.
[ Voor 99% gewijzigd door new_guy op 29-12-2021 12:01 ]
[ Voor 99% gewijzigd door new_guy op 29-12-2021 12:01 ]
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
Ik gebruik het op T-Mobile, met de P6 Pro. (Overigens ook met Vodafone, een P5 en 2 iPhones. Mobiele ontvangst is hier een drama. VoWiFI is wat dat betreft geweldig.)oviMivo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:30:
Tevens; wie gebruikt er allemaal VoWIFI op de Pixel 6? ik zit bij KPN, en volgens mij ondersteunen hun dit niet voor de Pixel 6.... ik kan het iig niet aanzetten zover mij bekend..
Thanks, ik neem aan, zeker gezien de chipset gelijk is, dat de Pixel 6 en de Pro geen verschil maken, beide dus VoWIFI hebbenNielsFL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:34:
[...]
Ik gebruik het op T-Mobile, met de P6 Pro. (Overigens ook met Vodafone, een P5 en 2 iPhones. Mobiele ontvangst is hier een drama. VoWiFI is wat dat betreft geweldig.)
MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
[ Voor 64% gewijzigd door NielsFL op 29-12-2021 13:52 ]
thanks, hier staat ''Bellen via WiFi: niet beschikbaar''.NielsFL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:51:
*#*#4636#*#* en dan Phone Information, daarna rechts bovenin IMS Service Status.
Dit ligt aan de provider (KPN dus) omdat de Pixel officieel niet geleverd wordt in Nederland. T-Mobile en Vodafone zijn internationale providers die toevallig ook Nederland in bezig zijn.oviMivo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:04:
[...]
thanks, hier staat ''Bellen via WiFi: niet beschikbaar''.
Bij mobiel radiovermogen staat ook wifi-bellen uitgechakeld, echter ook grijs, dus kan het schuifje niet omzetten.
Ligt dit bij de provider?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik ben net overgestapt naar KPN... Al bel ik eigenlijk nooit via wifi, toch wel vervelend de optie niet te hebben straks.aReaRe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:50:
[...]
Dit ligt aan de provider (KPN dus) omdat de Pixel officieel niet geleverd wordt in Nederland. T-Mobile en Vodafone zijn internationale providers die toevallig ook Nederland in bezig zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door outlandos op 29-12-2021 17:01 ]
Zelf al 10+ jaar bij KPN, en nooit problemen gehad eigenlijk, woon sinds 2016 in een nieuwbouw woning, daar ook altijd gewoon bereik gehad, niet voluit, maar voldoende voor functioneren.outlandos schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:05:
[...]
Ik ben net overgestapt naar KPN... Al bel ik eigenlijk nooit via wifi, toch wel vervelend de optie niet te hebben straks.
Edit: wat heeft mijn mobiele provider eigenlijk te maken met bellen over wifi? @aReaRe
Wel een beetje tricky dit, want ga in maart verhuizen en werk veel thuis. Geen idee hoe het bereik is binnen. Bouwjaar 1999 dus mag er van uit gaan dat het signaal ruimvoldoende is voor normaal bellen?
Woon toevallig zelf op dit moment ook in nieuwbouw uit 2016. Bereik is zeker niet slecht, maar ik heb de december update dan ook nog niet gehad.oviMivo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:10:
[...]
Zelf al 10+ jaar bij KPN, en nooit problemen gehad eigenlijk, woon sinds 2016 in een nieuwbouw woning, daar ook altijd gewoon bereik gehad, niet voluit, maar voldoende voor functioneren.
Eerder ook de Pixel2&4 gehad, nooit VoWiFi nodig gehad. Dus die december update heeft er absoluut mee te maken, alleen is het daarom mede frustrerend dat KPN dit niet open zet voor de Pixels...
Ik erger mij niet zozeer aan het feit dat het toestel langzaam reageert op andere omstandigheden maar vooral aan het feit dat het toestel vertraagt heel abrubt reageert op andere lichtintensiteit.Arno58 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:11:
Zijn er mensen die problemen hebben met de schermverlichting,past zich bij langzaam aan bij verandere omstandigheden,duurt echt seconden. P6P
Als ik vragen mag, dingen zoals..?__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:33:
[...]
Nu zijn er wel meer dingen waar ik mij dagelijks aan erger bij mijn pixel pro. Eerste Google telefoon die ik niet zou aanbevelen aan anderen. En dat is heel jammer.
Scherm helderheid
Klinkt meer als een maandagochtend toestel. Zou een factory reset doen en als dat niets oplost, een RMA doen.__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Scherm helderheid
Het continu vergrendelen van het toestel en het niet kunnen gebruiken van de vingerafdruk scanner.
Het ontbreken van een face unlock
Het spontaan herstarten van het toestel (vaak niet altijd) als je gebruik maakt van de camera.
Het niet aangaan (wat raar is) van het scherm ook zonder het bedienen van de aan/uit knop. Ook al staat het always on display aan.
Het regelmatig niet reageren van de vingerafdruk scanner pop up van diverse apps (ING/Harslagnu/Outlook) als er een notificatie binnenkomt tegelijker tijd met de pop up van de scanner.
Traagheid van de standaard dialer. Moet soms gewoon 20 seconden wachten tot er gebeld wordt.
Traagheid van de proximity sensor tijdens bellen. Kan soms gewoon niet ophangen omdat het scherm er vijf seconden over doet om aan te gaan tijdens een gesprek.
En het scrollen door een pagina veroorzaakt soms een jump naar de onderzijde van de pagina alsof ik er een hele swieper aan geef tijdens het scrollen maar die kan ook aan mijn houding van mijn hand liggen tijdens het vasthouden.
Helderheid regel is altijd zelf, handmatig. Dus daar kan ik niet over een praten. De vingersscanner is alles behalve geweldig, maar de rest van de zaken herken ik niet.__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Scherm helderheid
Het continu vergrendelen van het toestel en het niet kunnen gebruiken van de vingerafdruk scanner.
Het spontaan herstarten van het toestel (vaak niet altijd) als je gebruik maakt van de camera.
Het niet aangaan (wat raar is) van het scherm ook zonder het bedienen van de aan/uit knop. Ook al staat het always on display aan.
Het regelmatig niet reageren van de vingerafdruk scanner pop up van diverse apps (ING/Harslagnu/Outlook) als er een notificatie binnenkomt tegelijker tijd met de pop up van de scanner.
Traagheid van de standaard dialer. Moet soms gewoon 20 seconden wachten tot er gebeld wordt.
Traagheid van de proximity sensor tijdens bellen. Kan soms gewoon niet ophangen omdat het scherm er vijf seconden over doet om aan te gaan tijdens een gesprek.
En het scrollen door een pagina veroorzaakt soms een jump naar de onderzijde van de pagina alsof ik er een hele swieper aan geef tijdens het scrollen maar die kan ook aan mijn houding van mijn hand liggen tijdens het vasthouden.
Dan heb je gewoon een maandag ochtend model want ik erken er niets van en ik ben een veel eisende gebruiker.__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Scherm helderheid
[ Voor 24% gewijzigd door LeStef op 29-12-2021 23:03 ]
Scan jij 4 maal dezelfde vinger, begrijp ik dat goed?LeStef schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:44:
[...]
Dan heb je gewoon een maandag ochtend model want ik erken er niets van en ik ben een veel eisende gebruiker.
Ik heb ze beide gehad en te snel afgeschreven en doorverkocht. Met ontzettend veel spijt dus weer een Pro voor mij gekocht en een non pro voor mijn vrouw.
Je moet het beestje even tijd geven.
Wat de vinger afdruk betreft heb ik er een trucje voor gevonden. 2 X mijn duim in normale kamer temperatuur en niet teveel op je scherm drukken. Daarna even naar buiten gaan zodat je vingers koud zijn ( niet bevroren) en nogmaals 2 X je duim invoeren en again niet teveel op je scherm drukken. Mijn pakt nu altijd
, zit nog wel op de november patch en niet op december. Hij is wel trager dan de concurrentie soms tot een volle second maar pakken doet hij nu altijd.
Misschien dat dit even helpt voor sommigen?
Het is jammerlijk ook zo dat het eene toestel het andere niet is. Misschien heb je een broken one. Kan allemaal.
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 29-12-2021 23:29 ]
Klopt 4 maal mijn duim gedaan en werkt nu goed, traag maar goed. Tegen dat al de bugs weg zijn zal ik wel andere vingers ook scannenoutlandos schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:28:
[...]
Scan jij 4 maal dezelfde vinger, begrijp ik dat goed?
Ik denk dat het ook veel scheelt dat wij nog niet de december update hebben gehad. Die verbetert de fingerscan en smart lock, maar brengt ook enorm veel bugs mee (waaronder het matige bereik).
Ik ben druk bezig geweest om KPN te bewegen om VoWiFi aan te laten zetten in het KPN sim profiel dat door Google aangeroepen wordt. Helaas zonder effect. Jammer en vreemd want VoLTE staat wél aan. Eind januari verhuist mijn nummer naar Tele2.outlandos schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:05:
[...]
Ik ben net overgestapt naar KPN... Al bel ik eigenlijk nooit via wifi, toch wel vervelend de optie niet te hebben straks.
Edit: wat heeft mijn mobiele provider eigenlijk te maken met bellen over wifi? @aReaRe
Wel een beetje tricky dit, want ga in maart verhuizen en werk veel thuis. Geen idee hoe het bereik is binnen. Bouwjaar 1999 dus mag er van uit gaan dat het signaal ruimvoldoende is voor normaal bellen?
Inderdaad vreemd, al vind ik persoonlijk VoLTE belangrijker dan VoWiFI.Tenzij het bereik in mn nieuwe huis ruk blijkt, dan heb ik wel een probleemnerovectra schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:21:
[...]
Ik ben druk bezig geweest om KPN te bewegen om VoWiFi aan te laten zetten in het KPN sim profiel dat door Google aangeroepen wordt. Helaas zonder effect. Jammer en vreemd want VoLTE staat wél aan. Eind januari verhuist mijn nummer naar Tele2.
[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 30-12-2021 13:12 ]
Zal vast goed komen. Het lastige is dat ik op m'n werk per sms gemeld wordt dat ik gebeld ben. Dan is VoWiFi essentieel en voelt VoLTE als bedorven soep eten met een gouden lepeloutlandos schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:45:
[...]
Inderdaad vreemd, al vind ik persoonlijk VoLTE belangrijker dan VoWiFI.Tenzij het bereik in mn nieuwe huis ruk blijkt, dan heb ik wel een probleem
Edit: heb even dekkinskaart gecheckt van KPN en voor mobiel bellen krijgt mijn postcode 5 sterren en voor internetten 4 sterren. Zal de gok dus maar nemen dat het bereik er voldoende is.
Bekend probleem. auto adjust is te agressief. Uitleg hoe dit op de P6 is: https://www.reddit.com/r/...wo_ambient_light_sensors/
Bekend probleem en gemeld. Google medewerkers hebben geprobeerd dit af te schuiven onder 'security' maar blijf het melden dat ze er naar gaan kijken.__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Dit was bekend bij de release van de telefoon. Je koopt toch niet iets als je weet dat het er niet bij zit?!
Inderdaad, bekend en vervelend. Maar dit is een probleem dat Android al jaren volgt.__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Zelf geen last van__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Toevallig gister last van met de ABN app. Gezien het niet bij alle apps zo is denk ik eerder een app development issue__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Geen last van__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Viel mij ook op, maar was meer 2 seconden.__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Geen last van.__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Haha ja dat is dan een goed argument. Kantoor heb ik echter sinds maart 2020 niet meer gezien en zelfs als/wanneer corona helemaal voorbij is wordt het nieuwe normaal 1 dag per week naar kantoor. Dat overleef ik nog wel zonder VoWiFinerovectra schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:37:
[...]
Zal vast goed komen. Het lastige is dat ik op m'n werk per sms gemeld wordt dat ik gebeld ben. Dan is VoWiFi essentieel en voelt VoLTE als bedorven soep eten met een gouden lepel
Maar bij Vodafone werkt het dus wel? Want ik zag eerder in dit topic een opmerking van iemand die geen internet (4G/5G) had als hij aan het bellen was. En dat is gerelateerd aan hetzelfde toch?aReaRe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:50:
[...]
Dit ligt aan de provider (KPN dus) omdat de Pixel officieel niet geleverd wordt in Nederland. T-Mobile en Vodafone zijn internationale providers die toevallig ook Nederland in bezig zijn.
Vodafone zou moeten werken ja.D-e-n schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:35:
[...]
Maar bij Vodafone werkt het dus wel? Want ik zag eerder in dit topic een opmerking van iemand die geen internet (4G/5G) had als hij aan het bellen was. En dat is gerelateerd aan hetzelfde toch?
Kan iemand dat bevestigen? Want ik overweeg 'm nog steeds en ik vind dat wel een minpuntje, samen met de batterij overigensoutlandos schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:42:
[...]
Vodafone zou moeten werken ja.
Overigens zou 4G/5G nu ook moeten werken tijdens bellen bij KPN want die hebben kort geleden VoLTE aangezet.
VoLTE staat aan bij KPN. Net getest, tijdens bellen op "5G" ongeveer 5Mbps. Zonder gesprek zo'n 60Mbps.D-e-n schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:48:
[...]
Kan iemand dat bevestigen? Want ik overweeg 'm nog steeds en ik vind dat wel een minpuntje, samen met de batterij overigens
Net getest, op 4G 48 Mbps tijdens een gesprek.nerovectra schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:17:
[...]
VoLTE staat aan bij KPN. Net getest, tijdens bellen op "5G" ongeveer 5Mbps. Zonder gesprek zo'n 60Mbps.
Dank. Maar ik heb dus net Vodafonenerovectra schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:17:
[...]
VoLTE staat aan bij KPN. Net getest, tijdens bellen op "5G" ongeveer 5Mbps. Zonder gesprek zo'n 60Mbps.
Op 4G meet ik ongeveer dezelfde waarden op m'n Pro.outlandos schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:46:
[...]
Net getest, op 4G 48 Mbps tijdens een gesprek.
5Mbps lijkt me dus een beetje aan de langzame kant. Kan je 5G eens uitzetten en nog eens proberen? En heb je de Pro of de gewone Pixel?
Vodafone ken ik niet, ik zit bij T-Mobile.D-e-n schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:35:
[...]
Maar bij Vodafone werkt het dus wel? Want ik zag eerder in dit topic een opmerking van iemand die geen internet (4G/5G) had als hij aan het bellen was. En dat is gerelateerd aan hetzelfde toch?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
https://www.reddit.com/r/...21_update_paused_pixel_6/December 2021 Update Paused
Hey Pixel Community,
The Pixel team paused the December software update to Pixel 6 and Pixel 6 Pro devices after some users reported calls were dropping or disconnecting. We have now identified a fix that will roll out in a software update by late January. This update will also include all the fixes and improvements that were originally planned in December. If you received the December software update on Pixel 6 or Pixel 6 Pro and are still experiencing mobile connectivity issues, you can revert to the previous software version using the Android Flash Tool (flash.android.com) and performing a factory reset. Please back up your phone before restoring to the previous software version. If you are not experiencing mobile connectivity issues, no action is required. We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your patience as we roll out the fix.
Your Pixel Community Manager,
Camille
Jammer dat het zo lang moet duren. Pushed Google nooit eerder updates eigenlijk? Is mijn eerste Pixel toestel, dus ben nog niet helemaal op de hoogte van het update proces.Ves schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:31:
(Un)officieel bericht dat de december update voor de Pixel 6 (Pro) gepauzeerd is.
[...]
https://www.reddit.com/r/...21_update_paused_pixel_6/
https://support.google.co...-2021-update-paused?hl=en
Wat mij niet helemaal duidelijk is in het bericht, als je de vorige versie er niet opzet, in hoeverre lost de January update dit op? Ik word een beetje moe om elke keer mijn 2FA codes om te zetten naar een tijdelijk toestel.
Dat het wat langer duurt maakt mij niks uit, het gaat erom dat het goed gedaan wordt. Normaliter komen de Pixel updates op de eerste maandag van de maand (komende van een Pixel 4). Nu is de december update, en nu ook aangekondigde januari update, later in de maand dus misschien is het nu anders?SPOXYWOXY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:43:
[...]
Jammer dat het zo lang moet duren. Pushed Google nooit eerder updates eigenlijk? Is mijn eerste Pixel toestel, dus ben nog niet helemaal op de hoogte van het update proces.
Hoi RubenSaurus.RubenSaurus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:24:
Ik kom mij ook even melden hier, Pixel 6 is net binnen en ben nu volop bezig met installeren en overzetten maar tot nu toe bevalt het me ontzettend goed.
Alleen de January update bevat de fix, dus daar kan je op wachten.Ves schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:31:
(Un)officieel bericht dat de december update voor de Pixel 6 (Pro) gepauzeerd is.
[...]
Wat mij niet helemaal duidelijk is in het bericht, als je de vorige versie er niet opzet, in hoeverre lost de January update dit op? Ik word een beetje moe om elke keer mijn 2FA codes om te zetten naar een tijdelijk toestel.
Zo Google neemt flink lang de tijd om met een fix te komen. Nou zit ik zelf (gelukkig) nog op november dus heb nergens last van, maar opmerkelijk is het wel.
Normaal de eerste maandag van een maand. Met de feestdagen kan ik begrijpen dat meeste Googlers pas 10 januari weer werken. Dan een week nog met de patch bezig en dan is het alweer week 3 van januari.SPOXYWOXY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:43:
[...]
Jammer dat het zo lang moet duren. Pushed Google nooit eerder updates eigenlijk? Is mijn eerste Pixel toestel, dus ben nog niet helemaal op de hoogte van het update proces.
Share and Enjoy!
Eens hoor. Maar een update die voor veel Europese gebruikers het bereik zo slecht maakt dat er (bijna) niet mee te bellen valt is toch iets dat je asap zou willen hotfixen lijkt me.WCA schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:49:
Toch wel bijzonder, er wordt 1x een update teruggetrokken bij Google en de hele community schreeuwt het uit. Ik kom van Oneplus af, en daar was het eigenlijk vrij normaal dat zowat elke update met een beetje functionaliteit teruggetrokken wordt
Laten we maar hopen dat dit een one-off is. Een keertje kan gewoon gebeuren.
Uiteraard, ik praat niks goed. T valt mij gewoon op hoe verschillend de mentaliteit is. Ik heb met mijn OP8 Pro destijds problemen gehad die de telefoon praktisch onbruikbaar maakten. Maar als ik daar over postte dan was het "ja maar je moet ADB dit, settings dat, uitzetten dit, je probleem bestaat eigenlijk niet want je gebruikt het verkeerd dat"outlandos schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:01:
[...]
Eens hoor. Maar een update die voor veel Europese gebruikers het bereik zo slecht maakt dat er (bijna) niet mee te bellen valt is toch iets dat je asap zou willen hotfixen lijkt me.
Share and Enjoy!
Het schijnt dat 1 op de 10 Google pixel 6 een probleem heeft met de mobiele verbinding, zelf heb ik er geen problemen mee batterijduur is super en verbindingen ook geen problemen mee.WCA schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:52:
[...]
Uiteraard, ik praat niks goed. T valt mij gewoon op hoe verschillend de mentaliteit is. Ik heb met mijn OP8 Pro destijds problemen gehad die de telefoon praktisch onbruikbaar maakten. Maar als ik daar over postte dan was het "ja maar je moet ADB dit, settings dat, uitzetten dit, je probleem bestaat eigenlijk niet want je gebruikt het verkeerd dat"
En hoeveel mensen zitten daarvan op de december update? Allemaal denk ik want ik heb nog niemand gehoord over dramatisch bereik die nog op de november update zitten.Sakerhetz schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:33:
[...]
Het schijnt dat 1 op de 10 Google pixel 6 een probleem heeft met de mobiele verbinding, zelf heb ik er geen problemen mee batterijduur is super en verbindingen ook geen problemen mee.
Ik spreek hierbij over de december update ... 1 op de 10 op de pixel 6... Zelf heb ik ook de decemberupdate op de pixel 6 staan en heb geen problemen met verbindingen en/ of batterij.outlandos schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:35:
[...]
En hoeveel mensen zitten daarvan op de december update? Allemaal denk ik want ik heb nog niemand gehoord over dramatisch bereik die nog op de november update zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Sakerhetz op 31-12-2021 17:03 ]
Oh nou gelukkig toch? Overigens is 1 op de 10 nog wel omvangrijk genoeg om Google te doen besluiten te update terug te trekken.Sakerhetz schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:01:
[...]
Ik spreek hierbij over de december update ... 1 op de 10 op de pixel 6... Zelf heb ik ook de decemberupdate op de pixel 6 staan en heb geen problemen met verbindingen en/ of batterij.
Heb mobiel internet van KPN en wifi verbinding is online.nl
Misschien hebben sommige van je issues hiermee te maken:__R__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
[...]
Scherm helderheid
this problem disappears when you disable “canPerformGesture” Accessibility permissions. Evidently, an Accessibility tool is unintentionally pausing touchscreen inputs every time your Pixel 6’s battery drops by a percent.
Wat ik heb gelezen is de update teruggetrokken in de USA .. weet niet of de EU update is teruggetrokken...outlandos schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:04:
[...]
Oh nou gelukkig toch? Overigens is 1 op de 10 nog wel omvangrijk genoeg om Google te doen besluiten te update terug te trekken.
Update is hier ook teruggetrokken. Heb hier meerdere keren gelezen en heb zelf sindskort ook 2 Pixels (de Pro en de non-Pro) en die hebben allebei de december update niet tot hun beschikking.Sakerhetz schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:12:
[...]
Wat ik heb gelezen is de update teruggetrokken in de USA .. weet niet of de EU update is teruggetrokken...
Zelf heb ik de globale versie (A1)erop gezet met sideload ..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 3% gewijzigd door BlakeNL op 01-01-2022 10:04 ]
Hier alleen maar problemen sinds de december update. Vóór de update had ik geen problemen met bellen en gebeld worden, nu mis ik vrijwel alle gesprekken. Ik krijg simpelweg een SMS dat ik een gesprek heb gemist terwijl de telefoon gewoon bereik heeft.CLB schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:00:
Draai hier al weken de december-update, gewoon OTA ontvangen.
Problemen? Geen enkele, gebruik '5G' ook gewoon vanaf het begin, werkt prima.
Eind deze maand hebben ze aangegevenchielmi schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:18:
[...]
Hier alleen maar problemen sinds de december update. Vóór de update had ik geen problemen met bellen en gebeld worden, nu mis ik vrijwel alle gesprekken. Ik krijg simpelweg een SMS dat ik een gesprek heb gemist terwijl de telefoon gewoon bereik heeft.
Het bereik (Youfone, dus KPN) is sinds de update een stuk minder geworden, meestal 1 "streepje". Bellen werkt meestal wel, al duurt het zo'n 10 seconden voor de telefoon daadwerkelijk begint met bellen.
Ik hoop dat Google zo snel mogelijk met een fix komt!
Ik gebruik de december patched Pro, ook op "KPN", maar dan zonder issues. Gebruik je een fysieke sim of e-sim?chielmi schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:18:
[...]
Hier alleen maar problemen sinds de december update. Vóór de update had ik geen problemen met bellen en gebeld worden, nu mis ik vrijwel alle gesprekken. Ik krijg simpelweg een SMS dat ik een gesprek heb gemist terwijl de telefoon gewoon bereik heeft.
Het bereik (Youfone, dus KPN) is sinds de update een stuk minder geworden, meestal 1 "streepje". Bellen werkt meestal wel, al duurt het zo'n 10 seconden voor de telefoon daadwerkelijk begint met bellen.
Ik hoop dat Google zo snel mogelijk met een fix komt!
Jij een e-sim dan?nerovectra schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:31:
[...]
Ik gebruik de december patched Pro, ook op "KPN", maar dan zonder issues. Gebruik je een fysieke sim of e-sim?
Nee, fysieke sim. Ik ga eind deze maand over op Tele2. Fingers crossed ... maar tegen die tijd is ook de january patch er. De ervaring leert echter dat Google issues serieus neemt. Ga er dus maar vanuit dat de apparaten de komende maanden alleen nog maar beter worden!
Heb zelf KPN esim wordt officieel niet ondersteund door KPN maar werkt perfect.nerovectra schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:29:
[...]
Nee, fysieke sim. Ik ga eind deze maand over op Tele2. Fingers crossed ... maar tegen die tijd is ook de january patch er. De ervaring leert echter dat Google issues serieus neemt. Ga er dus maar vanuit dat de apparaten de komende maanden alleen nog maar beter worden!
When the pink is snookered, Go for the brown
Ja dit heb ik ook gelezen, vandaar de overweging om het niet te doen!ZeppeMan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:01:
Als ik het goed gelezen heb moet je een factory reset doen als je terug wilt naar de november patch.
Benieuwd of dat een oplossing gaat bieden.ZeppeMan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:01:.
Donderdag ga ik naar mijn provider (Proximus België) en ga ik een esim aanvragen. Hopelijk gaat het dan weer beter.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Oftewel bellen over internet!Gerrya schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:49:
Mag ik vragen wat VoWifi is. Ik hoor dat vaak langs komen maar snap er niks van.
Het voordeel is tweeledig, Dekking van wifi is binnenshuis vaak beter dan die van de providernetwerken.Gerrya schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:07:
[...]
En misschien dom hoor, maar wat is hier het voordeel van, of juist niet.
Eigenlijk heeft het niet zoveel voordelen, voor Mij althans niet.Gerrya schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:07:
[...]
En misschien dom hoor, maar wat is hier het voordeel van, of juist niet.
Welke snelheden haal je bij een speedtest (bijv de Ziggo Speedtest)?LeStef schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:46:
Ondanks ik op de november patch zit is mijn 4G snelheid om te huilen. Bel signaal is wel ok een heb nooit drops. Gewoon een constante trage 4G op Orange België.
outlandos schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:02:
[...]
Welke snelheden haal je bij een speedtest (bijv de Ziggo Speedtest)?
Heb op m'n Pro de "vertrouwde locatie" Smart Lock uitgezet. Dit voorkomt in ieder geval dat je phone willekeurig in lockdown gaat na een paar minuten. Die vertrouwde locatie heeft sowieso nog nooit goed gewerkt op geen enkele Android versie.Ves schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:25:
[...]
Bekend probleem en gemeld. Google medewerkers hebben geprobeerd dit af te schuiven onder 'security' maar blijf het melden dat ze er naar gaan kijken.
_██_
(ಠ_ృ)
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
[ Voor 26% gewijzigd door LeStef op 03-01-2022 18:14 ]
Als je backup hebt aanstaan is een factory reset toch niet zo erg meer? Alles wordt meegenomen, zelfs je settings.Dubrillion schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:38:
[...]
Ja dit heb ik ook gelezen, vandaar de overweging om het niet te doen!
5G: 217 Mbps download
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 03-01-2022 19:46 ]
Px eSIM hier. De ervaring is heel wisselend, soms twee keer gesprekken verloren in vijf minuten, en ergens anders werkt het altijd. Geen pijl op te trekken.ZeppeMan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:01:
Als ik het goed gelezen heb moet je een factory reset doen als je terug wilt naar de november patch.
Donderdag ga ik naar mijn provider (Proximus België) en ga ik een esim aanvragen. Hopelijk gaat het dan weer beter.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Ik heb toevallig gisteren mijn Pixel 6 Pro ook verkocht hoor en ben terug naar de Oneplus 8T voor nuwian schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:53:
Nou, ik ga dit topic weer verlaten. Ik heb m'n Pixel 6 verkocht en ben weer terug bij mijn OnePlus 8 Pro. Hoofdreden is de slechte ontvangst (ik kon thuis alleen op zolder bellen en gebeld worden, beneden had ik geen bereik), maar eigenlijk beviel de Pixel 6 me überhaupt niet. Alleen de camera en android 12 waren merkbare upgrades tov mijn oude OnePlus, verder was het een grote teleurstelling. De vingerafdruksensor werkte vaker niet dan wel. Ja, ik had een screenprotector, maar die heb ik op al mijn telefoons gehad en dat zorgde nooit voor dit soort irritaties. Het scherm was mooi, maar door de opstaande randjes van de covers was swipen vanaf de zijkant vervelend. De accuduur was duidelijk slechter dan bij de Oneplus 8 Pro, die al bekend staat om z'n matige accuduur. De pixel met cover voelt zwaar en log aan in vergelijking met de OP8P met fabriekscover.
Echt een hele grote teleurstelling, want met het verdwijnen van OxygenOS ben ik naarstig op zoek naar een vervanger voor mijn OP8P.
Ik zal vast veel commentaar krijgen, maar ik geloof niet dat ik de enige ben die teleurgesteld is in de Pixel 6 en denk dat mensen die een Pixel 6 overwegen er goed aan doen om hem eerst een keer te testen of in ieder geval te kopen in een winkel die een goede return policy heeft.
Waarom schrijft iedereen hier One Plus bij voorbaat al af? Ik ben heel benieuwd naar de 10 Pro en dan vooral naar de reviews.stin00 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:44:
[...]
Ik heb toevallig gisteren mijn Pixel 6 Pro ook verkocht hoor en ben terug naar de Oneplus 8T voor nuDe 6 Pro is zeker een mooi toestel qua design, bijzonder goede primaire camera (vooral inzoomen en bij weinig licht) en kale Android versie met lange ondersteuning + maandelijkse updates.
Helaas had ik ook problemen met de vingerprint scanner die vaak niet goed werkte. De December update fixte dit enigszins, maar toen weer last van geen signaal / wegvallende telefoontjes. Beetje gare oplossing dat Google dat 1,5 maand later, eind januari, pas patcht in plaats van een hotfix. Ja je kan tussendoor terugflashen naar de november update maar dan is je data weg terwijl je nét je telefoon helemaal hebt ingericht. Niet onoverkomelijk, wel irritant.
De afgeronde schermranden vielen me mee trouwens, merk je niks van in een hoesje. Ik vond het AMOLED scherm wat gelig, leek vrij warm afgesteld. Mogelijk was hij volledig juist en neutraal ingesteld met lage kleurafwijking, maar kon niet goed wennen aan het gele wit. Maar misschien was dat een kwestie van tijd/finetunen geweest..
Waar ik me wel aan stoorde is de accuduur en het opladen. De accuduur was oké, maar opladen gaat relatief traag tov de concurrentie. Ik doe meestal 2 dagen met een accu en dat was bij de 6 Pro lastig. Ik laad daardoor ook vrij onregelmatig even kort op, vaak van 20 tot 80% bijvoorbeeld, en dus niet meer steevast elke nacht aan de lader. Voor een eind 2021 toestel had ik hier wel wat meer verwacht, al wist ik dit voor aanschaf natuurlijk al wel. Voor mij gaat traag laden in ieder geval nog vervelender worden als de accu na 1 of 2 jaar X% gedegradeerd is. Waarschijnlijk een luxe probleem, maar wel eentje waar ik met '65w' laden aan gewend ben geraakt. De 8T even 10 min opladen voor ik de deur uitga en hij houdt het bijna een hele dag vol.
De Tensor cores presteerden supersnel in Android, echt een zeer vloeiende ervaring. Maar bij wat games (Hearthstone bijv.) werd de telefoon erg warm en vielen de prestaties wat tegen. Ik weet overigens niet precies of dit aan Tensor te wijten is. Waarschijnlijk zal Google de komende maanden nog veel kleine bugs en optimalisaties uitbrengen. Voor velen is het denk ik een prachtige telefoon waar je, mede door de lange software support, heel lang plezier van kan hebben. Maar ik sla deze generatie nog even over en kijk verder, wie weet dat een Pixel 7 Pro me wel over de streep weet te trekkenOneplus lijkt sowieso niet houdbaar namelijk met hun Oppo software merge, dus ik moet dit jaar naarstig op zoek naar een vervangend merk.
Omdat OnePlus overgestapt is op ColorOS, en dat is gewoon een dikke achteruitgang tegenover OxygenOS. Heb zelf ook vanaf de OnePlus One bij hun gezeten maar zie dat ColorOS gewoon echt niet zitten. Ben tot nu toe mega tevreden met mijn Pixel 6 en totaal geen spijt gehad van de overstap.outlandos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:57:
[...]
Waarom schrijft iedereen hier One Plus bij voorbaat al af? Ik ben heel benieuwd naar de 10 Pro en dan vooral naar de reviews.
Ik kom ook van de One Plus (6) en de Pixel 6 Pro is zo enorm log, zwaar en dik dat ik nog steeds moeite heb er aan te wennen. De vingerscanner en het opladen zijn allebei langzamer op m'n Pixel dan op mijn oude OP6. Ook de kleurstelling (die afhankelijk is van de achtergrond) is een tot op heden blijvende irritatie factor.
Batterijduur is overigens prima en het bereik ook (november update). Algehele ervaring is ook erg smooth, al mis ik wat handige futures van mijn OP. Maar al met al neig ik toch naar retourneren om af te wachten waarmee One Plus komt.
Dat is hip om te zeggen, maar uiteindelijk moet het nog maar blijken hoe ColorOS in de praktijk werkt op de One Plus 10 (Pro). Feit is dat Android 12 op alle One Plus toestellen een bug fest is gebleken, met en zonder ColorOS. Het is te hopen dat de 10 - die direct met Android 12 wordt geleverd - een heel stuk beter is. Al zie je dat zelfs Google niet gevrijwaard is van bugs bij hun updates.RubenSaurus schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:15:
[...]
Omdat OnePlus overgestapt is op ColorOS, en dat is gewoon een dikke achteruitgang tegenover OxygenOS. Heb zelf ook vanaf de OnePlus One bij hun gezeten maar zie dat ColorOS gewoon echt niet zitten. Ben tot nu toe mega tevreden met mijn Pixel 6 en totaal geen spijt gehad van de overstap.
Grote kans dat de accuduur zo slecht was omdat er problemen waren met GSM ontvangst. Als ik keek naar de apps / systeem apps met het hoogste verbruik stond daar altijd een systeem app mbt ontvangst die 20-30% van het verbruik voor z'n rekening nam.dedominee schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:49:
Tja, ik denk dan toch dat je pech hebt gehad met in ieder geval de accuduur. Die is echt fantastisch bij mijn Pixel 6 namelijk, ik red er 1,5 dag mee. Ook is de vingerafdrukscanner bij mijn Pixel 6 in 9/10 gevallen accuraat en snel.
Zou je eigen slechte ervaring dus niet als 'standaard' noteren.
_██_
(ಠ_ృ)
Je hoeft hier op GoT je berichten niet te beginnen met hallo en af te sluiten met een groet. Het is een forum en geen mailwisseling (niet vervelend bedoeld overigens).Gerrya schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:05:
Hoi allemaal.
Ik had nog ff een vraagje, ik meen gelezen te hebben dat de p 6 zelf het opladen regelt dat als je op de p 6 de wekker zet dat hij zelf regelt zodat de accu vol is als de wekker afloopt.
Zodat niet de helft van de nacht de accu blijft opladen als het ware.
Wat is hiervan waar.
Graag hoor ik van jullie.
Gr. Gerrya
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Gelukkig heb ik geen last van de bekende bugs. En de telefoon gaat toch 's avonds op de lader dus bijladen ken ik sowieso niet. Ik begrijp je keuze wél, gezien waar je tegenaan loopt. Dat je bij OP weg wil snap ik ook. Ik zou m'n telefoon niet relaxed gebruiken wetende dat iedere update ervoor zou kunnen zorgen dat er data komt waar die niet zou moeten komen. Dan heb ik graag dat alleen Google baas is over de software en updates. Ik ben wel benieuwd bij welke telefoon je terechtkomt. Zeker over een paar maanden, als de shit opgelost is, is de P6 en P6P nog steeds een ijzersterke aanbieding i.c.m. geen bloatware, regelmatig feature drops en nog zo'n 50 maandelijkse security patches.stin00 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:44:
[...]
Ik heb toevallig gisteren mijn Pixel 6 Pro ook verkocht hoor en ben terug naar de Oneplus 8T voor nuDe 6 Pro is zeker een mooi toestel qua design, bijzonder goede primaire camera (vooral inzoomen en bij weinig licht) en kale Android versie met lange ondersteuning + maandelijkse updates.
Helaas had ik ook problemen met de vingerprint scanner die vaak niet goed werkte. De December update fixte dit enigszins, maar toen weer last van geen signaal / wegvallende telefoontjes. Beetje gare oplossing dat Google dat 1,5 maand later, eind januari, pas patcht in plaats van een hotfix. Ja je kan tussendoor terugflashen naar de november update maar dan is je data weg terwijl je nét je telefoon helemaal hebt ingericht. Niet onoverkomelijk, wel irritant.
De afgeronde schermranden vielen me mee trouwens, merk je niks van in een hoesje. Ik vond het AMOLED scherm wat gelig, leek vrij warm afgesteld. Mogelijk was hij volledig juist en neutraal ingesteld met lage kleurafwijking, maar kon niet goed wennen aan het gele wit. Maar misschien was dat een kwestie van tijd/finetunen geweest..
Waar ik me wel aan stoorde is de accuduur en het opladen. De accuduur was oké, maar opladen gaat relatief traag tov de concurrentie. Ik doe meestal 2 dagen met een accu en dat was bij de 6 Pro lastig. Ik laad daardoor ook vrij onregelmatig even kort op, vaak van 20 tot 80% bijvoorbeeld, en dus niet meer steevast elke nacht aan de lader. Voor een eind 2021 toestel had ik hier wel wat meer verwacht, al wist ik dit voor aanschaf natuurlijk al wel. Voor mij gaat traag laden in ieder geval nog vervelender worden als de accu na 1 of 2 jaar X% gedegradeerd is. Waarschijnlijk een luxe probleem, maar wel eentje waar ik met '65w' laden aan gewend ben geraakt. De 8T even 10 min opladen voor ik de deur uitga en hij houdt het bijna een hele dag vol.
De Tensor cores presteerden supersnel in Android, echt een zeer vloeiende ervaring. Maar bij wat games (Hearthstone bijv.) werd de telefoon erg warm en vielen de prestaties wat tegen. Ik weet overigens niet precies of dit aan Tensor te wijten is. Waarschijnlijk zal Google de komende maanden nog veel kleine bugs en optimalisaties uitbrengen. Voor velen is het denk ik een prachtige telefoon waar je, mede door de lange software support, heel lang plezier van kan hebben. Maar ik sla deze generatie nog even over en kijk verder, wie weet dat een Pixel 7 Pro me wel over de streep weet te trekkenOneplus lijkt sowieso niet houdbaar namelijk met hun Oppo software merge, dus ik moet dit jaar naarstig op zoek naar een vervangend merk.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq