• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Dubrillion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:09:
Ik zit nu op 38% batterij verbruik aan Mobiel Netwerk.
Toch zonde
Zonde? Het is ronduit belachelijk dat nu zoveel mensen hier grote percentages aan batterijen op kwijt zijn.

Ik ik ga vanavond A4 sideloaden

[ Voor 5% gewijzigd door pannekoek141 op 16-12-2021 13:13 ]

Suh dude

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
pannekoek141 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:12:
[...]

Zonde? Het is ronduit belachelijk dat nu zoveel mensen hier grote percentages aan batterijen op kwijt zijn.

Ik ik ga vanavond A4 sideloaden
Als je dat doet, raak je dan al je instellingen enz. kwijt of is het dan net als de OTA?

• pannekoek141
GiantHoax schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:17:
[...]

Als je dat doet, raak je dan al je instellingen enz. kwijt of is het dan net als de OTA?
Nee, is puur een update

Suh dude

• GiantHoax
Dan denk ik er sterk over om het ook te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek141
Zo zijn er op reddit mensen uit Frankrijk en Duitsland die reporter op A4 te zitten, met prima bereik en batterij duur, vandaar dat ik het wil doen

Suh dude

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
EagleTitan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:49:
[Afbeelding]

Hier een P6 Pro met de A1 update, bijna een uur niet op de wifi gezeten vandaag. 5G gewoon ingeschakeld.
Wat is inactief scherm?

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ambient display

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik ben van plan binnenkort een nieuw toestel te kopen en ga dan voor de P6(P).

Zit nu nog op de P2 (heerlijk toestel met zn 5 inch, lineageOS 18 erop).

Nu maakt geld niet zoveel uit en zit ik sterk naar de P6P te neigen.

Alleen vind ik de telefoons tegenwoordig al veel te groot en zou ik mss beter voor de P6 kunnen gaan.

Ook heb ik het idee dat ik mij ga irriteren aan de afgeschuinde schermranden van de P6P.

Iemand die hier wat zinnigs over te zeggen heeft?

Iemand een idee of er een winkel is waar ik ze fysiek even vast kan houden?

[ Voor 7% gewijzigd door Azerox op 16-12-2021 13:41 ]

• EagleTitan
  • Niet online
Wat ik trouwens sinds de laatste update op de Pro merk: de zijkanten van het scherm zijn gevoeliger voor aanraking geworden, als ik de telefoon op dezelfde manier vast houdt als voorheen worden nu opeens touch events geregistreerd. Al een paar keer gehad dat een app schijnbaar uit het niets begon te scrollen.

• pannekoek141
Voor de mensen die het willen proberen om een andere update te sideloaden:

https://developers.google.com/android/ota

Suh dude

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Azerox schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:41:

Iemand een idee of er een winkel is waar ik ze fysiek even vast kan houden?
Belsimpel heeft in een aantal vestigingen de Pixel 6 op voorraad, volgens hun site, maar niet de 6 Pro helaas. Die is nog wat moeilijker te krijgen over het algemeen.
Maar mocht er toevallig een vestiging bij jou om de hoek zitten kan je even gaan kijken voor de P6.

• Dubrillion
  • Laatst online: 16:42
pannekoek141 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:56:
Voor de mensen die het willen proberen om een andere update te sideloaden:

https://developers.google.com/android/ota
Bedankt!

Ik download nu de A4 versie. hoe krijg ik deze op de Pixel 6?
En deze installeert als een OTA, dus geen wipe en dergelijke?

Ik heb dit jaren geleden gedaan, maar dat was op een Nexus 5

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Andreasvers schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:37:
[...]

Belsimpel heeft in een aantal vestigingen de Pixel 6 op voorraad, volgens hun site, maar niet de 6 Pro helaas. Die is nog wat moeilijker te krijgen over het algemeen.
Maar mocht er toevallig een vestiging bij jou om de hoek zitten kan je even gaan kijken voor de P6.
Ah dit zit hier wel in de Stad, ga daar morgen wel even kijken.
Zag deze vid en brengt me wel aan het twijfelen.

• pannekoek141
Dubrillion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:54:
[...]

Bedankt!

Ik download nu de A4 versie. hoe krijg ik deze op de Pixel 6?
En deze installeert als een OTA, dus geen wipe en dergelijke?

Ik heb dit jaren geleden gedaan, maar dat was op een Nexus 5
Staat in de post van google ook aangegeven, je moet platform tools downloaden, usb debugging aanzetten, en hem via een USB kabel sideloaden

Op reddit wordt nu gezegd dat voor EU A4 idd de juiste versie is

Suh dude

• Dubrillion
pannekoek141 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:25:
[...]

Staat in de post van google ook aangegeven, je moet platform tools downloaden, usb debugging aanzetten, en hem via een USB kabel sideloaden

Op reddit wordt nu gezegd dat voor EU A4 idd de juiste versie is
Ik ga eens kijken of ik tijd heb om het te proberen. En anders hopen dat Google er snel achter komt dat er iets niet klopt!

• pannekoek141
Dubrillion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:37:
[...]

Ik ga eens kijken of ik tijd heb om het te proberen. En anders hopen dat Google er snel achter komt dat er iets niet klopt!
Als ik vanmiddag thuis kom ga ik doen, laat wel weten hoe t ging

Suh dude

• Dubrillion
pannekoek141 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:40:
[...]

Als ik vanmiddag thuis kom ga ik doen, laat wel weten hoe t ging
Gaarne! O-)

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 18:37
beugeldop schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:47:
Hier ook een 6 pro van belsimpel (in mijn geval op vodafone netwerk), bij handmatige controle ook nog geen update beschikbaar.

Ik was er nog niet erg mee bezig, wil de fixes voor o.a. FPS wel graag hebben, maar hoef daar geen netwerkproblemen voor terug. Met de ervaringen zoals vermeld voelt het een beetje als Russisch roulette. Geduld is een schone zaak, ofzo...?
ik heb ook een 6pro van belsimpel met vodafone.. ik kreeg de update gisteren binnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiantHoax
Ik ben nu de package aan het sideloaden as we speak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yZ51TUNcBaZNtr0m2KTRjOH424=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UxnFyDZDpv2HuxZ64bbttGwm.png?f=user_large

• Dubrillion
GiantHoax schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:45:
[Afbeelding]
Ik heb alles gedownload en zit in recovery modus.
Wat moet ik dan doen? Want als ik adb.exe aan druk gebeurd er niks

• GiantHoax
Dubrillion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:46:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee hoe dit werkt op windows.
Je hoeft iig niets te doen met de .exe alles moet via de commandline/terminal.

• pannekoek141
Dubrillion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:46:
[...]

YouTube: The Best Way To Install & Setup The Android Debug Bridge (ADB) On Yo...

Suh dude

• GiantHoax
GiantHoax schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:45:
[Afbeelding]
De update is klaar, ik heb nu versie A4, en even een speedtest gedaan met de speedtest.net app, maar ik zie nog geen verbetering eigenlijk qua snelheid. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
GiantHoax schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:54:
[...]

De update is klaar, ik heb nu versie A4, en even een speedtest gedaan met de speedtest.net app, maar ik zie nog geen verbetering eigenlijk qua snelheid. |:(
Bedankt voor het melden. Dan laat ik het hier maar even bij!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Hier nul problemen met de P6P, net even gekeken naar batterij verbruik etc nav wat ier soms gemeld wordt, ook "normaal".

• pannekoek141
GiantHoax schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:54:
[...]

Hmmm oke, het is ook mogelijk om te reverten nog, maar dan is er wel een wipe nodig

Suh dude

• GiantHoax
pannekoek141 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:45:
[...]

Hmmm oke, het is ook mogelijk om te reverten nog, maar dan is er wel een wipe nodig
Het is wel goed zo, de snelheid is er ook niet van omlaag gegaan

• pannekoek141
GiantHoax schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:49:
[...]

Het is wel goed zo, de snelheid is er ook niet van omlaag gegaan
Ik heb hem ook gepushed, Het gaat mij vooral om de batterijduur, nu even opladen en dan kijken hoe het bevalt. Snelheid via speedtest was prima voor 4g. 100mb

Suh dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:02
Mijn P6 gesideload met A4 update en heb nu weer ontvangst... gisteren kon ik niet meer bellen en opgebeld worden. Belgie en Base.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
hgeert schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:22:
Mijn P6 gesideload met A4 update en heb nu weer ontvangst... gisteren kon ik niet meer bellen en opgebeld worden. Belgie en Base.
Grappig dat er dan ook zoveel tegenstrijdige berichten komen na de A4 update.

Misschien België en Nederland verschil?

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:30
Hier de A1 versie met T-Mobile eSim. Geen problemen met ontvangst van internet of bellen. Heb 5G uit staan, want niet in abonnement.
Daarnaast ook wifi bellen uit staan, omdat vaak beter 4G heb dan wifi.

• pannekoek141
Jordyyyyy schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:52:
Hier de A1 versie met T-Mobile eSim. Geen problemen met ontvangst van internet of bellen. Heb 5G uit staan, want niet in abonnement.
Daarnaast ook wifi bellen uit staan, omdat vaak beter 4G heb dan wifi.
Zat er ook te denken om bij T-mobile een e sim op te vragen ipv mijn oude simkaart

Suh dude

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:16
Kan je ook 2 e-sims op de pixel 6 instellen?
Of is het alleen mogelijk om 1 x nano sim en 1 x e-sim in te stellen?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
wilbert11 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:51:
Kan je ook 2 e-sims op de pixel 6 instellen?
Of is het alleen mogelijk om 1 x nano sim en 1 x e-sim in te stellen?
1 nano en 1 esim.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
pannekoek141 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:10:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? je hebt toch een frans bedrijfsnummer nodig om daar te kunnen bestellen?
Nee hoor. Gewoon met mijn eigen bedrijfsgegevens, ben zelfstandig ondernemer.

• martijn k.
  • Nu online
Dubrillion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:34:
[...]

Grappig dat er dan ook zoveel tegenstrijdige berichten komen na de A4 update.

Misschien België en Nederland verschil?
A1 hier. Matig ontvangst, kon zelfs niet bellen vandaag in de auto op een stuk waar ik normaal wel kan bellen. Ga morgen A4 side laden, kijken of dat beter is.

Hopelijk wordt dit snel opgelost door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
martijn k. schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:34:
[...]

A1 hier. Matig ontvangst, kon zelfs niet bellen vandaag in de auto op een stuk waar ik normaal wel kan bellen. Ga morgen A4 side laden, kijken of dat beter is.

Hopelijk wordt dit snel opgelost door Google.
Hier ook ondernemer, maar moest een soort code invullen, toen maar gewoon bij de normale Fnac.com besteld. Vraag mijn btw gewoon terug, dan heb je precies hetzelfde bereikt.

Nachtje verder met de A4 upate, drain lijkt minder erg te zijn, van 12 uur tot 8.15 een drain van 6 procent. Nu even kijken hoe ik de dag doorkom. Bereik lijkt prima hier, nooit vol tho, maar ik woon ook in een stad.

Heb wel een aantal andere problemen nu, weather heeft locatie nodig, maar heeft ie al? double tap op de achterkant werkt niet meer.

Edit: zie nu dat de bar er niet bijstaat, was ongv 2/4 3/4 afwsisselend (bereiK)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Fnb_EHMvvs4Seh9dJVjNw4rwGM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cA3XUOZY70XqaeUmmepevwXU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door pannekoek141 op 17-12-2021 09:46 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Ik zag het nieuwsartikel over de netwerkproblemen voorbij komen. De Pixel 6 is bij mij deze week geleverd met security update tot November 5. Zou dit al de update moeten zijn met netwerkproblemen?

Wat ik namelijk merk is dat regelmatig mijn verbinding met whatsapp web wegvalt, of tijdens het scrollen op reddit er ineens geen afbeeldingen meer geladen worden. Hier moet ik dan een minuut of wat op wachten voordat alles weer soepel wordt geladen.

Dit gebeurd met WiFi verbinding actief. Is dit een bekend probleem? Het gaat om een Pixel 6 uit Frankrijk met een KPN e-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Waar ik met de november update goed de dag doorkwam zit ik met zowel .A1 als .A4 al na 3 uur op 78%, zelfde locatie en gebruik.

Ik ga vanavond de radio van november flashen, kijken of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:16
Hier ook van .A1 naar .A4 gegaan. Ik merk geen verschil tussen beide versies m.b.t. ontvangst KPN.
Ook lees ik dat de .A1 de global versie is. En de A4 alleen voor toestellen die gekocht zijn bij specifieke providers in Europa. Dus ik denk dat de .A1 versie prima is voor de Nederlandse gebruikers. En dat we moeten wachten op een patch van Google. BTW de OTA terug flashen van .A4 naar .A1 lukt niet (zonder data verlies) i.v.m. dat de timestamp van .A1 eerder is dan die van de .A4 OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 08:41
Tweekzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:44:
Ik zag het nieuwsartikel over de netwerkproblemen voorbij komen. De Pixel 6 is bij mij deze week geleverd met security update tot November 5. Zou dit al de update moeten zijn met netwerkproblemen?
Nope, je hebt nog de November versie, de "nieuwe" is December beveiligingsupdates.

[ Voor 32% gewijzigd door miggeltje op 17-12-2021 13:06 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Tweekzor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:44:

Wat ik namelijk merk is dat regelmatig mijn verbinding met whatsapp web wegvalt, of tijdens het scrollen op reddit er ineens geen afbeeldingen meer geladen worden. Hier moet ik dan een minuut of wat op wachten voordat alles weer soepel wordt geladen.

Dit gebeurd met WiFi verbinding actief. Is dit een bekend probleem? Het gaat om een Pixel 6 uit Frankrijk met een KPN e-sim.
Zou jij is willen kijken op welke build je zit? voor deze hele update was ik eigenlijk zeer tevreden over de batterijduur en het bereik, dus dan ga ik reverten naar die versie

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:14
Ik heb een gek probleem geconstateerd met mijn Pixel 6, ik kan namelijk geen lokale domeinnamen resolven in mijn interne netwerk. Als ik bijvoorbeeld server.domein.local probeer te benaderen via een app of browser werkt dit niet. Op mijn oude Oneplus 6 werkt dit wel dus ik weet zeker dat mijn lokale DNS goed staat. Als ik gebruik maak van mijn VPN dan werkt het ook niet.
Het lijkt er dus op dat de nieuwere Android versie of de Pixel ergens iets tegenhouden met lokale adressen.
Kan iemand dit gedrag bevestigen? Ik krijg hier namelijk niets over gevonden.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09 18:07
wilbert11 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:46:
Hier ook van .A1 naar .A4 gegaan. Ik merk geen verschil tussen beide versies m.b.t. ontvangst KPN.
Ook lees ik dat de .A1 de global versie is. En de A4 alleen voor toestellen die gekocht zijn bij specifieke providers in Europa. Dus ik denk dat de .A1 versie prima is voor de Nederlandse gebruikers. En dat we moeten wachten op een patch van Google. BTW de OTA terug flashen van .A4 naar .A1 lukt niet (zonder data verlies) i.v.m. dat de timestamp van .A1 eerder is dan die van de .A4 OTA.
Ik heb een " schone installatie" gedaan met de december A1 built en nergens geen problemen mee.. accutijd en netwerk zijn gewoon goed!!

[ Voor 14% gewijzigd door Sakerhetz op 17-12-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
TheBrones schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:49:
Ik heb een gek probleem geconstateerd met mijn Pixel 6, ik kan namelijk geen lokale domeinnamen resolven in mijn interne netwerk. Als ik bijvoorbeeld server.domein.local probeer te benaderen via een app of browser werkt dit niet. Op mijn oude Oneplus 6 werkt dit wel dus ik weet zeker dat mijn lokale DNS goed staat. Als ik gebruik maak van mijn VPN dan werkt het ook niet.
Het lijkt er dus op dat de nieuwere Android versie of de Pixel ergens iets tegenhouden met lokale adressen.
Inmiddels zit ik ook op A4 omdat die netwerk stalls (ook op wifi dus) voor mij echt niet werkbaar zijn. Helaas levert deze build geen verbetering op, Ik heb het wel gecontroleerd en hiervoor zat ik op SD1A.210817.036. Ik merk duidelijk een verschil in Mobiel Netwerksignaal tussen deze 2, waarin de .036 duidelijk beter ontvangst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Sakerhetz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:05:
[...]

Ik heb een " schone installatie" gedaan met de december A1 built en nergens geen problemen mee.. accutijd en netwerk zijn gewoon goed!!
Pfff maybe ga ik hier gewoon voor, rete irritant als het allemaal ruk werkt. Dan maar een fresh install

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
TheBrones schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:49:
Volgens mij gebruikt de Pixel standaard de Google DNS servers. Kijk eens naar de optie 'Private DNS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Sakerhetz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:05:
[...]

Heb je dit met de android flash tool gedaan?

Suh dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09 18:07
pannekoek141 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:59:
[...]

Heb je dit met de android flash tool gedaan?
Nee, met minimal ADB en Android platform tools en natuurlijk de Google driver niet vergeten te installieren , was ik laatst vergeten ... Dan werkt het Niet.

https://www.allmobitools....inimal-adb-fastboot-tool/

https://magiskupdate.com/download-platform-tools/

https://developer.android.com/studio/run/win-usb

[ Voor 20% gewijzigd door Sakerhetz op 17-12-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:14
EagleTitan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:45:
[...]

Volgens mij gebruikt de Pixel standaard de Google DNS servers. Kijk eens naar de optie 'Private DNS'
Deze instelling had ik inderdaad gevonden maar lijkt geen effect te hebben.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek141
Sakerhetz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:04:
[...]

Nee, met minimal ADB en Android platform tools en natuurlijk de Google driver niet vergeten te installieren , was ik laatst vergeten ... Dan werkt het Niet.

https://www.allmobitools....inimal-adb-fastboot-tool/

https://magiskupdate.com/download-platform-tools/

https://developer.android.com/studio/run/win-usb
Clean build geinstalleerd met de android flash tool. Weather en gestures doen het weer. Nu de apps weer installeren

Suh dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
Heb ook de A4 gesideload. Geen verschil en nog steeds slecht ontvangst.

Fix dit aub Google ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook. Iemand nog suggesties? Heb de volledige A4 update geïnstalleerd op mijn pixel 6 en daarna zelfs nog een factory reset gedaan, maar 4G en voice ontvangst valt telkens weg en vinger unlock doet het vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Conclusie: afwachten en zelf niks flashen.

In dit geval ben ik blij dat ik er nog niet uit ben en nog geen van beide heb gekocht :9

[ Voor 53% gewijzigd door twowheeler op 18-12-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:22
het wordt echt wel redelijk irritant als je gesprekken iedere keer afgekapt worden.

Hopelijk komt google snel met een fix !!

Raar ook dat er nog geen reactie op is van google zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farleaf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-09 09:27
jimmypop1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:44:
het wordt echt wel redelijk irritant als je gesprekken iedere keer afgekapt worden.

Hopelijk komt google snel met een fix !!

Raar ook dat er nog geen reactie op is van google zelf
https://9to5google.com/20...er-update-network-issues/

Ze onderzoeken de zaak. Volgens Google alvast geen probleem door verkeerde build version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb net Google pay ingesteld maar ik zou het graag willen aanroepen via een gesture. Alleen probleem is dat ik deze gebaar niet kan vinden onder system en dan gebaren.

Kan iemand mij daarbij helpen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Instelling > Systeem > Gestures/Gebaren > Quick
Tap/Snelle tik.

Je kan dan instellen dat het een app zal openen.

Sorry als ik niet de juiste menu namen gebruik, mijn taal staat op Engels.

[ Voor 8% gewijzigd door Ves op 18-12-2021 11:50 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik heb zojuist een Esim aangeschaft, omdat er op reddit stond dat dit voor 84% van de mensen het probleem op lost. Gelijk beter bereik op het eerste gezicht, mooi 100mbps op 4g

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Ves schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:49:
Instelling > Systeem > Gestures/Gebaren > Quick
Tap/Snelle tik.

Je kan dan instellen dat het een app zal openen.

Sorry als ik niet de juiste menu namen gebruik, mijn taal staat op Engels.
Hier staat dat er een apparte instelling zou moeten zijn: https://support.google.com/pixelphone/answer/3470787?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28
(jarig!)
Helaas ervaar ik ook wat meer rust door een telefoon die geen bereik heeft. Inderdaad maar hopen dat Google dit snel opgelost krijgt.

Andere vervelende eigenschap. Wanneer je aan het bellen is er geen mogelijkheid toestel te vergrendelen, ivm bellen via oortjes met telefoon in de broekzak.

Bij mijn vorige telefoon pixel 3 kon ik de power button hiervoor gebruiken. Nu verbreekt de verbinding als ik de power button druk tijdens een gesprek

Via instellingen naar toegankelijkheid naar systeemopties de optie gevonden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Michiel193 op 18-12-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
pannekoek141 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:51:
Ik heb zojuist een Esim aangeschaft, omdat er op reddit stond dat dit voor 84% van de mensen het probleem op lost. Gelijk beter bereik op het eerste gezicht, mooi 100mbps op 4g
Dit is wel erg vreemd gezien een sim vooral voor de communicatie werkt maar verder niet veel doet voor het functioneren van de modem. Ik ga hem dual sim gebruiken en zal voor zakelijk ook voor een esim gaan. Begrijp dat dit bijna instant te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

twowheeler schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:22:
[...]

Dit is wel erg vreemd gezien een sim vooral voor de communicatie werkt maar verder niet veel doet voor het functioneren van de modem. Ik ga hem dual sim gebruiken en zal voor zakelijk ook voor een esim gaan. Begrijp dat dit bijna instant te gebruiken is?
Ik heb zelf zojuist ook een Vodafone eSim geactiveerd. Gisteren ' besteld'. Bestellen doe je op de website.
Het activeren is zo gepiept. En dan ben je eindelijk van dat hopeloos ouderwetse kaartje af. Lijkt prima te werken, maar ik geloof ook niet dat een eSim iets doet met de hardware van je telefoon.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
twowheeler schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:22:
[...]

Klopt, gelijk na het downloaden kon ik hem gebruiken!

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Hier op een P6pro met de A1 update heb ik het idee dat het signaal wel goed is, maar ik zie nu bij battery usage wel 23% voor mobile network bij niet al teveel gebruik van de telefoon. Ik heb het idee dat de modem flink wat meer energie verbruikt.
Dit is via Simyo (KPN)

[ Voor 8% gewijzigd door Unicron op 18-12-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Inderdaad dat staat er, alleen zie ik die optie 'kaarten en passen' zelf niet in het menu.
Hoe staat het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ook maar even de eSIM optie aangezet. Hopelijk doet het wat aan het netwerk

Edit: het lijkt te helpen voor nu "fingers crossed"

[ Voor 26% gewijzigd door Dubrillion op 18-12-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Hmmm was stiekem blij dat ik geen problemen had maar in het laatste uur heeft mijn P6P 4 x opnieuw opgestart....zo maar...uit zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Ves schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:44:
[...]

Inderdaad dat staat er, alleen zie ik die optie 'kaarten en passen' zelf niet in het menu.
Hoe staat het bij jou?
Ik zie dat ook niet, heeft iemand een idee waarom we deze functionaliteit niet hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Denk dat het eerder aan de instructies ligt. Komt vaker voor dat deze afwijken van de realiteit. Meestal door wijzigingen die zijn doorgevoerd maar niet geüpdate zijn op de support pagina.

Met de stappen die ik aangaf krijg je hetzelfde resultaat. Alleen dan met tikken op de achterzijde.

[ Voor 32% gewijzigd door Ves op 18-12-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Ves schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:22:
Denk dat het eerder aan de instructies ligt. Komt vaker voor dat deze afwijken van de realiteit. Meestal door wijzigingen die zijn doorgevoerd maar niet geüpdate zijn op de support pagina.

Met de stappen die ik aangaf krijg je hetzelfde resultaat. Alleen dan met tikken op de achterzijde.
Dank je wel, ik zal eens kijken. Wat betreft de stappen die op google pagina staat kloppen, ik heb dit namelijk dit op meerdere plekken gezien. Hopelijk heeft iemand anders meer info hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 22:31
Mathieu77 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:25:
[...]

Ik heb hem van mijn werk. Net even nagevraagd en blijkt bij belsimpel vandaan te komen.

Morgen maar even bellen.
En? Ik heb hem besteld bij alternate, maar hij is ook locked op Telekom.de ... Wilde hem duel sim gaan gebruiken met e-sim maar dat gaat hem dus niet worden? :?

Wel kansloos dat ze toestellen voor 730 verkopen met een lock erop zonder dit te melden. Die krijgen ze gewoon "gratis" bij abonnementen ofzo? :')

[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 18-12-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:28:
[...]

Ik heb zelf zojuist ook een Vodafone eSim geactiveerd. Gisteren ' besteld'. Bestellen doe je op de website.
Het activeren is zo gepiept. En dan ben je eindelijk van dat hopeloos ouderwetse kaartje af. Lijkt prima te werken, maar ik geloof ook niet dat een eSim iets doet met de hardware van je telefoon.
Waar heb jij de pixel 6 (pro?) besteld/gehaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

outlandos schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:57:
[...]

Waar heb jij de pixel 6 (pro?) besteld/gehaald als ik vragen mag?
Die van mij komt uit Frankrijk bij de Fnac. Heeft een week of 5 geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:46:
[...]

Die van mij komt uit Frankrijk bij de Fnac. Heeft een week of 5 geduurd.
Poeh dat is lang zeg. Ik had hem de volgende dag binnen, maar dus wel locked :+ spijtig want dan gaat hij toch echt terug.

Ik zit qua wensen ook eigenlijk tussen de 6 en de Pro in. Schemformaat van de 6 is perfect, en ik haat curved edges. Maar tegelijkertijd had ik wel graag 120hz, de betere (zoom) camera, betere selfie en de face unlock gekregen. Het prijsverschil maakt me niet uit, maar die curved edges houden me tegen (en het formaat, al zou ik daar nog wel gewend aan kunnen raken).

Dan toch de 6 maar terugsturen, jammer want hij is wel heerlijk smooth en clean. Hopelijk komt OnePlus in maart met wat moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
outlandos schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:40:
[...]

En? Ik heb hem besteld bij alternate, maar hij is ook locked op Telekom.de ... Wilde hem duel sim gaan gebruiken met e-sim maar dat gaat hem dus niet worden? :?

Wel kansloos dat ze toestellen voor 730 verkopen met een lock erop zonder dit te melden. Die krijgen ze gewoon "gratis" bij abonnementen ofzo? :')
Kan je zo'n e-sim niet gewoon (laten) unlocken? Lijkt mij dat Alternate dit gewoon moet verzorgen als ze het niet op de website vermelden.

Zitten er nog andere nadelen aan een locked toestel behalve dat de e-sim niet vrijelijk met iedere provider gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
R86Bakker schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:49:
[...]

Kan je zo'n e-sim niet gewoon (laten) unlocken? Lijkt mij dat Alternate dit gewoon moet verzorgen als ze het niet op de website vermelden.

Zitten er nog andere nadelen aan een locked toestel behalve dat de e-sim niet vrijelijk met iedere provider gebruikt kan worden?
Wellicht dat ze kunnen aanbieden te ruilen tegen een (nieuwe) unlocked versie, maar verwacht niet dat zij hem kunnen unlocken.

Volgens mij zitten er verder geen nadelen aan, but feel free to correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gaat dat blok 'maak kennis met je pixel' (bovenaan het instellingen menu) nog ergens vanzelf weg of moet je daarvoor nog ingrijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:21

JanAd

Wind’s howling

outlandos schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:57:
[...]
Hopelijk komt OnePlus in maart met wat moois.
Als je ColorOS wil… ik ben hier aan het volgen omdat ik weg wil bij OnePlus na hun update stunt met de OP9-serie. Voor een cleane Android-look mag je OnePlus voortaan van je lijstje schrappen. ;w

Edit: Klopt het trouwens dat de OP Dash chargers niet werken met de Pixel 6? Ik heb er nog 2 liggen die ik evt wou gebruiken. Maar zo te lezen gaat dat niet gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door JanAd op 19-12-2021 09:53 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:40
Helsie schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:51:
Gaat dat blok 'maak kennis met je pixel' (bovenaan het instellingen menu) nog ergens vanzelf weg of moet je daarvoor nog ingrijpen?
Ik ben maar even door al die dingen heengeklikt en toen ging ie ook weg.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
[...]

Hoe kun je controleren of de e-sim is gelockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraagje, er is een A1 "GLOBAL" versie van de pixel software en een A4 "EMEA" versie van de software. Ik kom van Xiaomi af en die hadden speciale EU versies van hun firmware om te voldoen aan onze privacy wetgeving.

Google lijkt nogal vaag te doen over het verschil, maar gezien de kosten van het onderhouden van verschillende software versies zullen er vast heel dringende redenen om een aparte A4 firmware te ontwikkelen voor de Europese markt.

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen A1 en A4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
runnershigh schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:57:
[...]

Hoe kun je controleren of de e-sim is gelockt?
In de settings naar Sim gaan en dan esim downloaden. Bij een locked toestel krijg je de naam van de provider in beeld en die kun je vervolgens niet wijzigen. Bij een unlocked toestel zou de eerste vraag moeten zijn wie je provider is.

Gelukt?

[ Voor 22% gewijzigd door outlandos op 19-12-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Na een maandje P6 ben ik inmiddels gewend aan hope groot hij is en zie ik voornamelijk de snelheid van het systeem en de camera. Totdat ik mijn afgeragde P3a pak. Die voelt dan als een veertje en precies de juiste maat ook.
Ik vind een van de argumenten voor de P6 de Tensor chip. Aangezien ik al langer experimenteer met Tensor flow en Yolo beeldherkenning schept dat hoge verwachtingen voor de AI. Die blijven eerlijk gezegd nog een beetje onbevredigd aangezien de beste features zoals spraakomzetting nog niet in het Nederlands werken.

Als ik deze week dan ook nog zie dat de Pixel 5a de camera shoot-out gewonnen heeft begin ik toch weer te twijfelen. Tijd zal het leren.
Ik betwijfel trouwens of de Pixel5a camera zulke goede ingezoomde beelden oplevert als de Pixel 6. Hoewel, deze kan ook beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTyFP0XpmT4nNQwyF0PXbQ0zEbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUJqOKfNhY6p7ogMuBPkwsLh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13QCFKmpokWxVwH39240g-Boz78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCFEKKByqwS9rcEjrrSrRMiG.jpg?f=fotoalbum_large
Zodra een van mijn vrienden weer naar NY gaat zal ik hem misschien toch eens vragen om een bezoekje aan de Google store te brengen.

Vmu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ben lekker aan het knutselen geweest met het hoesje van de Google PIXEL 6.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcQac4GJif7gnNqspwI6ZXUfQPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6csMNlTTRBZKOmF6TSkSFi6.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog aan de bovenkant zien dat ik daar gaatjes of sleufje in krijg om de oranje kleur te laten zien.
Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
Ik heb ook maar een e-sim besteld, Vodafone.

Vodafone loopt een beetje achter, ze versturen de e-sim blijkbaar per post 🤦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Laatst online: 13:17
R86Bakker schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:49:
[...]

Wat lukt er exact niet? Want mijn e-sim van T-Mobile deed het ook niet tot ik contact opnam met Tmbilie zelf. Die ladder een nieuwe esim in en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

martijn k. schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:11:
Ik heb ook maar een e-sim besteld, Vodafone.

Vodafone loopt een beetje achter, ze versturen de e-sim blijkbaar per post 🤦
Dat lijkt inderdaad zo. Maar nadat je de mail 'bestelling is gereed voor verzending' hebt gehad kun je inloggen op de Vodafone site en de esim downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:21:
[...]

Dat lijkt inderdaad zo. Maar nadat je de mail 'bestelling is gereed voor verzending' hebt gehad kun je inloggen op de Vodafone site en de esim downloaden.
Vreemd dan. Heb hem gister al aangevraagd en nog niets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
soskes schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:12:
[...]

Wat lukt er exact niet? Want mijn e-sim van T-Mobile deed het ook niet tot ik contact opnam met Tmbilie zelf. Die ladder een nieuwe esim in en voila.
Zie mijn eerdere posts hierboven.

Waarom deed jouw esim het niet? Kreeg je ook alleen de keuze voor Telekom GmbH als provider? En wat kon T-Mobile voor je doen?

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 19-12-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mathieu77 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:44:
Nog even een vraag over de eSIM activatie

Als ik de optie kies om een eSIM te downloaden op mijn Pixel 6 krijg ik onderstaande melding
[Afbeelding]

met vervolgens een foutmelding dat de qr-code niet klopt.

betekend dit dat mijn Pixel 6 eSIM locked is op Telekom.de?
normale simkaart werkt zonder problemen

TIA!
Ik krijg deze melding dus ook (zie Afbeelding uit de quote)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
outlandos schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:55:
[...]

In de settings naar Sim gaan en dan esim downloaden. Bij een locked toestel krijg je de naam van de provider in beeld en die kun je vervolgens niet wijzigen. Bij een unlocked toestel zou de eerste vraag moeten zijn wie je provider is.

Gelukt?
Bedankt, mijn toestel (Saturn) is blijkbaar niet gelockt. Overigens blijf ik voorlopig lekker de fysieke simkaart gebruiken. Is toch net even flexibeler, bv als ik een keer tijdelijk een ander toestel zou moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Laatst online: 13:17
outlandos schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:35:
[...]

Zie mijn eerdere posts hierboven.

Waarom deed jouw esim het niet? Kreeg je ook alleen de keuze voor Telekom GmbH als provider? En wat kon T-Mobile voor je doen?
Ik kreeg inderdaad ook het bericht dat het geen T-Mobile.de sim was die ik had besteld. Vervolgens contact opgenomen met de chat van T-Mobile (omdat andere Tweakers hier het ook zo was gelukt). Vervolgens heeft de medewerker van T-Mobile een nieuwe esim klaargezet dat e ik kon downloaden en hij deed het daarna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Voor de mensen welke een ritje naar Duitsland overwegen. Ik heb mijn toestel nu 2 weken, gekocht bij Saturn (kleve). Bestellen in de Webshop van Saturn is lastig aangezien een Nederlands adres invoeren niet mogelijk is. Ik heb gewoon het adres van de winkel zelf gebruikt en voor optie betalen in winkel gekozen.

Kwam in de winkel aan, en de medewerkers moesten al lachen toen ik me voorstelde als Nederlander zijnde (ik spreek behoorlijk goed Duits) en dat er een pakket klaar lag. Ze wisten direct om welk pakket dit ging :+

Ik ervaar momenteel 2 irritante issues:

1. zijkant toestel is zeer gevoelig en registered ook events waardoor bijvoorbeeld youtube video's doorscrollen ect.
2. mijn meest gebruikte app (binance) crashed op de charts, ik gebruik momenteel mijn mi8 voor deze app.
3. transfer van data tussen telefoons werkte voor mij niet. Aangezien ik dit niet heel belangrijk vind heb ik het maar gelaten en de telefoon in gebruik genomen.

Verder: fantastische camera!

[ Voor 30% gewijzigd door paradoXical op 19-12-2021 13:28 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:23
Na een klein uur "optimaliseren" (en geen herstart vereist :?, dus zelf maar gedaan) de nieuwste OTA update ook draaien voor een aantal dagen. Betreft een P6 van FNAC.

-Vingerafdruk is beduidend sneller maar nog zeker geen hardloper. Tot nu toe echter geen foutieve scans of scans die letterlijk 3+ seconden duren meer gehad.
-Bereik is niet beter maar ook niet slechter geworden (KPN fysieke SIM).
-Notificatie issue lijkt iets minder maar zeker nog steeds een flinke vertraging soms.
-Geen merkbare batterij issues, in tegendeel. Vanochtend rond 8 uur van de lader gepakt en nu op 98% lading met af en toe whatsapp en mail checks.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
soskes schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:49:
[...]

Ik kreeg inderdaad ook het bericht dat het geen T-Mobile.de sim was die ik had besteld. Vervolgens contact opgenomen met de chat van T-Mobile (omdat andere Tweakers hier het ook zo was gelukt). Vervolgens heeft de medewerker van T-Mobile een nieuwe esim klaargezet dat e ik kon downloaden en hij deed het daarna wel.
Domme vraag misschien, maar hoe kan je een e-sim downloaden? Ik kom niet eens op die pagina omdat hij enkel een Telekom.de e-sim accepteert. Vodafone (in mijn geval) kan toch geen Telekom e-sim voor me maken? Telekom is immers een bedrijf van T-Mobile.

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 19-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
[...]

Wanneer heb jij deze aangeschaft? Ik heb ook via alternate. Net grapheneOS er op gezet maar blijkbaar moet je de esim eerst activeren onder stock OS. Ga even terug flashen. Als die van mij gelocked is gaat ie terug. Daar ga ik niet meer dan de volle mep voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
r.elu schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:39:
[...]

Wanneer heb jij deze aangeschaft? Ik heb ook via alternate. Net grapheneOS er op gezet maar blijkbaar moet je de esim eerst activeren onder stock OS. Ga even terug flashen. Als die van mij gelocked is gaat ie terug. Daar ga ik niet meer dan de volle mep voor betalen
10 december besteld. Ben benieuwd, laat svp even weten. Ik heb al een mail gestuurd naar Alternate trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
Vmu schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:30:
Na een maandje P6 ben ik inmiddels gewend aan hope groot hij is en zie ik voornamelijk de snelheid van het systeem en de camera. Totdat ik mijn afgeragde P3a pak. Die voelt dan als een veertje en precies de juiste maat ook.
Ik vind een van de argumenten voor de P6 de Tensor chip. Aangezien ik al langer experimenteer met Tensor flow en Yolo beeldherkenning schept dat hoge verwachtingen voor de AI. Die blijven eerlijk gezegd nog een beetje onbevredigd aangezien de beste features zoals spraakomzetting nog niet in het Nederlands werken.

Als ik deze week dan ook nog zie dat de Pixel 5a de camera shoot-out gewonnen heeft begin ik toch weer te twijfelen. Tijd zal het leren.
Ik betwijfel trouwens of de Pixel5a camera zulke goede ingezoomde beelden oplevert als de Pixel 6. Hoewel, deze kan ook beter.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zodra een van mijn vrienden weer naar NY gaat zal ik hem misschien toch eens vragen om een bezoekje aan de Google store te brengen.
Die camera shootout van MKBHD is niet representatief voor de algehele kwaliteit van de camera, dat is puur welke camera het beste uit de verf komt als je een foto op social media gooit. Het geeft wel aan dat mensen de kleuren van de Pixel 5A verkiezen boven die van de 6, maar gezien de sensors in de 6 nieuw zijn zal Google daar de komende tijd nog wel aan tweaken. Qua hardware zijn de camera's van de 6 veel en veel beter dan de camera's op de 5A. Dus de 6 (Pro) is echt wel de betere keuze op de langere termijn :)
Pagina: 1 ... 25 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires