Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:14
Ik heb mijn 6 pro nu al een maand (zonder alle genoemde problemen overigens) en ik ontdek ineens dat er een beschermfolie op de camera zit. Heb ik gemist om die eraf te halen bij het uitpakken of moet hij erop blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-07 07:07
iestyn99 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:25:
Ik heb mijn 6 pro nu al een maand (zonder alle genoemde problemen overigens) en ik ontdek ineens dat er een beschermfolie op de camera zit. Heb ik gemist om die eraf te halen bij het uitpakken of moet hij erop blijven zitten?
De pixel 6 en pixel 6 pro worden geleverd zonder beschermfolie op de achter camera , heb je de pixel 6 pro nieuw of 2e hands gekocht?

Ik zou de beschermfolie er wel op laten zitten .. altijd handig tegen krassen e.d. zelf heb ik op AliExpress beschermfolie voor de achter camera van pixel 6 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 20:20
BlakeNL schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:03:
Allereerst de beste wensen allemaal! Vraagje, daar ben ik gisteren achtergekomen bij het video bellen rond 00.00 uur, problemen met de microfoon van de normale Pixel 6. Op de één of andere manier werkt de microfoon aan de bovenzijde niet. Bij videobellen (welke app dan ook) kan niemand mij horen. Ook bij een voicebericht op Whatsapp alleen maar lichte ruis. Ik weet zeker dat de microfoon het wel heeft gedaan (eerst geen klachten).

Nu ben ik het eea na gaan lopen. Op internet lees ik dus heel veel klachten hierover, ook oudere modellen. Sommigen zeggen dat zij hun Pixel terug hebben gebracht, een enkeling dat de software update heeft geholpen (staat ook in de bug fix). Toch ben ik benieuwd of het straks met de januari update verholpen is of dat het toch hardware is.

Op de Google website stond dat je je microfoon kon testen met de recorder app (onderste microfoon) en een video (bovenste microfoon). In beide gevallen wel geluid. Alleen heb ik het idee dat bij mijn video's toch geluid via de onderste microfoon wordt opgenomen, als ik praat wordt aan de onderzijde het meest geluid waargenomen. Hebben meerdere mensen last van dit probleem?
Ik ben via wat topics op Reddit erachter gekomen dat meer mensen hier last van hadden. Nu heb ik ook hard geblazen in de bovenste microfoon en het probleem is weg. Zeer vreemde situatie. Benieuwd of er ook Tweakers zijn met het probleem.

Zie ook:

https://www.reddit.com/r/...speakerphone_not_working/

https://piunikaweb.com/20...speaker-not-working-well/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:19
wian schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Grote kans dat de accuduur zo slecht was omdat er problemen waren met GSM ontvangst. Als ik keek naar de apps / systeem apps met het hoogste verbruik stond daar altijd een systeem app mbt ontvangst die 20-30% van het verbruik voor z'n rekening nam.

Zie overigens bij andere merken die nu Android 12 updates uitrollen ook problemen met GSM ontvangst. Google zal dit vast hoge prio geven en het snel oplossen.
Hier ook sinds de laatste update pittige battery drains door vooral 'mobile standby'. 5G staat al uit maar mag niet baten. Hoopte toch wel dat Google wat rapper dit soort flinke bugs zou verhelpen. Net als de belabberde vingerafdruk, wegvallende gesprekken en random wakes duurt het allemaal toch wel echt veel te lang voor een eigen ontwikkeld toestel. Of wordt helemaal niet gefixt zoals de random reboots die ik onderhand ook een keer of 5 heb gehad. Als dit laatste blijft voorkomen ga ik hier maar een RMA ticket voor aanmaken.

Het is dat het toestel qua prijs anno 2022 (helaas) richting budget gaat en er in deze prijsklasse qua camera geen alternatieven zijn maar anders was mijn P6 onderhand al lang geretourneerd. Mijn onderhand antieke HTC 10 is gewoon veel stabieler en heeft veel beter bereik, beetje bizar. Heb het idee dat AN12 gewoon niet af is en het gerushed is om de P6 ermee te kunnen lanceren. Had liever een stabiele ervaring met AN11 gehad.

Wellicht iets te veel meegegaan in de hype maar tot nu toe toch best wel teleurgesteld in de P6 zoals meerdere hier. Helaas geen voortzetting van de successen van de vorige modellen, zoveel is wel duidelijk.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 09:16
iestyn99 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:25:
Dit dacht ik ook maar de camera heeft een overgang van plastic aan de zijkanten naar glas. Ik zat al te pulken maar bedacht me net op tijd. Check anders Jerry rig everything zijn durability test op YT even. Dan kan je het goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:25
Arno58 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:24:
Hier 240 down. 4 G
219. Bij. 5 G !!

IPhone 13. 327 5 G

Beide in zelfde ruimte KPN
Blijft raar dat verschil.
Zou je aub ook willen testen tijdens een telefoongesprek? Ik vraag dit omdat ik eind van deze maand overstap naar KPN dus wil graag weten of dat goed zit (ik kan nog annuleren namelijk).

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 04-01-2022 22:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:00
https://support.google.co...update-january-2022?hl=en

January update is er. Dus mensen met connectie problemen hopelijk zijn die opgelost!

Edit: lees nu dat hij voor de P6 en P6 pro pas later komt....

[ Voor 15% gewijzigd door MrDucky op 04-01-2022 23:25 ]

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bij oproepgeschiedenis staat bij sommige gesprekken: "HD". Weet iemand wat dat inhoudt? Zal wel iets met High Definition zijn, maar waar is dat van afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 21:22
MrDucky schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:24:
https://support.google.co...update-january-2022?hl=en

January update is er. Dus mensen met connectie problemen hopelijk zijn die opgelost!

Edit: lees nu dat hij voor de P6 en P6 pro pas later komt....
Was al bekend dat de Pixel 6 update pas eind januari komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:56:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoeveel punten de gewone 6 zou behalen (dus het telelens deel eraf gehaald).
Vind het een mooie score en had eerlijk gezegd niet zo hoog verwacht. Knap werk.
Inmiddels is ook de score van de Pixel 6 bekend: https://www.dxomark.com/g...performer-in-its-segment/. Met 132 punten dus een prima resultaat in zijn prijsklasse. Op het onderdeel 'Photo' haalt de Pixel 6 zelfs een punt meer dan de Pixel 6 Pro, 144 om 143.

De Pixel 6 Pro kreeg een totaalscore van 135 punten: https://www.dxomark.com/g...ig-leap-in-image-quality/.

En de Pixel 5 kreeg 120 punten: https://www.dxomark.com/g...ra-review-software-power/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:05

BramT

Rule #1

outlandos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:43:
Bij oproepgeschiedenis staat bij sommige gesprekken: "HD". Weet iemand wat dat inhoudt? Zal wel iets met High Definition zijn, maar waar is dat van afhankelijk?
Afaik als zowel het netwerk van jou als van de ontvanger "HD" geluid ondersteunen dan heb/krijg je een "HD" verbinding. Dan zou het spraakgeluid een stuk beter moeten zijn. KPN ondersteund het in ieder geval; van de andere netwerken weet ik het niet -- dat kunnen andere vast aanvullen hier. Het bestaat ook al een paar jaar; de OP7 laat die icoontjes ook al zien. Je ziet trouwens ook zo'n HD-icoontje tijdens het bellen geloof ik.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:13
Ben vandaag naar Proximus winkel gegaan en mijn esim is geactiveerd. Mijn connectie lijkt weer normaal te doen, afwachten wat de komende dagen doet.

Heb ook nog gevraagd of ze ooit van plan zijn VoWifi te activeren voor Google Pixel phones. Die persoon zei dat ze constant bezig zijn met toestellen toe te voegen, maar ze kunnen er geen datum op plakken wanneer dit voor ons zou zijn. Dus eigenlijk zijn we niks wijzer geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 21:22
Iemand toevallig ervaring met deze app?
Ziet er veelbelovend uit.

https://9to5google.com/20...rs-control-repainter-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
CRXed schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:08:

Geen ervaring, maar spreekt me wel erg aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:53
CRXed schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:08:

Zo te zien werkt de kleur aanpassen (als we de januari patch krijgen) wel met deze app, ondanks dat er in het artikel staat dat het niet werkt. Er staat het volgende in de changelog van vandaag:

code:
1
2
3
4
5
• Added support for custom color picker on unrooted Android 12L and 12 with January update (advanced customization is no longer possible)
• Added full support for theming system UI and Samsung apps on One UI 4
• Automatically restore stock theme when app is uninstalled
• Material You switch UI in settings
• Fixed potential stability issues

https://play.google.com/s...s?id=dev.kdrag0n.dyntheme

Zelf geen ervaring met de app helaas maar zou graag willen weten of het goed werkt.

Edit: link naar playstore toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door GiantHoax op 06-01-2022 14:00 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
De reden waarom ik deze telefoon heb ... Wat een heerlijke camera, heb foto's met een fantastisch dynamisch bereik en de magic eraser doet zijn werk snel en goed. Blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZBPNfmi2rSae8W0OjtfCUT8FVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qthxt8UCj1ogDcWU7ZKSqR7j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sv8m9ScDm6a4u-XaVNac7cYHGMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxIJVFOgQJKnEITTEw8HqxxA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:50
outlandos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:43:
Dan is het gesprek via VoLTE gevoerd waardoor je een betere geluidskwaliteit zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
GroeneThee schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:36:
De reden waarom ik deze telefoon heb ... Wat een heerlijke camera, heb foto's met een fantastisch dynamisch bereik en de magic eraser doet zijn werk snel en goed. Blij mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De " magic eraser" is een tool die ik veel gebruik ook op foto's genomen met een andere telefoon doet ie het werk perfect!!
Waar heb je die foto's gemaakt. welke kerk?? Ziet er perfect uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Sakerhetz op 06-01-2022 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Sakerhetz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:21:
[...]

De " magic eraser" is een tool die ik veel gebruik ook op foto's genomen met een andere telefoon doet ie het werk perfect!!
Waar heb je die foto's gemaakt. welke kerk?? Ziet er perfect uit.
De Dom in Berlijn😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeppeMan
Te vroeg gejuicht, esim heeft niet geholpen... Nog steeds slechte connectie en soms disconnects.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
ZeppeMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:31:
Te vroeg gejuicht, esim heeft niet geholpen... Nog steeds slechte connectie en soms disconnects.
Vreemd, zelf heb ik de pixel 6 met december Update.. niet via ota ontvangen maar via sideload plus computer en nergens last van... Gesprekken komen altijd binnen en geen enkele verbroken verbinding en / of slechte verbinding gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeppeMan
Sakerhetz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Vreemd, zelf heb ik de pixel 6 met december Update.. niet via ota ontvangen maar via sideload plus computer en nergens last van... Gesprekken komen altijd binnen en geen enkele verbroken verbinding en / of slechte verbinding gehad.
Met de november update was mijn ontvangst perfect, zelf beter dan mijn pixel 5. De januari update mag komen aub 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
outlandos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:11:
[...]

Je hoeft hier op GoT je berichten niet te beginnen met hallo en af te sluiten met een groet. Het is een forum en geen mailwisseling (niet vervelend bedoeld overigens).

Wat je vraag betreft, daar heb ik het antwoord niet op maar ik zou het ook wel graag willen weten.
De pixel 6 heeft inderdaad adaptive laden de telefoon laadt langzaam op en als de wekker is ingesteld dan is de telefoon op het tijdstip dat je kiest ( de wekker) volledig opgeladen

En "hoi allemaal" en een "groet" vind ik zelf net- eitquette stoor ik mij in het geheel niet aan!!

Groet Sakerhetz😁😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:32
ZeppeMan schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Met de november update was mijn ontvangst perfect, zelf beter dan mijn pixel 5. De januari update mag komen aub 🙂
Als je echt een probleem hebt met de ontvangst, dan kun je een rollback doen naar de november factory image.
Hiervoor moet je in de Ontwikkelaarsopties de OEM-ontgrendeling inschakelen.
en daarna kun je de procedure van Google volgen om de factory image te instaleren https://developers.google.com/android/images

Maak voortijd wel van alles een goede backup, een factory reset is onderdeel van de procedure.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

13art

Moderator Mobile
Sakerhetz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:46:
[...]

En "hoi allemaal" en een "groet" vind ik zelf net- eitquette stoor ik mij in het geheel niet aan!!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:34

OmeJoyo

This is me

Inmiddels snap ik nu waarom Google op zoek is naar informatie over locaties waar je signaal wegvalt. Ik maak dagelijks een wandeling en er is 1 route waar mijn signaal binnen dezelfde 100 meter volledig wegvalt. Vrouw en vriendin op hetzelfde netwerk, met niet Pixel telefoon hebben daar geen enkel probleem. Als ik daar loop valt de gegarandeerd uit. (Ik merk dit tijdens het spelen met Pokemon GO, dus merk de missende verbinding direct)

Ik gebruik nu wel vliegtuigmodus aan/uit om de verbinding te herstellen. Het werkt dan eigenlijk instant weer.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
offtopic:
Regels zijn er voor om gebroken te worden.. mijn mening.
Maar altijd leuk dat iemand toch het Tweakers handboek er op na slaat😁😁

[ Voor 1% gewijzigd door 13art op 07-01-2022 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
Ook ik heb mijn Pixel 6 van de hand gedaan, met gemengde gevoelens. De camera is echt briljant goed en de software lekker snappy. Wat software issues zijn wel een smetje, maar ben er van overtuigd dat die op korte termijn opgelost worden. Maar ik kon simpelweg niet wennen aan het formaat, met name de breedte.

Voor nu weer terug bij de Pixel 3a en we zien wel wat er op termijn volgt.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik heb gisteren een nieuwe Pixel 6 in het zwart meegenomen in DLD.
Vandaag toch maar is opladen, maar tot mijn grote teleurstelling doen al mijn laders het niet....
Niet die van de P30 Pro, niet van de OP3, ook niet van mijn fietslampjes.
De telefoon laad nu op via de laptop.
Kan het nog zijn dat ik de kabel gebruik van Huawei? Ja, de kabel was het probleem. Een oude DASH cable van Oneplus geprobeerd en alle opladers doen het nu wel.
Bij de Pixel hebben ze er slim genoeg gewoon een USB-C naar USB-C kabel in gedaan met een verloop naar USB-A female.... Heel handig!

Verder vooralsnog wel tevreden met de telefoon, echter komt mijn hoesje pas later vandaag binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Koen87 op 08-01-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 14:53
Koen87 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:04:
Vandaag toch maar is opladen, maar tot mijn grote teleurstelling doen al mijn laders het niet....
Kan het nog zijn dat ik de kabel gebruik van Huawei? Ja, de kabel was het probleem. Een oude DASH cable van Oneplus geprobeerd en alle opladers doen het nu wel.
Bij de Pixel hebben ze er slim genoeg gewoon een USB-C naar USB-C kabel in gedaan met een verloop naar USB-A female.... Heel handig!

Verder vooralsnog wel tevreden met de telefoon, echter komt mijn hoesje pas later vandaag binnen.
Wat is de reden dat je hem uit DLD hebt gehaald en hoe bevalt hij in vergelijking tot de p30 pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
Koen87 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:04:

Om het toestel snel op te laden heb je een USB-PD nodig nodig, dat is oer definitie een USB-C aansluiting, niet alle kabels zullen dit ondersteunen, maar de meegeleverde zal dit zeker kunnen.
Een USB-A naar USB-C zal in ieder geval langzaam laden ondersteunen, voor zover ik weet wordt Quelcomm QC niet ondersteunt door de Pixel 6.
Om het toestel snel op te laden is het dus zaak om de juiste lader te gebruiken en een goede kabel, die kaatste is meegeleverd.
De eerdere lades die bij de oudere pixels zijn meegeleverd functioneren allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:09
bachhimself schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Wat is de reden dat je hem uit DLD hebt gehaald en hoe bevalt hij in vergelijking tot de p30 pro?
Toevallig gisteren hetzelfde gedaan. In mijn geval had ik een pixel 3a die tijdens een midweek Keulen besloot om niet meer te laden. Sterker nog, hij laadde alleen nog juist andere apparaten (laptop, powerbank) op IPV dat hij zelf laadde. Fabrieksinstellingen reset etc haalde niets uit en het internet bracht geen goede opties. Jammer, fijne telefoon.

Dus naar de MediaMarkt gegaan, was toch in de buurt en was minder gedoe dan in Nederland beseffen dat ik hem alsnog zou willen hebben. Wel wennen qua grootte en omdat hij topzwaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
bachhimself schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Duitsland ligt bij mij om de hoek, 20 min van hier naar de Saturn. Daarnaast zijn de prijzen net zoals bij Google zelf, dus €649 voor de pixel 6.

Zelf voor de 6 gekozen, omdat ik niet het prijsverschil kon rechtvaardigen. Ik gebruikte niet tot nauwelijks de zoom camera op mijn oude p30 pro. Curved display vind ik ook minder. Dan zou ik het moeten doen voor het extra geheugen en het display. Maar ik game niet en beide schermen zijn al een upgrade t.o.v. de P30 pro, die ik al erg goed vond.
BGLAdmin schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:23:
[...]

Om het toestel snel op te laden heb je een USB-PD nodig nodig, dat is oer definitie een USB-C aansluiting, niet alle kabels zullen dit ondersteunen, maar de meegeleverde zal dit zeker kunnen.
Een USB-A naar USB-C zal in ieder geval langzaam laden ondersteunen, voor zover ik weet wordt Quelcomm QC niet ondersteunt door de Pixel 6.
Om het toestel snel op te laden is het dus zaak om de juiste lader te gebruiken en een goede kabel, die kaatste is meegeleverd.
De eerdere lades die bij de oudere pixels zijn meegeleverd functioneren allemaal.
Thanks voor de info, voor nu voldoet het wel en laad hij goed op. Het komt bijzonder weinig voor dat ik snel moet opladen. Voor nu zit ik dus nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Koen87 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Duitsland ligt bij mij om de hoek, 20 min van hier naar de Saturn. Daarnaast zijn de prijzen net zoals bij Google zelf, dus €649 voor de pixel 6.

Zelf voor de 6 gekozen, omdat ik niet het prijsverschil kon rechtvaardigen. Ik gebruikte niet tot nauwelijks de zoom camera op mijn oude p30 pro. Curved display vind ik ook minder. Dan zou ik het moeten doen voor het extra geheugen en het display. Maar ik game niet en beide schermen zijn al een upgrade t.o.v. de P30 pro, die ik al erg goed vond.

[...]

Thanks voor de info, voor nu voldoet het wel en laad hij goed op. Het komt bijzonder weinig voor dat ik snel moet opladen. Voor nu zit ik dus nog wel goed.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Pro en ben daar wel blij mee, maar als je geen telefoon guru bent of geld te veel hebt dan zou ik ook voor de normale Pixel zijn gegaan. Overigens gebruikte ik de zoom ook zelden met m'n oude telefoon, maar nu best wel regelmatig omdat hij zo geweldig is (tot 4x inzoomen zonder kwaliteitsverlies is echt top). Curved edges daar begin ik aan te wennen, maar ze hadden wel iets minder curved mogen zijn. Gelukkig helpt een hoesje daarbij. Het ziet er wel gelijk veel luxer uit dan de gewone P. En verder is het duimen voor face-unlock die mogelijk voor de Pro komt in de lente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:50
Arno58 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:24:
Hier 240 down. 4 G
219. Bij. 5 G !!

IPhone 13. 327 5 G

Beide in zelfde ruimte KPN
Blijft raar dat verschil.
Ik heb al een tijdje geen speedtest run gedaan en heb ook geen Iphone bij de hand. Maar ik heb vandaag zelfs een bestand gedownload met 380 Mbit/s op mijn Pixel 6Pro op 4G. Heb zulke snelheden nog niet eerder gezien met mijn vorige telefoons.

Denk dat als ik een speedtest.net run zou gaan doen, dat het dan zelfs hoger zou gaan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
yeth3119 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Ik heb al een tijdje geen speedtest run gedaan en heb ook geen Iphone bij de hand. Maar ik heb vandaag zelfs een bestand gedownload met 380 Mbit/s op mijn Pixel 6Pro op 4G. Heb zulke snelheden nog niet eerder gezien met mijn vorige telefoons.

Denk dat als ik een speedtest.net run zou gaan doen, dat het dan zelfs hoger zou gaan uitkomen.
En wat let je? :P

Welke provider heb je overigens? En esim of gewone sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
outlandos schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Pro en ben daar wel blij mee, maar als je geen telefoon guru bent of geld te veel hebt dan zou ik ook voor de normale Pixel zijn gegaan. Overigens gebruikte ik de zoom ook zelden met m'n oude telefoon, maar nu best wel regelmatig omdat hij zo geweldig is (tot 4x inzoomen zonder kwaliteitsverlies is echt top). Curved edges daar begin ik aan te wennen, maar ze hadden wel iets minder curved mogen zijn. Gelukkig helpt een hoesje daarbij. Het ziet er wel gelijk veel luxer uit dan de gewone P. En verder is het duimen voor face-unlock die mogelijk voor de Pro komt in de lente.
Normaal zou ik ook voor de Pro hebben gekozen, aangezien ik erg veel doe met het apparaat.
Wellicht dat ik spijt ga krijgen, maar zo voelt het nu nog niet. What you don't know, you can't miss, zeg maar.

Stock is wel echt stock, soms mis je wel wat handige features die fabrikanten inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:40
Koen87 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Normaal zou ik ook voor de Pro hebben gekozen, aangezien ik erg veel doe met het apparaat.
Wellicht dat ik spijt ga krijgen, maar zo voelt het nu nog niet. What you don't know, you can't miss, zeg maar.

Stock is wel echt stock, soms mis je wel wat handige features die fabrikanten inbouwen.
Pixels draait alles behalve stock ;) , ik denk niet dat er een smartphone out of the box stock draait. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:50
outlandos schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:08:
[...]

En wat let je? :P

Welke provider heb je overigens? En esim of gewone sim?
Ik heb T-mobile met een normale sim kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:09
Pukson schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:30:
Wie heeft het inmiddels voor elkaar gekregen om de Quick Wallet tile geactiveerd te krijgen?
Ik zou ook graag wat klantenkaarten e.d. willen aanmaken op de pixel maar lijkt helaasOnePlus app te zijn (Card package - Add membership card) en de Wallet doet het niet op de Pixel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Jelloz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Ik zou ook graag wat klantenkaarten e.d. willen aanmaken op de pixel maar lijkt helaasOnePlus app te zijn (Card package - Add membership card) en de Wallet doet het niet op de Pixel |:(
Is dat niet gewoon de Google Pay app geworden? Daar staan tenminste mijn IKEA en Flying blue kaarten wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21
Jelloz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Stocard al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:26
Gebruik ik ook, werkt ook prima op de Pixel 6 (pro). Wel even alle meldingen uitzetten, dan heb je alleen gemak en geen last van de app ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 22:00
Heeft iemand bij een Nederlandse provider VoWIFI en VoLTE werkend? Ik zit bij BEN maar ik krijg het niet werkend. Met mijn vorige telefoon OP6T werkte dit wel. Ik lees trouwens overal dat je hier niet op hoeft te rekenen als het toestel zelf niet in het land verkocht wordt, maar ik heb hier twijfels over, aangezien dit volgens mij een carrier instelling is.

Als dit bij anderen wel werkt weet ik dat ik bij BEN moet gaan zeuren.

(gaat om een gewone pixel 6 trouwens)

[ Voor 5% gewijzigd door Worrum op 10-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Worrum schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:14:
Heeft iemand bij een Nederlandse provider VoWIFI en VoLTE werkend? Ik zit bij BEN maar ik krijg het niet werkend. Met mijn vorige telefoon OP6T werkte dit wel. Ik lees trouwens overal dat je hier niet op hoeft te rekenen als het toestel zelf niet in het land verkocht wordt, maar ik heb hier twijfels over, aangezien dit volgens mij een carrier instelling is.

Werken hier allebei. T-Mobile NL. (Weliswaar met GrapheneOS, maar denk dat dat geen verschil mag maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin

Op mijn Pixel 6, in samenwerking met T-mobile werkt dit prima, deit met de november 2021 stock firmware (SD1A.210817.36)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos

Bij KPN werkt sinds kort VoLTE, maar VoWiFi nog steeds niet. Volgens mij is BEN van KPN...

Zijn al meerdere topics over op het KPN forum.

Bij Vodafone werkt dat alles wel gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004

13art

Moderator Mobile
outlandos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:08:
[...]

Volgens mij is BEN van KPN...
Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk, niet die van KPN.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
13art schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:18:
[...]

Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk, niet die dat van KPN.
Dan is er voor hem nog hoop :)

Als je het van KPN moet hebben kan je het wel schudden wat VoWiFi betreft.

[kleine lettertjes]Het is trouwens het netwerk dat, niet het netwerk die:

het = dat (het bedrijf dat op omvallen staat)
de = die (de fiets die daar stond) [/kleine lettertjes]

[ Voor 26% gewijzigd door outlandos op 10-01-2022 18:53 . Reden: geen idee hoe je die kleine lettertjes doet :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 13:31
VoWifi is erg irritant als je binnen bent met slechte wifi. Of van Ap naar ap loopt in bedrijf. Zet dat nu standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
Koen87 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Is dat niet gewoon de Google Pay app geworden? Daar staan tenminste mijn IKEA en Flying blue kaarten wel in.
Verdomd, Ikea family card stond er al in inderdaad. :+
En ik maar denken dat alleen die Wallet tile bruikbaar was.

[ Voor 9% gewijzigd door Jelloz op 10-01-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:00
RielN schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:55:
VoWifi is erg irritant als je binnen bent met slechte wifi. Of van Ap naar ap loopt in bedrijf. Zet dat nu standaard uit.
Bij mij schakelt dat netjes over van AP naar AP?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:23
outlandos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:08:
[...]

Bij KPN werkt sinds kort VoLTE, maar VoWiFi nog steeds niet. Volgens mij is BEN van KPN...

Zijn al meerdere topics over op het KPN forum.

Bij Vodafone werkt dat alles wel gewoon perfect.
Bij Simyo werkt VoWifi wel op een aantal toestellen en dat gaat ook over het KPN netwerk. Ze moeten dit alleen per toestel werkend maken. Tot nu toe werkt het vooral op Iphone en Samsung telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
Jelloz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:00:
[...]

Verdomd, Ikea family card stond er al in inderdaad. :+
En ik maar denken dat alleen die Wallet tile bruikbaar was.
Hebben jullie deze kaarten gescand? Want ik heb ze handmatig ingevoerd maar ik krijg geen streepjescode in de Google pay app, van geen enkele pas.

Als ik Reddit lees dan zie ik enkel dezelfde issues terugkomen maar nog zonder oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door soskes op 11-01-2022 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelloz
soskes schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:10:
[...]

Hebben jullie deze kaarten gescand? Want ik heb ze handmatig ingevoerd maar ik krijg geen streepjescode in de Google pay app, van geen enkele pas.

Als ik Reddit lees dan zie ik enkel dezelfde issues terugkomen maar nog zonder oplossing.
Nee, Ikea.nl heeft ergens add to wallet icoontje als je naar je family pass gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra

Hier KPN met alleen VoLTE aan. Belt prima, zolang er bereik is. Op kantoor = geen bereik, dus alleen sms met gemiste oproepen. Op basis van meerdere Tweakers die Tele2 in hun P6 hebben, ga ik per 28 januari over. Vodafone en T-Mobile hebben net als Tele2 ook VoWiFi in laten schakelen door Google. Het is overigens verre van zeker dat andere virtuele providers op hetzelfde netwerk ook dezelfde configuratie laten laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Mich schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:48:
[...]

Bij Simyo werkt VoWifi wel op een aantal toestellen en dat gaat ook over het KPN netwerk. Ze moeten dit alleen per toestel werkend maken. Tot nu toe werkt het vooral op Iphone en Samsung telefoons.
I know. Ik had het specifiek over VoWiFi icm Pixel telefoons. Er zijn al jaren smeekbeden op het KPN forum, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Hoe is de batterij bij jullie? Ik merk dat de SOT behoorlijk goed is, in ieder geval vergeleken met mijn vorige telefoon. Als ik de telefoon vrij veel gebruik haal ik makkelijk 8 uur (vooral browsen, whatsapp en een beetje pokemon go, niks super zwaars). Maar ik merk ook dat in slaap stand ik ~30% batterij verlies in 24 uur.

Ik heb nu bv nog 29% over waarvan 29% screen off time in 24 uur en 42% voor 5 uur screen on. Is dit een beetje vergelijkbaar met anderen?

Pixel 6 (niet pro), November update.

Voor de rest geen grote klachten. Wat irritaties in android 12, vooral die widget bovenaan die je niet kan verwijderen die alleen de tijd laat zien (ik heb een keer een agenda appointment zien verschijnen maar dat was nadat de start tijd al was begonnen dus totaal nutteloos). Wat ik wel erg irritant vind is dat adaptive charge past werkt als je een alarm instelt NADAT je de telefoon al aan de lader hebt gehangen. Geen idee waar het anders niet werkt... vooral met draadloos laden niet erg praktisch.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Wat die widget betreft laat die bij mij standaard ook het weer zien.
Wat afspraken betreft ligt het niet aan de agenda of de widget, je kan instellen wanneer je het wilt zien of vanaf wanneer en welke tijdspanne het toont dus zo nutteloos is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HARMIEWARMIE
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
t_o_c schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:05:
Wat ik wel erg irritant vind is dat adaptive charge past werkt als je een alarm instelt NADAT je de telefoon al aan de lader hebt gehangen. Geen idee waar het anders niet werkt... vooral met draadloos laden niet erg praktisch.
Weet je zeker dat je de functie aan hebt staan? Bij mij werkt het namelijk wel mooi met samen mijn wekkers elke ochtend, terwijl ik die niet heb ingesteld tijdens het laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
HARMIEWARMIE schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Weet je zeker dat je de functie aan hebt staan? Bij mij werkt het namelijk wel mooi met samen mijn wekkers elke ochtend, terwijl ik die niet heb ingesteld tijdens het laden. :)
Hier werkt het ook prima inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009

Ves

A gadget addicted Bounty

soskes schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:10:
[...]

Via een aantal websites a link naar Google Pay om het toe te voegen. Anderen een scan waar een QR code f barcode was.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
HARMIEWARMIE schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Staat aan want het werkt wel als ik een alarm instel nadat de telefoon is begonnen met opladen. Maar schijnbaar is dit een bekende bug. Adaptive charge werkt niet met herhalende alarmen...
LeStef schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:18:
Wat die widget betreft laat die bij mij standaard ook het weer zien.
Wat afspraken betreft ligt het niet aan de agenda of de widget, je kan instellen wanneer je het wilt zien of vanaf wanneer en welke tijdspanne het toont dus zo nutteloos is het niet.
Heb het even getest maar het lijkt alleen te werken als er een notificatie is ingesteld voor het betreffende agenda item en zelfs dan word er alleen iets getoond wanneer het binnen de ingestelde notificatie tijd valt.. Verjaardagen etc. worden dus standaard niet getoond. Nagenoeg nutteloos wat mij betreft.

Weer werkt idd wel alleen is de weer app totaal nutteloos als je iets meer wil zien dan alleen de temperatuur. Ik snap ook niet waarom je niet meerdere steden kan instellen zodat je makkelijk het weer ergens anders kan zien. Nee, je moet weer verplicht iets gaan intypen in een searchbar...

[ Voor 49% gewijzigd door t_o_c op 12-01-2022 07:14 ]

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
Kijk ...dit legt weer wat druk bij Google....

Killing dit soort tweets van iemand als MKBHD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3iAUE3ZjzD078D0x2_lE9s_jVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YQrpr5fFH4HBOanaA9o3fW9M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z4J-07fny_lWvjgLQtHo3qid2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lY7k4Cih52OEG4bI24ARgMfv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door GroeneThee op 12-01-2022 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
t_o_c schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:11:
Staat aan want het werkt wel als ik een alarm instel nadat de telefoon is begonnen met opladen. Maar schijnbaar is dit een bekende bug. Adaptive charge werkt niet met herhalende alarmen...
Adaptive charge stond bij mij zelfs aan op herhalende alarmen die geïmporteerd waren van mijn vorige telefoon. Snel uitgezet aangezien ik nooit oplaad tijdens het slapen en op deze manier niet 's avonds nog even snel kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
GroeneThee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je weet toch dat Twitter bedoeld is om alleen maar negatieve berichten te verspreiden.
Ben nog steeds een tevreden gebruiker van mijn Pixel 6 met de november patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
BGLAdmin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:03:
[...]

Je weet toch dat Twitter bedoeld is om alleen maar negatieve berichten te verspreiden.
Ben nog steeds een tevreden gebruiker van mijn Pixel 6 met de november patch.
Dan heb je er een wel erg beperkte kijk op ;)

Ben zelf ook tevreden buiten dat hij sinds de dec update de P6P af en toe een spontane reboot doet. En dat is best irritant tijdens het navigeren :)

Maar daar buiten zijn er voldoende mensen die dezelfde problemen ervaren. En die zijn wel gebaat bij een snelle maar vooral goede oplossing. En dan helpen dergelijke berichten van personen zoals hem wel degelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door GroeneThee op 12-01-2022 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Ik lees hier eigenlijk meer problemen met de Pro dan met de normale 6, heb op de 6 met de november patch gelukkig nergens last van tot nu toe. Ja de vingerafdruk sensor mag iets sneller maar over het algemeen niets te klagen. Ben toch blij dat ik niet die €300 meer heb uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
GroeneThee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Dan heb je er een wel erg beperkte kijk op ;)

Ben zelf ook tevreden buiten dat hij sinds de dec update de P6P af en toe een spontane reboot doet. En dat is best irritant tijdens het navigeren :)

Maar daar buiten zijn er voldoende mensen die dezelfde problemen ervaren. En die zijn wel gebaat bij een snelle maar vooral goede oplossing. En dan helpen dergelijke berichten van personen zoals hem wel degelijk.
Google heeft de verwachting gegeven dat eind van januari een patch komt voor de P6 en de P6P, vooral na de verbindingsproblemen die zijn ontstaan na de december update, die om die reden dan ook teruggetrokken is. Eerst was de OTA update uit gezet eneind december ook de images offline gehaald om sideloaden tegen te gaan, omdat er echt fouten in de december update zitten.

Ik heb het gevoel dat Google dit probleem serieus neemt, het kost nu eenmaal tijd om de fouten op te sporen en een oplossing te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:24
GroeneThee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit zelf wel op de december patch op een 6 pro en heb nergens last van.. :P zal ik wel de enige zijn.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
spartacusNLD schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Ik zit zelf wel op de december patch op een 6 pro en heb nergens last van.. :P zal ik wel de enige zijn.
lucky you :9 Zelf ook erg happy hoor.
BGLAdmin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Ik heb het gevoel dat Google dit probleem serieus neemt, het kost nu eenmaal tijd om de fouten op te sporen en een oplossing te ontwikkelen.
Geloof ik ook wel, maar er is wel heel erg veel "kapot" gegaan voor velen dat dit eigenlijk niet had mogen gebeuren. Vandaar dat ik die extra druk vanuit mensen zoals MKBHD juist fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-J
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-06-2022

P-J

Ik ben opzoek naar een usb-c naar 3.5mm jack om op Yamaha studiomonitoren aan te sluiten. Dus ik wil wel wat volume kunnen genereren. Ik heb al een Apple adapter gekocht maar hierbij is het volume veel te laag. Wie kan me helpen? Werkt een bluetooth ontvanger goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:14
[...]

Nee hoor, hier nog een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En hier ook (P6P met december update). Ja, de vingerafdrukscanner maakt hier en daar een foutje. Maar dat was op mijn S10+ echt niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:33

WoBBeL

*zwaai*

Zucht...even niet nagedacht. Pixel 6 gekocht en probeerde eSIM te activeren via mijn werk maar activatie faalt iedere keer. De leverancier Voiceworks zegt dat ik het moet aanmelden bij Google omdat het balletje schijnbaar bij hun ligt...

Dan maar weer een fysieke SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:03
[...]

d:)b gaat prima hier met de december update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:56
Ik ben deze dagen voor werk in een andere stad (zelfs land) en ik heb gek genoeg minder problemen. Vanochtend om 7 uur van de lader gehaald met 100% batterij en op dit moment heb ik nog 85%. Zo was het eigenlijk ook voor de december update. Nu zie ik mijn bereik nogal fluctueren maar gebruikt dan toch minder batterij. Batterij usage is ook nog maar 30% voor "Mobile Network". Een telefoongesprek gisteren ging ook goed.

Nu woon ik op het duitse platteland, maar heb met de november update nooit problemen gehad. Maar dit vind ik wel erg opvallend. Morgen weer terug naar huis, maar eens zien hoe het thuis weer gaat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Ik heb sinds kort een Pixel 6 (hiervoor een 3a XL) en loop tegen wat problemen aan met bedrade oortjes. Eerst had ik USB-C oortjes, zonder DAC, die werkte niet ben ik achtergekomen.

Nu heb ik deze: https://www.amazon.nl/dp/B092D8ZMTP, en die werken wel, maar de verbinding verbreekt steeds. Ik zie een aantal meldingen op google forums van dit probleem, maar weinig oplossingen. Zijn er meer mensen met dit probleem? Weet niet zo goed hoe dit te troubleshooten zonder nog meer oortjes te bestellen.

Vooralsnog bevalt de upgrade maar matig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
Helsie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:28:
[...]

En hier ook (P6P met december update). Ja, de vingerafdrukscanner maakt hier en daar een foutje. Maar dat was op mijn S10+ echt niet anders.
Snap dat het irritant is, maar hier ook een bugloze P6P op de december patch d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
nerovectra schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Snap dat het irritant is, maar hier ook een bugloze P6P op de december patch d:)b
Op de december Update met de pixel 6 en geen problemen .. niet met de batterij, netwerk of vinger afdruk scanner.

De pixel is een goede telefoon maar wordt veelal afgekraakt door gebruikers!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:53

KrazyJay

Ik heb de Pro ander wel gedowngrade van december naar november omdat ik gewoon niet bereikbaar was. Eén keer 112 moeten bellen om een onbekende te helpen en ik was bij alle drie de pogingen gewoon niet te horen aan de andere kant. Dat vond ik toch wel zeer kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
KrazyJay schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:08:
Ik heb de Pro ander wel gedowngrade van december naar november omdat ik gewoon niet bereikbaar was. Eén keer 112 moeten bellen om een onbekende te helpen en ik was bij alle drie de pogingen gewoon niet te horen aan de andere kant. Dat vond ik toch wel zeer kwalijk.
Ja de december update is voor veel gebruikers echt heel vervelend. Google moet dit in de toekomst absoluut zien te voorkomen.

[ Voor 243% gewijzigd door outlandos op 12-01-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Sakerhetz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:25:
[...]

Op de december Update met de pixel 6 en geen problemen .. niet met de batterij, netwerk of vinger afdruk scanner.

De pixel is een goede telefoon maar wordt veelal afgekraakt door gebruikers!!
Fijn voor je, maar de meest bekende tech gebruiker ter wereld is inmiddels afgehaakt door alle bugs. Kan het hem niet kwalijk nemen:

https://twitter.com/MKBHD/status/1481108783996751874?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
KrazyJay schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:08:
Dat is het zeker! Dat er veel mensen een toestel zonders issues hebben wil zéker niet zeggen dat mensen met een toestel mét issues niet moeten zeuren. Voordeel van een telefoon van Google is dat je nooit lang issues hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Anders dan de connectiviteit met de december update ben ik wel tevreden en heb ik verder geen last van bugs. Sinds de downgrade naar novemben heb ik nergens meer last van gehad. Ook de fingerprint is in orde, ook al kom ik van de Pixel 5 waar die achterop zat. Hopelijk wel snel de nieuwe update en daarbij hopelijk 5G in België (maar dat is elke maand hopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
KrazyJay schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:59:
Anders dan de connectiviteit met de december update ben ik wel tevreden en heb ik verder geen last van bugs. Sinds de downgrade naar novemben heb ik nergens meer last van gehad. Ook de fingerprint is in orde, ook al kom ik van de Pixel 5 waar die achterop zat. Hopelijk wel snel de nieuwe update en daarbij hopelijk 5G in België (maar dat is elke maand hopen).
Vingerscanner is het enige dat bij mij niet zo lekker gaat. Heb je meerdere keren dezelfde vinger opgeslagen?

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 12-01-2022 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
outlandos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Fijn voor je, maar de meest bekende tech gebruiker ter wereld is inmiddels afgehaakt door alle bugs. Kan het hem niet kwalijk nemen:

Is zijn keuze , IK blijf bij de google pixel 6.
Wat heeft de meest bekende techgebruiker er eigenlijk mee te maken... ???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Sakerhetz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:25:
[...]

Is zijn keuze , IK blijf bij de google pixel 6.
Wat heeft de meest bekende techgebruiker er eigenlijk mee te maken... ???
Serieuze vraag? Deze tweet staat op heel veel Android websites vandaag als nieuwsitem. En ook aan de reacties onder die artikelen zie je zoveel negatieve reacties. Leuk dat het voor sommige goed werkt, maar voor te veel mensen werkt het niet goed. Dat is toch een kwalijke zaak. Alle additionele functies van de Stand 2 werken überhaupt niet met Pixels die nog de november update hebben. Come on Google get your things together.

*knip*. Offtopic.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 13-01-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Het één toestel is het andere niet.
Kan zijn dat die " bekende" tech gebruiker met een mindere zit, dat wilt niet zeggen dat hij dat toestel aan niemand kan aanraden.
Het is ook maar een influencer, niet meer, niet minder en daar doe ik helemaal niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
LeStef schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:49:
Het één toestel is het andere niet.
Kan zijn dat die " bekende" tech gebruiker met een mindere zit, dat wilt niet zeggen dat hij dat toestel aan niemand kan aanraden.
Het is ook maar een influencer, niet meer, niet minder en daar doe ik helemaal niet aan mee.
Het heeft echt helemaal niets met goede en minder goede toestellen te maken. Dit is 100% software gerelateerd.

Eind januari wanneer de nieuwe update er is zullen de problemen hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 12-01-2022 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
outlandos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:51:
[...]

Het heeft echt helemaal niets met goede en minder goede toestellen te maken. Dit is 100% software gerelateerd.

Eind januari wanneer de nieuwe update er is zullen de problemen hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn.
Dat bedoel ik ergens ook, sommigen hebben problemen en andere niet. Google kennende komt dat in orde. Mijn pint was dat die "bekende" goeroe de Pixel 6/Pro aan niemand aanraadt en vind dit zeer kort door de bocht. Dus zo briljant is hij dan ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

outlandos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Vingerscanner is het enige dat bij mij niet zo lekker gaat. Heb je meerdere keren dezelfde vinger opgeslagen?
Eén keer voor elke duim. Ik had erger verwacht op dat vlak na alle verhalen, maar het werkt goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wel enigszins een met Sakerhetz. Als je als nieuwswebsite gaat schrijven wat MBHKD tweet, tsjaa.
Goed dat 'ie het doet natuurlijk, jammer dat zijn Pixel 6 buggy as hell is, hier ook geen last van niks.
Wil dat ook best tweeten, maar met mijn 171 volgers heb ik net wat minder bereik dan zijn persoon.

Al met al geen goede weken voor Google wat betreft de Pixel 6 en updates, dat is natuurlijk een feit.
Hoop dan ook dat de januari-patch voor iedereen alles oplost en mijn Pro even goed blijft werken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:22

servies

Veni Vidi Servici

outlandos schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Wie is dat?... heb nog nooit van die gast gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:22

servies

Veni Vidi Servici

KrazyJay schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 06:53:
[...]

Eén keer voor elke duim. Ik had erger verwacht op dat vlak na alle verhalen, maar het werkt goed.
Gebruik je een screenprotector? En zo ja: welke?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

servies schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:50:
[...]

Wie is dat?... heb nog nooit van die gast gehoord...
Deze 'gast' maakt reviews en plaats daarvan filmpjes op YouTube. Geen kleine jongen want zijn review van de pixel 6 bijvoorbeeld, is bijna 6 miljoen keer bekeken en heeft ruim 15 miljoen abonnees op Youtube.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 13-01-2022 08:07 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:21
Ik heb vanwege de curved schermen op mij Galaxy S8 en S10 nog nooit een screenprotector gehad.
Deze zien er na 2 jaar nog meer dan prima uit. Mijn Pixel 6 daar een tegen ziet er na een aantal maanden verschrikkelijk uit...

Je ontkomt er niet aan dat de telefoon wel eens van de bank schuift. Maar hij is nog nooit echt van hoogte gevallen. Ik doe er ook altijd gewoon voorzichtig mee. Maar het scherm zit al gewoon onder ''diepe'' krassen. In ieder geval zo diep dat je ze voelt. Telefoon wordt netjes behandeld. Niet in zakken met muntjes of dergelijke.

Ervaren meer mensen dit? En is er een oplossing om het enigszins weg te poetsen?
Screenprotector is onderweg, maar het lijkt wel met de dag erger te worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
Ik vind het nog niet eens zo raar wat hij zegt. Immers, als je last hebt van wegvallende verbindingen (waar men hier ook gewoon last van hebben) dan lijkt het mij juist om te zeggen "Als je NU een nieuwe telefoon koopt, houdt hier rekening mee. Wil je safe zitten koop dan telefoon X".

Ik heb zelf de reguliere dus dat van de framedrops kan ik niet inschatten. Maar een hele vreemde conclusie vind ik het niet.
We zijn zodadelijk al een maand verder met de oplossing (als hij komt, het is geen vast gegeven. Hoe graag we dat ook willen aannemen). Als ik mijn klanten in real life vertel dat hun graaf machine wel kan bewegen, de boom kan bewegen en eigenlijk alles het doet behalve graven, en dat we een maand nodig hebben om dit te verhelpen, dan krijg ik ook geen aanbeveling van de bekende magazines.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat reacties opgeruimd. Reageer op een normale constuctieve manier of reageer niet. Op de man spelen is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:12:
Telefoon wordt netjes behandeld. Niet in zakken met muntjes of dergelijke.
Een muntje maakt dan ook geen krassen, een korreltje zand daarentegen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 29 ... 62 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires