro (green) te halen.

Verder was het echt een top toestel, mooi, snel, accu en geweldige camera.

Ik hoop voor jullie dat de scanner nog softeare matig te verbeteren is en dat ik zelf niet te veel issues met de oneplus 9 pro ga ervaren.

[ Voor 37% gewijzigd door sjefke9 op 07-02-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
sjefke9 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Ja gisteren laat toch kunnen installeren, maar heb er weinig van kunnen merken qua vingerafdruk scanner.
Dus heb hem helaas net verkocht.

Bij mij was de vinger scanner echt zwaar onder de maat, bijna schandalig dat dat nog op een telefoon van deze tijd te vinden is. 75% unlockte die niet eens, dat heeft mij doen besloten het toestel te verkopen en een oneplus 9 pro (green) te halen.

Verder was het echt een top toestel, mooi, snel, accu en geweldige camera.

Ik hoop voor jullie dat de scanner nog softeare matig te verbeteren is en dat ik zelf niet te veel issues met de oneplus 9 pro ga ervaren.
Jammer dat te horen.
Wil je ook niet ontmoedigen maar de laatste 3 updates op de 9Pro waren een drama en het einde van de tunnel is nog niet in zicht.
Ps: heb ook de 9Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 21:54
Gisterenavond de februari update binnen gehaald. helaas geen verbetering van de vingerafdrukscanner en batterij verbruik 'Mobiel netwerk stand-by' blijft hoog. Dat laatste is geen groot issue aangezien ik de dag makkelijk red, maar wel vreemd.
De vingerafdrukscanner begin ik mij nu wel aan te irriteren. Vind het nog steeds een top telefoon en wil eigenlijk ook geen ander.. maar ja.. Kan dit überhaupt nog beter worden of ligt dit voor een groot deel aan de gebruikte techniek?
Ik heb meerdere merken screenprotectoren geprobeerd op aanraden van mensen in reviews/ fora. De door Google geadviseerde merken nog niet geprobeerd, zijn ook belachelijk duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Tinus1982 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:45:
Gisterenavond de februari update binnen gehaald. helaas geen verbetering van de vingerafdrukscanner en batterij verbruik 'Mobiel netwerk stand-by' blijft hoog. Dat laatste is geen groot issue aangezien ik de dag makkelijk red, maar wel vreemd.
De vingerafdrukscanner begin ik mij nu wel aan te irriteren. Vind het nog steeds een top telefoon en wil eigenlijk ook geen ander.. maar ja.. Kan dit überhaupt nog beter worden of ligt dit voor een groot deel aan de gebruikte techniek?
Ik heb meerdere merken screenprotectoren geprobeerd op aanraden van mensen in reviews/ fora. De door Google geadviseerde merken nog niet geprobeerd, zijn ook belachelijk duur..
Vergeet niet dat percentage de verhouding van het verbruik is, ga je een hele avond YouTube filmpjes kijken zal dan gebruikt YouTube hoogstwaarschijnlijk het meest. Voor het werkelijk verbruik zou je naar mAmps moeten gaan kijken, maar daar snapt niemand van wat van.
Ik heb geen screenprotector in gebruik en de vingerafdruk scanner werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
BGLAdmin schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Vergeet niet dat percentage de verhouding van het verbruik is, ga je een hele avond YouTube filmpjes kijken zal dan gebruikt YouTube hoogstwaarschijnlijk het meest. Voor het werkelijk verbruik zou je naar mAmps moeten gaan kijken, maar daar snapt niemand van wat van.
Ik heb geen screenprotector in gebruik en de vingerafdruk scanner werkt perfect.
Dat het een percentage van het verbruik is begreep ik inderdaad maar vind het vooral vreemd dat dit zo hoog is, accu zou mogelijk nog beter kunnen zijn. Heb ook accubattery, maar hier staat mobiel netwerk niet specifiek bij.
Ik zal een dag zonder screenprotector proberen, maar dit zou niet de oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Tinus1982 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:45:
Ik ben gestopt met het gebruiken van mijn duim en gebruik eigenlijk altijd mijn wijsvinger. Bij mijn oude Huawei P30 Pro had ik ook dit probleem regelmatig dat het gebruik van de duim geleidelijk aan slecht werd. Bij mijn wijsvinger blijft het goed, zowel voor de Pixel 6 als de vorige telefoon. Wellicht zijn beide scanners wel net zo slecht :+
Zelf gebruik ik een screenprotector (glas) van Caseology. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 19:01
Wat is eigenlijk voor jullie de reden om voor de Pixel te gaan? Ik heb deze al enige tijd op het oog en was van mening een Pixel te kopen, maar je moet toch redelijk wat stappen ondernemen eer je er eentje kan aanschaffen. Dit moet dan wel wat meerwaarde opleveren.

Ik zie nu bijvoorbeeld wat voor meerwaarde een A52 oplevert, en dat dat behoorlijk goede toestellen zijn afgezien van alle merkgerelateerde onzin.

Voor mij is de voornaamste reden voor een Pixel de camera geweest. Schone software is ook fijn, al moet ik zeggen dat bepaalde aanpassingen in bijvoorbeeld de Samsung telefoons best goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Voornaamste reden was voor mij: Als ik dan al een Google-telefoon wil, dan 1tje hoe die bedoeld is en zonder bloatware die ik niet kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor de mensen met vingerafdruk klachten: ik denk dat je sowieso bij elke verandering (nieuwe software of andere screenprotector) de telefoon opnieuw de afdrukken moet laten leren (vingers opnieuw registreren). Bij mij was het na de vorige software update aanmerkelijk sneller toen ik dat gedaan had. Kan toeval zijn, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Heeft het ook niet met de haptische feedback te maken? Dat het lijkt op een vertraging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:48
twowheeler schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:30:
Wat is eigenlijk voor jullie de reden om voor de Pixel te gaan? I
Prijs/kwaliteit, gegarandeerd 5 jaar beveiligingsupdates, goede camera, geen bloatware of ander geneuzel, mooi design (vind ik dan toch).

Had het liefste een iphone pro 13 max gehad maar het prijsverschil is niet goed te praten. Daarom ook een"gewone" 6 en geen pro gekocht.

Tot nu toe zeer tevreden maar de fingerprint sensor is wel een stuk trager dan die op mijn oneplus 6. Maar niet vervelend langzamer dus geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Sinds de februari update kan ik eindelijk terug vingerafdrukken toevoegen. Weet niet of er hier nog mensen waren met dit probleem. Er is ook niets van vermeld in de update en het ticketje staat ook nog altijd open bij de issuetracker van Google. Eindelijk na al die maanden weer unlocken met een vingerafdruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Het lijkt er inderdaad op dat de vinger afdruk nu geen enkele misser meer heeft.
Heb wat zitten testen met koude handen, warme, na een moto rit, wat zweterige handen. Werkt wel altijd nu. Top van Google.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
Sakerhetz schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Zelf heb ik de januari stock versie draaien en geen Problemen met DigiD.
Hoe bevalt graphene OS??
Dacht ook al dat het aan graphene lag.

Het OS bevalt goed. Ik draai al jaren op stock Android en vind het fijn dat Google er niet diep in geïntegreerd is. Het enige waar je eigenlijk niet omheen kan is de gms service (push berichten) en de API voor de camera. Gelukkig is dat nu mogelijk met sandboxed play services. Dit wordt momenteel door ontwikkelt. Het enige nadeel wat ik nu ervaar is de DigiD app. Dit was eigenlijk altijd al een probleem zonder play service. Dit in tegenstelling tot de Rabobank app die ook QR codes scant.

Als je niet teveel afhankelijk bent van Google services is het zeker een poging waard.

Edit: de februari update heb ik ook al binnen. Dus ook dat gaat lekker snel bij graphene.

[ Voor 5% gewijzigd door Mich op 08-02-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Heb ook mijn oude vingerafdrukken verwijderd (november) en opnieuw geregistreerd na deze februari update.
Ik merk zeker een verschil. Ik gebruik een MediaMarkt screenprotector maar heb scherm gevoeligheid uit staan en toch is het nu wel veel sneller. Ik heb beide duimen 2x geregistreerd dat las ik ook als een tip.
Echter het viel mij wel op dat vingerafdrukken in apps wel altijd snel werken..

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
Tinus1982 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:37:
[...]

Ik zal een dag zonder screenprotector proberen, maar dit zou niet de oplossing moeten zijn.
Gisteren een dag zonder screenprotector en inderdaad geen missers meer gehad. Gelijk maar de Caseology besteld, inmiddels het derde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

Wil toch ook nog eens even officieel registeren hier dat ik erg tevreden ben van het batterijleven van m'n Pixel 6 tot hiertoe. Mijn vorig toestel was een Pixel 3 en die haalde ondertussen het einde van de dag al lang niet meer. Dat gaat nu dus met twee vingers in de neus.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Ik lees heel veel problemen met Wifi, die automatisch uit zou gaan bij de Februari update.

Mensen hier ook last van?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CRXed schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:24:
Ik lees heel veel problemen met Wifi, die automatisch uit zou gaan bij de Februari update.

Ik in elk geval niet. Misschien moeten we het tellen via likes op deze post ipv hele rijen wel/niet? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Die update is maar 22MB maar duurde me toch een partijtje lang om te installeren. Vingerlezer is nu zeker in orde te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef

Mijn Wifi staat 3/4 van de dag op en geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:12
Hier nog steeds grote problemen met de camera. Wisselen van zoom loopt de app vast, teveel foto's loopt de app vast, portretmodus loopt de app vast. Duurt erg lang voordat de app weer reageert, maar is bijna niet bruikbaar. Lijkt niet echt verbeterd na de februari update. Daarna slaat nu wel de wifi constant uit. Accuduur is ook erg matig.
Ik ga contact opnemen met MediaMarkt in Duitsland, want ik geloof niet meer dat dit alleen software issues zijn. Ben benieuwd wat voor oplossing ze bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin

Ik heb nog geen problemen met de wifi verbindingen gehad, als je er wel last van hebt, herstart de telefoon of wis de netwerken in het menu voor Opties voor resetten.
Het kan ook zijn dat je accespoint niet optimaal functioneert, wellicht dat daar een update voor beschikbaar is.
Er zijn natuurlijk nog heel veel meer opties om na te lopen en dat is ook gelijk het probleem om een wifi probleem te analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:21

Voor mij reden geweest om m terug te sturen.
Niet alleen wifi viel uit, maar alle verbindingen, dus ook gsm en bluetooth. Paar seconden later was alles weer normaal.
Maarja, wel irritant muziek luisteren over bluetooth of gewoon een beetje browsen als t regelmatig 5 seconden niet werkt.

• Tinus1982
Tinus1982 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:52:
[...]

Gisteren een dag zonder screenprotector en inderdaad geen missers meer gehad. Gelijk maar de Caseology besteld, inmiddels het derde type.
Gisteren middag de screenprotector van Caseology geplaatst. Vinderafdrukscanner werd voor mijn gevoel een heel klein beetje minder snel maar geen missers en heb tot in den treure ingelogd met de scanner op diverse apps om dit te testen.
Tot vanmorgen in het donker weer diverse missers, nu met kunstlicht weer stuk beter maar niet zo goed als gisteren, 2/ 10 gaat nog mis.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 21:37
Ik heb deze er gisteren erop gezet, nadat m'n vorige van een ander merk losliet: LϟK Schutzfolie für Google Pixel 6 Pro 5G mit 2 Stück Folie + 3 Stück Panzerglas Kamera - Blasenfrei Kratzfest Einfache Montage Rahmen Fingerabdruck-ID HD Original Folie - Schwarz (Amazon.de 11 euro)

Tot nu toe prima. Vingerdrukscanner werkte bij de vorige en bij deze ook gewoon normaal.

XPENG G9 Performance 2024

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:46
Heeft iemand al ervaring met een scherm reparatie op de 6 Pro.
Ik heb een flinke kras zitten van links naar rechts en dat deze graag laten repareren / vervangen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Gisteren de 12L beta op mijn P6P gezet. Aangenaam verrast tot nu toe: Betere haptics, eindelijk een optie om die grote lockscreen clock aan te passen.Nog geen bugs tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:58
tomhier schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:38:
[...]

Voor mij reden geweest om m terug te sturen.
Niet alleen wifi viel uit, maar alle verbindingen, dus ook gsm en bluetooth. Paar seconden later was alles weer normaal.
Maarja, wel irritant muziek luisteren over bluetooth of gewoon een beetje browsen als t regelmatig 5 seconden niet werkt.
Maar dat ligt dan meer aan dat toestel? Dus niet een algemeen Pixel probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 22:11
mezstah schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:39:
Gisteren de 12L beta op mijn P6P gezet. Aangenaam verrast tot nu toe: Betere haptics, eindelijk een optie om die grote lockscreen clock aan te passen.Nog geen bugs tegen gekomen.
Heb hier ook 12L (12.1 eigenlijk) draaien op mijn 6 pro. Framedrops die ik had sinds de januari update zijn weg, haptics op meer plaatsen in het OS (vooral de haptics tijdens app switch zijn fijn) en het voelt gewoon allemaal wat meer vloeiend aan. Ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mijn toestel. Dus nu al helemaal top d:)b

Verder las ik op Reddit dat er nu onder een hogere wattage opgeladen kan worden? Waardoor fast charge dus daadwerkelijk als "fast" zou kunnen worden gezien :+ iemand die dit al heeft kunnen testen?

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 12-02-2022 08:39 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:41
Het laad wattage is niet gewijzigd. Blijft 4000-4200 aM max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
spartacusNLD schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:53:
[...]

Heb hier ook 12L (12.1 eigenlijk) draaien op mijn 6 pro. Framedrops die ik had sinds de januari update zijn weg, haptics op meer plaatsen in het OS (vooral de haptics tijdens app switch zijn fijn) en het voelt gewoon allemaal wat meer vloeiend aan. Ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mijn toestel. Dus nu al helemaal top d:)b

Verder las ik op Reddit dat er nu onder een hogere wattage opgeladen kan worden? Waardoor fast charge dus daadwerkelijk als "fast" zou kunnen worden gezien :+ iemand die dit al heeft kunnen testen?
Normaal gesproken ben ik ook voorstander om de bèta te draaien. Hoe stabiel zijn deze? Is dit gewoon pre-release?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jch88
  • Laatst online: 13-09 14:45
Bij mij werkt de Berichtenbox-app van de Overheid niet in de laatste beta. Voor de rest geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
jch88 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:32:
Bij mij werkt de Berichtenbox-app van de Overheid niet in de laatste beta. Voor de rest geen problemen tegengekomen.
Klopt, was me nog niet opgevallen. Verder meer stabiel dan de stabiele release.

De stabiele versie van 12L komt over een paar weken uit trouwens. Dan krijgt iedereen die update. Het lijkt erop dat google meer tijd gestopt heeft in deze update dan de patches die we tot nu toe hebben gehad.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
spartacusNLD schreef op zondag 13 februari 2022 @ 06:34:
[...]

De stabiele versie van 12L komt over een paar weken uit trouwens. Dan krijgt iedereen die update. Het lijkt erop dat google meer tijd gestopt heeft in deze update dan de patches die we tot nu toe hebben gehad.
Ben ook maar overgestapt naar de 12L beta. De stabiele maandelijkse update is altijd op de 9e van de maand. Is er ook een vaste dag voor de bèta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
spartacusNLD schreef op zondag 13 februari 2022 @ 06:34:
[...]

Goed om te horen dat de 12L goed bevalt, weet jij wanneer de stabiele versie komt ? Een ander vraagje, hoe zit dat met battery life? Is die verbeterd of zelfde gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Laatst online: 13-09 14:45
Wat ik ook merk in de beta (3) is dat de vibraties een stuk zachter/subtieler zijn. Is dat bij jullie ook zo? Vind het wel fijn, maar ben wel benieuwd of ik deze ook ga voelen in m'n broekzak (nog niet kunnen testen in praktijk). Zie ook https://www.reddit.com/r/...ity_for_notifications_on/

[ Voor 19% gewijzigd door jch88 op 13-02-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:14
Ben zelf ook aan het rondkijken naar een waardige opvolger van mijn Oneplus 6, en de Pixel 6 (niet pro) lijkt een geschikte keuze. Vooral vanwege prijs en stock Android. Oneplus is wat mij betreft daarin de weg wat kwijt.

Maar hoe goed werkt de fingerprint sensor nou met tempered glass de laatste updates?
Want een plastic protector is geen protector wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
Final release van 12L komt ergens in maart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhNuER0XW_uT2Onz4ORJ9l70aVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Koeputi0oATnFGY9kWgT7uZF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twowheeler schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:30:
Wat is eigenlijk voor jullie de reden om voor de Pixel te gaan?
Belangrijkste reden voor mij was snelle updates, geen bloatware en een redelijke high end telefoon.
Ik kom van een Xperia 5 af en heb daarvoor ook altijd Sony telefoons gehad. De onduidelijkheid over software updates begon mij echt te irriteren.

Moet wel bekennen, tijdens het hardlopen neem ik mijn Xperia 5 nog wel eens mee om wat statistieken via Strava bij te houden. Iedere keer verbaas ik me daarna weer hoe oncomfortabel de Pixel 6 eigenlijk is. De grootte van de telefoon is met één hand simpelweg niet te doen en de camera bump maakt het apparaat aan één kant eigenlijk te zwaar.... De kans is dan ook groot dat ik snel weer overstap naar de nieuwste Xperia 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:36
Eens met Vinyl record. Ansich ben ik tevreden met de Pixel maar hij staat te koop omdat ik toevallig van de week de Pixel 2 XL heb opgestart en merkte hoe zwaar de Pixel 6 eigenlijk is.

Voor velen zal dit prima zijn maar ik ga toch eens kijken of ik ook niet terug in naar Sony of OnePlus.

Nogmaals, je hebt er echt een goede koop aan maar voor sommige is het formaat en gewicht het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Als er iets is wat ik zwaar vind tegenvallen aan de 6Pro is het de vingerafdruk scanner.
Zeer traag en zelden werkt ie in 1x alles ie het al pakt.

Nu heb ik wel vaak erg droge en ruwe handen wat ook niet meewerkt.
Het rare is in bv de ING app werkt het wel veel sneller en beter.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
spartacusNLD schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:53:
[...]

Wat ik vooral ook ervaar is dat ik bij de normale 12 variant last had dat het toestel vrij warm werd. Dat is bij de beta weg. Ik zie geen verschil in SOT, maar de overall ervaring is wat gepolijster. Dat snellere laden merk ik niet, maar laad hem toch maar 1 keer per dag op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 19:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:38:
[...]

Belangrijkste reden voor mij was snelle updates, geen bloatware en een redelijke high end telefoon.
Ik kom van een Xperia 5 af en heb daarvoor ook altijd Sony telefoons gehad. De onduidelijkheid over software updates begon mij echt te irriteren.

Moet wel bekennen, tijdens het hardlopen neem ik mijn Xperia 5 nog wel eens mee om wat statistieken via Strava bij te houden. Iedere keer verbaas ik me daarna weer hoe oncomfortabel de Pixel 6 eigenlijk is. De grootte van de telefoon is met één hand simpelweg niet te doen en de camera bump maakt het apparaat aan één kant eigenlijk te zwaar.... De kans is dan ook groot dat ik snel weer overstap naar de nieuwste Xperia 5.
neem een Garmin horloge ofzo.. dan hoef je niet de hele telefoon mee te sjouwen tijdens lopen..
een Forerunner 55 kost geen hoofdprijs bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
De Forerunner 245 Music heb je nu voor 250. Dat is met opslag voor 500 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeCo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:54:
[...]

neem een Garmin horloge ofzo.. dan hoef je niet de hele telefoon mee te sjouwen tijdens lopen..
een Forerunner 55 kost geen hoofdprijs bijvoorbeeld.
Ik heb al een Vivoactive 4.

De Forerunner 55 en de 245 hebben trouwens ook geen integratie met live segments dus dan moet ik mijn telefoon alsnog mee leuren. Tenminste, als ik even een sprintloop ga doen.

Overigens ervaar ik het mee leuren van een telefoon niet als last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Ik heb al een Vivoactive 4.

De Forerunner 55 en de 245 hebben trouwens ook geen integratie met live segments dus dan moet ik mijn telefoon alsnog mee leuren. Tenminste, als ik even een sprintloop ga doen.

Overigens ervaar ik het mee leuren van een telefoon niet als last.
Die (live) segmenten gebruik ik nooit.. zie achteraf wel of ik überhaupt een segment gelopen heb of local hero ben geworden ergens :P Ik ben alleen bezig met tijden en afstanden.. waar die tijden gelopen worden, maakt niet uit .. dus de telefoon blijft fijn thuis :)
Maar dan is in jouw geval inderdaad het bijdragen van een telefoon wel een pré.. ben benieuwd hoe de Pixel 6 mij gaat bevallen. Voor de lange afstanden (halve marathons bijv.) vind ik het wel een prettig idee om verbinding te houden met thuisfront. Dan neem ik 'm mee.. heb een broek waar mijn huidige telefoon in past. Hopelijk de Pixel ook straks. Anders zit ik al te azen op een Garmin met 4G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeCo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Die (live) segmenten gebruik ik nooit..
Dat kan

Ik dus wel

Misschien een beetje kortaf, maar ik probeerde met mijn initiële bericht meer duidelijk te maken dat de Pixel 6 echt gewoon een oncomfortabel apparaat is. Ik snap dat over het algemeen men graag een wat groter toestel verwacht. Het is alleen voor mensen zoals mij echt een onding, omdat hij bijna niet met één hand te bedienen is. Had ik natuurlijk kunnen weten bij aanschaf, maar goed, het zij zo.

Ik neem mijn telefoon ook echt alleen maar mee tijdens specifieke lopen. Ik wil nog wel eens een recordje lopen en dan is het bijhouden van je segmenten wel fijn.

Uiteindelijk is het ook alleen voor de leuk dus per se nodig is het ook weer niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:39

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Middag mensen,

Hebben andere mensen ook last van een raar tikkend geluid als ze de telefoon schudden? Het lijkt aan de bovenkant van de telefoon te komen, rond het cameraeiland. Gaat hier om de Pixel 6 Pro.

Hier nog een voorbeeld van het geluid (als je de telefoon dus heen en weer schud)
http://sndup.net/cj49

Iemand enig idee wat dit kan zijn? De telefoon lijkt het gewoon nog naar behoren te doen...

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat is simpelweg de OIS van het toestel, wat letterlijk heen en weer schudt. Dat hoort, heeft elke OIS-telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:39

Broodje_Aap

Professioneel prutser

CLB schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:51:
Dat is simpelweg de OIS van het toestel, wat letterlijk heen en weer schudt. Dat hoort, heeft elke OIS-telefoon.
Ja zoiets dacht ik al, alleen was het me nooit eerder opgevallen. Maar elke P6 Pro heeft dit dus (gelukkig)?

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Broodje_Aap schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Ja zoiets dacht ik al, alleen was het me nooit eerder opgevallen. Maar elke P6 Pro heeft dit dus (gelukkig)?
Iedere telefoon met een camera met optische beeldstabilisatie (OIS) heeft dat. Dus ja, iedere P6 Pro dus ook.

Wat je hoort is een deel van de camera dat kan bewegen. Dat is letterlijk de functie van de hele OIS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Dat kan

Ik dus wel

Misschien een beetje kortaf, maar ik probeerde met mijn initiële bericht meer duidelijk te maken dat de Pixel 6 echt gewoon een oncomfortabel apparaat is. Ik snap dat over het algemeen men graag een wat groter toestel verwacht. Het is alleen voor mensen zoals mij echt een onding, omdat hij bijna niet met één hand te bedienen is. Had ik natuurlijk kunnen weten bij aanschaf, maar goed, het zij zo.

Ik neem mijn telefoon ook echt alleen maar mee tijdens specifieke lopen. Ik wil nog wel eens een recordje lopen en dan is het bijhouden van je segmenten wel fijn.

Uiteindelijk is het ook alleen voor de leuk dus per se nodig is het ook weer niet.
Klinkt als een fanatieker loper. Loop zelf 150km per maand. Dan raad ik toch wel een knap horloge aan, eventueel met opslag voor muziek en of Spotify, Strava beacon, gps, hartslag. Als je training serieus neemt is dat wel een must. En een horloge van Garmin of Polar gaat veel langer mee dan de gemiddelde telefoon.

Wel erg off topic dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Hij is binnen!
Eerste ervaring is goed, behalve.... opladen

Heb een aantal opladers, die het allemaal op elke hier in huis doen doen, maar de Pixel is een vreemde eend in de bijt helaas.. heb nu 1 oplader waar hij naar eigen zegge "snel" oplaadt. De andere is langzaam en weer een ander laadt ie zelfs helemaal niet op.
En dan geen oplader meeleveren onder het mom, dat het beter voor milieu is, slaat in dit geval de plank mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blekkienl
DeCo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:02:
Hij is binnen!
Eerste ervaring is goed, behalve.... opladen

Heb een aantal opladers, die het allemaal op elke hier in huis doen doen, maar de Pixel is een vreemde eend in de bijt helaas.. heb nu 1 oplader waar hij naar eigen zegge "snel" oplaadt. De andere is langzaam en weer een ander laadt ie zelfs helemaal niet op.
En dan geen oplader meeleveren onder het mom, dat het beter voor milieu is, slaat in dit geval de plank mis.
Klopt, Google pixel ondersteunt geen quick charge, maar pd charger.

Ik ben overgestapt op een draadloze lader van anker, dus geen last van een niet ondersteunde laad protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
opladers (welke wel/niet etc) zijn heel uitgebreid besproken in het accessoires topic. Daar kan je er een aantal vinden van samsung tot anker voor paar tientjes die compatible zijn.

Neemt niet weg dat het redelijk onzinnig is ja en het doel van de EU voorbij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Al met al erg veel problemen met de Pixel 6.
De beroerde vingerafdrukscanner is slecht en gaat niet veel beter worden.
Batterij kan ook beter.
Ze hadden een zeer goede werkende gezichtsherkenning op de 4 maar zijn weer terug bij af.Zijn bovendien erg traag met het oplossen van problemen.
Overweeg weer terug te gaan naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Arno58 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:31:
Overweeg weer terug te gaan naar Apple.
Vind je het niet lastig om (telkens?) te switchen tussen iOS en Android?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Heb nu ook een pixel 6 Pro, kom van een Nokia 9 af. Voornaamste nadeel daarvan was de crashende camera software. Merk nu ook dat de vingerafdruk scanner achter het scherm en de accu van de Pixel veel beter zijn. Helaas werken mijn oordopjes met zo'n eenvoudige USB-C naar 3,5mm adapter niet meer.
En de pixel is zo mogelijk nog gladder dan de Nokia, dus snel hoesje regelen.. maar eerste indruk is verder top

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvang schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:00:
[...]

Klinkt als een fanatieker loper. Loop zelf 150km per maand. Dan raad ik toch wel een knap horloge aan, eventueel met opslag voor muziek en of Spotify, Strava beacon, gps, hartslag. Als je training serieus neemt is dat wel een must. En een horloge van Garmin of Polar gaat veel langer mee dan de gemiddelde telefoon.

Wel erg off topic dit...
Ik heb al een Garmin sporthorloge ;) .

Zojuist mijn Pixel 6 terug in de doos gestopt en mijn oude Xperia 5 weer in gebruik genomen. De Pixel 6 is gewoon te oncomfortabel om dagelijks te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 15:14
J0YR1D3R schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:07:
Zitten een aantal fixes tussen die voor wat mensen hier voor verbetering zorgen:

[...]

@SPOXYWOXY @Neo--@GroeneThee De spontane reboots zijn ook genoemd :)
Ik dacht even dat het voorbij was, maar gisteren toch een spontane reboot gehad.

Het lijkt wel minder frequent! #EvenAfkloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Sinds de laatste update merk ik dat mijn batterijverbruik in "idle" toestand behoorlijk is toegenomen. Als ik ga slapen en hij ligt niet aan de oplader, zet ik mobiele data en wifi uit, DND aan, batterijbesparing aan, Bluetooth uit. Voor de update zat ik dan in een nacht steevast op 0,4%/u drain. Na de update is dat soms wel 1,2%/u. Als ik dan kijk wat de grootste verbruiker is, is dat telefoonservices die van dat gebruik soms wel tot 90% voor zijn rekening neemt.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
JazzMatazz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:29:
Sinds de laatste update merk ik dat mijn batterijverbruik in "idle" toestand behoorlijk is toegenomen. Als ik ga slapen en hij ligt niet aan de oplader, zet ik mobiele data en wifi uit, DND aan, batterijbesparing aan, Bluetooth uit. Voor de update zat ik dan in een nacht steevast op 0,4%/u drain. Na de update is dat soms wel 1,2%/u. Als ik dan kijk wat de grootste verbruiker is, is dat telefoonservices die van dat gebruik soms wel tot 90% voor zijn rekening neemt.

Hebben jullie dit ook?
Ja! Echt waanzinnig, mobiel netwerk stand by neemt bij mij bijna 50% van het totale verbruik in beslag over de afgelopen 24 uur. Vannacht tijdens het slapen in 7 uur 11% batterij verloren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwewAyfaC2rFcK8tEusdWU9Yrus=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iA8BAuEzE68kMrpJDoslZLDB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Neo-- schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 01:21:
[...]

Ik dacht even dat het voorbij was, maar gisteren toch een spontane reboot gehad.

Het lijkt wel minder frequent! #EvenAfkloppen
Ik had er voor het eerst 1 de dag na de update :X

Ik ben nog steeds overall enorm tevreden, want de telefoon doet gewoon voor mij enorm wat die moet, behalve de netwerk drops, die zijn echt irritant. Ook lijken de bluetooth issues opgelost sinds de laatste update.

Mijn vriendin heeft nu ook een Pixel 6 sinds 3 dagen (van een Huawei P20 af) en die is tot nu toe ook lyrisch! Die heeft gek genoeg geen netwerk drops, eigenlijk ondervind die tot nu toe geen enkele van de genoemde problemen.

Dus ja, persoonlijk wacht ik nog op een update voor de netwerk drops, dan kan ik hem net als mijn vorige Pixel met veel plezier blijven gebruiken!

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzMatazz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:29:

Hebben jullie dit ook?
Ik ben geen expert, maar is het niet logisch dat de mobiele service dan het meeste energie gebruikt? Dat is nagenoeg het enige wat dan in gebruik zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik snap niet wat jullie daar mis aan vinden.
Mijn verlies in een nacht van 8 tot 9u max 2% batterij. Dat lijkt me helemaal normaal, andere toestellen verliezen hetzelfde of zelfs meer.
Bij mij staat AOD af maar wifi blijft aan. Ook heb ik hem op 4G staan i.p.v 5G.
Lijkt me ook normaal dat de mobiele service het meeste verbruik voor hem neemt gezien dat al de rest gewoon slaapt. Dat wilt ook niet zeggen dat uw mobiele service veel verbruikt. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door LeStef op 16-02-2022 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeCo
Ervaring tot nu toe was al goed en wordt steeds beter (ik kom van Oneplus 6T).

Vannacht een andere oplader gebruikt (DP, snellader) en wat schetste mijn verbazing: hij laadde niet op.
Nu vond ik een geniale instelling "aangepast opladen", wat er voor zorgt dat de batterij langer mee gaat. De telefoon zal wel 100% opgeladen zijn tegen de tijd dat de wekker gaat.

Dit soort features maken mij erg tevreden, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Na een dag van extreem batterij gebruik is netwerk gebruik nog maar 18 procent. Eerder ging dat makkelijk over de 30 procent en dat bij normaal gebruik.

Ik ben blij met 12L d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
spartacusNLD schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:11:
Na een dag van extreem batterij gebruik is netwerk gebruik nog maar 18 procent. Eerder ging dat makkelijk over de 30 procent en dat bij normaal gebruik.

Ik ben blij met 12L d:)b
Dat doe je goed, momenteel staat ie bij mij (alweer) op 34% :'(

EDIT: Ik lees nu dat dit de 12L versie betreft, ik ga me eens verdiepen aangezien het huidige verbruik echt om te huilen is

[ Voor 52% gewijzigd door Kwakkies op 16-02-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Kwakkies schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Dat doe je goed, momenteel staat ie bij mij (alweer) op 34% :'(

EDIT: Ik lees nu dat dit de 12L versie betreft, ik ga me eens verdiepen aangezien het huidige verbruik echt om te huilen is
ik kan het alleen maar aanraden.

https://9to5google.com/20...id-12l-beta-google-pixel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Thanks!
Als ik deze versie installeer (heb me aangemeld voor het betá programma), krijg ik dan de volgende maanden ook nog de reguliere updates? Ik wil hem nu eigenlijk vooral installeren voor de batterij issues. Of dien ik me dan weer af te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
Kwakkies schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Thanks!
Als ik deze versie installeer (heb me aangemeld voor het betá programma), krijg ik dan de volgende maanden ook nog de reguliere updates? Ik wil hem nu eigenlijk vooral installeren voor de batterij issues. Of dien ik me dan weer af te melden?
Je krijgt dan ergens in maart (net als ieder ander zonder beta) de update naar stabiel 12L (wat eigenlijk gewoon 12.1 is). Zodra stabiel 12L er is zou ik me weer afmelden op de beta updates.

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 16-02-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:15
MrBasta schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:46:
[...]
Ja! Echt waanzinnig, mobiel netwerk stand by neemt bij mij bijna 50% van het totale verbruik in beslag over de afgelopen 24 uur. Vannacht tijdens het slapen in 7 uur 11% batterij verloren.
Het uitzetten van "Mobile Active Standby" in Developer Options schijnt dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Ik ben geen expert, maar is het niet logisch dat de mobiele service dan het meeste energie gebruikt? Dat is nagenoeg het enige wat dan in gebruik zou moeten zijn.
Dat verklaart niet dat, buiten de update, onder dezelfde omstandigheden het verbruik verdrievoudigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
LeStef schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:40:
Ik snap niet wat jullie daar mis aan vinden.
Mijn verlies in een nacht van 8 tot 9u max 2% batterij. Dat lijkt me helemaal normaal, andere toestellen verliezen hetzelfde of zelfs meer.
Bij mij staat AOD af maar wifi blijft aan. Ook heb ik hem op 4G staan i.p.v 5G.
Lijkt me ook normaal dat de mobiele service het meeste verbruik voor hem neemt gezien dat al de rest gewoon slaapt. Dat wilt ook niet zeggen dat uw mobiele service veel verbruikt. ;)
Ik had het over verbruik van 1,2% per uur. Dat is dus over een nacht van 9 uur bijna 11%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:21
Ik had ook last van netwerk drops, wifi + bluetooth + netwerk vielen spontaan uit, was na 5s weer terug...
Behoorlijk irritant, ik heb m opgestuurd ter reparatie.
OmeJoyo schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Ik had er voor het eerst 1 de dag na de update :X

Ik ben nog steeds overall enorm tevreden, want de telefoon doet gewoon voor mij enorm wat die moet, behalve de netwerk drops, die zijn echt irritant. Ook lijken de bluetooth issues opgelost sinds de laatste update.

Mijn vriendin heeft nu ook een Pixel 6 sinds 3 dagen (van een Huawei P20 af) en die is tot nu toe ook lyrisch! Die heeft gek genoeg geen netwerk drops, eigenlijk ondervind die tot nu toe geen enkele van de genoemde problemen.

Dus ja, persoonlijk wacht ik nog op een update voor de netwerk drops, dan kan ik hem net als mijn vorige Pixel met veel plezier blijven gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
JazzMatazz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Ik had het over verbruik van 1,2% per uur. Dat is dus over een nacht van 9 uur bijna 11%
Ow, in dat geval is dit wel zeer veel.
Zo raar dat sommigen zoveel problemen ervaren en anderen praktisch niets of helemaal niets, op den duur zou je durven denken dat ze niet allemaal de zelfde hardware hebben.

• JazzMatazz
rufio64 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:16:
[...]

Het uitzetten van "Mobile Active Standby" in Developer Options schijnt dit op te lossen.
Bedankt voor de tip. Vannacht geprobeerd, maar maakt helemaal geen verschil helaas.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
rufio64 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:16:
[...]

Thanks, maar helaas lost het niets op. Vannacht telefoon op vliegtuig modus gezet en alsnog 10% verloren in 7 uur :X

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:15
MrBasta schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:15:
[...]
Thanks, maar helaas lost het niets op. Vannacht telefoon op vliegtuig modus gezet en alsnog 10% verloren in 7 uur :X
Okay, benieuwd wat er verder nog anders is, ik verlies ongeveer 4% in een nacht, dat valt me mee, en is denk ik nog wel verder te optimaliseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Qg332Dfm0s_aiMg5GUaixVNLDE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c0F1tYEyWtR7Wb55Caput9Np.jpg?f=user_large

Ik zet via Tasker Bluetooth en Autosync uit, dat is het eigenlijk. En de eerder genoemde Mobile Standby.

• LeStef
Ik zet bij apps bijna alles op beperkt batterij behalve telefoon, WhatsApp, message en Outlook, ook laat ik enkel bij deze vier achtergrond gegevens toe.
Verbruik deze nacht 1% op 8u tijd.
De rest op geoptimaliseerd.

[ Voor 12% gewijzigd door LeStef op 17-02-2022 10:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Er is hier een tweede februaripatch beschikbaar... 10.25MB

Pagina: 1 ... 33 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires