Het grote gravelbike topic (Deel 1)

Pagina: 1 ... 32 ... 73 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-04 20:22

gvg

loyske schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:58:
......
De alu Grizl heeft wel een schroefgat boven de thru-axle, dus het Ortlieb rack is geen probleem 8)
Bij de Ortlieb quickrack moet je dan wel nog even met een vijl aan de slag of een andere thru axle monteren, want de haken van de quickrack komen tegen de thru axle aan kwam ik achter. En ik zag geen manier om de hendel die het probleem is te demonteren.

Zie bijvoorbeeld ook: https://www.reddit.com/r/...e_ortlieb_quick_rack_but/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:20
cedrix5 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:24:
Schijnt dat hun 12-speed 1x cassette voor GRX ook tot 50/51 gaat zoals mtb. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor dat te koop is want heb ik wel zin in. Al is een 2x optie met lagere versnellingen ook wel welkom. Nu is mijn enige optie T.a. specialites bladen in 44/28. Met 1x kan je je chainring wat aanpassen naargelang de nood om range onderaan/bovenaan te hebben, vind ik wel handig.
Ik vond die verhalen over grote gaten altijd nogal geneuzel (mtb achtergrond). Maar ik moet zeggen dat ik nu met een 11-32 op de gravelfiets de stappen geregeld te groot vind. Een 2x setup met voor de vakantie een andere cassette vind ik inmiddels wel ideaal.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 07:52

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

gvg schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:05:
[...]

Bij de Ortlieb quickrack moet je dan wel nog even met een vijl aan de slag of een andere thru axle monteren, want de haken van de quickrack komen tegen de thru axle aan kwam ik achter. En ik zag geen manier om de hendel die het probleem is te demonteren.

Zie bijvoorbeeld ook: https://www.reddit.com/r/...e_ortlieb_quick_rack_but/
Je bedoelt de originele DT-Swiss hendel?
Ik heb gelezen dat die wel te demonteren is.
Maar schijnbaar zijn er verschillende versies in omloop.
Schijnt alleen de eerste keer erg lastig te gaan.
Daarna zou ik ‘m ook niet meer terug doen, bang ze onderweg te verliezen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-04 20:22

gvg

magic_nl schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:29:
[...]

Je bedoelt de originele DT-Swiss hendel?
Ik heb gelezen dat die wel te demonteren is.
Maar schijnbaar zijn er verschillende versies in omloop.
Schijnt alleen de eerste keer erg lastig te gaan.
Daarna zou ik ‘m ook niet meer terug doen, bang ze onderweg te verliezen.
Lijkt er inderdaad op dat er verschillende versies zijn. Heb je zowel voor als achter een hendel, zoals op mijn Grizl AL 7, dan zijn ze kennelijk niet te demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Die "Speedcore"-versie gemaakt in Italie ziet er interdaad interessant uit... ben benieuwd wanneer de 32-40mm formaten beschikbaar komen, vooralsnog heb ik alleen sub30 kunnen vinden. De tweede wielset is inmiddels onderweg, heb een mavic allroad pro carbon-set voor ~€900 (+50€ voor een 15mm-compatibele vooras voor mijn huidige fiets) gevonden... ben benieuwd, heb die set een beetje op basis van onzinargumenten gekocht IMHO (aanbiedingsprijs t.o.v. gangbare prijs, lage velghoogte, redelijke breedte & ratchet freehub & frans - in oosteuropa geproduceerd - merk, zodat het bij een eventueel frans - in oosteuropa geproduceerd - ADHX frame "past" 8)7 :X )

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 08-04-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:38
Ik heb een Canyon Grizl CF SL 7 eTap in bestelling.

Graag zou ik deze onmiddellijk tubeless willen maken. Wat heb ik dan nog nodig, want ik vind niet zoveel info behalve dat de wielen 'DT Swiss Gravel LN' zijn en de banden 'tubeless ready'. Enkel de tubeless ventielen of moet ik ook een tubeless velglint plaatsen? Mijn racefiets (geen Canyon) had ook tubeless ready wielen, maar daar moest ik wel nog het velglint vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
RigolleM schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:51:
Ik heb een Canyon Grizl CF SL 7 eTap in bestelling.

Graag zou ik deze onmiddellijk tubeless willen maken. Wat heb ik dan nog nodig, want ik vind niet zoveel info behalve dat de wielen 'DT Swiss Gravel LN' zijn en de banden 'tubeless ready'. Enkel de tubeless ventielen of moet ik ook een tubeless velglint plaatsen? Mijn racefiets (geen Canyon) had ook tubeless ready wielen, maar daar moest ik wel nog het velglint vervangen.
Als in mij niet vergis zit er al tape op. Je hoeft alleen latex, ventielen en spuit oid hebben.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:02
En nieuwe tape kan ook geen kwaad, zit er af fabriek niet al te lekker op.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ElGreco schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:39:
[...]

Als in mij niet vergis zit er al tape op. Je hoeft alleen latex, ventielen en spuit oid hebben.
Bedankt voor de info.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-04 11:03
Schaamteloze crosspost:

April 15, 2023 @ 10:00 am - 5:00 pm
Willem fietst voorop in de Kroondomeinen!
Willem weet wel waar het mooi is, en dat heeft 'ie allemaal geleerd van onze routebouwer die hier kind aan huis is. Deze heeft dan ook een mooi rondje uitgetekend wat voor bijna 100% onverhard is. Kortom, je bouwvakkersoverhemd mag de kast weer uit en het stuurtasje weer aan de fiets geknoopt! Afstand is ongeveer 75km.

Deelnemers 13/16
- @Bananeman
- @klaaas
- @nooberke
- @ElGreco
- @rinslll
- Sabine
- @McMiGHtY
- @GWBoes
- @f4stf0rw4rd
- @VantageR
- @Ex Nunc
- @yeehaw
- @dreameater

Er zijn nog een paar plekkies vrij, dus..eeuhm..leuk!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
DDX schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:28:
En nieuwe tape kan ook geen kwaad, zit er af fabriek niet al te lekker op.
Welke raadt je aan.. Heb er nu enkel nog liggen voor mijn MTB wielen, dus moet nieuwe bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
RigolleM schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:19:
[...]

Welke raadt je aan.. Heb er nu enkel nog liggen voor mijn MTB wielen, dus moet nieuwe bestellen.
Op r2 bike kun je rollen van 55m kopen van Tesa. Die zijn goed en makkelijk aan te brengen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 18:17
begintmeta schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:53:
[...]

Die "Speedcore"-versie gemaakt in Italie ziet er interdaad interessant uit... ben benieuwd wanneer de 32-40mm formaten beschikbaar komen, vooralsnog heb ik alleen sub30 kunnen vinden. De tweede wielset is inmiddels onderweg, heb een mavic allroad pro carbon-set voor ~€900 (+50€ voor een 15mm-compatibele vooras voor mijn huidige fiets) gevonden... ben benieuwd, heb die set een beetje op basis van onzinargumenten gekocht IMHO (aanbiedingsprijs t.o.v. gangbare prijs, lage velghoogte, redelijke breedte & ratchet freehub & frans - in oosteuropa geproduceerd - merk, zodat het bij een eventueel frans - in oosteuropa geproduceerd - ADHX frame "past" 8)7 :X )
Onzinargumenten? Voor een sport waarin je ruimte moet laten voor emotie lijken mij dit prima argumenten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ElGreco schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:40:
[...]

Op r2 bike kun je rollen van 55mm kopen van Tesa. Die zijn goed en makkelijk aan te brengen.
Je bedoelt wellicht 25mm ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
RigolleM schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:51:
[...]

Je bedoelt wellicht 25mm ;)
Sorry. Ik bedoel 55 meter tape. Breedte kun je kiezen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het was echt genieten in het heuvelland vandaag. Helder zonnetje en mijn benen waren ook stukken beter dan afgelopen vrijdag.

Jammer dat we weer een week aan regen tegemoet gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfVOEqtNByiFiFIgAJncUXHYcus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PitrMIWKG7bCGjvGQ04vqVfE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6eQb8myz6q5m0DoRdzBi1mBTZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPLhSulg1v3AaJ7lrvTAyni8.jpg?f=fotoalbum_large

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ElGreco schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:57:
[...]

Sorry. Ik bedoel 55 meter tape. Breedte kun je kiezen.
Ff nagekeken wat ik nog liggen heb, 19mm rim tape... dat zal wellicht te smal zijn. Kan iemand mij nog wegwijs maken welke breedte ik moet nemen voor de DT Swiss Gravel LN wielset. Heb liever alles al in huis vooraleer de fiets er is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:05
Stillekracht schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Onderstaande route heb ik vorig jaar uitgezet en daarna steeds verbeterd. Erg veel afwisseling op de veluwe. Heide, bos, oerbos, weiland etc. Qua zand is hij op dit moment zeer goed te rijden.

Vanuit Amersfoort is het circa 25Km fietsen naar het Speulderbos, waar je deze router kunt oppikken. Er naar toe fietsen is vast ook wel wat moois van te maken.

https://connect.garmin.com/modern/course/126386952
McMiGHtY schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Gooische Strade 200 komt er langs dacht ik..? Stukkie van die route pakken?
Thanks voor de suggesties!
Ik had geen tijd meer om zelf nog routes aan elkaar te knutselen, maar vond deze op Komoot. Source: ritten.cc

Qua afstand die ik wou doen perfect. Echter lag het startpunt niet in Amersfoort maar wel 20 autominuten verder (Stroe). Op zich ook geen probleem.
Heel leuke rit en enorm veel gravel. Zeker en vast een aanrader.
Ik ben niet aan elk bordje gestopt om te zien of je er mocht fietsen, maar aan de bordjes waar ik wel gestopt ben stond nergens op dat het verboden was. Dus voor de mensen die hem willen narijden of verbeteren, go ahead!
Ik heb on the fly wel enkele kleine aanpassingen gedaan, maar grotendeels bovenstaande route gereden.

Strava: https://www.strava.com/activities/8825296422
YouTube: YouTube: Gravelride Amersfoort & Apeldoorn / April 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-04 09:48
RigolleM schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:24:
[...]

Ff nagekeken wat ik nog liggen heb, 19mm rim tape... dat zal wellicht te smal zijn. Kan iemand mij nog wegwijs maken welke breedte ik moet nemen voor de DT Swiss Gravel LN wielset. Heb liever alles al in huis vooraleer de fiets er is.
heb exact dezelfde wielen op mijn Canyon Grail. Zonder problemen tubeless gemaakt met de rimtape die er af-fabriek in zit. Banden blijven ook netjes op spanning. Misschien kan @magic_nl zijn ervaring ook delen. Die heeft dezelfde Grail (en wielset dus) volgens mij.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met mijn grizl ook gewoon wat tubeless ventielen en sealant erin, oppompen en gaan.
Doet het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

f4stf0rw4rd schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:23:
[...]

heb exact dezelfde wielen op mijn Canyon Grail. Zonder problemen tubeless gemaakt met de rimtape die er af-fabriek in zit. Banden blijven ook netjes op spanning. Misschien kan @magic_nl zijn ervaring ook delen. Die heeft dezelfde Grail (en wielset dus) volgens mij.
Bij mij moest er wel een extra laag tape op.
Velg lekte bij de lasnaad.
Daarna geen punt om ze tubeless te maken.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
RigolleM schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:24:
[...]

25mm brede tape, velgen zijn 22mm breed intern.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
defusion schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:39:
Met mijn grizl ook gewoon wat tubeless ventielen en sealant erin, oppompen en gaan.
Doet het prima!
magic_nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:47:
[...]

Bij mij moest er wel een extra laag tape op.
Velg lekte bij de lasnaad.
Daarna geen punt om ze tubeless te maken.
M.a.w. de ervaringen zijn wisselend :+

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:01:
[...]

[...]

M.a.w. de ervaringen zijn wisselend :+
Yes jammer die wisselende ervaring. Mijn Grizl komt in mei en wil hem ook gelijk tubeless (laten) maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
GoEV6 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:02:
[...]

Yes jammer die wisselende ervaring. Mijn Grizl komt in mei en wil hem ook gelijk tubeless (laten) maken.
Heb hier 3 fietsen met DT-Swiss wielen staan. 2x mtb en 1x gravel en allemaal tubeless gemaakt met de af-fabriek rimtape. Blijven allemaal mooi op spanning. Gewoon tubeless maken en mocht de velg toch ergens lekken kun je altijd nog extra tape plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:09
Zijn er hier wellicht eigenaren van een Canyon Grizl die is geleverd met een Rotor crankstel die gebruik hebben moeten maken van de service van Canyon voor dit crankstel?

Ik heb zelf de Canyon Grizl CF SL 8 vorig najaar geleverd gekregen met een Rotor crankstel. Een paar weken voor de email van Canyon dat die serie mogelijk met een verkeerd aanhaal moment wat vastgezet was deze bij mij al losgekomen. Lastig als je onderweg geen 10mm inbus bij je hebt. De crank heb ik vervolgens volgens spec vastgezet met 40Nm maar afgelopen zondag in Limburg kwam deze na 12 km al weer los.
Uiteindelijk op een ritje van 33 km 3 keer moeten vastzetten.
Dus ik heb een service call ingelegd en nu mag ik 3 weken wachten op een vervangende as.

Mijn vraag is of er mensen hetzelfde aan de hand hebben gehad en of dit uiteindelijk naar tevredenheid is opgelost. Alternatief zou zijn om bijv.een GRX810 te bestellen en die te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:55
nope, maar ben wel benieuwd wat de reden is dat ze van Shimano naar Rotor geswitched zijn? Leveringsproblemen? (mijn Grizl heeft nog de Shimano crank)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
Hopjesvla79 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:25:
nope, maar ben wel benieuwd wat de reden is dat ze van Shimano naar Rotor geswitched zijn?
Leveringsproblemen van Shimano was inderdaad de reden. Ik kom op Reddit en een Duits forum voor Garmin echter best veel problemen met die Rotor crank tegen.
Er schijnt een afwijking te zitten in de as dus daar is nu een nieuwe voor aangevraagd. Bij iedereen is het probleem aan de niet aandrijfzijde. De as kun je apart vervangen aangezien alles los is te halen bij Rotor.
Er wordt gezegd dat het bottom bracket compatible is met Shimano Hollowtech II dus zou vervangen door een GRX-810 relatief eenvoudig moeten zijn.

Maar ja wel weer ff €€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

scubamichel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:36:
[...]

Leveringsproblemen van Shimano was inderdaad de reden. Ik kom op Reddit en een Duits forum voor Garmin echter best veel problemen met die Rotor crank tegen.
Er schijnt een afwijking te zitten in de as dus daar is nu een nieuwe voor aangevraagd. Bij iedereen is het probleem aan de niet aandrijfzijde. De as kun je apart vervangen aangezien alles los is te halen bij Rotor.
Er wordt gezegd dat het bottom bracket compatible is met Shimano Hollowtech II dus zou vervangen door een GRX-810 relatief eenvoudig moeten zijn.

Maar ja wel weer ff €€
Zou Canyon niet ook op de hoogte zijn van de problemen?
Zelf zou ik aan de klantenservice uitleggen geen vertrouwen te hebben in het product omdat het probleem teruggekomen is.
Hopelijk willen ze dan meewerken aan vervanging door Shimano.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
magic_nl schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:56:
[...]

Zou Canyon niet ook op de hoogte zijn van de problemen?
Zelf zou ik aan de klantenservice uitleggen geen vertrouwen te hebben in het product omdat het probleem teruggekomen is.
Hopelijk willen ze dan meewerken aan vervanging door Shimano.
Ik denk het wel dat ze het weten. Bij sommigen is het blijkbaar omgeruild voor een Shimano. Ik kan het ook eens met een nieuwe as proberen. Om hem nou vast te gaan zetten met locktite is nu wel weer een stap te ver. Als het een slecht ontwerp is dan moet je dat niet loctite gaan oplossen lijkt mij.

Update 21-04-2023
Er is een nieuw Rotor cranckstel door Canyon service ontvangen die ze 3 mei gaan monteren. De 'oude' kettingbladen mag ik houden en de rest gaat terug naar Rotor. En dan maar kijken of deze wel vast blijft zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door scubamichel op 21-04-2023 17:09 . Reden: Update van Canon ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 12:57
@scubamichel Als ik reddit zo lees, zijn er 2 dingen die spelen. Af fabriek is de crankset niet op juiste aanhaalmoment gedraait, waardoor de linkerarm losloopt en de as beschadigd. Hierdoor blijft deze loslopen. ook zou er een batch geweest zijn waarbij er een stuk van de as niet volgens specificatie gefreest is.

Zelf heb ik een Grizl AL 6 gekregen met deze rotor crankset. Heb er nog niet echt mee willen fietsen. Bij het afstellen van de derailleurs, heb ik de indruk gekregen dat mijn grote blad voor een slag heeft waardoor deze altijd wel ergens aanloopt bij de voorderailleur. Heb hiervoor maandag een afspraak bij een service partner.
Volgens Canyon service was mijn blad recht. Heb enkele filmpjes doorgestuurd.

Lees inderdaad genoeg gevallen waar ze betaald hebben om te vervangen naar GRX crankset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald_B
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 14:39
Ook ik heb een kleine afwijking in het grote blad van de Rotor crank. Hierdoor blijf je bezig met de afstelling van de derailleur. Gelukkig geen problemen gehad met het loslopen van de crank.

Denk wel dat ik deze ga vervangen voor een GRX crank zodra ze een beetje goed leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-04 15:02
Heeft iemand hier een goed alternatief gevonden op canyon grizl headset lagers? De officiële zijn 60 euro + 10 shipping. Is een vrij specifieke camber denk ik. Vandaag alles uit elkaar gehaald bij de trapas en weer ingevet maar headset loopt ook niet meer echt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03:27
@cedrix5 kan je de originele nummers nog aflezen op de lagers?

Zo nee, lekker origineel bestellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTUz_y81BSOtvTdTDoFOig8ABcc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fDuTXo79HFFVvHPvaPAEdXPH.png?f=user_large

Nou had ik wel door dat het een beetje versleten was, maar eh oeps. 1400km was achteraf misschien wat veel met zoveel regen en modder.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
Ik heb k04ti sinds vorige zomer, metallic dus slijt minder snel en remt beter. Geluid afwezig zodra ze warm zijn na eerste keer remmen. Heel tevreden van, die resin dingen verdampten bij mij elke keer ik naar gebieden met hoogteverschil ging. Na bikepacken ook altijd nieuw setje nodig door gewicht en traag slepend afdalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 14:45
De TRP Spyres komen ook standaard met metallic remblokken, niet ideaal qua remkracht met kabels maar ik wil niet meer anders. zitten er nu al bijna 3000km op met veel twijfelachtige weersomstandigheden en dik 1000km met bepakking.
Enige waar ik nog een beetje mee zit zijn de schijven. qua vorm gebruiken ze de oude/low end brede (of eigenlijk hoge) Shimano remblokken alleen die maakt geen schijven geschikt voor deze blokken. DE RT70 past redelijk maar ook niet ideaal. Iemand nog tips naast de originele TRP schijven van ca.€50/stuk?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 15:44

Japser

Jeej!

Kent iemand toevallig een tip om je frame te beschermen tegen schuren van frametas bevestigingen van klitteband? Heb de AGU venture frametas maar het klitteband voelt vrij grof en dit gaat op den duur denk ik wel de lak beschadigen en dat wil ik voorkomen natuurlijk.

Zijn er aparte losse straps te koop of is een soort van transparante geltape een betere oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Japser schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:19:
Kent iemand toevallig een tip om je frame te beschermen tegen schuren van frametas bevestigingen van klitteband? Heb de AGU venture frametas maar het klitteband voelt vrij grof en dit gaat op den duur denk ik wel de lak beschadigen en dat wil ik voorkomen natuurlijk.

Zijn er aparte losse straps te koop of is een soort van transparante geltape een betere oplossing?
Zoiets: https://www.futurumshop.n...-glossy-transparant.phtml

Een beetje zoeken op Ali levert vast iets goedkopers op. Ik heb ooit jaren geleden een flinke rol daar gekocht voor niet eens een 10tje. Ik denk dat ik eerder de pijp uit ga dan dat die rol op raakt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:17

Je kan zoeken op helicopter tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 15:44

Japser

Jeej!

Ga ik mee aan de slag! Dank =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
cedrix5 schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:19:
Ik heb k04ti sinds vorige zomer, metallic dus slijt minder snel en remt beter. Geluid afwezig zodra ze warm zijn na eerste keer remmen. Heel tevreden van, die resin dingen verdampten bij mij elke keer ik naar gebieden met hoogteverschil ging. Na bikepacken ook altijd nieuw setje nodig door gewicht en traag slepend afdalen.
Tip: als je de schrijfremblokken in Duitsland bestelt, scheelt het ook niet zoveel in prijs t.o.v. resin.
https://www.bike-discount...s-metal-disc-brake-pads-1
https://www.bike-discount...i-metal-disc-brake-pads-1

Let wel op de Ti variant heeft een titanium achterplaat. De S variant heeft een stalen achterplaat. Moet je zelf even bedenken of je je wat aantrekt van het gewichtsverschil. In ieder geval scheelt het 36% voor hetzelfde onderdeel en als je genoegen neemt met de S-variant zelfs nog veel meer.

Ja, er komen nog verzendkosten bij. Maar zelfs met deze verzendkosten ben je goedkoper uit. Anders koop je er direct een setje kettingen en cassettes bij of vraag je je maten mee te bestellen. Vrijwel alles is goedkoper in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-04 16:10

Ik heb onderstaande sinds een paar maanden in gebruik. Ter bescherming van de liggende achtervork (ketting). Was prima aan te brengen. Blijft goed zitten. (nog) geen ervaring met het verwijderen.

https://nl.aliexpress.com...cxiL&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Laatst online: 23-04 09:07

Ik gebruik daar wat isolatie tape voor, dat laat over het algemeen ook weinig plakspul achter en beschermd het frame prima.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 12:57
Nog even terug komen op mijn issue met de Rotor rankset op een Grizl AL.
Vanmiddag bij de Canyon Service Partner geweest, deze heeft de voorderailleur afgesteld en volgens hem is het blad ook recht (of Canyon heeft hem dat verteld haha). Maar het lijkt nu in ieder geval opgelost.
Misschien is het afstellen van een mechanische GRX groepset even wat anders dan 1x12 XTR of 2x12 Ultegra Di2 :P
Weet nog niet of ik de Rotor crankset zelf ga vervangen naar een GRX crankset, want volgens mij is de Rotor lichter. Iemand die dit weet?

Maar even wat anders, wat een leuke fiets is die Grizl AL zeg. Die combi tussen road en MTB bevalt me wel!
Jammer dat ik er spatborden op moet zetten aangezien het ook mijn commuter wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:47
Volgende week krijg ik eindelijk mijn gravelbike (na een half jaar gravelbikeloos te zijn geweest). De Orbea Terra M30. Ik ben aan het kijken naar een strap-on top tube bag of op z’n Nederlands: een bovenbuistasje.

Wie heeft er tips voor een goede (0.8-1L) versie die stevig is en niet te veel beweegt? Uiteraard ben ik totaal bevangen door de nieuwe tassen van tailfin, maar 70€ (inclusief verzenden) voor zo’n klein tasje is eh… heftig.

https://bikepacking.com/gear/tailfin-top-tube-packs-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-04 11:03
Topeak, PRO

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb een vaude aqua. Prima dingetje. Afhankelijk van je frame wel onhandig met drinkflessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ik heb zelf de Canyon X Apidura (ook veel geld maar tegelijkertijd met de Grizl gehaald dus dan valt het mee..).

Apidura heeft natuurlijk ook gewoon de eigen toptube modellen. Fijn tasje iets.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Bedankt voor de tips! @hoi1234: doel je op een half Frametas of een bovenbuistas? @McMiGHtY: welke exacte modellen van hen heb je goede ervaring mee? @Hopjesvla79: bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon lekker de tailfin halen, prijzig maar je weet dat er goed over nagedacht is :)
En krijg je achteraf geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Haha. Die kans zit erin, even bekijken naar welke kostenpost ik het ga schuiven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Koenbr schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:24:
Bedankt voor de tips! @hoi1234: doel je op een half Frametas of een bovenbuistas? @McMiGHtY: welke exacte modellen van hen heb je goede ervaring mee? @Hopjesvla79: bedankt voor de tip!
https://www.vaude.com/nl-...qua-Frametas-voor-fietsen

Op m'n oude fiets kon ik goed bij m'n bidons. Op m'n nieuwe fiets, kost het wat moeite. Ik bedoel inderdaad een half frametas. Dacht dat je dat bedoelde, maar volgens mij bedoel je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 16:45
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:17:
ik heb zelf de Canyon X Apidura (ook veel geld maar tegelijkertijd met de Grizl gehaald dus dan valt het mee..).

Apidura heeft natuurlijk ook gewoon de eigen toptube modellen. Fijn tasje iets.
Same here, ik heb de gewone 0,5L Apidura toptube bag, maar hij bestaat ook in 1L variant.
Had daarvoor eentje met ritssluiting, maar die apidura gaat veel makkelijker met 1 hand open/dicht door de magneetsluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
NewbieNeo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:46:
[...]

Same here, ik heb de gewone 0,5L Apidura toptube bag, maar hij bestaat ook in 1L variant.
Had daarvoor eentje met ritssluiting, maar die apidura gaat veel makkelijker met 1 hand open/dicht door de magneetsluiting.
en strapless te monteren (mits je natuurlijk de bevestigingspunten heb) (ieg de Canyon variant die ik heb) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-04-2023 13:52 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
hoi1234 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:44:
[...]

https://www.vaude.com/nl-...qua-Frametas-voor-fietsen

Op m'n oude fiets kon ik goed bij m'n bidons. Op m'n nieuwe fiets, kost het wat moeite. Ik bedoel inderdaad een half frametas. Dacht dat je dat bedoelde, maar volgens mij bedoel je dat niet.
Nee inderdaad, ik bedoel een bovenbuistas en niet een frametas. Geen probleem!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:51:
[...]

en strapless te monteren (mits je natuurlijk de bevestigingspunten heb) (ieg de Canyon variant die ik heb) :)
Helaas zitten er geen bevestigingspunten op, dus wordt met bandjes. Mogelijk dat ik zelfs een aantal items verplaatst naar een zadeltasje, aangezien er in de onderbuis een tweetal kleine zakken zitten. Leuke puzzel dus:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Duidelijk de tailfin dus, die bandjes van veel andere tassen geven krassen en moet je met tape gaan werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 14:45
Ja, gewoon die tailfin kopen en hier je ongesponsorde ervaring delen :9
Ik heb 2 top tube tassen (Agu en Ortlieb) en allebei zijn het gewoon net niet. blijven niet mooi rechtop, zijn net te breed, formaat net niet handig of makkelijk te openen. Ben dus wel in de markt voor iets anders waar iig een telefoon en een compactcamera in passen.

[ Voor 16% gewijzigd door GWBoes op 21-04-2023 15:33 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
Ik heb zelf een top tube bag van Restrap. Ben daar prima over te spreken, blijft goed zitten en vind het ook wel mooie tassen. (Heb er een paar van, vind het wel strak ogen bij elkaar.)

https://eu.restrap.com/co...ags/products/top-tube-bag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik ben sinds vorige week vrijdag in bezit van een Canyon Grizl CF SL 7 eTap. Ik heb er tot nu toe een paar testritjes mee gedaan, eerst na 5km al retour casa, wegens een krakende zadelpen. Laatste rit hield hij het 7km vol zonder gekraak... Die verdomde Canyon S15 VCLS 2.0 CF zadelpen krijgt nog één kans en daarna is het over en out.

Eerst te weinig carbonpasta gebruikt, heb al een paar carbon fietsen met carbon zadelpen, maar hier was het blijkbaar niet voldoende. Daarna meer carbonpasta gebruikt, maar nog altijd niet voldoende (na 7km), nu carbonpasta ook tussen de 2 helften van de zadelpen.. er was er wel aanwezig maar nu van boven tot onder gesmeerd.. zondag nieuwe testrit, indien nog gekraak wordt dit een garantie case bij Canyon en rij ik voorlopig met een non-flex zadelpen.

Voorlopig dus niet tevreden en dus ook nog niet de motivatie gevonden om hem eens te fotograferen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
RigolleM schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:19:
Ik ben sinds vorige week vrijdag in bezit van een Canyon Grizl CF SL 7 eTap. Ik heb er tot nu toe een paar testritjes mee gedaan, eerst na 5km al retour casa, wegens een krakende zadelpen. Laatste rit hield hij het 7km vol zonder gekraak... Die verdomde Canyon S15 VCLS 2.0 CF zadelpen krijgt nog één kans en daarna is het over en out.

Eerst te weinig carbonpasta gebruikt, heb al een paar carbon fietsen met carbon zadelpen, maar hier was het blijkbaar niet voldoende. Daarna meer carbonpasta gebruikt, maar nog altijd niet voldoende (na 7km), nu carbonpasta ook tussen de 2 helften van de zadelpen.. er was er wel aanwezig maar nu van boven tot onder gesmeerd.. zondag nieuwe testrit, indien nog gekraak wordt dit een garantie case bij Canyon en rij ik voorlopig met een non-flex zadelpen.

Voorlopig dus niet tevreden en dus ook nog niet de motivatie gevonden om hem eens te fotograferen.
Wat balen zeg. Ik heb zo'n fiets in bestelling staan, niet fijn om te lezen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:56
RigolleM schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:19:

Ik weet niet of dit dezelfde seat post problemen zijn als bij de canyon aeroad. Maar daar hielp een stukje duck tape op de seat post om van het krakend geluid af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
YLMOSE schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:33:
[...]

Ik weet niet of dit dezelfde seat post problemen zijn als bij de canyon aeroad. Maar daar hielp een stukje duck tape op de seat post om van het krakend geluid af te komen.
Goede tip, tussen die 2 helften een stukje tape dat de 2 carbon delen niet meer tegen mekaar kunnen schuren/wrijven... ga nog ff afwachten tot zondag, hopelijk dan al geen gekraak meer... Heb jaren met MTB met fixed vork gereden zonder flex-zadelpen, dat ik nu ook wel zou durven zonder die flex-zadelpen op de gravelbike, maar is toch jammer want los kost die toch € 199 en je leest toch goede reviews over de zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Nooit problemen gehad met die van mij en 0 pasta er tussen gelegd. Is de bout van de pen zelf wel op de juist nm aangehaald?

Mijn gedachtes: zo'n gespleten zadelpen op een graveldinkie, wat zand en troep omhoog schiet, zou wel eens regelmatig troep er tussen kunnen gaan zitten, wat gaat kraken wellicht (vooral zand). Mijn zadelpen gebruik ik op mijn mooi weer racer, die blijft dus goed schoon.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Bij mij zat het kraken in de clamp bovenin. Nadat ik die bouten waarmee het zadel vast zit van rijke laag shimano anti seize had voorzien was het stil. De pen zelf gaf bij mij geen problemen, maar heb ook vrij veel pasta eromheen gesmeerd waar die het frame raakt zodat het niet zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 21:01
DDX schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:56:
Duidelijk de tailfin dus, die bandjes van veel andere tassen geven krassen en moet je met tape gaan werken.
Nu ik deze post lees: die bandjes zijn ongetwijfeld los verkrijgbaar! Ik ga eens zoeken. Kan ik mijn huidige tassen denk ik beter mee vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
DDX schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:56:
bandjes zijn bandjes. komt er troep (zand) tussen dan gaan ze krassen. Ook deze lijkt me... Die Tailfin bandjes lijken een beetje op de bandjes van de SKS spatborden. Die leveren er meteen tape bij.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
@ElGreco Daar heb ik ook schrik voor, dat daar allemaal troep gaat tussen geraken. De bout is op 7nm aangehaald, ook wat vet op de schroefdraad gedaan.

@cedrix5 zadelpenklembouten heb ik ook ingevet, en de rails ook wat voorzien... dan een testritje op straat en hij kraakte onmiddellijk. Toen ik er een andere zadelpen, waar al een zadel in zat, erop plaatste was het gekraak er niet, dus ik blijf de zadelpen verdenken, al kan het de zadel zelf ook nog zijn... dat zou ik toch een schande vinden op een nieuwe fiets. Die zadelpen, tja... door de technische uitvoering ervan kan er inderdaad vanalles verkeerd lopen tov gewone zadelpen. Nu ze krijgt nog één kans daarna vliegt ze eruit en zal Canyon het mogen oplossen.

@DDX Zonet een Tailfin Top Tube Pack - Zip 1.1l besteld.. is ook met bouten zoals bij die van Canyon. Heb er ééntje op de MTB zitten van Apidura (1l) en deze vond ik al goede kwaliteit.. dus kan alleen maar beter (hoop ik) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:26:
[...]

bandjes zijn bandjes. komt er troep (zand) tussen dan gaan ze krassen. Ook deze lijkt me... Die Tailfin bandjes lijken een beetje op de bandjes van de SKS spatborden. Die leveren er meteen tape bij.
Bandjes die goed strak zitten, zonder scherp te zijn om iets te beschadigen komt minder snel zand onder.
En ja je moet het wel regelmatig schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Het gekraak was er niet meer... dus de overvloed aan carbon pasta heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
RigolleM schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:18:
Het gekraak was er niet meer... dus de overvloed aan carbon pasta heeft geholpen.
Tijd voor de foto’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
GoEV6 schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:26:
[...]

Tijd voor de foto’s?
Ja, is voor volgende keer... begon te regenen.. ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag de Zydeco voor het eerst echt meegenomen, maar was toch iets zwaarder ritje dan gehoopt :+
Heenweg prima, maar na de Holterberg was de energie wel een beetje op, bleek ik flinke tegenwind te hebben op de terugweg :+
Fietste verder wel prima :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLgrk4TfGtO930s3IjIpDDiB5ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avlzIQxSMjbpWCiVPTGoSyhy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:19
Rondom Elst is het vooral plat werk maar steek de rivier over en je komt dit soort pareltjes tegen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Mhj5vl1SJ-JALp7KJsvWEkz4ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XsxhOXGSgBfaINXbqR3yIgq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Mjelnir schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:40:
Rondom Elst is het vooral plat werk maar steek de rivier over en je komt dit soort pareltjes tegen _/-\o_

[Afbeelding]
Elst Gelderland of Elst Utrecht? :?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:58:
[...]

Elst Gelderland of Elst Utrecht? :?
Elst Gelderland :+ De schoonfamilie is ook al een keer in de war geweest daarmee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Mjelnir schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:27:
[...]

Elst Gelderland :+ De schoonfamilie is ook al een keer in de war geweest daarmee ;)
Ha ja, dan zit je aan de juiste kant van de rivier (en ondanks dat Elst volgens mij best prima wonen is, blijf ik liever aan deze kant zitten, mede vanwege iets dichterbij het bos en hei ;) ) Local hero Erwin Sikkens moet je volgen, die heeft leuke en mooie routes aan deze kant ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 25-04-2023 11:46 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:45:
[...]

Ha ja, dan zit je aan de juiste kant van de rivier (en ondanks dat Elst volgens mij best prima wonen is, blijf ik liever aan deze kant zitten, mede vanwege iets dichterbij het bos en hei ;) ) Local hero Erwin Sikkens moet je volgen, die heeft leuke en mooie routes aan deze kant ;)
Qua wonen is het zeker dikke prima! Alle leuke plekken om te biken zowel MTB als Gravel zijn allemaal prima aan te fietsen of een kort stukje met de auto _/-\o_ Erwin Sikkens staat idd ook al op de Komoot volglijst :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
@Mjelnir waar is de foto genomen? Het komt me bekend voor, maar ik kan er net niet de vinger op leggen...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
klaaas schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:37:
@Mjelnir waar is de foto genomen? Het komt me bekend voor, maar ik kan er net niet de vinger op leggen...
Als je na kasteel Doorwerth de Autobrug onderdoor rijd en naar boven fietst kom je op een Gravelpad uit dat doorloopt langs de rivier. Je kan deze helemaal doorvolgen met klein stukje singletrack en grappige afdaling aan het einde rechts.

Als je die volgt kom je bij een soort wandelpad uit door een weide richting Renkum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Mjelnir schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:48:
[...]

Als je na kasteel Doorwerth de Autobrug onderdoor rijd en naar boven fietst kom je op een Gravelpad uit dat doorloopt langs de rivier. Je kan deze helemaal doorvolgen met klein stukje singletrack en grappige afdaling aan het einde rechts.

Als je die volgt kom je bij een soort wandelpad uit door een weide richting Renkum.
ah check,.nu zie ik het ook. Ik kom altijd van de andere kant aan als ik dat stuk neem :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
O ja, onverharde deel van de Fonteinallee. Idd beter bekend de andere kant op (want dat is de rijrichting van de MTB route).

Vanaf het pad tussen de akkers mag je daar overigens formeel niet fietsen. Zoals op veel plekken op de stuwwal.

Hij wil.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RigolleM
@GoEV6 aub:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6a2zSluCQz99NbLatG-oqPPyIOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q3pJL7PeCHCCegZkIZ87pQCX.png?f=fotoalbum_large

Alles standaard 'Canyon Grizl CF SL 7 eTap' behalve:

- Canyon top tube bag 0,4l
- SRAM Rival AXS Powermeter upgrade
- veel carbonpasta :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
RigolleM schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:23:
@GoEV6 aub:

[Afbeelding]

Erg mooie fiets en kleur!

Ik heb mijn bestelling bij Canyon toch geannuleerd en heb een Cube Nuraod c:62 Pro 2023 gekocht. Kan hem morgen ophalen. Ruim 1.000 euro goedkoper en ik hoef niet 3.300 in eens af te tikken maar betaal maandelijks iets van 70 Euro via fiets lease. Over 3 jaar kan ik opnieuw een fiets uitzoeken. Heb hem gelijk tubeless laten maken met Vredestein gravelbanden (beste uit de test voor all-round banden bij Fiets.nl) dus hoop daarmee een hoop km's zonder lekke banden te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
RigolleM schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:23:
@GoEV6 aub:

[Afbeelding]

Mooie fiets! Maar heb je nu serieus tussen de zadelpen helften carbonpasta gesmeerd?
Daar hoort echt niets tussen te zitten. Daar carbonpasta smeren gaat volgens mij alleen voor extra slijtage zorgen door het schurende effect van de pasta.
Ik heb ook de V15 zadelpen op mijn Grail zitten en daar wordt ook met minder mooi weer mee gereden en nog nooit een kraakje uit gehoord. Af en toe even het stof/zand eruit blazen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nog weinig gravel op Texel gevonden, maar wel even het strand op geweest. Dat is best hard werken met 38mm bandjes. Dus als iemand nog Texelse graveltips heeft, dan hoor ik het graag. Verder mooi fietsen hier, als je tenminste van strakke fietspaden en wind (tegen) houd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Mooie fiets hoor, hele toffe kleur. Heb vrij weinig met de Grizl looks, maar de kleur maakt het toch wel heel mooi.

Komende Zondag maar eens de Veluwe Divide tackelen, die heb ik vorig jaar niet kunnen afmaken vanwege scheuren in mijn wiel. Volgens mij is die 180km, daar ben ik wel even zoet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:52:
[...]

Mooie fiets! Maar heb je nu serieus tussen de zadelpen helften carbonpasta gesmeerd?
Daar hoort echt niets tussen te zitten. Daar carbonpasta smeren gaat volgens mij alleen voor extra slijtage zorgen door het schurende effect van de pasta.
Ik heb ook de V15 zadelpen op mijn Grail zitten en daar wordt ook met minder mooi weer mee gereden en nog nooit een kraakje uit gehoord. Af en toe even het stof/zand eruit blazen is voldoende.
Ja, daar zat al carbonpasta tussen af fabriek Canyon. Heb de zadelpen volledig clean gemaakt en dan van onderen tot boven (tot waar hij in het frame gaat) ingesmeerd. Geen gekraak meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
RigolleM schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:21:
[...]

Ja, daar zat al carbonpasta tussen af fabriek Canyon. Heb de zadelpen volledig clean gemaakt en dan van onderen tot boven (tot waar hij in het frame gaat) ingesmeerd. Geen gekraak meer..
Dan hebben ze lekker zitten smeren in de fabriek :o

Maar zoals jij hem nu hebt gemonteerd zo heb ik het ook. En inderdaad ook kraakvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 25-02 17:14

dano_nl

Meh

pjlgt schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:08:
Nog weinig gravel op Texel gevonden, maar wel even het strand op geweest. Dat is best hard werken met 38mm bandjes. Dus als iemand nog Texelse graveltips heeft, dan hoor ik het graag. Verder mooi fietsen hier, als je tenminste van strakke fietspaden en wind (tegen) houd. :+
Nooit gereden maar moet leuk zijn: Mountainbikeroute Texel https://www.mtbroutes.nl/noord-holland/texel

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08
Tot hoeveel bar pomp ik mijn banden best op als ik enkel een asfalt route ga doen? De winkel zei 2.5 bar of is dat te weinig? Want op mijn band zelf staat 3.0-5 bar geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
pina schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:07:
Tot hoeveel bar pomp ik mijn banden best op als ik enkel een asfalt route ga doen? De winkel zei 2.5 bar of is dat te weinig? Want op mijn band zelf staat 3.0-5 bar geschreven...
Hangt van je gewicht, bandenmaat en type af. Anders is het nogal een vraag als: “hoe lang is een stok?”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37

DjVe

Hatsaflats!

pjlgt schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:08:
De MTB route van Texel is prima te doen (en nog best uitdagend op een Gravelbike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37

DjVe

Hatsaflats!

Mjelnir schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:48:
[...]

Je komt dan in Heelsum uit inderdaad. En daar kan je ook leuk doorsteken via de golfbaan naar Wolfheze en stukken van de MTB route van Ede pakken.

Bij Kasteel Doorwerth kan je ook bij de Italiaanse weg ook inhaken op een geinige MTB track. Ik heb hem zelf al een tijdje niet gereden, maar hij is erg leuk om te doen met de gravelbike (met de MTB is die wat saai). Ergens halverwege kom je ook op een soort bikepark uit waar je even over een wipwap kan rijden enzo.

Verder is Elst echt een topdorp om te wonen. Alles in de buurt en je zit qua fietsen echt precies tussen al het moois in (woon zelf ook in de omgeving).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
DjVe schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:52:
[...]
Bij Kasteel Doorwerth kan je ook bij de Italiaanse weg ook inhaken op een geinige MTB track. Ik heb hem zelf al een tijdje niet gereden, maar hij is erg leuk om te doen met de gravelbike (met de MTB is die wat saai). Ergens halverwege kom je ook op een soort bikepark uit waar je even over een wipwap kan rijden enzo.
Die route heeft hele stukken die prima te gravelen zijn, maar het stuk van de Italiaanseweg tot de Utrechtseweg is nou net wel echt MTB-route. Ik pik hem ook wel mee, maar ik ken ook zat gravelaars die zo'n stuk niet leuk vinden op de gravelfiets.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22
Beetje off-topic, maar waarom heeft eigenlijk (bijna) niemand spatborden op z'n fiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:05
pina schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:07:
Ik gebruik deze meestal voor een indicatie.
https://axs.sram.com/guides/tire/pressure

Op een gegeven moment weet je het wel natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03:27
@pina als je tubeless rijdt, is 3.0 bar erg veel… zul je echt meer informatie moeten geven voor een zinnig antwoord.
Pagina: 1 ... 32 ... 73 Laatste