Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
Lang verhaal kort: Samsung, in samenwerking met Samsung, de 888 soc wordt volgens mij ook door hen gebakken i.p.v TSMC, en ook niet bepaald een zuinige chip.

Zie je overal telkens wanneer Samsung een chip bakt, kijkt bijvoorbeeld naar de grafische kaarten RTX, worden ook door samsung gebakken en verbruiken ook belachelijk veel meer power.

[ Voor 6% gewijzigd door LeStef op 29-11-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninehouzer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2022
De systeem update van november is hier binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
Ninehouzer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:33:
De systeem update van november is hier binnen :)
Die was hier 5 november ook al binnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
LeStef schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:12:
Ik heb mijn P6 nu een week en moet zeggen dat het in mijn ogen teleurstellend is.
Ik vergelijk hem met mijn OP8T met een SD865.
De P6 voelt duidelijk slomer aan op elk vlak, openen van apps, surfen, gamen... Alles in het algemeen. De batterij gaat ook duidelijk minder lang mee op de P6 dan op de 8T.
De foto's zijn wel een wereld van verschil met de P6.
Maar eerlijk gezegd heb ik liever de snelheid van de 8T, deze P6 gaat de verkoop in.
Je kan bij developer options window, transition en animator duration scale op 0.5 zetten. Dan oogt het een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninehouzer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2022
Mich schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:06:
[...]

Die was hier 5 november ook al binnen...
Vreemd! Hier sinds gisteren. Meerdere keren gecheckt deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Mich schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:11:
[...]

Je kan bij developer options window, transition en animator duration scale op 0.5 zetten. Dan oogt het een stuk sneller.
Als je het helemaal afzet oogt het nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52

sanook

_/-\o_

dedominee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:23:
Dual sim met eSIM van KPN werkt prima, telefoon uit Duitsland.
Maar niet met KPN Een MKB zakelijk, staat al een jaar op de website dat dit binnenkort komt... :'(
Kwam er pas achter toen ik het toestel had dat 1 van de sims een esim moet zijn voor de dual sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ik gebruik de Google weer widget maar valt me op dat ie niet heel regelmatig refresht. Dan moet ik op de widget klikken zodat ie naar de weer app gaat en dan wordt ie meteen geupdate. Maar ik heb liever dat dit vanzelf gaat. Hebben anderen dit ook en is er een oplossing/workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:27
sanook schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:28:
[...]

Maar niet met KPN Een MKB zakelijk, staat al een jaar op de website dat dit binnenkort komt... :'(
Kwam er pas achter toen ik het toestel had dat 1 van de sims een esim moet zijn voor de dual sim...
Vreemd we hebben hier via CloudEEn KPN Mobiel met Vamo en daar werkt de E-sim wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

rai_rob schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:36:
[...]

Vreemd we hebben hier via CloudEEn KPN Mobiel met Vamo en daar werkt de E-sim wel.
Volgens hier werkt dit alleen voor kleinzakelijk en grootzakelijk, maar niet voor MKB.

[ Voor 41% gewijzigd door sanook op 30-11-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

laat maar

[ Voor 93% gewijzigd door sanook op 30-11-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09 18:07
Heeft iemand nog een goede tip voor een auto- oplader??? die van mij one van oneplus en laadt niet op in de auto ...... zelfde geldt voor de oplader thuis van one-plus.

Mag er een zijn van aliexpress of action als ie maar laadt:)

Lijkt erop dat Google hetzelfde doet als Apple ,,,,,,,,, over 2 jaar alleen nog officieel goedgekeurde kabels van Google?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
LeStef schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:29:
[...]

Als je het helemaal afzet oogt het nog sneller.
Werkt goed de 0,5 Animatie/ scaling...... Samen met Ex kernel ie de telefoon net zo snel als de OP.
Helaas heb je voor ex kernel wel root nodig en de bootloader unlocked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
Sakerhetz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:12:
Heeft iemand nog een goede tip voor een auto- oplader??? die van mij one van oneplus en laadt niet op in de auto ...... zelfde geldt voor de oplader thuis van one-plus.

Mag er een zijn van aliexpress of action als ie maar laadt:)

Lijkt erop dat Google hetzelfde doet als Apple ,,,,,,,,, over 2 jaar alleen nog officieel goedgekeurde kabels van Google?!
Dit ligt aan de oplaadtechniek van OnePlus en niet andersom. Laders van Anker worden geloof ik wel hoog aangeschreven op het interweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakerhetz
ZwartR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:48:
[...]

Dit ligt aan de oplaadtechniek van OnePlus en niet andersom. Laders van Anker worden geloof ik wel hoog aangeschreven op het interweb.
Op de Pixel 5 werkt de oneplus Auto- oplader en de Oneplus thuis lader naar behoren op de Google pixel 6 niet helaas.

Beankt voor de tip ik zoek op bol.com naar een auto- oplader.
.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:28
Heb nu de 6 een week of 4. Moet zeggen ik denk dat de slechte accu verhalen die er zijn of in de eerste dagen zijn of er ergens een app de boel draint. Doet het echt prima en zeker beter dan mijn OP 7pro. FPS ook ok. Maar met smartlock voor mijn smartwatch en veilige plaatsen gebruik die niet gek veel.

Nog even een foto dump voor de liefhebbers. Alleen de blauwe zee is in met de wide angle overige allen met de main camera. Stukken beter dan de OP 7pro maar nu staan OP ook niet echt bekend om goeie cameras.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNbWa9yKtZHKpb1hqFjcku7zOlI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbPHHfgwRHgpFzGPCd3YW3uE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMTfuqx603Y4dR3HtmU94iX40hg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUOeQzUbeoZGDYPhNA6dmVkD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7alGyypSx5seVcY-HKbPFADEEA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYPfT3nTz3L3YJVbx3wkOZyU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2uV5e-rbj_xsACWuRygDN0Qmhw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NxJx91OCJc5jArr0xEuXwx3.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
jvang schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:34:
Heb nu de 6 een week of 4. Moet zeggen ik denk dat de slechte accu verhalen die er zijn of in de eerste dagen zijn of er ergens een app de boel draint. Doet het echt prima en zeker beter dan mijn OP 7pro. FPS ook ok. Maar met smartlock voor mijn smartwatch en veilige plaatsen gebruik die niet gek veel.

Nog even een foto dump voor de liefhebbers. Alleen de blauwe zee is in met de wide angle overige allen met de main camera. Stukken beter dan de OP 7pro maar nu staan OP ook niet echt bekend om goeie cameras.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wow! Super scherp en die typische pixel look, hou ik wel van! Maakt hij de foto's ook snel? Ik gebruik nu al een tijdje gcam op de OnePlus 6, en dan duurt de sluiter toch altijd eventjes afhankelijk van de foto (hdr+). Zo te zien is het waterverf effect ook achterwegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
Camera mag iets sneller bij open en shoot. Maar als hij open staan dan processed hij de foto's heel snel.

Gebruik regelmatig dubbel klik power button en dan volume down. Dat pakt hij heel snel, ook vanuit screen lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
jvang schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:58:
Camera mag iets sneller bij open en shoot. Maar als hij open staan dan processed hij de foto's heel snel.

Gebruik regelmatig dubbel klik power button en dan volume down. Dat pakt hij heel snel, ook vanuit screen lock.
Duidelijk, sneller dan gcam op de op6 dus.

Misschien dat de mensen hier wat praktijk beelden uit het batterij verbruik kunnen geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Sakerhetz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:51:
[...]

Beankt voor de tip ik zoek op bol.com naar een auto- oplader.
.
Ik heb deze, doet het prima:

https://www.bol.com/nl/nl...nes-wit/9200000110720390/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:23
twowheeler schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:00:
[...]

Misschien dat de mensen hier wat praktijk beelden uit het batterij verbruik kunnen geven
Sterk afhankelijk van het gebruik natuurlijk. Ik gebruik mijn telefoon voor bereikbaarheid, mail en WhatsApp. Daarmee haal ik op het moment met gemak 3 dagen voor de accu op 20% komt. Heb 5G uitgeschakeld en het scherm van 90 naar 60hz gezet. Beide voor mij geen belangrijke punten om te missen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Sinds vandaag ook eigenaar van een P6 Pro. Ben zeer tevreden over de Spigen liquid armor case. perfect fit en lekkere grip. Ben benieuwd naar de accuduur. Ik moet wel erg wennen aan het scherm qua grote komend van een Pixel 3a!

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 15:21
Enkele nachtfoto's met de pixel 6
Kom van een oneplus 6t en even de nord gehad maar was er niet tevreden over. Altijd oneplus gehad maar zal nu toch kantelen naar pixel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-k9pF9NPrXr0542_-k09ke2Is0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2tOvVzbQzy24HNAbqONeEkh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlFWfb4UDQ3t2uz8S9qIyzNwAyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LLKrILpjtZAr8ibXPuveK3V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbPIjHWzrbYXUV0P5s08E-rMUeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdG3u7yybrzhuhFZBUvp2I84.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erC5db794nOt4hkbSIXPn7f-j-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VagfXo61msErGElSuOS3jcow.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYihzRa3J3qpnDxOLmEaw14Bc7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpBu7NUJpPjGfdB0YFhMpge3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mezstah
  • Laatst online: 12-08 15:51
jimmypop1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:08:
Enkele nachtfoto's met de pixel 6
Kom van een oneplus 6t en even de nord gehad maar was er niet tevreden over. Altijd oneplus gehad maar zal nu toch kantelen naar pixel.
Mooi hoor Brugge :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Wat zijn eigenlijk de garantie regels?

Ik heb ooit begrepen dat je bij google Nederland wel gewoon terecht kan voor garantie ongeacht bij welke Google store je hebt gekocht. Maar hoe zit dit bij bijvoorbeeld Saturn of Fnac?

Voor mij is het nog steeds twijfelen tussen de pro en de niet pro. Enige echte voordeel voor mij van de pro is de zoomlens (ben benieuwd hoe die concurreert met de niet pro op 4x zoom). Curved scherm vind ik ivm screenprotectors dan weer minder.

En natuurlijk de prijs, die is bij de niet pro wel een stuk meer in lijn met wat ik voor een telefoon wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:39

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Nog meer mensen die last hebben van geen Gmail notificaties? Ik meende te hebben gelezen dat hier een oplossing voor was, maar ik kan deze niet meer terugvinden. Op mijn oude mobiel krijg ik deze wel nog gewoon, maar op de Pixel 6 Pro krijg ik sporadisch een notificatie en dan alleen vanuit mijn primaire mailbox. Notificaties staan gewoon aan, voor alle mailboxen, maar krijg niets...

Notificaties van de hotmail app komen wel gewoon binnen...

[ Voor 7% gewijzigd door Broodje_Aap op 01-12-2021 13:56 ]

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:45
Broodje_Aap schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:56:
Nog meer mensen die last hebben van geen Gmail notificaties? Ik meende te hebben gelezen dat hier een oplossing voor was, maar ik kan deze niet meer terugvinden. Op mijn oude mobiel krijg ik deze wel nog gewoon, maar op de Pixel 6 Pro krijg ik sporadisch een notificatie en dan alleen vanuit mijn primaire mailbox. Notificaties staan gewoon aan, voor alle mailboxen, maar krijg niets...

Notificaties van de hotmail app komen wel gewoon binnen...
Ik had hier ook last van, even in de instellingen van jouw gmail adres de sync vinkje uit en weer aan zetten, dit heeft het voor mij opgelost.

instellingen -> <jouw email-adres> -> onderaan bij Gmail synchroniseren het vinkje uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Heb de pixel 6 nu een dag en zo ver niks te klagen over de hardware. Al kom ik van een oneplus 3 dus dat is misschien ook niet zo verrassend. Vinger afdruk scanner werkt hier ook prima, dat is iets waar ik me wel een klein beetje zorgen over maakte.

Als ik ergens over moet klagen dan is het dat de telefoon wel een beetje zwaar is. Ook zijn de randen van de officiële case vrij hoog dus ik zit er vaak met mijn vinger tegenaan. De meegeleverde USB kabel is ook veel te kort om nuttig te zijn. Vind het altijd een beetje jammer als bedrijven daar nou juist een paar cent op willen besparen. Maar goed de kabels die ik 5 jaar geleden met mijn oneplus 3 kreeg werken nog dus ik gebruik die wel...

Ik ben echter minder tevreden over de software. Zoals over al is opgemerkt zijn de foto's niet er realistisch. Neem aan dat dit met software opgelost kan worden maar het feit dat het zo is uitgebracht zeg ook wel wat want kan me niet voorstellen dat iemand overbelichte foto's echt mooi vind.

At a glance is ook een totale ramp. Laat alleen maar de datum zien, neemt veel ruimte in en is niet te verwijderen. Ik snap echt niet dat dit zo is uitgebracht.

Een ander iets dan mijn ocd triggered is dat de icoontjes aan de rechterkant van de notification bar niet goed zijn uitgelijnd. Ze staan een icoontje te veel naar links.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLl33NLww7373ub__j-iw2qN9Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FbnI4MrQQRmEWVtc0cAO92rH.png?f=fotoalbum_large

Iets wat me ook irriteert is dat niet alle applicaties de ruimte rond de punch hole gebruiken. Ik weet alleen niet of dit een OS of applicatie ding is. Bv Pokémon go laat de hele bovenkant van het scherm zwart terwijl op bv iPhones de ruimte rond de camera wel gebruikt word. Functioneel maakt het niks uit maar het ziet er gewoon niet zo mooi uit.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Foto's is denk ik tot nu ook smaak. Ik vindt ze wel mooi tov andere smartphone camera's. Zeker die van OP.

Het icoontje naast de klok kan te maken hebben dat je de klok ook incl seconden kan instellen. Dan schuift de klok iets meer naar links ook. Je kan alle iconen uitzetten met een app. Dat je wifi aanstaat, mobiel ontvangst heb lijkt mij logisch. Ik hoef dat niet 24/7 te zien. Accu % ook uit en zie ik wil als notificatie scherm naar beneden haal. Kom toch elke dag thuis met 60/70%.

Ruimte rond de punch hole ligt idd aan het beeldformaat van de applicatie. Youtube start bijv ook met links/rechts zwart maar met pinch to zoom vult hij het hele scherm. Maar dan wordt er wel een stuk van onder/bovenkant afgesneden. Dat zal bij een game lastig gamen worden. Heeft dus ook niet zo zeer met de punchhole te maken maar meer met het formaat van het scherm wat 20:9 is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyxEVb91Ue7CtSyZU2jdBxI9Nlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVpym0RqvQ5YYwDs03XEvXrS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Honeymoon periode is nu zo'n beetje wel over en er zijn toch een paar dingen die echt beter moeten imho.

Ik gebruik hem met dual sim ook voor werk en de verbinding tijdens bellen valt echt regelmatig weg.

Het vreemde is soms dagen niet en dan opeens 4 keer tijdens 1 gesprek.

De fingerprint scanner is vrij dramatisch, mis zeker de face unlock van mijn 8T maar hoop dat dit met de december update beter wordt.

Vandaag reageerde de scanner alleen als ik eerst de power button gebruikte, direct openen werkte gewoon niet.

Auto brightness is ook heel erg hit and miss.

Al met al wel dingen die software matig opgelost kunnen worden maar het wegvallen tijdens het bellen baart me toch wel zorgen (en is ook het vervelendst). Adaptive connectivity staat al uit en de sims staan op 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 20:32
sanook schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:35:
Ik gebruik de Google weer widget maar valt me op dat ie niet heel regelmatig refresht. Dan moet ik op de widget klikken zodat ie naar de weer app gaat en dan wordt ie meteen geupdate. Maar ik heb liever dat dit vanzelf gaat. Hebben anderen dit ook en is er een oplossing/workaround voor?
Ik heb dat probleem ook dat de google weerwidget heel onregelmatig updatet. Ik gebruik hem zelf in 'at a glance' en daar valt hij soms uit het niets gewoon helemaal weg zelfs. Een halve dag later is hij dan opeens weer terug bijvoorbeeld. Ik denk dat dit bugs zijn die door Google zelf gefixt moeten worden.

Ik heb bij meerdere widgets die ik gebruik problemen met automatisch updaten, bijvoorbeeld Today Weather en Nu.nl. Deze updaten totaal niet automatisch en doen dat alleen als ik erop tik om de app te openen. De enige oplossing die ik heb gevonden is om bij deze apps het batterijgebruik op 'onbeperkt' i.p.v. 'geoptimaliseerd' te zetten, dan werkt het wel goed. Gelukkig lijkt dat bij mij geen invloed te hebben op het batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:33
jvang schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:44:
Foto's is denk ik tot nu ook smaak. Ik vindt ze wel mooi tov andere smartphone camera's. Zeker die van OP.

Het icoontje naast de klok kan te maken hebben dat je de klok ook incl seconden kan instellen. Dan schuift de klok iets meer naar links ook. Je kan alle iconen uitzetten met een app. Dat je wifi aanstaat, mobiel ontvangst heb lijkt mij logisch. Ik hoef dat niet 24/7 te zien. Accu % ook uit en zie ik wil als notificatie scherm naar beneden haal. Kom toch elke dag thuis met 60/70%.

Ruimte rond de punch hole ligt idd aan het beeldformaat van de applicatie. Youtube start bijv ook met links/rechts zwart maar met pinch to zoom vult hij het hele scherm. Maar dan wordt er wel een stuk van onder/bovenkant afgesneden. Dat zal bij een game lastig gamen worden. Heeft dus ook niet zo zeer met de punchhole te maken maar meer met het formaat van het scherm wat 20:9 is.

[Afbeelding]
Met een app zeg je, met welke app verberg je de status bar iconen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
martijn k. schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:44:
[...]

Met een app zeg je, met welke app verberg je de status bar iconen dan?
https://play.google.com/s...ryancandi.android.uituner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Laatst online: 13:17
Ace schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:38:
Honeymoon periode is nu zo'n beetje wel over en er zijn toch een paar dingen die echt beter moeten imho.

Ik gebruik hem met dual sim ook voor werk en de verbinding tijdens bellen valt echt regelmatig weg.

Het vreemde is soms dagen niet en dan opeens 4 keer tijdens 1 gesprek.

De fingerprint scanner is vrij dramatisch, mis zeker de face unlock van mijn 8T maar hoop dat dit met de december update beter wordt.

Vandaag reageerde de scanner alleen als ik eerst de power button gebruikte, direct openen werkte gewoon niet.

Auto brightness is ook heel erg hit and miss.

Al met al wel dingen die software matig opgelost kunnen worden maar het wegvallen tijdens het bellen baart me toch wel zorgen (en is ook het vervelendst). Adaptive connectivity staat al uit en de sims staan op 4g.
Aha, wist niet dat het een ding was. Maar nu je het zegt heb ik met mijn zakelijke som (fysiek) inderdaad een paar keer gehad dat het gesprek weg viel.

Ik ga dit inderdaad toch eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
t_o_c schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:18:

Een ander iets dan mijn ocd triggered is dat de icoontjes aan de rechterkant van de notification bar niet goed zijn uitgelijnd. Ze staan een icoontje te veel naar links.
Hé wat gek, bij mij lijnen ze wel goed uit (Pixel6).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH-biagElPM4hkrOE4uF9RCVQeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/16NuF3yRTK2al0WzTKA2bGu8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:37
De meeste problemen die ik hier lees herken ik niet, of zijn voor mij niet belangrijk ;)
Wel herken ik de auto brightness issues. Ik dacht dat het toestel zich aanpast aan mijn gebruik, maar ik blijf hem in het donker minder fel zetten...

Verder al meerdere keren meegemaakt dat tijdens het telefoneren het scherm aan gaat. Blijkbaar hou ik hem dan te ver van mijn gezicht volgens de proximity sensor. Maar het gevolg is dat er functies/apps gestart worden omdat ik het scherm aanraak. Eén keer activeerde ik de Google assistent, dat is erg interessant tijdens een telefoongesprek :)

Ik heb een pro trouwens.

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
GiantHoax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:59:
[...]

Ik had hier ook last van, even in de instellingen van jouw gmail adres de sync vinkje uit en weer aan zetten, dit heeft het voor mij opgelost.

instellingen -> <jouw email-adres> -> onderaan bij Gmail synchroniseren het vinkje uit en aan zetten.
Dit heeft het voor mij welgeteld een halve dag gefixt. Probleem doet zich ook voor bij Whatsapp en eBay dus lijkt me meer een telefoon probleem dan een app probleem.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Kiwi70 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:17:
[...]

Hé wat gek, bij mij lijnen ze wel goed uit (Pixel6).

[Afbeelding]
Opgelost met een reboot...

Is er trouwens een optie om bij bepaalde notificaties het scherm aan te laten gaan? Pokemon Go doet dat af en toe maar Whatsapp bv weer niet. Kan in de settings niks vinden.

Adaptive charging lijkt trouwens ook niet helemaal goed te werken. Had een wekker gezet voor 7 uur maar toen het alarm af ging was de telefoon maar tot 92% opgeladen. Werd aangegeven dat opladen nog een uur zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Hoe zet je in de notificatiebalk waar hier wat plaatjes van voorbij zijn gekomen, de klok dan op inclusief seconden, dat wil ik wel weten eigenlijk....???

Zou ik wel eens willen proberen...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
mindwarper schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:58:
Hoe zet je in de notificatiebalk waar hier wat plaatjes van voorbij zijn gekomen, de klok dan op inclusief seconden, dat wil ik wel weten eigenlijk....???

Zou ik wel eens willen proberen...
Klok app openen > Instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
SPOXYWOXY schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:44:
[...]

Klok app openen > Instellingen ;)
Dat had ik al gedaan natuurlijk - maar zie het niet terug in de notification balk bovenin de telefoon...
Daar was het me om te doen...
Wat zie ik over het hoofd ?

Ach het is niet zo heel erg...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
mindwarper schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:17:
[...]

Dat had ik al gedaan natuurlijk - maar zie het niet terug in de notification balk bovenin de telefoon...
Daar was het me om te doen...
Wat zie ik over het hoofd ?

Ach het is niet zo heel erg...
Dat kan ook met deze app:
https://play.google.com/s...ryancandi.android.uituner
statusbalk > Tijd > uren, minuten en seconden tonen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvang
Voor de liefhebbers ook nog een 24 uur batterijgebruik na 4 weken met de P6.

's nachts laden en met 100% van de lader gehaald. Hier zie je ook de laadcurve met aangepast opladen aan. Wekker gaat om 7uur en daar laad hij keurig naar toe. Lader is een google charger van de nexus 5X.
18uur later met 4,39u SOT nog 40% over. Meest gebruikte apps twitter, netflix, youtube en Instagram. Allen tussen de 4/6 %.

Ben hier erg tevreden over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eWxK9Vl4xmM2CXX1Xc4O5-ev3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/efo6bcLETREDhgxsSLHVzDy5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
jvang schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:50:
Voor de liefhebbers ook nog een 24 uur batterijgebruik na 4 weken met de P6.

's nachts laden en met 100% van de lader gehaald. Hier zie je ook de laadcurve met aangepast opladen aan. Wekker gaat om 7uur en daar laad hij keurig naar toe. Lader is een google charger van de nexus 5X.
18uur later met 4,39u SOT nog 40% over. Meest gebruikte apps twitter, netflix, youtube en Instagram. Allen tussen de 4/6 %.

Ben hier erg tevreden over.

[Afbeelding]
Nuttig! Wel veel op wifi zie ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
twowheeler schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:23:
[...]

Nuttig! Wel veel op wifi zie ik
Dit is voor een doordeweekse werkdag. Met de nieuwe corona regels helaas weinig van huis. Zit op werk en thuis 100% op de wifi. Heb 5G ook uitstaan want op werk geen 5G ontvangst en thuis op 5ghz snelle wifi. Dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Na wat gespeeld te hebben met de camera valt me op dat nog niet elke foto mooi is vanuit het point en shoot perspectief. Op mijn oude Pixel 3a heb ik hier soms betere resultaten mee. Zou dit dan toch te maken hebben met de nieuwe sensor?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 15:21
Is de update al aan het uitrollen voor de betere fingerprint unlock ?

Speelt het een rol waar je jou toestel gekocht hebt ? Krijgen de toestellen die bij google zelf gekocht zijn sneller de update dan als je het toestel ergens anders hebt gekocht (in mijn geval de Fnac)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

jimmypop1 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:38:
DIe kun je maandag verwachten, updates komen altijd de eerste maandag van de maand

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
jimmypop1 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:38:

Speelt het een rol waar je jou toestel gekocht hebt ? Krijgen de toestellen die bij google zelf gekocht zijn sneller de update dan als je het toestel ergens anders hebt gekocht (in mijn geval de Fnac)
Ohh mennn wat mis ik de Faceunlock van de Pixel 4.. maar de rest op de 6pro maakt veel goed; héél veel.

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:43
Ik ben klaar met KPN na 7 jaar. VoWiFi voor de P6 en P6P kunnen of willen ze niet aan laten zetten door Google. Vodafone sim van het werk regelt het meteen. Overstappen naar Vodafone of T-Mobile levert vooralsnog geen besparing op. Zijn er mensen die via een virtuele provider (want goedkoper) VoWiFi en VoLTE kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
t_o_c schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:18:
Iets wat me ook irriteert is dat niet alle applicaties de ruimte rond de punch hole gebruiken. Ik weet alleen niet of dit een OS of applicatie ding is. Bv Pokémon go laat de hele bovenkant van het scherm zwart terwijl op bv iPhones de ruimte rond de camera wel gebruikt word. Functioneel maakt het niks uit maar het ziet er gewoon niet zo mooi uit.
Ik stoor mij ook aan Apps die de bovenkant van het scherm niet vullen zoals bij Pokémon Go.
Waze is ook zo'n App. Door mijn OCD toch wel de reden dat ik soms nog naar de Google Maps navigatie neig.

Wat overigens ook irritant is, Apps die niet de volledige onderkant van het scherm gebruiken.
Waarom zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TE5lM4y9u9TvLbcWbVl4rDpMXg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Usu1prRMYMmK082PuvnGS2Im.jpg?f=user_large
(Backdrops - wallpaper App)

en niet zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sVDAJFWYf10-ZJ-UlHbwykUErE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ohdx4Xj2isw5pJqWcZ8LiPJE.jpg?f=user_large
(Infinity - Reddit App)

Dit is bij veel Apps nog het geval trouwens, ik denk dat dit kwestie is van een volledig optimized Android 12 App maken. En aangezien het merendeel van de Android users nog op 10-11 zit, heeft dit voor veel App makers nauwelijks prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:19
nerovectra schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:32:
Ik ben klaar met KPN na 7 jaar. VoWiFi voor de P6 en P6P kunnen of willen ze niet aan laten zetten door Google. Vodafone sim van het werk regelt het meteen. Overstappen naar Vodafone of T-Mobile levert vooralsnog geen besparing op. Zijn er mensen die via een virtuele provider (want goedkoper) VoWiFi en VoLTE kunnen gebruiken?
Ik kan bevestigen dat het bij KPN (in mijn geval via de virtuele provider Youfone) niet werkt. Goed te weten dat het bij Vodafone werkt, ik ga een overstap zeker overwegen bij een contractverlenging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Beide beschikbaar op het T-mobile netwerk, weet alleen niet of dat ook geld voor de virtuele providers op dit netwerk.

Beide opties werkend op een Google Pixel 4 128GB XL.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
jvang schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:27:
[...]

Dit is voor een doordeweekse werkdag. Met de nieuwe corona regels helaas weinig van huis. Zit op werk en thuis 100% op de wifi. Heb 5G ook uitstaan want op werk geen 5G ontvangst en thuis op 5ghz snelle wifi. Dus ja :)
Benieuwd of de 6pro net zo goed is!

Enige dat tot nu toe echt nadelig lijkt te zijn is die mobiele modem. Benieuwd of ze daar met software nog wat mee kunnen doen.

Verder lijkt het voor mij toch de ideale OnePlus6 opvolger. Één van beide.

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 02-12-2021 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_o_c
injectx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:29:
[...]

Ik stoor mij ook aan Apps die de bovenkant van het scherm niet vullen zoals bij Pokémon Go.
Waze is ook zo'n App. Door mijn OCD toch wel de reden dat ik soms nog naar de Google Maps navigatie neig.

Wat overigens ook irritant is, Apps die niet de volledige onderkant van het scherm gebruiken.
Waarom zo:
[Afbeelding]
(Backdrops - wallpaper App)

en niet zo:
[Afbeelding]
(Infinity - Reddit App)

Dit is bij veel Apps nog het geval trouwens, ik denk dat dit kwestie is van een volledig optimized Android 12 App maken. En aangezien het merendeel van de Android users nog op 10-11 zit, heeft dit voor veel App makers nauwelijks prio.
Ah ja dat is idd ook irritant. Zelfs Chrome doet dat maar bv YouTube gebruikt dan weer wel het hele scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:57
Wat betreft verlate notifications, dit kan mogelijk aan de batterij instellingen liggen:

To extend battery life, Adaptive Battery may reduce perfomance and background activity. Some notifications may be delayed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
Bij mij staat batterij besparing uit en krijg altijd mijn notificaties direct binnen
aangepaste voorkeuren staat de aangepaste batterijgebruik en aangepast opladen aan.

Ik red eenvoudig een hele dag op de batterij op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okietor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08 09:47
Ik heb de pixel 6 nu een ruime week nu zit ik te twijfelen. Hebben jullie de telefoon nog extra verzekerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
VoWIFI doet het hier prima via Tele2 (t-mobile netwerk).

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
DarkSEDA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:19:
Wat betreft verlate notifications, dit kan mogelijk aan de batterij instellingen liggen:

To extend battery life, Adaptive Battery may reduce perfomance and background activity. Some notifications may be delayed.
Zal die optie eens testen, wordt onderhand wel meer dan irritant.
d-vine schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:47:
Bij mij staat batterij besparing uit en krijg altijd mijn notificaties direct binnen
aangepaste voorkeuren staat de aangepaste batterijgebruik en aangepast opladen aan.

Ik red eenvoudig een hele dag op de batterij op deze manier.
Het lijkt alsof er door bepaalde factoren iets veranderd waardoor bij sommige, waaronder mijn toestel er gewoon helemaal geen notificaties meer binnen komen. Is ook ineens ontstaan want aan het begin had ik er totaal geen last van. Heel soms komt er nog wel eens wat binnen maar over het algemeen pas bij het unlocken van het toestel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Is it just me, or...

Ik heb de gewone P6 en heb Tap to Wake uit staan. Ook Lift to Wake staat uit. Toch gaat mijn scherm regelmatig aan op het moment dat ik bv. een duwtje tegen de telefoon geef als hij op tafel ligt. Of als ik optrek bij een stoplicht en de telefoon in de houder zit. Ik heb Smart Lock aan staan (vertrouwde locatie en vertrouwde apparaten). Is dit nu een software bug of heeft dit nou met Smart Lock te maken? Always On Display staat uit.

Dit is vrij irritant want als de telefoon in mijn broekzak zit wil hij nog wel eens eigenhandig dingen gaan doen (apps openen, mensen bellen). Waarschijnlijk is de stof van mijn broekzak te dun (ik draag de telefoon met het scherm naar mijn been gericht) en als hij een beweging detecteert doet hij het scherm aan en dan vanwege Smart Lock ontgrendeld hij zichzelf, waarna verdere "aanrakingen" de ongewenste acties veroorzaken.

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Rosmalen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:13:
[...]

Ohh mennn wat mis ik de Faceunlock van de Pixel 4.. maar de rest op de 6pro maakt veel goed; héél veel.
Het ontbreken van Face unlock in combinatie met de mindere fingerprintscanner van de P6 is voor mij de enige reden om mijn Pixel 4 voorlopig nog maar even aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Okietor schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:00:
Ik heb de pixel 6 nu een ruime week nu zit ik te twijfelen. Hebben jullie de telefoon nog extra verzekerd?
Nooit gedaan eigenlijk. Het loont om je huidige verzekeringen te checken en wellicht iets uit te breiden. Inboedelverzekering dekt vaak ook val schade van electronica in en rond het huis. Op werk is alles verzekerd waarschijnlijk. En met een doorlopende reisverzekering is ook nog een hoop verzekerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

Ik kom van de Pixel 3. Die had een vingerscanner op de rug. Zoals de rest erna ook denk ik?

Zit nu op een Pixel 6 sinds gisteren. Moet zeggen dat de vingerscan in het scherm me veel minder stoort dan ik had verwacht met de berichten die ik hier las. Die gaat best goed hoor.

Misschien dat mensen die er last mee hebben hun vinger(s) eens opnieuw moeten scannen en daarbij goed echt elk hoekje en kantje proberen aanbieden? Bij mij gaat hij prima voorlopig.

Met de camera heb ik wel iets gek gemerkt. Soms wil die niet afdrukken. Ik druk wel op de ronde shutter op het scherm, maar op de een of andere manier gaat hij niet fotograferen. Ik kan er niet meteen een oorzaak voor aanwijzen, maar heb het daarstraks toch een keer of twee gemerkt. Als ik dan de foto even herframe dan lukt het wel. Maar zo mis ik het moment natuurlijk wel.

Verder moet ik zeggen dat de optics er toch weer op zijn vooruitgegaan sinds m'n pixel 3. Het is net allemaal ietsje beter. De portrait-onscherpte is ook net iets beter dan tevoren. Iets minder foutjes. De extra megapixels om mee te werken doen hun ding denk ik.

Video is ook wel echt stukken beter!

Het formaat van de telefoon is nog even wennen, maar ik heb het gevoel dat dit wel goed komt.

Verder voorlopig geen grote plus of minpunten.

[ Voor 5% gewijzigd door wasco op 05-12-2021 00:45 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
Denk dat dit een bug is. Vriend van mij en ik hebben beiden een 6 Pro en de meeste bugs hebben momenteel met het AOD / locken van de telefoon te maken. Onder andere:
  • Scherm blijft aan na indrukken powerbutton
  • Duurt 1-2 seconden voordat scherm op zwart gaat bij locken
  • Homescreen blijft op AOD staan terwijl telefoon gelocked is
  • Statusbalk blijft op AOD staan
  • Batterij percentage bij AOD staat er niet, even later wel weer
enz...

Ik kijk met smart uit naar de update van vanavond.

[ Voor 4% gewijzigd door injectx op 06-12-2021 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
injectx schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:43:
[...]

Ik kijk met smart uit naar de update van vanavond.
Schijnbaar komt de update later deze maand voor Pixel 6 toestellen, wel nu uit voor de oudere Pixels. Toch wel jammer..

Edit:

Bron
https://support.google.co...pdate-december-2021?hl=en

[ Voor 16% gewijzigd door Andreasvers op 06-12-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Andreasvers schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:23:
[...]

Schijnbaar komt de update later deze maand voor Pixel 6 toestellen, wel nu uit voor de oudere Pixels. Toch wel jammer..

Edit:

Bron
https://support.google.co...pdate-december-2021?hl=en
Echt belachelijk. Eerst die update voor de vingerscanner alleen in Japan en VS uitbrengen. En nu de maandelijkse update niet voor de pixel 6 (pro) uit bergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Laatst online: 25-03 15:30
Klinkt erg raar en is vervelend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Bwa die paar dagen of week ga het verschil niet maken. Het is ook niet dat deze toestellen vol bugs zitten.
Ik herken bijvoorbeeld geen enkel probleem die hier op dit forum staat behalve de vinger unlock en dat is 1 keer op 10 of zo.
Gewoon een beetje geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
Ervaren jullie ook dat het Game Dashboard niet uit te zetten is? Ik heb hem uit gezet, maar hij blijft maar komen, en met het spel wat ik het meeste speel blijft het icon ook vaak in beeld in plaats van dat hij weer verdwijnt, dus dat is super irritant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 18:37
Gerjannn schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:26:
Ervaren jullie ook dat het Game Dashboard niet uit te zetten is? Ik heb hem uit gezet, maar hij blijft maar komen, en met het spel wat ik het meeste speel blijft het icon ook vaak in beeld in plaats van dat hij weer verdwijnt, dus dat is super irritant :p
inderdaad heel vervelend... Waar precies heb je dat uitgezet ik kan daar niks over terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Op het officiële Google Pixel forum zijn erg veel klachten over het random wegvallen van de netwerkverbinding: link. Het schijnt in alle landen voor te komen en kan meestal niet worden opgelost. Hebben gebruikers hier in Nederland er last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
pox-ie schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:22:
[...]

inderdaad heel vervelend... Waar precies heb je dat uitgezet ik kan daar niks over terugvinden?
Onder Instellingen > Apps > Game-instellingen kan je het uitzetten. Maar bij mij werkt dat dus helaas niet, hij blijft gewoon verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Laatst online: 13:17
Jammie schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:10:
Op het officiële Google Pixel forum zijn erg veel klachten over het random wegvallen van de netwerkverbinding: link. Het schijnt in alle landen voor te komen en kan meestal niet worden opgelost. Hebben gebruikers hier in Nederland er last van?
Klopt. Dit is volgens mij ook al eerder in dit forum aangegeven. Ik heb er ook last van. Tot nu toe gebeurt dit alleen met mijn fysieke sim en niet bijna mijn e-sim. Overigens is het niet bij ieder gesprek, het lijkt random te gebeuren.

En ik werk vanuit huis dus omgeving en masten zijn iedere keer hetzelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26

crashtestdummy

Ajoeto member

Gerjannn schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:26:
Is ook een bug bij andere pixel toestellen in combinatie met android 12. In de december update zit een fix.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Laatst online: 15:05
Weet iemand misschien hoe snel je de nieuwe updates ontvangt? Gaat dit in batches/fases, of hoe is dit geregeld bij Google? Ben er benieuwd namelijk naar de fixes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Paar post eerder staat je antwoord.... Helaas wel vertraagd voor P6/Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Het ljkt er op dat de upate voor de 6 (pro) pas volgende week komt.
https://9to5google.com/2021/12/06/pixel-6-december-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Iemand enig idee wanneer de update komt...? :P O-)

[ Voor 7% gewijzigd door dedominee op 07-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
dedominee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:17:
Man man man ... Post boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
dedominee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:17:
Zer0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:
Lezen is moeilijk :9

ik wordt wel blij van deze patch. Vrijwel elk probleem wat benoemd is hier of elders online wordt aangepakt. Nu hopen dat het ook echt werkt :)

Het enige wat me af en toe stoort is de vingerafdrukscanner en de viewfinder / camera kwaliteit van de selfie camera. Voor de rest echt heel blij mee. Batterijduur is na een paar weken wel echt goed geworden :D

[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 07-12-2021 12:46 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
kosterj schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:32:
[...]

Man man man ... Post boven je.
Eeeeh ja. Mijn post was sarcastisch, vandaar ook de smiley ( O-) ) . Het werd in meerdere opvolgende posts gevraagd. Vond het zelf wel grappig, maar blijkbaar is sarcasme wat lastig voor sommigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 07:27
dedominee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:57:
[...]

Eeeeh ja. Mijn post was sarcastisch, vandaar ook de smiley ( O-) ) . Het werd in meerdere opvolgende posts gevraagd. Vond het zelf wel grappig, maar blijkbaar is sarcasme wat lastig voor sommigen.
haha ik vatte het ook op als sarcastisch dus vond het wel grappig dat mensen er zo fel op reageerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Laatst online: 12-08 15:51
spartacusNLD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:44:
[...]

[...]

Lezen is moeilijk :9

ik wordt wel blij van deze patch. Vrijwel elk probleem wat benoemd is hier of elders online wordt aangepakt. Nu hopen dat het ook echt werkt :)

Het enige wat me af en toe stoort is de vingerafdrukscanner en de viewfinder / camera kwaliteit van de selfie camera. Voor de rest echt heel blij mee. Batterijduur is na een paar weken wel echt goed geworden :D
Ik heb alleen problemen met auto brightness de rest oderschrijf ik ook maar heb er minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Ben erg benieuwd naar deze patch. Ik wil graag de P6Pro kopen, maar er zijn op dit moment te veel bugs (o.a. netwerkprobleem en vingerprintsensor) die een normale werking van het toestel in de weg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Vind je dat echt? Ik heb de P6 en herken me eigenlijk in geen van de klachten die ik her en der lees. Heerlijke telefoon, werkt perfect en de accu is fantastisch. Enige puntje van lichte kritiek zou de vingerafdruksensor zijn, die zou een fractie sneller mogen maar is ook zonder patch al ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Ik zie dat de december update deze fix heeft:
Additional fixes for issues preventing enrollment of new fingerprints in certain conditions

Hopelijk kan ik dan eindelijk terug vingerafdrukken toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 07:27
dedominee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:37:
Vind je dat echt? Ik heb de P6 en herken me eigenlijk in geen van de klachten die ik her en der lees. Heerlijke telefoon, werkt perfect en de accu is fantastisch. Enige puntje van lichte kritiek zou de vingerafdruksensor zijn, die zou een fractie sneller mogen maar is ook zonder patch al ruim voldoende.
Helemaal mee eens. Het kan natuurlijk zijn dat sommige mensen van specifieke zaken (in hun geval) echt last hebben (zoals verbindingen die wegvallen of notificaties die niet/amper binnenkomen). Maar heb eerlijk gezegd ook wel het idee dat kleine verbeterpunten soms worden gebracht als onoverkomelijkheden. En dat lijkt me wat overdreven.

Hoe dan ook: ben zelf ontzettend blij ermee. Paar hele kleine puntjes (die ongetwijfeld nog zullen verbeteren), maar al met al heel fijne ervaring tot nu toe. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Laatst online: 25-03 15:30
Hoi

Kan ik instapkaarten e.d opslaan op de Google PAY ap zoals bij de IPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Laatst online: 10-09 21:21

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

dedominee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:37:
Tja, de mensen op het Google forum klagen toch niet voor niets over wegvallende verbindingen tijdens bijna elk telefoongesprek? Ik wil de telefoon zakelijk gebruiken, dus dit zou voor mij echt een onoverkomelijk probleem zijn. Het lijkt er overigens op dat de ene Pixel dit probleem wel heeft en de andere niet, en ook dat geeft mij eerlijk gezegd niet veel vertrouwen.

Maar jij hebt dus geen instellingen hoeven veranderen om bepaalde bugs te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Niets gewijzigd en absoluut geen last van gesprekken die weg vallen. Ik gebruik de Pixel 6 dual sim, dus ook zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Volgens mij moeten we in Europa ook nog steeds de November update krijgen. Vorige patch kwam alleen uit in Japan en US, rest was maand later. Dus deze komt mogelijk pas in Januari bij ons uit.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:01
Ik heb toevallig vandaag wel een gesprek gehad waar ik bijna niet te horen was en hee erg ver weg klonk. Hier heb ik nog geen last gehad van wegvallende verbindingen maar wel valt het me op dat de WiFi erg laat overschakelt na de volgende accesspoint als ik rondloop.

Hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

naaitsab schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:35:
[...]

Volgens mij moeten we in Europa ook nog steeds de November update krijgen. Vorige patch kwam alleen uit in Japan en US, rest was maand later. Dus deze komt mogelijk pas in Januari bij ons uit.
Dat was niet de maandelijkse patch, maar een extra patch tussendoor. Die hebben wij inderdaad niet gekregen, en is voor ons onderdeel van de maandelijkse patch geworden.

Mijn telefoon heeft gewoon de update van 5 november.

[ Voor 5% gewijzigd door Zer0 op 07-12-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:15
Ik heb gelukkig geen last van wegvallende verbinding, maar een ander probleem. Wanner het geluid op trillen staat, trilt de telefoon niet bij een inkomend oproep waardoor ik veel gesprekken mis. Bij al mijn vorige toestellen trilde de telefoon wel, denk dat dit een bug is? Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik krijg regelmatig klachten dat ik slecht verstaanbaar ben vanaf de handsfree waardoor ik hem er toch weer af moet halen. Net ook weer en hij lag gewoon voor mij op het keukenblad. Dat had ik toch niet verwacht met die ai-filters van het achtergrondgeluid.
Herkent iemand dit?

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Vmu schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:40:
Ik krijg regelmatig klachten dat ik slecht verstaanbaar ben vanaf de handsfree waardoor ik hem er toch weer af moet halen. Net ook weer en hij lag gewoon voor mij op het keukenblad. Dat had ik toch niet verwacht met die ai-filters van het achtergrondgeluid.
Herkent iemand dit?
Niet echt neen.
Wel had ik dit bij de non pro variant, met de pro variant herken ik geen enkel klachten van hier, enkel de vinger herkenning maar dat is 1 keer op de 10.

Ik heb ook de indruk dat de Pro variant veel vlotter gaat in het algemeen gebruik dan de non pro.
Ok de pro heeft een 120Hz scherm tegenover de 90Hz maar volgens mij niets te maken, het voelt ook gewoon vlotter in apps en openen en verwerken. Moeilijk uit te leggen maar toch. 8)7 Want uiteindelijk hebben ze de zelfde hardware behalve het scherm en meer werkgeheugen. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
Heb een aantal keren vragen over bellen via wifi voorbij zien komen, dus bij deze even mijn melding hierover.

Sinds vandaag overgestapt van Youfone (KPN) naar Tele2 (T-Mobile). Nu constant op het lockscreen bovenin 'bellen via wifi van Tele2 NL'. Bij Youfone had ik dit niet, dus die ondersteunde het niet vermoed ik.

Die notificatie had best wat meer bescheiden gemogen overigens :9

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Hallo pixel 6 liefhebbers , ik wou eigenlijk ook een PIXEL 6 bestellen bij belsimpel, maar ik zie nergens of er een cover bij zit.
Wie van jullie heeft hem ook bij belsimpel gekocht en kan mij dit vertellen ?????
Gr. Gerrya
Pagina: 1 ... 22 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires