Matje:
Vroeger: Thermarest uberlite half length, ging snel lek, elke 2 uur bijblazen in Slovenië, niet doen
Nu: sea to summit utlralite large, perfect
Halve lengte matje ging prima voor mij in de zomer, maar ik wilde wel iets breed genoeg zodat mijn armen er ook op passen. Dat was niet zo met de allerkleinste.
In de kou Thermarest xtherm, topmatje, heb het al 5 jaar ofzo, ook gebruikt voor alpinisme en Canada.
Slaapzak:
3 stuks van cumulus verschillende temperaturen, topmerk, Toray is prima stof maar ik zou een grote rits nemen. Panyam winter serie heeft de goede rits, xlite heeft toch iets dat vaak vastloopt. Ze doen ook volledig custom als je wil.
Bivakzak/tent:
Decathlon 900 tunneltent 2p. 1,8kg, iets meer plek, evt voor samen met vriendin, dan is het wel krap.
OR Helium bivy, werkt top zolang het niet regent, gebruik ik voor overnighters of plekken met veel shelters/accomodatie.
Als je genoeg geld hebt koop je misschien beter een dure 1p tent, je hebt veel keus vanaf 600-700gram, zelfs dubbelwandig. De decathlon tenten zijn top voor prijs/kwaliteit
Verder:
opblaaskussen alpkit, essentieel voor mij, ook om te kunnen lezen in comfort savonds.
Soto windmaster stove, gaat enkel mee op lange trips waar niet altijd goed eten te koop is met 900ml alpkit titanium pot. Maakt dan oatmeal, pasta, vanalles. Is goede maat voor 1 persoon, krap met 2, dan voeg je nog klein potje toe voor saus of dergelijke.
In derdewereldlanden wil je zo'n UV steripen, maat had een mee in Afrika. Mijn systeem zijn een paar katadyn forte pilletjes. Ultralicht en werkt top maar smaakt naar zwembad.
[
Voor 5% gewijzigd door
cedrix5 op 30-08-2023 16:48
]