Sport Feedbacktopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

@ZieMaar! ik ken de regel over ‘verbastering van namen’. Maar ook wanneer dat wel of niet aan de orde is. ;)

Maar als je dan dit Ramzzz in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024" knipt:edit blijft er van de grap in kwestie niets over, los nog van het feit dat de naam die er nu staat alsnog een verbastering is.

Denk ‘Marco VerBastering’. 8)7

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Misschien was ie iets aan de strenge kant, fair enough. Wijnaldum staat iig nu niet meer fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kan het wensen dat een F1 coureur crasht een keer ophouden? Eventueel middels een strengere straf dan het enkel verwijderen van de reactie?

krietjur in "[F1 2023] Race 16 GP van Singapore"

Verwijderd in "[F1 2023] Race 16 GP van Singapore"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tk55 schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:11:
Kan het wensen dat een F1 coureur crasht een keer ophouden? Eventueel middels een strengere straf dan het enkel verwijderen van de reactie?

Verwijderd in "[F1 2023] Race 16 GP van Singapore"

Dat wensen dat coureurs crashen word getolereerd? O-)
Het kan zijn dat het wel eens word gemist, maar in principe gaat dat gewoon weg. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:51:
[...]

Het kan zijn dat het wel eens word gemist, maar in principe gaat dat gewoon weg. :)
Pssst je bent de eerste link vergeten te modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:51:
[...]

Ik weet wel dat jullie het weghalen en daarvoor dank. Ik zie dit soort berichten en andere haat op voornamelijk Hamilton echter elk race topic weer terug. Is daar niet meer aan te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wat pagina's teruglezend, is het wel frappant dat enige vorm van "Hamilton-haat" meteen in de kiem gesmoord wordt, maar dat Russell bashen helemaal prima is.

Wees eens consequent @DaniëlWW2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:08
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:43:
Wat pagina's teruglezend, is het wel frappant dat enige vorm van "Hamilton-haat" meteen in de kiem gesmoord wordt, maar dat Russell bashen helemaal prima is.

Als je vindt dat een post niet kan of ook gemodereerd moet worden, kan je dat rapporteren. Dat komt dan uit bij de moderators.

Je kan er niet vanuit gaan dat de moderators elk bericht in dit topic ook daadwerkelijk zelf lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15

Eens!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52

Dat er wat actiever actie wordt ondernomen op Hamilton is doordat er in het verleden het nodige uit de hand is gelopen zeker tijdens 2021.

Als er week in en week uit Russel aan de schandpaal genageld wordt dan gaan ze ook sneller optreden.
Reken er maar op dat alles gelezen wordt en overwogen waar en niet op te treden.

Ik vind dat de moderators prima werk verrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijn1309 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:48:
[...]
Je kan er niet vanuit gaan dat de moderators elk bericht in dit topic ook daadwerkelijk zelf lezen.
Daarom juist merkwaardig dat de berichten over Hamilton ertussenuit geplukt worden ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het is ook een prachtige dualiteit tussen wat mensen willen, dat zo vaak tegenstrijdig is. :z
Maar ik let helaas zeker meer op Hamilton omdat dit helaas zo veel voorkomend is en snel uit de hand loopt.

Ik zit soms, zeker na de race, elke reactie te ontleden en analyseren omdat het vrijwel elke keer, na de race weer raak is. En dan is het onmogelijk om elke reactie ook daadwerkelijk goed bij te houden. Vervolgens komen dan de topic rapports ook binnen die soms ook heerlijk tegenstrijdig zijn en dan zit ik uit de puzzelen wat het beste is. En dat is soms hard ingrijpen, soms laten gaan en soms bepaalde dingen eruit halen.

En om eerlijk te zijn, laat ik regelmatig ook iets gaan, puur omdat ik anders een dagtaak heb aan dat topic. En als we dat bereiken, dan is het voor mij helaas ook klaar met die race topics. Er wordt telkens een moderatie probleem gemaakt van iets, en dat begrijp ik ook wel. Maar het is voor een groot deel een gebruikersprobleem dat ongefilterd er maar losgegaan word zonder enige onderbouwing of zelfreflectie. Als ik er hard op ingrijp, dan krijg ik de verwijten dat ik het topic kapot mod. Doe ik niks, dan krijg ik het verwijt dat ik niks doe en doe ik sommige wel en anderen niet, dan krijg ik het verwijt dat ik selectief ben. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
d-vine schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:07:
[...]

Dat er wat actiever actie wordt ondernomen op Hamilton is doordat er in het verleden het nodige uit de hand is gelopen zeker tijdens 2021.

Als er week in en week uit Russel aan de schandpaal genageld wordt dan gaan ze ook sneller optreden.
Reken er maar op dat alles gelezen wordt en overwogen waar en niet op te treden.

Ik vind dat de moderators prima werk verrichten
Ah, het "commentaar" op de mod is verplaatst. ;)
Ik wist niet dat hier een topic voor was. Dank daarvoor.

Het stoorde mij een beetje, dat mijn uitleg over het feit dat Ham Russel dusdanig onder druk zette en hem in een fout drukte om zelf op het podium te komen, in zijn geheel werd verwijderd, terwijl dit in mijn optiek geheel niet nodig was.
Ik gebruikte het woordje "Ego" en Hamilton in één zin, wat misschien opgevat werd al Hamilton bashen, maar dit gewoon een vaststaand feit is. (alle coureurs hebben trouwens een groot ego)
Het woordje 'ego' verwijderen was voldoende geweest....en ja, ik was geïrriteerd over het gedrag van Ham in de wedstrijd.

Ik ben zelf van diverse site's moderator en vind dat de mod's hier prima 'werk' verrichten, maar merk toch dat sommige mod's hier "vervlakt" zijn. Dat is namelijk het risico van lang modereren en dat de 'contextblindheid' gaat toeslaan.
Toegegeven, wanneer tientallen mensen compleet losgaan er met de botte bijl gezwaaid moet worden...

Voor de rest niets dan lof, want het modereren is erg lastig en soms zwaar vanwege alle ellende die een mod soms over zich heen krijgt!

...my two cents.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@murphydrz
… ik was geïrriteerd over het gedrag van Ham in de wedstrijd.
Het maakt niet uit op welke plek HAM rijdt, men weet hem in racetopics altijd weer te vinden; Te groot ego, te politiek, onverdiend 7 voeding wereldkampioen, zeuren op de boordradio, enzovoorts. Ik denk zelfs dat als HAM met pensioen is, hij hier nog steeds elke race wordt uitgefoeterd.

Het zou men sieren eens na te denken over wat hun reacties bijdragen. Of eens na te denken over wat men nu eigenlijk zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Tk55 schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:40:
@murphydrz

[...]

Het maakt niet uit op welke plek HAM rijdt, men weet hem in racetopics altijd weer te vinden; Te groot ego, te politiek, onverdiend 7 voeding wereldkampioen, zeuren op de boordradio, enzovoorts. Ik denk zelfs dat als HAM met pensioen is, hij hier nog steeds elke race wordt uitgefoeterd.

Het zou men sieren eens na te denken over wat hun reacties bijdragen. Of eens na te denken over wat men nu eigenlijk zegt.
Eigenlijk wil je gewoon helemaal geen kritiek op Hamilton zien, ook niet als hij het verdient? Hij lijkt zelf toch ook wel vaak de controverse op te zoeken.

Toegegeven, soms gaan de discussies wel erg off-race, maar het fenomeen Hamilton moet niet iets zijn wat onbespreekbaar is. Net als dat je het, mijn inziens, ook gewoon moet kunnen zeggen als een andere driver wat discutabels doet.

[ Voor 18% gewijzigd door dr.lowtune op 18-09-2023 13:13 . Reden: Toelichting ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@dr.lowtune Eens. Ik zie echter veel vaker kritiek die voortkomt uit ongenoegen met hem als persoon, dan door zijn gedrag op de baan. En er wordt erg heftig op hem gereageerd, alsof hij veel tweakers persoonlijk iets misdaan heeft.

Als hij er weer eens iemand vanaf tikt omdat hij zijn auto naar buiten heeft laten lopen, dan hoor je mij niet klagen. Integendeel.

Ik ben niet eens Hamilton fan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:11
Het vervelende is dat als Russel/Leclerc/Norris/Yuki/etc. iets over de radio roept er 2/4 opmerkingen over komen en dan is het klaar. Als Hamilton dat doen dan zijn er direct 16 opmerkingen die allemaal discussies creëren (en dan moeten er ook direct weer oude koeien uit de sloot gevist worden). Helaas iets dat niet gelimiteerd is tot het topic hier, maar ook in real life zo gebeurt merkte ik gisteren.

XSX: legianb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
Tk55 schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:40:
@murphydrz

[...]

Ik ben geen "men", maar ik begrijp jouw punt. :)
Zelf reageer ik zelden op Ham, maar stel dat 100 mensen 1 of 2x op Ham mopperen, dan is dat heel veel.
Het is ook niet dat ik het niet begrijp, maar bij het posten stond ik er zelf op dat moment niet bij stil dat heel veel mensen op Ham mopperen.
..tja, dan kan ik de mods wel begrijpen...

Enfin, er is gezegd wat gezegd moest worden, nu weer verder leven. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Dus er wordt al jaar en dag geroepen dat een specifiek Ajax-topic onwenselijk is en nu is er opeens een ajax-specifieke topic :+

De uitzonderlijke puinhoop bij Ajax jaargang 2023

We zaten al op 5 topics (de poule niet meegerekend) en nu gaan we naar 6?
De lijn is een beetje uit het zicht aan het raken.

Waar ga je nu bijvoorbeeld delen van de discussie plaatsen mocht Ajax averij oplopen? Is dat in het bestuurlijke crisis topic, is dat in de randzaken, past dat toch in het voetbaltopic. Misschien wat boze fans en dan een component in de ongeregeldheden.

[ Voor 27% gewijzigd door Napo op 20-09-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Napo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:27:
Dus er wordt al jaar en dag geroepen dat een specifiek Ajax-topic onwenselijk is en nu is er opeens een ajax-specifieke topic :+

Een dergelijke zaak trekt heel veel aandacht en verdient mede daarom een eigen topic. We doen dit om het voor iedereen aantrekkelijk te houden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik snap niet zo goed waarom het niet in het randzaken topic kan.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind een apart Ajax topic helemaal prima hoor.

Maar dan wil ik ook een Feyenoord topic!

Elke auto heeft een eigen topic, of zeker toch ieder merk. Van mij mag elke club ook een eigen topic... :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dr.lowtune schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:21:
Ik snap niet zo goed waarom het niet in het randzaken topic kan.
Exact, dat er veel discussie over is is niet onbegrijpelijk maar het randzaken topic was juist zo'n vergaarbak van zaken die je niet in het normale voetbaltopic wilde.

Dat topic heeft sowieso beperkte piekmomenten, idem met gedoe door supporters (al had die ook in het randzaken topic gekund mijns inziens) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Fiber schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:27:
Ik vind een apart Ajax topic helemaal prima hoor.

Maar dan wil ik ook een Feyenoord topic!

Elke auto heeft een eigen topic, of zeker toch ieder merk. Van mij mag elke club ook een eigen topic... :7
De reactie die je wist die ging komen, maar dat is het doel helemaal niet.

Het onderwerp blijft nu centraal in 1 topic en verwaterd niet andere topics. Mede daarom is de supporterszaken uit het randzaken topic gehaald en heeft dat een apart topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:41:
[...]

De reactie die je wist die ging komen, maar dat is het doel helemaal niet.

Het onderwerp blijft nu centraal in 1 topic en verwaterd niet andere topics. Mede daarom is de supporterszaken uit het randzaken topic gehaald en heeft dat een apart topic.
En de oprechte vraag, hoe effectief werkt dat nou?

Met regelmaat moeten posts van topics weer verplaatst worden naar een ander topic omdat het toch niet de gewenste plek was. De wens om zaken niet bij elkaar te laten houden zorgt voor focus in topics maar net zo goed voor onduidelijkheid bij de users.

En ja, ook ik post wel eens randzaken in het voetbaltopic, supportersgedoe in het randzakentopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:49:
[...]

En de oprechte vraag, hoe effectief werkt dat nou?

Met regelmaat moeten posts van topics weer verplaatst worden naar een ander topic omdat het toch niet de gewenste plek was. De wens om zaken niet bij elkaar te laten houden zorgt voor focus in topics maar net zo goed voor onduidelijkheid bij de users.

En ja, ook ik post wel eens randzaken in het voetbaltopic, supportersgedoe in het randzakentopic.
Dat werkt prima, de keren dat we posts verplaatsen is minimaal.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:29
Napo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:27:

Waar ga je nu bijvoorbeeld delen van de discussie plaatsen mocht Ajax averij oplopen? Is dat in het bestuurlijke crisis topic, is dat in de randzaken, past dat toch in het voetbaltopic. Misschien wat boze fans en dan een component in de ongeregeldheden.
Opstelling Ajax morgen avond --> voetbaltopic
Opstelling rammelt --> voetbaltopic?
Opstelling rammelt omdat Steijn er weinig van kan --> Ajax topic
Steijn moet net als Mislintant ontslagen worden --> Ajax topic
Supporters zijn boos en zingen sneue liedjes in het stadion --> ongeregeldheden

De lijn is inderdaad uit het zicht. Ik vind het allemaal maar lastig.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:23:
[...]

Ik vind die eerste wel discutabel. Is de opstelling neit goed doordat de selectie in disbalans is door Mislintat dan moet dat weer in het Ajax topic. Scheld het publiek het team of een speler uit moet dat weer in de ongeregeldheden. Blijkt dat een speler dit in oranje uit moet mogen komen mag dat weer in het Oranje topic }:O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Of gewoon:

Alles op het veld, of wat (morgen) op het veld gaat gebeuren: voetbaltopic
De rest (zoals de bedrijfsvoering van een club): randzaken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:23:
[...]

en als het bij PSV (schmidt) of Feyenoord (Advocaat en ervoor) ik weet niet hoe lang rammelt met alle discussie hier dan mag het wel in het voetbaltopic.... ik vind het niet alleen lastig, maar ook bar inconsequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik dacht iedereen een plezier te doen door de discussies omtrent Mislintat en nu het onderzoek naar hem apart te trekken omdat ik verwachtte dat het immens hard zou lopen deze dagen. Maar ook had natuurlijk kunnen weten dat er altijd mensen op tegen zijn. ;)

Voor nu heb ik hem even hernoemd om het doel specifieker te maken, misschien helpt dat tegen de onduidelijkheid. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:45:
Maar ook had natuurlijk kunnen weten dat er altijd mensen op tegen zijn. ;)
Waarom moet er dan ook direct een sneer in richting de personen die feedback geven op de keuze die gemaakt is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lees jij een sneer in een feitelijke constatering? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:55:
Waarom moet je specifiek benoemen dat men er tegen zou zijn. Mijn observatie is niet dat men er per definitie tegen is maar voornamelijk dat de keuze niet helemaal in de lijn van het verleden lijkt te liggen. We inmiddels met een alsmaar uitdijend aantal topics zitten en dat het niet altijd meer even duidelijk is waar wat in welk topic geplaatst dient te worden en waarom de splitsing er is.

Ja, het is een feitelijke constatering maar buiten dat er expliciet benoemt wordt dat er 'altijd mensen op tegen zijn' wat poog je er mee te bereiken. Je bericht had een neutrale lading gehad zonder die specifieke zin. Het is inherent aan een feedbacktopic dat men een bepaalde keuze niet snapt, dat houdt niet in dat ze er tegen zijn.

offtopic:
laat staan dat het ook niet duidelijker wordt als er opeens een rol is voor een mod buiten een specifiek subforum

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 20-09-2023 18:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:55:
nah je wordt hoogstens obstinaat genoemd...

• Fiber

Fiber

toolkist schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:01:
[...]

nah je wordt hoogstens obstinaat genoemd...
Ach, al 73 posts in de ongeveer 5 uurtjes die dat topic nu open is. Blijkbaar is er behoefte aan... :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:17:
[...]

Ach, al 73 posts in de ongeveer 5 uurtjes die dat topic nu open is. Blijkbaar is er behoefte aan... :7
En sinds dat nieuwe topic geopent is 0 in het randzaken topic, dus dat had prima daar gekunt :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Napo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:21:
[...]

En sinds dat nieuwe topic geopent is 0 in het randzaken topic, dus dat had prima daar gekunt :7
Dat moet je positief zien: 73 Ajax posts die je nu niet hoeft te lezen/doorscrollen. Heerlijk toch...?

• Gonadan

Gonadan

De metadiscussie laat ik even voor wat het is. Ik kwam hier alleen om even toe te lichten dat ik het met alle goede bedoelingen heb gedaan van uit mijn rol als voetbalfan en hoopte dat het juist irritatie zou schelen. Dat een enkeling anders zou kiezen is ook prima, dat respecteer ik, maar hij staat er nu eenmaal al en wordt gewaardeerd.
Mocht blijken dat het hele verhaal als nachtkaars uit gaat en ik het volledig verkeerd ingeschat heb dan zal de lokale crew hem vast nog wel weer mergen, of niet, geen idee. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Potdikke, hebben we een eigen Ajaxtopic is het nog niet goed. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:45:
De metadiscussie laat ik even voor wat het is. Ik kwam hier alleen om even toe te lichten dat ik het met alle goede bedoelingen heb gedaan van uit mijn rol als voetbalfan en hoopte dat het juist irritatie zou schelen. Dat een enkeling anders zou kiezen is ook prima, dat respecteer ik, maar hij staat er nu eenmaal al en wordt gewaardeerd.
Mocht blijken dat het hele verhaal als nachtkaars uit gaat en ik het volledig verkeerd ingeschat heb dan zal de lokale crew hem vast nog wel weer mergen, of niet, geen idee. :)
- Hoe weet je dat slechts een enkeling anders zou kiezen?
- Hoe weet je dat het gewaardeerd wordt?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verheerlijking van de Verstappen en Red Bull dominantie is prima, maar een beetje kritiek wordt direct als “uitdagen” beschouwd. 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:21:
Verheerlijking van de Verstappen en Red Bull dominantie is prima, maar een beetje kritiek wordt direct als “uitdagen” beschouwd. 🤨
Ik kan niet zeggen dat ik verbaast ben dat dit de conclusie is die je trekt.
Maar ondertussen ben je zelf degene die herhaaldelijk komt klagen dat alles zo saai is. Daarmee draag je dus werkelijk niks bij aan die topics. Het doel van die topics is niet om je persoonlijke frustraties te kunnen uiten over hoe het seizoen gaat.

Inmiddels is het dusdanig bekend, dat anderen in de F1 topics het allang doorhebben en er klaar mee lijken te zijn. Daarbinnen geld uiteraard dat als het persoonlijk word, dat ook verwijderd zal worden. Maar als je zelf gaat provoceren, dan is dat ook zeker niet gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:41:
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik verbaast ben dat dit de conclusie is die je trekt.
Maar ondertussen ben je zelf degene die herhaaldelijk komt klagen dat alles zo saai is. Daarmee draag je dus werkelijk niks bij aan die topics. Het doel van die topics is om je persoonlijke frustraties te kunnen uiten over hoe het seizoen gaat.

Inmiddels is het dusdanig bekend, dat anderen in de F1 topics het allang doorhebben en er klaar mee lijken te zijn. Daarbinnen geld uiteraard dat als het persoonlijk word, dat ook verwijderd zal worden. Maar als je zelf gaat provoceren, dan is dat ook zeker niet gewenst.
In de jaren dat Mercedes dominant was werd er ook regelmatig geklaagd over saaie races en voorspelbare kwalificaties.

Ik vraag mij af of reacties met zaken als “Masterclass”, “Staat het ook op Wikipedia”, “Mercedes had een raketmotor”, “Koning van de F1” wel wat toevoegen? Gaan jullie elke post die niets toevoegt verwijderen?

Afijn, het lijkt wel alsof we allemaal door het dolle heen moeten zijn dat Red Bull/Max Verstappen alles wint.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-09-2023 22:06 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:54:
[...]

In de jaren dat Mercedes dominant was werd er ook regelmatig geklaagd over saaie races en voorspelbare kwalificaties.

Ik vraag mij af of reacties met zaken als “Masterclass”, “Staat het ook op Wikipedia”, “Mercedes had een raketmotor”, “Koning van de F1” wel wat toevoegen? Gaan jullie elke post die niets toevoegt verwijderen?

Afijn, het lijkt wel alsof we allemaal door het dolle heen moeten zijn dat Red Bull/Max Verstappen alles wint.
Klagen dat een bepaald team dominant is draagt niks bij. Het is namelijk onderdeel van de sport... eigenlijk is er altijd wel 1 team wat een dominante wagen heeft, of het nou redbull, mercedes, ferrari of mclaren is ligt aan het tijdperk. Mocht je daardoor geen plezier aan de sport meer beleven is het misschien een idee om een racesport te gaan volgen waarin iedereen identieke autos rijd.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

stylezzz schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:12:
[...]

Klagen dat een bepaald team dominant is draagt niks bij. Het is namelijk onderdeel van de sport... eigenlijk is er altijd wel 1 team wat een dominante wagen heeft, of het nou redbull, mercedes, ferrari of mclaren is ligt aan het tijdperk. Mocht je daardoor geen plezier aan de sport meer beleven is het misschien een idee om een racesport te gaan volgen waarin iedereen identieke autos rijd.
Ik kijk al enige tijd F1 dus ik weet dat dominantie altijd deel uit heeft gemaakt van de sport. Als we niet meer mogen klagen over zaken die onderdeel van de sport zijn dan kunnen over veel dingen niet meer klagen!

Er is overigens dominantie en dominantie. Verstappen heeft 80% van de races in 2023 gewonnen en dat gaat nog meer worden. Volgens mij is dominantie van dit kaliber niet eerder voorgekomen. (1988 wellicht, maar dat seizoen had een stuk minder races)

Red Bull had nota bene alle races dit seizoen kunnen winnen, ware het niet dat ze in Singapore een off weekend hadden. Dat leverde vervolgens wel een spannende strijd voor de winst van de race op (ongeacht wie de race zou gaan winnen.) Dat hebben we dit seizoen eigenlijk nog niet eerder meegemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-09-2023 22:34 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:30:
[...]

Ik kijk al enige tijd F1 dus ik weet dat dominantie altijd deel uit heeft gemaakt van de sport. Als we niet meer mogen klagen over zaken die onderdeel van de sport zijn dan kunnen over veel dingen niet meer klagen!

Er is overigens dominantie en dominantie. Verstappen heeft 80% van de races in 2023 gewonnen en dat gaat nog meer worden. Volgens mij is dominantie van dit kaliber niet eerder voorgekomen. (1988 wellicht, maar dat seizoen had een stuk minder races)

Red Bull had nota bene alle races dit seizoen kunnen winnen, ware het niet dat ze in Singapore een off weekend hadden. Dat leverde vervolgens wel een spannende strijd voor de winst van de race op (ongeacht wie de race zou gaan winnen.) Dat hebben we dit seizoen eigenlijk nog niet eerder meegemaakt.
Je kunt erover klagen, maar het gaat niks veranderen. Tenzij de fia besluit dat we 1 standaard f1 wagen krijgen zullen we altijd eem dominant team hebben. Mocht dat dominante team nou ook nog een een heel goede coureur weten te contracteren dan word het seizoen nog saaier. Een seizoen als 2021 gaan we niet snel meer meemaken.... helaas kan ik zelfs zeggen. Want ja, dat was zeker spannend... dit seizoen is al klaar. We kunnen ons beter bezig houden wie er op plek 2 in het wdc komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Ook in andere jaren hebben we geregeld ingegrepen als mensen iedere keer maar moesten klagen hoe saai de race was.

Dat is nu niet anders, het is sfeerverpestend. Als mensen zitten te genieten van een race en daarover zaken willen delen dan is iemand die komt zeuren simpelweg sfeerverpestend. Vooral als dat keer op keer gebeurd, je moet ook een keer weten wanneer je moet ophouden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:05
Ergo, je mag alleen meepraten met de meute en een eigen / afwijkende mening is niet gewenst?

En elke week dag tientallen schijtlollige wikipedia referenties zijn intussen ook totaal niet grappig meer.

* RobertMe is om die reden afgehaakt. Alles wat Verstappen doet is geweldig met mods als de grootste fanboys voorop. En als je het daar niet in mee praat is het allemaal meteen ongewenst :z Intussen zijn de racetopics gewoon een grote echo kamer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:23

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
RobertMe schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:50:
Ergo, je mag alleen meepraten met de meute en een eigen / afwijkende mening is niet gewenst?
Nee hoor. Je kan prima een afwijkende mening hebben.
En elke week dag tientallen schijtlollige wikipedia referenties zijn intussen ook totaal niet grappig meer.
Correct
Alles wat Verstappen doet is geweldig met mods als de grootste fanboys voorop.
Gewaagde uitspraak :) . Men kan voor Verstappen te zijn zonder fanboy te wezen. Volgens mij overdrijf je een beetje.
En als je het daar niet in mee praat is het allemaal meteen ongewenst :z
Nogmaals, een afwijkende mening hebben is prima. Persoonlijk houd ik ook niet van papagaaipraten.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 24-09-2023 15:14 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:45:
Das natuurlijk makkelijk gezegd, er blijft genoeg te zeiken over het beleid en nu er een apart topic voor is is het in het normale topic OT.. ;)
Ik blijf alleen nog bij m'n vraag die ik volgens mij nog steeds niet beantwoord heb gezien...
Als zoiets bij, laten we zeggen, AZ gebeurt, gaat er dan weer een nieuw topic bij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Is er juist nu nou echt geen moderator aanwezig die in het voetbal topic in kan grijpen??? Kom op zeg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:07:
Is er juist nu nou echt geen moderator aanwezig die in het voetbal topic in kan grijpen??? Kom op zeg....
Op de 2 opmerkingen die per TR binnenkomen? Ik lees rustig mee om te zien dat het de pan niet uit slaat en tot dusverre is daar geen sprake van.

Ik ben nog bezig met alles overzetten, maar dat kost eenmaal tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 24-09-2023 17:14 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:53:
Das natuurlijk makkelijk gezegd, er blijft genoeg te zeiken over het beleid en nu er een apart topic voor is is het in het normale topic OT.. ;)
Tja, dat geldt nu ook voor de discussie na het staken, daar is ook een topic voor. En Arsenal PSV was van de week ook in twee topics te beleven, zo is er altijd wat. ;)
Ik blijf alleen nog bij m'n vraag die ik volgens mij nog steeds niet beantwoord heb gezien...
Als zoiets bij, laten we zeggen, AZ gebeurt, gaat er dan weer een nieuw topic bij komen?
Wat voor antwoord verwacht je dan? Daar ga ik niet over. Maar als er pagina's over gediscussieerd wordt en iemand wil hem aanmaken en de sportmodjes vinden het dan een goed idee omdat er duidelijk behoefte aan is dan misschien wel. Maar misschien ook niet, ik kan dat niet voorspellen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Outerspace schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:13:
[...]

Op de 2 opmerkingen die per TR binnenkomen? Ik lees rustig mee om te zien dat het de pan niet uit slaat en tot dusverre is daar geen sprake van.

Ik ben nog bezig met alles overzetten, maar dat kost eenmaal tijd.
Meer om de trollen die er rondvliegen? Nu het Ajax betreft zijn de strengste straffen ineens niet meer voldoende lijkt het. Ik heb geen moeite gedaan om ze allemaal te gaan rapporteren iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:19:
[...]

Meer om de trollen die er rondvliegen? Nu het Ajax betreft zijn de strengste straffen ineens niet meer voldoende lijkt het. Ik heb geen moeite gedaan om ze allemaal te gaan rapporteren iig.
Dat hoeft ook niet, ik doe mijn best om alles mee te pakken wat nodig is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Er zijn nu drie topics:

Agent47 in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024"
Gonadan in "[Voetbal] Ongeregeldheden supporters"
desmond in "Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos"

De ambitie om zaken apart te houden is goed maar in de reacties zie je nu zo veel overlap tussen topics dat het eerder voor verwarring zorgt dan dat het voor een duidelijkere situatie zorgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:22:
[...]

Ik herinner mij uit eerdere jaren wel eens kritiek op Feyenoord spelers, of dat andere fans niet meewilden in de hosannastemming rondom het succes. Dat werd ook met regelmaat weggezet als kleineren of 'haat'. Het is inderdaadn niet leuk of nuttig en zou daarom beperkt moeten worden, maar het is wel van alle tijden.
Net zoals wanneer een stok gevonden wordt zoveel mensen er op vliegen dat het niet leuk meer is af en toe.

Maar weet je wat nog veel minder nuttig is? Dit soort meta discussies steeds maar weer starten. Daar bestaan feedbacktopics voor, topic reports of wat dan ook. Maar discussie over discussie kan echt nooit on-topic zijn in een voetbaltopic, dus laten we dat net zo goed beperken. :)
Een tijdje terug schoffelde ik iemand hier onderuit die wat beweringen deed aan de hand van eigen onderzoek en die riep toen moord en brand om een persoonlijke aanval en 'op de man'. Natuurlijk, want hij doet de bewering en ik zeg dat het copy + paste was vanuit een pro artikel. Dat specifieke voorbeeld daar gaat het niet om natuurlijk. Het gaat erom dat wanneer iemand een bewering doet en deze 'matig' of slecht onderbouwt, iemand open moet staan voor het feit dat er kritiek kan komen. Dat lijkt hier altijd een groot probleem te zijn bij velen (lang niet allen).

Nu zit Ajax in de hoek waar er klappen vallen. Iedereen heeft lol en hoongelach alom. Prima. Volgend jaar is dat wederom Ajax waarschijnlijk. Maar daarna draait dat wel weer recht. Vroeg of laat. 18 jaar lang is Feyenoord uitgelachen met de website www.isfeyenoordalkampioen.nl. Inmiddels kan diezelfde website over Ajax opgebouwd worden met al extra vraag: heeft Ajax alweer van Feyenoord gewonnen? Dat soort shit acht ik gewoon voetbalhumor, hoe beperkt het niveau ook is. En iedereen die Ajax een warm hart toedraagt: grow a pair.

Die - ik noem ze vervelio's - zijn er ook. Daar zou ik van kunnen zeggen dat ze relatief vaak voorkomen als Ajax in mindere vorm is maar yet again kan dat ook tunnelvisie zijn. Van die lui die weinig over de eigen club toevoegen (of dat niet eens bekend maken) maar wel komen raaskallen over en tegen Ajax en dito reacties. Ik weet hoe laat het is als er namen genoemd worden dus ik doe het niet. Maar ook daar denk ik meestal - negeren is prima -.

Iets verderop wordt wekelijks elke club in NL op de hak genomen in een normale sfeer in hetzelfde topic waar jij ook actief bent (de voetbalpoule). Daar liggen dezelfde resultaten aan ten grondslag als hier maar de benadering is daar zelfkritisch, humoristisch en dat gaat al meerdere jaren goed zonder incident. Het is wel zo dat ik inmiddels tegen een Ajacied harder durf te zijn over een bepaald onderwerp dan tegen een niet Ajacied. Dan krijg je die eeuwige dooddoener 'clubvoorkeur blablabla' altijd weer in je gezicht gegooid.

Die opmerkingen zoals: 'veeg dat hele vak leeg met ME, terreurorganisatie' en dat soort emotionele fictie mag ook weggehaald worden van mij. Iedereen met een klein beetje verstand weet dat dat je reinste kul is. Maar er komt altijd een groep die daar inhoudelijk op gaat reageren en vervolgens de discussie gaat voeren met argumenten voor en tegen over een onderwerp wat NOOIT zal bestaan in het echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:16:
[Modbreak]En klaar over die afgekeurde goal.[/]
Deze logica ontgaat mij deels. Dus een belangrijk doelpunt, die overigens niet afgekeurt is maar juist goedgekeurt, mag niet besproken worden?

Dat de vorm door sommige ondermaats is maakt het toch niet opeens onbespreekbaar?

[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 04-10-2023 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Deze logica ontgaat mij deels. Dus een belangrijk doelpunt, die overigens niet afgekeurt is maar juist goedgekeurt, mag niet besproken worden?

Dat de vorm door sommige ondermaats is maakt het toch niet opeens onbespreekbaar?
Als het niet normaal kan, dan gewoon niet. De wedstrijd gaat ondertussen verder.

En een goal *O*

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Als het niet normaal kan, dan gewoon niet. De wedstrijd gaat ondertussen verder.

En een goal *O*
Misschien zouden de deelnemers die het niet normaal kunnen aangesproken moeten worden in plaats van een belangrijk moment opeens als onbespreekbaar te beschouwen.

Juichen in een feedbacktopic :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:21:
[...]

Misschien zouden de deelnemers die het niet normaal kunnen aangesproken moeten worden in plaats van een belangrijk moment opeens als onbespreekbaar te beschouwen.

Ik zit op mobiel, even niet gezien.

Ik lees even niet meer in het topic, het verpest mijn avond zo.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Ik zit op mobiel, even niet gezien.

Ik lees even niet meer in het topic, het verpest mijn avond zo.
Wel een prettige manier met het zetten van de toon in een topic en de manier waarop er op wordt gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:16:
[Modbreak]En klaar over die afgoedgekeurde goal.[/]
Scheidsrechters, VAR en goed/afgekeurde goals maken veel los. Maar het is vooral een emotionele discussie.

Nou zijn er gewoon (duidelijke) regels. En die zijn allemaal te lezen op https://www.theifab.com/

Bijvoorbeeld voor buitenspel: https://www.theifab.com/l...offside/#offside-position

Is het een idee om deze regels eens in de topic warning of modbreaks te zetten? Lijkt me erg nuttig voor feitelijke discussies én om te zorgen dat mensen de regels wat beter leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:04
Misschien dat de niet-Feyenoorders ook wat minder oordelend kunnen zijn over de reacties? Ik kan me de reacties herinneren als Ajax of PSV zo'n moment tegen kregen. Ik bespeur een beetje treurig superioriteitsgevoel.

Op zijn minst zou men kunnen zeggen dat de interpretatie van zo'n regel te wensen overlaat maar stiekem vindt men het volgens mij gewoon leuk Feyenoorders op stang te jagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:50:
Misschien dat de niet-Feyenoorders ook wat minder oordelend kunnen zijn over de reacties? Ik kan me de reacties herinneren als Ajax of PSV zo'n moment tegen kregen. Ik bespeur een beetje treurig superioriteitsgevoel.

Op zijn minst zou men kunnen zeggen dat de interpretatie van zo'n regel te wensen overlaat maar stiekem vindt men het volgens mij gewoon leuk Feyenoorders op stang te jagen
Waarom trek je de clubkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Napo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:01:
[...]

Waarom trek je de clubkaart?
Omdat het overkomt alsof die speelt. Ik voel in elk geval nul mededogen met een collega Nederlandse club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online

Wat een absurde reactie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tk55 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Wat een absurde reactie 8)7
Zo kwam het wel over. Doen alsof dit een appeltje eitje moment is en de scheidsrechter zonder twijfel 100% goed zat komt op mij over als trollen, zeker omdat je weet dat Feyenoorders er sowieso anders inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:52:
[...]

Zo kwam het wel over. Doen alsof dit een appeltje eitje moment is en de scheidsrechter zonder twijfel 100% goed zat komt op mij over als trollen, zeker omdat je weet dat Feyenoorders er sowieso anders inzitten.
Dus omdat er een groep anders in zit mag je niet rationeel naar de regels kijken en op basis daarvan reageren? Dat het overkomt als trollen kan, maar dat maakt het nog geen trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:52:
[...]

Daarmee maak je al de aanname dat ik geen Feyenoord dan ben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Napo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Dus omdat er een groep anders in zit mag je niet rationeel naar de regels kijken en op basis daarvan reageren? Dat het overkomt als trollen kan, maar dat maakt het nog geen trollen.
Die kun je ook omkeren. Dat je het zelf niet als trollen bedoelt maakt nog niet dat het niet zo kan overkomen.

Met het spelregelboek in de hand een volle Kuip binnenlopen op het moment dat een twijfelachtig doelpunt valt tegen Feyenoord komt op mij niet echt constructief over om het maar zo te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:00:
[...]

Die kun je ook omkeren. Dat je het zelf niet als trollen bedoelt maakt nog niet dat het niet zo kan overkomen.
Je herhaalt mijn woorden, dank :)
Met het spelregelboek in de hand een volle Kuip binnenlopen op het moment dat een twijfelachtig doelpunt valt tegen Feyenoord komt op mij niet echt constructief over om het maar zo te zeggen.
Het twiijfelachtige doelpunt was al gevallen, de VAR had er al naar gekeken. Het is niet direct het moment dat het gebeurt. Dat er een aantal gebruikers consequent blijven roepen dat het toch wel dubieus is is eerder niet constructief dan dat iemand er spelregels bijhaalt.

Je gaat toch ook niet bij een schaakspel blijven roepen dat een actie dubieus is als het conform de regelgeving gebeurt? Als de wens is dat het een echoput wordt dan begrijp ik het wel, maar een ander perspectief óf de regels moeten prima gebruikt kunnen worden om een punt te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Gelukkig heb je op het forum wat tijd om na te denken over wat je gaat zeggen. Dat is in een volle Kuip wel anders.

Ondanks dat vind ik ook dat de arbitrage uit moet leggen waarom beslissingen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:21:
[...]

Dat zou een optie kunnen zijn, maar daar is niet voor gekozen. Zeker niet als er mobiel gemod wordt, dan kom je aardig wat muizen en inches te kort ;)

Dus is het prima als we het wat stelliger plaatsen of een discussie afkappen en ik kan mij daarin prima vinden. Dat is iets wat wij als mods zelf kunnen beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter

Meen je dit nu serieus? Straks komt er nog iets uit dat Ajacieden het Feyenoorders kwalijk nemen dat ze kritisch waren tijdens de wedstrijd (en de rellen) van Ajax vorige week/twee weken terug, en dit puur gebruiken om Feyenoord maar terug te pakken. De clubkaart zit wel heel diep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Tk55 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:36:
[...]

Scheidsrechters, VAR en goed/afgekeurde goals maken veel los. Maar het is vooral een emotionele discussie.

Nou zijn er gewoon (duidelijke) regels. En die zijn allemaal te lezen op https://www.theifab.com/

Bijvoorbeeld voor buitenspel: https://www.theifab.com/l...offside/#offside-position

Is het een idee om deze regels eens in de topic warning of modbreaks te zetten? Lijkt me erg nuttig voor feitelijke discussies én om te zorgen dat mensen de regels wat beter leren kennen.
Prima idee, neem ik mee (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Heel veel discussie over buitenspel en hands gaat over interpretatie van iets subjectiefs als "bewust". Zo ook dit geval. Het is dus volkomen misplaatst, minachtend en arrogant om dat in deze situatie als "goed idee" te benoemen want deze situatie staat helemaal niet zo in het regelboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
D-e-n schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:20:
[...]

Heel veel discussie over buitenspel en hands gaat over interpretatie van iets subjectiefs als "bewust". Zo ook dit geval. Het is dus volkomen misplaatst, minachtend en arrogant om dat in deze situatie als "goed idee" te benoemen want deze situatie staat helemaal niet zo in het regelboek.
Een waarom is het misplaatst, arrogant en minachtend om spelregels te vermelden in een startpost of in een topicwarning? Stap aub even uit de emotie @D-e-n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:13:
[...]

Meen je dit nu serieus? Straks komt er nog iets uit dat Ajacieden het Feyenoorders kwalijk nemen dat ze kritisch waren tijdens de wedstrijd (en de rellen) van Ajax vorige week/twee weken terug, en dit puur gebruiken om Feyenoord maar terug te pakken. De clubkaart zit wel heel diep.
Deze vergelijking is nogal vaag, geen idee waar je op doelt. Rellen en een discussie over een VAR moment op een hoop gooien?

Waar ik op doel is dat we hier zitten bij een CL pot van een deelnemer van Nederland. En dan begrijp ik dat niet iedere voetballiefhebber meeleeft, ik heb ook wedstrijden van Ajax of PSV waarbij ik denk "laat maar" en dus minder meelevend kijk. Maar als bijvoorbeeld Ajax dan een twijfelachtig VAR moment tegen krijgt heb ik toch niet de neiging de boze Ajacieden met het spelregelboek om de oren slaan. En zo was de toon dus wel degelijk bij een aantal op een bepaald moment. Iets met zout en wonden. Dat daarbij door die zogenaamde "neutrale toeschouwers" hier nog niet eens wordt erkend dat het geen klip en klare situatie was geeft mij het dat dat neutrale dan wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:33:
[...]

Een waarom is het misplaatst, arrogant en minachtend om spelregels te vermelden in een startpost of in een topicwarning? Stap aub even uit de emotie @D-e-n.
Aha, de emotie kaart die ook altijd wordt gebruikt om vrouwen in de politiek opzij te zetten. Ten eerste is er niks mis met emotie. Als ik onrecht voel ben ik soms boos, soms teleurgesteld en soms verdrietig. Lijkt me heel normaal. Ten tweede zegt dat nog geen reet over het analytisch vermogen tijdens die emotie. Bij de ene heeft de emotie gevolgen voor de woordkeuze, de ander kan niet meer nadenken, bij de derde lukt helemaal niks meer maar er zijn er ook die ook met emotie nog prima wat zinnigs kunnen zeggen of kunnen denken.

Ten tweede: het wel of niet kennen van voetbalspelregels had geen bal te maken met deze discussie. Ook ik ben op de hoogte van het feit dat er een achterlijk ingewikkelde regel is over een veranderende situatie. Het feit dat er ook discussie is over het wel of niet bewust spelen van Wieffer en zijn schuld hierin bewijst dat er een interpretatie component is. Doen alsof iemand die dat anders interpreteert de regels niet kent is inderdaad arrogant en minachtend. Dat slaat dus op de context en is anders zoals jij het nu uitlegt.

Ps.
Mocht je je afvragen in welke categorie ik mezelf zie: als ik boos of teleurgesteld ben dan formuleer ik een stuk scherper en feller en kom ik niet aardig over. Als ik dan terugkijk heb ik wel "doe eens wat liever" maar ik heb toch echt zelden dat ik denk dat ik helemaal verkeerd zat met mijn inhoudelijke beoordeling. En dan heb ik het niet specifiek alleen over voetbal.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 05-10-2023 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verplaats i.v.m. gemiste modbreak.
toolkist schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Er.
is.
geen.
onrecht.

Leer de regels.

En klaar ermee.
Dit, 100x dit.

Het is werkelijk complete kolder om deze situatie anders te interpreteren.

Wieffer glijdt die bal in de voeten van een tegenstander die niet buitenspel staat, en de speler die wel zo stond deed niets.

Dit is analoog aan de speler die naast het doel op de achterlijn 'dik buitenspel' staat bij de 1e paal, en de bal door een medespeler die niet in buitenspelpositie staat, netjes wordt ingeknikt bij de 2e paal na doorkoppen door een tegenstander.

In dat geval snapt iedereen dat dit geen buitenspel is.

spoiler:
Dan kun je hier - ten overstaan van iedereen - echt niet om je eigen 'clubbril'-interpretatie heen. :?

Het zal de adrenaline zijn of zo, maar kom op @D-e-n.

Lees alles dat je beweert na nog 100x deze situatie in de herhaling te hebben bekeken nog een keer. :/

Er is geen enkele sprake van onrecht. Wel van onterecht buitenspel geven in eerste instantie.

Wat kan die aanvaller eraan doen dat de verdediger die fout maakt?

En ik zat hier bijv. met andere Feyenoordfans in huis (ben ik niet) die hetzelfde zagen... en inzagen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Ramzzz
Ik vind het, ook een dag later, geen "bewuste fout" van Wieffer. Hij glijdt die bal de verkeerde kant op, in plaats van over de achterlijn blijft die bal liggen en pakt Atletico hem op. Ik vind het een groot verschil of hij wat dat betreft in één beweging glijdt of een paar seconden staat en dan echt afspeelt. Dit voelt als één situatie.
Als de UEFA of FIFA haar scheidsrechters zo instrueert of regels zo wil uitleggen dan zou er eens flink geëvalueerd moeten worden want deze goal voelt, ook een dag later nog steeds als onrecht, als iets wat nooit de bedoeling kan zijn van een buitenspel regel. Je creëert een situatie waarbij de regels een soort casinospel maken waar een teen een "andere situatie" kan creëren die in de praktijk nog dezelfde situatie is.

Ik had het wel kunnen liever en genuanceerder kunnen brengen, sorry daarvoor. Maar ik vind ook nog steeds dat de andere kant dat genuanceerder had kunnen doen. Dat ging bij de campagne van Ajax ook wel eens mis in mijn herinnering.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 05-10-2023 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 06:42:
Ik had het wel kunnen liever en genuanceerder kunnen brengen, sorry daarvoor. Maar ik vind ook nog steeds dat de andere kant dat genuanceerder had kunnen doen. Dat ging bij de campagne van Ajax ook wel eens mis in mijn herinnering.
De andere kant meer nuance?

Andere gebruikers waren in het begin niet heel stellig. 'volgens mij', 'nah, is gewoon nieuwe situatie', 'denk dat dit telt als een nieuwe situatie'. Er werd genoeg geklaagd op de regel, niet op het team of de speler.

Als je er dan heel stellig in blijft gaan door te blijven roepen dat feyenoord 'genaaid wordt', 'hoe the fuck is dit een geldig doelpunt', beticht dat er in het geval van Feyenoord die scoort anders besloten wordt, 'de interpretatie van de scheids nergers op' slaat.

Is het heel raar dat bijvoorbeeld (en niet specifiek om je eruit te pakken) @toolkist er op den duur redelijk kortaf in gaat zitten? Over de wenselijkheid kan je lang en breed discussieren maar heel onverwacht wordt dat op den duur ook niet. Wees blij dat in dat topic dan op den duur de overstap naar de spelregels gemaakt wordt in plaats dat er doorgegaan wordt in dezelfde toon.

En ja, na de wedstrijden van dinsdag en woensdag zijn er weer genoeg situaties geweest waar je als supporter niet heel blij van wordt van de huidige spelregels van het veldvoetbal als dat je team overkomt ( of wel als het meezit ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
De toon was bijzonder onprettig tijdens het bespreken van de beslissing van de arbitrage en of er nu emotie op dat moment speelt, het mag echt wel even minder op dat moment.

Dus dat was de hele reden van de modbreak, als men er nu over wil discussiëren, op een normale manier en toon, dan kan dat gewoon.

Persoonlijk, kijk ik wedstrijden voor mijn plezier. De toon was gisteren wel zo onprettig dat ik zelf afhaakte na een drukke dag. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Tel even tot tien en hoe onbegrijpelijk de interpretatie soms kan zijn, het moet niet de hele avond vergallen.

Edit:
Dus de discussie over de goedgekeurde goal, graag weer in het voetbaltopic zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 05-10-2023 09:53 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:51:
Tel even tot tien en hoe onbegrijpelijk de interpretatie soms kan zijn,
fyi, dat ik dat vaker moet doen, plus mijn excuses zijn precies hetgeen ik gister naar @D-e-n heb gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
..

[ Voor 100% gewijzigd door toolkist op 05-10-2023 10:21 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vrijdagmorgen heb ik een TR gedaan over taalgebruik in een post van donderdagavond. Leek me een overduidelijk geval van 'dit is niet echt netjes of wenselijk'

TR heeft een tijdje op oranje gestaan en nu op groen maar er heeft geen moderatie plaatsgevonden.

Is dit een gevalletje 'beetje mosterd na de maaltijd om het nu nog te modereren' of is dit soort taalgebruik toegestaan? Ik hoop het eerste al vind ik dat je altijd dit zou moeten modereren ongeacht hoe lang het is geleden.

Jullie kunnen vast wel zien om welke post het gaat? :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik heb je bericht gezien en ik vond het niet noemenswaardig om hem te modereren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zie dat er nog steeds een aantal post staan van een user die gisteren keer op keer op keer op keer suggereert dat Makkelie altijd partijdig fluit in de Kuip. Ik dacht dat we ooit de afspraak hadden gemaakt dat soort discussies niet meer te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Outerspace schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:59:
Ik heb je bericht gezien en ik vond het niet noemenswaardig om hem te modereren :)
Oh ok het verbaasd me wel een beetje eerlijk gezegd. Maar bedankt voor je toelichting! :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ooit is er door de moderators eens afgesproken dat er voortaan korte metten gemaakt zou worden met het trekken van algemene conclusies bij scheidsrechterlijke dwalingen. Als club X een penalty kreeg was het niet de bedoeling gelijk de suggereren dat club X altijd penalty's krijgt. Maar als club X "Feyenoord" is schijnt dat weer te mogen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
D-e-n schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:00:
Ooit is er door de moderators eens afgesproken dat er voortaan korte metten gemaakt zou worden met het trekken van algemene conclusies bij scheidsrechterlijke dwalingen. Als club X een penalty kreeg was het niet de bedoeling gelijk de suggereren dat club X altijd penalty's krijgt. Maar als club X "Feyenoord" is schijnt dat weer te mogen?
Wil je aub ophouden met de Feyenoord kaart te trekken? We hadden gisteren meer dan genoeg werk, niet alles kan ter plekke worden weggewerkt. Als je vind dat we daar sneller moeten acteren, dan wil ik je met alle liefde mijn IBAN geven of eerst even te wachten met een dergelijke post in het feedbacktopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:49:
[...]

Wil je aub ophouden met de Feyenoord kaart te trekken? We hadden gisteren meer dan genoeg werk, niet alles kan ter plekke worden weggewerkt. Als je vind dat we daar sneller moeten acteren, dan wil ik je met alle liefde mijn IBAN geven of eerst even te wachten met een dergelijke post in het feedbacktopic ;)
Ik snap dat jullie niet binnen vijf minuten kunnen reageren en wellicht zijn jullie onderbezet maar het leek me ook vandaag een zodanig terugkerend patroon dat ik me ondertussen ging afvragen wat nu jullie houding is ten opzichte van dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
tweakduke schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:14:
[...]

We handhaven hier op, aangezien we de TOS volgen van de aanbieder en in welk gebied zij de rechten mogen uitzenden.

Een VPN gebruiken is per definitie niet illegaal, maar wel in onze ogen als je een regioblokkade wil omzeilen.
Even checken. Waarom wordt de ToS van een aanbieder in dit geval gevolgd? Het is bijvoorbeeld ook tegen de ToS van Apple om de iPhone te jailbreaken. Maar daar zijn ook topics voor. Ik bedoel, de algemene voorwaarden negeren of breken is niet illegaal. Waarom zou het praten daarover dan wel illegaal zijn?

Het geeft soms rare situaties. Bijvoorbeeld dat in de TS van het Darts topic dit staat:
Voor de Belgen zijn de grote toernooien veelal te volgen via VTM. Het WK Darts is bijvoorbeeld gratis te kijken via VTM GO, ook voor Nederlanders in dit geval, een gratis DPG Media account (geregistreerd bij TC Tubantia, AD bijvoorbeeld) is nodig. Meer informatie over VTM (GO): TexMex in "Het grote Darts topic - Deel 2"
Maar dat dat onderwerp dan verder niet besproken mag worden :/. Terwijl in dit geval VTM weldegelijk geo-blocks in hun app(s) heeft zitten waardoor andere programma's kijken onmogelijk is. Idem voor het bespreken op welke open netten dan wel bepaalde uitzendingen plaatsvinden. Want dat mag dan weer wel, maar zonder dat het woord VPN erbij valt?

Ik bedoel vooral te zeggen dat het nogal krampachtig aanvoelt. Vooral omdat er voornamelijk uit officiële bron gekeken wordt.
Daarnaast opent het al gauw de deur voor meer schimmige randzaken en is het hier al helemaal ongewenst.
En hierbij zou wat mij betreft de grens liggen. Schimmige bronnen of eigenlijk re-broadcasts. Maar dat lijkt mij ook gewoon iets voor in de topic warning met daarbij een directe sanctie. Want dat is gewoon illegaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:10:
[...]

Even checken. Waarom wordt de ToS van een aanbieder in dit geval gevolgd? Het is bijvoorbeeld ook tegen de ToS van Apple om de iPhone te jailbreaken. Maar daar zijn ook topics voor. Ik bedoel, de algemene voorwaarden negeren of breken is niet illegaal. Waarom zou het praten daarover dan wel illegaal zijn?

Het geeft soms rare situaties. Bijvoorbeeld dat in de TS van het Darts topic dit staat:

[...]

Maar dat dat onderwerp dan verder niet besproken mag worden :/. Terwijl in dit geval VTM weldegelijk geo-blocks in hun app(s) heeft zitten waardoor andere programma's kijken onmogelijk is. Idem voor het bespreken op welke open netten dan wel bepaalde uitzendingen plaatsvinden. Want dat mag dan weer wel, maar zonder dat het woord VPN erbij valt?

Ik bedoel vooral te zeggen dat het nogal krampachtig aanvoelt. Vooral omdat er voornamelijk uit officiële bron gekeken wordt.

[...]

En hierbij zou wat mij betreft de grens liggen. Schimmige bronnen of eigenlijk re-broadcasts. Maar dat lijkt mij ook gewoon iets voor in de topic warning met daarbij een directe sanctie. Want dat is gewoon illegaal.
Omdat Tweakers ook Belgische bezoekers heeft, voor een deel van de gebruikers is het dus geen probleem om die content te bekijken.

Verder is in dat topic het bespreken van het omzeilen van geografische restricties evengoed niet toegestaan.

Wat een ander forumdeel voor beleid heeft van het jailbreaken van een iPhone, daar ga ik niet over.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Even heel scherp dan als toevoeging.
Dit is een juridische kwestie die we met geen mogelijkheid kunnen bijhouden. Elke dienst heeft zo zijn voorwaarden gesteld voor het gebruik van die dienst. Die voorwaarden bijhouden is al een onbegonnen zaak.

Vervolgens is dit voornamelijk een tech forum waarbij er mensen zullen zijn die weten hoe je rond bepaalde restricties kan komen. Dat nodigt uit om hierover te beginnen of kan derden de verleiding geven om een account aan te maken en vragen te gaan stellen. En zo kan Tweakers.net een plek worden waar je informatie kan vinden om dit soort restricties te gaan omzeilen. En als dat een beetje bekend zou worden, dan bouw je een negatieve reputatie op. Ook loop je het risico dat er juridische sommeringen of vervolgstappen worden gezet tegen Tweakers.net. En dat willen we toch allemaal niet, hoop ik?

Dus gaan we gewoon niet beginnen met bepalen wat wel en wat niet of kijken waar de grens is. We gaan het dus gewoon niet hebben over VPN gebruik en toegang tot diensten die locatiebeperkingen hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
tweakduke schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:18:
[...]

Omdat Tweakers ook Belgische bezoekers heeft, voor een deel van de gebruikers is het dus geen probleem om die content te bekijken.
Er staat ook bij dat dit voor Nederlandse gebruikers is.
Verder is in dat topic het bespreken van het omzeilen van geografische restricties evengoed niet toegestaan.

Wat een ander forumdeel voor beleid heeft van het jailbreaken van een iPhone, daar ga ik niet over.
Jammer dat er geen 1 structureel beleid op het forum gevoerd wordt. De ene ToS is dus de andere niet 8)7.

Het is jammer dat legale dingen niet besproken mogen worden. Dat is mi compleet tegen de geest van Tweakers in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@DaniëlWW2 alhoewel ik mezelf er niet helemaal in kan vinden, waardeer ik het wel dat je het een stuk duidelijker uitlegt.

Ik blijf het raar vinden dat ik de VTM app in Nederland gewoon legaal kan gebruiken maar het niet mag noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:05
.

[ Voor 125% gewijzigd door RobertMe op 08-02-2024 10:58 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste