Ik wil graag nog toevoegen dat ik dit vaak gebruikte argument voor Canyon toch vooral een korte termijn-argument vind.
Uitzondering hierop zijn de 100% thuismechaniekers die écht
alles zelf doen, maar voor de rest: er komen vast momenten op de lange termijn dat je naar de LBS/FM moet en dan is het wel een voordeel om geen Canyon fiets te hebben.
Bovendien is er bij fietsen uit winkels (lees: Cube in deze context) soms/meestal nog wel iets te krijgen in de vorm van accessoires, wat effectief nog extra korting is, iets wat je bij Canyon niet gaat lukken.
Praktijkvoorbeeld: kennis kocht een racert bij Cube en kreeg daar setje Ultegra pedalen à ~€100 bij, plus nog wat kleins zoals bidonhouders en bidons o.i.d., bovenop €100 korting voor het lange(re) wachten.
Pedalen die hij toch nodig had, dus effectief ruim €200 korting.
(is Cube niet gewoon in Duitsland, wat Giant in Nederland is? Hele degelijke fietsen voor weinig geld?)
user_tweakers schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:30:
Geen echte persoonlijke ervaringen, maar in menig fietsgroepje wordt er vaak neerbuigend over gepraat als zijn een budgetmerk. Waarschijnlijk onterecht want volgens mij doet het niets onder de "grotere merken".
Waarom zou een budgetmerk per definitie slecht(er) zijn?
Des te leuker toch als jij ze er straks allemaal uit trapt op een budgetfiets
In het algemeen voor A-B-C-D-... merken.
Maar mijn ervaring met een instapprijsklasse mtb van Sensa zijn niet helemaal positief met boutjes die snel gaan roesten, daarom deze vraag.
Mwoah, die vervang je eenvoudig voor een paar cent per stuk.
Zou daar mijn oordeel van een merk niet op baseren.