Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-07 08:44
Hierbij mij battery stats na de januari update. Vooral de standby drain lijkt verholpen te zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2OJqloOMfhliO1js5MRqxGTKpo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/amiBA0DZnxyCITeRCkkRNyDW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:39
In Vliegtuigstand vannacht 1% omlaag in een nacht van 8 uur, erg indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninehouzer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik kan niet Spotify openen en bellen via Whatsapp wanneer ik bluetooth aan heb staan voor ik Spotify open of probeer te bellen via Whatsapp.
Ik krijg de melding: Spotify stopt steeds en de melding Whatsapp stopt steeds. Wanneer ik eerst Spotify open en daarna bluetooth aan zet werkt het wel. Via Whatsapp werkt bellen met bluetooth aan werkt überhaupt niet. Ook kan ik niet meer schakelen tussen nummers via mijn ear buds (Jabra elite 75t)
Heb van alles geprobeerd, spotify opnieuw geïnstalleerd, mijn bluetooth ear buds opnieuw gekoppeld, P6 opnieuw geïnstalleerd etc.
Ik merk tevens dat het niet uit maakt of ik een apparaat heb gekoppeld met bluetooth of niet, dus het probleem zou niet moeten liggen aan het gekoppelde apparaat.

Ik heb hier last van sinds android 12. Met Android 11 werkte alles prima. Iemand een idee wat een oplossing zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ninehouzer schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:46:
Ik kan niet Spotify openen en bellen via Whatsapp wanneer ik bluetooth aan heb staan voor ik Spotify open of probeer te bellen via Whatsapp.
Ik krijg de melding: Spotify stopt steeds en de melding Whatsapp stopt steeds. Wanneer ik eerst Spotify open en daarna bluetooth aan zet werkt het wel. Via Whatsapp werkt bellen met bluetooth aan werkt überhaupt niet. Ook kan ik niet meer schakelen tussen nummers via mijn ear buds (Jabra elite 75t)
Heb van alles geprobeerd, spotify opnieuw geïnstalleerd, mijn bluetooth ear buds opnieuw gekoppeld, P6 opnieuw geïnstalleerd etc.
Ik merk tevens dat het niet uit maakt of ik een apparaat heb gekoppeld met bluetooth of niet, dus het probleem zou niet moeten liggen aan het gekoppelde apparaat.

Ik heb hier last van sinds android 12. Met Android 11 werkte alles prima. Iemand een idee wat een oplossing zou kunnen zijn?
Ik heb dit probleem in elk geval niet. Je kunt nog kijken welke rechten de jabra op de Bluetooth verbinding heeft. Ik had zelf wat gek gedrag met een Bluetooth autoconnector, die mijn Octavia uitleest tbv Skoda app. Maar die had een instelling waarmee alles opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 17:27
Gisteren de update geïnstalleerd, helaas nog steeds connectiviteits-issues.

Ik heb eerder ook gehad dat ik mn sim pincode opeens moest invoeren, tot nu toe na de update, niet meer gehad.

Collega heeft ook een pixel 6 (ook niet pro) en heeft nooit last gehad van deze issues.

Ik vind het wel teleurstellend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 09:16
jvang schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:41:
Ik ben over de accuduur zeker tevreden. Met 100% de deur uit en al paar keer 70% over met 2,5uur SOC. Voornamelijk op Wifi. Als dat ook nog beter wordt na langer gebruik is het helemaal goed.

Minder te spreken over de laadsnelheid Mijn OP 7pro nam ook 30w dash charge maar die was voor mijn gevoel echt stukken sneller. Zeker van 20/25% tot 70/75%. Met de OP 7 pro lader haalde ik niet meer dan 1500mA dus een Samsung 35w brick gekocht. in het accessoires topic worden laders uitgebreid besproken maar hieronder de laadcurve die ik haalde met de samsung 35W.

[Afbeelding]
Las dat sommige een betere laad snelheid ervaarde. Test hierboven nogmaals gedaan maar is exact hetzelfde.

Ze hebben echt een extreme veiligheid ingebouwd voor de levensduur van de accu om bij 60/65% al te dalen in snelheid ook al is die max al geen 30W.

[ Voor 12% gewijzigd door jvang op 18-01-2022 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 19:36
Ik ben sinds 2 weken in Zwitserland en heb af en aan problemen met data roaming. Samen met de Simyo klantenservice de APN instellingen aangepast (poort en protocol ingevuld); helaas toch vaak periodes zonder data roaming en herstarten toestel maakt geen verschil.

Ik weet niet of dit een probleem van de pixel 6 pro is of aan het netwerk ligt. Netwerk selectie staat op automatisch. Roaming en datagebruik staat aan op toestel & ook op de simyo site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_ik_yDL4z4GizGMAyI1EjohbTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZKKAOHhBF6GpJlKUK4vGETa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMLcFGb4-hrP0vu-FNB7exx5G7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fORn2va27CLANz3nKHEg3AaL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTpDG1Lo0p4FCLzQ_MlU1vFJ6IA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XifqYxLGJ0vqyn2b1GOo8qQI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hebben jullie Google Assistent eigenlijk altijd aan staan? Als in dat je telefoon feitelijk altijd meeluistert met wat er wordt gezegd?

Ergens lijkt me dat wel handig, bijvoorbeeld als ik aan het werk ben en iemand wil bellen zonder m'n handen te gebruiken, maar kost zoiets niet veel batterij? Nog los van of het wenselijk is dat je Pixel continue luistervinkje speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
outlandos schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 00:24:
Hebben jullie Google Assistent eigenlijk altijd aan staan? Als in dat je telefoon feitelijk altijd meeluistert met wat er wordt gezegd?

Ergens lijkt me dat wel handig, bijvoorbeeld als ik aan het werk ben en iemand wil bellen zonder m'n handen te gebruiken, maar kost zoiets niet veel batterij? Nog los van of het wenselijk is dat je Pixel continue luistervinkje speelt.
Zo werkt dat niet. Wanneer miljoenen Android toestellen 24/7 audio zouden opnemen en doorsturen, verzuipt zelfs Google in de data. Net als een Google Nest hub luistert je phone naar het hot word "Hey Google". Dat gebeurt lokaal. Pas wanneer dat gedetecteerd is, wordt er audio opgenomen en doorgestuurd naar Google om het commando te analyseren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-07 20:19
outlandos schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 00:24:
Werkt dit überhaupt wel met de Nederlandse Google Assistent? Ik heb het in ieder geval bij mij nooit werkend gekregen. Hij werkt bij mij alleen vanaf mijn homescreen als ik hem oproep, dus niet vanuit lockscreen of apps. Ik ben werkelijk alle instellingen nagelopen en alles zou goed moeten staan, maar tevergeefs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56
pc01 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:24:
Ik ben sinds 2 weken in Zwitserland en heb af en aan problemen met data roaming. Samen met de Simyo klantenservice de APN instellingen aangepast (poort en protocol ingevuld); helaas toch vaak periodes zonder data roaming en herstarten toestel maakt geen verschil.

Ik weet niet of dit een probleem van de pixel 6 pro is of aan het netwerk ligt. Netwerk selectie staat op automatisch. Roaming en datagebruik staat aan op toestel & ook op de simyo site.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verificatie uitzetten?

https://www.simyo.nl/klan...ellen/device/google/pixel

Het is mij al eerder opgevallen op meerdere custom roms dat het standaard KPN toegangspunt niet helemaal correct is voor Symio, wat resulteerde in geen roaming. Weet eigenlijk niet meer of ik het bij mijn pixel ook heb aangepast. Volgens mij gaat het dan om de gebruikersnaam/wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Ik heb van begin af aan al issues met het locken en unlocken van mijn scherm:
1. Hoewel ik Tikken om telefoon te checken en Oppakken om telefoon te checken uit heb staan, gebeurt het nog regelmatig dat als ik mijn telefoon oppak, het scherm aan gaat.
2. Ik heb Smart Lock aan staan (locatie en mijn smartwatch is een trusted device), maar minstens in de helft van de gevallen kan ik mijn telefoon alleen unlocken door mijn pincode in te voeren, hoewel ik mij op een trusted locatie bevind en mijn smartwatch met mijn P6 is verbonden.
Hebben anderen ook last van deze dingen? Ik draai de januari update.

Verder snap ik nog steeds niet hoe de Recents functie werkt met de gebarenbediening. Om naar de vorige app te gaan veeg ik onderaan het scherm naar links. Da's handig (en handiger dan eerst naar boven te vegen en dan naar rechts om de app uit te zoeken). Maar soms veeg ik naar links en dan zit daar niet de meest recente, maar de app die ik daarvóór gebruikt hebt en moet ik juist naar rechts vegen want dan zit daar de meest recente app. Totaal onvoorspelbaar of ik nou naar links of naar rechts moet vegen om de laatste app te openen. Iemand enig idee welke logica daar achter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:13
JazzMatazz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:59:
1. Hoewel ik Tikken om telefoon te checken en Oppakken om telefoon te checken uit heb staan, gebeurt het nog regelmatig dat als ik mijn telefoon oppak, het scherm aan gaat.
2. Ik heb Smart Lock aan staan (locatie en mijn smartwatch is een trusted device), maar minstens in de helft van de gevallen kan ik mijn telefoon alleen unlocken door mijn pincode in te voeren, hoewel ik mij op een trusted locatie bevind en mijn smartwatch met mijn P6 is verbonden.
Hebben anderen ook last van deze dingen?

Verder snap ik nog steeds niet hoe de Recents functie werkt met de gebarenbediening. Om naar de vorige app te gaan veeg ik onderaan het scherm naar links. Da's handig (en handiger dan eerst naar boven te vegen en dan naar rechts om de app uit te zoeken). Maar soms veeg ik naar links en dan zit daar niet de meest recente, maar de app die ik daarvóór gebruikt hebt en moet ik juist naar rechts vegen want dan zit daar de meest recente app. Totaal onvoorspelbaar of ik nou naar links of naar rechts moet vegen om de laatste app te openen. Iemand enig idee welke logica daar achter zit?
Draai je al de januari update? Daar is het met het scherm unlocken zonder pincode al heel erg verbeterd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ook dat je het toestel te lang laat liggen, dan moet je een pincode invullen: extra beveiliging :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
Ik heb de Pixel 6 nu een week in gebruik. Jaren lang gebruiker van diverse OP-toestellen (met als laatste OnePlus7T), maar vanwege de switch naar Color OS en de steeds duurdere toestellen nu gekozen voor dit toestel.

Geen spijt van, al moet ik wel zeggen dat ik op diverse punten toch wel erg moet wennen. De punten waar ik op dit moment nog het meest aan moet wennen:
- De telefoon voelt erg "hol" aan (en zo klinkt het ook tijdens het typen). De OP7T voelde een stuk meer solide aan.
- Vingerprint is met afgelopen week - gelukkig - een enorm stuk beter geworden (icm met glazen screen-protector), maar helaas nog net niet zo goed als mijn OP7T.
- Het gemis van de 3 navigatieknoppen van Android onderin het scherm is enorm wennen. Vooral het swipen naar links/rechts is nog regelmatig onhandig (en onbedoeld).
- Laden duurt helaas erg lang vergeleken met mijn OP7T, maar dat was natuurlijk meer het voordeel van OP dan het nadeel van de Pixel.
- Als laatste merk ik op dat het geluid een tikkeltje zachter klinkt dan mijn OP7T. Dit is op zich geen probleem, maar wat mij daarnaast is opgevallen, is dat als mijn wekker gaat, maar één van de twee speakers in gebruik is (namelijk de onderste speaker). Hoort dit zo? En kun je dit ergens aanpassen? Helaas heb ik mij al eens verslapen omdat de weker aanzienlijk zachter is dan mijn OP7T (vaste slaper ;) ).

Ondanks deze "minpunten" ben ik toch wel erg blij met dit toestel. Camera bevalt me erg goed en ook de accuduur kan ik erg aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:13
CLB schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:14:
Kan ook dat je het toestel te lang laat liggen, dan moet je een pincode invullen: extra beveiliging :)
Ik had hetzelfde probleem, maar sinds de update niet meer. Bovenstaande is nu pas na 4 uur en geeft hij dan ook netjes aan, eerder was hij gewoon vergrendeld zonder melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Edzeau schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:40:

- Het gemis van de 3 navigatieknoppen van Android onderin het scherm is enorm wennen. Vooral het swipen naar links/rechts is nog regelmatig onhandig (en onbedoeld).
"To change navigation to 3-button, go to the Settings app > System > Gestures > System navigation > 3-button navigation." https://guidebooks.google...r-phone/how-to-get-around

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:39

OmeJoyo

This is me

OmeJoyo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:14:
Nu 2e dag de januari update en nog niet 1 keer signaal kwijt, ook niet op de plekken waar dit voorheen standaard gebeurde! Ook nog geen issue met de wifi gehad, bluetooth zal ik morgen ondervinden wanneer ik weer naar werk rij hoe deze nu in de auto is.

Accu gaat duidelijk langer mee nu, dus ja tot op heden tevreden met de laatste update. :)
Nou van korte duur helaas, vanmorgen twee keer geen signaal. Eén keer nu wel heel kort, 2e keer als vanouds. :|

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
TexMex schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:16:
[...]

"To change navigation to 3-button, go to the Settings app > System > Gestures > System navigation > 3-button navigation." https://guidebooks.google...r-phone/how-to-get-around
Thanks, maar ik twijfel nog steeds of ik hier enkel aan moet wennen, of dat ik toch weer terug moet naar de oude 3 knoppen. Vooral ook omdat dit wel de weg is die Android is ingeslagen (dus vroeg of laat zal iedere telefoon zo werken, lijkt me). Ben wel benieuwd of er veel mensen zijn die toch weer naar de oude settings zijn geswitcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
martijn k. schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Draai je al de januari update? Daar is het met het scherm unlocken zonder pincode al heel erg verbeterd..
Yep, up and running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
CLB schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:14:
Hangt ervan af wat "lang" is. 10 minuten noem ik niet lang (en dan gebeurt het al)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:33

JanAd

Wind’s howling

Edzeau schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Thanks, maar ik twijfel nog steeds of ik hier enkel aan moet wennen, of dat ik toch weer terug moet naar de oude 3 knoppen. Vooral ook omdat dit wel de weg is die Android is ingeslagen (dus vroeg of laat zal iedere telefoon zo werken, lijkt me). Ben wel benieuwd of er veel mensen zijn die toch weer naar de oude settings zijn geswitcht.
Het is gewoon wennen. Ik denk dat ik die instellingen voor het eerst op m'n OP8pro heb opgezet, nadien weer afgezet. Dan op de 9Pro weer opgezet, nadien weer afgezet...

Grappig genoeg komt het door m'n iPad Air dat ik terug ben overstapt naar de gestures.
Nu op de Pixel werkt het zeer goed en denk ik er eigenlijk niet meer bij na.

@JazzMatazz Mij lijkt SmartLock op de Pixel net beter te werken dan op m'n OnePlus phones. Vroeger leek dat nooit helemaal goed te werken. Nu op de Pixel -tot op heden- bijna perfect.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Edzeau schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Ik had m'n Pixel 6 Pro geroot puur zodat ik een mod kon installeren die de volgorde van de 3 knoppen navigatie omdraaide :+ Als je 7 jaar aan de 'andersom' volgorde gewend bent dan switch je niet snel naar iets anders: Recente apps - Home - Back.

Ik denk wel dat het misschien eens tijd wordt om de gestures te omarmen... je hebt effectief meer oppervlakte op het scherm en steeds meer apparaten gaan die kant op. Ik blijf echter toch nog krampachtig vasthouden aan de 3 on-screen knoppen omdat ze áltijd precies doen wat je verwacht, je kan er geen fouten meer maken. Ik denk echter dat gestures wel sneller kan werken als je hier aan gewend bent, vooral tussen apps switchen gaat rete snel met een veeg beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07 12:19
stin00 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Ik had m'n Pixel 6 Pro geroot puur zodat ik een mod kon installeren die de volgorde van de 3 knoppen navigatie omdraaide :+ Als je 7 jaar aan de 'andersom' volgorde gewend bent dan switch je niet snel naar iets anders: Recente apps - Home - Back.

Ik denk echter wel dat het tijd wordt om met gestures te navigeren. Je hebt effectief meer oppervlakte op het scherm en steeds meer apparaten gaan die kant op. Ik blijf echter krampachtig vasthouden aan de 3 on-screen knoppen omdat ze áltijd precies doen wat je verwacht, je kan er geen fouten meer maken. Ik denk echter dat gestures wel sneller kan werken als je hier aan gewend bent, vooral tussen apps switchen gaat rete snel met een veeg beweging.
Dik gedrukte stuk is voor mij ook reden om ze elke keer toch weer aan te zetten. Extra complexiteit is dan dat ik op m'n werk een ander toestel gebruik waarbij recente apps en back omgedraaid zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Ik kon ook niet wennen aan die swipe gestures en ik heb het echt een kans gegeven. Het werkte gewoon niet consequent goed en gezien hoe vaak je er gebruik van maakt werd ik er helemaal gestoord van.

Ik heb zojuist trouwens ook zojuist de quick tap gestures uitgezet. Die had ik gekoppeld aan 'show notifications' maar sinds de januari update wordt ie regelmatig getriggered terwijl ik helemaal niet op de achterzijde tap. Bijzonder...

Wel heb ik het idee dat de finger print reader iets beter is gaan werken, maar nog verre van perfect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:23
4 dagen na de januari update.
Pixel 6Pro werkt eigenlijk perfect nu op één ding na.
Toestel is snappy en net iets sneller dan voor de update.
Batterij drain is verdwenen en batterij houd het precies langer vol.
Signaal blijft mooi sterk.
Het opladen gaat zoals geadverteerd en opladen getimed met wekker werkt nu ook altijd.
Vingerprint is sneller maar nog steeds met een kleine vertraging om het toestel te unlocken.
In apps werkt de vingerprint wel snel en accuraat.

Dus al bij al een zeer goede update en zeer tevreden van mijn aankoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben met de Pixel ook overgestapt naar gestures en wil eigenlijk niet meer terug. Koste wel een paar dagen om te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesses
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06 20:55
Sakerhetz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Zelf ook de pixel 6 hier maar geen problemen met het invoeren van de pincode van de simkaart.. heb je een esim of de fysieke simkaart en heb je de simkaart met pincode beveiligd??
Fysieke simkaart, Er zit een code op de simkaart, maar daar is ook alles mee gezegd. Maar er zijn dus meerdere die dit probleem hebben gehad. Dat vind ik toch wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wesses schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Fysieke simkaart, Er zit een code op de simkaart, maar daar is ook alles mee gezegd. Maar er zijn dus meerdere die dit probleem hebben gehad. Dat vind ik toch wel bijzonder.
Als je het niet opgelost krijgt rest je een van deze opties (in willekeurige volgorde):

1) retourneren
2) factory reset
3) esim aanvragen bij je provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 23:25
[...]

In een heel lang verleden was er een Finse telefoon fabrikant die een vergelijkbaar probleem had, de oplossing toen was om iets achterop de simkaart te plakken, misschien helpt dat nu ook wel weer, even een plakbandje achter op de sim en kijken of het probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-06 09:06
Ik had in de november update dat eens in de 5 uur mijn verbinding weg viel. In de december update was alles goed nergens problemen mee. En nu in de januari update heb ik niet dat de verbinding wegvalt maar dat me internet verbinding heel langzaam word. 1mbps... Na de telefoon op vliegtuig stand te zetten en weer terug online is de snelheid weer normaal. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-07 07:07
[...]

Als ik een fysieke simkaart zou hebben met een pincode op de fysieke simkaart is het logisch dat je de simkaart eerst moet unlocken.
Zelf heb ik geen fysieke simkaart maar esim.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 07-07 21:15
Problemen met auto brightness, probeer dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVUNFYWO6bGPPiTjxGJScb0VwfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ddAkUwuv5YnkSsM0ZNlzqKfb.png?f=fotoalbum_large

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:46
LegendaryNr14 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Dat snap ik maar iets lijkt er niet te kloppen. Ik heb nu de *#*#4636#*#* gedaan en dasar de radio band op europa gezet en nu heb ik ineens vol signaal. Ik hou het nog even in de gaten en misschien trek de batterij nog wat bij na paar dagen gebruik. Met de november update deed ik gewoon 1 1/2 dag met iets van 40-50% en nu veel meer.
Wat is het nadeel tov automatisch als je het op Europa zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale73
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02-2022
Goedemorgen, Sinds een week de eigenaar van de Pixel 6 Pro, jaren geleden een Pixel 2 XL gehad. Tot nu toe zeer tevreden, ik krijg sinds de januari update wel de melding in het vergrendelscherm
"Lijn de telefoon opnieuw uit om sneller op te laden". Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen?

edit: telefoon uit gezet en minuutje gewacht, issue fixed for now :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Royale73 op 19-01-2022 09:16 . Reden: fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:54
spartacusNLD schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:25:
Problemen met auto brightness, probeer dit:

[Afbeelding]
Top! Meteen maar even geprobeerd. Want dat is toch wel een van de meest directe irritatiepuntjes in het donker.

Super logische plek ook om deze setting neer te zetten trouwens. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
__R__ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Top! Meteen maar even geprobeerd. Want dat is toch wel een van de meest directe irritatiepuntjes in het donker.

Super logische plek ook om deze setting neer te zetten trouwens. |:(
Het loopt sinds de reset wat rustiger, maar komt niet in de buurt van de Samsung 21 Ultra van mijn vriendin waarbij deze functie echt enorm goed is afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
outlandos schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Het loopt sinds de reset wat rustiger, maar komt niet in de buurt van de Samsung 21 Ultra van mijn vriendin waarbij deze functie echt enorm goed is afgesteld.
Wat je ook kan doen is het telkens manueel verschuiven, met de tijd gaat uw Pixel u leren kennen en het zelf doen volgens licht omstandigheden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
mezstah schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:27:
[...]

Als ik het op Europa zet verspringt mijn 4G naar H+.
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 23:25
mezstah schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:27:
[...]

Het is denk ik verstandig om deze zetting op automatisch te laten staan, ondanks dat het misschien aantrekkelijk lijkt om de instelling te veranderen, de instelling zal een aantal zaken die de provider naar je toe stuurt via het netwerk overschrijven en daardoor wellicht de prestaties van het toestel verslechteren.
Je moet heel goed weten wat je doet als je via dat menu instelling gaat veranderen en onthoud wat je aanpast en wat de originele instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
LeStef schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Wat je ook kan doen is het telkens manueel verschuiven, met de tijd gaat uw Pixel u leren kennen en het zelf doen volgens licht omstandigheden. ;)
Maar dan moet de functie automatische aanpasbaarheid wel aanstaan voordat hij mij leert kennen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
outlandos schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Maar dan moet de functie automatische aanpasbaarheid wel aanstaan voordat hij mij leert kennen of zie ik dat verkeerd?
Klopt helemaal.
In het begin gaat hij vaak er naast zitten, door het constant te verschuiven ( en dat kan even duren), zal hij je instellingen beginnen onthouden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 09:16
Heb auto brightness aanstaan sinds begin november. Ik pas elke nacht de helderheid aan naar het laagste maar blijft elke nacht weer teruggaan naar 10/15%.

Heb na 10 weken weinig vertrouwen in het leervermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Het klopt wel dat het in mijn situatie: "wekker zetten in het donker voor te gaan slapen" het scherm mij nog durft te verblinden. In andere dagelijkse situaties heeft de Pixel me al door en doet hij het netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

pc01 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:24:

[...]
Ik kwam hier voor exact dezelfde reden. Ik was twee weken geleden in Barcelona en had vanaf het moment dat het vliegtuig was geland problemen met roaming. Tig keer de verbinding gereset, toestel herstart, maar dat hielp dan niets. Op andere plekken had ik dan soms wel weer een stabiele verbinding en een moment later weer helemaal geen verbinding.

Het toestel van mijn vrouw - ook een Pixel 6 Pro - had gedurende het hele verblijf nul problemen :?
Op zich wel fijn, aangezien het meestal andersom is, en ik het mag oplossen, maar apart was het wel..
Goed om te zien dat ik niet de enige ben.

EDIT: allebei een KPN abonnement overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Is er een manier om de notification drawer van de Pixel 6 Pro naar wens aan te passen? Ik erger me er een beetje aan omdat er maar 4 gigantische knoppen zichtbaar zijn (logo + de naam van de setting erin...), de brightness slider een extra veeg naar beneden nodig heeft en het feit dat hij direct het hele scherm inneemt.

Linker screenshot is een Oneplus 8T waar je 6 kleine setting knoppen hebt, de brightness slider direct ziet én je ziet de rest van je scherm nog. Veel compacter ingedeeld, met minder handelingen bereik je meer instellingen en hij is niet meteen schermvullend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpbtqhNei8DV9Xq1H7kQCMDjDFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFwcxOuLfCBVB9Dde5N0cdja.jpg?f=fotoalbum_large

Valt hier nog wat aan te veranderen op de Pixel 6 of is dat ijdele hoop? Hij is zo out of the box namelijk erg lomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
stin00 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:35:
Is er een manier om de notification drawer van de Pixel 6 Pro naar wens aan te passen? Ik erger me er een beetje aan omdat er maar 4 gigantische knoppen zichtbaar zijn (logo + de naam van de setting erin...), de brightness slider een extra veeg naar beneden nodig heeft en het feit dat hij direct het hele scherm inneemt.

Linker screenshot is een Oneplus 8T waar je 6 kleine setting knoppen hebt, de brightness slider direct ziet én je ziet de rest van je scherm nog. Veel compacter ingedeeld, met minder handelingen bereik je meer instellingen en hij is niet meteen schermvullend.

[Afbeelding]

Valt hier nog wat aan te veranderen op de Pixel 6 of is dat ijdele hoop? Hij is zo out of the box namelijk erg lomp
Ik heb het ergens zien passeren, weet niet zeker hier of 9too5 dat er een app was die het kon. Maar ben totaal vergeten hoe die heet. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blame Android 12, erg annoying inderdaad

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
LeStef schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Ik heb het ergens zien passeren, weet niet zeker hier of 9too5 dat er een app was die het kon. Maar ben totaal vergeten hoe die heet. 8)7
Ik weet dat de app Power Shade veel settings biedt, maar die app heeft (logischerwijs) veel rechten nodig, allerlei premium betaal opties en bij de Pixel krijg je dan 2 notification drawers :+ Plus het werkt allemaal wat trager en kost meer batterij dan een native oplossing. Naja ik ga wel even verder puzzelen, dank!
CLB schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:45:
Ah balen.. ik zoek ook nog een manier om het jelly scrolling animatie effect uit Android 12 uit te zetten, maar dat lukt me alleen als ik àlle animaties uitzet. Maargoed ik ben ook een beetje een zeurpiet als het om smartphone settings aankomt.

Edit: dat gaat me ook niet lukken zo te lezen, alleen alle animaties uit is een oplossing

[ Voor 34% gewijzigd door stin00 op 19-01-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:33

JanAd

Wind’s howling

Ik dacht voordien vanuit de reviews dat ik mij daaraan ging storen. Maar in de praktijk heb ik er totaal geen last van (ook komende van OnePlus). De knoppen zijn wat onnodig groot, maar de algemene stijl van Android 12 bevalt mij best wel. :)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:25

Veeg onderaan naar rechts, dan heb je heel snel je recentste app te pakken. Veeg je nog een (aantal) keer naar rechts dan krijg je de tweede recentste enzovoort. Wil je snel naar de recentste en weer terug dan veeg je naar rechts en weer naar links. Sinds Android 10 een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ken. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Ik kwam hier voor exact dezelfde reden. Ik was twee weken geleden in Barcelona en had vanaf het moment dat het vliegtuig was geland problemen met roaming. Tig keer de verbinding gereset, toestel herstart, maar dat hielp dan niets. Op andere plekken had ik dan soms wel weer een stabiele verbinding en een moment later weer helemaal geen verbinding.

Het toestel van mijn vrouw - ook een Pixel 6 Pro - had gedurende het hele verblijf nul problemen :?
Op zich wel fijn, aangezien het meestal andersom is, en ik het mag oplossen, maar apart was het wel..
Goed om te zien dat ik niet de enige ben.

EDIT: allebei een KPN abonnement overigens.
Ik begin toch te vermoeden dat het aan het toestel ligt... alhoewel bijzonder dan weer dat je vrouw geen last had.. Alhoewel mijn vriendin was hier met een "normale" P6 met een KPN simkaart (ik Simyo); zij had ook geen issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
6 Pro. Ook na update network standby nog steeds meer dan 40% batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

pc01 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:11:
[...]

Ik begin toch te vermoeden dat het aan het toestel ligt... alhoewel bijzonder dan weer dat je vrouw geen last had.. Alhoewel mijn vriendin was hier met een "normale" P6 met een KPN simkaart (ik Simyo); zij had ook geen issues.
Ik vermoed ook dat het aan het toestel ligt, maar dat niet ieder exemplaar er las van heeft. Om welke reden dan ook..

Nog wat mensen die het ook hebben:
https://www.reddit.com/r/...o/roaming_not_working_eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 19:32
Arno58 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:01:
Dat zegt op zich niets. Als je niets anders heb gedaan met je telefoon, dan is 40% network stand by niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStaal
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-01-2022
Werkt iemand al met een eSIM op de pixel 6 pro?

Ik heb de Simyo esim binnen gekregen, en daar moet je een Simyo app voor installeren maar ik krijg steeds bij het registreren van de eSIM:

Simyo eSIM registratie:

Sorry er is iets fout gegaan!

Ik heb al uren aan de lijn gehangen met ze maar ze zeggen gewoon op de website dat de pixel 6 werkt met hun eSIM en de helpdesk zegt dat het een buitenlands toestel is uit Duitsland dus het werkt niet!? Dat slaat nergens op want als hij ook in Nederland officieel te koop was geweest was het exact hetzelfde toestel geweest.

Simyo verstrekt trouwens geen qr-code want anders had ik de eSIM via het menu kunnen installeren in plaats van de Simyo app die niet werkt.

Pffff......

[ Voor 11% gewijzigd door RobinStaal op 20-01-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 07-07 21:15
RobinStaal schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:29:
Meerdere post gezien hier dat het werkt. Zo ook bij mij. e-sim bij KPN via de app. werkt perfect.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStaal
spartacusNLD schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Meerdere post gezien hier dat het werkt. Zo ook bij mij. e-sim bij KPN via de app. werkt perfect.
Dan moet ik maar een KPN e-sim gaan bestellen want de simyo werkt niet via de app van hun....🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]
Tot een paar minuten geleden nog niet. Dank voor de tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninehouzer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2022
Arno58 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:01:
Heb je bellen via wifi aanstaan? Indien dit aan staat en actief is dan daalt het percentage mobiel netwerk stand-by drastisch. Dan wordt het mobiele netwerk niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-06 22:33
RobinStaal schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Dan moet ik maar een KPN e-sim gaan bestellen want de simyo werkt niet via de app van hun....🤬
Ik gebruik een fysieke sim van KPN en e-sim van Simyo in mijn P6P. Werkt perfect. Waar loopt het spaak bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
nerovectra schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Veeg onderaan naar rechts, dan heb je heel snel je recentste app te pakken. Veeg je nog een (aantal) keer naar rechts dan krijg je de tweede recentste enzovoort. Wil je snel naar de recentste en weer terug dan veeg je naar rechts en weer naar links. Sinds Android 10 een verademing!
Toch werkt dat bij mij niet altijd zoals jij beschrijft. Wat jij beschrijft is hoe ik het zou verwachten. Maar in de praktijk gebeurt het regelmatig dat ik naar rechts swipe om de meest recente app daar niet te vinden. Als ik dan naar links swipe, vind ik daar de app die ik zoek. Maar dit is allemaal heel random.

Dus in 'jouw' methode zit de meest recente app altijd links van de huidige app. Maar in mijn geval wil ie ook wel eens rechts ervan zitten. Ik snap de logica niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
Ik draai inmiddels de januari update. Op zich doet de FPS het in apps (bv. bankieren) nu best goed, hoewel niet al te snel. Maar waar het nog steeds te vaak mis gaat is bij het unlocken van mijn P6. Dan herkent hij mijn vinger niet en pas bij de 3e of 4e poging unlockt hij het toestel. Hebben anderen dit ook?

Na de update heb ik al mijn vingerprints verwijdert en opnieuw toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
JazzMatazz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Toch werkt dat bij mij niet altijd zoals jij beschrijft. Wat jij beschrijft is hoe ik het zou verwachten. Maar in de praktijk gebeurt het regelmatig dat ik naar rechts swipe om de meest recente app daar niet te vinden. Als ik dan naar links swipe, vind ik daar de app die ik zoek. Maar dit is allemaal heel random.

Dus in 'jouw' methode zit de meest recente app altijd links van de huidige app. Maar in mijn geval wil ie ook wel eens rechts ervan zitten. Ik snap de logica niet.
Dat is alleen als je niks hebt gedaan sinds je vorige swipe. Als je interacteert met een app, zal ie altijd de meest rechtse worden. Dat is althans de logica die bij mij is boven komen drijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 23:42

Ik kan je helpen met punt 1.

https://support.google.co...lly?hl=en&msgid=134244996

https://www.xda-developer...-adb-windows-macos-linux/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStaal
Chris499 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Ik gebruik een fysieke sim van KPN en e-sim van Simyo in mijn P6P. Werkt perfect. Waar loopt het spaak bij jou?
Wat raar dat het niet bij mij werkt!?

Eerst inloggen in de app en dan esim activeren en daar gaat het al fout en dan krijg ik de melding dat hij mijn fysieke simkaart gaat uitschakelen om de esim te activeren maar dat doet hij ook niet dus ik heb het al met de hand geprobeerd om hem uit te schakelen maar dan krijg ik nog steeds een foutmelding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
@RobinStaal dat probleem heb ik ook vaker met die app gehad; via het simyo forum of de whatsapp chat kunnen ze je helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStaal
pc01 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:10:
@RobinStaal dat probleem heb ik ook vaker met die app gehad; via het simyo forum of de whatsapp chat kunnen ze je helpen
Bedankt voor je antwoord

En wat heb je gedaan om het probleem te omzeilen of op te lossen dan?

Ik heb de app al zeker 10 keer opnieuw geïnstalleerd telefoon opnieuw factory reset, nieuwe sim aangevraagd, Simyo app alle rechten gegeven die je maar kan bedenken, zonder fysieke simkaart geprobeerd aan te melden enzovoort Maar niks helpt 🤬🤬🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
RobinStaal schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Bedankt voor je antwoord

En wat heb je gedaan om het probleem te omzeilen of op te lossen dan?

Ik heb de app al zeker 10 keer opnieuw geïnstalleerd telefoon opnieuw factory reset, nieuwe sim aangevraagd, Simyo app alle rechten gegeven die je maar kan bedenken, zonder fysieke simkaart geprobeerd aan te melden enzovoort Maar niks helpt 🤬🤬🤬
ze hebben iets gedaan aan de kant van simyo zelf. Ik heb e-sim zonder problemen nu op de 6pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:25
JazzMatazz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Als je in een app zit, veeg je naar rechts voor de vorige app en kun je naar links vegen om te wisselen. Als je dan even niets doet, verdwijnt de vorige app rechts van het scherm en begint de situatie opnieuw. Voelt eerst wat onnatuurlijk aan maar is best logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 19:56
Meer Tweakers last van spontane herstart?
De pro herstart vanuit het niets spontaan op willekeurige tijden.
Deze week al 2x gebeurd, 2 weken terug ook 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Neo-- Heb je je toestel dan op bijv. tafel liggen of zit hij in je broekzak? Wanneer je de powerbutton namelijk langere tijd ingedrukt houdt zal hij ook gaan herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Niets van gemerkt, P6P werkt sinds de januari patch nagenoeg zoals hij moet werken.
Enige dingen die me storen maar dit is niet Pixel gerelateerd is dat op er geen vowifi ofzo aanwezig is op de Belgische Orange netwerk.

[ Voor 45% gewijzigd door LeStef op 21-01-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 14:43
Het valt mij op dat ik op bepaalde moment steeds van de WIFI af ga en terug er weer op. Ik heb meerdere devices in huis zoals tablet, tv en switch, waar ik geen problemen mee heb.

Ik zit nog geen 2 meter van de Ziggo Modem (de nieuwe Test Modem v2+) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:32
Weet iemand hier wanneer de Pixel 6a uitkomt of word verwacht? Mijn samsung s8 heeft de geest gegeven en de pixel 4a is in Duitsland niet meer te krijgen bij Mediamarkt/Saturn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
jasper2603 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:36:
Weet iemand hier wanneer de Pixel 6a uitkomt of word verwacht? Mijn samsung s8 heeft de geest gegeven en de pixel 4a is in Duitsland niet meer te krijgen bij Mediamarkt/Saturn..
Als die al uitkomt in Europa ( 5A was enkel voor de States als ik me niet vergis).
Zal dat ofwel mei/juli of september/ oktober.
Google heeft rare lanceer periodes voor hun A lijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
J0YR1D3R schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:14:
@Neo-- Heb je je toestel dan op bijv. tafel liggen of zit hij in je broekzak? Wanneer je de powerbutton namelijk langere tijd ingedrukt houdt zal hij ook gaan herstarten.
Gewoon op tafel.
Zonder aan te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Zojuist weer een random reboot.
Vanuit het niets, hier liggend op de tafel.
Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56

Ik heb de Simyo esim binnen gekregen, en daar moet je een Simyo app voor installeren maar ik krijg steeds bij het registreren van de eSIM:

Simyo eSIM registratie:

Sorry er is iets fout gegaan!

Ik heb al uren aan de lijn gehangen met ze maar ze zeggen gewoon op de website dat de pixel 6 werkt met hun eSIM en de helpdesk zegt dat het een buitenlands toestel is uit Duitsland dus het werkt niet!? Dat slaat nergens op want als hij ook in Nederland officieel te koop was geweest was het exact hetzelfde toestel geweest.

Simyo verstrekt trouwens geen qr-code want anders had ik de eSIM via het menu kunnen installeren in plaats van de Simyo app die niet werkt.

Pffff......
Al meer succes? Ik heb nu een normale sim erin zitten maar via de app kan je de esim activiteren. Als ik dit doe loop ook na de bevestiging sms ook tegen een fout op. Geen idee wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-07 09:40
Neo-- schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:16:
Zojuist weer een random reboot.
Vanuit het niets, hier liggend op de tafel.
Heel vreemd
Wellicht heb je gewoon een defect toestel? Neem eens contact op met de klantenservice.
Als een harde reset geen redding bied, is het de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 19:39
Op mijn Pixel 6 Pro met de januari update heb ik een klein nieuw bugje ondekt.

Bij de instellingen van je simkaarten kun je deze een naam en kleur geven. Het aanpassen van de naam gaat goed, maar de kleur springt elke keer automatisch terug naar oranje. De gekozen kleur wordt niet opgeslagen.

Werkt dit bij anderen wel goed na de januari update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBFDjX_XLpgzjAz4Ov_hiGuNQFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x6cGCLTe0cEKTG0xajE90Yhj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Werkt bij mij inderdaad ook niet goed... jammer, maar ook niet echte een issue voor me.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier ook niet maar niet echt een probleem. Boeien welke kleur het heeft, zolang het maar zijn werk doet xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Heb sinds een paar weken de 6 Pro. Nu merk ik dat mijn camera app voortdurend vastloopt. Op internet lees je met name over het vastlopen en daarna opnieuw opstarten van de hele telefoon bij het gebruik van de camera, maar bij mij is het alleen de camera app. De rest van de telefoon doet het prima.
Heb tot nu toe geprobeerd om de updates voor camera app te verwijderen en cache te legen. Heeft niets geholpen. Ga morgen maar eens een factory reset doen en kijken of dat helpt.
Heeft iemand anders dit ook gehad en toevallig een oplossing gevonden?

Edit: heb contact gehad met Pixel Support. Heb nu via settings menu alle updates van de camera app verwijderd. Nu lijkt het weer redelijk te werken. Zij zeggen dat het issue bekend is en dat ze aan een fix werken. We zullen zien.

[ Voor 17% gewijzigd door AgeOfPanic op 23-01-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStaal
Mich schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Al meer succes? Ik heb nu een normale sim erin zitten maar via de app kan je de esim activiteren. Als ik dit doe loop ook na de bevestiging sms ook tegen een fout op. Geen idee wat er mis gaat.
Nee, het werkt nog steeds niet Ik ben nu bezig met de simyo helpdesk.....pffff.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
AgeOfPanic schreef op zondag 23 januari 2022 @ 01:33:
Heb sinds een paar weken de 6 Pro. Nu merk ik dat mijn camera app voortdurend vastloopt. Op internet lees je met name over het vastlopen en daarna opnieuw opstarten van de hele telefoon bij het gebruik van de camera, maar bij mij is het alleen de camera app. De rest van de telefoon doet het prima.
Heb tot nu toe geprobeerd om de updates voor camera app te verwijderen en cache te legen. Heeft niets geholpen. Ga morgen maar eens een factory reset doen en kijken of dat helpt.
Heeft iemand anders dit ook gehad en toevallig een oplossing gevonden?

Edit: heb contact gehad met Pixel Support. Heb nu via settings menu alle updates van de camera app verwijderd. Nu lijkt het weer redelijk te werken. Zij zeggen dat het issue bekend is en dat ze aan een fix werken. We zullen zien.
Hier geen enkele issue met de camera app. Wel vind ik dat Google rap werk moet maken met de veel uiteenlopende bug meldingen op internet. Januari heeft bij lange na niet alles opgelost. Overigens heb ik zelf de mazzel van een prima werkend toestel met hele goede batterij.

Alleen in combinatie met de Stand 2 vertoont m'n telefoon bugs, die online ook veel terug te vinden zijn. Maar ook hier geldt dat die bugs niet universeel zijn, dus bij heel veel mensen werkt de Stand gewoon prima. Overigens kreeg de oplader wel maar een mager zesje van The Verge; te duur en ook zij hadden een vervelende bug.

Ik ga hem (Stand 2) dan ook terugsturen. De Pixel 6 Pro hou ik, ben er - over het algemeen gezien - zeer tevreden over.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 23-01-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Absurd dat die problemen zo lang duren.
Je zou van Google toch wel wat meer kunnen verwachten.
Vele hebben al maandenlang problemen.
Rode kaart voor Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Arno58 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 06:49:
Absurd dat die problemen zo lang duren.
Je zou van Google toch wel wat meer kunnen verwachten.
Vele hebben al maandenlang problemen.
Rode kaart voor Google.
Ik ben vooral benieuwd naar waar het aan ligt. Want ik heb met mijn p6p mijn oude s10+ nog geen moment gemist, terwijl ik daarvoor twijfelde of het wel nodig was om te vervangen. Nu voelt mijn s10+ als een sloom ding wanneer ik die er nog eens bij pak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 16:24
Ik heb de zelfde ervaring met de p6P versus mijn S20+. Accu gaat ook lekker lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb sinds kort een Simyo abonnementje, maar nu zit ik met het probleem dat ik mijn thuis nummer niet (vaste lijn) niet meer kan bellen..

Simyo zegt er geen oplossing voor te hebben (voorheen kon ik het nummer wel bellen), en ik ben eigenlijk ten einde raad.

Ik heb mijn simkaartje in mijn oude telefoon gestopt, en toen ging het wel gewoon. Ook kan ik met die vaste lijn wel gewoon mijn mobiele nummer bellen..
Een factory reset heeft helaas ook niet geholpen.

Iemand ideeën? Het lijkt dus aan de telefoon zelf te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 14:47
*snip

In andere topic gepost nav geattendeerd te zijn door een medetweakers.

Verder een top toestel, alleen jammer dat mijn auto brightness geregeld van hot naar her spring. Ze zullen dit vast in toekomstige updates nog wel aanpassen.

[ Voor 79% gewijzigd door Azerox op 27-01-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
HTCHolland schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:50:
Iemand ideeën? Het lijkt dus aan de telefoon zelf te liggen.
Kun je andere vaste nummers wel bellen?
Heb je het soms per ongeluk geblokkeerd? (Bel app -> instellingen)
Ondersteund bellen aan/uit zetten?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen enkele issue gehad, net wel een random reboot, terwijl toestel ongebruikt naast me lag... 6 Pro it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:21
Ik heb een samsung 25 watt usb-c lader gekocht met de officiele kabel.
Wat ik soms heb is dat ik s'ochtends wakker word met een lege accu.
Als ik mijn pixel 6 s'avonds aan de stroom leg laad hij op maar dat stopt dus blijkbaar.
Erg lastig probleem omdat de wekker dan ook niet afgaat.
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Heb Android 12 al sinds het uitkwam op m'n Pixel 5, maar kan hier maar niet aan wennen. Met name netwerk/wifi (waar je het vaakst in zit) is een drama geworden qua bediening.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Meer mensen hier met KPN esim? Ik krijg hem via de app niet gedownload, Sta je netwerk provider toe om je simkaart te downloaden: Ok ->

melding: oeps er ging iets mis, probeer het later nog eens.

Iemand ervaring mee toevallig?

Ik kom van Vodafone af.

[ Voor 21% gewijzigd door outlandos op 27-01-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 05:37
Azerox schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:57:
Mocht je nog op zoek zijn naar een screenprotector, dit is echt de beste die er is:

https://www.amazon.com/dp..._yo2_dt_b_product_details

Gisteren erop gezet (p6p) en dat ging zo lekker, ik zie niet eens meer dat er een protector op zit en fingerprint werkt perfect. Geeft deze protector een 10/10. Dacht ik deel het even :)
Je weet dat daar een ander topic voor is?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2095390 :)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 16:24
outlandos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:54:
Meer mensen hier met KPN esim? Ik krijg hem via de app niet gedownload, Sta je netwerk provider toe om je simkaart te downloaden: Ok ->

melding: oeps er ging iets mis, probeer het later nog eens.

Iemand ervaring mee toevallig?

Ik kom van Vodafone af.
Ik heb uiteindelijk maar een gewone sim erin gestopt, nieuw toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bla65 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Ik heb uiteindelijk maar een gewone sim erin gestopt, nieuw toestel
Ja die is nu ook onderweg. Die schijn je eerst te moeten gebruiken en daarna kan je pas je esim activeren/downloaden.. echt wtf 😒 slechte eerste kennismaking met KPN...
Pagina: 1 ... 31 ... 62 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires