Nieuw in de gravelwereld ben ik mij aan het oriënteren op banden. En zoals altijd blijft dit 'rommelen in de marge'. Dat snap ik.
Er zitten nu Schwalbe G-ONE R 40 mm banden onder (wat er onder zat bij aankoop). Prima banden, niets op aan te merken.
Aangezien ik graag een setje reservebanden heb liggen, wilde ik deze bestellen. Maar toen kwam ik er al snel achter dat deze band een stuk duurder is dan de ook populaire Schwalbe G-ONE ALLROUND (zo'n 20 euro duurder bij de verschillende webshops).
Waarom is mij een raadsel, want als ik reviews of verschillen probeer te googlen, kom ik er niet uit.
De informatie van Schwalbe zelf (de bovenste 3 zijn de verschillende soorten binnen de ALLROUND):
Ik fiets met mijn gravelfiets voor 70+% over asfalt, voor 20+% over goede gravelpaden en voor max 10% over de wat mindere off-road paden.
Ik neig dus (zeker vanwege de prijs) om voor de ALLROUND RACEGUARD (de andere twee modellen, zijn veel slechter leverbaar lijkt het...) te gaan. Deze doet het volgende het overzicht van Schwalbe zelf, slechter in natte omstandigheden en verder vergelijkbaar.
Qua levensduur en lekprotectie vind ik de verschillen klein.
Ach... ipv werken heb ik dit maar zojuist even uitgezocht

Volgens mij maakt het weinig uit en zijn de verschillen klein (al vraag ik mij dan wel af, waarom het grote prijsverschil?).
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.