Zo dan, heb een hele mooie dag gehad. De banden waren perfect, ook de Caracal Race achterband bleef gewoon heel

. Was wel blij met de voorband want er was 1 afdaling die heel tricky was (in een wat donker bos dus dat droogt niet echt snel op). Sowieso waren een paar afdalingen best wel pittig.
Vanochtend om 4u weg gereden en was er dus veels te vroeg uiteindelijk (6.15u...), dus vervolgens nog maar een ontbijt gepakt (2e van de dag) na het ophalen van het startnummer.
Rustig richting startvak gegaan en om 9.21u gingen we van start. Direct de Cauberg op... Fijn met koude benen ook ;), en aangezien ik nogal zenuwachtig ben bij de start begin ik al direct met een hartslag van 130, ook niet fijn kan ik je vertellen.
Goed, aangehaakt bij een redelijk groot peloton en dat ging een tijdje lekker, tot een grote valpartij precies achter mij waarbij het hele grindpad geblokkeerd werd, vervolgens gingen we met z'n 6en verder. Ik heb vervolgens met verschillende groepen mee kunnen rijden, en vooral de laatste 25km alleen gefietst...
Lang verhaal kort, ik ben uiteindelijk 72e geworden van de 154 starters in de 40-45jr groep. Uiteraard had ik beter gehoopt, maar realistisch gezien was dit wel het meest haalbare vandaag. Ik heb er 5u en 15min over gedaan (152km) met een gemiddelde snelheid van 28.9 km/h. Ik fiets nu net exact 1 jaar, dus ben hier eigenlijk stiekem best wel trots op.
Als ik dan na de wedstrijd kijk naar mijn gemiddelde vermogen, dan valt dat wel mee (ik fiets dit ook wel eens bij een toertocht van 150km bijvoorbeeld), maar dat komt vooral door het eerste uur, het gaat dan zo vies hard he... Dat kost dan zo veel energie...
Al met al een topdag gehad, de fiets is inmiddels weer schoon en nu met de voetjes omhoog...