Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 96 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:48
Ik reed vorige week lek. Sealant heeft het netjes afgedicht. De band was echter echt wel aan vervanging toe.

Ik heb nog nooit tijdens een rit echt hoeven te reparerenb. Dus thuis.......PRIEM erin gedrukt om een groter gat te maken en eens kijken of het repareren werkt.

Ik heb al jaren een plug repair kit van tante Ali bij mij. Daar zitten van die plakkerige rubberen strips bij.
@Duclaasie wellicht voor jou ook een oplossing.

Deze erin geduwd met bijbehorende tooltje. Zo waar..... hij was direct goed dicht! Enige nadeel van deze test is dat ik niet meer met deze band ben gaan rijden.

Voorbeeld van zo een kitje:

https://nl.aliexpress.com...91911%7C_p_origin_prod%3A

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:21
Ik heb er voor nu een prop in gedrukt ( Peaty’s in die van mijn vriendin en Mucoff in mijn eigen) en Lezyne Pro Plugs besteld. Houdt het niet dan gaat die Pro Plug er alsnog in. Wel voor de zekerheid een stukje prop door het lusje gehaald en het geheel naar buiten getrokken. Het lijkt mij dan ook sterk dat dit zomaar loskomt, maar dat gaan we meemaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfmXxf4zIuPsnu1nibaUiOrMaW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFUoa9ymTzWAIEHilVGMFLMS.jpg?f=fotoalbum_large

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12

FFW

mijn auto is geleverd met een luchtpomp met een latex vloeistof om thuis te komen na een lek...maar dat verwoest de band en dan kost het 150 euro om de band te vervangen.

in plaats daarvan rijd ik met een set propjes en een plugger (10,- startset, daarna 0,02 euro per prop) ik steek een prop in de band en vul hem met de pomp in de auto. zo kan ik duizenden km's rijden na een lekkage.

hetzelfde systeem heb ik voor mijn fiets. een set propjes en een plugger. na een lek steek ik een propje in de band en dan rijd ik er duizenden km's mee. Het is een beproefd systeem en hoort weinig te kosten.
Pagina: 1 ... 96 97 Laatste