tweakduke schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:56:
[...]
Als je wil weten wat er stond kun je prima een DM sturen naar ons als we bericht weghalen. Het is in onze ogen tegen de topic warning in of de huisregels dan halen we een bericht weg. Dat wil niet zeggen dat je niet meer mag weten wat er stond.
Het is in dit geval wat later achteraf gebeurd en inderdaad het topic is deze keer niet ontspoort, maar toch een headsup voor in het vervolg: weeg af of het nodig is om over dit soort zaken te beginnen. Ik moet eerlijk toegeven, Hamilton liet zich weer niet van zijn beste kant zien, maar persoonlijk laat ik dat zo snel mogelijk weer achter mij.
Je maakt het er niet beter op,
Gaan de mod's zich tegenwoordig ook al inmengen in een topic als er eigenlijk niets aan de hand is?
Dat geef je namelijk aan: We zetten een /mbr, ook al is er niets aan de hand, Maar toch Foei foei! Als bonus halen we ook nog wat dingen uit de TW aan die we in de /mbr zetten die eigenlijk niets met jou bericht te maken hebben?
Dat zeg je namelijk, kom op zeg, dit is toch begint steeds meer op Comedi Capers xxl te lijken.
Als mods gaan we aan je berichten zitten, sterker die passen we dus danig aan dat er niets meer van te lezen is, maar er is eigenlijk niets aan de hand!
Dus doen we deze aanpassingen maar op voorhand, wees hier vooral blij mee, want voor de volledigheid krijg je ook een opmerking over iets wat je helemaal niet doet of hebt gedaan.
Vervolgens schrijf jij hier boven dat je het eigenlijk wel eens bent met de stelling over LH44, maar dat jij dit vervolgens weer zo snel mogelijk achter je laat liggen. Prima joh, dat mag jij. Maar moeten de mensen die zich als users in dit forum als prima gasten dit daarom ook doen? Het forum bestaat uit discussiegroepen, maar we willen eigenlijk geen discussie (Of gespreken op normale toon hebben over een onderwerp met verschillende zienswijze).
Wat is er vredesnaam mis met het uiten van je mening? Moeten we het echt allemaal met elkaar eens zijn? Juist een
goede discussie laat zich kennen in verschillende
zienswijzen, zonder daar direct in wordt
geoordeeld of
veroordeeld.
Specifiek: de mod's in dit topic hebben vast het beste met iedereen voor, vinden vast dat er zolang het normaal gebeurd er voor iedereen plaats is in een topic, kortom als ik mij binnen de regels van een forum hou, mag ik zeggen op het forum wat ik wil, toch?
Ik begrijp dat ook totaal niet, en leg het me dan maar eens goed uit, waarom zou een mod er problemen mee hebben dat ik op een normale manier discussie voer, al is het maar een opmerking waar ik mijn mening in uit waar anderen op kunnen reageren.
Let wel, we hebben het er direct na een race over, het gedrag van een deelnemer als coureur. waar je objectief gezien niets anders dan over kan concluderen dat zijn gedrag discussie waardig is. Jawel, een relevante discussie in een topic op een forum waar je wordt uitgenodigd om het over de race te hebben.
Dit doe ik als user ook nog op een manier dat het helemaal niet negatief discussie vormend is (zie de reacties na mijn bericht). Alleen maar omdat er in dit geval een "rode vlag" naam in zit wordt mijn bericht weggemod........
Dat laat je je oren als mod te snel hangen naar mogelijke TR's die binnen komen omdat ene LH44 wordt besproken, dan maak je mij niet meer wijs dat je onafhankelijk actief bent omdat je vele te snel aanslaat op
"danger words".
En ik herhaal, als je dit dan ook nog eens doet door zaken in de /mbr aan te halen die helemaal niet van toepassing zijn ben je aan het user-framen, Jawel.... Als moderator van een forum.....Dan kan je toch niet meer ontkennen dat je als "modje" te dicht in in het topic staat om ieder bericht met de zelfde voorwaarden te beoordelen.
Ik heb zelf genoeg ervaring op deze website dat ik weet hoe het werkt, ik weet ook dat het vrijwilligerswerk is, dat je het als mod zo goed mogelijk wel doen, je in sommige topic's een sh*tload aan TR's voorbij ziet komen die je allemaal weg wil werken, immers elke TR is er één te veel.... Nu kan ik met je de discussie aan gaan alsof elke TR terecht is, maar dat wil ik niet eens.
Het gaat mij er om dat het dat user-framing ook onder de mod's voor komt, misschien niet eens bewust, of met een daadwerkelijke bedoeling.
Aan de andere kant; Als een ingreep als mod als actie dit tot oorzaak heeft doet de intentie er ook minder toe. Als voorbeeld: Je kan wederom de vraag stellen als bij het lezen van een naam bij een berichtje inwendig niet een zucht slaakt, in hoeverre loopt objectiviteit die je wel nodig bent op dat moment al niet bij je weg als mod?
Gun elke gebruiker op dit forum zoveel mogelijk vrijheid om zich in zijn eigen bewoording te kunnen uiten, je hoeft het niet als mod met de inhoud van een bericht eens te zijn, ik denk dat een divers geluid qua meningen op een forum als T.net belangrijker is dan de paar TR's die een naam van een F1 coureur in een bericht oproept.