Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:22:
[...]

Die Marly Grav is omgekeerde WK Gravel route toch? Dat zag er niet heel technisch uit volgens mij?

Toch zou ik met gravel bochten zelf aan de voorkant iets meer gevoel/vertrouwen willen hebben. Lekker een G One R Pro voor erop leggen :).
Ja wellicht wel verstandig. Heb er maar 1 besteld, morgen even leggen... πŸ˜…

Ik rij vanaf de winter al op die caracal race banden. 1x lek gehad achter, maar gewoon mee thuis gekomen (alles onder de sealant, stukje glas in de band).

Toch al aardig wat km erop gezet, afgelopen zondag nog een rit van 150+ deels door duitsland, vind ze niet slecht. Maar de grip van met name de voorband op gravel is wat tricky inderdaad. Ben benieuwd zondag of het fijner is met de g one r pro. (waarom hebben al die fabrikanten van die onduidelijke benamingen... πŸ˜…πŸ˜…)

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:58
sheepdog schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:21:
Vriend van reed constant lek op caracal race banden tijdens ons rondje door Duitsland. Mijn tufo thundero's hd gaven geen krimp. Liever een paar watt extra trappen en geen gedoe dan dat soort zwakke dingen. Wel benieuwd of die nieuwe versie beter is.
Ik neem dit soort n = 1 ervaringen altijd een beetje met een korreltje zout op het gebied van hoeveel waarde ik eraan hecht. Zoals gezegd is mijn n= 1 nu na een aantal weken op zeer gemixt terrein fietsen dat het prima gravel banden zijn voor asfalt, light e.o medium gravel en dat (met een beetje beleid) ook ruiger werk mogelijk is (maar daar eigenlijk niet voor bedoeld).

Dus tja, bij mij dus minder watt trappen en geen gedoe ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
dreameater schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Zelfde idee heb ik. Bovendien zeggen sommigen dat Marly grav niet heel technisch is maar volgens mij is die regio toch wel zo'n beetje de regio in NL die het meest van je banden vraagt in afdalingen met flink wat stenen /rotsen. Als je flink overhebt en aardig kan sturen prima. Als je op de limiet zit of verkeerde druk in je banden hebt kan het een ellendige dag worden met een drie letterig resultaat achter je startnummer...
Ik ga het meemaken, ik laat hem achterop zitten in elk geval 😁. Zal terugkoppelen of het goed gegaan is
Pagina: 1 ... 95 96 Laatste