Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 48 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 23:25
GrooV schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:09:
[...]

De bus waar de bout in moet is ook gescheurd, heb geen zin om weer ergens te staan en niet verder te kunnen.
Dan koop je toch een nieuwe.
Er is vast wel een tweaker te vinden die het wèl aandurft om het te proberen. Ik denk dat die tweaker en heel veel plezier en heel weinig problemen mee gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Mocht tie over een jaar op marktplaats moeten, want het is het “toch niet helemaal”. Dan krijg je de meerprijs van volledig hydraulische remmen makkelijk terug, al dan niet in verkoop gemak.

Weet niet of het een optie is om langs Wim de Vos te rijden? Die heeft veel Ridley’s staan.

https://link.marktplaats.nl/m2067926006

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben ook maar overstag, na een tijd met een MTB op de gravel paden te hebben gereden ook maar een gravel fiets.

Een Ragley Trig met 27,5" DTSwiss GRC1400 wielen met Schwalbe Thunder Burts. XTR crank met 40t ovaal en XTR derailleur met GRX810 shifters en remmen. 11-46 cassette (beetje overkill voor nederland dus daar mogelijk nog naar 11-42 of kleiner). Thomson zadelpen en stuurpen en een Spank Flare 25 Vibrocore stuur.
Gister het eerste ritje over de Kroondomeinen gemaakt en hij is goedgekeurd :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjBsvSp8pNED9ThAgpDTuS5U_ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZb0HWoWduYqeBnCdTefBbq8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

magic_nl schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:38:
[...]

Ik weet niet welke maat je zoekt, maar ik heb nog een Ridley Kanzo A zwart met Apex 1x11 en hydraulische remmen in de aanbieding in maat XXS (tot ca. 163cm).
Is ongeveer 200km meegefietst, nog geen jaar oud en gaat weg omdat we op zoek gaan naar een elektrische variant.
Vraagprijs €1250, maar valt over te praten.

https://www.ridley-bikes.com/nl_NL/bikes/SBIXTARID909
@Hopjesvla79 zoekt een ander maat, maar als iemand anders geïnteresseerd is…,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaIwm2l1wLIFPTyfSLdTnxOWHEE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pxOeuXVrAAa9HK0pG5doZywr.jpg?f=user_large

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-06 10:02
Subz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:12:
Ik ben ook maar overstag, na een tijd met een MTB op de gravel paden te hebben gereden ook maar een gravel fiets.

Een Ragley Trig met 27,5" DTSwiss GRC1400 wielen met Schwalbe Thunder Burts. XTR crank met 40t ovaal en XTR derailleur met GRX810 shifters en remmen. 11-46 cassette (beetje overkill voor nederland dus daar mogelijk nog naar 11-42 of kleiner). Thomson zadelpen en stuurpen en een Spank Flare 25 Vibrocore stuur.

[Afbeelding]
Sjieke fiets! Hoe bevalt het Vibrocore stuur? Merk je het genoemde verschil in comfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
RobNemoo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Sjieke fiets! Hoe bevalt het Vibrocore stuur? Merk je het genoemde verschil in comfort?
Lastig te bepalen, het verschil met de mountainbike die ik hiervoor reed is wel heel erg groot. En mijn wielrenfiets is vooral heel stijf dus ik durf het niet te zeggen. Ik had na de rit in ieder geval geen last van mijn handen :)

De insteek van deze fiets was dan ook wel zoveel mogelijk comfort. Vandaar de 27,5" wielen en banden en het vibrocore stuur met dik stuurlint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Subz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Lastig te bepalen, het verschil met de mountainbike die ik hiervoor reed is wel heel erg groot. En mijn wielrenfiets is vooral heel stijf dus ik durf het niet te zeggen. Ik had na de rit in ieder geval geen last van mijn handen :)

De insteek van deze fiets was dan ook wel zoveel mogelijk comfort. Vandaar de 27,5" wielen en banden en het vibrocore stuur met dik stuurlint.
Met die reden staat het ook op mijn shortlist qua sturen. Een heel breed stuur is ook comfortabeler dan een smal vanwege de flex, maar ik vind breed niet zo prettig rijden. Liever een stuur van normale breedte, met dan dus Vibrocore techniek of verende stem van Redshift of Kinekt bijvoorbeeld. Verende vork vind ik persoonlijk niet bij een gravelfiets passen aangezien ik hou van boswielrennen en niet van singletrack bijvoorbeeld, dan lijkt me dat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
RobNemoo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:54:
[...]

Met die reden staat het ook op mijn shortlist qua sturen. Een heel breed stuur is ook comfortabeler dan een smal vanwege de flex, maar ik vind breed niet zo prettig rijden. Liever een stuur van normale breedte, met dan dus Vibrocore techniek of verende stem van Redshift of Kinekt bijvoorbeeld. Verende vork vind ik persoonlijk niet bij een gravelfiets passen aangezien ik hou van boswielrennen en niet van singletrack bijvoorbeeld, dan lijkt me dat overkill.
Dit is wel een redelijk brede versie van het stuur maar hij is ook te krijgen op een normale breedte. Persoonlijk denk ik dat een vibrocore stuur niet te vergelijken is met een verende stem als een Redshift. Daar heb je echt 'veerweg' met vibrocore is de gedachte dat het een bepaalde frequentie dempt. Zelf was ik daar niet perse naar opzoek. Het zal vast goed werken maar de gedachte dat er flex in mijn stuurpen zit stond me niet zo aan.

Ik denk wel dat als je echt maximaal comfort wil je met een Redshift stem meer bereikt dan met dit stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Subz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:26:
[...]

Dit is wel een redelijk brede versie van het stuur maar hij is ook te krijgen op een normale breedte. Persoonlijk denk ik dat een vibrocore stuur niet te vergelijken is met een verende stem als een Redshift. Daar heb je echt 'veerweg' met vibrocore is de gedachte dat het een bepaalde frequentie dempt. Zelf was ik daar niet perse naar opzoek. Het zal vast goed werken maar de gedachte dat er flex in mijn stuurpen zit stond me niet zo aan.

Ik denk wel dat als je echt maximaal comfort wil je met een Redshift stem meer bereikt dan met dit stuur.
Thanks, goeie info. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:44
Inmiddels ook een Gravelbike besteld.
Een Canyon Grail SL7 2by set-up.

Machine zal naast zijn racefiets worden gebruikt. Ook spatborden erbij voor de periodieke keren dat ik deze ga gebruiken als woon-werk fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo_de_Pivo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-08-2024
Soepie schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:23:
Jammer om dat te horen @TheTinusNL .
De reden dat ik voor een Sensa gegaan ben is omdat de LBS hier letterlijk 25 meter verder op zit en ik een goede deal kon maken met de inruil van mijn mountainbikes. Verder lees ik ook weinig echt slechte ervaringen met de fietsen zelf (ook de racers lijken gewoon “goed” te zijn). In ieder geval ga ik mij er niet te druk om maken zelfs niet terwijl ik weet dat ik eigenlijk te zwaar ben voor de fiets (iedere fiets bijna wel ;))

Nog even nieuwe foto’s bij daglicht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hi, nog steeds tevreden over de Sensa? Ik sta op het punt om deze ook aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ivo_de_Pivo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Hi, nog steeds tevreden over de Sensa? Ik sta op het punt om deze ook aan te schaffen.
Ik heb een Sensa Guilia wegfiets. Is nu 5 jaar oud en veel meters meegemaakt. Ook 5cm hoge supra carbon wielen erbij en echt een top ding.

Vanmorgen de Canyon Grail SL7 binnen gekregen. Net in elkaar gezet. Met mijn 184 zit ik tussen M en L in bij Canyon. Ben voor een large gegaan en bevalt goed. Stiekem al een kwartiertje mee gefietst. Omdat het een L is ziet deze er lager uit (zadel staat minder hoog), maar de zit is echt lekker. Ook in de beugels lekker comfortabel. Zoveel anders dan het raceding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:25
Sinds deze winter ben ik ook in het bezit van een gravelbike (Canyon Grizl SL7 Etap) en door al het natte weer van de laatste maanden regelmatig door diepe plassen moeten rijden. Zelfs zo dat het water van de bovenkant in m'n winterschoenen liep :'( .
Mss stomme vraag maar nu vroeg ik me eigenlijk af wat doet dat met je bottom bracket (trapaslagers)? weet dat water er via gaatje (mits niet verstopt) weer uitloopt, maar hoe goed is eea afgedicht als je er doorheen rijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
Het is wel goed afgedicht en zo te zien heeft jou trapas ook een huls aan de binnenzijde om vocht vanuit het frame tegen te houden. maar er kan natuurlijk altijd vocht en vuil in komen, het is een draaiende as die nog enigszins soepel moet kunnen draaien, daar zit geen super strakke dubbelle lip seal keerring in.

Maar om je nou druk te maken over een bottom bracket set van een paar tientjes? Gewoon lekker fietsen.

Als het frame een beetje goed gemaakt is (lagers netjes recht tegenover elkaar) kunnen ze heel lang mee gaan. Ik heb nog de originele lagers in de gravelbike zitten na een kleine 9000km aan zeer wisselende omstandigheden (en schoonspuiten in de autowasbox).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03
Ivo_de_Pivo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Zeker nog tevreden hoewel nog niet heel veel gefietst. Iets met koud en sneeuw ;) (Ben toch wel een beetje mooiweerfietser….)
Afgelopen zondag nog een lekker kort ritje gedaan.
Het schakelen van de Shimano groep vindt ik echt lekker soepel gaan hoewel ik nog even moet wennen, ik kom van mountenbikes af en mijn laatste racefiets gad nog van die mooie handles aan het frame.
Verder geen rare dingen en gewoon een solide fiets.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivo_de_Pivo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-08-2024
Soepie schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:26:
[...]

Zeker nog tevreden hoewel nog niet heel veel gefietst. Iets met koud en sneeuw ;) (Ben toch wel een beetje mooiweerfietser….)
Afgelopen zondag nog een lekker kort ritje gedaan.
Het schakelen van de Shimano groep vindt ik echt lekker soepel gaan hoewel ik nog even moet wennen, ik kom van mountenbikes af en mijn laatste racefiets gad nog van die mooie handles aan het frame.
Verder geen rare dingen en gewoon een solide fiets.
Dat is goed om te horen. Ben vandaag in de winkel geweest. Heb daar een rondje gefietst op de Sensa Romagna Gravel GRX 2023 versie met blauwe voorvork. Moet zeggen dat ik die ook erg mooi vind. Daarnaast ook gereden op de Sensa Giulia en de Wilier Jena. Beiden met carbon frame en ca. 1000 euro duurder. Met mijn lease contract scheelt dat echter maar 2 tientjes in de maand. Hierdoor overweeg ik toch om voor carbon te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Ik denk (let wel, geen ervaring) dat het verschil tussen de 2023 en 2024 versies niet zo heel groot is.
Ander kleurtje en nieuwere GRX groep set, maar dat zal toch niet zoveel verschil maken?

Giulia is natuurlijk wel een andere fiets, maar ik ben niet zo fanatiek dat ik daar in wilde investeren.
Komt bij dat ik zelf 120+ Kg ben, dus is voor mij aluminium denk ik beter.

Verder fiets ik voor de lol/ontspanning dus die paar extra kilo’s maakt mij niet uit.
Het gaat mij niet om de snelheid vandaar gewoon de romagna.

Uiteraard moet je die keuze zelf maken. En elke keuze is goed zolang je er zelf achterstaat :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:54
Subz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:12:

[Afbeelding]
Kijk, daar zijn nou bewuste keuzes gemaakt. Dat kan ik waarderen!

Er zit toch geen verschil tussen een 11-46 en 42 Shimano cassette anders dan het grootste kettingwiel? (ben al een aantal jaar geleden van de Shimano-bodies afgestapt, dus kan het mis hebben) Ik zou eerst kijken of je iets mist in het midden en daar je cassette en kettingblad op afstemmen als je toch gaat wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Ruud schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:55:
[...]

Kijk, daar zijn nou bewuste keuzes gemaakt. Dat kan ik waarderen!

Er zit toch geen verschil tussen een 11-46 en 42 Shimano cassette anders dan het grootste kettingwiel? (ben al een aantal jaar geleden van de Shimano-bodies afgestapt, dus kan het mis hebben) Ik zou eerst kijken of je iets mist in het midden en daar je cassette en kettingblad op afstemmen als je toch gaat wisselen.
Het verschil tussen de 46 en 42 is inderdaad niet heel groot maar ik denk dat de ketting lijn er net wat fijner door komt te liggen op het grote blad. Maar je hebt inderdaad gelijk, eerst hier maar eens wat meters op maken :)
Heb nog even getwijfeld om de stap te maken naar Sram maar dat betekende een extra freehub voor XDR en al het AXS spul aanschaffen. Deze XTR derailleur en trapasstel had ik nog liggen, was alleen even een zoektocht naar het 40t blad dat werkte met het trapasstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
@Soepie @Ivo_de_Pivo aan de geometrietabel te zien, is het nog steeds hetzelfde frame als de Romagna GRX die ik in 2021 kocht.
Alleen nieuwe groepset en ander zadel :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
wari42 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:28:
Sinds deze winter ben ik ook in het bezit van een gravelbike (Canyon Grizl SL7 Etap) en door al het natte weer van de laatste maanden regelmatig door diepe plassen moeten rijden. Zelfs zo dat het water van de bovenkant in m'n winterschoenen liep :'( .
Mss stomme vraag maar nu vroeg ik me eigenlijk af wat doet dat met je bottom bracket (trapaslagers)? weet dat water er via gaatje (mits niet verstopt) weer uitloopt, maar hoe goed is eea afgedicht als je er doorheen rijd?
Het Token Ninja Lite lager wat in de Grizl gebruikt wordt, is sowieso geen topper. Bij mij na 2100km kon ik mijn trapas op en neer bewegen. Deze week dus maar vervangen door een Shimano Dura Ace SM-BB92-41B lager. Draait weer als een zonnetje nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:54
Subz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:25:
[...]

Het verschil tussen de 46 en 42 is inderdaad niet heel groot maar ik denk dat de ketting lijn er net wat fijner door komt te liggen op het grote blad. Maar je hebt inderdaad gelijk, eerst hier maar eens wat meters op maken :)
Heb nog even getwijfeld om de stap te maken naar Sram maar dat betekende een extra freehub voor XDR en al het AXS spul aanschaffen. Deze XTR derailleur en trapasstel had ik nog liggen, was alleen even een zoektocht naar het 40t blad dat werkte met het trapasstel.
Je kettinglijn wordt er niet anders door afgezien van de 46/42. De rest van de cassette is namelijk gelijk zag ik in ritzelrechner. Dan moet je naar de 11-40 denk ik.

Op de wegfiets heb ik trouwens nog steeds Shimano 11s. Als die fiets ooit nog vervangen wordt komt daar ook een XDR body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 13:35

Galois

1811 - 1832

Ik twijfel over betere wielen.

Ik ben gecharmeerd van Scope en vind de R4.A erg mooie wielen. Helaas ook erg duur: 1500€.

Nu zijn de R3.A wielen een stuk stuk goedkoper in deze aanbieding.

Wat is de ideale velghoogte voor gravelen in NL? Of beter gezegd: wat vinden jullie een goede velghoogte voor gravel? Is daar verschil in met een wielset voor de racefiets?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:15
Galois schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:31:

Ik ben gecharmeerd van Scope en vind de R4.A erg mooie wielen. Helaas ook erg duur: 1500€.

Wat is de ideale velghoogte voor gravelen in NL? Of beter gezegd: wat vinden jullie een goede velghoogte voor gravel? Is daar verschil in met een wielset voor de racefiets?
Ik zou voor 80mm velgen gaan.

Maar ik weet verder ook niets over jouw aspiraties en gravelfiets gebruik.

Rijd je wedstrijden?
Of meerdaagse evenementen met tijd waarneming en een wedstrijd element?
Wat is jouw gemiddelde op een gravel rit?
Welke maat banden gebruik je?
Welke fiets?
Zet je de fiets in ook voor bikepacking avonturen?
Hoe zwaar ben je?
Wat is je ftp?
Hoeveel gravel km rijd je per jaar?
Alleen zomer of ook winter?
Gooisch gravel of Z-Limburg? Buitenland?
Ben je lomp?

Dit is een greep uit een serie vragen die adhv de antwoorden een optimale set voor jou resulteren.

Op een racefiets is aero, een optimale band/velg combi qua breedte en looks aspecten die meewegen. Op een gravelding is aero minder van belang door je zit, tasjes en snelheden. Tenzij je full gravel racer modus gaat.

TLDR: er is veel info nodig om tot een goede keuze te komen. Scope A of Scope B vraag stellen, krijg je uiteindelijk meestal een n=1 ervaring van iemand en wegen de looks vooral mee.

Niet om je af te zeiken, zo is mijn post niet bedoeld. Maar er komt veel meer bij kijken dan alleen looks en diepte van de velg en de wielen waar je naar kijkt vertegenwoordigen serieuze centjes.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

ElGreco schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:37:
[...]

Ik zou voor 80mm velgen gaan.

Maar ik weet verder ook niets over jouw aspiraties en gravelfiets gebruik.

*knip*
Het is toch bijzonder dat er mensen zijn op dit forum die de behoefte voelen om op deze denigrerende manier te reageren. Doe dat nou niet… blijf beleefd en plaats jezelf niet (ook als wielexpert niet) boven een ander.
Tip: Reageer niet als je het een domme vraag vindt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Galois schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:52:
[...]

Het is toch bijzonder dat er mensen zijn op dit forum die de behoefte voelen om op deze denigrerende manier te reageren. Doe dat nou niet… blijf beleefd en plaats jezelf niet (ook als wielexpert niet) boven een ander.
Jouw vraag is geen domme vraag, maar wel een vraag die onmogelijk te beantwoorden is zonder wat extra informatie. Als je (een deel van) de vragen van @ElGreco zou beantwoorden, wordt het een stuk makkelijker.

Maar in z'n algemeenheid: tenzij je full racer gravel modus gaat heb je echt geen aero velgen nodig op een gravelfiets (en eigenlijk ook niet op een racefiets natuurlijk). Als je het mooi vindt vooral doen, maar functioneel gezien ben je ws beter af met lagere velgen.

Hij wil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElGreco
[...]

Goedemorgen. Ik was de hashtag #sarcasmemodus vergeten.
ElGreco schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:37:
[...]

Niet om je af te zeiken, zo is mijn post niet bedoeld. Maar er komt veel meer bij kijken dan alleen looks en diepte van de velg en de wielen waar je naar kijkt vertegenwoordigen serieuze centjes.
Mijn reactie was zeker niet denigrerend bedoeld en mijn excuses als het zo overkwam. Zie ook hierboven.

Je gaat best wat centjes uitgeven aan je hobby, het is zonde om ze (wellicht) verkeerd te besteden. Zoals @klaaas ook aangeeft, het is iets complexer dan "zal ik a of b doen". Ik probeerde je een beetje te voeren zodat je je vraag, misschien uiteindelijk ook voor jezelf, wat scherper kunt formuleren.

[ Voor 16% gewijzigd door ElGreco op 02-02-2024 08:53 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:08
De juiste hastag was:

#wehebbenmeerinfonodigomdezevraagtebeantwoorden

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:08
[...]

DIe kun je ook omkeren he?

"Het is toch bijzonder dat er mensen er op dit forum zijn die een hele algemene vraag stellen zonder specifiek op hun gebaseerde informatie en wensen mee te geven en te verwachten dat een ieder dit er bij kan bedenken en daarmee een juist antwoord kan geven."

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:31:

Voor een dergelijk bedrag kan je denk ik ook een mooie wielset laten bouwen die precies voldoen aan je specifieke wensen. Ik weet niet wat voor hubs Scope gebruikt maar voor een dergelijk bedrag zou kiezen voor een bekendere bouwer (DTSwiss o.i.d.) zodat je later niet in de problemen komt als ze stoppen met het maken van de huidige hubs. Ook is 23mm interne breedte niet heel bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Subz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:54:
[...]

Voor een dergelijk bedrag kan je denk ik ook een mooie wielset laten bouwen die precies voldoen aan je specifieke wensen. Ik weet niet wat voor hubs Scope gebruikt maar voor een dergelijk bedrag zou kiezen voor een bekendere bouwer (DTSwiss o.i.d.) zodat je later niet in de problemen komt als ze stoppen met het maken van de huidige hubs. Ook is 23mm interne breedte niet heel bijzonder.
Dit wat je zegt. Voor 1500 mag je echt wel eisen stellen.

Uit mijn hoofd zijn de belangrijkste.

Algehele kwaliteit cq. hoe staat het merk bekend.
Velg binnen breedte.
Velg hoogte.
Tubeless wel/niet.
Aantal spaken! Want hoeveel weeg je!?
Naaf + mogelijkheden onderhoud.
Gewicht.
Hand of machinaal gespaakt.

Leuk dat een set in de aanbieding is, maar als je niet de juiste boxjes afvinkt is het nog steeds een dure set.

Normaal roep ik dit had korting kunnen zijn voor iets dat in één keer goed is. Maar voor 1500 euro kan je het ook in één keer goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
mhr-zip schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Dit wat je zegt. Voor 1500 mag je echt wel eisen stellen.

Uit mijn hoofd zijn de belangrijkste.

Algehele kwaliteit cq. hoe staat het merk bekend.
Velg binnen breedte.
Velg hoogte.
Tubeless wel/niet.
Aantal spaken! Want hoeveel weeg je!?
Naaf + mogelijkheden onderhoud.
Gewicht.
Hand of machinaal gespaakt.

Leuk dat een set in de aanbieding is, maar als je niet de juiste boxjes afvinkt is het nog steeds een dure set.

Normaal roep ik dit had korting kunnen zijn voor iets dat in één keer goed is. Maar voor 1500 euro kan je het ook in één keer goed doen.
Precies dit dus. Het komt er hoe dan ook op neer dat we wat meer informatie moeten hebben over het bedoelde gebruik en aspiraties voordat iedereen hier advies kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Subz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Precies dit dus. Het komt er hoe dan ook op neer dat we wat meer informatie moeten hebben over het bedoelde gebruik en aspiraties voordat iedereen hier advies kan geven :)
De vragen die @ElGreco neer zet zijn echt de juiste.

Als je daar het antwoord op weet, kunnen we mijn vragen beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

McMiGHtY schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:37:
[...]

DIe kun je ook omkeren he?

"Het is toch bijzonder dat er mensen er op dit forum zijn die een hele algemene vraag stellen zonder specifiek op hun gebaseerde informatie en wensen mee te geven en te verwachten dat een ieder dit er bij kan bedenken en daarmee een juist antwoord kan geven."
Hahaha. Ok, ok…

Al ben ik echt van mening dat het echt onnodig is op het niveau van de meesten hier, om zo gedetailleerd bezig te zijn. Er zijn gewoon algemeenheden die gelden.

Ik gebruik mijn gravel op een gemiddelde manier. Ik ben niet licht, ik ben niet zwaar, ik fiets niet langzaam, ik fiets niet snel, ik heb geen lage ftp, ik heb geen hoge ftp, ik fiets niet weinig, ik fiets niet veel, enz.

(70 kg, 25-35 kmh, 288 ftp, 2000 km gravel (+ 2000 MTB, + 3000 race)).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hoi1234 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:23:
Weet iemand toevallig wat ik er aan kan doen als mijn band leegloopt als ik de pompkop van de fietspomp op het ventiel zet? Ik gebruik het ventielgat voor Franse ventielen en meerdere fietsen en banden hebben dit probleem.

Dien ik een nieuwe fietspomp te kopen, of kan dit makkelijk opgelost worden door een nieuw rubbertje oid? Ik heb namelijk weleens gehoord dat het rubbertje soms kapot gaat. Maar dan bouwt hij vooral geen druk op. Nu loopt de band ook leeg.

Het gaat trouwens om een SKS powerstation fietspomp + mini infusion TT.
Ben een hele tijd aan het klieren geweest met de verkoper en zelf uitzoeken wat ik nou precies nodig heb. Uiteindelijk SKS gemaild. Blijkt dat ik nog 1 jaar garantie heb. Toen een nieuwe pompkop opgestuurd gekregen. Net gemonteerd en het werkt geweldig. Kan zelfs weer banden met Hollandse ventielen oppompen. Het was al hele lange tijd zo dat er lucht lekte, waardoor de drukmeter het niet deed.

Uiteindelijk bleek trouwens dat de kant voor autoventielen compleet verrot is. Daar kwam lucht uit als ik de kant voor Franse/Hollandse ventielen gebruik. In ieder geval helemaal blij. Ga morgen de bikepackingtocht Achterhoek 204km van gravelrides.cc rijden, dus van de week nog goede banden (helaas met binnenband) gemonteerd en kon deze nu eindelijk goed op de velg ploppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:32
Galois schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:16:
[...]

Hahaha. Ok, ok…

Al ben ik echt van mening dat het echt onnodig is op het niveau van de meesten hier, om zo gedetailleerd bezig te zijn. Er zijn gewoon algemeenheden die gelden.
Nou dit gaat nu om wielen maar als je ziet hoe het soms over eten, rusten (en nog meer zaken) gaat hier op tweakers, dan kun je zeggen dat dat ook niet voor iedereen nodig is om zo gedetailleerd bezig te zijn 😉.

Lastig met internet en interpreteren van iets.
Ik heb het zo gelezen dat er veel factoren van af kunnen hangen en is fijn als je investeert dat je ook iets hebt wat passend is.
Net zoals met de Silca pomp bijv.
Kun je ook beter gelijk aanschaffen dan eerst een paar niet fatsoenlijk werkende pompjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:32
hoi1234 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:25:
[...]

Ga morgen de bikepackingtocht Achterhoek 204km van gravelrides.cc rijden
Succes, ben benieuwd.
Laat ff weten hoe t was, of een strava linkje v.d rit 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
Galois schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:16:
[...]

Hahaha. Ok, ok…

Ik gebruik mijn gravel op een gemiddelde manier. Ik ben niet licht, ik ben niet zwaar, ik fiets niet langzaam, ik fiets niet snel, ik heb geen lage ftp, ik heb geen hoge ftp, ik fiets niet weinig, ik fiets niet veel, enz.

(70 kg, 25-35 kmh, 288 ftp, 2000 km gravel (+ 2000 MTB, + 3000 race)).
Met jouw gebruik kun je met een setje aluminium DT Swiss wielen prima uit de voeten.

(Die gravelritjes met 25-35 kmh gemiddeld, doe je die op een aflopend parcours?)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:13
klaaas schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:06:
[...]

Met jouw gebruik kun je met een setje aluminium DT Swiss wielen prima uit de voeten.

(Die gravelritjes met 25-35 kmh gemiddeld, doe je die op een aflopend parcours?)
Kun je een bepaald type aanraden of ervaringen delen? Ik ben wel in de markt voor een upgrade vanaf de standaard canyon wielen, maar Carbon op een gravel vind ik iets te gek voor mijn toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Kiwi_Kevin schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Kun je een bepaald type aanraden of ervaringen delen? Ik ben wel in de markt voor een upgrade vanaf de standaard canyon wielen, maar Carbon op een gravel vind ik iets te gek voor mijn toepassing.
Standaard Canyon is DT Swiss Gravel LN.
Ook wel eens aangeduid als G1850, maar eigenlijk vergelijkbaar met G1800.
Bevat een DT Swiss 370 ratchet hub met 18 tand ratchet.
Puur bij DT zou je dan voor een upgrade bij de GR1600 uitkomen met een 350 hub en 36 tands Ratchet.
Maar persoonlijk zou ik gewoon de Ratchet van de huidige wielen vervangen door 36. Klinkt compleet anders en een stuk goedkoper dan nieuwe wielen.

https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-road/gravel

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
magic_nl schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:41:
[...]

Standaard Canyon is DT Swiss Gravel LN.
Ook wel eens aangeduid als G1850, maar eigenlijk vergelijkbaar met G1800.
Bevat een DT Swiss 370 ratchet hub met 18 tand ratchet.
Puur bij DT zou je dan voor een upgrade bij de GR1600 uitkomen met een 350 hub en 36 tands Ratchet.
Maar persoonlijk zou ik gewoon de Ratchet van de huidige wielen vervangen door 36. Klinkt compleet anders en een stuk goedkoper dan nieuwe wielen.

https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-road/gravel
Zijn prima wielen die DT Swiss*

Dan moet je wel heel specifiek gaan bepalen wat je dan anders wilt.

*Ze zijn misschien wat zwaar, maar wel degelijk. In de onderste prijsklasse heb je wel lichtere velgen, maar lever je vaak weer in op degelijkheid..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
Kiwi_Kevin schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:04:
[...]

De GR1600 zou, zoals @magic_nl al aangeeft op zich een logische keuze zijn. De vraag is alleen of dat veel verschil maakt met je huidige wielen. Ik weet niet welke je nu hebt en wat Canyon precies monteert, maar de kans is dat het allemaal net wat kleine verbeteringen zijn. Net iets breder intern en net wat lichter b.v. Of dat je het geld waard is is de vraag. Een echte high end aluminium wielset (die een groter verschil zou maken) is best lastig te vinden.

Als je met iets meer geld dan ze voor de GR1600 vragen aanklopt bij een wielbouwer, is er ook wel e.e.a. mogelijk. Dan weet je zeker dat je wielen bij je gebruik passen en kun je het verder net zo gek maken als je wil. Maar ja, dan kom je ook al gauw in de buurt van prijzen waarvoor je ook een carbon setje kunt kopen ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Keuzes keuzes! Maar ok, de standaard wielen zijn zo slecht nog niet eens dus, los van de matige tubeless ready ervaring af fabriek. Ging om een set gravel Ln inderdaad, op een Grail AL die tegen een stootje moet kunnen en mee gaat op bikepacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:27
Mijn ervaring met tubeless ready velgen is dat je er net zo goed gelijk een rol tape tegenaan kan gooien. Ik heb van de 4 Tubless ready wielsets er eentje die direct tubeless pakt en ook geen lucht lekt

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Kiwi_Kevin schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:13:
Keuzes keuzes! Maar ok, de standaard wielen zijn zo slecht nog niet eens dus, los van de matige tubeless ready ervaring af fabriek. Ging om een set gravel Ln inderdaad, op een Grail AL die tegen een stootje moet kunnen en mee gaat op bikepacken.
Jouw velgen zijn de goedkopere van DT. Prima velgen. Maar als ik de juiste wielen in mijn hoofd heb, kun je tegenover het ventiel, als je goed kijkt, een naad zien lopen. Dat is vaak een issue bij tubeless opzetten van banden. Soms is de naad perfect en werkt het. Soms niet (er kan daar lucht lekken).

Bij de velgen waar de naden gelast zijn speelt dit niet. Dit is de iets duurdere serie alu wielen van DT.

Als je nog steeds problemen hebt kun je ook eerst een stuk tape overdwars leggen, over de naad (uiteraard aan de binnenkant van de velg), en dan pas je wielen tapen. Dat helpt vaak om het tubeless opzetten bij een vervelende velg te vergemakkelijken.

[ Voor 18% gewijzigd door ElGreco op 03-02-2024 22:54 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
ElGreco schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:52:
[...]

Jouw velgen zijn de goedkopere van DT. Prima velgen. Maar als ik de juiste wielen in mijn hoofd heb, kun je tegenover het ventiel, als je goed kijkt, een naad zien lopen. Dat is vaak een issue bij tubeless opzetten van banden. Soms is de naad perfect en werkt het. Soms niet (er kan daar lucht lekken).

Bij de velgen waar de naden gelast zijn speelt dit niet. Dit is de iets duurdere serie alu wielen van DT.

Als je nog steeds problemen hebt kun je ook eerst een stuk tape overdwars leggen, over de naad (uiteraard aan de binnenkant van de velg), en dan pas je wielen tapen. Dat helpt vaak om het tubeless opzetten bij een vervelende velg te vergemakkelijken.
Ja ik heb hem op basis van jouw tip destijds dicht gekregen (waarvoor dank) maar omdat Canyon ook aangaf dat dit conform kwaliteitseisen was, kreeg ik er niet echt warme gevoelens bij 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Haha oké. Ik val in herhaling. Mooi dat het gewerkt heeft.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
rinslll schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:31:
[...]

Succes, ben benieuwd.
Laat ff weten hoe t was, of een strava linkje v.d rit 😇
Dag 1 ben ik van Ruurlo naar Lievelde gefietst. Enerzijds door tijdgebrek, anderzijds door vermoeidheid na 50km/93km bij de Woold de route ingekort. Vervolgens met de trein naar Lievelde. Ik had beter 3x 70km kunnen fietsen. Het was toch best zwaar om door de zandachtige ondergrond te ploegen en ben gewoon teveel conditie kwijtgeraakt, omdat ik nauwelijks meer fiets sinds september.

Ik zat direct in Boswachterij Ruurlo. Ook over allerlei paadjes gefietst met namen (lekker vage beschrijving), ben de namen even kwijt, maar dat was heel leuk en mooi fietsen. Verder vond ik de route in het algemeen erg mooi en leuk. Veel onverhard, maar ook echt mooie omgeving. Heel anders fietsen dan in een bos, waar je alleen bomen ziet bijvoorbeeld.

Wel een flinke domper dat ik m'n fiets met lekke voorband uit de garage haalde. Die eerst geplakt. Ik was al aan de late kant, maar toen helemaal. Dat was echt jammer.

Om 9 uur ontbijten en dan aan dag 2 beginnen. Zie het niet gebeuren dat ik de 110km ga halen. Het wordt erg regenachtig vandaag en het is gebleken dat mijn conditie een flinke deuk heeft opgelopen. Maar we gaan het zien. Genoeg mogelijkheden om in te korten. Zowel een warm setje fietskleding als een setje alledaagse kleding , kunnen aangetrokken worden als ik natgeregend ben. Ik heb zelfs een handdoek bij me.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 15:17
Uitgenodigd door een collega afgelopen zondag, het was ploeteren geblazen :+
Ikzelf reed rond op 3 bar op Terreno Dry banden, ik kan u zeggen dat het absoluut niet geschikt was voor deze routes en nu besef ik, met mijn beperkte gravel kennis, dat banden belangrijk zijn :P

Op bepaalde stroken bleef de fiets steken in de modder _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fqwlr8mRAvgAdRf68ovft_xwLhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShD5EpBYC4bNo2u6ulBHXgPY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l7h2cSSyevvZQZnEVOnlEGW15g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gpx1RGJmrqpPwB2MBrMgDUjD.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVIrBJzn68dtFGgrTFyt5P1xQ5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gt7PG7i4RRsehlUZiTiBcDaS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPhvFNYycHZDFabSCDhXv-GLL3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5ZfKcQYrAqSODei4pWUGYqh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soepie
Das ook geen gravel meer maar gewoon een rondje veldrijden :o

Gewoon spullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Stancke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:50:
Ikzelf reed rond op 3 bar op Terreno Dry banden, ik kan u zeggen dat het absoluut niet geschikt was voor deze routes en nu besef ik, met mijn beperkte gravel kennis, dat banden belangrijk zijn :P
Banden zijn inderdaad erg verschillend en belangrijk, maar even zo belangrijk is bandendruk.
Zo te zien (en als ik het goed herinner, ik herken de fiets uit een eerdere post :+ ) de 38c/40mm Terreno Dry?
Die heb ik ook.
Ik weet jouw systeemgewicht niet, maar zelf met systeemgewicht 100kg vind ik 3 bar hoog voor zulke omstandigheden. Ik ben nog een beetje aan het spelen, maar 3 bar is bij mij voor asfaltritjes.

Mocht je het baggerploeteren voor herhaling vatbaar vinden: misschien volgende keer lagere bandendruk proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Stancke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:50:
Uitgenodigd door een collega afgelopen zondag, het was ploeteren geblazen :+

Op bepaalde stroken bleef de fiets steken in de modder _/-\o_

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op zulke paden is amper te fietsen, en zeker als je het voor je plezier wilt doen.
Banden met wat noppen (zoals Schwalbe Ultrabite) wil nog wel iets schelen, maar het blijft niet leuk.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:28
Welkom bij gravel in de herfst(/winter) in Nederland...

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 05-02-2024 21:28 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
DDX schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:28:
Welkom bij gravel in de herfst(/winter) in Nederland...
Ligt er maar aan waar je fietst en welke paden je neemt. Ik kan je probleemloos een route van 200km voorschotelen die rond de afgelopen kerst helemaal prima te fietsen was. En dan heb ik het niet over asfalt, maar zo'n 75% onverhard, ms wel meer.

Als je over wegen zoals hierboven gaat fietsen heb je m.i. een steekje los. Maar goed, iedereen z'n eigen definitie van fun natuurlijk ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja als je hier in de duinen over fietspaden gaat fietsen is het op sommige plekken nog veel erger, gewoon 50cm water (of erger....)
Gekke is dat het onverhard nog wel meevalt in de duinen.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 06-02-2024 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
Ja, de bodem was hier ook verzadigd, maar desondanks is/was hier prima te gravelen. Het idee dat gravelen in de winter in NL per definitie een potje modderworstelen wordt is niet terecht.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 09:26

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik ben op zoek naar wat meer snelheid voor mijn gravelbike (Kona Sutra) met standaard fabrieks wielen en banden. (No worries dat voorrek is er al af.) Merk dat ik toch redelijk wat rondjes doe op merendeel asfalt en af en toe zandpaadjes/licht gravel.

De wielen die er nu onder zitten hebben WTB ST i23 TCS 2.0 velgen, met binnendiameter 23mm en 32 spaken. Volgens de specs compatibel met buitenbandbreedte van 30 t/m 50 mm.
Heb daar nu van de fabriek uit 42mm Schwalbe Marathon Mondial Performance line tour banden om heen zitten. Vrij lompe dingen van 650 gram per stuk maar wel met een lekker dikke antileklaag. In 7000km slechts 1 keer een lek gehad.

Voor het gemak even 2 opties uitgelicht (naast trainen en buffelen om sneller te worden natuurlijk).

Optie 1: extra setje racefietswielen en racefietsbanden.

Nu zag ik dit wielsetje liggen https://www.mantel.com/dt...-db-racefiets-wielen&spec[]=17111&spec[]=3329
En wil daar iets van 28mm racefietsbanden onder doen. Tubeless hoeft van mij niet maar is het overwegen waard als dit voordelen oplevert voor racefietsbanden.

Voor fietsvakanties of gravelritjes kan ik dan weer switchen naar de WTB wielset.

Optie 2: zou kunnen zijn om bij de bestaande wielen enkel de banden te vervangen. En dan racefietsbanden of lichte gravelbanden te kiezen met de laagste compatibele bandbreedte van 30mm.

Mijn vraag bij beide opties of ik er merkbaar op vooruit ga in snelheid? Rij nu zo rond de 22-26km/h. Meeste ritjes hebben afstand van 40 a 100 km. Weeg 70kg voor de geïnteresseerden B)

En zit er überhaupt merkbaar verschil in weerstand bij 25, 28 of 30mm racefietsbanden bij deze snelheden?

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
AxzZzeL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:58:
Ik ben op zoek naar wat meer snelheid voor mijn gravelbike (Kona Sutra) met standaard fabrieks wielen en banden. (No worries dat voorrek is er al af.) Merk dat ik toch redelijk wat rondjes doe op merendeel asfalt en af en toe zandpaadjes/licht gravel.

De wielen die er nu onder zitten hebben WTB ST i23 TCS 2.0 velgen, met binnendiameter 23mm en 32 spaken. Volgens de specs compatibel met buitenbandbreedte van 30 t/m 50 mm.
Heb daar nu van de fabriek uit 42mm Schwalbe Marathon Mondial Performance line tour banden om heen zitten. Vrij lompe dingen van 650 gram per stuk maar wel met een lekker dikke antileklaag. In 7000km slechts 1 keer een lek gehad.

Voor het gemak even 2 opties uitgelicht (naast trainen en buffelen om sneller te worden natuurlijk).

Optie 1: extra setje racefietswielen en racefietsbanden.

Nu zag ik dit wielsetje liggen https://www.mantel.com/dt...-db-racefiets-wielen&spec[]=17111&spec[]=3329
Setje als dit staan vaak voor weinig op MP. Redelijk vaak ook gewoon "nieuw" als zijnde dat mensen die wielen gelijk vervangen als ze andere fiets kopen. En die DT Swiss op markplaats zetten.
En wil daar iets van 28mm racefietsbanden onder doen. Tubeless hoeft van mij niet maar is het overwegen waard als dit voordelen oplevert voor racefietsbanden.

Voor fietsvakanties of gravelritjes kan ik dan weer switchen naar de WTB wielset.
Hoe kwalitatief is zo'n WTB wielset en dat in combinatie met fietsvakanties?
Misschien kan je deze set houden voor op de weg, en nieuwe gravelset.

Nu weet ik niet precies hoe goed deze WTB's zijn. Maar ik hoor veel klachten over WTB.

Kapot wiel kan je vakantie best verzieken.
Optie 2: zou kunnen zijn om bij de bestaande wielen enkel de banden te vervangen. En dan racefietsbanden of lichte gravelbanden te kiezen met de laagste compatibele bandbreedte van 30mm.

Mijn vraag bij beide opties of ik er merkbaar op vooruit ga in snelheid? Rij nu zo rond de 22-26km/h. Meeste ritjes hebben afstand van 40 a 100 km. Weeg 70kg voor de geïnteresseerden B)

En zit er überhaupt merkbaar verschil in weerstand bij 25, 28 of 30mm racefietsbanden bij deze snelheden?
Nope, alleen tussen je oren.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 06-02-2024 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Ik heb ervaring met 23mm, 28mm, 38mm en 40mm banden. Conclusie: smallere banden staat niet gelijk aan sneller fietsen. Ik geloof dan ook niet dat het je veel gaat opleveren.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25
Bicycle Rolling Resistance heeft tijdje terug 25mm, 28mm, 30mm en 32mm vergeleken van de GP5000:

Van smaller naar breder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PERiIK9PDag4w_GU1wplfRgx114=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hgxMYA6k61sfSS0BGPBCbn9f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
Ik ben op zoek naar wat meer snelheid voor mijn gravelbike (...)
Mijn vraag bij beide opties of ik er merkbaar op vooruit ga in snelheid? Rij nu zo rond de 22-26km/h.
Waarom wil je meer snelheid? Stel dat je met nieuwe wielen en banden op 24-28km/h uitkomt (ws niet, maar for the sake of the argument). Wat heb je dan precies gewonnen? Word je daar blij van en zo ja, waarom?

Hij wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
Requiem19 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:34:
Bicycle Rolling Resistance heeft tijdje terug 25mm, 28mm, 30mm en 32mm vergeleken van de GP5000:

Van smaller naar breder:
[Afbeelding]
Kleine toevoeging op de tabel

Een 25mm band en een 32mm band ga je niet met dezelfde druk rijden. Je gaat dus niet direct sneller bij bredere banden, puur afgaand op wattjes.
Tussen 25 en 32 kan makkelijk 1.5 bar zitten. Tabel dus een beetje schuin aflopend lezen.
Je ziet dat als je op de 1.5 bar verschil blijft zitten, je niet trager gaat van een bredere slick maar wel veel comfortabeler op de fiets zit.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25
Eens, die 25mm rijd je bijv op 7 bar. Dat is 9.2w rr. De 32 rijd je op 5 bar (of ws zelfs 4-4.5) en dan is de rr 9.4w.

In de echte wereld zal de 32mm sneller zijn. Stuitert veel minder door lage druk en daardoor veel efficiënter in het overbrengen van vermogen op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

klaaas schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 00:26:
[...]

Ligt er maar aan waar je fietst en welke paden je neemt. Ik kan je probleemloos een route van 200km voorschotelen die rond de afgelopen kerst helemaal prima te fietsen was. En dan heb ik het niet over asfalt, maar zo'n 75% onverhard, ms wel meer.

Als je over wegen zoals hierboven gaat fietsen heb je m.i. een steekje los. Maar goed, iedereen z'n eigen definitie van fun natuurlijk ;)
Precies, met name op de Veluwe is de grond kei hard. Ga je meer richting Rhenen bijvoorbeeld dan is het weer waardeloos.

Ik vind het ook niks, tussen die weilanden en zo.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 09:26

AxzZzeL

maakt oogsnoep

mhr-zip schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:39:

[...]

Hoe kwalitatief is zo'n WTB wielset en dat in combinatie met fietsvakanties?
Misschien kan je deze set houden voor op de weg, en nieuwe gravelset.

[...]
Ik heb er verder alleen maar eendaagse ritjes mee gefietst. Dus bidonnetjes, eten en frametasje, the usual stuff. Dat maakt met mn gewicht ook geen serieuze klappen op de wielen denk ik. Enkele keer ergens blijven pitten dus dan met hooguit een kilo of 8 aan bepakking. Dus serieuze fietsvakanties met kampeerbagage zoals tent en slaapzak nog geen ervaring mee met deze fiets.

Daar zou ik sowieso ook lichter kampeerspul voor moeten hebben want ik merk dat de Kona in de laagste versnelling nog steeds twee keer zo veel afstand aflegd per crankomwenteling dan mn vertrouwde KogaMiyata toerfiets. Ook de verdeling van zwaartepunt en dus bagage is anders. Anyway das weer een andere discussie.

(Zijn mensen al stiekem wat leuke meerdaagse bikepacking toertochtjes aan het plannen hierzo? :9B )
klaaas schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 00:17:
[...]

Waarom wil je meer snelheid? Stel dat je met nieuwe wielen en banden op 24-28km/h uitkomt (ws niet, maar for the sake of the argument). Wat heb je dan precies gewonnen? Word je daar blij van en zo ja, waarom?
Tja, goede vraag. Denk dat het gewoon heel simpel is: sneller gaan is leuk. En dat je verder komt met een tochtje van zeg 6 uur vind ik ook leuk. Meer te ontdekken. Maar inderdaad als ik daar maar 1 a 2 km/h op vooruit ga dan moet ik daar nog wel 2x over nadenken. Zeker als ik met 'echte' racefiets banden minder keuze heb in offroad ondergrond. Dat wordt dan weer dus een extra wielset aanschaffen met racebanden voor die 2km/h meer snelheid... Kost me dan weer een duit.

In ieder geval bedankt voor de adviezen allemaal. Nu nog ff de knoop doorhakken voor mezelf wat ik precies ga doen. Of ik rij de Schwalbe Marathons gewoon helemaal op.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ik heb 3 fietsvakanties op WTB velgen gereden zonder problemen. Wel de WTB KOM Light versie en zelf gespaakt met nieuwe naven. Ze worden meestal toegepast op goedkope wielsets die niet altijd even netjes gespaakt zijn dus dat laatste zou wel eens invloed kunnen hebben.

maar YMMV O-)

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
AxzZzeL schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Daar zou ik sowieso ook lichter kampeerspul voor moeten hebben want ik merk dat de Kona in de laagste versnelling nog steeds twee keer zo veel afstand aflegd per crankomwenteling dan mn vertrouwde KogaMiyata toerfiets. Ook de verdeling van zwaartepunt en dus bagage is anders. Anyway das weer een andere discussie.
Dan ben ik wel benieuwd wat je op de Koga had. 30-36 is al een super lage versnelling voor fiets met voorderaileur.

edit: oh ja, deore trekking met trippel kan natuurlijk. 22-36 is wel andere koek idd 8) .
(Zijn mensen al stiekem wat leuke meerdaagse bikepacking toertochtjes aan het plannen hierzo? :9B )
Ben hier wel begonnen met bedenken wat ik nog ga doen. Lange fietsvakantie zit er niet in dit jaar, green divide staat al een tijd op de planning, maar dat kan last minute ook nog wel als het weer redelijk lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door GWBoes op 07-02-2024 11:03 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Nu de Canyon Grail een week in bezit en 1 goed ritje gehad (70km) over oa de heide in Hilversum, bossen in Laage Vuursche (inclusief MTB single track).

Stuurt alleen niet volledig goed. Interne bekabeling van de cockpit lijkt wat te kort te zijn. Nu mogelijk naar Canyon toe te Eindhoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Requiem19 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:43:
In de echte wereld zal de 32mm sneller zijn. Stuitert veel minder door lage druk en daardoor veel efficiënter in het overbrengen van vermogen op de weg.
Correct. En je blijft zelf ook frisser op een lange rit.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Requiem19 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:43:
Eens, die 25mm rijd je bijv op 7 bar. Dat is 9.2w rr. De 32 rijd je op 5 bar (of ws zelfs 4-4.5) en dan is de rr 9.4w.

32 rijd ik op zo'n 3-3.5bar.
Met 5 bar gaat nogsteeds flink stuiteren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
DDX schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:13:
[...]

32 rijd ik op zo'n 3-3.5bar.
Met 5 bar gaat nogsteeds flink stuiteren :o
Ik op 2,5/3. Wie biedt minder!?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
ElGreco schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:35:
[...]

Niet helemaal appels met appels maar 650b/53mm op 1,8/1,9 bar voor/achter. :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
[...]

Die van mij staan momenteel leeg.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:57
GWBoes schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:29:
Ik heb 3 fietsvakanties op WTB velgen gereden zonder problemen. Wel de WTB KOM Light versie en zelf gespaakt met nieuwe naven. Ze worden meestal toegepast op goedkope wielsets die niet altijd even netjes gespaakt zijn dus dat laatste zou wel eens invloed kunnen hebben.

maar YMMV O-)
De WTB's op mij Topstone (WTB ST i23) zijn met hoofdzakelijk weggebruik 2x compleet kapot gegaan in iets van 5000km.

idd. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
[...]

Ik gisteren 1,5.
Dat was net iets te zacht, was oppassen bij drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Reed zaterdag 4,5 bar in 40mm breed, op de weg prima te doen. Op aangereden zand en compact gravel prima, alleen veel te hard op plekken met stenen enzo. Rul zand (paardenpad) was helemaal niet te doen.

Laten jullie de banden wel eens aflopen en pompen jullie op wanneer dat nodig is.
Eigenlijk moet je een Dakar systeem hebben waar je banden kan oppompen en leeg laten lopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
RobbieHifi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:11:
Reed zaterdag 4,5 bar in 40mm breed,
Geen wonder dat hij dan niet goed stuurt, je stuitert zo de bocht uit :+

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:30
Reed zaterdag 4,5 bar in 40mm breed, op de weg prima te doen. Op aangereden zand en compact gravel prima, alleen veel te hard op plekken met stenen enzo. Rul zand (paardenpad) was helemaal niet te doen.

Laten jullie de banden wel eens aflopen en pompen jullie op wanneer dat nodig is.
Eigenlijk moet je een Dakar systeem hebben waar je banden kan oppompen en leeg laten lopen
je bedoelt dat systeem wat ze tijden Parijs-Roubaix hadden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZa87Iw7hfEbg3fncMecoip4eho=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/76b7KHaqTsU7DJpqTDYFubgD.webp?f=fotoalbum_large

is helaas momenteel uitverkocht:

https://www.scopecycling.com/nl/product/atmoz/

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
GWBoes schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:25:
[...]

Geen wonder dat hij dan niet goed stuurt, je stuitert zo de bocht uit :+
Hahaha nou het stuur draait niet volledig door naar links, had gehoopt dat het zou losstuiteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online

Ik zou zo'n rit met ca. 2.5bar rijden. Dat gaat op alle genoemde ondergronden goed. Behalve ruiterpaden. Die moet je ook gewoon mijden.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Dan zoek jij zoiets:
https://www.gravaa.com/en/

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Yep, alleen voor nu echt niet mijn budget.
Ik merk dat ik het nog moet uitvinden.

Misschien zondag een vergelijkbare ronde doen met 3 of 2,5 bar en kijken hoe ik het ervaar.

Ondanks mijn te harde banden, ging het vorige week best lekker. Tempo was hoog, kan nog wat hoger, ondanks wat route zoeken, mtb single track. Op de gravel toch wat minder op de snelheid gefocussed. Dat is meer voor de racer.

En vanuit de westkant van Utrecht stad, moet ik eigenlijk iedere rit minimaal 20km asfalt rijden (vaak wel wat meer). Dus blijf ook daar rekening mee houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
RobbieHifi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:27:
[...]
En vanuit de westkant van Utrecht stad, moet ik eigenlijk iedere rit minimaal 20km asfalt rijden (vaak wel wat meer). Dus blijf ook daar rekening mee houden.
4 bar is ook voor asfalt veel te hoog (tenzij je heul zwaar bent ms). Voor mijn situatie kom ik voor puur asfalt onder de 3 bar uit. En de grap daarbij is dat het qua snelheid maar een minimaal verschil is als je de druk naar 2,5 laat zakken. Dat het anders aanvoelt dan je racer zal zeker, maar gevoel is geen snelheid.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
klaaas schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:34:
[...]

4 bar is ook voor asfalt veel te hoog (tenzij je heul zwaar bent ms). Voor mijn situatie kom ik voor puur asfalt onder de 3 bar uit. En de grap daarbij is dat het qua snelheid maar een minimaal verschil is als je de druk naar 2,5 laat zakken. Dat het anders aanvoelt dan je racer zal zeker, maar gevoel is geen snelheid.
Thanx voor de tips. 76 kg is niet licht maar niet heul zwaar denk ik voor iemand van 1.85. ;)
Was vorige week mijn eerste gravelrit.

Vroeger (jaar of 18 terug nog vaak op de MTB gezeten), maar laatste jaren alleen maar op racers gereden. Dus gravel is nieuw voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
klaaas schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:57:
Behalve ruiterpaden. Die moet je ook gewoon mijden.
Daar moet je inderdaad niet willen rijden, maar bovendien mag je daar in sommige regio's ook helemaal niet fietsen. :)

Ook al ben ik er alsnog per ongeluk wel eens op beland, met tot nu toe altijd vriendelijke ruiters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
RobbieHifi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Thanx voor de tips. 76 kg is niet licht maar niet heul zwaar denk ik voor iemand van 1.85. ;)
Was vorige week mijn eerste gravelrit.

Vroeger (jaar of 18 terug nog vaak op de MTB gezeten), maar laatste jaren alleen maar op racers gereden. Dus gravel is nieuw voor mij.
Dat is 5kg lichter dan ik ben dus dan kun je wellicht nog wat lager. Beetje afhankelijk van je band-velgcombinatie.

(Je hebt wel meegekregen dat we op de racer ook niet meer met 7bar rond rijden? ;) )

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
TheTinusNL schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:07:
[...]

Daar moet je inderdaad niet willen rijden, maar bovendien mag je daar in sommige regio's ook helemaal niet fietsen. :)

Ook al ben ik er alsnog per ongeluk wel eens op beland, met tot nu toe altijd vriendelijke ruiters.
Dat was omdat ik verkeerd was afgeslagen. Maar zondagochtend om 9 uur was er nog geen paard te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
klaaas schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:32:
[...]

Dat is 5kg lichter dan ik ben dus dan kun je wellicht nog wat lager. Beetje afhankelijk van je band-velgcombinatie.

(Je hebt wel meegekregen dat we op de racer ook niet meer met 7bar rond rijden? ;) )
Weet nog ooit in de 18mm bandjes 9 bar.
Maar 6,5 rij ik meestal.

Mn gewicht voor mijzelf moet nog wat lager worden. Kan nog wel wat vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
RobbieHifi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Weet nog ooit in de 18mm bandjes 9 bar.
Maar 6,5 rij ik meestal.

Mn gewicht voor mijzelf moet nog wat lager worden. Kan nog wel wat vanaf.
6,5. Doe je dan 3 voor en 3,5 achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
mhr-zip schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:00:
[...]

6,5. Doe je dan 3 voor en 3,5 achter?
3 en 3,5 op de races lijkt mij niet zo handig. Rij ik dan mijn velgen defect.

3,5 voor en achter op de gravelbike.
6,5 in de racefiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

RobbieHifi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:14:
[...]

3 en 3,5 op de races lijkt mij niet zo handig. Rij ik dan mijn velgen defect.

3,5 voor en achter op de gravelbike.
6,5 in de racefiets.
Ik heb de eerdere reacties ook gelezen, en heb ongeveer hetzelfde gewicht.
Mijn banden staan op 2 voor en 2,5bar achter bij 40mm.
Zowel op asfalt als onverhard prima mee te fietsen.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Rond oktober met een mooie korting de Topstone 1 gekocht, inmiddels is de FSA crank vervangen door een GRX crank waar ik erg blij mee ben. Echter begint nu het achterwiel herrie te maken (waarschijnlijk iets met de freehub). Ik ben dus van plan de wielen te vervangen door wat anders, ik heb nu de DT Swiss G 1800 SPLINE® 28" 25mm Shimano Disc Wheelset op het oog. Lijkt me een prima upgrade t.o.v. de WTB ST i23 TCS die er nu op zitten.

Ik heb eigenlijk nooit echt losse wielen aangeschaft waar ik zelf nog de schijven op moet monteren. Ik ben van plan de schijven + casette van m'n huidige wielen af te halen en die dan te monteren op die wielen. Ik heb wel al gelet op de maat, dit is als het goed is de 28", blijkbaar zijn er ook nog 27.5" beschikbaar maar volgens mij kom je dat minder vaak tegen (?). De hub en de as lijkt ook te matchen.

Voordat ik overga tot aanschaf, zijn er verder nog bijzonderheden waar ik op moet letten?

Just do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
@Rednas_N De freehub moet geschikt zijn voor je cassette. Je linkt naar een wielset met Shimano HG freehub en aangezien je met een GRX crank rijdt gok ik dat er verder ook shimano op je fiets zit dus dat zal dan goed gaan. Verder Heb je remschijven met een 6 bouts bevestiging en een centerlock bevestiging. De DT Swiss heeft een center lock. Als je de oude schijven wilt overzetten moeten deze ook center lock zijn.

Qua degelijkheid is deze set denk ik een prima upgrade gezien de ervaringen die sommigen hier hebben met de WTB set van de Topstone. Het is verder natuurlijk geen echt sexy setje, maar daar is de prijs dan ook naar ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
wie heeft er nog een tip voor een goede, mooie fietsbel die niet rammelt tijdens de wat ruigere stukjes en:
a) geen hide my bell is (vriendin heeft (nog) geen fietscomputer
b) geen Canyon bel is ( heb ik zelf, perfect ding met imho de meest briljante montage plek..maar om nu alleen daarvoor 10 euro verzendkosten te betalen vind ik weer iets te (of heeft iemand een code voor gratis verzending?)
c) geen Knog Oi is (qua design perfect maar ik lees alleen maar slechte verhalen over robuustheid)

het is maar een fietsbel..maar het oog wil ook wat ;)
(voor de nieuwe fiets van Ms Hopjesvla)

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-02-2024 21:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17:24

Reginas

Queen of Core Stability

@mhr-zip Kom er maar in met je ultieme tip voor de luide mimigong!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Reginas schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:00:
@mhr-zip Kom er maar in met je ultieme tip voor de luide mimigong!
Ik weet niet of hij mooi is. Als je hem op de juiste manier monteert, dan valt hij niet zo op. Hij is iig wel lekker hard:

https://nl.aliexpress.com/item/32391981211.html
https://www.amazon.nl/ROC...ek-Vintage/dp/B06XK461M8/
https://www.vakantiefietser.nl/product/tibetaanse-fietsbel/

Allemaal in het zwart te krijgen (als dat je kleur is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mhr-zip schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:11:
[...]

Ik weet niet of hij mooi is. Als je hem op de juiste manier monteert, dan valt hij niet zo op. Hij is iig wel lekker hard:

https://nl.aliexpress.com/item/32391981211.html
https://www.amazon.nl/ROC...ek-Vintage/dp/B06XK461M8/
https://www.vakantiefietser.nl/product/tibetaanse-fietsbel/

Allemaal in het zwart te krijgen (als dat je kleur is).
ha die Spur (en lookalikes) had ik idd gevonden. Ben alleen een beetje huiverig voor die montage met dat stalen bandje, lijkt me zo krasgevoelig, maar wellicht heb ik het verkeerd.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik zou wel de originele kopen.
Ja de neppert kan ook als je minder wilt uitgeven, maar je support de na aper en niet de echte bedenker.

En de neppert schijnt ook niet (hangt dan ook weer van welke neppert af denk ik) even goed te werken :
https://velo.outsideonlin...le-vs-the-counterfeiters/
YouTube: Rockbros VS Spurcycle - JAMIE'S ULTIMATE TEST!

Ik heb op iedere fiets een echte zitten 8)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 08-02-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
DDX schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:21:
Ja de neppert kan ook als je minder wilt uitgeven, maar je support de na aper en niet de echte bedenker.

En de neppert schijnt ook niet (hangt dan ook weer van welke neppert af denk ik) even goed te werken :

normaal zou ik ook voor de echte gaan, maar ik moet bekennen dat €60 voor een fietsbel me toch wel echt iets te gortig is, hoe mooi/goed die ook is...

Op het moment neig ik toch maar gewoon om voor de Canyon te gaan, kan ik meteen die reserve derailleur hanger die ik nog mis erbij bestellen om de verzendkosten iets te temperen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:21:

Ik heb een echte en een neppert. Nu is die laatste wel een "echte" Rockbros, die zal je ook vast wel weer nep hebben.

Ik zet alle opties neer, dat iedereen kan bedenken of je wel of niet een echte wil. Maar ik kan de meerprijs bij deze bellen niet met droge ogen verkopen iig.

Pagina: 1 ... 48 ... 77 Laatste