Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 16:24
outlandos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Ja die is nu ook onderweg. Die schijn je eerst te moeten gebruiken en daarna kan je pas je esim activeren/downloaden.. echt wtf 😒 slechte eerste kennismaking met KPN...
Bij mij kwam steeds de melding dat ik een Vodafone esim moest hebben na contact met de provider, eerste toestel waar dit niet lukte. Gelukkig doet de oldskool sim het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
Bla65 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Bij mij kwam steeds de melding dat ik een Vodafone esim moest hebben na contact met de provider, eerste toestel waar dit niet lukte. Gelukkig doet de oldskool sim het wel
Huh, een Vodafone esim terwijl je een KPN abonnement hebt?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
outlandos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Huh, een Vodafone esim terwijl je een KPN abonnement hebt?!
Ja, gek he. Maar het toestel zoekt ook eerst naar downloadbare netwerkinfo (zonder dat je wat hebt ingesteld) en vraagt dan om de QR van de esim die bij mij dan spontaan van Vodafone moest zijn. Je zou bijna denken dat het een branded/simlocked toestel is maar dat is het niet. Het werkt nu dus ik ga door met mijn leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 20:14
alexbl69 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Heb Android 12 al sinds het uitkwam op m'n Pixel 5, maar kan hier maar niet aan wennen. Met name netwerk/wifi (waar je het vaakst in zit) is een drama geworden qua bediening.
Dat is iets makkelijker te maken dmv de volgende 2 commands te doen via adb:
code:
1
adb shell settings put global settings_provider_model false

code:
1
adb shell settings put secure sysui_qs_tiles ‘wifi,cell,$(settings get secure sysui_qs_tiles)’

https://www.google.com/am...-mobile-data-toggles/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Goedenavond Mede-tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, mijn opties zijn:
1. Google Pixel 6
2. OnePlus 9 pro

Beide kan ik voor ongeveer het zelfde bedrag aankopen, wat zouden jullie adviseren?

Ik heb inmiddels een aantal pagina's terug gelezen op dit forum m.b.t. de Google Pixel als ook de oneplus 9 maar natuurlijk niet alles.
Voornamelijk lees ik veel berichten over de bugs bij Pixel 6 en de slechte accuduur bij de oneplus 9 pro.

Wie van jullie durft er advies te geven over een eventuele keuze, schroom niet, ik neem het niemand kwalijk als die keuze fout uitpakt, uiteindelijk is het mijn eigen keuze maar ben altijd benieuwd naar de menig van iemand anders/gebruikers.

Groeten,
Sjefke

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tsjaa dat is echt heel persoonlijk... De OnePlus 9 Pro was m'n daily driver voor de Google Pixel 6 Pro. Beide erg mooie devices. Voor hetzelfde geld... dan zou ik gaan voor de exclusievere Pixel, but that's me.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
sjefke9 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:02:

1. Google Pixel 6
2. OnePlus 9 pro

Beide kan ik voor ongeveer het zelfde bedrag aankopen, wat zouden jullie adviseren?

Ik heb inmiddels een aantal pagina's terug gelezen op dit forum m.b.t. de Google Pixel als ook de oneplus 9 maar natuurlijk niet alles.
Voornamelijk lees ik veel berichten over de bugs bij Pixel 6 en de slechte accuduur bij de oneplus 9 pro.

Wie van jullie durft er advies te geven over een eventuele keuze, schroom niet, ik neem het niemand kwalijk als die keuze fout uitpakt, uiteindelijk is het mijn eigen keuze maar ben altijd benieuwd naar de menig van iemand anders/gebruikers.

Groeten,
Sjefke
Ze liggen hier allebei. M'n vriendin gebruikt de One Plus 9 Pro en ik de Pixel 6 Pro. De camera van de Pixel is echt wel een stuk beter. Voor de rest ontloopt het elkaar niet veel. De Pixel laadt veel langzamer op, maar (daardoor?) gaat de batterij wel veel langer mee.

Vervelende bugs verschilt per gebruiker, maar wordt wel beter bij elke update. Zou daar dus niet al te druk om maken. Volgende update staat voor week 2 van februari dus dat is al best wel dichtbij.

Unlock by face ID mis ik wel, maar hopelijk komt die nog voor de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:48

JanAd

Wind’s howling

sjefke9 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:02:

1. Google Pixel 6
2. OnePlus 9 pro

Groeten,
Sjefke
Ik ben van de 9Pro (mijn 6de OP toestel!) zelfs naar de gewone Pixel 6 overgestapt. Nog geen seconde spijt van gehad, ook totaal geen last van de bugs btw.
Vergeet niet dat je bij OnePlus voortaan ColorOS krijgt, hoewel ze het nog OxygenOs 12 durven noemen... ;w
De overstap naar ColorOs was voor mij de laatste druppel bij OnePlus. Ik was al wel langer richting de Pixels aan het kijken. Dus het is een bewuste 'downgrade' geweest.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Laatst online: 24-06 12:34
Ik snap die Mobile netwerk standby bij batterij verbruik echt niet.
Vanochtend heb ik mobiele data uitgezet en alsnog staat er 25% mobile network standby. Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Network... Bellen... Verbinding...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
outlandos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:25:
[...]
Unlock by face ID mis ik wel, maar hopelijk komt die nog voor de Pro.
Ik lees wel vaker hier dat gebruikers Unlock by face ID missen. Ikzelf ben hier een paar jaar geleden mee gestopt om te gebruiken, omdat ik meende dat het heel makkelijk te omzeilen is (foto van de eigenaar van een telefoon voor de camera houden zou al werken). Is dat tegenwoordig anders, en wel weer veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Troubled schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:10:
Ik snap die Mobile netwerk standby bij batterij verbruik echt niet.
Vanochtend heb ik mobiele data uitgezet en alsnog staat er 25% mobile network standby. Iemand met hetzelfde probleem?
Vraagje hoe lang gaat je telefoon mee ? Dus wat is je scherm tijd en inactieve tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Edzeau schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Ik lees wel vaker hier dat gebruikers Unlock by face ID missen. Ikzelf ben hier een paar jaar geleden mee gestopt om te gebruiken, omdat ik meende dat het heel makkelijk te omzeilen is (foto van de eigenaar van een telefoon voor de camera houden zou al werken). Is dat tegenwoordig anders, en wel weer veilig?
Ik maak me daar niet druk om. Alle belangrijke apps zitten toch achter vingerafdrukscanner. Dus zelfs al zouden ze via een foto je telefoon in kunnen is er nog geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Karish schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Vraagje hoe lang gaat je telefoon mee ? Dus wat is je scherm tijd en inactieve tijd ?
Heb AccuBattery niet meer geinstalleerd dus weet niet meer precies wat die waardes waren.
Sinds vanochtend 9 uur met af en toe kijken staat mijn batterij nu op 92%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 19:36
Ik heb iets te vaak het probleem dat het gboard volledig verdwijnt. Enige oplossing is dan rebooten. Zien anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pc01 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:53:
Ik heb iets te vaak het probleem dat het gboard volledig verdwijnt. Enige oplossing is dan rebooten. Zien anderen dit ook?
Nee maar ik heb wel eens dat de hele UI verdwijnt en ik alleen nog mn wallpaper zie met onderin dat horizontale streepje. Even scherm uitzetten (stand-by) en dan weer aan verhelpt het. Komt niet vaak voor, denk paar keer per week. Ben lang niet de enige met deze bug. Hopelijk lost de februari update dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Troubled schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Heb AccuBattery niet meer geinstalleerd dus weet niet meer precies wat die waardes waren.
Ik sinds 8 uur met een uur bellen en wat intensiever Teamsgebruik 82%. Dat heb ik nooit gehaald met een Samsung S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
outlandos schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Ik maak me daar niet druk om. Alle belangrijke apps zitten toch achter vingerafdrukscanner. Dus zelfs al zouden ze via een foto je telefoon in kunnen is er nog geen man overboord.
Ik begrijp je daarin wel. Maar kan me ook voorstellen dat dát juist de reden is dat een degelijke functie niet meer in de huidige toestellen zit (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Edzeau schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Ik begrijp je daarin wel. Maar kan me ook voorstellen dat dát juist de reden is dat een degelijke functie niet meer in de huidige toestellen zit (?).
Veruit de meeste (high end) telefoons daar zit het wel op hoor. De Pixel 6 is een uitzondering op die regel.

Maar naar verwachting komt het nog wel naar de Pro:

https://www.xda-developer...ock-support-evidence/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Troubled schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Aha nice, dat zijn toch mooie getallen toch dus vroeg me af waarom je zo druk maakt om mobile stand-by tijd ..

Ps: in digitaal welzijn app kan je zien wat je scherm tijd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 16:55
Mijn batterij slinkt wel elke dag behoorlijk, zeker in vergelijking met mijn Huawei P30 Pro.
Nu heb ik wel 2 simkaarten in gebruik, T-mobile eSim en KPN voor het werk. 5G uitgeschakeld.

Echter staat ook zo'n beetje alles ingeschakeld wat je maar kan inschakelen, behalve de Always-On display feature.

Zelf sta ik er echter niet zo bij stil. Ik krijg nu wel weer de Ring meldingen, die van de andere smart-home apparaten en de Google Assistant reageert weer op mijn stem. Dit waren allemaal dingen die Huawei aan het killen was, (ja ook wanneer je dat dus instelde dat die niet gekilled moesten worden) dus geen wonder dat die het 2 dagen uit hield :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Karish schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Aha nice, dat zijn toch mooie getallen toch dus vroeg me af waarom je zo druk maakt om mobile stand-by tijd ..

Ps: in digitaal welzijn app kan je zien wat je scherm tijd is ;)
Omdat het misschien nog beter kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Bla65 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Ja, gek he. Maar het toestel zoekt ook eerst naar downloadbare netwerkinfo (zonder dat je wat hebt ingesteld) en vraagt dan om de QR van de esim die bij mij dan spontaan van Vodafone moest zijn. Je zou bijna denken dat het een branded/simlocked toestel is maar dat is het niet. Het werkt nu dus ik ga door met mijn leven.
Simkaart binnen gekregen vandaag, in mn toestel gestopt. Daarna een nieuwe e-sim aangevraagd en voila, het werkt :)

Wel heel vreemd dat je eerst een fysieke sim nodig hebt om je esim te activeren :') bij Vodafone kwam de esim info met de post, dat was ook behoorlijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Troubled schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:19:
[...]

Ik stond vandaag echt versteld van mijn batterij, maar toen realiseerde ik me hoe dat kwam... ik had geen sim kaart er in... scheelt echt wel een boel moet ik zeggen. Batterij is hoe dan ook goed, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Troubled schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:19:
[...]

Zo lang je telefoon met je gebruik een dag mee gaat is het toch goed, je laad toch op je phone einde van de dag ;)
Btw heb vanochtend opgeladen en heb nu 6 uur scherm tijd ;) (heb lopen YouTuben, browsen, Facebooken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjefke9
Hallo,

Voor diegene die nog willen weten wat ik nu aangeschaft heb..
Het is de google pixel 6 geworden, net na het werk direct opgehaald.
De eerste paar uur zijn in ieder geval veel belovend.
Voor de langere termijn ben ik erg benieuwd naar de accuduur, als ik het maar minstens een dag vol kan houden vind ik het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-06 21:49
@ sjefke9,
? Besteld en betaald via de website van MM Duitsland neem ik aan, en dan wachten tot je een mail krijgt om het op te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:56
Licht off-topic wellicht. Ik weet dat veel mensen geen fan zijn van de upgrade naar Android 12, maar ik wil hier even een lans breken voor de "Internet" button in plaats van toggle. Mijn dochter gebruikt een prepaid simkaart (Pixel 3a) op Android 12 en ik ben heel blij dat voor haar (door de upgrade) nu duidelijk is dat WiFi en mobiele data samen de belangrijkste instellingen zijn om niet in 10 minuten je beltegoed er doorheen te jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
IJsselman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:45:
@ sjefke9,
? Besteld en betaald via de website van MM Duitsland neem ik aan, en dan wachten tot je een mail krijgt om het op te halen.
Nee een alternatieve route zobder factuur... :)
Maar die methode heb ik in een ver verleden wel toegepast voor mijn Nexus 4.
Maar als je sneller wilt zijn zou ik gewoon een vestiging opbellen en een reserveren, in de auto stappen en dat ding gaan halen, het is zaterdag;)

Heeft er iemand toevallig een idee hoe ik die irritante widget van google van mijn homescreen afkrijg? Via internet kom ik niet veel verder als in, dat gaat niet.

UPDATE: en de google zoekbalk onderin het scherm

Sjefke.

[ Voor 3% gewijzigd door sjefke9 op 29-01-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Karish schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:21:
[...]

Zo lang je telefoon met je gebruik een dag mee gaat is het toch goed, je laad toch op je phone einde van de dag ;)
Btw heb vanochtend opgeladen en heb nu 6 uur scherm tijd ;) (heb lopen YouTuben, browsen, Facebooken)
In situaties dat je 's avonds niet in de buurt van een stroomvoorziening bent of je geen oplader bij je hebt is het toch wel handig dat je telefoon wat langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
sjefke9 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Heeft er iemand toevallig een idee hoe ik die irritante widget van google van mijn homescreen afkrijg? Via internet kom ik niet veel verder als in, dat gaat niet.

UPDATE: en de google zoekbalk onderin het scherm

Sjefke.
Een andere launcher gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 19:24
Morgen komt mijn Pixel 6 coral binnen, ben benieuwd na meer dan 3.5jaar mijn oneplus 6 te hebben gehad (naar volle tevredenheid overigens).

Heb ook een Anker Nano2 besteld maar die komt maandag pas, wat me niet helemaal duidelijk is , is of de standaard kabel die bij de Pixel zit ook werkt met de anker. Moet ik daar ook nog een nieuwe kabel voor aanschaffen of werkt de pixel kabel ook (of die rode usb kabel van mijn oneplus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13
Grindtegel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:09:
Morgen komt mijn Pixel 6 coral binnen, ben benieuwd na meer dan 3.5jaar mijn oneplus 6 te hebben gehad (naar volle tevredenheid overigens).

Heb ook een Anker Nano2 besteld maar die komt maandag pas, wat me niet helemaal duidelijk is , is of de standaard kabel die bij de Pixel zit ook werkt met de anker. Moet ik daar ook nog een nieuwe kabel voor aanschaffen of werkt de pixel kabel ook (of die rode usb kabel van mijn oneplus)?
De pixel kabel is usbc naar usbc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos

Ik heb de nano 2 ook (en ook ik kom van de One Plus 6). Heb er een kabel bij besteld omdat de kabel van de Pixel behoorlijk kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:17
Wie weet of er een " hoesje " is voor de pixel 6 die alleen om de buitenste rand zit, ik heb de oranje P6 en een back cover maar vind dit eigenlijk een beetje zonde van de kleur.
Ik zit te denken om dan in het weekend alleen de zijkant te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Wat je zoekt is een bumper, en de enige wat ik kon vinden dat enigzins in die richting gaat is deze: https://www.amazon.com/Fo...f-Resistant/dp/B09JLYB5V1
Transparant is ook een optie als je de kleur wil zien: https://www.spigen.com/co...id?variant=40138333650991

[ Voor 29% gewijzigd door Zer0 op 29-01-2022 20:45 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 22:23
Ik weet niet of het al gemeld is, de search gaf geen antwoord, maar kan iemand bevestigen of de "gehackte" GCam ook te installeren is op een Pixel 6? Omdat ik dit nu al jaren gebruik op mijn niet-pixel smartphones en de gigantische bump in beeldkwaliteit kan waarderen.

Momenteel heb ik versie 8.1 draaien.

Uiteraard zit er standaard een stock Gcam op de Pixel 6 dus qua beeldkwaliteit zal ik er alleen maar dubbeldik op vooruit gaan, maar op de "gehackte" versie op mijn Xiaomi zitten ook tientallen instellingen en tweaks, die volgens mij door de makers toegankelijk gemaakt zijn. Je kan zelf profiles laden en opslaan, de ruisreductie instellen, zwartwaarden opgeven etc.. Ik heb nog nooit gewerkt met een Pixel, maar mijn buikgevoel zegt mij dat de Pixel's stock Gcam deze opties en instellingen niet heeft en gewoon een gebruiksvriendelijke UI biedt met een paar standaard opties.

Dus vandaar mijn vraag, kan je een 2de GCam installeren naast de stock GCam? Of wordt deze geblokkeerd of krijg je error? Of worden de extra instellingen afgeschermd? Of moet je rooten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• io-er
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Helaas is mijn pixel 6 pro gevallen en nu zit er een barst in het scherm.
Ik heb enkele aanbieders op Internet gevonden en een prijsaanvraag gedaan bij the phone lab omdat zij een locatie hebben in mijn woonplaats Utrecht.
Ik ben benieuwd of men hier op het forum reeds ervaring heeft met reparaties aan de pixel 6 pro. Tips en adviezen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
io-er schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:35:
Helaas is mijn pixel 6 pro gevallen en nu zit er een barst in het scherm.
Ik heb enkele aanbieders op Internet gevonden en een prijsaanvraag gedaan bij the phone lab omdat zij een locatie hebben in mijn woonplaats Utrecht.
Ik ben benieuwd of men hier op het forum reeds ervaring heeft met reparaties aan de pixel 6 pro. Tips en adviezen zijn welkom!
Dat is vervelend! Helaas kan ik je niet verder helpen.
Mag ik vragen of je een tempered screenprotector op het scherm had of niets? Gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendaryNr14
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-04 00:30
Heeft er iemand hier de Hey google voice match werkend gekregen? Bij mij werkt het alleen als ik de google assistant taal instel op Engels als primair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• io-er
sjefke9 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:28:
[...]

Dat is vervelend! Helaas kan ik je niet verder helpen.
Mag ik vragen of je een tempered screenprotector op het scherm had of niets? Gewoon nieuwsgierig.
Helaas, het toestel was nog zo nieuw dat ik hem nog niet van een screenprotector had voorzien. De telefoon is met de linker onderhoek op de straat terecht gekomen, dus ik vraag mij af een screen protector in dat geval geholpen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
De batterij lijkt wel steeds beter te worden. En de vingerscanner is nu ook wel in orde (lang niet goed, maar kan ermee door).

Het enige waar ik me nog aan stoor is de auto brightness. In de avond gaat dat prima, maar overdag wanneer ik in m'n kantoor zit met m'n gezicht naar het raam en een beeldscherm er tussen dan verspringt hij om het kleinste beetje verandering in licht. Reset heeft weinig uitgemaakt, hij blijft in dit soort omstandigheden te gevoelig.

Voor de rest niets dan lof hoor (op wat kleine bugs na, maar die verstoren voor mij nauwelijks het gebruiksplezier) voor de Pixel 6 Pro.

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 31-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 19:36
Vraagje is er een verschil in functionaliteit tussen esim en fysieke sim ? Ik gebruik mijn hoofd (voor data en gesprekken) kaart momenteel als fysieke kaart maar wil deze omzetten naar esim.

Als fysieke kaart wil ik een sim toevoegen díe ik alleen voor inkomende gesprekken ga gebruiken. Die provider ondersteunt nog geen esim. Vandaar de wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

outlandos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:12:
De batterij lijkt wel steeds beter te worden.
[...]
Dat viel me afgelopen weekend ook opeens op. Had zaterdag bijna 7 uur SoT..
Maar ik moet wel zeggen dat dat ik dat niet iedere dag haal. Redelijk wisselvallig, maar positiever dan toen ik hem net had. (hem = P6P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
io-er schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Helaas, het toestel was nog zo nieuw dat ik hem nog niet van een screenprotector had voorzien. De telefoon is met de linker onderhoek op de straat terecht gekomen, dus ik vraag mij af een screen protector in dat geval geholpen had.
Balen zeg, was dit met of zonder case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:38
Is het met YouTube (onbetaalde versie) mogelijk om die te PIP-en zoals dat bijvoorbeeld met Google Maps mogelijk is? Krijg dit ondanks "Weergeven vóór andere apps" en "Scherm-in-scherm" settings op "Toegestaan" niet voor elkaar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 09-07 20:14
catchingfire schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:45:
Is het met YouTube (onbetaalde versie) mogelijk om die te PIP-en zoals dat bijvoorbeeld met Google Maps mogelijk is? Krijg dit ondanks "Weergeven vóór andere apps" en "Scherm-in-scherm" settings op "Toegestaan" niet voor elkaar...
Met youtube vanced in ieder geval wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3MN1HB8s3w5MJKyd8-CkgJvyU8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DNlNW1V88XBMkUQ372r9w13T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 14:54

Ik ga denk ik dezelfde overstap maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• io-er
Spekkie99 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Balen zeg, was dit met of zonder case?
Zonder case. Ik heb een Spigen ultra slim case maar met de case past de telefoon niet in de hardloop armband. Tijdens het hardlopen begon de bluetooth opeens te stotteren (JBL reflect mini 2) dus ik haalde de telefoon uit de armband tijdens het lopen, lette niet goed op, struikelde en liet de telefoon vallen. Erg dure bevestiging dat ik als man geen twee dingen tegelijk kan (harlopen en telefoon vasthouden). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07 11:30
Edit: hoort hier niet. O-)

[ Voor 91% gewijzigd door LeStef op 01-02-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjefke9
Mijn ervaring met de pixel 6 is nog steeds goed, snelheid, accu en camera dik in orde.

Echter is de vingerafdruk scanner ver onder de maat, 7 van de 10 keer krijg ik hem niet eens open en gebruik een code, super slecht.

Hopelijk komt hier een verbetering in of komt er iets van face unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
sjefke9 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:42:
Mijn ervaring met de pixel 6 is nog steeds goed, snelheid, accu en camera dik in orde.

Echter is de vingerafdruk scanner ver onder de maat, 7 van de 10 keer krijg ik hem niet eens open en gebruik een code, super slecht.

Mijn duim werk een stuk minder dan de recent ingeleerde wijsvinger.
Je zou kunnen proberen om nog een keer de vinger of een andere toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjefke9
Spekkie99 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Mijn duim werk een stuk minder dan de recent ingeleerde wijsvinger.
Je zou kunnen proberen om nog een keer de vinger of een andere toe te voegen.
Dat kan ik eens proberen inderdaad, je snapt natuurlijk wel dat je duim het handigste is.
Maar ik ga het testen, puur om het te weten!

EDIT: Het zou natuurlijk ook met de screen protecror te maken kunnen hebben. Maar zonder durf ik helaas niet de deur uit, haha.

[ Voor 13% gewijzigd door sjefke9 op 01-02-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

sjefke9 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Dat kan ik eens proberen inderdaad, je snapt natuurlijk wel dat je duim het handigste is.
Maar ik ga het testen, puur om het te weten!

EDIT: Het zou natuurlijk ook met de screen protecror te maken kunnen hebben. Maar zonder durf ik helaas niet de deur uit, haha.
Touch sensitivity al aangepast in de instellingen?

Zelf heb ik alleen een Spigen bumpercase, en geen screenprotector. Die had ik op mijn OP6 ook niet en daar zat na 3,5 nog geen krasje op.
Als je je telefoon normaal behandelt en niet b.v. samen met je sleutels in een zak stopt, is zo'n plakding echt overbodig.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Nyarlathotep schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Touch sensitivity al aangepast in de instellingen?

Zelf heb ik alleen een Spigen bumpercase, en geen screenprotector. Die had ik op mijn OP6 ook niet en daar zat na 3,5 nog geen krasje op.
Als je je telefoon normaal behandelt en niet b.v. samen met je sleutels in een zak stopt, is zo'n plakding echt overbodig.
Ja staat aan, ik doe het ook niet zo zeer voor krasjes.
Maar meer tegen het vallen.
Ik heb er namelijk geen case omheen zitten.
Een hoesje maakt hem gelijk nog dikker en hij is al aan de forse kan, maar nog niet storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

sjefke9 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Ja staat aan, ik doe het ook niet zo zeer voor krasjes.
Maar meer tegen het vallen.
Ik heb er namelijk geen case omheen zitten.
Een hoesje maakt hem gelijk nog dikker en hij is al aan de forse kan, maar nog niet storend.
Een screenprotector helpt echt niet bij het vallen.
Niet alleen als ie op de hoeken terecht komt. Ik spreek uit ervaring: Mijn OP3 viel jaren geleden op de stoeptegels. Voorzien van een mooie screenprotector. Het mocht niet baten; hij viel plat op het scherm van ruim een meter hoogte. Compleet aan diggelen.

Dus als vallen je angst is: Neem een slanke bumpercase. Het toestel is inderdaad al groot, met een compacte bumper ga je er weinig op achteruit. Maar wel minder zorgen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Nyarlathotep schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Een screenprotector helpt echt niet bij het vallen.
Niet alleen als ie op de hoeken terecht komt. Ik spreek uit ervaring: Mijn OP3 viel jaren geleden op de stoeptegels. Voorzien van een mooie screenprotector. Het mocht niet baten; hij viel plat op het scherm van ruim een meter hoogte. Compleet aan diggelen.

Dus als vallen je angst is: Neem een slanke bumpercase. Het toestel is inderdaad al groot, met een compacte bumper ga je er weinig op achteruit. Maar wel minder zorgen :)
Ik begrijp wat je zegt, maar mij heeft het toch al 2 keer gered.
Met mijn Xiaomi mi mix en zakelijke Samsung.
Beide tempered glass screen protector, goud.

Wat er precies van het scherm over blijft als die op de hoek valt, geen idee, hopelijk kom ik er nooit achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:31
Ik heb mijn P6 zojuist retour gestuurd...
Alle verbindingen vielen regelmatig uit, binnen een kwartier soms wel 2x...

Deze problemen vielen mij meteen al op en helaas heb ik m ook laten vallen.
Barstje in het glas, kan de oorzaak van de verbindingsproblemen niet zijn.
Helaas is enige schade ook meteen een reden om de garantie op te heffen vanuit Google.

Is met alle telefoons zo, maar klinkt voor mij wel als: "Oh, u heeft een deukje op de achterbumper van uw auto? Dan kunnen wij helaas de motor niet meer binnen de garantie repareren"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
tomhier schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:27:

Helaas is enige schade ook meteen een reden om de garantie op te heffen vanuit Google.

Is met alle telefoons zo, maar klinkt voor mij wel als: "Oh, u heeft een deukje op de achterbumper van uw auto? Dan kunnen wij helaas de motor niet meer binnen de garantie repareren"
Je laat de telefoon vallen met een barst in het beeldscherm als gevolg en kijkt er dan van op dat ze hem niet binnen de garantie laten repareren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
outlandos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Je laat de telefoon vallen met een barst in het beeldscherm als gevolg en kijkt er dan van op dat ze hem niet binnen de garantie laten repareren? 8)7
Als ze t probleem verhelpen, dan mogen ze m prima met barst terug sturen, hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje P
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 17:06
sjefke9 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:42:

Helemaal mee eens. Het is niks en het wordt niks. Ik kom van een middenklasse Nokia 7+ De lichtste aanraking was voldoende. Hier moet je echt je vinger placeren en lang vast houden. Buiten in de kou is het helemaal geen doen. Bij de Nokia zat je vinger op gevoel al op de plek bij het uit de broekzak halen hier moet je echt kijken. Het is echt een handeling die je bewust en met aandacht moet uitvoeren. De hele technologie is gewoon slecht. Echt een heel groot nadeel omdat basis functionaliteit betreft. Ik snap ook niet dat je na 5 jaar technologische vooruitgang zo veel stappen terug doet. Laat die poespas weg als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 09:16
tomhier schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:27:

In en rond het huis ben je meestal verzekerd onder je inboedel. Ook voor val schade aan electronica. En in en rond het huis is natuurlijk een breed begrip....😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
jvang schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:56:
[...]

In en rond het huis ben je meestal verzekerd onder je inboedel. Ook voor val schade aan electronica. En in en rond het huis is natuurlijk een breed begrip....😉
Ja, ik heb het al gecheckt. Heb over t algemeen wel een all-risk verzekering voor nodig, weet ik nu.
Thnx, dat je t hebt gezegd! Ik had er zo maar niet aan kunnen denken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-07 13:51
Ik merk dat ik geen geluid meer heb tijdens het bellen in de auto. Is dat een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
Blekkienl schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:35:
Ik merk dat ik geen geluid meer heb tijdens het bellen in de auto. Is dat een bekend probleem?
P5 hier, maar heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Telefoon maakt wel als vanouds een BT verbinding met de auto (BMW), ik kan ook gewoon een gesprek opzetten of aannemen, maar de audio gaat niet via de auto. Wel direct via de telefoon.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-07 13:51
alexbl69 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:32:
[...]

P5 hier, maar heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Telefoon maakt wel als vanouds een BT verbinding met de auto (BMW), ik kan ook gewoon een gesprek opzetten of aannemen, maar de audio gaat niet via de auto. Wel direct via de telefoon.
Precies dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-07 13:05
tomhier schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:34:
[...]

Als ze t probleem verhelpen, dan mogen ze m prima met barst terug sturen, hoor.
Meestal is de enige manier om zo'n toestel open te krijgen, het scherm eruit peuteren. Dat is bij een standaard scherm al moeilijk zat, laat staan bij een scherm met een barst erin - dat gaat bijna gegarandeerd kapot als je het eruit haalt en dus zullen ze de garantie in dit geval weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb het ook gehad. Dacht eerst dat het lag aan Android Auto dus heb mijn HU herstart, maar dat maakte niet uit. Daarna telefoon in vliegtuigmodus en terug, maakte ook niet uit. Uiteindelijk telefoon herstart en toen werkte het weer. Vrij irritant wel, heb het in 2 auto's kort achter elkaar gehad dus ligt dan eerder aan het toestel dan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuhf
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-06-2023
Sinds een aantal weken in het bezit van de Pixel 6 pro. Tot op heden zeer content mee, een zeer grote vooruitgang vergeleken met mijn vorige telefoon (OP6t). Ook ben ik nog geen bug/problemen tegen gekomen.

Nu ben ik enigszins een leek op het gebied van alle technische specificaties. Maar ik wil er wel graag voor zorgen dat mijn accu zo lang mogelijk goed blijft (mijn vorige mobiel was na een halve dag ‘normaal’ gebruik zo goed als leeg). Nu heb ik op verschillende fora en websites hier van alles over gelezen, maar toch stel ik de vraag hier graag ook nog even.

Klopt het dat om je accu zolang mogelijk goed te houden, het verstandig is om je accu niet langer op te laden dan tot de 80%?

Mocht iemand hier ervaring mee hebben, of er verstand van hebben, dan hoor ik dit graag. Natuurlijk zijn alle tips/ervaringen om de accu zolang mogelijk goed te houden altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Net met een Renault Clio estate van mei 2017(privé auto) en een Volvo van april 2014 (zakelijk).

Krijg geen klachten in ieder geval.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 09:16
Zeuhf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:29:
Sinds een aantal weken in het bezit van de Pixel 6 pro. Tot op heden zeer content mee, een zeer grote vooruitgang vergeleken met mijn vorige telefoon (OP6t). Ook ben ik nog geen bug/problemen tegen gekomen.

Nu ben ik enigszins een leek op het gebied van alle technische specificaties. Maar ik wil er wel graag voor zorgen dat mijn accu zo lang mogelijk goed blijft (mijn vorige mobiel was na een halve dag ‘normaal’ gebruik zo goed als leeg). Nu heb ik op verschillende fora en websites hier van alles over gelezen, maar toch stel ik de vraag hier graag ook nog even.

Klopt het dat om je accu zolang mogelijk goed te houden, het verstandig is om je accu niet langer op te laden dan tot de 80%?

Mocht iemand hier ervaring mee hebben, of er verstand van hebben, dan hoor ik dit graag. Natuurlijk zijn alle tips/ervaringen om de accu zolang mogelijk goed te houden altijd welkom!
Al die zorgen zijn wat ouderwets over het laden. Is tegenwoordig allemaal met software beschermd en geoptimaliseerd.

Het gene wat je accu degradeert is het gebruik over de jaren. Veel gebruiken is vaker laden en gaat hij dus sneller achteruit. Net als een auto. Het gaat om de kilometers. Maar of je het verschil echt kan merken na jaren gebruik van een oud vrouwtje of een tiener, vraag ik mij echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Heeft iemand enig idee waarom Accubattery op mijn P6 de ontlading in etappes laat zien? Voorheen was dit namelijk gewoon 1x vol en 1x ontlading.

Mijn Mobiel Netwerk Standby is ook 30% ondanks alle tweaks en instellingen. Dus mocht iemand toch nog tips hebben. Vind het gek want zit op T-Mobile en thuis is het nagenoeg altijd 100%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGy-XknDubLtKMAFDLFY5FQL8yo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dL83wLXfGqjSFjJAiCeKS3aF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
jvang schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:38:
[...]

Al die zorgen zijn wat ouderwets over het laden. Is tegenwoordig allemaal met software beschermd en geoptimaliseerd.

Het gene wat je accu degradeert is het gebruik over de jaren. Veel gebruiken is vaker laden en gaat hij dus sneller achteruit. Net als een auto. Het gaat om de kilometers. Maar of je het verschil echt kan merken na jaren gebruik van een oud vrouwtje of een tiener, vraag ik mij echt af.
Een auto die alleen maar stil staat heeft ook onderhoud nodig.

De huidige batterij techniek is het meest in rust als deze 50% is opgeladen. Hoe dichter bij 0 of 100% vol, hoe meer stress op de accu staat dus hoe sneller deze slijt. Je hebt gelijk dat de grootste slijtage-curve al is afgehandeld in het OS van je telefoon tegenwoordig, maar dat houdt niet in dat je deze slijtage nog meer kan beperken door je telefoon inderdaad minder vol en leeg te laten gaan. Hoe veel je daar effectief van zal merken is de vraag inderdaad, maar in theorie helpt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 12:19
Sinds gisteren ook opeens last van random reboots (Pixel 6). Pak ik me telefoon op en moet ik mijn pincode invoeren. Niet heel handig als je thuiswerkt en bereikbaar moet zijn...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• outlandos
Tweekzor schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Een auto die alleen maar stil staat heeft ook onderhoud nodig.

De huidige batterij techniek is het meest in rust als deze 50% is opgeladen. Hoe dichter bij 0 of 100% vol, hoe meer stress op de accu staat dus hoe sneller deze slijt. Je hebt gelijk dat de grootste slijtage-curve al is afgehandeld in het OS van je telefoon tegenwoordig, maar dat houdt niet in dat je deze slijtage nog meer kan beperken door je telefoon inderdaad minder vol en leeg te laten gaan. Hoe veel je daar effectief van zal merken is de vraag inderdaad, maar in theorie helpt het wel.
Je kan je beter druk maken om andere zaken in het leven dan of je telefoon accu wel vaak genoeg in de buurt van de 50% zit imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07 11:30
Ik maak me eigenlijk niet druk over de batterij.
Voor het slapen gaan laad ik em op 100%, bij het opstaan heb ik 98%, tegen dat ik hem terug ga laden zit hij op +-60% repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Laatst online: 20-06 19:34
Dexe ochtend vie mijn pixel 6 vanavf ongeveer anderhalve meter en nu heb ik alleen nog wat vage pixels in het de linkerbovenhoek. Wat is hier de beste aanpak on te kijken of er isschien niet een kabeltje los is geschoten?

De telefoon zelf ziet er nog prima uit, geen cracks ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47
Ik heb niemand gehoord over problemen met de digiD app dus het zal aan mij liggen. Ik draai op GrapheneOS.
Ik krijgh het niet voor elkaar om de code te scannen. Hoe ik ook inzoom, uitzoom, telefoon schuin houden of helderheid van het scherm met de code aanpassen, hij komt er niet door.

Zijn er meer mensen met een ander OS die deze ervarign hebben / niet hebben?

edit:
Ik heb de sandbox playservice draaien, dus alle libaries zouden aanwezig moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Mich op 05-02-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:07
Wat me vandaag pas opviel: als ik het meldingscherm helemaal open staat daar het
Buildnr "12 (SQ1D.220105.007)"

Hebben jullie dat ook?

PS: ik heb er geen simkaart in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 22:46
Dan heb je waarschijnlijk de Ontwikkelaarsopties aan staan. Als je dat uit zet, zie je dat niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• setdown
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb een aantal keer tijdens het telefoneren ineens een aanhoudende piep gehad. Vaak echt hard. Ook duidelijk hoorbaar wanneer ik de telefoon niet aan mn oor heb. De piep blijft net zo lang totdat ik de verbinding verbreek. De andere partij hoort dit niet maar hoort mij ook niet meer.

Iemand die dit fenomeen ook heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Laatst online: 01-07 07:07
Mich schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:12:
Ik heb niemand gehoord over problemen met de digiD app dus het zal aan mij liggen. Ik draai op GrapheneOS.
Ik krijgh het niet voor elkaar om de code te scannen. Hoe ik ook inzoom, uitzoom, telefoon schuin houden of helderheid van het scherm met de code aanpassen, hij komt er niet door.

edit:
Ik heb de sandbox playservice draaien, dus alle libaries zouden aanwezig moeten zijn.
Zelf heb ik de januari stock versie draaien en geen Problemen met DigiD.
Hoe bevalt graphene OS??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
Jantje P schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:34:
[...]

Helemaal mee eens. Het is niks en het wordt niks. Ik kom van een middenklasse Nokia 7+ De lichtste aanraking was voldoende. Hier moet je echt je vinger placeren en lang vast houden. Buiten in de kou is het helemaal geen doen. Bij de Nokia zat je vinger op gevoel al op de plek bij het uit de broekzak halen hier moet je echt kijken. Het is echt een handeling die je bewust en met aandacht moet uitvoeren. De hele technologie is gewoon slecht. Echt een heel groot nadeel omdat basis functionaliteit betreft. Ik snap ook niet dat je na 5 jaar technologische vooruitgang zo veel stappen terug doet. Laat die poespas weg als het niet werkt.
Sorry hoor maar ik snap jullie niet.
Je weet toch dat Google ALTIJD wat heeft met een nieuw toestel ..
Kijk dit soort zaken gewoon eerst een aan en doe niet mee aan de hype en meteen naar Duitsland rijden en/of de hoofdprijs te betalen.

Het was direct bekend en gelukkig is dit een issue die je nauwelijks gebruikt (unlocken device) 8)7

Google heeft jaren (letterlijk) de tijd gehad om het af te kijken bij andere devices en nog steeds is het waardeloos. Een budget Chinees merk doet het beter.
Face Unlock doen ze niet, was op de 5 ook al zo en de keer dat ze het deden hadden een 'speciale' sensor en hebben het toen ook verkloot omdat je hem kon unlocken met de ogen dicht. De update duurde slechts maanden ...
En dat voor een bedrijf dat geprezen wordt om hun geweldige software.

Als je serieus al wat jaren Google in de gaten houd dan weet je dat je eigenlijk geen hardware van hun moet hebben. Kijk maar eens naar de recente ontwikkelingen met hun Nest speakers, de diverse Pixel en daarvoor Nexus issues, en kijk nu eens naar Stadia dat binnenkort ook de nek om wordt gedraaid en je zit met je controller.

Sorry jongens maar je maakt het jezelf gewoon niet makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Laatst online: 01-07 07:07
Bomberman71 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Kijk dit soort zaken gewoon eerst een aan en doe niet mee aan de hype en meteen naar Duitsland rijden en/of de hoofdprijs te betalen.

Het was direct bekend en gelukkig is dit een issue die je nauwelijks gebruikt (unlocken device) 8)7

Google heeft jaren (letterlijk) de tijd gehad om het af te kijken bij andere devices en nog steeds is het waardeloos. Een budget Chinees merk doet het beter.
Face Unlock doen ze niet, was op de 5 ook al zo en de keer dat ze het deden hadden een 'speciale' sensor en hebben het toen ook verkloot omdat je hem kon unlocken met de ogen dicht. De update duurde slechts maanden ...

Als je serieus al wat jaren Google in de gaten houd dan weet je dat je eigenlijk geen hardware van hun moet hebben. Kijk maar eens naar de recente ontwikkelingen met hun Nest speakers, de diverse Pixel en daarvoor Nexus issues, en kijk nu eens naar Stadia dat binnenkort ook de nek om wordt gedraaid en je zit met je controller.

Geen enkel probleem met de pixel 6 ook nooit problemen gehad met ander pixel telefoons.
Jij denkt zeker dat OnePlus, Samsung of andere android toestellen geen probleem hebben ??
Kijk maar in andere fora dan zie je het mss anders!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:24
Sorry sorry dat ik het moet zeggen maar een uiterst tevreden Pixel 6 pro gebruiker hier.

Nogmaals sorry maar ik ben tevreden
:*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
Bomberman71 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Tuurlijk. Nul problemen hier. 3 stuks oneplus gehad en altijd ellende na een update. Geen Bluetooth meer, battery drain etc etc. Je zult een oneplus 9 pro hebben en krijg je coloros door je strot geduwd, lekker dan.

Overal is wel eens wat denk ik, maar om nu te zeggen dat budget Chinese merken het beter doen? Absoluut niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Het is over duidelijk dat de fingerprint unlock ver beneden de maat is. Velen klagen erover, over de gehele wereld.
Dit is een basis functie van een Smartphone die geen enkele andere unlock methode heeft anders dan een vervelende code.
Dit is iets dat je rustig tientallen keren per dag gebruikt en zoiets moet gewoon goed zijn.
En ja, een gemiddeld Chinees merk doet het op dit vlak beter.

Ik praat hier niet over colorOs, stock Android en noem maar op. Ik praat over een basis functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Bomberman71 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:22:
Het is over duidelijk dat de fingerprint unlock ver beneden de maat is. Velen klagen erover, over de gehele wereld.
Dit is een basis functie van een Smartphone die geen enkele andere unlock methode heeft anders dan een vervelende code.
Dit is iets dat je rustig tientallen keren per dag gebruikt en zoiets moet gewoon goed zijn.

Ik praat hier niet over colorOs, stock Android en noem maar op. Ik praat over een basis functie.
Eens!
Maar verder is het een top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29

Je leest er inderdaad veel over. Ik had eerder 2 toestellen met een scherm fps; een Oneplus 6t en een Realme X2 Pro. Laat nou mijn Pixel 6 Pro (mét screenprotector) een veel beter exemplaar hebben dan de eerder genoemde telefoons. Ik heb wel mijn duim meerdere keren geregistreerd maar echt, geen enkel probleem.

Ik denk dat de ervaringen wisselend zijn maar dat je vooral de negatieve leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-05 11:12
Mich schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:12:
edit:
Ik heb een stock P6. Maar had met een bepaalde bank app ook het problemen dat mijn QR niet wilde scannen. De camera wilde niet goed focussen, hoe ik de telefoon ook bewoog....

Tot ik er achter kwam dat ik de telefoon eerst voor de QR code moest houden en daarna pas de Bankapp de opdracht gaf om te scannen. Binnen een seconde elke keer een goede scan... Probeer het ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Wanneer ik mijn telefoon flink schud dan rammelt er iets. Hebben jullie dat ook? Hij doet het verder prima en bij normale gebruik hoor ik niets.

EDIT: gaat om de P6P.

[ Voor 7% gewijzigd door NielsFL op 05-02-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
setdown schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:44:
Ik heb een aantal keer tijdens het telefoneren ineens een aanhoudende piep gehad. Vaak echt hard. Ook duidelijk hoorbaar wanneer ik de telefoon niet aan mn oor heb. De piep blijft net zo lang totdat ik de verbinding verbreek. De andere partij hoort dit niet maar hoort mij ook niet meer.

Iemand die dit fenomeen ook heeft gehad?
Toevallig vrijdag had ik dit ook. Wel was er tijdens het gesprek een melding (e-mail of Marktplaats geloof ik) binnen gekomen. Enige oplossing was inderdaad ophangen, al was ik aan het bellen op speaker. De andere kant van de lijn kon ik overigens niet meer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos

Sinds de januari update is de fingerprint hier acceptabel, maar in vergelijking met de Samsung flagship is het inderdaad onder de maat. Zelfde geldt voor auto brightness.

Voor de rest erg tevreden over mijn P6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
NielsFL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:22:
Wanneer ik mijn telefoon flink schud dan rammelt er iets. Hebben jullie dat ook? Hij doet het verder prima en bij normale gebruik hoor ik niets.

EDIT: gaat om de P6P.
Ja dat is normaal, dat is de OIS (Optical Image Stabilization) van je camera. Bij flink schudden raakt deze de behuizing van de camera wat een ratelend/rammel geluid geeft. Dit heeft m'n OnePlus 8T ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
outlandos schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Sinds de januari update is de fingerprint hier acceptabel, maar in vergelijking met de Samsung flagship is het inderdaad onder de maat. Zelfde geldt voor auto brightness.

En dat is het nou ... Je zou verwachten dat een software gigant als Google dat zou fixen.
Waarom is er geen Face Unlock optie zoals op eigenlijk alle andere Android toestellen ??
Software engineers hebben de kennis om een knappe facial ID te maken op basis van de selfie cam.

Minder safe ... Ja, dat excuus kennen we nu wel. Het is altijd een optie die de mensen zelf bepalen, net zoals helemaal geen lockscreen, dat is ook altijd een optie.

Overigens zie je ook aardig wat mensen klagen over netwerk issues, best een dingetje op een smartphone die zonder data (en dus een netwerk) vrij weinig waard is.

Ieder merk heeft weleens wat maar de meesten hebben dat binnen een maand opgelost.
Bij Google duurt het altijd lang (release was al in Oktober !).

Valt mij op dat ze altijd wat hebben. Er is zelfs een website die alles opsomt.

https://pixelissues.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 16:55
Ik ben nu een aantal landen doorgereisd met de nieuw P6, maar ik merk dat hij erg lang blijft hangen op niet te bereiken netwerken.

Bij het landen met het vliegtuig ging het nog wel, maar de doorreis van NL naar DE of van LV naar LT duurde dat echt lang. Met als gevolg, een tijd geen internet, GPS die begint te klagen en stoppende luisterboeken.

Hebben anderen hier ook last van? Of tenminste opgemerkt?
Ik gebruik zelf zowel de eSIM met T-Mobile en een 2e simkaart met KPN. Het gebeurd op beide simkaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 22:42
Bomberman71 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:27:
[...]

En dat is het nou ... Je zou verwachten dat een software gigant als Google dat zou fixen.
Waarom is er geen Face Unlock optie zoals op eigenlijk alle andere Android toestellen ??
Software engineers hebben de kennis om een knappe facial ID te maken op basis van de selfie cam.

Minder safe ... Ja, dat excuus kennen we nu wel. Het is altijd een optie die de mensen zelf bepalen, net zoals helemaal geen lockscreen, dat is ook altijd een optie.

Overigens zie je ook aardig wat mensen klagen over netwerk issues, best een dingetje op een smartphone die zonder data (en dus een netwerk) vrij weinig waard is.

Ieder merk heeft weleens wat maar de meesten hebben dat binnen een maand opgelost.

Moet elke mobiel alle functionaliteit bevatten die er mogelijk is? Ik denk dat als dat zo moet zijn dat je dan maar één mobiel nodig hebt en de hele wereld die gebruikt. Het is juist mooi dat er verschillende fabrikanten zijn die verschillen de functionaliteiten biedden en dat moeten ze ook zelf bepalen. Als je een functionaliteit mist kan je voor een andere fabrikant of mobiel gaan. Voor jou is Face Unlock misschien een standaard functionaliteit, maar voor mij niet. Ik heb het nooit gebruikt op de Samsung Note telefoons die ik gehad heb. Ik kies altijd voor de fingerprint scanner. Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat de fingerprint scanner op de Pixel 6 Pro slecht is en ik heb hiervoor een Samsung Note 20 Ultra gehad. Ik snap de negatieve mening hierover dan ook niet echt. Ok, ik geef toe er staan veel issues open die nog opgelost moeten worden, maar ik heb erg tevreden over mijn Pixel Pro 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Martijn80 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Moet elke mobiel alle functionaliteit bevatten die er mogelijk is? Ik denk dat als dat zo moet zijn dat je dan maar één mobiel nodig hebt en de hele wereld die gebruikt. Het is juist mooi dat er verschillende fabrikanten zijn die verschillen de functionaliteiten biedden en dat moeten ze ook zelf bepalen. Als je een functionaliteit mist kan je voor een andere fabrikant of mobiel gaan. Voor jou is Face Unlock misschien een standaard functionaliteit, maar voor mij niet. Ik heb het nooit gebruikt op de Samsung Note telefoons die ik gehad heb. Ik kies altijd voor de fingerprint scanner. Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat de fingerprint scanner op de Pixel 6 Pro slecht is en ik heb hiervoor een Samsung Note 20 Ultra gehad. Ik snap de negatieve mening hierover dan ook niet echt. Ok, ik geef toe er staan veel issues open die nog opgelost moeten worden, maar ik heb erg tevreden over mijn Pixel Pro 6.
JA, ik denk datj e alle functionaliteit moet bieden als je wilt verkopen teneinde dat iedereen op de planeet dat toestel wilt hebben. Dat niet alles uit de verf zal komen is een 2e maar een software functie niet aanbieden beperkt alleen maar je target audience.
Mind you dat ze zichzelf willen scharen tussen de big boys en men praat over een premium device en daar mag je dan wat van verwachten.

Als je fingerprint top is is dat voor velen genoeg maar je leest ook hier op het forum dat sommige graag de optie voor Face Unlock hadden gehad, zeker nu de Fingerprint niet lekker werkt en ook nooit meer top zal worden. Er zijn gewoon extreem veel klachten dus het overgrote deel is niet happy met een belangerijke basis functie.
De kracht van Android is dat je keuzes hebt, dat je zelf grotendeels kan bepalen hoe het eruit ziet en dat je daadwerkelijk opties hebt, ook voor de unlock.
Met een fatsoenlijke Face unlock hadden ze kunnen compenseren voor de fingerprint fail.

Ze zullen wellicht een goedkope sensor gebruikt hebben of door een andere technische reden zal het niet optimaal worden. Als het puur software was dan hadden ze dat nu wel voor elkaar gekregen.
Mischien heeft het te maken met die security Titan chip. Na de presentatie en de hype voor deze dedicated chip hoor je er niks meer van en ik kan me voorstellen dat Biometrische data daarin wordt opgeslagen en het deel uitmaakt van de unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
outlandos schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Januari update? Niet ontvangen hier.
Hier is die zwaar onder de maat, vaak unlocked die uberhaupt niet eens en heb ik mijn code nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Bomberman71 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Wellicht is er een aparte face unlock app?
Van de week eens uitzoeken.
Pagina: 1 ... 32 ... 63 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires