Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 47 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japster-
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
-Japster- schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:46:
Hey,

Ik heb een canyon slx di2 gravelbike. Deze versie is zonder voorvering. Nu wil ik nog een voorvork met vering aanschaffen. Bij canyon hebben ze deze met 30mm travel op de grizl van rockshox rudy. Nu zou ik eigenlijk 40mm willen in plaats van 30mm. Dus zat ik te denken om de voorvork direct van rockshox rudy te kopen ipv canyon.

Alleen heeft canyon de wel bekende 1 1/4 diameter vorkbuis ipv de algemene 1 1/2 (1.5).

Kan ik een stuurvork met 1.5 diameter (tapered) stuurbuis installeren en dan gewoon een andere stuurpen monteren die hier wel op past om het op te lossen? Of werkt dit niet zo? Het kan zijn dat mss zijn dat het ook voor de lagers niet past maar dat weet ik dus niet.

Alvast bedankt,
Jasper
Goed, komt wel wat meer bij kijken dus.
Heb net dit gevonden:

https://www.reddit.com/r/...suspension_fork_on_grizl/

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:17
Gisteren vroeg uit de veren voor een zalig ritje te maken. Heerlijk om in de donkerte te gaan rijden... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bU9ZkYZQv2NWXSqQ9blV_5udX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQGNzOTZye67TF7UlPNVL5NG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niFCT0in3_MjEo-7ln5FHYoPsZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O83TFILgZkVnhcks3czbFQlv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUq8jr_E4GjdBpcPCfuHDBBZxYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0G64zkv304AcNHgqINmHNcid.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz1pmcM5u-ZUnChJhSA3zZotKik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6zb78Wm2aKtR4RiLhPXcinT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCQMNDvU5KTb77SjWUk9Chq941o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7e6v7qaUKkAjgSVKhF6dWhec.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZ2rQedSYPa2xjNZE3xbWnA_qT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fA5y2o9SzHtdvWZvW9cFUsTS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PygfCqCp4u2DfdAF3l0SfMP5A6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWJkuFd8tV5WbQTjfPlfwRat.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:25
Stancke schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:07:
Gisteren vroeg uit de veren voor een zalig ritje te maken. Heerlijk om in de donkerte te gaan rijden... _/-\o_
Het lijkt wel alsof je achterlicht vnl tegen je achterspatbord aan schijnt. Mogelijk helpt het je zichtbaarheid als je lamp wat hoger plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:17
DieAnder schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:20:
[...]

Het lijkt wel alsof je achterlicht vnl tegen je achterspatbord aan schijnt. Mogelijk helpt het je zichtbaarheid als je lamp wat hoger plaatst.
Ja klopt, gewoon te lui voorlopig om het aan te passen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:34
Stancke schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:56:
[...]

Ja klopt, gewoon te lui voorlopig om het aan te passen :+
Leugens, je staat voor zonsopgang op om te fietsen in december...allebehalve lui wmb ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:55
In juni voor zonsopgang opstaan, dan ben je pas een held! 8)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26
Carbon wielsetje is inmiddels binnen, gister gelijk gemonteerd en tubeless gemaakt. Had al een tire booster gekocht en band plopte er netjes op, maar na de sealant erin gedaan te hebben te hebben nog een keer de booster nodig gehad en flink moeten schudden, draaien en doen om de sealant zijn werk te laten doen. Nog een paar keer op de parkeerplaats heen en weer gereden en weggezet op 2,5 bar. Net gekeken en banden stonden nog perfect op spanning, dus wat terug laten lopen naar 2~2,2bar.

Had de oude wiel/band combinatie en de nieuwe gewogen -500gram.
Oud: stock wielen met Vittoria Terreno Dry 38mm en butyl binnenbanden.
Nieuw: carbon Hunt X-wide met schwalbe G one r 45mm met 90ml sealant per band.

Straks even een rondje maken en kijken hoe het rijdt.

[ Voor 3% gewijzigd door silencedead op 16-12-2023 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:48
silencedead schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:12:
Carbon wielsetje is inmiddels binnen, gister gelijk gemonteerd en tubeless gemaakt. Had al een tire booster gekocht en band plopte er netjes op, maar na de sealant erin gedaan te hebben te hebben nog een keer de booster nodig gehad en flink moeten schudden, draaien en doen om de sealant zijn werk te laten doen. Nog een paar keer op de parkeerplaats heen en weer gereden en weggezet op 2,5 bar. Net gekeken en banden stonden nog perfect op spanning, dus wat terug laten lopen naar 2~2,2bar.

Had de oude wiel/band combinatie en de nieuwe gewogen -500gram.
Oud: stock wielen met Vittoria Terreno Dry 38mm en butyl binnenbanden.
Nieuw: carbon Hunt X-wide met schwalbe G one r 45mm met 90ml sealant per band.

Straks even een rondje maken en kijken hoe het rijdt.
Ik ben benieuwd wat je voelt qua verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26
Requiem19 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:24:
[...]

Ik ben benieuwd wat je voelt qua verschil.
Was wel een duidelijk merkbaar verschil, alhoewel een deel waarschijnlijk tussen de oren zit.

Ondanks dat de banden breder en meer profiel hebben, voelde het minstens net zo vlot aan. Bochten voelden veel soepeler, wat waarschijnlijk te verklaren is door het 'rondere' loopvlak van de Schwalbe's t.o.v. de Vittoria met enkel aan de randen wat profiel.

Tubeless, niks van gemerkt, in de zin van, banden bleven netjes op druk en niet lek gereden.
Ik denk alleen achter een paar tienden bar bij te doen en voor misschien iets minder.

Wielen kraken niet (wat de vorige wel deden na 1500km), maar dat is niet meer dan logisch voor een nieuw set. Geluid van de freehub is vrij stil.
Wel flink gerammel bij oneffen wegdek, was vergeten dat het vulringetje wél nodig is bij Shimano 11-34 cassettes 8)7.

Voelt dus in zijn geheel een stuk beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:53
Door de vele regen 2mnd niet op de gravelbike gefietst.
Laatste keer was er niets met de remmen aan de hand. Remde goed en geen gepiep.
Fiets heeft droog en verwarmd binnen gestaan.

Gisteren weer een rit gereden. Remmen deden het nauwelijks en maakte een hels kabaal.

Vandaag blokken gereinigd (Isopropanol) en wat opgeschuurd. Schijven voor de zekerheid ook ontvet. (zou trouwens niet weten waar die vet van zouden kunnen zij).

Maar....remmen ho maar.

Iemand de gouden tip hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt_swiss
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:04
Heb je ze opnieuw ingeremd na al die acties? Zelf merk ik dat dit moet na deze acties.

Nog mensen van plan om Drenthe 200 te gaan rijden? Ik heb mij wel ingeschreven, maar ben heel benieuwd hoe het parcours er bij gaat liggen na al die regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:31
Wat voor remmem zijn het? Hydraulisch? Dan ontluchten, Klinkt als te weinig druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:49
Stillekracht schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:21:
Door de vele regen 2mnd niet op de gravelbike gefietst.
Laatste keer was er niets met de remmen aan de hand. Remde goed en geen gepiep.
Fiets heeft droog en verwarmd binnen gestaan.

Gisteren weer een rit gereden. Remmen deden het nauwelijks en maakte een hels kabaal.

Vandaag blokken gereinigd (Isopropanol) en wat opgeschuurd. Schijven voor de zekerheid ook ontvet. (zou trouwens niet weten waar die vet van zouden kunnen zij).

Maar....remmen ho maar.

Iemand de gouden tip hoe dit op te lossen?
Nieuwe blokken testen en anders ontluchten. Ik ben ook geswitcht van resin naar metallic blokken, scheelde veel in slijtage en remkracht voor mij. Als ze koud zijn maken ze lawaai en na 1 keer remmen stil tot ze weer koud zijn (na 5min. niet remmen). Ontluchten is altijd een goede als ik hendels te ver naar stuur kan trekken voordat er druk ontstaat op de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:53
cedrix5 schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:32:
[...]

Nieuwe blokken testen en anders ontluchten. Ik ben ook geswitcht van resin naar metallic blokken, scheelde veel in slijtage en remkracht voor mij. Als ze koud zijn maken ze lawaai en na 1 keer remmen stil tot ze weer koud zijn (na 5min. niet remmen). Ontluchten is altijd een goede als ik hendels te ver naar stuur kan trekken voordat er druk ontstaat op de schijven.
Ik heb gelukkig de geëvolueerd versie zonder hydroliek :P . De ellende steeds met de blokken vindt ik al erg genoeg.

Ik zal eerst nog even het inremmen proberen. Werkt dat niet dan maar weer nieuwe blokken erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 15:34
dt_swiss schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:52:
Nog mensen van plan om Drenthe 200 te gaan rijden? Ik heb mij wel ingeschreven, maar ben heel benieuwd hoe het parcours er bij gaat liggen na al die regen
Ik heb er over getwijfeld, maar als ik zie hoe nat het hier is (in de buurt van de zuidwestelijke hoek van de route) pas ik, krijgt deze week ook geen kans om op te drogen. Hoorde wel via via dat er iets meer "verhard" in zit dan anders.

Flickr - Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06 11:26
Sinds gisteren ook in het bezig van een gravelbike :) (Naast mijn mtb en racefiets)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1f3SaC2dg9ebd17tfKzxSrPPmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTQcIuN0q8f1rIvIIDIOniTn.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren al even klein rondje gedaan en is toch wel erg leuk fietsen.

Nog mensen tips and trics? Zoals bijvoorbeeld de banden, er zitten nu Pathfinder Sport banden op. Zijn die banden een beetje Ok? Of zeggen jullie direct vervangen voor anderen?

[ Voor 14% gewijzigd door rodiee op 21-12-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 19:44
Ik ben nog steeds in mijn orrientatie voor een nieuwe hybride dan wel gravelbike.
Nu weeg ik zelf krap 100kg en bij de meeste gravelbikes lijkt het maximale framegewicht 120kg te zijn.
Dat is net te krap voor mij. Zeker als ik ook wil gaan bike packen.

Hebben jullie tips van een fiets of merken die wat meer geschikt zijn voor de zwaardere rijder.
Afvallen kan ook, maar mijn gewicht zit vooral in lengte en spier.(afgetopt met een laf randje vet:)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Laatst online: 15-06 10:02
steefje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:25:
Ik ben nog steeds in mijn orrientatie voor een nieuwe hybride dan wel gravelbike.
Nu weeg ik zelf krap 100kg en bij de meeste gravelbikes lijkt het maximale framegewicht 120kg te zijn.
Dat is net te krap voor mij. Zeker als ik ook wil gaan bike packen.

Hebben jullie tips van een fiets of merken die wat meer geschikt zijn voor de zwaardere rijder.
Afvallen kan ook, maar mijn gewicht zit vooral in lengte en spier.(afgetopt met een laf randje vet:)
Ik kwam bij het maken van mijn shortlist ooit de Riverside Touring 920 tegen, die heeft een systeemgewicht van 170 kilo. Verder heb ik er niet specifiek naar gezocht, maar deze wist ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
RobNemoo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:40:
[...]

Ik kwam bij het maken van mijn shortlist ooit de Riverside Touring 920 tegen, die heeft een systeemgewicht van 170 kilo. Verder heb ik er niet specifiek naar gezocht, maar deze wist ik nog.
Mooie tip, maar helaas niet meer leverbaar.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 21:58
rodiee schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:49:
Nog mensen tips and trics? Zoals bijvoorbeeld de banden, er zitten nu Pathfinder Sport banden op. Zijn die banden een beetje Ok? Of zeggen jullie direct vervangen voor anderen?
Die bandjes zitten ook op mijn Diverge. Ik vind ze erg fijn. Tubeless is wel een echte aanrader als je dat nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
@steefje
Je komt dan idd wel in de wat stevigere stalen frames, met een degelijke wielset. De Surly Straggler heeft bijvoorbeeld ook een max systeemgewicht van 160kg, net als meer van hun fietsen.
Ookal denk ik dat je met een doorsnee aluminium fiets met een degelijke wielset waarschijnlijk ook wel wegkomt bij normaal gebruik. zal alleen wat minder stabiel zijn als je er wat gewicht op hebt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52
Gewichtlimiet zit bijna altijd in de wielen niet in het frame. Dus je kan ook andere wielen overwegen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Check en dank voor de opties.Wat zouden dan goede wielsets zijn? Daar ben ik niet echt in thuis

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 18:41
Ligt ook aan je prijsklasse en wensen.
Een aantal scope wielen hebben geen gewichtslimiet, volgens mij de S serie. Wel carbon, +-1000 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35
steefje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:41:
Check en dank voor de opties.Wat zouden dan goede wielsets zijn? Daar ben ik niet echt in thuis
Daar heeft VSW een mooi stukje over geschreven.

Even door scrollen naar wielen voor zware fietsers:

https://www.vanspeykwheel...abels-over-nieuwe-wielen/

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Dank allen voor de tips. Ik ga me hier dan eerst verder in verdiepen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
steefje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:41:
Specifiek weet ik het ook niet, maar in het algemeen: met veel spaken. Je kan ze ook laten maken door een wielbouwer, dan vertel je gewoon wat je er mee gaat doen en krijg je een offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Weet iemand toevallig wat ik er aan kan doen als mijn band leegloopt als ik de pompkop van de fietspomp op het ventiel zet? Ik gebruik het ventielgat voor Franse ventielen en meerdere fietsen en banden hebben dit probleem.

Dien ik een nieuwe fietspomp te kopen, of kan dit makkelijk opgelost worden door een nieuw rubbertje oid? Ik heb namelijk weleens gehoord dat het rubbertje soms kapot gaat. Maar dan bouwt hij vooral geen druk op. Nu loopt de band ook leeg.

Het gaat trouwens om een SKS powerstation fietspomp + mini infusion TT.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 26-12-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:13
Ligt eraan welke pomp je hebt. Ik heb deze https://www.mantel.com/en...blow-sport-iii-floor-pump en daar zijn ook revisiesetjes voor beschikbaar. Mocht je een nieuwe zoeken dan kan ik hem je aanraden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Volgens mij kun je die inderdaad los kopen, zoek maar eens op sks pompnippel: https://www.derks-wielers...kop-universeel-10192.html

[ Voor 37% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 26-12-2023 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 16:42
hoi1234 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:23:
Weet iemand toevallig wat ik er aan kan doen als mijn band leegloopt als ik de pompkop van de fietspomp op het ventiel zet? Ik gebruik het ventielgat voor Franse ventielen en meerdere fietsen en banden hebben dit probleem.

Dien ik een nieuwe fietspomp te kopen, of kan dit makkelijk opgelost worden door een nieuw rubbertje oid? Ik heb namelijk weleens gehoord dat het rubbertje soms kapot gaat. Maar dan bouwt hij vooral geen druk op. Nu loopt de band ook leeg.

Het gaat trouwens om een SKS powerstation fietspomp + mini infusion TT.
Er is hier maar 1 goed antwoord op, silca tattico kopen.
Vandaag ook nog weer iemand mee uit de brand geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:34
rinslll schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:15:
[...]

Er is hier maar 1 goed antwoord op, silca tattico kopen.
Vandaag ook nog weer iemand mee uit de brand geholpen.
Nogal fout antwoord als het gaat om de vloerpomp ipv die minipomp.... :+

In dat geval is alleen dit natuurlijk de enige juiste oplossing: https://silcavelo.eu/coll...rpista-ultimate-plus-hiro

[ Voor 18% gewijzigd door GerbenBK op 27-12-2023 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:39
He allemaal, ik zou graag wat advies willen mbt de maat van een nieuwe gravelfiets voor mijn vriendin. Ze heeft jaren op de weg gefietst op een Canyon Endurace en wilde graag de overstap maken naar een gravelfiets. We wonen dicht bij de Veluwe en het leek haar heerlijk om wat van de bospaden te verkennen. Vlak voor afgelopen zomer had ze de knoop doorgehakt en een Canyon grizl in haar maat besteld. Helaas is deze na 40 dagen op vakantie gestolen en niet meer op voorraad gekomen bij Canyon. De enorm zure nasmaak is nu wat gezakt en ze is op zoek naar een nieuwe gravelfiets.

We kwamen op de tweedehands markt een mooie Bianchi Impulso Allroad tegen waar ze erg van gecharmeerd is, maar we twijfelen over de maat. Het is een maat 53, maar ik heb het idee dat Bianchi en Canyon twee alternatieve meetmethodes gebruiken. Hoe kijken jullie naar deze maat; zou dit goed kunnen passen of zou ze eigenlijk een maatje kleiner (een 50) moeten hebben?

Ze is 164 cm lang met een binnenbeen lengte van 80,5 cm.

We zijn benieuwd naar jullie mening! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjiprjGbSUxK75weRQAsixOuplo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5saNuKTampBeeKlbimtJKg43.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:48

Reginas

Queen of Core Stability

Hoi Luuk, leuk om te lezen dat jouw vriendin na zo'n vervelende ervaring weer opnieuw in de markt is voor een gravelbike. Mijn suggestie zou zijn om de geometrie van beide fietsen te vergelijken in een tool zoals BikeInsights of Geometry Geeks. Op die manier maak je de verschillen in maat visueel en kun je ook gemakkelijk kijken wat het doet als je kiest voor een andere maat frame.

Ik heb de verschillende fietsen al voor je ingevuld: Bike Insights: Canyon Grizl - Bianchi Impulso . Tot mijn spijt zie ik dat van de Bianchi geen diagram beschikbaar is, dus dat is wel een beetje jammer. In de onderstaande tabel kun je wel gemakkelijk zien hoe de fietsen van elkaar verschillen qua afmetingen en hoeken/graden.

Ik krijg zelf de indruk dat de Bianchi Impulso in maat 53 significant groter is dan de Canyon Grizl in XS en dat de maten van Bianchi Impulso in maat 50 en Canyon Grizl in XS dichter bij elkaar liggen. Ik snap het heel goed als je wil gaan voor een goede aanbieding, maar wellicht toch raadzaam om daar nog even in te duiken.

Wat ook meespeelt in mijn oordeel: ik ben 1,74 en ik rijd zelf ook op een frame maat 53. En dat is absoluut geen sprintconfiguratie bestaande uit een te klein kader en te lange stuurpen. :P Mogelijk past het voor jouw vriendin wel, er zit altijd enige speling in de maatverdeling, maar een niet-optimaal passende fiets kan ook echt funest voor je fietsplezier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kiwi_Kevin schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:32:
Ligt eraan welke pomp je hebt. Ik heb deze https://www.mantel.com/en...blow-sport-iii-floor-pump en daar zijn ook revisiesetjes voor beschikbaar. Mocht je een nieuwe zoeken dan kan ik hem je aanraden!
En die pompkop is compatibel? Ik kan op de site van SKS geen overzicht van reserveonderdelen vinden. Voor andere pompen lukt dit wel. Ik heb werkelijk geen idee waar op te letten, dus daarom ook de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:39
@Reginas bedankt voor je uiteenzetting en vergelijking! We kunnen ons daar ook wel in vinden, dus zullen gaan uitkijken naar een maatje 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
hoi1234 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:01:
[...]

En die pompkop is compatibel? Ik kan op de site van SKS geen overzicht van reserveonderdelen vinden. Voor andere pompen lukt dit wel. Ik heb werkelijk geen idee waar op te letten, dus daarom ook de vraag.
Dat kun je het best zelf navragen bij de winkel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steefje
Vandaag deze mooie Trek Checkpoint 5 opgehaald.
Ik ben heel erg benieuwd hoe mij dit gaat bevallen. Ik ben niet gewend zo laag te zitten. Maar gaat vast goed komen.
In een eerder bericht gaf ik aan rekening met mijn gewicht te moeten houden. Ik ga dit even aankijken en anders kan ik er later altijd nog een ander bandenset op plaatsen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
steefje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:37:
Vandaag deze mooie Trek Checkpoint 5 opgehaald.
Ik ben heel erg benieuwd hoe mij dit gaat bevallen. Ik ben niet gewend zo laag te zitten. Maar gaat vast goed komen.
In een eerder bericht gaf ik aan rekening met mijn gewicht te moeten houden. Ik ga dit even aankijken en anders kan ik er later altijd nog een ander bandenset op plaatsen
Gefeliciteerd! Hier ook een Checkpoint ALR 5, maar dan ander kleurtje (donker blauw met geel/rood op de vork). Best tevreden mee!

Wel paar kleine mankementjes gehad: ketting was een beetje cheapo en ook het meegeleverde stuurlint is niet super. Maar dat zijn niet echt super prijzige dingen.

Verder rijdt ie prima! Houding is inderdaad redelijk sportief, maar nog wel comfortabel naar mijn mening. Ga je veel plezier aan beleven!

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 27-12-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:25
weet iemand waar en of ik een gravelbike kan huren in de omgeving van Arnhem? ( Het liefst zo dicht mogelijk bij Arnhem.)

Vriendin is geïnteresseerd, maar om meteen een fiets aan te schaffen is ook weer zo'n stap. Een keertje met mij mee zou een goede test kunnen. zijn, maar dan moet er natuurlijk wel een fiets aanwezig zijn. MTB's kan ik wel huren in de omgeving, maar wil graag dus specifiek een gravel

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
Hopjesvla79 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:37:
weet iemand waar en of ik een gravelbike kan huren in de omgeving van Arnhem? ( Het liefst zo dicht mogelijk bij Arnhem.)

Vriendin is geïnteresseerd, maar om meteen een fiets aan te schaffen is ook weer zo'n stap. Een keertje met mij mee zou een goede test kunnen. zijn, maar dan moet er natuurlijk wel een fiets aanwezig zijn. MTB's kan ik wel huren in de omgeving, maar wil graag dus specifiek een gravel
Heb laatst aan een SR vanuit Cadans (https://www.cafecadans.nl/) meegedaan en er werd toen aangegeven dat er eventueel ook gravelbikes te huren waren dus wellicht even een mailtje of belletje aan wagen.
We zijn van daaruit gaan gravelen op de Posbank en dat was een mooie route en lekker dichtbij.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vorige week gaf de rechter shifter van m’n fiets aan dat de batterij ver leeg was.
Komt natuurlijk omdat het toen vroor en de fiets in een koude schuur hangt.
Na de eerste melding gewoon de rit kunnen voltooien.
Voor de zekerheid vandaag even gecontroleerd, en ook nu 1x een melding en daarna niet meer. De app van SRAM gaf aan <20%, dus bij beide shifters de batterij maar vervangen.
Fiets komt uit maart 2022, dus ze zaten er ook al bijna 2 jaar in.
Hopelijk gaan de nieuwe weer net zo lang mee. Hoewel ik altijd wel reserve bij heb.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 00:16
Bij mij hebben ze het ook zo'n 2 jaar volgehouden (en 24 duizend km) waarbij de melding op de garmin kwam van een van de shifters. (en ledje was rood toen ik daarna op knopje drukte)
Heb ze toen ook maar beide vervangen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Eerste gravelrit van het jaar (en de laatste 3 maanden) is nu een feit. 112km over de Veluwe met een kleine groep georganiseerd door Erwin Sikkens.

Hele leuke dag ondanks de regen, maar daarna een uur lang in Apeldoorn met doorweekte kleding moeten wachten op een trein die mij wel binnenliet. Zo veel aan het rillen dat er mensen bij mij kwamen checken of ik wel in orde was. Jammer dat de conducteurs niet zo aardig waren.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:49
Yakolev schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:36:
Eerste gravelrit van het jaar (en de laatste 3 maanden) is nu een feit. 112km over de Veluwe met een kleine groep georganiseerd door Erwin Sikkens.

Hele leuke dag ondanks de regen, maar daarna een uur lang in Apeldoorn met doorweekte kleding moeten wachten op een trein die mij wel binnenliet. Zo veel aan het rillen dat er mensen bij mij kwamen checken of ik wel in orde was. Jammer dat de conducteurs niet zo aardig waren.
Waarom kon je niet mee dan? In het weekend is er toch geen restrictie qua uren en in de winter lijken de fietsplekken me niet heel populair. Fiets en NS is sowieso niet echt een combi, heb vaak geprobeerd auto te laten staan omdat het maar 7,50 is met studentenov en je dan geen lus hoeft te fietsen, maar fietsenrek op trekhaak is zoveel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Ze rijden met die ouderwetse treinen op dat traject (Utrecht - Apeldoorn) waar er geen fatsoenlijke fietsruimtes zijn. De treinen waren redelijk druk, maar had er makkelijk in kunnen passen. (al zet ik even de fiets rechtop).
Fietskaartje had ik ook gewoon (en zelfs een 1ste klas abbo). Na een uur wachten ben ik er maar zsm in geklommen om dat gezeik te voorkomen.

Volgende keer fiets ik wel naar Putten / Ermelo toe om de stoptrein te pakken, leermomentje.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:52
Wie gebruikt er een gravelbike voor woon-werk verkeer? Ik zit hierover na te denken omdat een gravelbike voor de wat slechtere dagen beter is qua banden, montage spatborden, evt tassen.

Daarnaast wil ik hem inruilen voor mijn MTB, die gebruik ik nu hooguit 5 keer per jaar. Ik vind het gewoon te veel moeite om hem op de auto te zetten etc. Terwijl ik met de gravelbike leukere routes direct in de buurt heb. (omgeving Zwolle). Dus zit te denken aan 2 wielsets (heb ik al) met wat dikkere banden met profiel voor het ruigere werk en een wielset voor woon-werk.

Gewetensvraag is of mijn huidige racefiets dit ook al kan (max. 33 mm), alleen gevoelsmatig gebruik ik die liever voor het mooiere weer. En daarnaast wil ik ook gaan bikepacken met wat vrienden.

Als ik kies voor een gravelbike, is de volgende vraag of ik er één wil met een voorvorkvering? Dan staat hij weer wat verder weg van mijn racefiets en kan ik af en toe mee (die 5 keer in het jaar dus) dat mijn vrouw graag wil MTBen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44
@Wadam Yep hierzo. Gebruik een Canyon Grizl voor woon-werk, supermarkt, stad etc. Spatborden zitten erop en Ortlieb Quick Rack voor de fietstas. Gebruik hem ook om te gravelen uiteraard- :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Wadam schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:44:
Wie gebruikt er een gravelbike voor woon-werk verkeer? Ik zit hierover na te denken omdat een gravelbike voor de wat slechtere dagen beter is qua banden, montage spatborden, evt tassen.

Daarnaast wil ik hem inruilen voor mijn MTB, die gebruik ik nu hooguit 5 keer per jaar. Ik vind het gewoon te veel moeite om hem op de auto te zetten etc. Terwijl ik met de gravelbike leukere routes direct in de buurt heb. (omgeving Zwolle). Dus zit te denken aan 2 wielsets (heb ik al) met wat dikkere banden met profiel voor het ruigere werk en een wielset voor woon-werk.

Gewetensvraag is of mijn huidige racefiets dit ook al kan (max. 33 mm), alleen gevoelsmatig gebruik ik die liever voor het mooiere weer. En daarnaast wil ik ook gaan bikepacken met wat vrienden.

Als ik kies voor een gravelbike, is de volgende vraag of ik er één wil met een voorvorkvering? Dan staat hij weer wat verder weg van mijn racefiets en kan ik af en toe mee (die 5 keer in het jaar dus) dat mijn vrouw graag wil MTBen..
Yep, ik gebruik ook m'n gravelbike voor W-W ritjes. Bevalt prima op 42mm banden. Lekker comfortabel ook naar werk toe :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Hier ook de grizl met spatborden en tailfin en 32/34mm slicks. (en deze week met 35mm studs voorband)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:03
Ik zit met een dilemma waar ik niet uitkom zonder input gebaseerd op ervaring. De gemiddelde LBS wil gewoon een fiets verkopen en zegt dat alles kan en technisch klopt dat ook wel.

TLDR; wat is het verschil in weggedrag tussen een wegfiets en gravelbike met ~gelijke geometrie (balhoofdhoek van 73,9 vs 72) en 28 vs 34mm banden?

Ik ben niet de kortste, 1m92 (BBL 92cm) en zoek een nieuwe fiets. Deze fiets zal grotendeels op de weg gebruikt worden met 10~15% van de tijd een gravelpaadje, gravel light zullen we dat maar noemen?

Een endurance fiets met ruimte voor bredere banden zou dus perfect zijn. Een Canyon Endurace of Trek Domane bijvoorbeeld. Maar dan wordt voor mijn lengte en flexibiliteit het balhoofd al snel maatje dranghek.

De huidige Trek Emonda in maat 60 (Bike Insights) voldoet prima. Er zit een lage headset op van 9mm en een Di2 houder van 2mm. Daarnaast een 6 graden stuurpen van 120mm met een 75mm reach stuur.

Nu weer terug naar de balhoofdlengte; je moet een fiets kopen die goed zit, dat klopt. Maar ik wil gewoon geen balhoofd zoals op een 60 Trek Domane of XL Canyon Endurace. Dat vind ik niet mooi.

Daarom zit ik nu in het graveltopic. Gravelfietsen hebben een stack die in de buurt komt van mijn Emonda en een balhoofdlengte die acceptabel is voor mij.

En daar komt de Bianchi Impulso om de hoek kijken.

Ik zal jullie het rekenen besparen, de nieuwe Bianchi Impulso komt zo goed als overeen met 15 a 20mm spacers en 110 a 120mm stuurpen. (Bike Insight) Ik weet dat de reach flink langer is. Ik ben echter vrij flexibel in de horizontale afstand tussen zadel en trapas. Dus daar kan ik gemakkelijk 10mm winnen bijvoorbeeld.

Ik kijk dus ook naar de totale lengte van de bovenbuis. Reach vertelt maar de halve waarheid in mijn geval.

Op dit moment staat de Emonda met een 130mm stuurpen op de trainer en dat lijkt misschien nog wel beter te zijn, dan voelt het iets natuurlijker om een vlakke rug te hebben. Maar daar heb ik nog geen 2 uur achtereen op gezeten..

Zit er ergens een denkfout als ik een Impulso met ~34/35mm banden vergelijk met mijn huidige Emonda en denk dat het ongeveer overeenkomt qua rijgedrag?

De balhoofdhoek is wat vlakker dus hij zal wat luier sturen, maar is dit echt merkbaar of ben je er na 1 ritje aan gewend? Als ik van MTB wissel naar Emonda na een flinke tijd op de ene gereden te hebben, dan moet ik een paar bochten wennen maar dan rijdt het gewoon goed. Ook andersom, het is niet meer dan wennen. Daarnaast heeft een gravelbike een langere wielbasis maar dat verschil is bij mijn MTB vs Emonda nog veel groter.

Ik rijd op de openbare weg en kan niet elke bocht perfect aansnijden. Dus er is altijd ruim voldoende reserve.

Oja, een bikefit? Dan moet ik er 5 doen en dan het gemiddelde nemen van alle 5.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@Ruud zonder bikefit lijkt het me nog steeds dat je zelf inschat welke geometrie goed bij je past?

Met een (goede) bikefit kun je dit iets objectiever laten vast stellen. Sommige bikefitters kunnen op basis van je fit zelfs specifiek advies geven over welk merk en model bij jouw lichaam past ( ik weet dat Koppel dit doet bijv).

Verder kun je gravel light wmb prima op een endurance doen met 32mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ik zou niet te lang nadenken en gewoon die Impulso RC kopen O+ wel in (een vorm van) Celeste natuurlijk.

Rijgedrag ben je na een paar km aan gewend, enige punt wat ik zou hebben is dat 34mm banden waarschijnlijk een beetje verloren in de/het vork/frame zullen zitten. 40mm p-zero bandjes zullen waarschijnlijk beter staan en waarschijnlijk ook beter vallen op de standaard velgen.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06 10:55
Wadam schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:44:
Ben mij er wel voor aan het orienteren.

Merk dat ik de racefiest toch niet voor w-w gebruik.
Nu overweeg ik ook een gravelbike en dan met spatborden en verlichting voor w-w en zonder voor een ritje op het gravel. Met mooi weer dan op de racert en bij slecht weer of voor intervallen op de Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Requiem19 Ik begrijp het advies van de bikefit. Ik rijd al een jaar of 4 a 5 op de Emonda en dat gaat goed. Daarnaast rijd ik al flink wat langer op eerdere fietsen. Dus ik verwacht dat ik wel weet wat mijn lichaam aan kan. Bij toeval ging ik een 130mm pen testen en dat gaat ook goed.

En daarnaast heb ik niet echt een hoge pet op van een bike fit. Vijf fits is 5x een ander antwoord. Als je specifieke klachten hebt, prima, dan kun je daar op focussen. Maar ik heb geen klachten.

@GWBoes De RC is alleen in Celeste metallic te krijgen ;) Maar dat is wel de reden dat ik naar een Bianchi kijk. Mijn Trek MTB is niet voor niets voor een groot deel Miami Green ;)

De ~35mm was een idee, het moet inderdaad niet te iel ogen. Nou is de Impulso geschikt tot 42mm en heeft ie een vrij scherpe vork als ik het op de foto's. Maar het kan inderdaad goed zijn dat 35mm bandjes te ielig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruud op 19-01-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 21:18
@Ruud is er een mogelijkheid om een dergelijke fiets te testen als je zo twijfelt over de verschillen/wennen in rij gedrag?

Ik gebruik(te) voor w-w ook een gravelbike, Checkpoint met 38mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:06
Ruud schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:41:
Ik zit met een dilemma waar ik niet uitkom zonder input gebaseerd op ervaring. De gemiddelde LBS wil gewoon een fiets verkopen en zegt dat alles kan en technisch klopt dat ook wel.

TLDR; wat is het verschil in weggedrag tussen een wegfiets en gravelbike met ~gelijke geometrie (balhoofdhoek van 73,9 vs 72) en 28 vs 34mm banden?

Ik ben niet de kortste, 1m92 (BBL 92cm) en zoek een nieuwe fiets. Deze fiets zal grotendeels op de weg gebruikt worden met 10~15% van de tijd een gravelpaadje, gravel light zullen we dat maar noemen?

Een endurance fiets met ruimte voor bredere banden zou dus perfect zijn. Een Canyon Endurace of Trek Domane bijvoorbeeld. Maar dan wordt voor mijn lengte en flexibiliteit het balhoofd al snel maatje dranghek.

De huidige Trek Emonda in maat 60 (Bike Insights) voldoet prima. Er zit een lage headset op van 9mm en een Di2 houder van 2mm. Daarnaast een 6 graden stuurpen van 120mm met een 75mm reach stuur.

Nu weer terug naar de balhoofdlengte; je moet een fiets kopen die goed zit, dat klopt. Maar ik wil gewoon geen balhoofd zoals op een 60 Trek Domane of XL Canyon Endurace. Dat vind ik niet mooi.

Daarom zit ik nu in het graveltopic. Gravelfietsen hebben een stack die in de buurt komt van mijn Emonda en een balhoofdlengte die acceptabel is voor mij.

En daar komt de Bianchi Impulso om de hoek kijken.

Ik zal jullie het rekenen besparen, de nieuwe Bianchi Impulso komt zo goed als overeen met 15 a 20mm spacers en 110 a 120mm stuurpen. (Bike Insight) Ik weet dat de reach flink langer is. Ik ben echter vrij flexibel in de horizontale afstand tussen zadel en trapas. Dus daar kan ik gemakkelijk 10mm winnen bijvoorbeeld.

Ik kijk dus ook naar de totale lengte van de bovenbuis. Reach vertelt maar de halve waarheid in mijn geval.

Op dit moment staat de Emonda met een 130mm stuurpen op de trainer en dat lijkt misschien nog wel beter te zijn, dan voelt het iets natuurlijker om een vlakke rug te hebben. Maar daar heb ik nog geen 2 uur achtereen op gezeten..
Ik ben zelf ook afkomstig van een Emonda (uit 2017, H2-geometrie) en ik heb de overstap gemaakt op de Orbea Terra aangezien die qua geometrie behoorlijk overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Koenbr schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Ik ben zelf ook afkomstig van een Emonda (uit 2017, H2-geometrie) en ik heb de overstap gemaakt op de Orbea Terra aangezien die qua geometrie behoorlijk overeenkomt.
Die is qua geo zo goed als gelijk inderdaad. Hoe beviel de overstap? Wat viel het meest mee en tegen?

@RR46 De Trek store in de buurt wilde me direct een Checkpoint meegeven. Nou haal ik geen lol uit fietsen in de regen en bagger dus dat aanbod heb ik even geparkeerd. Maar die mogelijkheid is er dus wel. Op de parkeerplaats andere bandjes erop en testen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Even voor een gravelbike, die ook voor w-w wordt gebruikt en dan asfaltmeters zal moeten knallen. Maakt een 1by of een 2by nog uit?

Zelf neig ik als normale asfalt rijder naar een 2by. Ook omdat ik voor lange stukken nogal gevoelig ben de voor mij comfortabelste vermogen/cadans/snelheids (rekenkundig klopt er niets van) verhouding.

Is mijn aanname correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
RobbieHifi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:17:
Even voor een gravelbike, die ook voor w-w wordt gebruikt en dan asfaltmeters zal moeten knallen. Maakt een 1by of een 2by nog uit?

Zelf neig ik als normale asfalt rijder naar een 2by. Ook omdat ik voor lange stukken nogal gevoelig ben de voor mij comfortabelste vermogen/cadans/snelheids (rekenkundig klopt er niets van) verhouding.

Is mijn aanname correct.
Vul je huidige en nieuwe verzet even in op ritzelrechner.de met de juiste bandenmaat en je weet of je jouw favoriete verzet hebt met een 1x.

Als dat zo is, geen probleem.

Als dat niet zo is kun je nog wat spelen met cassettes of voorbladen om te kijken of je op je gewenste verzet uitkomt als je dat aanpast.

Je bent met een 2x sowieso flexibeler en hebt kleinere stapjes. Maar ook daarmee kun je zomaar verkeerd uitkomen in vergelijking met je huidige fiets.

Ritzelrechner vertelt het je ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ruud op 19-01-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ruud schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:31:
[...]

Vul je huidige en nieuwe verzet even in op ritzelrechner.de met de juiste bandenmaat en je weet of je jouw favoriete verzet hebt met een 1x.

Als dat zo is, geen probleem.

Als dat niet zo is kun je nog wat spelen met cassettes of voorbladen om te kijken of je op je gewenste verzet uitkomt als je dat aanpast.

Je bent met een 2x sowieso flexibeler en hebt kleinere stapjes. Maar ook daarmee kun je zomaar verkeerd uitkomen in vergelijking met je huidige fiets.

Ritzelrechner vertelt het je ;)
Het is meer het gevoel. Dus komt vaak dat ik net een tandje hoger of lager wil schakelen, voor comfort op lange stukken wanneer ik solo. Het hangt dan vaak af van de wind. Dus het is niet eens hetzelfde verzet dat ik graag rij. Ook of ik al dan niet goede benen heb, waarbij ik voor w-w denk ik ook een tikje langzamer zal zijn dan mijn gewone trainingsritten.

Maar als ik mijn huidige geneuzel al heb op de racert, dan zal dat op de gravelbike ook zo zijn en dan wat extra verzetten te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46

Is mijn aanname correct.
Het is vooral een persoonlijke afweging. Zelf vind ik een enkel blad geweldig (en neem ik voor lief dat de stapjes wat groter zijn) op een gravel bike.

Is natuurlijk ook een beetje bepalend in welk terrein je voornamelijk fietst. Heuvelachtig of juist erg vlak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

Is mijn aanname correct.
Voor Nederland gewoon 1by (tenzij je misschien in Limburg woont)
Ik heb volgens mij 46 voorblad (icm 11-36 cassette)

Prima te fietsen met windkracht 8 tegen, 15km/u of wind mee tot zeg 50km/u
Misschien als je erg gevoelig bent voor bepaalde cadans dat je gaat zeuren over gatenkaas ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 19-01-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:52
En wat zijn de overwegingen mbt een voorvorkvering? Maak je hiermee je fiets een stuk veelzijdiger, of weegt dat niet op tegen het nadeel (onderhoud/gewicht/stijfheid op harde ondergrond)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:06
Ruud schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:55:
[...]

Die is qua geo zo goed als gelijk inderdaad. Hoe beviel de overstap? Wat viel het meest mee en tegen?
Ik heb er direct een stuur op gezet zonder flair, zodoende komt het qua feel nog meer overeen. Fiets voelt qua stijfheid vergelijkbaar aan. Ik vind de fiets ietsjes minder scherp sturen en iets minder wendbaar aanvoelen. Grootste ‘nadeel’ (wat ik al tijdens een testritje opmerkte), is dat de fiets een stukje zwaarder is. Maar goed, dat geldt voor zowel elke overstap van velg- naar schijfremmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Wadam schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:26:
En wat zijn de overwegingen mbt een voorvorkvering? Maak je hiermee je fiets een stuk veelzijdiger, of weegt dat niet op tegen het nadeel (onderhoud/gewicht/stijfheid op harde ondergrond)?
Voor woon-werk totaal onzinnig.
Voor gravel tja, als je het nodig hebt kan je misschien beter een mtb kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
voor woon-werk zou ik het niet per se nodig hebben. Voor gravel vind ik het persoonlijk heerlijk en zie niet in dat het alleen maar op een mtb zou moeten ... Maar goed, ben daar welllicht iets minder puur in, in wat wel en niet moet kunnen op een gravel ..

[ Voor 23% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-01-2024 23:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt_swiss
  • Laatst online: 23:04
Hangt er vooral van af hoe je gravel ziet. Je komt met wat vering veel beter weg op de MTB routes van NL, star gaat dat wel totdat je polsen het opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:41
dt_swiss schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 07:05:
Hangt er vooral van af hoe je gravel ziet. Je komt met wat vering veel beter weg op de MTB routes van NL, star gaat dat wel totdat je polsen het opgeven.
Verschilt weer sterk per route en per fiets. Een wortelroute als Rhenen of remkliproute als Ameringen wil je niet zonder vering doen, een route als Ede is prima op mijn Orbea Terra (maar was nog steeds niet te doen op mijn oude Topstone). Dat heeft denk ik met de manier waarop de voorvork is opgebouwd en de stijfheid van het stuur te maken.

Vering voor woon-werk zou ik zeker niet doen, kost je kracht en onderhoud en is echt niet nodig.

Je zegt nu trouwens wel dat je de fiets grotendeels op de weg zal gebruiken, maar onverhard is zo veel leuker dat je daar vanzelf voor gaat omfietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
En dan is er nog een tussenvariant met de verende Stuurpen, volgens mij hier door een aantal in gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Tja MTB routes noem ik nou niet echt gravel routes, leuk om er misschien bij te pakken als je een rit maakt.
Maar gravel zie ik als leuke paden met grind etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
DDX schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:40:
Tja MTB routes noem ik nou niet echt gravel routes, leuk om er misschien bij te pakken als je een rit maakt.
Maar gravel zie ik als leuke paden met grind etc.
Dat hangt dus echt sterk van de gravelbike af (en banden). Vlak voor ik de Orbea kocht heb ik nog een keer de route van ede op de topstone geprobeerd en na 1/3e ben ik volledig gesloopt afgehaakt (en dit keer niet alleen omdat alles zwaar liep. Vooral polsen, schouder en hoofd waren echt klaar met het gerammel). Met dezelfde banden (overgezet) doe ik regelmatig de volledige route nu op de Orbea. Voor woon werk knoop ik regelmatig Schaarsbergen, Arnhem, ede en Lunteren aan elkaar: 40 km singletrack (en 6 km Bbk). Dat is gewoon echt leuk op die fiets.

Dat it hem in de carbon zadelpen en ik vermoed vork + stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Afgelopen weekend tijdens het kijken van de cross-wedstrijd in Benidorm had ik het idee om eens te kijken naar de moderne geo van crossfietsen. Dat lijkt toch wel heel erg op een gravelfiets met langere stuurpen en iets kortere wielbasis.

De balhoofdhoek is net iets vlakker en de achterbrug is net ietsje langer als ik een 58 Checkpoint vergelijk met een XL Inflite. De Checkpoint zal dus iets gemoedelijker zijn.

Ergo, een 58 Checkpoint past prima als gravel-light fiets als je het mij vraagt. Als gravelfiets voor de echte MTB parcours zal een 61 beter zijn door die iets meer rechtop zithouding waardoor je meer controle zal hebben. Maar daar zal ik op een gravelfiets niet komen. Nogmaals, als je het mij vraagt ;)

De Impulso RC staat nog steeds bovenaan de emotie-lijst maar heeft twee nadelen;
Pressfit: op zich op te lossen door een andere crank (SRAM Red) met GXP as en een Wheels MFG bottom bracket
De prijs: misschien iets te als probeersel

Dan is een Trek Checkpoint een verstandige keuze. T47 bracket en een heel stuk vriendelijker geprijsd, zelfs na een fatsoenlijke wielset. Natuurlijk zit je dan met een Rival groep ipv een Force groep. Maar het echte verschil ga je pas zien als je naar een Red groep overstapt. Oh, en de opbergruimte in het frame is ook nog eens een heel groot pluspunt.

Nadeeltje van de Trek is de manier waarop de remleidingen weggewerkt zijn bij het balhoofd. Ik zal zo goed als geen spacers nodig hebben dus dan valt het me denk ik 100% mee.

De powermeter voor een Rival groep is ook nog eens veel vriendelijker geprijsd en heeft een minder wegwerp-gehalte dan een Force PM.

En als laatste is er een volledige Invisiframe kit te krijgen voor de Trek.

Rationeel is er maar 1 logische keuze. En die keuze wordt vandaag gemaakt. Of een Impulso RC of een Checkpoint SL6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Ruud schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:59:
Afgelopen weekend tijdens het kijken van de cross-wedstrijd in Benidorm had ik het idee om eens te kijken naar de moderne geo van crossfietsen. Dat lijkt toch wel heel erg op een gravelfiets met langere stuurpen en iets kortere wielbasis.

De balhoofdhoek is net iets vlakker en de achterbrug is net ietsje langer als ik een 58 Checkpoint vergelijk met een XL Inflite. De Checkpoint zal dus iets gemoedelijker zijn.

Ergo, een 58 Checkpoint past prima als gravel-light fiets als je het mij vraagt. Als gravelfiets voor de echte MTB parcours zal een 61 beter zijn door die iets meer rechtop zithouding waardoor je meer controle zal hebben. Maar daar zal ik op een gravelfiets niet komen. Nogmaals, als je het mij vraagt ;)

De Impulso RC staat nog steeds bovenaan de emotie-lijst maar heeft twee nadelen;
Pressfit: op zich op te lossen door een andere crank (SRAM Red) met GXP as en een Wheels MFG bottom bracket
De prijs: misschien iets te als probeersel

Dan is een Trek Checkpoint een verstandige keuze. T47 bracket en een heel stuk vriendelijker geprijsd, zelfs na een fatsoenlijke wielset. Natuurlijk zit je dan met een Rival groep ipv een Force groep. Maar het echte verschil ga je pas zien als je naar een Red groep overstapt. Oh, en de opbergruimte in het frame is ook nog eens een heel groot pluspunt.

Nadeeltje van de Trek is de manier waarop de remleidingen weggewerkt zijn bij het balhoofd. Ik zal zo goed als geen spacers nodig hebben dus dan valt het me denk ik 100% mee.

De powermeter voor een Rival groep is ook nog eens veel vriendelijker geprijsd en heeft een minder wegwerp-gehalte dan een Force PM.

En als laatste is er een volledige Invisiframe kit te krijgen voor de Trek.

Rationeel is er maar 1 logische keuze. En die keuze wordt vandaag gemaakt. Of een Impulso RC of een Checkpoint SL6.
Zowel mijn MTB als gravelbike hebben zo'n vakje in het frame. Af en te wel even de kelp eraf haen oma alles te laten drogen (er komt wel water in), maar ik vind dat echt een heel praktisch pluspunt. Er zit bij beide fietsen een schakeltje, fietspompje, bandenlichters+reparatiesetje en een tooltje in. Ja, dat kan ook in een zadeltasje, maar die worden vies, op mijn gravelbike wil ik ook met regelmaat een grote zadeltas mee (en dan moet je dus steeds wisselen) en het past niet met ass-savers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
supersoco80 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:06:
[...]

Zowel mijn MTB als gravelbike hebben zo'n vakje in het frame. Af en te wel even de kelp eraf haen oma alles te laten drogen (er komt wel water in), maar ik vind dat echt een heel praktisch pluspunt. Er zit bij beide fietsen een schakeltje, fietspompje, bandenlichters+reparatiesetje en een tooltje in. Ja, dat kan ook in een zadeltasje, maar die worden vies, op mijn gravelbike wil ik ook met regelmaat een grote zadeltas mee (en dan moet je dus steeds wisselen) en het past niet met ass-savers.
Mijn MTB heeft ook zo'n ruimte inderdaad. Ideaal vind ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
@Ruud ik wist het wel, zegt de eigenaar van een Checkpoint in maat 58 ;-)

Maar… wat bedoel je met “Invisiframe kit”?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
RR46 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:41:

Maar… wat bedoel je met “Invisiframe kit”?
https://www.invisiframe.c...oint-carbon-sl7-2022.html

Frame-bescherming. Heb t ook op de Fuel en voorgaande Santa Cruz MTB en bevalt me perfect. Op een matte fiets zie je het een beetje aangezien de matte structuur anders kan zijn tussen frame en folie. Op een glanzende fiets valt het niet echt op. Tenzij je natuurlijk echt de naden gaat zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
RR46 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:41:
Als de Impulso RC nog in XL te leveren is komt er een deze kant op. Duurt een maand of 3 maar het aanbod was te goed zodat het dicht in de buurt kwam van een Checkpoint SL6 met nette wielen. Dan maar behelpen qua bottom bracket en een rugzak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:35

Galois

1811 - 1832

Wie weet er een mooie gravelroute (75-100 km, een rondje) waarvan je zegt: "Wow, dat is echt een hele mooie!" :)

Ergens in het midden van het land (Gelderland, Overijssel... oid).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rinslll
Galois schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:42:
Wie weet er een mooie gravelroute (75-100 km, een rondje) waarvan je zegt: "Wow, dat is echt een hele mooie!" :)

Laatst op veluwezoom een route van Erwin Sikkens (van komoot "Veluwe gravel voor gravelbike) gefietst.
Was prachtig.
Ervaring is dat hij mooie routes heeft daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06 09:52

green divide stukje van rijden ? Of idd zoals hierboven aangeraden een van de veluwe routes. Je kan zijn Komoot eens checken.

[ Voor 12% gewijzigd door Mjelnir op 25-01-2024 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas

Lokaal rondje wat ik geregeld fiets (met allerlei variaties uiteraard) 100km Veluwe

Of nog iets centraler in NL: 100km met Kroondomeinen

[ Voor 11% gewijzigd door klaaas op 25-01-2024 10:29 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
rinslll schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:50:
[...]

Laatst op veluwezoom een route van Erwin Sikkens (van komoot "Veluwe gravel voor gravelbike) gefietst.
Was prachtig.
Ervaring is dat hij mooie routes heeft daar.
Heb laatst meegedaan een social ride met hem, je merkt wel echt dat hij er heel serieus mee bezig is. Continu ook stoppen voor borden om de toegang te checken.

Genoeg ''routebouwers'' die volgens mij gewoon wat point en click op Komoot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Erwin is er zeker serieus mee bezig, maar ik zie hem toch ook nog wel eens stukken fietsen waar dat niet is toegestaan. Niet dat ik dat nooit doe, maar met zijn exposure zou je verwachten dat de routes die hij publiceert dat soort stukken niet zouden bevatten.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
klaaas schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Lokaal rondje wat ik geregeld fiets (met allerlei variaties uiteraard) 100km Veluwe

Of nog iets centraler in NL: 100km met Kroondomeinen
ha die eerste is inderdaad een combinatie van 2 routes (Loenermark en Ginkel) die ik vaak rij. Leuk idee om het zo aan elkaar te knopen.

De Trans-Veluwe (Arnhem-Zwolle, 100km) van E.S. vond ik trouwens ook een leuke.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
klaaas schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:31:
Erwin is er zeker serieus mee bezig, maar ik zie hem toch ook nog wel eens stukken fietsen waar dat niet is toegestaan. Niet dat ik dat nooit doe, maar met zijn exposure zou je verwachten dat de routes die hij publiceert dat soort stukken niet zouden bevatten.
Ligt er misschien ook aan van wanneer de routes zijn?

Regelmatig dat ik nog paadjes tegenkom waar ik al zo vaak over ben gefietst, waar dan plots een "verboden te fietsen" bordje of sticker is toegevoegd.

Vind sowieso die omschrijvingen op de bordjes maar vaag en ook de website van Staatsbosbeheer vind ik vaag.
Vooral de
'Vrije toegang op wegen en paden' betekent dat er in het hele gebied gewandeld, gefietst of paardgereden mag worden.
Maar soms staat er (omgeving Utrechtse Heuvelrug midden-zuid) ook nog een toevoegsel van iets van "op de daartoe aangewezen paden" *.
Maar als ik dan de daadwerkelijke "aanwijzingen" zoek, zijn die er praktisch niet. Dan zou je bijna nergens mogen fietsen of wandelen en toch zie ik dat heeeeeeeel veel mensen dat doen?
Alleen enkele "fietspad" borden, maar die G13 zijn niet verplicht. G11 kom ik zelden tegen.
* Dat is wat anders dan de
'Geen toegang: - met fietsen en/of paarden buiten de daarvoor aangegeven route'.
Ik snap er soms geen snars meer van, boze wandelaars lach ik maar vriendelijk weg.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
TheTinusNL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:23:
[...]

Ligt er misschien ook aan van wanneer de routes zijn?

Regelmatig dat ik nog paadjes tegenkom waar ik al zo vaak over ben gefietst, waar dan plots een "verboden te fietsen" bordje of sticker is toegevoegd.

Vind sowieso die omschrijvingen op de bordjes maar vaag en ook de website van Staatsbosbeheer vind ik vaag.
Vooral de

[...]

Maar soms staat er (omgeving Utrechtse Heuvelrug midden-zuid) ook nog een toevoegsel van iets van "op de daartoe aangewezen paden" *.
Maar als ik dan de daadwerkelijke "aanwijzingen" zoek, zijn die er praktisch niet. Dan zou je bijna nergens mogen fietsen of wandelen en toch zie ik dat heeeeeeeel veel mensen dat doen?
Alleen enkele "fietspad" borden, maar die G13 zijn niet verplicht. G11 kom ik zelden tegen.
* Dat is wat anders dan de

[...]

Ik snap er soms geen snars meer van, boze wandelaars lach ik maar vriendelijk weg.
Situatie kan idd snel veranderen. En als dat dan met een extra sticker o.i.d. gebeurt is dat nog wel snel een keer te zien. Als ze echter de bordjes met kleine letters gaan vervangen wordt het lastig. Zo is er hier in de buurt een stuk bos waar je sinds kort blijkbaar niet meer mag fietsen. Ik durf iig te zweren dat het wel mocht en nu staat er op de bordjes expliciet een regel bij dat fietsen alleen op de aangewezen paden mag (wat dan dus fietspaden of MTB-routes zijn).

Wat ik helemaal vaag vind is bordjes met 'vrije wandeling op wegen en paden'. Vaak staat er dan onder nog een verduidelijking van wat er wel en niet mag. B.v. dat motorrijtuigen niet zijn toegestaan. Dat impliceert dat rijtuigen zonder motor wel zijn toegestaan. Maar valt dat dan onder wandelen? :?

Doe mij de bordjes van Geldersch Landschap en Kastelen maar: vrij wandelen en fietsen op wegen en paden :9

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
Ruud schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Als de Impulso RC nog in XL te leveren is komt er een deze kant op. Duurt een maand of 3 maar het aanbod was te goed zodat het dicht in de buurt kwam van een Checkpoint SL6 met nette wielen. Dan maar behelpen qua bottom bracket en een rugzak :+
Het duurt inderdaad 10-12 weken maar dan kan ik gaan ervaren hoe de overstap van wegfiets naar gravelwegfiets bevalt.

Ik zag dat er ook een Force D2 crank arm met powermeter is. Dus geen nood om de powermeter met de kettingwielen weg te gooien. Ik weet dat men zegt dat ze tienduizenden kilometers mee kunnen. Maar ik vind het niet oke, net zoals de wireless blips die weggegooid kunnen worden als de batterij leeg is. Die gedachtengang vind ik echt niet oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Gisteren helaas een tak tussen m'n derailleur gehad en daardoor de derailleur hanger afgebroken, gelukkig wel een kettingpons bij me en hierdoor 15km met een fixie kunnen fietsen om weer bij de auto te komen.

Nu keek ik thuis en blijkt de derailleur ook schade te hebben bij de b-schroef. Schroef is krom en de casing waar de schroef in moet is gebarsten

Iemand een idee of dit nog te repareren is of mag ik ook nog een nieuwe SRAM Apex AXS bestellen a 200 euro :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdakyhpO_v87-9SC_FqYU2DyLqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWBKL4iNdAPjUqo2CpVZ6FlG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybDRPt8EMvcF1NNKVw6DTTU0wRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDNQxy1AQEzHKvEmGWEM37xW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 29-01-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mijn vriendin wil misschien ook de stap maken naar het gravellen maar wil, begrijpelijk, niet meteen de hoofdprijs betalen. Zeg maar €1000 max.

Wat zouden jullie doen? Momenteel had ze een Bulls Grinder 2 met Sora afmontage gevonden en ik een Cube Nuroad WS met GRX400 afmontage.
Ik neig naar de Cube.
https://www.mantel.com/bulls-grinder-2-2022
https://www.mantel.com/cube-nuroad-ws-2022

Iemand nog een ander leuk idee? Ik weet het zelf ook niet zo goed in deze prijsklasse (zou zelf zeggen gooi er nog iets tegenaan, maar snap dat ze eerst iets goedkopere wil om te proberen)

[ Voor 15% gewijzigd door Hopjesvla79 op 29-01-2024 15:01 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
100% die Cube. veel betere afmontage dan die Bulls. Ook gravel specifiek met bijbehorende voordelen (range en clutch derailieur).
Remmen zijn niet ideaal, maar die Spyre's met hun 2 zijdige actuatie zijn wel het beste wat je in mechanische remmen kan krijgen voor normaal geld. De Shimano remmen op die Bulls zijn dan nog een stap terug.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
GWBoes schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:09:
100% die Cube. veel betere afmontage dan die Bulls. Ook gravel specifiek met bijbehorende voordelen (range en clutch derailieur).
Remmen zijn niet ideaal, maar die Spyre's met hun 2 zijdige actuatie zijn wel het beste wat je in mechanische remmen kan krijgen voor normaal geld. De Shimano remmen op die Bulls zijn dan nog een stap terug.
ja precies, dat dacht ik inderdaad ook. Maar moet ook bekennen dat ik dus in dit segment niet veel kaas van heb gegeten qua kwaliteit.

Naar hydraulische remmen is zo te zien wel meteen een hele stap omhoog geloof ik, dat is dan wel weer jammer. (moet bekennen dat na de aankoop van een Koga stadsfiets een aantal jaren geleden met hydraulische remmen in ook wel een beetje verbaasd ben dat er nog zoveel mechanisch te koop is)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Om te kijken of het iets is zou ik eerst eens kijken of er niet ergens een 2e hands te vinden is. Krijg je misschien net wel iets leuks met hydraulische remmen bijvoorbeeld.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ElPaco schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:17:
Om te kijken of het iets is zou ik eerst eens kijken of er niet ergens een 2e hands te vinden is. Krijg je misschien net wel iets leuks met hydraulische remmen bijvoorbeeld.
klopt, maar dan kan die niet op het fietsenplan ;)

Zijn ook nog aan het kijken of we niet erg na een kunnen huren. Ze is bekend met MTB's van vroeger, dus helemaal onbekend met fietsen is ze niet, maar ze moet het wel weer helemaal oppakken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hopjesvla79 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:58:
mijn vriendin wil misschien ook de stap maken naar het gravellen maar wil, begrijpelijk, niet meteen de hoofdprijs betalen. Zeg maar €1000 max.

Wat zouden jullie doen? Momenteel had ze een Bulls Grinder 2 met Sora afmontage gevonden en ik een Cube Nuroad WS met GRX400 afmontage.
Ik neig naar de Cube.
https://www.mantel.com/bulls-grinder-2-2022
https://www.mantel.com/cube-nuroad-ws-2022

Iemand nog een ander leuk idee? Ik weet het zelf ook niet zo goed in deze prijsklasse (zou zelf zeggen gooi er nog iets tegenaan, maar snap dat ze eerst iets goedkopere wil om te proberen)
Ik weet niet welke maat je zoekt, maar ik heb nog een Ridley Kanzo A zwart met Apex 1x11 en hydraulische remmen in de aanbieding in maat XXS (tot ca. 163cm).
Is ongeveer 200km meegefietst, nog geen jaar oud en gaat weg omdat we op zoek gaan naar een elektrische variant.
Vraagprijs €1250, maar valt over te praten.

https://www.ridley-bikes.com/nl_NL/bikes/SBIXTARID909

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
GrooV schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:06:

Iemand een idee of dit nog te repareren is of mag ik ook nog een nieuwe SRAM Apex AXS bestellen a 200 euro :(
Nee heb je, ja kun je krijgen toch? Ik zou het gewoon proberen. Hanger vervangen, lekker van die schroef afblijven en kijken wat ie doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 21:58
MrAngry schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:48:
[...]

Nee heb je, ja kun je krijgen toch? Ik zou het gewoon proberen. Hanger vervangen, lekker van die schroef afblijven en kijken wat ie doet..
Of een nieuw boutje erin. Is gewoon een standaard boutje. Ff de afstand opmeten en bij de hornbach oid halen. Desnoods beetje secondelijm in de barst, zoveel druk komt er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
magic_nl schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:38:
[...]

Ik weet niet welke maat je zoekt, maar ik heb nog een Ridley Kanzo A zwart met Apex 1x11 en hydraulische remmen in de aanbieding in maat XXS (tot ca. 163cm).
Is ongeveer 200km meegefietst, nog geen jaar oud en gaat weg omdat we op zoek gaan naar een elektrische variant.
Vraagprijs €1250

https://www.ridley-bikes.com/nl_NL/bikes/SBIXTARID909
bedankt voor het aanbod, maar die is helaas echt te klein (zoek maat S/M), jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 29-01-2024 20:19 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Hopjesvla79 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:24:
[...]

klopt, maar dan kan die niet op het fietsenplan ;)

Zijn ook nog aan het kijken of we niet erg na een kunnen huren. Ze is bekend met MTB's van vroeger, dus helemaal onbekend met fietsen is ze niet, maar ze moet het wel weer helemaal oppakken.
Je kan even navragen bij je fietsen plan maar vaak is tweedehands met een koopcontractje en betaalbewijs ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Fedde schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Of een nieuw boutje erin. Is gewoon een standaard boutje. Ff de afstand opmeten en bij de hornbach oid halen. Desnoods beetje secondelijm in de barst, zoveel druk komt er niet op.
De bus waar de bout in moet is ook gescheurd, heb geen zin om weer ergens te staan en niet verder te kunnen.
Pagina: 1 ... 47 ... 77 Laatste