Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Ik heb geen Pixel 6, maar wel een ervaring met mijn Pixel 5 die wellicht relevant is. Ik lees hier wel eens wat over de support afdeling van Google. Eind 2019 heb ik een Pixel 3A gekocht bij Saturn Duitsland. Binnen een maand was er een probleem met de cameramodule. Contact gezocht met Google Support Nederland, perfect geholpen, razendsnel, en een vervangend apparaat gekregen.

Met mijn Pixel 5 echter een stuk mindere ervaring. Vorige maand heeft deze een defect gekregen. Vanwege mijn eerdere goede ervaring met Google Support wederom contact opgenomen met hen in plaats van de verkoper (Amazon UK). Ik heb direct vermeld dat ik de telefoon daar gekocht had (in een telefoongesprek) en dit later ook in een mail nog eens benadrukt (staat dus zwart op wit). Dit was geen probleem. Na een maand stroperige communicatie (meer dan 10 mails, ben onder andere drie keer gevraagd om het IMEI nummer door dezelfde persoon, en meerdere keren zelf contact opgenomen na een week niks horen) werd mij een refurbished Pixel 5 aangeboden (omdat ze geen nieuwe Pixel 5 meer hadden). Hier ben ik mee akkoord gegaan. Na weer een dag niks gehoord te hebben, weer zelf achteraan gegaan, kwam ineens een mail dat mijn retouradres op Engeland stond (?), met de vraag of ik de Pixel wellicht in het buitenland gekocht had. Conclusie is dat ze me nu ineens doorverwijzen naar Amazon UK.

Moraal van dit verhaal is dat de ervaringen met Google Support van Nederland nogal uiteen kunnen lopen, en dat het wellicht beter is om de Engelse Support te contacteren. Die hebben ook een chat functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
-

[ Voor 98% gewijzigd door kramon op 17-11-2021 16:59 . Reden: verkeerde topic, sorry ]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:23
De "vingerafdrukpatch" kan trouwens wel vrij lang duren. Lees op Reddit dat sommige mensen tot wel 40 minuten moesten wachten tot de update afgerond is. Handig om rekening mee te houden dat je niet even voor je de deur uit moet de boel start :P

Hopelijk fixt deze patch wel het een en ander, de traagheid stoor ik me niet echt aan maar wel dat hij redelijk vaak niet goed pakt. Zelfs zonder screen protector.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
In de update zit in ieder geval geen fix voor de vingerafdrukregistratie die niet meer werkt. Best wel irritant en wil geen factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krieker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 22:15
Zijn er meer mensen die problemen als onderstaande ervaren? Zit een zwarte vlek/ beschadiging in het scherm.

Screen protector is er al afgehaald inmiddels daar zit het helaas niet in, zit echt in het scherm zelf. Zichtbaar bij een donkere en lichte achtergrond :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35w6dyU6bNMJxTKSprMmpjvTV9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIn799abbo1c9kkTABNNq7Zf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Krieker op 17-11-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBode85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik heb een eSim en een normale sim geïnstalleerd, maar hoe wissel ik tussen deze sims als ik bijvoorbeeld wil bellen met het andere nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Iemand van hier de update die gisteren uitkwam al geïnstalleerd? Voor mij staat hij blijkbaar nog niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 22:02
Dat opladen is ook een raar verhaal op de p6.
Gisteravond op 56% aan de lader, wordt vanmorgen wakker met "slechts" 90% vol.
Wat je ziet is dat tot ~85% laadt het rap en daarna stagneert het.
Nu ook weer, van 76% tot 82% duurt al 45 minuten. Adaptive opladen staat allemaal uit, ik heb 2 65W laders en een 35W met PPS en een zooi gewone laders.
Zijn deze allemaal niet rap genoeg?
Ampère app geeft aan dat laden gaat met 680mA.

[ Voor 5% gewijzigd door DrNizeGuy op 17-11-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik krijg mijn Outlook en (oud) hotmail account niet gesynchroniseerd. Accounts al verwijderd, cache en data wipe reboot, de hele mikmak. Niks lijkt te werken; er wordt geen mail opgehaald.

Iemand die dit ook heeft?
In de Gmail app, maar ook in alternatieve apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:19
Ik vind dat de Pixel 6 geen goede broekzakdetectie heeft. Heb al meerdere keren gehad dat ik de telefoon uit m'n zak pakte, en het noodoproepscherm open stond (waarvandaan je 112 kan bellen en een noodcontact kunt bellen).
Dit was ik bij mijn OnePlus 6t niet gewend. Daar had ik ook een expliciete optie om de broekzakdetectie in te schakelen. Hierbij ging het scherm nooit aan als de nabijheidssensor detecteerde dat de telefoon "bedekt" was.

Misschien kan ik het gedrag wijzigen door scherm aan bij tikken/oppakken van de telefoon uit te zetten, maar dit zijn juist handige functie.

Anderen die dit merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:23
JeroenBode85 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:03:
Ik heb een eSim en een normale sim geïnstalleerd, maar hoe wissel ik tussen deze sims als ik bijvoorbeeld wil bellen met het andere nummer?
Ik moet mijn Pixel 6 pro zaterdag ophalen in Kleve was ook benieuwd dus opgezocht en kwam dit tegen op t-mobile.com site

Choose which number to use for a call in the dialer
In order to have the dialer ask you which number you want to use for a call, first you need to make sure that your Call preference is set to Ask every time.

From the dialer, dial a line or select a contact to call, and tap the green Call button.
On the dialog that pops up, tap the line that you want to use for the call.

en van Google
https://support.google.co...data-gesprekken-en-smsjes

maar weet niet of er ook andere opties zijn ben nog geen gebruiker

[ Voor 10% gewijzigd door d-vine op 17-11-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
DrNizeGuy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:18:
Dat opladen is ook een raar verhaal op de p6.
Gisteravond op 56% aan de lader, wordt vanmorgen wakker met "slechts" 90% vol.
Wat je ziet is dat tot ~85% laadt het rap en daarna stagneert het.
Nu ook weer, van 76% tot 82% duurt al 45 minuten. Adaptive opladen staat allemaal uit, ik heb 2 65W laders en een 35W met PPS en een zooi gewone laders.
Zijn deze allemaal niet rap genoeg?
Ampère app geeft aan dat laden gaat met 680mA.
Gebruik je de officiële kabel? Zelfs met een 25w pd 3.0 pps lader zou je rond de 4100mA moeten zitten maximaal

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 17-11-2021 19:21 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 20:23
chielmi schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:52:
Ik vind dat de Pixel 6 geen goede broekzakdetectie heeft. Heb al meerdere keren gehad dat ik de telefoon uit m'n zak pakte, en het noodoproepscherm open stond (waarvandaan je 112 kan bellen en een noodcontact kunt bellen).
Dit was ik bij mijn OnePlus 6t niet gewend. Daar had ik ook een expliciete optie om de broekzakdetectie in te schakelen. Hierbij ging het scherm nooit aan als de nabijheidssensor detecteerde dat de telefoon "bedekt" was.

Misschien kan ik het gedrag wijzigen door scherm aan bij tikken/oppakken van de telefoon uit te zetten, maar dit zijn juist handige functie.

Anderen die dit merken?
Nee zelf geen last van gelukkig, lijkt me wel irritant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Bekijk anders ook eens deze app:
https://play.google.com/s...teffen_b.multisimselector

Misschien is dit wat voor jou.

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Heeft al iemand de update ontvangen?
Ik heb nog niets gezien.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:26
Hoe zit het eigenlijk met die Bose actie in Nederland?

Moet zeggen, dit typend vanaf een OnePlus 6 ben ik toch wel erg benieuwd naar de pixel 6. De pro spreekt me als fotofanaat wellicht nog meer aan, en de plaatjes die ik hier zag maakte me toch redelijk enthousiast over de zoomlens. Maar de prijs. Hmm

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:26
Als dit hetzelfde werkt als bij m'n OnePlus kan je dit voor je diegene belt kiezen, en kan je soms een een standaard optie kiezen

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 20:23
Arno58 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:04:
Ik heb nog niets gezien.
Ik ook nog niet.

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
reinierkramer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:22:
Meer mensen van kleine krasjes in het al scherm
Heb een 6 pro maar zie al kleine krasjes zitten terwijl ik normaal nooit geen screenprotector gebruik en nooit geen last heb van krassen
Ja ik gebruik hem ook zonder screenprotector en case en merkt op het scherm ook al wat miniscule krasjes. C'est la vie zeker 😅

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 06:31
Krieker schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:38:
Zijn er meer mensen die problemen als onderstaande ervaren? Zit een zwarte vlek/ beschadiging in het scherm.

Screen protector is er al afgehaald inmiddels daar zit het helaas niet in, zit echt in het scherm zelf. Zichtbaar bij een donkere en lichte achtergrond :(

[Afbeelding]
Niets te zien op men P6Pro scherm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
Arno58 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:04:
Ik heb nog niets gezien.
Las op reddit dat Enkel USA + Japan de update ontvangen hebben en dat de rest van de wereld de fingerprint fix krijgt met de ''grote'' patch van december.

Het google artikel hierover: https://support.google.co...y-selected-carriers?hl=en

Ook geeft google uitleg over de ''snelheid'' van het laden: https://support.google.co...l-6-and-pixel-6-pro?hl=en

Dat de Pixel 6 maar 22w maximaal uit een compatible 30w lader trekt is dus geen bug maar een feature.

[ Voor 40% gewijzigd door spartacusNLD op 18-11-2021 10:01 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• DrNizeGuy
Ik heb gisteren de update via sideload geïnstalleerd, kan niet zeggen dat er een merkbaar verschil is. Mijn fp deed het op .036 al dikke prima met een glass screenprotector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

3e dag nu met mijn P6 PRO. Moet zeggen dat ik het op 2 dingen na een heerlijk toestel vind.

Mobiel bereik en Wifi bereik/stabiliteit.

Ik heb doorgaans minder streepjes en waar ik met mijn Pixel 5 juist bereik had waar anderen dat niet hadden, is het nu andersom.

WiFi dropt random en ook het bereik is minder dan op mijn P5, terwijl ik juist sinds dat ik een TP-Link Omada netwerk heb geïnstalleerd, met geen enkel apparaat meer problemen had.

Hopelijk gaan ze dus nog wat vinden om dit Softwarematig op te lossen, maar de laatste 24 uur komen er langzaam meer klachten en verklaringen online die wijzen op de Samsung modems die gewoon minder goed zijn. Ik had de hoop dat Samsung dit inmiddels wel onder de knie had, want in de tijd had ik dit probleem (met mobiel bereik) ook met mijn Galaxy S7 Edge, dat is toch al even wat jaartjes terug .

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
OmeJoyo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:38:
3e dag nu met mijn P6 PRO. Moet zeggen dat ik het op 2 dingen na een heerlijk toestel vind.

Mobiel bereik en Wifi bereik/stabiliteit.

Ik heb doorgaans minder streepjes en waar ik met mijn Pixel 5 juist bereik had waar anderen dat niet hadden, is het nu andersom.

WiFi dropt random en ook het bereik is minder dan op mijn P5, terwijl ik juist sinds dat ik een TP-Link Omada netwerk heb geïnstalleerd, met geen enkel apparaat meer problemen had.

Hopelijk gaan ze dus nog wat vinden om dit Softwarematig op te lossen, maar de laatste 24 uur komen er langzaam meer klachten en verklaringen online die wijzen op de Samsung modems die gewoon minder goed zijn. Ik had de hoop dat Samsung dit inmiddels wel onder de knie had, want in de tijd had ik dit probleem (met mobiel bereik) ook met mijn Galaxy S7 Edge, dat is toch al even wat jaartjes terug .
Dit is wel even een puntje. Een van de redenen dat ik van m'n OnePlus 6 af wil, is dat de wifi met mn TPlink Deco's slecht werkte. Zie op Reddit ook veel mensen waar de wifi van uit gaat en die niet meer aan wil.

De planning was om volgend weekend een Pro te halen, maar dit schrikt me toch iets af.

• TheIconoclast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-03 23:13
twowheeler schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:35:
Hoe zit het eigenlijk met die Bose actie in Nederland?

Moet zeggen, dit typend vanaf een OnePlus 6 ben ik toch wel erg benieuwd naar de pixel 6. De pro spreekt me als fotofanaat wellicht nog meer aan, en de plaatjes die ik hier zag maakte me toch redelijk enthousiast over de zoomlens. Maar de prijs. Hmm
Bose actie was allen in Frankrijk, Duitsland en Engeland & Ierland. Was ook alleen voor een pre order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
vaagisdenaam schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:27:
Ik krijg mijn Outlook en (oud) hotmail account niet gesynchroniseerd. Accounts al verwijderd, cache en data wipe reboot, de hele mikmak. Niks lijkt te werken; er wordt geen mail opgehaald.

Iemand die dit ook heeft?
In de Gmail app, maar ook in alternatieve apps
Ik gebruik K9 voor mijn mail en hier werkt hotmail prima. Gebruik imap-mail.outlook.com met port 993

• naaitsab
spartacusNLD schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:03:
[...]

Las op reddit dat Enkel USA + Japan de update ontvangen hebben en dat de rest van de wereld de fingerprint fix krijgt met de ''grote'' patch van december.

Het google artikel hierover: https://support.google.co...y-selected-carriers?hl=en
Dit vind ik toch wel weer jammer. Denk je dat je met een Google device van dat (geo) geneuzel van tussenbedrijven af te zijn krijg je dat alsnog voor je kiezen. Of zouden er buiten de extra MM-wave van het US (en Japan?) model nog meer hardware verschillen zijn? Dat zou het wel kunnen verklaren.
Ook geeft google uitleg over de ''snelheid'' van het laden: https://support.google.co...l-6-and-pixel-6-pro?hl=en

Dat de Pixel 6 maar 22w maximaal uit een compatible 30w lader trekt is dus geen bug maar een feature.
Denk dat aardig wat reviewers de review guide niet hebben gelezen dan. Gezien deze "klacht" vaker naar voren komt. Ik wacht nog op mijn draadloze lader, standaard Qi dus geen fast-charge. Ligt er toch de hele nacht op, dus liever langzaam laden dan. Accu's zijn wel beter geworden maar zo lang ze warm worden bij het laden gaat de levensduur simpelweg sneller omlaag.Iets wat bij de P6, non pro in mijn geval wel opvalt is dat hij niet echt warm wordt. Dus dat doen ze wel goed.

if (!coffee) {
Work = false; }

• JazzMatazz
Heeft een van jullie ook dat het scherm (met name direct na unlocken) soms niet responsief is? Dat uit zich bij mij o.a. door niet te reageren bij naar boven swipen (home). Als ik het dan nog eens doe gaat het scherm uit. Als ik het scherm dan weer aan zet, heb ik het scherm van mijn recente apps. Beetje irritant.

Net nadat ik dit bericht gepost had en naar het home scherm wilde gaan, werd hij weer niet responsief. Dus niet alleen na unlocken.

[ Voor 17% gewijzigd door JazzMatazz op 18-11-2021 21:25 . Reden: Nieuwe ervaring toegevoegd ]

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Hallo allemaal .
Ik had nog ff een vraag over de pixel 6.
Hoe is de snelheid in het geheel.
Gr. Gerrya

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Gerrya schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:38:
Hallo allemaal .
Gr. Gerrya
YouTube: Spaceballs ~ "Ludicrous Speed ~ GO!!" Funny!

Vmu

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17
Gerrya schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:38:
Hallo allemaal .
Gr. Gerrya
Ligt eraan hoe je hem gooit. Sommige gooien hem onderhands maar ik heb gemerkt dat wanneer je de juiste grip gebruikt, bovenhands het beste is. Als je dan ook een lichte boog gebruikt verliest hij ook weinig momentum.

Overigens merk ik nu wat sommige bedoelen met de opmerking dat hij groot is. Ik heb hem gisteren ontvangen en naast de Pixel 2 XL gelegd en de 6 is qua afmetingen met zo groot. Ik begrijp wel dat dit voor sommigen wennen is.

Ook hier eerst problemen met de e-sim van Tmobile. Nadat de klantenservice een nieuwe e-sim in myT-mobile heeft gezet, werkt de registratie ineens wel.

[ Voor 30% gewijzigd door soskes op 19-11-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
DrNizeGuy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:15:
Ik heb gisteren de update via sideload geïnstalleerd, kan niet zeggen dat er een merkbaar verschil is. Mijn fp deed het op .036 al dikke prima met een glass screenprotector.
Welke screenprotector is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
JazzMatazz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:22:
Heeft een van jullie ook dat het scherm (met name direct na unlocken) soms niet responsief is? Dat uit zich bij mij o.a. door niet te reageren bij naar boven swipen (home). Als ik het dan nog eens doe gaat het scherm uit. Als ik het scherm dan weer aan zet, heb ik het scherm van mijn recente apps. Beetje irritant.

Net nadat ik dit bericht gepost had en naar het home scherm wilde gaan, werd hij weer niet responsief. Dus niet alleen na unlocken.
Gebruik je toevallig Nova launcher? Ik ervaar hetzelfde maar ben in de veronderstelling dat het door Nova komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
injectx schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:05:
[...]

Welke screenprotector is dat?
Ik had nog een aantal screenprotectors liggen van een Mi 9T pro en deze blijken verassend goed te passen. Alleen de hoeken van de protector zijn iets ronder maar verder een perfecte pasvorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik wordt helemaal gek van die vingerafdruk scanner, heb nog nooit zo'n slechte gehad . Hoop echt dat die update het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Ruffzz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:55:
Ik wordt helemaal gek van die vingerafdruk scanner, heb nog nooit zo'n slechte gehad . Hoop echt dat die update het probleem oplost.
Wanneer ik dit soort dingen lees, ben ik super blij dat ik hem na 1 dag al verkocht heb. Ik weet zeker dat ik me helemaal dood was gaan irriteren (en dat deed ik al). Ga nu helaas toch voor een iPhone 13 Pro, terwijl ik eigenlijk liever een Pixel had gewild. Onbegrijpelijk dat ze de scanner zo slecht hebben gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door crimedevil op 19-11-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
ZwartR schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:51:
[...]

Gebruik je toevallig Nova launcher? Ik ervaar hetzelfde maar ben in de veronderstelling dat het door Nova komt.
Ja, ik gebruik inderdaad Nova. Nou las ik ergens dat Nova (nog) niet zo lekker loopt op Android 12. Nova geeft de schuld aan Google omdat ze zeggen er zelf niets aan te kunnen doen.
Zie ook hier: https://www.reddit.com/r/...s6wh/nova_and_android_12/ voor wat suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
ZwartR schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:51:
[...]

Ik gebruik zelf Nova launcher op een Pixel 4. Heb na de release van Android 12 een volledige reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd. Heb tot op heden geen problemen met Nova.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Ik snap juist al dat geklaag over de vingerafdrukscanner niet. Hier werkt 'ie gewoon perfect, zelfs met screenprotector.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
crimedevil schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:16:
[...]

Wanneer ik dit soort dingen lees, ben ik super blij dat ik hem na 1 dag al verkocht heb. Ik weet zeker dat ik me helemaal dood was gaan irriteren (en dat deed ik al). Ga nu helaas toch voor een iPhone 13 Pro, terwijl ik eigenlijk liever een Pixel had gewild. Onbegrijpelijk dat ze de scanner zo slecht hebben gemaakt.
Het lijkt zo goed als opgelost te zijn met de mid november update. Waar we al dagen op wachten ( non branded toestellen)

[ Voor 8% gewijzigd door Ruffzz op 19-11-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Ruffzz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:20:
[...]

Het lijkt zo goed als opgelost te zijn met de mid november update. Waar we al dagen op wachten ( non branded toestellen)

[YouTube: Pixel 6 Mid November Update | Fixing The Fingerprint |]
Ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Ruffzz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:20:
[...]

[YouTube: Pixel 6 Mid November Update | Fixing The Fingerprint |]
Dat filmpje is niet representatief, hier staat smartlock aan dus word niet zijn vinger gelezen. Hij heeft ook een part 2 gemaakt waar smartlock uit staat. Dan is het nog steeds een stuk beter dan nu. Maar wel iets minder dan in het filmpje wat hier nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
Volgens mij heb ik een update beschikbaar, morgen eens installeren en kijken of de vingerafdruksensor beter wordt

Edit: verkeerd gezien was een Google play update

[ Voor 18% gewijzigd door onnaj op 19-11-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
Heeft iemand dit ook: als ik wifi uitzet en mobiele data uitzet, heb ik toch internet verbinding. Geen idee hoe dit nu kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mdVDEqfHxaBAcJ8RMQcfJWIplc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QqyAml9MMvdgN9afiW2rGgM2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door JazzMatazz op 20-11-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben het weleens eerder genoemd hier, maar Go Sharing is nu te installeren.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
T-bone88 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:39:
[...]

Dat filmpje is niet representatief, hier staat smartlock aan dus word niet zijn vinger gelezen. Hij heeft ook een part 2 gemaakt waar smartlock uit staat. Dan is het nog steeds een stuk beter dan nu. Maar wel iets minder dan in het filmpje wat hier nu staat.
Wanneer komt deze update?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Kiwi70 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:07:
Ik snap juist al dat geklaag over de vingerafdrukscanner niet. Hier werkt 'ie gewoon perfect, zelfs met screenprotector.
Welke screenprotector heb je? En heb je een 6 of 6 Pro.

Ben van plan komend weekend m'n 6pro te halen, maar twijfel nog een beetje. Maar twijfel ook nog over welke screenprotector ik zal nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
Waarschijnlijk 6 december. Usa en Japan hebben de update los gekregen. De rest krijgt hem in de maandelijkse updates. En die staat voor december volgens mij op 6 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:56
Sinds een paar dagen de Pixel 6 pro in huis, en alles bevalt me er aan op 1 ding na. Het volume via BT oortjes is niet erg hoog, en ik heb diverse oortjes geprobeerd. Op mijn oude Huawei Mate 9 had ik veel beter maar ook harder geluid.
Weet iemand een goede tweak om dit te verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:43
Ik ben zéér tevreden met de 6 Pro. Natuurlijk zijn er nog zaken voor verbetering vatbaar. Ik mis bijvoorbeeld video met de telephoto op 60 fps. Voordeel van het updatebeleid van Google is dat je eigenlijk zeker weet dat vrijwel alles op den duur opgelost wordt. Alle Nexussen en Pixels die ik gehad heb, werden op den duur echt betere toestellen met gaandeweg ook nog extra functionaliteit. Bij de Samsungs die ik in gebruik heb en heb gehad kreeg je wel updates, maar issues werden niet verholpen. Ik heb nu nog een Tab S2 hoog in een kast liggen omdat na de laatste update iedereen vanaf het lockscreen als gast in kan loggen. Handig met kinderen in huis. En updates op een Chinese telefoon zie ik eerder als een risico dan een oplossing.

Eigenlijk wil ik aangeven dat je er vertrouwen in kunt hebben dat issues door Google gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Hermanleen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:32:
Sinds een paar dagen de Pixel 6 pro in huis, en alles bevalt me er aan op 1 ding na. Het volume via BT oortjes is niet erg hoog, en ik heb diverse oortjes geprobeerd. Op mijn oude Huawei Mate 9 had ik veel beter maar ook harder geluid.
Mijn Sony oortjes hebben ook een volume functie in de app zitten. Heb je waarschijnlijk al geprobeerd, maar kan een reden zijn.
Hebben alle android telefoons ook niet een functie dat het volume omlaag gaat met het luisteren via headphones, geen idee wanneer het getriggerd word, maar krijg het af en toe op mijn OnePlus 6.
Anders is Absolute volume uitzetten een oplossing, maar moet je even Google-en, zit in de developer options.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Hermanleen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:32:
Ik heb 30+ sets oortjes (niet vragen) en ik wissel regelmatig. Ik herken niet wat je zegt. Ik kan nooit meer verdragen dan ergens tussen 65 - 75%.
Nu verschillen onze oren natuurlijk, maar wat jij ervaart lijkt me niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi70
Kid_Stevie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:01:
[...]

Welke screenprotector heb je? En heb je een 6 of 6 Pro.
Ik heb de 6, met een screenprotector van de MediaMarkt (de nieuwe). Het scherm voelt wat stroever dan met glas, maar alles werkt perfect dus ik laat het voorlopig zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:50
Kiwi70 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:47:
[...]

Ik heb de 6, met een screenprotector van de MediaMarkt (de nieuwe). Het scherm voelt wat stroever dan met glas, maar alles werkt perfect dus ik laat het voorlopig zo.
Hier ook een MM protector en geen problemen met de scanner. Vind de protector wel net aan de kleine kant. Hij pakt de randen van het scherm niet helemaal mee. Daardoor kunnen er daar alsnog krassen ontstaan en bovenal is dat af en toe best onprettig met de 'back' gesture.

Overigens wel problemen met de scanner nadat ik vandaag even in de tuin bezig was. Vieze vingers zorgen er in tegenstelling tot de scanner op mijn 5 al vrij snel voor dat de scanner je vinger niet meer pakt. Minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Maarten00 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:05:
[...]

Vind de protector wel net aan de kleine kant. Hij pakt de randen van het scherm niet helemaal mee. Daardoor kunnen er daar alsnog krassen ontstaan en bovenal is dat af en toe best onprettig met de 'back' gesture.
Daar heb je gelijk in, voor het mooi zou hij inderdaad wat breder mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Kiwi70 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:47:
[...]

Maarten00 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:05:
[...]

Hier ook een MM protector en geen problemen met de scanner. Vind de protector wel net aan de kleine kant. Hij pakt de randen van het scherm niet helemaal mee. Daardoor kunnen er daar alsnog krassen ontstaan en bovenal is dat af en toe best onprettig met de 'back' gesture.

Overigens wel problemen met de scanner nadat ik vandaag even in de tuin bezig was. Vieze vingers zorgen er in tegenstelling tot de scanner op mijn 5 al vrij snel voor dat de scanner je vinger niet meer pakt. Minder handig.
Dankjewel allebei. Zat toch ook te denken aan de MediaMarkt, alleen jammer dat die net niet tot de randen gaat. Zal bij de Pro wel helemaal een probleem zijn. Maar helemaal zonder durf ik toch echt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.smeenge
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-08 21:52
Weet iemand, of zou iemand kunnen testen, of "Voice over WiFi" werkt via het KPN netwerk?
Aan het begin van dit topic is de vraag eerder voorbij gekomen, maar ik ben geen antwoord voor KPN tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
M.smeenge schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:06:
Weet iemand, of zou iemand kunnen testen, of "Voice over WiFi" werkt via het KPN netwerk?
Aan het begin van dit topic is de vraag eerder voorbij gekomen, maar ik ben geen antwoord voor KPN tegengekomen.
Ja, werkt: https://forum.kpn.com/mob...n-18/volte-pixel-5-519942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Had gelijk na het uitpakken van mijn Pixel 6 de goedkope Amazon screenprotector erop geplakt die was aangeraden in het accessoires topic.

Na het instellen van de fingerprint moest ik even slikken, het werkte werkelijk waar bagger (als ik geluk had werd 1 op de 10 pogingen herkend).

Maar ik kreeg ook meteen een update aangeboden die het heeft gefixt. Nu pakt hij hem in bijna alle gevallen (meer dan 9 op de 10x) en ook relatief snel. En dat met de glasplaat erop :)

Het viel me verder op dat vòòr de update het scannen ging zonder zones, je kon je vinger plaatsen hoe je wilde en dat pakte hij gewoon. Ná de update is het scannen opgedeeld in 4 zones die je allemaal moet coveren, dus dat kan ook invloed hebben op de performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.smeenge
Bedankt voor de reactie.
Wat ik lees is dat VoLTE werkt op de pixel 5 en 6, maar VoWifi lijkt nog niet aan te staan.

[ Voor 12% gewijzigd door M.smeenge op 20-11-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
M.smeenge schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:20:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Wat ik lees is dat VoLTE werkt op de pixel 5 (zal dan ook wel op de Pixel 6), maar er wordt niet gesproken over een werkende VoWifi..
VoLTE KPN werkt er staat bij mij ook HD logo naast de contactpersonen die ik heb gebeld.
Maar VOWifi kan ik niet terugvinden of dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.smeenge
Cruzer schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24:
[...]

VoLTE KPN werkt er staat bij mij ook HD logo naast de contactpersonen die ik heb gebeld.
Maar VOWifi kan ik niet terugvinden of dit werkt
Kan je het misschien voor me testen?
Ik verwacht dat het kan door vliegtuigmodus aan te zetten en Wifi aan.

De VoWifi is voor mij namelijk noodzakelijk voor bereikbaarheid tijdens mijn diensten, en dus wel een dealbreaker als het niet werkt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:56
Kid_Stevie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:27:
[...]

Mijn Sony oortjes hebben ook een volume functie in de app zitten. Heb je waarschijnlijk al geprobeerd, maar kan een reden zijn.
Hebben alle android telefoons ook niet een functie dat het volume omlaag gaat met het luisteren via headphones, geen idee wanneer het getriggerd word, maar krijg het af en toe op mijn OnePlus 6.
Anders is Absolute volume uitzetten een oplossing, maar moet je even Google-en, zit in de developer options.
Bedankt voor de tip, gedaan en lijkt wat te helpen. Bovenop de tip die ik elders vond, het uitzetten van "Bluetooth A2DP hardware offload".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pixel 6a 6.2 inch geen idee of deze in Europa uitkomt

https://www.91mobiles.com...xel-6a-renders-exclusive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
M.smeenge schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:05:
[...]

De VoWifi is voor mij namelijk noodzakelijk voor bereikbaarheid tijdens mijn diensten, en dus wel een dealbreaker als het niet werkt.

Hoe jij het aangaf heb ik gedaan maar ik kan dan niet bellen. Geen signaal geeft de telefoon aan terwijl wifi aanstaat. Dacht dat het wel werkt bij T-Mobile maar dat was niet je vraag. Ging over KPN wat ik ook heb.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
M.smeenge schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:05:
[...]

Alvast bedankt!
Heb het getest, werkt niet met vliegtuig stand.

[ Voor 44% gewijzigd door T-bone88 op 20-11-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.smeenge
T-bone88 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:10:
[...]

Heb het getest, werkt niet met vliegtuig stand.
Jammer, maar bedankt voor het testen.
Ik wacht nog even verder af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martijn k.
  • Laatst online: 14-09 22:58
Vandaag telefoon weinig gebruikt(eerste dag eigenlijk sinds aankoop) maar tegenvallende accu. Totdat ik bij de verbruikers ging kijken, mobiel netwerk standby verbruikt het meest ongeveer. Meer dan 30%...

Even gaan zoeken, las ergens dat als je aanpasbare activiteit uit zet, dit probleem opgelost is. (instellingen - > netwerk)

Ik laat het morgen weten als dit werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik krijg zowel Netflix als Prime video niet op 4k met de pixel 6 pro. Netflix geeft Full HD aan als Maximale afspeelresolutie bij de afspeelspecificaties, en Prime's 'Best' setting is 1.82Gb per uur, 4k zou 6.nogwat moeten zijn.

Is frustrerend, heb.net de 4 XL weggedaan omdat ik met het Widevine L3 issue zat. Niet bij deze nog zo'n zelfde liedje, hoop ik (Pixel 6 is L1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
Welke smartwatch past het best bij de Pixel? Iemand ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:07
Arno58 schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:51:
Ik gebruik de Galaxy Watch 4, dat werkt voor mij top :) dan heb je wel Samsung Health, maar notificaties en alles werken gewoon goed omdat dit horloge (nog steeds als enige) op het nieuwe WearOS platform draait van Google. Je mist alleen een paar health features op het horloge omdat je dan geen Samsung Galaxy gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
Oké. Wat werkt er niet? En welke app heb je nodig,Google Wear of Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 13:07
Arno58 schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:58:
Oké. Wat werkt er niet? En welke app heb je nodig,Google Wear of Samsung?
Volgens mij alleen de ECG niet. Hartslag meten enzo kan wel allemaal gewoon. Je hebt wel de Galaxy Wearable app nodig. Ik gebruik zelf de Pixel Watch Face en die werkt goed op de Galaxy Watch 4 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeBjg-0PvGAZpr9yJCeEJJa5Z9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBYwMbgLgfOcocvTct1jbzd5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
martijn k. schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:06:
Vandaag telefoon weinig gebruikt(eerste dag eigenlijk sinds aankoop) maar tegenvallende accu. Totdat ik bij de verbruikers ging kijken, mobiel netwerk standby verbruikt het meest ongeveer. Meer dan 30%...

Even gaan zoeken, las ergens dat als je aanpasbare activiteit uit zet, dit probleem opgelost is. (instellingen - > netwerk)

Ik laat het morgen weten als dit werkt ;)
Aanpasbare activiteit zou volgens de beschrijving juist batterij duur moeten verlengen? Snap ik hem dan niet? Of is de beschrijving gewoon slecht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
Ik gebruik ook de galaxy watch 4. Zeer fijne smartwatch!!

En nu met black-friday goedkoop te krijgen. Je kan ECG wel werkend krijgen met wat truckjes op XDA. Moet je wel wat van comand line en ADB begrijpen wil dat goed gaan: https://www.xda-developer...-with-non-samsung-phones/

Ik heb het een paar keer getest, het is een leuke gimmic maar ik zou het niet missen.

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 21-11-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Galaxy Watch 4 is zoals hier al gepost een erg mooie smartwatch. Ik heb zelf een Ticwatch Pro 3 GPS en ben daar ook wel erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Ik merk bij het unlocken met een fingerprint dat er een soort gestylede verticale lijnen over het scherm lopen, als een soort animatie, maar het is niet zo mooi. Kan het niet goed omschrijven, en zal mss een filmpje moeten maken. Maar ik zie dit niet gebeuren als iemand dit doet op YouTube, en vind er ook niets van online.

Het lijkt niet onmiddellijk op een hardware probleem, maar weet ook niet wat het dan wel is.

Merkt iemand hetzelfde? Ik heb enkele de automatische updates geïnstalleerd, geen handmatige met die fingerprint update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Mayco schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:45:
Ik merk bij het unlocken met een fingerprint dat er een soort gestylede verticale lijnen over het scherm lopen, als een soort animatie, maar het is niet zo mooi. Kan het niet goed omschrijven, en zal mss een filmpje moeten maken. Maar ik zie dit niet gebeuren als iemand dit doet op YouTube, en vind er ook niets van online.

Het lijkt niet onmiddellijk op een hardware probleem, maar weet ook niet wat het dan wel is.

Merkt iemand hetzelfde? Ik heb enkele de automatische updates geïnstalleerd, geen handmatige met die fingerprint update.
Hier een filmpje van het unlocken: https://photos.app.goo.gl/EKSTbNwzr26A3tj97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Mayco schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:45:

Wow dit heb ik nog niet eerder gezien! Vraag me af of het een animatie is of een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonjaW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 21:33
Hebben meerdere mensen problemen met wegvallen van wifi? Heel regelmatig na gelockt te zijn/slaap stand staat de wifi toggle uit en pakt ie dus mobiel internet.
Zeker al gegoogled, daar dingen tegengekomen als het gebruiken van device MAC, en uitzetten van de "turn on wifi automatically". Maar t heeft helaas nog geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Andere mensen ook last van het feit dat 'push' updates niet altijd direct binnen komen? Gmail, WhatsApp, ebay etc. Pas als je de telefoon pakt en unlocked komt de notificatie binnen. Zowel via WiFi als 4G

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
naaitsab schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:59:
Andere mensen ook last van het feit dat 'push' updates niet altijd direct binnen komen? Gmail, WhatsApp, ebay etc. Pas als je de telefoon pakt en unlocked komt de notificatie binnen. Zowel via WiFi als 4G
Ja, heb ik ook. Geen idee welke instelling ik moet aanpassen om dit in time te krijgen. Heb Gmail en Whatsapp batterij optimalisatie al op niet geoptimaliseerd gezet. Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Same here ! Niet de hele dag maar af en toe gebeurt hier hetzelfde. Helaas ook nog niet kunnen achterhalen waar dit door komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje P
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 22:03
Yep bij mij ook vanmiddag met pushbericht van de NOS net toen in hem uit mijn broekzak pakte over Max Verstappen wat al een hele tijd ervoor gebeurd was. Andere pushberichten kwamen wel binnen toen in mijn broekzak zat. (jeetje wat trilt dat ding overigens) . Viel me gelijk op. Heb de telefoon pas paar dagen. Zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
In ieder geval 'mooi' dat ik niet de enige ben :P Lijkt te zijn begonnen na een batch app updates van afgelopen week.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Gister had ik eindelijk ook mijn Pixel 6 binnen gekregen. Heel erg naar dit toestel uitgekeken. Eigenlijk wilde ik de Pro, maar het ronde scherm van mijn OnePlus 7 Pro ben ik zo beu dat ik daar niet maar aan ga beginnen.

Enfin, toestel uitgepakt en even mee gespeeld. De installatie flow was soepel en alhoewel ik bang was dat Material You mij niet aan zou staan, vind ik het toch wel iets hebben. Echter toen ik Tweakers opende in de browser was ik zeer teleurgesteld. Er leek wel een olielaag of regenboog over het scherm heen te zitten. Afwisselend groen / geel / roze en uniform wit was wat mij betreft nergens te bekennen. Mijn vrouw zag hetzelfde en is zelfs waarneembaar op foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lb8GwqOtJ7nMSipPDxMxAQJim5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JLHpYTDNxhn32QPLaJIk6qXU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Z4OmHlT1GYqrGYoaISH8Y5ZSEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BVIcDG7JAdxxtr7BCtoy4rTZ.jpg?f=user_large

Dit was zelfs zichtbaar wanneer je niet onder een hoek op het toestel kijkt. Op Reddit klaagt een gebruiker over hetzelfde, maar Google geeft aan dat dit normaal is. Ook bij de (voor mij net te late) XDA Display Review komt dit naar voren. Ik had oprecht moeite om mijn ogen te focussen op het scherm bij een witte achtergrond.

Voor mij was dit onacceptabel en het toestel is retour gegaan. Maar ik ben wel benieuwd of ik hierin een van de weinige ben. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat iemand hiermee kan leven met een telefoon die meer dan zeg 200 euro kost. Dit heb ik namelijk nog nooit eerder zo extreem gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Laatst online: 13:17
Hier ook last van met fases. Het is bij mij nog niet zo storend dat ik het toestel ervoor weg doe. Maar het is af en toe zeker opvallend ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

JazzMatazz schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:02:
[...]

Ja, heb ik ook. Geen idee welke instelling ik moet aanpassen om dit in time te krijgen. Heb Gmail en Whatsapp batterij optimalisatie al op niet geoptimaliseerd gezet. Andere suggesties?
Dat was mij ook al opgevallen op mijn 3A en nu weer soms.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
alex3305 schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:13:
Gister had ik eindelijk ook mijn Pixel 6 binnen gekregen. Heel erg naar dit toestel uitgekeken. Eigenlijk wilde ik de Pro, maar het ronde scherm van mijn OnePlus 7 Pro ben ik zo beu dat ik daar niet maar aan ga beginnen.

....

Voor mij was dit onacceptabel en het toestel is retour gegaan. Maar ik ben wel benieuwd of ik hierin een van de weinige ben. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat iemand hiermee kan leven met een telefoon die meer dan zeg 200 euro kost. Dit heb ik namelijk nog nooit eerder zo extreem gezien.
Zelf ook voor de non-pro gegaan omdat zo'n krom scherm niks toevoegt. In tegendeel je hebt er meer last van dan profijt. Vind deze eigenlijk ook al te groot, de pro is nog een slag groter. Plus nog eens 250 euro erbij en nergens leverbaar, dat was voor mij een makkelijke keus :P

Heb net even een vergelijkbaar witte pagina geopend maar zie hier niks. Lijkt er bijna op alsof de LCD niet goed is gehecht. Daar zit zo'n laagje overheen, even heel kort door de bocht een soort prisma functie heeft. Kennelijk niet zulke hele strikte QC als het "normaal" is. Of doelt men dat het een bekend defect is? Dat is nogal wat anders natuurlijk.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Heb je toevallig de animatiesnelheid aangepast? Want er is inderdaad een animatie als je unlockt (een golf in de accentkleur vanaf de fingerprint scanner naar de randen van het scherm), maar die ziet er niet zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:50
...

Hier ook. Valt me eigenlijk alleen op als ik in het donker naar het scherm kijk. Voor mij geen dealbreaker, maar wel vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Laatst online: 07-09 11:58

Enfin, toestel uitgepakt en even mee gespeeld. De installatie flow was soepel en alhoewel ik bang was dat Material You mij niet aan zou staan, vind ik het toch wel iets hebben. Echter toen ik Tweakers opende in de browser was ik zeer teleurgesteld. Er leek wel een olielaag of regenboog over het scherm heen te zitten. Afwisselend groen / geel / roze en uniform wit was wat mij betreft nergens te bekennen. Mijn vrouw zag hetzelfde en is zelfs waarneembaar op foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit was zelfs zichtbaar wanneer je niet onder een hoek op het toestel kijkt. Op Reddit klaagt een gebruiker over hetzelfde, maar Google geeft aan dat dit normaal is. Ook bij de (voor mij net te late) XDA Display Review komt dit naar voren. Ik had oprecht moeite om mijn ogen te focussen op het scherm bij een witte achtergrond.

En hoe was de kleur van de achterkant in real life?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 09:10
naaitsab schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:35:
[...]

Zelf ook voor de non-pro gegaan omdat zo'n krom scherm niks toevoegt. In tegendeel je hebt er meer last van dan profijt. Vind deze eigenlijk ook al te groot, de pro is nog een slag groter. Plus nog eens 250 euro erbij en nergens leverbaar, dat was voor mij een makkelijke keus :P
Ik keek eigenlijk wel heel erg uit naar de telescopische camera en iets groter scherm. Ja ik wil graag een nog grotere telefoon :9. Maar inderdaad fors veel duurder en nergens leverbaar. Al helemaal niet in niet-zwart.
Heb net even een vergelijkbaar witte pagina geopend maar zie hier niks. Lijkt er bijna op alsof de LCD niet goed is gehecht. Daar zit zo'n laagje overheen, even heel kort door de bocht een soort prisma functie heeft. Kennelijk niet zulke hele strikte QC als het "normaal" is. Of doelt men dat het een bekend defect is? Dat is nogal wat anders natuurlijk.
Gek ook dat jij hier totaal geen last van hebt. Dat lees ik dus ook terug op /r/GooglePixel. Natuurlijk zitten hier fans van de Pixel en Pixel-lijn, maar hier worden mensen met een vergelijkbaar scherm weggezet als leugenaars. Dat vind ik dan ook wel weer jammer. Immers keek ik oprecht heel erg uit naar dit toestel en ben ik nu echt heel erg teleurgesteld. En eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat Google's QC zo ontzettend beroerd is.
Maarten00 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:10:
[...]

Hier ook. Valt me eigenlijk alleen op als ik in het donker naar het scherm kijk. Voor mij geen dealbreaker, maar wel vervelend inderdaad.
Dan is het bij jou denk ik echt niet zo erg. Of wellicht ben je er minder gevoelig voor. Bij mijn variant bleef het vlekkerig ongeacht de hoeveelheid omgevingslicht. Ik heb zelfs nog getest met een hoge en lage helderheid en met en zonder invalslicht.

masterrobo schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:17:
[...]

En hoe was de kleur van de achterkant in real life?
Goed dat je hier nog even naar vraagt. De bovenkant is echt heel erg oranje. Maar onder de camerabump kun je de kleur gerust zalm noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb nu anderhalve dag m'n 6 Pro en heb er gisteren even goed mee kunnen spelen. Ik kom van een Flip Z 3. Mijn bevindingen tot nu toe:
- Supersnelle ervaringen, geen gestotter i.t.t. de Flipz3
- Scherm is echt prachtig
- Formaat is fijn
- Fingerprint reader is echt rot met koud weer
- Ik vind 'm niet te zwaar
- De auto-brightness in 't donker is niet al te best

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Nu er tegenwoordig zoveel verschillende manieren van (snel- en draadloos-) laden is, zie ik zelf door het bomen het bos niet meer. Zo heb ik op dit moment nog een OnePlus 7T waarvan de Dashcharger enorm fijn en snel is, maar niet lijkt te werken op de Pixel 6. Ik ben dan ook erg benieuwd naar verschillende zaken:
  • Wat heb je qua oplader nodig als je z.s.m. je Pixel 6 wilt laden van 0 naar 100 procent (en hoe lang duurt dit ongeveer)? Is dit net als Dashcharger, Qi Wireless en Qualcomm QC een speciaal systeem?
  • Wat zijn de snelste opties met oog op draadloos laden (en hoe lang duurt dit ongeveer)?
  • Is een "langzame" lader schadelijk voor de accu?
  • Is het schadelijk om per dag meermaals (draadloos) kleine beetjes te laden? Dus als ik mijn telefoon meerdere keren van mijn draadloze lader af zou pakken alvorens deze tot 100 procent komt, bijvoorbeeld?
Ik heb overwogen dit in het accessoire topic te posten, maar dit gaat meer om het laden an sich.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:39

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Edzeau schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:19:
Nu er tegenwoordig zoveel verschillende manieren van (snel- en draadloos-) laden is, zie ik zelf door het bomen het bos niet meer. Zo heb ik op dit moment nog een OnePlus 7T waarvan de Dashcharger enorm fijn en snel is, maar niet lijkt te werken op de Pixel 6. Ik ben dan ook erg benieuwd naar verschillende zaken:
  • Wat heb je qua oplader nodig als je z.s.m. je Pixel 6 wilt laden van 0 naar 100 procent (en hoe lang duurt dit ongeveer)? Is dit net als Dashcharger, Qi Wireless en Qualcomm QC een speciaal systeem?
  • Wat zijn de snelste opties met oog op draadloos laden (en hoe lang duurt dit ongeveer)?
  • Is het schadelijk om per dag meermaals (draadloos) kleine beetjes te laden? Dus als ik mijn telefoon meerdere keren van mijn draadloze lader af zou pakken alvorens deze tot 100 procent komt, bijvoorbeeld?
Ik heb overwogen dit in het accessoire topic te posten, maar dit gaat meer om het laden an sich.
1. Neem een lader die (USB-PD) PPS ondersteunt: https://blog.ravpower.com/2021/02/pps-fast-charging/ Zoals bijvoorbeeld de Anker Nano II 30W. (https://www.amazon.nl/Ank...30w&qid=1637578219&sr=8-1, alleen dit is dan de 45W variant). Duurt ongeveer 2u van 0-100. Volgens mij laadt de 6 Pro van 20>50 op zijn snelste (22W) en daarna steeds langzamer om de batterij gezond te houden. https://www.androidauthor...-6-charging-test-3051231/
2. Geen idee, ik ben niet thuis in draadloos laden, maar lijkt mij dat als je de draadloze lader van Google gebruikt dat het wel goed moet komen (ook al zijn er misschien goedkopere opties)
3. Nee, juist beter. Sloom laden is beter dan heel snel laden, omdat het de batterij minder stresst. https://batteryuniversity...t-and-ultra-fast-chargers
4. Nee dat zou niet schadelijk moeten zijn, sterker nog juist beter. Volgens mij is het het best om de batterij van je telefoon tussen de 50 en 80 procent te houden. Dus Als jij elke keer maar een paar procent laadt zou dat niet de gezondheid van je batterij aan moeten tasten. Van 0-100 in 1x stresst de batterij meer dan elke keer maar een paar procent opladen.

Hier nog wat extra tips https://batteryuniversity...-summary-of-dos-and-donts

But please correct me if I am wrong!

[ Voor 3% gewijzigd door Broodje_Aap op 22-11-2021 12:17 ]

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
alex3305 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:24:
[...]

Ik keek eigenlijk wel heel erg uit naar de telescopische camera en iets groter scherm. Ja ik wil graag een nog grotere telefoon :9. Maar inderdaad fors veel duurder en nergens leverbaar. Al helemaal niet in niet-zwart.
Mijn maatstaf is of ik er last van heb tijdens het fietsen in een normale spijkerbroek :+ Gaat net aan bij de P6 maar de P6p had ik zeker niet moeten nemen. Die is toch weer een vinger langer.
Gek ook dat jij hier totaal geen last van hebt. Dat lees ik dus ook terug op /r/GooglePixel. Natuurlijk zitten hier fans van de Pixel en Pixel-lijn, maar hier worden mensen met een vergelijkbaar scherm weggezet als leugenaars. Dat vind ik dan ook wel weer jammer. Immers keek ik oprecht heel erg uit naar dit toestel en ben ik nu echt heel erg teleurgesteld. En eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat Google's QC zo ontzettend beroerd is.
Ik vond de kwaliteit van het scherm juist opvallend voor het 'simpele' scherm. Heb wel waar mogelijk dark mode aanstaan dus wellicht minder volledig witte weergave. Als je het vooral in de avond hebt, probeer dan eens wat met de helderheid te rommelen. Wellicht loopt daar iets spaak?

Fanboyism en schaal moet je altijd in perspectief zien. Mensen met klachten zullen eerder in de pen klimmen dan mensen waar het goed bij gaat. Zeker op het internet. De toestellen gaan ook als warme broodjes dus dat er links of rechts een paar maandagochtend modellen tussen zitten is altijd mogelijk.

Voor alsnog heb ik buiten de slecht presenterende vingerafdrukscanner weinig echte veelvoorkomende problemen gelezen. Helemaal gezien de P6 in het huidige klimaat qua prijs redelijk grenst aan een "budget" toestel. Iets wat je ook niet mag vergeten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Edzeau schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:19:
De Pixel gebruikt Qi Wireless als protocol, dus iedere charger die dat ondersteunt kan je gebruiken. De Pixel stand van Google zelf kan tot 23W draadloos laden (maar het is maar de vraag of je telefoon ook zoveel vermogen vraagt, zeker bij adaptive charging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Fnac heeft de Pixel 6 Pro op voorraad.

Ik heb na lang twijfelen ondertussen al een Iphone 13 gekocht voor 790 euro. Ik vind de pixel 6 pro te duur, de SOC en het scherm niet high-end genoeg voor z'n prijs, accuduur matig van wat ik overal lees, en vingerafdrukscanner meh. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb zo goed als elke review en elke video op youtube wel gezien zo ondertussen.

Ik heb momenteel nog een oude Cat S61 maar die begint toch aan het einde van z'n latijn te komen merk ik nu.

[ Voor 94% gewijzigd door Frozen op 22-11-2021 12:33 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1 ... 20 ... 64 Laatste

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires