Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prijzen zijn zo lastig vergelijken natuurlijk, tevens is iPhone 13 vs Pixel 6 Pro ietwat scheef vergelijken.
SoC is prima, voor scherm geldt hetzelfde, accuduur is dat ook. Geen idee wat je precies leest... Toestel zelf al vastgehouden of bekeken? Wat mij betreft check je mijn 6 Pro eens, alleen ik ben aankomende weken wel veel weg, dus dat maakt het wat lastiger. Vingerafdrukscanner werkt hier (ja n=1) ook gewoon prima vanaf het begin.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Frozen schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:31:
Fnac heeft de Pixel 6 Pro op voorraad.

Ik heb na lang twijfelen ondertussen al een Iphone 13 gekocht voor 790 euro. Ik vind de pixel 6 pro te duur, de SOC en het scherm niet high-end genoeg voor z'n prijs, accuduur matig van wat ik overal lees, en vingerafdrukscanner meh. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb zo goed als elke review en elke video op youtube wel gezien zo ondertussen.

Ik heb momenteel nog een oude Cat S61 maar die begint toch aan het einde van z'n latijn te komen merk ik nu.
Lijkt wel alsof je hier bevestiging zoekt dat de aankoop van de iPhone 13 de juiste keuze was? :X
Ik ben wel tevreden van mijn pro. Vergeleken met andere Android toestellen is de prijs ook goed. Ik had zelf geen last met de vingerafdrukscanner maar deze werkt bij mij al even niet meer dus ik hoop dat dit snel is opgelost. Ik vind zelf de accuduur ook wel matig en ik kom van een xiaomi mi 10. Hopelijk kunnen ze dit nog verbeteren met updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Ik heb na lang twijfelen ondertussen al een Iphone 13 gekocht voor 790 euro. Ik vind de pixel 6 pro te duur, de SOC en het scherm niet high-end genoeg voor z'n prijs, accuduur matig van wat ik overal lees, en vingerafdrukscanner meh. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb zo goed als elke review en elke video op youtube wel gezien zo ondertussen.

Ik heb momenteel nog een oude Cat S61 maar die begint toch aan het einde van z'n latijn te komen merk ik nu.
Ik heb net de Pixel 6 Pro in het bezit (sinds zaterdag) en ik kom af van een OnePlus 6

Eerste ervaringen zijn goed te noemen.
Ik ervaar zelf geen problemen met de vingerafdruk scanner. enige verschil is dat je een fractie van een seconde je vinger langer op het scherm moet houden voordat de unlock plaats vind. Uiteindelijk is dit ook de eigenschap van deze vingerafdruk scanner. Voor mij geen probleem omdat het unlocken gewoon goed gaat
Eerst zonder screenprotector erop gedaan en daarna met toen heb ik de vingers wel opnieuw moeten instellen. (momenteel wel een dubben screenprotector erop voor de krasjes)

In het begin had ik wat problemen met mijn continu data op wifi maar na aanpasbare connectiviteit uitgezet te hebben was dit al verholpen.

Ik gebruik dualSIM en dat werkt ook allemaal prima tot nu toe. Had alleen geen optie in Android12 om een parallelle WhatsApp aan te maken zoals bij OnePlus was maar dat is opgelost door WA business te downloaden.

Accu kan ik nog weinig over zeggen want de pixel schijnt na een week ook beter te worden maar gisteren na intensief gebruik (voornamelijk telefoon uitproberen) was het niet van oeps mijn batterij is leeg.
en dan had ik ook nog F1 app tijdens race aan wat een slurper is

Verder moet ik de kleine settings doorlopen van android12 maar de clean experience is heel fijn.

Voor mij is overigens Apple een no go, prima systeem en als je houd van dat ecosysteem of je wilt over prima maar voor mij niet gezien.

Daarnaast had ik het geluk de Pixel6 Pro met 100 euro korting te kopen en ik denk dat de telefoon wel great value voor money is. Zeker met de korting natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
naaitsab schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:59:
[...]

Mijn maatstaf is of ik er last van heb tijdens het fietsen in een normale spijkerbroek :+ Gaat net aan bij de P6 maar de P6p had ik zeker niet moeten nemen. Die is toch weer een vinger langer.
Dat doe ik minder vaak. Daarnaast heb ik een beperkt gezichtsvermogen. Groter scherm is dus altijd beter, immers kan ik dan meer kwijt op mijn scherm met wat grotere letters.
Ik vond de kwaliteit van het scherm juist opvallend voor het 'simpele' scherm. Heb wel waar mogelijk dark mode aanstaan dus wellicht minder volledig witte weergave. Als je het vooral in de avond hebt, probeer dan eens wat met de helderheid te rommelen. Wellicht loopt daar iets spaak?
Ik heb het toestel inmiddels teruggestuurd, dus ik kan dit niet meer testen. Maar ik heb dit zowel overdag als 's avonds getest op verschillende helderheidsinstellingen. Met hogere helderheid werd het regenboog effect nog zichtbaarder. Ook wanneer de Nachtstand geactiveerd werd het erger.

De enige manier om het wat minder te maken was door 60Hz te forceren in de Weergave instellingen. Maar dit kan ook zomaar placebo zijn geweest.
Fanboyism en schaal moet je altijd in perspectief zien. Mensen met klachten zullen eerder in de pen klimmen dan mensen waar het goed bij gaat. Zeker op het internet. De toestellen gaan ook als warme broodjes dus dat er links of rechts een paar maandagochtend modellen tussen zitten is altijd mogelijk.

Voor alsnog heb ik buiten de slecht presenterende vingerafdrukscanner weinig echte veelvoorkomende problemen gelezen. Helemaal gezien de P6 in het huidige klimaat qua prijs redelijk grenst aan een "budget" toestel. Iets wat je ook niet mag vergeten.
Wellicht, en dat hoop ik voor alle anderen, heb ik gewoon pech gehad. Immers was ik over de rest van het toestel zeker te spreken. De vingerafdruksensor werkte bij mij redelijk. De camera maakt prachtige foto's. Het toestel vond ik niet te glad en qua gewicht lag het heerlijk in de hand. De knopjes aan de zijkant zijn lekker clicky. Haptics werken fantastisch - vooral de goede showcase bij de installatiewizard. Geluid was erg goed en luid. De processor is snel genoeg en de software was zeer mooi en vloeiend.

Enige minpunten die ik zo snel kon ontdekken was dat de groothoekcamera niet overeenkomstig was qua kleur met de primaire camera, maar dit zou wellicht met een update opgelost kunnen worden. En heb je ook alleen maar last van bij uitzoomen in video. Misschien kun je nog zeggen dat de aan/uit toets te hoog zit, maar IMHO kun je daar aan wennen. Alleen de dealbreaker was voor mij echt het scherm. Ik heb het idee dat het bij mij zelfs nog iets erger was dan bij het toestel van XDA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:34

Ik voel inderdaad hier meer aan wat @springfield89 zegt, dat je echt op zoek bent naar bevestiging.
Zelf zat ik in hetzelfde schuitje en heb ik mijn bestelling van de Pixel 6 Pro geannuleerd en ben ik voor een 13PM gegaan, ook al zit ik al op Android sinds de Galaxy S2. Het zijn beide gewoon uitstekende telefoons en ook de iPhone 13 (serie) heeft zijn gebreken, dus als je daarop zoekt zal je ook van alles vinden.

Wat mij heeft doen besluiten de Pixel 6 Pro te annuleren was eigenlijk voornamelijk de curve en het enorme verschil in accuduur met de Pro Max. Dat zijn 2 zaken waar ik weer wat zwaarder aan til, naast het feit dat ik al 3 jaar lang dezelfde bugs ervaar op Android en dat stoort me ook echt mateloos. Op mijn OP 6T is de vingerprint reader vrij matig en dat vind ik niet eens heel vervelend eigenlijk.

Verder ga je je met beide toestellen geen breuk vallen, alleen als je teveel twijfelt en vol in Android zit, dan is het misschien wat veiliger om het toch bij een Pixel te laten. Maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
d-vine schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:14:
[...]
Daarnaast had ik het geluk de Pixel6 Pro met 100 euro korting te kopen en ik denk dat de telefoon wel great value voor money is. Zeker met de korting natuurlijk
Waar gekocht en hoe kwam je aan de korting ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
devastator83 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:36:
[...]

Waar gekocht en hoe kwam je aan de korting ?
Saturn online afhalen in Kleve was iets van 11% korting actie op 11 november. Maar die is nu weer voorbij.
Kwam na mijn bestelling ook berichten langs bij levertijden topic.
Ik kreeg de korting pas te zien bij het afrekenen en niet eerder dus dat was een welkome verassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:23
Heb wel een (tjdelijke) fix gevonden voor het Gmail push mail probleem.
Open de Gmail app -> settings -> mailaccount kiezen -> "sync gmail" uitvinken onder het kopje 'data usage section'. App sluiten, app openen en opnieuw naar dezelfde settings gaan en het vinkje weer aanzetten. Dan even handmatig verversen zodat de melding in het scherm verdwijnt.

Kreeg zojuist binnen een seconde de melding op mijn telefoon, die met scherm uit op het bureau lag toen de mail binnenkwam op de PC. App sluiten en openen is wellicht niet nodig. Vermoedelijk reregistered de app zich opnieuw waardoor het (tijdelijk) weer werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door naaitsab op 22-11-2021 17:17 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
d-vine schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:14:
[...]

Ik heb net de Pixel 6 Pro in het bezit (sinds zaterdag) en ik kom af van een OnePlus 6

Eerste ervaringen zijn goed te noemen.
Ik ervaar zelf geen problemen met de vingerafdruk scanner. enige verschil is dat je een fractie van een seconde je vinger langer op het scherm moet houden voordat de unlock plaats vind. Uiteindelijk is dit ook de eigenschap van deze vingerafdruk scanner. Voor mij geen probleem omdat het unlocken gewoon goed gaat
Eerst zonder screenprotector erop gedaan en daarna met toen heb ik de vingers wel opnieuw moeten instellen. (momenteel wel een dubben screenprotector erop voor de krasjes)

In het begin had ik wat problemen met mijn continu data op wifi maar na aanpasbare connectiviteit uitgezet te hebben was dit al verholpen.

Ik gebruik dualSIM en dat werkt ook allemaal prima tot nu toe. Had alleen geen optie in Android12 om een parallelle WhatsApp aan te maken zoals bij OnePlus was maar dat is opgelost door WA business te downloaden.

Accu kan ik nog weinig over zeggen want de pixel schijnt na een week ook beter te worden maar gisteren na intensief gebruik (voornamelijk telefoon uitproberen) was het niet van oeps mijn batterij is leeg.
en dan had ik ook nog F1 app tijdens race aan wat een slurper is

Verder moet ik de kleine settings doorlopen van android12 maar de clean experience is heel fijn.

Voor mij is overigens Apple een no go, prima systeem en als je houd van dat ecosysteem of je wilt over prima maar voor mij niet gezien.

Je kan ook een app als shelter proberen en in dat werkprofiel je werkapps zetten.

Is de p6(pro) trouwens volledig dual SIM of is het één e-sim en één "normale"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
twowheeler schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:23:
[...]

Je kan ook een app als shelter proberen en in dat werkprofiel je werkapps zetten.

Is de p6(pro) trouwens volledig dual SIM of is het één e-sim en één "normale"
Dat laatste.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
RielN schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:00:
Ik krijg zowel Netflix als Prime video niet op 4k met de pixel 6 pro. Netflix geeft Full HD aan als Maximale afspeelresolutie bij de afspeelspecificaties, en Prime's 'Best' setting is 1.82Gb per uur, 4k zou 6.nogwat moeten zijn.

Is frustrerend, heb.net de 4 XL weggedaan omdat ik met het Widevine L3 issue zat. Niet bij deze nog zo'n zelfde liedje, hoop ik (Pixel 6 is L1).
Nog maar eens 😚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Mich schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:43:
Ik heb meer dan 10 dagen geleden mijn Bose koptelefoon aangevraagd. Heb alleen 1 mail gehad met code. Als ik inlog staat er alleen dat het verzoek ontvangen is. Hoe lang moesten jullie wachten op goedkeuring?
1 dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Op het scherm of via Chromecast? Het scherm is geen 4K en heeft ook een andere ratio. Dus kan me voorstellen dat je de app daarom niet in 4K krijgt als er geen software scaler in zit.

Youtube app lukt het wel? Dan weet je in ieder geval dat het niet in het toestel zit.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
naaitsab schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:29:
[...]

Op het scherm of via Chromecast? Het scherm is geen 4K en heeft ook een andere ratio. Dus kan me voorstellen dat je de app daarom niet in 4K krijgt als er geen software scaler in zit.

Youtube app lukt het wel? Dan weet je in ieder geval dat het niet in het toestel zit.
Op het scherm.
Ja, in Youtube speel ik die Costa Rica 60fps 4K op 2160p60 HDR af, dat ziet er superstrak uit,

De 1080p resoluties van Netflix en Prime Video zijn echt niet mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

OmeJoyo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:38:
3e dag nu met mijn P6 PRO. Moet zeggen dat ik het op 2 dingen na een heerlijk toestel vind.

Mobiel bereik en Wifi bereik/stabiliteit.

Ik heb doorgaans minder streepjes en waar ik met mijn Pixel 5 juist bereik had waar anderen dat niet hadden, is het nu andersom.

WiFi dropt random en ook het bereik is minder dan op mijn P5, terwijl ik juist sinds dat ik een TP-Link Omada netwerk heb geïnstalleerd, met geen enkel apparaat meer problemen had.

Hopelijk gaan ze dus nog wat vinden om dit Softwarematig op te lossen, maar de laatste 24 uur komen er langzaam meer klachten en verklaringen online die wijzen op de Samsung modems die gewoon minder goed zijn. Ik had de hoop dat Samsung dit inmiddels wel onder de knie had, want in de tijd had ik dit probleem (met mobiel bereik) ook met mijn Galaxy S7 Edge, dat is toch al even wat jaartjes terug .
Inmiddels ook een weekend weg geweest en wat meer tijd besteed aan/met de telefoon. Nog steeds tevreden in het algmeen, het toestel is soep, fijn, camera is geweldig en de accu is meer dan prima.

Ik heb "adaptieve verbindingen" uitgezet, het probleem met de WiFi is daarmee verholpen, echter het probleem met het netwerk nog niet. Er zijn ook al meerdere draadje over op Reddit, het lijkt niet enkel te gaan om minder bereik, maar ook het volgende doet zich voor:

Midden in een goed 4g of 5g gebied schakel ik over op Edge en er komt een uitroepteken bij mijn verbinding te staan. Na enige tijd (soms minuten) of ongeveer 30 seconden na het uit en inschakelen van mijn mobiele data heb ik weer gewoon volle bak 4g of 5g, net wat er beschikbaar is. Niemand anders hier die dit heeft?

Ik heb T-Mobile met een fysieke sim-kaart.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
naaitsab schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:52:
Heb wel een (tjdelijke) fix gevonden voor het Gmail push mail probleem.
Open de Gmail app -> settings -> mailaccount kiezen -> "sync gmail" uitvinken onder het kopje 'data usage section'. App sluiten, app openen en opnieuw naar dezelfde settings gaan en het vinkje weer aanzetten. Dan even handmatig verversen zodat de melding in het scherm verdwijnt.

Kreeg zojuist binnen een seconde de melding op mijn telefoon, die met scherm uit op het bureau lag toen de mail binnenkwam op de PC. App sluiten en openen is wellicht niet nodig. Vermoedelijk reregistered de app zich opnieuw waardoor het (tijdelijk) weer werkt.
Ik heb dit geprobeerd, maar blijft redelijk inconsistent bij mij. De ene keer binnen (een paar) seconde(n) push bericht op m'n telefoon. De volgende keer duurt het veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

naaitsab schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:59:
Andere mensen ook last van het feit dat 'push' updates niet altijd direct binnen komen? Gmail, WhatsApp, ebay etc. Pas als je de telefoon pakt en unlocked komt de notificatie binnen. Zowel via WiFi als 4G
Aanpasbare Connectiviteit al uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
beugeldop schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:35:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar blijft redelijk inconsistent bij mij. De ene keer binnen (een paar) seconde(n) push bericht op m'n telefoon. De volgende keer duurt het veel langer.
Ja lijkt inderdaad niet echt te werken. Helaas, wordt wel vervelend onderhand.
OmeJoyo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:37:
[...]

Aanpasbare Connectiviteit al uitgeschakeld?
Heb de telefoon gelijk al op maximaal 4G ingesteld, voor de issues begonnen. Verschil in snelheid is niet aanwezig voor normaal gebruik (kijk geen films en speel geen games) en batterijduur is mij veel belangrijker. Dus denk niet dat die feature dan überhaupt iets doet.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

naaitsab schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:11:
[...]

Ja lijkt inderdaad niet echt te werken. Helaas, wordt wel vervelend onderhand.

[...]

Heb de telefoon gelijk al op maximaal 4G ingesteld, voor de issues begonnen. Verschil in snelheid is niet aanwezig voor normaal gebruik (kijk geen films en speel geen games) en batterijduur is mij veel belangrijker. Dus denk niet dat die feature dan überhaupt iets doet.
Maar heb je letterlijk de instelling die zo heet "Aanpasbare connectiviteit" aan of uit staan. Dat heeft niets met de 4g setting te maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naaitsab
OmeJoyo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:13:
[...]

Maar heb je letterlijk de instelling die zo heet "Aanpasbare connectiviteit" aan of uit staan. Dat heeft niets met de 4g setting te maken. :)
Hij stond aan, nu uitgezet. Wat ik lees is dat deze feature eigenlijk enkel switched tussen 4G en 5G. Met de voorkeur voor 4G ivm bereik en energiegebruik. 5G staat uit dus mijn logica zou dan zeggen dat dit niks doet :P

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nu weer vanuit het niets, verbinding weg, Dan na ongeveer 30 seconde een Edge verbinding, minuut later HSDPA, na paar seconde H+, gevolgd in 10 seconden met 5G.

Telefoon lag gewoon naast me op het bureau, niets bijzonders aan het doen. Vraag me af of het probleem met de notificaties wat sommige hier hebben niet gerelateerd is.

https://piunikaweb.com/20...-dropping-for-some-users/

Hier ook samenvatting van het probleem en er staan 6 links in naar andere topics bij Google en Reddit.

[ Voor 24% gewijzigd door OmeJoyo op 23-11-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
OmeJoyo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:27:
Nu weer vanuit het niets, verbinding weg, Dan na ongeveer 30 seconde een Edge verbinding, minuut later HSDPA, na paar seconde H+, gevolgd in 10 seconden met 5G.

Telefoon lag gewoon naast me op het bureau, niets bijzonders aan het doen. Vraag me af of het probleem met de notificaties wat sommige hier hebben niet gerelateerd is.

Hier ook samenvatting van het probleem en er staan 6 links in naar andere topics bij Google en Reddit.
Ik heb ook zoiets. Ik zie alleen niet of m'n verbinding wegvalt, daarvoor let ik niet genoeg op. Maar heb vandaag al 2x gehad dat ik ineens 10 notificaties kreeg van whatsapp/jira/nieuws.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
OmeJoyo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:27:

Ik heb exact het zelfde "probleem" gebeurt ongeveer 2 keer per dag. Blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit issue. Hopelijk is het op te lossen met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:05
Hebben mensen hier toevallig getest of het Bluetooth en WiFi scannen aan/uit veel uithaalt? Ik heb het nu uit staan, maar vraag me af of dit echt 'werkt'. Sowieso vind ik het standby verbruik van mijn Pixel 6 vrij hoog. Zit op 4G.

Huidige stats: opgeladen tot 89%. 26 uur en 25 minuten in gebruik met nu 12% resterend.
54% verbruik actief met 6u 50m screen time. 23% standby voor 19u 36m

Lijkt wel of er verbetering in zit nu ik Smooth Display heb uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Laatst online: 12-08 15:51
kramon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:58:
[...]

Ik heb ook zoiets. Ik zie alleen niet of m'n verbinding wegvalt, daarvoor let ik niet genoeg op. Maar heb vandaag al 2x gehad dat ik ineens 10 notificaties kreeg van whatsapp/jira/nieuws.
Dit had ik ook altijd met Miui... ligt dat niet aan de slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
mezstah schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:28:
[...]

Dit had ik ook altijd met Miui... ligt dat niet aan de slaapstand?
Die was toen al uit, denk ik. Ik zal er eens wat beter op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De notificaties van Teams doen het bij mij anders prima. De hele unlock procedure met vingerafdruk vind ik echter chaotisch. Meestal krijg een zwart unlock scherm, soms het gewone. Als het toestel unlocked word gehouden, krijg je het echter ook te zien, maar dan met een wat vager plaatje van een vingerafdruk. Heel regelmatig moet je na vingerafdruk alsnog pincode unlock doen, meestal omdat het toestel handmatig gelocked zou hebben. Even de aan/uit knop indrukken om het scherm uit te doen is toch niet "handmatig locken"?

Op m'n Mi10 en Sony was vingerafdruk gewoon altijd hetzelfde en een enkele keer moest je ook unlocken met het pin ter controle. Op Pixel 6 pro zit ik 15x per dag de pin in te toetsen. Vind dit wel een tegenvaller. En voor de duidelijkheid: ik heb het niet over het herkennen van je vingerafdruk. Dat gaat meestal wel goed, maar wat er daarna gebeurt is een soort roulette van mogelijkheden. Hoop dat ze dit nog gaan verbeteren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Atomsk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:14:
De notificaties van Teams doen het bij mij anders prima. De hele unlock procedure met vingerafdruk vind ik echter chaotisch. Meestal krijg een zwart unlock scherm, soms het gewone. Als het toestel unlocked word gehouden, krijg je het echter ook te zien, maar dan met een wat vager plaatje van een vingerafdruk. Heel regelmatig moet je na vingerafdruk alsnog pincode unlock doen, meestal omdat het toestel handmatig gelocked zou hebben. Even de aan/uit knop indrukken om het scherm uit te doen is toch niet "handmatig locken"?

Op m'n Mi10 en Sony was vingerafdruk gewoon altijd hetzelfde en een enkele keer moest je ook unlocken met het pin ter controle. Op Pixel 6 pro zit ik 15x per dag de pin in te toetsen. Vind dit wel een tegenvaller. En voor de duidelijkheid: ik heb het niet over het herkennen van je vingerafdruk. Dat gaat meestal wel goed, maar wat er daarna gebeurt is een soort roulette van mogelijkheden. Hoop dat ze dit nog gaan verbeteren.
Is ook mijn ervaring. Volledig random lijkt het wanneer Smart Lock zijn werking doet, wanneer je een vingerafdruk moet doen en wanneer je pincode. Moet eerlijk zeggen dat het op mijn OnePlus Nord ook niet altijd consistent was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 07:27
Atomsk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:14:

Ja herkenbaar, dat op random momenten de pincode in moeten voeren is heel irritant. Gelukkig meestal op smart lock gekoppeld aan m'n garmin en dan geen last van natuurlijk.
Maar lijkt me wel iets wat op te lossen moet zijn met een update. Of wellicht zit het zelfs in de update die ze in us en jap al hebben (en wij voor Sinterklaas krijgen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Hoe kan het dat mn scherm oplicht op willekeurige momenten zonder iets te melden? Ik heb tevens de optie 1-tik uitgeschakeld, maar nog steeds komt de klok af en toe in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
Een paar dagen geleden de .037 update gesideload en de eerste 1 à 2 dagen vond ik de vingerafdruksensor zelfs minder goed werken.. Heb een 6 i.c.m. een glazen screenprotector.

Maar vandaag gaat het echt heel erg goed. Geen enkele keer een hapering of mislukte poging.

Zou de telefoon/sensor na verloop van tijd beter gaan werken of ik de gebruiker die de vinger er onbewust beter/rechter opleg?

Edit:
deTuinman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:54:
Hoe kan het dat mn scherm oplicht op willekeurige momenten zonder iets te melden? Ik heb tevens de optie 1-tik uitgeschakeld, maar nog steeds komt de klok af en toe in beeld.
Dit vraag ik me ook af, gebeurt hier ook regelmatig!

[ Voor 30% gewijzigd door ZwartR op 23-11-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
deTuinman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:54:
Ook bij mij vreemd gedrag wat dat betreft. Ik heb tap to wake en lift to wake uitgeschakeld, maar toch gaat het scherm aan als ik hem oppak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
JazzMatazz schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:03:
[...]

Ook bij mij vreemd gedrag wat dat betreft. Ik heb tap to wake en lift to wake uitgeschakeld, maar toch gaat het scherm aan als ik hem oppak.
Dit is een bug die google moet updaten. Tot nu toe is er een command line die je kan pushen via ADB.
Ik heb het zelf gedaan want werd beetje gek van die telefoon, bij elke beweging op de bank ging die aan en dan denk je dat je wat binnenkrijgt :P
Op youtube kan je vinden hoe dit werkt, komt menig tweaker wel uit denk ik.

code:
1
./adb shell settings put secure doze_quick_pickup_gesture 0

Bron: https://www.reddit.com/r/..._pixel_6_regular_not_pro/

[ Voor 10% gewijzigd door pannekoek141 op 24-11-2021 09:06 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
pannekoek141 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:04:
[...]

Dit is een bug die google moet updaten. Tot nu toe is er een command line die je kan pushen via ADB.
Ik heb het zelf gedaan want werd beetje gek van die telefoon, bij elke beweging op de bank ging die aan en dan denk je dat je wat binnenkrijgt :P
Op youtube kan je vinden hoe dit werkt, komt menig tweaker wel uit denk ik.

code:
1
./adb shell settings put secure doze_quick_pickup_gesture 0

Bron: https://www.reddit.com/r/..._pixel_6_regular_not_pro/
Dank! Ga hier even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Zijn er hier mensen die zowel de pro als de niet pro hebben gehad en uiteindelijk de een boven de ander hebben verkozen? Waarom?

Ik denk dat ik toch voor een pixel ga, vooral vanwege de lange software ondersteuning. Enige nadeel is het niet kunnen verkrijgen in Nederland, en in het geval van de pro de prijs.

Ik kom van een OnePlus 6. Maak graag foto's en zoek dan ook een telefoon die daar aan kan voldoen. Bloatware houd ik totaal niet van. Dit is ook de reden dat een op papier perfecte telefoon als de s20FE voor mij toch minder aantrekkelijk is.

Ik vraag me ook af hoe nuttig die zoomlens in de pixel is. Ik heb nooit zo'n lens gehad. Is het een nuttige verrijking?

En een app als shelter moet werken. Ik gebruik dit om werk en privé op hetzelfde toestel gescheiden te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door twowheeler op 24-11-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
twowheeler schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:31:
Zijn er hier mensen die zowel de pro als de niet pro hebben gehad en uiteindelijk de een boven de ander hebben verkozen? Waarom?

Ik denk dat ik toch voor een pixel ga, vooral vanwege de lange software ondersteuning. Enige nadeel is het niet kunnen verkrijgen in Nederland, en in het geval van de pro de prijs.

Ik kom van een OnePlus 6. Maak graag foto's en zoek dan ook een telefoon die daar aan kan voldoen. Bloatware houd ik totaal niet van. Dit is ook de reden dat een op papier perfecte telefoon als de s20FE voor mij toch minder aantrekkelijk is.

Ik vraag me ook af hoe nuttig die zoomlens in de pixel is. Ik heb nooit zo'n lens gehad. Is het een nuttige verrijking?

En een app als shelter moet werken. Ik gebruik dit om werk en privé op hetzelfde toestel gescheiden te houden.
Zou vooral foto's zoeken van reviews en zelf de beslissing maken. Vond de zoomlens zelf niet echt veel toevoegen bij de fotos die ik heb gezien. Weinig meer dan een nice to have zegmaar. Nooit gehad en eigenlijk ook nooit nodig gehad. Zelfs de meest goedkope compactcamera van een gerenommeerd merk maakt qua optische zoom volledig gehakt van een telefoon dus als je dat écht nodig hebt is het geen vervanging.

Vind het wel jammer dat ze de zoomoptie niet op de normale P6 hebben gezet en de groothoek alleen op de pro. Dat is toch wel echt een totale aanfluiting en net als de ronde schermen mijn inziens een van de meest nutteloze features op een telefoon.

De overige 2 features (groter scherm met ronde zijkanten) is voor mij zelfs negatief dus persoonlijk 250 euro meer neertellen voor een zoomfunctie ik hiervoor ook nooit heb gehad was voor mij een erg simpele keus. Helemaal gezien de pro nergens knap leverbaar is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
naaitsab schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:55:
[...]

Zou vooral foto's zoeken van reviews en zelf de beslissing maken. Vond de zoomlens zelf niet echt veel toevoegen bij de fotos die ik heb gezien. Weinig meer dan een nice to have zegmaar. Nooit gehad en eigenlijk ook nooit nodig gehad. Zelfs de meest goedkope compactcamera van een gerenommeerd merk maakt qua optische zoom volledig gehakt van een telefoon dus als je dat écht nodig hebt is het geen vervanging.

Vind het wel jammer dat ze de zoomoptie niet op de normale P6 hebben gezet en de groothoek alleen op de pro. Dat is toch wel echt een totale aanfluiting en net als de ronde schermen mijn inziens een van de meest nutteloze features op een telefoon.

De overige 2 features (groter scherm met ronde zijkanten) is voor mij zelfs negatief dus persoonlijk 250 euro meer neertellen voor een zoomfunctie ik hiervoor ook nooit heb gehad was voor mij een erg simpele keus. Helemaal gezien de pro nergens knap leverbaar is.
Oef, wat een staaltje in de ruimte redeneren is dit zeg. Je vindt de zoomcamera nutteloos want je had het eerder ook niet en tegelijk vind je het jammer dat hij niet op de normale P6 zit?

Ik denk er volkomen anders over. De Pro is een geweldig apparaat met bijzonder goede camera's. De zoomcamera is zelfs uitmuntend voor een telefoon. Vergelijken met een compactcamera is zinloos; de beste camera is de camera die je bij je hebt. Je smartphone heb je altijd bij je ...
Het scherm is eveneens fantastisch. Hoewel het licht is afgerond aan de zijkant heb ik nooit last van ongewenste bediening. Google heeft dat heel netjes geïmplementeerd.
Voor mij is de meerprijs alleszins de moeite waard. Zeg maar het verschil tussen een gewone smartphone en een top smartphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
twowheeler schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:31:

Ik kom van een OnePlus6 en ik vind de pixel 6 pro een heerlijke telefoon. Afgelopen weekend mijn Pixel 6 pro opgehaald in Kleve bij Saturn.

Gebruik dual SIM, prive eSIM fysiek werk.
Mijn reden was om voor de pixel te gaan de clean android en ik wilde een top camera. Mede doordat ik nu veel meer foto's maak met mijn mobiel en mijn kinderen vaker wil vastleggen met de mobiel. Aangezien OnePlus9 met de camera weer net niet was op de pixel gewacht.
De camera valt onder het topsegment van de hedendaagse telefoons en zal je niet teleurstellen.
Zoomlens kan zo nu en dan van pas komen iets wat ik miste in de OP. Geef hier ook de voorkeur aan dan bv. Macro lens wat op sommige telefoons zit.

De pixel pro is iets groter als OP6 maar niet schokkend en de overstap viel reuze mee was na 1 dag al helemaal gewend. De edge randen zijn heel subtiel en mooi weggewerkt en dat geeft ook een mooie look.

Ik had bewust voor de 6 gekozen zodat al die extra features er wel op zaten en ik de komende 4 jaar weer zonder problemen door kan. Want dat is gelukt met de OnePlus dus en moet zeker weer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
kosterj schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:54:
[...]

Oef, wat een staaltje in de ruimte redeneren is dit zeg. Je vindt de zoomcamera nutteloos want je had het eerder ook niet en tegelijk vind je het jammer dat hij niet op de normale P6 zit?
Ja, zo gek is dat toch niet? De foto's die ik gezien heb vind ik de zoom optie so-so. Echter wel een stuk zinvoller om op zak te hebben dan de groothoek. Die is echt totaal onzinnig gezien de hoofdcamera al zo goed als hetzelfde beeld geeft maar dan zonder vervorming. Dus vandaar dat ik die er veel liever op had gezien in plaats van de groothoek.

Uiteraard is een losse camera niet te vergelijken met een telefoon dat snapt iedereen, vandaar ook de opmerking 'nodig hebben'. Het is simpelweg geen vervanging voor een variable zoomlens. Iets wat ik wel zoek in een camera op vakantie. Dus in die gevallen heb ik een los toestel mee. Dagelijks gebruik heb ik echt nog nooit noodzaak gehad. Net als veel van de andere features van de P6P. Voor mij daarom absoluut niet de bijzonder forse meerprijs van bijna 40% waard.

De normale P6 blijft erg dicht bij de origine ethos van een goed toestel zonder toeters en bellen voor een (hele) scherpe prijs. Dat ondersteun ik graag dmv 'vote with your wallet'. De 'pro' en 'max' toestellen van de grote merken, lijken qua prijs wel meer 'the sky is the limit' ethos te volgen. Weet nou niet of dat echt een goeie zaak is om in stand te houden. Maargoed dat is ook voor ieder om zelf te beantwoorden of ze dat wel of niet belangrijk vinden.
ZwartR schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:56:
Een paar dagen geleden de .037 update gesideload en de eerste 1 à 2 dagen vond ik de vingerafdruksensor zelfs minder goed werken.. Heb een 6 i.c.m. een glazen screenprotector.

Maar vandaag gaat het echt heel erg goed. Geen enkele keer een hapering of mislukte poging.

Zou de telefoon/sensor na verloop van tijd beter gaan werken of ik de gebruiker die de vinger er onbewust beter/rechter opleg?
Volgens de marketing zit er allerhande AI in die 'het toestel aanpast aan de gebruiker'. Wat ik lees en zelf ook merk is dat vooral de batterij de eerste dag(en) niet best is maar daarna echt onwijs verbeterd. Wellicht gebeurt er ook iets met de sensor, denk aan CPU prioriteit toekennen.

Al moet ik zeggen dat de notificatie/push bug nu bij zo'n beetje elke applicatie naar voren komt. Hoop dat hier toch echt wat aan gebeurt want dit is toch wel zeer irritant aan het worden. Applicaties die ik meerdere keren per dag gebruik hebben het ook.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
naaitsab schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:12:
[...]
Volgens de marketing zit er allerhande AI in die 'het toestel aanpast aan de gebruiker'. Wat ik lees en zelf ook merk is dat vooral de batterij de eerste dag(en) niet best is maar daarna echt onwijs verbeterd. Wellicht gebeurt er ook iets met de sensor, denk aan CPU prioriteit toekennen.

Al moet ik zeggen dat de notificatie/push bug nu bij zo'n beetje elke applicatie naar voren komt. Hoop dat hier toch echt wat aan gebeurt want dit is toch wel zeer irritant aan het worden. Applicaties die ik meerdere keren per dag gebruik hebben het ook.
Denk dat deze 2 dingen aan elkaar gerelateerd zijn: Betere accuduur wordt gerealiseerd door niet alles apps constant op de achtergrond aan te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
CRXed schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:50:
[...]

Denk dat deze 2 dingen aan elkaar gerelateerd zijn: Betere accuduur wordt gerealiseerd door niet alles apps constant op de achtergrond aan te hebben?
Heb zelf de applicaties die er last van hebben en de Pixel Launcer al uitgesloten van energiebesparing. Mag helaas niet baten. Wellicht is het notificatiedeel een andere app? Werkt bij mij pas weer als ik het toestel unlock en mijn homescreen zie. Dus neigt wel naar iets van een standby stand van iets.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 13-09 22:11

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• devastator83
Ik twijfel serieus tussen de Pixel 6 Pro en de S21 Ultra. Ik kan ze aan dezelfde prijs krijgen ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Waarom zou je een Samsung nemen als je ook een Pixel kunt krijgen? Ik zou daar geen seconde over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
devastator83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:21:
Ik twijfel serieus tussen de Pixel 6 Pro en de S21 Ultra. Ik kan ze aan dezelfde prijs krijgen ...
4 jaar geleden samsung vaarwel gezegd en geen moment spijt van gehad. Eerst OnePlus en nu de Pixel 6 Pro Once you go clean android you never go back ;)

• devastator83
Vroeger wel de Nexus 5 gehad, heel tevreden over geweest. Waarom de S21 Ultra? Ik denk voornamelijk omwille van de batterij en het laden. Vingerafdrukscanner is in mindere mate. Camera's lijken me vergelijkbaar

• naaitsab
d-vine schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:36:
[...]

4 jaar geleden samsung vaarwel gezegd en geen moment spijt van gehad. Eerst OnePlus en nu de Pixel 6 Pro Once you go clean android you never go back ;)
Dit inderdaad, zelf daarom lang fan van HTC geweest. Vrij kaal mogelijk met enkel een andere launcher. Daar doet de Pixel natuurlijk nog een schepje bovenop. Of vanaf hoe je het wil zien :+ Bizar hoeveel niet te verwijderen troep Samsung erop zet.
devastator83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:40:
Vroeger wel de Nexus 5 gehad, heel tevreden over geweest. Waarom de S21 Ultra? Ik denk voornamelijk omwille van de batterij en het laden. Vingerafdrukscanner is in mindere mate. Camera's lijken me vergelijkbaar
Wat bedoel je daar precies mee? Je moet wel heel exotisch met je toestel om gaan wil je niet een hele werkdag kunnen overbruggen met 1 lading. Daarna heb je de hele nacht om te laden.

if (!coffee) {
Work = false; }

• devastator83
Je moet wel heel exotisch met je toestel om gaan wil je niet een hele werkdag kunnen overbruggen met 1 lading. Daarna heb je de hele nacht om te laden.
Misschien heb je gelijk, maar persoonlijk laad ik dingen liever niet 's nachts op. Vraag is natuurlijk of ik een S21 ultra genoeg kan opladen tijdens mijn ochtendroutine van 1u ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ballantines
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb beide toestellen. De S21 ultra gaat binnenkort in de verkoop. Ben helemaal klaar met Samsung. Heerlijk voelt de Pixel aan met native software zonder al die rommel (en Bixby...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naaitsab
devastator83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:51:
[...]

Misschien heb je gelijk, maar persoonlijk laad ik dingen liever niet 's nachts op. Vraag is natuurlijk of ik een S21 ultra genoeg kan opladen tijdens mijn ochtendroutine van 1u ...
Zelf leg ik de P6 na het eten aan de lader als deze ~20% vol is. Dan is deze na max 2 uur weer helemaal vol. Je kan de Pixel in ieder geval wel instellen dat deze stopt met laden bij de 80%. Dat is volgens Google beter voor de levensduur. Dan zou deze wel aan de lader kunnen hangen in de nacht.

if (!coffee) {
Work = false; }

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

naaitsab schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:56:
[...]

Zelf leg ik de P6 na het eten aan de lader als deze ~20% vol is. Dan is deze na max 2 uur weer helemaal vol. Je kan de Pixel in ieder geval wel instellen dat deze stopt met laden bij de 80%. Dat is volgens Google beter voor de levensduur. Dan zou deze wel aan de lader kunnen hangen in de nacht.
Waar zit die instelling?

• naaitsab
Onder de batterij instellingen. Mijn toestel staat op Engels ingesteld, dan moet je zoeken op "Adaptive Charging". Er moet wel een schema ingesteld staan waar hij rekening mee houd. Hier wat meer informatie: https://9to5google.com/2020/12/29/pixel-adaptive-charging/

if (!coffee) {
Work = false; }

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

naaitsab schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:26:
[...]

Onder de batterij instellingen. Mijn toestel staat op Engels ingesteld, dan moet je zoeken op "Adaptive Charging". Er moet wel een schema ingesteld staan waar hij rekening mee houd. Hier wat meer informatie: https://9to5google.com/2020/12/29/pixel-adaptive-charging/
Ah was er al bang voor dat het die instelling was. Ik gebruik het alarm van mijn Garmin smartwatch, maar bovendien gaat die ook al regelmatig voor 5:00 af.

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
naaitsab schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:26:
[...]

Ik heb deze instelling aan staan + een bedtijd schema maar hij laadt mijne gewoon op tot 100%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
Ik kom van de S21 ultra en ben via een flip3 nu bij de pixel 6 pro gekomen. De P6Pro is sneller/snappier en de camera's zijn beter (of de software natuurlijk). Ik blijf bij de P6Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naaitsab
masterrobo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb deze instelling aan staan + een bedtijd schema maar hij laadt mijne gewoon op tot 100%.
Altijd of soms? Van wat ik lees zit er wel wat meer intelligentie achter dan een harde limiet op 80%. Wellicht omdat de accu's van onze toestellen nog nagelnieuw zijn doet deze functie nog niet altijd duidelijk zichtbaar zijn werk?

if (!coffee) {
Work = false; }

• devastator83
kramon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:13:
[...]

Ik kom van de S21 ultra en ben via een flip3 nu bij de pixel 6 pro gekomen. De P6Pro is sneller/snappier en de camera's zijn beter (of de software natuurlijk). Ik blijf bij de P6Pro.
Thx voor je input !

• masterrobo
  • Laatst online: 07-09 11:58
naaitsab schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:30:
[...]

Altijd of soms? Van wat ik lees zit er wel wat meer intelligentie achter dan een harde limiet op 80%. Wellicht omdat de accu's van onze toestellen nog nagelnieuw zijn doet deze functie nog niet altijd duidelijk zichtbaar zijn werk?
Van de 3 dagen allemaal 100%, wellicht heeft het nog wat tijd nodig? Lijkt me wel gek, want ik houd me precies aan het schema.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

naaitsab schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:30:
[...]

Afaik laadt hij inderdaad helemaal tot 100%, maar niet direct. Als het aan staat laadt hij (mits je na 2100 begint met laden) tot 80% snel, en rekent vervolgens uit hoeveel tijd er nodig is om langzaam tot 100% te laden, en start daarmee net op tijd om als je wekker afgaat op 100% te komen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• wilp85
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 22:56
Ik ervaar op mijn pixel 6 pro dat wanneer je filmt en inzoomt deze geen gebruik maakt van de telelens maar gewoon digitaal inzoomt met de main-camera. Dat moet toch ook anders kunnen! Ik hoor hier niemand over. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Dit gaat dus over filmen, met fotograferen werkt de telelens wel.

• devastator83
kramon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:13:
[...]

Maar iets zal toch ook wel minder zijn dan op de S21 ultra?

• kramon
devastator83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:07:
[...]

Maar iets zal toch ook wel minder zijn dan op de S21 ultra?
Batterij misschien. En het laden ging sneller, maar goed, die van mij laadt 's nachts...

• naaitsab
Zer0 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:43:
[...]

Afaik laadt hij inderdaad helemaal tot 100%, maar niet direct. Als het aan staat laadt hij (mits je na 2100 begint met laden) tot 80% snel, en rekent vervolgens uit hoeveel tijd er nodig is om langzaam tot 100% te laden, en start daarmee net op tijd om als je wekker afgaat op 100% te komen.
Dat zou op zich wel logisch zijn. Gezien de levensduur van Li-ion cellen door temperatuur flink kan afnemen. Waarbij het "laatste beetje" extra moeite kost om op te laden. Wellicht is het idee erachter dat ze beide willen voorkomen door enkel snel-laden uit te schakelen?

Ben met het notificatie probleem wel een stap verder. Als ik WhatsApp-web start op de PC als er niks binnen komt, dan krijg ik hier een melding dat er geen verbinding is met de telefoon. Ontgrendel ik de telefoon, iets wat de notificaties triggered dan komt WA ook tot leven.

Wellicht zit het probleem toch in een verbindingsissue? Heb zelf WiFi nooit aan. Andere mensen met dezelfde problemen die zich hierin kunnen vinden? Krijg overigens geen meldingen dat er issues zijn met de SIM of verbinding wegval. Iets wat ik Reddit wel las maar lijkt beperkt te zijn dus mogelijk defecte/vieze SIM-kaart. Had ik ook op mijn vorige toestel, likje schoonmaak alcohol fixte de SIM issues.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjXUECt73oZpITCW1paD-GA7O4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2eR5dTb9UmKjlPOLyKY27IG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb even snel een tabel gemaakt. Om maar aan te geven dat de p6 een goede deal is en de p6 pro ook helemaal niet zo enorm duur is.

De OnePlus 9 pro is eigenlijk geen goede deal meer, de s20FE wel maar deze is wel weer een jaartje ouder. Die eerste is na bf weer veel duurder, de fe is wel redelijk deze prijs gebleven

[ Voor 6% gewijzigd door twowheeler op 25-11-2021 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 20:32
wilp85 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:53:
Ik ervaar op mijn pixel 6 pro dat wanneer je filmt en inzoomt deze geen gebruik maakt van de telelens maar gewoon digitaal inzoomt met de main-camera. Dat moet toch ook anders kunnen! Ik hoor hier niemand over. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Dit gaat dus over filmen, met fotograferen werkt de telelens wel.
Film je in 4K 60fps? Dat wordt namelijk niet ondersteund door de optische zoomcamera (en ultrawide), dus zal hij dan altijd digitale zoom gebruiken. Bij 4K 30fps werkt dat wel goed. Wat me verder nog opviel is dat de camera bij te weinig licht sowieso niet omschakelt naar de optische zoomlens.

• devastator83
Hebben jullie overigens veel last van lens flare? Of beter gezegd, meer dan bij andere telefoons ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 20:32
devastator83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:46:
Hebben jullie overigens veel last van lens flare? Of beter gezegd, meer dan bij andere telefoons ?
Misschien wel wat meer lens flare dan bij andere toestellen als ik recht tegen de zon in fotografeer, of als er in een low-light foto een lichtbron dichtbij staat. Dan ontstaan er al gauw rode vlekken in de foto, wat soms wel storend is. Ik hoop dat Google dit nog kan verbeteren, maar ik vrees van niet.

Hier een voorbeeld uit de Tweakers review, op deze foto rechtsonder:

https://tweakers.net/i/eN...04856.jpeg?f=imagegallery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Laatst online: 11:53
devastator83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:46:
De Pixel 6 heeft hier naar mijn idee meer last van dan de Pixel 3A die ik hiervoor had, die had er nagenoeg geen last van. Echter, als ik de P6 vergelijk met de A52 5G die ik van mijn werkgever heb, dan is de flare op de P6 weer verwaarloosbaar.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheIconoclast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-03 23:13
Webo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:57:
[...]

Misschien wel wat meer lens flare dan bij andere toestellen als ik recht tegen de zon in fotografeer, of als er in een low-light foto een lichtbron dichtbij staat. Dan ontstaan er al gauw rode vlekken in de foto, wat soms wel storend is. Ik hoop dat Google dit nog kan verbeteren, maar ik vrees van niet.

Hier een voorbeeld uit de Tweakers review, op deze foto rechtsonder:

https://tweakers.net/i/eN...04856.jpeg?f=imagegallery
Het toestel is nog geen eens een maand uit. Weten wat Google met updates kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:43
Zer0 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:43:
[...]

Ik hoef me geen zorgen te maken dat ik niet op tijd wakker ben (iets met kinderen ...). Ik heb de wekker op 10:00 staan en haal 'm om 7:00 van de lader af. Dan staat ie altijd op 80% en kom daarmee met gemak de dag door. Volgens de geleerden en AccuBattery met amper batterijslijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:43
Webo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:45:
[...]

Film je in 4K 60fps? Dat wordt namelijk niet ondersteund door de optische zoomcamera (en ultrawide), dus zal hij dan altijd digitale zoom gebruiken. Bij 4K 30fps werkt dat wel goed. Wat me verder nog opviel is dat de camera bij te weinig licht sowieso niet omschakelt naar de optische zoomlens.
De telephoto wordt overgeslagen als je filmt met 60fps, ook op 1080p. Ik ga ervan uit dat dat met een update nog rechtgetrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
d-vine schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:03:
[...]

Ik kom van een OnePlus6 en ik vind de pixel 6 pro een heerlijke telefoon. Afgelopen weekend mijn Pixel 6 pro opgehaald in Kleve bij Saturn.

Gebruik dual SIM, prive eSIM fysiek werk.
Mijn reden was om voor de pixel te gaan de clean android en ik wilde een top camera. Mede doordat ik nu veel meer foto's maak met mijn mobiel en mijn kinderen vaker wil vastleggen met de mobiel. Aangezien OnePlus9 met de camera weer net niet was op de pixel gewacht.
De camera valt onder het topsegment van de hedendaagse telefoons en zal je niet teleurstellen.
Zoomlens kan zo nu en dan van pas komen iets wat ik miste in de OP. Geef hier ook de voorkeur aan dan bv. Macro lens wat op sommige telefoons zit.

De pixel pro is iets groter als OP6 maar niet schokkend en de overstap viel reuze mee was na 1 dag al helemaal gewend. De edge randen zijn heel subtiel en mooi weggewerkt en dat geeft ook een mooie look.

Ik had bewust voor de 6 gekozen zodat al die extra features er wel op zaten en ik de komende 4 jaar weer zonder problemen door kan. Want dat is gelukt met de OnePlus dus en moet zeker weer lukken.
Kijk. Dual Sim gebruiker. Dan heb ik een vraag voor jou! Ik heb nu een Oneplus 8 Pro en de Pixel 6 ligt hier klaar om te gaan gebruiken. Ik heb net mijn e-Sim ontvangen (Top.. Vodafone stuurt die op, in plaats van digitaal.. Welkom in 2021....). Ik was vooral benieuwd gebruik jij dan ook 2 Whatsapp instanties? Zo ja, hoe heb je dat gedaan? Gewone Whatsapp en Whatsapp Business?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
naaitsab schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:56:
[...]

Hoe stel je die 80% in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Haarballetje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:02:
[...]

Kijk. Dual Sim gebruiker. Dan heb ik een vraag voor jou! Ik heb nu een Oneplus 8 Pro en de Pixel 6 ligt hier klaar om te gaan gebruiken. Ik heb net mijn e-Sim ontvangen (Top.. Vodafone stuurt die op, in plaats van digitaal.. Welkom in 2021....). Ik was vooral benieuwd gebruik jij dan ook 2 Whatsapp instanties? Zo ja, hoe heb je dat gedaan? Gewone Whatsapp en Whatsapp Business?
Op OnePlus 6 had je parallel apps om in te stellen dat is op de pixel niet aanwezig.
Ik was eerder ook geattendeerd op whatsapp Business en dat heb ik nu inderdaad draaien voor mijn werk (fysieke) SIM en moet zeggen dat werkt perfect.
Onder motto waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Is er eigenlijk al iets bekend over eventuele custom ROM ondersteuning? Ik weet dat het voor Snapdragon processors altijd relatief eenvoudig was, is dit voor tensor ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 13-09 22:11
twowheeler schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:01:
Is er eigenlijk al iets bekend over eventuele custom ROM ondersteuning? Ik weet dat het voor Snapdragon processors altijd relatief eenvoudig was, is dit voor tensor ook?
Ik zie nog niks op XDA: https://forum.xda-develop...6-pro.12313/?prefix_id=33

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
d-vine schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:51:
[...]

Op OnePlus 6 had je parallel apps om in te stellen dat is op de pixel niet aanwezig.
Ik was eerder ook geattendeerd op whatsapp Business en dat heb ik nu inderdaad draaien voor mijn werk (fysieke) SIM en moet zeggen dat werkt perfect.
Onder motto waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Idem. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Iets na mijn post een link geplaatst. Komt erop neer dat het iets ingewikkelder is dan simpel stoppen met laden. Snel laden stopt om de levensduur van de batterij te verlengen mits je een alarmschema hebt draaien.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ben persoonlijk meer gecharmeerd van een systeem als shelter. Daarmee maak je een soort sandbox profiel waar al je werk apps in kunnen. Na de werkdag kan dat in z'n geheel worden uitgeschakeld. Weet echter niet of een dergelijke oplossing al werkt voor Android 12

[ Voor 9% gewijzigd door twowheeler op 26-11-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
twowheeler schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:17:
[...]

Ben persoonlijk meer gecharmeerd van een systeem als shelter. Daarmee maak je een soort sandbox profiel waar al je werk apps in kunnen. Na de werkdag kan dat in z'n geheel worden uitgeschakeld. Weet echter niet of een dergelijke oplossing al werkt voor Android 12
Had ik ook van gehoord maar nog geen tijd om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
[...]

Ik kan me heugen dat ik ooit wat van Android zelf heb gezien, volgens mij 10 wat een zeer vergelijkbare feature is. Beetje vergelijkbaar met op je PC 2 Windows accounts maken, een voor werk en 1 voor thuis. Heb alleen het idee dat dit nooit is doorgezet?

Zelf beperkt ik de zakelijke apps tot Outlook en Authenticator. Daar ga ik niet moeilijk voor doen. Wil nog wel kijken of er een optie is om Teams alleen in te loggen als ik ermee naar buiten will bellen via mijn werknummer. Iemand hier ervaring mee?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
naaitsab schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:00:
[...]

Ik kan me heugen dat ik ooit wat van Android zelf heb gezien, volgens mij 10 wat een zeer vergelijkbare feature is. Beetje vergelijkbaar met op je PC 2 Windows accounts maken, een voor werk en 1 voor thuis. Heb alleen het idee dat dit nooit is doorgezet?

Zelf beperkt ik de zakelijke apps tot Outlook en Authenticator. Daar ga ik niet moeilijk voor doen. Wil nog wel kijken of er een optie is om Teams alleen in te loggen als ik ermee naar buiten will bellen via mijn werknummer. Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik op dit moment shelter op m'n OnePlus 6. (Android 11). Hierbij heb je een extra profiel of "ruimte" waarin je apps kan installeren en dergelijke. De contacten lijst daarin komt bijvoorbeeld uit m'n Outlook profiel. Beide ruimtes hebben geen toegang tot elkaar tenzij je dat aanvraagt. Je kan dit profiel ook een tijdslot geven waarmee alles in dat profiel uit gaat. Het is dan daadwerkelijk uitgeschakeld en kan ook geen data of batterij gebruiken. Het is de ideale variant van het hebben van een werk en privé telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17
[...]

Ik gebruik hiervoor Island (zelfde idee als shelter) en kan je aangeven dat het op Android 12 ook prima werkt. Net afgesloten voor het weekend en dus inderdaad de werkapps gesloten. Maandag weer een nieuwe werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

stiletto120 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:14:
Vandaag mijn Pixel 6 ontvangen

Ik merk 1 ding in de Rabobank bank app kan ik op "Scan QR" drukken wat ik wil maar hij opent de camera niet.

heb al de camera permissies veranderd tussen elke keer vragen & toestaan tijdens gebruik van de app

weet niet of het nu pixel 6 of android 12 gerelateerd is

iemand anders hetzelfde probleem?
Ik heb hier ook last van, heb je dit op kunnen lossen?

Daarnaast start mijn DJI Fly app niet, hebben meer mensen dat mogelijk ook nog meegemaakt? [EDIT: Ik moest echt de APK installeren, is schijnbaar de "nieuwe standaard", not great but ok.]

[ Voor 15% gewijzigd door jotheman op 26-11-2021 23:38 ]

I see dead pixels...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
Ik heb mijn P6 nu een week en moet zeggen dat het in mijn ogen teleurstellend is.
Ik vergelijk hem met mijn OP8T met een SD865.
De P6 voelt duidelijk slomer aan op elk vlak, openen van apps, surfen, gamen... Alles in het algemeen. De batterij gaat ook duidelijk minder lang mee op de P6 dan op de 8T.
De foto's zijn wel een wereld van verschil met de P6.
Maar eerlijk gezegd heb ik liever de snelheid van de 8T, deze P6 gaat de verkoop in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
LeStef schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:12:
Ik heb mijn P6 nu een week en moet zeggen dat het in mijn ogen teleurstellend is.
Ik vergelijk hem met mijn OP8T met een SD865.
De P6 voelt duidelijk slomer aan op elk vlak, openen van apps, surfen, gamen... Alles in het algemeen. De batterij gaat ook duidelijk minder lang mee op de P6 dan op de 8T.
De foto's zijn wel een wereld van verschil met de P6.
Maar eerlijk gezegd heb ik liever de snelheid van de 8T, deze P6 gaat de verkoop in.
Wat was dan de reden voor de upgrade? Als je huidige telefoon nog zo goed functioneert dan had je misschien ook wel erg onrealistische verwachtingen. Moet wel zeggen dat mijn OnePlus 6 destijds ook sneller aanvoelde dan menig Pixel, heeft OxygenOS misschien vlottere animaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
ZwartR schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:17:
[...]

Wat was dan de reden voor de upgrade? Als je huidige telefoon nog zo goed functioneert dan had je misschien ook wel erg onrealistische verwachtingen. Moet wel zeggen dat mijn OnePlus 6 destijds ook sneller aanvoelde dan menig Pixel, heeft OxygenOS misschien vlottere animaties?
Ik denk vooral dat het nostalgie ( en impulsief) was, vroeger de Nexus'en gehad, Pixel 1 XL en Pixel 2 XL.

Ik zet de animaties altijd af, denk vooral dat deze eerste generatie Tensor Core net niet is. Ook heb ik problemen met BT i.v.m Tom Tom Rider 500, Pixel maakt connectie,verbreekt deze maak weer connectie en verbreekt het weer. 7(8)7

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 14:01
Ik ben echt blij met de camera features op de Pixel 6. Vooral de lange belichting kan je foto echt een mooi wow-effect geven :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvEDTRnxd4aaS21IZom1uZ-6ucE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpShT2hCd5eAa1PxJiwzPPxP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
LeStef schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:25:
[...]

Ik denk vooral dat het nostalgie ( en impulsief) was, vroeger de Nexus'en gehad, Pixel 1 XL en Pixel 2 XL.

Ik zet de animaties altijd af, denk vooral dat deze eerste generatie Tensor Core net niet is. Ook heb ik problemen met BT i.v.m Tom Tom Rider 500, Pixel maakt connectie,verbreekt deze maak weer connectie en verbreekt het weer. 7(8)7
De 865 is in testen eigenlijk net zo snel als de Tensor dus ik denk dat het meer een kwestie van instellingen is. Heb de P6 naast een OP9 Pro gelegd maar zie echt bar weinig verschil in de dagelijkse apps. Zal milliseconde werk zijn. Nou speel ik er geen games op en ga dat ook niet doen, dus dat heb ik niet vergeleken.

Heb je de BT aanstaan voor je de TomTom aanzet? Vergelijkbaar euvel had ik ook bij mijn BMW, moest je de BT aan hebben voor je de auto/radio start anders klapte de verbinding er om de havenklap uit als deze überhaupt tot stand kwam. Stapte je in met BT aan dan was er niks aan de hand een 0 uitval. 8)7

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
naaitsab schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:44:
[...]

De 865 is in testen eigenlijk net zo snel als de Tensor dus ik denk dat het meer een kwestie van instellingen is. Heb de P6 naast een OP9 Pro gelegd maar zie echt bar weinig verschil in de dagelijkse apps. Zal milliseconde werk zijn. Nou speel ik er geen games op en ga dat ook niet doen, dus dat heb ik niet vergeleken.

Heb je de BT aanstaan voor je de TomTom aanzet? Vergelijkbaar euvel had ik ook bij mijn BMW, moest je de BT aan hebben voor je de auto/radio start anders klapte de verbinding er om de havenklap uit als deze überhaupt tot stand kwam. Stapte je in met BT aan dan was er niks aan de hand een 0 uitval. 8)7
Klopt ik zet BT op de P6 eerst aan en daarna de Tom Tom, maar is een drama :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Klopt het dat de Google zoekbalk niet te verplaatsen is? Is hij wel te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Jammie schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:05:
Klopt het dat de Google zoekbalk niet te verplaatsen is? Is hij wel te verwijderen?
Enkel met een andere launcher zoals Nova etc...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
naaitsab schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:44:
[...]
Stapte je in met BT aan dan was er niks aan de hand een 0 uitval. 8)7
Beetje offtopic vraag misschien, maar is er überhaupt nog een reden om BT uit te zetten als je apparaten hebt die je (regelmatig) gebruikt? Ik kom eigenlijk nooit meer aan de BT knop sinds jaren. Qua batterijverbruik is de impact zo goed als 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Even een vraag tussendoor.

Ik gebruik op mijn android telefoons nooit de Google zoekbalk. Ik open liever de Chrome browser, omdat mijn veelbezochte sites dan direct onder de zoekbalk staan. Ik vind het makkelijker om op deze manier mijn favoriete websites te bezoeken dan via de menu-optie Bookmarks in het Chrome menu.

Op het homescreen van de nieuwe Pixel 6 (Pro) staat de Google zoekbalk vast onderaan het scherm. Dus zal ik hem voortaan gaan gebruiken. Maar hoe bezoek ik dan het makkelijkst mijn favoriete websites? Ben benieuwd hoe andere Android gebruikers dit normaal gesproken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
Ik zit me momenteel ook te oriënteren op een nieuw toestel. Ik zit momenteel nog op een Nokia 7+ en in tegenstelling tot veel gebruikers hier heb ik daar geen centje pijn mee gehad. Maar goed, die ligt al bijna een jaar uit de updates en hij begint op sommige vlakken toch wel behoorlijk traag te worden, dus het wordt tijd voor een nieuwe.

Ik stel daarbij eigenlijk vooral eisen aan de updates en een mooie schone Android-ervaring, zonder bloatware. Vandaar dat ik dus vooral weer bij Nokia zit te kijken – die doen als zo ongeveer de enige nog aan Android One. Maar high-end zit daar momenteel niet bij, er wordt gefluisterd over een X50/X60 maar of die gaat komen, en wanneer…

Vandaar dat mijn oog op de Pixel 6 viel. Vlotte hardware, schone Android, lange updates, it ticks all the right boxes. Zit ik alleen wel met een paar vraagjes, en misschien dat anderen hier daar wat over weten of kunnen zeggen.

Ik gebruik zelf graag nog gewoon een headset met draadje. Draadloze dopjes zijn niet voor mij. Nou zijn er wel verloopjes van USB-C naar minijack met een splitter dat je er ook gewoon nog een lader in kan steken, maar ik zie ook waarschuwingen bij veel van die dingen staan dat ze juist net niet werken met de meeste Pixels, meestal t/m de P4. Is het dan zo dat de P5 en P6 daar wel mee overweg kunnen (Google verkoopt het verloopje zelf wel, maar dan zonder splitter voor de charger) of zijn die gewoon zo nieuw dat de adaptertjes die nog niet noemen? Heeft iemand ervaringen met zo’n splittertje?

Tweede is de opslag. Omdat ik veel muziek in FLAC formaat op de telefoon opsla (er zit een 256 GB µSD in mijn N7+) is die 128 GB waar de Pixel 6 standaard mee uitgerust is, te krap. Er wordt in de PriceWatch een 256 GB versie genoemd, maar die lijkt nergens verkrijgbaar te zijn, ook bij de buurtjes in DE en FR niet. Is die uitvoering gewoon nog niet leverbaar in Europa? Ik zag verschillende reacties die er al wél een hebben, maar die komt misschien uit de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
LeStef schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:33:
[...]

Enkel met een andere launcher zoals Nova etc...
Dat is wel veruit de meest kansloze feature van de Pixel. Dat je de datum en zoekbalk niet kan verwijderen. Apps verbergen in de launcher kan ook niet. Voelt een beetje als 2004 allemaal en hoop dat dit snel veranderd. Beetje ironisch dat Google een van de USP's van Android onderuit haalt.
J0YR1D3R schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:39:
[...]

Beetje offtopic vraag misschien, maar is er überhaupt nog een reden om BT uit te zetten als je apparaten hebt die je (regelmatig) gebruikt? Ik kom eigenlijk nooit meer aan de BT knop sinds jaren. Qua batterijverbruik is de impact zo goed als 0 :)
Gebruik BT enkel voor de handsfree in de auto. Dus ongeveer 40-50 minuten per werkdag totaal. Dus dat vind ik nog te weinig om de optie altijd aan te laten staan :P

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:48
Nu ruim een week in gebruik, ben er eigenlijk best tevreden over, ook over de accu duur. Ik kan 5-6u screentime halen op een acculading, daarmee kom ik makkelijk de dag door.

1 ding valt mij vandaag wel op, ik gebruik de hotspot vaak tijdens werk en deze vreet best veel batterij, meer dan bij mijn vorige telefoon (P30 pro). Kan er nu net de werkdag mee afmaken verwacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:19
Batterijgebruik bij hotspot valt mij ook op in negatieve zin. Bij een vorige telefoon (Oneplus 6T) had dit een minder grote impact op de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Gebruiken jullie 5G met de hotspot want het 5G modem staat bekend als onzuinig...
Hopelijk kan dit met een update opgelost worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Spekkie99 schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:54:
Gebruiken jullie 5G met de hotspot want het 5G modem staat bekend als onzuinig...
Hopelijk kan dit met een update opgelost worden
Vraag me af of dat kan met een update.

Toch is de pixel 6 ergens een vreemd toestel. Een eigen chip, maar met een paar toch wat verouderde cores en blijkbaar een waanzinnig onzuinige modem. Daar moet iets van ruimte/leveringszekerheid en kosten achter zitten voor google om deze keuzes te maken..

De echte reviews van mensen zijn zelf zijn overwegend positief, batterij hoor je ook steeds betere dingen over. Maar toch ben ik benieuwd hoeveel efficiëntie er nog te halen is uit de tensor chip.
Pagina: 1 ... 21 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires